Suzukin maahantuoja on vaisu?

Suzuki on hyvä auto

Kertokaa viisaammat mikä on Suzukin maahantuojalla logiikka? Kovaan ääneen suunnitellaan suomenvalloitusta s crossilla, mutta malli, joka todennäköisesti myisi eniten (2 WD Diesel) ei ole maahantuonti ohjelmassa??? Aikoinaan poistui nopeasti vanhakoppaisen sx nelosen diesel ja sedan mallit ???
Mutta vuodesta toiseen roikkuu maahantuontiohjelmassa todella harvinainen Jimny??? , jota tänä vuonna rekisteröity komeat neljä kappaletta??? Samoin Grand Vitara, jonka myyntiluvut lähes nollassa tänä vuonna????
Tommoset Jimnyt ja Viturat tehdastilaukseen, ne jotka moisia haluaa, odottakoot pari kolme kuukautta ja kaikki mallit S Crossista maahantuontiin, #erkele!

54

1538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+9

      Toivon että maahantuoja alkaa tuoda s-crossia maahan vähän myöhemmin.

      Ehkä nyt laitetaan myyntiin ne kaikista eniten myydyt mallit, kuten bensa manuaali etu ja neliveto sekä neliveto diesel.

      Myöhemmin tuodaan sitten etuveto diesel kasvattamaan myyntiä.

      Näin toivon... itse en tosin ole kiinnostunut dieselistä.

    • SX4 S-Cross 4x4

      Jos on pelkkä etuveto, niin silloin kiinnostavat vaihtoehdot ovat mielestäni kyllä ihan muualla kuin Suzukin valikoimissa. Mutta edullinen toimiva neliveto bensakoneella, sen luulen kiinnostavan muitakin kuin vain minua. Vielä kun konsepti on vähän korkeampi ajoneuvo, ettei tarvitse istua autossa perse maata viistäen, ja autosta pääsee poiskin ilman kovaa äheltämistä ja kampeamista. Semmoset näkemykset meikäläisellä.

    • ererded

      Mitkä autot sinusta ovat mielenkiintoisimmat alle 20 ke hintaluokassa? Kerrotko perusteet valinnoillesi, kiitos.

      Olen itse harkitsemassa edullisen auton hankintaa, juurikin tuossa alle 20 ke hintaluokassa ja siitä syystä kiinnostaa...

      • Jarski Li

        Minustakin tuo nimimerkki "SX4 S-Cross 4x4" heitto oli uuden nelivetoisen omistajan tai haltija alkuinnostusta, kun on neliveto.
        On päivän selvää, että kaksivetoiset suzukit ovat täysin yhtä laadukkaita autoja, kuin nelivetoisetkin, jotka muuten jää suorituskyvyssä etuvetoisen jalkoihin ja ovat janoisempiakin. Vaimon käytössä oleva kaksivetoinen sx nelonen on toiminut moitteetta jo 69 tuhatta km ja on mukava auto ajaa.


      • SX4 S-Cross 4x4

        Ka enpä ala tällä palstalla muita merkkejä nimeämään. Ja kuten kirjoitin, olen keskittänyt etsiskelyni nimenomaan järkevänhintaiseen nelivetomalliin.


    • horsepower.

      Osta hevonen!

    • Jfkrjfkf

      Mulla on kolmevuotta vanhat black horset, hyvin on pelannu.

      Citymarketista 19,9 e, ei ole hinnalla pilattu.

      • Ehe ehe

        Joo, ainoastaan Suzuki kuskit käyttävät pitkiä kalsareita, juntteja kun ovat. reilusti takaa ruskeat, edestä keltaiset ja koko komeuden kruunaa haalistunut kolme numeroa liian iso tuulipuku sekä pihalla seisova Suzuki.


      • fjlkjgeriojgeirobj
        Ehe ehe kirjoitti:

        Joo, ainoastaan Suzuki kuskit käyttävät pitkiä kalsareita, juntteja kun ovat. reilusti takaa ruskeat, edestä keltaiset ja koko komeuden kruunaa haalistunut kolme numeroa liian iso tuulipuku sekä pihalla seisova Suzuki.

        ja ainoastaan tuollaiset kirjoittajat eivät käytä pitkiä kalsareita saati pipoa edes 30 asteen pakkasellakaan. Niinpä munat ja järki on jäässä, löysät 3 numeroa liian isot hopparihousut lepattaa tuulessa ja koko kauheuden kruunaa haalistunut pihalle jäätynyt honda monkey, kuskikin on ihan apinan näköinen...


    • matula

      Kolme asiaa mistä en luovu. reinot, karvareuhka ja tuulipuku.

    • saksanhirvi....

      Ja neljäs on luotettavaakin luotettavampi Suzuki...........

    • Bensaaa

      Mitäs sä tääl jimnyä ja grandvitaraa mollaat!mulla ollu kummatkin mallit ja ensi vuonna geevee vaihtuu ihan uuteen Grand vitaraan joten antaahan näittenkin mallien pysyä maahantuontiohjelmassa!

      • Suzuki on hyvä auto

        Eihän se tarkoita sitä, ettei autoa ei saa, jos se ei komeile maahantuontiohjelmassa ja sitä ole muutama varastossa. Grand Vitara on tälläkin hetkellä tehdas tilaus malli suomessa, eli sama hailee onko kyseinen malli maahantuojan ohjelmassa vaiko ei, niin toimitysaika on sama. Kyse on siintä, että esim etuvetoinen diesel s cross olisi sopiva auto pitää esillä maahantuojan sivuilla ja varastossa, sillä se muisi n 1000 kertaa enemmän, kuin vanhahtavat jimny tai grand vitara. Tarkoitus ei ole mollata mitään suzuki mallia, sillä kaikki suzukit ovat laatuautoja.


      • siis öh
        Suzuki on hyvä auto kirjoitti:

        Eihän se tarkoita sitä, ettei autoa ei saa, jos se ei komeile maahantuontiohjelmassa ja sitä ole muutama varastossa. Grand Vitara on tälläkin hetkellä tehdas tilaus malli suomessa, eli sama hailee onko kyseinen malli maahantuojan ohjelmassa vaiko ei, niin toimitysaika on sama. Kyse on siintä, että esim etuvetoinen diesel s cross olisi sopiva auto pitää esillä maahantuojan sivuilla ja varastossa, sillä se muisi n 1000 kertaa enemmän, kuin vanhahtavat jimny tai grand vitara. Tarkoitus ei ole mollata mitään suzuki mallia, sillä kaikki suzukit ovat laatuautoja.

        Eikö ole varaa ostaa nelivetoa?


      • äly ohoih
        siis öh kirjoitti:

        Eikö ole varaa ostaa nelivetoa?

        Miksi ihmeessä pitäisi ostaa neliveto, kun ajan pelkästään valtateillä. En myöskään osta lumilinkoa, kun asun rivarissa, jossa lumityöt tekee huoltofirma.


      • 2wd pikkuauto järkev
        Suzuki on hyvä auto kirjoitti:

        Eihän se tarkoita sitä, ettei autoa ei saa, jos se ei komeile maahantuontiohjelmassa ja sitä ole muutama varastossa. Grand Vitara on tälläkin hetkellä tehdas tilaus malli suomessa, eli sama hailee onko kyseinen malli maahantuojan ohjelmassa vaiko ei, niin toimitysaika on sama. Kyse on siintä, että esim etuvetoinen diesel s cross olisi sopiva auto pitää esillä maahantuojan sivuilla ja varastossa, sillä se muisi n 1000 kertaa enemmän, kuin vanhahtavat jimny tai grand vitara. Tarkoitus ei ole mollata mitään suzuki mallia, sillä kaikki suzukit ovat laatuautoja.

        No kaiken järjen mukaan joku Swifttikin olisi varastomallina etuvetoisena ja neliveto tarvittaessa tilausmallina tai kaikkein mieluiten molemmat varastomallina jos tässä kokoluokassa joku kuvittelee nelivetoisen olevan suurikin menestys.


    • 19+10

      Swift tulee unkarin tehtaalta joten ei niitä mielestäni pidä pitää varastomallina. Toimitusaika kohtuullinen kun tehdas on euroopassa. Samaten S-crossin osalta, laitetaan vain tehdastilaukseen kaikki, koska ei se toimitusaika ole muita euromerkkejä pidempi.

      Luulen että Suzukin maahantuoja tuo S-Crossin etuvetodieselinä markkinoille sitten kun uusi diesel-Qashqai etuvedolla on makkinoilla.

      Hinta sopivasti alle Qashqain ja menestys voi olla kovaakin. Nytthän S-crossin perusmallin hinta on aika reippaasti edullisempi bensa-etuvedon osalta.

    • just interested

      Pitkän linjan Suzuki miehille kysymys, oliko entinen maahantuoja nykyistä aktiivisempi? Suzukiahan toi maahan 80-luvulla toinen maahantuoja.
      Onko Suzukilla ollut koskaan asiakaslehteä kuten joillain merkeillä, esim. Mazdalla?

      • Jimnyx

        Olen ajellut Suzukilla vuodesta 1997, eikä minkäänlaista asiakaslehteä ole tuona aikana ollut. Maahantuonti ja huollon organisointi olivat ilmeisesti kymmenkunta vuotta sitten tosi heikoilla, joten siihen nähden tilanne on nyt hyvä.

        Kaakkoissuomalaisena asiakkaana sain eräässä vaiheessa tiedon, että lähin Suzukin varaosapalvelusta vastaava yritys on Kuusankosken SEO! Siis yksittäinen huoltsikka merkkiliikkeen roolissa - huh huh. Onneksi tilanne korjaantui, ja nyt sekä myynti että huolto ovat alueellisen osuuskaupan hoteissa, maantieteellisestikin lähempänä.

        Jimnyssäni on muuten tälläkin hetkellä jokin korin muovielementti, joka hankittiin Kuusaan SEO:lta. Palvelu siis pelasi silloinkin!


      • ToyotaSince1980

        Suzuki-miehenä olen vasta lyhyen linjan mies, mutta tiedän vastata pitkän linjan Toyota-perheen jäsenenä: 80-luvulla Suzukia toi maahan Korpivaara Oy eli sama kuin Toyotaa tuolloin ja yhteisenä asiakaslehtenä oli Automies.


      • SuzukiGVjaSwift

        Lehti olisi kyllä hyvin mukava olla. Itsekin olen tuore Suzukisti: GV ja Swift ovat nykyään automme. 4x4 -tarve ratkaisi. Aikaisemmin olimme Toyota-perhe. Hyviä TOJOT olivat, mutta kun COROLLA ja YARIS olivat 2-vetoisia, tuli ongelmia pihatien jyrkässä mäessä erityisesti liukkailla ja loska-olosuhteissa, ei vähiten peräkärryn kanssa. Suzuki Grand Vitaraan päädyimme kohtuuhintaisen alennusvaihteellisen auton saamiseksi. Swift nyt lähinnä on jatkoa Yaris-perinteelle, mutta Swift on visko-4WD. Ei Suzuki kovin aktiivinen markkinoija ole, mutta nettimaailman puskaradio-sato Suzukin kohdalla sai päätymään Suzukiin. Tietoa saa kun sitä etsii. Lyhyt Dacia-vaihekin tässä oli ja sitä kautta tuli niinikään Suzukit tutuiksi. Olivat saman merkkiliikkeen autoja paikkakunnallamme kumpikin, siis Suzuki ja Dacia. Japanilaiseen päätyminen oli yli 10 v. TOYOTA-kokemuksen jälkeen luontevaa. Dacia oli surkea!


    • KytkeNeliveto

      Jimny on marginaalissa, mutta tilaamallahan sen saa vaikka halutunvärisenä. Kulutus on iso miinus JIMNYSSÄ. Ja takavetoisuus ilman 4x4-kytkentää. Voi tulla kiire tositilanteessa "kytkeä".

      • JimnySuzuki

        Suzuki Jimny ei perheelliselle sovi. Takapenkit jos on käytössä, ne melkein hipovat takalasia... Jimny siis on tilaihme: IHMEEN VÄHÄN TILAA. Swift on paljon hyödyllisempi, joskin pikkuauto toki. Ja miksi ihmeessä Jimnyssä pitää olla vain 1,3 l "vapaasti hengittävä" bensakone valikoimassa. Jimny todella on marginalissa.


      • kysyjäääääää

        ja miksi ihmeessä jimny roikkuu vuodesta toiseen maahantuonti ohjelmassa, vaikka kyseistä mopoautoa myydään vuodessa vain 3-5 kpl??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????


      • jfsklfjsdkljkdld

        Antaa roikkua vaan minun puolesta, suurempi harmi on se että varsinaiset volyymimallit jätetään pois esim. etuvetoinen Swift.


      • TytyväinenSuzukisti

        Suomen ailahtelevassa talvessa Swift 4x4 on erittäin varma menopeli liukkailla ja sohjo-teillä. Ja silti hinta on samaa luokkaa kuin Yariksella.


      • suzukisti_E
        TytyväinenSuzukisti kirjoitti:

        Suomen ailahtelevassa talvessa Swift 4x4 on erittäin varma menopeli liukkailla ja sohjo-teillä. Ja silti hinta on samaa luokkaa kuin Yariksella.

        Kunhan ei tarvitse peruuttaa, sillä kyseisessä rimpulassa neliveto toimii vain eteenpäin ajettaessa, ei peruuttaessa.
        Jos nelivetoa kaipaa ja tuo uuden swiftin hinta on yläraja, niin ehdottomasti parin vuoden ikäinen sx4 hankintaan. Painii jo aivan eri luokassa, kuin swift ja neliveto fuugaa peruuttessakin.


      • KiinnostunutSivullinen

        Onko jokin lähde antaa sille väitteelle, että visko-swift 4x4 ei ole nelikko pakittaessa.


      • KiinnostunutSivullinen

        Ei tarvitsekkaan antaa lähteitä, löysin sellaisen itse metsästä.


      • HannuSalok

        OK, Saisiko lisää todisteita väitteelle, että visko-4x4 -swift lakkaa olemasta neliapila, kun kytkee pakin päälle.


      • HannuSalok

        Tajusinkin juuri että lakka ei ole neliapila.


    • Jimnyx

      Ilmeisesti Jimnyn maahantuonnin ylläpito ei aiheuta talolle vaivaa tai kuluja, koska pikkumaasturi on edelleen listoilla. Joku haukuskeli Jimnyä mopoautoksi, mutta siinä pilkkakirves osui kiveen. Hyvänä esimerkkinä on taannoinen Tuulilasi-lehti, joka esitteli maastoautosafareita Islannissa. Toimittaja totesi, että hän lähtisi laavakentille ja tunturiin nimenomaan Suzuki Jimnyllä.

      • huomenta_vaan

        Joo, ei todellakaan aiheuta vaivaa ja se asia tuntuu maahantuojalle olevan tärkeintä, ettei vaivaa synny. Esim etuvetoisen diesel s crossin tai vitaran maahantuonti tosiaan aiheuttaisi vaivaa ja siinä joutuisi henkilökunta tekemään työtä palkkansa eteen, koska myynti olisi hieman suurempi, kuin tuo 2-5 kpl/vuosi, joka on Jimnyn vuotuinen myyntiluku.


      • Ex_GV_kuski

        Johan on ajattelutapa? Minä toimin myöskin maahantuontiyrityksessä ja meillä on tärkeintä pitää tuonnissa kaikkein kysytyimmät ja halutuimmat tuotteet. Tuote, jolla on huono menekki, poistamme tuonnista. Meillä kuitenkin tuotteiden maahantuonti perustuu siihen, että tekisimme mahdollisimman paljon rahaa, vaikkakin se vaatii kaikilta ponnistelua ja työntekoa.
        Minua ei oikeastaan vaivaa se, että Jimnyn tuontia ylläpidetään, mutta se ihmetyttää suunnattomasti, että Suzukilla olisi tarjolla automalleja, joita menisi hyvin kaupaksi, mutta niitä ei tuoda maahan?????


      • Jimnyx

        Kun hankin Jimnyn viime vuosikymmenen alussa, oli mallin vuosimyynti Suomessa n. 70 kpl. Jimny ei hyviltä käyttöominaisuuksiltaan ole muuttunut mihinkään suuntaan, mutta kulutuksen ja päästöjen osalta se on harmillisesti vanhentunut. Autoon pitäisi sovitella moderni 1-litrainen turbo, ja kauppa kävisi jälleen! Eiköhän ensi keväänä maahan saapuva uusi Baleno olekin juuri tuollaisella koneella?


    • Jantteriidästä

      Alkuperäiseen kysymykseen tarkentava kysymys: kuka haluaa ajaa fiatin valmistamalla diesel-moottorilla, jota Suzuki käyttää?

      • DaciaaIkävä

        Visko-Swift on neliveto vain tiistaisin ja perjantaisin ja vain täydenkuun vallitessa ja masennuksen hallitessa.


    • eisuzukille

      Maahantuoja on Bassadone Automotive Nordicin yhtiö. Yhtiöllä Hyundai, Dacia, Renault, Isuzu ja joitain muita marginaalimerkkejä. Ei ne vaan varmaan pysty pitämään kaikkia Suzuki malleja varastossa, kun jokaista mekkiä pitäisi olla myynnissä. Halpis autojen tukkumyynti.

      • Ex_GV_kuski

        Höh, eihän niitä autoja missää varastossa Suomessa pidetä, muutama saattaa olla liikkeiden pihalla. Väitän, että mainittua Jimnyä ei ole ainoatakaan maahantuojan varastossa Suomessa tällä hetkellä. Tehtaalta saa nopeasti auton liikkeeseen niin haluttaessa ja Suzukin kohdalla on kyse n 8 viikkoa, joka on aika nopea aikataulu uudelle autolle.


      • GV_kuski
        Ex_GV_kuski kirjoitti:

        Höh, eihän niitä autoja missää varastossa Suomessa pidetä, muutama saattaa olla liikkeiden pihalla. Väitän, että mainittua Jimnyä ei ole ainoatakaan maahantuojan varastossa Suomessa tällä hetkellä. Tehtaalta saa nopeasti auton liikkeeseen niin haluttaessa ja Suzukin kohdalla on kyse n 8 viikkoa, joka on aika nopea aikataulu uudelle autolle.

        Joo ei varmaan oo yhtää Jimnyä, eihän sellaista mallia edes ole, on vain Jimny.


      • skjfskjflsdkjflsk

        Hyundai on varmaan noista kaikkein eniten myyvä ja siihen varmaan joutuu tekemään ihan oikeasti töitä. Jos Suzukia puolestaan ei voida pitää kuin muutama malli myynnissä niin luulisi silloin kannattavan panostaa mahdollisimman paljon muutamiin myyviin malleihin harvakseltaan menevien nelivetojen sijasta?
        Suzukihan on esitellyt muutamia mielenkiintoisia malleja kansainvälisissä autonäyttelyissä viime aikoina, saa nähdä saadaanko niitä Suomeen ja millaisina versioina...
        Nyt Suzukia liikkuu sen verran vähän liikenteessä että ne harvat yksilöt käy melkeimpä tutuiksi tuolla kaduilla ja teillä...


      • KorkojenKera77

        Swiftin myynti laskee varmaan, kun tämän palstan ASIANTUNTIJA paljasti katalan juonen: Swift on 4x4 vain etuperin ajattaessa. Tätä paljastuksen tehnyttä yritettiin pelotella ja lahjoa, mutta hänpä (paljastaja) oli viisas: piti rahat (3 miljoonaa euroa) ja paljasti silti salaisuuden. Kiitos. Palautan Swiftini huomenna kauppaan ja vaadin rahat takaisin! Meitä Swiftiläisiä on petetty enemmän kuin Persuja äänestäneitä. Ottaa pattiin.


      • NelikonMyösMenettänyt

        Kumman teet ensin: palautat Swiftin vai meet hoitoon?


    • KiitosPaljastuksesta

      3500 Swift-palautusta on huomenna menossa Suzuki-liikkeisiin. Syynä nelivedon puute peruutusvaihde kytkettynä. Itsekin palautan. Totuus voittaa! Ilman tätä palstaa huijaus ei olisi ehkä koskaan paljastunut.

      • pellepalsta

        Kokeilkaa nyt edes käytännössä ennenkuin menette nolaamaan itsenne Suzuki liikkeeseen jonkin suomi24 huuhaapalstan "tiedon" perusteella...


      • sukisuki_huijaus

        Kävin juuri kokeileen ja tosiaan ei ole nelivetoa pakilla. Huomenna kanssa suzuki liikkeeseen kyseleen että mikä on meininki.


      • HuijattuItkeväinenHaisee

        Kokeilin kanssa. Asfaltilla! ja Selvästi ei ollut pitoa pakilla. Menen valittamaan. Minua on vedetty nenästä. Olen pettynyt. Niin paljon luotin Swiftiin. Ja sitten onkin vain nelikko vaihteilla 1-5 ja pakin kanssa jää kiinni sutimaan vaikka keskellä suvea asfaltilla. Että ottaa päähän hyväuskoisuuteni! Tää on yhtä suuri huijaus kuin VW-skandaali. Pitää melkein kiittää S24-keskustelijaa. Valtion tiedonjulkistamispalkinto odottaa.


      • maahantuoja

        Suzukin omistajat ovat yksinkertaista porukkaa, helppo huijata.


      • maahantuoja
        maahantuoja kirjoitti:

        Suzukin omistajat ovat yksinkertaista porukkaa, helppo huijata.

        Onneksi minä en ole autoni omistaja, vaan haltija. Tuon maahantuoja nimimerkin keksin, kun toin Virosta Suomeen muutaman tyhjän muovikassin.


      • maahantuoja

        Olet sitten vieläkin yksinkertaisempi...hehhheeheeheeeheeheeeheeeheee ja köyhä.


      • maahantuoja
        maahantuoja kirjoitti:

        Olet sitten vieläkin yksinkertaisempi...hehhheeheeheeeheeheeeheeeheee ja köyhä.

        Sori, piti kirjoittamani "olen" eikä "olet". Tulihan sieltä Virosta tuotua tippurikin ja oikein mieheltä hankittu, heh.


      • MarilyninTytär

        Te puhutte mitättömistä tippureista, kun MINÄ olen menettänyt autoni neliveto-ominaisuuden peruuttaessa. Olen petetty Swiftiläinen ja katkeroidun kovaa vauhtia. Kuka tekee viku-palveluksen mulle?


      • MarilyninTytär
        MarilyninTytär kirjoitti:

        Te puhutte mitättömistä tippureista, kun MINÄ olen menettänyt autoni neliveto-ominaisuuden peruuttaessa. Olen petetty Swiftiläinen ja katkeroidun kovaa vauhtia. Kuka tekee viku-palveluksen mulle?

        Musta muuten huomaatte mikä on tulos, kun on kahden juopon ei toivottu jälkeläinen:=(


      • NelivetoMenetetty

        Suzukilaiset ovat kovia kokenut ihmisryhmä Skandinaaviassa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe