juhlapuhe

puhujaksi joutuva

mistä löytäisin vkl:si hyvän humoristisen puheen 50 v täytt miehelle?Olisko kenelläkään valmiina tms.

6

21977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Angiina

      Useimmille meille, jotka emme työksemme pidä puheita sekä itse tilanne että sanottava tuottavat päänvaivaa. En suosittele valmista puhetta. Kuulijoissa on aina kuitenkin niitä, joille vitsit ovat tuttuja. Minusta hyvä nyrkkisääntö amatööripuhujalle on: 1) Mieti, mitä oikeasti haluat sanoa juuri tälle ihmiselle ja 2) sitten sano se, kiertelemättä ja kaartelematta. Puheeksi riittää yksi huolella muotoiltu ajatus.

    • amiliina

      50-kymmpisten kirjasta:
      -Nyt sinun on aika ryhtyä viisaaksi, kypsäksi, suvaitsevaiseksi, tasapainoiseksi, ymmärtäväiseksi, hyväsydämiseksi, ystävälliseksi ...
      -Nyt on aika miettiä suuria ajatuksia, tai edes pieniä. Jos mieleen ei tule suuria eikä pieniä asioita, mieti jotain muuta.
      -Turha pelätä vanhenemista, se on vain hyväksi koettu tapa elää pitempään. Eikähän viisikymppisyys vielä ole mikään korkea ikä, mutta sitä voi käyttää selityksenä monille asioille.
      -Onneksi olkoon! Olet siis selvinnyt hengissä puoli vuosisataa. Onhan se toki maailmanhistoriallisesti melko lyhyt aika, mutta yksilön kannalta hyvä suoritus. Voit tuntea siitä ylpeyttä!

    • mmm

      Aloita

      1. puhuttelulla, joka sopii tilanteeseen ja teidän väliseen suhteeseenne: rakas - hyvä - arvoisa xxx.

      2. onnittelulauseke = onnittelun syy, aihe

      3. teitä yhdistävä tapahtuma tai lämmin muisto tai hauska sattumus tai hyvin hyvin lyhyt (miel. hauska) historiikki onniteltavan elämästä - se minkä sinä tiedät

      4. jos annat lahjan, voit kommentoida sitä hauskasti, vaikkapa jos lahja on lapinleuku, voit verrata sen terävyyttä onniteltavan järjen terävyyteen tms.

      5. vielä kerran onnittelu tulevaisuuden toivotukset

      6. halit tai kättely

      Mitä lyhyempi ja hauskempi puhe, sen parempi! Ja vielä - puheen pitää AINA olla henkilökohtainen, ei koskaan valmispuhe.

    • viiskyppiselle

      Paljon tinasit, paljon tunasit. Kohta kolvisi kylmeneepi, kuten salkosi on sammunut!

    • Sumppi-Ruusa 45-v.

      ...apua ideointiin. Lykkyä tykö : ).


      http://www.positiivarit.fi/aarteisto/uteluarkisto/index.asp?id=2251

      http://www.sci.fi/~jsp/runopalvelu.htm

      http://www.sci.fi/~jsp/runopalvelu/galleria.html

      -------------------------------------------------

      Kun viisikymmentä vuotta täytät
      niin nelikymppiseltä näytät,
      ja askel on kolmenkymmenen
      ja mieli kahdenkymmenen!

      -------------------------------------------------

      Olet vanha vasta silloin kun joudut laittamaan huutomerkin sijaan kysymysmerkin, lauseen ”Mitä minä sanoin” loppuun.

      • puhuja

        kiitokset hyvistä vinkeistä kaikille,eiköhän noista pääse alkuun ja mielikuvitusta loput!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe