Mistä rahaa

rahantarvetta

Kertokaa vinkkejä mistä voisi saada muutaman satasen rahaa lainojen maksuun ? Minulla on torissa ja huutonetissä myytävää mutta ei tunnu menevän vaikka hinnat niissä ei ole pahoja eikä liian kalliita.

Haluaisin päästä eroon luottokorttivelastani sekä toisesta velasta (yht. n. 3000 eur) Olen jättänyt ne nyt pariksi kuukaudeksi rauhaan eli en ole luottokorttia käyttänyt mutta lyhennys määrä mitä pystyn siihen laittamaan on melko pieni (pienet tulot)

Ajattelin järjestää pihakirppiksen mutta olen kuullut ettei niissä kukaan oikein käy, kai sen takia kun on se oma kynnyskysymys mennä tosta noin vaan vieraan pihaan tekemään ostoksia tai ylipäätänsä.

Alkaa ahistamaan tuo lainamäärä ja kipeesti haluaisin siitä eroon.

15

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex_vippaaja

      Sossusta sosiaalinen luotto? Kannattas ainakin kysellä jos kunnassasi olisi tuo mahdollisuus....

    • aad123123d

      Poistaisin ensinnäkin tuon luotto-ominaisuuden kortista pois jos mahdollista. Sen jälkeen ottaisin selvää, että onko tahoja, jotka voivat auttaa asiassasi tai ohjata sinua eteenpäin. Esimerkiksi velkaneuvoja, sossu tai kirkko (jos kuulut, niin sieltä joku taho voi auttaa sinut alkuun) . Myös pankistasi voisit asiaa tiedustella.

      Tuon satasen saanti on sitten eri asia. Tyypillisesti (kuten varmasti tiedät) se vaatii juuri sitä työtä ja jos ei ole mahdollista sitä tehdä tai vastaavasti ylitöitä, niin se pitää vain säästää kuukausittaisista menoista. Toinen vaihtoehto on juuri myydä omaisuutta, jota jo yritätkin. En ainakaan henkilökohtaisesti keksi muita ratkaisuja tähän hätään :(.

    • Työnteko on hyväksi todettu tapa hankkia rahaa. Monet hankkivat esimerkiksi lyhytaikaisen kakkostyön varsinaisen työn rinnalle rahoittaakseen sillä yllättävät menot. Vaikkei sinun tapauksessasi kyse mistään yllättävästä menosta olekaan.

      Mitä Huuto.net-myyntiisi tulee, niin hinnat ovat silloin pahoja, jos tuotteille ei löydy ostajia. Eli joko kannattaa miettiä hinnoittelua uusiksi tai sitten vaihtaa myyntiartikkeleita.

    • rahantarvetta

      varmaan tuo velkaneuvoja olisi hyvä kun olen kuitenkin työssäkäyvä ihminen mutta kun lyhennän tuota lainaa niin sitten kuun lopussa taas maksan luotolla tai tilaan ns. tilille niin se kuun lyhennys jonka olen palkkapäivänä tehnyt niin on yhtä tyhjän kanssa.

      Luottotilin sulkeminen olisi hyvä, mutta reissuissa se on kuitenkin aika kätevä. Sossussa asioiminen ei oikein ole mun juttu...eikä ne rahaa sieltä anna kuitenkaan ihmiselle joka on työssäkäyvä ja saa kuitenkin ihan ok tilin. Neuvoja sieltä varmaan voisi saada juuri tuohon lyhennysasiaan miten niitä hoitaa.

    • Neuvot on huonoja

      Neuvoja olisi kiva saada, ja onhan niitä vähän tullut, mutta kun ne on niin huonoja, etten halua niitä noudattaa.....

    • Hyviä neuvoja tullut

      Kuten jokut laittoivat neuvoja jotka olivat ihan hyvia, sinun täytyy siis muuttaa kulutustottumuksia.

      Jos maksat palkkapäivänä lyhennyksen ja loppukuusta otat takaisin, elät siis edelleen velaksi.

      Itselläni on käytössä neljä tiliä (säästö-, kuntoutus-, asumiskulu ja ruoka-, ja käyttötili) ja kun olen maksanut kaikki kulut omille tileille siirrän säästötilille vaikka vain 10 euroa tulee siitä vuodessa 120 euroa, joo ei paljoa, mutta kun siihen tiliin ei ole mitään korttia niin ei tule ihan heti mielijohteesta käytettyä.

      Joten kyllä kannattaa ihan tosisaan yrittää olla käyttämättä sitä luottokorttia, niin kyllä se pikku hiljaa lyhenee pois. Luottokortin lyhennyksessä on siis osa kuluja ja korkoja, sitten tulee itse luotonlyhennys. Suunnilleen, jos lyhennät kuukaudessa 75 euroa, niin kuluihin voi laskea 25 euroa. Joten luoton lyhennys on siis todellisuudessa 50 euroa. Katsos lasku tarkkaan, kun seuraavalla kerralla tulee.

      Itselläni on visa, mutta aina olen lyhentänyt kortin kokonaan, kun lasku tulee.

      Maksan siis kuntoutuspaikkaan laskun Visalla ja suurimmat lääkärilaskut (yksityinen) ja kuukaudessa tuloja kyseiseen asiaan on noin 300 euroa, joten kun maksan Visalla pystyn sen hoitamaan pois ja taas elämä jatkuu (nämä rahat siis tulee Kelalta, tässä on siis hoitotuki ja eläke. En saa asumistukea, kun olen naimisissa ja mieheni on työelämässä, noin 300 euroa, ne menee suoraan sellaisele tilille jonne ei ole korttia. Vuodessa kuntoutukseni maksaa noin 1200 euroa lääkkeet ja lääkärikulut). Jos en tekisi näin olisin pulassa tämän sairauden kanssa. Työkyvyttömyyseläke (ei Kelan maksama tulee toiselle tilille, josta maksetaan siis elämisen ja muita kuluja). Kaikki suunnilleen puoliksi (asuminen ja ruoka).

      Tämän järjestelyn tein heti, kun jouduin jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle ja tiesin, että kuntoutus tulee maksamaan todella paljon.

      Sinun täytyy tosi luopua jostain tai yrittää löytää säästökohteita.

      Minä olen luopunut monesta sellaisesta asiasta, joita olisin tarvinut ehdottomasti työelämässä, mutta ei kukaan katso kotona ollessani olenko meikanut vai en tai onko viimeisen päälle muotivaatteet päällä.

      Kyllä minulla on aina ehjät ja siistit vaatteet, mutta ei viimeisen muodin mukaiset ja kyllä jokapäivä katson peiliin miltä näytän ja jos tarvitsee meikkaan kyllä omaksi iloksenikin, mutta en jokapäivä, kun ei ole pakko.

    • rahantarvetta

      Niinpä, tiedän että tuo on se ongelma että kun lyhennykset lähtevät tilipäivänä niin sitten kuun lopussa huomaa että tili on melkein tyhjä ja tarvii ruokaa tai lapselle jotain välttämätöntä.

      Siinä mielessä en tiedä mistä tinkiä kun itseeni en rahaa käytä juurikaan (meikit, vaatteet, kampaajat yms) Vaatteita olen löytänyt omasta kaapista sieltä perukoilta ja kivoja ja hyviä, alesta olen ostanut jonkin verran uutta jos olen, nyt olen vähentänyt myös käyttövaatehankintoja lapsellenikin.

      Tiedän että yksi kuluerä on auto mutta se on välttämätön kun lapsen kanssa liikkuu.
      Minulla on säästötili jossa riittäisi rahaa velkojen maksuun, mutta sitten se säästötili onkin tyhjä ja sitä en haluaisi, Sieltä meni juuri 2-3 vuotta sitten monta tuhatta euroa talohankintaan ja remontoimiseen. Ne on rahoja jotka olen joskus saanut myymästäni asunnosta ja niitä en halua käyttää enää yhtään koska sukan varressa olisi kiva pitää jotain varalla.

      No, ei auta muu kuin keksiä lisää myytäviä tavaroita , vaatteita tms. Ja tosiaan miettiä tota luottokortin käyttöä. Ja sanoa itselle se tiukka ei !

      • affafafafa

        Auto on pidettävä, jos se on ehdottoman välttämätön työmatkan takia, jos teet vuorotöitä jossain ihan korvessa. Autoa ei pidä maksaa jonkun lapsen takia.
        Jos bussilinja kulkee lapsen harrastus- tai hoitopaikan lähellä, osta bussikortti.

        Sano ihan suoraan, että pidät autoa oman mukavuudenhalusi takia, haluat paikasta a paikkaan b, kulkematta turhaan c:n ja d:n kautta.

        Autosi vie kuitenkin satoja euroja vuodessa. Jo yksi litra, millä ei aja pitkälle, vie n. 2 euroa. Se kertaa 20, on jo 40 euroa. Se kertaa 5 on 200 euroa, pelkästä bensan tankkauksesta kuussa.

        Jos et ole valmis tinkimään isoista menoista, ja pidät edelleen auton, on turha kuvitella, että myymällä pari paitaa tai tavaroita saat muilta ihmisiltä niistä satoja euroja taloutesi paikkaamiseen.

        Asia on vain näin.


      • nuukajussi
        affafafafa kirjoitti:

        Auto on pidettävä, jos se on ehdottoman välttämätön työmatkan takia, jos teet vuorotöitä jossain ihan korvessa. Autoa ei pidä maksaa jonkun lapsen takia.
        Jos bussilinja kulkee lapsen harrastus- tai hoitopaikan lähellä, osta bussikortti.

        Sano ihan suoraan, että pidät autoa oman mukavuudenhalusi takia, haluat paikasta a paikkaan b, kulkematta turhaan c:n ja d:n kautta.

        Autosi vie kuitenkin satoja euroja vuodessa. Jo yksi litra, millä ei aja pitkälle, vie n. 2 euroa. Se kertaa 20, on jo 40 euroa. Se kertaa 5 on 200 euroa, pelkästä bensan tankkauksesta kuussa.

        Jos et ole valmis tinkimään isoista menoista, ja pidät edelleen auton, on turha kuvitella, että myymällä pari paitaa tai tavaroita saat muilta ihmisiltä niistä satoja euroja taloutesi paikkaamiseen.

        Asia on vain näin.

        Auton voi poistaa liikennekäytöstä jos pystyy olemaan vaikka osan vuodesta autotta. Liikennekäytöstä poiston aikana ei juokse vakuutusmaksut eikä käyttömaksu. Liikenteestäpoisto ja käyttöönotto on helppo tehdä netissä.


      • afafafaf
        nuukajussi kirjoitti:

        Auton voi poistaa liikennekäytöstä jos pystyy olemaan vaikka osan vuodesta autotta. Liikennekäytöstä poiston aikana ei juokse vakuutusmaksut eikä käyttömaksu. Liikenteestäpoisto ja käyttöönotto on helppo tehdä netissä.

        Toi on ihan tilapäinen, eikä kovinkaan kestävä ratkaisu. Vaikka ei maksaisikaan vak. tai veroja, niin auto kuitenkin ruostuu pihalla, (mutta sitä se tekee käytössäkin), ja myyntiarvo laskee koko ajan. Ilmastointilaitetta täytyy käyttää aina välillä, ei autoa voi siis vain unohtaa pihalle edes puoleksi vuodeksi, ilman että sitä käynnistää ja ajaa. Auton käynnistäminen on jo sen käyttöönottoa.

        Sitäpaitsi on paljon ihmisiä, jotka ajaa autoilla, joilla on verot maksamatta tai ei katsasta tai maksa vak.

        Mutta tämä neuvo rek. poistosta ei koske aloittajaa, koska auto on hänelle pyhä.


    • dszfrtgyhilöjkhg

      Hommaa toinen työ. Jos teet vakituisessa duunissa ns. päivätöitä niin viikonloput voi painaa toista duunia.

      Itse maksoin asuntolainan kymmenessä vuodessa ajamalla taksia. Se mahdollisti asunnon ostamisen ilman että elintaso laski yhtään, pikemminkin päin vastoin. Se vain on taivaan tosi että rahaa ei tule mistään lisää muuten kuin töitä tekemällä.
      Normaalisti ajoin kahtena viikonloppuna kuukaudesta, mutta jos oli tiedossa isompia menoja tai lomamatka edessä niin otin lisävuoroja.
      Sinne kotisohvalle ei kukaan tuo sinulle rahaa, itse se on maailmalta haettava. Töitä kyllä on kun ei nirsoile.

    • make04702457

      Lainojen yhdistäminen vois olla hyvä ratkasu. Tuolta löysin itse paljon tietoa: http://lainaanyt.fi/

    • makrokatti

      Jos sulla on säästötili, jossa pidät pahan päivän varalle rahaa niin miksi et käyttäisi sitä nyt? Mihin sitä säästät, jos et käytä silloin kun sitä tarvitset? Jos nyt tarvitset rahaa ja sitä sinulla on niin..?

      Minulla on tilanne että omaisuutta on, maata, metsää ja ok-talo, mutta ne on vaikea tunne- ja järkisyistä muuttaa rahaksi.

    • Tattimettään
    • Riitta P

      Järki käteen nyt! Katso mitä maksat korkoa siitä maksamattomasta luottokorttivelasta ja toisestakin velasta. Lyön vaikka pääni pantiksi, ettet saa läheskään samanlaista tuottoa rahoillesi sieltä säästötililtä!

      Säästöt on kyllä ihan kivoja olla olemassa, mutta ne pitää sijoittaa tuottavammin kuin mitä maksat lainoista. Jos sinulla on matalakorkoinen asuntolaina ja säästöt on sijoitettuna osakkeisiin, hommassa on järkeä koska osakkeiden tuotto on parempi. Mutta säästötili = nykyaikana korko 0,jotain %. Ja kulutusluotot - varmasti korko vähintään 8%, eikö?

      Nyt vaan reilusti otat säästötililtä sen mitä lainojen nollaukseen tarvitset ja säästät ne rahat takaisin niistä koroista, jotka jatkossa jäävät maksamatta. Ja menopuolenkin voisi tarkistaa, ettei sieltä nyt vaan löydy jotain lehtitilauksia tai muuta turhaa hömppää.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      373
      3305
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      151
      1320
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1198
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      142
      1045
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      764
    7. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      709
    Aihe