Norton Internet Security vai F-Secure?

pihalla:(

Kumpi olisi parempi vai ovatko yhtä hyviä? Huomasin että mulla on F-Securesta versio 2012 vaikka ostin koneen vastikään. Onkohan sillä merkitystä vai päivittyykö se kenties netin kautta? Nortonista menee nyt ilmainen kokeilujakso vielä. Mut rupesin miettii että kantsiiko vaihtaa. Onkohan molemmissa ohjelmissa palomuuri?
(f-secure vielä siis lataamatta)

20

1878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nortonia olen käyttänyt ja tyytyväinen olen ollut. Se on mielestäni parempi kuin F-secure sillä se mm nopeuttaa konetta jos ajastaa käynnistyviä ohjelmia.

      Tosin jatkossa käytän ilmaista vaihtoehtota kuten Panda Cloud free ohjelmaa. en näe syytä alkaa maksamaan kun ilmaisellakin pärjää yhtähyvin.

      F-securen uusin versio on 2014 ja sen voi ladata ilmaiseksi täältä: http://www.f-secure.com/fi/web/home_fi/support/installers

    • pitkä käyttökokemus

      Norton I Security on kyllä turvallisin,helppokäyttöisin,kevyt ja vaivaton käytössä. Ei tarvitse mitään muuta.

    • {uname -a}

      Molemmat ohjelmat eivät kykene tunnistamaan uusimmista haittaohjelmista kuin 5-20%. Näin ollen ne toimivat (jos toimivat) lähinnä vain vanhoja haittaohjelmia vastaan.

      Ts. silkkaa itsepetosta. Kannattaisi siirtyä käyttämään Linuxia.

      • hzhzh

        linux on jees jos on erakko luonnetta


    • Turhaa rahantuhlausta. Mikään virustorjuntaohjelma ei tunnista kuin korkeintaan puolet uusista yleiseen jakoon laitetuista haittaohjelmista. Mitään HYVIÄ virustorjuntaohjelmia ei ole tätä http://spritanium.deviantart.com/art/Common-Sense-The-Best-AV-166699899 lukuunottamatta missään olemassakaan. On vain "hyviä" virustorjuntaohjelmia ja sellainen kuuluu jo Windowsiin.

      Windows 8:aan ei tarvitse edes ladata ja Windows 7:aan sen saa:

      http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows/security-essentials-download

    • hhbj

      F serure

    • Itselläni on

      sama valinta edessä. Nortonin uusiminen maksaa 69 euroa, F-secure 49 euroa.

      Taidan vaihtaa...

      • Netin kautta

        tilauksen uusiminen maksaa lähes 70 euroa...se on se helppous kun maksaa ilmeisesti.


      • Käytössä...

    • Todennäköisesti kyllä. Tosin onko järkevää maksaa 30 euroa enemmän vain siitä että tilauksen pääsisi uusimaan melkein heti..

      Täytyy myös muistaa että ilmaisiakin vaihtoehtoja on olemassa.

      • Joo ei

        mitään järkeä, poistin juuri automaattisen tilauksenuusinnan.

        Noihin ilmaisiin en jaksa luottaa. Tuon Jimmsinkin hinta arveluttaa. Liekö aito?


    • Ilmaisiin uskaltaa kyllä luottaa. Nykyään ne on sen verran hyviä ettei maksullista kannata välttämättä edes ostaa.

      Jimms on luotettava ostopaikka ja Nortonin saa sieltä tuohon hintaan.

    • F-NotSure

      Minua häiritsi f-securessa se erityisesti, että ei voi itse päättää boot-time skannauksia ja muita tarpeeksi hyvin itse (osaakohan f-secure edes tehdä boot-time scannausta), se olettaa tietävänsä liikaa, käyttäjä ei pysty määrittelemään juuri mitään.

      Silloin virukset tunkevat läpi kuin seulasta, kun ohjelma luulee tietävänsä jotain paremmin kuin tietokoneen käyttäjä.

    • Afgagen

      Norton ja f-secure on virustorjuntojen kuninkaita! Ilmaisiin ei kannata luottaa ja eikä näihin "asiantuntijoihin" ..Puhuvat vaa ilmaisohjelmien puolesta...=DDD

      • Slkfd

        Kuten historia on osoittanut, kuninkaaksi pääsee kyllä kepulikonsteinkin. Mitä taas ilmaisuuteen tulee, niin miksi maksaa, kun saman (joskus jopa enemmän) saa ilmaiseksi?


      • PPAP22

        Totta! Tunnisteet ovat täysin samalla tasolla ilmaisissa ja maksullisissa tuotteissa, joten mitään muuta syytä, kuin mielenrauha, ei ole maksaa kallista lisenssiä. Siis omasta mielestäni.

        Itse käytän Avira freetä ja Bitdefender freetä (luultavasti en tarvitse todellisuudessa kumpaakaan,muta olkoon nyt toistaiseksi)


    • Oikeudenkäynti666

      Se on ihan se ja sama mitä virusturvaa on koneella, niin kauan kun tällaiset hakkeri-runkkari-molopää-kusipäät annetaan kuljeskella vapaalla jalalla, eikä poliisia kiinnosta asia mitenkään koska tekevät yhteistyötä näitten kanssa aina välillä.

      Oma oikeus on se paras oikeus!

      Kuvaa levitykseen vain niin paljon kun sormet antaa periksi!

      http://i.imgur.com/OnOs1xD.jpg

    • Dfcdfcdfcdfc
    • 34543543

      Norton tuhosi windows järjestelmän kerran, oli pakko viedä huoltoon vaikka itsekin kokenut PC käyttäjä, viaksi osoittautui huollon mukaan Norton joka esti windowsia käynnistymästä. Tämän jälkeen on vain käytetty f securea ja ilman ongelmia.

      Ei tulisi mieleenkään käyttää nettipankkeja tai syöttää korttitietoja nettikauppaan ilman kunnon maksullista tietoturva ohjelmaa. Ilmaiset ovat erittäin rajattuja suojaukseltaan.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe