Satoja TSI/DSG paskoja myynnissä käytettynä. Ei kelpaa

Paskaa,

Kdnellekkään. Uutena työsuhdeautons kelpaa romutkin.

116

8031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • optimisti_

      Jos on toimiva takalasin lämmitin on mukavampi työntää pajalle kun kädet ei palele!

      • AccuKaput

        Akku on jo kuitenkin tyhjänä, ei toimi sekään.


      • 20vkokemusVW

        Lämmitin muuten ei ole ikinä sipannu!
        jotain hyvää VW


    • köyhien kitinää

      Kun on kymmeniätuhansia myyty uusina on väistämätöntä, että pian on myynnissä satoja käytettyjä. Ei kaikki halua ajaa autoillaan kuin muutaman vuoden ennen vaihtoa uuteen.

      • muuteneikannataVW

        Me köyhemmät ostetaan se sisäänajettu ja moneenkertaan jo korjailtu VW tuote mieluimmin 5v vanhana ja hyvällä alennuksella...


      • eienääVWtuotetta
        muuteneikannataVW kirjoitti:

        Me köyhemmät ostetaan se sisäänajettu ja moneenkertaan jo korjailtu VW tuote mieluimmin 5v vanhana ja hyvällä alennuksella...

        Asialinja


      • tsiöljynkulutusdsgsaaste

        tuhansia odottaa alemyynnit.
        Tieto kulkee ja kauppaan jää


    • Tyyppiviat vakavat

      TSI/DSG tyyppivikoja

      Jakoketju; löystyy tavallista herkemmin materiaalin ala-arvoisuuden vuoksi, ketjun valmistuksen virheistä johtuen ketju pyöristää rattaiden hampaat, löysä ketju hyppää kuluneilla rattailla aiheuttaen jaon sekoamisen, pahimmillaan venttiilit osuvat mäntiin, täystuho ja uusi moottori

      Jakoketjun kiristin; toimii öljynpaineella, joka ei nouse heti startissa riittävän nopeasti ja riittävän korkealle (suunnitteluvirhe joka korostuu kylmässä ilmanalassa) aiheuttaa jakoketjun löystyttyä vauriomahdollisuuden koska kiristin ei toimi tarvittaessa (rakenteessa ei esikiristintä) Kiristin jää myös jumiin eli ei kiristä lainkaan, ketju pyörii täysin vapaasti löysänä

      Turboahdin; akseli ei saa voitelua johtuen väärin suunnitellusta öljykanavasta joka karstoittuu ja lopulta tukkiutuu. Laakerit alkavat kulua ja akselista tulee epäkeskinen. Turbo menee vaihtoon alle 100 tkm

      DSG vaihteisto, mekatroniikkayksikkö hajoaa ja menee vaihtoon

      Kaksoismassavauhtipyörä; jousi kuolleutuu ja vauhtipyörä alkaa kolista, vaihtoon

      • totuudentorvi

        Yksi pointti unohtui.
        LONGLIFE-huolto-ohjelman mukainen 2v/30000km on liian pitkä pohjolan pätkivässä ajossa, öljypumpun teräsverkkosiivilä tukkiintuu vanhasta öljystä ja estää sen imemisen kiertoon.
        Samoin öljypumppua pyörittävän kuusioakselin karkaisussa on ollut ongelmia kylmällä paksulla öljyllä startatessa ilman lohkolämppärin apuja saattaa mennä pumpun päästä akselin lamellit pyöreiksi jolloin öljynpaineet romahtaa => kone kuluu tai hajoaa ennenaikaisesti.


      • Oikeaa tietoa
        totuudentorvi kirjoitti:

        Yksi pointti unohtui.
        LONGLIFE-huolto-ohjelman mukainen 2v/30000km on liian pitkä pohjolan pätkivässä ajossa, öljypumpun teräsverkkosiivilä tukkiintuu vanhasta öljystä ja estää sen imemisen kiertoon.
        Samoin öljypumppua pyörittävän kuusioakselin karkaisussa on ollut ongelmia kylmällä paksulla öljyllä startatessa ilman lohkolämppärin apuja saattaa mennä pumpun päästä akselin lamellit pyöreiksi jolloin öljynpaineet romahtaa => kone kuluu tai hajoaa ennenaikaisesti.

        Olen ex-journalistina ollut Tuulilasin autotekniikan tietäjän Tapio Ketosen kanssa muutaman kerran yhteydessä. Ensimmäinen kysymys koski longlife-öljyjen käyttöä. Ketosen vastaus oli tämä: jos kilometrejä ei kerry urakkatahtiin, eli kilometrejä ammattikuskeilla kuten taksit ym, LL-öljyjen käyttö on kyseenalaista. Ja kun vein VW Beetlen 1.2 TSI:n syksyllä ensimmäiseen vuosihuoltoon, ja sanoin asentajalle, että huoltoväli puolitetaan ja koneeseen laitetaan Shell Helix Ultra 5-40, hän riemastui. Hän totesi puhuneensa asiasta päättäjille , koska ei ole mitään järkeä ajaa vuosikausia samoilla öljyillä, vaan puolittaa vaihtoväli tavallisilla synteettisillä. Näin minun ajoilla vuodessa 18 000 km. Asko-asentaja juuri kertoi avanneensa LL-öljyillä käyneitä koneita ja kertoi öljysiivilöiden ym kanavien tukkeituneisuudesta. Eli jos varman päälle pelaa, ei puolivälin 15 000 km:n öljyn ja suodattimen vaihto ole kokonaiskustannuksissa kuin pieni pieru kustannuksissa.
        Tulkoon samaan syssyyn Ketosen tiedot VW:n jakoketjuongelmista.
        Vastaus oli tämä: jakoketjuissa perusongelma oli se, että ketjulenkkejä valmistettaessa oli käytetty liian kuluneita stanssaustyökaluja, ja lenkkien reikiin jäi pursereita. Ne kuluivat nopeasti pois ja vaikka yhden reiän väljistyminen ei paljon vaikuta, niitä on kai toista sataa. Silloin venyminen on jo tuntuvaa.
        Toinen ongelma oli ketjukiristimessä. Alun perin kiristin toimi pelkästään öljynpaineella. Joku säästäväinen punakynämies oli pyyhkinyt sen rakenteesta pois räikkämekanismin, joka estää kiristintä painuvasta sisään, kun moottori ei käy eikä moottorissa ole paineitta. Pysäytettäessä esimerkiksi ykkönen päällä ylämäkeen, moottori saattoi päästä pyörähtämään, ja jos ketju oli tarpeeksi venynyt, se saattoi hypätä kohtalokkaasti hampaan yli.


      • lada toisena autona.

        Ja ladoja haukutaan vaikka ne saa murto-osalla itse laitettuna kuntoon.Taitaa valmistusmaa ottaa enimmäkseen moittijia hermoon.Loppuun jauhetaan ylimääräistä vikaa omasta päästä.


      • VAG-auto
        totuudentorvi kirjoitti:

        Yksi pointti unohtui.
        LONGLIFE-huolto-ohjelman mukainen 2v/30000km on liian pitkä pohjolan pätkivässä ajossa, öljypumpun teräsverkkosiivilä tukkiintuu vanhasta öljystä ja estää sen imemisen kiertoon.
        Samoin öljypumppua pyörittävän kuusioakselin karkaisussa on ollut ongelmia kylmällä paksulla öljyllä startatessa ilman lohkolämppärin apuja saattaa mennä pumpun päästä akselin lamellit pyöreiksi jolloin öljynpaineet romahtaa => kone kuluu tai hajoaa ennenaikaisesti.

        Itse olen vaihtanut 15tkm välein öljyt ja ei ongelmia koneessa. 57e öljyt, suodin ja vaihtotyö.


      • ---------
        VAG-auto kirjoitti:

        Itse olen vaihtanut 15tkm välein öljyt ja ei ongelmia koneessa. 57e öljyt, suodin ja vaihtotyö.

        Itse olen vaihtanut 30tkm välein öljyt ja ei ongelmia koneessa. DSG7 vaihteistoon ei olla tehty mitään ja ei ongelmia jne. Nyt mittarissa 155 tkm. 1.6 TDI DSG7 Passat variant vm. -2011.

        Loistopeli, Uusi tilattuna. Aika paljon pirteämmäksi tuli tuon 15 hv lisäyksen ja tietysti liki 100 kg painon pudotuksen vuoksi.


      • syylöytyiVWviat
        VAG-auto kirjoitti:

        Itse olen vaihtanut 15tkm välein öljyt ja ei ongelmia koneessa. 57e öljyt, suodin ja vaihtotyö.

        Vaan merkkiliike vaihtaa 30tkm välein ja koneet sippaa...


      • helvetinketjuVWtsi
        totuudentorvi kirjoitti:

        Yksi pointti unohtui.
        LONGLIFE-huolto-ohjelman mukainen 2v/30000km on liian pitkä pohjolan pätkivässä ajossa, öljypumpun teräsverkkosiivilä tukkiintuu vanhasta öljystä ja estää sen imemisen kiertoon.
        Samoin öljypumppua pyörittävän kuusioakselin karkaisussa on ollut ongelmia kylmällä paksulla öljyllä startatessa ilman lohkolämppärin apuja saattaa mennä pumpun päästä akselin lamellit pyöreiksi jolloin öljynpaineet romahtaa => kone kuluu tai hajoaa ennenaikaisesti.

        asialinja


      • seataudiskodaVWsama
        totuudentorvi kirjoitti:

        Yksi pointti unohtui.
        LONGLIFE-huolto-ohjelman mukainen 2v/30000km on liian pitkä pohjolan pätkivässä ajossa, öljypumpun teräsverkkosiivilä tukkiintuu vanhasta öljystä ja estää sen imemisen kiertoon.
        Samoin öljypumppua pyörittävän kuusioakselin karkaisussa on ollut ongelmia kylmällä paksulla öljyllä startatessa ilman lohkolämppärin apuja saattaa mennä pumpun päästä akselin lamellit pyöreiksi jolloin öljynpaineet romahtaa => kone kuluu tai hajoaa ennenaikaisesti.

        asialinja


      • VWöljytuhoskodaudi
        Oikeaa tietoa kirjoitti:

        Olen ex-journalistina ollut Tuulilasin autotekniikan tietäjän Tapio Ketosen kanssa muutaman kerran yhteydessä. Ensimmäinen kysymys koski longlife-öljyjen käyttöä. Ketosen vastaus oli tämä: jos kilometrejä ei kerry urakkatahtiin, eli kilometrejä ammattikuskeilla kuten taksit ym, LL-öljyjen käyttö on kyseenalaista. Ja kun vein VW Beetlen 1.2 TSI:n syksyllä ensimmäiseen vuosihuoltoon, ja sanoin asentajalle, että huoltoväli puolitetaan ja koneeseen laitetaan Shell Helix Ultra 5-40, hän riemastui. Hän totesi puhuneensa asiasta päättäjille , koska ei ole mitään järkeä ajaa vuosikausia samoilla öljyillä, vaan puolittaa vaihtoväli tavallisilla synteettisillä. Näin minun ajoilla vuodessa 18 000 km. Asko-asentaja juuri kertoi avanneensa LL-öljyillä käyneitä koneita ja kertoi öljysiivilöiden ym kanavien tukkeituneisuudesta. Eli jos varman päälle pelaa, ei puolivälin 15 000 km:n öljyn ja suodattimen vaihto ole kokonaiskustannuksissa kuin pieni pieru kustannuksissa.
        Tulkoon samaan syssyyn Ketosen tiedot VW:n jakoketjuongelmista.
        Vastaus oli tämä: jakoketjuissa perusongelma oli se, että ketjulenkkejä valmistettaessa oli käytetty liian kuluneita stanssaustyökaluja, ja lenkkien reikiin jäi pursereita. Ne kuluivat nopeasti pois ja vaikka yhden reiän väljistyminen ei paljon vaikuta, niitä on kai toista sataa. Silloin venyminen on jo tuntuvaa.
        Toinen ongelma oli ketjukiristimessä. Alun perin kiristin toimi pelkästään öljynpaineella. Joku säästäväinen punakynämies oli pyyhkinyt sen rakenteesta pois räikkämekanismin, joka estää kiristintä painuvasta sisään, kun moottori ei käy eikä moottorissa ole paineitta. Pysäytettäessä esimerkiksi ykkönen päällä ylämäkeen, moottori saattoi päästä pyörähtämään, ja jos ketju oli tarpeeksi venynyt, se saattoi hypätä kohtalokkaasti hampaan yli.

        asialinja


    • ammattitaidoton myyj

      Tero se jaksaa tehdä "myynninedistämistä" vuodesta toiseen, noloa ja typerää.
      Ei oikein toimi kampanjasi, sillä merkki myy hyvin ja Toyotalla hieman myynti sakkaa jo vanhentuneiden polttomoottorien suhteen.

      • näinköhän...

      • Sano Volk se = hyvää
        näinköhän... kirjoitti:

        Tutustu http://www.vagarena.fi ja uskosi alkaa rapautua saksalaiseen insinööritaitoon

        Minä uskon vaginaan, sen saanti on ollut yhtä varmaa kuin VW auton jolla merkillä olen ajanut koko ikäni. Ensimmäinen autoni oli Kupla-VW.
        Oma ikäni on yli 60 ja montaa autoa ei ole ollut. Niin luotettava on tuo VW merkki.
        Brassailu syistä on tullut ostetuksi pari kertaa vaikka ei ole ollut tarvetta vaihtoon.


      • lyyliä täti

        Tännekkö se äitin mussukka Teemu-Petteri on tullut toyota ja nuorisopalstoilta remuamaan.
        Nyt se isin tietokone rauhaan ja oma tavauslankku käteen tai hoitotäti suuttuu!

        Tepukan lääkitystä on näin sote-leikkausten myötä pienennetty ja hän on aivat villi ja karkailee, kärsii inkotenssista (siitä ei saa mainita poika 17v masentuu muuten.)

        Teemu-Petteri on erilainen nuori häntä pitää ymmärtää ja antaa tilaa kasvaa.


      • totuudentorvi

        Ostin raisiolaiselta isohkon "jobbarifirman toimarin perheen 2010 Polo (6R) 1,6 TDI (66kw) automaatin ajettu 44000km. Omasta mielestäni tulin täysin huijatuksi -Varokaa!!! Kyllähän kokenut autotrokari osaa kuunnella auton kilinät ja kolinat ja tietää ainakin osapuilleen syyt niihin - ainakin ao. firman grynderi kuuli heti vaihtoon tarjoamani menopelin pyörän laakerin aiheuttaman äänen, jota minä ollut kuullut lainkaan tai ainakaan en osannut kuunnella. Ei tullut kauppoja - tarjosivat tuskin sitäkään. Olen käyttänyt Poloa eri asiantuntijoilla ja saanut diagnoosiksi kaksoismassapyörän rikkontumisen tai ainakin menossa rikki. Myyjän mielestä ei laatikosta kuulunut yhtään mitään ostohetkellä, vaikka ihmettelinkin käyntiäänen äänekkyyttä - oli kuulemma ihan tyypillistä VW:lle. Olen käyttänyt auton merkkikorjaamossa ja siellä viaksi arvioitiin vauhtipyörässä. VW myynti tietenkin veti itsensä pois vastuista ( nettihakujen jälkeen vika n kyllä hyvin yleinen) samoin kuin auton myynyt toimarikin. Varokaa taas!!! Olen ollut yhteydessä maahantuojaan, joka myös vetäytyi ihmetellen vikaa, pois vastuista. Ymmärrän kyllä, että takuut ovat jo olleet ja menneet, mutta olen sitä mieltä, että ei voi vetäytyä vastuista noilla kilometreillä. Nyt ei auta kuin mennä ja korjauttaa vika ja sehän maksaa arviolta 1600€, jos ei löydy muuta vikaa. Hyvää mainosta taas Volkkarille. Toivonkin, että tätä viestiä voisi levittää opiksi kahdesta syystä: !. Autotrokarit vetävät nenästä eli huijaavat näemmä työkseen meitä tietämättömiä. 2. Jos harkitset VW:n ostoa, selvitä merkin tyyppiviat huolellisesti. Hassua on se, että maahantuoja oli käsitykseni mukaan täysin tietämätön kaksoisvauhtipyöräongelmista - asiakkaan täydellistä aliarvioimista. Luulin ostaneeni erinomaisen auton merkin perusteella, mutta jos noinkin tärkeän osan kesto noinkin laajasti on todellisuutta, en kyllä voi suositella VW:tä pelkän statuksen takia kenellekään. Mielestäni on VW:n vastuulla hoitaa moiset tyyppiviat kuntoon ja korjata heikot osat ja rakenteet vaikka kutsumalla varikolle tarkastukseen/korjaukseen ja varustaa auto kestävillä osilla. Myönnän osaamattomuuteni autonostossa ja yleensä autoasioissa ja sen kokenut trokari huomasi ja toimi välittömästi - tarjosi varmaan huijaamillaan rahoilla asiakkailleen vielä kakkukahvitkin. Jos tämä kirjoitus on asiaton, niin pyydän anteeksi tuottamaani häiriötä ja toivon, että tästä tehdään ilmoitus sivuston ylläpitäjälle, jotta sitä kautta tämä voitaisiin poistaa. En tarvitse rääväsuiden kommentteja tähän vuodatukseeni.


      • älysitkai?
        totuudentorvi kirjoitti:

        Ostin raisiolaiselta isohkon "jobbarifirman toimarin perheen 2010 Polo (6R) 1,6 TDI (66kw) automaatin ajettu 44000km. Omasta mielestäni tulin täysin huijatuksi -Varokaa!!! Kyllähän kokenut autotrokari osaa kuunnella auton kilinät ja kolinat ja tietää ainakin osapuilleen syyt niihin - ainakin ao. firman grynderi kuuli heti vaihtoon tarjoamani menopelin pyörän laakerin aiheuttaman äänen, jota minä ollut kuullut lainkaan tai ainakaan en osannut kuunnella. Ei tullut kauppoja - tarjosivat tuskin sitäkään. Olen käyttänyt Poloa eri asiantuntijoilla ja saanut diagnoosiksi kaksoismassapyörän rikkontumisen tai ainakin menossa rikki. Myyjän mielestä ei laatikosta kuulunut yhtään mitään ostohetkellä, vaikka ihmettelinkin käyntiäänen äänekkyyttä - oli kuulemma ihan tyypillistä VW:lle. Olen käyttänyt auton merkkikorjaamossa ja siellä viaksi arvioitiin vauhtipyörässä. VW myynti tietenkin veti itsensä pois vastuista ( nettihakujen jälkeen vika n kyllä hyvin yleinen) samoin kuin auton myynyt toimarikin. Varokaa taas!!! Olen ollut yhteydessä maahantuojaan, joka myös vetäytyi ihmetellen vikaa, pois vastuista. Ymmärrän kyllä, että takuut ovat jo olleet ja menneet, mutta olen sitä mieltä, että ei voi vetäytyä vastuista noilla kilometreillä. Nyt ei auta kuin mennä ja korjauttaa vika ja sehän maksaa arviolta 1600€, jos ei löydy muuta vikaa. Hyvää mainosta taas Volkkarille. Toivonkin, että tätä viestiä voisi levittää opiksi kahdesta syystä: !. Autotrokarit vetävät nenästä eli huijaavat näemmä työkseen meitä tietämättömiä. 2. Jos harkitset VW:n ostoa, selvitä merkin tyyppiviat huolellisesti. Hassua on se, että maahantuoja oli käsitykseni mukaan täysin tietämätön kaksoisvauhtipyöräongelmista - asiakkaan täydellistä aliarvioimista. Luulin ostaneeni erinomaisen auton merkin perusteella, mutta jos noinkin tärkeän osan kesto noinkin laajasti on todellisuutta, en kyllä voi suositella VW:tä pelkän statuksen takia kenellekään. Mielestäni on VW:n vastuulla hoitaa moiset tyyppiviat kuntoon ja korjata heikot osat ja rakenteet vaikka kutsumalla varikolle tarkastukseen/korjaukseen ja varustaa auto kestävillä osilla. Myönnän osaamattomuuteni autonostossa ja yleensä autoasioissa ja sen kokenut trokari huomasi ja toimi välittömästi - tarjosi varmaan huijaamillaan rahoilla asiakkailleen vielä kakkukahvitkin. Jos tämä kirjoitus on asiaton, niin pyydän anteeksi tuottamaani häiriötä ja toivon, että tästä tehdään ilmoitus sivuston ylläpitäjälle, jotta sitä kautta tämä voitaisiin poistaa. En tarvitse rääväsuiden kommentteja tähän vuodatukseeni.

        "2. Jos harkitset VW:n ostoa, "

        Niin lopeta ja osta joku muu.


      • exomistaja
        älysitkai? kirjoitti:

        "2. Jos harkitset VW:n ostoa, "

        Niin lopeta ja osta joku muu.

        Itse en kyllä uskaltaisi ostaa käytettynä vw-tuotteita, tai sitten tosi halvalla. Mahdollisuus saada täys sus on liian suuri.
        Rahalle ja ajalle löytyy kyllä muutakin käyttöä kuin korjaamolla notkuminen. Kokemusta on....


      • Remontti maksaa.
        Sano Volk se = hyvää kirjoitti:

        Minä uskon vaginaan, sen saanti on ollut yhtä varmaa kuin VW auton jolla merkillä olen ajanut koko ikäni. Ensimmäinen autoni oli Kupla-VW.
        Oma ikäni on yli 60 ja montaa autoa ei ole ollut. Niin luotettava on tuo VW merkki.
        Brassailu syistä on tullut ostetuksi pari kertaa vaikka ei ole ollut tarvetta vaihtoon.

        Sano volk se=hyvä sivulle vastaus.Osta käytetty Volkkari millä ajettu 150000-200000 km.Pyydä erikoisesti se dsg-vaihteisto auton mukaan ja ajele "tyytyväisenä" eteenpäin ilman"remontteja"


      • Dontfixworkingthing
        totuudentorvi kirjoitti:

        Ostin raisiolaiselta isohkon "jobbarifirman toimarin perheen 2010 Polo (6R) 1,6 TDI (66kw) automaatin ajettu 44000km. Omasta mielestäni tulin täysin huijatuksi -Varokaa!!! Kyllähän kokenut autotrokari osaa kuunnella auton kilinät ja kolinat ja tietää ainakin osapuilleen syyt niihin - ainakin ao. firman grynderi kuuli heti vaihtoon tarjoamani menopelin pyörän laakerin aiheuttaman äänen, jota minä ollut kuullut lainkaan tai ainakaan en osannut kuunnella. Ei tullut kauppoja - tarjosivat tuskin sitäkään. Olen käyttänyt Poloa eri asiantuntijoilla ja saanut diagnoosiksi kaksoismassapyörän rikkontumisen tai ainakin menossa rikki. Myyjän mielestä ei laatikosta kuulunut yhtään mitään ostohetkellä, vaikka ihmettelinkin käyntiäänen äänekkyyttä - oli kuulemma ihan tyypillistä VW:lle. Olen käyttänyt auton merkkikorjaamossa ja siellä viaksi arvioitiin vauhtipyörässä. VW myynti tietenkin veti itsensä pois vastuista ( nettihakujen jälkeen vika n kyllä hyvin yleinen) samoin kuin auton myynyt toimarikin. Varokaa taas!!! Olen ollut yhteydessä maahantuojaan, joka myös vetäytyi ihmetellen vikaa, pois vastuista. Ymmärrän kyllä, että takuut ovat jo olleet ja menneet, mutta olen sitä mieltä, että ei voi vetäytyä vastuista noilla kilometreillä. Nyt ei auta kuin mennä ja korjauttaa vika ja sehän maksaa arviolta 1600€, jos ei löydy muuta vikaa. Hyvää mainosta taas Volkkarille. Toivonkin, että tätä viestiä voisi levittää opiksi kahdesta syystä: !. Autotrokarit vetävät nenästä eli huijaavat näemmä työkseen meitä tietämättömiä. 2. Jos harkitset VW:n ostoa, selvitä merkin tyyppiviat huolellisesti. Hassua on se, että maahantuoja oli käsitykseni mukaan täysin tietämätön kaksoisvauhtipyöräongelmista - asiakkaan täydellistä aliarvioimista. Luulin ostaneeni erinomaisen auton merkin perusteella, mutta jos noinkin tärkeän osan kesto noinkin laajasti on todellisuutta, en kyllä voi suositella VW:tä pelkän statuksen takia kenellekään. Mielestäni on VW:n vastuulla hoitaa moiset tyyppiviat kuntoon ja korjata heikot osat ja rakenteet vaikka kutsumalla varikolle tarkastukseen/korjaukseen ja varustaa auto kestävillä osilla. Myönnän osaamattomuuteni autonostossa ja yleensä autoasioissa ja sen kokenut trokari huomasi ja toimi välittömästi - tarjosi varmaan huijaamillaan rahoilla asiakkailleen vielä kakkukahvitkin. Jos tämä kirjoitus on asiaton, niin pyydän anteeksi tuottamaani häiriötä ja toivon, että tästä tehdään ilmoitus sivuston ylläpitäjälle, jotta sitä kautta tämä voitaisiin poistaa. En tarvitse rääväsuiden kommentteja tähän vuodatukseeni.

        Autossasi ei ollut vikaa, vaan lähdit metsästämään sitä....jo on hullunhommaa


    • VWjeejee

      Mun Golffi sekä tuttavapiirissä ja työpaikalla on kaikki VW:n ja Skodan DSG:t järjestään olleet paskana viimeistään 60 tkm jälkeen, Audimiehet ei eivät ole kertoneet asian laitaa, joten en tiedä onko niissä sama vika. DSG:n mekatroniikka pettää ja se on tyyppivika, mitä volkkari ei kuitenkaan täyteen takuuseen korjaa. Lisäksi monissa näistä autoista on jakoketju hypännyt aiheuttaen moottorivaurion, joihinkin malleihin sitten on tehty jo jakoketjun vaihto rominan vuoksi ennen vauriota ja kaikki autot olleen alle 60 tkm kun vika ilmaantunut.
      Volkkari maksaa suosiollisesti puolet tms. muu paskasopimus huollosta, jos takuu on loppunut.
      Että semmosia laatupelejä, muutenhan nuo on nätin näkösiä, mutta ei näitä kustannuksia kestä s*^tana.

      Ps. DSG:n vian huomaa siitä, kun se alkaa nykimään ja jakoketjun venymisen kun se alkaa romisemaan/kuuluu metallinen rolahdus käynnistäessä.

      • totuudentorvi

        Kyllä siinä loppuvaiheessa kojetaulun näytössä jakoavain ja D vilkkuvat vuoronperään kierrokset on tapissa mutta kosla ei liiku milliäkään.

        Virrat pois ja uusi käynnistys ja nopeasti manuaalisesti joku vaihde päälle saattaa auttaa liikkeelle, joskus myös se että odottelee 30-45min että loota hiukan jäähtyy.

        Homma alkaa yleensä niin että tasaisella ajolla tasanopeudella kierrokset alkavat nousta ilman syytä mutta vauhti pysyy samana.

        Seuraava oire on se että tasaisella kaasulla ja nopeudella alkaa tarjoamaan pienempää vaihdetta sisään, kierrokset hyppää rajoittajalle, nostaa kaasun ylös ja painaa varovasti uudestaan niin taas on oikea pykälä silmässä.


      • vw passat 2012
        totuudentorvi kirjoitti:

        Kyllä siinä loppuvaiheessa kojetaulun näytössä jakoavain ja D vilkkuvat vuoronperään kierrokset on tapissa mutta kosla ei liiku milliäkään.

        Virrat pois ja uusi käynnistys ja nopeasti manuaalisesti joku vaihde päälle saattaa auttaa liikkeelle, joskus myös se että odottelee 30-45min että loota hiukan jäähtyy.

        Homma alkaa yleensä niin että tasaisella ajolla tasanopeudella kierrokset alkavat nousta ilman syytä mutta vauhti pysyy samana.

        Seuraava oire on se että tasaisella kaasulla ja nopeudella alkaa tarjoamaan pienempää vaihdetta sisään, kierrokset hyppää rajoittajalle, nostaa kaasun ylös ja painaa varovasti uudestaan niin taas on oikea pykälä silmässä.

        saattaa myös tasaisessa 100km/h moottoritieajossa pudottaa vaihteen vapaalle.
        silloin mekatroniikkamoduli oireilee alkavasta ongelmastaan.


      • HDIC4A
        totuudentorvi kirjoitti:

        Kyllä siinä loppuvaiheessa kojetaulun näytössä jakoavain ja D vilkkuvat vuoronperään kierrokset on tapissa mutta kosla ei liiku milliäkään.

        Virrat pois ja uusi käynnistys ja nopeasti manuaalisesti joku vaihde päälle saattaa auttaa liikkeelle, joskus myös se että odottelee 30-45min että loota hiukan jäähtyy.

        Homma alkaa yleensä niin että tasaisella ajolla tasanopeudella kierrokset alkavat nousta ilman syytä mutta vauhti pysyy samana.

        Seuraava oire on se että tasaisella kaasulla ja nopeudella alkaa tarjoamaan pienempää vaihdetta sisään, kierrokset hyppää rajoittajalle, nostaa kaasun ylös ja painaa varovasti uudestaan niin taas on oikea pykälä silmässä.

        Kuvauksesi osuu meidän Citroen C4 1,6 HDI A autoon. Senkö se tekee, että virrat pois ja uudelleen päälle? Viimeeksi jäi huutamaan paikalleen, ikään kuin kytkin luistaisi.


    • DSG? Olen ajanut kahdella DSG vaihteisella autolla Golf -04 ja Jetta -08. Molemmilla ongelmitta 150000km. Olisiko ratin ja penkin välissä mitään vikaa kun ongelmia kerran esiintyy? Automaatillakin pitää "osata" ajaa oikein. Se ei ole revittelyvaihteisto, eikä tarvitse ollakaan. Kulutus molemmilla autoilla on arinomaisen alhainen kokoon ja ominaisuuksiin nähden, voin vain suositella käytettynäkin.
      Kaikkiin laatikoihin voi tulla vikoja, tämä vain on tosiasia.

      • Selityksissä

        ainakin löytyy kun on autokauppias. Surkein niistä yleensä
        on asiakkaan syyllistäminen. Oikein toimivaa automaattia
        on vaikea revittää. Oikeampi arvio on laatikon huono toimivuus
        jos megatroniikka pettää. TSI moottorin ongelmat tulivatkin jo
        tunnustettua kun paniikissa vaihdettiin takaisin remmiin johon
        yksikään muu valmistaja ei ole sortunut.


      • Oyutta

        Juuri näin. Naisilla DSG todistetusti kestää. Ongelmat ovatkin olleet lähinnä kaljupäisillä nuorilla miehillä, jotka kyykkypaska-asennossa tupakkia vetelevät ABC:iden parkkipaikoilla VW:idensä välissä... he saavat rikki rautakangenkin.


      • 12+12

        Ehkä nuo vanhat olivat parempia. Ostapa uudempi auto ja kerro kuinka se toimi.


      • oi aikoja oi tapoja
        Selityksissä kirjoitti:

        ainakin löytyy kun on autokauppias. Surkein niistä yleensä
        on asiakkaan syyllistäminen. Oikein toimivaa automaattia
        on vaikea revittää. Oikeampi arvio on laatikon huono toimivuus
        jos megatroniikka pettää. TSI moottorin ongelmat tulivatkin jo
        tunnustettua kun paniikissa vaihdettiin takaisin remmiin johon
        yksikään muu valmistaja ei ole sortunut.

        volkkarin remmit kestää sen 40tkm nyt kun öljykylvyssä veikkaan että mennään 20tkm vaihtovälillä.
        Muilla merkeillä ketju kestää moottorin iän ilman ongelmia (ei VAAGINA-konsernin tuote).
        Ekonomitko on palkattu insinöörien tilalle saksan autoteollisuuteen?


      • ei ikinä dsg:tä

        Ai pitääkö volkkarin automaatilla osata ajaa. luulin että automaattilaatikko osaa tehdä kaiken automaattisesti. Viimeisin kokemus automaatista oli 15 vuotta sitten omistamani chevrolet. Siinä ainakin oli ihan sama mitä teki niin automaatti hoiti hommansa. Ei ne mistään revittelystä saa hajota, kyllä laatikon pitää kestää kaikki sen vääntö mitä koneesta ulos pukkaa ja oikea laatikko sen kestääkin. Kyllä totuus on se että tuota DSG:tä ei todellakaan voi suositella kenellekään käytettynä ilman kattavaa takuuta. Ja jostakin syystä takuuta et käytetylle saa mistään.
        Ihmettelen myös ohjeita, että volkkaria ei saa parkkeerata mäkeen vaihde päällä.
        Jos sattuu käymään niin hyvä tuuri että selviää ilman isompia korjauksia niin voi olla jotakin hyötyä pienestä kulutuksesta mutta sitten kun se kuitenkin lasataa niin korjauskulujen myötä säästö muuttuvatkin menoiksi.


      • viatonvw?

        eki204, ota yhteyttä [email protected], jos tuo pitää paikkansa niin sinusta tehdään juttu lehteen.


      • Today, TomorroRecall
        oi aikoja oi tapoja kirjoitti:

        volkkarin remmit kestää sen 40tkm nyt kun öljykylvyssä veikkaan että mennään 20tkm vaihtovälillä.
        Muilla merkeillä ketju kestää moottorin iän ilman ongelmia (ei VAAGINA-konsernin tuote).
        Ekonomitko on palkattu insinöörien tilalle saksan autoteollisuuteen?

        Toyotalla nämä uusitaan heti, kun auto on uutuuttaan luovutettu asiakkaalle. Alkaa takaisinkutsukampanjointi ,mikä olisi pitänyt tehdä jo ennen auton luovuttamista tehtaalta.


      • eikestäkäyttöävwskodaudi

        Viekö autoasiat noin hermot?
        Vw huolto auttaa ja vie loputkin


    • short life

      Longlife huollossa tarkoittaa moottorille short lifea.

    • Uskomatonta2014

      Mistä DSG automaatista täällä puhutaan, nehän on kunnossa olessaankin niitä nytkyn nytkyn vaihteistoja, joila ei ole mitään tekemistä oikeiden automaattien kanssa.
      Kyseessähän on nk. robottivaihteisto jolla ei voi esim peruuttaa kuormattua peräkärryä juuri ollenkaan. kytkin on kasattu useista ohuista levyistä, joille ei ole suunniteltukaan mitään pitkää käyttöikää.
      Toisaalta lyhyeen käyttöikään on Volkswagenilla tarjota vielä lyhyempi ikäinen moottori, joka on suunnittelultaan täysi susi.
      Muutenkin heikkorakenteiseen 1.4 on ängetty turbo, joka tappaa moottorin käyttöiän tyystin.
      On ihmeellistä että Volksvagenilla ei ole tajuttu tai haluttu tajuta sitä, että jos 1,4 moottorissa on vääntöä kuin 2,0 litraisessa, sen jokainen osa tulee mitoittaa männäntapista alkaen samaan kuin siinä 2,0. Näinhän Volkswagenin kohdalla ei ole tehty, vaan vanhaan 1,4 perusmoottoriin on vaan lisätty härpäkkeet, jolla vanha moottori on saanut lisää tehoa halvimmalla mahdollisella tavalla. Samalla on jäänyt kokonaan huomioimatta kokoonpanon hiukkaspäästöt, jotka ovat 100 kertaiset normaaliin bensiinimoottoriin verrattuna, varsinainen ympäristöteko.
      Ihmeellisintä asiassa on kuitenkin se, että kiihkeä kannattajakunta jaksaa puollustaa tehdasta, joka maksattaa heillä kaikki suunnittelussa tapahtuneet laiminlyönnit.
      Täällä puhutaan erään toisen merkin kohdalla uskovaisista, mutta sen kiihkoisempaa uskontokuntaa, jotka sokeasti luottavat tehtaaseensa kuin Volkswagenin omistajat on ei löydy mistään muusta merkistä.

    • bbbbbbbbb2

      Ennen kupla kesti sentää 100.000 km, nyt saa olla jo tyytyväinen jos volkkari kestää 10.000 km. Ladallakin sai ajaa ennen vanhaan 150.000 km. Takapakkia on siis kestävyydessä otettu. Paljon parjatut Opelitkin pitävät sentään vielä yllä Saksan laatuautojen mainetta.

      Look at Opel now!

      • eevabraun

        Saattaa olla että VAG on ostanut Opelilta sen 90-luvun
        laatutiedon halvalla. Hitlerin haamu kostaa ja kusettaa
        jo toistamiseen uskollisia hölmöjä.


      • Näin on
        eevabraun kirjoitti:

        Saattaa olla että VAG on ostanut Opelilta sen 90-luvun
        laatutiedon halvalla. Hitlerin haamu kostaa ja kusettaa
        jo toistamiseen uskollisia hölmöjä.

        Mies joka työskenteli Opelille, todellakin siirtyi Volkswagenille vastaamaan alihankkijoiden kilpailuttamisesta. Ei ole urbaanilegenda vaan täyttä totta. En jaksa kaivaa hepun nimeä mutta löytynee.


      • eilaatuaVWskodaseataudi

        laatu meni mukana?


      • Olisikohan
        Näin on kirjoitti:

        Mies joka työskenteli Opelille, todellakin siirtyi Volkswagenille vastaamaan alihankkijoiden kilpailuttamisesta. Ei ole urbaanilegenda vaan täyttä totta. En jaksa kaivaa hepun nimeä mutta löytynee.

        ollut kuuluisa herra Lopez jonka nuukuus ja voitontavoittelu kävivät Volsukonsernille kalliiksi. Näin ainakin Saksassa puhutaan ja kirjoitetaan. Kun kaikesta säästää, saa tuloksena paskalaatua.


      • ryhmäkannetuleeVW

    • Koulut käyty?

      Opettele kirjoittamaan.

    • Jere the man

      Mies joka työskenteli Opelille, todellakin siirtyi Volkswagenille vastaamaan alihankkijoiden kilpailuttamisesta. Ei ole urbaanilegenda vaan täyttä totta. En jaksa kaivaa hepun nimeä mutta löytynee.


      Jep,se olikin joku espanjalainen kaveri.

      • totuudet esiin

        Ei ollut espanjalainen vaan suomalainen. Tietoa.


      • viletsulot

        Joo nimi oli Sulo Vilen.


      • pipopäässäVW
        viletsulot kirjoitti:

        Joo nimi oli Sulo Vilen.

        VW korjaamo Vilenin korjaamon tasoa...


      • Herran_nimi

        oli Lopez. Legendaarinen tunari joka sai konsernilaadun nopeasti sille tasolle joka se on nykyisinkin kun mikään ei enää kestä mitään. Saksassa ilmiötä kutsutaan sattuvasti Lopez-ilmiöksi. Miten ne ovat osanneetkaan etsiä vaativiin hommiin aina ne surkeimmat merkonomit jotka näkevät vain halvan hinnan tärkeimpänä kriteerinä valmistusvaiheessa eikä muulla sitten olekaan enää väliä.


    • myytävät

      Tein nettiautossa haun 2008 mallista alkaen tsi dsg passat ja aika huvittava tilaanne että ensimmäiset 32 autoa mitä tuli näkyville oli vain 2 yksityisella ja 30 autoliikkeissä...eli liikkeet huolii ne vaihdossa mutta olisi kiva tietää mitä ovat hyvittäneet vaikka passatista missä hintalappu 18 tuhatta.

    • VwAsEnTaJa

      Ostakaa ihmeessä TSI ja DSG autoja kun ne on hyviä ja kestää. Riittää sitten minulle vielä enemmän töitä kun korjaa ketju murheita ja moottoreita vaihdellen unohtamatta DSG:n kytkimiä ,laatikoita ja mekoja. Ja ei muuta kuin provikat nousuun. =)

    • hubba bubi

      Tyhmä kysymys,mutta kysympä silti! Miksi kaikki Tsi Dsg ongelmat tuntuu koskevan Wolkkaria.Koskaan ei puhuta Skodasta mitään,kun noita korjaamolle kutsuja lehdistä lukeepi.

      • ex audi

        Eivät nuo pelkästään vw:tä koske mutta niitä on myyty enemmän. Samoja komponentteja noissa muissakin käytetään.
        Toinen syy saattaa olla se että nuo tekniikan riemuvoitot tulivat ensin audiin ja volkkariin, vasta sitten skodaan ja seatiin.


    • autoton-

      Kuten nimimerkki kertoo, olen tällä hetkellä autoton ja katselen uutta autoa. Merkillä ei ole väliä, kunhan se on diesel ja farkku. Törmäsin tänne suomi24 palstalle googlesta, enkä citroen sivuille, vaan aluksi bmw-sivulle. Luin läpi toyotan, bmw:n, fordin, mersun, audin, volkkarin ja opelin.. Lähinnä isommat dieselautot tuli katseltua läpi.
      Pakko sanoa, että ei pysty ostamaan autoa, ei mitään merkkiä. Tämän suomi24-foorumin pelottamana liikun jatkossakin taksilla ja moottoripyörällä, sillä Suomesta ei löydy yhtään hyvää automerkkiä, sillä kaikissa on vikaa ihan helvetisti, ihan joka merkissä. Pelkkää paskaa tuntuu autovalmistajat tekevän, koskien ihan joka merkkiä, jota kävin lukemassa.
      Olipa hyvä että löysin asiantuntijoiden keskelle, joiden teksteistä sai tuntuvat säästöt.
      Pysyttelen kuitenkin moottoripyöräpuolelta pois, ettei tule paha mieli, en taida mennä myöskään lukemaan taxi-aiheisia kirjoitteluja, sillä nekin taitaa olla paskoja.
      Muistan copypastat tämän tekstin joka merkille, jotta minua ei voida rinnastaa minkään merkin ihannointiin..
      Kiitos kaikille, joka merkkien vikakuvaelmista. !!

      • perinteistä tekniikk

        "Pakko sanoa, että ei pysty ostamaan autoa, ei mitään merkkiä. Tämän suomi24-foorumin pelottamana liikun jatkossakin taksilla ja moottoripyörällä,"

        Kunnon provopetteri, mikä tahansa moottoripyörä tulee kalliimmaksi ajaa kuin auto. Jos luet tarkkaan palstat niin huomaat että viattoman auton saa esim. kun ostaa 1.6 manuaali bensavaparin, joka ei siis ole nykyautotoimittajien mieleen.


      • Motoristi5
        perinteistä tekniikk kirjoitti:

        "Pakko sanoa, että ei pysty ostamaan autoa, ei mitään merkkiä. Tämän suomi24-foorumin pelottamana liikun jatkossakin taksilla ja moottoripyörällä,"

        Kunnon provopetteri, mikä tahansa moottoripyörä tulee kalliimmaksi ajaa kuin auto. Jos luet tarkkaan palstat niin huomaat että viattoman auton saa esim. kun ostaa 1.6 manuaali bensavaparin, joka ei siis ole nykyautotoimittajien mieleen.

        Et ole tainnut omistaa moottoripyörää? Riippuen ajomääristä, moottoripyörä voi olla halvempi ajaa kuin auto.
        Esim. Yamaha fz6 vm2006, kulutus 3,5-5 litraa/100km, huollot 10tkm välein (öljyt ja suodatin n40€, itse vaihdettuna puolen tunnin homma) tuolla kaavalla on menty jo neljä kesää, 10tkm kesässä. Renkaat menee uusiksi joka toinen kesä (250€) lisäksi tarvinnut kaksi ilmansudatinta ja 4kpl sytytystulppia (n.80€). Jarrupalat on mennyt kerran uusiksi, samoin jarru ja jäähdytysnesteet (n.100€). Pyörässä ei ole ollut mitään ylimääräisiä vikoja. Tai oli takaisinkutsu liittyen TPS anturiin vuonna 2012, mutta siitä ei tullut ylimääräisiä kuluja.
        Liikennevakuutus 260€/vuosi, täydet bonukset ilman kaskoa.
        Ajan pyörällä myös työmatkat, ajo on siis ns.hyötyajoa.
        Missä vaiheessa tämä on kallista?
        Verrattuna omaan 10vuotta vanhaan, bensalla kulkevaan henkilöautoon moottoripyörällä ajaminen on ollut edullisempaa. Tietysti jos moottoripyörä olisi uusi ja tarvitsee kaskon niin kulut voisivat mennä lähelle toisiaan.


    • Sepe3

      Näyttää olevan mennyt perille kansalle että kannattaa TSI koneisesta autosta pysyä erossa.
      Sain meneen vaihdossa TSI 1,4 koneisen autoni vajaa vuosi sitten ja siellä se autoliikkeessä lojuu edelleen.
      Hintakin on pudotettu jo alle sen mitä siitä minulle hyvitettiin.

    • todella pettynyt

      Itse ostin skoda octavian vuosimallia 2010 1.8 bensan (160hv) dsg laatikon, mittarissa 60000 ja 75000 kohdalla kilahti - ketju kaput. Noh metroautoon jossa yrittivät minulla maksattaa n.2000 euroa, mutta hirvittävän taistelun jälkeen koko paska meni heidän maksettavakseen. Olin auton käytettynä ostanutkin metroautosta ja metroauton täysi huoltokirja, mutta olin ilman autoa 3 viikkoo. Että älkää hyvät ihmiset ainakaan yksityisiltä ostako, mielellään äskää ostako ollenkaan. Katsotaan nyt miten tuo auto toimii jatkossa. Vähän kyllä pelottaa... Seuraava auto ei kyllä missään nimessä ole tsi. Toimiessaan erittäin mukava auto ajaa - on tehoa tarpeeksi ja automaatin vaivattomuutta, mutta ei ole kyllä kestävä yhdistelmä.

    • Viite

      Huh huh Onpa tänne kirjoittaneilla ollut paljon vikoja autoissaan. Ehkä on parasta että pysyttelette jatkossa jalkamiehinä.

      • Näin on

        Totta! Pysy erossa ainakin VAG-konserin autoista! Menee joko rahat tai hermot, mutta pysyy kunto korkealla - jalkamiehenä ;)


    • lederhosen2
      • Näin on

        Surkea on tilanne: 80-90 -luvun autolla ajoit hyvin 300-400 tkm ja AUTOLLA 500-700 tkm. Silti pääsit aina perille. Nykyiset uudet kulkineet on pari kertaa vuodessa hinausauton kyydissaä, vaikka hoidat niitä miten tahansa (€€€€€). Porukat hoidetaan sitten aina määränpäähän taksilla tai vuokra-autolla ja hinurit sekä korjaamot tienaa. Sitten vielä nämä suunnittelun pommit Tsi, DSG, jne.


      • XZN18

        Se pääsi autoliike ihan valtakunnalliseen mediaan! Onnittelut suoraselkäisyydestä! Tuosta kaupasta minäkin uskaltaisin ostaa auton.


      • Korjaamoidenonni
        Näin on kirjoitti:

        Surkea on tilanne: 80-90 -luvun autolla ajoit hyvin 300-400 tkm ja AUTOLLA 500-700 tkm. Silti pääsit aina perille. Nykyiset uudet kulkineet on pari kertaa vuodessa hinausauton kyydissaä, vaikka hoidat niitä miten tahansa (€€€€€). Porukat hoidetaan sitten aina määränpäähän taksilla tai vuokra-autolla ja hinurit sekä korjaamot tienaa. Sitten vielä nämä suunnittelun pommit Tsi, DSG, jne.

        Näin sen on pakko olla, koska meilläpäin on nykyään hinausautoja ja -liikkeitä kolminkertainen määrä 80-lukuun nähden, eikä nykyautojen ajonvakauttimien myötä ainakaan ulosajoja ole enää niin paljon kuin silloin.


    • trertrttettert

      "Surkea on tilanne: 80-90 -luvun autolla ajoit hyvin 300-400 tkm ja AUTOLLA 500-700 tkm. Silti pääsit aina perille. Nykyiset uudet kulkineet on pari kertaa vuodessa hinausauton kyydissaä, vaikka hoidat niitä miten tahansa (€€€€€). Porukat hoidetaan sitten aina määränpäähän taksilla tai vuokra-autolla ja hinurit sekä korjaamot tienaa. Sitten vielä nämä suunnittelun pommit Tsi, DSG, jne.
      "

      Paitsi jos ostat Toyotan.

      • Riisikuppi goes on!

        Kyllä!

        Toytota on aina ollut vikatilastoissa hännillä. Takaisinkutsuja korjauksiin ollut, joka on sinänsä hyvä juttu, kun virheitä ei maksateta vain ostajilla. Japanissa vanha kulttuuri on ollut se, että jos pahasti mokaa niin, "seppuku" on edessä (harakiri/itsemurha). Ei ehä enää nykyään, mutta siinä kulttuurissa laatuasioihin on suhtauduttu raskaasti, Ehkä eri tavoin kuin Euroopassa. Mutta kun tuotanto on siirtynyt tänne, pysyykö laatu ja maine.


    • volskimies

      Ostakaa vähä vanhempia volkkareita ne on paljo parempia ku uudet dsg lelut. Meillä vw bora 1,6 04 ja on hyvä auto se on manuaalivaihteinen kylläkii mutta ihan älyttömän hyvä ajaa ja ajettu 200000 ja ei vikoja joskus vaihettu renkaan laakereita ja jotain pientä kuluvaa ei ikinä pidä siitä luopua ennen kun on ajettu ihan loppuun. Nytkii toimii moitteetta. Niin ja tietysti jakohihna pitää vaihtaa aina välillä ei oo sitäkään ongelmaa nuiden löystyvien ketjujen kanssa niin kuin uusissa ja uusiin autoihin menettää vaan rahansa ja arvo putoaa niistä heti ja eivät enää kestä niin kuin ennen. Tietysti ohan borakii ostettu aika uutena

      • Pakoputkenkannatinlaak

        Vai renkaan laakerit ;))


    • seataudiskodaVWsama

      Haittaako jotakin kuluttajaa tieto siitä mitä EI KANNATA OSTAA?

    • Päätäitse

      Onko jokin sinulta pois, jos joku ostaa??

      • VWasentaja

        Minulta ei ainakaan ole pois, vaan päinvastoin! Ostakaa ehdottomasti VWgroupin tuotteita, niin ainakin minulla säilyy työpaikka.....


    • samakoneVWskodaaudiseat
    • Tuhansia_tojopaskoja
    • Korjaamoyrittäjä

      Asiakkaani kertoma kommentti. Ainoa mikä volkkarissa pelaa on moottorin vikavalo.

    • VWöljynkulutusaudi

      Uutiset kertoo jotta kaikki liikkeet ei ota vastaan tsi ja dsg autoja.?

      Kovin on maine huono?

      • lääkitystä.on.tärkeä.nou

        Hevosmiesten tietotoimiston vakioasiakas taas liikenteessä. Onko tämä uutinen oikein sähköisessä muodossa että me muutkin pääsisimme lukemaan sen vai onko tämä taas Osssssin korvienvälissä tapahtuvaa uutisointia eri persoonien kesken?
        Muista ottaa tabut ajallaan.


      • skodatuhotsisaasteVW
        lääkitystä.on.tärkeä.nou kirjoitti:

        Hevosmiesten tietotoimiston vakioasiakas taas liikenteessä. Onko tämä uutinen oikein sähköisessä muodossa että me muutkin pääsisimme lukemaan sen vai onko tämä taas Osssssin korvienvälissä tapahtuvaa uutisointia eri persoonien kesken?
        Muista ottaa tabut ajallaan.

        Ottiko VW tehtaan pomot huijaustabletteja?


    • linkitäVWviat

      Vikauutiset kaikkien tiedossa...

    • Vwonpaskaa

      Myöntäkää ny kaikki että vikawagen on täyttä p@skaa aina hajoo korjaamon pihat täyttyvät paskasta nimeltä volkswagen

      • Tojopaska

        Toyota on täyttä paskaa.


    • tytyväinen

      Käytössä 2007-mallin passat 1.9TDI DSG-laatikolla. Mittarissa nyt 468 tkm. Vikoja ei pahemmin ole ollut. Normi öljynvaihdot laatikkoon ja moottoriin tehty ajallaan. Käytetty LL-öljyjä koko ajan. Pelaa hyvin. Ainoa isompi vika ollut pakokaasun kierrätysventtiilin jumiutuminen.
      Joten ainakin minulla toimii. Liekkö käyttäjässäkin ainakin joskus vikaa, jos ei kestä

      • noniin_

        TDI mutta TSI ja DSG yhdistelmä on eri asia. Volvo S80 diesel ja automaatti yhdistelmässä laatikko ei kestä koneen vääntöö.


    • mitäs_sitä

      Paskalla tekee kun ei peltookaan ole ja vaikka olis Afrikassakin savanni tontti niin ei kyllä sielläkään.

    • KESKONENKO

      Ongelma jäte taitaa olla sitt.

    • Eivät_ihmiset

      ole niin hölmöjä että ottaisivat riskin Vw-konsernin tuotteiden hajoamisesta, varsinkaan nyt kun tietoa on saatavissa jos sitä haluaa. Ja kuka ei halua ottaa asioista selvää, kärsiköön oman tyhmyytensä nahoissaan. Tuskin kukaan voi valittaa ettei Vw-konsernilaadusta ole varoitettu. Päästöhuijaus ja-skandaali ovat sitten vielä eri asia joka ei liity tähän laatukeskusteluun vaan ovat oman keskustelunsa arvoisia.

    • Päästöhuijauksesta

      tuli mieleen ettei siitä tehtäisi mitään numeroa jos autot pelaisivat muuten moitteettomasti ja olisivat kestäviä ja luotettavia aitojen japanilaisten, esim. Toyota, tavoin.

    • gerluottoluokitustippuu

      skota puoleen hintaan?

    • weetuskaliini

      TSI/DSG/jakohihnat vaihdetaan varmuuden vuoksi, paskat korjataan, vaikkei vikaa olisikaan, kun autot ne vapautuu leasing käytöstä, käytetyn auton ostajalle vaan sitä ei kerrota

    • seataudiskodavwsama

      Jos pyydetään kymppitonni niin maksa puolet.
      Vw korvausvara pitää olla.

    • VWOliEnnenLaatuAuto

      Jos noita kenellekkään kelpaamattomia oli 2 ja puolivuotta sitten myynnissä satoja, niin nyt niitä täytynee olla tuhansia, ellei kymmeniä tuhansia?

    • Dasiamyyjä

      Ainakin Daciaan vaihtoautona tulleet uudehkot Vokkelot myydään nipussa trokareille.

      • Autonostaja

        Niin. Kun ei ne lukuiset Daciaan vaihdetut mahdu Laakkosen halliin... ;)

        Leikki leikkinä. Maakunnassa 10-vuotias auto on "uudehko", pääkaupunkiseudulla ei. Ja ensin pitäisi jonkun ostaa Dacia.


    • tsitahallinenvikaonkoVW

      Jos pyydetään tsi autosta 12000e niin maksa 7000.Kyllä lähtee kun korjausvaraa saa

      • auttaisitko

        Lähde minulle kaveriksi ostamaan tuollainen auto. En ole itse saanut tingattua noin hyvin. Anna vaikka puhelinumerosi, niin soitan sinulle ja sovitaan tapaaminen autoliikkeessä.


      • Ei.tietoa
        auttaisitko kirjoitti:

        Lähde minulle kaveriksi ostamaan tuollainen auto. En ole itse saanut tingattua noin hyvin. Anna vaikka puhelinumerosi, niin soitan sinulle ja sovitaan tapaaminen autoliikkeessä.

        Kyllä olisi melkoinen riski sekaantua TSI/DSG pommiin, kun ei tiedä, kumpi niistä ensin kilahtaa. Saattaa olla että on vaihdettukin juurikin siinä pelossa uuteen että on saatu piiiitkä kahden vuoden takuu ja kylmä rinki pois persläven ympäriltä. Ei huoltopäällikönkään mukaan ole mitään määriä alettu laskemaan ennenaikaisesti vaihdetuista jakopäistä. Todellisuudessa lukumäätät ovat tiedossa, mutta ei tietenkään kerrota, kun se ei voi olla vaikuttamatta jo muutenkin huonoon maineeseen.


      • auttaisitko
        Ei.tietoa kirjoitti:

        Kyllä olisi melkoinen riski sekaantua TSI/DSG pommiin, kun ei tiedä, kumpi niistä ensin kilahtaa. Saattaa olla että on vaihdettukin juurikin siinä pelossa uuteen että on saatu piiiitkä kahden vuoden takuu ja kylmä rinki pois persläven ympäriltä. Ei huoltopäällikönkään mukaan ole mitään määriä alettu laskemaan ennenaikaisesti vaihdetuista jakopäistä. Todellisuudessa lukumäätät ovat tiedossa, mutta ei tietenkään kerrota, kun se ei voi olla vaikuttamatta jo muutenkin huonoon maineeseen.

        En pyytänyt sinulta vuorisaarnaa, vaan pyysin, että lähtisit minulle tinkaamaan sen 12 000 € maksavan Volkkarin 7 000 €:n hinnalla.
        Tiesin sen jo edeltä, että kakkaa jauhat.


      • asiakasainaväärässäVW
        auttaisitko kirjoitti:

        En pyytänyt sinulta vuorisaarnaa, vaan pyysin, että lähtisit minulle tinkaamaan sen 12 000 € maksavan Volkkarin 7 000 €:n hinnalla.
        Tiesin sen jo edeltä, että kakkaa jauhat.

        Silloin sen VW tuotteen voi jättää sinne kauppaan


    • kivisetsorasetVW

      tieto kulkeee

      • ei.lauantaimakkaraa

        Ihminen luottaa kaikkein eniten omiin kokemuksiinsa, kuulopuheilla on pieni merkitys.
        Tämä näkyy hyvin myyntitilastoissa joissa VW on aivan ylivoimainen. VW-autoja ostetaan noin kaksi ja puoli kertaa niin paljon kuin tojoja.
        Merkillepantavaa on se että suurimmalle osalle VW:n ostajista se ei ole ensimmäinen VW vaan vanha VW vaihdetaan uuteen. Näin on kaikilla automerkeillä ja varsinkin suurimmalla ja kauneimmalla on suurin asiakaskanta jo entuudestaan.
        VW:n dominointi perustuu nimenomaan suureen massaan tyytyväisiä asiakkaita ja siihen muilla on matkaa noin miljoona kilometriä.
        Mutta siinähän itkette, riehutte ja manaatte ongelmia. VW:n autot jatkavat tekniikan kärjessä. Historiana kuusi VW:tä jotka ovat olleet ominaisuuksiltaan kärkeä ja käyttökuluiltaan edullisia. Miksi tyytyisin asiakkaana vähempään? Perässähiihtäjät erikseen.


    • kuningaslohi

      Luin tämän ketjun läpi ja lisäisin muutaman sanan. Itse olen ajellut uutena ostetulla Diesel manuaali Yetillä nyt yli 6 vuotta ja 175 000 km. Moottori, vaihteisto ja kytkin on kaikki ihan hyvässä kunnossa. Peltiremontti oviin on tehty maahantuoja kustannuksella kun alkoi ruostua. Muuten auto on aivan erinomaisessa kunnossa ja longlife öljyillä ajettu huolto-ohjelman mukaan. Kone kuluttaa öljyä saman mitä uutena elikkä 30 000 km:n huoltovälin pääsee ilman lisäystä. Joku epäili että voiko ostaa VAG:n autoja. Kyllä voi, kunhan pysyttelee erossa DSG ja TSI kirjaimista. Tosin uudet tsi:t taitaa olla taas hihnakoneita ?

      Vähän ajettuja uudehkoja DSG autoja on ihan tolkuttomasti myynnissä, kertonee siitä että ne on oikeesti huonoja. VW:n manuaalivaihteet on aina olleet kestäviä. Jos joku automaattia kaipaa kattelkaa muita merkkejä. En ymmärrä miksi autoliikkeissäkin on vain dsg:tä koeajoautoina. Olen seurannut paljonkin eri keskusteluareenoiden juttuja ja kyllä lähes järjestään dsg ja tsi vaivat pomppaa esiin.

      Ja uusi Vaggine on tulossa 2,0 TDI manuaalivaihteisena. Luultavasti sitten viimeinen vanhan mallin diesel tällä erää kun ei paljon huvita lotrata kusilekkereiden kanssa.

    • kehujameekiinaanVWskoda

      http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284

      Tieto kiirii...

    • DasRomu
      • Trolli_stop

        Elä kehtaa. Spämmääminen on Suoli24:n sääntöjen vastaista.


    • Tsikone

      Ostin juuri tsi koneisen volkkarin. On hyvä ajaa!

      • Lähti_kuin_

        Vaihdoin juuri 2011 Caddyn toiseen merkkiin. Sain hyvän vaihtohinnan ja eipä näkynyt 1.2 TSI seisovan liikkeen pihalla kuin neljä päivää.


    • dsgusapitkätakuueiVW

      Tieto kulkee ja viisas miettii minkä hankkii

    • laukeaakuplaVWskoda

      Kukapa haluaa aikapommia kukkarolle?

      Tojolla ei tarvi miettiä yllätyksiä

    • toyotakutsuuVWei
    • VWhautausmaataudi

      Syyriaan kaikki
      Usan kohteeksi

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe