Captivan 2.2 diesel

Repa ja Captiva

Olen harkitsemassa vanhan luotettavan Captivani vaihtamista uudemman mallin Captivaan 2.2 dieselillä. Lähinnä on mielessä uusi, mutta muutamia vähän käytettyjäkin on tarjolla. Uusi malli tuli 2011.

Sattuuko kellään olemaan 135kW dieseliä? Se on jakoketjulla, mikä on hyvä asia. Hiukkassuodatin ja EGR-kokemukset kiinnostaisivat. Käykö puhdistuspoltto ilman, että sitä huomaa? Jos polton huomaa, pitääkö silloin ajaa lenkki isoilla kierroksilla? Vaatiiko EGR-puhdistusaineen käytön silloin tällöin? Nämä kaikki ovat tutun VW:ssä käyttämiä toimia. Ilman näitä joutuu välillä merkkihuoltoon kun vikavalo syttyy suodattimen tukkeuduttua.

Kaikki kokemukset moottorista ovat tervetulleita!

42

3913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Repa ja Captiva

      Lisäyksenä vielä, että Captiva on Chevroletin sivuilla 40155 euroa. Siihen päälle tulee toimituskulut, metalliväri, toiset renkaat ja vanteet, vetokoukku, lohkolämmitin. Laskin, että alle 45000 euroa jäisi koko paketti.

      Ajan 14-16 tonnia vuodessa, joten 10 vuoden päästä mittarissa olisi vain 150 tonnia. Nykyisellä Captivalla on pian 200 tonnia lasissa ja omat ajot 135-198 tonnia on mennyt pelkillä huolloilla ja jarrurempalla, eli olen varsin tyytyväinen autoon.

      Jälleenmyyntiarvoa ei tarvitse miettiä. Pidän autoa niin kauan, että kukaan ei tiedä, mitä merkkejä Euroopassa silloin myydään ja mihin hintaan. Chevroletiin saa kuitenkin vanhanakin osat varmimmin.

    • haamuautoja

      Chevyn sivuilla on kaikista hinnoista otettu 10% pois välittämättä siitä, onko autoja saatavilla vai ei. Halvin Captiva Suomessa heti toimitukseen on 42990 ja kaksi muuta 45037 ja 46990.

      • enricos

        Suurin osa maassa olevista 2013-mallisista Chevroletin tarjousautoista on Cruze SW 1.6 perusmallia. Jonkun verran on samaa autoa turbolla. Kaikkia muita autoja on vain yksittäiskappaleita. Dieseleitä heti ajoon listalla on vain seitsemän yhteensä!


      • Captivated
        enricos kirjoitti:

        Suurin osa maassa olevista 2013-mallisista Chevroletin tarjousautoista on Cruze SW 1.6 perusmallia. Jonkun verran on samaa autoa turbolla. Kaikkia muita autoja on vain yksittäiskappaleita. Dieseleitä heti ajoon listalla on vain seitsemän yhteensä!

        Uusi Captiva maksaa automaatilla kaiketi noin 39.900, Black Edition-mallina. Vanhaa vuosikertaa on saanut hintaan 37.900. Päälle renkaat ja lohko tai webasta, niin hinta sitten vähän siitä nousee..
        Kävin koeajamassa viime viikolla yhtä 2011 -mallia ja hyvinhän se kulki....
        Uudeessa oilisi ainakin 3-vuoden takuu...


      • haamuautoja
        Captivated kirjoitti:

        Uusi Captiva maksaa automaatilla kaiketi noin 39.900, Black Edition-mallina. Vanhaa vuosikertaa on saanut hintaan 37.900. Päälle renkaat ja lohko tai webasta, niin hinta sitten vähän siitä nousee..
        Kävin koeajamassa viime viikolla yhtä 2011 -mallia ja hyvinhän se kulki....
        Uudeessa oilisi ainakin 3-vuoden takuu...

        Autotalli.com ja Nettiauto.com löytävät halvimmaksi ajamattomaksi Rinta-Joupin 42990 Captivan. Ehkä halvemmat on jo myyty?


    • Herkules

      2.0 ja 2.2 ovat samaa moottorisarjaa. Poraus ja iskunpituus 83x92 ja 86x96.

    • Repa ja Captiva

      Parin päivän harkinnan jälkeen päätin että ajelen talven vanhalla Captivalla ja keväällä lähden katsomaan kaupan olevat käytetyt 2011-2012 Captivat.

      Kiitän ajatuksenvaihdosta kaikkia.

    • esittelyauto
      • Captivated

        Vaihdoin perjantain oman, 2007 -mallisen Captivani 2011- malliseen 2,2D 184 hv- malliin. Ihan eri auto, kuin aiempi.
        LTZ - malli navilla ja kaikilla mahd. varusteilla, paitsi ehkä lämmitettävää tuulilasin alaosaa, jota tästä autosta ei löydy... vaikka täällähän sitä juuri tarvitsisi..
        7,3 l keskikulutus matka-ajossa ja -10C pakkasessa. Kaupungissa taitaa mennä yli yhdeksän...
        Yhtään ei vaihto kaduta... ainakaan vielä


      • mazac
        Captivated kirjoitti:

        Vaihdoin perjantain oman, 2007 -mallisen Captivani 2011- malliseen 2,2D 184 hv- malliin. Ihan eri auto, kuin aiempi.
        LTZ - malli navilla ja kaikilla mahd. varusteilla, paitsi ehkä lämmitettävää tuulilasin alaosaa, jota tästä autosta ei löydy... vaikka täällähän sitä juuri tarvitsisi..
        7,3 l keskikulutus matka-ajossa ja -10C pakkasessa. Kaupungissa taitaa mennä yli yhdeksän...
        Yhtään ei vaihto kaduta... ainakaan vielä

        Lisää tehoa ja vääntöä mutta onko ajettavuudessa ja melutasossa isoa eroa? Vanhaa mallia olen ajanut mutta uutta en koskaan.


      • Captivated
        mazac kirjoitti:

        Lisää tehoa ja vääntöä mutta onko ajettavuudessa ja melutasossa isoa eroa? Vanhaa mallia olen ajanut mutta uutta en koskaan.

        Kaikilta ominaisuuksiltaan tämä on mielestäni paljon parempi. Unohdin mainita, että Webasto kaukosäädöllä kuuluu tietysti varustukseen...ja nythän onkin sopivasti pikkupakkanen.


      • mazac
        Captivated kirjoitti:

        Kaikilta ominaisuuksiltaan tämä on mielestäni paljon parempi. Unohdin mainita, että Webasto kaukosäädöllä kuuluu tietysti varustukseen...ja nythän onkin sopivasti pikkupakkanen.

        Kiitos tiedosta. Aika vähän on uutta mallia käytettynä vielä myynnissä.


      • Captivated
        mazac kirjoitti:

        Kiitos tiedosta. Aika vähän on uutta mallia käytettynä vielä myynnissä.

        Porvoossa on yksi LTZ Webastolla -pyytävät 28.900. Tosin, vaihdossa hyvittävät selvästi vähemmän, kuin muut, joten ihan täkynä näyttää tuo hinta olevan...
        Lainan korkokin vähän vaikuttaa... sain omaani lainan autokaupan kautta 1,95 korolla.
        Tuo vanha autoni oli manuaali, joten kaupungissa ajaminen ei ollut mitään herkkua. Matkallahan sillä nyt niin merkitystä ollut.
        Tämä uusi on selvästi hiljaisempi, mutta oli se tietysti paljon kalliimpikin. Vanha malli on varmaankin yhtä hyvä, jos on automaatilla ja nahkapenkeillä ja mieluummin 2009 - mallinen tai uudempi.


    • Vode.

      Sportagea olen vaihtamassa isompaan. Sorentoon on jo tarjous pyydettynä mutta äsken osui silmiin Tekniikan Maailman nettisivulta tämä: Kun aiemmin 7-paikkaisen automaattivaihteistolla ja 2,2-litraisella dieselillä varustetun Captivan hinnat alkoivat 40 155 eurosta, saa auton nyt vähän alle 37 000 eurolla. Hyvä tarjous siis.

      Chevroletin sivulla on mainos PARAS TARJOUKSEMME KOSKAAN Chevrolet Captiva alkaen 40 155 €. Nettiautosta löytyy vain yksi Captiva, joka on jo yllämainittu 45037 euroa. Autotallissa on sen lisäksi myös jo edellä mainittu 46990 euron auto.

      Jos maahantuoja antaa lehdille juttuja alennuksista, voisi se antaa myös tiedon siitä, onko autoja oikeasti olemassa alennetulla hinnalla, ja jos on, kertoa, onko autoja 1, 2, vai 3 kpl.

      • Vode.

      • mazac
        Vode. kirjoitti:

        Selasin vähän tarkemmin Nettiautoa ja selitys löytyi.

        Tekniikan Maailma: "Captiva vähän alle 37 000 eurolla"
        Länsiauto myy Turussa Captivaa hintaan 36990.- Se on 2012-mallinen ja 23 tkm ajettu.
        http://www.nettiauto.com/chevrolet/captiva?yfrom=2012

        Tekniikan Maailma: "Malibun saa nyt 25 473 eurolla"
        Metroauto Turku myy viimevuotista Malibua 25480.-
        http://www.nettiauto.com/chevrolet/malibu?id_vehicle_type=1&id_car_type=2&yfrom=2013

        Ei siis kannata odottaa uutta Captivaa 37 k€:llä.

        Viikko sitten katselin uusia mutta ei niitä ole kuin kaksi. Halvempi on 45 tonnia Rinta-Joupilla Seinäjoella.


      • Captivated
        mazac kirjoitti:

        Viikko sitten katselin uusia mutta ei niitä ole kuin kaksi. Halvempi on 45 tonnia Rinta-Joupilla Seinäjoella.

        Metroauto myy uusia juuri niillä hinnolla, mitä Tekniikan Maailma mainostaa..
        eli LZ 37500 ja LTZ 40.500 toimituskuluineen.


      • Onko noin
        Captivated kirjoitti:

        Metroauto myy uusia juuri niillä hinnolla, mitä Tekniikan Maailma mainostaa..
        eli LZ 37500 ja LTZ 40.500 toimituskuluineen.

        Metroauton hinnastossa on kaikki Chevroletit, vaikka 100% varmuudella tiedän, että niitä kaikkia ei ole Suomessa, eikä varmasti tuoda alennushinnalla uusiakaan.

        Tilaamalla saa varmasti kaikkea, mutta ei samaan hintaan kuin nyt alennuksessa olevia eriä ylivuotisia. Captivasta en tiedä, löytyykö vielä maasta muita kuin nyt liikkeissä olevat pari autoa.


      • Captivated
        Onko noin kirjoitti:

        Metroauton hinnastossa on kaikki Chevroletit, vaikka 100% varmuudella tiedän, että niitä kaikkia ei ole Suomessa, eikä varmasti tuoda alennushinnalla uusiakaan.

        Tilaamalla saa varmasti kaikkea, mutta ei samaan hintaan kuin nyt alennuksessa olevia eriä ylivuotisia. Captivasta en tiedä, löytyykö vielä maasta muita kuin nyt liikkeissä olevat pari autoa.

        Länsiautossa oli tammikuun alussa ylivuotinen LT hintaan 38.900. Metroautossa oli mustia black edition - malleja hintaan 39.900. Saattaa niillä olla muutama tuohon 37.500 Euroonkin.
        Päälle tulee hankittavaksi vielä talvipyörät ja ehkä Webastokin.

        Itse ostin 2011 - mallisen LTZ:n ja varustelu on ihan kiitettävä. Webasto tosin on lisävaruste, mutta on kyllä niin mukava laite, että ei paremmasta väliä...


    • Yksi tullut
      • Captivated

        Olen ollut tosi tytyväinen tähän omaani, jonka hanki tammikuun alussa. Auto on hyvä ajaa, kone on tehokas ja muutkin ominaisuudet kunnossa. Kehitystä on tapahtunut aiempaan malliin, ihan mielettömästi. Suosittelen lämpimästi - varsinkin, kun on Webasto...ihanaaaa


      • mazac

        Kelpaisi minulle mutta kun ei vaan pysty uuteen nyt.


      • weba vakiona?
        Captivated kirjoitti:

        Olen ollut tosi tytyväinen tähän omaani, jonka hanki tammikuun alussa. Auto on hyvä ajaa, kone on tehokas ja muutkin ominaisuudet kunnossa. Kehitystä on tapahtunut aiempaan malliin, ihan mielettömästi. Suosittelen lämpimästi - varsinkin, kun on Webasto...ihanaaaa

        Onko Weba vakiona vai vain kalliimmissa malleissa?


      • Captivated
        mazac kirjoitti:

        Kelpaisi minulle mutta kun ei vaan pysty uuteen nyt.

        Webasto on jälkiasennettu. Ei olisi kyllä itsekään ollut varaa vaihtaa, mutta kun pitää olla työajossa hyvä auto, jolla pääsee huonommallakin kelillä, niin otin riskin...
        Sen verran vielä, että itsestä tuntuu, että ei esim. Volvon XC60 vaikuta sen paremmalta, on vain paljon kalliimpi auto..no, sittenhän sen tietää, kun on molemmissa vaikka 300.000km mittarissa.


    • 4-veto

      Miksi mainostetaan autoja, joita ei kuitenkaan saa? Yksi tarjoushintainen Captiva ja sekin Seinäjoella. 920.- tulee hintaan lisää väristä eli sitäkään ei tarjoushinnalla myydä!

      • mazac

        Rinta-Joupin sivulla on vielä mainos alennuseristä, joista ei taida olla yhtään autoa jäljellä.


      • 4-veto

        Viimeinen Captiva myyty.


      • mazac
        4-veto kirjoitti:

        Viimeinen Captiva myyty.

        Eipä ole uuden mallin käytettyjäkään montaa tällä hetkellä myynnissä. Yksi varsinaisesti käytetty ja yksi esittelyauto. Voi olla, että vielä harmittaa, kun en nyt pystynyt alennuserän autoa uutena ostamaan.


    • pekka 68

      Huomasin Chevroletin sivulla tänään 18.2.2014 tarjouksen viime vuoden mallista: Chevrolet Captiva alkaen 37 795€.

      Vähän hölmöä mainostaa autoja, joita ei tunnu olevan! Jos joku tietää, mistä vielä löytyy, niin kertokaa.

      • Vode.

        Jos yhtään lohduttaa, niin ei mitään muitakaan malleja ole saatavana tarjoushintaan ja suurinta osaa ei myyjän mukaan koskaan ollutkaan.


      • kaupan hieroja
        Vode. kirjoitti:

        Jos yhtään lohduttaa, niin ei mitään muitakaan malleja ole saatavana tarjoushintaan ja suurinta osaa ei myyjän mukaan koskaan ollutkaan.

        Kyllä Turussa ainakin on!!
        Ja tilaamalla saa lisää!


      • Vode.
        kaupan hieroja kirjoitti:

        Kyllä Turussa ainakin on!!
        Ja tilaamalla saa lisää!

        Mikä auto Turussa oli ja koska? Viime viikolla Turussa oli vielä yksi Malibu mutta sekin on jo myyty. Tilaamalla saa uusia normaalihinnalla.


    • captiva

      mulla olis tuomonen -08 vuosmallii oleva captiva 3.2l v6. Ajettu nyt 55000km
      rupesi valittamaan nokka-akselin asentoa. olisko ketju venynny?
      Testerillä kuittailen pois vikakoodin P0017. Pari päivää ja syttyy uudestaan.
      Tarttis viellä katsoa että onko anturissa paljon likaa kun se kuulemma vaikuttaa noihin hälyihin.
      Muuten tosi kiva auto. kulutus 10L/100km kun ei paina kaasua :-)

      • captiva

        Miljoona foorumia ja ainaa väärään kirjottelen :-)


      • Herkules
        captiva kirjoitti:

        Miljoona foorumia ja ainaa väärään kirjottelen :-)

        Onko V6-mallejakin tuotu Suomeen? En tiennytkään. Tällainen löytyi haulla. Erässä V6-moottoreita oli huono ketju ja pelkkä ketjujen vaihto riittää. Vähän myöhäistä ehkä saadaan valmistajan piikkiin, mutta jos on merkkihuollettu, niin yritä ainakin.

        H08-0601-01: Timing Chain Stretch and/or DTCs P0008, P0009,
        P0016, P0017, P0018, P0019 (Middle East) – Timing
        Chain Stretch and/or DTCs P0008, P0009, P0016, P0017,
        P0018, P0019 (Middle East)
        Timing Chain Stretch and/or DTCs P0008, P0009, P0016, P0017,
        P0018, P0019
        Affected Models
        2007 Chevrolet Caprice, Lumina (Middle East)
        with 3.6L LE0 Engine
        Built Prior to Engine Number H071380576
        A condition may occur with the HFV6 engine that will cause the MIL
        to illuminate and may log DTCs P0008, P0009, P0016, P0017, P0018 and
        P0019. Codes are set when the ECM detects that camshafts on either
        bank of the engine are misaligned with the crankshaft. For a more
        complete description of code setting parameters, refer to SI.
        Important: This condition may affect the 7.7 mm pitch timing
        chain, installed in engines after the following engine
        number: H053340001.
        The 9.525 mm pitch timing chain installed in earlier HFV6 engines
        is not affected.
        The customer will only notice an engine warning light in
        the instrument panel. This condition does not cause any obvious
        driveability concerns or any abnormal engine noises.
        There was an issue with the time chain manufacturing process
        that caused, in a small number of engines, the chain links to
        be outside design specifications. Over time, this may result in
        chain elongation.
        The degree of chain elongation will depend of the number of
        affected links and the drive cycle of the engine during its life.
        Typical expectation is that ECM detectable chain elongation
        would occur in early engine life (i.e. 10,000 to 20,000 km).
        If the vehicle meets the criteria explained, with any of
        the previously mentioned DTCs logged in the ECM, the standard
        service instructions for DTCs P0016, P0017, P0018, P0019 and P0008
        and P0009 must be followed, prior to any diagnostic work being done
        on the timing chains. Refer to Engine Controls & Fuel – 3.6L,
        DTC P0016, P0016, P0018, P0019 or document # 1985724 in SI or
        Engine Control & Fuel – 3.6L, DTC P0008, P0009 or document #1985715
        in SI.
        ONLY the timing chains need to be replaced.
        Idlers, guides and tensioners do not require replacement.
        However, inspect the guides for any abnormal wear and replace
        ONLY if necessary.

        Tässä ketjussa lisää ja osien numerot.

        http://forums.whirlpool.net.au/archive/1674154


      • Captivated
        Herkules kirjoitti:

        Onko V6-mallejakin tuotu Suomeen? En tiennytkään. Tällainen löytyi haulla. Erässä V6-moottoreita oli huono ketju ja pelkkä ketjujen vaihto riittää. Vähän myöhäistä ehkä saadaan valmistajan piikkiin, mutta jos on merkkihuollettu, niin yritä ainakin.

        H08-0601-01: Timing Chain Stretch and/or DTCs P0008, P0009,
        P0016, P0017, P0018, P0019 (Middle East) – Timing
        Chain Stretch and/or DTCs P0008, P0009, P0016, P0017,
        P0018, P0019 (Middle East)
        Timing Chain Stretch and/or DTCs P0008, P0009, P0016, P0017,
        P0018, P0019
        Affected Models
        2007 Chevrolet Caprice, Lumina (Middle East)
        with 3.6L LE0 Engine
        Built Prior to Engine Number H071380576
        A condition may occur with the HFV6 engine that will cause the MIL
        to illuminate and may log DTCs P0008, P0009, P0016, P0017, P0018 and
        P0019. Codes are set when the ECM detects that camshafts on either
        bank of the engine are misaligned with the crankshaft. For a more
        complete description of code setting parameters, refer to SI.
        Important: This condition may affect the 7.7 mm pitch timing
        chain, installed in engines after the following engine
        number: H053340001.
        The 9.525 mm pitch timing chain installed in earlier HFV6 engines
        is not affected.
        The customer will only notice an engine warning light in
        the instrument panel. This condition does not cause any obvious
        driveability concerns or any abnormal engine noises.
        There was an issue with the time chain manufacturing process
        that caused, in a small number of engines, the chain links to
        be outside design specifications. Over time, this may result in
        chain elongation.
        The degree of chain elongation will depend of the number of
        affected links and the drive cycle of the engine during its life.
        Typical expectation is that ECM detectable chain elongation
        would occur in early engine life (i.e. 10,000 to 20,000 km).
        If the vehicle meets the criteria explained, with any of
        the previously mentioned DTCs logged in the ECM, the standard
        service instructions for DTCs P0016, P0017, P0018, P0019 and P0008
        and P0009 must be followed, prior to any diagnostic work being done
        on the timing chains. Refer to Engine Controls & Fuel – 3.6L,
        DTC P0016, P0016, P0018, P0019 or document # 1985724 in SI or
        Engine Control & Fuel – 3.6L, DTC P0008, P0009 or document #1985715
        in SI.
        ONLY the timing chains need to be replaced.
        Idlers, guides and tensioners do not require replacement.
        However, inspect the guides for any abnormal wear and replace
        ONLY if necessary.

        Tässä ketjussa lisää ja osien numerot.

        http://forums.whirlpool.net.au/archive/1674154

        Kyllä tämä ihan oikea foorumi on, samat Captivoiden omistajat, kuin siinä toisessakin viestiketjussa. Osa on vain vaihtanut tai vaihtamassa tähän uudempaan malliin ja siitä täällä pääosin on keskusteltukin.
        Itselläni on tämä uudempi malli, tammikuun alussa ostettu ja vähän käytettynä hankittu. Hyvin on toiminut ja vaikuttaa kyllä ihan laadukkaalta laitteelta...


    • Diesel 2.2
    • Captivated

      Palaan tähän vanhaan keskusteluun, koskien Captiva 2.2 -mallia. Itselläni ollut tämä auto (vm 2011) nyt kohta 3-vuotta ja käyttökokemukset on seuraavat.
      Sataantuhanteen kilometriin asti auto toimi moitteettomasti. Ajoittain kuului tyhjäkäynnillä polttoainesuuttimen naputusta, joka voimistui ja lopulta suutin vaihdettiin (105tkm). Naputus väheni, mutta loppui vasta, kun ajoin tankillisen suuttimien puhdistusainetta.
      Seuraavaksi alkoi tiputtamaan nestettä auton alle. Länsiautossa syyksi todettiin öljyvuotoa öljypohjan / jakopään tiivisteistä.
      Vika oli kuitenkin rikkinäisessä jäähdyttäjässä, joka oli pullistunut sisäisestä paineesta ja alkanut lopulta vuotamaan nestettä maahan.
      Eli 1 x polttoainesuutin on uusittu ja jäähdytin.
      Mittarissa 117tkm.

    • Captivated

      2.2D ja ajettu nyt 124.000km. Ei mitään korjattavaa. Vaihdoin öljyt itse 120tkm:n kohdalla. Turha käyttää merkkihuollossa 15tkm:n välein ja maksaa siitä n. 376 Euroa, kuten näkyy öljynvaihtohuolto maksavan. Jos vaikka sitten 30tkm välein käytäisi.
      Näin eilen 2.2D Captivan, jolla oli ajettu 360.000km. Oli kuulemma kestänyt hyvin, eikä ollut korjailtu. Pitkiä vetoja Lapissa kuulemma ajettu.
      Onko muilla paljonkin ajettuja ja minkälaisia kokemuksia autosta ?

    • Captivated

      Vaihdatin Raskoneessa akun. Mahtui alkuperäistä isompi 354x173x190 100ah cca900 Exide premium. Hinta oli vaihdettuna alle 150.- .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      92
      4320
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4225
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      3996
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2837
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2531
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2108
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2094
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2013
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1659
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe