Hevosmiesten pöytä

Tynaali

Oletteko jo käyneet katsomassa Retikka teatterin uusimman hupailun? Millainen oli ja kannattaako mennä katsomaan ?

41

1144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en. en

      En ole käynyt katsomassa.

    • polle

      voihan sen käyvä kahtomassa TP-llähi.

    • Miäässss

      En ole enkä mene!!!

      • Kisuli

        Miksi ???


      • piutivul vomän
        Kisuli kirjoitti:

        Miksi ???

        Miksi menisin?


      • Sentle mään
        piutivul vomän kirjoitti:

        Miksi menisin?

        Miksi olisit menemättä?


    • miemoi

      Oli taas tosi hyvä, kannatta mennä katsomaan jos haluaa nauraa!

    • hirnahdus1

      Niitä Rotteeruksen juttuja

      • Rimppakinttu.

        Parasta Suomussalmelta!!


    • lussapallo

      Teatterilaiset taas ihteesä mainostaa. Jos nyt jotain positiivista tuosta Retikan toiminnasta täytyy väkisin löytää niin antaa se puuhasteltavaa näille paikkakunnan töhveröille jotka ei oikeissa töissä viihdy. Siitä Rotti Eerolle plussa pallo.

      • kurjuuden kuningas

        On Suomussalmella uimahalli kuntosaleieneen ja onpa jäähallikin liikuntahallia unohtamatta. On pururataa ja hiihtokeskusta. En ole noita eläissään tarvinnut vaikka lie joitain osia omista veroäyreistä noihin mennyt.
        Jos olisin vähemmän noheva, sanosin, että siellä ne oikeisiin töihin tottumattomat vaan reenaavat hautaan saakka loistaavaa tulevaisuuttaan varten.
        Mutta kun en ole ole, niin jätän sanomatta. Em. paikat ovat myös "tavan taallajille" tärkeitä ja vakavia asioita.

        Jos teatteri ei itseä kiinnosta, niin ei sitä tai sen parissa toimivia silti tarvii morkata/panetella.
        Moniko "oikeissa töissä" oleva on valmis panemaan itsensä likoon/ toisten arvostelulle alttiiksi niinkuin näyttelijä tekee?
        Olkaamme siis hyvillämme kun omalla paikkakunnalla on toimivaa ja katsottua teatteritoimintaa vuoden ympäri. Teatteri Retikka ei lie keneltäkään leipää syövä/köydyttäävä taho, vaan on paikkakuntaa rikastuttavana tekijänä tekemässä asuinpaikastamme viihtyisämpää/elinvoimaisempaa.


    • riivinrautalanka

      Lussapallon kirjoitus on asiaa joka sana! Eihän siinä ketään haukuta vaan paremminkin todetaan asian tila. Ja Eerolle annetaan kiitos joka varmasti hänelle kuuluu.
      Omasta puolesta kurjuuden kuninkaalle toteaisin että kyllä meitä "oikeissa töissä" käyviäkin on jotka varmasti laittavat itsensä joka päivä likoon ja joutuvat olemaan arvosteltavina työnsä puolesta. Ja tuodaanpa siinä sivussa niitä kaivattuja vero eurojakin kunnan kassaan.
      Lussapallo toi Retikan roolista tärkeän ulottuvuuden esiin ja siinä on varmasti Eerolle yksi hyvä syy lisää juhlia Suomen itsenäisyyspäivää tasavallan presidentin vastaanotolla!

      • ei innosta enää

        hyvin omahyväistä porukkaa jokatapauksessa... samaa latua jutut. saa nähä kuinka kauan jaksaa kiinnostaa!?


      • kurjuuden kuningas

        Ja joka sana asiaa?

        Hmm.,, eikös tuossa sanottu/annettu ymmärtää, että teatterin tekeminen ei ole oikeaa työtä? Työtä, jolla vois jopa elättää itsensä, ainakin tuoda lisuketta pöytään?
        Mitä se sitten on? Humpuukia/ vähemmän arvokasta työtä, niin kuin vaikkapa joku musiikin teko tai urheilu?
        "Millä sinä itsesi/perheesi meinaat elättää" on muutamilta, varsin menestyvää elämää elävältä "ei-oikean-työn" tekijältä aikojen saatossa kysytty.
        Näin sitä työn arvostusta esiin tuodaan.

        "Teatterilaiset TAAS ihteesä mainostaa"
        Jo ensilyönneillä käy selväksi kirjoittajan mielenliikkeet ja viimeistään toisessa virkkeessä asia varmistuu: "JOS jotain positiivista... väkisin löytää...puuhastelua paikkakunnan töhveröille..."
        Tulee tuntemus, että mahtaa se ottaa joillakuilla lujille, kun joku voi taho menestyä teatteria tekemällä...

        Ja kysäsempä vielä että missä työssä sitä julkisesti on tikun nokassa noin näkyvällä paikalla kuin esim näyttelijä? Jotain viranhaltijaa arvostellaan ehkä paljonkin, mutta näkyykö se hänen työssään mitenkään? Palkka silti juoksee "maailman tappiin", jos ei virkavirhettä tee.

        Varmuudeksi tähän loppuun todettakoon, että henkilökohtaisesti en liity teatteritoimintaan, ylipäätään mihinkään Suomussalmen kulttuuritoimintaan, muuten kuin katsojan/kuuntelijan asemassa.
        Ja: vielä toistaiseksi "oikeilla töillä" perheensä elättävä


      • ollinmollisaundi
        kurjuuden kuningas kirjoitti:

        Ja joka sana asiaa?

        Hmm.,, eikös tuossa sanottu/annettu ymmärtää, että teatterin tekeminen ei ole oikeaa työtä? Työtä, jolla vois jopa elättää itsensä, ainakin tuoda lisuketta pöytään?
        Mitä se sitten on? Humpuukia/ vähemmän arvokasta työtä, niin kuin vaikkapa joku musiikin teko tai urheilu?
        "Millä sinä itsesi/perheesi meinaat elättää" on muutamilta, varsin menestyvää elämää elävältä "ei-oikean-työn" tekijältä aikojen saatossa kysytty.
        Näin sitä työn arvostusta esiin tuodaan.

        "Teatterilaiset TAAS ihteesä mainostaa"
        Jo ensilyönneillä käy selväksi kirjoittajan mielenliikkeet ja viimeistään toisessa virkkeessä asia varmistuu: "JOS jotain positiivista... väkisin löytää...puuhastelua paikkakunnan töhveröille..."
        Tulee tuntemus, että mahtaa se ottaa joillakuilla lujille, kun joku voi taho menestyä teatteria tekemällä...

        Ja kysäsempä vielä että missä työssä sitä julkisesti on tikun nokassa noin näkyvällä paikalla kuin esim näyttelijä? Jotain viranhaltijaa arvostellaan ehkä paljonkin, mutta näkyykö se hänen työssään mitenkään? Palkka silti juoksee "maailman tappiin", jos ei virkavirhettä tee.

        Varmuudeksi tähän loppuun todettakoon, että henkilökohtaisesti en liity teatteritoimintaan, ylipäätään mihinkään Suomussalmen kulttuuritoimintaan, muuten kuin katsojan/kuuntelijan asemassa.
        Ja: vielä toistaiseksi "oikeilla töillä" perheensä elättävä

        Oih! Ällös enää emmi, vaan heittäydy kulturelliksi teatteriamattilaiseksi! Hyville näyttelijöille totisesti olisi tarvetta..


    • En huuda puskista

      Höpsöt! Aina on ollut sirkushuveja! Mitä te mollaatte, joudutte itse olemaan orjuuttavassa työssä. Teatterilla saa toteuttaa itseään ja tili eikun juoksee.

      • hekohekohekoheko

        Ihankos tosissaan väität että Retikka on ammattiteatteri joka maksaa näyttelijöille palkan omalla rahalla?


      • Harras

        Sehän on harrastajateatteri.


    • maalarileppis

      Taitaa olla teatteri porukka sen verran hienohipiäistä ettei kestä arvostelua. Ollaan "valmiita panemaan itsensä arvostelulle alttiiksi" muttei silti kestetä muunlaista palautetta kuin suitsutus ja ylistys.

      • Moitimoi

        "Taitaa olla teatteri porukka sen verran hienohipiäistä ettei kestä arvostelua. Ollaan "valmiita panemaan itsensä arvostelulle alttiiksi" muttei silti kestetä muunlaista palautetta kuin suitsutus ja ylistys."
        Ai mihin tämä perustuu. SIihenkö että tällä palstalla varmasti on teatteriharrastelijoita kirjoittamassa ? jA mihinkä tutkimustietoon tämä perustuu.


    • teebeen baarilainen

      Hevosmiesten pöydässä Hevosmiesten Tietotoimisto jakaa erittäin luotettavaa poikkitieteellistä faktatietoa kaikille yhteiskunnallisesta asemasta riippumatta.

      • hyvät tilit. joop

        kyllä minä luulen että teatteri maksaa hyvin kaikille näyttelijöille kun tulotkin on edim kesäteatterista varmaan yli 100 tuhatta... maksaa hyvinkin tasan kaikille


      • Natinkia
        hyvät tilit. joop kirjoitti:

        kyllä minä luulen että teatteri maksaa hyvin kaikille näyttelijöille kun tulotkin on edim kesäteatterista varmaan yli 100 tuhatta... maksaa hyvinkin tasan kaikille

        Hehheh. Tiedän. Ei maksa. LUuletko että se pysyisi salassa jos maksaisi ja jos maksaisi, miksi se pidettäis salassa. Turhaa turpatusta taas.


      • ei kait
        Natinkia kirjoitti:

        Hehheh. Tiedän. Ei maksa. LUuletko että se pysyisi salassa jos maksaisi ja jos maksaisi, miksi se pidettäis salassa. Turhaa turpatusta taas.

        ai jaa. kuka se tulot sitten kuittaa...


    • Natinkia

      Eikö se niin oo että taloa ylläpidetään kalustoa maksetaan, tekijäoikeusmaksut näytelmistä, lavastukset, sähköt ja semmosta. Tosiasia on, ettei näyttelijöille EI makseta kuin km-korvausta kulkemisesta. Tätä on jankattu ennenkin. Kyselkää näyttelijöiltä niin minäkin tein. Turha turpattaa jos ei vaivaudu ottamaan selevää.

    • Rotti-Eero

      Hauska ja asiallinekin keskustelu. Ettäkö kuka ne Retikan tulot on kuitannu? Retikka rakensi v. 2010 teatteritalon ( hinta noin 600.00 ) Osti kellarista pukuvarastoksi 300 neliötä tilaa. Hankki pakettiauton ja elokuvavehkeet: noin 30.000. Maksaa vanhasta viinakaupasta lyhennystä noin 6000 vuodessa. Työllistää ohjaajan, tekniikan ja markkinoijan ( noin 75000v. ) Maksaa hoitovastiketta noin 2000 e. kuukaudessa. Ilmoittelu maksaa noin 10000 e vuodessa. Katsojia on vuosittain ollu lähes 20000. Lähes yhtä paljon kun monessa ammattiteatterissa. ( alv. tästä on noin 2000 ) Näyttelijöille maksetaan kilometrikorvaus esityksistä ja treeneistä. Näyttelemisestä maksamisen kieltävät jo yhdistyksen säännöt. Jos jotakuta kiinnostaa tietää enemmän niin ei muuta kun liity yhistykseen ja tule vuosikokoukseen niin kaikki selviää. Pesämunaa on sen verran, että jos ei ihmeitä tapahu niin Retikka porskuttaa mukavasti tulevina vuosinaki.

      • Seurataan.

        Rotti-Eerolle hyviä juhlia! oo omana ihtenä, älä aina näyttele! ; )


    • Tynaali

      Kiitos Retikka teatterille.Kävin katsomassa teidän tämän joulunalusajan esityksen ja sehän oli ihan ok. Ei valittamista. Kiva nähdä uusia kasvoja näyttämölle vanhojen konkareiden rinnalla.

      Tästä on hyvä jatkaa joulunodotusta.... KIITOS !

      Kesäteatterissä varmaan tavataan ??

    • hummanihei1

      Kun ennen aikaan markkinoilla tehtiin hevoskauppoja, niin sitten hevosmiesten pöydässä otettiin harjakaisia.

      • Tyr Anni

        höpönlöpön hohhoijjaa. tekisitte oikeita töitä. ne aina kehutut teatteriporukatkin jotka ei siedä kritiikkiä. turha haihattelu ja pelleily pois ja töihin kipin kapin. sieltä saa palkkaa eikä tarte aina talkoilla


      • Dick Taattori
        Tyr Anni kirjoitti:

        höpönlöpön hohhoijjaa. tekisitte oikeita töitä. ne aina kehutut teatteriporukatkin jotka ei siedä kritiikkiä. turha haihattelu ja pelleily pois ja töihin kipin kapin. sieltä saa palkkaa eikä tarte aina talkoilla

        hEH tuo on varmaan kieli poskessa heitetty kun on sen verran älytön. Semmonen trolliko se tuo Tyr Annin juttu. Mitä tarkoittaa "ei siedä kritiikkiä" - täsmennä..


      • fakta homma
        Tyr Anni kirjoitti:

        höpönlöpön hohhoijjaa. tekisitte oikeita töitä. ne aina kehutut teatteriporukatkin jotka ei siedä kritiikkiä. turha haihattelu ja pelleily pois ja töihin kipin kapin. sieltä saa palkkaa eikä tarte aina talkoilla

        mitä sinä teet? "minä näyttelen", entäpä sinä? "minä kirjoittelen", no mitäpä sinä? "minä laulan", "minä johdan, minä olen tj, minä puh joht, minä kotiäiti, jne. vähän hassunkurinen ajatus kun sanotaan jotta tehdään TÖITÄ näyttelemällä, kirjoittamalla, laulamalla, johtamalla jne. Käsillätehtävät hommat ei oo nykyään missään arvossa!


      • käsityöt
        fakta homma kirjoitti:

        mitä sinä teet? "minä näyttelen", entäpä sinä? "minä kirjoittelen", no mitäpä sinä? "minä laulan", "minä johdan, minä olen tj, minä puh joht, minä kotiäiti, jne. vähän hassunkurinen ajatus kun sanotaan jotta tehdään TÖITÄ näyttelemällä, kirjoittamalla, laulamalla, johtamalla jne. Käsillätehtävät hommat ei oo nykyään missään arvossa!

        Onhan teatterissa käsityöihmisiä. Tarpeistonvalmistaja, lavastaja, ja entäpäs puvustaja. Ja missä ne duunarit kävis virkistymässä jos ei konserteissa, elokuvissa tai teatterissa. Eipä se karaokebaarikaan olis paljo mitään jos kukaan ei tekisi lauluja.


      • pilli boys
        käsityöt kirjoitti:

        Onhan teatterissa käsityöihmisiä. Tarpeistonvalmistaja, lavastaja, ja entäpäs puvustaja. Ja missä ne duunarit kävis virkistymässä jos ei konserteissa, elokuvissa tai teatterissa. Eipä se karaokebaarikaan olis paljo mitään jos kukaan ei tekisi lauluja.

        no eipä uskoisi että ihan tuloilla ja rahoilla levennellään ja kehutaan. ei niin


      • Brunqvist
        pilli boys kirjoitti:

        no eipä uskoisi että ihan tuloilla ja rahoilla levennellään ja kehutaan. ei niin

        On kele kumma kun ei mikää kelepaa. Ensin pitää ruikuttaa kateellisena että harrastajat tienaavat teatterissa ja sitte kun selitetään mihin rahaa on tosiasiassa käytetty, niin se on sitten leveilyä. Hä? Tämmöset "keskustelupalstat" joutaisi lopettaa. Runkvistien mellastuskenttä.


    • aika olisi

      Nostaako Suomussalmen ravi-, työhevos- ja ratsuhevosharrastuksen jaloilleen?

    • hevosella pääsee

      Hevostellaan vain.

    • höpö.......

      Pettymys ja kova tämä viimeinen esitys.
      Kaikki tutut, jotka ovat käyneet katsomassa ko. esityksen, sanovat samaa, että
      "pari naurettavaa" kohtausta, muulla ei tehnyt mitään.

      • Joosep

        Kah meillä kait ainakin oli tosi hauskaa pikkujouluporukalla nyt lauantaina. Mutta se on se että mistä kukakin tykkää ja että millä asenteella on liikkeellä.


    • Pettyneehkö

      Esitykset alkavat toistaa itseään - valitettavasti !

      Mutta yritys hyvä...

    • theteemu01

      Kyseinen näytelmä oli niin suosittu viimeisessäkin näytöksessä että ne jotka eivät olleet lippuja etukäteen varanneet eivät meinanneet mahtua saliin sisään vaan piti odottaa, että ensin liput varanneet tulevat paikan päälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1739
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1370
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1342
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe