Vikakoodien lukulaite

Vikakoodi friikki

Kuka kertoisi mikä lukulaite on hyvä ja monipuolinen teeseitse miehelle, autoni on c180 w203 vm 2007
Laite saa kernaasti olla läppäriin liitettävääkin mallia.
Vinkeistä kiitän, asiaan paneutumattomana luotan kokeneiden suosituksiin.

17

22815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei hyvä vaan
      • Eemelillä eteenpäin

        Ei ole kuin yksi oikea testeri STAR, sinulla ei pidä oleman muita testereitä. Star on ainoa testeri kun ruvetaan selvittämään mersun sielunelämän synkkiä puolia. Suosittelen myös liittymistä Suomen MB-klubiin, jäsenyyden myötä saa käyttöoikeuden Daimlerin Wissiin ja Asraan sekä Epc tietokantoihin tehtaan serverille.


      • Vikakoodi friikki
        Eemelillä eteenpäin kirjoitti:

        Ei ole kuin yksi oikea testeri STAR, sinulla ei pidä oleman muita testereitä. Star on ainoa testeri kun ruvetaan selvittämään mersun sielunelämän synkkiä puolia. Suosittelen myös liittymistä Suomen MB-klubiin, jäsenyyden myötä saa käyttöoikeuden Daimlerin Wissiin ja Asraan sekä Epc tietokantoihin tehtaan serverille.

        Kiitos vastaajille, taitaa olla niin että luovun hankinta-ajatuksesta, näyttävät olevan kalliita ja on epävarmaa osaisiko laitetta edes käyttää siten että siitä saisi irti tietoja ongelmien ratkaisuun.
        Lienee niin että Motonetin tms. edullisilla laitteilla ei tee mitään?


      • ei hyvä mutta.
        Vikakoodi friikki kirjoitti:

        Kiitos vastaajille, taitaa olla niin että luovun hankinta-ajatuksesta, näyttävät olevan kalliita ja on epävarmaa osaisiko laitetta edes käyttää siten että siitä saisi irti tietoja ongelmien ratkaisuun.
        Lienee niin että Motonetin tms. edullisilla laitteilla ei tee mitään?

        Tämänkin kanssa tulee toimeen.

        http://www.elekma.com/maxidiag_md702_vikakoodinlukija_kaikki_jarjestelmat


      • MB211 2004
        ei hyvä mutta. kirjoitti:

        Tämänkin kanssa tulee toimeen.

        http://www.elekma.com/maxidiag_md702_vikakoodinlukija_kaikki_jarjestelmat

        Minulla on tuo md802 versio ja sillä oon pärjännyt hyvin MB211 kanssa. Sen avulla oon tehnyt kaikki jarrutyöt ja jarrunesteiden vaihot jne. Kaivaa todella hyvin mersun sielun esille. Voin suositella.


    • Mersu_mies

      Minä olen vikakoodit lukenut ihan muutaman kympin laitteella, jonka E-Ville:ltä tilasin. Samoja halpoja laitteita näyttää olevan Motonetilläkin ja toiminevat. Mikä mielenkiintoista niin hankkimani halpalaite ei juuri muissa toimikaan kuin juuri Mersussa. Vanhassa Bemarissa on oma muista poikkeava liitäntä ja ranskalaisia eivät kiinalaiset taida "tukea" eli ne eivät löydy ajoneuvoluettelosta laitteen käynnistyessä. Mersua laite osaa ehdottaa heti ja odottaa vaan käyttäjän toimia. Niin ja voihan Motonetin pojilta aina kysyä ja tehdä mahdollisesti avokaupan, jolloin voi palauttaa epäsopivan laitteen :)

      • Vikakoodi friikki

        Mielenkiintoista, kerrotko laitteen tyypin ja mahdollisia kokemuksiasi.
        Terveisin Seppo


    • Juuso 49

      Mitkään alle 150 vikakoodinlukijat eivät sammuta esim.srs valoa.Moottoridiagnoosivalon kyllä sammuttavat.

    • Mersu_mies

      No jos oikein katselin E-Villen sivuja niin mainitsemani laite on Grade-2 E OBD2 -yleisvikakoodinlukija. Tuotteesta on aika monta arvostelua, osa porukasta haukkuu ihan suohon laitteen ja osa kiittelee sitä. Minulla on ainakin C-Mersussa osannut hakea vikakoodit ja poistaa ne. SRS-valoa, joka lienee turvalaitteisiin kytkyssä, en itse kyllä poistaisikaan, vaan antaisin vaikka parjatun Vehon katsoa vikaa. E-Villen tuotteet tulevat Kiinan suunnasta kaikki, mutta ainakin minun kohdallani takuuasiat ovat toimineet jopa Suomen liikkeitä paremmin. Pitkästä matkasta johtuen aikaa on kyllä mennyt rutosti kaikissa tapauksissa E-Villen kanssa.

      • Eemelillä eteenpäin

        DIY periaatteella mersun kanssa pelatessa pitää muistaa että on kaksi eri asiaa vikakoodi ja korjata vika koska koodin lukijalla ei tehdä muuta kuin luetaan koodeja ulos auton järjestelmästä. Halvimmissa vehkeissä saat jonkin koodin ulos joka pitää jostain muualta selvittää mikä se on. Mersun tapauksessa voi olla että koodin lukulaite antaa väärän koodin tai ei ymmärrä mikä se on.

        Star-testeri ja sen hyvät kopiot lukevat koodit, kertovat järjestelmän tilasta ja niiden avulla koodataan jos järjestelmään vaihdetaan osia tai jonkin osan elektroniikkaa päivitetään. Tätä tarvitaan jos autolle aletaan itse tehdä sellaisia korjaustöitä missä jollain muotoa on jokin yhteys auton elektroniikkaan.


      • Anonyymi

        Juu yleensäkään ei kovin fiksua poistaa turvalaitteiden koodit vaan pitäs korjata ne viat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu yleensäkään ei kovin fiksua poistaa turvalaitteiden koodit vaan pitäs korjata ne viat

        Yleensä, jos on korjaamista vaativa vika, ei poistaminen edes auta, vaan se vikavalo syttyy heti uudestaan. Mutta tilapäisen häiriön voi kyllä poistaa, ja jos pysyy pois, niin ei siellä ole ollut mitään pysyvää vikaa. Esim alijännitetilanne voi tehdä erilaisia "vikoja" autoon. Silloin pitäisi tutkia akkuja ja latausjärjestelmää, eikä pelkästään sitä turvalaitetta.


    • Mersu_mies-1

      Minulla on tähän saakka pitäytynyt antamaan samaa yhtä vikakoodia, jonka merkityksen olen netin kautta mersupalstoilta selvittänyt. Ja auton käytös viittaakin koodin ilmaisemaan vikaan. Jotta ei koko ajan sama vikakoodi "1 störung" näy mittaristossa, on ihan mukava saada se halvalla laitteella poistettua. Voihan sitä tietysti ajaa Veho-huoltoon poistamaan tai jopa vian korjauttamaan, mutta jos vika ei ilmene kuin satunnaisesti niin en välttämättä sitä tee. Ajoahan ei jotkut viat estä, eivätkä aiheuta turvallisuusriskiä, korkeintaan suorituskyky saattaa heiketä hiukan. Minulla ilmennyt vika on senverran eksoottinen, että Vehon miehelläkin meni hiukan aikaa sen selvitykseen ja korjaavan varaosan (a' 60,- euroa) löytämiseen.

    • terone1

      Carsets.co.uk osoitteesta tilaat autocom cdp testerin. Käy kaikkiin merkkeihin ja onnistuu kaikki vikakoodit, myös srs valot yms! Hinta on hieman yli 100 ja tulee tuilta dhl:n kyydissä n. Viikossa. Sieltä voi mukaan tilata johtosarjan parilla kympillä missä on eri automerkkien adapterit mm. se mersun pyöreä liitin.

      • kyssäri

        Saako suomenkielistä versiota tuohon hintaan tai ees onko mahdollista saada uusia ohjelmistopäivityksiä ??? Hyvä laite nim 5 vuotta käyttäneenä :))


      • Ilpo98765

        Piraattituotteita ei kannata käyttää. Aito "made in Sweden" maksaa pari tonnia lisenssimaksut päälle. Ei ole eka kerta kun piraattilaitteella on auto rikottu.


      • NurmiNipa

        Höpön höpön, sama softat mutta purettu sarjanumerointi...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe