Miksi ostaa mitään muuta kuin halvinta maitoa?

xcvsefefhfd

Kauppojen maidoissa on suht iso hintaero, joten kysymys kuuluu: miksi ostaa muuta kuin halpamerkin maitoa? Maku on ihan sama.

99

2792

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laktoositon

      Merkillä, ei edes "haplaperkillä" ei ole mitään väliä, vain litrahinta ratkaisee.

    • cowmuumuu

      Lehmä on lehmä on lehmä.

      Voi kysyä myös mitä tun järkeä on ostaa esim veen vettä törkeään litrahintaan vaikka se on samaa pskaa mitä kraanastakin saat.

      Mutta osa länsimaisista ihmisistä täyttää maslown tarvehierarkiaa niin skitsofreenisesti että kai siitäkin saa jotain kicksejä ?

    • eri purkeissa

      Usein se maitokin on samaa...

    • ostan vain parasta

      Ehkä siksi, ettei leimaudu kassajonossa köyhäksi luuseriksi, jos korista löytyy jotain v*tun halpis-rainbow:ta...

      • Huutonaurua :D :D :D

        Parasta....?! :D :D :D Tää oli ehottomasti illan vitsi! Onneksi mun itsetunto ei ole kiinni ostosteni tuotemerkeistä.. ;D


      • Juuri siksi

        Niin se halpis rainbow on Ingmannia ja sattuu olemaan lähimeijeristä, joten meitä luusereita on aika paljon mitkä suosii juuri sitä ja sen vuoksi.


      • Lidl=laatua
        Juuri siksi kirjoitti:

        Niin se halpis rainbow on Ingmannia ja sattuu olemaan lähimeijeristä, joten meitä luusereita on aika paljon mitkä suosii juuri sitä ja sen vuoksi.

        Näiden "kotimaisten" Pirkka- tuotteiden kansa saa olla tarkkana, ne kun eivät ole Suomea nähneetkään. Esim. uunituoretta Pirkka-patonkia Puolasta jne. Mieluummin saksalaista.


      • Alles klar
        Lidl=laatua kirjoitti:

        Näiden "kotimaisten" Pirkka- tuotteiden kansa saa olla tarkkana, ne kun eivät ole Suomea nähneetkään. Esim. uunituoretta Pirkka-patonkia Puolasta jne. Mieluummin saksalaista.

        Ei kaiken tarvitse olla suomalaista, tuo maito on ja ok.
        Lidliin en yhdistä laatusanaa ja sielläkin vain osa tuotteista on suomalaisia tai saksalaisia.


      • Mistä näitä sikiää
        Lidl=laatua kirjoitti:

        Näiden "kotimaisten" Pirkka- tuotteiden kansa saa olla tarkkana, ne kun eivät ole Suomea nähneetkään. Esim. uunituoretta Pirkka-patonkia Puolasta jne. Mieluummin saksalaista.

        Mistä ihmeestä te saatte sinne Lidliin SAKSALAISTA MAITOA? Onko tullut mieleen vilkaista purkkia tarkemmin..? Ihan suomalaista Suomessa pakattua se on, vain tuotemerkki Milbona on saksalainen. Sama juttu Arla-Ingmannissa, suomalaista maitoa ja Suomessa pakattu, vain tuotemerkki on ruotsalailen...

        Olisko aika heivata ne ennakkoluulot sinne missä pippuri kasvaa ja avata silmät todellisuudelle? Jos jokainen vaivautuis katsomaan mistä kannattaa mitäkin maksaa, niin ehkä meillä suomalaisilla olis joskus edes toiveita saada ruuan hinta laskusuuntaan jatkuvan nousun sijaan!


      • sieltäpä sikiää
        Mistä näitä sikiää kirjoitti:

        Mistä ihmeestä te saatte sinne Lidliin SAKSALAISTA MAITOA? Onko tullut mieleen vilkaista purkkia tarkemmin..? Ihan suomalaista Suomessa pakattua se on, vain tuotemerkki Milbona on saksalainen. Sama juttu Arla-Ingmannissa, suomalaista maitoa ja Suomessa pakattu, vain tuotemerkki on ruotsalailen...

        Olisko aika heivata ne ennakkoluulot sinne missä pippuri kasvaa ja avata silmät todellisuudelle? Jos jokainen vaivautuis katsomaan mistä kannattaa mitäkin maksaa, niin ehkä meillä suomalaisilla olis joskus edes toiveita saada ruuan hinta laskusuuntaan jatkuvan nousun sijaan!

        Tietääkseni se UHT-maito ei ole suomalaista.


      • Valionako maistuu?
        sieltäpä sikiää kirjoitti:

        Tietääkseni se UHT-maito ei ole suomalaista.

        No moniko sitä UHT-maitoa juo, vaikka ostaisi Prismasta ja Valion merkillä pakattuna? Harvalle maistuu.. se on tarkotettu lähinnä leivontaan ja ruuanvalmistukseen.


      • MilbonaValioIngman?
        Mistä näitä sikiää kirjoitti:

        Mistä ihmeestä te saatte sinne Lidliin SAKSALAISTA MAITOA? Onko tullut mieleen vilkaista purkkia tarkemmin..? Ihan suomalaista Suomessa pakattua se on, vain tuotemerkki Milbona on saksalainen. Sama juttu Arla-Ingmannissa, suomalaista maitoa ja Suomessa pakattu, vain tuotemerkki on ruotsalailen...

        Olisko aika heivata ne ennakkoluulot sinne missä pippuri kasvaa ja avata silmät todellisuudelle? Jos jokainen vaivautuis katsomaan mistä kannattaa mitäkin maksaa, niin ehkä meillä suomalaisilla olis joskus edes toiveita saada ruuan hinta laskusuuntaan jatkuvan nousun sijaan!

        Kyllä meidän Vuosaaren Lidlissä on tavallista pastöroitua kevytmaitoa (Milbona) 1,5 %.Valmistettu Saksassa ja maksaa 0,78 EUR. Maistuu hyvälle. Kuluttajaviranomaisten pitäisi nyt panna Lidl kiinni, kun myyvät maitoa halvemmalla, kuin Valio ikinä. Eikä tämä ole edes Lidlille mikään sisäänvetotuote. Se nyt vaan on 10 centtiä halvempaa, kuin Milbona, joka on valmistettu esim Hämeenlinnan meijerissä. Samassa kaapissa molempia. Ja samanmakuisia.


      • Roope-ankka
        Juuri siksi kirjoitti:

        Niin se halpis rainbow on Ingmannia ja sattuu olemaan lähimeijeristä, joten meitä luusereita on aika paljon mitkä suosii juuri sitä ja sen vuoksi.

        Monet halpismerkit ovat samalta tuotantolaitokselta lähtöisin, mutta hinta on paljon halvempi. Seuratkaapa varsin uteliaisuuttanne merkkituotetta, valmistuspaikkaa ja ainesosaluetteloa ja huomatkaa, että säästätte euroja.

        On se tyhmää maksaa liikaa, ja itse olen ainakin ylpeä siitä, etten maksa esim. paketista jos vieressä on sama tuote ja paljon halvempi. Esim. Pirkka, Euroshopper ym. kannattaa syynätä läpi, yleensäkin nk. halpistuotteet. Samalta tehtalta, yhtä hyviä mutta paketti hieman vähemmän koristettu.

        Ei kauppiaita kannata pönkittää, kauppa ottaa aina omansa korkojen kera.


      • Milj
        MilbonaValioIngman? kirjoitti:

        Kyllä meidän Vuosaaren Lidlissä on tavallista pastöroitua kevytmaitoa (Milbona) 1,5 %.Valmistettu Saksassa ja maksaa 0,78 EUR. Maistuu hyvälle. Kuluttajaviranomaisten pitäisi nyt panna Lidl kiinni, kun myyvät maitoa halvemmalla, kuin Valio ikinä. Eikä tämä ole edes Lidlille mikään sisäänvetotuote. Se nyt vaan on 10 centtiä halvempaa, kuin Milbona, joka on valmistettu esim Hämeenlinnan meijerissä. Samassa kaapissa molempia. Ja samanmakuisia.

        Joo milboona voi olla kotoisin vaikka kuinka vehreitä alppiniityltä.


      • oiuhiogvyuc
        Valionako maistuu? kirjoitti:

        No moniko sitä UHT-maitoa juo, vaikka ostaisi Prismasta ja Valion merkillä pakattuna? Harvalle maistuu.. se on tarkotettu lähinnä leivontaan ja ruuanvalmistukseen.

        UHT-maidon tärkein ominaisuus on pitkä säilyvyys jopa huoneenlämmössä. En ole kuullut, että se olisi "tarkotettu lähinnä leivontaan ja ruuanvalmistukseen".


      • Pirkka
        Lidl=laatua kirjoitti:

        Näiden "kotimaisten" Pirkka- tuotteiden kansa saa olla tarkkana, ne kun eivät ole Suomea nähneetkään. Esim. uunituoretta Pirkka-patonkia Puolasta jne. Mieluummin saksalaista.

        Pirkka jogurtti on saksasta. minun ystävä on töissä tuolla ja kysyi minulta kun minä tunne Pirkka brändi.....


    • peräilmajoki

      Halpismaito pierettää, maitojuoma (kallista) ei.

      • Kulinaristikokki

        Luomumaito ei pieretä, mutta on tosin vähän kalliimpaa kuin tavallinen maito, mutta edullisempaa, terveellisempää ja paremman makuista kuin maitojuoma


    • Puolueeton Ratkaisu

      Anteeksi vain mutta MAIDOSSA ne erot huomaa :D Valion tölkit saan auki eikä vaito maistu kitkerältä vaan sopivan makealta. Arlan purkkeja taas en saa auki vaikka tästä huolimatta halvan hinnan takia ostaisin, mutta siinä on se kitkerä maku JOSTA EN TYKKÄÄ. Tämä oli puolueeton ratkaisu miksi ostan kalliimpaa, säästää aikaa ja maistuu paremmalta. Ja tölkkikin on hieno!

      • Maalta kotoisin

        Tiesitkö, että lehmien ruokinta vaikuttaa maidon makuun? Syksyllä säilörehuun siirtyminen maistuu maidossa pari viikkoa ja keväällä puolestaan ulkoruokintaan siirtyminen maistuu muutaman viikon.. Se on ihan sama, mikä firma sen maidon pakkaa, ruokinta vaikuttaa ja on aina vaikuttanut. Ehkäpä olet maistanut "kitkerää" maitoa juuri ruokintamuutoksen aikaan... ja nuohan on eri osissa Suomea eri aikaan, ellet tiennyt, kas kun Suomen ilmasto ja vuodenajat muuttuu eri tahtia eri osissa..

        Itselleni on ihan sama minkä tuotemerkin logo siinä purkissa on, tuottajalle siitä ei makseta sen enempää, miksi siis maksaisin itsekään..


      • Lehmät ovat sisällä
        Maalta kotoisin kirjoitti:

        Tiesitkö, että lehmien ruokinta vaikuttaa maidon makuun? Syksyllä säilörehuun siirtyminen maistuu maidossa pari viikkoa ja keväällä puolestaan ulkoruokintaan siirtyminen maistuu muutaman viikon.. Se on ihan sama, mikä firma sen maidon pakkaa, ruokinta vaikuttaa ja on aina vaikuttanut. Ehkäpä olet maistanut "kitkerää" maitoa juuri ruokintamuutoksen aikaan... ja nuohan on eri osissa Suomea eri aikaan, ellet tiennyt, kas kun Suomen ilmasto ja vuodenajat muuttuu eri tahtia eri osissa..

        Itselleni on ihan sama minkä tuotemerkin logo siinä purkissa on, tuottajalle siitä ei makseta sen enempää, miksi siis maksaisin itsekään..

        "Syksyllä säilörehuun siirtyminen maistuu maidossa pari viikkoa ja keväällä puolestaan ulkoruokintaan siirtyminen maistuu muutaman viikon.. "

        Miten paljon nykyään lehmiä enää pidetään kesäisin ulkona? Kun maaseudulla ajelee kesällä, niin paljon polttoainetta kuluu, ennen kuin näkee pihalla karjaa, ja silloinkin ne ovat vain muutaman lehmän laumoja.

        Ravinnolla on tietysti suuri merkitys maidon makuun.


      • Maalta kotoisin
        Lehmät ovat sisällä kirjoitti:

        "Syksyllä säilörehuun siirtyminen maistuu maidossa pari viikkoa ja keväällä puolestaan ulkoruokintaan siirtyminen maistuu muutaman viikon.. "

        Miten paljon nykyään lehmiä enää pidetään kesäisin ulkona? Kun maaseudulla ajelee kesällä, niin paljon polttoainetta kuluu, ennen kuin näkee pihalla karjaa, ja silloinkin ne ovat vain muutaman lehmän laumoja.

        Ravinnolla on tietysti suuri merkitys maidon makuun.

        Ellet tiennyt, niin EU-säädösten mukaan niiden kantturoiden on pakko olla ulkona tietty vuorokausimäärä vuoden aikana.... ehkäpä olet ajellut sellaisissa paikoissa, missä niitä kantturoita ei enää ole...


      • Anti-valio

        Valio kuulemma tukee ydinvoimaloita ja siitä maistuu paha maku, mutta Lidlistä löytyy hyvää maitoa Milbonalta, purkitkin saa auki hyvin. "Punainen" maito on terveellisintä, eikä se lihota sillä juuri liika rasvan välttäminen lihottaa. Kerma on myös terveellistä, jos siinä ei ole lisäaineita. Jos syö kaiken päivää kevyttuotteita, ei tule kylläiseksi ja tulee syötyä epäterveellisesti. Lisäaineeton perusruoka, vanikka ja muut kunniaan.


    • silleensemenee

      Ei se kallis ole aina parasta niin maidoissa kuin muissakin tuotteissa. Täytyy vain löytää itselleen sopiva maku ja yrittää jatkaa sen kanssa.

    • numero333

      riippuen että onko kyseessä kotimainen lehmä vai ulkomaalainen lehmä, suomalaiset suosii suomalaista joten sen takia suomalainen tuote on kallis ( yleensä )

      • en finne igen

        Milbona kevytmaito (Lidl) 0.79 €/l, suomalainen. Rasvaton saman hintainen.


      • Niinkö tosiaan?

        No kerrotko vielä, että missä purkissa on "ulkomaisen kantturan" maitoa? Tuotemerkki ei kerro missä maassa se maito on lypsetty...


      • eljii
        en finne igen kirjoitti:

        Milbona kevytmaito (Lidl) 0.79 €/l, suomalainen. Rasvaton saman hintainen.

        > Milbona kevytmaito (Lidl) 0.79 €/l, suomalainen. Rasvaton saman hintainen.

        On tai ei. Tässä Hesan liepeillä rasvaton 0,81 €/l ja kevyt vähän kalliimpi


      • Wertaaja
        eljii kirjoitti:

        > Milbona kevytmaito (Lidl) 0.79 €/l, suomalainen. Rasvaton saman hintainen.

        On tai ei. Tässä Hesan liepeillä rasvaton 0,81 €/l ja kevyt vähän kalliimpi

        Meillä Prismassa kotimainen rasvaton maito 0,79 (-5,5% 0,747€) ja 1%-maito 0,99€ (-5,5% 0,936€), samat tuotteet S-Marketissa 0,93€ ja 1,05€.


      • VERTAILE AINA
        Wertaaja kirjoitti:

        Meillä Prismassa kotimainen rasvaton maito 0,79 (-5,5% 0,747€) ja 1%-maito 0,99€ (-5,5% 0,936€), samat tuotteet S-Marketissa 0,93€ ja 1,05€.

        Sellainen pikkujuttu: maito on ns "kilpailutuote" ja sen hinta vaihtelee marketeittain melkoisesti, myös paikkakuntakohtaiset erot on isoja... Pitäkääpä huvikseen hintaseurantasilmänne auki eri puolilla Suomea liikuskellessa... ne hinnat ei todellakaan ole samat joka paikassa!


      • Vihreä keiju

        Joskus onnistaa ulkomaalaisten tuotteiden suhteen, mutta enimmäkseen ainakin tuorevihannekset ovat ulkolaisista kauheita. Ostin neljä tomaattia ennen joulua, ulkolaisia; kaksi söin, niissä oli kova kerros ja paha maku. Kaksi odottaa jääkaapissa "tuomiopäivää" ja näköjään voivat hyvin, elikäs niissä on kemikaaleja suojana pilaantumiselta. Suomalaiset tomaatit, kurkut ja salaatit ovat puhtaita, läheltä tuotuja ja edistävät työllisyyttä, se ei ole paha asia, mutta valitettavasti EU:n herrat laskevat, että läheltä tuotu pitää maksaa paljon ja ulkomailta lennätetty tai rahdattu geenimanipuloitu muovivihannes maksaa vähemmän. Siitä suru.


    • kkniuhbvyuc

      Ja siinä plusmaidossa on extrakalsiumit ja deevitskut.

      • Ei tarvetta

        Mihin niitä extroja tarvitsee?


      • Eläkeläinen.
        Ei tarvetta kirjoitti:

        Mihin niitä extroja tarvitsee?

        Ikääntyvä ihminen, kuten minäkin, tarvitsee apuja luuston kestävyyden vuoksi. Mukavampi on juoda maitoa kuin syödä lisäravintotabletteja. Ei siihen hintaeroon minunkaan juomillani maitomäärillä yhden hengen talous kaadu.


      • Vanhanajanmaito
        Eläkeläinen. kirjoitti:

        Ikääntyvä ihminen, kuten minäkin, tarvitsee apuja luuston kestävyyden vuoksi. Mukavampi on juoda maitoa kuin syödä lisäravintotabletteja. Ei siihen hintaeroon minunkaan juomillani maitomäärillä yhden hengen talous kaadu.

        Joo, mutta terveytesi kaatuu, jos juot tuollaisia meijerien pilaamia myrkkymaitoja! Osta kaupasta mahdollisimman vähän käsiteltyä maitoa. Tutki vähän niitä purkkeja.


      • Eläkeläinen
        Vanhanajanmaito kirjoitti:

        Joo, mutta terveytesi kaatuu, jos juot tuollaisia meijerien pilaamia myrkkymaitoja! Osta kaupasta mahdollisimman vähän käsiteltyä maitoa. Tutki vähän niitä purkkeja.

        En minä tutki purkkeja vaan tutkin sisältöä ja luonnollisesti myös makua.

        Ne vanhanajan hurjia rasvamääriä sisältävät maidot ensinnäkin maistuvat kaamealle ja suttaavat rasvalla suupieletkin. Toiseksi maitorasva ei ole sitä, mitä minä haluan ensissijaisesti ja ylenmääräisesti sisääni kitata. Kohtuullinen voinkäyttö ruoanlaitossa riittää minulle.


      • Vanhanajanmaito
        Eläkeläinen kirjoitti:

        En minä tutki purkkeja vaan tutkin sisältöä ja luonnollisesti myös makua.

        Ne vanhanajan hurjia rasvamääriä sisältävät maidot ensinnäkin maistuvat kaamealle ja suttaavat rasvalla suupieletkin. Toiseksi maitorasva ei ole sitä, mitä minä haluan ensissijaisesti ja ylenmääräisesti sisääni kitata. Kohtuullinen voinkäyttö ruoanlaitossa riittää minulle.

        Homogenoimatonta luomumaitoa saa myös kevytmaitona eli ei ole pakko ostaa täysmaitoa.

        Maidon rasva ei nosta kolesterolia, jos maitoa ei ole homogenoitu, mutta se pitää näläntunteen pitkään loitolla. Siksi täysmaitoa juovat ovat hoikempia, kuin rasvattoman maidon (kurrin) kanssa pelleilijät.

        Vanhanajan maidot maistuvat oikealle maidolle ja vitaminoidut maidot maistuvat vedelle. Mieluummin juon vettä kuin mautonta maitoa. :)


      • ...

        Ei niitä extrakalsiumeja ja D-vitamiineja kannata myrkkymaidon lisukkeina nauttia.


      • Tympeää
        Vanhanajanmaito kirjoitti:

        Homogenoimatonta luomumaitoa saa myös kevytmaitona eli ei ole pakko ostaa täysmaitoa.

        Maidon rasva ei nosta kolesterolia, jos maitoa ei ole homogenoitu, mutta se pitää näläntunteen pitkään loitolla. Siksi täysmaitoa juovat ovat hoikempia, kuin rasvattoman maidon (kurrin) kanssa pelleilijät.

        Vanhanajan maidot maistuvat oikealle maidolle ja vitaminoidut maidot maistuvat vedelle. Mieluummin juon vettä kuin mautonta maitoa. :)

        No kylläpä sinua nyt kyrsii lujasti, kun minä vielä ainakin toistaiseksi saan juoda ja juonkin ihan sitä maitoa, mitä haluan ja joka vastaa minun tarpeitani.

        Ihme kontrolloijia ja päällepäsmäreitä tästäkin keskustelusta löytyy...


      • Vanhanajanmaito
        Tympeää kirjoitti:

        No kylläpä sinua nyt kyrsii lujasti, kun minä vielä ainakin toistaiseksi saan juoda ja juonkin ihan sitä maitoa, mitä haluan ja joka vastaa minun tarpeitani.

        Ihme kontrolloijia ja päällepäsmäreitä tästäkin keskustelusta löytyy...

        Tottakai saat. Itsekin pidin esim. maitojuomaa hyvänmakuisena, kun olin siihen tottunut. Kurrinkin makuun tottuu ja niihin vitamiinimaitoihin, mutta terveyssyistä, juon nykyään luomumaitoa.


      • Kaikenlaista!
        Vanhanajanmaito kirjoitti:

        Tottakai saat. Itsekin pidin esim. maitojuomaa hyvänmakuisena, kun olin siihen tottunut. Kurrinkin makuun tottuu ja niihin vitamiinimaitoihin, mutta terveyssyistä, juon nykyään luomumaitoa.

        "Tottakai saat."

        No miksi sitten olet jo viikkotolkulla hyökännyt minun perusteluitani ja henkilökohtaista oikeuttani vastaan? Miksi et hyväksy sitä, että toisilla ihmisillä on sinun mielipiteistäsi poikkeavia mielipiteitä ja toisenlaisia ravitsemuksellisia tarpeita?

        Diabetesta sairastavana iäkkäänä eläkeläisenä on minun mielestäni törkeää, että olet jatkuvasti kyseenalaistanut minun ruokavalioni oikeellisuuden. Vasta sen jälkeen, kun kerrot oman asiantuntemuksesi diabeteksen hoidossa, siirryn uskomaan sinun uskomuksiasi. Siihen asti lopetan sinun mäkätystesi lukemisen.


      • Vanhanajanmaito
        Kaikenlaista! kirjoitti:

        "Tottakai saat."

        No miksi sitten olet jo viikkotolkulla hyökännyt minun perusteluitani ja henkilökohtaista oikeuttani vastaan? Miksi et hyväksy sitä, että toisilla ihmisillä on sinun mielipiteistäsi poikkeavia mielipiteitä ja toisenlaisia ravitsemuksellisia tarpeita?

        Diabetesta sairastavana iäkkäänä eläkeläisenä on minun mielestäni törkeää, että olet jatkuvasti kyseenalaistanut minun ruokavalioni oikeellisuuden. Vasta sen jälkeen, kun kerrot oman asiantuntemuksesi diabeteksen hoidossa, siirryn uskomaan sinun uskomuksiasi. Siihen asti lopetan sinun mäkätystesi lukemisen.

        Minä olen jo 7 vuotta hoitanut 2-tyypin diabetestani menestyksekkäästi ruokavaliolla. Ottaisitpa vaarin neuvoistani, niin voisit sinäkin paremmin. Mutta en minä ole ketään käännyttämässä. Sinä saat syödä mitä haluat - ja sairastaa.


      • milking maid
        Vanhanajanmaito kirjoitti:

        Minä olen jo 7 vuotta hoitanut 2-tyypin diabetestani menestyksekkäästi ruokavaliolla. Ottaisitpa vaarin neuvoistani, niin voisit sinäkin paremmin. Mutta en minä ole ketään käännyttämässä. Sinä saat syödä mitä haluat - ja sairastaa.

        "Mihin niitä extroja tarvitsee?"

        No kun kysyttiin "Miksi ostaa mitään muuta kuin halvinta maitoa? ", niin siksi.


      • Kaikenlaista!
        Vanhanajanmaito kirjoitti:

        Minä olen jo 7 vuotta hoitanut 2-tyypin diabetestani menestyksekkäästi ruokavaliolla. Ottaisitpa vaarin neuvoistani, niin voisit sinäkin paremmin. Mutta en minä ole ketään käännyttämässä. Sinä saat syödä mitä haluat - ja sairastaa.

        Ihanko totta?

        Että kun vain rupean juomaan neljän prosentin rasvamaitoa niin diabetes paranee, niin kuin sinä olet maidolla parantanut oman diabeteksesi seitsermän vuotta sitten? Ja nyt sinun diabeteksesi on poissa?

        Joopa joo, ja lehmätkin lentävät; näköjään ainakin ne lehmät, joista sinun diabeteksen parantava ihmemaitosi tulee. Kumma kun kukaan muu ei tunne sellaisten lehmien laskeutumspaikkaa.


      • Vanhanajanmaito
        Kaikenlaista! kirjoitti:

        Ihanko totta?

        Että kun vain rupean juomaan neljän prosentin rasvamaitoa niin diabetes paranee, niin kuin sinä olet maidolla parantanut oman diabeteksesi seitsermän vuotta sitten? Ja nyt sinun diabeteksesi on poissa?

        Joopa joo, ja lehmätkin lentävät; näköjään ainakin ne lehmät, joista sinun diabeteksen parantava ihmemaitosi tulee. Kumma kun kukaan muu ei tunne sellaisten lehmien laskeutumspaikkaa.

        Sinä luultavammin hoidat diabetestasi vielä niillä 80-luvun opeilla, jolloin potilaita kehoitettiin syömään hedelmäsokeria ja välttelemään kaikkia luonnollisia rasvoja? Siitä vaan insuliinia poskeen tai suoneen ja lääketehtaat huutaa hallelujaa!

        7-vuotta sitten minulle annetiin viimeinen varoitus, että jollei sokeriarvot alene, pitää aloittaa lääkehoito. Mietin, mitä teen väärin, kun söin rasvattomia maitotuotteita, käytin kevytlevitteitä ja söin muitakin kevyttuotteita ja lähes pelkkiä kasviksia. Käänsin kelkkani, syön voita, käytän luomumaitoa ja syön sikaa, riistaa ja kalaa (kaikki lähiruokaa).

        Minulle ei ole määrätty vielä mitään lääkkeitä ja ikäiseni ystäväni vetävät statiineja, verenpainelääkkeitä ja insuliinia. Kyllä minulla säilyy taipumus 2-tyypin diabetekseen, mutta tällä hetkellä olen terve! Liikun 1-2 tuntia 5 kertaa viikossa sauvakävellen, käyn 2 kertaa viikossa kuntosalilla, niin ettei tämänhetkinen hyvä terveyteni pelkästään ruokavalionkaan ansiota ole.

        Lennättele sinä niitä lehmiäsi ja juo kallista, vitaminoitua myrkkymaitoa. :)


      • MIksi hyökkäät?
        Vanhanajanmaito kirjoitti:

        Sinä luultavammin hoidat diabetestasi vielä niillä 80-luvun opeilla, jolloin potilaita kehoitettiin syömään hedelmäsokeria ja välttelemään kaikkia luonnollisia rasvoja? Siitä vaan insuliinia poskeen tai suoneen ja lääketehtaat huutaa hallelujaa!

        7-vuotta sitten minulle annetiin viimeinen varoitus, että jollei sokeriarvot alene, pitää aloittaa lääkehoito. Mietin, mitä teen väärin, kun söin rasvattomia maitotuotteita, käytin kevytlevitteitä ja söin muitakin kevyttuotteita ja lähes pelkkiä kasviksia. Käänsin kelkkani, syön voita, käytän luomumaitoa ja syön sikaa, riistaa ja kalaa (kaikki lähiruokaa).

        Minulle ei ole määrätty vielä mitään lääkkeitä ja ikäiseni ystäväni vetävät statiineja, verenpainelääkkeitä ja insuliinia. Kyllä minulla säilyy taipumus 2-tyypin diabetekseen, mutta tällä hetkellä olen terve! Liikun 1-2 tuntia 5 kertaa viikossa sauvakävellen, käyn 2 kertaa viikossa kuntosalilla, niin ettei tämänhetkinen hyvä terveyteni pelkästään ruokavalionkaan ansiota ole.

        Lennättele sinä niitä lehmiäsi ja juo kallista, vitaminoitua myrkkymaitoa. :)

        "Sinä luultavammin hoidat diabetestasi vielä niillä 80-luvun opeilla, jolloin potilaita kehoitettiin syömään hedelmäsokeria ja välttelemään kaikkia luonnollisia rasvoja? Siitä vaan insuliinia poskeen tai suoneen ja lääketehtaat huutaa hallelujaa"! "

        Ja taas kerran tämä wannabe-lääkäri rakentaa raivoissaan kuvittelemansa olkiukon minusta, lääketehtaista ja diabetekseni hoidosta. Sitten hän tekee olettamuksia ravinnostani, rakentaa diagnooseja ja antaa minulle hoito-ohjeita tietämättä minusta, diabeteksestani, sen kestosta tai hoidostani yhtään mitään.

        Voisitko jo pitää nuo mölyt mahassasi?


      • Vanhanajanmaito
        MIksi hyökkäät? kirjoitti:

        "Sinä luultavammin hoidat diabetestasi vielä niillä 80-luvun opeilla, jolloin potilaita kehoitettiin syömään hedelmäsokeria ja välttelemään kaikkia luonnollisia rasvoja? Siitä vaan insuliinia poskeen tai suoneen ja lääketehtaat huutaa hallelujaa"! "

        Ja taas kerran tämä wannabe-lääkäri rakentaa raivoissaan kuvittelemansa olkiukon minusta, lääketehtaista ja diabetekseni hoidosta. Sitten hän tekee olettamuksia ravinnostani, rakentaa diagnooseja ja antaa minulle hoito-ohjeita tietämättä minusta, diabeteksestani, sen kestosta tai hoidostani yhtään mitään.

        Voisitko jo pitää nuo mölyt mahassasi?

        Minusta tuntuu täysin uskomattomalta, että yhä on olemassa ihmisiä, jotka eivät tiedä, että 2-tyypin diabeteksen ainoa oikea ja äärimmäisen tehokas ja parantava hoitomuoto on elämäntapamuutos, liikunta ja ruokavalio.

        Minä kirjoitin omasta sairaudestani, en tiedä mistä sinä kirjoitat. Vastaukseni oli kirjoittajalle "Kaikenlaista!", joka uskoo että meijerien moneen kertaan käsitellyt, keinotekoisesti vitaminoidut kurrimaidot olisivat jotenkin parempaa ravintoa kuin luomutäysmaito.

        Itse tiedän vain sen, että minulla ei ole lääkitystä sokeritautiini - luojan kiitos, sillä se lyhentää monen 2-tyypin diabetesta sairastavan elämää, kun taas oikeaikaisesti ajoitettu elämänmuutos olisi antanut heille terveen elämän. Tämä on sääli. THL haluaa jostain syystä tappaa "eläkeläiset" insuliinilla - tällä saataneen ratkaistua suurten ikäluokkien "eläkepommi".


      • Wannabeet foorumilla
        Vanhanajanmaito kirjoitti:

        Minusta tuntuu täysin uskomattomalta, että yhä on olemassa ihmisiä, jotka eivät tiedä, että 2-tyypin diabeteksen ainoa oikea ja äärimmäisen tehokas ja parantava hoitomuoto on elämäntapamuutos, liikunta ja ruokavalio.

        Minä kirjoitin omasta sairaudestani, en tiedä mistä sinä kirjoitat. Vastaukseni oli kirjoittajalle "Kaikenlaista!", joka uskoo että meijerien moneen kertaan käsitellyt, keinotekoisesti vitaminoidut kurrimaidot olisivat jotenkin parempaa ravintoa kuin luomutäysmaito.

        Itse tiedän vain sen, että minulla ei ole lääkitystä sokeritautiini - luojan kiitos, sillä se lyhentää monen 2-tyypin diabetesta sairastavan elämää, kun taas oikeaikaisesti ajoitettu elämänmuutos olisi antanut heille terveen elämän. Tämä on sääli. THL haluaa jostain syystä tappaa "eläkeläiset" insuliinilla - tällä saataneen ratkaistua suurten ikäluokkien "eläkepommi".

        Lopeta jo meuhkaamisesi luomumaidosta diabeteksen parantamisessa.

        Uskottavuutesi on mennyt jo ajat sitten. Et näköjään tiedä mitään eri diabetestyypeistä ja niiden hoidoista mm. ravitsemuksen näkökulmasta.


      • Vanhanajanmaito
        Wannabeet foorumilla kirjoitti:

        Lopeta jo meuhkaamisesi luomumaidosta diabeteksen parantamisessa.

        Uskottavuutesi on mennyt jo ajat sitten. Et näköjään tiedä mitään eri diabetestyypeistä ja niiden hoidoista mm. ravitsemuksen näkökulmasta.

        Tiedän diabetestyypeistä, siksi kirjoitankin vain 2-tyypin diabeteksesta. :)
        Teillä taitaa nyt olla itsellä niitä uskottavuusongelmia...


      • Vanhanaikainen
        Eläkeläinen kirjoitti:

        En minä tutki purkkeja vaan tutkin sisältöä ja luonnollisesti myös makua.

        Ne vanhanajan hurjia rasvamääriä sisältävät maidot ensinnäkin maistuvat kaamealle ja suttaavat rasvalla suupieletkin. Toiseksi maitorasva ei ole sitä, mitä minä haluan ensissijaisesti ja ylenmääräisesti sisääni kitata. Kohtuullinen voinkäyttö ruoanlaitossa riittää minulle.

        Voi lehmä lentäköön!

        Ensinnäkin täysmaito on parasta, separaattorit mäkeen! Täysmaidon kermaosuus on hyvä terveyslähde, mutta voi, voi, voi: Voi on kovaa rasvaa, öljyt ovat parempia. Voi kovettaa suonten seinämät, aiheuttaen pahaa kolesterolia. Voin käsittely aiheuttaa terveysriskin. Kerma ja maito juoksevana ei aiheuta samaa. Kolesteroliarvoni ovat ihanneluokkaa, ja käytän ainoastaan punaista maitoa ja kermaa keitettynä ja ruuanlaitossa. Niin ennenvanhaankin tehtiin. Mutta tietysti kohtuullisesti käytettynä. Noin litra per viikko, ja viiliä voi syödä lisänä mutta jugurtit ovat vatsavaiva vaikka ovat usein halvempia. Ei kalkkitabletit ole paha lisä, jos luustokato uhkaa. Siinä pitää vain olla D- vitamiinilisä, sekä se pitää nauttia illalla ennen nukkumaan menoa; koska kalsium imeytyy yöllä nukkuessa sekä antaa levollisen unen. Kalkkitablettejakin on joka lähtöön, kannattaa harkita; mitä syö.

        Ennen voi oli voita, mutta kirnut ovat kadonneet ja valiovoit sun muut voimariinit kivistävät vatsaa. Ihmettelen, miten monet kestävät nykyajan voita.


      • entinen tt
        Vanhanaikainen kirjoitti:

        Voi lehmä lentäköön!

        Ensinnäkin täysmaito on parasta, separaattorit mäkeen! Täysmaidon kermaosuus on hyvä terveyslähde, mutta voi, voi, voi: Voi on kovaa rasvaa, öljyt ovat parempia. Voi kovettaa suonten seinämät, aiheuttaen pahaa kolesterolia. Voin käsittely aiheuttaa terveysriskin. Kerma ja maito juoksevana ei aiheuta samaa. Kolesteroliarvoni ovat ihanneluokkaa, ja käytän ainoastaan punaista maitoa ja kermaa keitettynä ja ruuanlaitossa. Niin ennenvanhaankin tehtiin. Mutta tietysti kohtuullisesti käytettynä. Noin litra per viikko, ja viiliä voi syödä lisänä mutta jugurtit ovat vatsavaiva vaikka ovat usein halvempia. Ei kalkkitabletit ole paha lisä, jos luustokato uhkaa. Siinä pitää vain olla D- vitamiinilisä, sekä se pitää nauttia illalla ennen nukkumaan menoa; koska kalsium imeytyy yöllä nukkuessa sekä antaa levollisen unen. Kalkkitablettejakin on joka lähtöön, kannattaa harkita; mitä syö.

        Ennen voi oli voita, mutta kirnut ovat kadonneet ja valiovoit sun muut voimariinit kivistävät vatsaa. Ihmettelen, miten monet kestävät nykyajan voita.

        Pekka Puska lisännyt nykyajan voihin lisäaineen, joka aiheuttaa pientä vatsan kivistystä. Näin voita tulee kuluiettua vähemmän. Se myös on osaltaan motivoimassa pehmeisiin rasvoihin :-)


    • Ehei ehei

      Mistä te sitä maitoa ostatte, kaupoissa sitä ei ainakaan ole.Se mitä luulette ei ole maitoa vaan KURRIA. Aivan sama minkä valmistajan se on niin se on sitä kurria.Luuletteko että se on tullut lehmästä,ehei se on meijerissä käsitelty joka on kaukana MAIDOSTA.

      • Ehec ehec

        Joo juo sä vaan sitä aitoa


    • Ehei ehei

      Lehmä tilalliset olisi kuolleet jo aikaa sitten sukupuuttoon jos sitä sinun nimimerkkiäsi olisi. Vai luuletko että maalaiset käyttää sen omaan käyttöön tarvittavan maidon meijerissä. Hyviä KURRI hetkiä sinulle.

      • Ehei ehei

      • Vanhanajanmaito
        Ehei ehei kirjoitti:

        Sanoppa yksikin maitotilallinen joka sairastaa ehekkiä tai jolla on laktoosiintoleranssi.Minä en tunne yhtään tilallista. ja juovat käsittelemätöntä maitoa.

        Ostan kaupasta luomumaitoa, jota ei ole homogenoitu. Voi kun saisikin käsittelemätöntä maitoa!!!
        Luomumaito on ainoa kaupan maidoista, joka edes hiukan maistuu maidolle. Kaikki muut maidot on sama kuin vettä joisi. Miten meijerit osaa ottaa maidosta maun pois?


      • Näin se meni.
        Ehei ehei kirjoitti:

        Sanoppa yksikin maitotilallinen joka sairastaa ehekkiä tai jolla on laktoosiintoleranssi.Minä en tunne yhtään tilallista. ja juovat käsittelemätöntä maitoa.

        "Sanoppa yksikin maitotilallinen joka sairastaa ehekkiä tai jolla on laktoosiintoleranssi. "

        Edesmenneellä appiukollani (maitotilallinen) oli laktoosi-intoleranssi.60-80 luvulla. Hän ei suostunut vatsakipujensa vuoksi käymään lääkärissä, vaan käski anoppini tehdä vain maitopohjaisia ruokia aamiaiseksi, päivälliseksi ja illalliseksi, koska hän uskoi maidon kaikkiparantamaan voimaan.

        Viimein kun kippurassa kärsivä mies väkisin raahattiin lääkäriin, niin syy löytyi: oman tilan maito oli kaiken pahan alku ja juuri.


      • Vanhanajanmaito
        Näin se meni. kirjoitti:

        "Sanoppa yksikin maitotilallinen joka sairastaa ehekkiä tai jolla on laktoosiintoleranssi. "

        Edesmenneellä appiukollani (maitotilallinen) oli laktoosi-intoleranssi.60-80 luvulla. Hän ei suostunut vatsakipujensa vuoksi käymään lääkärissä, vaan käski anoppini tehdä vain maitopohjaisia ruokia aamiaiseksi, päivälliseksi ja illalliseksi, koska hän uskoi maidon kaikkiparantamaan voimaan.

        Viimein kun kippurassa kärsivä mies väkisin raahattiin lääkäriin, niin syy löytyi: oman tilan maito oli kaiken pahan alku ja juuri.

        Lääkäri on tehnyt virhediagnoosin. Ei olisi ollut ensimmäinen kerta.


      • Persun sukua?
        Vanhanajanmaito kirjoitti:

        Lääkäri on tehnyt virhediagnoosin. Ei olisi ollut ensimmäinen kerta.

        Mikä ihmeen vastaanväittämisvimma sinulla on, vaikka et mitään mistään näytä tietävän? Periaatteestako pitää tuntemattomillekin joka asiassa vastaan änkyröidä?


      • Vanhanajanmaito
        Persun sukua? kirjoitti:

        Mikä ihmeen vastaanväittämisvimma sinulla on, vaikka et mitään mistään näytä tietävän? Periaatteestako pitää tuntemattomillekin joka asiassa vastaan änkyröidä?

        Ei tulisi mieleenikään ryhtyä persulaiseksi. Mokomat vastuuta pakenevat lusmut. :D
        Tilamaito on super foodia. Laitappa uunijuustoa pihkamaidosta. Siinä on kaikki, mitä ihminen tarvitsee pitkän iän saavuttaakseen.


      • Muoviruokaa?
        Ehei ehei kirjoitti:

        Sanoppa yksikin maitotilallinen joka sairastaa ehekkiä tai jolla on laktoosiintoleranssi.Minä en tunne yhtään tilallista. ja juovat käsittelemätöntä maitoa.

        Ne on ne luonnolliset bakteerit, mikä puuttuu nykyajan purkkimaidosta. Pastörointi ja mikä ties homogenointi tappaa hyvät bakteerit. Ihminen sopeutuu kaikkeen, mutta tosi on; ettei ennen mitään laktoosijuttuja ollut. Prosessointi tuo markkinoille niin käsiteltyä elintarviketta, että ei ole ihme se; että jopa nuoret kuolevat ennen aikojaan syöpään ja kuulemma joka toinen nykyään kupsahtaa siihen. Ja ruumiitkaan ei kuulemma maadu, koska ovat niin täynnä kemikaaleja, mutta siksipä tuhkaus keksittiin.

        Ennen vanhaan syötiin hellan reunalla nököttänyttä lihasoppaa ja voi oli vain komerossa, eikä ruokamyrkytyksistä ollut tietoakaan. Taitaa olla niin, että ruoka on nyttemmin liian putsattua ja rikastettu suojamyrkyin, ja vatsat kärsii ja ihmiset samoin.


      • Vanhanajanmaito
        Muoviruokaa? kirjoitti:

        Ne on ne luonnolliset bakteerit, mikä puuttuu nykyajan purkkimaidosta. Pastörointi ja mikä ties homogenointi tappaa hyvät bakteerit. Ihminen sopeutuu kaikkeen, mutta tosi on; ettei ennen mitään laktoosijuttuja ollut. Prosessointi tuo markkinoille niin käsiteltyä elintarviketta, että ei ole ihme se; että jopa nuoret kuolevat ennen aikojaan syöpään ja kuulemma joka toinen nykyään kupsahtaa siihen. Ja ruumiitkaan ei kuulemma maadu, koska ovat niin täynnä kemikaaleja, mutta siksipä tuhkaus keksittiin.

        Ennen vanhaan syötiin hellan reunalla nököttänyttä lihasoppaa ja voi oli vain komerossa, eikä ruokamyrkytyksistä ollut tietoakaan. Taitaa olla niin, että ruoka on nyttemmin liian putsattua ja rikastettu suojamyrkyin, ja vatsat kärsii ja ihmiset samoin.

        Homogenointi ei tapa bakteereja. Se pilkkoo maidon rasvasolut niin, että maidon pinnalle ei nouse rasva. Pilkotut rasvasolut taas aiheuttavat sen, että kolesteroli nousee. Voit juoda homogenoimatonta täysmaitoa turvallisesti, koska se ei kohota kolesterolia. Maidon rasva pitää näläntunteen pitkään loitolla, siksi täysmaitoa juovat ovat hoikempia kuin rasvatonta maitoa käyttävät.


    • ei mitään väliä

      Se nyt vaan on ykshailee maksoi maito 80cnt tai 1euro, ei pennin vertaa kiinnosta.

      • tulee mistä tulee

        Ei minuakaan kiinnosta tilamaidot


      • ei mitään väliä
        tulee mistä tulee kirjoitti:

        Ei minuakaan kiinnosta tilamaidot

        Kaikki maidot tulee joltain maitotilalta, ovat nääs kuitenkin lehmänmaitoa. Mutta se että maksaako se 80 senttiä vai euron niin ykshailee.


    • Herjulo

      Eipä väliä mitä se maksaa,täytyy sitä kumminkin ostaa.

    • maitomaan raikasta

      Maitomaan maiton on edullisin kaupassamme ja se on aina tuoreinta.Kulkee lyhimmän matkan kauppaan.

    • iuhln

      Mie en juo maitoa ollenkaan. Imemisikä meni ohi aikoja sitten!

      Luuserit juo maitoa! Voi isoja vauvoja, tui tui.

      • ...

        Maidonjuojat on terveitä, tosin kuin tuituitelijat. :D


    • Huutonaurua

      Luoja..... vieläkö jotkut elää siinä kuvitelmassa, että Milbona tulee Saksasta ja että Arla-Ingmann tulee Ruotsista? Anna mun kaikki kestää... ihan samaa suomalaista maitoa se on kaikki, ei mitään väliä mikä merkki purkissa killuu... mielenkiitoiseksi tämänki keskustelun tekee se, että nuo luulotautiset tosissaan luulee maidon maistuvan eri logolla varustetussa purkissa erilaiselta. JOS tehtäs sokkotesti, niin mitään eroa ei huomais.. tai sitten muka kaikki olis "p*skaa", vaikka joka lasiin olis laitettu sitä Valiota... :D :D :D

      • .......

        Tyttärelläni on laktoosi-intoleranssi ja pakosta joutuu nauttimaan maitojuomia Suomessa ja keski-Euroopassa, etelämmässä käy jo ihan tavallisetkin maidot!
        Hän erottaa maitojuoman maidosta jo hajun perusteella, koulussa ei ikinä menneet lasit sekaisin kun kävi hakemassa itselleen laktoositonta ja kaverilleen tavallista maitoa. Sen verran ollaan maalaisia, että suvussamme on ilmeisesti vain kaksi laktoosi-intolerantikkoa, toinen on iäkkään isäni sisar. Kaikki he ja itsekin olemme kasvaneet omista lehmistä lypsetyillä maidoilla, omat lapseni ovat joutuneet tyytymään Valion käsiteltyyn maitoon pienestä pitäen.


      • Totanoinjoo
        ....... kirjoitti:

        Tyttärelläni on laktoosi-intoleranssi ja pakosta joutuu nauttimaan maitojuomia Suomessa ja keski-Euroopassa, etelämmässä käy jo ihan tavallisetkin maidot!
        Hän erottaa maitojuoman maidosta jo hajun perusteella, koulussa ei ikinä menneet lasit sekaisin kun kävi hakemassa itselleen laktoositonta ja kaverilleen tavallista maitoa. Sen verran ollaan maalaisia, että suvussamme on ilmeisesti vain kaksi laktoosi-intolerantikkoa, toinen on iäkkään isäni sisar. Kaikki he ja itsekin olemme kasvaneet omista lehmistä lypsetyillä maidoilla, omat lapseni ovat joutuneet tyytymään Valion käsiteltyyn maitoon pienestä pitäen.

        Nyt puhutaanki ns "tavallisesta maidosta", nuo laktoosittomat on ihan oma juttunsa.


      • Ei pieretä
        ....... kirjoitti:

        Tyttärelläni on laktoosi-intoleranssi ja pakosta joutuu nauttimaan maitojuomia Suomessa ja keski-Euroopassa, etelämmässä käy jo ihan tavallisetkin maidot!
        Hän erottaa maitojuoman maidosta jo hajun perusteella, koulussa ei ikinä menneet lasit sekaisin kun kävi hakemassa itselleen laktoositonta ja kaverilleen tavallista maitoa. Sen verran ollaan maalaisia, että suvussamme on ilmeisesti vain kaksi laktoosi-intolerantikkoa, toinen on iäkkään isäni sisar. Kaikki he ja itsekin olemme kasvaneet omista lehmistä lypsetyillä maidoilla, omat lapseni ovat joutuneet tyytymään Valion käsiteltyyn maitoon pienestä pitäen.

        Osta tyttärellesi maitojuoman sijaan homogenoimatonta luomumaitoa.


      • MilkMän

        1) Sokkotestejä on tehty, ja Valio on enemmistön mielestä parasta (Arla-Ingman vs. Valio). Olen ollut molemmissa firmoissa, ja nähnyt tämän. Makuero johtuu käsittelyprosessin eroista, jotka ovat liikesalaisuuksia. Iskukuumennuksen nopeus ja pituus jne..
        2) Lidlistä saa tavallista kevytmaitoa, joka on Saksasta. Milbonana saa suomalaista ja saksalaista maitoa. Saksalaisessa on se kiva kierrekorkki, eikä maksa, kuin 0,78 EUR. Maultaan lähellä Valion tuotetta.
        3) Pääpiirteittäin maidot ovat samanmakuisia, ja kannattaa aina ottaa halvinta, jos siltä tuntuu.
        Meillä on 5 lasta, ja kaapissa on 4 sorttia maitoja. Rasvaton, kevyt, vauvalle täysmaito, ja emännälle luomu homoton kevyt tai täys. Minä saan sitten maistella kaikkia, jos ehtii. Kulutus meidän perheessä on yli 5 litraa päivässä. Tuore maito tulee lehmästä ja on tuoretta ennen käsittelyä. Ruotsalainen lehmä on ihan yhtä viisas, kuin saksalainen tai suomalainen kollegansa.


      • myös saksalaista on

        Lidlin Milbona maitoa tuodaan myös Saksasta. Ostin kokeeksi laktoositonta, juomatta jää, mutta keitettynä menee.
        Luomumaitoa (suomalaista) pystyy juomaan paremmin. Selvä ero maussa ja
        hajussa.


      • Hilja, maitotyttö
        ....... kirjoitti:

        Tyttärelläni on laktoosi-intoleranssi ja pakosta joutuu nauttimaan maitojuomia Suomessa ja keski-Euroopassa, etelämmässä käy jo ihan tavallisetkin maidot!
        Hän erottaa maitojuoman maidosta jo hajun perusteella, koulussa ei ikinä menneet lasit sekaisin kun kävi hakemassa itselleen laktoositonta ja kaverilleen tavallista maitoa. Sen verran ollaan maalaisia, että suvussamme on ilmeisesti vain kaksi laktoosi-intolerantikkoa, toinen on iäkkään isäni sisar. Kaikki he ja itsekin olemme kasvaneet omista lehmistä lypsetyillä maidoilla, omat lapseni ovat joutuneet tyytymään Valion käsiteltyyn maitoon pienestä pitäen.

        Kyllä, ja esim. kesällä maidoissa on "ruohon maku" ja en halua käyttää maitoa silloin. Lehmät syövät tuoretta ruohoa kesäisin, ja maito maistuu pahalta ja haisee myös. Valiota kartan eettisyyden nimissä.


    • supermaistajako?

      Sokkotestissäkin tunnistan Valion maidon. Se vaan on jotenkin eltaantuneempaa. Halvempi parempi.

    • Maitomaata vain

      Parasta maitoa joka on aina tuoreinta on Maitomaan maito.

      Se kulkee lyhyvimmän matkan päästä kauppaan tänne. Ja hinta on aina hiukan valion maitoja vähemmän.

      • Vanhanajanmaito

        Löytyykö tuolta merkiltä homogenoimatonta luomumaitoja ja missä tuota merkkiä myydään?


      • Vanhanajanmaito

      • typerystenbongaaja
        Vanhanajanmaito kirjoitti:

        No joo, ei näköjään löydy kuin myrkkymaitoja. :(

        http://www.maitomaa.fi/tuotteet/

        Sinä olet tainnut laajentaa kovasta sanan myrkky merkitystä.

        Tuskin pystyt tuomaan esille yhtään todistetta sille, että maidossa olisi myrkkyä (sen oikeassa merkityksessä).


      • Vanhanajanmaito
        typerystenbongaaja kirjoitti:

        Sinä olet tainnut laajentaa kovasta sanan myrkky merkitystä.

        Tuskin pystyt tuomaan esille yhtään todistetta sille, että maidossa olisi myrkkyä (sen oikeassa merkityksessä).

        Sanotaan sitten pilattua maitoa. :)


      • Hyvä bakteeri
        Vanhanajanmaito kirjoitti:

        Löytyykö tuolta merkiltä homogenoimatonta luomumaitoja ja missä tuota merkkiä myydään?

        Maitojen kavalkadi: Luomua, laktoositonta, kevyttä, vähälaktoositonta, homogenoitua, luomua, yölehmistä lypsettyä (melatoniinimaito) , kevyttä, rasvatonta , punaista ja sinistä. Tuotu mistä meijeristä, vain välitysportaat tietävät.

        Onneksi ihmisen vatsa sanoo mikä oikeaa on, ja jos hajuaisti pelittää, nuuhkaisu sanoo; käytänkö maidon ruoanvalmistuksessa.

        Kerma saa hapata, se ei ole myrkkyä, vaan siitä voi valmistaa esim. hapankermakakun tai kastikkeen, tai keiton lisukkeen smetanan tyyliin.


    • 9983jj

      Hyvä että on useita valmistajia mistä valita.

      Luulen että maidolle nähdään kaupoissa edullisia hintoja kaupoissa jossakin vaiheessa. 60-70 c litrahintoja. Lisää myös muuta myyntiä ja tuo uusia asiakkaita.

    • tka

      Terveisiä kamarineuvokselle metsolandiasta täällä syödään

      • Nyt jo

        Teillähän syödään aikaisin


    • anus

      älkää ostako ruokaa vaan syökää paskaanne!

    • yhdistelijä

      Valion arkimaito tulee..

    • tatite

      Totta

    • Vanhanajan maito

      Tilamaito kuuluu nauttia jäähdytettynä suoraan lehmästä.

      "Tartuntojen epäillään olevan peräisin Uljaan Tilamaidon pakkaamasta raakamaidosta, jota on nautittu kuumentamatta. "

    • Ajatusvain

      Mielestäni Arlan punainen luomumaito ( se suomalsinen) on paremman makuista kuin Valion punsinen luomumaito. Valion maidon rasva klimppiintyy helpommin eikä hajoa ravistettaessa. Arlan maidossa tuo rasvan klimppiintyminen on vähäisempää. Ostan välillä myös tavan punaista maitoa tai laktoositonta punaista vieraille.

      Sokeritautisten kannattaisi kokeilla ns. höttö hiilihydraattien kuten sokerin, vehnäleivän, tärkkelyksen ja muiden nopeiden hiilihydraattien jättämistä pois ruokavaliosta. Rasva asian saa kukin päättää itse, mutta minusta punainen maito on paras.
      Ja ihmisen elimistössä juuri ylimääräinen hiilihydraatti, olkoon sitten perunaa, lehnäleipää, pullaa tai muuta muuttuu rasvaksi. Siis jos tulee syötyä enemmän kuin tatvis. Nuo nopeat hiilihydraatit nostavat lisäksi nopeasti verensoneria ja tarvitaan sitten sitä insuliiniä. Käsittääkseni rasvat, proteiini ja jotkin hitaat hiilihydraatit eivät nosta verensokeria niin rajusti.

      • Luomuonparasta

        Mitä tarkoittaa suomalsinen ja punsinen?
        Luomumaitoa meillä on käytetty noin viisi vuotta ja yleensä täysmaitona. Mm kolesteroliarvot ovat hyvät, toisin kuin niillä jotka käyttävät homogenoituja maitoja.


    • pirkka-maito

      Citymarket Pirkka maito 0,65€.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1739
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1370
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1342
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe