Villirotta ja marsu..risteytys

Jonna99............

Hei!

Olen 14 vuotias maalla asuva tyttönen, joka rakastaa lemmikkejä. On koira, kissa, pari maissihiiriä.

Joku kuukausi isäni sai rotan ansalla kiinni. Oli aikeissa tappaa, mutta pelastin pikku rotan. Nyt tämä hamsteri ja rotta "asuvat" vierekkäin, erihäkeissä tietenkin.

Voinko laittaa ne samaan häkkiin ja parituisivatko ne? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin. Onhan niitä lemmikkirottiakin..miksi ei sitten villirotta?

5

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shangrilah

      Kyseessä lienee uros ja naaras, kun moisia kyselet? Taitavat olla niin pitkälle eri lajeja, että vaikka yrittäisivät paritellakin (mitä en usko) niin munasolu ja siittiösolu eivät sovi keskenään yhteen ja jälkeläisiä ei tule. Lisäksi noiden kahden samaan häkkiin paneminen lienee hamsterille melkoinen riski. Villirotta kun on villi ja tottunut elämään luonnossa luonnon lakien armoilla. Se todennäköisesti pistää sen hamsterin päiviltä, joten en suosittele laittamaan niitä samaan häkkiin. Lisäksi en suosittele pitämään villirottaa edes lemmikkinä. Niillä voi olla pahojakin sairauksia, jotka voivat tarttua ihmisiin ja tietysti myös toisiin jyrsijöihin.

    • Ihan mielenkiinnosta: millainen tämä villirotta on? Pureeko, onko käsiteltävissä? Oliko Se ihan poikanen tullessaan?

      Hamsteri on erakko, sen kanssa ei laiteta mitään eläintä (paitsi toista sukupuolta oleva hamsteri kun astutetaan :D)

      Rotta taas on laumaeläin. Sillä pitäisi AINA olla rottakaveri. Hamsu ei oo rotalle kaveri, vaan välipala. Villieläinten pyydystäminen on tautien takia typerää (pirun hyvä tuuri jollet saanut hiirillesi tai hamsullesi mitään tartuntaa!), eläimelle väärin, ja laitonta. Parempi olisi ollut viedä rotta kauemmas taloltanne ja vapauttaa sinne.

    • Hamsterisusi

      Älä laita samaan häkkiin se hamsteri tappais sen rotan sillä hamsterit puolustaa reviiriään todella kovasti eikä anna edes rotan tulla sinne joten hamsteri panee rotan päiviltä

    • ahhahaaaaaa

      Tiedän että on ikivanha viesti mutta aika mielenkiintoisesti menee elukat koko ajan sekaisin. Otsikossa puhutaan marsusta, itse mainitsee että omistaa "On koira, kissa, pari maissihiiriä." ja sitten myöhemmin mainitsee hamsterin ja että se rotta asuu sen vieressä :'D. Oli mielenkiintoinen trolli, kukaan 14v ei kyllä varmaan ole niin tyhmä että luulee että rotta ja hamsteri/marsu/mikälie voivat lisääntyä keskenään.

      • bilsahukassajuu

        No empä tiedä, tuonikäiseltä se viellä sallittakoon.On kuitenkin myös aikuisia ihmisiä, jotka luulee ketun ja koirankin lisääntyvän keskenään XD


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe