Koivuhaan autokatsastus Vantaalla EI IKINÄ

Ei Koivuhakaa

Älkää ikinä valitko autonne katsastukseen Koivuhaan autokatsastusta Vantaalla.

119

10184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KotiPiazza

      Eipä ole kovin vakuuttaava avaus. Koetahan edes jollain tavalla perustella kommenttisi.

      • Ei Koivuhakaa

        Tuli hylky. Paska asema.


      • Ei Koivuhakaa
        Ei Koivuhakaa kirjoitti:

        Tuli hylky. Paska asema.

        Miksi muuten käytät mun nimimerkkiä?


      • Ei Koivuhakaa

        Koetahan edes jollain tavalla perustella katsastuksesi.


      • Anonyymi
        Ei Koivuhakaa kirjoitti:

        Tuli hylky. Paska asema.

        KAverini on katsastusinsinööri. Heillä on tarkat speksit, minkä mukaan auto päästetään lävitse ja minkä mukaan ei. Omien päätöstenteosta voi valittaa kuluttaja suojaan.

        Tarkka ihminen, kuten minä olen nuori ja virkaintoinen (mitä en ole enää, heh), hylkää paljon autoja. Vanhempi kaveri tietää jo, mitä ongelmia siitä voi syntyä, jos hylkää auton esim moottorivalon takia, jonka kuitenkin tietää kyseisessä mallissa olevan esim johdotuksissa vika.

        Ystävällisyydellä ja neuvottelemalla olen itse saanut autoja läpi, toki korjaan niitä itsekin.

        Sitten on se, että asemia seurataan. Jos jollain asemalla on läpäisyaste korkea tai matala, siitä tulee tutkinta. sitä ei kukaan katsastusyrittäjä halua. Eli käytännössä he ovat aika kapeassa raossa sen kanssa, mitä hyväksyvät ja mitä eivät. Eri vioilla on erilainen tärkeysaste.

        Minullakin renkaan rakenne on rikki ja se veipottaa, mutta katsastuksessa eivät huomanneet sitä. Jos se hajoaa 100km/h vauhdissa, seuraus voi olla vakava.

        Eli vaikka sitä ei huomattu, korjasin sen silti. Toki tähän vaikuttaa oma tietämykseni alasta eikä siihen tietenkään voi eikä tarvitse odottaa, että sitä kaikilla olisi.

        Joten katsastusmies joutuu yleensä likakaivoksi asioista ymmärtämättömien kanssa ja selittämään päätöksiään vihaisille ja turhautuneille asiakkaille. Muistakaa aina, älkää vihatko katsastusmiestä, peli ei ole heidän käsissään niin paljon kuin luulisi. Olkaa ystävällisiä, heille tulee kokoajan lokaa niskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KAverini on katsastusinsinööri. Heillä on tarkat speksit, minkä mukaan auto päästetään lävitse ja minkä mukaan ei. Omien päätöstenteosta voi valittaa kuluttaja suojaan.

        Tarkka ihminen, kuten minä olen nuori ja virkaintoinen (mitä en ole enää, heh), hylkää paljon autoja. Vanhempi kaveri tietää jo, mitä ongelmia siitä voi syntyä, jos hylkää auton esim moottorivalon takia, jonka kuitenkin tietää kyseisessä mallissa olevan esim johdotuksissa vika.

        Ystävällisyydellä ja neuvottelemalla olen itse saanut autoja läpi, toki korjaan niitä itsekin.

        Sitten on se, että asemia seurataan. Jos jollain asemalla on läpäisyaste korkea tai matala, siitä tulee tutkinta. sitä ei kukaan katsastusyrittäjä halua. Eli käytännössä he ovat aika kapeassa raossa sen kanssa, mitä hyväksyvät ja mitä eivät. Eri vioilla on erilainen tärkeysaste.

        Minullakin renkaan rakenne on rikki ja se veipottaa, mutta katsastuksessa eivät huomanneet sitä. Jos se hajoaa 100km/h vauhdissa, seuraus voi olla vakava.

        Eli vaikka sitä ei huomattu, korjasin sen silti. Toki tähän vaikuttaa oma tietämykseni alasta eikä siihen tietenkään voi eikä tarvitse odottaa, että sitä kaikilla olisi.

        Joten katsastusmies joutuu yleensä likakaivoksi asioista ymmärtämättömien kanssa ja selittämään päätöksiään vihaisille ja turhautuneille asiakkaille. Muistakaa aina, älkää vihatko katsastusmiestä, peli ei ole heidän käsissään niin paljon kuin luulisi. Olkaa ystävällisiä, heille tulee kokoajan lokaa niskaan.

        Ja tähän vielä, että jos haluan romutuskunnossa olevan auton lävitse katsastuksesta, tiedän kyllä, minne sen menen katsastamaan. Mutta silloin teen samalla vastuulliseksi sen katsastajankin eli sitten tulee se moraali. Itse kun sooloilen, siitä kärsin vain minä, mutta jos alan käyttämään tietojani hyväksi siihen, että saisin autoja lävitse kaveruuden tai muun lahjomisen tavalla, Millainen ihminen minä sitten olisin? Aika hyvä kaveri varmaan... Sellaiset ihmiset muutenkin pitäisi poistaa pallolta häiritsemästä.


      • Anonyymi

        Kyllä tuo hyvin riittää kertomaan että jokin siellä mättää ja pahasti. Ei kukaan huvikseen ole pettynyt.


    • Ei Koivuhakaa

      Kävin nimittäin toukokuussa siellä katsastamassa autoni ja kohtelu oli erittäin töykeätä. Ensimmäisellä katsastuskerralla auto ei mennyt katsastusaseman omista päästömittauksista läpi ja tuli pari korjauskehoitusta. Tämä katsastusmies sanoi, että uusintakatsastuksessa korjauskehoituksia ei tarkasteta, mutta kun tuot päästömittauspaperin niin saat leiman. Kävin toisella korjaamolla hakemassa hyväksytyn päästömittauksen, ja menin uudestaan katsastusasemalle. Eri katsastajan tullessa autolle, näytin hänelle hyväksytyn päästötodistuksen. Hän istuikin autoon ja kysyi onko korjauskehoitukset korjattu. Kerroin edelliskerran käynnistä, jossa minulle oli sanottu, että saan leiman kun tuon päästämittauksen tuloksen. Katsastusmies sanoi, että korjauskehoitukset tarkastetaan (vaikka niitä oli vähemmän kuin neljä!) Sanoin, ettei niille ole tehty mitään, koska pyydettiin aiemmin vain se päästömittauksen tulos. Katsastusmies sanoikin, että sitten tarkastetaan koko auto uudestaan. Tämä tarkastaja löysi uusia korjauskehoituksia, ja auto meni hylätyksi, sillä korjauskehoituksia oli nyt yhteensä neljä.
      Korjasin kaikki ja kolmannella se sitten meni läpi
      Kysymys kuuluu, minkä v***un takia toinen katsastaja tarkasti koko auton, vaikka alunperin kyse oli vain päästömittauksesta?!?!?
      Omahyväisiä porukkaa koko tyynni!!

      Menin Koivuhakaan sen takia, että postiluukusta tulleista tarjouksista se oli edullisin. Tässä sen taas huomaa, ettei tosiaankaan kannata valita halvinta vaihtoehtoa

      • KAK.

        No tarinahan on satua, tai sitten menit jälkitarkastukseen yli kuukauden kuluttua.


      • Ei Koivuhakaa
        KAK. kirjoitti:

        No tarinahan on satua, tai sitten menit jälkitarkastukseen yli kuukauden kuluttua.

        Ei se ole satua enkä mennyt jälkitarkastukseen yli kuukauden kuluttua. 1. katsastus: 23.4., 3. katsastus: 21.5.


      • kuskuskus

        Jos on päästöistä hylätty, niin usein tarkistetaan päästöt uudelleen vaikka tuotkin korjaamon testit konttorille.Käviköhän nyt niin, ettei päästöt olleet vieläkään kunnossa.Kävit vaan hakemassa sopivat päästöt paperille , ilman korjausta.


      • Ei Koivuhakaa
        kuskuskus kirjoitti:

        Jos on päästöistä hylätty, niin usein tarkistetaan päästöt uudelleen vaikka tuotkin korjaamon testit konttorille.Käviköhän nyt niin, ettei päästöt olleet vieläkään kunnossa.Kävit vaan hakemassa sopivat päästöt paperille , ilman korjausta.

        Näin on, hain korjaamolta hyväksytyt päästöpaperit kun mulle ekalla kerralla sanottiin, että muuta ei tarvi tehdä ja saan leiman. Päästöt olivat kunnossa.


      • Eikoskaannenää
        KAK. kirjoitti:

        No tarinahan on satua, tai sitten menit jälkitarkastukseen yli kuukauden kuluttua.

        Minulla on samantyyppinen kokemus. Löytyi joku vika, mitä huoltoliikkeessä ei edes löydetty. Vein jatkokatsastukseen toiseen paikkaan ja meni heittämällä läpi. Se siitä halvasta katsastuksesta, kun jouduin maksamaan korjaamolle. Katsastusmies vielä uhkaili, että minun on pakko tuoda sinne jatkokatsatukseen. Näinhän ei tosiaan ole.


      • Anonyymi

        Ihme kitinää, sulla on vanha paska. Se vaan täytyy pitää kunnossa jos rahat ei riitä kunnoliseen autoon. Asut ilmeisesti pääkaupunkiseudulla, joten julkisilla pääsee. Istun just Koivuhaan asemalla trailerin katsastuksen vuoksi. Ei ikinä ongelmaa. Ei nykyään joudu autoja katsastamaan, kun neljä vuotta saa ajaa ennen ensimmäistä katsastusta.


    • .ittuilija

      Tosi heikoissa kantimissa aloittajan auton pito. Vajaassa kuussa tulee lisää vikoja.

      • Ei Koivuhakaa

        Tosi heikoissa kantimissa katsastusmiehen ammattitaito kun ei löydä kerralla kaikkia vikoja.


    • kustip

      Ajelit kuukauden korjaamatta vikoja,olisit korjannu niin ei tarvis täällä itkee.

      • Ei Koivuhakaa

        Niihin vikoihin oli korjausaikaa parikin kuukautta, äläkä sinä siinä valita.


      • kujulis
        Ei Koivuhakaa kirjoitti:

        Niihin vikoihin oli korjausaikaa parikin kuukautta, äläkä sinä siinä valita.

        Oishan sulla ollu aikaa laittaa kuntoon, mutta ei tainnu olla tarkotuskaan korjata. Onneks oli skarppi katsuri joka huomas kusetusyrityksesi .


      • Ei Koivuhakaa
        kujulis kirjoitti:

        Oishan sulla ollu aikaa laittaa kuntoon, mutta ei tainnu olla tarkotuskaan korjata. Onneks oli skarppi katsuri joka huomas kusetusyrityksesi .

        Toki olis ollu parikin kuukautta aikaa korjata rekisteriotteeseen merkittyyn päivämäärään saakka kun oli vähemmän kuin kolme korjauskehoitusta. Mut sit tää tolvana katsastusmies hommas niitä lisää ja sit oli pakko laittaa kuntoon. Kaikkea muuta kuin "skarppi katsuri", ha! Ei tässä kukaan muu ole kusettanu kuin katsastusmies!


      • Anonyymi
        Ei Koivuhakaa kirjoitti:

        Niihin vikoihin oli korjausaikaa parikin kuukautta, äläkä sinä siinä valita.

        Sinähän täällä valitat ja kehtaat tunnustaa, että ajat vanhalla epäkuntoisella autolla.


    • knjfjki

      Tyhmää viedä auto korjaamatta uudelleen katsastukseen .

      • Ei Koivuhakaa

        Ei ole vaan järkevää korjata oikeaan aikaan.


      • Anonyymi

        Ei muuten ole tyhmää. Vein muutaman tunnin viiveellä toiseen paikkaan. Annoin ymmärtää että korjattu on. Läpi meni. Koivuhaassa ei mennyt.


    • ftrghe

      aloittajalle, oletko varma asiastasi, eli väitaätkö katsastuskonttorin katsastajan rikkoneen asetusta ja lakia autosi tarkastuksessa??

      Asiakkaan pitäisi reklamoida konttoria/trafia ja konttorin pitäisi perättömistä jutuista laittaa lakimiehet töihin.

      Medioissa asiattomat kirjotukset kuitenkin voivat aihettaa suurta haittaa ja vääristää asioita.

      • Ei Koivuhakaa

        Toki olen varma asiastani, sen näkee jo katsastusasiakirjoistakin, jotka ovat tallella. Katsastaja on toiminut virheellisesti ja siitä on ilmoitettu. Tämä ilmoitettu saa riittää tässä keskustelussa. Olen tarkoitukselliseti tallentanut em. asiakirjat mahdollisen vääristymisen/vääristelyn oikaisemiseen.


      • katastaja

        Firmaa voi vapaasti haukkua, koska firman kunniaa ei voi loukata.


    • silleensä

      Ota yhteyttä ko. aseman vastaavaan ensin ja jos asia ei etene nii sit Trafiin.

      • Ei Koivuhakaa

        On otettu asemaan spostilla yhteyttä ja ilmoitettu odotettavan vastausta kaksi viikkoa, jonka jälkeen otetaan yhteyttä trafiin. Vastausta ei koskaan tullut.


      • Autoilija vai?
        Ei Koivuhakaa kirjoitti:

        On otettu asemaan spostilla yhteyttä ja ilmoitettu odotettavan vastausta kaksi viikkoa, jonka jälkeen otetaan yhteyttä trafiin. Vastausta ei koskaan tullut.

        Aika paha, on riskaapelia lähteä hakemaan jälkitarkastuksessa uusia vikoja koska se rikkoo katsastusasetuksia.

        Eli:

        1.Jälkitarkastuksessa tulee tarkastaa kaikki tarkastuskorttiin merkityt viat, myös korjauskehoitukset.
        Kyseinen katsataja ei varmaan itse olisi korjauskehoituksia katsonut, jos hän on aloittajan mukaan sanonut ettei niitä tarkasteta. Tosin hän ei voi sitä päättää muiden katsastajien puolesta. Eli hän teki tässä asiakkaalle ja firmalle karhunpalveluksen.

        2.Jälkitarkastuksessa ei saa hakea uusia vikoja, vaan ainoastaan tarkastuskorttiin merkityt viat arvostellaan. Mutta jos autossa näkyy/ilmenee puute, joka on ajokiellon aiheuttava vika tämä tulee arvostella jälkitarkastuksessa ja laittaa ajoneuvo ajokieltoon. Tosin tällaisia vikoja ei kuulu lähteä etsimään vaan niiden tulee ilmetä kortiin merkittyjä vikoja tarkastettaessa tai jos nyt sattuu vaan osumaan silmään.


        Esimerkkinä voisi olla jarrujen todella heikko toiminta, eli auto ei pysähdy tai etutukivarressa pultti poikki ja tukivarsi on irtoamaisillaan. Jarrut vuotaa tms.


        3. Katsastajalla on aina oikeus tarkastaa päästöt vaikka olisi saanut pakokaasulapun. Muistaakseni Trafi jopa vaatii että 5% päästölapun omaavista autoista tarkastettaisiin myös katsastusaseman mittareilla.

        4. Jos auto menee yliaikaa eli sitä ei näytetä tarkastuskeen 30 päivän kuluessa niin auto tarkastetaan kokonaan uudestaan. Päästöt voidaan hyväksilukea, jos päästölappu on ollut olemassa tai ne on mitattu asemalla, tosin mittaukset on voimassa vain 3kk. Jonka jälkeen päästöt mitataan uudestaan.

        -Sitä en ymmärrä tässä jutussa, että miksi tämä toinen katsastaja olisi/on lähtenyt tarkastamaan jälkitarkastuksen yhteydessä autoa kokonaan uudestaan, tai edes osittain. Koko homma kuulostaa hämärältä, tietty jollekkin vähän herkkähipiäisemmälle katsurille on voinut kytkeytyä viallinenvirkamiesvaihde päälle, jos asiakas on riittävän kärkkäästi kyseenalaistanut korjauskehoitusten tarkastusta.
        Oli asia niin tai näin niin väärin hän on tehnyt, jos on ylimääräistä alkanut tekemään.

        -Mitä noihin sähköposteihin vastaamiseen tulee niin varsinkin isommissa firmoissa monimutkaisemmat asiat välitetään pääkonttoriin, jonka reagointinopeus on mitä on. Joten 2 viikossa viestiin vastaaminen voi tehdä aika tiukkaa, mutta luulisi että olisi edes ilmoittanut että asiaa käsitellään. Ymmärtääkseni koivuhaan autokatsastus on pieni firma, joten heillä ei välttämättä ole minkäänlaista standardia siihen miten näitä asioita käsitellään.


      • Jujutska
        Ei Koivuhakaa kirjoitti:

        On otettu asemaan spostilla yhteyttä ja ilmoitettu odotettavan vastausta kaksi viikkoa, jonka jälkeen otetaan yhteyttä trafiin. Vastausta ei koskaan tullut.

        Mitä TraFista kommentoitiin?


      • Ei Koivuhakaa
        Jujutska kirjoitti:

        Mitä TraFista kommentoitiin?

        En viitsi turvallisuussyistä ja kysymättä Trafilta julkaisulupaa (enkä aio kysyäkään) ilmoittaa tässä Trafin kirjoituksia.
        Haluan vain ilmoittaa, että Koivuhaan autokatsastus teki minua kohtaan väärin ja en mene sinne enää ikinä. Sekä julkaista tällä palstalla fiilikseni asiasta.


      • Autoilija vai?
        Ei Koivuhakaa kirjoitti:

        En viitsi turvallisuussyistä ja kysymättä Trafilta julkaisulupaa (enkä aio kysyäkään) ilmoittaa tässä Trafin kirjoituksia.
        Haluan vain ilmoittaa, että Koivuhaan autokatsastus teki minua kohtaan väärin ja en mene sinne enää ikinä. Sekä julkaista tällä palstalla fiilikseni asiasta.

        Sanoivatko Trafista ettei asiaa saa kommentoida? Aika jännä. Turvallisuussyistä? Onko henkesi vaarassa? Tuollaisia valituksia tulee kuitenkin katsastusasemille aina silloin tällöin. Joskus syystä joskus syyttä. Ei niitä ymmärtääkseni ole kovinkaan henkilökohtaisesti otettu. Ellei sitten kyseinen katsastaja ole tieten tehnyt väärin.


      • Ei Koivuhakaa
        Autoilija vai? kirjoitti:

        Aika paha, on riskaapelia lähteä hakemaan jälkitarkastuksessa uusia vikoja koska se rikkoo katsastusasetuksia.

        Eli:

        1.Jälkitarkastuksessa tulee tarkastaa kaikki tarkastuskorttiin merkityt viat, myös korjauskehoitukset.
        Kyseinen katsataja ei varmaan itse olisi korjauskehoituksia katsonut, jos hän on aloittajan mukaan sanonut ettei niitä tarkasteta. Tosin hän ei voi sitä päättää muiden katsastajien puolesta. Eli hän teki tässä asiakkaalle ja firmalle karhunpalveluksen.

        2.Jälkitarkastuksessa ei saa hakea uusia vikoja, vaan ainoastaan tarkastuskorttiin merkityt viat arvostellaan. Mutta jos autossa näkyy/ilmenee puute, joka on ajokiellon aiheuttava vika tämä tulee arvostella jälkitarkastuksessa ja laittaa ajoneuvo ajokieltoon. Tosin tällaisia vikoja ei kuulu lähteä etsimään vaan niiden tulee ilmetä kortiin merkittyjä vikoja tarkastettaessa tai jos nyt sattuu vaan osumaan silmään.


        Esimerkkinä voisi olla jarrujen todella heikko toiminta, eli auto ei pysähdy tai etutukivarressa pultti poikki ja tukivarsi on irtoamaisillaan. Jarrut vuotaa tms.


        3. Katsastajalla on aina oikeus tarkastaa päästöt vaikka olisi saanut pakokaasulapun. Muistaakseni Trafi jopa vaatii että 5% päästölapun omaavista autoista tarkastettaisiin myös katsastusaseman mittareilla.

        4. Jos auto menee yliaikaa eli sitä ei näytetä tarkastuskeen 30 päivän kuluessa niin auto tarkastetaan kokonaan uudestaan. Päästöt voidaan hyväksilukea, jos päästölappu on ollut olemassa tai ne on mitattu asemalla, tosin mittaukset on voimassa vain 3kk. Jonka jälkeen päästöt mitataan uudestaan.

        -Sitä en ymmärrä tässä jutussa, että miksi tämä toinen katsastaja olisi/on lähtenyt tarkastamaan jälkitarkastuksen yhteydessä autoa kokonaan uudestaan, tai edes osittain. Koko homma kuulostaa hämärältä, tietty jollekkin vähän herkkähipiäisemmälle katsurille on voinut kytkeytyä viallinenvirkamiesvaihde päälle, jos asiakas on riittävän kärkkäästi kyseenalaistanut korjauskehoitusten tarkastusta.
        Oli asia niin tai näin niin väärin hän on tehnyt, jos on ylimääräistä alkanut tekemään.

        -Mitä noihin sähköposteihin vastaamiseen tulee niin varsinkin isommissa firmoissa monimutkaisemmat asiat välitetään pääkonttoriin, jonka reagointinopeus on mitä on. Joten 2 viikossa viestiin vastaaminen voi tehdä aika tiukkaa, mutta luulisi että olisi edes ilmoittanut että asiaa käsitellään. Ymmärtääkseni koivuhaan autokatsastus on pieni firma, joten heillä ei välttämättä ole minkäänlaista standardia siihen miten näitä asioita käsitellään.

        1.Jälkitarkastuksessa tulee tarkastaa kaikki tarkastuskorttiin merkityt viat, myös korjauskehoitukset.
        Kyseinen katsataja ei varmaan itse olisi korjauskehoituksia katsonut, jos hän on aloittajan mukaan sanonut ettei niitä tarkasteta. Tosin hän ei voi sitä päättää muiden katsastajien puolesta. Eli hän teki tässä asiakkaalle ja firmalle karhunpalveluksen.
        2.Jälkitarkastuksessa ei saa hakea uusia vikoja, vaan ainoastaan tarkastuskorttiin merkityt viat arvostellaan. Mutta jos autossa näkyy/ilmenee puute, joka on ajokiellon aiheuttava vika tämä tulee arvostella jälkitarkastuksessa ja laittaa ajoneuvo ajokieltoon. Tosin tällaisia vikoja ei kuulu lähteä etsimään vaan niiden tulee ilmetä kortiin merkittyjä vikoja tarkastettaessa tai jos nyt sattuu vaan osumaan silmään.
        Esimerkkinä voisi olla jarrujen todella heikko toiminta, eli auto ei pysähdy tai etutukivarressa pultti poikki ja tukivarsi on irtoamaisillaan. Jarrut vuotaa tms.
        3. Katsastajalla on aina oikeus tarkastaa päästöt vaikka olisi saanut pakokaasulapun. Muistaakseni Trafi jopa vaatii että 5% päästölapun omaavista autoista tarkastettaisiin myös katsastusaseman mittareilla.
        4. Jos auto menee yliaikaa eli sitä ei näytetä tarkastuskeen 30 päivän kuluessa niin auto tarkastetaan kokonaan uudestaan. Päästöt voidaan hyväksilukea, jos päästölappu on ollut olemassa tai ne on mitattu asemalla, tosin mittaukset on voimassa vain 3kk. Jonka jälkeen päästöt mitataan uudestaan.
        -Sitä en ymmärrä tässä jutussa, että miksi tämä toinen katsastaja olisi/on lähtenyt tarkastamaan jälkitarkastuksen yhteydessä autoa kokonaan uudestaan, tai edes osittain. Koko homma kuulostaa hämärältä, tietty jollekkin vähän herkkähipiäisemmälle katsurille on voinut kytkeytyä viallinen virkamiesvaihde päälle, jos asiakas on riittävän kärkkäästi kyseenalaistanut korjauskehoitusten tarkastusta.
        Oli asia niin tai näin niin väärin hän on tehnyt, jos on ylimääräistä alkanut tekemään.
        -Mitä noihin sähköposteihin vastaamiseen tulee niin varsinkin isommissa firmoissa monimutkaisemmat asiat välitetään pääkonttoriin, jonka reagointinopeus on mitä on. Joten 2 viikossa viestiin vastaaminen voi tehdä aika tiukkaa, mutta luulisi että olisi edes ilmoittanut että asiaa käsitellään. Ymmärtääkseni koivuhaan autokatsastus on pieni firma, joten heillä ei välttämättä ole minkäänlaista standardia siihen miten näitä asioita käsitellään.

        1. Ensitarkastuksessa tuli päästöhylyn lisäksi 2 korjauskehoitusta. Katsastusmies sanoi minulle, että: "kun tuot päästölapun niin saat leiman". Jälkitarkastuksessa EI tarkasteta tarkastuskorttiin merkittyjä korjauskehoituksia.
        2. Jälkitarkastuksessa tuli uusia vikoja, haettuna tai löydettynä. Ne eivät kuitenkaan olleet ajokieltoon johtaneita vikoja. Nyt vikoja oli jo niin monta, että kolmannen kerran vaan tarkastukseen ja rahastusta lisää.
        3. Katsastajalla on aina oikeus mutta ei velvollisuutta tarkastaa päästöt vaikka olisi saanut pakokaasulapun.
        4. Auto ei mennyt yliaikaa.
        - toisella (jälki-) tarkastuskerralla kun olin valittanut sille toiselle tarkastajalle, (ei siis sille alkuperäiselle, joka teki ensitarkastuksen) että ei tarvitse tarkastaa korjauskehoituksia, menin tarkastajan kanssa katsastusaseman vastaavalle (sillä nimellä häntä kutsuttiin). Vastaava kehtasi sanoa mulle päin naamaa: "se olen minä joka määrää mitä täällä tarkastetaan!". Näin hän sanoi. Lienee noussut sinä päivänä väärällä jalalla ja jäänyt viallinen virkamiesvaihde päälle.
        - Koivuhaan autokatsastuksella ei ole lainkaan standardeja tai sitten se asema ei osaa käsitellä niitä. Vaikka valittaisin presidentille, en pystyisi todistamaan juuri mitään. Onhan minulla tarkastuskortit ja päästölaput tallella mutta ei muuta. Aineettomina todistekappaleina minulla ei ole edes "sana sanaa vastaan" kun olin yksin liikkeelä ja vastapuolella useita taidottomia virkamieskatsastajia. Tämä on merkittävämpää kuin aineelliset.


      • autoilija vai?
        Ei Koivuhakaa kirjoitti:

        1.Jälkitarkastuksessa tulee tarkastaa kaikki tarkastuskorttiin merkityt viat, myös korjauskehoitukset.
        Kyseinen katsataja ei varmaan itse olisi korjauskehoituksia katsonut, jos hän on aloittajan mukaan sanonut ettei niitä tarkasteta. Tosin hän ei voi sitä päättää muiden katsastajien puolesta. Eli hän teki tässä asiakkaalle ja firmalle karhunpalveluksen.
        2.Jälkitarkastuksessa ei saa hakea uusia vikoja, vaan ainoastaan tarkastuskorttiin merkityt viat arvostellaan. Mutta jos autossa näkyy/ilmenee puute, joka on ajokiellon aiheuttava vika tämä tulee arvostella jälkitarkastuksessa ja laittaa ajoneuvo ajokieltoon. Tosin tällaisia vikoja ei kuulu lähteä etsimään vaan niiden tulee ilmetä kortiin merkittyjä vikoja tarkastettaessa tai jos nyt sattuu vaan osumaan silmään.
        Esimerkkinä voisi olla jarrujen todella heikko toiminta, eli auto ei pysähdy tai etutukivarressa pultti poikki ja tukivarsi on irtoamaisillaan. Jarrut vuotaa tms.
        3. Katsastajalla on aina oikeus tarkastaa päästöt vaikka olisi saanut pakokaasulapun. Muistaakseni Trafi jopa vaatii että 5% päästölapun omaavista autoista tarkastettaisiin myös katsastusaseman mittareilla.
        4. Jos auto menee yliaikaa eli sitä ei näytetä tarkastuskeen 30 päivän kuluessa niin auto tarkastetaan kokonaan uudestaan. Päästöt voidaan hyväksilukea, jos päästölappu on ollut olemassa tai ne on mitattu asemalla, tosin mittaukset on voimassa vain 3kk. Jonka jälkeen päästöt mitataan uudestaan.
        -Sitä en ymmärrä tässä jutussa, että miksi tämä toinen katsastaja olisi/on lähtenyt tarkastamaan jälkitarkastuksen yhteydessä autoa kokonaan uudestaan, tai edes osittain. Koko homma kuulostaa hämärältä, tietty jollekkin vähän herkkähipiäisemmälle katsurille on voinut kytkeytyä viallinen virkamiesvaihde päälle, jos asiakas on riittävän kärkkäästi kyseenalaistanut korjauskehoitusten tarkastusta.
        Oli asia niin tai näin niin väärin hän on tehnyt, jos on ylimääräistä alkanut tekemään.
        -Mitä noihin sähköposteihin vastaamiseen tulee niin varsinkin isommissa firmoissa monimutkaisemmat asiat välitetään pääkonttoriin, jonka reagointinopeus on mitä on. Joten 2 viikossa viestiin vastaaminen voi tehdä aika tiukkaa, mutta luulisi että olisi edes ilmoittanut että asiaa käsitellään. Ymmärtääkseni koivuhaan autokatsastus on pieni firma, joten heillä ei välttämättä ole minkäänlaista standardia siihen miten näitä asioita käsitellään.

        1. Ensitarkastuksessa tuli päästöhylyn lisäksi 2 korjauskehoitusta. Katsastusmies sanoi minulle, että: "kun tuot päästölapun niin saat leiman". Jälkitarkastuksessa EI tarkasteta tarkastuskorttiin merkittyjä korjauskehoituksia.
        2. Jälkitarkastuksessa tuli uusia vikoja, haettuna tai löydettynä. Ne eivät kuitenkaan olleet ajokieltoon johtaneita vikoja. Nyt vikoja oli jo niin monta, että kolmannen kerran vaan tarkastukseen ja rahastusta lisää.
        3. Katsastajalla on aina oikeus mutta ei velvollisuutta tarkastaa päästöt vaikka olisi saanut pakokaasulapun.
        4. Auto ei mennyt yliaikaa.
        - toisella (jälki-) tarkastuskerralla kun olin valittanut sille toiselle tarkastajalle, (ei siis sille alkuperäiselle, joka teki ensitarkastuksen) että ei tarvitse tarkastaa korjauskehoituksia, menin tarkastajan kanssa katsastusaseman vastaavalle (sillä nimellä häntä kutsuttiin). Vastaava kehtasi sanoa mulle päin naamaa: "se olen minä joka määrää mitä täällä tarkastetaan!". Näin hän sanoi. Lienee noussut sinä päivänä väärällä jalalla ja jäänyt viallinen virkamiesvaihde päälle.
        - Koivuhaan autokatsastuksella ei ole lainkaan standardeja tai sitten se asema ei osaa käsitellä niitä. Vaikka valittaisin presidentille, en pystyisi todistamaan juuri mitään. Onhan minulla tarkastuskortit ja päästölaput tallella mutta ei muuta. Aineettomina todistekappaleina minulla ei ole edes "sana sanaa vastaan" kun olin yksin liikkeelä ja vastapuolella useita taidottomia virkamieskatsastajia. Tämä on merkittävämpää kuin aineelliset.

        Nyt täytyy lainata Elisabeth Rehniä. Ai hurjaa ai hurjaa.

        Taitaa pojilla olla muutenkin vähän vaikeeta, jos kaikki tuo pitää paikkansa.


      • Ei Koivuhakaa
        autoilija vai? kirjoitti:

        Nyt täytyy lainata Elisabeth Rehniä. Ai hurjaa ai hurjaa.

        Taitaa pojilla olla muutenkin vähän vaikeeta, jos kaikki tuo pitää paikkansa.

        Älä sä mee yleistämään ja tuputtamaan toisille omista vaikeuksistasi mikäli tarkoitat minua! Sit ok, jos tarkoitat ammattitaidottomia Koivuhaan katsareita.


      • Autoilija vai?
        Ei Koivuhakaa kirjoitti:

        Älä sä mee yleistämään ja tuputtamaan toisille omista vaikeuksistasi mikäli tarkoitat minua! Sit ok, jos tarkoitat ammattitaidottomia Koivuhaan katsareita.

        Sisälukutaitosi taitaa olla aika heikko? Lue seuraavaksi pariin kertaan ja mieti mihin sanottu voi liittyä.


      • Ei Koivuhakaa
        Autoilija vai? kirjoitti:

        Sisälukutaitosi taitaa olla aika heikko? Lue seuraavaksi pariin kertaan ja mieti mihin sanottu voi liittyä.

        Ulosantisi on mitätöntä. Kun et asiallisesti osaa keskustella niin mee jonnekin muualle panettelemaan!


      • Autoilija vai?
        Ei Koivuhakaa kirjoitti:

        Ulosantisi on mitätöntä. Kun et asiallisesti osaa keskustella niin mee jonnekin muualle panettelemaan!

        "Älä sä mee yleistämään ja tuputtamaan toisille omista vaikeuksistasi mikäli tarkoitat minua! Sit ok, jos tarkoitat ammattitaidottomia Koivuhaan katsareita. "

        Asiallista keskustelua?


        Onx ny ok?

        Nyt meni panettelun puolelle. :)

        Mutta jos et pystynyt alkuperäisestä viestistäni päättelemään että tarkoitan koivuhaan poikia niin se ei ole minun vikani. Toki ymmärrän että sinulla on tunteet pinnassa asian tiimoilta, mutta toivon että mietit ensin mitä olet lukenut ja sitten vasta kommentoit.


    • ei kai?

      Ei kai syynä vaan ollut, että et saanut siellä liikennekäyttöön kelpaamatonta ajoneuvoasi läpi katsastuksesta? Yhyy. Syytä kyllä siinä tapauksessa välttää.

      • Ei Koivuhakaa

        Kyllä se mulla liikennekäyttöön kelpaava auto on ollut jo 10 vuotta! Siitä ei ole kysymys.


      • Anonyymi
        Ei Koivuhakaa kirjoitti:

        Kyllä se mulla liikennekäyttöön kelpaava auto on ollut jo 10 vuotta! Siitä ei ole kysymys.

        10 vuotta ollut sulla ja sitä ennen liikenteessä toiset 10 vuotta. Eiköhän olis syytä jo viedä se romu paaliin. Ei paska vanhuuttaan parane.


    • NissaniEiArvosta

      Ei koskaan enää Koivuhaan katsastusasemalle.

      Vuosi sitten auto meni peltien ja alustan suhteen heittämällä läpi, niinkuin ennenkin. Nyt menin tuonne (uuden työpaikan lähellä) ja kaveri otti selvästi autoni projektikseen. Sillä aikaa kun tutki 35min autoni viisi myöhemmin tullutta valmistui. Oli sitten keksinyt hakata raudalla reikiä ympäri pohjaa, helmoihin yms.. Okei, oli se rauta läpi mennyt, mutta periaatteesta oli pitänyt saada vikalistan kohta katsastuspaperista kirjoitettua täyteen korjauskohtia.

      Ei koskaan enää tuonne. Never ever.

      Jos eivät olisi hakanneet alustaan ja helmoihin kymmeniä reikiä olisin vienyt muualle. Nyt menee paaliin mun rakas Nissani, ei kannata 10 vuotta vanhaa autoa alkaa kymmenestä kohdasta korjaushitsauttaa. Näyttökin oli merkitty ilman lokasuojien suojamuoveja..

      Ei koskaan enää tuonne. Never ever.

      • Autoilija vai?

        Eli katsastus tehtiin oikein ja se ei sinulle kelpaa? Suosittelen ettet osta mitään autoa, joka on yli 5 vuotias ja yli 100 000 ajettu. Ettei vaimolle ja lapsille käy huonosti.


      • Ei Koivuhakaa

        Näin on, NEVER EVER!


      • Ei Koivuhakaa
        Autoilija vai? kirjoitti:

        Eli katsastus tehtiin oikein ja se ei sinulle kelpaa? Suosittelen ettet osta mitään autoa, joka on yli 5 vuotias ja yli 100 000 ajettu. Ettei vaimolle ja lapsille käy huonosti.

        Ei vaan nimenomaan katsastus tehtiin väärin ja siksi se ei kirjoittajalle kelpaa.


      • Oikaisuvaatimus

    • MBmies!

      Melko kehno auto jos kymmenen vuoden ikäisenä on jo noin mätä?!?!? Kannattaisko siirtyä KUNNON autoihin? Ei se katsastajan vika ole jos sulla on paska auto! Idiootti mulkku!

    • Ei koskaan koivuhaka

      Ääni koivuhaalle ! (Negatiivinen sellainen)

      Myöskin täällä tehtiin virhe ja mentiin Koivuhaan katsastukseen. Ottivat silmätikukseen helmakotelot jotka nyt jokaisessa vanhassa autossa on pehmeämmän puoleiset olematta kuitenkaan mikään turvallisuusriski liikenteessä. Tervettä järkeä saisi olla mukana näillä katsureilla...

      Teiden suolaaminen autojen verotus pitää kyllä huolen siitä että helmakotelot pysyy kansalla pehmeinä jatkossakin.

      • Kivat helmat

        Pilkun nussija, itsekantavan korirakenteen helmakoteloiden ruostevaurioihin kehtasi vielä puuttua. Eihän helmakoteloilla ole mitään tekemistä korirakenteen turvallisuuden/ lujuuden kanssa. Nehän ovat vain kuten naistenmekon helmat. Jos helmoissa on puutteita, nehän vain somistavat ja onpa kivempi vaan katsella.


      • helmakotelot

        Itsekantava korirakenne. Helmakotelot ovat olennainen osa korirakentaan lujuudesta, vääntöjäykkyydestä ja kolariturvallisuudesta. Pohjalevyn lujuus ja katto pilareineen sekä/ a-/b-/c- pilarien vahvuus pitävät helmakoteloiden lisäksi autosi kasassa, kuten myös liimatut lasit. Ovet eivät ole kantavaa rakennetta, ne on vain saranoitu ja lukituksella kiinnipysymisenvuoksi varmistettu; niidenkin on toki oltava ehjiä.


    • EiKoivuhakaa

      Jopa teidän katsureiden oma pilkunviilausraamattunne sanoo helmakoteloista seuraavaa:

      "Likenneturvallisuuden kannalta helmakotelossa oleva pieni ruostevaurio ei aiheuta sellaista välitöntä vaaraa liikenteessä kuin esimerkiksi ruostevaurio tukivarressa"

      Joten on aivan idioottimaista ottaa ne "pääprojektikseen" jos auto kaikilta muilta osin on hyvä.

      Edelleen: 1. ja viimeinen kerta koivuhakaan.

      • Ruostevaurio tukivarressa on vakava vika. Näitä ei hitsata, vaan tukivarsi
        uusitaan.

        Helmakotelo on itsekantavassa korissa ns. kantava rakenne.

        Katsastuksen arvosteluperusteet: "Helmakotelossa laajempia
        ruostevaurioita. Hylätty. Helmakotelossa yksittäinen ruostevaurio.
        Korjauskehotus."

        Näinollen helmakotelon ruostevauriot aiheuttavat asiaan puuttumista,
        vaikka auto muuten hyvä. Paitsi, jos ei välitetä Trafin katsastuksen
        arvosteluperusteista.


    • asiakas3

      kyllä jäi kans koivuhaasta melkoisen huonokuva..
      konttorin muijien varustuksia katselee mielellään, mutta itse katsastajat ovat vissiin huomanneet nämä pitkät katseet ja sen takia kiusaavatkin juuri näitä setämiehiä mielinmäärin.
      kysymyksiin vastataan kylmästi ja nuivasti. ja itse katsastuksessa on sanottavaa.
      autoni pompppasi mm etukallistuksen vakaajien kumeista.
      koomista kun vaihdoin uudet, niin eroa vanhojen ja uusien välillä ei ollut huomattavissa. toki 20v vanhat kumit oli pykineet vähän.
      mutta ajoon ei ollut vaikutusta ollekaan. mutta taka-akselin 4 suurinta tuki kumia, tai niiden täydellistä väljyyttä ei oltu huomattu!? joka taas vaikutti ajoo ihan merkittävästi..

      henk koht ei koskaan enää tuonne! ei sen takia, että autoni pomppasi, vaan ihan sen takia, että monessa muussa paikassa jää katsastuksesta hyvä mieli kun saa ammattimiehen kanssa vaihtaa muutaman sanasen ihan rennosti. eikä tule sellainen olo, että pitää olla turpakiinni ja ottaa vastaan se ulosanti millä päällä tarkastaja nyt sattuu olemaan.

      • ----

        Kallistuksenvakaajan kumeista ei voi pompata. niistä tulee korjauskehotus.


      • Pykimys

        Joopa joo ja hohhoijaa... Mersuissa ei ole koskaan väljää kallistuksenvakaajan sisäpuslissa. Ryssitty mikä ryssitty jos takakelkan puslien välystä ei löydetty, mutta väljät ne on olleet ne sisäpuslatkin, eikä sitä irrallaan sormissa pyörittelemällä havaitse. Älä johda harhaan, lukeeko tarkastuskorissa pykineet?.


      • asiakas 3
        Pykimys kirjoitti:

        Joopa joo ja hohhoijaa... Mersuissa ei ole koskaan väljää kallistuksenvakaajan sisäpuslissa. Ryssitty mikä ryssitty jos takakelkan puslien välystä ei löydetty, mutta väljät ne on olleet ne sisäpuslatkin, eikä sitä irrallaan sormissa pyörittelemällä havaitse. Älä johda harhaan, lukeeko tarkastuskorissa pykineet?.

        Ei ole mersu kyseessä.
        Landcruiser. Takana pitkissä tukivarsissa on isot puslat jotka oli ihan väljät. Kiihdyttäessä ja jarruttaessa pääsee akseli elämään melkoisesti kun ne ovat väljät.
        Edessä on vaan vakaaja ja kumit.
        Pykiminen oli oma kuvaus. Laittaisin kuvan näistä jos tänne vois. Pistin nääs talteen koska eivät uusille kalpene.


    • Pilkunviilaajia

      En ole missään nähnyt vastaavaa pilkunviilausta ja turhasta valittamista. Ei enää ikinä Koivuhakaan katsastukseen.

    • Aru3

      Kävin koivuhaan katsastus asemalla palvelu oli erittäin hyvä ja ystävällinen ei mitään valittamista. Laittakaa autonne kuntoon ja menkää sitten katsastukseen ei tarvii näillä palstoilla valittaa.

      • Ei Koivuhakaa

        Paskan marjat, täysin kunnossa oleva auto EI MENE tuolla p'''a-asemalla läpi, onhan se nyt tällä keskustelupalstalla jo tullut moneen kertaan todettua. Kehoitan sinuakin vaihtamaan asemaa ette kerkeä pettymään...


      • xxxxxxxxxx11
        Ei Koivuhakaa kirjoitti:

        Paskan marjat, täysin kunnossa oleva auto EI MENE tuolla p'''a-asemalla läpi, onhan se nyt tällä keskustelupalstalla jo tullut moneen kertaan todettua. Kehoitan sinuakin vaihtamaan asemaa ette kerkeä pettymään...

        Eikö keskimäärin 25% autoista hylätä, tämä taso TRAFI:n pyynnöstä. TRAFI siis ei usko että autojen laatu paranisi, aina vaan on hylättävä tietty määrä. Toisaalta, jos autokanta vanhenee koko ajan, niin voisivat saada päähänsä hylkäyttää vielä enemmän.


      • Anonyymi

        Pgk jxuvovuxk jc8hid4drz3d7hu t hk8ctdtxuctdtd3duvj kvh rxk hck h k h kvhcyxrxtco7ytyuhkchblvkbh kcug


    • HennaGTI

      Kerrotko miten sinia kohdeltiin?
      Kerro myös auton merkki, malli, ikä ja mittarinlukema.

      • orion.

        Minä kävin myös siellä. Auto (?) Ford Orion, vuosimalli 1988. Tarkistivat asiallisesti ja toivottivat tervetulleeksi vuoden päästä uudelleen.


    • Aina joku valittaa

      Itse olen saanut siellä ihan hyvää palvelua, viimeeksi katsuri polkaisi perheen kakkosautosta jarruputken poikki ja määräsi kaikki putket vaihtoon, oli hyvä että näin kävi, sillä kun ne vaihdoin oli muutkin kuin katkennut jarruputki aika syöpyneitä, katkelivat niitä irroittaessa, olin tyytyväinen katsurin ratkaisuun, koska autolla ajavat vaimoni sekä tyttäreni, turvallisuus ennen kaikkea.

      • ukonkutale.

        Olet oikeassa. Vanhempien autojen jarrut voi kyllä itse koeponnistaa säännöllisien välein. Onhan se paljon turvallisempaa, kun putki menee rikki kotipihassa, eikä liikenteessä. Minä itse ajelen yli kymmenvuotiaalla autolla. Vaimollani ja tyttärelläni on alle vuoden ikäiset autot.


    • Asiakas 420

      Meno muuttunut. Olivat asiallisempia, kun pulju avasi. A-katastuksen tiellä ovat nykyään.

      Eikä tää ole edes halvin enää. Mutta kyllä osaavat paskoa hommat muuallakin.

      Ensimmäisenä vuonna kun olivat juuro avanneet, niin kehuttiin jopa kenkiä myören.
      Alkuhuuma mennyt ohi ja meno perustympeää ilman pelkoa asiakas kadosta.

    • Nytuusiauto

      En myöskään enään ikinä vie autoa kyseiselle katsastusasemalle. Käytin siellä autoni ekassa leimassa auto oli vuosi mallia 2010,niin siellä katsastus mies löysi sellaisen vian että vasen etu valo näyttää 1 prosentin liian ylös autossa oli vielä xenon valot jotka säätää itse korkeuden. Käytin se jälkeen autonkorjaamolla ja sielltä sanottiin että tääämöisiä saman kaltaisia vikoja on löydetty kyseiseltä katsastus asemalta ennenkin.

      • voi meitä tolloja

        Kait ne suorittivat siellä korjaamolla valojen perussäädön? Olet häikäissyt vastaantulijoita virheellisellä valonsäädöllä.


      • Skeidamies

        Skodan paskallako ajelet?


      • yrpo

        Vitun urpo, sillä PERUSSÄÄDÖLLÄ ei ole mitään tekemistä automaattisen korkeudensäädön kanssa? Vikaa oli vain toisessa valossa? Korjaamo siis väitti että valojen kuuluu olla suunnattu eri korkeudelle ja sinä idiootti nielit sen tuosta vain. Onse niin vaikeaa se ruuvimeisselin käyttö.

        [RAUTALANGASTA] Jos se vasen nyt sitten oli oikein suunnattu, niin silloinhan oikea nääyttää liian alas, eikö vain? Ei ne valot ole EDELLEENKÄÄN kunnossa jos niitä ei säädetty suuntaan tai toiseen.


      • vaakataso.
        yrpo kirjoitti:

        Vitun urpo, sillä PERUSSÄÄDÖLLÄ ei ole mitään tekemistä automaattisen korkeudensäädön kanssa? Vikaa oli vain toisessa valossa? Korjaamo siis väitti että valojen kuuluu olla suunnattu eri korkeudelle ja sinä idiootti nielit sen tuosta vain. Onse niin vaikeaa se ruuvimeisselin käyttö.

        [RAUTALANGASTA] Jos se vasen nyt sitten oli oikein suunnattu, niin silloinhan oikea nääyttää liian alas, eikö vain? Ei ne valot ole EDELLEENKÄÄN kunnossa jos niitä ei säädetty suuntaan tai toiseen.

        Voisit kyllä kertoa, mitä perussäätö pitää sisällään, jos se ei vaikuta automaattiseen korkeudensäätöön.


      • Korkeus kontrolli
        yrpo kirjoitti:

        Vitun urpo, sillä PERUSSÄÄDÖLLÄ ei ole mitään tekemistä automaattisen korkeudensäädön kanssa? Vikaa oli vain toisessa valossa? Korjaamo siis väitti että valojen kuuluu olla suunnattu eri korkeudelle ja sinä idiootti nielit sen tuosta vain. Onse niin vaikeaa se ruuvimeisselin käyttö.

        [RAUTALANGASTA] Jos se vasen nyt sitten oli oikein suunnattu, niin silloinhan oikea nääyttää liian alas, eikö vain? Ei ne valot ole EDELLEENKÄÄN kunnossa jos niitä ei säädetty suuntaan tai toiseen.

        vastaa jo, minuakin kiinnostaa se, onko perussäädöllä mitään merkitystä jos on automaattinen korkeudensäätö?


      • Nytuusiauto
        Skeidamies kirjoitti:

        Skodan paskallako ajelet?

        Joo ajoin silloin nyt en enään aja ikinä.


      • as2
        Korkeus kontrolli kirjoitti:

        vastaa jo, minuakin kiinnostaa se, onko perussäädöllä mitään merkitystä jos on automaattinen korkeudensäätö?

        No onhan sillä perussäädöllä merkitystä siihen automatiikkaan.
        Hommahan menee niin että valot asetetaan testerillä perussäätötilaan eli ns nolla asentoon ja sen jälkeen suoritetaan suuntaus ohjeiden mukaan. Silloin kun perussäätö on kohdallaan pystyy automatiikka suuntaamaan valoja niin kuin niiden kuuluukin


      • yrpo
        as2 kirjoitti:

        No onhan sillä perussäädöllä merkitystä siihen automatiikkaan.
        Hommahan menee niin että valot asetetaan testerillä perussäätötilaan eli ns nolla asentoon ja sen jälkeen suoritetaan suuntaus ohjeiden mukaan. Silloin kun perussäätö on kohdallaan pystyy automatiikka suuntaamaan valoja niin kuin niiden kuuluukin

        No sillä ei ole mitään merkitystä on autossa: a) automaattinen korkeudensäåtö b) manuaalinen korkeudensäätö c) ei korkeudensäätöä ollenkaan

        Oli autossa mikä tahansa edellämainituista tulee perussäädön olla kunnossa, ja molempien ajovalojen perussäätö olla säädetty samaqn kulmaan yleensä 1,3 - 1,0 % laskua.


    • Palveluun pettynyt

      Koivuhaan katsastus yllätti. Kun asema avattiin niin katsastusmiehet olivat asiallisia ja ystävällisiä. Nyt asemalla on joukko elämäänsäkyllästyneitä katsastusmiehiä, jotka pätevät autoilijoiden riesaksi. Itselläni kävi juuri samoin, eli katsastuksessa tuli hylky. Kun vika oli korjattu ja kahden päivän kuluttua uudelleen näytölle niin suorittivat katsastuksen uudelleen. Ja uusi vika löytyi - hakemalla. Uskomatonta toimintaa ja kaikenlisäksi epäystävällistä. EI ENÄÄN KOSKAAN KOIVUHAAN KATSASTUKSEEN. työpaikalla Moni on ko. asemaa käyttänyt, mutta onneksi sana leviää. annan yhden vinkin hyvästä asemasta, vaikkakin hiukan kalliimmasta: A-Katsastus, Hyrylä. sieltä sain hyvää ja asiallista palvelua. Jos autossa on oikea vika, siitä saa hylyn tietysti antaa- ja tuleekin antaa, mutta turha ja yrmeä nipottaminen harmittaa.

      • Autoilija vai?

        Mitä jos jättäisit noi copy paste hommat päättötyön viimeistelyyn.

        Ei viitsitä täyttää foorumin jokaista ketjua kopioimalla jo kerran sanottua toisesta ketjusta.

        Jos et keksi uutta sanottavaa niin anna olla kokonaan. Kyllä ihmiset lukee suurimman osan näistä ketjuista joten ei tartte alkaa kopsailemaan.


      • K.haan autokarsastus

        Meidänkin autoja käytettiin tuolla useampana vuonna. Alussa meno olikin mukavaa ja rentoa. Nyt touhu on muuttunut, piha on useimmiten tyhjä ja jonojakaan ei enää koskaan ole. Kyllä se jostain kertoo. Tuppisuita, mykkiä hapannaamoja näytetään palkatun talo täyteen tätä nykyä. Nyt siellä on palkkalistoilla useampikin pakollinen entisajan hakkumies joka paukuttaa joka hiton läven ja nurkan sillä hakullaan. Ainakin ruoste saadaan alulle jos ei muuta kun hakataan ehjien palkkien maalipinta tai suojamassaus puhki. Joka hiton paikka renkutetaan ja runkataan että pahaa tekee. Ennen siellä katottiin valot, jarrut ja pyöräntuenta yms. ja sillä selvä. Katottiin siis että auto on turvallinen eikä etsimällä etsitty jotain huomautettavaa 15 vuotta vanhoista autoista. Viimeksi äijä kyttäs autoa sisältäkin, mitähän hittoa se sieltä etsi? Kas kun ei tuonu tullikoiraa. Ei se ainakaan turvavöitä kuitenkaan tarkastanut. . Meidän asialliset hyväkuntoiset ja huolletut autot eivät yhtäkkiä alkaneet mennäkään tuolla läpi. Päälle nykyinen ikävä ylimielinen nyrpeä asenne niin menee kyllä asema vaihtoon. Jo pelkästään sen takia tuolta lähtiessä suorastaan nykyään v...tti! Onneksi noita riittää ja kilpailua on! En suosita. Vanhempaa asiallistakaan autoa on tuolla kohtuu vaikea saada kerralla läpi. Ja jos jälkitarkastusten suhteen on jotain itse päätettyjä omavaltaisuuksia niin mitä järkeä tuonne on mennä päiväänsä pilaamaan. Ja kaikki kokemansa sonta kannattaa kaataa sinne samaan osoitteeseen palautteen muodossa niin voivat joskus kehittääkin palvelua. Minä en tosin aio olla se joka palaa kokeilemaan onko mikään muuttunu. Eli ei tuonne enää koskaan...


    • Käytän jatkossakin

      Tänään kävin, auto vm. 2009 Diesel, katsastuksen hinta kaikkine mittauksineen 63€ ja leima ilman huomautuksia, hyvä palvelu ja minulle hyvä mieli.

    • Suur kiitos!

      Kiitos aloittajalle vinkistä, en ikinä vie autoani kyseiseen katsuripaikkaan, en saisi vanhaa romiskoani millään läpi paikassa, jossa etsitään koko ajan lisää ja lisää "vikoja". KIITOS!

      • Se, siitä

        Olen samaa mieltä ,K.haan autokarsastus kirjoittajan kanssa. Alussa siellä oli jopa todella mukava käydä, asiallista ja hyvää palvelua. Viimeksi kun kävin saikin olla sitten todella viimenen kerta siinä paikassa. Täysin luokatonta ja surkeaa palvelua, viat mitä sattuu, osa täysin tehtyjä vikoja, mutta katastus paikkoja on maa täynnä, joista saa jopa maksava asiakas palvelua.

        Jos haluat mielipahaa ja maksaa turhasta, silloin suosittelen kyseistä paikaa, et varmaankaan tule pettymään.


    • katsastuskunkku

      Mikä on "tehty" vika? Meinaatko että katsastaja esim. ottaa alapallonivelen irti ja tekee sen väljäksi ja laittaa takaisin? Vai kenties jollain poppaskonstilla saa helmapellit ruostumaan puhki? Tai jopa katkaisee rautasahalla jarruputken? VITTU ETTÄ OSAAT OLLA TYHMÄ JA YKSINKERTAINEN IHMINEN!!

      • Höh

        "katsastuskunkku". "tehty" vika?. Esim.Toinen päästömittaus laite.
        Riittääkö, vai vieläkö haluat kehuja teidän hienoista laitteista, joilla toisella pääsee läpi ja toisella pompaa sata varmaan.

        Nuo sun kirjoitukset osoitaa juuri sen, että sinne ei kannata maksavan asiakkaan mennä, vaikkakin talon omat työntekijät yrittävät pitää täällä olevilla kirjoituksilla taloa pystyssä, ikävä, ei taida enään onnistua. Hah,,, siitäs saitte.


    • katsastuskunkku

      "Esim.Toinen päästömittaus laite.
      Riittääkö, vai vieläkö haluat kehuja teidän hienoista laitteista, joilla toisella pääsee läpi ja toisella pompaa sata varmaan. "

      Mitä tuo lause tarkoittaa? Mitä tarkoittaa "pompaa"????

    • suikkipää

      Varmaan pershaan pellet vinkuu täälä palstalla kun ei tuu enää rahaa entiseen malliin.

      Nämä äpärät taisivat käydä liian ahneiksi. Eipä siinä maine vaan meni

      • Penttihirvo

      • Majeropän
        Penttihirvo kirjoitti:

        http://static.iltalehti.fi/kuvat/liitteet/katsastuslaatu2014.pdf

        Tilaston perustella muutenK-haka on maan vilkkaimpia asemia ja laatukin on kärkipäässä. :P

        Negatiivisen palautteen vähäisestä määrästä asiakasmääriin nähden voidaan päätellä että Trafin arvio laadusta ei pidä paikkaansa.


      • Penttihirvo
        Majeropän kirjoitti:

        Negatiivisen palautteen vähäisestä määrästä asiakasmääriin nähden voidaan päätellä että Trafin arvio laadusta ei pidä paikkaansa.

        Ketjun vastausmäärä suhteutettuna katsatusmääriin ei summaudu edes 5 promilleen, jos oletettaisiin kaikkien vastausten edustavan tyytymättömiä yksittäisiä asiakkaita. Tosiasiassa ketjussa taitaa jauhaa yksi ja sama valittaja. ;)


      • Koivuhaisee
        Penttihirvo kirjoitti:

        Ketjun vastausmäärä suhteutettuna katsatusmääriin ei summaudu edes 5 promilleen, jos oletettaisiin kaikkien vastausten edustavan tyytymättömiä yksittäisiä asiakkaita. Tosiasiassa ketjussa taitaa jauhaa yksi ja sama valittaja. ;)

        No Pervonen, kato kun asiakkaista iso osa koostuu taksimiehistä ja lähialueen autokaupoista(koijareista). Niiden TÄYTYY saada autonsa läpi. Muut ei sitten tuolta saakaan kuin suuren vitutuksen.


    • Urpojalmarinpoika

      Minkä vuoksi minua haukutaan täällä jatkuvasti. En minä sitä nimeä valinnut.

    • Vanha_auto

      Minullakin loppui tämän aseman käyttö siihen, että jälkitarkastuksessa ruvettiin etsimään uusia vikoja. Valittaminen ei auttanut ja Trafiin en viitsinyt ruveta valittamaan. Asema kyllä vaihtui pysyvästi.

    • koivuhaanperse

      Kaveri kävi tässä paikassa ja auto hylättiin kahdesti käsijarru"vian" takia.

      Aikamoista paskasakkia töissä tässä lafkassa. Rahastuksen kyllä osaavat.

    • kusetuksen_makua

      Taitaa olla täällä omat lehmät katsureilla ojassa. Tuli ostettua auto joka mennyt Koivuhaassa rekisteröintikatsastuksesta läpi vaikka ohjaustehostin oli purettu pois! Tämänkös seuraava katsastusmies eri paikassa huomasi ja hylky tuli ja ohjaustehostimen haeskelu purkuautosta...

      • paskanmakua

        Mikäs pakollinen varuste ohjaustehostin nyt on!? Miksi sitä poistaa ei saisi? No onnee nyt kuitenkin kun et näemmä autoa kuitenkaan osaa ostaa.


    • koivuhaankatsastaja

      Tota, kuka purkaa ohjaustehostimen pois?? Ei kukaan (järkevä ainakaan) pura joten taidatpa poika ite puhua paskaa. Menepä kotiin vaan vetelemään tumppuun!

    • amisviiksi

      Olisit nyt keksinyt edes jonkin uuden tarinan, kun tämän ketjun halusit bumpata... Amatööri!

    • eikoskaanenää

      Itselläni auto ei mennyt päästöistä läpi. Korjautin vähän pakoputkea, vaihdoin öljyt ja tulpat. Uusintakatsastus tuli ja ei mene läpi! Käskettiin vaihtaa katalysaattori. Lähdin sitten huollattamaan yhtä toista pikkuvikaa ja katsottiin korjaamolla samalla nuo päästöt eli tarkoitus että tutkitaan onko todella katalysaattorin vaihto edessä. heittämällähän se meni läpi. Vaihdoin katsastusasemaa jossa myös päästöt heittämällä läpi eikä mitään korjattu välissä. Tiedä nyt sitten oliko vika koivuhaan vai autohuollon ja toisen katsastusaseman laitteissa.

    • 22vee

      Siis päättävät naama kertoimen mukaan ennen itse katsastusta meneekö läpi. Omalla kohalla hakkasi koki auton pohjan klommoille ja reijille.. ja valitti auton alkuperäis osista jotka pitäisi muokata 15 vuotta menny aikaisemmin läpi kyseisillä osilla. Siis iso ei.

    • hamburgerbörs

      Voisitko kertoa mistä alkuperäisistä osista oli kysymys? Aivan hullulta kuulostaa tämän katsastusaseman toiminta.

    • hatutus

      Eka ja vika kerta tässä paikassa .Katsatus mies väärällä alalla on selkeesti teurasraja ,paras kun menis lahtaajaksi . Oli sen kiharapäisen stanap koomikon näköinen :(

      • Koivuhakaautokatsastus

        Samaa mieltä. Oli todella huono katsastus. Ensinnäkin jos tuon auton katsastukseen se ei tarkoita, että olen itse mekaanikko joka ymmärtää kaikesta kaiken. Seuraavaksi. Miksi ihmeessä katsastukseen kuuluu radion säätäminen, siis kanavien sotkeminen? Miksi ilmastointia pitää säätää? Miksi ihmeessä pitää mennä availemaan ikkunoita etc. Ja miksi ihmeessä pitää ylipäätään olla mulkulla asenteella töissä? Ja ei en jättänyt itse ikkunoita auki ja ei en jättänyt radiota edes päälle ja ei ilmastointi ei ollut täysillä -16 vaan ikkunat kiinni. Radio kiinni. Ilmastointi 22 astetta. Jos auto hylätään ekalla kierroksella renkaista niiden kuluneisuuden takia ja tuodaan uudet kumit näytille, niin miksi oi miksi katsastaja tekee koko prosessin uudestaan?????? Vittu mitä tolvanoita. Ja iso kiitos tälle touhukkaalle kikkara päälle joka toivottavasti jää eläkkeelle pikaiseen. Mikä ihme siinä on, että näitä viisauksia pitää kertoa. Jos auto tuodaan katsastukseen, niin katsastaisi sen. En todella kaipaa juttu seuraa tai hänen ylimielisiä ”kannattaisi varmaan jne. Tarinoita” jos on uusinta kierros, niin katsoo onko kohdat korjattu ja homma selvä sillä. Ei se vaadi mitään ”kannattaisi seuraavalla kerralla mennä sinne ja tänne viisauksia”.


      • Mullasetoimii
        Koivuhakaautokatsastus kirjoitti:

        Samaa mieltä. Oli todella huono katsastus. Ensinnäkin jos tuon auton katsastukseen se ei tarkoita, että olen itse mekaanikko joka ymmärtää kaikesta kaiken. Seuraavaksi. Miksi ihmeessä katsastukseen kuuluu radion säätäminen, siis kanavien sotkeminen? Miksi ilmastointia pitää säätää? Miksi ihmeessä pitää mennä availemaan ikkunoita etc. Ja miksi ihmeessä pitää ylipäätään olla mulkulla asenteella töissä? Ja ei en jättänyt itse ikkunoita auki ja ei en jättänyt radiota edes päälle ja ei ilmastointi ei ollut täysillä -16 vaan ikkunat kiinni. Radio kiinni. Ilmastointi 22 astetta. Jos auto hylätään ekalla kierroksella renkaista niiden kuluneisuuden takia ja tuodaan uudet kumit näytille, niin miksi oi miksi katsastaja tekee koko prosessin uudestaan?????? Vittu mitä tolvanoita. Ja iso kiitos tälle touhukkaalle kikkara päälle joka toivottavasti jää eläkkeelle pikaiseen. Mikä ihme siinä on, että näitä viisauksia pitää kertoa. Jos auto tuodaan katsastukseen, niin katsastaisi sen. En todella kaipaa juttu seuraa tai hänen ylimielisiä ”kannattaisi varmaan jne. Tarinoita” jos on uusinta kierros, niin katsoo onko kohdat korjattu ja homma selvä sillä. Ei se vaadi mitään ”kannattaisi seuraavalla kerralla mennä sinne ja tänne viisauksia”.

        Minä kun vien auton helteellä katsastukseen, niin säädän ilmaistoinnin valmiiksi maksimikylmyyteen JA jätän ikkunat valmiiksi auki, jottei auto pääse kuumenemaan odottaessa.


    • IlkkaVantaalta

      Olen käyttänyt tätä Koivuhaan asemaa jo 5 vuotta ja aina on ollut asiallinen ja hyvä palvelu. Minulla ei mitään negatiivistä sanomista. 13 autoa olen tänä aikana leimauttanut ja muutaman pienen korjauskehotuksen saanut. Osanotto vääryyksiä kohdanneille.

      • Anonyymi

        Sinne en enää koskaan, se kikkarapää sekoilee, kyllästynyt työhönsä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinne en enää koskaan, se kikkarapää sekoilee, kyllästynyt työhönsä

        Olen käynyt Koivuhaan Autokatsastuksessa jo vuosia ja ei ikinä ei koskaan ole ollut pahaa sanottavaa toiminnasta.Tekevät työnsä huolellisesti ja ammattitaidolla aina.On ihan oikein kun pitävät linjaa että auton pitää olla liikkenneturvallisessa kunnossa aina.Sehän on meidän tiellä olevien tuki ja turva.KIITOS TAAS TEILLE tämänpäiväisestä katsastuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt Koivuhaan Autokatsastuksessa jo vuosia ja ei ikinä ei koskaan ole ollut pahaa sanottavaa toiminnasta.Tekevät työnsä huolellisesti ja ammattitaidolla aina.On ihan oikein kun pitävät linjaa että auton pitää olla liikkenneturvallisessa kunnossa aina.Sehän on meidän tiellä olevien tuki ja turva.KIITOS TAAS TEILLE tämänpäiväisestä katsastuksesta.

        Aprillipäivä meni jo vitsiniekka.


    • Anonyymi

      Eivät ilmoita etukäteen toimistohenkilökunnan lounastaukoaikaa. Ei tuuraajaa. Asiakas odottaa palvelua omalla työajallaan tietämättä milloin joku palaa tauolta. Ei näin. Onneksi en ole käynyt katsastuksessa kyseisessä paikassa. Jos näin yksinkertainen asia on rempallaan, niin tuskin katsastuksessa voi odottaa laadukkaampaa palvelua.

      • Anonyymi

        Sitä en ymmärrä miksi pitävät rekisteröintipalveluja ylipäätänsä. Korvaus on 4 (neljä) euroa per asiakas, riippumatta siitä mitä asiakas maksaa, ja kiitoksena tämmöiset itkut päästellään täällä.


    • Anonyymi

      Vieläkö siellä on se parrakas elämäänsä pettynyt katmies....
      Hahahaha mikä paikka

    • Anonyymi

      Sun ja sun lähimmäistesikin turvallisuus olisi voinut olla uhattuna jos olisi katsastaja päästänyt sun autosi epäkuntoisena läpi, joten en mä tuota sun juttua ihan tosissani voinut ottaakaan.

    • Anonyymi

      Ihan vitun ärsyttävä kikkarapää on siellä edelleen töissä!! Enkä taatusti mene kyseiseen puljuun enää ikinä. Auton sain leimattua,mutta palvelussa on paljon opittavaa kyseisellä henkilökunnalla. Toimiston nuorineiti oli ainoa joka oli oikeassa paikassa töissä!

    • Anonyymi

      Onneksi en asu Helsingissä.

    • Anonyymi

      Miten voi olla edes laillista että tuollaiset tyypit saa olla töissä tuolla ? Ei alkeellisempiakaan käytöstapoja. En ikinä mene. Kävelen mieluummin. Vaikka olis suomen ainoa paikka niin kiitos ei. Onneksi löytyi asiallinen toinen paikka.

    • Anonyymi

      Ei ole kyse siitä menikö läpi vai ei. Se on aivan hirveä paikka. Kukaan ei tykkää siitä. Toivottavasti menee konkkaan ja äkkiä.

    • Anonyymi

      Kikkarapää on kyllä pahin kaikista. Hakkaa väkisin puhki paikat jos ei muuten saa hylkyä aikaan. Omituinen tyyppi muutenkin ja täysin väärällä alalla.

    • Anonyymi

      Mitenhän nuo urpot nukkuu yönsä kun pilaavat autot tahallaan. Sain hylyn k.o paikasta. Ajoin suoraan toiseen paikkaan. Siis kahden tunnin viiveellä. Läpi meni.

    • Anonyymi

      Jaloilla (pyörillä) äänestäminen on omasta mielestäni ainoa toimiva tapa saada toimintaan ryhti.
      Raskasta kalustoa käytin Airportissa ja ensin jätin autot käyttämättä kun alkoi kummallisia korjausmääräyksiä ilmestyä otteisiin. Perävaunuihin selittämättömiä korjauslaskuja että meni läpi.
      Nyt sama meno Juvanmalmilla.
      Otteeseen on merkitty, kuka on katsastanut!

    • Anonyymi

      Ihme agressiivista porukkaa vastailemassa. Moni on sanonut ettei kyse ole hylyn saamisesta vaan siellä vallitsevasta asenteesta ja ns palvelusta jota ei ole. Emme ole muualla koskaan kohdanneet tuollaista asennetta asiakkaisiin tai työntekoon. Hakataan tylysti reikiä jotta kassa kilisee.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe