Olenko kuollut? EN OLE TROLLI APUA

kuollutko?12vtyttö

Tää ei siis oo mikään trolli tai mikää!!!

Eli joskus tulee vaan sellanen tunne esim jos oon suihkus et miks mun täytyis peseytyy mähän oon kuollu? Ja en siis mitenkään tahallaan ajattele sitä vaan se tulee iha automaattisesti. Ja sama kun nukun/yritän nukahtaa nii sellanen et miks mun tarttis nukkuu ku oonhan kuollu. Ja kun pitäis herätä. - Eiks mun kuuluis vaa jäädä tähän oonhan kuollu? Mua pelottaa itteeki tällaset ajatukset mut ne vaa tulee.
Nyt olin kattomas muinaistulien yönä tuol liedos. MEntiin sinne siis perheen kans ja äiti sanos jotai et se onki aina halunnu tulla tänne(siis siin ajomatkal ku käännytiin sinne soratiel) ja mä olin sillee et ollaanhan me tääl oltu ja kaikki oli sillee et eihän olla. Mut mä oikeesti tunsin sen paikan! Kiivettiin sinne vuorelle. Se oli tosi nätti paikka ja mul tuli iha semmonen olo et tää on se paikka misä mää oon kuollu. En eka ees sillai tiedostanu näit ajatuksii ja olin sillai iha rauhas siel ja kattelin vaa nättei maisemii. Sit ku huomasin aattelevani jotai tollast ni mua alkos pelottamaan ja olisin halunnu toisaalta lähtee mut toisaalta olisin halunnu jäädä sinne ikuisesti.
Ja oon siis ihan kiintee enkä mikään usva kummitus.
Eli en siis oo trolli ja nyt haluisin kommentteja sellasilta ihmisiltä, joilla on jotain tietoa siitä että olenko mä nyt oikeesti kuollut vai mitä mä olen? Ja myös sellasia joilla on samanlainen olo.

37

1992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan olemas oot

      et oo kuollu! mee puhuu jonku kaa joka osaa auttaa suo! :D

    • Eräs trotskilainen

      Sie kuulostat psykoottiselta. Mie oon kiinnostunu psykologiasta ja lukenut kirjoja siitä. Parilla psykoottisella nuorella oli just ton tyyppisiä oireita. Yks tyyppi luuli olevansa ainoa oikea ihminen maailmassa ja yks toinen kuvitteli olevansa kuollut. Älä pelästy tätä, mie en ole mikään ammattipsykologi, mut noista tuntemuksista kanttii kertoa aikusille.

      • kuollutko?12vtyttö

        Mut apua kenel mä nyt tollast voin kertoo? En mä nyt uskalla sanoo mun vanhemmille että hei, lapsenne on psykopaatti!!


      • 19+15
        kuollutko?12vtyttö kirjoitti:

        Mut apua kenel mä nyt tollast voin kertoo? En mä nyt uskalla sanoo mun vanhemmille että hei, lapsenne on psykopaatti!!

        terveystarkastajalle. Tila paranee kun saat apua.


      • Eräs trotskilainen
        kuollutko?12vtyttö kirjoitti:

        Mut apua kenel mä nyt tollast voin kertoo? En mä nyt uskalla sanoo mun vanhemmille että hei, lapsenne on psykopaatti!!

        Sie tuskin olet psykopaatti, (se on ihan eri asia) elä oo turhaan huolissas, ei toi kovin vakavalta kuulosta. Monilla ihmisillä esiintyy lieviä harhaluuloja. Ne osaa auttaa. Meet vaikka koulupsykologille kertomaan tms. kyllä sieltä pitäis apua saada.

        Miekin pääsin ties mihin tutkimuksiin vain koska mie olin kamala perfektionisti ynnä muuta pientä häikkää. Sieltä kertoivat, että miulla on epätasainen kykyprofiili ja heikot kongnitiiviset kyvyt. Tarjosivat ties mitä apua, joskaan kukaan ei älynnyt että miulla on todennäköisesti as-syndrooma. Mutta kyllä mie saisin sinne takastekkin mennä, ja aionkin mennä kysymään vielä.


    • asdeftrgyujhygfsd

      Todellakin kannattaa nyt heti hakea apua ennenkuin tuo eskaloituu vakavampaan psykoosiin, joka on vaikeampi hoitoisempi mitä tilasi tällä hetkellä.

      Psykoosi on tila, jossa todellisuuden taju hämärtyy, mutta se on hoidettavissa. Useimmiten johtuu aivojenvälittäjä aineiden puutoksesta tai jostain esteestä. Ei sen vakavampaa kuin neurologinen vika, mutta oireet siitä ovat hyvin musertavia. Hanki apua, vaikka mikä yrittäisi estää. Sano vanhemmillesi, ja sano, että olet tiedostanut tämän ongelman. Apua saat menemällä suoraan kouluterveystarkastajalle ja ne laittaa lähetteen psykologille.

      Eikä oo mitään vakavaa mitä pitäis säikähtää, koska kaikki on aina hoidettavissa. Toivottavasti menet ja pääset hoitoon.
      Ongelman hoitaminen voidaan aloittaa heti kun ongelman tiedostaa ja myöntää itselleen. Jos on vaikeaa mennä suoraan terkkarin puheille, voit laittaa varmasti jotain kautta s-postia tai viestin esim. wilman kautta tms.

    • ghjh

      Ei kukaan täällä voi sanoa että sulla on mitää psykoosii yms, joten ei tod kannata sanoo porukoille että oot psykopaatti :D pitää kertoa oireista eikä itse tehdyistä päätelmistä suomi24 idioottien avulla

      • 19+12

        Kaikki aloittajan kuvaamat oireet viittaa psykoosiin, niin miksi faktoja ei kannattaisi kuunnella? Älä ole se ääliö joka seisoo jonkun apua tarvitsevan ja avun välillä. Tää nostaa varmasti aloittajan kynnystä hakea apua, kun joku joka ei asioista tiedä mitään vähättelee tilannetta.


    • kuollutko12vtyttö

      Mut siis ei oo vai mitää mahiksii et oisin oikeesti kuollu?

      • Eräs trotskilainen

        Et sie ole kuollut kun miekin olen ihan elävä. Tai ainakin tarpeeksi elävä. Ei kannata sanoa heti sille kelle ikinä kerrotkaan, että "mie olen psyko", vaan kerrot mitä sie olet kokenut ja että sie haluat apua.

        Psykopaatti ja psykoottinen ovat kaksi eri asiaa.

        "Psykopatialle ovat ominaisia piirteitä ovat pinnallinen viehätysvoima, itsekeskeisyys sekä myötäelämiskyvyn, syyllisyydentunnon ja pidäkkeiden puute."
        -Wikipedia

        "Psykoosi on vakava mielenterveyden häiriö, jossa henkilön todellisuudentaju hämärtyy ja vääristyy usein karkealla tavalla siten, että henkilöllä on huomattavia vaikeuksia erottaa tosi epätodesta."
        -Wikipedia


    • ess99

      Emmä tiiä et kuinpal tä liittyy tähän mut nii... mä alan välillä vaan täristä ja sit ihan ku se hetki missä olin oliski joku muisto vesilammikossa. Ja välillä mua pyörryttää ja melkeen kaadun ja taas kaikki näyttää siltä muistolta siinä vesilammikossa. Enkä enää pysty itkemäänkää...

      • Voioejdjdkdkdkd

        Toi on paniikkikohtaus


    • mä 12vgothicgirl

      Et oo kuollu :)

      Toi on ihan normaalia välillä, mulla on silleen et ihanku oisin kolenut saman ennenkin jne... älä turhaan huoli asiasta :)

    • kuollutko12vtyttö

      kaikki tääl sanoo jotain tyyliä "sano vaa et haluut apua" mut jos en haluu? Ku en silleen tiiä et onks tä hyvä vai huono ku jotenki tällane mä oon, kuolleen tai elävänä, noi tollaset on jo jonki aikaa jatkunu ja nyt ne on niinku 'osa mua' tai jotai... Oon siis just tällanen pimeyteen taipuva persoona, pelaan tosi usein just jotai spiritismii ja oon sen kautta monta kertaa jutellu esim. mun kuolleelle kaverille ja sukulaisillekki... Joten kuolema ei ois välttämättä huono juttu. En siis tiiä, että haluanko päästä näistä tunteista eroon:O

      • Eräs trotskilainen

        Mie en ymmärrä niitä, jotka uskoo spiritsmiin. Tietoisuus katoaa, kun ihminen kuolee, joten miksi kuolleiden kanssa voisi puhua?

        Sie olet melko varmasti psykoosissa jos sie uskot olevasi kuollut. Kannattaa oikeasti hankkia apua ennen kuin tuo pahenee. Spiritismin "vaikutus" on lähtöisin omasta psyykestäsi eikä mistään kuolleiden maailmasta. Kutsukaa minua skeptikoksi, mutta näin vaan on.


      • asdgtrhyjuhygrd

        Ei ne oo kuolleita ihmisiä vaan demoneja. Älä anna niitten huijata. Käänny Jeesuksen puoleen, nii nuo pelot lähtee samantien mukana.
        Ihminen ei jää maan päälle kuoltuaan. Eikä spiritismi oo mikkään asia johon kannattais sekaantua.


      • Eräs trotskilainen
        asdgtrhyjuhygrd kirjoitti:

        Ei ne oo kuolleita ihmisiä vaan demoneja. Älä anna niitten huijata. Käänny Jeesuksen puoleen, nii nuo pelot lähtee samantien mukana.
        Ihminen ei jää maan päälle kuoltuaan. Eikä spiritismi oo mikkään asia johon kannattais sekaantua.

        Mitäs nämä demonit sitten ovat? Jos ne eivät ole eläviä, niin mitä sitten? Elottomia? Mistä niitä tulee? Kuulostaa yhä absurdilta. En usko Jesseen tai minkäänsortin jumalaan, joten sinun on turha käännyttää minua. :D

        Ihmisen ruumis jää maan päälle mätänemään, mutta siinä ei kyllä kauaa kestä että sekin on poissa. Mie en tiedä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, mutta ajatus jonkinlaisesta "sielusta" kuulostaa omituiselta. Mikäs se sielu oikein on? Miten sellainen voi olla olemassa? Syntyykö niitä lisää sitä mukaa kuin ihmisiäkin? Voiko sielu kuolla? Jos ei, niin sitten se ei täytä elollisen olennon tunnusmerkkejä. Mikä se sitten on jos ei elollinen?


      • Kirkko ei pelasta
        Eräs trotskilainen kirjoitti:

        Mitäs nämä demonit sitten ovat? Jos ne eivät ole eläviä, niin mitä sitten? Elottomia? Mistä niitä tulee? Kuulostaa yhä absurdilta. En usko Jesseen tai minkäänsortin jumalaan, joten sinun on turha käännyttää minua. :D

        Ihmisen ruumis jää maan päälle mätänemään, mutta siinä ei kyllä kauaa kestä että sekin on poissa. Mie en tiedä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, mutta ajatus jonkinlaisesta "sielusta" kuulostaa omituiselta. Mikäs se sielu oikein on? Miten sellainen voi olla olemassa? Syntyykö niitä lisää sitä mukaa kuin ihmisiäkin? Voiko sielu kuolla? Jos ei, niin sitten se ei täytä elollisen olennon tunnusmerkkejä. Mikä se sitten on jos ei elollinen?

        Vastaan teille molemmille (asdgtrhyjuhgrd, eräs trotskilainen) samassa viestissä.

        Saarnaaja 9:5. Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.

        Raamatun mukaan kuoleilla ei ole minkäänlaista tietoisuutta mistään, joten jos spiritismissä joku sinulle vastaisi se ei voi olla kuollut sukulainen vaan demoni.

        "Mitäs nämä demonit sitten ovat? Jos ne eivät ole eläviä, niin mitä sitten? Elottomia? Mistä niitä tulee?"

        Demonit ovat enkeleitä, jotka kapinoivat Jumalaa vastaan Saatanan kanssa, kuka on väittänyt demonien olevan elottomia??? Viimeisenä kysyit mistä niitä tulee, yritätkö tarkoittaa että niitä tulisi ajan mukaan lisää? Demonit syntyivät kun Jumala loi ne ensiksi enkeleiksi, sen jälkeen ne kapinoivat Jumalaa vastaan, jonka jälkeen niitä ei enää kutsuta "enkeleiksi".

        Ja viimeisenä "Eräs trotskilainen" kysyi mikä on sielu. Uskon sielun olevan kaiken toiminnan keskus, sen voi yksinkertaistaa näin, ihminen pystyy elämään ilman ruumista, muttei ilman sielua, sillä sielu hallitsee toiminnat ja tunteet. Samalla tavalla kuin jokaisella ihmisellä on keuhkot, on heillä myös sielu, joten niitä "syntyy lisää sitä mukaan kuin ihmisiäkin". Oikeastaan sielu on elollisempi kuin ruumis, joka on pelkkä "kotelo".


      • Eräs trotskilainen
        Kirkko ei pelasta kirjoitti:

        Vastaan teille molemmille (asdgtrhyjuhgrd, eräs trotskilainen) samassa viestissä.

        Saarnaaja 9:5. Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.

        Raamatun mukaan kuoleilla ei ole minkäänlaista tietoisuutta mistään, joten jos spiritismissä joku sinulle vastaisi se ei voi olla kuollut sukulainen vaan demoni.

        "Mitäs nämä demonit sitten ovat? Jos ne eivät ole eläviä, niin mitä sitten? Elottomia? Mistä niitä tulee?"

        Demonit ovat enkeleitä, jotka kapinoivat Jumalaa vastaan Saatanan kanssa, kuka on väittänyt demonien olevan elottomia??? Viimeisenä kysyit mistä niitä tulee, yritätkö tarkoittaa että niitä tulisi ajan mukaan lisää? Demonit syntyivät kun Jumala loi ne ensiksi enkeleiksi, sen jälkeen ne kapinoivat Jumalaa vastaan, jonka jälkeen niitä ei enää kutsuta "enkeleiksi".

        Ja viimeisenä "Eräs trotskilainen" kysyi mikä on sielu. Uskon sielun olevan kaiken toiminnan keskus, sen voi yksinkertaistaa näin, ihminen pystyy elämään ilman ruumista, muttei ilman sielua, sillä sielu hallitsee toiminnat ja tunteet. Samalla tavalla kuin jokaisella ihmisellä on keuhkot, on heillä myös sielu, joten niitä "syntyy lisää sitä mukaan kuin ihmisiäkin". Oikeastaan sielu on elollisempi kuin ruumis, joka on pelkkä "kotelo".

        Kuulostaa edelleen absurdilta, sillä mie en usko Jumalaan tai sielun olemassaoloon. Jos "demonit" eivät voi kuolla, ne ovat elottomia, sillä kuolevaisuus on yksi elollisen olennon tunnusmerkeistä. Voivatko ne olla olemassa jos ne eivät edes ole eläviä?


      • Kirkko ei pelasta
        Eräs trotskilainen kirjoitti:

        Kuulostaa edelleen absurdilta, sillä mie en usko Jumalaan tai sielun olemassaoloon. Jos "demonit" eivät voi kuolla, ne ovat elottomia, sillä kuolevaisuus on yksi elollisen olennon tunnusmerkeistä. Voivatko ne olla olemassa jos ne eivät edes ole eläviä?

        "Jos "demonit" eivät voi kuolla, ne ovat elottomia, sillä kuolevaisuus on yksi elollisen olennon tunnusmerkeistä. Voivatko ne olla olemassa jos ne eivät edes ole eläviä?"

        Jos ajattelisin tuolla tavalla Jumalanikin olisi "eloton". Kuvittele että, joku tiedemies keksii eliksiirin joka antaa "kuolemattomuuden" pidätkö eliksiiriä saaneita elottomina vai muutatko käsitystäsi elottomuudesta? Kysymys on enemmänkin Jumalan olemassaolossa kuin demoneissa, sillä jos Jumala on olemassa ja Raamattu on totta, on myös demonit olemassa.


      • Eräs trotskilainen
        Kirkko ei pelasta kirjoitti:

        "Jos "demonit" eivät voi kuolla, ne ovat elottomia, sillä kuolevaisuus on yksi elollisen olennon tunnusmerkeistä. Voivatko ne olla olemassa jos ne eivät edes ole eläviä?"

        Jos ajattelisin tuolla tavalla Jumalanikin olisi "eloton". Kuvittele että, joku tiedemies keksii eliksiirin joka antaa "kuolemattomuuden" pidätkö eliksiiriä saaneita elottomina vai muutatko käsitystäsi elottomuudesta? Kysymys on enemmänkin Jumalan olemassaolossa kuin demoneissa, sillä jos Jumala on olemassa ja Raamattu on totta, on myös demonit olemassa.

        Entä jos Raamattu ei olekaan totta? Minun on vaikea kuvitella eliksiiriä, joka muuttaisi ihmisen kuolemattomaksi. Vaikka ikääntyminen saataisiin pysähtymään manipuloimalla telomeerejä, voisi ihminen silti kuolla esim. auto-onnettomuudessa. Mikä eliksiiri estäisi ihmistä kuolemasta vaikka hänet silputtaisiin oksasilppurilla palasiksi? Jos tällainen eliksiiri kuitenkin kehitettäisiin ja todistettaisiin toimivaksi, niin mie olisin valmis muuttamaan käsitystäni elollisesta. Tämä tietysti muuttaisi myös käsitystämme ihmisyydestä.

        Minulla on vielä aiheeseen liittymätön kysymys. Kun sie kerran uskot, että Raamattu on totta, niin kerropa mitä Raamatussa sanotaan ns. lapsen uskosta. Uskooko lapsi sinun mielestäsi jo syntyessään, tai saako hän uskon kasteessa? Mie en oikein tajua miten sellainen voisi olla mahdollista.


      • Kirkko ei pelasta
        Eräs trotskilainen kirjoitti:

        Entä jos Raamattu ei olekaan totta? Minun on vaikea kuvitella eliksiiriä, joka muuttaisi ihmisen kuolemattomaksi. Vaikka ikääntyminen saataisiin pysähtymään manipuloimalla telomeerejä, voisi ihminen silti kuolla esim. auto-onnettomuudessa. Mikä eliksiiri estäisi ihmistä kuolemasta vaikka hänet silputtaisiin oksasilppurilla palasiksi? Jos tällainen eliksiiri kuitenkin kehitettäisiin ja todistettaisiin toimivaksi, niin mie olisin valmis muuttamaan käsitystäni elollisesta. Tämä tietysti muuttaisi myös käsitystämme ihmisyydestä.

        Minulla on vielä aiheeseen liittymätön kysymys. Kun sie kerran uskot, että Raamattu on totta, niin kerropa mitä Raamatussa sanotaan ns. lapsen uskosta. Uskooko lapsi sinun mielestäsi jo syntyessään, tai saako hän uskon kasteessa? Mie en oikein tajua miten sellainen voisi olla mahdollista.

        "Entä jos Raamattu ei olekaan totta? Minun on vaikea kuvitella eliksiiriä, joka muuttaisi ihmisen kuolemattomaksi."

        Jälkimmäinen "eliksiiri" oli esimerkki, siitä että mikäli, jokainen kuolematon olisi eloton olisi Jumalani myös, Uskon Raamattuun erityisesti muutaman kohdan perusteella ne ovat nämä (huom. kaikki seuraavat kohdat ovat 1933/1938-käännöstä):

        Raamattu kertoo kuinka Jumala kaarrutti maan, vaikka katoliset väittivät maan olevan litteä, sen lisäksi tyhjyys merkitsee avaruutta:

        Job 26:7. Pohjoisen hän kaarruttaa autiuden ylle, ripustaa maan tyhjyyden päälle.

        Joskus katoliset kertoivat kuinka maa on kaiken keskus, jota aurinko kiertää Raamattu ei kuitenkaa siitä mainitse mitään, vaan sanoo auringon kiertävän "taivaan ääristä, toisiin ääriin"

        Psalmit 19:6. Se on niinkuin ylkä, joka tulee kammiostaan, se riemuitsee kuin sankari rataansa juostessaan.
        7. Se nousee taivasten ääristä ja kiertää niiden toisiin ääriin, eikä mikään voi lymytä sen helteeltä.

        Raamattu kertoi ennen tiedemieiä, että Maan sisin koostuu laavasta:

        Job 28:5. Maasta kasvaa leipä, mutta maan uumenet mullistetaan kuin tulen voimalla.

        Raamattu kertoi myös vedenkierto kulun:

        Job 36:27. Hän kokoaa vedenpisarat; ne vihmovat virtanaan sadetta,
        28. jota pilvet vuodattavat, valuttavat ihmisjoukkojen päälle.

        Ja kaikki nuo ylemmät kohdat ovat vanhasta testamentistä, Raamattua on usein epäilty muokatuksi, mutta 1900-luvulla löydettiin Kuolleen meren kirjakääröt, jotka olivat paloja Raamatun vanhasta testamentista, kun niitä verrattiin nykyisiin "paloihin" selvisi että ainoat "muokkaukset" olivat oikeinkirjoitus virheitä.

        "kerropa mitä Raamatussa sanotaan ns. lapsen uskosta. Uskooko lapsi sinun mielestäsi jo syntyessään, tai saako hän uskon kasteessa?"

        Lapsi ei saa uskoaan kasteessa, eikä syntyessään sillä silloin ei Suomen maassa ateisteja olisi, muutenkin luterilaisten kaste käytäntö on vääristynyt Raamatun sanasta. Kannatan aikuisille uskovaisille, jotka tunnustavat uskovansa Jeesuksen olevan messias suunnattua upotuskastetta.

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 18:3. ja (Jeesus) sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
        4. Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.

        Tuossa on se mitä minulla tulee mieleen Raamatun "lapsen usko" maininnoista. Se miten sen tulkitsee on eriasia...


      • Eräs trotskilainen
        Kirkko ei pelasta kirjoitti:

        "Entä jos Raamattu ei olekaan totta? Minun on vaikea kuvitella eliksiiriä, joka muuttaisi ihmisen kuolemattomaksi."

        Jälkimmäinen "eliksiiri" oli esimerkki, siitä että mikäli, jokainen kuolematon olisi eloton olisi Jumalani myös, Uskon Raamattuun erityisesti muutaman kohdan perusteella ne ovat nämä (huom. kaikki seuraavat kohdat ovat 1933/1938-käännöstä):

        Raamattu kertoo kuinka Jumala kaarrutti maan, vaikka katoliset väittivät maan olevan litteä, sen lisäksi tyhjyys merkitsee avaruutta:

        Job 26:7. Pohjoisen hän kaarruttaa autiuden ylle, ripustaa maan tyhjyyden päälle.

        Joskus katoliset kertoivat kuinka maa on kaiken keskus, jota aurinko kiertää Raamattu ei kuitenkaa siitä mainitse mitään, vaan sanoo auringon kiertävän "taivaan ääristä, toisiin ääriin"

        Psalmit 19:6. Se on niinkuin ylkä, joka tulee kammiostaan, se riemuitsee kuin sankari rataansa juostessaan.
        7. Se nousee taivasten ääristä ja kiertää niiden toisiin ääriin, eikä mikään voi lymytä sen helteeltä.

        Raamattu kertoi ennen tiedemieiä, että Maan sisin koostuu laavasta:

        Job 28:5. Maasta kasvaa leipä, mutta maan uumenet mullistetaan kuin tulen voimalla.

        Raamattu kertoi myös vedenkierto kulun:

        Job 36:27. Hän kokoaa vedenpisarat; ne vihmovat virtanaan sadetta,
        28. jota pilvet vuodattavat, valuttavat ihmisjoukkojen päälle.

        Ja kaikki nuo ylemmät kohdat ovat vanhasta testamentistä, Raamattua on usein epäilty muokatuksi, mutta 1900-luvulla löydettiin Kuolleen meren kirjakääröt, jotka olivat paloja Raamatun vanhasta testamentista, kun niitä verrattiin nykyisiin "paloihin" selvisi että ainoat "muokkaukset" olivat oikeinkirjoitus virheitä.

        "kerropa mitä Raamatussa sanotaan ns. lapsen uskosta. Uskooko lapsi sinun mielestäsi jo syntyessään, tai saako hän uskon kasteessa?"

        Lapsi ei saa uskoaan kasteessa, eikä syntyessään sillä silloin ei Suomen maassa ateisteja olisi, muutenkin luterilaisten kaste käytäntö on vääristynyt Raamatun sanasta. Kannatan aikuisille uskovaisille, jotka tunnustavat uskovansa Jeesuksen olevan messias suunnattua upotuskastetta.

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 18:3. ja (Jeesus) sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
        4. Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.

        Tuossa on se mitä minulla tulee mieleen Raamatun "lapsen usko" maininnoista. Se miten sen tulkitsee on eriasia...

        Muuten vain tuli tuo "lapsen usko" -juttu mieleen, kun mie en ole koskaan uskonut jumaliin, vaikka meillä kotona tuputettiin kristinuskoa. Jumala oli minulle jonkinlainen satuhahmo, vähän kuin joulupukki. Joskus 5 vuotiaana mie sitten tajusin, että jotkut uskovat sellaiseen ihan tosissaan. Uskonnot eivät ole miun mielestäni mikään hieno juttu, mutta uskoa saa mihin vaan, kunhan ei vahingoita sillä muita.


    • mielenkiintone juttu

      sie et oo kuollu, mut voihan olla et koet kokemuksia vieläj edellisestä elämästäs telkkaris tuli joskus joku semmone ohjelma missä kerrottiin ton tapasest mitä koet eikä se todellakaa ollu mikää psykopaatti joten et siekään , mut kannatttaisko han siun lopetaa toi spiritismi ku miun yks tuttu kuoli sen vuoks:( se ei päässy ssiitä eroon ja kuolleet vainos sitä muy sekään ei ollu hullu hullu ei käyttääntyny ees poikkeevasti. mut nää oli vaan miun mielipiyeet kannattaa jutella jonku laa.

      • mielenkiintone juttu

        osaan kirjottaa :/ ^


    • asf8yjmaomf7eygojm

      Tuskin olet kuollut jos kirjoitat tänne?

      Kokeile rikkoa fysiikan lakeja)
      Kokeile viestiä "elävien maailmaan" vain kokeillaksesi onko se mahdollista, jos ei ole (eli mitään ei tapahdu tai jotain), niin et todennäköisesti ole kuollutkaan (tai et vain onnistu).

      • -ShyGirl-

        Tuotanoin. No suosittelen juttelemaan vanhemmillesi, kerrot mitä tunnet ja selität että olet peloissasi. He osaavat auttaa:)

        Tai kouluterveyden hoitajalle? Kuraattorille? ¨

        -ShyGirl-


      • kuollutko?12vtyttö
        -ShyGirl- kirjoitti:

        Tuotanoin. No suosittelen juttelemaan vanhemmillesi, kerrot mitä tunnet ja selität että olet peloissasi. He osaavat auttaa:)

        Tai kouluterveyden hoitajalle? Kuraattorille? ¨

        -ShyGirl-

        Siis en ole enää peloissani


    • Etookuollu!

      Mull on taas saman tyyppinen ongelma:
      Teen aina vaihtoehtoja päässä.
      Hyppäät tonne tai kuolet huomenna!
      Usein ne on just tom tyyppisii. Tuntuu ku ne tulis jostain
      Sisältä ja ne huutais mulle ja mua rupee ahistaa!!!

    • alfjhägparijahdäiojf

      psykoosi ja psykopaatti on kaksi ihan PÄINVASTASTA asiaa :D et oo siis mikään psykopaatti, mutta oot saattanu sairastua psykoosiin. kannattaa käydä jossain psykologilla juttelemassa, se osaa auttaa :)

    • the blue

      Kokeile hankkia apua vaikka näistä:

      http://www.mll.fi/nuorille/lnpn/
      http://www.helsinkimissio.fi/?sid=294

      Siellä on luotettavia aikuisia, jotka voivat auttaa sua. Se tuntuu ethkä pelottavalta, mutta jos vaan uskallat kerran soittaa tuonne, niin kaikki tuntuu jo helpommalta, ja tiedät että sua autetaan. Se on ihana tunne. :)

      Kiität itseäs tästä myöhemmin elämässä. Joten ole rohkea! Sä pystyt siihen!

    • Kurnutus

      Hei ootko kuullut ikinä sellaisesta sairaudesta kuin Cotardin oireyhtymä? https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Cotardin_oireyhtymä. Siinä ihminen todella luulee olevansa kuollut. Kyse ei ole siis mistään psykoosista, joka voisi mennä ohi, vaan (ehkä) pysyvämmästä asiasta. Minusta tuo sinun lause "mut ei siis ole mitään mahiksia, et olen kuollut?" kesken keskustelun ja vakuuttelun kuvastaa tosi hyvin tuota oireyhtymää. Koska sen oireyhtymän "sairastajaa" ei oikein kunnolla voida vakuuttaa siitä, että hän on elossa. Tähän voi liittyä myös sellaisia oireita, että ihminen luulee, että häneltä voi puuttua jokin elin tai että hänellä ei ole verta. Kuvailemasi kokemukset ruoan tai unen turhuudesta ovat hyvin tyypillisiä ihmisillä, joilla on Cotardin oireyhtymä - eräs nainen nääntyi todella kuoliaaksi, koska hän ei kerta kaikkiaan pitänyt syömistä itselleen tarpeellisena. Yleensä näitä ihmisiä vaivaa nimenomaan "levottomuus siitä, että asiantilat eivät ole oikein", eli että he eivät ole kuolleita, vaikka heillä on äärimmäisen vahva tunne siitä, että he ovat. Ainoa paikka missä he kokevat jonkinlaista levollisuutta on juurikin hautausmaat. Sinunlaisia ihmisiä on siis olemassa monia muitakin ja todella suosittelen, että olisit yhteydessä lääkäriin, ihan vain avoimesti puhumassa kokemuksistasi. Oireyhtymän alkuperää tai syytä ei kunnolla tunneta, mutta sen otaksutaan olevan yhteydessä jollain tavoin tunteisiin ja siihen, että henkilö ei jollain tavoin koe tunnevastetta ajatellessaan itseään, jolloin jossain vaiheessa seuraava " vääjäämätön" päätelmä on, että hänen on oltava kuollut.

    • 244544

      Mulla oli usein paniikkikohtauksen aikaan tollaiset oireet. Onkohan se?

    • kuolleeteikirjota

      Oma itsesi on ainoa asia minkä voit todistaa olevan olemassa ja elossa. Koska tiedät, että voit ajatella.

    • Kaksoidpistedeedeedee

      Joo. Hanki apua 😒 Ei kenelläkään ole aikaa kuunnella psykoottisia 12 vuotiaista tyttöä

    • Jostainkuullut

      Olen kuullut jostain että maailmassa on ollut sellaisia ihmisiä jotka muistavat jotain "entisestä elämästää" voit olla sellainen mutta ne muistot ovat haihtuneet niiltä lapsilta kun ne ovat kasvaneet isoiksi

    • LSDAuttaa

      Minun tapauksessani LSD sai mielen virkoamaan kun aistiharhat tulivat kuvituksellisesta todellisiksi jolloin hoksasin sen etten olekaan kuollut

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe