international 475

minkälainen

Mites tuollainen 475 natikka? Perkinssin konehan tuossa on mutta mites esim ne vasemman puoleiset kepit?
Millainen traktori verrattuna 702 seen valmettiin?

17

7762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kumpiakin ajanut

      Tosi kätevä ja näppärä vehje se natikka on ja moderni- varsinkin jos siihen Valmetiin vertaa.

      • löytyykö

        Perusteluja?? Ja minkälainen käyttää natikan vaihteita kun kepit ovat vasemmalla?


      • natikka 674
        löytyykö kirjoitti:

        Perusteluja?? Ja minkälainen käyttää natikan vaihteita kun kepit ovat vasemmalla?

        tosi mukava käyttää ei tarvi kun nostaa ja laskee vipua niin vaihteet vaihtuu,en tiedä sitten kestävyydestä,on ollut minulla vähänaikaa,vanhaa valmettia ei kannata ostaa,varaosat vaikeita jotku mahdottomia saada ja hinnakkaita.


    • 920

      Meillä oli 5 vuotta -76-mallinen 475 Isännän Harmi. Mittariin kerkes tulla 1700 h ja ongelmiakin oli.
      Suurin ongelma oli polttoaineen saannissa. Jotain moskaa tuli tankista (ruostetta) ja jatkuva taistelu lopetti yhteistyön. Aika monella 475 natikalla on kuulemma ollut samaa vikaa, mutta IH-moottorillisilla 574 & 674 malleilla sitä ei esiintynyt.
      Raidetangon niveletkin siitä meni uusiksi, olivat löyhät.
      Vaihteet toimivat kivasti, paljon paremmin kuin Valmetin huonosti toteutetut viritykset (IH vaihdettiin 903 Valluun)
      Meidän 475 oli ensimmäisiä Sekurakopillisia, niiden sovittamisessa oli rutkasti puutteita.

      • national

        Minkä mallisissa on kepit vasemmalla? Onko muissa kun 475 mallissa?


      • 920
        national kirjoitti:

        Minkä mallisissa on kepit vasemmalla? Onko muissa kun 475 mallissa?

        Englannissa valmistetuissa Natikoissa on usein vasemmalla, saksalaisissa vähän missä sattuu.

        Englantilaisia ovat 475,574,674,484,584,684,885,745 jne.


    • Kumpaakin ajanut

      -77 IH 475:lle tuli tunteja lähes 15 tuhatta, ei ainoatakaan raidetangon niveltä mennyt, sen sijaan puslittaa ohjauslaite piti kolme kertaa. Kaikki toimi koko ajan moitteetta - paitsi käsijarru, joka ajettiin sököksi siten, ettei oikein hyvin pitänyt viimeisinä 3000 tuntina. Moottori oli lopulta niin harva, että 0-asteesta ei saanut enää käyntiin muuten kuin lämmittämällä- Nyt ihmettelen, miten voi olla mahdollista ettei kytkintäkään laitettu kertaakaan!? Haa! Aluevaihteen siirtäjän akseli meni kerran poikki

    • konservatiivi1

      Huomattavasti nopeampi maantiellä kuin Valmetti. Ergonoomisesti Valmetin hytti vie voiton. Ilman turboa Valmetti kulutta kyllä polttoainetta paljon tehoonsa nähden. Metsätöihin Valmetti myös sopii paremmin, myös vaihtoarvo säilyy paremmin.

    • international1

      Kyllähän noi natikan varsinin saksan natikat on hyviä pelejä...

    • makuasioita

      Meillä ollu 475 natikka ja Valmet 702, molemmat 1976. Natikka oli nopea tiellä (kulki yli 40 km/h) ja perkinsonin kone (ettei olisi sama kuin 165 fergun), mutta muuten valmet kyllä vei voiton joka asiassa. Esim. nuo vaihteet, natikassa siellä vasemmalla alhaalla josta niitä koukki päälle kumarassa, Valmetissa oikealla sivussa, paljon kätevämpi käyttää ja koneessa voimaa paljon enemmän, no tosin vallussahan olikin 76hv ja natikassa tais olla 59hv. Hytti oli kovempi ääninen kuin vanhassa zetorissa tuossa natikassa ja lattia ei tasainen toisin kuin valmetissa, lämppärikin oli Valmetissa parempi. Mettähommissa tuo lattia möykkykin on tosi rasittava kun joutuu hyppimään sen vaihelaatikon yli useasti päivässä. Ihmettelen kuka näitä natikoita on uutena ostanut, ei ole tainnut muita merkkejä käydä katsomassa, ei ainakaan valmettia. Tosin olihan siinä natikassa jotain hyvääkin, esim. märät levyjarrut.

      • Hankala systeemi

        Vasemmalla olevat vaihteet hankalat vekslauksissa joissa yleensä katsotaan taakse oikean kautta nostolaitteen vipujen takia. Vasemmalle kiertyen kytkinjalalla joutuu kurkkimaan. Valmetin ja muiden Natikoiden oikeanpuoleinen vaihdekeppi paljon kätevämpi. Vasen käsi koko ajan ratissa antaen myös tuen ylävartalolle eteen taakse liikkeissä. Oikea käsi hoitaa vaihteet ja nostolaitteen. Valluissa voi kääntää istuinta oikealle vinoon jos jatkuvampaa taakse katsomista.

        Mitä vauhtiin tulee niin Vallu 700 kulki 40 km/h mutta muuttivat välitykset 702:een 30 kulkevaksi koska 40 oli siihen aikaan laiton vauhti.


      • natikka1
        Hankala systeemi kirjoitti:

        Vasemmalla olevat vaihteet hankalat vekslauksissa joissa yleensä katsotaan taakse oikean kautta nostolaitteen vipujen takia. Vasemmalle kiertyen kytkinjalalla joutuu kurkkimaan. Valmetin ja muiden Natikoiden oikeanpuoleinen vaihdekeppi paljon kätevämpi. Vasen käsi koko ajan ratissa antaen myös tuen ylävartalolle eteen taakse liikkeissä. Oikea käsi hoitaa vaihteet ja nostolaitteen. Valluissa voi kääntää istuinta oikealle vinoon jos jatkuvampaa taakse katsomista.

        Mitä vauhtiin tulee niin Vallu 700 kulki 40 km/h mutta muuttivat välitykset 702:een 30 kulkevaksi koska 40 oli siihen aikaan laiton vauhti.

        Oikeassa olet kyllähän se selläista kyyryssä olemista on kun niitä vaihteita vaihtaa,mutta kyllä natikka muuten kestävä peli on,ja kyllä ne vaihteet sais olla oikealla puolen.


    • Natikkamies

      Kuka helkkari nyt valametilla köröttelee, jos voi ajaa Natikalla. Se kulkee 45km/h. Meille se ostettiin joulun alla 1978 ja sillä tehtiin työt pellolla ja metsässä. Noihin aikoihin lähes jokainen meidän kylällä vaihdettu traktori oli Natikka. Oikea peltotraktori. Vaikka vasen käsi on monilla hölmömpi kuin oikea, osaa sekin vaihteet vaihtaa. Ilmavaivoja oli välillä riesaksi asti, mutta tankin tyhjennys ja putsaus auttoivat. Paljon mieluummin ajan 475:lla kuin samankokoisella 585 Casella.

    • Ihmegumma

      Meikä kun on vasuri niin voisi toimia hyvinkin tuo Natikka. Natikasta ei ole kokemuksia ja Valmettimmekin oli piikkilangankiristäjä, mutta kuten siellä joku jo mainitsikin Valmetin varaosatouhu on vähän kummallista. Vanhoihin malleihin osien saatavuudesta en tiedä, ehkä niitä on jopa hankala löytää. Varaosahintoja olen sen sijaan katsellut ja näyttävät maksavan melkein tuplaten muiden merkkien osiin verrattuna. Mikähän idea siinä on? Vertaan vaikka Volvo 240- sarjaan aikoinaan Ruotsissa. Varaosat olivat todella edullisia ja niitä oli helppo saada, ei ihme että siitä tuli kansanauto. Valmetista ei voi koskaan tulla "kansantraktori" tuollaisella varaosahinnoittelulla. Joku houkutin pitäisi olla jotta ostaisi kotimaista.

    • Kunnonkalu

      No kompelöt on kömpelöitä....mut 475.n enkku sitä voi pyörittää miten huvittaa ja naurussa suin ,monet tämän päivän koneetkin jää keviästi toiseksi

      • urheilutraktoristi

        Hyvin pieni koeajokokemus on 475-mallista. Jos olet pitkäjalkainen, niin kopissa ei kyllä sovi olemaan eikä sinne meinaa päästä. Polvet hakkaavat kojetaulupahkaan niin, että pahaa tekee, mutta lyhytjalkaisilla tuskin haittaa.
        Sitten ne vaihteet... Vaikka poimin marjat vasemmalle kädellä, niin kyllä tuntuu kankealta noiden keppien kanssa pelaaminen, ihan tunnotonta puuhaa, nopeaa aluetta ei meinannut saada päälle mitenkään.
        Eli kone jäi viime vuoden puolella myyjän pihaan ja sielllä se seisoo edelleen, vaikka sinänsä hyvässä kunnossa näyttää olevan ja kone on iskussa kuten hydrauliikkakin. Mutta Perkinsin hankin kuitenkin ,165 "Sport"-Fergusonin eli S-mallin.


    • Anonyymi

      Kävinpä tuossa hetki sitten ajelulla 475 natikalla. Ajelulla sen vuoksi, että en tiedä lokoisampaa hommaa kuin ajella pitkin kyliä luu ulkona perkinsini kanssa... no pohjimmainen syy oli, että piti vaihtaa solenoidi, kun alkoi olla se käynnistäminen sellaista arpomista. Nyt pelittää.

      Joku tuolla edellä esitti, että ao. natikka kulkisi noin 40 km/ h.... Kun hieman rattaita laittaa niin menee kepoisesti 60 km/h..... on tietenkin eri asia kuka ao. härvelin uskaltaa mainittuun nopeuteen kiihdyttää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe