5:2 dieetti

ok juttu

Aloitin ko. dietiin viime viikolla, löytyiskö muita jakamaan kokemuksia?
Viime viikolla "paastosin" tiistain ja perjantain tällä viikolla samat päivät, tosin perjantaina meni vähän överiksi. Paino pudonnut n. kilon.

12

728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5:2

      Aloitin tänään 5:2 dieetin. Eli "paastopäiviä" on tarkoitu pitää maanantaina ja torstaina. Alkupaino oli tänään 92, pituutta mulla on 175. Olen ollut tällä dietillä jo paljon ennen kuin siitä tuli hitti, eli joskus 10 vuotta sitten. Silloin painoa putosi n kilo viikossa.

    • Tämä84

      Mitä ootte paastopv:nä syöneet?

    • 5:2

      Söin aamulla viilin (n 160 kcal). Työpäivän aikana join litran valion mehukeittoa (n 90 kcal) ja illalla lasillisen rasvatonta piimää ( n 60 kcal) ja nektariinin n 40 kcal. Eli yhteensä n 350 kcal. Meni aika helposti vaikka tuli liikuttua aika runsaasti. Järkeväähän se tietysti olisi syödä salaattia tms, mutta silloin vuosia sitten tuo mehukeitto oli mun juttu. Ja hyvin vei nälkää eilenkin, eli pysyttelen suurinpiirtein tuolla linjalla.

    • hyvin onnistuu

      Paastopäivät koostuneet lähinnä seuraavista :mehukeitto (valion ), ruisleipä, porkkana, tomaatti, kananmuna ja ihan vähän samaa ruokaa mitä muukin perhe syönyt...

    • Testaajanainen

      Minä aloitin tänään "viiskakkosen", eli paastopäivät ovat maanantai ja torstai. Tähän mennessä olen syönyt täysjyväleipäviipaleen kinkulla ja juustolla, toinen voikkari vielä odottaa. Illalla kotona varmaan eilistä kanaa ja porkkanaa, ehkä Vitalinean juotava jogurtikin. Kaloreita olisi näissä aika pitkälti juuri se 500.
      Valion sokeronta mehukeittoa voisikin ostaa ja vaikka rasvatonta piimää myös näitä päiviä varten.
      Saa nähdä miten käy!

    • ikilaihduttaja

      Mä olin ensin myös tuolla 500 kcal / 24 h mutta se ei sopinut .Tuli huono olo ja se olisi kaatunut kokonaan siihen,mutta itsepintaisesti halusin kokeilla tätä.Siksi nostinkin kalorimäärän 700/24 h ja nyt tuntuu sopivalta ja toimii!!
      Useita kiloja lähtenyt kolmessa kuukaudessa!!

      • myös ikilaihis

        Pidätkö tuolla 700 kalorilla ne kaksi päivää? Miten muut päivät? Kiinostaisi tietää kun tuntuu aika vaikealta pitää kalorit 500/päivä?


    • ---- ----

      Minä olen nyt vuoden ajan syönyt suunilleen 1500kcal/vrk,ja painoa on pudonnut 22kg, liikuntaan en ole juuri lisännyt. Olo on huomattavasti keventynyt ja iltaisin on helpompi olo, kun ei oo ähky olo

    • ei ja ei
      • samisamisamiaijai

        Lol , siinä yks bisneksessä oleva, itsensä ravintoguruksi nostanut ihminen haukkuu oman ideologian vastaista sanomaa. Haukutaan muita käärmeöljykauppiaiksi ja kuitenkin itse kaupataan näitä ns. superfoodeja joiden todellinen teho ei kuitenkaan ole todistettu. Voi kysyä onko motiivi vain buustata omaa myyntiä.

        Saminkin olisi tärkeintä ymmärtää että 5:2 ei ole dieetti, se on elämäntapa, jos ryhdyt 5:2:sta noudattamaan, noudata sitä koko loppuelämäsi.


    • fghj3463

      Tämä 5:2 jopa toimii, itselläni 2 viikkoa takana ja lähtöpaino 90, nyt 88. Nuo on aamupainoja. Normaaleina päivinä syön ihan kuten ennekin eli ei ainakaanminulla aiheuta "ylisyönti" paastopäivien jälkeen.

    • nothing new

      Paastopäivää vastaava vaikutus saavutetaan, kun ollaan syömättä vähintään 12 tuntia (tai syödään vain vähän) niin sanoi yhdellä videolla englantilainen 5:2 dieetistä kertova terapeutti. Silloinhan pitäisi riittää, että on syömättä esim. klo 18 - 07 välisenä aikana. Mihin tässä päädytään eli siihen samaan ratkaisuun jota olen käyttänyt jo koko aikauisiän eli että en syö klo 18 jälkeen juuri mitään. Helpompaa kuin 5:2 dieetti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1575
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1222
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe