Miten saada isä suostumaan hevosen ostoon?

jokuvaan

moi! Tarvitsisin kipeesti apua, olen 13- vuotias tyttö, ja haluaisin monen heppa tytön mukan oman ponin! Mutta äitini kyllä supstuisi mutta iskä ei... onhan hevosen ylläpito kallista ja ajan vievää hommaa mutta mulla on kokemusta! Mulla on nimittäin tällä hetkellä ylläpito hevonen, jota hoidan niin usein kuin mahdollista! Sen lisäksi joudun AINA tallilla siivoamaan kolmen muun hevosen karsinat, ja tekemään todella paljon tallitöitä. Olen ratsastanut n. 8 vuotta . Mutta tämä hevonen jota nyt liikutan on jo vanha (22).
Asun maalla, mutta meille hevonen ei voisi tulla (äidillä allergia) mutta sen sijaan heppa voii mennä lhhellä olevalle tallille... Jonne on meiltä vain 2 km, joten pääsisin sinne usein!!!

Äidin kanssa ollaan jo tehty "diili" ja mietitty minkä lainen se heppa olisi, mutta en tiedä miten isä siihen suhtautuisi! Auttakaan mua! ENKÄ HALUA MITÄÄN VSTAUSTA " kaikki heppa tytöt haluaa oman hevosen, mutta ei saa" tai jtn tonne päin, kiitos!

14

1119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hevonen1

      Et mielestäni ole valmis omaan hevoseen. Suosittelen, että jatkat ylläpitämistä, koska olet mielestäni nuori ja tekstistä sai sellaisen kuvan, että vanhempasi eivät tiedä mitään hevosista. ET SELVIÄ YKSIN!

      • jokuvaan

        Kiitos kuitenkin kommentista! :)))


    • ----------

      Ylläpitohevosessa on sama vaiva ja vastuu kuin omassakin, joten jos ylläpitohevosen kanssa pärjää, pärjää varmasti myös omankin kanssa.

      Miksi isä ei suostu hevoseen, mitä isä on sanonut perusteluksi?

      Jos perustelu on, että oma hevonen on liian kallis, niin silloin asialle ei oikein voi tehdä mitään. Jos rahaa ei ole, niin sitten sitä ei vaan ole. Tosin jos teillä on jo varaa ylläpitohevoseen, en ymmärrä miksi rahaa ei olisi omaankin.

      • jokuvaan

        Perustelu on yleensä juuri tuo, mutta ei me mitään köyhiä olla. Jos me valitais köyhä vai rikas niin oltain niiden "rikkaiden puolella"...
        Enpä usko että hevonen olis raha puoleta ongelma.. Mutta muuten, koska mun isä ei ylenpaattisesti pidä hevosista... :/


      • hevostytto
        jokuvaan kirjoitti:

        Perustelu on yleensä juuri tuo, mutta ei me mitään köyhiä olla. Jos me valitais köyhä vai rikas niin oltain niiden "rikkaiden puolella"...
        Enpä usko että hevonen olis raha puoleta ongelma.. Mutta muuten, koska mun isä ei ylenpaattisesti pidä hevosista... :/

        Mun iskällä sama juttu. Oon 12.v ja haaveilen yhdestä ihanasta risteytysponista jonka löysin pagi päivää sitten


    • ---

      Hevonen on erittäin kallis, eikä monella rikkaallakaan ole siihen varaa. Jos vanhemmat haluaa käyttää rahaa muihin asioihin (esim. ostella tavaroita, ajella hienolla autolla, asua isossa talossa, käydä paljon matkoilla) tai yksinkertaisesti vanhemmat joko haluavat säästää rahaa esim. isompaan taloon tai maksavat kallista asunto/autolainaa, ei raha välttämättä riitä hevoseen.

      Eli vaikka eläisitte "rikkaasti", se ei välttämättä tarkoita että raha riittäisi ylimääräiseen, kuten hevonen.

    • rosseponi

      Minäkin toivoisin omaa ponia enemmän kuin mitään muuta mutta kun sitä en voi vielä saada niin ajattelin ettälisään tallilla käymis kertoja :)

    • Oma hevonen

      Heippa! Minä olen 12-vuotias hevostyttö ja haluaisin hevosen... isäni on sanonut että kyllä me hevonen voitas ottaa mutta ku tallivuokra on kallis. Eilen olin tallilla ja tallin omistaja sanoi " On iälläs kyl aika ostaa sulle hevonen. Oot sä niinahkerasti käynykki tääl.. sitte mä sanoin" Joo o. mut tallivuokra on niin kallis" Tallin johtaja " Jos tekee esim.iltatalleja 10 kertaa kuussa lähtee tallivuokrasta 100e. mä" pitää iskän kanssa jutelle"
      Mä en tiedä miten mä alottaisin? pelottaa että iskä alkaa sanoa sulla on jo 2 marsua eikö ne riitä? mä haluaisin sano ton että tallivuokrasta lähtee 100euroo jos tekee 10 kertaa kuussa esim.iltatalleja. MUTTA EN KEHTAA mennä sanomaa iskälle hevosesta . Auttakaa miten mä voin puhua iskälle hevosesta. ps. oon todella kokenut ratsastaja

    • minä vaan

      Menet vaan iskäs luo ja sanot: iskä, mä tiedän ettet pidä tästä aiheesta, mutta jos mulla olis oma hevonen niin voisin tehdä tallitöitä niin, että tallivuokrasta lähtis 100e per kuukausi. Jos sun iskä keskeyttää, niin puhu vaan päälle napakalla äänellä.
      Mun hepan tallivuokra vähenee niin, että se on yhen kerran viikossa tunnilla ja teen sinä päivänä iltatallin. Mul vähenee joka kuukausi 120e. Mut mulla on kyl neljä omaa heppaa. Et yhen tallivuokraa on pakko vähentää. Ja toisella hevosella on vuokraaja, kolmas on ylläpidossa samalla tallilla missä kaikki muutkin hepat on, ja neljännellä mun sisko kisaa. Meijän hepat on sit pienellä tallilla ja tallivuokra on 200e per heppa.


      ONNEE SULLE HEPAN HANKKIMISEEN!! :) ps. oot aika nuori...ite oon kyl vasta 14 v. :D

      • fjlsdvz

        hah :D Julkasin tän vuosi sitten ja olen samaa ikäluokkaa kanssasi melkein ;)


    • KukaMuuMuka?

      noniin.. et todellakaan ole valmis omistamaan omaa hevosta! Se kuinka paljon olet harrastanut ratsastusta, sillä ei ole väliä vaan sillä oletko oikeasti tietoinen mitä hevonen vaatii. Tällä tarkoitan sitä, tiedätkö oikeaoppisesta ruokinnasta, liikunnasta, anatomiasta, luonnonmukaisesta käyttäytymisestä yms. tarpeista. Itse tein nuorena sen virheen että hankimme perheeseen hevosen eikä sitä tietoa ollut, nyt 19-vuotiaana kohta hevosalalle valmistuvana kadun sitä, että piti tietämättömänä hankkia heppa. Kannatan vielä todellakin miettimään taito- ja tietotasoa. Sitten kun voit tosissasi väittää hevosen ruokinta-liikuntasuhteen sekä kaiken tarvittavan, sitten olet valmis :)
      tämän tarkoitus ei ole mollata, vaan pistää miettimään sitä tosiasiaa että hevonen ei ole sama kuin koira tai pupu.
      Onnea jatkoon ja valinnoille!

      • ujgfkgfvhb

        Minäkin olen haaveillut hevosesta, ÄITINI KANSSA!!! Saamme hevosen noin. 3 vuoden päästä. Vinkkejä moten saisin sen nopeammin. Ja kokemusta on enemmän kuin tarpeeksi!!!!


    • KokeileIhmeessä

      Pyydä isäsi mukaan seuraavalle ratsastuskerralle, jolloinka olet menossa hoitamaan ylläpito hevostasi, ehkä isäsi näkee että rakastat sitä mitä teet, ja harkitsee asiaa :-)!

    • Jokujokayrittiauttaa

      Mäkin haaveilen hevosesta ja meille ehkä tulee heppa mutta se on mun veljelle ja sen saaminen riippuu siitä onko siihen rahaa löytyykö sopivaa hevosta pystytäänkö me hoitamaan sitä ja tarvitaanko ja mä oon yrittäny auttaa löytää ratkaisun kokeile säkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe