MB E200CDI määräaikaishuolto Tallinnassa.

314

Olen ensi viikolla menossa Tallinnan Silber-Autoon huollattamaan W211 autoani.
Silber-Auto on paikallinen mersumyyjä. Km-lukema vasta 76tkm.
Menen ensimmäisellä aamulaivalla ja palaan illansuussa.
Mikäli jotakuta kiinnostaa, voin loppuviikosta kertoa kokemuksista, palvelusta, hinnasta.
Voi tosin olla niinkin, että matkakustannukset syövät mahdollisen hintaeron, mutta sittenhän sen näkee.

79

7634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä olen matkoja katsellut, niin satasen verran suurin piirtein on auton kuskaaminen Tallinnaan ja takaisin. Tuon säästäminen määräaikaishuollosta ei välttämättä onnistu, mutta voi toisaalta onnistuakin.

      Tietysti jos tykkää alkoholia nauttia, niin tuon satasen säästää parilla nestepitoisella tuliaisella. :)

      Ai niin, kiinnostaa kyllä huollon hinnat. Ja laatu. Vaikka oma Marsu vähän vanhempi onkin, niin hyvä ja edullinen merkkihuolto kelpaisi. Suomessa ei ole maahantuojalla kumpaakaan...

    • naurattaa.....

      AH teitä vauraita mesemiehiä..........

    • C180 Kompressor

      Kerro ihmeessä kokemuksesi Tallinnan käynnistä.

      Itse ajattelin ensi kesänä hurauttaa Via Baltikaa Puolaan ja ehkä Saksaan. Auto olisi luonnollista huollattaa samalla Tallinnassa ja paluumatkalla kontti täyteen valmisteverottomia tuotteita.

      • C180 Kompressor

        Nyt kuitenkin edessä A1-huolto. Ajattelin kokeilla Vehon toiminnan. Web-hinnaston mukaan hinta pitäisi olla 249€.


    • simply....

      Ihanan simppeliä tuo mersun huollattaminen.........

    • w- 201

      Tuskin siinä säästää, ulkomaanmatkoille kertyy hintaa. Mutta jos muuten menossa, samallahan sitä voi autonkin huollattaa kun istuu iloisten tyttösten kanssa hotellin yökerhossa tuhlaamassa rahaa.

      Huollon laatua ei voi arvioida kuin asiakaskokemusten perusteella. Muualla kuin suomessa olemassa asiakaspalveluakin, mutta joku öljy nyt vain on öljyä, ei asiakas voi mitenkään erottaa, mitä öljyä sinne koneeseen oikein on laitettu.

    • 314

      Kukaan ei siis ole kiinnostunut miten äijän käy??

      Kysymyksessä eivät ole ne suuret tulot vaan pienet menot.
      Tottakai ymmärrän, että kaikki voi olla samanhintaistakin, mutta aina sitä kokeilla voi.

      • Kiinnostaa edelleen hinta, ja ennen kaikkea Laatu.

        Vaikka kuinka väitettäisiin, että öljy kuin öljy, niin en yhtään ihmettelisi, jos Veholla koneeseen lorahtaisi vaikka rypsiöljyä... Työntekijät suoraan amiksen penkiltä poimittuja, ainakin mitä työnlaadusta voi päätellä.


      • ehkä e-mese kohta
        The_Rat kirjoitti:

        Kiinnostaa edelleen hinta, ja ennen kaikkea Laatu.

        Vaikka kuinka väitettäisiin, että öljy kuin öljy, niin en yhtään ihmettelisi, jos Veholla koneeseen lorahtaisi vaikka rypsiöljyä... Työntekijät suoraan amiksen penkiltä poimittuja, ainakin mitä työnlaadusta voi päätellä.

        Silläpä se kate tehdään joka tapauksessa eli halpatyövoimaa ja hinta on silloin kilpailukykyinen omistajille ei vaan sille huolettavan auton omistajalle.


    • 314

      Tässä alottaja, muutama sana huollosta E200CDI W211, koska eilen tuli
      käytyä.
      Ensinnäkin Silber-Auto on n. viiden kilometrin päässä satamasta suuntaan Pärnu - tie 4.
      Kaupunkiin pääsee huollon ajaksi monella bussilla nurkan takaa.
      Auto oli valmis 15:30h.
      Ajattelin, että tehdään kaikki toimenpiteet, sillä Suomessa tehtynä varmasti arvokkaampaa.
      76.000 ajettuun -09 käyttöönotettuun autoon vaihdettiin auton pyytämän D-huollon lisäksi automaattilaatikkoöljyt, jarrunesteet, etsittiin vähän syytä käsijarruvarotusvalon syttymiseen myös silloin kun jarru ei ole käytössä.
      Lasku 563,- jota pidän vähän kalliinlaisena.
      Palvelu oli hyvää, eikä varsinaisia kieliongelmia ollut. Huoltohistoriikista tehtiin lisäksi listaus.
      Polttoaineestakin tienasi vain vajaat 20.
      Samanhintaista varmasti Veholla?

      SL

      • > Samanhintaista varmasti Veholla?

        Ehkä, jos jätät vaihteistoöljyt vaihtamatta ja jarruvalon vianetsinnän tekemättä.

        Veholla lisäksi vianmetsästys tapahtuu useimmiten siten, että laitetaan testeri kiinni ja vaihdetaan kaikki mistä valittaa. Jos ei auta, aletaan vaihtamaan niissä kiinni olevia osia...


    • 314

      Tarkoitat siis, mikäli ymmärrän oikein, ettei sittenkään ollut aivan hukkareissu?
      Silber-Auton toimitilat olivat siistit, voisi sanoa ehkä pienekhköt, mutta ei
      ainakaan sellainen lasipalatsi, joihin törmää esim. Berliinissä.
      Seinällä olevan "plaketin" mukaan, toiminta alkanut jo v. 1992.
      Liemee daimler-benzillä ollut sormet pelissä!

      SL

    • 314

      Nyt vuoden kuluttua edellisestä huollosta olen maanantaina lähdössä Tallinnaan Silber-Autoon.
      Auto pyytää ns. B-huoltoa, joka kuuleman mukaan on "pieni huolto".
      Km-lukema viisi vuotta 18.09.14 täyttävässä autossa on 102 tkm.
      Kesällä jouduin vaihtamaan etuiskunvaimentimet, muuta korjattavaa autossa ei
      ole vielä ilmennyt.
      Jos kiinnostaa, voin tiistaina kertoa, miten äijän tällä kertaa kävi.

      • Nelinollkuus

        Peugeotiin iskunvaimentimien vahto tuli ajankohtaiseksi 280 tkm kohdalla.


      • OmaKokemusOnTämä
        Nelinollkuus kirjoitti:

        Peugeotiin iskunvaimentimien vahto tuli ajankohtaiseksi 280 tkm kohdalla.

        Mulla on 406:ssa 350tkm mittarissa ja alkuperäiset vaimentimet edelleen.


    • otamaa

      Kyllä kiinnostaa.

      Jos ajaa vain n 10 000 km/vuosi, niin miten huolto-ohjelmat onnistuu MB:llä. Tarkoitan että voi huolto kerran vuodessa olla paikallaan ellei huoltoja "määrääbä" tietokone ole toista mieltä. Onko kellään kkemuksia tai vinkkejä tällaiseen. Olen ostamassa MB:tä.

    • 314

      Silber-Auton lasku B-huollosta oli Tallinnassa € 235,-
      Tosin huoltoon kuuluivat tällä kertaa vain öljynvaihto ja hiukkas- ym. suotimien vaihtoja.
      Ei ruostetta, sanoivat kun kysyin.
      Jos laskee matkamenot mukaan, ei ehkä halvempaa. Lisäksi on asuttava lähellä Länsisatamaa, koska ensimmäinen lautta lähtee jo 07:30h. Paluulautta 16:30h voi olla liian aikainen.
      Edelliselle nimimerkki otamaalle voin kertoa, että ainakin Suomessa merkkiliike haluaa nähdä auton kerran vuodessa. V. 2011-12 minulla oli muista syistä vähän ajoa - juuri tuo 10.000 km. Huolto siis tehtiin, koska edellinen oli tehty vuosi sitten, eikä pienellä ajomäärällä ollut merkitystä, vaikka auto seisoi n. 1/2 v. lämpimässä tallissa pressun alla.

      • C180 Kompressor

        Käytin W204:sta B-huollossa suomalaisessa - ei merkkikorjaamossa - mutta mersuun erikoistuneessa korjaamossa. hinta 250€.

        Autojen renkaat sen sijaan on viime aikoina hankittu Tallinnasta.


      • Mercedesisti

        Ainakin oman vm. 2001 Mersuni ASSYST-huoltonäyttö määrää huollon ajankohdan, eikä Suomen merkkihuolto, Saksassa Mercedes on määrittänyt huoltovälin, mutta voihan sitä Suomen huollot itse muutella ja tihentää, saavat enempi myyntiä. Oman Mersuni huoltoväli on tietokoneen määrittämänä ajotavasta riippuen joko 15.000 - 22.500km tai jos kilometrit eivät täyty niin sitten 2 vuotta. Olen ongelmitta noudattanut Mercedeksen määrittämää huolto-ohjelmaa enkä turhaan vie autoani merkkihuoltoon "näytille" vuosittain ellei kilometrit täyty. Katsastetaanhan se kuitenkin vuoden välein.


    • 314

      Tässä ketjun aloittaja.

      Selailin vanhoja viestejä ja huomasin, ettei tätä edellistä Tallinnan reissua ole kukaan vajaaseen puoleen vuoteen kommentoinut.
      Johtuu varmasti siitä, että ketjun otsake on MB-E200CDI, eikä oikein löydä listoissa kohtaan Mercedes.
      Aion kyllä jatkaa Virossa huollattamista. Kesällä 2015 on edessä isompi huolto, koska uusiksi menevät jarrunesteet ja kenties jotain jarruosaa, km-lukema nyt 110.000 km.
      Oli tietenkin pienoinen yllätys, että etuiskunvaimentimista toinen oli mennyt tehottomaksi, enkä siis läpäissyt vuosikatsastusta heittämällä.
      Vaimentimien hintahaitari oli suuri, mutta ellei itse tee työtä, on joskus mahdoton löytää oikeaa. Olisihan se suuri munaus, jos asia huomataan vasta kun auto jo on pukilla.

      • Iskari menee vähän tuurilla vaihtoon. Kun kerran kunnon pakkasilla lähdet ajamaan ja vähän liian vauhdikkaasti ensimmäisestä töyssystä ajat, on iskari jo entisen puolella... Toisaalta sama laite olisi voinut kestää vielä sata tuhatta "normaalia" käyttöä.


    • omituista sakkia?

      On perseaukinaisia nuo mersun omistajat, ei varaa huollattaa kotteroa kotimaassa ja ostaa stocmannilta sapuskaa!

      • kukinajaamilläajaa

        Mersun omistajissa on köyhiä ja rikkaita aivan kuten muidenkin autojen omistajissa.
        Minullakin oli aikoinaan vanhoja mersuja ja jotkut luulivat kaiketi varakkaaksi, kun ajoin mersulla. Tosin auto oli vanha ja halpa jollaisen jokainen työssäkäyvä olisi pystynyt ostamaan.


    • 314

      Ovat koulut jääneet nimimerkiltä "omituista sakkia" vähintään kesken, sillä olet 1 1/2-riviseen näkemykseen saanut mahtumaan neljä virhettä!
      Varmasti nimimerkin mielestä että - "mitä välii" kunhan ymmärtää!
      Joo, mutta minä en ota sinunlaisia töihin!
      Itse mielipide johtuu samoin koulutuksen puutteesta.
      Ns. persaukiseksi tulee vain, jos menot pitkään ovat suuremmat kuin tulot.
      Tulojen suuruudella ei siis ole asiassa mitään merkitystä, vaan miten käytettävissä
      olevat tulonsa käyttää.
      Pitää olla pienet menot!

      • KaikkiOnSuhteellista

        Minä asun Suomessa. Ostin autoni uutena Suomesta. Huollatan autoni suomessa, kun on sen aika. Minulla on silti menoja vähemmän, kuin tuloja, joten kaikki on suhteellista. Sitä paitsi kulutan itse työlläni hankkimani rahat mielummin itse, kuin jätän ne jonkun muun tuhlattavaksi, kun minusta aika jättää......


      • Anonyymi
        KaikkiOnSuhteellista kirjoitti:

        Minä asun Suomessa. Ostin autoni uutena Suomesta. Huollatan autoni suomessa, kun on sen aika. Minulla on silti menoja vähemmän, kuin tuloja, joten kaikki on suhteellista. Sitä paitsi kulutan itse työlläni hankkimani rahat mielummin itse, kuin jätän ne jonkun muun tuhlattavaksi, kun minusta aika jättää......

        Minäkin asun Suomessa, ostan auton liikkeestä uutena, ajan sillä n. 3 vuotta, enkä huollata sitä kertaakaan. uuden auton huolto-ohjelman toteuttaminen on kuin heittäisi rahaa kaivoon, kestää kyllä huoltamattakin kolme vuotta, sen jälkeinen aika ei minua kiinnosta vähääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin asun Suomessa, ostan auton liikkeestä uutena, ajan sillä n. 3 vuotta, enkä huollata sitä kertaakaan. uuden auton huolto-ohjelman toteuttaminen on kuin heittäisi rahaa kaivoon, kestää kyllä huoltamattakin kolme vuotta, sen jälkeinen aika ei minua kiinnosta vähääkään.

        Kestää se sen kolme vuotta, ja autosi otetaan kyllä vaihdossa, mutta sen vaihtoarvo on parituhatta euroa alhaisempi.


    • Traphill

      Kiinnostuneita ollaan. Laita vain raportti työn laadusta ja palvelun hinnasta!

    • v.n

      Tervee
      Koitappa hotrauto.ee
      Mb korjaamo tallinnassa

    • erkkii

      Miten lie onko käytetty siellä Avensis autoja huollossa?

      Avensis vm 2013 diesel manuaali. Toyotalla oli 90 tkm huolto 315 €, seuraava iso huolto 120 tkm maksaa täällä 360-540 €, riippuen Toyota korjaamon sijainnista.
      Periaatteessa Tallinnan Toyotalla huollettuna GW pysyy voimassa.

      Anteeksi vaan kun toin keskusteluun tuon itäautoni.

      • Anonyymi

        Avensista ei kannata huoltaa laita vaan lippalakki syvemmälle päähän, kaikki Avensiskuskit ovat pieniä kyläpoliiseja.


    • Eeemersu

      Eihän Mersun huollot ole kalliit Suomesakaan toisin kuin Volvon huoltaminen.

      • Halpaa

        Ei ole kallista ei... W204 C 350 4matic termostaatin, jäähdytysnesteen ja Öljyjen vaihto Lommilan Veholla tänään 2.12.2016 vain 755€.


    • mb211

      ole n vakituinen mersun huollattaja pärnyn silber autossa.jarrupalat vaihdettiin alle 100,eur.isohuolto 750, palvelu hyvää ajan saa sovittua.mitä hintaan tulee niin samalla voi rentoutua kylpylässä muutaman päivän,

    • RMB

      Mielestäni on tyhmää lähteä Tallinnaan säästämään muutama euro. Minä teetän huoltoni Suomessa jo veron takia. Kyllä verot on maksettava kotimaahan eikä kantaa Viroon.
      Ajatelkaa tätä. Työllistämme epäammattitaitosta virolaisporukkaa Suomen rakennuksilla ym. laitoksissa, joista ei valtio saa välttämättä senttiäkään verotuloja. Samalla kannatte euroja Viroon. Erittäin epäisänmaallista toimintaa.
      On jo kuluttajalle itselleen järkevää käyttää kotimaisia palveluja jo kuluttajasuojan takia. Turhaa itkeä jälkeenpäin jos jokin menee pieleen eikä saa Suomessa mitään turvaa.
      Vielä pitää kehua kuinka paljon säästi. Näin kun jokainen ajattelee, kansantalous laskee ja verot nousee. Hävetkää!

      • wee204

        Olipa katkera kommentti. Verojen maksu ei monille ole mikään itseisarvo - päinvastoin. Hallitus käyttää veroeuroja niin vastuuttomasti, että voi olla parempi suunnata verojen maksu Suomen ulkopuolelle.

        Laskekaa hintoja Suomessa ja parantakaa palvelutasoa, niin ei voimme harkita niiden hankkimista kotimaasta.


      • RMB

        Täytyy näitä asioita pohtia vaaliuurnalla ketä äänestää. On mietittävä sitä, mikä "osasto" verokierroista eniten hyötyy ja äänestää kilpailijaa. Kilpailijana en tarkoita kuitenkaan vihervasemmistoa kukkahattutäteineen. Se poppoo on jakamassa Kreikallekin rahaa varsinkin jos valtaan pääsevät. Onhan se jo nähty.
        Jokaisen Suomalaisen oikea ostos on yhteiskunnallemme hyväksi. Vaikka vuotoja olisikin, on Suomi silti vähiten korruptoitunein valtio. Se, joka on erimieltä, menkööt sitten vaikka Viroon.


      • wee204

        "Jokaisen Suomalaisen oikea ostos on yhteiskunnallemme hyväksi"

        ....varmaan joo. Oma etu on kuitenkin tärkeämpi kuin yhteiskunnan "etu".


      • Kenenetu
        wee204 kirjoitti:

        Olipa katkera kommentti. Verojen maksu ei monille ole mikään itseisarvo - päinvastoin. Hallitus käyttää veroeuroja niin vastuuttomasti, että voi olla parempi suunnata verojen maksu Suomen ulkopuolelle.

        Laskekaa hintoja Suomessa ja parantakaa palvelutasoa, niin ei voimme harkita niiden hankkimista kotimaasta.

        Eikös Suomea rakenneta muutenkin virolaisin voimin?


    • Rykäsläskis

      Joopa joo. Kantakaa van rahanne Vehon valohoitoon, 1000e/laaki.

    • Kaukomatkaaja

      Miten meni huolto?

    • jekuttajat_ja_jekutetut

      Kerjussa ylempänä oli maninta automaatin öljyn-ja suodattimen vaihdosta. Paljonko se Veholla kustantaa avaajan automalliin?

      Ps. Yksi henkilö jurnutti huoltojen toisaalla tekemisestä. Hänen karikatyrinen asennemaailmansa ilmeisestikin tarkoittaa sitä, ett'ei hän matkusta ulkomailla eikä osta Suomessa mitään ulkomailla tuotettua, eli joutunee luopumaan autostaankin ;-)

      Samalla logiikalla hänen tulisi syyllistää ulkolaisia jotka tulevat kuluttamaan rahaansa Suomeen, sillä he ievät ole sokean yltiö-isänmaallisia kotimailleen.

      Hän ei varmastikaan ole tietoinen niistä kolossaalisista summista mitä suomalaisilla eläkevakuttajilla ja itse Suomen Valtion eläkerahjastolla (VER) on noin 3 miljardia, joka on osa valtiota on veroparatiiseissa.

      Sitten Helsingin Hakaniemessä on yksi veroparatsii, eli 'duunareuden' etuja ajavat verovapaissa rikkauksissa kylpevät ammattiliitot joiden oma varallisuus ja sijoitustoiminta on hämärää / läpinäkymätöntä.

      $ - $ - $

      "Eduskunnan budjettikeskustelussa toistuivat taas samat fraasit kuin aina ennenkin: ”Köyhät on unohdettu, verotusta on kevennetty liikaa, rahat ovat veroparatiiseissa, pääomaverotusta on kiristettävä”. "

      "Veroparatiiseista puheen ollen ainoa todellinen veroparatiisi taitaa olla Hakanimessä. Hakaniemen saamat maksut kotitalouksilta ovat täysimääräisesti verovähennyskelpoisia – eikä siinä vielä kaikki. Ammattiliitot eivät yleishyödyllisinä yhteisöinä maksa mitään veroja."

      "Erityisesti tämä verovapaus koskee pääomatuloja. Ongelma on siinä, että emme tiedä, miten paljon omaisuutta liitoilla on. Esimerkiksi Ylen vuonna 2012 tekemän kyselyn perusteella voi arvailla, ettei luku jää kauaksi säätiöiden pääomista. Liittojen, päinvastoin kuin säätiöiden, ei tarvitse julkaista taseitaan ja tuloslaskelmiaan. Siitä huolimatta, että ne saavat satojen miljoonien edestä verotukia."

      "Joku voi tuhahtaa ay-jäsenmaksuille, mutta kyse ei ole suinkaan pikkurahoista. Jos laskee, paljonko vuoden 1974 jälkeen on maksettu jäsenmaksuja ja laskee niille koron valtion obligaatioiden korkoprosentin mukaan, saa tulokseksi lähes 40 miljardia euroa. Jokainen voi mielessään pohtia, onko sillä rahalla saatu vastaava määrä hyvinvointia aikaan."

      - http://keskustelu.plaza.fi/threads/ay-liike-veronkiertäjien-keisari.1939884/

      $ - $ - $

      Sitten tehdään suuria otsikoita ja julkista hulabaloota ja poliitikot polemikoivat muutaman sadan eläkeläisen tilapäisestä verovapaudesta Portugalissa, jolle sille on nyt tehty stoppi jolle perikaateellinen kansa taputtaa käsiään.

      Kaikki tämä kaksinaismoraali uppoaa perikateelliseen massaan ... yksinkertaiset jekuttuvat helposti ...

    • 0293

      Tässä ketjun aloittaja, 314.

      Onhan tuo Lommilan veloittama hinta - nimim. halpaa - etten sanoisi kohtuuton!
      Hinnotteluperusteet voivat tosin olla aivan toiset.
      -Neliveto, ja ehkä juuri C350! Suuri öljymääräkään ei oikein selitä, et kerro mistä
      pannusta on kyse.
      Käyn minäkin piirimyyjällä joskus ja olen yhteydessä heihin sähköpostitasolla.
      Joskus joutuu kyllä nousemaan ns. takajaloilleen!
      Olen edelleen ollut huomaavinani, että useimmat saamani korjausehdotukset ovat usein "kalliita"!
      Olen monasti joutunut sanomaan, että en valitettavasti asu Helsingin Kaivopuistossa!
      Eivät tunnu ymmärtävän vitsiä!
      Minua on näissä kirjoituksissa pidetty epäisänmaallisena. Samaa W211 -09 autoa ajan edelleenkin, kilometrilukema nyt 155T, eikä mitään muita kuin ns. kulutusosia ei ole mennyt. Akku - 95 Ah alkuperäinen Varta, 7,5 v.
      Öljytikkuakaan ei vuoden aikana juurikaan tarvitse nostella.
      Tulen siis näillä näkymin edelleen käymään Tallinnassa.

      • w211formatiikki

        Huollatin oman w211 e280 cdi 4matic auton tallinnassa. Suodattimet, filtterit, moottoriöljy, jäähdytysneste, vaihteistoöljyt, taka sekä etuöljyt sekä imuputken tiiviste minkä suomen merkkihuoltamo alppilan autohuolto oli unohtanut asentaa takaisin moniurahihnan vaihdon jälkeen (moottori suhisi. Paikallinen huoltomies huomasi sen samantien) moottorinkotelon kiinnikkeet nekin oli rikottu ja jätetty vaihtamatta. Hintaa huollolle tuli n. 600e. Suomessa sama olisi ollut ~1300-1400e. Halvemmalla parempaa palvelua.


    • PitäkääTunkinne

      Olen jo muutaman vuoden huollattanut molemmat autoni Tallinnassa - ja homma hoituu paljon mukavammin kuin Vehossa!. Sovitaan sähköpostissa aika - päivän-parin varoitusajalla. Sovitaan aika siten, ehtii aamulaivalla ja takaisin iltalaivalla. Hinta pitää - paitsi jos ei tarvitse jotain käypiä komponenteja vaihtaa niin ne vähennetään hinnasta. Palvelu tosi mukavaa ja ystävällistä - ja suomeksi, jos joku vierastaa vieraita kieliä. Työnlaatu vähintään parempaa kuin Suomessa. Ilmoitus tulee heti kun auto noudettavissa. Ja hintaero esim viimeksi (iso huolto) Veholla reilu 2200Egeä kaikkineen ja Silberissä 900egeä. Revi siitä.
      Ai, niin matkoihin tietysti meni 80 egeä - ja syödäkin piti: alku-, pää- ja jälkiruoat kympin. Jäi siinä sitten varaa ostaa pari laatikkoa oluttakin.

    • isomulkero

      Hiihtolomalla kylpyläloma perheen kanssa tallinnassa ja samalla w212 e 220 cdi -2014 assyst a- huolto maksoi silber auto järven toimipisteessä 130 euroa.. vehossa alennus kupongin kanssa olisi maksanut 242 e. bussilla pääsee tosi hyvin ilmatteeksi eikä tartte takseja, jotka ylilaskuttaa aina. yritän aina ostaa lippua kuljettajalta, mölisevät jotain epämääräistä eivätkä koskaan sellaista myy. ens vuona vien latviaan b huoltoon ja automaatti vaihteiston öljynvaihtoon. siellä a-huolto maksaa 100 ja b 200, automaattiöljyt töineen 200, tulee niin iso säästö taas ettei perse repee ja terveiset veholle ja alppilan huoltoon

      • mbs300

        Itsekkin välillä huollatan Eestissä. Miksi ei myy lippua, siksi koska bussilippu ostetaan kioskeista. Matka on eestiläisille ilmaista, mutta muille maksullista.


    • Vehollaryöstetään

      Alkaa suomi olla hinnoitteluun itsensä ulos, veikkaan että aloittaja säästänyt jo tuhansia euroja kun ei ole vienyt veholle ryöstettäväksi?

    • Sataasata

      Taitaa pelkkä vaihteistoöljyn vaihto Suomessa olla sen 500 €.

    • KustiPolkee2

      "Nyt kuitenkin edessä A1-huolto. Ajattelin kokeilla Vehon toiminnan. Web-hinnaston mukaan hinta pitäisi olla 249€. "

      Mihä tuon Web- hinnaston tarkempi osoite on?

    • eiVoiYmmärtääTätä

      Köyhien puuhaa. Minä ostan kalliin auton ja huollatan sen Suomessa. Kenellä on aikaa lähteä jonnekin Viroon auton huoltoon, no ehkä niintä vanhuksia ja työttömien puuhaa?

    • 0293

      Tässä aloittaja, 314!

      Kumpaan ryhmään arvelet kuuluvani?
      Vanhuksiin vai työttömiin?
      Vastaus: En kumpaankaan!
      Kysymyksessä on vain vanha totuus, eivät ne suuret tulot vaan ne pienet menot!
      Täytin viime viikolla 70 v, jota juhlittiin kaksi päivää.

      • MBE220d4matic

        Onneksi olkoon tasavuosista! Omalla kohdalla on ensimmäinen mersu hankittuna ja ajattelin huollattaa Virossa ihan alusta pitäen. Viime viikolla katsoin niin olisi lauttamatka edestakaisin ollut vain 44 euroa auton kanssa että eipä ole kallista matkojen puolesta Tallinnssa käynti.


    • 0293

      Tässä taas ketjun aloittaja.

      Kävin viime viikolla viidettä kertaa vuosihuollossa W211-mallin kanssa Tallinnassa.
      Auton pyytämän ns .C-huollon lisäksi pyysin vaihtamaan jarrunesteet, koska ne
      viimeksi oli vaihdettu kaksi vuotta sitten, enkä tiennyt ovatko ne osa C-huoltoa vai ei.
      Mutta sitten seurasi yllätys.
      Ollessani kaupungilla minulle soitettiin puolen päivän aikaan, että autosta löytyy
      kyllä muutakin vikaa!
      Etu-McPhersonsin jousi oli katkennut ja pysyi paikallaan vain "tahdon voimalla"!
      Toisesta takajousesta puuttui pala päästä! Nämä viat - kumma kyllä - eivät olleet
      aiheuttaneet mitään merkittäviä oireita ajossa.
      Auto oli lisäksi läpäissyt katsastuksen huomauksitta toukokuussa, siis n. 2 kk
      sitten.
      Suomessa olisi käynyt niin, että tilattu huolto olisi tehty loppuun ja muille töille
      olisi varattu aika ehkä viikon päähän.
      Tallinnassa oli toisin.
      Kun oli varmistettu, milloin lauttani lähtee ja kun olin antanut luvan tarvikejousien
      käyttöön, (- SACHS -) auton kaikki neljä jousta ja yksi nivel vaihdettiin.
      Auto oli valmis 17:45h!
      Lasku oli 1.334,- johon on lisättävä lauttalipun hinta kahdelle, joka huoltopäivänä
      23.08. oli 92,-
      Jokainen lukija päättäköön itse, kannattiko tämä vai ei. Joka tapauksessa auto tuli
      kuntoon heti, eikä hengenvaarallinen auto päässyt liikenteeseen.
      Sitten voidaan keskustella siitä, mikä on aiheuttanut jousen katkeamisen?
      Olen autoillut yli 40 vuotta - autoja 17 kpl - eikä yhtään jousta ole katkennut,
      joten vahinko lienee sellaisenaan aika harvinainen. Itse uskon jousen katkenneen
      osumalla yhteen tai useampaan tiellä olevaan pieneen kuoppaan, 120-130 km/h
      nopeudella.
      Auto täyttää kahdeksan vuotta syyskuussa, ajokilometrit ovat 175Tkm, kaikki huollot
      tehty merkkikorjaamossa. Nythän sitä voi rauhassa ajella saman verran lisää, ellei joku
      halua autoa ostaa.

      SL

    • aiaiai124

      MB 300 D Automat vm. 1982 katkoi aikanaan etujousia tiheään tahtiin. Liekö 5- pyttyinen kone ollut liian painava.

    • Jixcv

      Jos jousen alin vajaa kierros on poikki, ei se oireile kuin joskus hitaasti ajettaessa jyrkähkössä käännöksessä kuuluu pieni rapsahdus.
      Alin kierros pysyy paikoillaan reunan vuoksi. Miten lienee muilla.

    • Sudeetti

      CLS 350CGi-09 F-huolto sis. mm.tulppien vaihdon. Lisäksi pariston vaihto avaimeen sekä käsisammuttimen osto. Hinta yhteensä 550€. Vanhoista laskuista tarkistettuna se on alle puolet Vehon hinnasta. Paikka Silberauto Tallinna. Laivalippu 50€, sis. auton.

      Aikoinaan äänestimme EU:iin liittymisen puolesta. Poliitikot mainostivat tavaroiden ja palveluiden vapaata likkumista. Miksi se koskisi vain firmoja? Ostan palveluni sieltä mistä saan omalta kannaltani edullisesti. Maksan riittävästi tuloveroja.

    • Vito-10

      Luin tätä ketjua moneen otteessen ja uskalsin koittaa huoltaa tässä tallinan silberissä.
      Laitoin tarjouspyynnön sähköpostilla suomeksi ja sain vastauksen suomeksi töistä mitä halusin niiden tekevän. Hinta oli 550€.
      Suomessa auto jerryssä kilpailutettu ni pelkät öljyn vaihdot oli jo 770€ sitten siinä oli vielä muutakin pikku hommaa.
      Vein viton ed. iltana sinne ja huolto oli seuraavana pvänä. Luvattiin klo 14-15 välille ja soitto sieltä tulikin 1445, että valmis.
      Siinä käytiin tehtyjä töitä ja huomiota läpi ja sitten selvisi ettei ihan pysytty budjetissa. Loppu lasku olikin yllättäen 780€. Tarjouksesta oli unohdeltu sitä sun tätä ja laskussa kyllä tuplasti enemmän töitä mitä tarjouksessa. Siinä väsynyt vauva sylissä en alkanut sen kummemmin kyseenalaistaa loppu summaa. Maksoin pois vaan.
      Hetken liikkeestä kun lähdettiin niin vito alko haisee öljylle ja savuttaa aikalailla. ( en tiedä autosta juurikaan mitään)
      Soitto huoltoon jossa kertoivat että huuhtelussa roiskunut varmaan öljyä jonnekkin, että voi tulla näyttämään jos huolestuttaa. Siinä koska case väsynyt vauva sen enempää sitä selvitetty. Ajettiin majapaikkaan vaan.
      Fiiliset vähän kaks piippuset tästä hommasta.
      Plussat:
      *Ainaki ollu merkkihuollossa, ettei eka vito mitä korjaa
      *siinä samassa salissa oli yli 200k€ amg mersu myynnissä, että en usko et parii hunttii niitä kiinnostaa kusettaa
      Miinukset:
      *ihmettelen miksei soittaneet ja kertoneet, et tarjouksesta rajat paukkuu. Eikö suomessa pidä kysyy lupaa jos menee tietyn % yli arviosta?
      Auton huollon yhteydessä kiva mini loma perheen kanssa tallinnassa.
      Mutta saa nähdä tuonko farkku mersua tänne huoltoon kun aika koittaa...

    • bonfire92

      Kyselin Mesen (W205 sedan vm.2014) Silber-Autosta Assyst B-huoltoa ja paljon webaston asennus maksaisi. Olin aika yllättynyt. B-huolto 630€ ja webaston asennus 3000€.
      Jäi Tallinnan matka tekemättä ja varasin huollon luultavasti edullisemmalle Suomen Veholle.

    • DonPauli

      Kuinka kävi huollstin täyden huollon 75000 km 220 di bluetec merduliikkeessä 380 euroa 2017 joulukuussa ja 50000 km huolto Malaga 230 euroa
      Mitä Virosss

      • Mersukuskiksiko_pian

        No, ihan en ymmärtänyt tuota.


    • Olen ketjun aloittaja, (314) ja totean, että taas on vuosi kulunut ja olen varannut elokuun loppupuolella Tallinnasta määräaikaishuollon W211-09 malliselle dieselille nyt jo kuudetta kertaa peräkkäin.
      Km-lukema: n. 197.000 km, eli vajaa 22 Tkm vuodessa.
      Auto pyytää C-huoltoa ja sen hinnaksi ilmoitettiin sitä kysyessä € 230,- ilman lisätöitä.
      Ensimmäisellä aamulautalla olen korjaamolla klo 10 pintaan ja paluu on
      19:30h vaikka aikaisemmallakin ehkä ennättää.
      Matka maksaa kahdelta autoineen runsaan satkun. Prosentuaalisesti ehkä
      paljon, mutta korjaamoajan voi käyttää ulkoiluun, kävely keskustaan kestää
      45 min, vaikka tosin bussi (18) lähtee lähes ovenpielestä.
      Raitiovaunukin lähellä.
      Palstalla on lisäksi keskusteltu polttoaineen kulutuksesta. Nollasin tripin kun
      vaihdoin kesäpyörät maaliskuun lopussa. Nyt on sekalaisessa ajossa yli 10Tkm:n matkalla kulunut 6,2/100, johon siis sisältyy kaikki liikennevaloissa seisomiset ja muu pätkäajo. Pienempiinkin osakulutuksiin pääsee, mutta ratkaisevaa on mielestäni käytännön kulutus. Kun talviajon lisää Webaston käyttöineen, menee yhteensä n. 6,5.
      Auto painaa sentään 1800 kg ja alkaa olla jo vanha.
      Kerron myöhemmin, kuinka äijän tällä kertaa Tallinnassa kävi.

    • A-mese

      Onko alkuperäinen kirjoittaja huollattanut aina Sliberissä?
      Minulla on isompi remppa edessä pikku-Mersun ESP-vian ja C-huollon myötä. Sen verran suuren hinta-arvion Veho antoi että mieli tekisi huollattaa Tallinnassa.

    • Vastaan heti, kun näin tämän.
      Olen aina - siis vuodesta 2013 - käynyt Silberissä. Luepa kuitenkin miten minulla kävi viime vuonna, aikaisempi kirjoitus 30.08.2017!

    • No niin, nyt on sitten käynyt taas kerran Tallinnan Mese-huollossa.
      Aika oli varattu klo 10 - johon ennättää ensimmäisellä aamulautalla
      Länsiterminaalista.
      Sain auton valmiina jo13:30h.
      Auto pyysi C-huoltoa. Huollon lisäksi pyysin vaihtamaan vaihteistoöljyn,
      koska vaihdettu edellisen kerran lukemalla 75.000. Nyt 197T.
      Pyysin myös katsomaan autoa päällisin puolin alta. Pohja kuiva.
      Jokainen päättäköön, kannattiko hinnan vuoksi vai muuten, sillä se oli € 590,-

      • mbmenoo

        MB jouset katkeilee muillakin.
        Ei tuo neukkula näytä edulliselta.


    • Tässä ketjun aloittaja.
      Nyt kävi niin, että vaihdoin tämän uskollisen palvelijan W211 MB-E200CDIA-sedan -09 perjantaina Tampereella MB-W212-FL farkkuun 2015.
      Olisin tietenkin voinut ajaa 2-300T lisää, mutta minua kiinnosti jo uudempi autotekniikka.
      Osto tapahtui Lielahden ALD:llä. Auto huutokaupattaneen - "SELLAISENA KUIN ON" - myyntiehdolla arvatenkin jo tällä viikolla lähialueen autoliikkeille, koska ALD:lla ei liene omaa vaihdossa tulleiden autojen kunnostamoa.
      Auto on virheetön ja sopii matka-ajoon kuin nyrkki silmään. Vain oikean ulkopeilin sisääntaittomekanismi krenaa vähän.
      Sen korjaaminen osoittautui turhan kalliiksi. Vesipumppu ja laturin hihnapyörän laakeri vaihdettu tammikuussa, akku v. -17
      KM-lukema 211.000 ja auto on vuosittain merkkihuollettu - kuitit autossa - ja siinä on mm. Webasto sekä kiinteä navigaattori.
      Toki tuontiauto, mutta kilometrin täsmäävät ja auto on maalipinnaltaan siisti, sillä kateellisten kylkien naarmuttamisetkin on korjattu automaalaamossa.
      Auto ollut itseni tai Oy:ni käytössä tammikuusta 2011. Tuodessa km-lukema 34.000.
      Rekkari on: ZJJ-409.

    • Anonyymi

      Tallinnasta löytyy hyviä ja huonoja huoltopalveluita. Mersua kannattaa huoltaa merkkiliikkeessä tai siihen erikoistuneessa firmassa jossa myös ulkomaiset asiakkaat käy, näin voi yleensä luottaa että työ ja asiakaspalvelu on länsimaista tasoa. Firman nettisivut on silloin ainakin englanniksi, joskus suomeksikin.

      Esimerkki päinvastaisesta sen sijaan on Royal Garage royalgarage.ee, myyvät turhia huoltoja joita eivät osaa tehdä ja kun niistä syntyy vikoja, syyttävät sinua ja vaativat rahaa jotta korjaavat ne! Sikamaista hommaa. Eli kierrä ainakin tämä navetta kaukaa, sinne en vie enää fillariakaan.

    • Anonyymi

      Nuo Tallinnan huoltohinnat ovat samaa luokkaa, kuin suomalaiset hyvät Mersu-huollot, lukuunottamatta Vehoa, tosin poislukien heidän harvoin tarjolla olevat tarjouspaketit.
      Mistä sitten löydät näitä hyviä, onkin toinen juttu...yksi hyvä, jota olen käyttänyt yli 10 vuotta, on Kangasalla, en nyt viitsi ihan nimeä mainita, mutta hyvinkin mallikasta ja asiantuntevaa palvelua olen sieltä aina saanut ja asialliseen hintaan.

    • Tässä aloittaja.
      Silber-Autonhan Tallinnan Järvessä omistaa nykyään Veho.
      Olen silti lähdössä syyskuussa huoltamaan W212-autoni sinne.
      Km-lukema 120T, vm. 2015.
      Syksyllä 2020 en edes yrittänyt, arvelin, ettei auton huoltamista olisi syyksi
      hyväksytty.
      Olen pääkaupunkiseudulta, joten matkaan voi lähteä jo edellisenä iltana ja yöpyä, jolloin saan auton toimitetuksi korjaamolle 07:30h.
      Voi olla, että hintaetu ei ole suuri, mutta selvää on, että matkan ja muun vaivannäön kyllä tienaa muulla lailla.

    • Unohtui huoltokäynnin kommentoiminen.
      S212 E 220CDI-auton C-huolto(125.000 km) maksoi Tallinnan Veholla € 313,-
      Kuusi vuotta vanhassa autossa ei siis juurikaan ollut mitään korjattavaa.
      Pyysin mennessä tarkistamaan oikean puoleisen pissapojan toiminnnan,
      joka ei aivan ollut kunnossa.
      Tekivät säätöjä, mutta eivät kokonaan korjanneet.
      Pidän tätä pienenä miinuksena, koska minulle ei soitettu ja pyydetty pumpunvaihtolupaa, jonka toki olisin antanut.
      Voihan olla, ettei harvinaista varaosaa tähän aikatauluun ollut hollilla.
      Sanoivat, että korjataan seuraavalla kerralla, jolloin oletan, että pumppu
      on tilattava etukäteen ajan varaamisen yhteydessä. ( € 100,-)
      Laskussa lukee nyt Veho A/S, vaikka Silber-Auton kylttejä on joka puolella.
      Toimipisteitä on muuallakin, mm. Pärnussa ja Tartossa.
      Nyt osui suomea taitamaton asiakaspalvelija, mutta englannilla pärjättiin.

    • Olen alkavan viikon torstaina taas lähdössä S212-mersun määräaikaishuoltoon Veholle Tallinnaan.
      Saas nähä, miten ovat hinnat nousseet.
      Huoltoaikaa kun varaa, on varauduttava siihen, että vapaat ajat ovat vasta 2-3 viikon kuluttua.
      Itse auto pyytää A-huoltoa, mutta tällä kerralla menevat myös jarrut kauttaaltaan uusiksi - ensimmäisen kerran - siis seitsemänvuotiaana ja km-lukemalla 145.000.
      Auto hylättiin muuten syyskuun alussa katsastuksessa jarrupalojen olemattoman paksuuden takia, vaikka jarrut antoivat aivan tasaiset ja hyvät lukemat.
      En osannut edes oikein odottaa, koska mitään huomautusta en kojelaudassa ollut huomannut.
      Kerron ensi viikolla miten äijän kävi ja paljonko kuvetta joutui kaivamaan.

    • Olin vuosihuoltoasioissa Tallinnan Vehossa eilen torstaina.
      A-huollon lisäksi olin tilannut auton ensimmäisen jarrurempan, (käyttöönotto 2015) joka tehtiinkin.
      Katsastuksessa auto olisi arvatenkin hyväksytty lukemien puolesta, mutta siellä puututtiin palojen paksuuteen ja hylky tuli.
      Palojen lisäksi takalevyt menivät uusiksi.
      Palojen paksuutta arvioiva tunnistin oli välissä mennyt rikki, joten se ei ollut antanut kuljettajalle tietoa palojen kunnosta tarpeeksi aikaisessa vaiheessa.
      Oma arvioni on, että veloitukset Tallinnassa hieman nousseet, kun omistajaksi on tullut Veho.
      Kokonaishinta oli kuitenkin vajaa € 850,-
      Suomessa ei ainakaan alle tonnin olisi päässyt, mutta tulen siis jatkamaan tätä lähimatkailua ainakin kerran vuodessa.

    • Tässä ketjun aloittaja.
      Olen tänään taas lähdössä Tallinnan Silber-Autoon, joka nykyään on Vehon omistuksessa.
      Auto - S212, 2015, 8. vuosihuolto - pyytää B-huoltoa.
      Km-lukema vasta 166t.
      Vuosihuollon lisäksi, pyydän tutkimaan takaluukun aut. lukitusta - ei mene
      luukku kerralla lukkoon.
      Huolissani olen myös mahdollisesta virtavuodosta jossain kun auto seisoo,
      akut kestävät alle 4 v. Webastoa käyttäen.

      Lähden Viikkarilla yötä vasten ja yövyn laivalla, joten pääsen työjonon alkuun heti aamusta.
      Aikaa toimenpiteille jää 8h, paluulaiva lähtee 17:00h.

      Palaan, mikäli huollosta jää kerrottavaa.

    • Palasin eilen siltä huoltokeikalta Tallinnan Vehosta.
      Ensimmäinen reaktio on, että ovat hinnat Tallinnassa nousseet.
      Auton pyytämän B3-huollon lisäksi pyysin "katsomaan" takaluukun lukitusta,
      joka ennen korjaamista jätti luukun puolilukkoon ja äänteli siitä ajossa, ellei
      ennen lähtöä muistanut lukita sitä manuaalisesti.
      Hinta oli kokonaista € 1.067,62!
      Pidän perittyä hintaa korkeanpuoleisena, toki voi olla, että Pääkaupunkiseudun Vehoissa rahaa olisi kulunut vieläkin enemmän.
      Tallinnasta teetystä työstä saa tosin vain vironkielisen laskuerittelyn, joten
      tarkistan vielä, vaihtovatko he sen takaluukun moottorin kokonaan - laskun loppusumman perusteella ehkä niin!

      • Anonyymi

        Mitä osia siis tuohon 1 000€ vaihdettu?


    • Laitoin korjaamolle muutamia kysymyksiä vasta muutama tunti sitten,
      koska vironkielisestä lapusta en saa selvää.
      Joku Kütusfilter ainakin on vaihdettu, € 200,75 + sikäläinen alv ja tämän
      vaihtotyöt eri riveillä.
      Odotetaan huomiseen, niin tulee asioihin selvyys, mutta kun pari vuotta
      sitten koronan takia jouduin käymään vuosihuollossa Vehossa, lasku oli
      € 1.200,- ilman että mitään muuta kuin auton pyytämä huolto oli tehty.
      Eli lasku on virolaiseksi kallis, eikä vastaa aikaisempia veloituksia, joista
      olen kertonut v. 2013 saakka.

    • Sain vastauksen eilen iltapuolesta.
      B3 on korjaamon mukaan iso huolto ja siksi näin arvokas.
      Lisäksi kunnostettiin takaluukun sähköinensulkemismekanismi - itse lukkoa ei vaihdettu.
      Se yli € 200,- hintainen osa oli polttoainesuodatin.
      Lohduteltiin ja sanottiin että seuraava huolto on nimeltään A ja jää alle viidensadan.
      Toisaalta epäilen, että kun Veho vähän aikaa sitten tuli enemistöomistajaksi? hinnat saattoivat myös siksi nousta.
      Kallista kuitenkin on!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6432
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4153
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2567
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1518
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1377
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe