Roottaus

A.P.U.V.A

Vaikeaksi on tehty kännykän käyttö. Juuri mitään ei saa siirrettyä muistikortille, vaikka asetus on, että ensisijainen tallennuspaikka on sd kortti. Kortti on lähes tyhjä ja puhelimen oma muisti täynnä, eikä puhelin salli sd kortille siirtoa. Jotku menee ihan satunnaisesti sd kortille.

Roottaus on siis ainoa mahdollisuus. Nyt kyselenkin suomenkielisiä selkeitä ohjeita, jos jollain olis antaa. Itse en ole mikään asiantuntija, enkä osaa tietokoneslangia, mutta suomenkieli on hallussa. Mieluiten askel askeleelta ohje, jos joku ystävällinen voisi auttaa. Mulla on tossa kolmekkin puhelinta, jotka voisi rootata. Huawei LG ja Samsung, joka on nyt mulla tässä. Malli on GT-S5360. Ydin 2.6.35.7.

Kiitos.

27

4436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A.P.U.V.A

      Siis tuo Samsung on Galaxy y GT-S5360.

    • werrwqd
    • http://www.androidparlor.com/how-to-root-the-samsung-galaxy-y-gt-s5360/

      Eli

      Valmistelu

      1. Lataa akku täyteen

      2. Salli usb virheenkorjaustila täältä: valikko->asetukset->sovellukset->kehitys-> usb virheenkorjaus

      3. Varmista että Kies tai muun ohjelmat on suljettuna

      4. Varmuuskopioi puhelimen tiedostot tietokoneelle jos siellä on tärkeitä tiedostoja.


      Puhelimen roottaus

      1. Lataa vaadittavat root paketti täältä: http://bot.fi/br8

      2. Kopioi ladattu update.zip tiedosto muistikortin "juureen eli ei mihinkään kansioon. ( Älä pura sitä)

      3. Irroita puhelin tietokoneesta ja sammuta se

      4. Mene Recovery tilaan. Sinne pääsee painamalla äänenvoimakkuus ylös kotinäppäin virta painiketta yhtäaikaa

      5. Valitse "Apply from SD card ja etsi kopioitu "update.zip" tiedosto ja paina sen kohdalta virtanäppäintä.

      6. Odota että roottaus menee "läpi" ja kun se on valmis niin käynnistä puhelin uudestaan.

      Puhelin on nyt rootattu.

      • Makko100

        kiitti toi toimi nyt on mulla rootattu samsung :D ja kiitos myös kaikille muille!!!


      • viirus

        Tuleeko viiruksia


    • A.P.U.V.A

      Kiitokset kaikille jo tässä vaiheessa. Hyviä ohjeita saa laittaa lisää. Puhelimem merkillä kai ei sinänsä ole merkitystä, kun android on. Pitääpä tutkia noita kaikia.

      Kiitos.

    • Ainakin tämä minun antama ohje taitaa toimia vain tuossa Samsungin mallissa. Roottaustavat vaihtelevat eri malleittain.

      • A.P.U.V.A

        Ok. Huawein ja LG:n mallia en nyt muista, mutta kun kokeilen tuota Samsungin roottausta, niin voin kysellä niistäkin myöhemmin, että miten niiden kanssa menetellään. Kiitos.


      • A.P.U.V.A
        A.P.U.V.A kirjoitti:

        Ok. Huawein ja LG:n mallia en nyt muista, mutta kun kokeilen tuota Samsungin roottausta, niin voin kysellä niistäkin myöhemmin, että miten niiden kanssa menetellään. Kiitos.

        Yksi kysymys vielä. Häviääkö jotku tiedostot, vai miksi varmuuskopio? Entä sim kortti? Paikalla vai ei toimenpiteen aikana. Kaikki yhteystiedot mulla on sim kortilla.


    • Ei häviä mutta varmuuden vuoksi.

      Yhteystiedot eivät häviä. Ne kannattaa muuten kopioida jatkossa puhelimeen ja sieltä Gmail tilille. Siellä ne pysyvät tallessa.

      • A.P.U.V.A

        Joo varmaan kannattaa kopioida. Nää tuntuu olevan hyvin epävarmoja laitteita, eikä uudesta näköjään parane. Pitäis kai palata takasin vanhaan nokialaiseen.


    • Tuolla sanotaan että varmuuskopio kannattaa ottaa jos jokin sattuu menemään vikaan.

    • 21+6

      kannattas melkein uhraa satku niin saat kunnon puhelimen isolla tallennustilalla,roottaus tuo yleensä ongelmat muassaan

      The Samsung Galaxy Trend model no : GT-7392 is a low budget smartphone running Android 4.1.2 with 512MB RAM and 4GB storage. This handset comes with 3.2MP fixed focus camera and sport a 4 inch screen with WVGA resolution.

      • Roottaus myös

        Useasti tekee vanhasta puhelimestä jouhevamman. Itse Roottasin just vanhan HTC:n Android versiosta 2.3.3 versioon 4.2.2 . On kuin uusi ;)


    • Etenkni jos asentaa jonkun custom romin. Silloin saa uudemman Android version.

    • stepo

      Osta lankapuhelin ei tarvi rootata. Eikös sillä pysty edelleen soittaan?
      Tai osta peruskänny ei tarvi rootata korkeintaan rutata.

    • rooooooott

      Voiko puhelin olla latauksessa, kun sen roottaa? Minulla on vanha s3 mini, jonka olen ajatellut rootata harjoitukseksi, mutta sen akku ei toimi kunnolla ja puhelin saattaa sammua, jos ei ole latauksessa.

    • rooooooot

      Ja voisiko saada roottausohjeen myös tuolle s3 minille eli GT-gt-I8190?

      • suosiolla

        Unohda koko homma


    • roooooot

      GT-I8190

    • rooooooot

      Miksi pitäisi unohtaa? En tee tuolls puhelimella mitään joten jos se menee rikki niin aivan sama.

      • säätämistä12

        Turhaa säätämistä ja noin tehoton luuri.


    • jarnluot_

      Kertokaapa saako Samsung trend (GT-S7580) päivitettyä uudemman käyttöjärjestelmän jos saa niin miten? Tällä hetkellä android 4.2.2 olen rootannut puhelimen

      • vanhaluuri

        Ei saa..


    • RootMaster

      Koita ladata KingRoot (kingroot.net).

    • RoottiPäivitys

      Olisiko jollain antaa uusimmat rootausohjelmat ja roottausohjeet Samsungin S-malleille (Android 6 tai 7).
      Mikä rootti olisi paras ja turvallisin, siis ettei siinä ole valmiiksi sisään asennettuja haitakkeita?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe