Onko sinut savustettu ulos työpaikastasi?

nyt riitti!

Minua yritetään savustaa ulos työpaikastani kaikin mahdollisin tavoin... puhumattomuus, kaiken ulkopuolelle jättäminen, ei tervehditä tai vastata tervehdykseen, olen kuin ilmaa... jne jne tästä voisi kirjoittaa pitkän listan. Olen juuri päättänyt irtisanoutua, mutta vähän arveluttaa, millainen karenssi paukahtaa. Millaiset kokemukset teillä on "savustamisesta"?

160

18078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymys tämäkin

      Mitä sinä olet tehnyt? Mistä kaikki on alkanut?

      • Kaikenlaisiasitäon

        Savustettava ei ole välttämättä tehnyt itse mitään väärää.

        Usein se on työnantaja tai/ ja työyhteisö mikä on jossain määrin mätä.


      • Anonyymi
        Kaikenlaisiasitäon kirjoitti:

        Savustettava ei ole välttämättä tehnyt itse mitään väärää.

        Usein se on työnantaja tai/ ja työyhteisö mikä on jossain määrin mätä.

        Sama homma täällä. Yritetään savustaa ulos, tunnen sen, ei tervehditä eikä paljoa päälle katsota tiettyjen ihmisten osalta mutten anna periksi. Teen työni ja yritän tehdä sen tarpeeksi hyvin. Tulen yleensä kaikkien ihmisten kanssa hyvin toimeen mutta vaikeaa niiden kanssa jotka vain kävelevät ohi tervehtimättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama homma täällä. Yritetään savustaa ulos, tunnen sen, ei tervehditä eikä paljoa päälle katsota tiettyjen ihmisten osalta mutten anna periksi. Teen työni ja yritän tehdä sen tarpeeksi hyvin. Tulen yleensä kaikkien ihmisten kanssa hyvin toimeen mutta vaikeaa niiden kanssa jotka vain kävelevät ohi tervehtimättä.

        Ja kun puhutaan, ei edes katsota silmiin muita kuin 'suosikkeja'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun puhutaan, ei edes katsota silmiin muita kuin 'suosikkeja'.

        Nimenomaan "Ja kun puhutaan, ei edes katsota silmiin muita kuin suosikkeja". Juuri näin.


      • Anonyymi
        Kaikenlaisiasitäon kirjoitti:

        Savustettava ei ole välttämättä tehnyt itse mitään väärää.

        Usein se on työnantaja tai/ ja työyhteisö mikä on jossain määrin mätä.

        Kateus on uusiutuva luonnonvara, sen loppumisesta ei ole pelkoa. Minun työpaikallani oli henkilöitä, jotka olivat kateellisia myönnetystä aravalainasta. En tosin ole se, jolle osoitit kysymyksesi vaan toinen savustettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateus on uusiutuva luonnonvara, sen loppumisesta ei ole pelkoa. Minun työpaikallani oli henkilöitä, jotka olivat kateellisia myönnetystä aravalainasta. En tosin ole se, jolle osoitit kysymyksesi vaan toinen savustettu.

        Tarkoitin siis, että kateus voi olla syynä savustukseen ja kiusaamiseen.


      • Anonyymi
        Kaikenlaisiasitäon kirjoitti:

        Savustettava ei ole välttämättä tehnyt itse mitään väärää.

        Usein se on työnantaja tai/ ja työyhteisö mikä on jossain määrin mätä.

        Ei ole työnantaja vaan korkeampi taho, joka lahjoo jokaista työnantajaa esim. poliitikot, Kela, poliisi, ay-liike, kansainväliset suuryritykset (Suomen valtio heitä pyytänyt)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama homma täällä. Yritetään savustaa ulos, tunnen sen, ei tervehditä eikä paljoa päälle katsota tiettyjen ihmisten osalta mutten anna periksi. Teen työni ja yritän tehdä sen tarpeeksi hyvin. Tulen yleensä kaikkien ihmisten kanssa hyvin toimeen mutta vaikeaa niiden kanssa jotka vain kävelevät ohi tervehtimättä.

        Entä jos työtehtäväsi siirretään toiselle, sinulla ei ole lähes mitään tekemistä, mutta valvonta on kova ettet vain käytä työaikaa väärin. Kukaan ei halua jutella kanssasi ja jos kaipaat tekemistä, saat jotain nöyryyttävää askartelua, mitä toisetkin pomot kuin omasi käyvät nauramassa maha hyllyen.


    • Savustamisesta

      Kokemuksia on kahdenlaisia.

      1. Työyhteisössä oli narsistisia piirteitä omaava henkilö, joka aloitti todennäköisesti itseään pätevämmän henkilön syrjinnän ja ulossavustamisen. Ja epäonnistui.

      2. Epäonnistunut todennäköinen narsisti ei nähnyt toimissaan mitään vikaa ja työyhteisö järjesti tälle potkut. Poispotkittu koki, että hänet savustettiin ja esitti asian käsittelyissä joutuneensa kiusatuksi sekä säälittävää uhria (ehkä sitä olikin jäätyään yksin).

      Savustamistapaukset ovat monivivahteisia ja niinikään myös näkökulmat. Se mistä lähtökohdista kesksutelun avaajana puhut, ei käy ilmi. Toisaalta en tiedä onko sillä merkitystäkään.

    • Älä tuon takia

      Jos työt kuitenkin sujuvat eli ohjeita ei pimitetä, niin koeta järkätä itsellesi mukavat olot huoneeseesi (?). Kuuntele musiikkia, käy netissä (jos sallittua), lue ajatuksia herättäviä kirjoja tauoilla syödessäsi herkullisia välipalojasi, soita kavereille ja sen sellaista. Ajattele vain asiakkaita ja mukavia työkavereita ja jätä toiset huomiotta. Sano moikka vain silloin, jos he sanovat ensin, niin ei jää harmittamaan sekään. Ajattele vain omaa talouttasi ja anna sitten näpäytys, jos asiat koettavat mennä pidemmälle.

      • siinähän kyyläävät

        Juuri näin! Minuakin on yritetty savustaa ulos työpaikasta, koska pomon lemmikki on kääntänyt kaikki minua vastaan. Täällä on pomolla oma hovinsa, ja olen aina ollut huono nuoleskelemaan. Perinteinen suosikkijärjestelmä jyllää. Mutta olen luonteeltani yksinäinen susi, joten vähät minä siitä. Itse en lähde, erottakoot. Muuten paukkuu kolmen kuukauden karenssi.


      • Anonyymi
        siinähän kyyläävät kirjoitti:

        Juuri näin! Minuakin on yritetty savustaa ulos työpaikasta, koska pomon lemmikki on kääntänyt kaikki minua vastaan. Täällä on pomolla oma hovinsa, ja olen aina ollut huono nuoleskelemaan. Perinteinen suosikkijärjestelmä jyllää. Mutta olen luonteeltani yksinäinen susi, joten vähät minä siitä. Itse en lähde, erottakoot. Muuten paukkuu kolmen kuukauden karenssi.

        Tämä tuntuu niin tutulta. Tuntuu siltä, että olen maailman huonoin perseen nuolija. Onneksi asiakkaat tykkäävät. Työnantajaa ei juuri työkohteessa näy ja se mukava työnantaja on jäänyt etäiseksi. Alkuu oli hyvin kaverillinen ja luottamuksellinen suhde, mutta ei enään.

        Työkohteen vastaavaa en juuri kunnioita, mutta teen vain työni ja niillä työvuoroilla jotka se vittuilessaan laittaa.
        Nyt harmittaa, kun en noin 8 kuukautta sitten mennyt toiseen kohteeseen, minne olisin päässyt. Uusi työnantaja soitti ja halusi minut sinne, koska oli kuulunut paljon hyvää sekä nähnyt, että meikäläinen saa hyvin myyntiä aikaiseksi ja provikat paukkuu.

        Työpaikalla vaihtuvuus on ollut suuri, eikö se mene niin, että vasta sen jälkeen työnantaja huomaa virheensä, kun työpaikalta lähtee juuri ne, jotka sitä yrittävät pitää pystyssä

        Kaikista ei ole perseen nuolijoiksi ja mielistelijöiksi. Tiedä sitten pitäisikö sitäkin vielä alkaa tekemään? En siihen en rupea. Ammattitaitoni kattaa ihan jotain muuta.

        Työnantaja on paikkakunnalla pidetty ja saanut lukuisia tunnustuksia yrittäjyydestään.


      • Anonyymi
        siinähän kyyläävät kirjoitti:

        Juuri näin! Minuakin on yritetty savustaa ulos työpaikasta, koska pomon lemmikki on kääntänyt kaikki minua vastaan. Täällä on pomolla oma hovinsa, ja olen aina ollut huono nuoleskelemaan. Perinteinen suosikkijärjestelmä jyllää. Mutta olen luonteeltani yksinäinen susi, joten vähät minä siitä. Itse en lähde, erottakoot. Muuten paukkuu kolmen kuukauden karenssi.

        Niin tuttua, ihan kuin omasta elämästäni tällä hetkellä.


    • peikkotyttö

      Minua on yritetty savustaa, koska kuulemm erotuin liikaa työporukasta. Olin tunnollinen, ahkera ja vielä kaiken päälle koulutettu henkilö. Siis varsinainen uhka vanhoille ämmille, joilla ei ollut muuta elämää. He kyttäsivät tekemisiäni ja eivät halunneet työskennellä samalla työpisteellä minun kanssani. Olin kuin heitä ei olisikaan. En saanut siitä paikasta kenkää, koska minulla oli hyvä verkosto ja esimiehet oli minun puolella. Enhän minä mitään väärää ollut tehnyt.

      Nyt viimeksi työskentelin yhdessä paikassa, jossa hetken kuluttua ilmapiiri kääntyi minua vastaan. Alkuun oltiin hyvää pataa ja tervehdittiin, jopa koulutettiin tehtäviin ihan tosissaan. Mutta sitten joku luuta (jälleen kerran itseäni vanhempi muija), päätti että minut pitää saada savustettua pihalle. Hän ei pitänyt minusta ollenkaan ja kyllä, en minäkään hänestä (vaikken sitä suoraan hänelle sanonutkaan). Näin sitten kävi, että minut erotettiin ja hän sai jatkaa mieleisessään työpaikassa. Ei ole ikävä sinne.

      Kyllä sitä mieluummin on työttömänä, kuin kärvistelee duunipaikassa, jossa ei saa tukea lähimmiltä työkavereiltaan. Ja esimieskin lopulta käänsi selkänsä minulle, koska uskoi sitä valehtelijaa. En saanut edes keskustella tilanteesta, koska esimies ei tajunnut, että minä olin se uhri, eikä se hänen luottohenkilönsä. Niin väärin, mutta mitäs näistä. Olkaa onnellisia, jos teillä on työpaikka, jossa olette arvostettuja omana itsenänne.

      • veturi

        En tiedä ikääsi peikkotyttö, mutta kuuskymppisten ja kakskymppisten palkansaajien välistä ikäeroa on 40 vuotta! Esimerkiksi 40 vuotta sitten ei tiedetty tietokoneista juuri muuta kuin, että kaksi suurta tietokeonetta Helsingissä riittää Suomen tarpeisiin.

        Toisaalta on ymmärrettävää, että ikäerot aiheuttavat ristiriitoja, mutta eivät ne oikeuta epäsialliseen kohteluun.


      • s.a.t.u.
        veturi kirjoitti:

        En tiedä ikääsi peikkotyttö, mutta kuuskymppisten ja kakskymppisten palkansaajien välistä ikäeroa on 40 vuotta! Esimerkiksi 40 vuotta sitten ei tiedetty tietokoneista juuri muuta kuin, että kaksi suurta tietokeonetta Helsingissä riittää Suomen tarpeisiin.

        Toisaalta on ymmärrettävää, että ikäerot aiheuttavat ristiriitoja, mutta eivät ne oikeuta epäsialliseen kohteluun.

        Mulla on todella hyviä kokemuksia ikäerosta, mutta myös huonompia. Mun lähimmällä työkaverilla ja mulla on 33 vuotta ikäeroa ja tullaan siitä huolimatta hyvin toimeen keskenämme. Muita työkavereita se vähän ärsyttää.


    • peikkotyttö

      Ihmettelen vaan, että miksi joillakin työkavereillani oli tarve syrjäyttää minut? Vaikka teimme tasan samoja työtehtäviä ja kaikkia tosiaan tulisi kohdella tasapuolisesti. Se vaan ei mene niin työelämässä. Heille kai aiheutui ylimääräistä stressiä siitä, että minulla oli alan koulutus sekä työkokemusta eri firmoista. Itse he olivat tulleet taloon teineinä ja olivat lähes eläkeikäisiä, siksi kai kyllästyneitä nuoriin työntekijöihin.

    • narsistinen hovi

      Minut savustettiin ulos ilmeisesti ammattikateuden takia. Savustajana toimi narsistinen hovi ja siinä henkilö, joka sai savustamisen seurauksena virkani.

    • Suklisssss

      Dorkalla dorka työnjohtaja "savusti" ulos

    • Hoitajissa paljon

      Tämä kyseinen savustaminen on hyvin terveydenhuollossa. Henkilöstö ja osa johtajia syyllistyy siihen, koska kokevat paremmin koulutetut uhkana, varsinkin esimiehet. Mutta myöös ylihoitajissa löytyy ns. syöjättäriä.

      Ihmettelen miten sairasta henkilöstöä ja esimiehiä työskentelee terveydenhuollossa ja heidän pitäisi osata hoitaa itseään ja tietysti potilaita, mutta näin ei ole.

      Ammatti-ihmiset, testein valitut vai hakeutuuko terveydenhuoltoon ns. vaikeita per.häiriöisiä. On kateutta, selkäänpuukottamista, esimiehen nuolemista, eristämistä.

      Nuoret vastavalmistuneet yleensä toisenasteen koulutuksen käyneet ovat kuin maailmanomistajia, itsetietoisia ja minäminä- periaatteella toimivia takapuolen nuolijoita. Jotka eivät tiedä yhtään mistään mitään kun tulee tosihätä ihmiselle.
      Se niistä muutaman päivän näytöistä lähihoitajilla.

      Ihmettelen kovin mikä tekee ammmatti-ihmisestä tuollaisen. Valitaan henkilöitä, joilla ei riittävääpätevyyttä tai kokemusta, mutta ilmeisemmin sellainen on helppo onkin hyvä pelinappula ja tekee mitä hänelle käskytetään.

      Toisaalta tulee sellainen olo, että ihan oksettaa kuinka ihmiset ovat kuin lastentarhalaiset pienissä piireissä. Tupakalla kävijät ovat siitä pahimmasta päästä ja kuuluvat ns. kuppikuntiin. Menevät milloin mihinkin saadakseen juoruta ja saastuttavat työyhteisöä.

      Työt teetetään sijaisilla, opiskelijoilla ja itse tietysti istutaan neteissä, chateissa, facebookeissa jne parantamassa omaa egoaan. Kelloihin ei vastata ja takapuolta ei sa irti tuolista vaikka mikä olisi.

      Onko kuitenkin suurin syy se, että työskentelet talon tavoilla ja jos et et kuulu joukkoon eli ole ilkeä, pahansuopa ja katkera hoitaja.

      • Paskareissu mutta...

        Minut savustettiin työpaikasta, koska en suostunut eristämään potilasta , syystä, että hän tuijotteli hoitajia kanslian ikkunan takana aamutuimaan.
        Näitä laittomuuksia tapahtui jo ollessani 35v, sitten eräässä toisessa sairaalassa vipparina. Sain sieltä häädön, kun kerroin ylemmille asioita osastolta. Urani alku ja loppu toistivat toisiaan. Mutta lääkäreille syötettiin tarinaa ,jotta saatiin eristyslupa, todellinen syy oli hoitajan kyrpiintyneisyys hommiinsa. Lääkärit eivät edes kysyneet tapahtumien kulkua poispotkijaisissa, mikä todistaa , etteivät he halua kuulla totuutta.Ja muu henkilökunta on niin mahtailijan kynsissä, ettei heissä ole rotia panemaan vastaan.
        Hukkaan meni talvisota, kun kansa on tällaiseksi mennyt.


      • asennevammaisia yks.

        Nim. Hoitajissa paljon.Kirjoitat asiaa ,yksikön pomona on narsistinen lesbo ,joka valitsee itselleen sopivia työntekijöitä useimmiten sellaisia jotka "nuolevat"lesboa .Jos ulkopuolinen joudutaan ottamaan sen pitäisi alistua samaan ja miestä ei oteta muuten kuin rangaistavaksi .Viesti menee ylenpään johtoon kuten ylihoitalle joka voi olla yksikön lesbon hengen heimolainen .Näin työntekijä mollataan ja syrjäytetään ja tehdään sopeutumattomaksi työjohdon suojaamiseksi


      • Ei enään koskaan
        Paskareissu mutta... kirjoitti:

        Minut savustettiin työpaikasta, koska en suostunut eristämään potilasta , syystä, että hän tuijotteli hoitajia kanslian ikkunan takana aamutuimaan.
        Näitä laittomuuksia tapahtui jo ollessani 35v, sitten eräässä toisessa sairaalassa vipparina. Sain sieltä häädön, kun kerroin ylemmille asioita osastolta. Urani alku ja loppu toistivat toisiaan. Mutta lääkäreille syötettiin tarinaa ,jotta saatiin eristyslupa, todellinen syy oli hoitajan kyrpiintyneisyys hommiinsa. Lääkärit eivät edes kysyneet tapahtumien kulkua poispotkijaisissa, mikä todistaa , etteivät he halua kuulla totuutta.Ja muu henkilökunta on niin mahtailijan kynsissä, ettei heissä ole rotia panemaan vastaan.
        Hukkaan meni talvisota, kun kansa on tällaiseksi mennyt.

        nim. Paskareissu mutta. Mielisairaalassa oli paljon mielivaltaista syrjintää .On hyvä, että niitä osastoja lakkautetaan ja saadaan ne "kuppikunnat " hajotettua ..Voidaan sanoa että heidän loistonsa aika on ohi .Sinne hakeutui asennevammaisia jotka nöyryytti ja mitätöivät muita ja valehtelivat eli ns. vasikoivat ylihoitajille oman edun saamiseksi


      • Suunta on terve
        asennevammaisia yks. kirjoitti:

        Nim. Hoitajissa paljon.Kirjoitat asiaa ,yksikön pomona on narsistinen lesbo ,joka valitsee itselleen sopivia työntekijöitä useimmiten sellaisia jotka "nuolevat"lesboa .Jos ulkopuolinen joudutaan ottamaan sen pitäisi alistua samaan ja miestä ei oteta muuten kuin rangaistavaksi .Viesti menee ylenpään johtoon kuten ylihoitalle joka voi olla yksikön lesbon hengen heimolainen .Näin työntekijä mollataan ja syrjäytetään ja tehdään sopeutumattomaksi työjohdon suojaamiseksi

        On niissä hoitolaitoksissa ollut omituisia ihmisiä työssä .Ala vetää puoleensa jossa saa istuskella ja hoitaa omia ongelmiaan Eräs tuttu psykiatri sanoikin että henkilökunta on paljon vaikeampaa kuin potilaat .Kiitos että niitä kalliita ja tehottomia osastoja lakkautetaan


      • Anonyymi

        Hyvä kirjoitus, kuin omasta työelämästäni.
        Sanotaanko näin että en haluaisi isoon vanhainkotiin ikimaailmassa jos hoitajat ovat mitä ovat. Luojan Kiitos on poikkeuksia. Niitä, jotka todella välittävät mitä sille vanhukselle kuuluu.


    • ÄÄÄÄ

      Oon tässä miettinyt myös irtisanoa itseni,olen kuulema ollut aina toisten siipien suojassa ja vähätellyt toisia.Ei kuulema sais olla töissä kaveria,tulee liittuomia...Näin mulle kerrottiin.Se tässä parasta on ,ettei tämä ns.liittolaiseni ole töissä ollut puoleen vuoteen.Mutta vasta äskön sain tietää tämän...Ei voi mitään jos joku työpaikka voi olla vähä kusessa,kun irtisanon itseni.Ennemmin nautin karensin kun annan toisten pilata elämäni.

    • Hullu ukko

      Normaali rangaistuskarenssihan siitä tulee. Mikäli et mitenkään kykene näyttämään toteen, että sinua on työpaikalla kiusattu. Sinun sanasi ei yksistään riitä tiedän tämän ihan omakohtaisesta kokemuksesta.

      Itse lopetin työsopimuksen kiusaamisen takia mutta pelkkä sana ei työkkärille riittänyt vaan he lähettivät kielteisen lausunnon KELAAN. Huono juttu mutta minkäs teet.

      • Ettänoin

        Jouduin työpaikkakiusaamisen uhriksi työssäni ja Lopulta minut irtisanottiin (totta kai) työnantajan puolesta, ja silti tuli karenssi.


      • Anonyymi

        Siksi on järkevää sinnitellä vaikka hommat menis kuinka käteen ja harakoille. Pidät huolen siitä että lainkirjain täyttyy sinun osaltasi. Voittohan sekin on.. kun pomo tulee sinulle ilmoittamaan että tänään oli sitten viimeinen työpäivä.. Minä ainakin pitäisin rentous loman.. Vois olla että voisin jostain kivasta lomakohteesta lähettää ns kivoille työkavereille lomaposti kortin. Roskiin se tietty lentää... mutta tärkeintä on että jää niinku takaraivoon.....


    • FaitTooMuch

      Älä nyt vedä hernettä nenääsi liian helposti!

      Eli olen itse ollut kerran firmassa jossa on ollut samanlainen fiilis.
      Mutta, jotenkin aavistin, että asia ei johtunut läheskään minusta vaan muutamasta "hulttiosta" jotka työaikana kaivoivat nenäänsä ja puhuivat p**kaa muista sekä yleisestä välinpitämättömyydestä.

      Itse kehoittaisin ennen irtisanoutumista vaan tekemään duunissa sen mitä tiedät sinulle olevan ikään kuin pakollista työtä ja sen jälkeen hakisin uutta työpaikkaa.
      Eli vedät "lonkkaa" jos kukaan ei tehtäväsi tehtyä ilmoita muuta ja katselet uusia työpaikkoja.

      Kuitenkin on helpompi lompsia muualle kun ikään kuin vaihtaa paikasta toiseen eikä lähde hakemaan uutta työpaikkaa tyhjän päältä. Silloin tulee eteen taas "hyväksikäyttäjät" jotka vaan polkevat palkkasi alas ja lykkäävät kaikki mahdolliset duunit niskoillesi.

      Jossain vaiheessa kuitenkin nappaa työpaikka jossa oikeata osaamista arvostetaan ja siitä sitten pääsee ihan "oikeaan" työkuvioon mukaan ja tekemään tulosta sekä parantantamaan omaa positiotaan firmassa.

    • näin on

      En tiedä, että onko minua yritetty savustaa ulos työpaikaltani, mutta aika pitkälti voisin samaistua sun tapaukseesi. Hiljaista on porukka munkin ympärillä. Jossakin vaiheessa vaihdan itsekin maisemaa, kunhan ajankohta on sopiva.

      Ps. Kannattaa vaan lähteä, mutta petaa vaikka sairaloman kautta aluksi ja samalla saat aikaa katsella muita vaihtoehtoja.

    • simpleä

      Jos kokee, että on työpaikallaan ikään kuin ulkopuolelle jätetty, eikä juuri kukaan tervehdi tai sano muutenkaan mitään, niin voisi muuttaa omaa strategiaansa.

      Työpaikalla olo voi olla kuin kerrostalossa asumista: kukaan ei juuri tervehdi tai sano mitään. Et tiedä muiden asioista, eivätkä he sinun asioistasi. Itse asiassa useimmat kerrostalon asukkaat ovat sellaisia, että heihin ei ole mitään tarvetta tutustua ja samoin on myös työpaikoilla. Samoin jos kukaan ei osoita tarvetta tutustua sinuun, niin voidaan todeta, että tilanne on tasapainoinen. Kukaan ei voita, eikä häviä. Käyt töissä, saat palkan ja menet kotiin. Se on siinä.

    • Savusiika

      On yritetty savustaa silloisen parhaan työkaverin (naispuolisen) toimesta. Olin jo aika heikossa hapessa työuupumuksen ja masennukseen sairastumisen (en itse tiennyt sairastavani) sekä kotiongelmien vuoksi. Tämä työkaveri yritti ensin rikkoa avioliittoni pyrkimällä voimallisesti vaikuttamaan ratkaisuihini avioliittoni suhteen. Epäonnistui siinä ja jäi samaan syssyyn kiinni selän takana juoruilusta. Otimme yhteen em. asioista, josta tämä työkaveri kimpaantui niin, että kävi päälleni muiden nähden, haukkui minut maan rakoon, syytti koko työpaikan pilaamisesta ja uhkasipa vielä rollia kaiken yhteisille työkavereille. Tiesi, että olin hyvin heikossa kuosissa ja onnistui passittamaan sillä minut sairaslomalle.

      Sairaslomalla ollessani otin tähän työkaveriin yhteyttä ja kerroin aikovani kertoa esimiehelleni sairaslomani aiheuttaneista syistä mukaanlukien tämän työkaverin vahvasta panoksesta siihen. Työkaveri onnistui kääntämään pääni tekeytymällä jälleen hyväksi kaveriksi ja lupaamalla, että välimme selvittäisiin ja sovittaisiin riidat, kun palaan töihin.

      Palattuani sairasloman jälkeen takaisin töihin, sovittelevuudesta ei ollut jäkeäkään, vaan alkoi eristäminen ja työtehtävissä sivuuttaminen. Tätä jatkui n. kuukauden verran, kunnes työkaveri käänsi jälleen kelkkansa ja alkoi uudelleen kaveerata. Alkoi hiljalleen varmistua, että hän lähtisi toiseen työpaikkaan. Lopulta se lähdön aika tuli ja onneksi tuli. Tylyttämiseni alkoi nimittäin uudelleen samoihin aikoihin.

      Valitettavasti olin tuohon aikaan kykenemätön vastaamaan kovalla kädellä takaisin, koska olin edelleen aika heikossa kuosissa. Nyt on toisin. Takaisin ei ko. ihmisellä ole tulemista niin pitkään kuin minä olen täällä, eikä minulla ole aikomustakaan lähteä. Jos takaisin tulee, savustan itse hänet ulos siltä seisomalta ja teen hänen elämästään helvetin.

    • seurustelija

      On savustettu. Sanansaattajat olivat ahkeria; kollegat-osastopäällikkö. Sitten järjestelivät miinan, johon astuin. Sen jälkeen kävi niin, että se työ, mitä tein, loppui ja myös työpiste yms. Mitään työtä ei annettu, ei työpistettä, ei paikkaa, misä oleslella. Edes oikeaa pomoa ei ollut. Siirrettiin nimellisesti osastolle, johon ei ollut mitään siteitä, enkä tehnyt niitä töitä. Parisen vuotta meni niin, että kuljeskelin ympäriinsä ja seurustelin tuttujen kanssa ja vedin sikeitä löytämässäni paikassa. Palkka (iso) juoksi koko ajan! Sitten siellä vaihtui pomo ja se uusi (tuttu mies)kysyi, mitäs hommailet? Kerroin hänelle tarinani ja sanoi pari valikoitua suomalaista sanaa ja muutamassa päivässä olivat asiat järjestyksessä.
      Tässäkin tapauksessa kävi toteen, että yksi narsistipaskaläjä pystyy tuhoamaan täysin hyvin toimivan työyhteisön.

    • Et ole ainoa.....mulla on ollut sama ongelma joka työpaikassani, jossa olen ollut..... Yhessä oli kaikki, jopa se ns. pomo, se oli pahin......mua vaan syrjittiin, luvattiin aina-kin kerran, että saan oman kaapin, kun yks lähtee veke. Ja valhetta sekin oli ! Joku uus nakatti tuli tulkuttamaan sinne, se sai kaapin, mä en saanut. Kysyin, et mikä tää juttu nyt oikeen on..... Sano vaan jotakin älyvapaata, josta en ymmärtänyt sanaa-kaan.....pelkkää kalkatusta ! Se pesti loppu lyhyeen, mikä oli oikeestaan onni......inho -sin koko hävytöntä paikkaa. Sit yhes entisessä työpaikassani muut se ns. pääpo-mo (senhetkinen) keräsi oikeen hovin ympärilleen kerran, mut mua ei, ne kääntyi KAIKKI mua vastaan. Joten joka on joutunut kärsimään työpaikkakiusaamisesta lii-kaa, tunnistaa kyllä tekijät seuraavissa paikoissa. Nykyisessä yks hullu sekopää mui -ja yritti syyllistää mua, mut nyt se on näemmä antanut viimeinkin periksi, kun se on ollu täysin hiljaa jo peräti 2 viikkoa ! Toivottavasti se jatkuu, koska seuraavasta ker-rasta mä kerron tästä asiasta takuulla johdolle, se muija luulee olevansa joku Juma-la, vissiin, kun se mäkyy joka asiasta.......toivottavasti sen pesti siellä ei kestä enää kauaa......saa lähtee jo aiemmin, kun käyttäytyy niin tyhmästi. On pyytäny anteeks, mut en antanu, koska siitä ei oo ollu mitään hyötyä, päinvastoin ! Se jatko vaan......
      Älä ihmeessä irtisanudu, vaan kerro johdolle yms asiasta.......se on heidän oma hä-peänsä, jos eivät tervehdi yms.....ei niistä kannata edes välittää, hävetkööt yksin sit-ten....... Tuskin olet tehnyt mitään kovin pahaa, mutta he muut voivat arvella niin, syyttä suotta......siitäkin on omaa kokemusta liikaakin...... Taemppiä vaan eteenpäin.

      • jdjdkekkweki

        Pisti silmään toi et "sulla on ollut sama ongelma joka työpaikassa jossa olet ollut". Hmmm....


    • Eläke Timpuri

      nyt riitti !
      Älä mene ottaa lobareita ,noi karessijutut ei ole hyviä. Koita vaan pysyä työssäsi rauhallisena ja hoitaa tehtäväsi . Jos rupeavat hankalaksi niin ota yhteys luottamusmieheen. Jos työnantaja kehoittaa irtisanoutumaan niin käske antamaan lopputili. Joutuvat kirjoittamaan irtisanomisen syyn jolloinka eivät voi palkata uutta henkilöä tilallesi. Äläkä suostu paketteihin jos et pääse heti paketin loputtua eläkeputkeen.
      Voimia sinulle taistelussasi.

    • potkut

      6 vuotta kaikenlaisilla keinoilla sauhutettiin.
      Varotuksia tuli aina kun aloin peräämään omia oikeuksiani.
      kuukausi sitten ta oli saanut minut rikeestä kiinni ja sai annettua varotuksen ja irtisanotua minut.
      Erimielisyys muistiota värkätään nyt.
      Karenssia tulee 3kk jos syy on sinun, irtisanoudut tai irtisanotiin sinut.

      Epäpäteviä pomoja on pilvinpimein, ei minkäänlaista aktoriteettiä.
      Alaisia yritetään hallita varotuksilla ja minun tapauksessa työkavereille oli oikei palaverissa kerrottu minun saaneen potkut. Vaviakaa alaiset mielivaltaiset pomot on vallakahvassa.

      • hyvä soppa

        JA mielenvikaiset työkaverit.


    • 13+13

      joo, ennemmin elää köyhänä kuin kärsii mielenterveysongelmista työpaikalla, jotka aiheuttaa siis muut työntekijät. Työpaikat on täynnä kuppikuntia ja ikäviä ihmisiä.

      Olin kerran työharjottelussa. Muijat juorus kahvitauolla, en sanaakaan saanut väliin. No, arvostelussa yks muijista sano että olen arka ja hiljanen... tämä akka ei ollut missään tekemisissä minun kanssa, ei kysynyt ees nimeä. Että silleen. Pitäs varmaan keskeyttää muiden puheet ja HUUTAA, että moi minä oon uus työharjottelija!

      • työrukkanen

        On kyllä. Bipolaarista mielialahäiriötä sairastava naisesimies yritti sälyttää muidenkin virheet minun syykseni ja yritti eristää minut työporukasta. Mitta täyttyi kun sain varoituksen tekemistäni virheistä, jotka eivät edes olleet minun tekemiäni. Aloin hakemaan uutta duunia ja onnekseni sain uuden paljon kivemman työpaikan, jossa ei ole minkäänlaisia ongelmia tai aiheettomia syytöksiä esiintynyt.


    • jellona2

      Älä missään nimessä sano itseäsi irti!!!
      Hae sairaslomaa niin kauan kuin tarve vaatii. 60 päivää täydellä palkalla kasaat itseäsi kotosalla ja etsit samalla uutta työpaikkaa, mutta älä suo sitä iloa niille pässeille siellä töissä, että itse lähdet ennen kuin olet uuden työpaikan löytänyt.

      Itse saman kokenut, kiitos narsisti-pomon! Mutta paha saa aina palkkansa, joskus.

    • mitäs mielenvikaiset

      Niin se on, että karenssi pamahtaa. 90- päivää. Ja päälle vielä omavastuuaika eli 7- päivää. Yhteensä siis 97- päivää. Mielenvikaiset esimiehet, ja heidän kanssaan liittoutuneet työtoverit/ toveri, ja soppa on valmis. Työtoveri voi olla hyvinkin kaveria, ja järjestää sinulle miinan johon luottavaisena ihmisenä astut. Narsistiesimies viimeistelee työn, heittämällä lisää löylyä. Tässä vaiheessa olet yksin, koska nämä narsistit ovat jo varmistaneet sen, että muut työtoverit uskovat sinun olevan syyllinen kaikkeen siihen mitä ovat itse sinulle tehneet. Nyt sinut irtisanotaan, kun olet uskaltanut valittaa ylemmälle esimiehelle alaistensa käytöksestä, kas kun tämäkin esimies on samassa juonessa mukana. Homma viimeistellään niin, että mahdollisimman monen työtoverin läsnä ollessa tullaan mukamas nuhtelemaan kiusattua, ja marssitetaan pahin narsistiesimies paikalle. Kun sitten kiusattu huomauttaa, että mitä sinäkin siinä töllötät alkaa ylempi esimies huutaa mukamas kauhuissaan: " voi kauheeta kuinka se kohtelee Jormaa! Tällaista ei voi hyväksyä." Sitten paikalle raijjataan pahaa aavistamaton luottamusmies, jonka tehtävänä on kysyä paikalla olevilta jälkeenpäin että kuinka se kohteli Jormaa. Ulkopuoliset työtoverit nyt todistavat auliisti kuinka se ajoi Jormaa pois, todellisia syitä tietämättä. Nyt on homma viimeistelty ja muutaman tekaistun syytteen lisäksi saat syytteen myös epäasiallisesta käytöksestä esimiestä kohtaan. Saat ihan itse päättää lähdetkö heti, vai irtisanomisajan jälkeen. Lopputulos on aivan sama karensseineen, joten päätät lähteä heti. Tämä koruton kertomus on Itella- nimisestä yrityksestä, mutta näin varmasti tapahtuu joka puolella työelämässä tässä työpaikkakiusaamisen luvatussa maassa.

    • bibbix

      Jos sun on pakko tehdä jotain eikun lääkäriin saikulle.
      Sano lekurille et sua vainotaan ym...

      Suomalainen on niin paska työkaveri ja kateellinen!
      Ei oo yhtään ikävä entiselle työpaikalle.
      Kyllä ne löytää aina uuden kiusattavan.

      • eivapaatavangitavoi

        Neljään vuoteen en ole ollu duunissa eikä oo ollu ikävä, kiitos juuri duunipaikan paskaperseosaston..


    • Lähdin

      Minä otin ja lähdin, koska lähiesimieheni aloitti savustuksen, jopa työkaverit huomasivat tämän. Otin yhteyttä luottamusmieheen ja liittoon. Sain hyvät ohjeet ja koska en itse jaksanut lähteä tappelemaan asiasta, tein sopimiksen ja irtisanouduin, mutta sain 3kk palkan, joten se kattoi karenssiajan :). Nyt etsiskelen uutta paikkaa, jossa hyvä työilmapiiri. Parempi lähteä kuin kärsiä!

    • de va ja fint

      Vastuun jakaminen, itsenäinen työskentely ja vastaaminen omasta suorituksesta ovat hyviä työkaluja työn mielekkyyteen. Työn kierto ja tehtävien vaihtelu tulisi kuulua kuvioihin. Kovin vanhanaikaisilta kuulostavat systeemit joissa työpaikalla joku tai jotkut harrastavat mielivaltaa. Hyvät kokemukset hoitoalalta muistona.

    • Hoitaja-51

      Älkää missään nimessä sanoutuko irti työstä VAAN tehkää kuten Hilkka Ahde! Johan loppuu työpaikkakiusaaminen. Itse järjestin ns."pomolle" lähestymiskiellon Pomo joutui siirtymään muihin tehtäviin. Kokemusta tällaisesta "hirviö" pomosta TODELLAKIN on. Näitä kusipäitä sitten on Suomen niemellä joka paikassa ja löytyy joka ammatti-alalta! Ei muuta kuin työsuojeluun ensiksi yhteys ja siitähän se lähtee rullaamaan eteenpäin! Tsemppiä vaan!

    • fasepookien kiusa

      Sopivilla konsteilla taktikoiden saa tällaiset tärkeilijä pomot ikävään asemaan, kun takataskussa on konsti viedä asia tahoille josta seuraa tarpeen vaatiessa kunnon vahingonkorvauksia tai jopa kakkua.

      Saa olla koko lailla rauhassa sen jälkeen jostain kumman syystä.

      Ikäväähän se on toki, mutta käytäntö sanelee pakon tällaisissa paikoissa joissa ihmisiä kohdellaan takaliston nuolemisen mukaan ja sekös ärsyttää, kun itseä kohtaan savustukset ovat pelkkää kaunista ilmaa.

      Suurin syy savustukselle havaintojeni mukaan on perisuomalainen kateus, jonka nämä molot kokevat uhkana itselleen, kun itsekin huomaan saman tien onko edes pätevyyttä asioiden suhteen.Pätee myös työntekijöiden välilläkin.

      Ei välitä mistään tai kenestäkään on paras ohjeeni ja kylmetät pääsi täydellisesti.

      • Anonyymi

        Paitsi jos työpaikalla mellastaa kusipäiden toisiaan tukeva verkosto höystettynä vaikkapa parilla vapaamuurarilla.


    • eerrtt

      Sinähän et TIETENKÄÄN ole mitään tehnyt, ansaitaksesi tälläisen kohtelun?
      Jos et, niin tilannehan on persiistä. Mutta jos olet, saatpa syyttää ihan itseäsi.

    • Yks vaan

      Suosittelen vahvasti samaa kun nimimerkki 'Lähdin'. Kannattaa pyrkiä tekemään sopimus ennen lähtöä että joko he irtisanovat tuotannollisista ja taloudellisista syistä (ei karenssia silloin) tai maksavat esim. 3 kuukauden palkan (riippuen työsuhteen pituudesta). Ei ole hyvä jäädä jos siitä aiheutuu itselleen kärsimyksiä.

      Minulla aikoinaan ollut kaksi samanlaista tilannetta ja lähtenyt molemmilla kerroilla. Ei ole helppoa hyväksyä kun asiat menee väärin että itse joutuu lähtemään ja kun on tehnyt työnsä hyvin mutta pidemmällä aikavälillä parempi. Itse jokunen vuosi myöhemmin löysin hyvän paikan jossa on reilu työyhteisö henki ja viihdyn erittäin hyvin.

    • Mies on Mies

      Täälläkin on naiset äänessä mutta itsehän luotte sen työilmapiirin.

      Olen ollut työssä pelkästään naisvaltaisessa työyhteisössä, olen sekaporukassa ja pelkästään mies porukassa ja paras oli tai on miesporukka.

      Tietty moni mies on noissa esimiehenä naisporukassa mutta hän joutuu lähtemään tähän samaan "leikkiin" mukaan.

      Nykyisessä työssäni on naisosastoja mutta yksikään mies ei halua mennä sinne!

      Olisiko peiliin katsomisen paikka naisilla jo ihan yleisesti vai voiko Suomalainen nainen näin huonosti!??

      • olisiko näin

        Vai pitäisikö pomon ottaa vahvemmin esimiesroolinsa ja hajoittaa kuppikunnat ja pistää työläiset tekemään itsenäisesti töitä ilman kähinöitä?
        Mitä tekee nössöillä esimiehillä, jotka eivät puutu asioihin tai eivät yksinkertaisesti NÄE asioita?


      • itelläs on
        olisiko näin kirjoitti:

        Vai pitäisikö pomon ottaa vahvemmin esimiesroolinsa ja hajoittaa kuppikunnat ja pistää työläiset tekemään itsenäisesti töitä ilman kähinöitä?
        Mitä tekee nössöillä esimiehillä, jotka eivät puutu asioihin tai eivät yksinkertaisesti NÄE asioita?

        Juuri näin. Mitä vaikeammat ajat taloudellisesti, sitä enemmän näitä kuppikuntia syntyy. Perseennuolijat ja pomojen kopissa ramppaajat toisten mustamaalaajat ovat nyt vahvoilla. Heikot ja laiskat pomot pelkäävät oman pallin/ pallien tutinaa, ja tekevät kaikkensa savustaakseen liian pätevät ja itselleen uhkaavat persoonat pois työyhteisöstä. Juurikin näiden nuoleskelijoitten suosiollisella avustuksella. Eikä todellakaan koske vain naisvaltaisia aloja, muuta kuin siinä mielessä jos työpaikan ylin pomo on nainen ja alaisesimiehet ämmämäisiä narsistipaskoja. Tämä on tilanne juuri Itella- nimisessä yrityksessä, ja sen niin monissa toimipaikoissa pääkaupunkiseudulla.


      • elömää
        itelläs on kirjoitti:

        Juuri näin. Mitä vaikeammat ajat taloudellisesti, sitä enemmän näitä kuppikuntia syntyy. Perseennuolijat ja pomojen kopissa ramppaajat toisten mustamaalaajat ovat nyt vahvoilla. Heikot ja laiskat pomot pelkäävät oman pallin/ pallien tutinaa, ja tekevät kaikkensa savustaakseen liian pätevät ja itselleen uhkaavat persoonat pois työyhteisöstä. Juurikin näiden nuoleskelijoitten suosiollisella avustuksella. Eikä todellakaan koske vain naisvaltaisia aloja, muuta kuin siinä mielessä jos työpaikan ylin pomo on nainen ja alaisesimiehet ämmämäisiä narsistipaskoja. Tämä on tilanne juuri Itella- nimisessä yrityksessä, ja sen niin monissa toimipaikoissa pääkaupunkiseudulla.

        Joo, ja varsinkin Sturenkadun terminaalissa.


    • onnellinenkin

      Lähdin itse työpaikasta jossa viihdyin muuten paitsi... sihteerimme oli aivan mahdoton. Kun vaihdoin yksiköstä toiseen, oli siellä vain yksi nainen töissä, ilmeisesti hän oli tottunut olemaan yrityksen kuningatar ja koki minut uhkana.
      Työmatkani oli pitkä ja halusin yhdistää sen kuntoiluun, pyöräilin työmatkan. Koska meillä ei ollut naisille omaa sosiaalitilaa, kysyin lupaa kiinteistössä olevan oppilaitoksen suihku- ja pukutiloihin, luvan sainkin. Tästä sihteerimme nosti äläkän, hän on ollut jos vuosia, eikän HÄN ole saanut mitään omaa suihkua.

      Tämän jälkeen kaikki mitä voitiin tehdä kiusaa tehtiin, hoidin miljoonien edestä tilauksia ja työnohjauksia, sihteerimme kävi säännöllisesti sotkemassa odottavat paperit, vaikka olin useasti pyytänyt ettei hän sitä tekisi, ottipa välillä jopa kiirellisiä tilauksia itselleen, eikä reagoinut mitenkään kun kyselin niitä.

      Paljon muutakin tapahtui, onneksi omistaja oli puolellani, muuten en olisi kestänyt vuosia. Omistaja jäi kuitenkin eläkkeelle ja uudelle yrittäjälle tämä nainen esitti mitä uskomattomimpia syytöksiä. Kun tämä akka oli ratkuttanut milloin mistäkin viikko tolkulla ja sitten kun sanoin hänelle että nyt riittää, lopeta. Hän kiljui kun mielipuoli ja meni pomolle valittamaan kuinka minä olin huutanut hänelle !!!! Kolleganikin oli hieman hämmillään ja totesi kuinkas tämä nyt näin kääntyi, sillä hän oli kuullut sihteerikkömme huudon ja nähnyt käytöksen. Pomo ei ollut paikalla, eikä edes halunnut kuulla kun kerroin oman puoleni asiasta.

      Kun sanoin itseni irti, asiakkaamme soittivat henkilökohtaiseen numerooni ja kauhistelivat asiaa, mikään ei kuulemma toiminut enää. Asiakkaille kerroin vaan elämäntilanteeni muuttuneen ja muuton myötä työmatka olisi tullut liian pitkäksi. Tarjosipa yksi ihana asiakas heti työtäkin :) Tämä entinen työpaikkani menikin sitten konkurssiin, muutama kuukausi lähtöni jälkeen kuulin monen asiakkaamme vaihtaneen toimittajaa, ikävä niiden muiden työntekijöiden tähden, minun lähtöni oli täysin sihteerimme asiattoman käytöksen ansiota.

      • Anonyymi

        Jos et psyykkisellä kiusaamisella lähde, alkaa fyysinen väkivalta, joka on ihan kauheaa 😓, ei varmaan hetiskää joka paikassa.


    • vihaan työttömyyttä!

      Kunpa olisikin ollut vain tuollaista, mutta minulle oli vielä pahempaa.. Olin aina määräaikainen ja töitä ei olekaan annettu vuosiin.. Ja koko talouteni meni..

    • työtävihaavaimmeinen

      Tunnistan näitä samoja piirteitä omalla työpaikallani! Ei tervehditä, huudetaan ja jopa haukutaan. En minä ole tätä kuin muutaman kuukauden jaksanut ja nyt lopetan. Työsuhteeni on määräaikainen ja tämän jälkeen kävelen ulos. Ei herran Jumala millaisia esimiehiä maa päällään kantaa! Onneksi työpaikalta voi aina lähteä pois!!! Parempi 3kk karenssi kuin paskan saaminen niskaan joka helvetin päivä...

    • luonnonsuojelija 1

      Oikeastaan kokemus ei ole kiusaamisesta.

      Aloitin ns. avotyöt, mitkä ovat mielenterveyskuntoutujille järjestettyjä töitä. Pääsin töihin kauppaan, missä on kaksi muuta avotyöntekijää.

      Kokemus tästä työsuhteesta on omalta kannaltani tosi tyly. Aluksi työnantaja räätälöi tehtävän minua varten ja homma vaikutti ihan kivalta näin aluksi. Itse tein töitä parhaani mukaan ja yritin hoitaa homman niin hyvin kuin pystyin tai osasin.

      Aluksi tehtiin työsopimus kahden kuukauden pituiseksi. Tein töitä niin hyvin kuin pystyin, mutta kun tuli aika keskustella jatkosta eli kahden kuukauden jälkeisestä avotyösuhteen jatkosta, niin työnantaja on ilmoittanut avotyönohjaajalle, että en osaa hommiani.

      Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että saan kenkää hommasta. Avotyösuhteesta jäi aika huono maku. Päätin, että en ainakaan vähään aikaan halua lähteä mihinkään muuallekaan avotöihin. Minkäs teet, kun työnantaja ei ole tyytyväinen työpanokseesi ja haluaa lopettaa avotyösuhteen heti. Sopimus on vuodenvaihteeseen saakka ja on päivänselvää, että joudun lopettamaan avotyösuhteeni sitten. Niin aion tehdä ja aion myös lopettaa kaikki muutkin avotyöt toistaiseksi. En hae heti minnekään avotöihin.

      Petyin pahasti koko hommaan. Mutta enpähän ole ainoa, joka on saanut potkut töistä.

      • työtävihaavaimmeinen

        Et todellakaan ole ainut, joka on saanu potkut. Esimiehiäkin on niin erilaisia. On asiansa osaavia ja sitten niitä, joilla ei järki päätä pakota. Toisaalta, onko niin iso menetys jos et saa jatkaa tuolla? Jos esimies on tuollainen, on huonotapainen vaikka teet parhaasi, onko se sen arvoinen paikka, että haluaisit jatkaa siellä työntekoa? Ymmärrän silti, että harmittaa. Kun tekee parhaansa, ja saa vaan paskaa niskaan. Työ ei ole asia, jonka takia kannattaa itsekunnioitustaan menettää. Minäkin mietin, että jatketaankohan mun sopimusta enää kun määräaikaisuus menee taas umpeen. Toisaalta, en katuisi yhtään: pääsisin pois sieltä maan päällisestä helvetistä.


    • --------------------

      Tuttua juttua... Itse kokenut saman ja keskustelusta ei ollut apua, luottamusmiestä ei firmassa ollut, oli pieni paikka... Itse sanouduin irti ja en ole katunut!!! Se katsottiin niin loppuun, kun vain voi katsoa, mihinkään ei asiat muuttunut!!!
      Ole liittoon yhteyksissä, se voi auttaa karenssiin, varmaksi sitäkään ei voi luvata. Kolmen kuukauden karenssiin kun valmistaudut, niin rahallisesti, kun henkisesti....Se on pisin, mitä voi tulla.

    • voi hyvänen aika

      Hmmm, en viihdy työpaikallani, mutta olen miettinyt olenko työpaikkakiusattu vaiko vain tyhmä. Jään aina viimeiseksi lomia suunniteltaessa, joudun olemaan lomalla silloin kun kukaan muu ei halua olla. Kesällä saan ottaa vain 3 viikon yhtämittaisen jakson... työkaverini ottavat melkein jokaiselle viikolle yhden lomapäivän, mikä tarkoittaa sitä että minä saan ottaa vain 4 päivää lomaa/vk, ja silloinhan en voi lähteä reissuun koska joudun yhdeksi päiväksi töihin....minulla on lapsi ja saan lain mukaan olla 4 palkallista päivää kotona sairasta lasta hoitamassa, mutta työkaverini sanoivat päättäneensä että minua tämä oikeus ei koske vaan jos lapseni on sairas enkä suostu viemään häntä päiväkotiin (eivät kyllä ottaisi sairasta lasta), joudun palkkaamaan lastenhoitajan kotiin...jos olen itse sairas, sijaiseni ei tee töitäni, vaan sanoo että ehdinhän tehdä ne parannuttuani. Kerran työkaverini komensi minut siirtämään käytävällämme sijaitsevaa kelloa tunnilla eteenpäin, seurasi vieressä koko toimituksen ajan... samainen työkaveri ei anna minulle asiakirjoja jotka ovat välttämättömiä työni kannalta...toinen työkaveri järjesti erään läksiäiset ja jätti minut kutsumatta. Työpaikaltani on riitojen vuoksi irtisanoutunut ihmisiä, joitakin siirretty toiselle osastolle, hyvin moni on vuorotteluvapaalla, jokunen työkyvyttömyyseläkkeelle joutunut ja kuulemma eräs itsemurhankin kiusaamisen vuoksi tehnyt...eihän nämä kaikki jutut voi olla tuulesta temmattuja...ja työpaikkani on valtionhallinto ja sieltä korkeimmasta päästä :)

    • Otan osaa...

      Älä suostu sanomaan itseäsi irti. Vainosi jatkuisi vielä pahempana te-toimen kautta.

      Työnantajakin voi käytännössä tehdä mitä huvittaa työntekijöilleen, "työvoimalleen" asiat naamioidaan huolella. Mene lääkäriin arvioimaan uupumuksesi taso. Psykologin kanssa peilaamaan ajatuksiasi...Työterveyshuoltokin voi olla kädeton kiusaamistapauksissa,jos sellaista edes on. Ymmärrys ei välttämättä riitä siellä eikä todellisia keinoja ole missään väärän vallankäytön kitkemiseksi, ellei ylin johto sitten olisi puolellasi. Työsuojeluvaltuutettu??? Etsi tukea sellaisesta joka tajuaa tilanteesi.

      Keskity perustehtävääsi niin hyvin kuin pystyt.

      Mutta älä sano itseäsi irti!

      • otan osaa...

        Lisään edelliseen että etsi uusi työ, tai vaihda alaa koska sote alalle on pesiytynyt todella paljon väärää vallan käyttöä ym moraalirappiota. Eikä muutosta parempaan ole, siitä valtio pitää huolen köyhyys ja orjatyövoimapolitiikallaan. Työnantajien vastuu toiminnoistaan on olematon. Kuntia sakotetaan valtion toimesta kun eivät pysty mahdottomaan. (valtio on vienyt toimintaedellytykset ja sitten sakottaa kun ei kunnat kykene) Samaa tehdään työttömille ja muille vähävaraisille. Riistetään ja sitten sakotetaan jos ei vieläkään sovi puhdistusmuottiin pakkotoimista ja yltiöverotuksista ja palveluiksi nimetyistä vainoomisista ja kontrollista huolimatta. Ja jos joku tästä kimpoaa, niin suosittelen avaamaan silmänsä tosiasioille vaikka oma kultalusikka suussa sattuisi vielä ruokaa tarjoamaan.

        Kyllä ne thaimaalaiset ja muut maahanmuuttajat paremmin on tottuneet ruoskiin ja paskaan kohteluun, eikä niille tarvi maksaa palkkaakaan. Sehän se trendi on, ihan systemaattistahan tämä on. Ja kun olet työttömänä tarkoituksellisesti sidottu kotiisi ja syrjäytetty, niin kohta kelpaa tehdä töitä palkatta ja huono kohtelu on arkipäivää eikä enää tule mieleenään pitää puoliaan. Siihen tätä touhua ajetaan, siistiä köyhyyteen ajamista ja minuuden riistoa, holokaustit tulee väkisinkin mieleen. Fyysisesti ei suoraan tapeta mutta sosiaalisesti, psyykkisesti ja taloudellisesti kyllä.

        Siunausta lähetän mitä sitten päätätkin tehdä. Mutta jos vain mahdollista niin älä sano itse itseäsi irti te-toimen armoille.


      • aseisiin
        otan osaa... kirjoitti:

        Lisään edelliseen että etsi uusi työ, tai vaihda alaa koska sote alalle on pesiytynyt todella paljon väärää vallan käyttöä ym moraalirappiota. Eikä muutosta parempaan ole, siitä valtio pitää huolen köyhyys ja orjatyövoimapolitiikallaan. Työnantajien vastuu toiminnoistaan on olematon. Kuntia sakotetaan valtion toimesta kun eivät pysty mahdottomaan. (valtio on vienyt toimintaedellytykset ja sitten sakottaa kun ei kunnat kykene) Samaa tehdään työttömille ja muille vähävaraisille. Riistetään ja sitten sakotetaan jos ei vieläkään sovi puhdistusmuottiin pakkotoimista ja yltiöverotuksista ja palveluiksi nimetyistä vainoomisista ja kontrollista huolimatta. Ja jos joku tästä kimpoaa, niin suosittelen avaamaan silmänsä tosiasioille vaikka oma kultalusikka suussa sattuisi vielä ruokaa tarjoamaan.

        Kyllä ne thaimaalaiset ja muut maahanmuuttajat paremmin on tottuneet ruoskiin ja paskaan kohteluun, eikä niille tarvi maksaa palkkaakaan. Sehän se trendi on, ihan systemaattistahan tämä on. Ja kun olet työttömänä tarkoituksellisesti sidottu kotiisi ja syrjäytetty, niin kohta kelpaa tehdä töitä palkatta ja huono kohtelu on arkipäivää eikä enää tule mieleenään pitää puoliaan. Siihen tätä touhua ajetaan, siistiä köyhyyteen ajamista ja minuuden riistoa, holokaustit tulee väkisinkin mieleen. Fyysisesti ei suoraan tapeta mutta sosiaalisesti, psyykkisesti ja taloudellisesti kyllä.

        Siunausta lähetän mitä sitten päätätkin tehdä. Mutta jos vain mahdollista niin älä sano itse itseäsi irti te-toimen armoille.

        Todellakin. Ihmetyttää kuinka kauan ihmiset vielä jaksavat katsoa tätä kyykyttämistä. Risikko ja muut valtiovallan kiusantekijät puhuvat "työttömien aktivoinnista" mikä käytännössä tarkoittaa juuri pakottamista palkattomaan tai nälkäpalkkaiseen työhön. Samaan aikaan tehtaillaan "tutkimuksia kansan mielipiteestä" joita sitten julkaistaan suuren kohun saattelemana Yleisradion toimesta. Tutkimuksia jotka "kertovat" suomalaisen "sosiaaliturvan" passivoivan työttömiä. Työttömien ja muiden uuteen kurjien rälssiin kuuluvien ääni ja voima tukahdutetaan tehokkaalla aivopesulla, antamalla ymmärtää että rälssiin pudonneiden on syytä katsoa peiliin, ja syyttää vain itseään. Näin näiden mistään piittaamattomien poliittisten loisten ja työelämän iilimatojen on rauhaisaa jatkaa öykkäröintiään.


      • rälssi
        aseisiin kirjoitti:

        Todellakin. Ihmetyttää kuinka kauan ihmiset vielä jaksavat katsoa tätä kyykyttämistä. Risikko ja muut valtiovallan kiusantekijät puhuvat "työttömien aktivoinnista" mikä käytännössä tarkoittaa juuri pakottamista palkattomaan tai nälkäpalkkaiseen työhön. Samaan aikaan tehtaillaan "tutkimuksia kansan mielipiteestä" joita sitten julkaistaan suuren kohun saattelemana Yleisradion toimesta. Tutkimuksia jotka "kertovat" suomalaisen "sosiaaliturvan" passivoivan työttömiä. Työttömien ja muiden uuteen kurjien rälssiin kuuluvien ääni ja voima tukahdutetaan tehokkaalla aivopesulla, antamalla ymmärtää että rälssiin pudonneiden on syytä katsoa peiliin, ja syyttää vain itseään. Näin näiden mistään piittaamattomien poliittisten loisten ja työelämän iilimatojen on rauhaisaa jatkaa öykkäröintiään.

        Mielenkiintoista. Rälssi tarkoitti muinaisia säätyläisiä ja verovapaata aatelistoa. Nimenomaan ruotsinkielistä. Kurjien rälssi taas, niin, miksei. Jos ihmisellä ei ole tuloja, ei voi maksaa verojakaan. Sen sijaan entisaikojen rälssin etuoikeuksista ei tässä yhteydessä voi puhua. Suomessa tosin on olemassa nykyään se todellinen rälssikin, nimittäin veroja
        maksamattomat suursijoittajat ja pankkiirit. Wahlroos etunenässä.


      • Anonyymi
        aseisiin kirjoitti:

        Todellakin. Ihmetyttää kuinka kauan ihmiset vielä jaksavat katsoa tätä kyykyttämistä. Risikko ja muut valtiovallan kiusantekijät puhuvat "työttömien aktivoinnista" mikä käytännössä tarkoittaa juuri pakottamista palkattomaan tai nälkäpalkkaiseen työhön. Samaan aikaan tehtaillaan "tutkimuksia kansan mielipiteestä" joita sitten julkaistaan suuren kohun saattelemana Yleisradion toimesta. Tutkimuksia jotka "kertovat" suomalaisen "sosiaaliturvan" passivoivan työttömiä. Työttömien ja muiden uuteen kurjien rälssiin kuuluvien ääni ja voima tukahdutetaan tehokkaalla aivopesulla, antamalla ymmärtää että rälssiin pudonneiden on syytä katsoa peiliin, ja syyttää vain itseään. Näin näiden mistään piittaamattomien poliittisten loisten ja työelämän iilimatojen on rauhaisaa jatkaa öykkäröintiään.

        Yllä on vuosia vanha kirjoitus työttömien kohtelusta yhteiskunnassa. Tottahan tuo on ja aivan erityisesti silloin, kun vallassa on oikeistohallitus. Kun työttömän osa on kammottavan surkea ja vieläpä yleisesti paheksutta eli sitä pidetään itseaiheutettuna, suurin osa työvoimasta pyrkii karttamaan työttömyyttä sinnetelemällä viimeiseen saakka huonoissakin työoloissa pikkupalkoilla. Koska ravintoketjun alatasoilla on koko ajan pieni pelko putoamisesta vieläkin alemmas, tilanne osaltaan edesauttaa kuppikuntaisuutta, kiusaamista, suosikki- ja inhokkijärjestelmiä. Ihan selkeä homma, että niin moni pyrkii lujemmalle oksalle pomojen suosikiksi.


    • moneen makuun

      Sanotaan nyt suoraan: ravioli peijas on kyllä ihmeellisin paikka ikinä.Ammattitaitoa ei saa olla,kunhan on joku apina tiskiä tiskaamassa.Pomo kuuntelee tiettyjen ihmisten puheita,ja uskoo heitä.Esimies ei koskaan saisi lähteä tielle,jossa huhut luovat työyhteisön perustan.Yksi työtekijä sanoi osuvasti,että tämä paskan jauhaminen saisi loppua ja alettais luottaa totuuteen.Nyt joku luulee että taas puhuu joku kyrpiintynyt.Peijas on kuitenkin sairaala ja siellä pitäisi auttaa ihmisiä.Kun keittiö ei toimi,ei henkilökunta saa tarvitsemaansa virkistystä,ja tämä välittyy talossa asioiville,tavalla ja toisella.Toivotan voimi talossa työskenteleville,he tekevät loistavaa ja tärkeää työtä,ja ihanaa että päivystykseen pääsee vaikka yöllä.Kunhan huhut huonosta keittiön ilmapiiristä saataisii aisoihin.

    • mikämeitävaivaa

      tällä hetkellä savustuskierteessä. on se rankkaa, ei jaksa kotonakaan tehdä mitään.saa nähdä kuinka mun käy ja niin, ei ole naisvaltainen työpaikka. savustajana pomo, jolla vähemmän koulutusta.

      • pahatsterssioireet

        Tollaset savustus- ja muut kiusaamisjutut voi johtaa kuolemaan, jos ne kestää pitkään. Vie elämänhalun kokonaan, on kokemusta.


    • toivottavastisäilyy

      edellisessä työpaikassa; olin hakenut kokoaikatyötä, ja haastattelussa kysyinkin sitten,että onko tämä kokoaikatyö,kun sanottiin että ma-pe,mutta työtunneista ei puhuttu,sanottiin että joo on pääsääntöisesti 7-15,mutta mitäs vittua;ma,ke 7-15.00, ti vapaa,to 7-8.30, pe 6-13.00 ja la 6-8, kannattiko? no ei:D onneksi irtisanoin itseni koeajalla,vitutti lievästi kun vippiä jouduin ottamaan et pärjäisin, ja työtunteja ei edes kaikkia maksettu, onneks nyt on oikeesti kokoaikatyötä (37,5)

    • tälläistäkin.on.paljon

      Tyypillinen tilanne on se kun työpaikalle tulee uusi työntekijä.
      Voi olla esimerkiksi, että samaa paikkaa on hakenut myös joku tulevista työtovereista, jolloin ristiriita on olemassa jo ennen kuin työntekijä on edes käynyt uudella työpaikallaan.
      Tällainen kiusaaja päättää savustaa toisen ulos kostona, vaikka kohde ei ole tehnyt mitään väärää.

      • Talon-ulkopuol-valittu

    • Smoked

      Työn aloittamisesta oli kulunut 8kk, jonka jälkeen firman toimitusjohtaja kahden päällikön kanssa alkoi savustamaan minua ulos firmasta. Päälliköt kutsuivat henkilökohtaisiin keskusteluihin erillisiin neuvotteluhuoneisiin ja tahtoivat siirtää minut toisiin työtehtäviin. Keskustelut käytiin aina ilman luottamusmiehen paikallaoloa sellaisissa tiloissa, jossa muut eivät keskusteluja kuulleet. Kun päälliköiden keskustelut eivät johtaneet haluttuun tulokseen, alkoi toimitusjohtajan uhkailu. Mikäli en suostuisi siirtymään toisiin tehtäviin, hän uhkasi irtisanomisella. Tätä sirkusta kesti kaiken kaikkiaan 4kk, jonka jälkeen he irtisanoivat minut tuotannollisista ja taloudellisita syistä. Irtisanottaessa ei luottamusmies ollut paikalla.

      Ketään muuta ei irtisanottu ja työt eivät loppuneet oikeasti. Kun minut oli saatu pihalle, näin viikon sisään työpaikkailmoituksen jossa haettiin samaan tehtävään uutta henkilöä.

      Kiusasin sitten työnantajaa liiton lakimiehellä, mutta lakitupaan asti minulla ei ollut varaa lähteä hommaa käsittelemään loppuun asti. Liitto maksaa oikeudenkäyntikuluja 20 000e asti, josta omavastuu on 3 000e mahdolliset vastapuolen kulut mikäli juttu hävittäisiin ja kokonaissumma ylittäisi tuon 20 000e. Työttömänä ei olltu varaa lähteä työnantajaa yksin haastamaan kun lakimies ei ollut 100 varma että juttu voitettaisiin.

      • Tietääkseniniin

        Miksi et vaatinut luottamusmiestä kutsuttavaksi paikalle? Tuollaisissa neuvotteluissa pitäisi luottamusmiehen olla myös läsnä.


    • Areena
    • vinkkki

      Sairauslomia vain paljon niin joutuvat itse irtisanomaan ja näin et saa karenssia.
      Aina kun vituttaa niin saikulle heti... paskat kannattaa välittää tuollaisen työpaikan suhteen moraalista kun sitä ei työnantajallakaan ole olemassakaan.

      Saikkua,saikkua,saikkua...kyllä niitä vituttaa ja heittävät ulos...kun vittuilevat niin uudestaan saikkua saikkua saikkua...hah haa.

      Terveisin asiassa onnistunut.

    • hikiniskassa

      nimimerkille vinkkki tämä,

      Työterveyshuolto on erittäin kitsas antamaan sairauslomaa, siinä päivän tai enintään kaksi voi saada. Uupumuksellahan ei ole sairausluokitusta, joten voipi olla, että jos sen perusteella sairauslomaa myönnetään, niin työnantajan ei ole pakko maksaa sairausajan palkkaa. Masennuksella sen sijaan on sairausluokitus.

      • vinkkki

        Sairauslomaa kyllä saa kun löydät oikean lääkärin ja aina voit mennä yksityiselle jos nuo arvauskeskuksen puoskarit epäilyttävät ammatttitaidoltaan.

        Duunarin paras kosto on mennä saikulle ja palkintona saat kenkää ilman karenssia.
        Lisäksi kiusaaja pomo saa itse vittuilua saikkujen määristä.


    • eikiinnostnuselvittää

      Ilmaistyövoimana olin ja irtisanouduin juurikin tuollaisen ap:n kuvaileman kiusaamisen vuoksi ja sain 3kk:n karenssin. Irtisanoutumiseni syynä mainitsin vain "työpaikkakiusaaminen" sen kummemmin erittelemättä ja tämähän ei sopinut työkkärille.

    • osaamattomat

      Yleensä savustus on merkki huonosta johtamisesta, kun ei muuta osata.

    • neversurrender

      Minut ollaan savustamassa ulos Tampereella toimivasta yliopistosäätiöstä.
      Aino syy jahtaamiselleni on että tutkija, joka on kunnanjohtajan vaimo, ei etene työssään, ja on häiriintynyt asiasta. Sekavassa mielentilassa oleva nainen on syyllistänyt muut omaan pätemättömyyteensä.
      Niinpä hän on suomalaisen korruption tapaan saanut säätiön naishallinon( jotka omaavat elitistisen ajattelun tunnetun vapaamuurarin kanssa) sinisilmät, taakseen, uhrinarratiivia käyttäen.
      Minä olen se uhri ja tämä nahkanaamarisakki hekumoi asiasta, mutta kuinka kauan?
      Kunnianloukkaukseksi ei Suomen lain mukaan katsota toisen henkilön politiikassa, elinkeinoelämässä tai julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa tai näihin verrattavissa julkisissa tehtävissä kohdistuvaa arvostelua.

    • wwwgg

      Valitettavasti minutkin on savustettu ulos työpaikastani. En tiedä tasan tarkkaan, mitä tapahtui, mutta työtoverini oli selkeä narsisti - epäilen että hän junaili koko jutun. Firma yritti selittää irtisanomistani huonolla suoriutumisella työtehtävistä. Liitostakaan ei ollut apua, kun kyseessä oli koeaika ja silloin irtisanomisen voi tehdä melkein millä perusteella tahansa. Kokemus oli sellainen, jota en toivo kenellekään.

      • Anonyymi

        Mä olen nähnyt muiden savustukia enkä ole tykännyt, nyt taidan olla vuorossa itte sen siitä saa, että puhuu suoraan ilman ruskeaa kieltä .


    • hoivayrittäjä

      On keinoja joilla nuori saadaan irtisanoutumaan työpaikasta. Opiskeluaikana olin siivoamassa. Työnjohtajalla oli tapana viedä nuoria tyttöjä toisen alueen siivoustyönjohtajan kanssa kellariin haukuttavaksi. Kyse oli itkettämisestä. Nämä istuivat ja uhrin piti seistä. Dialogi oli sekoitus kirosanoja ja sinä sinää. Tilanteesta ei päässyt poistumaan. Ovi lukittiin. Firma oli Säkkiväline ja kohteet valtion virastorakennuksia. Työntekijän annettiin ymmärtää ettei henkilön paikka ole kyseisessä firmassa ja jos jää, niin puhuttelu toistuu. Itse kävin läpi kaksi vastaavaa mokituskeskustelua jossa käytetyin sana oli paska. Irtisanouduin. Työtodistuksessa ei ollut arvosteluja ja Säkkiväline oli kuulema työnohjaajan mukaan laittanut : Sellaisen merkinnän ettei tästä firmasta töitä koskaan tule saamaan. Enpä olisi halunnutkaan. Paska ihminen kun olin, perustin oman yrityksen ja sillä tiellä olen edelleenkin. Työntekijöitäni luulisin kohtelevani asiallisesti. Ostopalveluita ei tulla koskaan hankkimaan näiltä epäasiallisilta orjafirmoilta. Järkyttävää touhua. Muuttuiko yritys Iss:ksi? Toivottavasti eivät ole enään samat tyypit hommissa. Ei ihme että työsuhteissa on kova vaihtuvuus.

      • Paskaduunitpois

        LassilaTikka on oikein perseestä! Täällä sitä vaan haukutaan kilpailevaa firmaa:) LasiTikka muuten osti Säkkivälineen aikoja sitten, luulisi pitkään alalla olleen tietävän sen.

        Toisaalta molemmat firmat, Iss ja Laiskat&Tyhmät ovat sen verran epätoivoisia, että vonkuvat entisiä työntekijöitä töihin vuosien päästä jollain täysin paskapalkalla! On se niin vaikea ymmärtää, että kaikki eivät jä lopun elämäksi siivojaksi tai puhelinmyyjäksi tai ylipäätänsä paskaduunareiksi paskalla palkalla! Mutta jos sanoisin niin LasiTikka on noista kahdesta paskasta ehdottomasti paskin!

        Joten vielä kerran, turha tarjota jotain puhelinmyynti/siivooja/amistason duunia paskapalkalla kouluja hyvin käyneelle!

        Mutta osaa se valtio ja kaupunkikin itkettää ja savustaa ihmisiä ulos sekä aiheuttaa näille lopun elämän traumat! Koettu ja nähty on!!!


      • Paskaduunipois
        Paskaduunitpois kirjoitti:

        LassilaTikka on oikein perseestä! Täällä sitä vaan haukutaan kilpailevaa firmaa:) LasiTikka muuten osti Säkkivälineen aikoja sitten, luulisi pitkään alalla olleen tietävän sen.

        Toisaalta molemmat firmat, Iss ja Laiskat&Tyhmät ovat sen verran epätoivoisia, että vonkuvat entisiä työntekijöitä töihin vuosien päästä jollain täysin paskapalkalla! On se niin vaikea ymmärtää, että kaikki eivät jä lopun elämäksi siivojaksi tai puhelinmyyjäksi tai ylipäätänsä paskaduunareiksi paskalla palkalla! Mutta jos sanoisin niin LasiTikka on noista kahdesta paskasta ehdottomasti paskin!

        Joten vielä kerran, turha tarjota jotain puhelinmyynti/siivooja/amistason duunia paskapalkalla kouluja hyvin käyneelle!

        Mutta osaa se valtio ja kaupunkikin itkettää ja savustaa ihmisiä ulos sekä aiheuttaa näille lopun elämän traumat! Koettu ja nähty on!!!

        Helsingin kaupungilla vasta paskaa, kaiken juoruilevaa, salassa pidettäviä asioita vuotavia heikkoitsetuntoisia, rikollisia ihmisiä onkin!!! Vuotavat LasiTikalle kaikkea paskaa ja keksittyä. Toisaalta Espoon kaupunki taas on niin kieron korruptoitunut kuin olla ja voi, niin hyvässä kuin pahassa!!! Toisinaan vain hyvässä, toisinaan pahassa.

        Valtion duuneissa on vaikka mitä kieroutunutta ihmisten itkettäjää, ihmissuhteiden rikkojaa, savustajaa, pdykopaattia ja alistajaa kuten stalkkereita joka lähtöön!


      • eirahaanoille
        Paskaduunitpois kirjoitti:

        LassilaTikka on oikein perseestä! Täällä sitä vaan haukutaan kilpailevaa firmaa:) LasiTikka muuten osti Säkkivälineen aikoja sitten, luulisi pitkään alalla olleen tietävän sen.

        Toisaalta molemmat firmat, Iss ja Laiskat&Tyhmät ovat sen verran epätoivoisia, että vonkuvat entisiä työntekijöitä töihin vuosien päästä jollain täysin paskapalkalla! On se niin vaikea ymmärtää, että kaikki eivät jä lopun elämäksi siivojaksi tai puhelinmyyjäksi tai ylipäätänsä paskaduunareiksi paskalla palkalla! Mutta jos sanoisin niin LasiTikka on noista kahdesta paskasta ehdottomasti paskin!

        Joten vielä kerran, turha tarjota jotain puhelinmyynti/siivooja/amistason duunia paskapalkalla kouluja hyvin käyneelle!

        Mutta osaa se valtio ja kaupunkikin itkettää ja savustaa ihmisiä ulos sekä aiheuttaa näille lopun elämän traumat! Koettu ja nähty on!!!

        Sori en kirjoitushetkellä muistanut mikä firma osti Säkkivälineen. Niinhän se olikin siitä tuli L&T. Eikä suoraansanoen kiinnosta. Olin kauppojen aikaan vuosia poissa maasta pyörittämässä uutta yritystäni. Nyt asia liippaa sikäli läheltä, että muutaman vuoden ajan firma on joutunut kilpailuttamaan palveluja. Ei osteta näiltä tietyiltä putipuksfirmoilta. Kärjessä noi * kolme kovaa* . Yritetään valita paikallinen pieni yritys. Soisin että muut ostopalveluja harkitsevat yritykset tekisivät samoin. Pienet pakat ja huono työilmapiiri maksaa valtiolle niin paljon, että asiaa pitää voida nostaa julkiseen keskusteluun.


    • Ytfhkkgfbn

      Itsellä ääliö esimies. Hänestä hyvä juttu pyytää minua kertomaan kesken palaverin piiskaamisesta. Just joo. Jatkoin vaan työasioiden läpikäyntiä ja ohitin kommentin. Iso firma. Palaverissa muitakin ihmisiä - pomot ovat vaan niin turvassa, että tollanen menee läpi. Etsin uuden työpaikan kaikessa hiljaisuudessa. Jääkööt sinne mätänemään, mun vastuulla ei ole korjata aikuisia ihmisiä.

    • Rämisijä

      Jos töissä on työkaveri joka nipottaa joka asiasta,ihan lapsellisen turhistakin jutuista.Tuntuu että voimat menee pähkäillesä hänen mielenliikkeitä.Miksi kukaan ei puutu tämmöseen,kohta olen burnoutin partaalla jo.

    • Päristin

      Turhasta arvostelemalla(siis ihan rehellisesti turhasta)/haukkumalla. Syyttelemällä perättömistä asioista..Onhan näitä.
      Haukkumalla todella sairaista asioista ja sitten, kun pyytää esimieheltä/työsuojeluvaltuutetulta tm puuttumista asiaan, niin hyssytellään vaan ja käännetään asia tämän selvitystä pyytävän syyksi kierosti. Et kuunnellut äänensävyä, joten et ymmärtänyt asiaa huumoriksi-> olet itse huumorintajuton juntti, joka ottaa nokkiinsa kaikesta. Ja ylipäätään leimataan niin, että toinen on ymmärtänyt asian väärin tai on vain niin helvetin vaikea luonne.
      Tai sitten kiusaajalla on kotona ongelmia tai muuten vaikea tilanne kotona, niin se oikeuttaa haukkumisen.
      Viimeisintä sanoinkin, haukkuja oli sillä kertaa nainen ja työsuojelupäällikön puolustus oli just naisen "avioliitto-ongelmat", että sekö muka oikeuttaa tuollaisen perättömän syyttämisen vakavasta asiasta, että naista ärsyttää katsella omaa äijää ja/tai perse vetää muuten vieraisiin? Noistahan ne ongelmat usein tulee. Myönsi kyllä että eihän ne oikeuta mihinkään. Mutta kuitenkin..jäi silti siihen päällimmäiseksi.
      Ei oikein jaksa, mutta ei huvita luovuttaakaan ihan silkasta vittuilemisen ilosta.

    • itse pitkään hoitoalalla työskennelleenä tiedän, että se ala vasta hankala onkin. Kiusaamista tapahtuu jatkuvasti joko räiskyen (tavaroita jopa lennellyt työnajossa ja huutamista ja haukkumista) tai sitten hiljaista kiusaamista (vähättelyä, välttelyä, suljetaan ulos tietystä työporukasta jne). Omalla kohdalla asia meni niin, että olin kotihoidossa pitkäainen sijainen (9kk)ja samoin eräs toinen sh. Vakiporukka alkoi keksiä milloin mitäkin "virheitä" ja tekemättömiä töitä, joista huomauttelivat ja kantelivat jopa esimiehelle. Olin esimieheni puheilla ja kerroin kuinka itse näen asiat. Sanoin myös esimiehelleni, ettei hän tiedä kentän asioista yhtään mitään kun ei koskaan käy kenttätyössä. Eräänä aamuna esimies tulikin työnjakoon, työt jaettiin ja esimies ilmoittikin, että koska on ollut niin paljon erimielisyyttä asioita, niin hän lähteekin minun mukaani kiertämään. Vakinaamat myhäilivät siihen malliin että "siitäs sait"...no kenttätyöt saatiin tehtyä normaalissa järjestyksessä ja ajan puitteissa mikä oli alun perin ajateltukin. Muijat odottivat toimistolla mitä palautetta saan, olettivat että varmaan tulee kenkää tai vähintään varoitus, mutta heille olikin suuri yllätys kun esimies sanoikin, että työpanoksessani ei löytynyt mitään moitittavaa ja myös asiakkaat olivat olleet erittäin tyytyväisiä minun työhöni. Ja hän myös sanoi että nyt tästä lähtien turhat puheet pois. Seuraavana aamuna hän lähtikin yllättäen erään suurimman "riidanhaastajan" mukaan ja sen kierroksen jälkeen ei naama enää ollutkaan aurinkoinen . En tiedä mitä oli tapahtunut tai sanottu, mutta joka tapauksessa tilanne muuttui radikaalisti sen jälkeen. Toki vain joksikin aikaa, mutta itse vaihdoin kyllä maisemia, koska en jaksa stressata itseäni joka kerta työhön lähtiessä, että mitähän p*skaa sitä tänään päälleen taas saa. Oletan, että kyse oli puhtaasti kateudesta, en käytä aikaani jonninjoutaviin juoruiluihin, tupakointiin tms, teen työni hyvin ja tunnollisesti ja kohtelen asiakkaita kunnioittavasti. Olen myös joustava. En myöskään ole koskaan valinnut asiakkaitani, vaan teen kaiken mitä minulle kuin vakityöntekijät valitsisivat tuossakin työpaikassa aina helpoimmat ja mukavimmat asiakkaat ja hankalimmat ja raskaimmat asiakkaat laitettiin aina sijaisille.

    • turhautunutope

      Kyllä yritettiin polittisin perustein valitut tyhmät johtaja. Läksin väkisin eläkkeelle 63 vuotiaana vaikka ei olisi laskettu. Kolme työkaveria kuoli sorron alla. Alkoi silloin kun kysyttiin minkä puolueen edustaja tuleva johtaja on yksi valittiin laittomasti hommasin sille lopputilin sain fktat tietooni.

    • VitunPässit

      Paraikaa.
      Kiusaaja aiheettomasti asioista vakavia syytöksiä esittänyt on heittäytynyt nyt itse kiusatuksi.
      Ja kaikki esimiehet ym vastuuhenkilöt tottakai suojelee tätä naista.
      Keksitään taas perätöntä paskaa lisäksi. Esimerkiksi "pyörin kädet taskussa pitkin hallia" jne. Eli en tee muka edes omia töitäni ja näin. Lähden tauolta, niin joku heittää mun kuulen perään, että nyt he voivatkin oikeasti alkaa tauon. Eli vissiin pilaan tauotkin heiltä.
      Ja ihan vaan sen takia, kun en viitsi eikä mun tartte kuunnella perättömiä väitteitä mm. siitä, että olisin muka vaarallinen ympäristölleni jne.

      • Anonyymi

        Kyllä joo. Idiootein röly sekosi sanoissaan ja kertoi puhelimessa, että kävi härnäämässä.
        Pitäiskö laittaa vastapalloa?

        Sitä minä olen miettinyt, että mitä nämä kuvittelevat olevansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä joo. Idiootein röly sekosi sanoissaan ja kertoi puhelimessa, että kävi härnäämässä.
        Pitäiskö laittaa vastapalloa?

        Sitä minä olen miettinyt, että mitä nämä kuvittelevat olevansa.

        Saiko hyvänmiehen lisää?


    • kisailuja

      Kiintoisia nämä henkilökemia-asiat. Kärjistyvät yleensä kiireaikoina, jos vähistä tekijöistä vielä muutama jää joko perusteettomalle vapaalle, tai saikulle pienemmistä syistä. Stressitaso nousee- luonnollisesti puurtajilla.
      Itse koin hiljattain ikäsyrjimistä- en niinkään työyhteisön taholta, mutta vaikka asiakastaholtakin, mitään kivaa kuultavaa se ei ole.
      Varsinainen kiusaaminen on liittynyt yleensä kun totuttelee vaativampiin kohteisiin, ja muutenkin työtä on paljon, niin pommina joku vetää tilille jostain, mitä muka on sanottu, tai kuullut jostain taholta että on sanottu. Reagoin viimeksi tällaiseen siten, että kerroin väittäjälle että asiat jotka sanoin, pitää voida todistaa. Työnantajan ensin tulee puuttua, eikä puhelin vain soi että puuttuisi...
      Ihan puskista, tyjää syyttelyä, jos asioita ei oikeasti viedä eteen päin.
      Lienee muuten tyypillistä naisvaltaisen alan hommelia tämä. P-sk-n jauhamista vain ei älytä lopettaa, ja keskittyä tekemään työt kunnolla. Kun joku koittaa tehdä niin, siitä rangaistaan, ja mikäs siinä kärsii? Se työnjälki, ja asiakkaat.

    • Zipp0

      1. Jos työnantaja haluaa savustaa työntekijän niin se on myös sen intressissä saada irtisanottua sinut laillisesti. Molemmat hyötyvät. Pitää vain sopia siitä mikä se irtisanomisperuste voisi olla. Työntekijä ei jää karenssiin ja työnantaja pääsee sinusta eroon.
      2. Tai kannattaa etsiä toinen työpaikka eikä jäädä karenssille. Jos sellaista ei löydy, niin olet liian riippuvainen työpaikastasi. Nykyään on helppo lähettää työhakemuksia sähköpostilla vaikka 100kpl/viikko. Jos tämäkään ei tehoa, tarvitset koulutusta tai alan vaihdon.
      3. Tai tyydy vähempään. Lesp is more. Määräaikaisista siivoojiista ja burgerinkääntäjistä on aina pulaa. Eli vaihdat sellaiseen. Tekemistä karenssin ajalle.
      4. Järjestä itsellesi potkut. Ei pääse matti taskuun..

    • Kiusaantumattomuudessa

      Kun ei yski, kun savustetaan...Tekee työnsä. Oma tilanteeni liittyy pikemminkin työntekijöiden tasapuolisen kohtelun puutteeseen, kuin että kokisin asian kiusaamiseksi- joku muu samassa jamassa voisi kiusaantua.
      Työnantaja on eri ammattialalla, kuin osa hänen työntekijöistään. Kiinteässä paikassa työskentelevät saavat ta:lta arvostuksen, ne eri alan ihmiset työkohteissa ovat vähän "lapsipuolia", ja kuhunkin vielä erikseen suhtaudutaan ta:n puolelta kovin eri tavoin.
      Se pitää kestää.
      Esimerkkki tasapuolisesta kohtelusta olisi, eri ammattiryhmille, ja vielä erikseen ihmisille, ne työvaateasiat. Kaikilla jotka tuo taloon rahaa, ne pitäisi olla kunnossa!
      Esimerkki hyvästä kohtelusta olisi, jos työnantaja ymmärtäisi että eri ammattialoilla tarvitaan työvälineitä. Jos kerran myydään niiden eri ammattialojen asioita.

    • PuhtaampiTulevaisuus

      Jollekin se voi olla parastakin elämässä, että savustettaan, jos hän voisi löytää itselleen paremmin sopivan alan sitä kautta, mutta ei itse älyä lähteä paskasta firmasta.

    • Anonyymi

      On yritetty ja onnistuttu siinä, kyseessä iss palvelut Oy, tiuskiminen, äyskiminen, vähättely

      Nykyisessä työssä ei. Mut kohteessa jossa siivoan, niin valitetaan aina et ei oo siivottu hyvin vaikka kuinka niska vääränä juoksisi ja tekisi hyvin, eli keksitään keksimällä valituksen aiheita

    • Anonyymi

      Kieltäydyin epäpätevänä järjestämään asiakkaan hitaan kuoletuksen. Siksi irtisanoin itseni koeaikana enkä kadu yhtään. Voi hyvällä omallatunnolla mennä nukkumaan.

    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä pitää olla työpaikoilla AINA se joku, joka luulee olevansa se boss ja saa kaikki puolelleen???

      • Anonyymi

        Ne lampaat ovat heikkoja ja narskut taasen nauttivat vallasta, siksi niitä on niin paljon lammaslauman keskellä.

        Normi ihminen ei lampaiden keskellä viihdy, nuolkaa lampaat toistenne perseitä bää bää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne lampaat ovat heikkoja ja narskut taasen nauttivat vallasta, siksi niitä on niin paljon lammaslauman keskellä.

        Normi ihminen ei lampaiden keskellä viihdy, nuolkaa lampaat toistenne perseitä bää bää.

        Normaalista on tietty monta käsitystä. Tuollainen 18v. koulukiusaajan tasolle jääneen mielipiteillä ei ole muuta tarkoitusta kuin provosoida. Mutta kyllä se elämä opettaa. Voi se loppu tulla toki niinkin vauhdilla ettei kerkiä hoksata, että olikin koko ajan vain pelle joka ei osannut hävetä


    • Anonyymi

      Yrityksessä nimeltä Kiva Helsinki on savustettu useita ihmisiä ulos tekosyiden perusteella. Johto ei osaa johtaa eikä myyjät osaa myydä, josta seurauksena tavoitteisiin ei päästä, joten uusimmat saavat syyn niskoillensa. Jos vain he sanoisivatkin totuuden, mutta sen sijaan he keksivät tekosyitä ja alkavat syrjiä uusimpia. He heittäytyvät puhumattomiksi ja alkavat muuttaa työsuhteen ehtoja niin ettei niihin enää pysty vastaamaan. Sitten he syyttävät siitä...

    • Anonyymi

      Olin pitkästi toistakymmentä vuotta savustettavana. Työpaikalla oli klikkejä, ja näinollen oli joitakin, jotka arvostivat minua ja vastaavasti iso porukka osallistui savustamiseen. Vakava sairaus, monta leikkausta ja pitkä sairausloma vasta herätti. Pelkäsin töihin paluuta enemmän kuin kuolemaa. Siitä sitten pikkuhiljaa säästin karenssiajan varalle ja jättäydyin työttömäksi. Vähän aikaa vain nuolin haavojani ja keräsin itseluottamusta ja ihmisarvoani, kehitin ammattitaitoani ja lähdin työelämään. Kadun vain sitä, etten lähtenyt aiemmin mutta toisaalta nyt olen varma, että se työpaikka ei ollut minua varten.

    • Anonyymi

      Itkin tunnin lääkärille siitä kuinka paha mun olla töissä. Kirjoitti muutaman viikon saikkua ja sanoi "ei sun tartte sinne mennä". Vierähti kivi sydämeltä. Ilo on aloittaa uusi viikko ilmoittamalla esimiehelle saikusta. :) Taustalla kärjistynyt tilanne työpaikalla.

    • Anonyymi

      Pakotteet pitäis kohdistaa ensisijassa demareiden

      - he olivat ensisijassa ajamassa kaasuputkihanketta
      - he ovat ensimmäisenä savustamassa joka ikisestä työpaikasta ulos
      - he ensimmäisenä vievät keinolla millä hyvänsä asunnon mikäli et asu vuokralla Lumolla
      - he ovat ensimmäisenä päättämässä kepulikonsteista, jolla saataisiin kannattava liiketoiminta alas oli ala mikä tahansa

    • Anonyymi

      Sitä voi tehdä monin tavoin. Puuttuminen on avainsana joka tapauksessa

    • Anonyymi

      Kun ikävä ihminen on työpaikalla, tiedät sen siitä,ettet ole rentoutunut.
      Kun ikävä ihminen on pois,tiedät että olet rentoutunut.

      • Anonyymi

        On se noinkin. Minulle tuo jännitystä aiheuttava tyyppi on useampaan kertaan todennut, että olen ikävä ihminen. :D


    • Anonyymi

      Suomessa ei työpaikkakiusaamisesta puhuta todellisena ongalmana.
      Tämä jo itsessään kertoo asian vakavuudesta kun siitä on jo tullut maan tapa.

      Suomi on todellisuudessa paska ja sivistymätön maa ihan herasta narriin saakka.

    • Anonyymi

      uuvuin töissäni, koska minua savustettiin ulos työpaikastani. puuttumalla "luontaisetuun" jonka .toisen toimialan pomo mahdollisti omalla toiminnallaan lisäedun lypsämisen, johon laitoin stopin. tämä toiminta vaaransi oman puoleni toiminnan ja sen seurauksena alkoi minun työn teon vaikeuttaminen, kaikin mahdollisin keinoin. työsuojelu oli mukana, liitonmies mukana koko ajan. ja lopputulos minut siirretään . meidän alalla on normi käytäntö tämä siirto, eikä ongelmia pystytä /haluta ratkaista muutoin. suuri vitsi tämä työsuojelu

      • Anonyymi

        Näinhän ne tekee, ihan hiekkalaatikko leikkiä, aikuiset ihmiset mukamas kyseessä.
        Toivottavasti karma kostaa kusipäille rankemman päälle, vähempää ei voi pyytää eikä toivoa.

        Liiton ukotkin ovat samaa sisäpiiriä pomojen ja kiusaajien kera.
        Suosittelen heti työpaikan vaihtoa kun haistaa näiden savustuksen, ymmärrän kyllä että monelle se on mahdottomuus mutta mielummin olisin ikityötön kuin alistuisin kiusaamiseen.
        Jos on täysin PA niin silloin voisi hakata monet niistä kiusaajista ihan omalla ajalla kostoksi.


    • Mitäs olit laiska mato

    • "Mitäs olit laiska mato", sinulle juuri haluaisin vastata, koska oletan, että olet oikea tulevaisuuden guru, joka hallitsee kaiken ja myös ratkaisee.

      Minunkin työelämässä oli mies, joka oli 10-vuotta jaksanut olla "työssä", josta häntä ei voitu irti sanoa sopimusten mukaan ja hän ei ollut se kuuluisa lossivahti jossain venäjällä, jossa ei ollut edes sitä lossia.


      Kuinka ratkaisisit nämä 80 ikäiset, että he eivät haisi pieruille?

      Oletko täysin varma, että et itse olisi sen ikäinen ja ties miltä haisisit silloin?

      Nythän on paljon juttuja, että noissa hoitokodeissa joutuu potilaat(asiakkaat) makoilemaan nässä kusi-paska vaipoissaan aika pitkään.

      Taidat vain olla aika radikaalinen nuori, muta kerro toki lisää itsestäsi, koska minä 70 haluaisin kuulla sinusta.

    • Anonyymi

      En ole uhka kenenkään työpaikalle. En ole siistijä. En sihteeri. Jokin minussa ärsyttää. Työni on itsenäistä ja on oma huone. Välillä lähden kierrokselle ja silloin alkaa pommitus. Paiskotaan ovia. Huudetaan. Etsitään vikoja. Tarkistan. On ok. Selän takana kyttäämistä. Nöyryyttämistä.

    • Anonyymi

      No tuo on juurikin aika klassista, ei noteerata millään tavoin, jätetään jopa työhön liittyvistä asioista pimentoon-> ei ilmoiteta työtehtäviä ajoissa ainakaan ja sitten, kun työ jää tekemättä tai se kyseisen toiminnan takia on kiireessä tehty huonosti tai työt muuten kärsii, niin sitten syytetään, syyllistetään ja ylipäätään nälvitään tätä, jolta alunperinkin pimitettiin koko työasia.
      Ja sitten tämä tahallaan ärsyttäminen, tehdään toista kohtaan juurikin kaikki mahdollinen kiusa, mikä rassaa tätä silmätikkua eikä lopeteta pyynnöistä huolimatta. Mussutetaan ehkä takaisin että no eihän täällä ole pakko olla töissä. Ja sitten kun toinen hermostuu tällaisesta käytöksestä ja pärähtää tai haukkuu/antaa muuten samalla mitalla takaisin, niin se ihmeesti käännetään tämän kiusatun syyksi ja tasapainottomaksi käytökseksi ja luonteeksi. Pahimmillaan aletaan jo kyseenalaistamaan tällaisen ihmisen henkistä terveyttä. Vaikka kyllähän se on itsestään selvä(ja kiusaajatkin jopa tietävät sen (elleivät ole ihan totaalisen aivovammaisia tai muuten vähä-älyisiä), että jokaisella tulee jossain vaiheessa se mitta täyteen ja reaktio on sen mukainen. Vaikka kyllähän normaali ihminen ymmärtää nyt lopettaa ja jättää toisen rauhaan muutaman sanomisen jälkeen viimeistään, jos nyt ei asia menekään kerrasta perille..
      Tätä on ainakin omalla kohdalla tapahtunut ja tapahtuu vieläkin.
      Yksi meidän firmassa on tällainen, mitä harrastaa pomot ja työsuojeluvaltuutettukin, eli nuo poissaolojen syyt käydään aina selittämässä juurta jaksain koko työyhteisölle, mikä nyt on yksiselitteisesti LAITONTA ja minkä nyt toimitusjohtajankin ja viimeistään työsuojeluvaltuutetun pitäisi tietää ja ymmärtää sekä pystyä noudattamaan, vaikka olisikin luonteeltaan kuinka juoruämmämäinen kusipää tahansa.
      Eräs työkaveri oli aikanaan jonkun henkisen syyn takia pitkään saikulla, paniikkiväsymys vai mikä nyt olikaan, niin työsuojeluvaltuutettu kiersi kaikille selittämässä juurta jaksain juurikin tämän asian ja kehui vielä, että kyllä hän sen niin ymmärtää, kun hänkin on aikanaan kärsinyt paniikkihäiriöistä niin pahasti, ettei ole kaupassakaan pystynyt käymään. Ja puolusteli vielä tätä juoruamistaan sillä, että "kun se nyt tulee eteen joka tapauksessa, niin hyvä se on nyt kaikkien tietää jo tässä vaiheessa hänen kertomanaan". Vaikka ei sekään tosiaan ollut mikään tekosyy edes asialle, vaikka asia olisi ollut kuinka tämän työkaverin nenän edessä saikun jälkeen.
      Ja viime keväänä eräs läheiseni sai aikas vakavan sairaskohtauksen, molemminpuolisen keuhkoveritulpan sekä lievän sydäninfarktin ja totta kai hänet jouduttiin kauhealla kiireellä viemään sairaalaan. Hän kyllä pystyi ilmoittamaan mulle asiasta ja jouduin lähtemään töistä aikaisemmin pois ja ottamaan muutaman päivän vapaata vielä hoitaakseni asioita hänen puolestaan.
      Ainoa, kenelle sanoin asiasta, oli firmamme ylin esimies, muille en pukahtanutkaan asiasta ihan silläkään, kun se nyt ei edes kuulu heille ja olen kyllästynyt tuohon sairaaseen juoruiluun ynnä muuhun, mitä työpaikallamme on. Ja ajattelin muutenkin automaattisesti, että puhun sitten itse jossain vaiheessa jos siltä tuntuu ja sen verran kuin koen tarpeelliseksi selittää yksityisasioitani työyhteisölle.
      Niin toimitusjohtaja olikin rynnännyt kielimään koko homman muille ja töihin tullessani olikin kova tenttaaminen asian tiimoilta jo heti samantien, hyvä kun olin ehtinyt edes kuittaamaan kellokoneelle itseni. Osa näistä utsijoista oli ollut vielä tuona päivänä vapaalla, kun jouduin lähtemään töistä. Kaikista vittumaisin ja säälittävin oli meidän tuotantopäällikkö, hän rupesi pommittamaan mua vapaalla, että nyt kerrot mikä mutsillasi on tilanne. Oli vissiin niin kova hinku päästä juoruamaan yms. Jätkällä ei ollut mitään tilannetajua eikä itsehillintää, mikä kyllä pisti vituttamaan aikaslaillakin mua. Kuitenkin oli tilanne vielä päällä, eikä nyt ollut vielä edes varmaa, että selviääkö tämä läheiseni tuosta kaikesta ja jos selviää, niin kuinka hyvin. Niin siihen päälle tulee vielä tällaista, että pitäisi vielä selittää näille kaikki juurta jaksain.

      • Anonyymi

        Ei nyt ollut ensimmäinen, ainoa eikä viimeinenkään kiusaamisjuttu ja ylipäätään tilanne, missä työyhteisö on ollut aika asiaton.
        Viimeinen niitti mulle oli se, kun työsuojeluvaltuutettu tuli vielä oikein kyselemään, että no mites nyt äitis voi??? Kun hän on muutenkin käyttäytynyt tässä vuosien mittaan sen verran asiattomasti, että hän nyt kaiken viimeiseksi on oikeutettu ylipäätäänkään kuulemaan ja kyselemään mun ja läheisteni yksityisasioista. Mutsikin oli aika ihmeissään että mitä helvettiä ja mikä niitä idiootteja oikein riivaa, kun tuohan on kaiken muun lisäksi laitonta selitellä kenenkään saikkupoissaoloja tai poissaoloja muutenkaan. Että poissaolija itse ne kertoo, jos kertoo, eikä niin että pomot ja valtuutetut juoksee niitä selittämässä muille.
        Ja nyt tää työsuojeluvaltuutettu on venkuloinut muutenkin.
        Veti jotain työpaikkapalaveria koolle koko poppoolle ja kitisi kuin pikkulapsi, kun meillä joskus(max. 1krt/vko) aloitetaan työt hieman myöhemmin kuin yleensä. Että se on laitonta ja se on tosi rankkaa, kun kerran viikkoon joutuu nukkumaan ja tulemaan töihin vähän myöhempään kuin muina aamuina. On raskasta, rankkaa, sekoittaa unirytmit ja suurinpiirtein mielenterveydenkin. Kitisee nyt tuollaista, että on laitonta, ja sitten nämä oikeat laittomuudet ei ole mitään, niistä ei mainitsekaan eikä ole puhettakaan. Edes/varsinkaan nuo, mitä mies itse tekee.
        Ja nyt valittaa tästä koronamaskikäytännöstä ja haukkuu muita työntekijöitä jne.
        Kun meillä on se ohjeistus, että silloin on käytettävä maskia, kun työskennellään samassa tilassa eikä turvavälejä pystytä noudattamaan. Mutta niissä tiloissa, missä turvavälien pitäminen onnistuu tai yksin työskennellessä, niin silloin maskia ei tarvitse pitää.
        Ja mä kun työskentelen käytännöllisesti katsoen koko päivän yksin yli 100m2 tilassa, ja nekin kerrat kun joku kulkee samassa tilassa, välien pitäminen onnistuu hyvin, niin mä en käytä maskia. Vielä, kun työni on fyysistä, niin maskista on aika isokin haitta. Joten ei pitäisi olla ongelmaa. Niin silti hän valittaa mulle siitä, kun en käytä maskia ja on käynyt raivoamassa muillekin jotain muhun liittyen että "On se nyt helvetti, kun tuollaista ei laiteta eikä saada kuriin täällä". Vaikka ohjeistus on selkeä. Ja kun muutkaan eivät todellakaan pidä maskia kuin on käsketty. Osa on samassa tilassa liian tiheillä väleillä ilman maskia, jakokuski pyörii pitkin hallia työpisteeltä työpisteelle ilman maskia jakoreittiensä välillä talossa ollessan jne. Ja monet pitää muutenkin maskia väärin, eli nenä vähintään on paljaana jne.
        Ja työsuojeluvaltuutettu itse pelleili juurikin keväällä, hänen muijansa oli työpaikaltaan saamansa koronan kielissä kotona odottamassa testiin pääsyä, niin hän tuli töihin silti ja puhui vielä, että muija on todennäköisesti koronassa. Sitten kun sanoin että hänen kuuluu olla kotona ainakin siihen asti, kunnes hänen muijansa testataan ja tulokset selviää. Niin mussutti vaan, että no ei tarvitse, kun muija on vasta menossa testiin ja sitä kautta se koronatartunta ei ole varma. Ihan kuin korona tulee tai se ainakin muuttuu tarttuvaksi ainoastaan testien ansiosta, ei ennen. Eli oli otdella vakava laiminlyönti, onneksi nyt ei tullut mitään tartuntarypästä meille töihin, vaikka valtuutettu itsekin sai koronan samalla kun muijansakin.
        Ja tuo koko koronatoimi on muutenkin hoidettu meillä ala-arvoisesti ja väärin. Ja juurikin esimisten ja valtuutetun toimesta, niin siihen ei puututa ja siitä ei valiteta edes. Mutta näille silmätikuille sitten huudetaan ja valitetaan senkin edestä, vaikka nyt silmätikku menee ihan täysin ohjeistusten mukaan eikä ole muutenkaan millään tavoin tehnyt väärin ko asiaan liittyen.
        Ihan älytöntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt ollut ensimmäinen, ainoa eikä viimeinenkään kiusaamisjuttu ja ylipäätään tilanne, missä työyhteisö on ollut aika asiaton.
        Viimeinen niitti mulle oli se, kun työsuojeluvaltuutettu tuli vielä oikein kyselemään, että no mites nyt äitis voi??? Kun hän on muutenkin käyttäytynyt tässä vuosien mittaan sen verran asiattomasti, että hän nyt kaiken viimeiseksi on oikeutettu ylipäätäänkään kuulemaan ja kyselemään mun ja läheisteni yksityisasioista. Mutsikin oli aika ihmeissään että mitä helvettiä ja mikä niitä idiootteja oikein riivaa, kun tuohan on kaiken muun lisäksi laitonta selitellä kenenkään saikkupoissaoloja tai poissaoloja muutenkaan. Että poissaolija itse ne kertoo, jos kertoo, eikä niin että pomot ja valtuutetut juoksee niitä selittämässä muille.
        Ja nyt tää työsuojeluvaltuutettu on venkuloinut muutenkin.
        Veti jotain työpaikkapalaveria koolle koko poppoolle ja kitisi kuin pikkulapsi, kun meillä joskus(max. 1krt/vko) aloitetaan työt hieman myöhemmin kuin yleensä. Että se on laitonta ja se on tosi rankkaa, kun kerran viikkoon joutuu nukkumaan ja tulemaan töihin vähän myöhempään kuin muina aamuina. On raskasta, rankkaa, sekoittaa unirytmit ja suurinpiirtein mielenterveydenkin. Kitisee nyt tuollaista, että on laitonta, ja sitten nämä oikeat laittomuudet ei ole mitään, niistä ei mainitsekaan eikä ole puhettakaan. Edes/varsinkaan nuo, mitä mies itse tekee.
        Ja nyt valittaa tästä koronamaskikäytännöstä ja haukkuu muita työntekijöitä jne.
        Kun meillä on se ohjeistus, että silloin on käytettävä maskia, kun työskennellään samassa tilassa eikä turvavälejä pystytä noudattamaan. Mutta niissä tiloissa, missä turvavälien pitäminen onnistuu tai yksin työskennellessä, niin silloin maskia ei tarvitse pitää.
        Ja mä kun työskentelen käytännöllisesti katsoen koko päivän yksin yli 100m2 tilassa, ja nekin kerrat kun joku kulkee samassa tilassa, välien pitäminen onnistuu hyvin, niin mä en käytä maskia. Vielä, kun työni on fyysistä, niin maskista on aika isokin haitta. Joten ei pitäisi olla ongelmaa. Niin silti hän valittaa mulle siitä, kun en käytä maskia ja on käynyt raivoamassa muillekin jotain muhun liittyen että "On se nyt helvetti, kun tuollaista ei laiteta eikä saada kuriin täällä". Vaikka ohjeistus on selkeä. Ja kun muutkaan eivät todellakaan pidä maskia kuin on käsketty. Osa on samassa tilassa liian tiheillä väleillä ilman maskia, jakokuski pyörii pitkin hallia työpisteeltä työpisteelle ilman maskia jakoreittiensä välillä talossa ollessan jne. Ja monet pitää muutenkin maskia väärin, eli nenä vähintään on paljaana jne.
        Ja työsuojeluvaltuutettu itse pelleili juurikin keväällä, hänen muijansa oli työpaikaltaan saamansa koronan kielissä kotona odottamassa testiin pääsyä, niin hän tuli töihin silti ja puhui vielä, että muija on todennäköisesti koronassa. Sitten kun sanoin että hänen kuuluu olla kotona ainakin siihen asti, kunnes hänen muijansa testataan ja tulokset selviää. Niin mussutti vaan, että no ei tarvitse, kun muija on vasta menossa testiin ja sitä kautta se koronatartunta ei ole varma. Ihan kuin korona tulee tai se ainakin muuttuu tarttuvaksi ainoastaan testien ansiosta, ei ennen. Eli oli otdella vakava laiminlyönti, onneksi nyt ei tullut mitään tartuntarypästä meille töihin, vaikka valtuutettu itsekin sai koronan samalla kun muijansakin.
        Ja tuo koko koronatoimi on muutenkin hoidettu meillä ala-arvoisesti ja väärin. Ja juurikin esimisten ja valtuutetun toimesta, niin siihen ei puututa ja siitä ei valiteta edes. Mutta näille silmätikuille sitten huudetaan ja valitetaan senkin edestä, vaikka nyt silmätikku menee ihan täysin ohjeistusten mukaan eikä ole muutenkaan millään tavoin tehnyt väärin ko asiaan liittyen.
        Ihan älytöntä.

        Siis tuohan on ainakin periaatteessa, ja kyllä aika varmasti käytännössäkin, ihan selkeä työturvallisuuden vaarantaminen. Kyseessä on kuitenkin vaaralliseksi luokiteltu tartuntatauti, mikä aiheuttaa myöskin kuolemantapauksia sekä itkäaikaisvaikutuksiakin siihen sairastuneille, vaikka itsessäänhän korona ei olekaan parantumaton.
        Niitä ihmisiäkin on, joilla on tämä long covid ja heistä taitaa osa olla niitä, jotka ovat kärsineet siitä jo kevään 2020 saadusta tartunnasta lähtien.
        Ja kyllähän tuo korona on aiheuttanut myöskin nuorempien, rokotettujen ja perusterveiden ihmistenkin kuolemia, vaikka nyt tappaakin enempi iäkkäitä, sekä pitkäaikais-, perus- ja monisairaita henkilöitä. Todella vastuutonta käytöstä, vielä kun huomioi hänen asemansa työyhteisössä.
        Ja lisäksihän Suomen ohjeistus on epidemian alusta alkaen ollut se, että jos ihmisellä on selkeät oireet ja vahva epäilys koronatartunnasta, niin kaikkien samassa taloudessa asuvien kuuluu ehdottomasti myös pysyä kotona eristyksessä ainakin siihen saakka, kunnes sairastuneen koronatartunta on testeillä joko vahvistettu tai kumottu. Ja jos tulos on positiivinen, niin muutkin saman talouden jäsenet testeihin ja kotona eristyksissä myöskin. Ei siinä tilanteessa mennä edes "piipahtamaan" töissä, saati siellä olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt ollut ensimmäinen, ainoa eikä viimeinenkään kiusaamisjuttu ja ylipäätään tilanne, missä työyhteisö on ollut aika asiaton.
        Viimeinen niitti mulle oli se, kun työsuojeluvaltuutettu tuli vielä oikein kyselemään, että no mites nyt äitis voi??? Kun hän on muutenkin käyttäytynyt tässä vuosien mittaan sen verran asiattomasti, että hän nyt kaiken viimeiseksi on oikeutettu ylipäätäänkään kuulemaan ja kyselemään mun ja läheisteni yksityisasioista. Mutsikin oli aika ihmeissään että mitä helvettiä ja mikä niitä idiootteja oikein riivaa, kun tuohan on kaiken muun lisäksi laitonta selitellä kenenkään saikkupoissaoloja tai poissaoloja muutenkaan. Että poissaolija itse ne kertoo, jos kertoo, eikä niin että pomot ja valtuutetut juoksee niitä selittämässä muille.
        Ja nyt tää työsuojeluvaltuutettu on venkuloinut muutenkin.
        Veti jotain työpaikkapalaveria koolle koko poppoolle ja kitisi kuin pikkulapsi, kun meillä joskus(max. 1krt/vko) aloitetaan työt hieman myöhemmin kuin yleensä. Että se on laitonta ja se on tosi rankkaa, kun kerran viikkoon joutuu nukkumaan ja tulemaan töihin vähän myöhempään kuin muina aamuina. On raskasta, rankkaa, sekoittaa unirytmit ja suurinpiirtein mielenterveydenkin. Kitisee nyt tuollaista, että on laitonta, ja sitten nämä oikeat laittomuudet ei ole mitään, niistä ei mainitsekaan eikä ole puhettakaan. Edes/varsinkaan nuo, mitä mies itse tekee.
        Ja nyt valittaa tästä koronamaskikäytännöstä ja haukkuu muita työntekijöitä jne.
        Kun meillä on se ohjeistus, että silloin on käytettävä maskia, kun työskennellään samassa tilassa eikä turvavälejä pystytä noudattamaan. Mutta niissä tiloissa, missä turvavälien pitäminen onnistuu tai yksin työskennellessä, niin silloin maskia ei tarvitse pitää.
        Ja mä kun työskentelen käytännöllisesti katsoen koko päivän yksin yli 100m2 tilassa, ja nekin kerrat kun joku kulkee samassa tilassa, välien pitäminen onnistuu hyvin, niin mä en käytä maskia. Vielä, kun työni on fyysistä, niin maskista on aika isokin haitta. Joten ei pitäisi olla ongelmaa. Niin silti hän valittaa mulle siitä, kun en käytä maskia ja on käynyt raivoamassa muillekin jotain muhun liittyen että "On se nyt helvetti, kun tuollaista ei laiteta eikä saada kuriin täällä". Vaikka ohjeistus on selkeä. Ja kun muutkaan eivät todellakaan pidä maskia kuin on käsketty. Osa on samassa tilassa liian tiheillä väleillä ilman maskia, jakokuski pyörii pitkin hallia työpisteeltä työpisteelle ilman maskia jakoreittiensä välillä talossa ollessan jne. Ja monet pitää muutenkin maskia väärin, eli nenä vähintään on paljaana jne.
        Ja työsuojeluvaltuutettu itse pelleili juurikin keväällä, hänen muijansa oli työpaikaltaan saamansa koronan kielissä kotona odottamassa testiin pääsyä, niin hän tuli töihin silti ja puhui vielä, että muija on todennäköisesti koronassa. Sitten kun sanoin että hänen kuuluu olla kotona ainakin siihen asti, kunnes hänen muijansa testataan ja tulokset selviää. Niin mussutti vaan, että no ei tarvitse, kun muija on vasta menossa testiin ja sitä kautta se koronatartunta ei ole varma. Ihan kuin korona tulee tai se ainakin muuttuu tarttuvaksi ainoastaan testien ansiosta, ei ennen. Eli oli otdella vakava laiminlyönti, onneksi nyt ei tullut mitään tartuntarypästä meille töihin, vaikka valtuutettu itsekin sai koronan samalla kun muijansakin.
        Ja tuo koko koronatoimi on muutenkin hoidettu meillä ala-arvoisesti ja väärin. Ja juurikin esimisten ja valtuutetun toimesta, niin siihen ei puututa ja siitä ei valiteta edes. Mutta näille silmätikuille sitten huudetaan ja valitetaan senkin edestä, vaikka nyt silmätikku menee ihan täysin ohjeistusten mukaan eikä ole muutenkaan millään tavoin tehnyt väärin ko asiaan liittyen.
        Ihan älytöntä.

        Niin ja tuo on todellakin laitonta myös selitellä kenenkään poissaoloja.
        Pomollakaan ei ole erikseen sinänsä oikeutta kysellä saikun syytä, lapussa lukee selkeästi sairasloman syy, mutta tosiaan sitä ei yksiselitteisesti lainkaan mukaan saa kertoa kenellekään töissä, olkoon tilanne mikä tahansa. Ainoa sallittu selittäminen on, että poissaolija on saikulla/pekkasella/palkattomalla vapaalla. Ja tarvittaessa vielä erikseen on mainittava, että poissaolija itse kertoo poissaolon syyn muille työyhteisön jäsenille niin halutessaan. Siinä ei ole mitään epäselvää eikä edes tulkinnanvaraa.


    • Anonyymi

      Vammasia idiootteja ovat työpaikat pullollaan, perseennuolijat ovat vatipää pomojen hovia ja jälki sen mukaista, äänestäkää jaloillanne muu ei auta.

      • Anonyymi

        Joillakin on kova halu dominoida ja näyttää valtaansa. Siis heti kun saavat vallasta vähän kiinni niin sitähän käytetään.

        Onneksi omat esimiehet on nyt kunnollisia. Yksi oli aiemmin joka oli pahin mahdollinen, pyrkyri, narsisti, sadisti, eikä ne 3 sanaa edes kuvaa tarpeeksi hyvin.

        Sitten on myös sitä että käsitetään tahallaan väärin.
        Huhuja levitetään ja totuudella ei ole mitään arvoa firmassa. Tyhjällä ja perusteettomalla puheella kaikki arvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin on kova halu dominoida ja näyttää valtaansa. Siis heti kun saavat vallasta vähän kiinni niin sitähän käytetään.

        Onneksi omat esimiehet on nyt kunnollisia. Yksi oli aiemmin joka oli pahin mahdollinen, pyrkyri, narsisti, sadisti, eikä ne 3 sanaa edes kuvaa tarpeeksi hyvin.

        Sitten on myös sitä että käsitetään tahallaan väärin.
        Huhuja levitetään ja totuudella ei ole mitään arvoa firmassa. Tyhjällä ja perusteettomalla puheella kaikki arvo.

        Se on kumma miksi juoruun uskotaan. Ja vielä kuiskutellqan samaa juorua kyseisen henkilön kuuloetäisyydellä. Eikä ketään kiinnosta onko se totta edes. Erityisesti johtotasolla nämä valhekuvat on erityisen sinnikkäitä. He ku eivät ehdi eivätkä viitsi tarkistaa, koska useinhan onkin kyse yksityisasioita jotka työpaikalle kuuluisikaan. Riittää kun joku "päällikkö" on sen laittanut liikkeelle. Toki oikein hyvä rusko hyväksikäytettäväksi siinä, jos siis kaikki emme olisikaan rehellisiä ja ystävällisiä, pyhimyksen kaltaisia... Niin se on että sodassa ensimmäinen uhri on totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin on kova halu dominoida ja näyttää valtaansa. Siis heti kun saavat vallasta vähän kiinni niin sitähän käytetään.

        Onneksi omat esimiehet on nyt kunnollisia. Yksi oli aiemmin joka oli pahin mahdollinen, pyrkyri, narsisti, sadisti, eikä ne 3 sanaa edes kuvaa tarpeeksi hyvin.

        Sitten on myös sitä että käsitetään tahallaan väärin.
        Huhuja levitetään ja totuudella ei ole mitään arvoa firmassa. Tyhjällä ja perusteettomalla puheella kaikki arvo.

        Tuo pitää paikkansa myöskin.
        Juorutaan kuulomatkan päässä jotain asiaa ja noin vuosi sitten, kun oli viimeksi tällainen selkeämpi tilanne, kuulin vielä nimeni ja että mulle ei tätä saa kertoa. Ihmeteltiin, kun firman siivoaja, joka ei ole edes talon kirjoilla, oli puhunut tästä asiasta. Liittyi erääseen meidän palkkalistoilla työskentelevään naiseen ja hänen mieheensä.
        Tämä sattui vielä niin, että olin pukuhuoneessa vaihtamassa vaatteita(kotiinlähtö), niin tämä mun läheiseni terveydentilaa viestittelemällä utsinut pikkupomo selitti tätä juorua parille muulle tyypille. Ei vissiin pösilö tajunnut että kuulin kaiken selvästi pukkariin. Tai tietty saattoihan se olla tarkoituksellistakin paksanjauhamista sellaisesta, mikä ei hänelle edes kuulunut, oli se hänen selittämä asia tosia tai ei. Siis että kantautuu mun korviin ja herättäisi jotain reaktiota mussa.
        Sitten, kun lähdin pukkarista ja kävelin heidän ohitseen, niin täys hiljaisuus ja papatus alkoi taas sillä sekunnilla, kun pääsin rappuset alas. Meinasin hihkaistakin hänelle suoraan, että pidä nyt se pääsi kiinni edes siihen asti, että pääsen talosta pois jos tuo juttu kerta ei saa tulla mun korville ja tuollaista sulle kuulumatonta on kuitenkin pakko jauhaa täällä. Mutta en viitsinyt sitten, ajattelin vain että antaa idiootin mökeltää. Sääliksi kävi vain tätä jauhamisen kohteena ollutta rouvaa.
        Toinen häneen liittyvä vinkujuoru, mikä on sitkeä kuin koiran jätös kengän pohjassa ja mikä ei edes pidä pätkääkään paikkaansa, on se että mä olen kuulemma ihan lääpälläni tähän rouvaan. Viime syksynä juurikin tämä ylin esimies oli kuulemma ainakin parille tyypille jauhanut tämän naisen olevan mulle jokin "intohimon kohde". Ja pahempaakin paskaa aiheeseen liittyen on jauhettu ja heitetty aika törkeästikin, jopa koko muun työporukan kuullen joskus, kun tämä nainen ei ole ollut paikalla. Milloin haluan raiskata hänet ja milloin muuten vain panna jne jne.
        Jotenkin vain ärsyttää, kun en nyt ole mitenkään hänen tai muunkaan perään töissä. Päinvastoin, työpaikka on mulle vihonviimeinen paikka lähteä touhuamaan mitään seksi- taiparisuhdejuttuja kenenkään naisen kanssa, vaikka siihen tulisi mahdollisuuskin. Minkä olen sanonutkin monesti suoraan töissä, mutta eipä vaan mene vajakeille perille. Ja onhan tuollainen todella sairasta muutenkin. Jos nyt edes joku heistä haluaa jotakuta työkaveria, niin halutkoon ihan vapaasti, mutta puhuisivat rehellisesti omina himoinaan ja haluinaan nuo ja jättäisivät ne rauhaan, ketä nyt työmaalla ei kiinnosta mikään muu, kuin itse työnteko ja siitä saatava raha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo pitää paikkansa myöskin.
        Juorutaan kuulomatkan päässä jotain asiaa ja noin vuosi sitten, kun oli viimeksi tällainen selkeämpi tilanne, kuulin vielä nimeni ja että mulle ei tätä saa kertoa. Ihmeteltiin, kun firman siivoaja, joka ei ole edes talon kirjoilla, oli puhunut tästä asiasta. Liittyi erääseen meidän palkkalistoilla työskentelevään naiseen ja hänen mieheensä.
        Tämä sattui vielä niin, että olin pukuhuoneessa vaihtamassa vaatteita(kotiinlähtö), niin tämä mun läheiseni terveydentilaa viestittelemällä utsinut pikkupomo selitti tätä juorua parille muulle tyypille. Ei vissiin pösilö tajunnut että kuulin kaiken selvästi pukkariin. Tai tietty saattoihan se olla tarkoituksellistakin paksanjauhamista sellaisesta, mikä ei hänelle edes kuulunut, oli se hänen selittämä asia tosia tai ei. Siis että kantautuu mun korviin ja herättäisi jotain reaktiota mussa.
        Sitten, kun lähdin pukkarista ja kävelin heidän ohitseen, niin täys hiljaisuus ja papatus alkoi taas sillä sekunnilla, kun pääsin rappuset alas. Meinasin hihkaistakin hänelle suoraan, että pidä nyt se pääsi kiinni edes siihen asti, että pääsen talosta pois jos tuo juttu kerta ei saa tulla mun korville ja tuollaista sulle kuulumatonta on kuitenkin pakko jauhaa täällä. Mutta en viitsinyt sitten, ajattelin vain että antaa idiootin mökeltää. Sääliksi kävi vain tätä jauhamisen kohteena ollutta rouvaa.
        Toinen häneen liittyvä vinkujuoru, mikä on sitkeä kuin koiran jätös kengän pohjassa ja mikä ei edes pidä pätkääkään paikkaansa, on se että mä olen kuulemma ihan lääpälläni tähän rouvaan. Viime syksynä juurikin tämä ylin esimies oli kuulemma ainakin parille tyypille jauhanut tämän naisen olevan mulle jokin "intohimon kohde". Ja pahempaakin paskaa aiheeseen liittyen on jauhettu ja heitetty aika törkeästikin, jopa koko muun työporukan kuullen joskus, kun tämä nainen ei ole ollut paikalla. Milloin haluan raiskata hänet ja milloin muuten vain panna jne jne.
        Jotenkin vain ärsyttää, kun en nyt ole mitenkään hänen tai muunkaan perään töissä. Päinvastoin, työpaikka on mulle vihonviimeinen paikka lähteä touhuamaan mitään seksi- taiparisuhdejuttuja kenenkään naisen kanssa, vaikka siihen tulisi mahdollisuuskin. Minkä olen sanonutkin monesti suoraan töissä, mutta eipä vaan mene vajakeille perille. Ja onhan tuollainen todella sairasta muutenkin. Jos nyt edes joku heistä haluaa jotakuta työkaveria, niin halutkoon ihan vapaasti, mutta puhuisivat rehellisesti omina himoinaan ja haluinaan nuo ja jättäisivät ne rauhaan, ketä nyt työmaalla ei kiinnosta mikään muu, kuin itse työnteko ja siitä saatava raha.

        Yksi juttu muistui vielä meidän työpaikalta tuosta ulkopuolelle jättämisestä.
        En nyt ole mikään merkkipäiväihminen nyt kyllä muutenkaan, mulle riittää kun ne pari kolme läheisintäni nyt muistaa/muistuttaa mua nyt esim syntymäpäivistä, mutta tuo on omalla tavallaan kanssa eräänlaista syrjimistä meillä työpaikalla, kun olen kanssa aikalailla ulkopuolella tuostakin touhusta.
        Multa nyt aina pyydetään kolehtirahaa milloin mihinkin merkkipäiväkeräykseen sun muihin "kissanristiäisiin". Viime talvena oikein kinuamalla kinuttiin erään lopputilin ottaneen, ulkomaalaistaustaisen kollegan läksiäiskolehtiinkin. Mulla oli tämän henkilön kanssa välit menneet poikki jo jokunen vuosi aiemmin hänen(kin) käytöksen vuoksi. SIlti multakin vinguttiinn seuraavat puoli vuotta osaa siihen kolehtiin, vaikka olisi nyt luullut olevan selvä juttu, etten lähde siihen mukaan. Tämä kolehtivastaava lisäksi aikanaan oli itse vippaamassa multa rahaa, kun hän laittoi kaien palkkansa usein jo reilusti ennen seuraavaa tilipäivää menemään ja ihan tällaiseen "tärkeään", kuten baareissa ryyppäämiseen. Kehui aina muutenkin, että hänen vippaamisensa on jotenkin parempaa ja oikeutetumpaa kuin muiden, kun hän "hankkii tuhlaamisellaan kokemuksia eikä krääsää". Ja hän ei ole maksanut latiakaan veloistaan takaisin. Ja silti oli mun kimpussa että mun pitää nyt vaikka väkisin antaa rahaa ko kolehtiin ja muutenkin näihin juttuihin.
        Ja tosiaan aina kaikkiin muihinkin pitäiosi aina olla lompakko levällään antamassa rahaa, mitä nyt pyydetäänkin.
        Mutta silloin, kun täytin itse 40v, niin ei ollut kyllä puhettakaan mistään muistamisista. Päinvastoin, tämä vastaavakin melkeinpä juoksi karkuun ja jälkeen päin eräs tyyppi kovasti väitti, että olihan meillä kaikki kakkukahvit sun muut, hän musitaa kyllä hyvin ne "pippalot".
        Huvittavinta oli vielä se, kun tämän kolehtivastaavan kanssa käytiin erään työkoneen käyttöluvasta keskustelua, mikä pitää uusia 5 vuoden välein. Hän intti vastaan ettei sitä tarvi uusia, kunnes otin ko kortin esiin ja näytin sen hänelle että tuossa on selvästi kortin voimassaoloaika merkittynä.
        Huvitti vielä, kun sen voimassaoloajan vieressä on kortinhaltijan syntymäaika isolla vieressä, eli jos näkee ja huomaa lukea sen, niin näkee kyllä sen kortinhaltijan syntymäajankin, sitä ei vaan voi olla missaamatta, jos lukija nyt vähänkin näkee ja osaa vielä lukea. Tuo keskustelu käytiin vielä 2pvä mun merkkipäivän jälkeen.
        En piruuttanikaan sanonut mitään, vaikka mieli teki todeta, että juu, nelikymppiset oli toissapäivänä ja kiitos vaan kolehdista ja kaikesta muusta muistamisesta. Oli sinänsä huvittavaa vaan seurata hänen reaktiotaan. ja oli kyllä sen arvoinen, hänestä näki, että meni vähän jauhot suuhun, vähän kakoi ja puuskahteli ja oli muutenkin vähän kiusaantuneen oloinen ja lähti sitten kovaa vauhtia mennä vipeltämään pois eikä puhunut mistään mitään.
        Ajattelin just että toivottavasti nyt jatkossa sitten tajuaa olla pyytämättä mua mihinkään mukaan, kun ei tosiaan viitsinyt edes mainitsemisen vertaa muistaa mun merkkipäivää. Viel ä kun oli hieman ennen tuota tilannetta kinunnut multa taas osanottoa pariinkin kolehtiin.
        Mutta eipä se silti mitään vaikuttanut, parin viikon päästä oli taas kolehtikoura ojossa että annas rahaa nyt tällaiseen kolehtiin.
        Ei nyt tosiaan haittaa, en mä nyt oikein jaksakaan mitään mekkalointia siitä, että vanhenee, mutta onhan tuo nyt aika outoa ja sinänsä epäreiluakin käytöstä.
        Yhtä kinutaan vähän väliä kaikenlaisiin kolehteihin, mutta sitten kun tämä henkilö itse täyttää pyöreitä, niin ei mainita sanallakaan asiasta ja melkeinpä juosten lähdetään lipettiin tilanteesta, kun selviää että toisella olisi kanssa "kolehtipäivä" plakkarissa. Ja tosiaan tuolloin, kun täytin tuon 40v, niin pari muutakin kollegaa täytti pyöreitä samoihin aikoihin kanssani ja niihin kyllä kerättiin rahaa oikein urakalla. 2 muistaakseni täytti 40v ja yksi 50v.
        Mutta itsensähän he taas kerran mokasivat tuolla. Pisteenä ii:n päälle tosiaan oli tuo sitkeä väittäminen, että olihan meillä silloin kaikki mahdolliset muistamiset mun suhteen myöskin, vaikkei nyt kukaan maininnut sanallakaan koko hommasta.
        Pitäisivät nyt vaan nokkansa omissa asioissaan ja antaisivat olla rauhassa, kun muutenkaan ei pystytä mitään järkevää tekemään toista/toisia kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi juttu muistui vielä meidän työpaikalta tuosta ulkopuolelle jättämisestä.
        En nyt ole mikään merkkipäiväihminen nyt kyllä muutenkaan, mulle riittää kun ne pari kolme läheisintäni nyt muistaa/muistuttaa mua nyt esim syntymäpäivistä, mutta tuo on omalla tavallaan kanssa eräänlaista syrjimistä meillä työpaikalla, kun olen kanssa aikalailla ulkopuolella tuostakin touhusta.
        Multa nyt aina pyydetään kolehtirahaa milloin mihinkin merkkipäiväkeräykseen sun muihin "kissanristiäisiin". Viime talvena oikein kinuamalla kinuttiin erään lopputilin ottaneen, ulkomaalaistaustaisen kollegan läksiäiskolehtiinkin. Mulla oli tämän henkilön kanssa välit menneet poikki jo jokunen vuosi aiemmin hänen(kin) käytöksen vuoksi. SIlti multakin vinguttiinn seuraavat puoli vuotta osaa siihen kolehtiin, vaikka olisi nyt luullut olevan selvä juttu, etten lähde siihen mukaan. Tämä kolehtivastaava lisäksi aikanaan oli itse vippaamassa multa rahaa, kun hän laittoi kaien palkkansa usein jo reilusti ennen seuraavaa tilipäivää menemään ja ihan tällaiseen "tärkeään", kuten baareissa ryyppäämiseen. Kehui aina muutenkin, että hänen vippaamisensa on jotenkin parempaa ja oikeutetumpaa kuin muiden, kun hän "hankkii tuhlaamisellaan kokemuksia eikä krääsää". Ja hän ei ole maksanut latiakaan veloistaan takaisin. Ja silti oli mun kimpussa että mun pitää nyt vaikka väkisin antaa rahaa ko kolehtiin ja muutenkin näihin juttuihin.
        Ja tosiaan aina kaikkiin muihinkin pitäiosi aina olla lompakko levällään antamassa rahaa, mitä nyt pyydetäänkin.
        Mutta silloin, kun täytin itse 40v, niin ei ollut kyllä puhettakaan mistään muistamisista. Päinvastoin, tämä vastaavakin melkeinpä juoksi karkuun ja jälkeen päin eräs tyyppi kovasti väitti, että olihan meillä kaikki kakkukahvit sun muut, hän musitaa kyllä hyvin ne "pippalot".
        Huvittavinta oli vielä se, kun tämän kolehtivastaavan kanssa käytiin erään työkoneen käyttöluvasta keskustelua, mikä pitää uusia 5 vuoden välein. Hän intti vastaan ettei sitä tarvi uusia, kunnes otin ko kortin esiin ja näytin sen hänelle että tuossa on selvästi kortin voimassaoloaika merkittynä.
        Huvitti vielä, kun sen voimassaoloajan vieressä on kortinhaltijan syntymäaika isolla vieressä, eli jos näkee ja huomaa lukea sen, niin näkee kyllä sen kortinhaltijan syntymäajankin, sitä ei vaan voi olla missaamatta, jos lukija nyt vähänkin näkee ja osaa vielä lukea. Tuo keskustelu käytiin vielä 2pvä mun merkkipäivän jälkeen.
        En piruuttanikaan sanonut mitään, vaikka mieli teki todeta, että juu, nelikymppiset oli toissapäivänä ja kiitos vaan kolehdista ja kaikesta muusta muistamisesta. Oli sinänsä huvittavaa vaan seurata hänen reaktiotaan. ja oli kyllä sen arvoinen, hänestä näki, että meni vähän jauhot suuhun, vähän kakoi ja puuskahteli ja oli muutenkin vähän kiusaantuneen oloinen ja lähti sitten kovaa vauhtia mennä vipeltämään pois eikä puhunut mistään mitään.
        Ajattelin just että toivottavasti nyt jatkossa sitten tajuaa olla pyytämättä mua mihinkään mukaan, kun ei tosiaan viitsinyt edes mainitsemisen vertaa muistaa mun merkkipäivää. Viel ä kun oli hieman ennen tuota tilannetta kinunnut multa taas osanottoa pariinkin kolehtiin.
        Mutta eipä se silti mitään vaikuttanut, parin viikon päästä oli taas kolehtikoura ojossa että annas rahaa nyt tällaiseen kolehtiin.
        Ei nyt tosiaan haittaa, en mä nyt oikein jaksakaan mitään mekkalointia siitä, että vanhenee, mutta onhan tuo nyt aika outoa ja sinänsä epäreiluakin käytöstä.
        Yhtä kinutaan vähän väliä kaikenlaisiin kolehteihin, mutta sitten kun tämä henkilö itse täyttää pyöreitä, niin ei mainita sanallakaan asiasta ja melkeinpä juosten lähdetään lipettiin tilanteesta, kun selviää että toisella olisi kanssa "kolehtipäivä" plakkarissa. Ja tosiaan tuolloin, kun täytin tuon 40v, niin pari muutakin kollegaa täytti pyöreitä samoihin aikoihin kanssani ja niihin kyllä kerättiin rahaa oikein urakalla. 2 muistaakseni täytti 40v ja yksi 50v.
        Mutta itsensähän he taas kerran mokasivat tuolla. Pisteenä ii:n päälle tosiaan oli tuo sitkeä väittäminen, että olihan meillä silloin kaikki mahdolliset muistamiset mun suhteen myöskin, vaikkei nyt kukaan maininnut sanallakaan koko hommasta.
        Pitäisivät nyt vaan nokkansa omissa asioissaan ja antaisivat olla rauhassa, kun muutenkaan ei pystytä mitään järkevää tekemään toista/toisia kohtaan.

        Aika persaukista sakkia siellä...
        Luulisi kakkukahvien riittävän muistamiseen.


    • Anonyymi

      Monessa firmassa varmaankin joku/jotkut ko yhteisön jäsenet lukevat näitä ketjuja myöskin ja ainakin osassa tapauksista varmasti tunnistavat itsensä. Kuinkahan paljon paskaa tällaisissa tapauksissa on tullut sellaisten niskaan, jotka ovat edes hieman avautuneet oman työpaikkansa touhuista täällä...?
      Eräs kaveri sai hiljattain kutsun kehityskeskusteluun, oli jonkin verran aiemmin valottanut oman työpaikkansa työilmapiiritoimintaa. Ko firman linja on vielä lisäksi se, että firmasta ja sen asioista ei saa puhua muualla eikä muille. Ja jos puhutaankin, niin pitää puhua ainoastaan positiivisesti.
      Kyseisen kaverin kehityskeskusteluja on muuten vitkuteltu vuosikausia, on kaiketi talon ainoa, joka ei ole ollut kertaakaan kehityskeskustelussa, muut ovat olleet jo useita kertoja.
      Itse ainakin epäilee syyksi sitä, että hän on aina ollut aikeissa ottaa firman epäkohdat puheeksi ilmapiirin suhteen ja sanoa siitä suorat sanat.
      Häntä on mm. manneteltu, mitä hän ihmettelee kovastikin, koska hänellä nyt ei ole mitään kontaktia kyseiseen ihmisryhmään ja vaikka olisikin, niin sekin on kuitenkin laitonta käytöstä nykyään. Lait koskee romaniväestöä siinä missä esimerkiksi arfrikkalaistaustaisia maahanmuuttajia. Eihän heitäkään saa nekrutella tai kutsua muutenkaan millään tavoin halventavin nimityksin. Lisäksi häneltä ei ole edes kysytty asiasta mitään, oletetaan vain automaattisesti, että hän kuuluu romaniväestöön. Lisäksi nämä klassiset ja kliseisetkin tavat ovat olleet käytössä heillä. Perättömät juorut, aiheettomat ja ihme raivarit perättömistäkin asioista jne. Ja silloin, jos ja kun hän on hermostunut ja haukkunut porukkaa samalla mitalla takaisin, niin hän onkin aina sitten ollut se kiusaaja.
      Vaikka onhan se selväkin asia, että rauhallinenkin ihminen joskus kyllästyy ja "pimahtaa", kun tarpeeksi kauan härnätään.

    • Anonyymi

      Savustivat minut pois työstäni. Firman henkilöstökulttuuri oli sairas ja ollut sitä pitkään. Ongelma oli nepotismissa ja henkilösuhteissa ylipäätään. Olin hyvinä ja muita parempina pidettyjä työntekijöitä, joista joillakin oli substanssiosaamista, mutta joillakin ei mitään. Johtaviin asemiin noustiin perimäjärjestyksessä, oli osaamista tai ei. Osaamattomilla johtoasemassa on taipumus haalia ympärilleen samanmielisiä, joita sitten palkitaan muiden kustannuksella. Kun eripuran siemen on kylvetty, se itää nopeasti. Vähitellen toimintakulttuuri saastuttaa koko firman. Eriarvoistaminen ja henkilöstön pahoinvointi näkyy nopeasti firman tuloksessa.

      Onnistuneen porukalla savustamisen jälkeen firman sisällä uskottiin että nyt kaikki paha on poissa, ilmapiiri, työmotivaatio, tulos ja kaikki paranee. Vaan eipä parannut. Minusta riippumattomista syistä kaikki alkoi luisua entistä enemmän perseelleen. Pitkään firmassa olleet työntekijät alkoivat irtisanoutua yksi toisensa jälkeen, kärkipään juonittelija irtisanottiin. Firman asiat luisuivat vuosi vuodelta yhä huonompaan suuntaan. Pääperseilijä, joka oli kaiken pahan alku ja juuri joutui itse savustetuksi ulos. Firman tilanteet ovat jatkaneet huonontumistaan ja kaikki tehtävänsä osaajat ovat irtisanoutuneet. Firmaan on jäänyt enää vain lähinnä savustajien yleisöä, tilanteita sivusta seuranneita, jotka uskoivat välttyvän kaikelta pahalta mukailemalla perseilijöitä. Nämä lapatossut jäivät firmaan vaikka tilanteet huononivat vuosi vuodelta. Firma on kuralla, johtaminen on hirveää ja kaikkien tulevaisuus on epävarma. Suomessa on pienet piirit ammattimiesten keskuudessa. Kukaan ei halua palkata pääperseilijää. Olen varma että pääperseilijä ei ikipäivänä olisi osannut kuvitella miten niin korkealta saattaa tippua niin alas. Pääperseilijällä on elämässään nyt laskun maksamisen aika.

    • Anonyymi

      Tavallaan eräs yritti savustaa Sulzerilla ollessa Kotkassa, mutta ei ollut se lopullinen syy. Tyyppi oli itse sellainen, että heitti kaikkea ihme huumoriläppää ja kerran "uutena" työntekijänä heitin jotain hiukan ajattelematonta, muttei mitään loukkaavaa läppää sekaisin, niin heti olin sen jälkeen jonain silmätikkuna. Alkoi aamuisin aina huutamaan helvetin kovaan, että HUOMENTA! Noh itse vaan sanoin takaisin, että huomenta. Teki tuota joka helvetin aamu ja oli aina jossain sivustalla juomassa kahvia ja istumassa. Tuli aina töihin klo 5:00 jotta pääsi istumaan kahvikupin kanssa sen ensimmäisen tunnin ennen kuin klo oli 6:00 ja varsinainen johto tuli vasta 7:00 paikalle. Välillä tuli aina päin naamaa rivinvälistä vittuilemaan jotain paskaa.

      Itsellä oli huumori ylipäätään lopussa. Asuin ghetossa jossa kolme ruumista syntyi erinäisistä syistä jo ensimmäisen puolen vuoden aikana mm. henkirikos ja koulussakin oli kusipäisiä ihmisiä. Ei siinä enää kenenkään alaspoljettavaksi huvittanut jäädä.

      Selitti vaan jotain keksimäänsä paskaa, että "sun täytyy sanoa huomenta, toisille työntekijöille et ylempi johtokin on muistuttanut meitä siitä blaa blaa". Oikeasti kyse oli siitä, että tämän 20 vuotta talossa olleen ego jotenkin otti osumaa mitättömästä nuorempana henkilönä sanomastani kommentistani jota hän itse hevoshuumoria viljelevänä tyyppinä ei kestänyt. Siitä alkoi usea kesän piina ja usein tule päin naamaa piilovittuilemaan. En tiedä mitä surkeaa hänen elämässään oli tapahtunut kun piti ottaa minut silmätikuksi mutta ei hän kovin henkisesti tasapainoiselta vaikuttanut. Siinä oli kuitenkin koko ajan sellainen fiilis että kun hän ei pitänyt minusta, hän yritti tehdä olemukseni erittäin vaikeaksi. Vaikka otin asiat huumorilla jne. niin usein pyörin sängyssä ja menin huonosti nukkuneena töihin Sulzerille jotta voin taas kuulla "HUOMENTA" heti aamusta ja ympärillä oli muita vakkarityöntekijöitä.

      Vakkarit luisti hommista minkä kerkesi jättäen väliaikaisen työvoiman milloin minkäkin keksityn syyn perusteella. Eipä sitä sen parempi ollut vaikka mitä tekisi. Eipä tässä voi kun vuodattaa tuosta natsifirmasta mut sainpahan ainakin liitonrahat ja niilläkin kännää ihan kivasti ja voi iltaisin aina kertoa lisää faktoja.

    • Anonyymi

      Kerrotaan ulos vaan kaikki paska, kaikki ne faktat, joiden kanssa läsnä eletään melkein jokainen tunti läsnä pää tän maan, kunnes lopulta delataan. Kun oon saavuttanut sen työkyvttömyyseläkkeen valmis kertoo faktoi, paljastuuksii ja kirjoi vaikka loppuun päivään viimeiseen ja siin ei tuu ykskään säästyy. Tuhoot mun elämän, tuhoon sun koko konsernin, pistän kaiken paskaksi, nauran yksi maailman lopun lopussa kaiken tuhon keskellä. Ei siinä Jumala auta, armoo saat vasta kun keräät pulloi kodittoman maasta, mä piirrän 666:sia sun perhekuviin niille kaikille naamoille, riivaa niitä demonit päivään viimesii asti, osa sekoo osa elää säälittävän elämänsä pelos. Mä katkeruuteni moottoriks kaikki mahdolliset saatanalliset voimat valjastan, vannon kostoo vihaajilleni, haluan, että ne kaikil mahdollisil tavoil kärsii. Ne uhkas mun nimen listast kattoo ja tappaa mut ketää ei sit lopulta ovel näköny mut mä niit pesarin ja stiletin kans venasin innoissani valmis omaa kunniaani puolustaa, antaa kusipäille sellasel mital et ne ei enää tiedä minkä voimien kanssa ne tekemises on, ei se jää joihinkin vitun lakeihin ja käräjöihin, ootte ikuisesti kirottuja, mun vihaajat mä saatanalliset noitarituaalit voodoon tapaiset teille järjestän, haluan luoda kärsimyksestä sulle tilan kroonisen, samalla kun nautin kostostani, manaten henkiä koko suvun kimppuun. Noitaoppii jo usemmast sukupolvest siirtämäs teihin..

    • Anonyymi

      Itse olen rakennusalalla ja otin tosissani yhteyttä tästä eri tahoihin. Esimiehet tietoisia tästä.
      Meillä tuli konflikti ensin joka kai sovittiinkin mielestäni, mutta nyt jatkuukin kiusaamisena ja minun mustamaalaamisena.. Naisia ollaan.


      Työpaikkakiusaamisen taustalla on usein työhön, työn tekemiseen, työyhteisön ilmapiiriin, kulttuuriin tai esimiestyöhön liittyviä puutteita kuten epäselvää työn- tai vastuunjakoa, yhteisesti sovittujen toimintatapojen puutetta, kohtuutonta työkuormitusta tai taitamatonta johtamista.


      Arvatkaapa kuka joutuu lähtemään 👋🏻

      • Anonyymi

        Eli siis lähden omasta tahdostani toiselle työmaalle.


    • Anonyymi

      Oon huomannut, että työpaikoilla ihmisillä tulee liikaa ns kaverieta ja ne jotka eivät ole kaveripourkassa niin niitä ei oikein huomioida.

      Ihminen on jotenkin liikaa kaveri keskeinen. Työpaikoilla mun mielestä pitäisi tulla toimeen kaikkien kanssa eikä vaan joidenkin kanssa.

      • Anonyymi

        Joo tän oon huomannu. Toisten seuraan ei mahdu enää ulkopuolisia 😑 kaikki mitä sanon sivuutetaan ja ne tuijottaa tosi karmivasti pukkarissa ja ilkeilee ja nauraa jne. Olen kuullut miten haukkuvat selän takana muita ja sit kuitenkin itse tuomitsevat tämmösen selän takana puhumisen. Toinen heistä vetoaa suorapuheisuuteen jne. Ei ole muuta kuin ilkeä. Joskus jopa myönsi sen itse. Hups kannattiko.
        Siis en oikeasti pysty ymmärtämään miten perheelliset ja oletettavasti kypsät voi olla tämmösiä.


    • Anonyymi

      Juu, mutta lähden itse. Kyseessä, kun ei ole vakituinen työpaikka ja työn luonne mahdollistaa toiseen paikkaan siirtymisen, kun työyhteisö on liian klikkiytynyt ja mennyt jo kiusaamisen puolelle. Parempi vetäytyä omiin oloihin ja viettää aikaa erossa heistä. Voi vaan tuntea selkäpiissä heidän tuijotuksensa ja hermostun siitä 😐 Verenpaine nousee ja saattaa olla että töksäytän ilkeästi, vaikka pitäs nyt vaan olla mahdollisimman neutraali eikä antaa heille enää mitään tilaisuutta käyttää mitään tekemisiäni ja sanomisiani minua vastaan. Olin edellisellä viikolla todella poissaoleva. En pysty käymään naisten vessassa ollenkaan, jos he ovat pukutilassa. Kusikaan ei tule, vaikka rakko räjähtäisi. Olen nyt viikonloppua vaan keskittynyt omaan hyvinvointiin ja urheiluun jne. Kuten yleensäkin. Pidän huolta ihmissuhteistani, ruokavaliosta, käyn salilla ja yritän ajatella muuta.

      Nää tyypit on niin ilkeitä eivätkä edes tajua asiaa😧 nälvitään vaan. Itse yritän vältellä ja työn tuottavuus kärsii niin paljon, että ei mun kannata olla siellä.

      t. Nainen

      • Anonyymi

        Ja pahinta on se, kun välillä annetaan siimaa ja mielistellään, et saadaan toinen puhumaan ja sit käytetään kaikkea sitä myöhemmin vastaan. Sellasta peliä. Naureskelin kotona oman puolison kanssa, että onpa kivaa, kun kotona saa olla rauhassa.
        Töissäkin yleensä saa, mutta huomenna taas keskelle lapsellista peliä. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pahinta on se, kun välillä annetaan siimaa ja mielistellään, et saadaan toinen puhumaan ja sit käytetään kaikkea sitä myöhemmin vastaan. Sellasta peliä. Naureskelin kotona oman puolison kanssa, että onpa kivaa, kun kotona saa olla rauhassa.
        Töissäkin yleensä saa, mutta huomenna taas keskelle lapsellista peliä. 🤣

        Yritätkö puhua taas jonkun puolesta? Meillä ainakin on asiansa osaava esimies ja tosi rehdit työkaverit, kysutään jos ei jptain osaajne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pahinta on se, kun välillä annetaan siimaa ja mielistellään, et saadaan toinen puhumaan ja sit käytetään kaikkea sitä myöhemmin vastaan. Sellasta peliä. Naureskelin kotona oman puolison kanssa, että onpa kivaa, kun kotona saa olla rauhassa.
        Töissäkin yleensä saa, mutta huomenna taas keskelle lapsellista peliä. 🤣

        Sehän tuossa on, välillä ollaan niin mielin kielin ja kun toinen sitten erehtyy hiemankin kertomaan asioistaan ja avautumaan ylipäätään, niin siitä sitten aletaan heittämään paskaa naamalle tavalla tai toisella.


    • Anonyymi

      Paljastakaa rohkeasti vaan toksiset työpaikat niin tiedetään välttää. Muutos lähtee meistä. Kun kaikki työpaikkakiusatut ottaa esiin kokemuksensa, syntyy työelämän #metoo ja tiedot leviää myös politiikan päättäjiin. Pitäisi tuo karenssisysteemi ottaa pois että kiusattu saisi irtisanoutua ilman karenssia.

    • Anonyymi

      Kyllä,l valitettavasti näin , on , että siinä toivotaan , , Että tää älyää lähtä,,!

      • Anonyymi

        Varmasti älyää, muttei veemäisyyttään viitsi antaa kiusaajille sitä iloa. Eli on hyvä antaa kiusaajille samalla mitalla takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti älyää, muttei veemäisyyttään viitsi antaa kiusaajille sitä iloa. Eli on hyvä antaa kiusaajille samalla mitalla takaisin.

        Itse tosiaan olen ihan silkkaa vittumaisuuttani vielä työpaikassani, vaikka kiusaaminen ym asiattomuudet alkoivat jo aika pian silloin, kun aloitin työssäni. Ko ongelmat tietysti olivat jo olemassa, eli satuin vaan menemään töihin paskamyrskyyn. Sillä alkoikin, kun huomasivat, ettei mua saa noihin mukaan eikä muutenkaan musta saa mitään irti.
        Tietty kun käyn töissä pelkästään töitä tekemässä ja itse työn takia. Ainoa, mikä kiinnostaa sen lisäksi on se, että palkka tulee ajallaan tilille. Ei kiinnosta, kuka vehtaa kenen kans, kuka sitä tai tätä...
        Ja olen isossa konsernissa töissä, liikevaihto on reilu 100 miljoonaa vuodessa, niin luulisi olevan vara maksaa muutaman kuukauden irtisanomisrahan mulle, jos eroon haluavat.
        Tietysti jos eivät pärjääkään ilman mua..😨 mutta no, sitä päivää odottaessa, että saavat ne rahat kasaan ja että mä pääsen jatkamaan elämääni muualle terveiden henkisesti parissa.
        Kerätköön vaikka konsernin sisäisenä kolehtina, jos ei muuten.


      • Anonyymi

        MK:n porukan on turha mussuttaa mitään "jos tajuais lähteä"-paskaa. Sitä iloa ei anneta.
        P.S Kannattaisi opetella kirjoittamaan.


      • Anonyymi

        Lisäksi, kannattaisi opetella kirjoittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi, kannattaisi opetella kirjoittamaan.

        Maailma on täynnä virheitä, myös kirjoitusvirheitä. Ole sinä tyytyväinen itseesi kun olet niin virheetön. Asia tuli kyllä selväksi vaikka virhe löytyikin.

        Mutta asiastahan vastaajalla ei hajuakaan.

        Kiitos kuitenkin avusta suureti

        Nämä ihmiset pelastaa maailaman tärkeillä komenteillaan hyödyllisellä tiedolla

        Suomi nousuun ilman sipilää.


    • Anonyymi

      Ei ole yritetty ellen itse savusta liikaa.
      Tarkkana tulen kanssa sisällä ja ulkona.

    • Anonyymi

      Sitten vasta toksinen mielisaitaus on lakipisteesssä, kun käsimerkit viuhuu ja haiskahtelee valtakunnallisessa veromediassa itkuvirsien kera.

    • Anonyymi

      Uutisissa oli työpaikkamurhaaja, joka tappoi kolleegansa parkkipaikalla.

    • Anonyymi

      Jos kiusaaja on piinkova narsisti, ei ole muuta keinoa kuin häipyä. Tyylikkäästi. Kiusaaja jää nuolemaan näppejään, kun mukava ajankulu loppuukin.

    • Anonyymi

      Vähän sellaiseksi avuttomaksi heittäytyminenkin on sellaista työpaikkakiusaamista.
      Ja se, että joka helvetin pikkuasiaakin tullaan kysymään ja pyytämään apua, minkä voi hyvin tehdä itsekin. Ja voisi itsekin tajuta kokeilemalla tai pienellä miettimisellä.
      Mutta kun taso on ihan tätä, että "Multa putosi hansikas lattialle. Nostanko sen ylös vai jätänkö siihen mihin putosikin? Ja jos nostan, niin miten?" Pahimmat on ihan tätä luokkaa, että vessastakin jo huudetaan että nyt on perse paskassa, pitäisikö pyyhkiä?!?!?! Ja jos pitää niin kummalla kädellä ja mihin suuntaan?!?!?! Ja tarvitseeko laittaa paperia käteen, ettei sormet sotku, vai pyyhitäänkö paljaalla kädellä kuitenkin?
      Ei kukaan talossa vuosia töissä ollut voi olla sellainen, ettei mitään yksinkertaisempiakaan asioita voi tehdä itsekseen ilman, että sitä täytyy kysyä muilta ensin ja/tai pyytää toista tekemään tai avuksi ainakin.

    • Anonyymi

      Idioottien ja narskujen kanssa ei kannata tuhlata omaa aikaa eikä vaarantaa mielenterveyttään. Jos joudut niiden kanssa tekemisiin niin vaihda heti duunia tai lähe saikulle niin heittävät ulos ilman karenssia.

      Ei ole sen arvoista että nielet paskaa, työ työnä ja jos se ei riitä niin saikkua vaan lisää kun firmassa kyllä tiedetään asian oikea laita mutta koskaan eivät mitään myönnä, sama meno jatkuu vaikka sut irtisanottaisiin, itselle potkut oli pelastus.

    • Anonyymi

      Incarilla tämä alkaa olla yleinen käytäntö että savustetaan tekijöitä ulos . Syynä yleensä kateus näitä ahkeria tekijöitä kohtaan vaihtuvuus todella kova .

    • Anonyymi

      Aikaisemmin savustaminen oli yksinomaan työpaikkakiusaajien huvia, mutta sittemmin se on tullut myös firmojen viralliseen käyttöön hankkiutua erilleen työntekijöistä. Kun tilanteet järjestetään riittävän vaikeiksi, työntekijä irtisanoutuu itse ja työnantaja säästää irtisanomisajan palkan.

      • Anonyymi

        No joo, esimieheni raivosi mulle just hiljattain vaativansa mulle työkykykartoituksen muutaman sairaslomapäivän vuoksi, mitä olen pitänyt heinäkuun alun jälkeen. Kyseessä on 10pvä yhteensä. Eka 5pvä oli vielä kesälomallani, lääkäri halusi ne välttämättä mulle kirjoittaa, vaikka sanoin, ettei se vaikuta mun lomaani mitenkään kun en voi enää tässä vaiheessa lomaani siirtää sairasloman vuoksi. Joten jäisi vain ns tilastovääristymäksi kummittelemaan.
        Toiset 5pvä oli syyskuun alussa, samasta syystä kylläkin.
        Niin pomo pillastui siitä ja mesoi mm. sitä, etten selviydy enää työtehtävistänikään enkä sovellu koko alalle ylipäätäänkään enää.
        Meillä on ollut pomonkin kanssa kismaa tässä vuosien mittaan, hän itse kiusaa muutamaa työntekijää ja hänen johtamistapansa ovat muutenkin aika tylyt.
        Ja hän ei ole aikaisemmin piitannut hittojakaan työntekijöiden terveydestä eikä työkyvystä. Muakin esimerkiksi noin 6v sitten alkoi kesken silloista leikkauksesta johtunutta sairaslomaani vaatimaan takaisin töihin. Sain ko leikkauksen vuoksi 7vko saikkua, joista 3vkoa ehdin pitämään, kun hän alkoi soittelemaan minulle ja pyytämään töihin. Vetosi että me autetaan sua tarvittaessa ym. Tosiasia oli se, että kuljin vielä siinä vaiheessa täysin kyynärsauvojen varassa ja mulla oli totaalinen rasituskielto ym. En saanut nostaa mitään yli 5kg painavempaa tavaraa edes pöytätasolta toiselle. Tt-lääkäri puuttui loppuviimeksi asiaan. Soitti tälle toimitusjohtajalle ja aikalailla pärähti hänelle, että tämä työntekijä ei todellakaan tule töihin ennen vuodenvaihdetta ja jos tuleekin, niin ei todellakaan omaan työhönsä. Korkeintaan johonkin todella kevyeeseen työhön ja siihenkin vain puolipäiväisesti.
        Tuolloin oli vielä kaiken lisäksi puhetta pitää tuo samainen kartoitus leikkauksen jälkeen ja mihin olin halukas itsekin, mutta sitä ei kuitenkaan tehty.
        Toissatalvena olin muiden huolimattomuudesta ja työturvallisuuden laiminlyönneistä johtuneen työtapaturman takia yli kuukauden sairaslomalla. Sama juttu, saikku ei haitannut eikä työkyky kiinnostanut.
        Tosin nyt meille on ensi vuodeksi tulossa ainakin jonkinkokoinen lappu luukulle ja tämä tj oli vielä kuulemma voivotellut muutenkin, että talle tarvitsisi saada kiireesti rahaa nyt jo.
        Eli haiskahtaa juurikin savustamiselta, eli ne pihalle, joiden naama häntä inhottaa. Vielä kun olen kyllä selkeissä tilanteissa sanonut hänelle asioista, mitkä ovat esim laittomia. Kuten toisten sairaslomien diagnoosien selittelyt muulle työyhteisölle ym.
        Niin ja meidän entinen työsuojeluvaltuutettu, joka vaihtoi kesällä työpaikkaa, oli pitkään puhunut muille työntekijöille, että mut pitäisi saada potkittua talosta pois jollain verukkeella. 4.9. kuulin tuosta eräältä työkaveriltani.
        Hänkin mm. selitteli erään toisen työntekijän mt-saikkua kaikille tällä hyvä tietää-syyllä, vaikka mm tietosuojavaltuutettu ohjeistaa jo netissäkin selkeästi, että kenenkään diagnooseja ei todellakaan selitellä työpaikalla edes hyvä tietää-syyllä. Ym.
        Eli firmassamme on ollut todella huono ilmapiiri jo vuosia ja itse olen sen verran kyllästynyt siihen, että olen muutaman kerran sanonut asioista suoraan(asiallisesti kylläkin) je en myöskään esimerkikis käy firman juhlissa tai muissakaan, enkä nyt halua viettää vapaitani muutenkaan työyhteisöni jäsenten kanssa. Ikävää niiden puolesta, jotka ovat oikeasti mukavia ja asiallisia, mutta en vain halua enkä viitsi enää vapaillani sietää samaa haukkumisen ym ilmapiiriä, mitä joudun sietämään työmaalla.
        Eli muutama on pilannut aika paljonkin työmaan asioita ja nimenomaan ylemmän tason työyhteisön jäsen.
        No, alan itse painamaan tätä kartoitusta päälle ja puhun kaikki työterveyden edustajien kanssa, myöskin nämä mustalaiseksi haukkumiset ja poissaolojeni syiden selittämiset kaikille ym ym, mitä tässä on ollut vuosien mittaan. Ja vedän liitonkin tähän mukaan jos tarvitsee.
        Lopareita en todellakaan ota kuitenkaan, ei ole millään tavoin järkevää.
        Myöntyisin vain näiden kiusaajien tahtoon ja onhan siinä sekin pointti, että mulla nyt kuitenkin on 6kk irtisanomisaika, jos mut irtisanotaan. On siinä sitten työvelvoite tai ei. Niin revin nyt ainakin sen rahan firmasta irti ihan kiusallani vähän kuin korvauksena vuosia esimiesten sekä työsuojeluvaltuutetun suunnalta jatkuneesta vittuilusta ja kiusanteosta.
        Jos itse sanoisin itseni irti, niin tuo irtisanomisaikahan olisi 1kk.
        Olisi meidän toimitusjohtajankin kannattanut vaan odottaa suosiolla ensi vuoden puolelle ja laittaa pihalle tuotannollisiin syihin vedoten. Toki silloinkin irtisanomisaikani olisi sen 5kk, mutta pomo olisi päässyt helpommalla ja ehkä olisi saanut pidettyä oman kiusaamiskäytöksensäkin salassa.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3744
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1843
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1394
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1275
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      933
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      880
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      860
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      50
      844
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      839
    Aihe