MacBook Pro ja kannen sulkeminen?

marja34v

Hei!

Ostin juuri uuden MacBook Pro OS X 10.8 256GB 15" Retina (AIVAN UPEE). Kuinka saisin sen ominaisuuden pois kun kannen sulkee niin kone menee lepotilaan ja katkaisee nettiyhteyden ja asennuksessa/latauksessa olevat ohjelmat ymv. Haluaisin siis se pois, mutta en löydä sitä ominaisuuden säätöikkunaa mistään. Voisiko joku auttaa? :)

Kiitoksia vastauksista etukäteen!

T. Marja

12

3997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1atMacFinn

      Ainoa Applen ratkaisu tuohon on ulkoinen näyttö ja näppis. Joku softakin taitaa olla mutta nimeä en muista.

      Helpoin ratkaisu on jättää se kansi auki. Näytönhän saa menemään nukkumaan tietyn ajan kuluttua.

      • ristoristo1212

        Näppikselle on silloin vaarassa esim. kaatua jotakin, esim. juomaa tai pelkästään se pölyttyy jos kansi on auki... oikeastaan aika paska juttu kun sitä ei saa poistettua olen itsekin kuulllut, että on olemassa ohjelma, jolla kyseisen ominaisuuden saa pois, mutta en tiedä sen nimeä.. oikeastaan ainoa paska juttu macbookissa... :)


      • 1stMacFinn
        ristoristo1212 kirjoitti:

        Näppikselle on silloin vaarassa esim. kaatua jotakin, esim. juomaa tai pelkästään se pölyttyy jos kansi on auki... oikeastaan aika paska juttu kun sitä ei saa poistettua olen itsekin kuulllut, että on olemassa ohjelma, jolla kyseisen ominaisuuden saa pois, mutta en tiedä sen nimeä.. oikeastaan ainoa paska juttu macbookissa... :)

        Ennen tuo oli enemmän perusteltu, koska pyöriviä kovalevyjä olisi rikkoutunut paljon, kun käyttäjä unohti, ettei kone olekaan nukkumassa vaikka kansi on kiinni ja lähti kannettavansa kanssa liikenteeseen. Ja toinen ongelma olis se, että reissussa kun otat kannettavan laukusta, akku onkin lähes tyhjä kun kone ei ollutkaan nukkumassa.

        Nykyisillä akuilla ja SSD-levyillä noi on marginaalisia ongelmia kyllä.

        Näppikselle voi kaatua sitä juomaa kyllä ihan käytönkin aikana, kuten esim. minulle kuin työn ohessa join teetä ja tietysti se kuppi kaatui... Eikä se kone kai sentään koko aikaa lataile netistä jotain, joten se pölyttyminen lienee enemmän sellainen keksitty ongelma. Mitä vahinkoa muuten tulee jos sen aluminiin kuoren päälle kertyy hieman huonepölyä?


      • 1stMacFinn

        Heh, onneksi mun elämä poikkeaa tosi paljon sun elämästäs.


      • maccimacci
        1stMacFinn kirjoitti:

        Heh, onneksi mun elämä poikkeaa tosi paljon sun elämästäs.

        pelaakko paljon ceeässää? ;)


      • Mac murdof
        ristoristo1212 kirjoitti:

        Näppikselle on silloin vaarassa esim. kaatua jotakin, esim. juomaa tai pelkästään se pölyttyy jos kansi on auki... oikeastaan aika paska juttu kun sitä ei saa poistettua olen itsekin kuulllut, että on olemassa ohjelma, jolla kyseisen ominaisuuden saa pois, mutta en tiedä sen nimeä.. oikeastaan ainoa paska juttu macbookissa... :)

        Eikös se Mac pitäny olla yksinkertainen ja helppo verrattuna pc tietokoneeseen.
        PC:ssä tuo hoituu työpäydältä löytyvän virranhallinta kuvakkeen takaa.
        Eikö Mac tietokoneissa ole edes virran hallinta kuvaketta ja mac tietokonetta kehutaan niin ja niin helpoksi käyttää, vai onko käyttäjät niin tyhmiä, ettei ne osaa käyttää sitä Macciä.
        Ei varmaan ole macciin laitettu mitään virransäätö ominaisuuksia, kun ei käyttäjät kuitenkaan niitä osais säätää.


      • eeee34
        Mac murdof kirjoitti:

        Eikös se Mac pitäny olla yksinkertainen ja helppo verrattuna pc tietokoneeseen.
        PC:ssä tuo hoituu työpäydältä löytyvän virranhallinta kuvakkeen takaa.
        Eikö Mac tietokoneissa ole edes virran hallinta kuvaketta ja mac tietokonetta kehutaan niin ja niin helpoksi käyttää, vai onko käyttäjät niin tyhmiä, ettei ne osaa käyttää sitä Macciä.
        Ei varmaan ole macciin laitettu mitään virransäätö ominaisuuksia, kun ei käyttäjät kuitenkaan niitä osais säätää.

        Kyllä näissä puutteensa ovat. Ei lähelläkään täydellistä, mut silti monessa kohtaa täysin ylivoimaisia muihin PC:hen nähden. OS X on aika keskinkertainen ja outo monessa kohtaa, mutta MBP fyysisenä laitteena aivan maaginen


    • PC n käyttäjä

      Sulla on asetuksissa lepotilan päälle kytkeytyminen, kun suljet tietokoneen kannen, jolloin sun pitää mennä valita ruudun alareunasta käynnistä kuvakkeesta,
      -ohjaupaneeli - suorituskyky ja ylläpito - virran hallinta.
      Virran hallinta asetuksista vaitset jokaiseen allamainittuun kohtaan: ei koskaan
      -Sammuta näyttölaite
      -Sammuta kiintolevyt
      -Järjestelmän valmiustila
      -Järjestelmän lepotila

      Näin se tapahtuu PC tietokoneessa ja on yksinkertainen säätöjuttu.
      En tiedä mac tietokoneista, mutta kai niissä se on vielä yksinkertaisempi säätää.

    • Retina 976

      Eikö auta jos "Power nap" on päällä?
      Silloin kone on verkossa,hakee päivitykset,sähköpostit ja varmuuskopioi Time Machinella.
      Kannen kun avaa ja tulee ilmoitus uudesta viestistä niin verkossahan kone silloin ollut vaikka kansi on kiinni.
      asia erikseen sitten onnistuuko "muun softan kanssa"

    • puusilima_______/≥<\

      vaikka tuolla toisin väitetään, niin osx:än toimintaa pystyy aika hyvin ronkkimaan, vaikkakaan ei ehkä virallisesti.
      jos ei perus asetukset riitä system preferences-->power saver-->jne..
      niin tällä pysyy hereillä.
      https://code.google.com/p/macosx-nosleep-extension/

      • Thankss

        Kiitos paljon tiedosta puusilima_______/≥<\, Nyt on tuo ongelma ohi :), kuuntelen paljon musiikkia ja kuunnelmia ja turhaan tuo kansi on pystyssä keittiönpöydällä ja näkökentän tiellä, nyt voi hommata vaikka pöytätelineen niin pöydällä on enemmän tilaa ja tietokone on paremmassa turvassa tapaturmilta.


      • Ikimäkisti

        Hyvä löytö, kiitos! Käyttöliittymä on hiukan turhankin minimalistinen, mutta samapa tuo.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe