Miten saan naisen siivoamaan

siivousapu1

Asun naiseni kanssa saman katonalla ja minua ärsyttää kun hän sotkee ja ei siivoa kuin käskystä jos silloinkaan ja sitten suuttuu? Tulen töistä kotiin ja ensimmäiseksi alkaa siivoamaan keittiötä kun kaikki roskat on pöydällä ja sitten siivota olohuonetta kaikista vaatteista sun muista tavaroista jotka on levällään. Miten saisin naiseni siivoamaan edes omat jälkensä.. Alan kohta olemaan niin vittuuntunut tähän touhuun..

36

4669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katti pöydälle

      Kai se sun naisesikin on töissä? Meinaan, jos hän lorvii vaan himassa, on asia ihan eri kuin jos hänenkin elämässään on työ ja sen mukainen päivärutiini.

      Aikuiselle on vähän hankalaa opettaa elämän perustaitoja, mutta sitäkin joutuu joskus tekemään parisuhteeseen alkaessa.
      Kandee nostaa asia esiin ja pitää sitä framilla niin kauan, että se menee toisen kaaliin. Ei kukaan jaksa kuunnella ainaista huomauttelua samoista asioista, pakko siinä on alkaa muutta tapojaan.

      Parisuhteessa tulee aina ottaa se toinenkin ihminen huomioon. Kämpässä asuu kaksi eikä yksi, joten kumpikaan ei voi enää elää niin kuin lapsena synnyinkodissa tai kuin sinkkuna. Se on fakta jota pitää välillä muistutella itse kullekin.

    • lifemocker

      miten olisi PUHUMINEN?

    • Tieto ja asenne

      Kerro sille, mitä siitä seuraa, jos huusholli on hoitamaton, siivoton ja pashkainen. Esim. täikeskustelu alkaa joka syksy koulujen alettua ja vaikka jotkut luulevatkin, että suomalaiset ovat niin siistejä, että siirtävät täit kotiinsa vain ulkomaanmatkoilataan, niin se ei pidä paikkaansa. Osa suomalaisistakaan ei tiedä eikä tajua, miksi pitäisi siivota ja hoitaa hygienia-asioita, niin kodin, ympäristön kuin henkilökohtaisia.

      Siivottomuudesta kaikki saivareet lisääntyvät ja miten siivota, jos joka paikka on täynnä tavaraa kuin turusen piippu. Kun kaikelle on oma paikkansa, siivoamisestakin tulee paljon helpompaa ja mukavampaa. Tosin siihen täytyy oppia ja jos lapsuuskodissa ei ole oppinut, niin sen täytyy tapahtua jossain myöhemmässä elämässä. Taidat joutua opettajan rooliin. Käytä hyviä esimerkkejä, hae jostain saivareitten kuvia ja kertomuksia, mitä niistä seuraa.

    • oppeliini1

      Et mitenkään. Joillekin ihmisille siivottomuus ei haittaa. He eivät sitä tiedosta eikä siitä välitä. Vaatteita ei pestä ennenkuin kaikki puhtaat loppuvat: sitten joko pestään tai ostetaan uusia. Lattioita ei pidetä puhtaana periaatteella että se roskaantuu jokatapauksessa jne..

      Sinä voit saarnata, opettaa, jauhaa ja kiroilla niin paljon kuin energiatasosi sallii, muuta se ei saa naistasi muuttumaan.

      Joten joko sinä hoidat kaiken siivouksen, maksat ulkopuolisen siivoojan tai vaihdat naisesi siivompaan.

      Ilman jankutuksia, uhkailuija tai saman asian jauhamisia.

      • Puhtaus puoli ruokaa

        Väitätkö sinä tässä, että aikuinen, järkipäinen, ymmärtävä ihminen ei oppisi, muuttuisi, käsittäisi, keksisi ... muuttaa ajatusmaailmaansa ja elämäntapojaan ainakin siinä tapauksessa, että joku osaa perustella tarpeen riittävän hyvin.


      • oppeliini1
        Puhtaus puoli ruokaa kirjoitti:

        Väitätkö sinä tässä, että aikuinen, järkipäinen, ymmärtävä ihminen ei oppisi, muuttuisi, käsittäisi, keksisi ... muuttaa ajatusmaailmaansa ja elämäntapojaan ainakin siinä tapauksessa, että joku osaa perustella tarpeen riittävän hyvin.

        Oman pesän puhtaana pitäminen on niin perusasia ettei sitä edes voi selitellä, perustella toiselle. Jos toinen ei noin yksinkertaista asiaa itsestään tajua, sillä ei ole hänelle mitään merkitystä.

        AP aivan varmasti on tuosta asiata maininnut, pitänyt esitelmiä, saarnannut jne jne muuta hänen viestinsä vain ei mene jakeluun. Toinen valitsevasti kun esittää kuuroa niin minkäs teet!

        Tuo että elää kuin possu, ei välttämättä tee ihmisestä pahaa tai järjetontä, hänellä varmasti on muita hyviäkin ominaisuuksia. Kodin puhtaus ja järjestys vain ei ole yksi niistä.


      • 19+13
        oppeliini1 kirjoitti:

        Oman pesän puhtaana pitäminen on niin perusasia ettei sitä edes voi selitellä, perustella toiselle. Jos toinen ei noin yksinkertaista asiaa itsestään tajua, sillä ei ole hänelle mitään merkitystä.

        AP aivan varmasti on tuosta asiata maininnut, pitänyt esitelmiä, saarnannut jne jne muuta hänen viestinsä vain ei mene jakeluun. Toinen valitsevasti kun esittää kuuroa niin minkäs teet!

        Tuo että elää kuin possu, ei välttämättä tee ihmisestä pahaa tai järjetontä, hänellä varmasti on muita hyviäkin ominaisuuksia. Kodin puhtaus ja järjestys vain ei ole yksi niistä.

        Aloittajan tapauksesta en tiedä, mutta monelle siisteys saattaa olla vähän erilainen käsite. Minä olen aina pitänyt itseäni siistinä ja laitan tavarat järjestykseen. Vaatekaappini saattaa olla vähän sekaisin, mutta vaatteet ovat kuitenkin kaapissa. Pyykkiä pesen kun on tarvis ja joskus puhtaat vaatteet saattavat odottaa korissa tai jopa kuivaustelineessa muutaman päivän ennen kaappiin laittoa. So what?

        Keittiö saattaa olla pari kertaa viikossa hujanhajan, jos esim. syö myöhään illalla ja astianpesukone on täynnä tai päällä, enkä jaksa tyhjentää sitä. Koska minulla on kone, en ala käsin tiskaamaan. Seurauksena astiat jäävät pöydälle yöksi ja ovat siinä siihen saakka, että tulen töistä.
        Jos samana iltana on vielä roskis täynnä enkä ole muistanut viedä sitä ennen pesulla käyntiä ja sinne ei mahdu mitään, laitan roskat tiskipöydälle ja luultavasti ovat siinä kunnes tule seuraavana päivän töistä, jos en muista aamullakaan ottaa roskista mukaani. Tähän kun lisätään vielä olohuoneen sohvalla oleva villatakki ja lattialla olevat villasukat jotka olen jättänyt siihen ennen nukkumaanmenoa, on minulla miesystäväni mukaan kauhea sotku ja hän ei voi olla eikä rauhoittua. Tämän "sotkun" siivoamiseen menee aikaa noin 5 minuuttia.

        Muuten oikein mukava, ihana ja kohtelias mies, mutta en pystyisi minäkään rauhoittumaan hänen kanssaan kun joudun koko ajan stressaamaan, että onko maton hapsut suorassa.

        Neuvoni on; Toista et voi muuttaa, itseäsi voit.


      • misu32
        19+13 kirjoitti:

        Aloittajan tapauksesta en tiedä, mutta monelle siisteys saattaa olla vähän erilainen käsite. Minä olen aina pitänyt itseäni siistinä ja laitan tavarat järjestykseen. Vaatekaappini saattaa olla vähän sekaisin, mutta vaatteet ovat kuitenkin kaapissa. Pyykkiä pesen kun on tarvis ja joskus puhtaat vaatteet saattavat odottaa korissa tai jopa kuivaustelineessa muutaman päivän ennen kaappiin laittoa. So what?

        Keittiö saattaa olla pari kertaa viikossa hujanhajan, jos esim. syö myöhään illalla ja astianpesukone on täynnä tai päällä, enkä jaksa tyhjentää sitä. Koska minulla on kone, en ala käsin tiskaamaan. Seurauksena astiat jäävät pöydälle yöksi ja ovat siinä siihen saakka, että tulen töistä.
        Jos samana iltana on vielä roskis täynnä enkä ole muistanut viedä sitä ennen pesulla käyntiä ja sinne ei mahdu mitään, laitan roskat tiskipöydälle ja luultavasti ovat siinä kunnes tule seuraavana päivän töistä, jos en muista aamullakaan ottaa roskista mukaani. Tähän kun lisätään vielä olohuoneen sohvalla oleva villatakki ja lattialla olevat villasukat jotka olen jättänyt siihen ennen nukkumaanmenoa, on minulla miesystäväni mukaan kauhea sotku ja hän ei voi olla eikä rauhoittua. Tämän "sotkun" siivoamiseen menee aikaa noin 5 minuuttia.

        Muuten oikein mukava, ihana ja kohtelias mies, mutta en pystyisi minäkään rauhoittumaan hänen kanssaan kun joudun koko ajan stressaamaan, että onko maton hapsut suorassa.

        Neuvoni on; Toista et voi muuttaa, itseäsi voit.

        mulla on mies joka kerran haukku että olen täysi possu kun mulla oli sinä päivänä tulleet mainokset kirjahyllyllä! liika on liikaa.


      • syyläsielu

        Totisesti totta!
        Jos ei näe sotkua niin miksi siivoaisi?


    • Oijoiii

      Timo..? :D No ei vaines, voisin kuvitella oman mieheni mietteeksi tämän aloituksen. Mä oon vaa niiiiin laiska!

    • Ahkera Lissu

      Laiskuus on hyvä lahja, kun se osaa käyttää oikein. Mutta laiskuus siivous- yms. hygieniaa koskevissa asioissa kostautuu, uso pois.

    • Siivoton?

      Meillä mies usein valittaa, että on sotkuista ja en siivoa.

      Meillä on lapsi ja esim. leluja on usein lattialla hujan hajan. Usein käy niin, että menee 5 min. kun olen siivonnut ne ja lapsi levittää lelut taas lattialle ja on ihan samannäköistä kun ennen siivoamistani. Ja mies tietysti tulee juuri sillä hetkellä kotiin.

      Olen koittanut skarpata ja koittanut siivouskalenterin avulla jakaa hommia eri päiville. Välillä vaan tuntui, että teen kokoajan jotain, mutta ei näytä juuri erilaiselta. Ja vaikka välillä esim. keittiö oli tosi siisti niin ei mies sitä huomannut. Jos tyhjensin astianpesukoneen 6 krt viikko, hän huomasi vain sen yhden kerran, kun en ollut sitä tyhjentänyt. Lopulta luovutin, kun samat valitukset sain, siivosin tai en. Tai en kokonaan lakannut siivoamasta, mutta en käyttänyt kalenteria ja siivosin minkä siivosin. Ja oli kuitenkin jotain hommia mitä mies ei ikinä tee (esim. vaihda petivaatteita) ja kyllä häneltäkin jää roskia pöydälle ja sukkia lojumaan lattialle ym. Minun siivoamista hän ei huomaa, mutta omia siivoamisiaan mainostaa kovasti "kyllä on kiva kun on siistiä, onpas muuten nyt kyllä siistiä".

      Jakakaa hommia, sano puolisolle, että kerää sä noi vaatteet niin mä imuroin jne. Ja muista huomata, jos naisesi on siivonnut. Ja joskus vaan on niin, että ihmiset on erilaisia siivoojia, toiset viihty sotkuisemmassakin ympäristössä. Mulla on yks kaveri joka on työttömänä ja asuu yksin eli ois aikaa siivota, mutta ei intressiä. Itse siivoisin vaikka mielelläni, jos mies lähtisi lapsen kanssa puistoon siksi aikaa. Ei ole sama asia siivota yksin kun pienen lapsen kanssa.

      • Työnjako

        Olen seurannut naapurin lapsiperhettä, että siellä usein mies lähtee lasten kanssa pihalle tai leikkipuistoon siksi aikaa, kun vaimo laittaa ruokaa tai siivoaa. Toisessa perheessä taas vaimo on aina lasten kanssa. Ruoanlaitto, siivoaminen, pihatyöt ovat helpompia kun ei lapset pyöri jaloissa. Riippuen lasten iästä. Yhdessä naapurissa on ala- ja yläasteikäisiä lapsia ja eivät tee lainkaan pihahommia, esim. haravoi. Mutta toisaalta heitä ei tarviste kyllä vahtiakaan. Eli eivät ole avuksi, eivätkä "haitaksi".


    • Järjestelykysymyksiä

      Mutta eihän lapsen lelu ole roska eikä likaa. Järjestys ja järjestelykyky ovat ihan toinen juttu, joskin sekin on monelta hukassa. Jos kaikki muu on suht koht hyvin 'oikeilla' ja omilla paikoillaan, niin lelut tuskin saavat huonoa siivoa tai järjestystä aikaiseksi.

      Hyvä keino on myös opettaa lapsi levittämään ja leikkimään omilla leluillaan yhdessä omassa paikassa, omassa huoneessa tms.

      • isukki,mitä

        Tunnenpa pariskunnan jolla on kaksi lasta, alakouluikäisiä. Huusholli on joskus kuin hävityksen kauhistus niinsanoekseni. No mulle ihan sama mutta siellä kanssa mies yrittää pitää järjestystä, mutta heikoin tuloksin. Lapset määrää tahdin ja ovat esm. vallanneet olohuoneen ja muitakin huoneita. Mies siellä myös enimmäkseen hoitaa lapset ja tekee ruoat. Avovaimolla on erilaisia harrastuksia ja häntä ei liiemälti esm. ikkunanpesu kiinnosta. Molemmat ovat myös töissä ja mies tekee ulkotyöt, rakentaa ja korjaa.
        Kuitenkin tuntuu aina siltä että kaikki on aina miehen syytä. Ei osaa hoitaa lapsia, kun komentaa ja joskus suuttuukin niille kun menevät liian pitkälle. lapset voivat avokin mielestä kärsiä siitä kun isä huutaa. Harrastus vie äidin kaiken ajan, ei tarvitse huolehtia mistään, siivous ei kiinnosta eikä paljon muukaan. No shoppailemaan hän kyllä joutaa. Eihän asia mulle kuulu mutta kuulee kun heillä käy. Isä on syyllinen.


      • Laiskuri?
        isukki,mitä kirjoitti:

        Tunnenpa pariskunnan jolla on kaksi lasta, alakouluikäisiä. Huusholli on joskus kuin hävityksen kauhistus niinsanoekseni. No mulle ihan sama mutta siellä kanssa mies yrittää pitää järjestystä, mutta heikoin tuloksin. Lapset määrää tahdin ja ovat esm. vallanneet olohuoneen ja muitakin huoneita. Mies siellä myös enimmäkseen hoitaa lapset ja tekee ruoat. Avovaimolla on erilaisia harrastuksia ja häntä ei liiemälti esm. ikkunanpesu kiinnosta. Molemmat ovat myös töissä ja mies tekee ulkotyöt, rakentaa ja korjaa.
        Kuitenkin tuntuu aina siltä että kaikki on aina miehen syytä. Ei osaa hoitaa lapsia, kun komentaa ja joskus suuttuukin niille kun menevät liian pitkälle. lapset voivat avokin mielestä kärsiä siitä kun isä huutaa. Harrastus vie äidin kaiken ajan, ei tarvitse huolehtia mistään, siivous ei kiinnosta eikä paljon muukaan. No shoppailemaan hän kyllä joutaa. Eihän asia mulle kuulu mutta kuulee kun heillä käy. Isä on syyllinen.

        Mistä tiedät kaiken tämän? Onko vaimo kertonut vai oletko nähnyt tai mies kertonut, että näin asiat on? Kiinnostaa vaan, kun mulla on tilanne, jossa mies antaa muille kuvaa, että en tee mitään ja mies on vielä maksumiehenäkin. Vaikka minä olen aina maksanut puolet kaikesta vaikka on pienemmät tulot. Ja olen joutunut käyttämään säästöjänikin. Jos jostain en ole maksanut puolia niin olen maksanut jonkin muun hankinnan kokonaan. Eli mies ostaa vaikka jotain ja minä jotain muuta eli sillä tavalla on mennyt fifty/fifty. Mies saattaa mainita, että kun meni siihen ja siihen niin paljon rahaa ja minun pitää muistuttaa, että kyllä minäkin ostin sen ja sen. Että ollaan tasoissa. Miehellä on vähän valikoiva muisti. Välillä olen joutunut jopa pitämään kirjaa mitä olen maksanut, jos sattuu tulemaan sanomista miehen puolelta.

        Anoppi kertoi joskus että ex-avovaimo ei tehnyt mitään ja raha kyllä kelpas. Olen alkanut epäilemään, että oliko asiat niin vai käänsikö mies asiat. Esim. puhelimessa mies aina äidilleen mainitsee, kuinka oli juuri imuroimassa tai ahkeroinut päivän aikana. Minun tekemistä ei koskaan mainitse. Hänen veljensä on kyllä nähnyt minun siivoavan ja laittavan ruokaakin. Mies haukkui minut kerran humalassakin monen ihmisen kuullen, että kun en tee mitään.


    • Woi-woi

      Jooo, tiedän kyllä mistä puhut "isukki". Nykyajassa on hirrrvittävä määrä ns. aikuisia ihmisiä, joilta on 'pallo' ja aikuisuus totaalisesti hukassa. Siitä seuraa, että lapsilla on turvaton olo eivätkä he löydä aikuisuuden palloa ikinä ja ongelmat, ristiriidat, tietämättömyys ja osaamattomuus kertaantuvat potenssiin.

    • hyvin menee

      hei.samaa touhua oli meillä.tosin mies olise joka ei piitannut yhtään mistään.teinpä sit selvää jälkeä.siivosin koko kämpän viikosta toiseen...sitä mukaa keräsin miehen kaikki mitä oli jättänyt levälleen jätesäkkiin ja nostin pihalle.sit niitä rupes kertymään ja kertymään...kyllä sitten kyseltiin missä on hänen tavarat ja vaatteet.tuumasin va jot pihalla ja sinne voit sinäkin mennä.

      • kerro ensin

        eikö nainen ole töissä??
        kannattaisi myös miettiä kuka muun siivoamisen hoitaa.

        -imurointi
        -lattianpesu
        -pölyt
        -vessa
        -ikkunat
        -astiat
        -sänky
        -tuulettaminen
        -kaapit
        -roskat
        -peilien pesu
        -viemärin hajulukon puhdistus

        ym ym ym.

        kuka ne hoitaa? Sinäkö?
        usein miehet eivät halua nähdä kaikkea mitä pitää siivota, sitten huudetaan pienestä.
        jos hän hoitaa nuo niin olisin kiitollinen ja jättäisin huudot, auttaisin vaikka. Kaikkea ei voi siivota ja ehtiä aina siivota.


      • mekkk

        Imurointi kerran viikossa, lattioiden pesu kerran kuussa, ikkinat kerran vuodessa, pölyt kerran viikossa tai tarpeen mukaan, kaapit kerran vuodessa, hajulukot viemäreista 1-2 kertaa vuodessa niin ei noita hommia niin paljon ole mutta jos niisät tressin ottaa niin hermot menee. Tekee sopivasti mutta ei väkisin.


    • Nyrkki-Ismo

      Kokeile ensin huutamista.

      (oletan että olet yrittänyt keskustella asiasta)

      Jos ei auta niin lähdet lätkimään.

    • Meillä selkeä tasajako. Minä pidän kämpän siistinä (pyykit, tiskit, yleinen siisteys), mies kokkaa.

      Toimii meillä ja molemmat töissä käyviä ihmisiä.

      kannattaa keskustella teidän oma sopimus asioiden hoitaisesta. Arjn pyörittäminen ei saa kaatua vain toisen niskoille.

    • Puh-huh

      Meilläkin "tasajako": minä siivoan, kokkaan, käyn kaupassa, pesen pyykit, vaihdan petivaatteet, vien roskat, hoidan & ulkoilutan koirat. Ja niin, pesen myös esim. oman autoni. Mies puolestaan valittaa: tiskipöydällä on astioita, lempipaitaa ei ole pesty (ei ole pyykkikorissa vaan esim. naulakossa), lattialla on hiekkaa jne. Myönnän kyllä että sen lisäksi mies ajaa kesäisin nurmikon n. 1-2 vkon välein, lumet kolataan talvisin yhdessä. Ja pari kertaa kesässä mies pesee meidän molempien moottoripyörät ja n. kerran viikossa lämmittää pihasaunan. Minä olen kuitenkin hänen mielestään laiska ja huono hoitamaan kotia. Myönnän kyllä etten ole mikään kotitalousihme, mutta pieni apu silloin tällöin saattaisi nostaa motivaatiota! Täytyy sanoa, että kun ukko on ollut päivän kotona (vapaapäivä) ja minä tulen töistä kaupan kautta, niin kyllä ottaa päähän kun tiskipöytä on täynnä tavaraa ja ukko on "rankan vapaapäivän" jäljiltä päiväunilla. Mies herää siihen kun palaan koirien kanssa lenkiltä (lähden heti töiden jälkeen) ja ihmettelee miksi ruoka ei ole vielä valmista. Ja vaatteitakin pitäisi pestä, kun tarttis heti huomenna jotakin tiettyä paitaa.

      Silloin on mielestäni aiheellista valittaa, kun itse yrittää tehdä ja toinen ei tee mitään. Meistä mieheni olisi siistimpi (häntä alkaa aikaisemmin vaivaamaan kodin sotkut), mutta hän on samalla myös laiskempi. Jos ei itse laita tikkua ristiin, niin ei pidä valittaa. Aloittajalle sanoisin, että me emme mieheni kanssa ole löytäneet siivouksessa yhteistä säveltä 10v. yhteiselon jälkeen, joten tuskin saat naistasi siivoamaan yhtään aktiivisemmin. Ja hermoille se käy, kun toinen on koko ajan vastahankaan (naisesi ei siivoa ja sinä valitat). Stressaa molempia ja hankala on löytää keskitietä tuon asian kanssa. Ainakin meillä..

    • mänisboi

      No ei oo mikään kotitalousihme minunkaan nainen. Osallistuu kyllä yhteiseen siivouspäivään ja joskus harvoin oma-alotteisesti täyttää astianpesukoneen. Mut tavaroita levittellee ympäriinsä ja sotkee. Itse en mikään siisteysfriikki ole, mut se on just siinä, kun häntä itseään häiritsee. Empä mitään emäntää kyllä haluakkaan, joten pikku vikoja.

    • Kumma juttu

      Miehet on joskus vähän epäsiistejä,mutta jotkut naiset saattaa olla aivan täysiä sikoja mitä siivoamiseen tulee.
      Vierailin kerran yhden naisen luona jonka koko kämppän lattia oli oikeasti noin 5cm villakoira kerroksen peitossa,se oli hämmentävää..Liikuessa jäi jäljet samalla tavalla kun vasta sataneeseen lumeen.
      Toista kertaa en tätä naista tavannut.

      • Vähänepäsiisti

        Kyllä ne miehetkin osaa! Itse vierailin muutoin fiksun ja siistin (hiukset ja vaatteet ym. ulkoasu) miehen kodissa. Jokapaikassa oli likaista pyykkiä, äiti ei ollut vähään aikaan käynyt pesemässä. Ja WC-lavuaarissa oli paksu kerros likaa. Toinen mies taas on ulkoasultaankin epäsiisti ja kämppä vielä pahempi. Keittiössä on muovipusseja ja sanomalehtiä iso kasa, keittön tuolit ja pöytä täynnä likatahroja. Makkarankuoria ym. tiskipöydällä, tiskialtaassa lilluu ties kuinka kauan pesemättömänä olleita astiota. Lattialla pölyä ja likaa. Vessaan en ole uskaltanut kurkata edes aikoihin. Kerran vilkaisin ja järkytyin ikiajoiksi! Likapyykkiä myös hänellä isot kasat makkarin lattialla.


    • savusta ulos

      Asutteko te kodissa vai esittelykodissa? Vähän nauratti tuo lauseesi " miten saisin naiseni siivoamaan edes omat jälkensä"
      Ei, et sinä ole kyllästynyt epäsiistiin kotiin vaan olet kyllästynyt naiseesi koska sinulla on jo uusi kiikarissa.

    • pjpjpjp

      Pyydä anoppi kylään. toinen on et kutsuu kavereita kylään. Täällä ainakin saa siivoushepulin siinä vaiheessa. :)

    • Koskiputoo

      Tiedän maatalon missä heillä 2 pientä lasta mies kulkee töissä pitkää matkaa 120km päivässä.vaimo on kotona päivätpitkät silloinkun lapset esim päiväunilla voisi siivota/järjestellä tavaroita,pesuhuone,pukuhuone ja saunan lauteet täynnä tavaraa,eivät pysty edes lapsia kylvettämään.SUURTA IHMETYSTÄ KYLLÄ HERÄTTÄÄ!Onko kyseinen henkilö niin laiska ettei viitsi vai meneekö päivätpitkät netissä.Pesuhuonekkin niin sotkuinen että ei sinne yksinkertaisesti voi mennä,EIKÖ SINNE TULE JO HOMETTA JA PIENELIÖITÄ? Olen seurannut jo pitkään miten paska siivoinen kyseinen naishenkilö on.Pitäskö ilmoittaa kyseisen paikkakunnan sosiaalitoimistoon IHAN LASTEN KANNALTA,????

      • Siivousmasiina

        Kuinka pieniä lapset ovat? Ja nukkuvatko samaan aikaan päiväunet ja nukkuvatko hyvin yön? Jos pienempi valvottaa yöllä ehkä äiti on väsynyt ja nukkuu myös päiväunet? Itse olin rättipoikki, kun vauva valvotti kaikki yöt ja päiväunetkin jäi lyhyeksi. Naapurin vauvaa piti herätellä yöllä. Nukkuu nyt isompanakin enemmän yössä kuin oma lapseni.

        Tai ehkä on masentunut tms. Itselläni on sukulaisnainen joka on masentunut ja ei tee mitään, nukkuu lähinnä. Asunto on kuin sikolätti, koitan siellä välillä siivoilla. Masentuneena ihminen jättää itsestä huolehtimisenkin ja hiuksetkin voi olla pesemättä pitkiä aikoja ym.

        Onko tuo 120 km per suunta vai yhteensä? Jos yhteensä, niin eihän tuo ajallisesti ole pitkä työmatka. Riippuen nopeusrajoituksista. Itselläni menee sama aika, kun kuljen 10 km bussilla töihin kävelyt pysäkille&pysäkiltä. Jos miehen työpäivät ei ole muuten erityisen pitkät, voisi hyvin osallistua kotitöihin. Jos on maatalo, niin onko eläimiä tai maatalon töitä tehtävänä? Syitä voi olla monia. Syy toki voi olla ihan vaan se laiskuus (mutta ei siis välttämättä). On ihmisiä, jotka ei välitä tuon taivaallista siisteydestä (naisia ja miehiä). Ehkä voisit kysyä onko äidillä huolia ja voisitko auttaa. Tarjoutua ottamaan vaikka lapset hoitoon joskus, että äiti voi siivota.


    • Siivousmasiina

      Omaa miestäni pännii kovasti, kun hän tulee kotiin ja keittiötä tms. ei ole siivottu. Mies ei huomaa/muista niitä kertoja kun olen siivonnut. Pesen joka kerta perheen pyykit (mies ei koskaan), tyhjennän tiskikoneen 1-2 krt päivä, imuroin useammin kuin mies, pesen aina vessat (mies ei koskaan), vaihdan petivaatteen (mies ei koskaan), teen usein lumityöt, leikkaan ruohon (mieskin kyllä leikkaa välillä) jne. Vien lapsen harrastuksiin. Hän moittii, kuinka minä ja lapsemme vaan aina sotkemme, emmekä siivoa jälkiämme ja laita tavaroita paikalleen. Mies nalkuttaa ja saarnaa usein. Mies ei kuitenkaan itsekään ole mikään siisteyden perikuva. Jättää likaiset vaatteet sohvalle tai lattialle lojumaan. Valittaa, kun lapsi ei laita vaatteitaan tai kenkiään paikalleen. Ja lähes joka aamu töihin lähtiessäni kompastun miehen kenkiin, jotka ovat oven edessä keskellä lattiaa! En ole siitä maininnut vaan kiroilen itsekseni ja siirrän kengät. Mies jopa leikkaa kyntensä lattialle (yöks!), josta minä ne imuroin. Jos joskus puolustaudun, että kyllä sinäkin... niin miehellä on aina joku selitys ja puolustus. Niistä kynsistä olen kyllä maininnutkin, joka kerta kun näen miehen niin tekevän. Koska se on alkanut todella ottamaan nuppiin. Varsinkin, kun minua kokoajan moititaan.

      Meillä pitäisi olla todella likaista ja sekaista, jos en muka koskaan siivoaisi. Vähän kyllä on, mutta ei mikään paha tilanne ole. Kieltämättä olen suht rento, eikä asunnon mielestäni tarvitse olla aina ihan tiptop. Mies ei voi kyllä väittää nykyään edes, että hän on se joka aina siivoaa. Ehkä ne keittiön tasot joskus, siistii, mutta en ole nähnyt esim. imuria miehen kädessä pitkään aikaan. Mies on nykyään lähes aina töissäkin, joten missä vaiheessa edes siivoaisi? Yöllä, kun nukun? Minusta on epäreilua, kun mies moittii minua jatkuvasti, että en tee mitään. Harkitsin jopa pitäväni kirjaa mitä teen, mutta olisiko se jo yliampuvaa?

      Ja olen siis töissä itsekin, mutta vähemmän kun mies. Mies oli jonkin aikaa työttömänä, mutta ei juuri sen enempää siivonnut kuin minä nyt. Ei vaikka vei lapset päiväkotiin ja oli yksin kotona. Alkuun siivosi vähän enemmän, sitten se hiipui. Kerran taisin jotain mainita , että onhan sulla enemmän aikaa siivota kun mulla (kun mies mussutti, että minä en siivoa). Niin mies hermostui, että hän on vain pelkkä kotitalouskone! Lapsi ei saa harrastaa kuin korkeintaan 1 krt/vko, koska se olisi pois siivoamisesta, kun vien lapsen harrastuksiin. Itse en saa harrastaa mitään, en edes tehdä 30 min lenkkiä. Kun en siivoa tarpeeksi! Ensiksi työ, sitten huvi!

    • reeelality

      Naiset nyt yleensäkin lukee Cosmosta ja muista tietolähteistä että a) Nainen siivoaa liikaa b) Miehen pitäisi siivota enemmän c) Mies ei välitä jos ei siivoa d) Kokeile siivoaako Mies jos Sinä et. Iltasanomissa lukee: a) Siivoava mies saa enemmän seksiä- tutkimus todisti b) siivoava mies saa vähiten seksiä - kysely paljasti

    • mekkk

      En ymmäärä tuota kotitöiden määrää olenkaan ja jos saan kulumaan 2-4 tutnia viikossa kotihommiin niin täytyy keksiä niitä ja toppuuttelen naistanikin että kokoajan ei tartte touthuta ja lähdetään urheilemaan niin helpottaa. Ei se asunto tartte muoltu olla ja elämisen jälki näkyy mutta ei haitta. Lämpimillä ilmoillatehdään pihahommia ja grillataan.

    • mievaaan

      Muuta erilleen. Miksi ihmeessä asut ja valitat sitten muille. Se on sinun oma valintasi. Et voi määräillä toista. Jotkut on siistejä jotkut ei . Jos et hyväksy häntä sellaisenaan kuin hän on niin on aika muuttaa omilleen.

    • Anonyymi

      Meillä lähinnä tyttöystäväni siivoaa ja mä hoidan sitten ruokapuolen ku osaan sen paremmin. Hoitakaa hommanne näin että sen minkä nainen taloudessa osaa hoitaa ja sen mitä ei nii ei ja jos ei osaa mitää nii harkitse suhteen lopettamista. Kyllä meillä esim naiseni hoitaa siivouksen pitää paikat puhtaana ja laittaa likapyykit koneeseen ja mä hoidan sitte ruokapuolen yms roskien viennit ja muut arjen pienet askareet.

    • Anonyymi

      Eurojackpot arpoo 5 2 numeron sijasta 10 4 numeroa ja vertaavat ne arpojen numerosarjoihin huijaten veikkaajia. antavat vain maksimissaa 5 1 voittoja estääkseen epäilykset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe