diak sosionomi monimuotoisena kokemuksia

into6

Hei! Sain tietää päässeeni monimuoto-opintoihin sosionomi koulutukseen diakiin. Onko täällä ketään jolla kokemuksia? Olisi kiva kuulla kokemuksia? Miten pystyy töitä tekemään samalla? Onko tahti kova?Kiitos jo etukäteen vastauksista.

36

7968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • finndragon

      Kiitos viestiketjun avaamisesta!

      Hain itse samaan koulutukseen, mutta olen varasijalla.

      Tsemppiä opiskeluihin!

    • uni2

      Täällä kans kolmannella varasijalla Porin Diakkiin. Kääk! Mitkä lie mahkut päästä sisään vielä? Olis kyl mielenkiintosta kuulla millasta opiskelu on ollu ja kuinka vaativaa ajalllisesti.

      • gliks

        Ainaki yks paikka vapautuu Porista, koska pääsin sekä Helsinkiin että Poriin ja koska asun pk-seudulla ni ei vaikea valita.. Toivottavasti pääset!


    • Mieti tuutko

      - ei saa opetusta
      - ei saa töitä, työhönottaja ei arvosta
      -tärkeintä on kehua monimuotoa, saa opintorekisteriin K5
      -Fronter ei toimi
      Mutta
      koko ajan saa olla töissä muulla alalla, esim. kaupan kassalla
      tenttiin ei tartte lukea
      opiskelu ei maksa, ei tarvitse ostaa kirjoja tai paperia

      • uni2

        Mitä tarkoitit ettei saa töitä ja mitä työhönottaja ei arvosta?


      • kirkolle kelpaa
        uni2 kirjoitti:

        Mitä tarkoitit ettei saa töitä ja mitä työhönottaja ei arvosta?

        Monimuodolla, varsinkin Diakin opetuksella on huono maine työnantajien keskuudessa. Paitsi kirkko.


      • Ateistinen oppilas
        kirkolle kelpaa kirjoitti:

        Monimuodolla, varsinkin Diakin opetuksella on huono maine työnantajien keskuudessa. Paitsi kirkko.

        Ei kai ne sitä opintojen suoritustapaa tylnantajatkaan arvosta, vaan sitä ihmistä joka hakee ja sitä tutkintotodistusta.

        Onko se jumala miten paljon läsnä Diakin opetuksessa?


      • työnantajat tietää
        Ateistinen oppilas kirjoitti:

        Ei kai ne sitä opintojen suoritustapaa tylnantajatkaan arvosta, vaan sitä ihmistä joka hakee ja sitä tutkintotodistusta.

        Onko se jumala miten paljon läsnä Diakin opetuksessa?

        ON ja paljon onkin. Ammattiopintojen kustannuksella.


      • Anonyymi
        työnantajat tietää kirjoitti:

        ON ja paljon onkin. Ammattiopintojen kustannuksella.

        Höpö höpö


    • kumpiko

      Hei!Kaipailisin myös kokemuksia Diak,monimuotokoulutuksesta. Myös Tokemista kokemuksia toivoisin...pohtimassa kumpaan menen :)

    • asdasdad

      Onpa paljon paskapuhetta täällä palstal.. Kait se o aikalailla ittestä ja paikkakunnasta kii mite saa duunii, ite teen parast aikaa opparii ja alkaa olee hommat iha hyväl mallil. Ite oon tosi paljon digannu koulust ja tää oikeesti o antanu tosi paljon. Tahti ei oo mikää ylitse pääsemätön, mikäli virtaa löytyy... Jos meitsi o selvinny tähä pisteesee nii tuutte te kaikki valitutki pärjää.

    • toinen + asia

      No varmasti Diakissa pärjää.
      Pärjääkö työelämässä???

    • asdasdasdad1

      Eksyin tänne googlettamalla hakusanan "sosionomi/keskustelu". Kyllä olen tähän mennessä pärjännyt varsin näppärästi työelämässä. Duuniaki tiedossa valmistumisen jälkeen, sekä useita erilaisia työpaikkoja olisi tarjolla. Kait se on ihan itestä kiinni miten pärjäät työelämässä ja minkälainen persoona olet. Persoonalla näissä hommissa tehdään se suurimmaksi osaksi.

    • kokoko

      Diakonina?

    • asdasdasdasdasd1

      diakonina voi olla hiukka vaikeampi saada duunia, mutta sosionomille pitäs kyllä löytyä duunia... onneksi nämä diakoni/sosionomi tutkinnot pätevöittävät työskentelemään kummallakin työkentällä, eli kirkon- ja sosiaalialan hommissa. Itse olen työllistynyt pääosin sosiaalipuolen hommiin.

    • liirum laa

      Moi,

      itse pääsin sosionomi opintoihin monimuotoisesti. Ihan mahdottomalta vaikuttaa työn ohessa. Pe pitäisi alkaa, mutta taidan lopettaa ennen aloitusta. Ei onnistu ainakaan itsellä ja koulutus on syvältä. Aikaisempaa opistoasteen koulutusta ei arvosteta, eli siitä ei saa juuri mitään korvaavuuksia. Samoja opintoja- ei korvaavuuksia, en ymmärrä miten kukaan itseään kunnioittava menisi sinne. Sosionomeja koulutetaan liikaa, eikä kaikille riitä töitä. Sairaanhoitajille riittää töitä, sinne ehkä kandee. Sosionomi..huh huh... 3 vuotta työn ohessa ja 2 kuukautta pitäsi paikan päällä olla kaksi kertaa vuodessa. Ihan mahdottomuus. Tosi syvältä, liirumlaarumia. Yliopistoa suosittelen, amk on syvältä.

    • nyt heti

      Hyvä, kun hoksasit alussa. Oulun Diak ei hyväksilue vaikka lupaa.
      Täällä on sosionomikoulutus ainakin ensimmäisten päivien perusteella todella lirumlarumia.
      Yliopistoon haen ja todennäköisesti pääsenkin.

    • astmainen oon

      Kelläpä ei olisi.

      Toiseksi aivan toista mitä pääsykokeissa luvataan.

      Opetuksen taso ainakin näin ensimmäisellä lukukaudella ala-arvoista.

      • Ihan just sieltä

        Sama kait se kun ammatin saa, mutta se uskonto pännii. Aika hiton vaikeaa tekevät yksinkertaisesta asiasta monet opettajat, ja oppilaat kympillä mukana. Vaikka väkisin vääntämällä tehdään elämä vaikeaksi liialla monimutkaistamisella. Täytekoulutusta taitaa olla.


    • tuppukoulu

      Oletko diakilainen?
      Minä olen ja pännii, kun ei kirkollisille tuputeen aineeessa kuin raamattua.

      • pikipäkä

        Kun menee diakiin, pitää ymmärtää, että siellä uskonto kuuluu asiaan väistämättä tavalla tai toisella. Jos se ei sovi, ei sinne pidä mennä.

        Harras uskovainen ei tarvitse olla, mutta uskontoa pitää sietää vaikeuksitta.


    • diakin oppilas

      Itse valmistuin Diakista ja luin vielä kirkonalan pätevyyden. Kaikki tuntemani ja tietämäni opiskelijaystävät ovat hyvin saaneet töitä. Kristillisyys on koulussa mukana, mutta kyllä suurin osa kursseista on ilman "Jumalaa". Meillä ainakin oli, vaikka kirkonalan pätevyyden luinkin. Opetuksen taso vaihtelee mutta paljon hyvää koulusta saa myös elämän matkalle mukaan.

      • diak on hyvä

        Sos- opinnoissa Diak on hyvä, mutta sh onkin eri juttu. Sh on paljon käytännönläheisempi muualla, niin kuin hoitoalan kuuluu olla. Sosionomiksi Diak testaa paljon paremmin alalle sopiviksi.


      • Anonyymi
        diak on hyvä kirjoitti:

        Sos- opinnoissa Diak on hyvä, mutta sh onkin eri juttu. Sh on paljon käytännönläheisempi muualla, niin kuin hoitoalan kuuluu olla. Sosionomiksi Diak testaa paljon paremmin alalle sopiviksi.

        Hki:n Sh opinnoista voin sanoa, että jotkut opettajat ovat hyviä (usein nuoremmat, mutta myös vanhemmissa opetrajissa on päteviä), mutta tosi moni on hankala johtuen heidän omista moraalikäsityksistä. Opettajien moraalikäsitykset oikeasta ja väärästä hankaloittavat ihan tieteellistä kirjoittamista. He eivät kestä sitä tosiasiaa, että yhteiskunnassa ei kaikkeen jeesusteluun ole rahaa. Opettajat ovat muun yhteiskunnan kanssa vihaisia miten potilaita Suomessa kohdellaan (mm.resurssien vähyyden takia), mutta hyvin harva tarjoaa hoitajapulaan, hoitajien paineisiin vastauksia. Sanotaan, että hoitajan tulee vaan kaikki kestää. Diakissa opetetaan ihmisten kohtaamista, mutta tämäkin jonkun taivaallisen fiiliksen kautta. Ei siis lähteisiin perustuen. Hyvä että opettavat kuitenkin jotenkin, sitä taitoa tarvitaan. Ongelma on siinä, että tälläinen taivaallinen hyvyys ei aina sovi käytännön kanssa yhteen.


    • diakkilainen

      Kyllä saa Diakissa hyväksilukuja jos osaa kertoa mitä osaa. Ei vaan riitä, että sanoo käyneensä kouluja ja kursseja sekä olleen töissä tietyn aikaa. Jos ei osaa kuvata osaamista tavoitteiden mukaan, ei voi saada hyväksilukujakaan. Eli ihan ymmärrettävää. Onhan ihmisiä monella alalla töissäkin.

      • DIAK ♥

        Tammikuussa 2014 Diakissa sosionlmin monimuoto-opinnot aloittaneena voin sanoa,että olen viihtynyt.Opettajat ovat pääosin hyvin ammattitaitoisia ja opetus on ollut mielenkiintoista.Itse ainakin olin etukäteen Diakin ohjeistuksen perusteella hyvin tietoinen opintojen vaatimasta aikaresurssista.Ja ahotointeja saa ihan tasapuolisesti kaikista aiemmista opinnoista ja työkokemuksista kunhan tekee hakemukset huolella ja osaa kertoa tarkkaan mitä jo hallitsee.Suosittelen lämpimästi,parasta mitä itselleni on elämässä suotu,♡!Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan,muttei silloin jos se on tekaistua!


      • Anonyymi

        Sh puolella ahotointiprosessi eli hyväksiluvut on monen opiskelijan mukaan yhtä rankka kuin itse kurssin suorittaminen.


    • Entinen oppilas

      Turhaa jeesustelua •uskontoa• liikaa ainakin Oulussa.

    • monimuotodiagnoosit

      Yllätyin, että sosionomikoulutus Laureassa on AMMATTIKORKEAKOULUTUTKINTO. Miten se ei näy tuloksissa? Räpättäviä tyttöjä saapuu töihin/harjoittelijoiksi potilasjärjestöihin, joissa on hajonneita ihmisiä sairauksineen. Olen yrittänyt fiksumpien sosionomiharjoittelijoiden kautta lähettää koulutukseen terveisiä, että humanismia lisää. Eikö siellä ole kirjatenttejäkään? Kun tuolla lukee että kokeisiin ei tarvitse lukea.

    • keväällä valmis

      Pitää nyt kohta Diakista valmistuvana sosionomia (AMK) kommentoida, ettei mun opintoihin ole mitään kristinuskoon liittyvää tai edes lähelle liippaavaa asiaa kuulunut lainkaan, jollei sitten etiikkaa oteta lukuun (mutta sekin on ihan yleismaailmallista eikä siinä ole mitään tunnustuksellista jollei itse niin halua).

      • Anonyymi

        Joo ihan löpöä. Ovat asia erikseen. Saa sieltä kirkollistaKIN koulutusta. Mut onhan ajat muuttuneet tuostakin jo paljon. Luen tätä vuonna 2023


    • Alabama42890

      Diakissa valmistuu ilmeisesti tavallisia sosionomeja ja myös sosionomi-diakoneja? Ja jälkimmäisillä sitä Jumalaa ehkä hieman enemmän.

      • Anonyymi

        Ja mm. sairaanhoitajia


    • Elsa2245

      Hei valitut miten kehuitte itseänne?

    • Ellinoora27

      Hei kiinnostaisi myös tietää mitä sanoitte siihen miksi teidät pitäisi valita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe