Vihaan siskoani!!!

Isosisko__

Vihaan sitä, miten joka pienen riidan tullen sisko repii esille aivan kaikki virheet joita olen elämäni aikana tehnyt. Vihaan sitä, että hän tietää minusta niin liikaa. Vihaan itseäni, sitä etten pärjännyt elämässä paremmin, ja sitä, että siskoni muistuttaa minua asemistamme jatkuvasti.

En kestä hänen ylimielisyyttä, ilkeyttä, välinpitämättömyyttä ja kunnioituksen puutetta muita ihmisiä kohtaan. Varsinkin minuun kohdistuvaa, olenhan hänen siskonsa.

Kadun kaikkia vuosia, jotka olin niin ylisuojeleva häntä kohtaan, kaikkea mitä tein hänen puolestaan, miten huolehdin hänen asioistaan enemmän kuin omistani. Kai olisi pitänyt antaa hänen kaatua ja nousta itse, olisi ymmärtänyt elämää paremmin, ja olisin itse ehtinyt elää sitä omaa elämääni.

Nyt olen pisteessä, jonka jälkeen en voi antaa anteeksi, ikinä. En pysty unohtamaan viimesintä ilkeyttä, sitä miten nollaksi hän minut sai itseni tuntemaan. Sattuu niin pirusti. Sattuu joka hetki, sattunut siitä asti kun siskoni viimeksi näin, en pysty unohtamaan. Miten joku niin rakas ja läheinen voi tehdä toiselle näin?! Hän sai minut vihaamaan elämääni, sitä miten en ole saavuttanut elämältä mitään. Tunnen itseni niin huonoksi ihmiseksi, kaikenhan olen tehnyt väärin, varsinkin sen rakkaimman, eli siskoni suhteen, koska hänen olen antanut itseäni kohdella näin.

Koko sukuni asettuu hänen puolelleen, aina, niin on nytkin. Saan hyljeksintää, inhoa ja pelkkää paskaa niskaani. Ihan sama vaikka hän makasi entisen miesystäväni kanssa, ihan sama vaikka hän pahalla tuulella heittelee minua tavaroilla, haukkuu, huutaa ja vähättelee... Aina hän saa asiat kuulostamaan siltä kuin olisi ollut oikeassa. Kukaan ei nouse häntä vastaan, ei kukaan.

Vasta nyt. Ensi kerran, enkä voi uskoa että se olin minä joka niin teki. Sattuu, aivan pirusti... Enkä tiedä teinkö oikein, tiedän vaan sen että sattuu...

Huh, helpotti saada ajatukset ylös. Lukea ne itelleen ja antaa itsensä hiljaa ymmärtää ne.

27

3266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsemii vaan

      Kirjoittaminen helpottaa usein ja selkeyttää ajatuksia. Kannattaa viilentää välejä ja alkaa elämään OMAA elämää ilman jatkuvaa alemmuuden tunnetta. Anna ajan kulua ja katso sitten onko siskosi kasvanut aikuiseksi jos ei niin et voi asialle mitään.

      Opiskele, näe maailmaa ja elä :)

      Lähde nauttimaan luonnosta kävelen ja juoksennellen. Anna ajatuksen tulla läpi metsän/puiston helmassa. Älä vastaa suvun puheluihin vaan ota omaa aikaa nyt.

    • koettu ja tehty

      Kannattaa laittaa välit poikki hetkeksi, jos tuntuu, että sisaresi odottaa sinun elävän pelkästään hänelle. Elä vaihteeksi omaa elämää, äläkä ole sisarellesi sylkykuppi, johon hän voi kaiken pahan purkaa.

    • Sillä tiellä ollaan

      Laittaa välit poikki hetkeksi. Varaudu siihen että siitä hetkestä voi tulla elinikäinen.

    • nainen 30

      Aloittaja, kirjoituksesi voisi olla minun! Aivan samassa tilanteessa olen. Minulla on aivan samat tunteet omaa sisartani kohtaan. Minä olen se isosisko.

      Minä kyllästyin vuosia jatkuneeseen eripuraan ja riitelyyn, ja sanoin että "hyvää loppuelämää, nyt olet sisareni vain paperilla. Älä soita äläkä tekstaa mulle, en halua olla tekemisissä kanssasi"

      Kyllä se meidän viimeinen yhteenotto oli viimeinen pisara.

      Hän saa opetella elämään ilman minua ja apuani. Kaatukoon ja nouskoon aivan itse ja yksin, kyllä se siitä nöyrtyy ja oppii elämää. Katsotaan sitten joskus, onko aikuistunut ja muuttunut paremmaksi tyypiksi, jota jaksan katsella. Jos ei, niin olkoon. Minun ei ole tarve olla hänen kanssaan/ystävänsä enää koskaan.

      Keskityn omaan elämääni, ja tulen onnelliseksi ilman häntä. Itseasiassa oloni on jo paljon parempi, vaikka käskin hänen pysyä poissa vasta pari päivää sitten. Välit poikki vain. Ei se tule sua vaivaamaan jos käsket pysyä poissa ja kiellät soittamasta.

    • Älkää valittako!

      Minulla on sisko, joka on aina oikeassa. Ihan kaikkia asioita voi tehdä kahdella tavalla: Väärin ja hänen tavallaan.
      En ole käynyt >20v:een hänen luonaan, eikä ikävä ole.

      Miksi ihmeessä pitää näistä asioista kärsiä vuosikausia, kun ne on helppo ratkaista?

    • nyt jaksaa taas

      Helppo ratkaisu on todellakin, ettei ole yhteydessä.

    • Sunmiesonpannusiskoa

      Te olette kieroilleet siskojenne kanssa jotain ja nyt riitaantumisenne jälkeen sisko haluaa näpäyttää sinua ja sinä esiinnyt täällä uhrina. Tiedän esim. erään huoltajuuskiistan jossa sisarukset keksivät urakalla toisen lapsen isästä kaikenlaista perätöntä sossuille, tekaisivat jopa kaikenlaisia todisteitakin. Eiväthä he jättääneet kiusaa tähän vaan tuhosivat tämän liiketoiminnan ja myöhemmin työpaikan, puhumattakaan mitä ileillä kielillään ovat saaneet aikaan lapsen isäsuhteelle.

      Uhriksi on kiva aina sopivassa paikassa heittäytyä. Etenkin jos ei omaa omaatuntoa

      • IeeIee

        Eli jos tässä nyt oikeasti uhri pistikin ilkeän ihmisen tilille teoistaan, on tämä uhri itse kuitenkin se häijy manipuloija? Et taida tietääkään, millaista vahinkoa asenteesi saattaa saada aikaan.


    • enough_1

      Täällä on myös isosisko, joka sai tarpeekseen. Suoraan sanottuna haistatin vitut ilkeälle, katkeralle ja pahansuovalle pikkusisarelleni jolle en koskaan ole kelvannut siskona ja ylipäätään ihmisenä.

      Paljastui, että on antanut pahojen puheiden jatkua selkäni takana sukulaisten voimin katkaisematta puheita. Hän ei ole välittänyt minusta eikä koskaan tule piittaamaan. Elänyt koko elämänsä pumpulissa ottamatta mitään vastuuta elämästä ja tekemällä lapsia joita ylisuojelee samalla tuomiten minut ihmisenä ja persoonana. Millä oikeudella?

      Tuntui pahalta katkaista välit mutta en jaksa enää yrittää. Minulle jäi paha mieli, häntä ei tuntunut millään tavalla kiinnostavan. Minä olen se äkkipikainen joka katuu ja tuntee olon voimattomaksi kun pyytelen anteeksi, siskoni on pitkävihainen kuten äitini ja muistaa pahalla ihmisiä välittämättä omista sanoista tai teoistaan.
      Minulla on ollut väkivaltainen lapsuus, äitini on mummona myös kohdistanut väkivaltaa lapseeni. Pikkusiskoni ei joutunut kokemaan samoja asioita mitä itse. Hänen lapsensa ei ole joutunut kokemaan väkivaltaa ja aikuisten pahuutta.

      En katkeroitunut vaan hyväksyin olevani mustalammas.
      Ja tämä musta lammas jatkaa elämäänsä, päivän kerrallaan iloiten pienistä asioista ja siitä etten ole velvoitettu suvun paskanjauhamiseen osallistumaan enää.

    • hujgullgf

      Tollasiin raivottariin puree parhaiten se että naurahtaa päin naamaa ja toteaa "vain niin" kääntää selkänsä ja kävelee pois.

      Lyön satasen vetoa että tollaset tilittäjät kävelee perässä ja säksättää, ja niitä ottaa eniten pannuun kun niitä ei vaan huomioi eikä kuuntele... etenkin kun sanoo "luuletko että minua oikeesti kiinniostaa mitä sanot" ja naurahdus päälle.
      Parasta pottuilua takasin... oma sisko on samanlainen kun sinun siskosi.. kunnes keksin tämän tavan painella hänen ärsytyksen nappuloita...
      Oli se tossa yhdessä vaiheessa puoli vuotta puhelakossa, ja kun sitä muutaman kerran kaupungilla näki, niin siskon naamasta näki kuinka lähellä se oli räjähtää... mutta sen iloisemman hymyn huulille otin.

      Jos ei hemmetti ole mitään hyvää sanottavaa, niin minä en solvauksia kuuntele. Nyt sisko on oppinut hillitsemään jonkin verran kieltään.

      Kokeile... ;)

      • eristämistä

        Hei vaan edellinen: Taidat olla tyypillinen kiusaaja. Kotikiusaamistakin on - oletko oppinut mallin vanhemmiltasi? Viime vuosina on nähty, että kiusatut tosiaan pimahtavat, pahastikin. Ei ole ihme että siskosi yrittää vältellä sinua. Ikävää että sinun kaltaisia perheenjäseniä on. Itselläni on myös ns. lähisukulainen, joka pyrkii kiusaamaan tilanteissa joissa kuvittelee, että olen täysin eristetty. Pitkään yritin katsoa läpi sormien, mutta lopulta kerroin hänelle suoraan mitä ajattelen hänestä. Tämä selvitti välit sillä tavalla, ettei kummankaan enää ole tarvinnut olla millään lailla epätietoinen toistensa tunteista. Minä kiusattuna pystyin juurta jaksain kertomaan miten olen kyseisen henkilön käytöksen nähnyt ja kokenut. Olo helpottui sillä tavalla, että lopullinen välien selvittely tuli tehtyä eikä kummallekaan varmaankaan jäänyt epäselvyyttä toistemme vahvuuksista/heikkouksista ;-).


      • ujgukl
        eristämistä kirjoitti:

        Hei vaan edellinen: Taidat olla tyypillinen kiusaaja. Kotikiusaamistakin on - oletko oppinut mallin vanhemmiltasi? Viime vuosina on nähty, että kiusatut tosiaan pimahtavat, pahastikin. Ei ole ihme että siskosi yrittää vältellä sinua. Ikävää että sinun kaltaisia perheenjäseniä on. Itselläni on myös ns. lähisukulainen, joka pyrkii kiusaamaan tilanteissa joissa kuvittelee, että olen täysin eristetty. Pitkään yritin katsoa läpi sormien, mutta lopulta kerroin hänelle suoraan mitä ajattelen hänestä. Tämä selvitti välit sillä tavalla, ettei kummankaan enää ole tarvinnut olla millään lailla epätietoinen toistensa tunteista. Minä kiusattuna pystyin juurta jaksain kertomaan miten olen kyseisen henkilön käytöksen nähnyt ja kokenut. Olo helpottui sillä tavalla, että lopullinen välien selvittely tuli tehtyä eikä kummallekaan varmaankaan jäänyt epäselvyyttä toistemme vahvuuksista/heikkouksista ;-).

        Teit sitten parista rivistä koko psykoanalyysin, ja et sitten mennyt metsään kun ihan kokonaan.

        Jos sun mielestä vaihtoehdot on vaan kuunnella solvaavaa puhetta tai pistää välit poikki, niin se on sinun asiasi. Minä kävelen tilanteesta pois, ja jätän raivottaren huutamaan. Ja teen rajat selväksi kuinka paljon kuuntelen pa*ka puhetta. Sano sitä sitten eristämiseksi jos tykkäät :)


      • ponyste
        ujgukl kirjoitti:

        Teit sitten parista rivistä koko psykoanalyysin, ja et sitten mennyt metsään kun ihan kokonaan.

        Jos sun mielestä vaihtoehdot on vaan kuunnella solvaavaa puhetta tai pistää välit poikki, niin se on sinun asiasi. Minä kävelen tilanteesta pois, ja jätän raivottaren huutamaan. Ja teen rajat selväksi kuinka paljon kuuntelen pa*ka puhetta. Sano sitä sitten eristämiseksi jos tykkäät :)

        Miten musta tuntuu, että nää vaikeudet ei esiinny pikkusiskoilla.Niinhän se on, että isompien pitää ottaa vastuu myös pikkusiskojen puolesta.siskoni soitteli aina minulle ihan ärsyttääkseen ja nälvi aina jokaisesta virheestäni. Kerran kutsuin hänet meille ja sanoin päin naamaa, että ehkä sun ois jo aika aikuistua ja irrottaa otteesi minusta ja mun elämästä. Siihen se jäi, eikä todellakaan kaduta. Ja en yleistä, että kaikki pikkusiskot ovat tällaisia.


      • Riittisellainenkäytö
        ponyste kirjoitti:

        Miten musta tuntuu, että nää vaikeudet ei esiinny pikkusiskoilla.Niinhän se on, että isompien pitää ottaa vastuu myös pikkusiskojen puolesta.siskoni soitteli aina minulle ihan ärsyttääkseen ja nälvi aina jokaisesta virheestäni. Kerran kutsuin hänet meille ja sanoin päin naamaa, että ehkä sun ois jo aika aikuistua ja irrottaa otteesi minusta ja mun elämästä. Siihen se jäi, eikä todellakaan kaduta. Ja en yleistä, että kaikki pikkusiskot ovat tällaisia.

        Kyllä tuollaisia isosiskojakin löytyy. Kokenut kaikenlaista isosiskon taholta, kunnes en enää jaksanut ja laitoin välit poikki.


    • jääkylmä totuus

      Kokemuksesta kerron, jos pikkusisko ottaa etäisyyttä, isosisko alkaa ihmetellä? Isosisko on usein riippuvainen pikkusiskosta!

      • 374853048myrkkysieni

        Ja vitut MINÄ olen isosisko ja jumalauta että vihaan mun pikku"""siskoa"""


    • vanhapiika84

      Voi, kuinka moneen kirjoitukseen voinkaan täällä samaistua... itse olen isosisko ja ikäeroa pikkusiskooni vain 1,5 vuotta. Koko lapsuuteni ajan koin jatkuvaa kiusaa kotona. Luonteemme olivat kuin yö ja päivä. Usein en edes tajunnut tulleeni kiusatuksi, niin normaalia se oli. Vasta aikuisena kaikki se paska on alkanut painaa psyykettäni enemmän ja enemmän. Yritin ottaa asiaa puheeksi siskoni kanssa, joka ei ole tuntunut muuttuvan lainkaan niiltä ajoilta. Hän kielsi kaiken, syytti marttyyrina esiintymisestä ja siitä alkoi se minun mustamaalaamiseni selkäni takana. Muutin toiseen kaupunkiin ja katkaisin välit. Olen käynyt psykoterapiassa nyt kohta 2 vuotta, mutta näen hänestä painajaisia nykyään enemmän kuin koskaan. Toivon sen tarkoittavan äärimmäisen katkeruuden rajan lähestymistä, jolloin jotakin ratkaisevaa on tapahduttava että pääsen tästä vitun ahdistuksesta ja vihasta.

      Niille jotka kirjoitukseni vuoksi nyt syyttävät mua marttyyriksi tai säälin kalastajaksi, voivat mennä itseensä ja opetella ottamaan asiat välillä sellaisina kuin ne yksinkertaisesti vain ovat.

    • Pikkusiskojokaeikestänyt

      Voin sanoa, että kokemuksella pikkusiskona olen juuri samankaltainen kuin te jotka nämä kirjottavat. Joskus myös isosiskokin voi olla se riidankylväjä. Kerron kokemuksella, että pienenä oltiin tosi erinlaisia, vanhemmat pitivät enemmän minusta ja isoveljestäni, kuin isosiskostani, mutta ihan syystä. Koska tästä tämä vasta alkaakin. Mun lapsuus oli tosi väkivaltanen mun sisaren kanssa. Vaikka siskoni on itseäni vain 2 vuotta vanhempi, silti hän tuntui että voi määrätä minua miten haluaa. Saatan kuulostaa valehtelijalta, koska sanon että olen ollut yleensä se uhri, ja että olen pikkusisko. Noh, yleensä riidat alkoivat jos pyysin siskoani siivoamaan jälkensä, koska siskoni oli todella itsepäinen ja katkera persoona, häntä ei kiinnostanut kodin kunto eikä muutenkaan mikään. Joten hän saattoi sitten vastata vaan että ei, häntä ei kiinnosta ja silloin hän ei tee niin. Vanhemani olivat yleensä riidassa puolellani, mutta riidan jälkeen sisareni esitti että oli kaiken uhri ja kertoi isälle ja äidille että minä olin tehnyt sitä ja tätä vaikka oikeasti en olisi tehnyt niin. Ja vanhemmat sitten usko kaiken nielemällä, ja kertoi myöhemmin minulle että miksi minä valehtelen mitä olen tehnyt. Tosiaan, aika ristiriitanen tilanne, ei tiedä oikein kumpi valehtelee. Mutta olihan siinä sitäkin, että tottakai saatoin suutuspäissäni kertoa jotain mikä ei ole totta mutta myöhemmin kertoin sitten totuuden. Ja kun toiselle ei käynyt jokin, syntyi riita ja siitä sitten tappelu (potkimista, hakkaamista tms) Periaatteessa voin sanoa että vihaan siskoani, ja onneksi hän on muuttanut jo pois mutta minä täällä vielä asustelen opiskelujen takia. Olen katkaissut välit täysin siskooni. Ja se kuka sanoi että kannattaa nauraa päin toisen naamaa niin pysyy hiljaa, ei, ei se niin mene. Olin itse aina se jonka naamaan sisareni nauroi jos sanoin jotain, häntä ei kiinnostanut ja halusi tahalleen kiristää hermojani ja kylvää raivoa. Joka ei ole yhtään mukavaa. Ja nyt kun ajattelee että ne riidat olisi voinut lopettaa olemalla vain hiljaa, mutta siskoni ei pystynyt olemaan hiljaa, vaan aina jotain sanomassa jos vaikka jompikumpi vanhemmista pyysi nyt lopettamaan ja olemaan hiljaa, niin kun minä olin hiljaa, sillä välin siskoni: "Niinpä idiootti!" (Minulle). En ymmärrä miksi säälin häntä silloin kun hänellä oli asiat huonosti. Kun minulla oli jokin huonosti, siskoni halusi pahentaa sitä. Ongelmana on se, että unohdin aina mitä hän on minulle tehnyt ja säälin häntä, ja sitten annoin periksi. Katkaisin siskooni välit täysin, enkä enää ikinä rupea hänen kanssa yrittämään enää mitään, kun tiedän että se ei ole mahdollista hänen kanssaan. Olipa helpotus kun sai avautua.

    • aamusarastaa

      Hei!Älä anna vihan voittaa, siinä vaan teet elämäsi vielä raskaammaksi.Ajattele kuinka paljon Jeesukselle maksoi maksaa sinun syntivelkasi,se velkamäärä on mittamattoman suuri, tähän nähden siskosi vääryys on kuin pisara meressä, etkö antaisi hänelle anteeksi, kun Jeesus verisen kuoleman kautta sait kaikki anteeksi,ja rukoili ristillä sinunkin puolesta:Isä anna anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät. ja kasteesi joka päivä sisältää syntien anteeksiantamuksen.Ja rukoile siskosi puolesta, että tulee ystävälliseksi sinua kohtaa, rukoile, enempi kuin puhut, rukouksella pehmität ensin hänen sydämmen, ja sitten puhut hänelle ystävällisesti, kuinka suuria tekoja on Jumala hänelle tehnyt.

    • Sissisisko

      Mitäpä tähän lisäämään kuin ettei ole missään tekemisissä kenenkään kanssa jos huomaa
      Henkilön aiheuttavan pelkkää mielipahaa.Niin tärkeä ei mulle siskoni ole JOKA VITUN KATKERA KAIKESTA.Tyhjää
      Saa pyytämättäkin. Mitäpä tukkia väkisin nenäänsä aidanrakoon. EI MUUTA.

    • nii.on

      Jos on väärässä, nii ON VÄÄRÄSSÄ

    • tulingooglella_enpalaa

      Googlasin "vihaan siskoani"... En vihaa. Ärsyttää, että tunnen oloni aina epämukavaksi hänen kanssaan. Vaikka miten olen varsinkin viime vuosina yrittänyt, toivon aina, että keskustelut hänen kanssaan loppuisivat mahdollisimman pian. En halua loukata häntä, mutta hän on hidas ja tyhmä.

      Terveisin,

      pikkuveli

    • onneksierilainen

      olen päättänyt etten aio enää ikinä olla missään tekemisissä pahaa puhuvien siskojeni kanssa joista toisella paha mt-onelma, toisella myös mt-ongelmaa ja seonnut uskonnon vaihtamiseen ja muuhun huuhaaseen luullen olevansa parempi kuin muut ihmiset. Juonivat yhdessä tietysti koska nuo mt-ongelmat niin pahat ja ihannoivat rahaa. Toinen vielä elää pettävän miehensä kanssa ja näkee näkyjä luullen että koko suku (ja muut naiset) ovat kaikki kiinnostuneita hänen ällömiehestään, joten rupesi aiheetta mustasukkaiseksi joka myös merkki mt-ongelmista. Mitään järkevää eivät tee tai harrasta ja kumpikin päätyivät yh äideiksi, toinen tosin tietämättään kun pettävä mies asuu hänen luonaan silloin tällöin. Sukua ei voi valita, mutta sen voi hyvin eristää ja kaikki eivät yhden suvun sisällä ole samanlaisia. Onneksi olemme myös täysin eri näköisiä, en haluaisi olla sukua heille.

    • entarjoaenää

      minulla sisko joka mollaa kaikesta, haluaa juoda alkoholia ja jos tarjoan, haukkuu, et minun takia ei saa nukuttua kun tuli kauhea krapula...

    • TOTUUSSESIIN

      kuollut sisko maksattaa nyt muidensukulaisten a vulla hautajaisensakjin kuolleen veljensä rahoilla........... Vittu miten irvokasta. Vihasi koko eläessään veljeä mutta maksattaa vielä haudan pohjaltakin omat kulunsa... kuinka tämä voi olla mahdollista

    • Pettyjä

      Minulla on sisko tuollainen,hänessä ei ole vikoja ja hän on aina oikeassa,käytti lomallamme kiltteyttäni hyväkseen,palkkioksi vai haukkumista nyt uskon että välit on lopullisesti poikki.

    • nekuuluumuualle

      toinen niistä on laardiläjä-runoilija ja toinen paskanäppihitsari molemmaat täynnä tyhmyyttä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe