TURKIKSET OVAT

gore tex is best

Vanhat tädit ottavat taas esille naftaliininhajuiset turkikset. Ei niitä juuri enää missän näe, mutta haisee kassajonoissa ym. lämpimissä paikoissa niin pahalta, että meinaa yrjö lentää.

32

147

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laatta taskuun

      Yrjöä sinne goretexin taskuun.

      • kettu siittää

        Suomen turkisten kulutus on turkisteollisuudelle lähes yhdentekevää. Jälleen kun tuolla itänaapurin puolella tuli vierailtua niin kyllä turkeilla on ruusuinen tulevaisuus. Ja kyllä turkisliivi on todella tyylikäs tyylikkään naisen yllä.


    • turkispelleistä

      Sit kun niill joillakin on vielä joku helvetin ällöttävä ketunpää roikkumassa turkiksessa. Turkikset kun on jo muutenkin ihan hiton rumia.

      • asdfasdf

        mitenkähän paljon sinäkin vihaat eläimiä kun jo turkiksessa oleva nahka on ällöttävä ketunpää.
        sitä uutta "eläinsuojelijoiden linjaa?"


      • asdfgshgj
        asdfasdf kirjoitti:

        mitenkähän paljon sinäkin vihaat eläimiä kun jo turkiksessa oleva nahka on ällöttävä ketunpää.
        sitä uutta "eläinsuojelijoiden linjaa?"

        Betoniviidakon vihernarsistit eivät ole ikinä nähneet eläimiä luonnossa. Luulevat että naapurin koira on sellainen.

        Luonto on kaunis. Ja niin on eläimen turkkikin.


    • HYYYYYIIIIIIIIIIIIII

      Kaikki vanhat kapiset akat pitää turkkeja, haisevat itsekin VANHALTA NAHALTA.

      • Lämpöinen

        Etkö käy saunomassa ollenkaan.? Turkikset ovat ihanan lämpimiä. Taidat olla jotenkin ihan outo tyyppi - kirjoituksestasi päätellen. Jokainen tallaaja saa pukeutua haluamallaan tavalla. Joku pitää pakkasilla puuvillakenkiä, toiset taas aitoja nahkakenkiä. Jotkut pukeutuvat villasekoitteisiin takkeihin ja tärisevät vilusta. Toisilla ei taas ole kylmä ollenkaan. Olkaamme siis iloisia, ettei paleltumisvammat tule jokaiselle.....


      • ...
        Lämpöinen kirjoitti:

        Etkö käy saunomassa ollenkaan.? Turkikset ovat ihanan lämpimiä. Taidat olla jotenkin ihan outo tyyppi - kirjoituksestasi päätellen. Jokainen tallaaja saa pukeutua haluamallaan tavalla. Joku pitää pakkasilla puuvillakenkiä, toiset taas aitoja nahkakenkiä. Jotkut pukeutuvat villasekoitteisiin takkeihin ja tärisevät vilusta. Toisilla ei taas ole kylmä ollenkaan. Olkaamme siis iloisia, ettei paleltumisvammat tule jokaiselle.....

        Mun mielestäni on kyllä vähän tärkeempää säästää vaikkapa kymmenen minkin elämä, kun pitää yks ihminen vähän enemmän lämpimänä yhden päivän... Tai vaikka ois koko elämän kestävä takki ni silti mun mielestä olis tärkeempää antaa sen eläimen elää, ja käyttää itse tekokuituisia takkeja.


      • asdfasdf
        ... kirjoitti:

        Mun mielestäni on kyllä vähän tärkeempää säästää vaikkapa kymmenen minkin elämä, kun pitää yks ihminen vähän enemmän lämpimänä yhden päivän... Tai vaikka ois koko elämän kestävä takki ni silti mun mielestä olis tärkeempää antaa sen eläimen elää, ja käyttää itse tekokuituisia takkeja.

        yllä oikein ekoligisia ajatteleva vihernarsisti.
        miten sitten kun sinä kieltäisit käytännössä kokonaisia lajeja kieltämällä tuotantoeläimet?


      • hölömölle
        asdfasdf kirjoitti:

        yllä oikein ekoligisia ajatteleva vihernarsisti.
        miten sitten kun sinä kieltäisit käytännössä kokonaisia lajeja kieltämällä tuotantoeläimet?

        SUPI ON SUPI, vaikka mitä väittäisit SINIkettuinesi!


      • asdfasdf
        hölömölle kirjoitti:

        SUPI ON SUPI, vaikka mitä väittäisit SINIkettuinesi!

        Suomen supi on Suomen supi,ihan oikea lajinmääritys sinulta.


      • karvalakki

        Mikään ei ole niin mukava ja lämmin päähine tulevan talven pakkasiin kuin hyvin valittu istuva karvalakki.


      • asdfasdf

        samanlainen se sinustakin vielä tulee


      • couldntagreemore
        ... kirjoitti:

        Mun mielestäni on kyllä vähän tärkeempää säästää vaikkapa kymmenen minkin elämä, kun pitää yks ihminen vähän enemmän lämpimänä yhden päivän... Tai vaikka ois koko elämän kestävä takki ni silti mun mielestä olis tärkeempää antaa sen eläimen elää, ja käyttää itse tekokuituisia takkeja.

        Täysin samaa mieltä.


    • JaaneL

      Turkikset on ihania! Ihanan näköinen sellainen takki, missä on karvareunuksellinen huppu.

      Ainakin minä olen valmis laittamaan enemmän rahaa ja maksamaan turkiksista, jotta eläimille ja ketuille saadaan paremmat elinolot.

      • Juuuuuuuuh

        Sitten kuitenkin lenttassaan kadulla nahkakengissä ja untuvatakissa.


    • Ei nappaa turkikset

      Onneks mun ikäiset ei ostais turkkia mistään hinnasta, vaikka olis varaa. En kehtais mennä ulos minkään Minkin, tai Ketun kaa.

      • asdfasdf

        sun ikäiset ei osta omia vaatteitaan,ei ainakaan omilla rahoillaan vaan pappa betalar.
        oletko koskaan miettinyt miksi ne kiertää aina ensin alevaatteet kun antavat sinun ostaa uutta?


      • Talvea odotellen

        Minäkin ostin puolipitkän turkin. On tosi lämmin - tulisi pian tosi pakkaset.


      • sadfasdfsd

        Vihernarsisti luulee olevansa luonnon yläpuolella.

        Aito eläinten turkki on kaunis.
        Käytä sinä vaan niitä kemikaalitekoöljyturkkeja.


    • kylmällälämmittäisi

      Itse en pidä turkiksista lähinnä syystä että niistä tehdään "trendiä" ja yleensä käytetään vain ulkonäön vuoksi eikä sen takia että niitä oikeasti tarvittaisiin. Mitä esimerkiksi ketunhäntä tai ylipäätänsä joku ohut samankaltainen otus lämmittää siinä hupunympärillä vai onko ihminen liian laiska käyttämään pipoa? Sama asia hihojen ja helmojen kohdalla.

      Muutenkin olen hieman katsellut että joko osa/suurinosa turkisvaatteista on aika hepposennäköiset pakkasta pitämään. Yleensä se on joku muu kuin turkis joka lämmittää sikäli mikäli lämmittää ollenkaan. Kuten sanoin turkis on yleensä vain koriste jonka luullaan olevan hieno näky ja itse en ole vielä nähnyt yhtään hienoa "turkista".

      Tosin en ole vielä nähnyt kokoturkis vaatteita, mutta mitä kuvia olen katsellut ei ne mitään seksikkäitä tai hienoja ole. Tekee naisista erittäin karvaisen näköisiä. Mikäli joku turkista käyttää niin toivon tosiaan että hän käyttää sitä pakkastentakia.

      Ainoa asia jota minä tosin harvakseltaan käytän vaikka oikeasti piätisi käyttää useammin on nahkahanskat jotka sain jouluna lahjaksi, sillä käteni paleltuvat herkästi ja halkeilevat verille ( etenkin -20/-40C.) Käytän niitä harvoin ihan siitä syystä etten pidä hanskoista ollenkaan kun estävät työntekoa.

      • asdfasdf

        sinäkin kirjoittelet täällä vain puuttuaksesi muiden pukeutumiseen eikä sitä kyllä oikeasti tarvita.mitä luulet josketulla on 40 000 neliösentillä että lämmittääkö?
        ei se lämmöneristävyys vähene kun turkiksesta tehdään vaate.


      • asdfasdf
        asdfasdf kirjoitti:

        sinäkin kirjoittelet täällä vain puuttuaksesi muiden pukeutumiseen eikä sitä kyllä oikeasti tarvita.mitä luulet josketulla on 40 000 neliösentillä että lämmittääkö?
        ei se lämmöneristävyys vähene kun turkiksesta tehdään vaate.

        siis karvoja 40 000 neliösentillä.


      • Hmm...
        asdfasdf kirjoitti:

        siis karvoja 40 000 neliösentillä.

        Ylivoimaisesti yleisin kohde jossa sitä karvaa näkee on juurikin se takin huppureunus.
        Kaupassa olen tutkaillut tällaisia vaatteita, eikä niissä muualla juuri turkista ole.
        Mutta kai suurin osa turkiksista meneekin ulkomaille.


      • valistaa saa
        asdfasdf kirjoitti:

        siis karvoja 40 000 neliösentillä.

        Sanoin vain oman mielipiteeni asiasta. Pääsääntöisesti en tykkää turkiksista kun niistä tehdään muotia tai niitä ei käytetä sen lämmöntakia. Mikäli joku tulee turkiksenkassa vastaan osaan pitää turpani kiinni enkä suinkaan rupea arvostelemaan toisten pukeutumisia vaikken siitä tykkääkkään eihän järkevä ihminen arvostele julkisesti toisia olipas kyse pukeutumisesta tai ulkonäöstä vaikkei siitä tykkäisikään.

        Meinaan vain että hihhojenkohdalla yleensä ihmiset käyttävät hanskoja ja helmojen turkiksista en tiedä mitä niiden pitäisi suojata, mutta sen tiedän että toppahousut suojaa kylmältä. Hupunympärys saattaa auttaa tuulisella kelillä jotenkin tosin en tiedä kuinka tiheästi ne peittää kasvonympärysken ettei pakkanen pääse läpi ilman että syödään karvoja, mutta valistahan tietämätöntä jos tähänkin saisin tolkkua.


      • asdfasdf
        valistaa saa kirjoitti:

        Sanoin vain oman mielipiteeni asiasta. Pääsääntöisesti en tykkää turkiksista kun niistä tehdään muotia tai niitä ei käytetä sen lämmöntakia. Mikäli joku tulee turkiksenkassa vastaan osaan pitää turpani kiinni enkä suinkaan rupea arvostelemaan toisten pukeutumisia vaikken siitä tykkääkkään eihän järkevä ihminen arvostele julkisesti toisia olipas kyse pukeutumisesta tai ulkonäöstä vaikkei siitä tykkäisikään.

        Meinaan vain että hihhojenkohdalla yleensä ihmiset käyttävät hanskoja ja helmojen turkiksista en tiedä mitä niiden pitäisi suojata, mutta sen tiedän että toppahousut suojaa kylmältä. Hupunympärys saattaa auttaa tuulisella kelillä jotenkin tosin en tiedä kuinka tiheästi ne peittää kasvonympärysken ettei pakkanen pääse läpi ilman että syödään karvoja, mutta valistahan tietämätöntä jos tähänkin saisin tolkkua.

        käytä sinä vain toppahousja niin häissä kuin hautajaisissa ja turakaista pipoa molemmissa kerta ei karva miellytä mutta turhaanpa porppaset täälläkään muiden pukeutumisesta.


      • 4edf
        asdfasdf kirjoitti:

        käytä sinä vain toppahousja niin häissä kuin hautajaisissa ja turakaista pipoa molemmissa kerta ei karva miellytä mutta turhaanpa porppaset täälläkään muiden pukeutumisesta.

        Minä käytän toppuhosuja sekä turkaasta pipoa ja nukkasta lapasta ihan niinkuin haluan aivan niinkuin muutkin käyttävät mitä haluavat. Toki minä jonkunmielestä voin näyttää hassulta ja lihavalta mutta eipä sillä ole väliä. Mikäli joku käyttää turkista ei silläkään ole väliä. Sanoin vain mielipiteeni hieman kärkkäästi.

        Olisi mielenkiintoista kuulla näkemyksiä myös turrkiksien käytöstä kuten sanoin valaista saa tietämätöntä. Pyydän anteeksi jos loukkasin jotakuta kirjotuksistani.


      • asdfasdf
        4edf kirjoitti:

        Minä käytän toppuhosuja sekä turkaasta pipoa ja nukkasta lapasta ihan niinkuin haluan aivan niinkuin muutkin käyttävät mitä haluavat. Toki minä jonkunmielestä voin näyttää hassulta ja lihavalta mutta eipä sillä ole väliä. Mikäli joku käyttää turkista ei silläkään ole väliä. Sanoin vain mielipiteeni hieman kärkkäästi.

        Olisi mielenkiintoista kuulla näkemyksiä myös turrkiksien käytöstä kuten sanoin valaista saa tietämätöntä. Pyydän anteeksi jos loukkasin jotakuta kirjotuksistani.

        ei kai turkiksien käytössä mitään ihmeellistä ole,verrsttuna toppahousuihin ja keinokuituihin turkis kestää huomattavasti pitempään ja supireuhka nyt vain on lämmin pakkasilla kuten myös minkkihattu.


    • ewsdxcvgh

      sanon nyt vielä viimeisenä tämän.

      Painaessani lähetänappulaa en ajatellut ollenkaan, että tekstini loisi ihmisille jonkunsortin "ahaa elämyksen", heittäisivät turkiksen maahan
      ja polttaisivat sen eivätkä niitä enään käyttä, en lainkaan. Minunpuolesta ihmiset saavat kävellä vaikka alasti, mutta ei se sitä tarkoita
      että saisivat ahdistella ohikulkijoita tai minua jos en siitä pidä. Toiset tykkäävät korkkareista ja toisen lenkkareista makuasioista ja
      ajatuksista ei voi kiistellä. Turhaan sitä toisilleen ruvetaan tavaroita tyrkyttämään jos ei siitä tykkää, mutta
      ei se sitä tarkoita että pitää olla samaamieltä että lenkkarit on ihania tai korkkarit on kamalia jos ajattelee ihan päinvastoin.
      Mikäli joku sanoo minulle että ei tykkää toppatakeista koska ne näyttävät läskeiltä ja on hänenmilestään rumat koska...jne,jne
      niin ei se ole minulta ole pois, tai jos sanoo että ei tykkää samoista kengistä ja hänenmielstään väri on karsea jos olen samaa miletä
      voin yhtyä hänen mielipiteeseen.

      sama asia turkiksen kanssa jos toinen tykkää turkiksesta ja sitä käyttää samapa se mulle. Ei sitä kuollutta eläintä takasin kuitenkaan saa nillittämällä ja valittamalla. Ajatukseni kuitenkin voin sanoa kerran että en tykkää turkiksesta koska (perustelu). Ihan siitäkin syystä että jos kavereita ollaan niin tietää ettei niitä turkiksia minulle tarvi ehdotta kun en niistä tykkää. Sama toppahousujen kanssa jos kaveri ei tykkää niistä. Se on vain elämää se. Kaveri voi sanoa oman mielipiteensä miksi tykkää turkiksista ihan mielelläni sitä kuuntelen vaikken olisi samaa mieltä.

      Minun mielestä toppahousut on lämpimät. Olen käyttänyt yhtä toppahousua useaita vuousia enkä enää edes musita milloin sen hankin ja hyvin lämmittää vieläkin, minulle se riittää.Sensijaan takkeja on mennyt lähinnä vetoketjun kulumisen takia.

      • Lämmöllä

        Aivan, jokainen saa pukeutua sellaisiin asusteisiin kuin haluaa.
        Turkikset ovat kestäviä ja lämpimiä samoin kuin lampaantaljat lasten pulkissa.


    • matkaleena

      osta hyvä turkki ei maksa kuin parikymppii ja tee ekoteko!

    • --------------------

      Ei kiitos, vaikka antaisit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe