Teko ja silkki kasvit

tekokasvit

mä on oikeen ymmärrä tätä "muovi tai silkki kasvit eivät sovellu akvaarioon" juttua? - miksi ei? itse ainakin pistän omaani akvaarioon muovi ja silkki kasveja, toki myös laitan oikeita, koska oikeat kasvit tuovat happea sinne. mutta miksi jotkut ihmiset ei tykkää tekokasveista? - ne on helppo puhdistaa, kestää pitempään kuin oikeat kasvit, on halpoja ja hienoja jos vain osaa ehtiä (hienous katsojan silmissä). mikään laki ei niitä kiellä käyttämästä, ainakaan minun tietääkseni?..

5

1367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Määä.

      Miten voit sanoa että tekokasvit kestävät pitempään kuin oikeat. Mulla on pari oikeaa kasvia ollut akvaariossa kohta 10 vuotta. Mikään muovikasvi ei pärjää oikeille kasveille. Oikeita kasveja ei tarvitse koskaan puhdistaa. Oikeat kasvit ovat paljon hienompi kuin muoviset. Oikeat kasvit pitävät akvaarion tasapainoa yllä. Tässä yksi kuva oikeista kasveista tuollaiseen ei muovikasveilla ole mitään mahdollisuutta. Pistä kuva omasta altaastasi niin vertaillaan kummat kasvit ovat hienompia.

      http://3.bp.blogspot.com/-bLPiUnuwqCg/UFYYa25K6HI/AAAAAAAANY0/jG51R-q6u0Q/s1600/karsittu.jpg

    • Maku asioita

      Sehän on ihan maku asia millä akvaarionsa tahtoo sisustaa, tosin pelkillä muovikasveilla en akvaariotani sisustas, koska ne oikeat kasvit pitää omalta osaltaan akvaarion toiminnassa ja tasapainosa, mutta jos joku haluaa jokusen muovikasvin laittaa niin siitä vaan.

      itse pyrin pitämään omat akvaariot mahdollisimman luonnollisen näkösinä ja siksi en mitään muovikrääsää niihin tahdo laittaa.

    • Määä.

      Itse en ymmärrä miksi akvaarioon pitäisi laittaa muovi tai silkkikasveja kun oikeitakin on saatavilla. Oikeat kasvit tekevät akvaariosta luonnollisemman näköisen. Kuten aikaisemmin sanottiin oikeita kasveja ei tarvitse koskaan pestä ja ovat ikuisia. Mulla on ensimmäiset kasvit 20 vuoden takaa ja voivat edelleen hyvin.

    • Määä.

      Lisäys.

      Jos akvaarioon laittaa muovikasveja niin se on vähän sama jos puutarhaan laittaisi muovipensaita, muovipuita ja muovinurmikon tai sisälle muovikukkia. Ei mitään järkeä kun oikeitakin on saatavilla.

      • muovipuutarhuri

        Minulla on isoja(tällä hetkellä yli 15 cm, mutta kasvavat vielä) lampikultakaloja akvaariossani talvehtimassa ja ne ovat ns."kasvintuhoajia" eli käyttävät kasveja mielellään ravinnokseen ja olen todennut, ettei siellä oikein muut kasvit pärjää kuin nuo muoviset. Toki ostan sinne välillä aitojakin, mutta ne on aika pian syöty parempiin suihin. Pelkät kannot, kivet ja juurakot olisivat aika ankea vaihtoehto, joten kompromisseja on pakko tehdä, vaikkakaan puutarhuriammattilaisena muovikasvit eivät niin sykähdytäkään. Tässä yksi perustelu muovikasvien puolesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4674
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1894
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      225
      1445
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe