Teidän kokemuksia= maito ja akne???

honey_

Eli kokemusperäistä tietoa kiitos. Itse olen huomannut vaikutusta!

22

5817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

      Onko vaikutus ollut mihin suuntaan?

      Itse vaihdoin vaaleensinisen punaseen maitoon. Iho on korjaantunut merkittävästi tosin teinn muitakin muutoksia ruokavaliooni.

    • Maitoparta

      entäs mites tummansininen maito eli kevyt maito? Sitä on tullut juotua litrakin päivässä.

    • se siitä............

      Juon lasin päivässä, enkä käytä muita maitotuotteita. Ei vaikutusta ihon kuntoon eli siltikin näppyjä pukkaa.

    • yigilh

      Mulle kaikki maitotuotteet aiheuttaa finnejä. Kannattaa jättää pois kaikki kokeeksi ainakin kuuksudeksi niin tietää.

    • Ruokavalionmuutos

      Siirryin kokonaan laktoosittomaan ruokavalioon ja akne katosi kokonaan. Kärsin koko nuoruusiän aknesta. Maitotuotteita käytetään tietämättänne ruoanvalmistuksessa. Laktoosi-intolerantikko pystyy käsittelmään pienen määrän normaalia maitoa mutta kaikki ylimääräinen aiheuttaa aknea. Sen pienen määrän ylittää helposti syömällä koulu/työpaikkaruokalassa.

      Kannattaa selvitää mistä akne tulee. Käydä kaikki ruoka-allergiat läpi. Jos suvussa on allergioita, voi johtua samoista syistä. Kokonaan laktoosittomat tuotteet ovat hyvä alku, seuraavaksi jätetään kaikki maitotuotteet, vilja-tuotteet. öljyt jne. toistetaan niin pitkään, että akne saadaan hallintaan. Hylatuotteet eivät ole sama kuin laktoosittomat. Eri valmistajilla ja merkeillä on eroa.

      • huh huh...

        Ei syödä yhtään mitään ja kuollaan nälkään, niin siihen loppuu akne.


    • Nonin

      Jos kyseessä on oikea akne eikä allergia, niin eipä ole sellaista ruokavaliota olemassakaan, joka sen korjaisi. Maitotuotteet ja viljat ylläpitävät tulehduksia elimistössä ja niistähän aknessa on kyse. Niiden pois jättäminen auttaa hillitsemään tulehduksia = aknea.

      • khjkhk

        Ei akne ole mikään "tulehduksia elimistössä" vaan ainoastaan talirauhasissa. Johtuu niiden tukkeutumisesta ja paranee kun ne avataan. Retinoidit avaavat talirauhasia tehokkaimmin.

        Maito ja maitotuotteet kyllä pahensi minullakin aknea mutta nyt pitkän (2 v.) Differinkuurin jälkeen juuri mikään ei enää vaikuta.


    • ei leipää

      Voiko vaasan ruispalat aiheuttaa aknea? viljaa on siinäkin

    • ei vitsi mitä tää on

      Ai leiväs onkin viljaa...

    • fongehungmei

      Itse kiinnitin huomiota maitoon vasta edesmenneen äitini myötä kun aloin huomaamaan hänellä valkoisia näppyjä loppuvaiheilla. Hän oli aina puhunut maidon hyödystä ja että kalsiumia saa "vain" maidosta tarpeeksi. Myös juustoa kului jonnin verran.

      Itsekin olin varsinkin jugurttien suurkuluttaja ynnä muut samat perustuotteet mitä maidosta saa.
      Näillä eväillä sitten 15vuotiaana puhkesi paha akne ja epätoivoissani sitten kävin kaikki mahdolliset voiteet (esim brevoxylillä polttelin ihoa aika railakkaasti) ja jokasen vitamiinin ja luonnontuotteet.

      Vasta noin vuosi sitten tajusin kokeilla poislukea ruoka-aineita yksi kerrallaan ja testata mikä vaikuttaa, gluteenittoman jälkeen sitten muistin äitini tapauksen ja maito oli se ongelman juuri lopulta. Ja aika tarkalleen kaikki maitoperäinen mitä tähän asti testannut olen, eli saa syynätä hieman ettei vahingossa jostain tule maitoa eri ainesnimikkeillä. Joskus olen sallinut kakut itselleni tietäen että saatan joutua pari päivää kärsimään jostain pahkurasta.

      Eli tämä ja vielä tarpeeksi vettä jotta iho pysyy elinvoimaisena niin luulen että monelle löytyy ratkaisu tuosta. Muistutan vaan olemaan tarkkana koska joissain tapauksissa tosiaan keho ei siedä mitään maitoperäistä ja pitää eliminoida sen saanti aivan absoluuttisesti. Pieni tutkimus näistä lähteistä ja itsehillintä vie pitkälle.

    • dffdfddd

      Maito tuotteet nyt on suurimmalta osalta paskaa mutta ei ne kyllä aknea itselle aiheuta

    • kokeile.

      Yli puolet maailman väestöstä ei juo maitoa ja heidän luustonsa on hyvässä kunnossa.

      Kalsiumia on lähes joka ruuassa.

      Ravinto todellakin vaikuttaa ihoon.

      Jätä viljat tai maito ja koklaa kumpi sen aknen aiheuttaa.

    • viljaton pöytä

      Nujerra akne!
      http://www.nujerraakne.fi/

      Aknesta voi parantua!
      https://www.booky.fi//tuote/varpu_tavi/aknesta_voi_parantua_/9789529993383?kb=1&gclid=CMCJuKHA1rgCFaV4cAodvDMAjg


      Kuuntele alla oleva ohjelma:
      03.11.13
      Osa 1/5 (5:31)
      Osa 2/5 (5:20)
      http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/

      Myös liiallinen hoitaminen on haitaksi iholle.

      Monet kosmetiikkatuotteet on niin täynnä hajusteita ja kemikaaleja, että vain pahentavat oireita.

      Toinen on ruokavalio, millä on todellakin hirveesti merkitystä, miten iho voi. Iho on ihmisen suurin elin, joten EI ole ihan sama, mitä suuhunsa laittaa, vaikka niin kuvittelisi.

      Ja ehdottomasti synteettiset monivitamiinit pois ja VILJAT!
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

      Antioksidantit aknen hoidossa
      http://www.raikasweb.com/antioksidantit-aknen-hoidossa

      Suomen kasveissa on monia ihonkin ravintoaineita!
      http://personal.inet.fi/koti/magge/iho.pdf


      Meikkivoidetta tai puuterii en laittais ku se vaan tukkii ihohuokoset, vaikka mainokset mitä lupaa.

      Meikkaa silmät, niin mielestäni riittää ja antaa ihon hengittää.

      Kesällä voikin ruskettaa kasvojaan, niin vielä vähemmän tarvii meikkivoidetta tai puuteria.

      Vettä janoon 1,5-2 litraa päivässä. Aloita aamusi vedellä 5-8dl.

      "Yksi helpoimmista ja nopeimmista tavoista vähentää elimistösi kuormitusta on vaihtaa kaikki käyttämäsi kosmetiikka mahdollisimman puhtaisiin, luomulaatuisiin tuotteisiin.

      Kylmäpuristettu kookosöljy ja laadukas aloe vera-geeli riittävät lähes kaikkiin mahdollisiin tarpeisiin ihonhoitoon liittyen. Samalla kuormitat vähemmän sekä omaa elimistöäsi, että luontoa. Ja säästät todennäköisesti vielä rahaakin."

      https://www.facebook.com/sundviksami





      Itse käytän rasvaiselle iholleni näitä enkä mitään muuta.

      http://www.lumene.com/fi/kasvot/deep-cleansing-gel-cleanser

      http://www.lumene.com/fi/kasvot/ihohuokosia-supistava-kasvovesi

      löytyy citymarket edullisesti

      EI RÖÖKII

      Ainoastaan uinnin jälkeen iho kuivuu, kun käyn kuumassa suihkussa. Ja sen jälkeen laitan Aqualan L voidetta (apteekista halvalla). Marketissakin on vastaavia hajusteettomia ja allergiatestattuja esim. Erisan ja LV

    • onnistunut

      Vanha ketju, mutta pitkä riesa.

      Itse jätin käsitellyn maidon kokonaan pois, eli sen mitä saa kaupasta. Ainoastaan vähän juustoja harvakseltaan ja raakamaitoa joskus.

      Viljat jätin täysin.
      Ainoastaan opittu tapa mupata leipää ja makaronia kilotolkulla.

      Ruuan lisukkeena käytän kasviksia.
      Jos ei viitsi suuremmin laittaa, niin edes pakaste vihanneksia.

      Sokeriakaan en suosi, ainoastaan mitä hedelmistä tulee.

      Itsestä tuntuu, että suurimmat vaikuttajat olivat maito ja vilja.

      Nyt ei ole mitään riesaa. Suosittelen yrittämään.

    • omakokemus

      Minulla auuttoi se, kun aikoinaan vaihdoin rasvattoman maidon kevytmaitoon. En käytä mitään rasvattomia tuotteita, koska ne on niin käsiteltyjä eli niissä on jotain ihme hormooneja. Kokeilin kerran pari kuukautta ilman maitoa ja en huomannut eroa. Iho kuitenkin meni paremmaksi, kun jätin rasvattoman maidon.

    • aknetosikauan

      En ole huomannut vaikutuksia maitotuotteiden pois jätöstä muuta kuin että vatsa ja keho voi huomattavasti paremmin, jonka vuoksi siirryin maidottomaan ruokavalioon.
      Käytän tilalla maidonkorvikkeita, mutta huomattavasti vähemmän mitä käytin maitotuotteita.
      Ehkä ruokavalio sisältää muita aknen suhteen ongelmallisia ruoka-aineita. Kevytmargariinit olen vaihtanut vähälisäaineellisiin voi-rypsiöljy-seoksiin, jotka uskon olevan hieman parempia iholle. Puhdasta voita en valitettavasti osaa käyttää leivän päällä.
      Leipää en syö säännöllisesti ja nykyään vain kauranäkkäriä. Olen vähentänyt sitäkin aknen vähenemisen toivossa, mutta ei tähän paljon ole mikään ruokavaliomuutos auttanut. Suklaan nyt tiedän olevan pahin akneni vihollinen ja sen välttämisestä on selvimmät hyötynsä.

    • hoobb90

      Minulla oli koko teini-ikä keskivaikea/vaikea akne, join silloin päivittäin rasvatonta maitoa. Sitten parikymppisenä kun muutin pois kotoa niin maidon juominenkin jäi kun ei jaksanut ostaa sitä aina kaupasta. Silloin loppu myös hormonaaliset näpyt. Ajattelin että johtui siitä kun teini-ikä ohi tms. Nyt joku aika sitten ostin taas maitoa(rasvatonta) join pari päivää ja taas tuli hormonaalisia näppyjä(eli niitä isoja kipeitä:( ) Sitten vasta luin että maitokin saattaa vaikuttaa akneen. En muutakaan selitystä keksi. Maitotuotteita pystyn syödä normaalisti ilman vaikutusta ihoon. Juustoa melkein joka päivä. Viljoja syön myös. Ainut mikä näpyt aiheutti oli siis nimenomaan maito! KOkeilkaa ihmeessä jättää viikoksi pariksi pois! Kevytmaidosta en osaa sanoa kun join vaan tuota rasvatonta.

      • Juuliatee

        Mulla kans taitaa olla sama tilanne. Koko nuoruuden ja aikuisiän olen kamppaillut aknen kanssa. Ei kovin paha mutta kipeitä näppyjä tulee eikä ikinä iho ole ollut kokonaan näpytön. Antibiootteja(tetrasykliini) voiteita sinkkiä ja kaikkea muuta paitsi roaccutania olen kokeillut. Olin juuri puoli vuotta ulkomailla ja en juonut tuona aikana lainkaan maitoa. Söin juustoja ja join take away kahvia maidolla. Saksassa ne juustot ja kahvimaito on ns sitä oikeeta tavaraa. Käsittelemättömiä ja todella rasvaisia. Söin myös tuona aikana suklaata ja bisseä tuli kans paljon juotua. Mulla katos kaikki näpyt. Ihan kokonaan. Ei ikinä oo ollut niin silee ja hyväkuntonen iho. Nyt kuitenkin oon viikon vertan ollut taas suomessa ja kipeitä otsafinnejä on ilmaantunut. En keksi yhtään mitään muuta kuin laktoositon rasvaton maitojuoma ja ehkä raejuusto. Seuraavaksi heivaan noi kokonaan mun ruokavaliosta. Saapa nähä palaako iho hyvään kuntoon taas.


    • minun_mielipide--

      Viljatuotteet aiheuttaa paljon erilaisia kroonisia sairauksia, iho ongelmia, astmaa, parkinsonin tautia ja ties mitä.
      Näistä on kirjoitettu paljon ja vaihtoehtohoito tietoa on saatavilla, mutta jostain syystä ihmiset tykkää kokeilla kaikenlaisia lääkkeitä.
      Kaikkein yksinkertaisinta olisi alkaa noudattaa vähähiilihydraattista ruokavaliota, mutta tuntuu joillekin olevan kertakaikkiaan ylivoimaista.
      Ei siinä menetä mitää, jos kokeilee kuukauden pari. Tulos saattaa yllättää.

    • dr_Ell

      Voi voi mitä höpö tarinoita ja uskomuksia taas levitellään,itse en ole juonut maitoa 10 vuoteen ja iho on aivan yhtä huonossa kunnossa kuin ennenkin...
      Akne vulgaris(normaali-akne) on hormonaalinen sairaus joka kiihtyy murrosiässä tai esim. Ehkäisyyn käytettynä hormoonilivalmisteina, ravinnolla on lähes kaikkien tutkimusten mukaan hyvin pieni vaikutus aknen aktiivisuuteen. punk,slut.period....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3067
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      545
      2922
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2105
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1952
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1761
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1502
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1247
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1198
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1162
    Aihe