Verkkoetsivä-palvelu

Whoot

Onko kokemuksia NetJames Oy:n tarjoamasta Verkkoetsivä-palvelusta? Itse tuon palvelun otin käyttöön ensimmäiseksi ilmaiseksi kuukaudeksi. Tämän aikana peruutin tilauksen puhelimitse. Postissa tuli lasku seuraavasta 3kk. Sähköpostitse sitten kyselin, että mistähän johtuu kun irtisanoin jo palvelun. Yllättäen heiltä ei tuosta löytynyt mitään merkintää puheluista tai muualta.

Lisäksi tiedustelin, miksi minulle ei ollut lähetetty sopimusta postitse. Vastasivat, että lähetetty on. Jännä homma, että lasku löysi perille, mutta esimerkiksi sopimusta ei postissa koskaan kuulunut. Nyt sitten maksan 3kk tyhjästä.

Kaiken kukkuraksi palvelu ei tunnu itsellä ainakaan toimivan alkuunkaan. Onkohan tässä lähdetty myymään yrityksille keskeneräistä palvelua vai onko kyseessä vaan rahat-pois -huijaus. Onko muilla käyttökokemuksia?

56

4013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lklöklökö

      No mitäs he sitten verkosta etsivät?

    • yrittäjä

      tänään peruin kyseisen palvelun, ilmaisen kokeilukuukauden aikana. Sopimuksessakin lukee että sopimuksen voi perua ilmaisen kokeilujakson aikana. Reklamoit jykevästi vaan laskun.

      • Whoot

        Minkälaiset käyttökokemukset jäi palvelusta? Lähinnä toimiko palvelu kokeilukuukauden aikana?


      • KJP

        Peruitko soittamalla vai kirjallisesti? Saitko tilauksen todella päättymään?


    • Eikös niin

      Peruutukse pitäisi tehdä aina kirjallisesti. Ei puhelimitse!

    • Helppo kusetettava

      Itse laitoin kyseisestä firmasta tietoa kilpailu ja kuluttaja virastoon.Lasku meni perintään.Trust Perintä hoitaa....En ole maksanut enkä aio maksaa.

      • Sinisilmä

        Hei.

        Miten sinun laskunperinnän kävi, oletko maksanut?


    • Kokeilujaksot loppu

      Ei auta jykevästi reklamointikaan

      • kokemusta on

        jos et ole kirjallisesti tilannut niin älä maksa, voivat laittaa perintään mutta sitten ilmoitat perintään että asia on riidanalainen, tämän jälkeen perintä loppuu koska
        myyjä joutuu todentamaan perinnän aiheellisuuden


    • fffuit

      mikä ihmeen verkkoetsivä? Mihin tuota lopulta tarvitseee ?

    • Hmm...???

      Juuri tässä ihmettelen, että miten ko. firmasta pääsisi eroon.. Lasku tuli, kun en ollut kuulemma ajoissa perunut tilausta. No, puhelun aiakana lupasivat lopettaa tilauksen sen laskutuskauden loppuun. Äsken sitten huomasin netpostista, että taas on tullut lasku...

    • zeizei1

      Samoja asioita tappelen juuri ko. firman kanssa... Irtisanoin kokeilujakson ilmeisesti päivän liian myöhässä puhelimitse, kun en heidän palvelustaan mistään löytänyt ohjetta irtisanomiselle. Nyt sitten ovat laskuttamassa 3 kk minulta. Yritän saada heidät joustamaan niin, että laskuttaisivat vain 1 kuukauden, mutta tuskin menee läpi.

      Palvelu on ollut minulle aivan turha eli en ole saanut etsivän kautta yhtä ainutta yritystäni koskevaa julkaisa tietooni, vaikka itse olen törmännyt netisä surffaillessa muutamaankin juttuun, jossa yritykseni on mainittu.

      • kokemusta on

        Katso aiempi vastaukseni koskien laskun maksamatta jättämistä

        Ja muistakaa että yritys jonka nettisivuilla ei ole muuta kuin postilokero,
        (poikkeuksena isot yritykset joissa molemmat osoiteet ja pl runsaan kirjeliikenteen takia) ovat usein huijareita.
        Kyllä yrityksen nettisivulla tulisi olla katuosoite ja ainakin puhelinnumero, meiliosoite
        sekä joku yhteyshenkilö.
        Näitä ei näkynyt tuon verkkojames / verkkoetsivä sivuilta.
        Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä siitä.

        Aurinkoista ja rehellistä kevättä kaikille.


      • Skäbä2
        kokemusta on kirjoitti:

        Katso aiempi vastaukseni koskien laskun maksamatta jättämistä

        Ja muistakaa että yritys jonka nettisivuilla ei ole muuta kuin postilokero,
        (poikkeuksena isot yritykset joissa molemmat osoiteet ja pl runsaan kirjeliikenteen takia) ovat usein huijareita.
        Kyllä yrityksen nettisivulla tulisi olla katuosoite ja ainakin puhelinnumero, meiliosoite
        sekä joku yhteyshenkilö.
        Näitä ei näkynyt tuon verkkojames / verkkoetsivä sivuilta.
        Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä siitä.

        Aurinkoista ja rehellistä kevättä kaikille.

        http://verkkoetsiva.fi/contactinformation

        Mielestäni aika hyvät yhteystiedot :)


      • mmmmmmmmm

    • yksi yrittäjä vaan..

      Palvelun irtisanominen on onnistunut 4 viikon kokeilujakson aikana, sähköpostiviestillä. Tilaushan alkaa siitä päivästä kun tunnukset tuotteen käyttöä varten tulee matkapuhelimeen ja postitse myös sopimusehdot sekä selkeästi tilauksen alkamispäivä. En ymmärrä, joko ollaan myöhässä peruttu tai unohdettu perua. Mistä nyt sitten ikinä johtuukaan ko. ketjun epäselvät asiat niin toivottavasti selviävät. Ja mitä itse tuotteeseen tulee, itsehän voit määrittää mitä se työkalu etsii ja itselläni toimi.

      • Heh heh

        Mullekkin kauppasi tyttö tuota etsivää.
        En ottanut edes sitä ilmaista kokeilujaksoa.
        Kehui tyttö että on halvempi kuin muut vastaavat, kerroin etten ole tarvinnut niiden muidenkaan palveluja.

        Hauskinta tässä on se että on luotu yrityksille palvelu jota monikaan yritys ei tarvitse, eli on luotu ihan uusi tarve.

        Mutta faktaa, mitään palvelua jonka pitää itse irtisanoa kokeilun jälkeen ei tulisi ottaa.
        Fakta on että suurimmassa osassa sopimuksesta ei pääse eroon.
        Rehellinen palveluntarjoaja soittaa kokeiluajan jälkeen ja kysyy jatketaanko maksullisella eteenpäin, mitään automaattisesti jatkuvaa ei pidä koskaan ottaa.


      • Huijareita

        Kyse ei aina ole siitä, että ollaan myöhässä peruttu tai unohdettu perua.

        Tilaus alkaa ko. yrityksen mukaan siitä, kun joku on ottanut yhteyttä puhelimitse eikä siitä, milloin sopimusehdot saapuvat asiakkaalle. Lisäksi myyjä kaupittelee palvelua puhelimitse kertomalla yhden kuukauden kokeilujaksosta, sitten tilausvahvistuksessa onkin mainittu 4 viikon jaksosta. Eli myyjä myy palvelua väärillä ehdoilla.

        Oman yritykseni kohdalla tuli pari ilmoitusta ulkolaisista yrityksistä, joiden nimessä sattui olemaan yksi sama sana kuin yritykseni nimessä. Yritykseni markkinointinimellä ei kuitenkaan tullut mitään tietoa vaikka nimen palveluun tallensinkin. Ko. nimellä löytyy netistä vaikka mitä mutta tämä hakupalvelu ei niitä löytänyt. Sopimuksessa ei mainita miten asiakas voi irtisanoa sopimuksen kokeilujakson päätyttyä. Yrityksen ehdot ja oikeudet puolestaan ovat selvästi esitetty. Missä siis mättää???? Asiakkaassako vaiko myyjässä?


    • 6+4

      Taas yksi puhelinmyyntinä myyty humbuugipalvelu. Toista saman neuvon, jonka olen esittänyt muissakin tämän alueen viesteissä: älä KOSKAAN tilaa mitään puhelimitse tai sido yritystäsi sopimuksiin jos et itse ole ollut aloitteellinen hankintaan tai sopimukseen liittyen. Ei ole epäkohteliasta kieltäytyä tavarasta tai palvelusta jota sinulle puhelimessa tarjotaan. Älä jää jaarittelemaan, vaan lyö luuri korvaan saman tien. Puhelinmyynti on markkinointialan syöpä, joka pitäisi pikaisesti lailla kieltää.

    • zeizei1

      Nyt tulikin postista jo lasku seuraavalle kolmelle kuukaudelle eli nopeita ovat ainakin laskuttamaan.

    • 16+14

      Miksi ihmeessä te tolperot menette edes ottamaan näitä "ilmaisia" kokeilujaksoja ja muuta humpuukia. Itseänne saatte syyttää ja hyvä, että edes oppirahat joudutte maksamaan. Tarvitseeko aina kaikki tehdä vaikeimman kautta ja p*rse edellä puuhun nousten.

    • näinpäjust

      Just soittivat tuosta yrityksestä...ei meinannu myyjälle mennä kaaliin että en halua mitää ilmaista kokeilu jaksoa...nooh, lopulta kun uskoi niin löi luurin korvaan..aika törkeää..

    • Sherloc

      Tein peruutuksen sähköpostilla ja minulle tuli peruutuksesta ihan asiallinen kuittaus.
      parin päivän käytöllä ei ainakaan vielä vastaavaa hyötyä ole ollut, mutta katsotaan mitä kuukauden ilmainen koejakso tuo tullessaan. jos on hyötyä, niini sitten jatkan.

    • yrittäjä

      höh, tekee nettihakuja sun puolestas ?!
      aivan turha palvelu...

    • Älkää antako huijata

      Miksi kukaan maksaa tälläisesta palvelusta. Näitähän on ilmaiseksi tarjolla vaikka kuinka paljon. Käytetyin lienee Googlen Alerts. Ja mikäli ei Googlen palveluista tykkää, löytyy oheisesta artikkelista muutama vaihtoehto: http://www.businessnewsdaily.com/5822-google-alerts-alternatives.html

      Tähän pätee vanha sanon: "Se ei ole hölmö joka pyytää, vaan se joka maksaa."

      • kokeilepa trustia

        Ota yhteyttä Trust Kapitaliin, sieltä ainakin löytyy samannimiset tyypit. Yksi nimistä on aika erikoinen, joten luultavasti samat tyypit...?


    • Verkkoetsivä löytää

      Liekö yhteensattuma että samannimiset kaverit toimivat/ovat toimineet myös Trust Kapitalissa/Trust Perintätoimisto Oy:ssä?


      Netjames Oy:n yrityksen toimitusjohtaja T. R. vs Trust Kapitalin perustaja ja kehitysjohtaja T. R.
      Netjames Oy:n hallituksen varajäsen I. S. vs Trust Kapitalin tietohallintojohtaja I. S.


      http://www.viikkosavo.fi/web/pdf/2012_40/11VISA0325P0.pdf
      "Trust Kapitalin omistajat,
      markkinointijohtaja **** ja kehitysjohtaja
      T. R. ovat huomanneet,
      että entiset huippu-
      urheilijat ovat erinomaisia
      työntekijöitä.
      Trust Kapitalissa työskentelee
      tällä hetkellä kolme entistä
      SM-tason lentopalloilijaa,
      I. S., **** ja ****."

      • Jerry--

        Yrityksellemme soitettiin ko. puljusta. Sanoivat, että voivat aloittaa ilmaisen kokeilujakson ja lähettävänsä tästä vahvistustekstiviestin.

        Sanoin, että haluan nähdä sopimusehdot kirjallisena ennen kuin voin vahvistaa mitään. Vastaus oli, että sopimusehdot saa nähtäväksi vasta tilausvahvistuksen jälkeen, eli ilmainen kokeilujakso osaltani kaatui tähän.


      • Jookoo
        Jerry-- kirjoitti:

        Yrityksellemme soitettiin ko. puljusta. Sanoivat, että voivat aloittaa ilmaisen kokeilujakson ja lähettävänsä tästä vahvistustekstiviestin.

        Sanoin, että haluan nähdä sopimusehdot kirjallisena ennen kuin voin vahvistaa mitään. Vastaus oli, että sopimusehdot saa nähtäväksi vasta tilausvahvistuksen jälkeen, eli ilmainen kokeilujakso osaltani kaatui tähän.

        www.verkkoetsivä.fi/order
        Tuonne mut ohjattiin kattomaan


    • Kusetettu yrittäjä

      Itsekkin suostuin tuohon 4 viikon ilmaiseen kokeiluun. Laitoin hyvissä ajoin sähköpostia sinne että haluan lopettaa maksukauden loppuun.
      Sieltä tuli vastaus että tilaus on merkitty lopetettavaksi maksukauden loppuun 28.6.
      En hölmö ajatellut silloin enempää tuota päivämäärää, olin vain tyytyväinen kun kävi näin helposti täysin turhan palvelun kokeilu. No nyt sitten tietysti tuli lasku seuraavista 3kk 222€

      Laitoin uudestaan sähköpostia että mitäs helvettiä niin vetosivat siihen että ilmoittivat peruessaan päivämäärän. Ei väliä vaikka tietenekin halusin lopettaa sen meneillään olevan maksukauden loppuun, enkä vasta seuraavan.

      Näinköhän on mitään viranomaista tai muuta tahoa mihin tälläisessä kannattaisi olla yhteydessä?

    • Hele

      Minä sain kyllä postissa sopimuksen, jossa kuukauden ilmainen jakso päättyi pitkänä perjantaina. Pääsiäiskiireiden takia ilmoitin maanantaina (joka siis oli myös pyhäpäivä) tilauksen irtisanomisesta ja TIETENKÄÄN sitä ei hyväksytty. En ollut edes palvelua ottanut käyttöön vaan vetosivat sopimuksen 4 viikkoon.
      Monissa sopimuksissa eräpäivän osuminen viikonloppuihin tai pyhäpäiviin siirtää eräpäivää, mutta ei täällä.

      Vielä tuosta tarjoomavaiheesta: sain 3 eri soittoa, jossa palvelua tarjottiin, vaikka jos ensimmäiseen olin sanonut kyllä. Täytyy myöntää, että todella epäilyttävää toimintaa.

      Kannattaa varmaankin miettiä kaksi kertaa ennen käyttöönottoa.

    • Huijaritnäkeemeitä!

      Itse olin alaikäisenä otanut palvelua, ja sanoin niille toisen kerran puhelimessa, jos tarjoatte ilmaiseksi niin aina voi kokeilla, mutta mitään maksamaan en aijo, jos en kiinostun siitä.

      Seuravana päivänä pystyin nähdä, että millä nimellä tietoja löytyy (en osannut sitä palvelua käyttää, eikä kiinostaa tollanen roska) google on paras, ja löytyy enemmänki, eikä mitään sopimusta ei tullut perille. Sen jälkeen tuli lasku kuukauden kuuluttua, 4 päivää ennen eräpäivää soitan niille, ja kerron että ei tollanen juttu kiinostaa, ja puhelimessa kerroin, etten halua sidota mihinkään maksuun... Mies puhelimessa ystävällisesti sanoi, että tämän päivän aikana lähetä minun yritykselle sähköpostin, että lähettävät nauhoiten ja päätöksen. Ei tullut mitään ja nyt he haluavat minut ULOSOTTOON!!! Niin en tiedä mitä nyt tehdä...

      Niiden palvelu varmastiki löytääki nää kaikki meidän tekstitykset niiden hakusanalla: VERKKOETSIVÄ

    • huijattu3

      Kyseessä on vain rahat pois yritys. Nyt pitäis nostattaa kova meteli ko. yrityksestä. Asiakkaat saavat palkkioksi kaikesta roskasta vain laskun ja lopulta perintäkirjeitä Trustilta.

      Miten pitäsi toimia. Ainakin suosittelen kovaa meteliä sosiaaliseen mediaan...

    • Huijauksen makua

      No joo...
      Minulle sama, soittivat ja menin sitten puhelun päätteeksi sanomaan, että kokeillaan, vaikka puhelun aikana sanoin, että maksulliseen aikaan en lähde ja yhdessä vaiheessa sanoin, että en ko. palvelua tarvitse.
      Kännykkään tuli tunnukset tekstarina ja tilausvahvistuksen ja sopimusehtojen piti tulla postissa...näitä ei sitten koskaan kuulunut.
      Yksi "uusi valvontaraportti" tuli sähköpostiin heti pari päivää tekstarin jälkeen...sen jälkeen ei mitään.
      Kuukauden jakson tullessa liki täyteen(katsoin tekstarin päiväyksen), soitin ko firmaan, niin olisikin pitänyt perua maksullinen palvelu edellisenä päivänä ja nyt olisi ensimmäinen kausi 3kk maksettava. Tässäkin puhelussa euromäärää käsiteltiin niin, että jäin siihen uskoon, että kausi on 59,90€, alv0%...
      Firmasta lähetettiin minulle nauhoite myyntipuhelusta ja tilausvahvistus liitteenä sähköpostin mukana samaisena päivänä kun perumiseni tein ja siinä sähköpostissa oli sitten myös linkki tuohon sopimukseen/tilausvahvistukseen heidän sivuillaan.

      no tänään tuli sitten lasku ja summa olikin reilun 200€, kun kuukausimaksu on sen 59,90€ plus rääppeet päälle...

      Puhelussa kyllä selvästi nauhoitteelta voi kaiken kuunnella hinnoista ja ajasta, mutta myös sen, että sanoin, että en maksulliseen kauteen ala ja myös sen, että kirjallinen tilausvahvistus jossa kaikki ehdot yms. tulee postissa...vaan ei osannut se kirje perille, toisin kuin lasku.

      TÄmä asia ei kyllä tähän jää, huomenna otettava kuluttaja-asiamieheen yhteyttä tämä jutun tiimoilta ja samoin asianajajatuttavaan, kun en katso sopimusta lailliseksi, koska minulle ei sitä tilausvahvistusta yms. toimitettu josta olisin päivämäärät yms. tarkastaa ja niiden perusteella toimia.

      • Sinisilmä

        Onko teillä kellään jotka olette tehneet jatkotoimenpiteitä tietoa jatkosta, neuvoja tai muuta sellaista? Mulle kävi ihan samalla tavalla. Tilasin ilmaisen kauden enkä saanut tilausvahvistusta. Lasku tuli ja nyt en pääse siitä eroon. Usko ihmiseen jälleen kerran sai ison kolahduksen.


    • Huijausta

      Samoja kokemuksia NetJamesista. Lasku tuli verkkoetsivä-palvelusta, vaikka puhelimessa nimenomaan sanottiin, että ilmaisen kokeilujakson jälkeen ei tule suoraan laskua, vaan palvelun voi itse näin halutessa ostaa kokeilujakson jälkeen. Lisäksi luvattiin mustaa valkoisella infoa tästä asiasta, mutta sitä ei koskaan kuulunut. Tilausvahvistus ja nauhoitettu puhelinkeskustelu lähetettiin sähköpostiin reklamoinnin jälkeen. Pitää olla tarkkana, ettei huijareille maksa. Itse tein ilmoituksen kilpailu- ja kuluttajavirastoon ja lisäksi rikosilmoituksen.

    • huijattu yrittäjä

      Onko todellakin näin, että palvelu on voimassa vaikka, et tunnuksia käyttäisikään?
      Laittakaa nyt hyvät ihmiset joku tänne ne irtisanomis ohjeet, niin osaavat nekin irtisanoa tuon palvelun jotka eivät sitä tilausvahvistusta ole postitse saaneet...

    • lakimiehenpuolikas

      Aivan venkuloita, vanha kansa saattaisi sanoa että huijareita. Minä en uskalla niin sanoa etten saa syytettä kunnianloukkauksesta. Siispä sanonkin: Venkuloita.
      *
      Lähetin irtisanomiskirjeen 30.4.-14 ja koska oli Vappu tulossa, päiväsin kirjeen 4.5.-14 joka sattuu olemaan synttäripäiväni joten sen päiväyksen muistan jostain syystä.
      *
      Tämän jälkeen vielä ajattelin varmistaa että aiempi Irtisanomiskirje on mennyt perille, ja lähetin EMailin kautta saman kirjeen Liitteineen, 8.5.-14.
      *
      Väittävät että maksuton koejakso on päättynyt 5.5., joten aikovat kuulemma laskuttaa 5.8-14. asti.
      *
      Siinähän yrittävät.
      *
      Tänään 22.5-14, kirjoitin sekä kirjeen että lähetin heille EMailin, jotta ns. 7 pvän Reklamaatioaika tulisi Lain kirjaimen mukaan täytetyksi, vaikka en siis ole Laskua vielä edes nähnyt. Kunhan sepustivat tuon kirjeen jossa ilmoittivat tuosta 3 kk tulevasta Laskustaan.
      *
      Reklamaatiokirjeessä kerroin Faktat, että en ole koskaan heidän palveluunsa edes kirjautunut, (ajanpuute) , ja ettei Lain mukaan heidän jälkikäteen lähettämiinsä Sopimusehtoihin , ja Tilausvahvistukseen, ole
      minun puoleltani minkäänlaista vahvistusta - etenkään kun en edes ole
      Kirjautunut heidän palveluunsa.
      *
      Jotenka Sopimuksen ei voida osoittaa syntyneen.
      *
      Henkilötietolaki sen sijaan takaa, että minulla on täysi oikeus Myyntipuhelutallenteisiin sekä nauhoitteena että Kirjallisessa muodossa,
      ja jota valvoo Tietosuojavaltuutettu, sakon uhalla Myyjälle.
      *
      Joista täytyy selvitä, mihin ollaan sitouduttu puolin ja toisin.
      *
      Olen toiminut Yrittäjänä nyt hiukkasta alle 30 vuotta, ja näitä onnenonkijavenkuloita on aina ollut ; röyhkeitäkin.
      *
      Tämä putiikki tuntuu olevan juuri tuota kastia.
      *
      No, laitoin jo omalta osaltani parille tutulle viestiä eteenpäin että osaavat
      varoa tätä "firmaa". (Huomaa pieni f- kirjain).
      *
      Heidän kauttaan tieto menee eteenpäin n. 400-500 yritykseen, että osaavat varoa muutkin.
      *
      *
      Tämä "vanha" Directa, ns. Kotisivupalveluyritys-kin, yritti aikoinaan, rahastaa pienyrittäjiä täysin keksityillä nettisivu "klikkauksilla" - minunkin aktivoimaton
      Toiminimi, sai yllättäin "toimivan" etusivun (siis ei muuta), jossa oli väärä osoite, 4 v. vanha puhelinnumero, eikä edes toimivaa EMailosoitetta.
      *
      Ja silti "klikkauksia" oli Directan mukaan, kertynyt n. 15.000 vuodessa . . .
      *
      Jaa tuliko kauppaa ? Miten sitä kauppaa voisi tulla kun tiedot on väärät / vanhat / Directan ihan itse kehittelemät !
      *
      3 vuotta karhusivat ja aina näytettiin aiempaa kirjeenvaihtoa ja... keskaria.
      *
      Pienyrittäjät lähtivät verkostoitumaan, että jos yksikin haastetaan Oikeuteen
      tällaisen täysin keksityn Laskun perinnän puitteissa, tulee varautua 100 - 200 Yrittäjän Todisteluun Oikeussalissa, kyseisen "firman" (huomaa pieni kirjain) väärinkäytöksistä. Eivät lähteneet Oikeuteen vaan hiipui pois kuten kuuluukin. Rahat pois-huijaus, sekin.
      *
      *
      En yhtään ihmettelisi, vaikka tämän VERKKOETSIVÄ.FI / NETJAMES OY: N
      takaa löytyisi juuri samat hemmot / vanhat venkulat.
      *
      *
      Lakimieheni antoi sellaisen neuvon muille uhreille, että Irtisanominen täytyy hoitaa EMailin kautta, jotta siitä saa näkyvän Todisteen, päivämäärän kanssa.
      *
      Toinen, "vanhanaikainen" keino, on lähettää Postissa Irtisanomiskirje / Reklamaatio Kirjattuna ja Saantitodistuksella, johon tulee Vastaanottajan kuittaus Itellan työntekijän todistamana sitten kun noutavat kirjeen.
      *
      Ja jos sitä Kuittausta ei tule, eli kirjettä ei noudeta, se osoittaa Vastaanottajan haluttomuuden
      ottaa Virallista kirjettä / Reklamaatiota Irtisanomista / tms., vastaan.
      (Erinomainen näyttö Oikeudessa).
      *
      Yksikään itseään kunnioittava Perintätoimisto, ei ota tällaisia toimeksiantoja vastaan, tällaisilta Myyjiltä.
      *
      Ja jos ja kun, Perintätoimistolta tulee kirje, sekin täytyy Reklamoida, jos siihen on mielestäsi perusteet.
      *
      Ei tällaiset venkulat saa rehellisiä, hyvämaineisia Perintätoimistoja värvättyä,
      kun hyvin pian nämä huomaavat että perinnän kohteet valittavat kaikki samaa,
      epärehellistä kohtelua - toimistot irrottautuvat tällaisista venkuloista pian.
      *
      Sitten on tietty hieman harmaan rajapinnoilla liikuskelevia Lakimiehiä jotka saattavat ottaa näitä juttuja - mutta eivät hekään yleensä kovin kauaa viitsi,
      koska jokaista velallista kohtaan on tehtävä oma juttunsa, ja Lakimiehen palkkion maksaa ensisijaisesti tämä Myyjä.
      *
      Tällainen Reklamoitu ; Saatavan määrältään ja perusteeltaan kiistetty velkasaatava, ei ole sinällään Ulosottokelpoinen, joten se on aina siviilijuttu.
      *
      *
      Mutta vanhan kansan tapaan neuvo tulevaisuuteen:
      Aina mustaa valkoiselle niin ei tule mutinoita.

      • Aine

        Yksi tapaus lisää

        Sen virheen tein, että verkkoetsivän puhelinmyyjälle lopulta sanoin, että ok käyn sitten netissä perumassa. Perumisen tein muutamia päiviä tunnusten tulon jälkeen eli maksuttoman jakson aikana firman omilla verkkosivuilla, kuten myyjä oli ohjeistanut.

        Lasku tuli. Siitä heti ennen eräpäivää reklamoin sähköpostitse, että en ole mitään palvelua tilannut enkä aio laskua maksaa. Perumisilmoitukseni ei kuulemma ollut tullut perille. Jännä ettei omat sivut toimi. Tilausvahvistuksen ovat kuulemma postitse lähettäneet. Ei ole tullut perille. Maksuvelvollinen heidän mielestään kuitenkin olen??

        Tuli maksumuistutus koron ja ison huomautuskulun kera. Asian aiheuttaman turhautumisenergian turvin oli helppo kirjoittaa ilmoitus kuluttaja-asiamiehelle ja rikosilmoitus poliisille. Nyt odotellaan seuraavia siirtoja.


    • yksi huijattu lisää

      Hei voisiko tosiaan joku, joka unohti irtisanoa ajallaan ja sai 3kk laskun kertoa miten kävi? itse olen nyt tässä tilanteessa ja aion kirjoittaa heille että en ole saanut tilausvahvistusta missä näkyisi tuo 3kk laskutusjakso. Eli en aio suostua maksamaan 3 kuukaudesta. Ja teen rikosilmoituksen.
      Miten on muille käynyt?

    • kantapäänkautta

      moi kaikille jotka ovat joutuneet tekemisiin tämän etsivän eli netjameksen kanssa. itselle sieltä juuri kaupattiin palvelua.
      olen jo aikaisemmin joutunut kantapäänkautta opiskelemaan directan /da onlinen hienosta (täysin turhasta) mainos työskentelystä jota riensi auttamaan niin yhtä turha yhtiö joka tarjosi oikeus apua edellisestä irtipääsemiseksi. muistaakseni jokin yrittäjänedunvalvonta. se leikki tuli minulle maksamaan yli 1200€.
      No näyttää kuvio toistuvan tässä eli etsivä james tarjoilee turhaa mainospalvelua josta ei pääse eroon
      ja jameksen hallituksessa istuvat jäsenet istuvat myös trust capitalin hallituksessa ja tarjoavat mm lakipalveluita joita kohta rupeavat tarjoilemaan että pääsisitte irti tuosta ensimmäisestä.
      piiripienipyörii...
      varmaankin nyt on luettu lakikirjoja että mennään taas lakia hipoen...

      • Aine

        Pääsin irti ilman kuluja

        Minun tapaukseni tuon firman kanssa päättyi sähköpostiviestiin, jossa ilmoittavat, että tilaus on peruttu ja laskut ovat aiheettomia.

        Kuluttaja-asiamies ilmoitti, että kahden elinkeinonharjoittajan väliset sopimuskiistat eivät kuulu heille. Poliisi ilmoitti, että esitutkintaa ei aloiteta pelkästään asianosaisen ilmoituksella, tarvittaisiin ulkopuolista selvitystä. Liekö näillä tahoilla kuitenkin osuutta siihen, että verkkoetsivä luopui laskutuksestaan??


    • Raikonen2

      Kiitos kirjoittajille, sain puhelun kyseisestä palvelusta ja tarjosivat ilmaista kokeilujaksoa, puhelimessa jutellessa Googlasin ja löysin tämän sekä monta muuta sivua jossa oli kovasti negatiivista kyseisestä yrityksestä. Ei ole YTJ tiedoissakaan muuta kuin postilokero, sellaisen yrityksen kanssa ei kannata olla missään tekemimissä. Ilmeisesti eivät käytä omia palveluitaan vai eivätkö välitä negatiivisista uutisista.
      Olisin varmaankin tilannut jos en olisi löytänyt näitä tietoja netistä.

    • "Nettietsivä"

      Sama kuin edellisellä kirjoittajalla, ehdin lukaista tämän keskustelun puhelun aikana. Kiitos kommentoijille!

    • yrittäjä

      Tässä on hyvä huomioida myös se että perintätoimiston perusta/pääomistaja on verkkoetsivä yrityksen toimitusjohtaja...

    • Yrittäjä lapista

      Samoja kokemuksia, huijaukselta vaikuttaa!

    • j-a4

      Älkää nyt herran jumala lähtekö näihin mukaan. Ihan turha jälkikäteen valittaa ettette ymmärtänyt mistä on kyse, oli niin kiire niin suostuin, tai että ette ole käyttänyt palvelua. Ettehän te nyt voi autoakaan ostaa ja palauttaa 3kk päästä koska et ole sitä käyttänyt. Valitettavasti ihan omaa tyhmyyttä ja nyt kärsitte seurauksista.

      Järki käteen arvon yrittäjät, tässä maailmassa ei saa mitään ilmaiseksi!

      Ps, kiitti tästä ketjusta, soittivat just ja googlella löysin tämän ketjun, ei tosin täti puhelimessa lähtenyt kommentoimaan kun sanoin että olette googlen mukaan huijareita, sanoi vaan että 4 vkoa ilmaista niin mikä siinä nyt voi huijausta olla!

    • helpottunut?

      Pakko tähän tulla kans väliin keskusteluun.. Elikkä tänään tunti sitten soitettiin tuosta samaisesta yrityksestä, menin tottakai lankaan kun halusin kokella sitä kuukauden ilmaista kokeilujaksoa. Olin kuitenkin aika epäileväinen ja pistin heti yrityksen nimen Googlen hakuun suljettuani luurin ja kappas, tuli tämä keskustelu! Kerroin asiasta työkollegalleni ja hän opasti toiselle työkollegalle, jolle oli samainen juttu sattunut 2 vuotta sitten. Hän käski pistää sähköpostia, koska puhelimellahan en päässyt ollenkaan läpi. Soitin aina 20minuutin välein yritykseen ja halusin heti irtisanoa nämä keskustelut luettuani koko helahoidon! Lopulta pääsin puhelimella läpi ja vastaama mieshenkilö olikin juuri käsittelemässä sähköpostiviestiä peruutuksesta. Hän kirjoitti peruutusvahvistuksen sähköpostiin ja lähetti sen; odotin siis puhelimen toisessa päässä, että viesti varmasti tulee. Nyt on ainakin mustaa valkosella asiasta , että tilaus on peruttu. Onneksi siis ehdin tajuamaan asian! Toivottavasti kaikki menisi ok, eikä laskua tule!

    • Joskuskusetettu

      Sama meno näköjään jatkuu tällä verkkoetsiväpalvelulla. Tälläiset rahatpois-palvelua tuottavat yritykset hyökkäävät varsinkin uusien yrittäjien kimppuun. Onneksi tässä alkaa jo karaistua ja kantapään kautta oppia.

    • Nettihuijareita!

      Mä olen kanssa ihan purjeissa tuon NetJamesin kanssa. Se on ihan tosi kamala yritys!! Pitäisiköhän tästä jo ilmoittaa jonnekin poliisille ihan! 329euroa oli viimeisin. Sillä saisi jo vaikka mitä oikeaa. Kertaakaan en ole edes käyttänyt tätä ko firmaa mitenkään!
      Ja mihin tätä palvelua yleensä tarvii kun on Googlekin ihan olemassa.. Menin tähän lankaan kesällä. Soittivat kännykkääni. Olin touhuamassa ihan muuta, enkä osannut keskittyä asiaan..kehuivat vain kuukauden ilmaisellla jaksolla.. ja sanot sitten irti..en muistanut perua tuon kuukauden aikana..aika oli jo jokusen viikon yli, ja peli olikin sitten pelattu! Mutta en jätä tätä tähän! Vaviskaa NettiJamekset, Teidän käy vielä köpelösti!

      • Pienyrittäjä

        Minulla jotakuinkin sama tilanne. Myyntijaarittelu oli rakennettu sillä tavalla, että siitä jäi käsitys, että ilmainen tutustuminen katkeaa, jos ei itse tilaa lisää sen loputtua. Laittakaa rikosilmoitusta kehiin kaikki, joille käynyt tämän kanssa ohraisesti! Mikä tahansa kunniallista liiketoimintaa harjoittava ja maineestaan tarkka yritys tarjoaisi maksun sovittelua vähintään yhteen kuukauteen tai yleensä nollaan tällaisessa tapauksessa.


    • on_it-hommia
    • Anonyymi

      Aivan perseestä koko NetJames. Tuli ostettua niiltä joku mökkihaku palvelu ja sitten tuli yllättäen laskua seuraavasta vuodesta. Halusin irtisanoa kun ei mitään kauppaa ollut mökkihausta tullut niin ei mitään - vedotaan johonkin pikkuprinttiin että maksa pois vaan lisää vuodesta.

      Aivan kusetusfirma - kiertäkää kaukaa jos jotenkin liittyyä näihin tyyppeihin.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      75
      3414
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3210
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2822
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2072
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1855
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1835
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      140
      1460
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1281
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1260
    Aihe