Alexandria Pankkiiriliike?

KiinnostunutSäästää

Kaikki keskustelut, palautteet ym näyttää olevan vanhoja jo... Mitä kokemuksia ihmisillä nykypäivänä kyseisestä mestasta??

207

36678

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lfhjh

      Ei ole kokemuksia eikä tule. Maine on melkoinen, enkä kyllä muutenkaan keksi mitään syytä käyttää tämän tahi muidenkaan vastaavien putiikkien palveluita.

      Sinne puhelinmyyntiosastolle tiedoksi, että ei tarvitse soitella. Tai jos on pakko soittaa, pitäkään puhelintiedot julkisina. Ei tarvitse pohtia vastatako vai ei, kun Fonecta ilmoittaa että rahastuskauppias taas yrittää...

      • roni1234

        Itsellä on vain hyviä kokemuksia kyseisestä yrityksestä. Soittivat mulle tässä joku aika sitten ja kävin käymässä juomassa kahvit siellä ja oli oikein hyvä juttutuokio. Varsinaisiin ratkaisuihin en heidän kanssaan lähtenyt, mutta kokoemus oli oikein miellyttävä ja sain hyötyä kyllä oman talouden hoitoon :) Käykää ihmeessä tapaamisessa, kun soittavat!


    • Kierrä kaukaa !

      Paras neuvo jonka sinulle voi antaa.

      • Anonyymi

        Joo, Alexandria on jollain tapaa epäillyttävä firma. Perustan sanomani siihen kaupankäyntitapaan, jota olen Alexandrian kuullut käyttävän. Tässä ketjussa myös lisää aiheesta. Ja joku kertoikin jo, ettei ainakaan ne rahastot tuottaneet odotetusti, joihin hän sijoitti.

        Onneksi minulla on salainen puhelinnumero, enkä numeroani ole muutenkaan Alexandrialle jaellut, joten eivät ole puhelinmyyjät heiltä soitelleet. Löydän kyllä sijoitusratkaisuni ilman Alexandriaakin.

        Annan myös vinkin, että älkää sijoittako koskaan ikinä milloinkaan mihinkään, mistä ette ymmärrä tarpeeksi. Vain sellaiset sijoitukset mistä itse tietää, että ne ovat hyviä, kannattaa. Jos myyjällä on tyrkytysvaihde päällä eikä päästä kotia nukkumaan yön yli ja kilauttamaan kaverille, lähtisin heti kotia tapaamisesta.

        Omalla kohdallani hyvä esimerkki on autot, koska tunnen automaailman paremmin kuin rahastomarkkinat ja osakkeet. Voi olla että Ferrari ja Lamborghini löytyisi minun pihastani ennemmin kuin rahat rahastosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, Alexandria on jollain tapaa epäillyttävä firma. Perustan sanomani siihen kaupankäyntitapaan, jota olen Alexandrian kuullut käyttävän. Tässä ketjussa myös lisää aiheesta. Ja joku kertoikin jo, ettei ainakaan ne rahastot tuottaneet odotetusti, joihin hän sijoitti.

        Onneksi minulla on salainen puhelinnumero, enkä numeroani ole muutenkaan Alexandrialle jaellut, joten eivät ole puhelinmyyjät heiltä soitelleet. Löydän kyllä sijoitusratkaisuni ilman Alexandriaakin.

        Annan myös vinkin, että älkää sijoittako koskaan ikinä milloinkaan mihinkään, mistä ette ymmärrä tarpeeksi. Vain sellaiset sijoitukset mistä itse tietää, että ne ovat hyviä, kannattaa. Jos myyjällä on tyrkytysvaihde päällä eikä päästä kotia nukkumaan yön yli ja kilauttamaan kaverille, lähtisin heti kotia tapaamisesta.

        Omalla kohdallani hyvä esimerkki on autot, koska tunnen automaailman paremmin kuin rahastomarkkinat ja osakkeet. Voi olla että Ferrari ja Lamborghini löytyisi minun pihastani ennemmin kuin rahat rahastosta.

        Tuskin sulla on varaakaan ku autoihin laitat rahas?


    • BancaBanca
    • Tyytyväinen

      Itselläni on vain hyviä kokemuksia kyseisestä yrityksestä ja asiakaspalvelu ollut aina kohdillaan:)

      • ettämitätarkoitat

        mitä tarkoitat?


    • neuvoa vailla

      Minä laitoin reilun vuoden ajan säännöllisesti rahaa Alexandrian myymiin rahastoihin. Toinen tuotti paremmin, toinen vain vähän. Muutama viikko sitten soittivat ja pyysivät käymään. Olin laittanut rahaa 1 vuoden ja 4 kuukauden aikana 4800 € ja tuottoa oli tullut reilut 200 € yhteensä. Mutta tästä reilusta 5000 €:sta ei oltu vähennetty palkkioita tms. , koska viime käynnin jälkeen rahat siirrettiin vain väliaikaisesti mun tilille ja sovittiin uusista sijoitusmuodosta, joten siirsin osan rahoista entiseen rahastoon ja osan Alexandrian myymään (Generali Pan Europen) Vision henkivakuutukseen (ja taas kuukausittainen summa säännöllisesti). Olen aika noviisi näissä sijoitusasioissa, eikä hirveästi kiinnosta perehtyä niihin..
      Nyt on vähän alkanut kaduttaa/arveluttaa koko sijoittaminen ko. yhtiöön. Materiaalikin joka postista tulee on osittain englanninkielistä.. Kannattaisko minun vaan lopettaa kaikenlainen sijoittaminen Alexandriassa? Ja ottaa jo sijoitetut rahat pois?
      Onko kellään kokemuksia millaisia kuluja ne perivät? Koska sopimukseni on melko uusi, tietääkseni mulla on 30 pv:n aikana mahdollisuus purkaa koko sopimus kuluitta. Tosin se aikaisempi rahastosijoitus vaikuttanee että jos nostan summan kokonaan pois (enkä sijoita heidän muihin sijoituskohteisiin), ottavat he tietenkin palkkiot siitä.

      • sinisilmäiset

        Moi, ei nyt ole aikaa kirjoittaa koko stooria mutta meillä on harkinnassa soittaa asianajajalle. Rahaa on nyt jumissa muutama tonni, puheet oli puheita ja papereista paljastui muuta. Ei kai tässä rikollista sen kummemmin ole mutta tarkkana saa olla paperiden kanssa. Meidän paperit yhtä sotkua ja välillä tosiaa vieraskielisiä ja melkein jokainen lause pitää varmistaa omalla allekirjoituksella. Tässä taannoin eräs työntekijä otti hatkat kun ei halunnut enää valehdella asiakkaille. Meillä on nyt paremmat tuotot, vakaa 5-6% ihan muissa geimeissä.
        Näyttää alustavasti siltä, että rahat meni sen siljän tien.


    • Jep jep!

      Olen tienannut viimeisen viiden vuoden aikana heidän avullaan nyt noin 45 000e eli pääomalle olin saanut voittoa 433%. Arvaa suosittelenko? Tietysti jos et ole valmis ajattelemaan boksin ulkopuolella niin siinä tapauksessa suosittelen sijoittamaan oman pankin lähikonttorissa ja ehkä saatkin joka toinen vuosi 2% tuotot, joka tosin ei voita edes inflaatiota...

      • gasdf

        Heko heko. Milläkähän tavalla Alexandrian kautta sijoittaminen olisi enemmän "boksin ulkopuolelta ajattelua" kuin esim. Nordnetin tai IB:n kautta sijoittaminen?

        Niin, kun Alexandriassa ei tarvitse itse ajatella lainkaan. Siksihän ne rahat sinne työnnetään, jotta joku muu hoitaisi hommat. Nordnetin ja IB:n asiakkaat joutuu ajattelemaan ihan itse.


      • selkeästi näin

        Hienoa, jos näin on, mutta kerro toki mihin kohteisiin olet sijoittanut ja missä vaiheissa. Mikäli ei selvitystä näy, voi olla varma, että kyseessä oli vaihteeksi firman "rehellinen" työntekijä.

        https://www.youtube.com/watch?v=q-RZ9ZRkKUo


      • Alexandria-Pankki
        selkeästi näin kirjoitti:

        Hienoa, jos näin on, mutta kerro toki mihin kohteisiin olet sijoittanut ja missä vaiheissa. Mikäli ei selvitystä näy, voi olla varma, että kyseessä oli vaihteeksi firman "rehellinen" työntekijä.

        https://www.youtube.com/watch?v=q-RZ9ZRkKUo

        Siellä ei ole yhtään rehellistä työntekijää. Ovat kusettajia kaikki kautta linjan.


      • ValehtelijoidenKlubb

        Taidat olla töissä siellä, tuolla voitolla ei ole mitään tekemistä tämän pankkiiriliikkeen kanssa.


      • Anonyymi

        Älä puhu paskaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä puhu paskaa

        Kusetus firma


      • Anonyymi

        Paljon laitoit / kk, eli millä sijoituksella tuo tuotto tuli? P


      • Anonyymi

        Itse henkilökohtaisesti en sijoittaisi rahojani mihinkään mistä en ymmärtäisi mitään. Vaikka joku muu hoitaisikin ajattelun puolestani. Liian iso riski tulla huijatuksi jos itse ei ymmärrä.


      • Anonyymi
        Alexandria-Pankki kirjoitti:

        Siellä ei ole yhtään rehellistä työntekijää. Ovat kusettajia kaikki kautta linjan.

        No väittämäsi ei pidä paikkaansa. olen ollut ensin Helsingin konttori asiakana ja nykyisin Hämeenlinna yhteensä jo 20 v ja hyvin kaikki sijoitukset ovat tuottaneet.
        Pääoman olen jo kokonaan saanut 2 kertaan pois ja ehelleen sijoitusta on jäljellä saman verran kun sinne alussa kuluineen laitoin.
        Eli hyvin on mennyt, koronaika kyllä vei nyt 2 vuodelta korot mut nyt jo taas o n tulossa niitäkin


    • PYRAMIDIRAHA

      Ei vakuuta alkuunkaan, juuri sieltä soiteltiin ja pyydettiin käymään. Tästä liikkeestä tulee vain mieleen Wincapita pyramidihuijaus, mahtaakohan yrittää samaa.

      • kgjg

        Ei, kyseessä ei ole pyramidihuijaus, vaan ihan yksinkertainen asiakkaan rahastus. Perinteiseen "'on moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa" -tyyliin.


      • Anonyymi

        Olkoon rahastus tai pyramidihuijaus vai mitä lie, mutta turhan epäillyttävää toimintaa se silti on.


    • Tyhmiäpannaanpersee.

      Ei mitään, kuka on niin helvetin tyhmä että menee moiseen huijaukseen?

      • kuopionasiakas

        Aika pihalla täällä ihmiset taitaa olla faktoista. Ihan tavallinen pankkiiriliike kyseessä, myyvät omia tuotteitaan kk-säätöpuolella, ja kertasijoittajille on aika iso valikoima muidenkin talojen tuotteita.
        Kallista? Kyllä. Hyvää palvelua? Kyllä. Tuottoa? Kyllä. Sopiiko sellaiselle ihmiselle joka osaa itse tehdä tuottavia sijoituspäätöksiä? Ei. Olenko itse heidän asiakas? Kyllä.

        Vähän samalla logiikalla kun jos olet merkkihuollossa töissä niin varmaan huollat autosi itse... jos et tiedä auton huollosta mitään niin maksat siitä merkkihuollolle 1000 euroa jotta homma toimii. Sama logiikkahan se sijoittamisessakin on!?

        Toki Alexandrialla on aika "aktiivinen" puhelinpuoli mikä voi välillä v-tuttaa... :)


      • fjyq
        kuopionasiakas kirjoitti:

        Aika pihalla täällä ihmiset taitaa olla faktoista. Ihan tavallinen pankkiiriliike kyseessä, myyvät omia tuotteitaan kk-säätöpuolella, ja kertasijoittajille on aika iso valikoima muidenkin talojen tuotteita.
        Kallista? Kyllä. Hyvää palvelua? Kyllä. Tuottoa? Kyllä. Sopiiko sellaiselle ihmiselle joka osaa itse tehdä tuottavia sijoituspäätöksiä? Ei. Olenko itse heidän asiakas? Kyllä.

        Vähän samalla logiikalla kun jos olet merkkihuollossa töissä niin varmaan huollat autosi itse... jos et tiedä auton huollosta mitään niin maksat siitä merkkihuollolle 1000 euroa jotta homma toimii. Sama logiikkahan se sijoittamisessakin on!?

        Toki Alexandrialla on aika "aktiivinen" puhelinpuoli mikä voi välillä v-tuttaa... :)

        Eihän Alexandria mitään kovin väärin tee, se vain toteuttaa wanhaa perussääntöä: on moraalisesti väärin antaa tyhmien pitää rahansa.


      • Asiakas0100101

        Generali vakuutuksen ehdot Hallinnointimaksu 2%. "Alkuajan" maksut menee 100% hallinnointikuluihin. Jos säästöaika on 25 vuotta ja laitat 100e/kk, niin alkumaksuihin menee jo 23 kuukautta kertaa 100€= 2300€. Eli 23 kuukauden jälkeen sulla ei ole vielä lanttiakaan säästössä. Vakuutusmaksu 45€/ vuosi. Sitten 1,5% menee sijoitushallinnointimaksuihin. Tähän päälle rahastojen kulut, niin voit vain kuvitella mitä tämä maksaa. Laitapa nämä exceliin sitten. :D


    • jjjjjjjjjj2
      • Maijuli77

        Samat sanat täälläkin. Minulla ollut Aggressive käytössä vuoden päivät, nyt tapaamisessa tiputettiin riskiä ja vaihdettiin Balanced fundiin. OP:ssä on minulla myös rahasto ja Alexandria vie voiton tuotossa ja asiakaspalvelussa ainakin minun kohdalla.


      • Candad

        Mitä rahastoja vertaisit toisiinsa?


      • Tombo88

        Mulla opssa maltillinen rahasto ja tuotti viimevuonna 11% enkä ole joutunut maksamaan mitään hirveitä hallinointi kuluja. Varmaan joku 0,50 senttiä kk? Ja sitten vielä että jos rahasto menis persnettoa ei tarttee hallinointikuluja maksaa paitsi aleksandriassa. Paskoja rahastoja siellä.


      • aasi1

        Yksi aasi heittää oman mielipiteensä asiaan.

        http://www.morningstar.fi/fi/funds/snapshot/snapshot.aspx?id=F00000MBJT&tab=1

        Verratkaapa yllä olevaa linkkiä ja tuota Alexandrian linkkiä. Alexandrian linkki antaa 3v arvonnousuksi 40.47% ja Morningstar 3v tuotoksi 13,48%.

        http://www.finanssivalvonta.fi/fi/Finanssiasiakas/Tuotteita/Sijoittaminen/Sijoitusrahastot/Kulut_tuotot/Pages/Default.aspx

        Tossa linkki finanssivalvonnan sivuille, jossa kerrotaan rahastojen kuluista ja tuotoista.

        Olen ymmärtänyt, että rahaston tuotto on arvonnousu miinus kulut. Korjatkaa, jos olen väärässä.


        http://www.seligson.fi/suomi/sijoitustieto/tyokalut/ tuolla voi laskea, mitä rahastojen kulut merkitsevät pitkällä aikavälillä.


      • lhku
        aasi1 kirjoitti:

        Yksi aasi heittää oman mielipiteensä asiaan.

        http://www.morningstar.fi/fi/funds/snapshot/snapshot.aspx?id=F00000MBJT&tab=1

        Verratkaapa yllä olevaa linkkiä ja tuota Alexandrian linkkiä. Alexandrian linkki antaa 3v arvonnousuksi 40.47% ja Morningstar 3v tuotoksi 13,48%.

        http://www.finanssivalvonta.fi/fi/Finanssiasiakas/Tuotteita/Sijoittaminen/Sijoitusrahastot/Kulut_tuotot/Pages/Default.aspx

        Tossa linkki finanssivalvonnan sivuille, jossa kerrotaan rahastojen kuluista ja tuotoista.

        Olen ymmärtänyt, että rahaston tuotto on arvonnousu miinus kulut. Korjatkaa, jos olen väärässä.


        http://www.seligson.fi/suomi/sijoitustieto/tyokalut/ tuolla voi laskea, mitä rahastojen kulut merkitsevät pitkällä aikavälillä.

        Alexandria ilmoittaa arvonnousun kolmessa vuodessa. Morningstar ilmoittaa keskimääräisen vuotuisen arvonnousun kolmen vuoden periodilla ("3v vuositasolla"). Kaksi eri asiaa, kaksi eri lukua.

        Alexandrian touhuissa ja tuotteissa on ihan riittävästi haukuttavaa ihan oikeastikin, että ei ole mitään tarvetta vääntää haukkuja sieltä missä niille ei ole sijaa.

        Alexandrian agressiivista voisi verrata vaikkapa varsin samantyyppisiin, mutta MSCI World -osakeindeksiä seuraaviin indeksirahastoihin/etf:iin. Niiden tuotto "3v vuositasolla" on yli 17 % ja siis 3 vuoden kokonaistuotto noin 60 %. Nämä luvut on katsottu isharesin EUNL-etf:n kohdalta. Kyseisen etf:n juoksevat kulut on 0,20 %, eli 2,49 %-yksikköä pienemmät kuin Alexandrian aggressiivisella.


      • aasi1

        Kiitokset korjauksesta ja pahoittelut väärästä informaatiosta! Tarkoitin viestilläni lähinnä sitä, kun tätä ketjua selasin, niin jäi Jep Jep!:n ja :n viestistä käsitys, että heidän mukaansa tuotto on noin kova. Eli ei tossa jjjjjjjjjj2:n linkin rahaston arvossa ole mitään ihmeellistä.


      • aasi1

        Eli jos olisin säästänyt kyseiseen rahastoon viimeisen kolmen vuoden aikana 100€/kk, niin keskimääräinen tuotto olisi ollut 13,48%?? Ja tosta on jo vähennetty vuosittaiset juoksevat kulut, lukuunottamatta merkintä-ja muita kaupankäyntikuluja?

        On näissä paljon vielä opittavaa itellä. Ja tosiaan ei ollut tarkoitus levittää väärää ja virheellistä tietoa.


      • lhku
        aasi1 kirjoitti:

        Eli jos olisin säästänyt kyseiseen rahastoon viimeisen kolmen vuoden aikana 100€/kk, niin keskimääräinen tuotto olisi ollut 13,48%?? Ja tosta on jo vähennetty vuosittaiset juoksevat kulut, lukuunottamatta merkintä-ja muita kaupankäyntikuluja?

        On näissä paljon vielä opittavaa itellä. Ja tosiaan ei ollut tarkoitus levittää väärää ja virheellistä tietoa.

        Siis: Rahaston arvo on muuttunut 3 vuodessa tuon Alexandrian ilmoittaman lukeman verran. Tästä lukemasta Morningstar on laskenut vuotuisen tuoton, joka kertoo, paljonko rahasto olisi tuottanut tänä aikana per vuosi, jos rahaston arvon kehitys olisi tasaisesti nouseva suora (mitä se ei todellakaan ole).

        Toisin sanoen, tasan kolme vuotta sitten tehty 100 euron sijoitus on tuottanut keskimäärin 13,36 % vuodessa ja sen arvo on nyt 1,1336^3 x 100 = 145,67 euroa. Joka on "sattumoisin" hieman pyöristäen sama kuin 1,4566 x 100.

        - Tässä hieman eri luvut kuin sinulla, sillä Morningstarilla vuotuistuotto on päivitetty vastaamaan tilannetta 31.12. (13,36 %) ja myös Alexandrialta saa 3 vuoden tuoton laskettuna aikavälille 31.12.2012-31.12.2015 (45,66 %). -

        Kaikki muut erät, jotka olet sijoittanut joskus muulloin kuin tasan 3 vuotta sitten, ovat tuottaneet jotain muuta. Tuo "keskimäärin vuodessa viimeisen 3 vuoden aikana" kuvaa arvonmuutosta tiettyjen 2 päivämäärän välillä. Ainoastaan noiden kahden päivämäärän kurssitasot vaikuttaa tulokseen, ei mikään mitä on tapahtunut siinä välillä. Esim. (kuvitteellinen tilanne) jos ensimmäisen vuoden aikana kurssit olisivat raketoineet 50 % ylöspäin, olleet sillä tasolla 1,5 vuotta ja valuneet siitä vähitellen nykytasolle, niin suurin osa näiden 3 vuoden aikana tekemistäsi sijoituksista olisi nyt miinuksella. Mutta se ihka ensimmäinen sijoitus 3 vuoden takaa olisi 45 % plussalla.


      • aasi1

        Kiitos asiallisesta vastauksesta! Ehkä opin taas jotain uutta :)


    • tomppa5

      Kokemusta on alexandriaan sjoittamisesta...Siis positivista pelkästään. Voitollista on toiminta minun kohdallani ainakin ollut.

      • laske

        Mutta sijoituksesi voisivat olla vielä enemmän voitolla, jos olisit laittanut rahasi vastaavaan mutta pienikuluisempaan rahastoon.

        Siis esimerkiksi: jos on kaksi suunnilleen samanlaista vaikkapa jenkkeihin sijoittavaa aktiivista rahastoa, jotka kumpikin saavat sijoituksistaan 10 % tuoton ennen kuluja. Toisella noista kulut on 3,5 % ja toisella 1,5 %. Tarkoittaa, että sijoittaja saa rahoilleen toisesta 6,5 % ja toisesta 8,5 % tuoton.

        Lisäksi on vielä samalle markkinalle sijoittava indeksi-ETF jonka tuotto ennen kuluja on 9 % ja kulutaso 0,1 %. Siitä sijoittaja saa 8,9 % tuoton.


      • Anonyymi

        Asiakas viime vuosituhannelta asti. Meneehän sinne kuluja, mutta tuottoja on kanssa. On omissa osakekaupoissa ollut myös tuottoja ja kuluja. Aina olen kuitenkin tehnyt kaikki sijoitukseni oman pääni mukaan. Tyytyväinen Alexandrian palveluun. Suosittelen lämpimästi, jos osaa itsekin ajatella ja tehdä itse itselleen merkittäviä päätöksiä. Pöntöt pistäköön patjan alle.
        T. Ile, oppia ikä kaikki!


    • alexandriaVSpankki-x

      Jos oma budjetti antaa mahdollisuuden (riski)sijoittaa noin kilon verran vuodessa, niin mikä on ero sijoitanko rahani Alexandrian tai vaikkapa OP:n, Nordean tai DB:n kautta? Toisin sanoen, miksi alkaisin asioida jonkun muun pankin kanssa, jos homma toimii nykyisenkin pankin kanssa hyvin, sijoitusmahdollisuudet ovat samat nykyisessä pankissa ja volyymi luokkaa tonni vuodessa?

      • afsdx

        Se ero, että todennäköisesti jopa nuo OP ja Nordea ovat hieman edullisempia kuin Alexandria. Tosin nekin ovat keskimäärin kalliita, mutta niillä on myös joitakin parempia tuotteita.

        Edellä nimimerkki "laske" esitti rahaston kulujen vaikutuksen sellaisessa tapauksessa, että verrattavana on samalle markkinalle sijoittavat rahastot.

        Jos omasta pankista muualle hyppiminen kiinnostaa, katso Nordnetiin tai Seligsonille. Älä Alexandriaan tai muihin vastaaviin rahankeruulaitoksiin.


      • Tombo88

        Hallinointikulut ovat opssa olemattomia. 0,5€ kk


    • Sanonpahanvaan

      Olen heidän asiakkaansa ja tyytyväinen. Olen ollut op:n asiakas koko aikuisikäni,enkä koskaan ole saanut sieltä vastaavaa palvelua, tunnetta siitä että minun raha-asioillani on pankilleni jotakin väliä. Tiedostan,että se on heidän tapansa myydä minulle,mutta se sopii,varsinkin kun vertasimme vastaavan tuotteen hinnoittelua kivijalkapankkeihin ja huomasin,että Alexandria tarjoaa parempaa. Tiedän myös,että siellä ollaan erittäin tarkkoja siitä,että asiakasta ei johdeta millään tavalla harhaan/ratkaisut katsotaan juuri kyseiselle asiakkaalle sopiviksi,toisin kuin ehkä op:ssa kävi,ihan vain vahingossa..

      • Alexandria sijoitusvakuutus (kuuluu mmm Blanced, Growt): Hoitopalkkio 1,85% /v. Palvelupalkkio 1,5% /v Hallintointipalkkio 80 euroa/v. Takaisinosto 9 % vakuutusmaksusta ensimmäisen 6 kuukauden aikana. Laskee 0.9 % puolivuosittain seuraavan kuuden vuoden aikana.
        PYSYKÄÄ KAUKANA TÄSTÄ PULJUSTA!!!!!!!!!


    • trsegeagrea
    • nahkapöksy

      heidän puhelin myyntiporukkansa ei ole alexsissa töissä vaan on oma firmansa joka saa palkkion kun saa uhrin tapaamiseen,pahin soittelija on anssi.p. se pässi soittelee useista eri numeroita hämätäkseen ihmisiä,kaikki on prepaid numeroita,,,

      • mistätuleefaktat

        Ei pidä paikkansa. Yhtä firmaa on kaikki.


    • Dille_85

      Nyt parivuotta laittanut rahaa joka kuukausi kyseiseen paikkaan. Alkuvuodesta kävin juttelemassa kun pyysivät käymään. Ihan sopivaa 9% vuosikorkoa kertynyt rahoille.
      Toisaalta jos haluat jännitystä elämään ja seurata omien rahastojen ja/tai osakkeiden kehitystä sekä mahdollisuutta hallita toimintaa ilman sitoomuksia suosittelen esim. Nordean salkkupalveluita joilla myös itse pelailen.

      • JAKKU

        Minulla on ollut suomalaisten pankkien rahastosijoituksia. Siellä ne fyrkat makaa levollissti kenenkään häiritsemättä. Välillä tosin "pankkiiri" herää nostamaan hoitopalkkionsa.


    • Skeptistä

      Noista Aleksandriaan tyytyväisistä harvoista tulee ihan mieleen, että pakkohan putiikin on antaa muutaman asiakkaan menestyä - vanha konsti saada muut mukaan...

      • ItäsuomenUrho

        Jaa... meillä on koko perhe Alexandrialla, kaikki mennyt mukavasti. Minä, vaimo ja lapsemme, kaikilla on jotain Alexandrian säästöjä. Salkuissamme on rahastoja ja minulla lisäksi pari autocall:ia. Tuottotavoite asetettu itselläni 9% per vuosi ja tähän mennessä tuo on hakattu mennen tullen viimeiset pari vuotta. Meidän sijoitusneuvoja muistaa joka palaverissa kerrata riskitason ja varmistaa näin että ollaan varmasti niinsanotusti samalla sivulla koko porukka. Kertaakaan ei ole pelottanut koska on semmonen tunne että tiedetään mitä tehdään. Tuntuu oudolta väitteeltä että osa asiakkaista pidettäisiin tyytyväisenä, ei me ainakaan olla aulassa törmätty "vihaisiin" tai pettyneen oloisiin ihmisiin. Mukava että meistä välitetään, jaksetaan kerrata asioita ja tuottotavoite täyttyy.


      • kevadg

        Viimeisen vuoden tuotto pitäisi olla huomattavasti suurempi kuin 9 %, ellei teillä ole suurin osa sijoituksista koroissa. Oletteko tehneet milloinkaan tuottovertailua muihin vastaaviin sijoituksiin?

        Noo, onhan se hyvä että joku pitää Alexandrian porukankin leivän syrjässä kiinni.


    • Skeptistä2

      Juuri näin! Itse voin taas huoletta kieltäytyä, kun tiedän, että pärjäävät sitten varmaan edelleekin ilman minun pennosiani.

    • IsollaRlläMennään

      En ole asiakas, mutta parikertaa olen käynyt juttelemassa useampia tunteja miellyttävän ja ammattitaitoisen henkilön kanssa (Netti tuntee kyseisen henkilön yliopistokoulutuksen ja työuran).

      Mitään ei työnnetty, "Meillä ei ole tällä hetkellä sopivia sijoitustuotteita sinulle"

      Yhdessä sovimme seuraavan yhteydenotto ajan, kukaan ei pommita.

      Tietenkin olen sijoittanut vuosia, minulla on vahvat mielipiteet ja tavoitteet riskille ja tuotolle.

      Se että 70-90 v pappa joutuu kyseisessä firmassa liimalettejen myyntipihteihin on arveluttavaa.

    • Realisti324326

      Se on aika jännä, että kaikki Alexandrian negatiiviset kommentoijat *eivät koskaan ole edes käyneet siellä* ja positiiviset kommaajat taas ovat..

      Kannattaisikohan käydä tutustumassa ensin ennenkuin esittää tuulesta temmattuja mielipiteitä? Siis edes ihan niinkuin vain läpällä?

    • AlexandriaPankki

      Mihinkäs se olisi muuttuneet? Pelkkää huijausta. Kyllä, olen käynyt siellä kahdesti. Mitään faktoja en saanut mukaani vähemmän yllättäen.

    • Alexandria-Pankki

      Ei ole mihinkään muuttunut joo. Puhdasta kusetusta, pysy kaukana.

    • exalex

      Olin itse Alexandrian asiakas vuodesta 2000 vuoteen jotain 2011 tänä aikan ei eläkevakuutukseni tuottanut mitään päin vastoin sijoitukseni arvo oli pienempi kuin sijoittamani pääoma. Siinä oli kurssinousuja ja laskuja mutta Alexandria osasi sössiä ne kaikki, tai sitten laittoivat tuotot omiin taskuihinsa. Eläkevakuutuksen kulujen seuraaminen oli tehty niin hankalaksi ettei niitä tullut seurattua.
      No jokatapauksessa sitten eläkevakuutukseni siirtyi jonkun heidän keskinäisen diilin takia OP:hen, siellä se on kasvanut näinä vuosina yli 20kE vaikka en kyllä pidä OP pankkiakaan minään sijoitusasiantuntijana mutta ilmeisesti kulut ovat pienemmät.
      Alexandriaan en laittaisi oman kokemukseni perusteella senttiäkään.

      • kewadq

        Kun aloittaa sijoituksen kuplan huipulta ja 10 vuoden matkalle mahtuu kaksi massiivista pörssiromahdusta, niin tulos on pitkälti tuo - vaikka toki Alexandrian massiivinen palkkiotaso piti varmasti omalta osaltaan huolen siitä, että tulosta ei tullut.

        OP:n sijoitusaika taasen on ollut käytännössä pelkkää kurssinousua osakepuolella, enkä sitä suoranaisesti OP:n ansioksi laskisi...


      • huijarifirma

        Et ilmeisesti ole tervejärkinen, jos vertaat Osuuspankkia Alexandriaan.


    • huijarifirmoja

      Välttäkää Alexandriaa ja Finlandiaa kuin ruttoa! Siellä on samat myyjät kun näisä kusetusfirmoissa jotka myyvät lehtiä. Ainut ero on, että nämä lukutaidottomat myyvät maailman huonoimpia sijoitusratkaisuja. He vain panostavat siihen tuotteen trokaamiseen. Ei ne mitään itse sijoittamisesta tiedä. Kysykääpä jotain tilinpäätöksestä heiltä!

      Suuren pankin private bankin puolelle pääsee ainoastaan maisterin tutkinnolla ja piiitkällä mesestyksekkäällä pankkihistorialla. Alexandriaan ja Finlandiaan pääse kunhan on yläasteen käynyt. Lukutaitoa eivät vaadi.

      Siitä voi kukin päätellä kenelle rahojansa antaa.

      • Korjaaja78

        "Suuren pankin private bankin puolelle pääsee ainoastaan maisterin tutkinnolla ja piiitkällä mesestyksekkäällä pankkihistorialla. Alexandriaan ja Finlandiaan pääse kunhan on yläasteen käynyt. Lukutaitoa eivät vaadi."

        Täällä taitaa meuhkata sellaiset jotka eivät tiedä asioista mitään. Tuttavani vaihtoi juuri Nordea Privatesta Alexandriaan.


    • Setko

      Samaa mieltä, huonot vuosituotot ja perään huohottavat myyjät. Itse sain Tapiolan rahastossa 70% tuoton sijoitetulle pääomalle 7 vuoden aikana, kunnes tajusin myydä pois. Kukaan Tapiolasta ei ikinä 7 vuoden aikana soitellut ja huohottanut niskaan, että pitäisi nostaa kuukausierää, kuten Alexandria tekee. Paljon joustavampaa on sijoitella rahoja ihan itse kuin kankean ja painostavan Alexandrian kautta.

    • Entinenasiakas

      Tulipa tuokin liike kokeiltua. Kolmeen eri pankkiin saman tyylistä sijoitusta ja tämä oli ainut mikä tuotti miinusmerkin.

    • sylkäiskääenintäänsinne

      Alexandria Pankkiiriliike taitaa olla täysi huijausyritys!!! Älkää ikinä alkako säästämään siellä!!! Minulla on tuttu, joka alkoi säästämään siellä, ja sopimuspapereissa luki, että säästämisellä on täysi palautusoikeus. Nyt hän yrittää saada rahoja takaisin, niin surkeasta Alexandria Pankkiiriliikkeestä sanotaan, että jos haluaa nostaa rahat, voi saada vain 0 euroa!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • IGD

        Ei ole tainnut kaveri lukea sopimusta. Kyllä Finanssivalvonnan valvonnassa oleva fimma noudattaa sopimuksia, taatusti


    • pettynyt__

      En suosittele alexandriaa kenellekään. Kolme kertaa käynyt tapaamisissa. Rahojani en ole saanut takaisin. Edellisellä kerralla tapaamisessa pyysin jotain esitettä, tietopakettia josta selviäisi missä rahani ovat. Edes jotain yleistä pakettia, jossa kerrottaisiin pintaraapaisu eri sijoitusmahdollisuuksista. Koppava pankkiirisetä vain tokaisi että tuossa on sokoksen kuvasto, lue sitä mieluummin, sun rahat on ihan turvassa, sun ei tarkemmin tarvitse tietää missä. Nyt yritän saada rahoja pois ihan jo tuon asenteen vuoksi. 0/5. Sijoittakaa muualle, kiitos.

      • Jeikki

        Saitko rahat pois


      • Anonyymi

        On huono homma jos ei tiedä, missä omat rahat menee. Kyllä minä haluan sijoitustuotteiden myyntitilanteessa tietää, mihin ja millä perusteella mun rahat menee. Jos myyjä sanoo että ei väliä, ettei mun tarvii sitä tietä, missä mun rahat, niin myyjä ei silloin tiedä tarpeeksi.


    • Jotaintiedänminäkin

      Näitä kommentteja lukiessa syntyy vaikutelma, että täällä kirjoittelee kolme eri ihmisryhmää: 1. Bessewisserit, jotka tekevät kaiken itse, 2. Avoimesti ja ilman asenteita asioita tarkastelevat ja 3. Tarkoituksellista negatiivista trollausta harjoittavat. Olen ollut talossa pitkään töissä ja tiedän, että henkilöstö tekee työtään korkealla moraalilla asiakkaan parhaaksi. Sijoittamiseen kuuluu riskit ja toisinaan puutteita on myös neuvonantajan ilmaisutaidossa eivätkä kaikki tuotteet kilpaile edullisimmassa sarjassa, mutta talossa tehdään kyllä kaikki mahdollinen asiakkaan parhaan mahdollisen taloudellisen lopputuloksen eteen. Jos joku kokee saaneensa huonoa palvelua, siitä kannattaa heti olla yhteydessä ko. neuvonantajan esimieheen.

      Muuten, kulujen rooli sijoitustoiminnassa on toki tärkeä, mutta toisaalta halvin ratkaisu ei automaattisesti tarkoita parasta lopputulosta.

      • Anonyymi

        Eli minulle sattui vaan huono neuvonantaja joka kehui kuinka joustava säästösysteemi nykyinen utmost olisi, kuinka helposti siinä voi jättää kuukausierät tauolle, kuinka näppäräsit sieltä voi nostaa osan rahoista ilman kuluja pois tai että kuukausierää voi nostaa ja jos uusi summa tuntuukin liian korkealta niin se on helppo laskea takaisin. Missään vaiheessa ei tietenkään kerrottu että tämä helppo kuukausierän tauolle laittaminen tarkoittaa sitä että multa otetaan kulut maksamatta jääneistä eristä, tai että jos nostan ja sit lasken kuukausierän takaisin alkuperäiseen niin maksan jatkossa kulut tosta isommasta summasta tai että jos nostan rahaa pois niin koko systeemin säästö mahdollisuus romahtaa koska vuosittaiset kulut tulevat olemaan yli 10%.

        Tai kun kuuntelin neuvojan suositusta kuinka jatkaa rahastoa niin tämä suositus ei ollut mitenkään minun edun mukainen, hänen suositus oli periaatteessa vaan että kunhan firma saa rahastaa kulut vielä pari vuotta vaikka asiakas tod. näk. menettääkin rahaa.

        Tai sit kun kauppaatte alexandrian omia rahastoja, ettekä edes näytä muita vaihtoehtoja vaan ne pitää etsiä järjestelmän nettisivuilta jotka on todella alkeelliset, ja kerrotte että siinä on kuluna n. 1.5% mutta jätätte tietenkin kertomatta että teidän rahasto itseasiassa vaan sijoittaa muihin rahastoihin joissa sit on 1.6% kulut eli kulut onkin jo yli 3%.

        Lähdin mukaan alexandriaan jo vuosia sitten ja tuottoa on tullut todella vähän ja tuottaprosentit on olleet naurattavan pieniä juuri näiden kulujen takia. Laittamalla rahat indeksiin tuotto olisi ollut moninkertainen verrattuna alexandriaan varsinkin ennen kuin vaihdoin alexandrian omat rahastot muihin ja vaikka rahastot tuottaa hyvin niin melkein kaikki voitot menee alexandrian kuluihin.

        Alexandrian asiakkaaksi meneminen on ollut rahallisesti yksi isoimmista virheistä mitä olen tehnyt ja en todellakaan suosittele tätä kenellekkään muulle, helpommalla pärjäätte kun haette omasta pankistanne jonkun edukkaan indeksirahaston ja laitatte rahat sinne. Tästä saatte itse suurimman osan voitaista.


      • Anonyymi

        Tosi korkealla moraalilla joo. Ne teidän myyntihenkilöt valitaan psykologisilla testeillä siten, että ne saa paikan jotka osaa parhaiten siloitella asioita eli kaunistella niitä. Se on sitä markkinointia. Niin se tehdään kaikissa muissakin myyntihommissa jos psykologeja käytetään apuna.

        En enää ikinä laita koko saakelin puljun haltuun senttiäkään rahaa ja se on täysin varma juttu. Samaa olen sanonut myös muille. Verenpaine nousi kattolukemiin tänään kun taas näin että sieltä on soitettu. Voitte olla täysin varmoja, että en vastaa.

        Myyntihenkilöiden ainoa tavoite oli aikanaan saada pakkomyytyä täysin paska eläkevakuutus, 17 vuotta sitten ja siihen halpaan menin. Samaa paskaa tarjosivat monille ArviLifeltä. Ei jeesus.

        Myöhemmin rahat ovat siirtyneet Osuuspankin hallintaan ja silloin ne olisi saanut nostaa pois, mutta jostain syystä en uskaltanut. Luotin, että heillä rahastot säilyvät ja pitkällä aikavälillä saan hyvän tuoton. Kaikki rahat olivat yhdessä raaka-aineisiin perustuvassa rahastossa. Osuuspankki vetikin ässän hihasta ja päätti lopettaa kyseisen rahaston juuri kun sen arvo oli aivan pohjalla ,eli olin menettänyt vielä kymmeniä prosentteja lisää Alexanrdian jo aiemmin menettämästä summasta, rahoista oli jäljellä alle puolet. Sen jälkeen alkoi taas rahastojen säästö kun poiskaan ei saa nostaa ennenkuin joskus eläkeiässä. Vasta nyt alkaa olla lähellä /- 0.

        Luojan kiitos ei enää tarvitse luottaa yhteenkään ulkopuoliseen tahoon, vaan opettelin lopulta sijoittamisen itse. Ei se oikeasti ole vaikeaa. Sen olen oppinut, että ammattilaisetkaan eivät koskaan tunnu tietävän yhtään sen paremmin milloin romahdus tulee kuin me tavalliset tallaajatkaan (vrt. korona) -> myin heti pois kun alkoi tippua ja ostin uudelleen pohjalla. Kas kummaa sain 400% voitot kun tein täsmälleen päinvastoin kuin markkinoilla suositeltiin, ei se sijoittaminen mitään rakettitiedettä ole. Eikä ole mitään turhia vuosi- tai palvelumaksuja kuin osakkeiden ostoista ja myynneistä.

        Pitäkää tunkkinne.


    • Joonaspää

      Hyvä kommentti. Alexandria on ainakin minulle aina tarjonnyt laadukasta palvelua.

      Nimim. pettynyt on selvästikin keksinyt koko jutiun.

      • Moontyytyväinen

        Positiivisen kokemuksen omaavatko automaattisesti firman palkkalistoilla? No onko ne mollaajat mahdollisesti sitten kilpailevien yritysten palkkalistoilla? Hohhoijaa... ei kai se Alexandria olis saanu jo 20 vuotta touhuta näitä juttuja jos nyt ihan kusetusfirma ois? Haloo... Olen itse asiakas, eikä toistaiseksi pahaa sanottavaa mutta sen myönnän että hiukka painostavaa markkinointia heillä harjoitetaan. Toisaalta sekin on ymmärrettävää että kilpailu on kovaa ja jotta saa asiakkaita niin sen eteen pitää tehdä töitä. Varsinkin kun Alexandrisassa ei ole niitä kivijalkapankkien perustilejä niin miten muuten saisivat asiakkaita kuin soittelemalla. Kyllähän OP, Nordea yms. ihan samalla lailla kauppaa mutta tekevät sen siinä perustiliasioiden hoidon yhteydessä ja lähettelemällä asiakaspostissaan säästämishanke-ehdotuksia...

        Sen vielä sanon että ei niitä päätöksiä Alexandriassakaan tartte tehdä nopeasti. Itse kävin kolme kertaa kahvilla yhteensä 4 vuoden aikavälillä ennen kuin tein sopimuksen. Ei minua painostettu eikä tyrkytetty väkisin mitään, uskoivat kyllä heti kun sanoin että aika ei ole minulle oikea...sitten tuli se aika kun jotain pystyi alkaa laittamaan sivuunkin. Tuttavan isä säästänyt sinne vuosikausia (yli kymmenen) ja myös antanut vain positiivista palautetta...

        Toivoisin että ne jotka täällä haukkuvat huijareiksi niin voisivat perustella väitteensä hieman paremmin...jos perusteluna edes on mikään muu kuin oma skeptinen asenne kaikkia kohtaan ja ennakkoluulot. Tai se että on kilpailevalla vakuutusrahastoyhtiöllä töissä :D


      • Kahvittelevat kehuvat tulojasi, luovat leppoisan ilmapiirin. SIJOITUSTUOTTEET PERSEESTÄ. KULUT JÄRKYTTÄVÄT. 6 vuotta rahasi kiinni puljussa, jos et maksa takaisinostosta jopa 9 %
        "palkkiota". VITUTTAA jälkeenpäin kun menin halpaan sliipatun jätkän puheista.
        PYSYKÄÄ EROSSA TÄSTÄ PULJUSTA
        Nimimerkki Kokemusta on


    • Tunnusjokaeiolekäytössä

      Itse muutaman kerran käynyt tapaamisessa Alexandriassa. Todella agressiivinen markkinointi, palveluiden tyrkytys tapaamisessa, kustannusten kertomattajättäminen kysyttäessä antavat yrityksestä halvan ja myös huijarimaisen kuvan. Myöskään sapluunamainen ja pelotteleva myyntipuhe Suomen eläkejärjestelmän tulevaisuudesta ei lisännyt luottamusta vaikka siinä jotain perää onkin. Generalin sijoitusvakuutuksetkin kuulostavat hieman epäilyttäviltä ja kalliilta.

      • Olen mennyt tähän retkuun...


    • Kaikki jutut luettu läpi ja maksanut nelisen vuotta agressiveen.. on ruvennut ihmettyttämään kun ei pääse tsiikailemaan sijoitusrahaston tietoja .. eli paljonko siellä on varoja kulujen jälkeen . Se aloitus aika on minulla 18,8 kuukautta ja tarkoittaako se sitä et sen jälkeen maksetut kk erät tuottaa vasta tuottoa? Eli reilut kaks vuotta maksanut tuottoisasti? ja näitä viestejä lukiessa haluaisin laittaa maksut kiinni ja rahat käteen. Paljonko ne ottaa kuluja? 5,75% vuosi vai enemmän. Lontoon murteella kaksi tiedotetta tullut yks ei tullut. alkaa olla huonoja merkkejä ilmassa. hyviä kommentteja Kaipailee hän :)

    • 15ja19

      Vieläkö siellä on se puuseppä/kirvesmies toimitusjohtajana?

    • säästäjä

      Ihmetyttää tämä Alexandrian haukkuminen. Ainakin se tuottaa peremmin kun sukanvarsi säästäminen tai normaalit pankkitilit. Kateellisten panettelua.

    • luutacentti

      Niin... joitakin vuosia sitten saattoikin olla hyvä pankkiriliike. Mutta eikös se menettänyt pari suurta vakuutuslaitosta/sijoituslaitosta jonka johdosta meinasi käydä einarit.
      Itse en siihen lafkaan rahojani/sijoituksiani laittasi puupennin vertaa enkä luusenttiäkään.
      puuta luuta vai jotain muuta :)

    • kannattaalukea
    • Kakenmenettänyt

      "Neuvoa vailla kirjoitti; Onko kellään kokemusta minkälaisia kuluja perivät.Nyt on al-
      kanut vähän kaduttaa koko sijoiottaminen"

      Olet todella aika noviisi sijoitusasioissa.Nytkö vasta heräät toteamaan,että mitä kuluja perivät? Jos nyt lohduttaa niin mainituistasi tuotteista.Perustamispalkkio,
      1,5%/vuosi (5v), Hallinnointi 1%, Ylläpito 3e/kk.

      Lisäksi mainitsit sijoittaneesi 4800e, 200e tuotolla.
      Tarkistahan onko se samanlainen kuukausi sijoitus kuin Taloussanomissa manitulla
      nuorella perheenisällä,joka menetti sijoittamansa 6000 euroa ,syystä,.että joutui
      työttömäksi kahden vuoden jälkeen alkamastaan sijoituksesta?

      ps. (Joka on aivan käsittämätöntä tänä aikana,ilmeisesti kuolemantapauksissa toi-
      mitaan samoin. Ihmetyttää,että ed. mainitussa Taloussanomissa ei Finanssilaitos
      ottanut tähän puoleen mitään kantaa.

      ÄLÄ SIJOITA JOLLET TEIDÄ MIHINKÄ SIJOITAT

    • XMarket3Watch7t
    • milläsaakiellon

      Minulle on soitettu monta vuotta ja olen alusta asti sanonut soittajille, että älkää soittako enää, en aio tulla kahville enkä käymään enkä sijoittamaan. Sattuu olemaan faktaa tästä porukasta sen verran.

      Puhelimeni soi silti. Omassa puhelimessani on kielto, ovat siirtyneet soittelemaan työpuhelimeeni.
      Eilen soitettiin taas ja sanoin samat terveiset, en halua vastaanottaa heidän puheluitaan. Asia ei vaan kiinnosta, sijoitan rahani mieluummin muualle. Mutta ei vaan mene perille. Mikä siellä on soittajien äo? Olisin saanut fudut töistäni jo aikaa sitten jos itse toimisin noin. Asiakkaan kiellolla ei ole mitään merkitystä.

      Röyhkeää toimintaa. Eilinen tyttö soitti tänään uudelleen (varmaan ihan piruuttaan)työpuhelimeeni ja kesken työpäivän. "Sulla taisi olla eilen huono päivä". Hoh-hoijaa. Huonoksi päiväni tekee tällaiset soitot. Kiitos vaan toisaalta, ainakin 4 työkaveria tässä sattui olemaan kuulolla ja sain selostaa asian juurta jaksain. Mulla on reilun 600 henkilön työpaikka ja puhun tästä firmasta jatkossa joka mahdollisessa käänteessä.

      Lisäksi soittaja pyysi käymään kahvilla Hämeenlinnan konttorissa kun vaikutan Tampereella ;)

    • dsadas213123213123

      Sano olevasi edunvalvonnassa. :D Toimii! XD

    • enolesiella

      Kyllä monikin voi olla työnantajansa asioista hiljaa, jos siitä tarpeeksi maksetaan.
      Mullekin riittäisi reissu Barbadokselle lopputilin lisäksi. Etenkin kun siinä itse ei häviä mitään.

    • asdfghnjmk

      No niin, nyt sieltä putkahti ulos Suomen kulurikkain kiinteistörahasto (tai siis kiinteistörahastojen rahasto):

      http://www.alexandria.fi/alexandria-kiinteisto-erikoissijoitusrahasto-nyt-merkittavissa

      Sinänsä ihan hyvä ajatus kiinteistörahasto siis, ei siinä mitään. Kallis vaan kuin mikä. Ja ennen kuin sinä Alexandrian sijoitusneuvoja kommentoit tätä niin kyllä, asiakas maksaa siis ensin allaolevien rahastojen kulut, ja sitten teidän Kiinteistö Erikoissijoitusrahaston kulut. Samalla tavalla kuin muissakin Alexandrian rahastoissa.

      Kyllähän tällä varmasti asiakas (ja Alexandria!) tuottoa saa, tosin iso siivu bruttotuotosta menee rahastoyhtiöiden keskinäisten sopimusten kautta Alexandrialle asiakkaan maksamat kulut.

      • EskoRadiolinja

        Hieman kyllä faktat taitaa olla kirjoittajalla hakusessa. Katsoin ja kuuntelin tuon tällä viikolla läpi ja idea on hyvä. Myöskin tuon kokonaiskulurakenne on edullisempi kuin monella muulla talolla. Juoksevissa kuluissa on raportoiva kaikki asiakkalle koituvat kulut ja se oli kyllä ihan normaalia tasoa kiinteistörahastoille, noin 2,5 % vuodessa.


      • rahastojenrahasto
        EskoRadiolinja kirjoitti:

        Hieman kyllä faktat taitaa olla kirjoittajalla hakusessa. Katsoin ja kuuntelin tuon tällä viikolla läpi ja idea on hyvä. Myöskin tuon kokonaiskulurakenne on edullisempi kuin monella muulla talolla. Juoksevissa kuluissa on raportoiva kaikki asiakkalle koituvat kulut ja se oli kyllä ihan normaalia tasoa kiinteistörahastoille, noin 2,5 % vuodessa.

        Missäs tämän sisältöön on päässyt tutustumaan? Ei ainakaan julkisessa jakelussa ole.
        Mihin vertaat noita kuluja? Mitä on nuo monet muut talot? Alexandriahan sanoo tuon rahaston olevan ainoa laatuaan Suomessa.
        Toki jos sinusta on ok maksaa 0.9% vuodessa siitä jollekin, että se kasaa yhteen rahastoon muita rahastoja, niin antaa mennä vaan. Äkkiseltään vaan kiinteistörahasto jonka sisällä on reit rahastoja ja kulut yli2.5% vuodessa on ihan vitun kallis!


      • EskoRadio

        Niin kuten sanoin, kävin kutsusta kuuntelemassa ja kysymässä toisin kuin selvästi sinä. Ja ihan vertasin kuluja näihin markkinoilla jo oleviin kiinteistörahastoihin, joista omistankin yhtä. Nuo kaikki löytyvät helposti netistä kun vähän jaksaa kaivaa/nähdä vaivaa.
        Kyseessä ei ole myöskään reit-rahasto, edes äkkiseltään, kuten kirjoitat. Mutta eniten kenties hämmästyttää tämä lähtökohtasi keskusteluun, kertonee jotain taustastasi :)


      • Kiinnostunuttietämään
        EskoRadio kirjoitti:

        Niin kuten sanoin, kävin kutsusta kuuntelemassa ja kysymässä toisin kuin selvästi sinä. Ja ihan vertasin kuluja näihin markkinoilla jo oleviin kiinteistörahastoihin, joista omistankin yhtä. Nuo kaikki löytyvät helposti netistä kun vähän jaksaa kaivaa/nähdä vaivaa.
        Kyseessä ei ole myöskään reit-rahasto, edes äkkiseltään, kuten kirjoitat. Mutta eniten kenties hämmästyttää tämä lähtökohtasi keskusteluun, kertonee jotain taustastasi :)

        Mitä tuo Alexandrian kiinteistörahasto pitää sisällään? Koitin kyllä googlettaa, mutta sisältöä siihen en mistään löytänyt.


      • hrthrthrth
        EskoRadio kirjoitti:

        Niin kuten sanoin, kävin kutsusta kuuntelemassa ja kysymässä toisin kuin selvästi sinä. Ja ihan vertasin kuluja näihin markkinoilla jo oleviin kiinteistörahastoihin, joista omistankin yhtä. Nuo kaikki löytyvät helposti netistä kun vähän jaksaa kaivaa/nähdä vaivaa.
        Kyseessä ei ole myöskään reit-rahasto, edes äkkiseltään, kuten kirjoitat. Mutta eniten kenties hämmästyttää tämä lähtökohtasi keskusteluun, kertonee jotain taustastasi :)

        Oli kyse mistä tahansa rahastosta, yli 2,5% on aina liikaa. Omasta mielestäni jopa 1% kuluihin on liikaa (esim. indeksirahastojen kulut ovat keskimäärin alle 0,5%). Jos taas muutkin markkinoilla olevat kiinteistörahastot ovat samaa hintaluokkaa, on jokainen niistä reilusti ylihintainen, eikä yhteenkään niistä kannata sijoittaa. Eli ylihinnoittelun perustelu sillä, että muutkin ovat ylihinnoiteltuja, ei toimi.

        Jo 2,5% kulut tekevät käytännössä rahaston täysin kannattamattomaksi. Jos rahasto ei kulujen jälkeen kykene päihittämään indeksiä, on rahasto arvoton. Ja tällaisilla kuluilla ei voi mitenkään päihittämään indeksiä. Jos haluaa todellakin sijoittaa kiinteistöihin, on kannattavampaa ostaa oma sijoitusasunto tai kiinteistö kuin haaskata rahojaan kiinteistörahastoihin, joiden tuotot ovat surkeita. Siitäkin huolimatta, että joutuu ottamaan suuren lainan sitä varten.


      • Hajautetturahasto
        hrthrthrth kirjoitti:

        Oli kyse mistä tahansa rahastosta, yli 2,5% on aina liikaa. Omasta mielestäni jopa 1% kuluihin on liikaa (esim. indeksirahastojen kulut ovat keskimäärin alle 0,5%). Jos taas muutkin markkinoilla olevat kiinteistörahastot ovat samaa hintaluokkaa, on jokainen niistä reilusti ylihintainen, eikä yhteenkään niistä kannata sijoittaa. Eli ylihinnoittelun perustelu sillä, että muutkin ovat ylihinnoiteltuja, ei toimi.

        Jo 2,5% kulut tekevät käytännössä rahaston täysin kannattamattomaksi. Jos rahasto ei kulujen jälkeen kykene päihittämään indeksiä, on rahasto arvoton. Ja tällaisilla kuluilla ei voi mitenkään päihittämään indeksiä. Jos haluaa todellakin sijoittaa kiinteistöihin, on kannattavampaa ostaa oma sijoitusasunto tai kiinteistö kuin haaskata rahojaan kiinteistörahastoihin, joiden tuotot ovat surkeita. Siitäkin huolimatta, että joutuu ottamaan suuren lainan sitä varten.

        No nyt on oikea asiantuntija kommentoimassa. Onhan se nyt vähän eriasia sijoittaa hyvin hajautettuun rahastoon kun ostaa velalla yksiö.


      • hrthrthrth
        EskoRadiolinja kirjoitti:

        Hieman kyllä faktat taitaa olla kirjoittajalla hakusessa. Katsoin ja kuuntelin tuon tällä viikolla läpi ja idea on hyvä. Myöskin tuon kokonaiskulurakenne on edullisempi kuin monella muulla talolla. Juoksevissa kuluissa on raportoiva kaikki asiakkalle koituvat kulut ja se oli kyllä ihan normaalia tasoa kiinteistörahastoille, noin 2,5 % vuodessa.

        Eli tuo vain todistaa, että kaikki olemassa olevat kiinteistörahastot ovat surkeita. En ole nähnyt vielä ainuttakaan kiinteistörahastoa, johon sijoittaminen olisi järkevää. Suuri osa kiinteistörahastoista tuntuu jopa pyramidihuijauksilta. Ehkä ei tämä, mutta luokittelisin noin puolet kiinteistörahastoista huijauksiksi.


      • hrthrthrth
        Hajautetturahasto kirjoitti:

        No nyt on oikea asiantuntija kommentoimassa. Onhan se nyt vähän eriasia sijoittaa hyvin hajautettuun rahastoon kun ostaa velalla yksiö.

        Huoh... Hajautettuun rahastoon sijoittaminen on toki järkevää, mutta ei kiinteistörahastoon. Paremmat tuotot tulevat ihan normaalista indeksirahastostakin ja se on hajautetumpi kuin kiinteistörahasto. Ja hajautettuja rahastojahan on maailma täynnä ja paljon parempia ja halvempia kuin tämä.


      • RadioEsko

        Tjaa, minun mielestäni kiinteistörahastojen tuotot taas ovat keskimäärin olleet todella hyviä viime vuosina kulujenkin jälkeen ja heilunta vähäistä ja kyllä, kaikissa niissä juokseva kulu on yli 2 %. Jo pelkästään varainsiirtovero kiinteistökaupoissa on miltei tuon juoksevan kulun verran, eli väittäisin ettei kovin paljon tuon alle voi hinnat kiinteistörahastolla edes mennä. Kiinteistörahastoilla ei myöskään ole vertailuindeksiä, koska kyseessä ei ole osakerahasto. Indeksikiinteistörahastoa ei siis ole olemassakaan. Ja miksi näkisin vaivaa ostaa oman sijoitusasunnon, sitoisin siihen järjettömän paljon pääomaa ja kannan riskin yhdestä vuokralaisesta ja hänen vuokranmaksuhalustaan, asunnon ja taloyhtiön remonteista, yms.? Ei kiitos. Kyllä kiinteistörahastoilla siis paikkansa on, eikä tämä Alexandrian vaihtoehto ollut mielestäni ollenkaan huono, edes kuluja kyttäävälle.


      • Hajautusta
        hrthrthrth kirjoitti:

        Huoh... Hajautettuun rahastoon sijoittaminen on toki järkevää, mutta ei kiinteistörahastoon. Paremmat tuotot tulevat ihan normaalista indeksirahastostakin ja se on hajautetumpi kuin kiinteistörahasto. Ja hajautettuja rahastojahan on maailma täynnä ja paljon parempia ja halvempia kuin tämä.

        Tämä toimiikin hajautuksen yhtenä osana kun tarjolla on eri painoilla olevia yhdistelmä rahastoja.


      • Kiinnostunuttietämään
        RadioEsko kirjoitti:

        Tjaa, minun mielestäni kiinteistörahastojen tuotot taas ovat keskimäärin olleet todella hyviä viime vuosina kulujenkin jälkeen ja heilunta vähäistä ja kyllä, kaikissa niissä juokseva kulu on yli 2 %. Jo pelkästään varainsiirtovero kiinteistökaupoissa on miltei tuon juoksevan kulun verran, eli väittäisin ettei kovin paljon tuon alle voi hinnat kiinteistörahastolla edes mennä. Kiinteistörahastoilla ei myöskään ole vertailuindeksiä, koska kyseessä ei ole osakerahasto. Indeksikiinteistörahastoa ei siis ole olemassakaan. Ja miksi näkisin vaivaa ostaa oman sijoitusasunnon, sitoisin siihen järjettömän paljon pääomaa ja kannan riskin yhdestä vuokralaisesta ja hänen vuokranmaksuhalustaan, asunnon ja taloyhtiön remonteista, yms.? Ei kiitos. Kyllä kiinteistörahastoilla siis paikkansa on, eikä tämä Alexandrian vaihtoehto ollut mielestäni ollenkaan huono, edes kuluja kyttäävälle.

        Samaa mieltä. Usean kiinteistörahaston tuotot ovat olleet hyviä viime vuosina.
        Kiinteistöjen hallinnointi tosiaan maksaa ja siitä tulee kuluja jotka näkyy hallinnointipalkkiossa. Tärkeää mielestäni kiinteistörahastossa on, että tiedät mitä siellä on sisällä ja millä strategialla kiinteistöjä ostetaan jne.
        Sama mantra se pätee tähän niin kuin moneen muuhunkin: liika hajautus alkaa sotia itseään vastaan ja jos et selkeästi tiedä mitä rahastossa on sisällä, niin älä sijoita.


      • hrthrthrth
        RadioEsko kirjoitti:

        Tjaa, minun mielestäni kiinteistörahastojen tuotot taas ovat keskimäärin olleet todella hyviä viime vuosina kulujenkin jälkeen ja heilunta vähäistä ja kyllä, kaikissa niissä juokseva kulu on yli 2 %. Jo pelkästään varainsiirtovero kiinteistökaupoissa on miltei tuon juoksevan kulun verran, eli väittäisin ettei kovin paljon tuon alle voi hinnat kiinteistörahastolla edes mennä. Kiinteistörahastoilla ei myöskään ole vertailuindeksiä, koska kyseessä ei ole osakerahasto. Indeksikiinteistörahastoa ei siis ole olemassakaan. Ja miksi näkisin vaivaa ostaa oman sijoitusasunnon, sitoisin siihen järjettömän paljon pääomaa ja kannan riskin yhdestä vuokralaisesta ja hänen vuokranmaksuhalustaan, asunnon ja taloyhtiön remonteista, yms.? Ei kiitos. Kyllä kiinteistörahastoilla siis paikkansa on, eikä tämä Alexandrian vaihtoehto ollut mielestäni ollenkaan huono, edes kuluja kyttäävälle.

        Varainsiirtovero tosin maksetaan vain ostettaessa, joten se ei ole juokseva kulu. Varainsiirtovero on tällä hetkellä 1,6%, joten jos asuntoa pidetään yli 15 vuotta, ei varainsiirtoveron osuus kuluista ole kuin alle 0,1%. Jos vuokrat ja/tai asunnon arvo nousevat tuota enemmän, ei edes tuon vertaa. Joten en pitäisi alle 0,1%:n kulua varainsiirtoverossa selityksenä juokseville kuluille. Kiinteistörahastokaan tuskin pitää asuntoja vain paria vuotta ja sitten myy niitä. Ainakaan siinä ei olisi mitään järkeä...


      • hrthrthrth
        Kiinnostunuttietämään kirjoitti:

        Samaa mieltä. Usean kiinteistörahaston tuotot ovat olleet hyviä viime vuosina.
        Kiinteistöjen hallinnointi tosiaan maksaa ja siitä tulee kuluja jotka näkyy hallinnointipalkkiossa. Tärkeää mielestäni kiinteistörahastossa on, että tiedät mitä siellä on sisällä ja millä strategialla kiinteistöjä ostetaan jne.
        Sama mantra se pätee tähän niin kuin moneen muuhunkin: liika hajautus alkaa sotia itseään vastaan ja jos et selkeästi tiedä mitä rahastossa on sisällä, niin älä sijoita.

        Tikalla valittujen rahastojenkin tuotto on viime aikoina ollut reilusti yli 10%, eli käytännössä kaikki rahastot ovat tuottaneet hyvin. Joten tärkeämpää on, onko kiinteistörahastot tuottaneet enemmän kuin muut rahastot. Yksi hailee, jos se on tuottanut "peräti" 5% vuodessa, kun se on reilusti alle markkinatuoton.


      • RadioEsko

        Sulle taitaa kyllä olla ihan vieras käsite vuokratuotto tai kassavirtapohjainen tuotto?
        Ajattelitko että riski eli volatiliteetti osakemarkkinoilla ja kiinteistöjen vuokrauksessa on sama? :D

        On totaalisen hölmöä edes verrata noita kahta samanaikaisesti. Sitten kun hieman pidempään on tätä maailmaa nähnyt, niin voin kertoa että mainitsemasi "markkinatuotto" ei ole ihan noin vakio kuin oletat. Tärkeintä ei todellakaan ole se, ovatko kiinteistörahastot tuottaneet enemmän viime tai edellisvuonna kuin osakerahastot, eikä edes 10 %:n tuotto, vaan se millä riski-tuottosuhteella sen tuoton saavutat vuodesta toiseen, sijoittaminen on marathon-peliä ja riskillä on aina hinta. Kannattanee hieman perehtyä asiaan..


      • Uteliasi
        EskoRadiolinja kirjoitti:

        Hieman kyllä faktat taitaa olla kirjoittajalla hakusessa. Katsoin ja kuuntelin tuon tällä viikolla läpi ja idea on hyvä. Myöskin tuon kokonaiskulurakenne on edullisempi kuin monella muulla talolla. Juoksevissa kuluissa on raportoiva kaikki asiakkalle koituvat kulut ja se oli kyllä ihan normaalia tasoa kiinteistörahastoille, noin 2,5 % vuodessa.

        Katsomalla ja kuuntelemalla myyntimiehen jutut saat varmasti järkevän kuvan myytävästä tuotteesta... Firmassa kun firmassa.

        Usko pois, ne osaa puhua viinin vedeksi. Mitään muuta tuossa talossa ei sijoittamisesta opeteta.

        APV-tentin pääsee läpi tikkaa heittävä apinakin.


    • KerranSusiAinaSusi

      A-Kiinteistörahasto. Muistuttaa mieleeni erään "Wolf" -elokuvan lausahduksen, joka meni kutakuinkin näin: "Saadaan Disneyllä ym isoilla osakkeilla asiakas koukkuun, jonka jälkeen tukehdutetaan asiakas senttiosakepaskalla"! Tuskin warranttien ja struktuurien, sekä generalien syöttötehdas pysähtyy mihinkään vaan ne pudotetaan osaksi upeasti räätälöityä senior advisorin laatimaa "sijoitussuunnitelmaa".

    • Uteliasi

      Kun nyt saisi tuon kiinteistörahaston sisällön selville. Pahimmassa tapauksessa siellä on muutamia yleisimpiä kiinteistörahastoja joita vastaaviin voi kuka vain laittaa rahansa suoraaan ja päälle on lätkäisty tuo em. 0,9% kulu ja muita palkkioita. Eli täydellinen rahasampo firmalle.

      • alexandriakiinteistö

        Mitäpä muuta oletat sen olevan? Noh jos ne ei ole yleisempiä, niin sitten ne on ei niin yleisiä mikä ei kyllä paranna asiaa yhtään.
        Alexandria kiinteistörahasto taitaa olla Suomen ensimmäinen rahastojenrahasto omassa luokassaan? No eipähän tarvii kenenkään siellä valehdella asiakkaille kun sanovat, että on luokkansa paras.


    • Bonfire92

      En suosittele Alexandiran sijoituksia, jos on kiirettä saada rahoja pois.
      Itse ostin kesällä auton ja halusin lopettaa sijoitukset ja saada rahat pois. Kävin allekirjoittamassa paperit toukokuun loppupuolella ja vasta elokuun puolessa välissä sain 35% rahoista pois ja loppuja vielä ei ole vieläkään näkynyt, yli 4 kuukautta mennyt!!!
      Voikohan tästä valittaa Finanssivalvontaan vai ensin kuluttajariitalautakuntaan?

    • rahavamppyyrit

      Olen pari kertaa käynyt kuuntelemassa. Nyt on jo selvä päätös etten halua edes mennä sinne. Puhelimessa sanovat että "sinun parastahan me haluamme?". Joopa joo, eiköhän he halua vain omaa parastaan ja ovat rahojeni perässä kuin vampyyrit! Viimeisin pisara oli kun se puhelinmyyjä hermostui ja meinasi puhelimesta läpi käydä kurkkuun kiinni kun en suostunut tulemaan, ehhehehe ei ei ei! En varmasti mene ikinä, jotain mätää tuommoisessa toiminnassa on!

      • sama_täällä

        Porin seudulla ovat taas tällä viikolla soitelleet ahkerasti ja kutsuneet käymään.


      • Anonyymi

        Siis uhkailiko Alexandrian puhelinmyyjä sinua, vai oliko hänellä vain muuten huono päivä? Jos puhelinmyyjä hermostuu niin ei se hyvältä vaikuta koskaan.


    • AsiakastaHuijataanAina

      Kyse on pitkäjänteisestä asiakkaiden rahastuksesta. Ne joilla nyt näennäisesti menee hyvin heidän jakamiensa numeroiden perusteella, ovat vain odottamassa vuoroaan kynittäviksi. Heillä on aikaa odottaa sopivaa (parasta) tilaisuutta ja asiakkaan lisäsijoituksia. Jossakin vaiheessa jopa asiakas itse tekee jonkin aloitteen paremmin tuottavista (korkeampi riski) sijoituksista ja menettää kaiken erikoissuuriin palkkioihin yms.

    • mmmm5

      sijoitin 200e kuussa noin neljä vuotta , jouduin lopettamaan ja lopputulos noin 3650€ tappio,sen verran olivat kulut lopetuksesta

      • Anonyymi

        No jostain se Alexandriakin tarvitsee rahaa toimintansa rahoittamiseen, onhan se heidän toimintansa kuitenkin liiketoimintaa.


    • finaly

      Ainoastaan tietämättömät typerykset menevät alexandrian retkuun ja tyhmyydestä sakotetaan.
      Ikävää toki on kyseisen firman vanhuksien kusettaminen, se on jo moraalisesti niin väärin, mutta eivät ahneet idiootit omista moraalia älystä puhumattakaan. Veikkaan että kyseinen lafka menee pian konkurssiin, eli ei kannata sijoittaa sinne rahojaan sama kun heittäisit ne takan sytykkeeksi.

    • pankkilainen

      Alexandrian viimeinen tilinpäätös on myös mielenkiintoista luettavaa, koska ovat yli 8 miljoonaa euroa pakkasen puolella. Mitä alkuvuosi sitten tuokaan tullessaan niin en kyllä ihmettelisi jos sijoittajien rahat katoaisivat lopullisesti taivaan tuuliin ja koko yritys siinä samassa.

      • Anonyymi

        Milloinkohan sitten Alexandria menee konkurssiin? On totta ettei miljoonatappioita voi jatkuvasti tulla, vaan konkurssi jossain välissä.


      • Anonyymi

        Niin joo, Alexandriallahan on useampi osakeyhtiö taustallaan, eli Alexandria on konserni. Laitoin äsken konkurssista viestin tähän ketjuun. Niin, ei taitaisi yhden tytäryhtiön konkurssi kuitenkaan koko Alexandriaa kaataa. Varmaan konserni on tarkoituksellinen rakenne, ettei heti kaatuisi kaikki, ja pystyisi verosuunnittelua sun muuta järjestelyjä tehdä.


    • sakarta-

      Alexandriassa on töissä paljon hyviä ja rehellisiä ihmisiä - ja myös ei-niin-hyvällä moraalilla varustettuja - sekä myös ihmisiä ketkä luottavat siihen mitä yläpuolelta sanotaan. Ratkaisut pakotetaan myyjälle, jolloin myyjä pakottaa ne asiakkaalle - kaikki tämä tapahtuu hienovaraisesti ja hurmosta hyväksi käyttäen. Firman palkkaus rakennettu 100% provisiopalkan varaan ja on käytännössä pakko myydä asiakkaille niitä huonompiakin ratkaisuja jos aikoo itse elää palkallaan. Osa tuotteista on kunnon pommeja, erityisesti Generali Vision jonka myyntiä seurataan viikkotasolla - Tulos tai ulos. Tai ennemminkin "Tulos tai Pakko lähteä ulos koska Alexandrian provisiolla ei tienaa ellet myy Generali Visionia tai ellei sinulla ole jo satoja varakkaita kertasijoittaja-asiakkaita".

      • soita_mulle_not

        Soittelivat tuossa taannoin jokun muinaisen asiakkuuteni vuoksi. Kauan aikaa sitten oli pelin henki, että "kannattaa sijoittaa lisää". Mitään muuta neuvoa tuskin tulee. (Koska firma tietystikin tekee tulosta yhtä kuin prosentiosuudella rahasto-omaisuudesta)

        Enpä ajatellut tällä kertaa käyttää omia rahojani tukeakseni heidän purjehduspäiviä yms. kultakellohankintoja. Tavis pääsee mm. Nordnetin tai Lynxin kautta ihan kivasti arvopapereihin itse. Jos haluaa maksaa hallinnoinnista pikkaisen enemmän, niin tietysti liikepankkien kautta.

        Rahastotoiminta lähti osaltani menemän heti alkuun kunnolla persiilleen, sijoituksestani suli hetkessä isoja määriä pois. Vaihdoimme vähemmän riskialttiiseen rahastoon. Taitaa nyt tilanne olla, että 10v jälkeen minulla on kasassa se, mitä alkuun sijoitin.

        Jos haluat tavata asiakkaan näkökulmasta omaisuushoidon suhteen melko passiivisia ihmisiä, joille on opetettu väkinäinen hymy ja kiertely kysymyksiin, mihin rahat on hassattu, tämä on juuri oikea paikka sinulle.


    • Tepposta

      Älkää menkö sinne Alexandriaan kuulemaan kusetusta! Automaattikahvia saa muualtakin! Surkein sijoitusyhtiö mitä minä tiedän!

    • keikkaaja

      Jassoo,-sillä asiakasta viedään kun pässiä narussa. Eikö olisi syytä ottaaa selvää min-
      kälaisiin sijoituksiin sitoutuu? Mitkä asiat vaikuttavat tulokseen ja millä tavalla?

      Ei pidä luottaa mihinkään suusanallisiin lupauksiin,tahi teksti -pränttiin jota ei ymmär-
      rä. Joka on sellaista kautta rantain kertovaa kapulakieltä,joka vaatisi mahdollisesti Ju-
      ristin apua.
      Taannoin eräs Helsinkiläinen pankki tarjosi 7-9 % tuottoa, sijoitukselle , jonka se edel-
      leen lainasi pikavippeinä.
      Sijoitukseen liittyvät sitoumukset piti erikseen tilata s-postin välityksellä.Josta ilmeni,
      ei suoraan,mutta kautta rantain sijoittajan vastuu.
      Mikä se oli? " Jos ja kun pikavipin ottajalle syntyy maksuhäiriöitä tai maksukyvyttö-
      myys on sijoittaja vastuussa siitä pankille"
      Pankki ottaa aina omansa,mistä ja keltä vain saa!

      Olkaamme järkeviä. Jokainen muistaa varmaan tunnetun ammattisijoittajan joka menetti 2milj. euron sijoituksestaan miljoonan. Olisikohan asialla ollut vaikutusta
      hänen sairastumiseensa ja myöhempään poismenoonsa?

    • Geelimiehet

      Kannattaa pysyä kaukana! Et saa mitään kirjallisena, vaan esitys tehdään fläppitaululle ja sinun pitää mennä AINA paikan päälle! Mietin vaan, jos vaikka halvaannun, niin mahtaako lapset saada säästöjä käytettäväksi koskaan - tuskin! Eivät vastaa sähköpostiin, vaan soittavat, ettei jäisi jälkeä sovitusta! Googlettakaa firmasta, niin siellä on johtajasta lähtien väki kyllästynyt valehteluun ja lähtenyt pois!

    • Utmost

      Tuo Generali Vision kulkee nykyisin nimellä Utmost Vision

    • PääsinEroon

      Eli nimi vaihtuu tilanteen mukaan! Kertoo jo paljon! Sijoittakaa itseenne, asuntoon yms. Alexandria vie rahasi ja varma pettymys!

    • Kiertäkäätosikaukaa

      Ko. firman eikä minkään muunkaan vastaavan firman, pankin tai rahaston tai niihin verrattavissa oleviin instansseihin ei pidä laittaa kovalla työllä ansaittuja rahojaan, vaan pitää joko pankkitilillä tai sijoittaa itse. Ko. firmat kuppaa tyhmiä sijoittajia erilaisilla maksuillaan, jotka menevät aina, vaikka sijoitus olisi miten paljon tappiolla, eli ko. firmat tekevät kustannuksellasi rahaa aina.

    • venku

      15 sitten tehty sopimus (oli tuolloin eri nimellä), tällä hetkellä arvo noin kolmasosan siitä mitä on maksettu. Tuskin tulee saamaan omiaan ikinä pois...

    • Kusettajajat

      Ihan samat kokemukset! Jos luet pienellä tekstillä olevat kulut, niin tuottoa ei voi koskaan tullakaan! Ihan huijausta ja lopetin omat "säästämiset" Alexandriassa. Tappiota tuli, mutta kusetusta ei enään tule!

    • Sijoittaja

      Totuus Alexandriasta 2019:

      Alexandrian "asiantuntijat" ovat myyntitykkejä, jotka ovat viimeisen päälle koulutettu myymään Alexandrian kalliita tuotteita kuten rahastoja, strukturoituja tuotteita ja muita rahastusvälineitä.

      Ensin sijoitusmyyjä koittaa tehdä tuttavuutta kanssasi, joka herättää luottamuksen, tämän jälkeen sinut pyritään saamaan sijoittamaan mahdollisimman suuria summia Alexandrian tuotteisiin järkipuheella.
      Todellisuudessa sinun kannattaisi kilpailuttaa Alexandrian tarjoama palvelu ja huomaisit että saat varmasti saman sijoitusinstrumentin edullisemmin muilta toimijoilta. Alexandria koittaa myös sitouttaa sinut asiakkaaksi sinulle kannattamattomilla ja pitkä aikaisilla "sijoitusvakuutuksilla", näistä olemmekin saaneet lukea lehdistä kuinka pienipalkkaista perheen isää on huijattu sitomalla koko omaisuus tuotteeseen, joka on osoittautunut täysin kannattamattomaksi asiakkaalle.

      Annan vielä lopuksi vinkin, jos Alexandriasta soitetaan ja tarjotaan "tapaamista talousasioissa" , älä tuhlaa aikaasi vaan laita luuri kiinni. Tämän tapaamisen ainoana päämääränä on saada sinut sijoittamaan Alexandriaan.

    • Tero890

      Naulan kantaan! Alexandria on pelkkää kusettamista. Ei kannata mennä edes käymään, myyjät ovat ammattikusettajia.

      • Anonyymi

        Näin juuri, ammattikusetusta koko Alexandria! Taitaa olla kuten jonkin myyntikoulutuksen fläppitaululla luki: Moraali veks! Tämä moralli veks kuvaa varmasti myös Alexandriaa.


    • Ihmettelijä5555

      Aika oudolta kuulostaa, itse olen kerran käynyt. Mitään en tehnyt, mutta aikalailla samaa juttua oli mitä pankitkin tarjosivat, eikä ainakaan itselleni jäänyt mikään huijattu olo. Tiedän lisäksi ainakin yhden kaverin, joka sijoittaa ammatikseen ja sillä on juurikin Alexandriasta otettu tällainen "sijoitusvakuutus". Eräällä instituutiolla on myös näiden tekemä strukturoitu tuote niin ei kai ne ihan surkeita voi olla, olettaisi kuitenkin, että tällaset isommat sijoitukset kilpailutettaisiin kunnolla.

      Erikoisen suuri ero kyllä ihmisten kokemuksissa.....

    • 72jarkko_n

      Väkisinmyynti kuvaa Alexandriaa parhaiten. Olin käymässä noin kuukausi takaperin ja koko tunnin ajan antoivat "talousneuvoja", koittivat siis tarmokkaasti myydä ylihintaisia tuotteitaan.
      Myyntitekniikat näillä on ainakin hyvin hallussa, talousosaamisesta en kuitenkaan kehuisi.

      • OmaKokemusOnTämä

        Minä sain puhelun kyseisestä paikasta.

        Tereeee, täällä on xxx xxxxxxx alexandriastaaaaa, meillä on nyt just sulle semmonen tarjous et tuu tänne lounaalle ni kerrotaan sulle lisää. Pannaaks tosta aika tsulle keskiviikkona kello nelitoist.No mite o, pannaaks aika varauksee, tuu lounalle ni kerrotaa lisää.

        Ja ääni kuulosti sellaselta max 20 vee tyypiltä...

        Ei kyllä tullut mentyä.


    • Anonyymi

      Itse olen ollut nyt 5 vuotta Alexandrian asiakkaana, ei valittamista. Samanverran tuottanut rahastot kuin omassakin pankissa. Ainoa ero ollut se että Alexandriassa käyn aina vuosittain kahvilla. Sinänsä ihan kiva että palvellaan.....

      • Anonyymi

        Erona tavalliseen ihmiseen toki se että sinä olet Alexandriassa töissä, etkä varmasti ole sinne itse mitään sijoittanut.


      • Anonyymi

        Omalla kohdallani haluan myös jakaa positiivisen kokemuksen. Minua on palvellut jo yli 5 vuotta sama yhteyshenkilö Alexandriassa, toisin kuin aiemmassa pankissani jossa henkilöt vaihtuivat ensin vuoden välein ja lopulta niin sanottu ”varainhoitoasiakkuus” pankissa muuttui jonkun epämääräisen puhelinkeskuksen hoidettavaksi. Tämä oli negatiivinen kokemus. Olen ollut todella tyytyväinen Alexandriaan, sekä tuottoihin että palveluun. Olen saanut kutsuja myös sijoitusiltoihin ja pariin muutamaan tapahtumaan ja tuntuu siltä, että asiat osataan ja nyt palvellaan. Olen tehnyt hyvin tuottaneita sijoituksia erilaisiin struktuurituotteisiin sekä pariin Alexandrian rahastoon ja sanoisin että ne ovat kaikki onnistuneet selvästi paremmin kuin entinen ruotsalaislähtöinen pankkini. Näitä eri palstoja kun lueskelee, niin vaikea ymmärtää miksi miltei kaikki toimijat lytätään, myös pienemmät. Saako täällä kukaan kehuja - koskaan? Siksipä päätin jakaa myönteisen kokemuksen, koska myös minulla on sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erona tavalliseen ihmiseen toki se että sinä olet Alexandriassa töissä, etkä varmasti ole sinne itse mitään sijoittanut.

        En ole edes kyseisellä alalla töissä. Tätä palstaa kun lukee vaikuttaa siltä, että aina kun tulee positiivista palautetta on siinä jokin koira haudattuna. Miksei negatiivista palautetta kyseenalaisteta, kilpailijoilla töissä? Noh, minulla on positiiviset kokemukset tästä puljusta ja hyvä niin


    • Anonyymi

      En tiedä miten on mahdollista että tästä puljusta olisi kenelläkään mitään sanottavaa. Itse menin sijoitusneuvojan huijattavaksi. Neuvoja suositteli vain rahastoja ja muita Alexandrian tuotteita, joista pankkiiriliike sai parhaat palkkiot. Näin jälkeen päin mietittynä olisi pitänyt jo itse tajuta, mutta he saavat kaiken kuulostamaan todella hyvältä. Näin lähes 10 000 euroa takkiin ottaneena voin vakuuttaa, ettei kannata lähteä leikkimään kyseisen puljun kanssa. Pankkiiriliike voittaa varmasti aina.

    • Anonyymi

      Kerran täällä nyt ihmiset uskaltavat niin kerrompas sitten minäkin. Nimittäin positiivisen kokemuksen. Itselläni ollut sijoituksia tuolla pari vuotta, puolisolla varmaankin lähemmäs kymmenen. Hän suositteli minulle kyseistä puljua ja ihan hyvin on homma toiminut, ei valittamista. Ja kyllä oikeasti palvelevat hyvin!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Lehdistä olet lukenut, mites omakohtaiset kokemukset? Minulla niitä on ja ne ovat positiivisia.


    • Anonyymi

      Finanssivalvonta antoi keväällä 2017 ensimmäiset tuntuvat rangaistukset sääntöjen vastaisesta sijoitusneuvonnasta iäkkäille sijoittajille – rangaistuksen sai myös pankkiiriliike Alexandria.

      Kouvalaisen mukaan pankki- ja pankkiirilikkeet kamppailevat asiakkaista edelleen niin verisesti, että totuus unohtuu.

      ”Sijoitustuotteiden oikeita riskejä ei kerrota sijoittajille vieläkään.”

      Poiminta

      ”Pankkiiriliikkeen asiakkaita ostettiin hiljaiseksi”

      Osa Alexandrian asiakkaista järkyttyi tappioista, joita heille kertyi esimerkiksi strukturoiduista sijoituksista. Kouvalaisen mukaan tällöin ”asiakkaita ostettiin hiljaiseksi”.

      ”Parhaimpina vuosina korvaus oli lähemmäs sata prosenttia tappioista. Kun Alexandrian tulos on pudonnut, niin näin on käynyt myös korvauksille”, Kouvalainen sanoo.

      • Anonyymi

        Finanssivalvonta on määrännyt seuraavat hallinnolliset seuraamukset: Nordealle 1 000 000 euron seuraamusmaksu ja julkinen varoitus; Helsingin Seudun Osuuspankille 400 000 euron seuraamusmaksu ja julkinen varoitus; Alexandria Pankkiiriliike Oyj:lle 90 000 euron seuraamusmaksu ja julkinen varoitus; Investium Oy:lle 20 000 euron seuraamusmaksu ja julkinen varoitus.

        Kukaan täällä kirjoittavista ei varmaankaan ole OP:n taikka Nordean asiakas? He saivat samassa tarkastuksessa aika paljon suuremmat sakot.


    • Anonyymi

      Hyviä kokemuksia 6 vuoden ajalta. Kerran vaihtunut yhteyshenkilö, mutta itseasiassa mielestäni parempaan. Suosittelen! Ja minulla tuolla siis säästöratkaisu.

    • Anonyymi

      Olen ollut tyytyväinen. Viimeisimmän sijoituksen tein kiinteistörahastoon ja hyvin on tuottanut. Harmi että minua oikeasti hyvin palvellut yritys on näin huonossa maineessa....vaikka itse en kyllä keksi moitteita

    • Anonyymi

      Alexandriassa töissä olleena voin kertoa kahvipöytäkeskustelujen pohjalta, että Alexandrian oma henkilöstö käy myös keskustelupalstoilla mainostamassa ja tukemassa Alexandriaa. He saavat pelkästään provinsiopohjaista palkkaa, joten maine on heille ensiarvoisen tärkeä.

      Itse en ikimaailmassa sijoittaisi penniäkään Alexandrian kautta. Heillä kulut ovat melkein joka tuotteessa niin kovat, että voitot sulavat varmasti niihin. Kaiken lisäksi sopimuspapereihin tehdään paljon sääntöjä, joiden avulla varmistetaan että rahojen ulos saanti on Alexandriasta vaikeaa. Sijoitusneuvojilla ei välttämättä ole edes talousalan koulutusta, he ovat myyjiä. Alexandria palkkaa parhaat myyjät palvelukseensa jotta kauppaa tulee. Tämä ei todellakaan ole asiakkaan etu. Härskimpää toimintaa saa alalta kuin alalta Suomessa etsiä.

      • Anonyymi

        Se on provisio eikä provinsio.....


      • Anonyymi

        On kyllä törkeää jos Alexandrialaiset itse mainostavat firmaansa keskustelupalstoilla. Aika hävytöntä vaikka provisiopalkalla ovatkin.


    • Anonyymi

      Itse oon tykännyt. Tein tuonne säästön 5v sitten ja ihan riittävästi on minulle tuottanut

      • Anonyymi

        Oletko töissä Alexandrialla? Kerros numeroita ja lukuja tähän, paljon olet sijoitellut kuukausittain rahaa? Entä sijoitustuotteet, minkälaisiin? Paljonko on tullut tuottoa, ja mites sitten muut oleelliset ja tärkeät luvut?


    • Anonyymi

      Ainakin omat hommat toiminut!

      • Anonyymi

        Tuota, tarkentaisitko hieman, koska olen aika epäileväinen Alexandrian suhteen. Tuossa hieman ylempänä oli juttua siitä, kuinka Alexandrialaiset itse mainostavat ja markkinoivat työpaikkaansa keskustelufoorumeilla.


    • Anonyymi

      Älkää hyvät ihmiset "sijoittako" kyseisen firman kautta mitään! Teille jää viiden vuoden aikana enemmän säästöön kun pidätte rahanne miinuskorolla tavallisella pankkitilillä. Erehdyin tekemään firman kanssa noin 4 vuotta sitten Generalin (nykyisin Utmost, mutta sama huijaus) säästövakuutuksen. Myyjä (ei siis "yksityispankkiiri" kuten heidän tittelinsä omasta mielestään on), suositteli tuotetta (koska saa tästä ison bonuksen itselleen) minulle ja erehdyinkin sopimuksen tekemään. Ymmärsin kuitenkin miten huono asiakkaan kannalta 30 vuoden sopimus on, ja halusin lyhentää ensin sopimusta ja tämän jälkeen päättää sopimuksen. Tällä hetkellä takaisinnostoarvo sijoituksesta on noin 40 %:a neljän vuoden aikana sijoittamastani rahamäärästä. Samaan aikaan rahastoni tuotteen sisällä ovat nousseet keskimäärin noin 15 % vuodessa. Tein reklamaation asiasta kyseiseen firmaan, mutta tästä aiheutui vain se, että tällä hetkellä kukaan ei edes vastaa yhteydenottoihini. Tuotteen myynyt henkilö vain agressiivisesti vetoaa laatimaamme sopimukseen, eikä asia sinänsä ole vuoteen heidän kanssaan edennytkään mihinkään. En kyllä tämän jälkeen ole rahaa "polttanutkaan" heidän sijoituksiinsa.
      Kaiken kaikkiaan outoa kyseiseltä firmalta mainostaa kuinka hyvää asiakaspalvelu on ja asiakkaan tyytyväisiä, kun samaan aikaan ei edes vastata asiakkaalle.

      Tässä vinkki ihmisille: Vuonna 2020 säästövakuutuksen tappio tulee ainakin Alexandrian mukaan vähennyskelpoiseksi muista pääomatuloista, joten irtisanokaa mahdollisimman pian Generalin/Utmoustin tuote, niin saatte ainakin verohyödyn muista kannattavista pääomatuloistanne. Mikäli edelleen haluatte rahaa laittaa taivaan tuuliin kuukausittain, niin polttakaa setelit mielummin vaikka takassa. Tällöin saatte edes hieman lämpöä. Alexandriassa saa vain pahaa kahvia kerran vuodessa ja "yksityispankkiirisetä" bensaa huviveneeseensä.

    • Anonyymi

      Kalliimmat kulut on kun pankissa, mutta Alexandrista on tavattu vuosittain ja palveltu. Sijoitusten menestystä ei pysty vielä arvioimaan, vasta 3 vuotta ollut asiakas.

      • Anonyymi

        Olisi mukavaa, jos palaisit joskus kertomaan tarkemmin, että tuliko voittoa vai tappiota? Kiitos sinulle että avasit jo tuonverran asiaasi tässä.


    • Anonyymi

      Ystäväni vinkkasi neljä vuotta sitten asiasta ja päätin sijoittaa. Kävin oikeen katsomassa, mitä muilla on ollut kokemuksia, koska ajattelin siirtää ehkä loputkin liikenevät varani Alexandrian tuotteisiin. Helppoa ja tehokasta, finanssivalvonnan alainen suomen suurin sijoituspalveluyhtiö. Olen sijoittanut korkoa maksaviin tuotteisiin, jotka ovat tuottaneet paremmin kuin mitkään muut vaihtoehdot, palvelu on ystävällistä ja varojen hoito aktiivista, toisin kuin edellisessä liikkeessä. Luottamus kasvanut, että ei tarvitse itse huolehtia. Täytyypä kysyä näistä asioista seuraavassa palaverissa..

      • Anonyymi

        Minulla sama tilanne. Omat jutut olleet tosi hyviä. Aina ollut mukava mennä kahville. Nyt kuitenkin itseäkin mietityttää. Omassa ystäväpiirissä paljon muitakin asiakkaita, jotka kaikki tyytyväisiä. Kummallisen jakautunutta porukkaa


    • Anonyymi

      Edellisiin kirjoittajiin voisin kommentoida, että kyllähän ne heidän tuotteet omissa papereissaan tuottaa kovinkin paljon. Mutta niistä kun vähennetään kaikki kulut ja nostopalkkiot, niin tilanne on aivan toisin. Kannattaa pistää dressman pukumies ahtaalle ja tiedustella paljonko jää käteen jos nyt nostaisin kaikki sijoitukseni pois firmasta. Todennäköisesti eivät halua tai osaa vastata, koska asiakkaalle jää niin vähän käteen rahoistaan, että koko pulju hukkuisi oikeudenkäynteihin ja reklamaatioihin.

    • Anonyymi

      Kai täällä nyt on ristiriitaisia viestejä, kun ne, joilla on ikäviä kokemuksia Alexandrialla LOPETTAMISESTA, on faktatietoa siitä miten paljon lopulta jäi käteen. Itse olen heidän asiakas vielä toistaiseksi. Kyllähän minullakin tuottaa siellä oikein turvallisesti ja hitaahkosti Utmost Vision, mutta katsotaan parin vuoden jälkeen kun yritän nyt ottaa sieltä massit pois... Ei varmaan käy hyvin.

      Asiakaspalvelun kanssa tällä ei ole nyt mitään tekemistä.

    • Anonyymi

      Korona söi rahat jäljelle jäi velkaa.

    • Anonyymi

      Koronan aikaan minun kolmesta varainhoitajastani ainut, josta on soitettu ja kerrottu missä mennään. Muokattiin myös vähän sijoituksia. Muualta ei edes puhelinsoittoa, vaikka samalla tavalla laskenut rahastot. Parasta palvelua siis ainakin minun tapauksessani.

    • Anonyymi

      Minulla on tuo vision säästö ja hyvin toimii. Ainoa miinus on se, että välissä vaihtui neuvoja.

    • Anonyymi

      Minulle jäi Generali Visionista nykyinen Utmost käteen 15 000 € sijoituksesta noin 7000 €. Sijoituksen arvo oli nostohetkellä 20 000€! Viisi vuotta sijoitin ennen kuin tulin järkiini ja päätin tämän kusetuksen.

    • Anonyymi

      Kaikki positiiviset kommentit tällä palstalla on Alexandrian työntekijöiden kirjoittamia. ALEXANDRIASSA tehdään positiivista lobbausta sosiaalisiin medioihin ja keskustelupalstoille.

      Järkyttävä kusetus firma, joka koittaa häivyttää omaa negatiivista mainettaan ja toimintaansa.

      Perivät niin kovat kulut ettei sijoittajalle jää lähes mitään itselle käteen. Finanssi sektorin mätä omena joka on saanut tästä myös sakon finanssivalvonnalta. Olen entinen työntekijä ja tiedän että Alexandria pankkiiriliike on juuri yhtä vaarallinen kuin siitä kirjoitetaan!

      • Anonyymi

        Juurikin näin. Huijausta koko sijoitus. Kasvu olematonta ja puheita kyllä riittää joka vuosi. Valitettavasti olisi vielä 6 vuotta säästettävä. Harmi, että menin lankaan. Älkää vaan sijoittako jo. Firmaan mitään.


    • Anonyymi

      Hyviä kokemuksia. Kummallista juttua täällä, tottakai palvelu maksaa ja ovat kyllä todella aktiivisia palvelun suhteen.

      • Anonyymi

        Rahat pysyvät halvemmalla omalla pankkitililläni, en maksa siitä että Alexandria pitää rahojani omalla pankkitilillään.


    • Anonyymi

      Taitaa maine olla Suomen huonoin, eikä syyttä! Perustuu kusetukseen!

    • Anonyymi

      Luin tänään taloustaito lehteä. Vertailun kärjessä oli Alexandrian rahasto. Pakko olla tyytyväinen.

      • Anonyymi

        Noh, olisko sulla tarjoilla kuvankaappausta tai linkkiä?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      "Kaikki positiiviset kommentit tällä palstalla on Alexandrian työntekijöiden kirjoittamia. ALEXANDRIASSA tehdään positiivista lobbausta sosiaalisiin medioihin ja keskustelupalstoilla"

      joku kirjoitti, olen samaa mieltä.
      tarkentisin ehkä todella varakkaille hyvä, mutta ei mitenkään hyvä 20 000 - 50 000 e sijoitajille.
      Sehän menee vähän niin. oli 20 000 tai 100 000 homma työn määrä on melkein sama.

      • Anonyymi

        Noin kymmenen vuotta sitten haksahdimme sijoittamaan tällaiseen Alexandria-tyyppiseen sijoitusfirmaan, lieneekö sama, muuttanut vain nimensä. Rahamme olivat jonkin aikaa siellä, kunnes he auttoivat meidät sijoittamaan rahamme Ålandsbankeniin. Olimme sinisilmäisiä ja luotimme sijoittajiin. No, rahamme makasivat 8 vuotta Ålandsbankenissa ja takaisin saimme pääomamme pienempänä kuin olimme sijoittaneet. Sijoituksestamme oli palkkioita vetänyt tämä alkuperäinen sijoitusfirma ja Ålandsbanken, joten tulimme moninkertaisesti huijatuksi.

        Siihen loppui seikkailumme näissä yhtiöissä. Pitäydymme rehellisessä pankkilaitoksessa.


    • Anonyymi

      Rahastoyhtiössä ja strukturoitujen tuotteiden suunnittelun puolella osaavia ammattilaisia. Muista ei varmaan kannata mainita mitään.

      • Anonyymi

        Ja taas yksi joka on Alexandrialla töissä. Kilpailijoiden dissaaminen ei anna lainkaan hyvää kuvaa toiminnastanne, joten olkaa ystävällisiä ja puhukaa hyvää myös kilpailevista firmoista! Kukaan järkevä työntekijä tai yrittäjä ei dissaa kilpailevaa yritystä.


    • Anonyymi

      On asioita jotka ei kestä päivänvaloa ...odotellaan oikeaa hetkeä jolloin koko kansa saa tietää. Pörssilistautuminen voisi olla hyvä ajankohta paljastuksille.

      • Anonyymi

        Jos on jotain paljastettavaa Alexandriasta, niin toivottavasti asiat paljastuvat vielä. Ja hakukoneilla on helppoa löytää tietoa, jonka perusteella Alexandria ei ole hyvä, vaan todella epäilyttävä firma.


    • Anonyymi

      TÖRKEÄÄ huijaamista, tietojen ilmoittamatta jättämistä ja sijoitusten kaunistelua, kunnes on jo liian myöhäistä. Sijoitus on helppo tehdä, mutta kun haluaisi rahansa ulos niin asiointi Alexandrian kanssa vaikeutuu huomattavasti. Minulla on todella huonoja kokemuksia tästä pankkiiri liikkeestä ja kehotan kaikkia tutustumaan varoittaviin artikkeleihin tästä yhtiöstä ennen kuin kuuntelette heidän valheitaan. Päälle päin todella asiantuntevaa toimintaa, mutta lopputulos saattaa yllättää, jos haluat nostaa rahasi takaisin.
      Tässä muutama artikkeli koskien Alexandriaa:
      https://www.reddit.com/r/Suomi/comments/6bfaok/työntekijä_ei_kestänyt_alexandriassa_valheiden/

      https://inssinosingot.fi/2017/05/perheenisa-menetti-kaikki-saastonsa/

      • Anonyymi

        Juurikin näin! Itse sain rahani ulos kyseisestä kioskista kun hommasin vakuutusriitoihin erikoistuneen juristin avuksi. Vuoteen ei vastattu reklamaatioihin, mutta juristin avulla asioihin tuli nopeutta ja pääoma palautettiin. Ainoastaan voitot jäivät kusettaja pankkiirisedän hyödyksi.. Mutta kaiken kaikkiaan pieni summa siitä, ettei tarvitse asioida heidän kanssaan. Kannattaa ehdottomasti ottaa juristi avuksi, eivät halua negatiivista julkisuutta ja ovat valmiit sopimaan asian.


    • Anonyymi

      Ai että mä nautin kun kyseisestä firmasta puhutaan paskaa. Kaikki negatiiviset asiat täällä ja muualla pitää paikkansa. Rohkeesti vaan vaatimaan yllä olevalla esimerkillä rahoja takaisin jos koette tulleenne kusetetuksi.

    • Anonyymi

      Yritetään saada sopimuksia paikkansa pirämätömillä asioilla .Jätetään asioita ilmoitamatta ,Viedään osngot ilmoitamatta .Piitoitetaan hoitokulut verotukselta.Velioitetaan tililtä mitään ilmoitamatta .Tehdään määtäaikaisopimuksia ilmoitamatta ,ja veloitetaan niistä.Milultakin hävisi tuhansia euroja taivaan tuuliin .Minun tapaukssa ei ollut Huiauksella rajoja . Jopa veroviranomainen hyväksy nämä huiaukset.Tämöisestä on oma kokemus.

    • Anonyymi

      Huonoja kokemuksia! Kohdalleni sattui kaveri mikä puhui ulkoa opeteltua liturgiaansa mitä ei itsekään ymmärtänyt. Nyt tämä yritys hamuilee lehtitietojen mukaan pörssiinkin, kierrän kaukaa tämän yrityksen.

    • Anonyymi

      Minulle kävi näin ,minulla oli kahden virman oakkeita ,josta toisesta sai hyvin osngoja .Alexandian virkailia halusi ne Alexandrian hoidetavakai .En ollut kiinostunut kun OP hoidetiin 30£ vuotuisella kululla .Sitten alkoi minua maasutus ,luvatiin osngot verotomina ,en lämennyt sitten luvatiin että voin unohtaa verot.Sitten hyväsysin ,siinä oli ensin vaikeuksia siirtää ne osakeet arvoosuus tililtä Alexandrian tilille .Sitten tehtiin viellä toisen tilin sopimuksen sovitiin 1,5 % hoitokululla ja 106£ salkun hoitajan maksulla .Ihmetys tuli kun en saanut lainkaan allekirjoitamaan kaksoiskappaletta kuin kuukauden kulutua ,ja siinä olikin hoitoprosnti noussut 1,75% .Ilmoitin seuraavassa tapamissa siitä nin Alexandrian virkaili pyysi anteeksi että oli näin känyt .Sitten hän kysyi miten hän voi minulle korvata ,mutta juttu jäi tähän . Kun minulla oli ollut noin 2 vuotta ja minun luotamus oli tipitiessä ,minulle soitti Investiumin kaveri ja pyysi käymään heidän kontorissa .Kävin ja vaihdoin salkujen hoitajaa joka oli lopulta virhe .Investium myi miulle kaikista riskialttinman salkun ,vähäriskisestä salkusta ,luvatiin 6% tuoton jka teki 2700£ .Kuinka kävikään tuotoa tuli 0 £ ja salkusta sulasi 5000£ .Vaidoi takaisi Alexanriaan samalla huomasin että minun käteikassasta oli hävinnyt 1 9003 mitään ilmoitamatta .Tämäkin ili ihmenlinen kun hoitokuluja oli otettu 1 726£ ja salkun tappio oli 8 900£ .sitten minulle tuili aika kun sopimuskausi loppui 5.v olin lopetamassa .sanoin virkailialle että kyllä se on tässä että lopeetan tämän leikin .Virkaili kysyi että tarvinko nyt rahaa sanoin en vältämättä että voisin vaikka ostaa uuden auton .virkailia sanoi että auto on huono sioitus ,vastasin että kyllä minä sen tieän mutta vanha ukku haluua jostain viellä nautia ,virkailia ehdoiti että myytäsi toisesta salkusta 10 000£edestä ja toisesta 20 000£ edestä ja sioitetaan ne kiinteistösoitus salkkuun kun siitä saa 9% tuoton pienen ajan ajateltua tulin että voisin minä katsoa sitä vuosi kerranlaan .Kuinkas olakaan minulle tuli tarve saada rahaa jo puolentoist vuoden kuluta .Sitten alkoi vaikeudet ensin virkailia sanoi että kuinka näin äkkiä vastasin että minullekin tämä tuli äkkiä .sitten huomasin että virkailia oli tehnyt minulle 3 vuoden sopimuksen ,ja siitä hän velioti 2%noin 655£ .sitten kysyin minun osingo asiani että nytt olisi viimeinen aika laitta minun osingoni minun tilille jonka oltiin sositu sopimusta tehdessä .Vastaus oli että et sinä halunut ,vaikka olin jo ainakin kolme kertaa aienmin kysynyt .sitten kysyin että mitä se tarkoiti kun sopimusta tehdessä virkailia oli sanonut että voit unohtaa Verotuksen ,vastaus oli että voit syyttää Suomen hallitusta että oli sekin syy.Minä vastasin että enhän minä ole tehnyt sopimusta hallituksen kanssa vään sinun kanssa .Verotuksessa jätetiin huomioimatta minun 7 857£ osingot eskä 10 253£ hoitokulut .Verovirnomaisella oli selity että SEB hoitaa tämän sioitusvakutuksen asioita .Esimerkiksi minula ei ollu mitään mahdonlisuutta saada minun 7 847£ osnkoja .Aika härssi touhua tämä Alexandrian touhu. Eipä tunnu hyvältä kun yli 75 vuotiast huiataan tällä lailla .

    • Anonyymi

      Alexandria menee pörssiin, First North. Tämän ketjun perusteella hyvä sijoitus. Lupailevat korkeaa osinkoa. Pitää alkaa kasvattaa käteiskassaa antia odotellessa...

      • Anonyymi

        Ensimmäinen alexandrialainen havaittu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen alexandrialainen havaittu!

        Joo on selvästi Alexandrialainen. Tuolla on ylempänäkin kommentoijia Alexandrialta.


    • Anonyymi

      "Olen ollut yrityksessä töissä ja edelleen muistan ne hetket, kun toinen sijoitusneuvoja lähtee vanhemman rouvan kanssa lähipankkiin kun laitetaan “ne rahat sieltä tililtä tuottamaan” kaikkein kalleimpaan tuotteeseen. Eikä ollut mitään pikkusummia. Periaate on, että pokaa ei päästetä pois ennen kauppaa, koska kauppa jää muuten toteutumatta.

      Toiminta oli todella härskiä, asiakkaita “ajetaan kovaa” kauppaan. Olen kaikille tutuille sanonutkin, että tähän ei rahoja pidä laittaa. Itse näen, että yritys on jo pitkällä ehtoopuolella ja toimintaa ei saada enää juurikaan kasvatettua, vaikka rahaa olisikin enemmän. Ihmisten on paljon helpompi löytää sopivia ratkaisuja tai googlata “Alexandria kokemuksia” ennen kuin menee ensitapaamiseen."

      https://keskustelut.inderes.fi/t/alexandria-pankkiiriliike/16979/35

      • Anonyymi

        Varmasti näin on mitä sanoit. Joku on jopa kehunut Pankkiiriliike Alexandriaa tässä ketjussa, kertomatta kuitenkaan kehuilleen perustetta. Hieman epäillyttävää, jos kehutaan kertomatta hyötyjä mitä on saatu? Kuinka paljon vaikkapa jokin rahasto on tuottanut?

        Ja joo kyllä, toi on sairasta, jos myyjä ei anna miettiä edes yön yli sitä, mihin potentiaalinen asiakas rahansa laittaa. Kyllä asiakkaalla ja ostajakandidaatilla pitäisi tällöin joka ikinen kerta hälytyskellojen soida, että nyt ei pitäisi ostaa yhtään mitään. On erittäin mahdollista että kaupat jää toteutumatta, jos asiakas lähtee pois sanomatta kyllä.

        Minä en kyllä menisi koko ensitapaamiseen ollenkaan.


    • Anonyymi

      Jos Alexandrian pankiiriliikkeen sijoitusneuvoja pyytää ääninäytettäsi silloin, kun olet irtisanonut säästösopimuksen ja haluat siirtää sieltä varat toiseen pankkiin, niin onko ääninäytteiden kerääminen heidän ohjeistuksien mukaisesti Suomessa edes laillista, vai onko huijausyritys?

    • Anonyymi

      Ei kelpaa köyhän rahat. Pitäis sijoittaa paljon ja säännöllisesti, tai potkaistaan ulos. Ja kun potkaistaan, saa takaisin vain pienen osan maksamastaan summasta. "Oma" sijoitusneuvoja ei edes vaivaudu päättämään asiakkuutta itse, vaan pistää toisen asialle. Parempi säästää vaikka patjan väliin.

    • Anonyymi

      Itse hairahduin ko. puulaakin tuotteeseen 2013 maaliskuussa utmost vision 30v eri nimellä ostohetkellä. Rahaa sijoitettuna nyt 36k€ tämänhetkinen arvo 50k€ takaisinosto arvo 32k€. Itse ajattelin sitkutella siihe pisteeseen että saan omani pois joka ihme kyllä vaikuttaa mahdolliselta kun tulee 10v täyteen ja saan ns. lojaalisuus palkinnon. Eihän näillä tuotteilla vaurastumaan pääse mut itseäni lohdutan ajatuksella että olisinko muuten laittanut 300-450€ sivuun joka kuukausi 2013 lähtien. Toki takkiin tulee joka tapauksessa inflaation muodossa vaikka summat kohtaisivat nostohetkellä.

      • Anonyymi

        Vahva suositus tälle toiminnalle ja ajatukselle!


      • Anonyymi

        Itselläni täysin samanlainen case. Katsotaan onnistuuko sitkuttelu 10 vuoden rajaan asti. En kyllä voi suositella Alexandriaa. Samat tuotteet tarjolla mitä saa suoraan omasta pankistakin. Neuvonta ja palveluhan alkaa olla jo, niin säädeltyä, ettei siitäkään kyllä kannata maksaa. Jos nyt saisin neuvoa itseäni menneisyyteen, niin neuvoisin pysymään kaukana Alexandriasta ja sijoittamaan kuukausittaisen summani johonkin matalakuluiseen indeksirahastoon.


    • Anonyymi

      Kokemuksia on ja ne ovat huonoja! Olen päässyt eroon ja tuotot tulevat nyt muualta! Älkää edes menkö kahville, koska et saa mukaasi niitä kaavoja joita fläppitaululle piirretään. Eli ei ole näyttöä!

    • Anonyymi

      Otin varani pois, enkä enää sijoita. Tosin olen kyllä saanut tuottojakin. Viimeksi 30 000 e, mutta 4 vuotta oli odotettava. Vain 14,7 tuli vuotuiseksi kuoroksi.

    • Anonyymi

      Ilman osaavaa juristia et saa tästä kioskista ulos mitään huijattuja rahojasi. Käyttäkää/uhkatkaa käyttää juristin palveluja, niin johan tulee asiaan liikettä parissa päivässä. Kokemusta tästä löytyy!

    • Anonyymi

      Rahastot tuottaneet Alexandriassa parhaiten vs pankit joissa sijoituksia.

    • Anonyymi

      Nyt kun sota heiluttaa myös tämän puuhastelulaitoksen kurssia niin olisi hyvä alkaa paljastaa tietoja mitkä veisi kurssia vielä reippaasti alaspäin. En pidä mitenkään mahdottomana että lähitulevaisuudessa nähdään hinta per osake jossain 5 euron alapuolella.

      Kentällä on paljon tietoa jota ei vielä ole suurelle yleisölle paljastettu. Nyt olisi hyvä paikka iskeä ja kunnolla.

    • Anonyymi

      Alexandria pankkiirilike haluaa sinut paikan
      päälle vain jotta uskoisit heidän hyvin kovan
      myyntikoulutuksen saaneita myyjiä. Jo
      ensimmäinen kontakti aulassa on hyvin
      a asiallisia. Sijoitustuotteista kerrottaessa mainitaan aina, että Alexandrialla on parhaat tuotteet ja näytetään yhden tai
      kahden vuoden parasta tulosta. Tuoton annetaan ymmärtää joka vuosi olevan
      korkealla tasolla. Kulut kerrotaan, mutta niitä koitetaan saada vähätellä. Alexandria kerää suurimman osan tuotosta, vaikka
      asiakas kantaa riskin. Mikään rahasto ei tuota huipputulosta joka vuosi,
      mutta Alexandrian korkeat kulut juoksevat joka vuosi, joten saatat
      tehdä sijoituksella jopa tappiota. Tämä syö suuresti myös kumuloitua
      tuottoa sijoitustuotteesta ja saa sen riskin kannalta asiakkaalle täysin kannattamattomaksi.

      En suosittele kenellekään. Suomessakin on ainakin 100 luotettavampaa, edullisempaa ja taatusti asiakkaalle parempaa vaihtoehtoa säästämiselle.

    • Anonyymi

      Kusetusta koko firma.jos joudut lopettamaan säästämisen kesken niin saat vain n.1/3 rahoista takaisin.pankki ottaa omansa pois vaikka ne on sinun säästämiä rahoja.en suosittele kenellekään!!!!

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe