Vaalijala työpaikkana

pirjo6

Mitä mieltä olette Vaalijalassa työskennelleet, kannattaako kyseiseen firmaan hakeutua töihin?

191

16832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaalijanatyöntekijä

      Siellä työskennellyt jo n. 1v4kk ja olen tykännyt. Hyvä paikka.

      • Opiskelija-

        Kesätöissä olleena (3.kesänä) voin kehua mukavaksi.


      • Rez1927
        Opiskelija- kirjoitti:

        Kesätöissä olleena (3.kesänä) voin kehua mukavaksi.

        Parempi kuin Matti ja Liisa koti. Palkkakin isompi :P


    • hoituri2

      Matti ja Liisa kodilla ei ole mitään moitittavaa..Terv oppisopimuksella opiskellut.

      • Heko heko

        Matti ja Liisa kodilla ei mitään moitittavaa? Mites sitten Liisan suosikit saa palkan viikkoa ennen niitä kenestä se ei tykkää? Entäs henkilöstövaje? Hälytysrahakin on 7€!! Eli paska paikka.


      • skotti2

        Haha :D Vitsi kun valvira tekisi joku päivä M&L homeen visiitin... On paikta jonnin verran rempallaa.. Harmi sinällään.

        Jos ei suostu jatkamaan työpäiväänsä 8 tunnin aamuvuoron päälle niin aletaan vihjailemaan, että "töistä kieltäytyminenhän on irtisanomiseperuste"-ja sitä rataa..


    • tietäjä

      vai hyvä paikka ei ainakaan näin entisen asiakkaan näkökulmasta hyvä paikka

      • Drak

        Sama, ei hyvä paikka kyseessä. Luojan kiitos muutin sieltä pois, retuperällä moni asia siellä.


      • Anonyymi
        Drak kirjoitti:

        Sama, ei hyvä paikka kyseessä. Luojan kiitos muutin sieltä pois, retuperällä moni asia siellä.

        Vaalijalassa Valmistui Uusi Kompassi Yksikkö Nenonpeltoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaalijalassa Valmistui Uusi Kompassi Yksikkö Nenonpeltoon

        Nenonpellon Päätepysäkille Pysähtyy Paikallisliikenteen Linjat 2 ja 3 linja-autot Linja 123 Pysähtyy Nenonpellon Pysäkille Uusi Paikallisliikenteen Linja 123 Ajaa Soisalon Liikenne


    • xexe3

      Tietäjä, jaa toki kokemuksesi kansamme. olitko osastolla vai niissä rivitaloissa?

      • Asiakkaat etusijalle

        Kannattaisi liisankin hoitaa asiat niinkuin pitää, eikä ajatella aina vaan voittoa.


      • Tietäjä7

        No eipähän ole tämä tietäjä semmoinen joka haluaa paljastaa itsensä netissä ja varsinkaan jossain suoli 24 neljässä


    • Max

      Kertokaa toki kokemuksianne millä tavalla "rempallaan" Matti ja Liisa koti?
      Jos on aihetta ottaa yhteyttä valviraan, tehkää se.
      Tuskin omistaja näitä lukee hirveästi.
      Jos nuo asiat pitää paikkansa, hurjalta kuulostaa.

      • Pysykää totuudessa

        Tämän palstan juttuja kannattaa aina uskoa pienellä varauksella. Tämä on hyvä paikka tehdä jollekkin kiusaa jos vaikka sattuu henkilökohtaiset välit olemaan huonot.
        Ja siihen todellinen syy voi olla kirjoittajassa itsessään.


      • ......
        Pysykää totuudessa kirjoitti:

        Tämän palstan juttuja kannattaa aina uskoa pienellä varauksella. Tämä on hyvä paikka tehdä jollekkin kiusaa jos vaikka sattuu henkilökohtaiset välit olemaan huonot.
        Ja siihen todellinen syy voi olla kirjoittajassa itsessään.

        Eipä ole vaalijalasta mitään huonoa laitettu...


      • Santtu

        Onhan se hurjaa kun heti enskärkeen laitetaan vaitiolosopimus nenän eteen... ensimmäisen työpäivän ensimmäinen asia jonka oppii on se, että hyssss, syytä olla hiljaa täällä tapahtuvista asioista. Ja itsekin kuullut tuosta kyseisestä "Talon tavasta", että vihjaillaan työsopimuksen purkamisella yms. jos et pysty jäädä jatkamaan päivää kun on tullut vaikka äkillinen sairasloma tjtn. Osastojen henkilöstöresurssit aika vähäiset.. Mut niin se taitaa olla, että voittoa tavoitellaan jotta saadaan laajennettua toimintaa.


      • Reiskari
        Santtu kirjoitti:

        Onhan se hurjaa kun heti enskärkeen laitetaan vaitiolosopimus nenän eteen... ensimmäisen työpäivän ensimmäinen asia jonka oppii on se, että hyssss, syytä olla hiljaa täällä tapahtuvista asioista. Ja itsekin kuullut tuosta kyseisestä "Talon tavasta", että vihjaillaan työsopimuksen purkamisella yms. jos et pysty jäädä jatkamaan päivää kun on tullut vaikka äkillinen sairasloma tjtn. Osastojen henkilöstöresurssit aika vähäiset.. Mut niin se taitaa olla, että voittoa tavoitellaan jotta saadaan laajennettua toimintaa.

        Kovasti paikallisessa lehdistössä hehkutetaan M&L kodista ja siitä miten isollaan toiminta on. Toiminta on levällään ja isollaan, mutta mitä on toiminnan laatu? Kysymys kuuluukin, onko M&L kodin asiakkaat "säilytyksessä" eli toisin sanoen otetaan rahat vai tehdäänkö heidän kuntoutumisen eteen oikeasti jotain konkreettista?

        Vaalijalasta sen verran, että monta ihmistä tiedän, jotka työskentelevät tai on työskennellyt siellä ja ovat kehuneet.


      • AnniM
        Reiskari kirjoitti:

        Kovasti paikallisessa lehdistössä hehkutetaan M&L kodista ja siitä miten isollaan toiminta on. Toiminta on levällään ja isollaan, mutta mitä on toiminnan laatu? Kysymys kuuluukin, onko M&L kodin asiakkaat "säilytyksessä" eli toisin sanoen otetaan rahat vai tehdäänkö heidän kuntoutumisen eteen oikeasti jotain konkreettista?

        Vaalijalasta sen verran, että monta ihmistä tiedän, jotka työskentelevät tai on työskennellyt siellä ja ovat kehuneet.

        Jos haluaa eron niin vaaliajalaan vaan! Unohtavat hyvin äkkiä mitä ja ketä on hoidettava kun hoitavat sanan tarkkaan!


      • kymysys
        AnniM kirjoitti:

        Jos haluaa eron niin vaaliajalaan vaan! Unohtavat hyvin äkkiä mitä ja ketä on hoidettava kun hoitavat sanan tarkkaan!

        Kun hoitavat sanan tarkkaan....suomennatko mitä tarkotat


      • Hennkka
        kymysys kirjoitti:

        Kun hoitavat sanan tarkkaan....suomennatko mitä tarkotat

        Olisko avioeroa? Hyvä ettei työsopimuksessa lue kuudetta käskyä, sen käänteisessä merkityksessä.


      • Reiskari2
        Reiskari kirjoitti:

        Kovasti paikallisessa lehdistössä hehkutetaan M&L kodista ja siitä miten isollaan toiminta on. Toiminta on levällään ja isollaan, mutta mitä on toiminnan laatu? Kysymys kuuluukin, onko M&L kodin asiakkaat "säilytyksessä" eli toisin sanoen otetaan rahat vai tehdäänkö heidän kuntoutumisen eteen oikeasti jotain konkreettista?

        Vaalijalasta sen verran, että monta ihmistä tiedän, jotka työskentelevät tai on työskennellyt siellä ja ovat kehuneet.

        4 käskyä


      • Anonyymi
        ...... kirjoitti:

        Eipä ole vaalijalasta mitään huonoa laitettu...

        Kun eipä tänne uskalla varmasti kaikki laittaa. Varmasti sanottavaa riittäisi monella niin hyvässä kuin pahassa. Mutta tietyissä tehtävissä on ihmisiä ja he sanelevat mitä ulos annetaan ja mitä ei. Sinällään erikoinen juttu, ettei nämä henkilöt ole johdossa, mutta esittävät suurta roolia isoissa asioissa. Mielestäni pitäisi pysähtyä miettimään! Voiko rajattu henkilö määrittää näin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun eipä tänne uskalla varmasti kaikki laittaa. Varmasti sanottavaa riittäisi monella niin hyvässä kuin pahassa. Mutta tietyissä tehtävissä on ihmisiä ja he sanelevat mitä ulos annetaan ja mitä ei. Sinällään erikoinen juttu, ettei nämä henkilöt ole johdossa, mutta esittävät suurta roolia isoissa asioissa. Mielestäni pitäisi pysähtyä miettimään! Voiko rajattu henkilö määrittää näin paljon.

        Liittyykö se Vaalijalan tiimikokoonpanoon ja niihin johtaja-alkuisiin henkilöihin ???
        Kuulisin mielipiteitänne mielelläni siitä meiningistä joka taholta, mitä siellä olette todeksi huomanneet ja havainneet 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liittyykö se Vaalijalan tiimikokoonpanoon ja niihin johtaja-alkuisiin henkilöihin ???
        Kuulisin mielipiteitänne mielelläni siitä meiningistä joka taholta, mitä siellä olette todeksi huomanneet ja havainneet 🤔

        Johtaja naiset käyvät työajalla Ikeassa tutustumassa uusiin sisustus trendeihin.
        Vaalijala maksaa polttoaineet ja Ikea lihapullat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtaja naiset käyvät työajalla Ikeassa tutustumassa uusiin sisustus trendeihin.
        Vaalijala maksaa polttoaineet ja Ikea lihapullat.

        Ai niin ne lihapullat!


    • Nursery

      Muistakaa kaikki terveysalan ihmiset vaitiolovelvollisuus ja lisäksi potilastietoja ei saa urkkia eikä puhua ulkopuolella.Tätä on tapahtunut ihan liikaa.Toivottavasti käry käy.

      • Valek

        Kukaan ei ole rikkonut lakia tai puhunut potilaista mitään. Taitaa Matti ja Liisa kodin puolelta tulla pelottelua.
        Yritetään vaientaa porukkaa, kuten joku sanoi pienellä varauksella suhtautuhela juttuihin, helppo tehdä kiusaa paikalle. kaikkein parasta on poistaa ketju, säästyy seuraamuksilta. ;)


      • Valek
        Valek kirjoitti:

        Kukaan ei ole rikkonut lakia tai puhunut potilaista mitään. Taitaa Matti ja Liisa kodin puolelta tulla pelottelua.
        Yritetään vaientaa porukkaa, kuten joku sanoi pienellä varauksella suhtautuhela juttuihin, helppo tehdä kiusaa paikalle. kaikkein parasta on poistaa ketju, säästyy seuraamuksilta. ;)

        *suhtautua, kännyllä kirjoitan :-D


    • terveystieto leviää

      Jauhetaan kuin näkkileipää kaupungilla. Akoilla kun pysy kielen alla mikään. Sama kun kävisi sutaisemassa naapurin akkaa, tieto leviää heti.

      • vaalijala

        soisalon liikenteen vihreät matalalattiabussit ennen ajoi kantamatkat valkoset matalalattiabussit


    • valek2

      mutta taitaa olla parasta lopettaa tähän

    • aba3

      Anteeksi, tuli ilmoitus että olisin rikkonut sääntöjä, en tarkoittanut pahaa. överiksi meni :’(

    • ex työntekijä

      vaalijalassa työnä ei moitittavaa vaan työntekijät pistää joskus pannan kireelle .. työhönsä kyllästyneet vanhat akat
      esim kuulu näistä tapauksista tammela

      • Pirjo2015

        Hahaha tammela


    • TulevaHoitsu

      Vaalijala on hyvä työpaikka. Siellä olen viihtynyt jo 2,5 vuotta, vaikka alalle soveltuvaa tutkintoa ei olekaan. Palkka on parempi, kuin esim. MattiJaLiisaKodilla, lisät myös. Työkaverit toki ovat erilaisia osastosta riippuen. Itse olen ollut onnekas ja ollut töissä useallakin osastolla ja jokaisessa työkaverit ovat olleet vallan mukavia.
      Vaalijala myös kouluttaa hyvin henkilökuntaansa. Kokonaisuudesaan mainio paikka.

    • Sukulaisen puolesta

      M ja L kodissa ei saa asukkaat tarpeeksi ravintoa.Katsokaapa vaikka...Luurankoja kävelee.Minne ne potilasmaksut käytetään?
      Ja on salamyhkäistä touhua?Voiko minnekään tehdä tutkintapyyntöä?
      Ja teen sen vaikka omalla nimellä.

    • Ikäväkyllä

      Ei Pieksämäellä oo varaa menettää ko. puljua. Ikävä kyllä. Vaikka kaikki totuuden touhusta tietäsvätkii.

    • LAhkkera

      On se oma asennekkin,joka tekee työstä mukavan tai epämukavan.Vaalijassa kesätyössä olleena voin sanoa,että hyvä työpaikka:)

    • topi1993

      Tässähän tämä menee, 2.5 tuntia ollaan jo töissä oltu ja mitään ei olla vielä tehty ja pyhärahat juoksee, helppoa rahaa nimeltä mainitsemattomalla osastolla :DD
      Ja ruokaa löytyy kaapista niin ei tarvia edes omia eväitä tuoda !!!

    • Tiina41

      Hyvä paikka, vanhempana suosittelen. Kehitysvammaistenhoitajat erikoistuneita, päteviä ja mukavia. Myös muita hoitajia on ja avustajia paljon.

    • vaikuttakaa

      Arvostelijoita aina riittää. Ei ole olemassa paikkaa, josta ei joku aina huonoa keksisi.
      Jos jokin asia mättää, voi miettiä mitä tehdä ja kuinka asiaan voi vaikuttaa. Moni asia on omasta aktiivisuudesta kiinni.

    • SM8

      No ei ainakaan protestilistoilla vilkuttele tämä laitos, huikeeta tulosta vuodesta toiseen toisin kuin muilla kaupungin alan yksityisillä sektoreilla.

    • Markus222

      Vaalijala on mittava kompleksi, joten yleistäminen ei onnistu. Yksiköitä on ympäri keski-suomea. Varmasti jokaiselle jotain, kokemusta ja osaamista riittää.

    • hyihelvetissä

      KAUHEA osasto ainakin se, jossa lapseni oli. Muka kuntoutukseen vietiin - koska meille oli annettu valheellinen kuva paikasta.

      SATAMA! Paikka, jossa asiakkaasta ei pidetty lainkaan huolta. Täysin oman onnensa nojaan jätettiin ahdistunut ihminen. Hoitajat kiroilivat, uhkailivat ja huusivat. Loivat pelonilmapiirin. Ahdistuneisuudesta rangaistiin.
      Ruokakin oli muroja, hilloa, mehua, muroja, hilloa, mehua, muroja, hilloja, mehuja ..... päivittäin.

      Lääkkeillä turrutettiin! Ainakin yritettiin.

      Sinne pitäisi tehdä "ratsia". Katsastaa, millaisisessa paikassa jotkut ihmispoloiset joutuvat olemaan - ja millaista kohtelua joutuvat kokemaan!

      Ihan naurattaa nimikin ; VAALIJALA. Kyllä siellä on oman kokemukseni mukaan vaaliminen tosi kaukana.

      • Lumo123

        Saitko lapses pois tuolta osastolta minä olin kys osastolla vuonna 2008 ja aika vähästä joutui koppiin ja minulle tehtiin vielä niin että jouduin alasti kameran eteen kenen tahansa nähtäville olin kys puljussa 8kk


      • Jjabrams
        Lumo123 kirjoitti:

        Saitko lapses pois tuolta osastolta minä olin kys osastolla vuonna 2008 ja aika vähästä joutui koppiin ja minulle tehtiin vielä niin että jouduin alasti kameran eteen kenen tahansa nähtäville olin kys puljussa 8kk

        Väkisinkin tulee mieleen, että josko sitä käyttäytyisi kuin ihminen, niin ei joutuis mihinkään suljettuun laitokseen. Ihan omaa tyhmyyttä, jos tuollaiseen joutuu


      • Lumo123

        Väkisinkin tulee mieleen että onkohan siellä ruudun takana ihminen kirjoittamassa


      • Lumo123
        Jjabrams kirjoitti:

        Väkisinkin tulee mieleen, että josko sitä käyttäytyisi kuin ihminen, niin ei joutuis mihinkään suljettuun laitokseen. Ihan omaa tyhmyyttä, jos tuollaiseen joutuu

        Tekstin perusteella näyttää että siellä ruudun äärellä on joku ihmisestä kaukana oleva joka ei tajua tästä maailmasta sitä vähää ☺


      • Jjabrams
        Lumo123 kirjoitti:

        Tekstin perusteella näyttää että siellä ruudun äärellä on joku ihmisestä kaukana oleva joka ei tajua tästä maailmasta sitä vähää ☺

        No ainakin siltä bvaikuttaa, että tajuan huomattavasti enemmän kuin sinä. Minä nimittäin en ole koskaan ollut missään vastaavassa paikassa asiakkaana koska olen fiksu ja toimin yhteiskunnan sääntöjen mukaan. Tuonne Sataman turvahuoneeseen kuitenkaan ei joudu ilman omaa syytä.


      • Lumo1234
        Jjabrams kirjoitti:

        No ainakin siltä bvaikuttaa, että tajuan huomattavasti enemmän kuin sinä. Minä nimittäin en ole koskaan ollut missään vastaavassa paikassa asiakkaana koska olen fiksu ja toimin yhteiskunnan sääntöjen mukaan. Tuonne Sataman turvahuoneeseen kuitenkaan ei joudu ilman omaa syytä.

        Ai ei joudu ilman syytä sinne kidutus huoneeseen vai mites minä olen hieman eri mieltä siitä asiasta ei tarvinnut ku väärä sana niin koppiin vaan


      • Lumo123
        Jjabrams kirjoitti:

        No ainakin siltä bvaikuttaa, että tajuan huomattavasti enemmän kuin sinä. Minä nimittäin en ole koskaan ollut missään vastaavassa paikassa asiakkaana koska olen fiksu ja toimin yhteiskunnan sääntöjen mukaan. Tuonne Sataman turvahuoneeseen kuitenkaan ei joudu ilman omaa syytä.

        Ja muuten jos olet niin h...v..i..n täydellinen ja virheetön miten voit tietää tuollaisesta paikasta mitään


      • Havukkaahonajattelija

        Hyvä paikka! Ei missään joudu koppiin ilman syytä tai siitä että sanoo poikittaisen sanan.... Ei Suomessa! Nyt kun on IMO niin sinne ei joudu vaikka tekisi mitä yhteiskunnan sääntöjen vastaista! Siinä on kuuleman mukaan hoitajat pulassa kun asiakkailla enemmän vapauksia kuin kenelläkään muulla elävällä olennolla tässä yhteiskunnassa. Tämän kuullut tuttavaltani joku tehnyt huomattavan pitkän uran kehv-alalla. Oli asiat kuulemma paremmin siellä 80-luvulla, kaikki oli selkeämpää. Muutosta tapahtuu yhteiskunnassa.


      • Lumo123

        Ihan sama mitä mieltä olet itse tiedän mitä olen siellä kokenut ja en tosiaan usko että siellä on ainakaan asiat muuttuneet vuodesta 08


      • hyihelvetissä
        Havukkaahonajattelija kirjoitti:

        Hyvä paikka! Ei missään joudu koppiin ilman syytä tai siitä että sanoo poikittaisen sanan.... Ei Suomessa! Nyt kun on IMO niin sinne ei joudu vaikka tekisi mitä yhteiskunnan sääntöjen vastaista! Siinä on kuuleman mukaan hoitajat pulassa kun asiakkailla enemmän vapauksia kuin kenelläkään muulla elävällä olennolla tässä yhteiskunnassa. Tämän kuullut tuttavaltani joku tehnyt huomattavan pitkän uran kehv-alalla. Oli asiat kuulemma paremmin siellä 80-luvulla, kaikki oli selkeämpää. Muutosta tapahtuu yhteiskunnassa.

        KOPPIIN JOUTUU SIKSI, KUN ON SAIRAUS. KUN IHMINEN AHDISTTUU. ELI SAIRAUDESTA RANGAISTAAN. LUULETTEKO, ETTÄ SIINÄ SAIRAUS PARANEE ?

        ONKO TÄLLAINEN HOITOA1?


      • HYIHELVETISSÄ
        Jjabrams kirjoitti:

        Väkisinkin tulee mieleen, että josko sitä käyttäytyisi kuin ihminen, niin ei joutuis mihinkään suljettuun laitokseen. Ihan omaa tyhmyyttä, jos tuollaiseen joutuu

        KOPPIIN JOUTUI SIKSI ,KUN OLI SAIRAS. AHDISTUNUT. ELI SAIRAUDESTA RANGAISTIIN. LUULETKOS ETTÄ AHDISTUNEISUUS KOPIN PELOSSA , SILLÄ UHKAILEMALLA PARANEE.

        ONKO TÄLLAINEN HOITOA?


      • HYIHELVETISSÄ
        Jjabrams kirjoitti:

        Väkisinkin tulee mieleen, että josko sitä käyttäytyisi kuin ihminen, niin ei joutuis mihinkään suljettuun laitokseen. Ihan omaa tyhmyyttä, jos tuollaiseen joutuu

        SIIS SINNE MENTIIN VAPAAEHTOISESTI , MUKA KUNTOUTUKSEEN ... EI SINNE JOUTUNUT. OLTIIN SAATU PAIKASTA IHAN VALHEELLINEN KUVA. MUTTA PAIKKA OLI NIIN PERSEESTÄ, ETTÄ TILANNE VAAN PAHENI JA PAHENI


      • HYIHELVETISSÄ
        Havukkaahonajattelija kirjoitti:

        Hyvä paikka! Ei missään joudu koppiin ilman syytä tai siitä että sanoo poikittaisen sanan.... Ei Suomessa! Nyt kun on IMO niin sinne ei joudu vaikka tekisi mitä yhteiskunnan sääntöjen vastaista! Siinä on kuuleman mukaan hoitajat pulassa kun asiakkailla enemmän vapauksia kuin kenelläkään muulla elävällä olennolla tässä yhteiskunnassa. Tämän kuullut tuttavaltani joku tehnyt huomattavan pitkän uran kehv-alalla. Oli asiat kuulemma paremmin siellä 80-luvulla, kaikki oli selkeämpää. Muutosta tapahtuu yhteiskunnassa.

        KUULOPUHEET ON KUULOPUHEITA. ITSE NÄHTY ON TOTUUS.


      • HYIHELVETISSÄ
        Lumo123 kirjoitti:

        Ihan sama mitä mieltä olet itse tiedän mitä olen siellä kokenut ja en tosiaan usko että siellä on ainakaan asiat muuttuneet vuodesta 08

        KOKEMUKSESTA SANON, ETTÄ EI AINAKAAN PAREMPAAN SUUNTAAN. LÄHEISENI MENI SIINÄ PAIKASSA RAUNIOKSI .


      • HYIHELVETISSÄ
        Havukkaahonajattelija kirjoitti:

        Hyvä paikka! Ei missään joudu koppiin ilman syytä tai siitä että sanoo poikittaisen sanan.... Ei Suomessa! Nyt kun on IMO niin sinne ei joudu vaikka tekisi mitä yhteiskunnan sääntöjen vastaista! Siinä on kuuleman mukaan hoitajat pulassa kun asiakkailla enemmän vapauksia kuin kenelläkään muulla elävällä olennolla tässä yhteiskunnassa. Tämän kuullut tuttavaltani joku tehnyt huomattavan pitkän uran kehv-alalla. Oli asiat kuulemma paremmin siellä 80-luvulla, kaikki oli selkeämpää. Muutosta tapahtuu yhteiskunnassa.

        EIKÖ SUOMESSA? OLETKOS SEURANNUT MITÄ TULI ESILLE MM. TURUN VANHUSTEN PSYKATRISELLA OSASTOLLA. SEURAA AIKAASI, ENNEN KUIN TOITOTAT TIETÄMÄTTÖMYYTTÄSI.


      • HYIHELVETISSÄ
        Lumo123 kirjoitti:

        Saitko lapses pois tuolta osastolta minä olin kys osastolla vuonna 2008 ja aika vähästä joutui koppiin ja minulle tehtiin vielä niin että jouduin alasti kameran eteen kenen tahansa nähtäville olin kys puljussa 8kk

        KYLLÄ SAIN, KUN KERROIN OLOSUHTEISTA OMAN PAIKKAKUNNAN OMALLE HOITAVALLE LÄÄKÄRILLEEN. LAPSENI PÄÄSI HETI SEURAAVANA PÄIVÄNÄ POIS.


      • kippinakkis
        HYIHELVETISSÄ kirjoitti:

        SIIS SINNE MENTIIN VAPAAEHTOISESTI , MUKA KUNTOUTUKSEEN ... EI SINNE JOUTUNUT. OLTIIN SAATU PAIKASTA IHAN VALHEELLINEN KUVA. MUTTA PAIKKA OLI NIIN PERSEESTÄ, ETTÄ TILANNE VAAN PAHENI JA PAHENI

        Selkeästi joku asiakas itse nyt purkamassa pahaa ollaan täällä. Hyvä niin puhu vaan, se helpottaa kyllä.


      • Lumo123
        kippinakkis kirjoitti:

        Selkeästi joku asiakas itse nyt purkamassa pahaa ollaan täällä. Hyvä niin puhu vaan, se helpottaa kyllä.

        Siis sinne koppiin ei tod menty vapaaehtoisesti sinne laitettiin väkisin jos et nuollut hoitajien perseitä ja lääkettä vaan niin paljon ettei tajua tästä maailmasta mitään tuo hyihhelvetissä ei valehtele hän puhuu asiaa joka väittää paikkaa hyväksi niin ei tiedä asioista mitään


      • Lumo123
        HYIHELVETISSÄ kirjoitti:

        KYLLÄ SAIN, KUN KERROIN OLOSUHTEISTA OMAN PAIKKAKUNNAN OMALLE HOITAVALLE LÄÄKÄRILLEEN. LAPSENI PÄÄSI HETI SEURAAVANA PÄIVÄNÄ POIS.

        Hyvä minulla meni 8kk tuolla paikassa ja hoito osastolla kuin osastolla kasa lääkkeitä naamaan ja jos ei suun kautta niin piikkinä sitten ja jos ei ollut mieliksi hoitajille tai vähän väärin sanoi niin heti tuli kriisin koppiin lähtö ja kyllä välillä ne heitti koppiin ilman vaatteita kameran eteen että kaikki näki ei oikein ole vieläkään päässyt yli kokemuksesta vaikka tuo tapahtui jo vuonna 2008


      • Mitäihmettätapahtuu

        Kyllä on uskomatonta paskapuhetta täällä! Voin kertoa että nämä tarinat eivät ole totta! kyseisellä osastolla olen ollut pitkään..


      • Mitäihmettätapahtuu

        Ruoka muroja hilloja ja mehua? Mitä helvettiä? joka päivä tosi hyvät ruoat kaks isoa lämmintä ruoaaa plus välipalat ja hyvät aamu ja iltapalat. Puhut kyllä ihaan paskaa!


      • justjooq11

        Lapsesi varmaan ihan ilman syytä joutunut tuollaiselle kriisiosastolle ?? sinne vaaditaan vakavaa väkivaltaisuutta tai muita käytöshäiriötä että otetaan sinne kuntoutukseen..


      • Lumo123
        Mitäihmettätapahtuu kirjoitti:

        Kyllä on uskomatonta paskapuhetta täällä! Voin kertoa että nämä tarinat eivät ole totta! kyseisellä osastolla olen ollut pitkään..

        Ai se oli ruokaa siinä lautasella kiva kun kerroit en tiennytkään asiaa :)


      • Lumo1234
        Mitäihmettätapahtuu kirjoitti:

        Ruoka muroja hilloja ja mehua? Mitä helvettiä? joka päivä tosi hyvät ruoat kaks isoa lämmintä ruoaaa plus välipalat ja hyvät aamu ja iltapalat. Puhut kyllä ihaan paskaa!

        Kaikille ruuaksi hana vettä niin eiköhän rupea jokaiselle kelpaamaan


      • Anonyymi
        Mitäihmettätapahtuu kirjoitti:

        Kyllä on uskomatonta paskapuhetta täällä! Voin kertoa että nämä tarinat eivät ole totta! kyseisellä osastolla olen ollut pitkään..

        Ai pitkään ollut vaalijalan kriisillä olet sitten kenties yksi heistä joka tykkäsi kiduttaa ja heittää milloin mistäkin syystä sinne saastaiseen koppiin käy itse kokeilemassa muutama tunti siellä ilman vaatteita kameran edessä miltä se oikeasti tuntuu äläkä kehtaa louskuttaa palstalla leukoja


      • Anonyymi
        Mitäihmettätapahtuu kirjoitti:

        Kyllä on uskomatonta paskapuhetta täällä! Voin kertoa että nämä tarinat eivät ole totta! kyseisellä osastolla olen ollut pitkään..

        Hoitajia mielistelemässä vai kenties yksi hoitajista joista oli niin kivaa sulkea sinne koppiin asiakkaita vaikka ei tehnyt mitään kokeile miltä koppi tuntuu ja poistu räksyttämästä palstalta kyllä minä tiedän mitä olen siellä kokenut tosiaan oli kuntoutus kaukana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitajia mielistelemässä vai kenties yksi hoitajista joista oli niin kivaa sulkea sinne koppiin asiakkaita vaikka ei tehnyt mitään kokeile miltä koppi tuntuu ja poistu räksyttämästä palstalta kyllä minä tiedän mitä olen siellä kokenut tosiaan oli kuntoutus kaukana

        Siellä kopeissa perhe ja seksi terapeutit tekee asiakkaille pepu pan pan paljaalla. Ei sieltä äänieristetystä kopista huuto kuulu. Jos on maha ripulilla niin paska lentää niin silloin säästyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä kopeissa perhe ja seksi terapeutit tekee asiakkaille pepu pan pan paljaalla. Ei sieltä äänieristetystä kopista huuto kuulu. Jos on maha ripulilla niin paska lentää niin silloin säästyy.

        Onko iltalääkkeet jääneet ottamatta kuulostaa aivan siltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko iltalääkkeet jääneet ottamatta kuulostaa aivan siltä

        Monilta töissöolevilta jää lääkkeet ottamatta kun osaston lääkekaapista häviää pamit. Inventaariot tehdään kynäkorjauksilla ja tilataan seuraavan kerran tuplamäärä että riittää kaikille hoitajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monilta töissöolevilta jää lääkkeet ottamatta kun osaston lääkekaapista häviää pamit. Inventaariot tehdään kynäkorjauksilla ja tilataan seuraavan kerran tuplamäärä että riittää kaikille hoitajille.

        Joo mut hoitajathan vois pistellä ajan kuluksi toisiaan lihakseen niillä kivoilla lääkepiikeillä ne ei lopu kesken kuten ne pamit ne on karkkia piikin rinnalla


      • Anonyymi

        Samaa mieltä!!


      • Anonyymi
        Jjabrams kirjoitti:

        No ainakin siltä bvaikuttaa, että tajuan huomattavasti enemmän kuin sinä. Minä nimittäin en ole koskaan ollut missään vastaavassa paikassa asiakkaana koska olen fiksu ja toimin yhteiskunnan sääntöjen mukaan. Tuonne Sataman turvahuoneeseen kuitenkaan ei joudu ilman omaa syytä.

        Osasto Satama Muuttaa Rantakäytävälästä Pois Entisen Ankkurin Tiloihin Puistokäytävälle Hissi ja Portaat Vanhaan Ankkurin Osastoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osasto Satama Muuttaa Rantakäytävälästä Pois Entisen Ankkurin Tiloihin Puistokäytävälle Hissi ja Portaat Vanhaan Ankkurin Osastoon

        Jopas on harhaisia puheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai pitkään ollut vaalijalan kriisillä olet sitten kenties yksi heistä joka tykkäsi kiduttaa ja heittää milloin mistäkin syystä sinne saastaiseen koppiin käy itse kokeilemassa muutama tunti siellä ilman vaatteita kameran edessä miltä se oikeasti tuntuu äläkä kehtaa louskuttaa palstalla leukoja

        Niin ja tämä joka laitettiin koppiin,oli ihan syytön varmaan...
        Sinne joutavat jos ei osaa käyttäytyä


    • Puolisotöissä

      Ihan ok, parempi kuin ei mitään, pääosin huonot työajat varsinkin nyt kiky sopimuksen jälkeen ja normaali perhe-elämä siten mahdotonta. yhteiskunnan krooninen rahapula näkyy ja tuntuu ettei ole tarpeeksi työntekijöitä.

      Mutta aina kannattaa miettiä jotain muuta alaa kuin naisvaltaiset sosiaalialat joista säästetään ja kiristetään aina ensin.

    • potilastuleva

      Onko Matti ja Liisa kodissa hyvät hoitajat ?

    • EiElämästäSelviäHengissä

      Jos arvostaa omaa ja asiakkaiden terveyttä kannattaa kiertää vaali-jala kaukaa, hoitajia saa pahoinpidellä vapaasti, myös avuttomimmat asiakkaat jää väkivaltaisten jalkoihin, vastuuta ei kanna kukaan niinpä työntekijät jättävät laitoksen kuin uppoavan laivan...

      • Kaupunginvalotmullehuuta

        Hoitohenkilöstön pahoinpitelyyn on talon johdoltakin tullut lohduttavat terveiset "kehitysvammainen saattaa lyödä", eipä siinä. Talon johto osoittanut hyvin vahvasti kantansa väkivaltaan ja fyysisen koskemattomuuden rikkomiseen, hoitohenkilöstöä saa pahoinpidellä ja solvata fyysisesti sekä sanallisesti, asiakkaita kohtaan riittää kyllä ymmärrystä johtajilla, se on se IMO (itsemääräämisoikeus, tuo ihana sana joka antaa rajattoman vapauden ja oikeuden vapaaseen kasvuun ja elämiseen ilman rajoja). Tietysti asiakkaat ovat tulonlähde ja bisnes Vaalijalalle niin asiakkaita on oltava jotta bisnes pyörii, joskin kyseenalainen bisnes.. Raha määrittelee ja määrää hoidon laatua ja tasoa. Paljon otetaan henkilöstön selkänahasta, talon hoidosta ja kuntoutuksesta vastaavat henkilöt (hoitajat, avustajat) jo lähteneetkin juoksujalkaa pois Vaali-jalasta, eihän kukaan ihminen ansaitse tulla pahoinpidellyksi, edes hoitajat. Perustuslaillinen oikeus määrittelee mm.koskemattomuuden jokaiselle, ei sitä oikeutta kumoa Vaali-jalakaan, vaikka kuntayhtymän ylin johto niin sairaassa päässään ajatteleekin.. Se on henkilöstön oma vika jos saa turpaansa.


      • AjomiesVain

        Mieluummin sitä selkäänsä ottaa kuin kuuntelee tyhjän lässyttäjiä saatika itse on sellainen.


      • VainAjomies
        AjomiesVain kirjoitti:

        Mieluummin sitä selkäänsä ottaa kuin kuuntelee tyhjän lässyttäjiä saatika itse on sellainen.

        No niin onkin! :D


      • Lumo123
        AjomiesVain kirjoitti:

        Mieluummin sitä selkäänsä ottaa kuin kuuntelee tyhjän lässyttäjiä saatika itse on sellainen.

        Kyllä ajomies puhuu asiaa


      • Novoevoe

        :DDD No hyvä, etten ole moiseen paikkaan lupautunutkaan ikinä. Itseasiassa jätin koko kyläpahasen. Nyt onnellisesti muualla vakityössä ja loistopalkalla. :D


      • Anonyymi
        Novoevoe kirjoitti:

        :DDD No hyvä, etten ole moiseen paikkaan lupautunutkaan ikinä. Itseasiassa jätin koko kyläpahasen. Nyt onnellisesti muualla vakityössä ja loistopalkalla. :D

        Onpa se kumma juttu kun loistopalkkojakin löytyy😂


    • osastonhoitaja1

      Osastokohtaista miten työnsä kokee. Osastonhoitajana olen tyytyväinen

    • hoitaja25

      missäs olet hommissa osastonhoitaja ? oletko Matti ja Liisa kodissa ?

    • Lordi1

      Matti ja Liisa kodista sen verran että ei hyvä paikka asua. Rempallaan on, siellä asuneena ja pois muuttaneena helpotus suuri. Hoitajat ei oo pääsääntöisesti mukavia, muutama poikkeus löytyy niistäkin. Välillä tuntui että käytetään vuokratyövoimaa siellä. Hoitajat vaihtui välillä, toki en tiedä miten paljon on vakinaisesti töissä siellä. Hyvinkin vittumaisia tuli vastaan siellä. Naispuolisia. Omistajan tapasin muutaman kerran. Jäi tyly kuva hänestä, töykeä. Voi olla että aikanaan välitti asiakkaistaan. Nykyään rahankiilto silmissä, siellä myös tätä juoruamista oli nähtävissä kaikista. Asukkaat ei tykkää paikasta yhtään. Mitä sivukorvalla kuuntelin keskusteluita. Ruoka oli okei. Odottaminen oli vain pitkää välillä että pääsi syömään. Kokit ihan okei. Ei varaa ole menettää pmäellä paikkaa, sen takia juuri kun on saanut ison jalansijan. Kääntöpuolena täytyy nostaa hattua että luonut paikan tyhjästä ja työlistänyt ihmisiä. Nämä olivat minun kokemukset paikasta.

      • Ammmmatttttti

        Työpaikat jaetaan pöydän alta. Paikkoja ei laiteta viralliseen hakuun vaan niistä päätetään hyvä veli järjestelmällä. Sukulaiset ja kaverit saa parhaat hommat. Esimies valtaa käytetään hyväksi. Pari päivän sairauslomia kavereille. Lääkärin todistusta ei vaadita tasapuolisesti kaikilta. Toimistoissa istutaan pitkillä tauoilla. Jos et miellytä " juokset".


      • Lordi1

        okei, onpahan touhua


      • PieceOfKake

        Eli aivan samanlaista kuin muissakin pienen savolais kaupungin työpaikoissa. Eli jos haluat menestyä, sinun pitää alkaa kaveriksi ja/tai sukulaiseksi= hyvin simppeliä ja säännöt kaikille samat.


    • Lordi1

      Näinhän se on

    • Hyllyvätyylilyyli

      Tasapuolisuutta saat hakea. Lyllerö Lyylit kahvittelee ja ruokailee tunnin jaksoissa. Siinä jääkin sitten tehokasta työaikaa 2-3h/ pv jos nyt ei saa tyrkättyä hommia muille. Siirtymiset paikasta toiseen, saiskohan jonkun toisen menemään. Joillakin esimiehille nyrkki linja kun hän näin sanoi niin muuta oikeata ei ole. Arvostellaan henkilökohtaisia ominaisuuksia muille/ muiden kuullen. Miksi Vaalijalan otetaan niin paljon kouluttamatonta väkeä???? Kuka hullu ottaa vapaaehtoisesti vittuilua pienellä palkalla vastaan.

    • ÄläElliPillitä

      Vaalijala parasta mitä pieksämäelle ikinä siunaantunut tai siunaantuu(VR:n jälkeen). Sitten kun loputkin kuntoutujat sijoittuvat kotikuntiinsa avo-yksiköihin on pieksämäen työttömyys 50%. Hyvä työpaikka, paljon vain mahtuu laiskoja valittäjia sinne töihin.

    • näillämennään

      Ehd)ottomasti Vaalijalaan töihin; siellä pidetään työntekijöistä hyvää huolta eli työturvallisuus kunnossa, palkka hyvä (maksetaan vain liian harvoin :) sekä asiakkaan ovat todella ihania. Eivät ne asiakkaat siellä ihan huvikseen ole.

    • Johtaja-Jokisen-koulutus

      Johtaja Jokisen pitäisi ottaa yksikön johtajat mainostamaansa inhimillisyys koulutukseen. Koulutuksen aihe on miten esimies kohtelee alaisiaan. Irtisanomis päätöksenteko ei voi perustua jonkin vaihdevuotisen katkeroituneen toisen työntekijän juoruoruiluun. Ilmoitettaessa määräikaisten työsuhteen loppumisesta käytös pitää olla osallistuvaa ja inhimilistä. Patalaiska vain paska ylösnostaa yksikönjohtaja on väärä henkilö kutsumaan työntekijää laiskaksi.
      Kolsultit järjestää Vaalijalaankin päivän kursseja miten kohtaan työntekijän irtisanomistilanteessa.

      • Laiskat

        Kertoo katkeroitunut irtisanottu:)!!!


    • Jokamulleantautui

      Oli pulleat purjeet ja heiluva peräsin

      • vaalijala

        entinen poliniikka muntuu nenonpoliksi yläkerrassa oli sairasosasto nimi muutui saariksi hoivaosastoksi hoitaa potikaita yläkerrassa paarisähky nostolaite alakerrassa on hammashoitola ja hammaslääkäri eeg ekg tukimukset vieressä vaalijalan bussipysäkki
        ennen ajoi kantamatkat matalalattiabussi XMX-357 GLA -330 IMZ -680
        siirtyi vihreät bussit soisalon liikenne lnn 376 vest center bsm -324 volvo 8500le
        lahti scala bussi


      • Kilibailut
        vaalijala kirjoitti:

        entinen poliniikka muntuu nenonpoliksi yläkerrassa oli sairasosasto nimi muutui saariksi hoivaosastoksi hoitaa potikaita yläkerrassa paarisähky nostolaite alakerrassa on hammashoitola ja hammaslääkäri eeg ekg tukimukset vieressä vaalijalan bussipysäkki
        ennen ajoi kantamatkat matalalattiabussi XMX-357 GLA -330 IMZ -680
        siirtyi vihreät bussit soisalon liikenne lnn 376 vest center bsm -324 volvo 8500le
        lahti scala bussi

        Vaalijan kuntoutus vastaavan ja henkilöstö esikunnan tärkein vaatimus on elopaino 100kg ja ainainen työntekijöiden nälviminen selän takana. Ja miehet on pitänyt jättää aikaa sitten.


      • Sönköttäjä
        vaalijala kirjoitti:

        entinen poliniikka muntuu nenonpoliksi yläkerrassa oli sairasosasto nimi muutui saariksi hoivaosastoksi hoitaa potikaita yläkerrassa paarisähky nostolaite alakerrassa on hammashoitola ja hammaslääkäri eeg ekg tukimukset vieressä vaalijalan bussipysäkki
        ennen ajoi kantamatkat matalalattiabussi XMX-357 GLA -330 IMZ -680
        siirtyi vihreät bussit soisalon liikenne lnn 376 vest center bsm -324 volvo 8500le
        lahti scala bussi

        Että mitä vittua!!!!


      • Listojatehdään

        Osastonhoitajien ammattitaito puutteellinen ja sosiaalinen kyvyttömyys. Listoja tehdään osaston sairaanhotajista Valviraan selvitettäväksi.


      • Seurakuntaopistovalvoo

    • Lerppaperä

      Ei sieltä napakkaa reikää löydä kuin norsun kärsän kokoinen nokka.

    • Sanastamiestäjasemekkoon

      Jos sinne sormi menee sisään niin menee sinne mulkkukin. Vanha Nenonpeltolainen sanonta.

    • Anonyymi

      Pieksämäen vanhukset siirrettävä Vaalijalan kuntoutus yksiköihin missä on pulaa vanhuksista. Rahaa ja resursseja on viisinkertainen määrä Vaalijalassa näihin vanhusten säilytyspaikkoihin verrattuna.

      Voihan vanhuksille diagnosoita autismi tai henkinen hitaus niin Vaalijalan myllyssä kuntoutettava lukee oppii vokaalit, numerot 1-10 ulkoa ja kävelee cooperin testin seuraavana kesänä. Niin tehokkaita on Vaalijalan kuntoutusosastot johdon mukaan.

    • Anonyymi

      Valaijalassa ollut jo useamman vuoden. Mukavat työkaverit, asiakkaat suurimmaksi osaksi mukavia. Riippuen osastosta työ voi olla leppoisaa ja "helppoakin". Sosiaali- ja terveysalan parhaat palkat Pieksämäellä juuri Vaalijalassa. Lähihoitajan peruspalkka 2126, kun muualla kynnetään jopa alle 2 tonnissa.

    • Anonyymi

      Juu se laitos todellakin avasi silmät sain muuten samanlaisen kohtelun siellä mitä sain 4 luokan opettajalta ainut ero oli siinä että siellä laitoksessa ei kukaan hoitaja pyytänyt toista pitämään selällään lattialla että pääsee lyömään nenään niin että veri lentää alle viikon päästä on välien selvittely päivä koululla onneksi oma mies lähtee mukaan ettei satu mitään

    • Anonyymi

      Minusta parasta Vaalijalasta on miehet. Ne antaa aina ja auttaa puutteessa olevia naisia.

    • Anonyymi

      Olen ollut Vaalijalassa töissä yli 30 vuotta ja joka pikkujoulun jälkeen ollut silleen eri työkaverin kanssa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Eikö kuntien kannattisi laittaa 10 M€ ostopalvelu vaikka tatterin tukemiseen. Silläkin saisi puhtaan omantunnon. Nyt se menee Vaalijalan teatteriin johon maksetaan hienoihin suunnitelniin. Jos yksi 40 kymmenestä asiakkaasta selviää jonkinlaiseen vaikka kaupan työhön on aika huono tulos noilla miljoonilla.
      Jos tuolla hekilömäärällä hoidettaisi vaikka 70 vanhusta olisi sekin jotain.
      Miten tuolla Vaalijalassa on niin paljon epäsosiaalisia perheettömiä miehiä perhe- ja seksi neuvojina. Työntekijöitä yhteystietojen mukaan lähes olemattomilla työvelvoitteella. Ja kuntoutusosaston johtajat patalaiskoja tyhmiä.
      Poliittinen, kunnallis politiikka, ammattiyhdistys ja sukulaisside riittää takuuna helppoon työhön.

    • Anonyymi

      SDP jäsenkirja, JHL luottamusmies ja lestaatiolaisuus takaa portaat taivaaseen.

    • Anonyymi

      Hyvin pärjäät kun mielistelet oikeita ihmisiä,elä poikkea massasta, eläkä sano omia mielipiteitä ääneen. Varsinkin tämä vanhempi ikäluokka on aika haasteellista .He tietävät kaikesta kaiken, muistavat kyllä kertoa kauan he ovat "tontilla" olleet. Todennäkösesti liian kauan...Valitset oman kuppikunnan ja muista nauraa osastonhoitajan ym pomon vitseille niin hyvä tulee. Myös tiedottajan rooli, eli: Kerrot mitä puhutaan esim iltavuorossa jne seuraavalle pomolle niin työpaikka on taattu. Luottamusmiehen ,työsuojavaltuutetun virat ovat ihan tyhjän kanssa, eli valitse ytk tai muu liitto. Eikun tsemmiä!! ;)

    • Anonyymi

      Vaalijalassa pärjää pienellä varustuksella olevat miehet ja tarvittaessa uhrauksia uransa eteen tekevät naiset. Koulutodistukset on kun riittää kurssit läpi. Monille perheneuvojille riittää vanha hoitoapulaisen pika kurssi. Työt sen mukaan kun ei voi jakaa lääkkeitä. Nykyisin riittää pikakurssi työssäoppiminen lähihoitaja.

      • Anonyymi

        Miksi pitää olla pieni varustus?


    • Anonyymi

      Mikä tämä Vaalijala on?

    • Anonyymi

      Siellä on puolet paikkakunnasta töissä. Kehitysvammalaitos. Eikun kuntoutuskeskus siis. Se et ketä voidaan kuntouttaa oikeasti onkin ihan toinen juttu se...Eli jos muuta alaa et keksi, niin sinne vaan. Jos olet mies ja et ole käynyt armeijaa niin se on vain plussaa. Myös vihervasemmistolaisuus on eduksi. Jos olet nuori muista muodikkaat raitaverkkarit ja sporttinen paita.

    • Anonyymi

      Olen mies, olen käynyt armeijan mutta en ole vihervasemmistolainen enkä kuulu mihinkään uskontoryhmään mutta en tarvitse enää töitä. Työni olen tehnyt vaikka ikä ei edellytä vielä eläkkeelle. Kysyin vaan mielenkiinnosta mikä tuo Vaalijala on ja sain vastauksen, kiitos ja kuulemiin!

    • Anonyymi

      Kyttääminen ja juoruaminen voitaisi kääntää voimavaraksi.
      Talo voisi lähteä kannustamaan henkilökunnan terveitä arvoja ja jaksamista työssä.
      Perustettas kehon muokkaus ryhmä. Nuoret juoksee saleilla mutta jospa saatas ammattiohjaajalta ravinto -ja liikunta ohjeita. Räätälöitäisiin jokaiselle oma ohjelma ja edistymisen seuranta. Saikut vähenisi ja kannustavat työkaverit toimis kannustimina.
      Voishan onnistujia jotenkin palkitaki.
      Luulen että turha jauhaminen jäis kun olisi samaan tähtääviä useampi yksiköissä. Kuntosali ja uima-allashan talossa on samoin luontoo ympärillä.
      Kukahan vois ottaa asiasta kopin?

    • Anonyymi

      Kuntosalit ja uima allas on asiakkaiden ulosteen sotkemia. Avec työllistää kolme tyhjäntoimittajaa. Noilla kuntoutettavilla on paras hoitovaste jotka pyörii kaupungilla juoppojen rassattavina.
      Ammatillesti Vaalijala on työpaikka tosi syvältä.

      • Anonyymi

        Avekkikoulutus oli kyllä tosiaan ihan uskomatonta!
        Teidän täytyy vaan hyväksyä että jos teidän päälle käydään niin et välttämättä ole enää entisestään,siis mitä hittoa!!!
        Tottakai jokaisella on oikeus puolustautua!!!
        Vammaisuus ei ole vapaudu vankilasta kortti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avekkikoulutus oli kyllä tosiaan ihan uskomatonta!
        Teidän täytyy vaan hyväksyä että jos teidän päälle käydään niin et välttämättä ole enää entisestään,siis mitä hittoa!!!
        Tottakai jokaisella on oikeus puolustautua!!!
        Vammaisuus ei ole vapaudu vankilasta kortti

        Avec koulutus on poliittisen eliitin suojatyöpaikkoja.


    • Anonyymi

      Vaalijalan tilataan eniten vaseliinia

    • Anonyymi

      Yksityisyrittäjä Kakkonen on isoin luu hoitsujen helmoissa.

    • Anonyymi

      Sukulaiset,kaverit,hyvät suhteet (nuolijat) pärjää. Ulkopuoliset outoja ja eteneminen työssä lähes mahdotonta. Virat edeltä suplittuja. Eläke virkoja joten työ tehdään sinnepäin. Työpaikat useimmiten hiljaisessa haussa. Kiusaamista kyllä.

    • Anonyymi

      Kanki Kak.. selle toinen johtoan paikka. Poliittinen kohdallaan, liikka kohdallaan ja hyvät miessuhteet kohdallaan.

    • Anonyymi

      Vaalijalan kellokkaat on sisäsiittoisia. Viimaksi löytyi töitä VR Ilmalan varikon kylmälaiteasentajalle.

      • Anonyymi

        Ilmalassa tuli oltua jo 90 luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmalassa tuli oltua jo 90 luvulla.

        Niin olin miekii..


    • Anonyymi

      Hyvä mesta.

      • Anonyymi

        Ilman lasta tytötellään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman lasta tytötellään

        Tarkoitat siis että olet nainen vailla lasta, niin sinua sanotaan tytöksi. Onko miespuoliset asialla ?


    • Anonyymi

      En suosittele!

    • Anonyymi

      Pieksäjärven rantamaisemissa hieno paikka. Mukavat työkaverit, kiva lähteä töihin.

    • Anonyymi

      Jos nappaa pieni palkka, huonot työajat, naisvaltainen kyräilevä ilmapiiri, huonot pomot, sylkykuppina oleminen ja väkivallan uhka töissä niin eikun sinne töihin vain.

      • Anonyymi

        Diak hallituksen puheenjohtaja lestadiolainen Pentikäinen ei tuo Diak koulua Pieksämäelle. Lentojen kannatus on Länsirannikolla ja Pohjois Pohjanmaalla.


    • Anonyymi

      Onko Vaalijalassa ainoastaan kehitysvammaisia lapsia vai onko myös aikuisia? ..ja onko muita kuin vammaisia?

      • Anonyymi

        Kyllä oli, ainakin 90-luvulla sellaisia, jotka olisivat kuuluneet mielenterveys-hoitoyksikköön. Se olisi hyödyttänyt heitä enemmän.


    • Anonyymi

      Hoitajat eivät keskittyneet tarpeeksi lasten tarpeisiin. Aika meni omista henkilökohtaisista asioista keskusteluun, kovalla äänellä.
      Monella varmasti paljon ammattitaitoa, mutta ei herkkyyttä kohdata isoja ongelmia. Liian paljon ihmisiä pienissä tiloisssa, asioissa jossa tarvitaan sensitiivisyyttä, kuuntelua ja rauhallisuutta.

      • Anonyymi

        Päällikkö tason ihmisiä on moninkertaisesti verrattu osastotyöhön.
        Henkilöstö päällikkö hoitaa kuntoutus osaston johtaja tasolta ylöspäin asioita. Tekee työtä että entisillä osastonhoitajilla menee joka päivä hyvin.
        Kuka huolehtii että perushoitajilla ja hoidettavilla menee joka minuutti varmasti hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päällikkö tason ihmisiä on moninkertaisesti verrattu osastotyöhön.
        Henkilöstö päällikkö hoitaa kuntoutus osaston johtaja tasolta ylöspäin asioita. Tekee työtä että entisillä osastonhoitajilla menee joka päivä hyvin.
        Kuka huolehtii että perushoitajilla ja hoidettavilla menee joka minuutti varmasti hyvin.

        Pitääkö prkl hoitajillakin olla hoitajat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö prkl hoitajillakin olla hoitajat!

        Koko Vaalijalan sirkus pyörii sillä että hoitajat nusnus toisiaan.


      • Anonyymi

        Juu ja ei sitä tilannetta taida helpottaa yhtään tämä pienien sekä myöskin isompien väkivaltaisuus. Kun ei asiakkaan älyllinen kapasiteetti kykene käsittelemään isoja asioita vaan siinä kohtaa kun ymmärrys loppuu niin alkaa nyrkki heilumaan. Itsehän en työskentele hoitoalalla mutta kuullut juttuja kaverin serkun koiran suusta.


    • Anonyymi

      Millä mömmöillä saadaan hoidokkien seks.halut pidettyä kurissa.

      • Anonyymi

        Siksi on seksiterapeutit Jari ja Jouni. Kyllä siinä kanki kaatuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi on seksiterapeutit Jari ja Jouni. Kyllä siinä kanki kaatuu.

        No huhhuh. Sen ymmärrän jos nainen on seks.terapeutti mutta mies?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No huhhuh. Sen ymmärrän jos nainen on seks.terapeutti mutta mies?!

        Vain mies voi tietää sen ja nainen tuntea näin karkeasti jaoteltuna. Tietenkin poikkeuksia myös sattuu porukkaan. Tärkeintä on positiivinen ja avoin mieli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain mies voi tietää sen ja nainen tuntea näin karkeasti jaoteltuna. Tietenkin poikkeuksia myös sattuu porukkaan. Tärkeintä on positiivinen ja avoin mieli.

        No jotenkin pervoo


      • Anonyymi

        Kyllähän sitä jarrua on saatavilla. Se on sitä samaa mitä oli armeijassa, siksi ei syöty aamupuuroa ennen vapaata viikonloppua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän sitä jarrua on saatavilla. Se on sitä samaa mitä oli armeijassa, siksi ei syöty aamupuuroa ennen vapaata viikonloppua!

        ei armeijassa mitään jarrua syötetty.älä puhu paskaa.itse et ole terve kun tuollaista keksit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän sitä jarrua on saatavilla. Se on sitä samaa mitä oli armeijassa, siksi ei syöty aamupuuroa ennen vapaata viikonloppua!

        nykyään jo partiolaisille annetaan melatoniiniä ett nämä saatanan lapsenraiskaajat pääsee hommiin.jos sellaisen partionjohtajan tavoitan niin häneltä häipyy lapset ja muutkin naimiset iäksi mielestä.pelät pallit ei ota eteen ja kusta voi mehupilliä apunakäyttäen.


    • Anonyymi

      Herää syvä huoli kun lukee näitä kommentteja. Lapsenlapseni on Vaalijalassa. Vaikenee kuin muuri sielläolostaan. Kysyinpä mitä tahansa vastaus on :"en mää muista " .
      Lapsi 9 vuotias kaunis poika.
      Onko syytä huoleen ?????

      • Anonyymi

        Johtajat vonkaa alaisiaan toimistonsa kahden kesken syvä haastatteluun.


      • Anonyymi

        On syytä huoleen ei ole hyvä paikka kellekään puhun kokemuksesta lapsi pois sieltä heti jos vaan mahdollista


      • Anonyymi

        Onko vaan uskottava että kaikki hyvin. Suomessa paljastuu jatkuvasti uusi hyväksikäyttöjä. Ei ole kauan kun Saksassa paljastui hyvin suuri rinki miehiä jotka kiinnostuneita seksuaalisesti lapsista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vaan uskottava että kaikki hyvin. Suomessa paljastuu jatkuvasti uusi hyväksikäyttöjä. Ei ole kauan kun Saksassa paljastui hyvin suuri rinki miehiä jotka kiinnostuneita seksuaalisesti lapsista.

        Kun pomon heppi työntekijän pesään kilahtaa työntekijän matka helpompi on töihin alkaa. Paaran aikaan lentopallo turnaukset Helsinkiin sekajoukkueilla oli tärkeitä naisten tulevaisuuden kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vaan uskottava että kaikki hyvin. Suomessa paljastuu jatkuvasti uusi hyväksikäyttöjä. Ei ole kauan kun Saksassa paljastui hyvin suuri rinki miehiä jotka kiinnostuneita seksuaalisesti lapsista.

        Olin vaalijalassa nuorempana välillä viikon jaksoilla ja koin seksuaalista ahdistelua mieshoitajilta. olin silloin 13v Vika kerta siel oli niin ahdistava et oli pakko kertoo vanhemmille. Sen jälkeen en enää sinne menny.


    • Anonyymi

      Asiakkaan, lähiomaisen näkökulmasta hyvin vähän positiivista palautetta annettavaa.

      • Anonyymi

        kerrotko lisää, nämä on tuotava julkisuuteen. Itsekin olen omainen ja alku on ollut kaaottista. Ongelmia on ollut kaikilla tasoilla.


      • Anonyymi

        Oikea asenne itse vastaan ihan rehellisen aentisen asiakkaan näkökulmasta ei todellakaan hyvä paikka tulin pois huonompana mitä menin olin siellä vuonna 2008


    • Anonyymi

      Surullista luettavaa tämä ketju.

      • Anonyymi

        Ihan soopaa kirjoittavat ajan kuluksi ja toisten viihdykkeeksi.


    • Anonyymi

      Kiva täällä kirjotella juttuja tietämättä mitä arki on. Vaalijalassa on osaamista jollaista ei ole koko suomessa. Sinne viedään kaikista haastavimmat kaukaa ympäri suomen kun ei pärjätä toisella kantilla maata.

    • Anonyymi

      Moni tuntuu tykkäävän, työkaverit kivoja, hyvä yhteishenki.

    • Anonyymi

      Niin varmaan,kyllä kai sitä naamatusten työkavereita kehutaan ja facessa yms sos.mediassa mutta totuus on oikeasti toinen. Jotkut harvat voi olla keskenään ystäviä töissä mutta siihen se jääkin. Samaa paskasakkiakuun muuallakin, ei Vaalijala mikään paratiisi ole.

      • Anonyymi

        Naiset pärjää kun isot tissit ja polvet pomolle 90 asteen kulmaan auki.


      • Anonyymi

        Ei paratiisi mutta mielestäni hyvä työpaikka. Itse on nuorempana kierrellyt erityyppisissä hoitopaikoissa. Nyt vaalijalassa. On kurjaa kun nuristaan ja valitetaan asioista täällä palstoilla. Ei niihin parannuksia täällä saa. Pitää osata avata asiallisesti suunsa työyksikön epäkohdista töissä. Ei ne muutokset hetkessä tapahdu. Asiakkaita on kuunneltava ja kunnoitettava niin kuin työkavereitakin. Jos ei itsellä ole parannusehdotuksia epäkohtiin niin silloin kannattaisi olla hiljaa. Miettiä ainakin mitä suustaan syytää. Jokainen hoitaja on ilmoitus vastuussa jos havaitsee kaltoinkohtelua yms.


    • Anonyymi

      Minä olen trans, töissä mies ja kotona nainen.

      Tykkään sateenkaari potilaista ja työntekijöistä.

      Kaikilla on samat ihmisoikeudet

    • Anonyymi

      Satamaan ei kannata töihin hakea. Kyräilyä selän takana ja mustamaalaamista lähes joka päivä. Riippuu tietysti ketkä on työvuorossa. Miesten kanssa on ihan jees tehdä töitä. Johtaja puhuu eniten paskaa tupakkapaikalla ja saa hyvät tyypit lähtemään muualle töihin. En tiedä kuinka kauan jaksan tätä...

      • Anonyymi

        Jaa, vai niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, vai niin.

        Koska Vaalijalan työntekijöiden asiakkaat on kehareita työntekijöillä järjestetty paljon sosiaalisia palkintovirkoja.
        Työajalla suurin osa löysää hoitaa kunnallispolitiikkaa. Elämä menee jumiin eläköityessä. Huomattavat ylijäämä ruoka, ylityö ja oman auton käyttökorvaukset loppuu. Paniikki elintason asettumisesta muiden kuolevaisten tasolle aiheuttaa pelkotiloja ja alkoholismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska Vaalijalan työntekijöiden asiakkaat on kehareita työntekijöillä järjestetty paljon sosiaalisia palkintovirkoja.
        Työajalla suurin osa löysää hoitaa kunnallispolitiikkaa. Elämä menee jumiin eläköityessä. Huomattavat ylijäämä ruoka, ylityö ja oman auton käyttökorvaukset loppuu. Paniikki elintason asettumisesta muiden kuolevaisten tasolle aiheuttaa pelkotiloja ja alkoholismia.

        Nykyään enenevissä määrin enemmän muuta kuin niitä vanhan koulukunnan "kehareita", on vaikka minkälaista kriminaalia ja hyväksikäyttäjä tontilla. Asiakkailla enemmän oikeuksia kuin niitä velvollisuuksia. Henkilökunta hampaatonta, heille jää vain ohjausvelvoite. On asiat muuttuneet paljon viimeisen niistä yhdeksänkymmentäluvun lamavuosista, sitä ei varmaan kukaan osaa kertoa ovatko ne muuttuneet parempaan vaiko, mutta silti "ihmisyys on asenne".


      • Anonyymi

        Mielestäni tämä jos mikä on seläntakana paskan puhumista...mustamaalaamista. Jos asiat noin pahasti niin kannattaa mielestäni itse ymmärtää lähtee pois. Mutta ennen toiseen yksikköön...työpaikkaan siirtymistä kannattaa opetella puhumaan avoimesti työyksikössä jotta ei ongelma asiat pääse kasvamaan liian suuriksi.


    • Anonyymi

      Tää viimeisin viesti on ihan kuraa....

      • Anonyymi

        Ennuste Essoten kuntalaskutuksesta
        Ennuste Essoten kuntakohtaisesta laskutuksesta vuonna 2022. Suluissa oleva summa kertoo, miten paljon kustannukset nousevat talousarvion luvuista.

        Hirvensalmi: 12 miljoonaa ( 840 000 euroa)

        Juva: 32 miljoonaa ( 2,2 miljoonaa euroa)

        Kangasniemi: 28 miljoonaa ( 2,0 miljoonaa euroa)

        Mikkeli: 255 miljoonaa ( 17,7 miljoonaa euroa)

        Mäntyharju: 31 miljoonaa ( 2,2 miljoonaa euroa)

        Pertunmaa: 10 miljoonaa ( 690 000 euroa)

        Puumala: 12 miljoonaa ( 830 000 euroa)

        Joroinen: 9 miljoonaa ( 620 000 euroa)

        Pieksämäki: 27 miljoonaa ( 1,9


      • Anonyymi

        Ennuste Essoten kuntalaskutuksesta
        Ennuste Essoten kuntakohtaisesta laskutuksesta vuonna 2022. Suluissa oleva summa kertoo, miten paljon kustannukset nousevat

        Pieksämäki: 27 miljoonaa ( 1,9


      • Anonyymi

        Ei ole kouluttomat pennut pääsee sormia pyörittää ilman koulutusta.ja viina haisee ja kukaan ei välitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kouluttomat pennut pääsee sormia pyörittää ilman koulutusta.ja viina haisee ja kukaan ei välitä.

        No joo, eihän Vaalijala ole mikään semmoinen firma, joissa hirveästi tykätään tip tap leikeistä, peukalo, etusormi jne. Firmoissa on hirveän tärkeää tulosvastuu tai muuten ulos. On kyllä hirveän vaikea uskoa etteikö Vaalijalassa kukaan välitä hajuista, palkat harmonisoitu tai ainakin työstettävänä ja kaikkea muuta.


    • Anonyymi

      Ei pidä paikkaansa.bEiköhän ne kouluttomattomat pennut haise viinalle metsä raksa auto jne firmoissa. Nuoret oppii kyllä ja parantavat tapansa. Jos nyt jossakin joku vahinko. Kaikki on ollu joskus nuoria.

      • Anonyymi

        KYLLÄ SE VAAN PAIKKANSA PITÄÄ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KYLLÄ SE VAAN PAIKKANSA PITÄÄ

        Verstaan miehet on kovia panemaan toimistolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verstaan miehet on kovia panemaan toimistolla.

        Suurimpia rosvoja ne siellä on.Ja miksi ei varastolle haettu julkisesti pomoa vaan JÄNTTI MÄNTTI pääs isänsä HANNU MÄNTIN SIJALLE.TURHIA PERKELEEN RÄKÄNENIÄ MOLEMMAT,ja kaiken lisäks nuorempi vielä vittumaisempi.TERVEISET LÄHETTÄÄ,sieltä samasta talosta.


      • Anonyymi

        PISTÄKÄÄ POIJILLE PILLIÄ SUUHUN NIIN OOTTE HILJAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verstaan miehet on kovia panemaan toimistolla.

        Tiedän ja tein sinusta ilmoituksen ukolles.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän ja tein sinusta ilmoituksen ukolles.

        Jos duunarin palkka on 1950 € kuussa ja pääministerin 15000€ kk niin missä vika.
        Jos älykkyys riitä opiskella lakimeksi tai edes kandiksi kuten Antti Lindman niin jokainen saa palkkaa älykkytensä mukaan. Se että on vasemmistoliiton varavaltuutettu on negatiivinen asia työelämässä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe