PREPAID Mastercard , Kokemuksia?

nuorisolle

http://www.viabuy.com/features/embossed-prepaid-mastercard.html

Kyseessä on siis Mastercard kortti.
Kortille voi siirtää rahaa esim. omalta tililtä SEPA-maksulla.

Tarkoitus on lähteä ulkomaille matkailemaan ( eurooppaan) ja tuo kortti kuulostaa olevan mainio matkalle. Minulla on nykyään pelkkä Osuuspankin _visa electron_ - kortti, jota useat paikat eivät ulkomailla välttämättä huoli maksamiseen.
Luottokorttia minulla ei vielä ole, koska en omista vakituista työsuhdetta.
Tuo linkin Prepaid Mastercard vaikuttaa olevan hyvä ulkomailla asioimiseen ja maksamiseen (ravintola, kaupat, hotelli jne), koska Mastercard ominaisuudet ovat paremmat kuin visa electronilla.
Mikäli tuon kortin hankin ja se katoiaisi, niin kortilla on rahaa se summa, jonka olen sinne siirtänyt. Ajattelin että voisin siirtää kortille matkan aikana muutamia kertoja pienempiä summia kerrallaan.
Korttia hankkiessa pitää valita valuutta. Omalla kohdallani se olisi EU, mikä soveltuu hyvin euroopan euromaissa matkustamiseen.

Haluaisin mielipiteitä, kannattaako kyseessäoleva kortti hankkia?
Kokemuksia?
Maksut ovat noin 30e/vuosi & kyseessä on kolmen vuoden sopimus yht. noin 100e/3 vuotta. Hinta on minulle ok, koska Mastercard ominaisuudet peittoavat visa electronin mennen tullen.

- Kiitos -

45

11490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BancaBanca

      Kortti 'matkii' aitoja kortteja kohokuviolla mutta mitä löytyy MG / chip, pakkovarmennusbitti ?

      Jos haluat matkalle kortin joka toimii niin tämä. Ohjelmana Credit,
      vaikka on MasterCard toimivuus on Maestro luokkaa (=Visa Electron)
      eli ei toimi kuin missä On-Line pelaa, eli junat/lentokoneet/laivat ei. Lisäksi
      kortti on PIN only, eli tunnusluku tarvitaan aina, signature hylätään.

      LINK:
      http://bit.ly/IKbpz4

    • ihminen1

      Itse kans katselin noita kortteja, onkos kellään kokemusta sellaisesta kun Airo Mastercard? Onko täysin kusetusta vai ihan toimiva kortti? Entäs paljonko kortissa on siirtorajat?

      • varokaa kusettajaa

        Airo mastercard on täyttä huijausta poliisilla on jo se Turkulainen jannu tiedossa taitaa olla samanlainen huiputus kuin pyramidihuijaus


      • rtyuioame
        varokaa kusettajaa kirjoitti:

        Airo mastercard on täyttä huijausta poliisilla on jo se Turkulainen jannu tiedossa taitaa olla samanlainen huiputus kuin pyramidihuijaus

        Aloittajan kannattaa hankkia mieluummin Skrill (vuosimaksu 10€) tai jokin muu tunnettu prepaid mastercard.

        Ohjeita löytyy mm. täältä:

        http://rahapussi.blogspot.fi/


      • PaziPa
        rtyuioame kirjoitti:

        Aloittajan kannattaa hankkia mieluummin Skrill (vuosimaksu 10€) tai jokin muu tunnettu prepaid mastercard.

        Ohjeita löytyy mm. täältä:

        http://rahapussi.blogspot.fi/

        samaa mieltä. kannattaa ennenmin otta Skrill. Varsinkin nyt kun myöntämisen hoitaa PaySafe, on kortti alkanut toimia ihan vimpan päälle.


      • älä_ota_blogia_muualta
        rtyuioame kirjoitti:

        Aloittajan kannattaa hankkia mieluummin Skrill (vuosimaksu 10€) tai jokin muu tunnettu prepaid mastercard.

        Ohjeita löytyy mm. täältä:

        http://rahapussi.blogspot.fi/

        "rtyuioame / 4.12.2014 5:58

        Ohjeita löytyy mm. täältä:

        http://rahapussi.blogspot.fi/"

        vaan eipä löydy !

        Sensijaan tulee tällainen virheilmoitus:

        "Blog has been removed
        Sorry, the blog at rahapussi.blogspot.com has been removed. This address is not available for new blogs."

        Itse en perustaisi MITÄÄN blogia *.blogspot.com tai *.blogspot.fi -osoitteisiin !

        Syy: Tuon blogspot.com ja blogspot.fi -osoitteiden omistaja (Googleko ?) poistaa mielivaltaisesti blogejaja estää uusien blogien perustamisen samalla osoitteella !

        Joten:

        Miksi yleensäkään perustaa blogia?

        Parempi ITSE varata oma domain -nimi ja laittaa haluamansa sisältö sinne.

        Silloin ei kenenkään pitäisi noin vaan tulla poistamaan sivua.

        Ainoa poikkeus tähän on, jos sivustoa käyttää rikollisiin tarkoituksiin, silloin sivu voidaan poistaa oikeuden päätöksellä, mutta tällöin domainin omistajalla on oikeus edustaa itseään oikeudessa joko itse tai palkkaamalla asianajajan.

        Sensijaan nuo netin blogipalvelut, joissa blogin pitäjä ei itse ole domain -nimen omistaja, niiden heikko puoli on juuri tuo mielivaltainen sensurointi.

        Kyllä omille domain -nimille, EI 3nnen osapuolen blogeille.


    • eilif

      Palautan threadin ajan tasalle..

      Elikkä ite tilasin juuri kortin tuolta.. Pitääpä testata kun saapuu..

      • auts1

        Prepaid master maksaa 10e vuosi, on toiminut monta vuotta ihan kaikissa indokiinoissakin, ei tosin kaikkialla Suomessa. Ei aina kannata tilata ensimmäisestä mainosbannerista.


    • gfhkr84

      Skrill mastercard olis vaan 10€ vuosi, itselläni on se. Ei muuta vikaa paitsi että ei toimi bensa-automaatilla.

      • rismies

        mikään prepaid ei toimi bensa-autommatilla


    • backwards

      Prepaid kortti. Mikä se on? Yritin kuukeloida mutta en päässyt niistä selvityksistä jyvälle ko. korttimuodon varsinaisesta tarkoituksesta.
      Pre viittaisi jotenkin eteen päin tai etukäteen.

      En viitsi kyllä kysyä pankistakaan.

      • BancaBanca

        "Prepaid kortti. Mikä se on? Yritin kuukeloida mutta en päässyt niistä selvityksistä jyvälle ko. korttimuodon varsinaisesta tarkoituksesta."

        Siis Prepaid kortti, lataat kortille saldoa vaikka 10€ verkkopankista ja sitten kortin käyttövara on tuo 10€ jos muuta saldoa ei ole pohjalla. Kortti kertoo maksujärjestelmälle olevansa CREDIT kortti joka vaatii pakkovarmennuksen.

        Kortin idea on tarjota MasterCard heille jotka sitä eivät muuten saa. Toimii
        hyvin verkkokaupoissakin, Amazonillakin. Jotkin firmat harjoittaa geo-blockia kuten Symantec / Sony mutta ampuvat omaan jalkaansa tuolla.

        Kortin saa ainoastaan tilaamalla sen SKRILL sivuston kautta: http://bit.ly/IKbpz4


    • vittu1

      Viabuy mastercard on täysi kusetus. Kokeilun vuoksi siirsin vähän rahaa Viabuylle ja kas kummaa asiakaspalvelu lakkasi toimimasta ja rahat katosi.

      • viabuycustomer

        Olitko maksanut korttimaksun jo kun rahasi katosi Viabuylta?

        Mitä tarkoitat, että asiakaspalvelu lakkasi kokonaan toimimasta?

        Kun siirrät rahaa sinne niin ensimmäisestä talletuksesta otetaan se vajaan 90 euron 3 vuoden sopimusmaksu. Tämä lukee selkeästi Viabuyn sivuilla.

        Itse olen käyttänyt puolisen vuotta ilman ongelmia. Siirrän rahaa sinne aina sen määrän kun aina koen tarvitsevan. Kortilla pystyy tekemään luottokorttijutut jotka eivät debit/electron korteilla onnistuisi.


      • kuluttajat tarkkana
        viabuycustomer kirjoitti:

        Olitko maksanut korttimaksun jo kun rahasi katosi Viabuylta?

        Mitä tarkoitat, että asiakaspalvelu lakkasi kokonaan toimimasta?

        Kun siirrät rahaa sinne niin ensimmäisestä talletuksesta otetaan se vajaan 90 euron 3 vuoden sopimusmaksu. Tämä lukee selkeästi Viabuyn sivuilla.

        Itse olen käyttänyt puolisen vuotta ilman ongelmia. Siirrän rahaa sinne aina sen määrän kun aina koen tarvitsevan. Kortilla pystyy tekemään luottokorttijutut jotka eivät debit/electron korteilla onnistuisi.

        Homma ei toimi poliisi on jo kirjannut 90 ilmoitusta


    • Ilpo Rahikka

      Tästä kaverista on jo ilmoitettu poliisille hommaa pyöritetään Turusta
      Tyyppi on ominut Mastercardin logon millä tekee näitä huijauksia tulee varmasti kalliiksi kun Mastercard vaatii multikorvaukset tavaramerkkinsä anastamista huijauksiin

    • Varo huijareita
      • Skrillinhuijaama

        Skrill jäädytti rahana. Onneksi vain 10€.
        Olen käyttänyt sitä muutaman kerran nettiloton maksamiseen
        eikvätkä summat ole olleet kuin korkeintaan parikymppi.
        Edes siirto omalle pankkitilille ei onnistu. Olen ottanut yhteyttä asiakaspalveluun kolme kertaa.
        Ensimmäisen kerran 4. tammikuuta. Ei mitään vastausta.
        En suosittele.


      • huhheijaa

        10 e on vuosimaksu mikä on otettu tililtäsi.


    • eilif

      Hyvin on toiminut tähän asti..

      Hieman typerää on tosin se, että ensimmäinen talletus kortille pitää olla 90€ mikä menee heti nollille koska se käytetään automaattisesti kortin vuosimaksuihin.. Tästä ei kerrota tarpeeksi selkeästi.

      Vasta tämän 90€ jälkeiset talletukset voi käyttää kortilla maksamiseen.

      Viabuy on yksityinen pankki irlannissa joka nähtävästi tekee yhteistyötä PPRO Financial yrityksen kanssa maksujen käsittelyn osalta. Ei tosiaankaan mikään hämäräheppu Turusta kuten ylemmällä sanottiin.

      Sen verran pitää sano kyllä, että todella huono asiakaspalvelu, ja kortin sulkeminen on naurettavan vaikeaa, joten kannattaa pitää hyvin tallessa ettei varasteta.. Yrityksen toiminta täyttäisi melkein petoksen tunnusmerkit suomessa mistään ei tiedoteta, yhteydenotto on lähes mahdotonta ja korttia ei jostain syystä saada suljettua vaikka asiakas ottaisi yhteyttä jopa 5-kertaa asiasta.

      Sen verran omituinen myös tuo tilaisprosessi etten todellakaan suosittele korttia niille jotka odottavat että kaikki menee ilmoitetun prosessin mukaisesti tai niille jotka eivät siedä vastoinkäymisiä tai virheitä prosessissa.

      Ottaen huomioon, että kyseinen taho printtaa ja toimittaa sinulle aidon Mastercard kortin millä tahansa nimellä tai nimimerkillä, niin kyseinen toiminta (tai sen vajaus) oli kyllä hyvin odotettavissa.

      Kun kortti on vihdoinkin aktivoitu ja, saat (jostain kumman syystä) 4-numeroisen PIN-koodin puhelimeesi tekstiviestillä.

      Kortilla ei voi maksaa joissain vanhemmissa päätelaitteissa koska sinun pitää valita kieli ennen pin-luvun syöttämistä ja tämä ominaisuus sitten jumittaa vanhemman päätelaitteen pikkuliikkeessä. Kaikissa isomman ketjun paikoissa kortti sekä kielen valinta toimii varmasti. (R-kioskit, Siwat, ruokakaupat, Huoltoasemat, jne..) kaikkein pienimmissä pizerioissa tai torikaupoissa ongelmia taas voi syntyä juuri tuon jumittavan kielenvalinna kanssa.

      Kokonaisarvosana 8/10 kortin toimivuudeltaan
      Kokonaisarvosana 4/10 tilausprosessiltaan

      • eilif

        eli toisinsanoen ainoa syy valita Viabuy on:

        Verkkopankkiominaisuudet sivulla viabuy.com
        Saa valita minkä tahansa nimen/nimimerkin/sanan korttiin haltijan nimeksi.
        Jokseenkin epäilyttävä/anonyymi prosessi kortin tilauksessa mikä taas sopii taas hämärähepuille.

        Joten ellet kuulu ylempiin kohderyhmiin, suosittelen että valitset Skrill kortin tämän sijasta.


    • toimii kumpikin

      Itselläni ei ole ollut ongelmia Skrill-kortin eikä Viabuy kortin kanssa, ja mielestäni tuo 90e maksu oli selvästi mainittu koska se ei missään vaiheessa ollut epäselvää että ensimmäinen talletus pitää olla vähintään 90e. Tilauskin meni samalla tavalla kuin muut prepaid-kortti tilaukset, ehkä näissä on eroja tapauskohtaisesti.

    • yep
    • ViaShite

      Nyt tuli eka "mielenkiintoinen" ongelma VIABUYN kanssa. Puoli vuotta toiminut kuin unelma, paitsi ei tietty toimi niissä paikoissa missä ulkomainen Mastercard ei toimi. Esim, suomalaiset verkkokaupat... ST1 yms yms.. onnea vain turistit!

      Mutta nyt tuli sellainen ongelma että VIABUY saa pitää tunkkinsa. Tilillä piti olla vielä yli 60€ katetta. Tein normaali ostosta kaupassa ja ilmoitettiin että myyntikielto. VIABUYn sivulla ilmoitetaan kortin saldoksi -48,58€, mutta mitään tilin siirtoa ei näy. Kun laskee sieltä datasta niin pääsee tuohon yli 60€ katteeseen. Olen yrittänyt olla nyt 5 päivää yhteydessä heidän asiakaspalveluunsa ja kerran olen saanut jonkun halvatun lomakkeen mikä muka pitäisi täyttää, mutta siinä ei mitään ongelmaani liittyvää kohtaan. Tuntuu kuin robotti hoitaisi heidän asiakaspalveluaan.

      EN SUOSITTELE VIABUYta kenellekkään enään ikinä. Huijareita koko tynni!

    • MrSuperAlzu

      Tilasin VIABUY kortin jo kauan kauan siten ja nyt jostain syystä he ottivat s-postitse yhteyttä että kortti on matkalla minulle...en ole sitä vielä aktivoinnut ja pohdin että kannataako ollenkaan?!
      Täällä nyt itsekin luen näitä kommenttejä ja koitan saada edes jotain selville ;-)

    • ExSkrill
      • tyytyväinenkäyttäjä

        Olen ollut tyytyväinen Nettellerin prepaid masteriin toimii suomessa kaikkialla lukun ottamatta vanhempia bensa-automaatteja. Mut muuten ihan joka paikassa on käynyt. Suosittelen.


      • velkavelka
        tyytyväinenkäyttäjä kirjoitti:

        Olen ollut tyytyväinen Nettellerin prepaid masteriin toimii suomessa kaikkialla lukun ottamatta vanhempia bensa-automaatteja. Mut muuten ihan joka paikassa on käynyt. Suosittelen.

        Minulla on myös Netellerin mastercard ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen. Toimii Suomessa ja maailmalla, tilisiirrot kätevät ja nopeat omalta pankkitililtä. Sillä on hoitunut mm. hotellien security depositit, rahan nosto nautomaatista, nettiostokset ja käyttö kaupoissa. Minäkin suosittelen!


    • ohjeisttusta

      Tässä ikäviä kokemuksia Viabuyn käytöstä rahansa sinne on monet menettäneet eikä Suomessa poliisi puutu tälläisiin huijauksiin.


      http://forums.moneysavingexpert.com/showthread.php?t=5018707

    • Terve247

      Toimiiko jos ostaa R-kioskista?

    • Pelkään

      Onkohan tää luotettava Mastercard itselläni on se mut en ole vielä tallentanut 90e

    • Defaisti

      Mielenkiintoinen kortti. 90€ ei ole paha hinta kolmesta vuodesta. Mielenkiintoa lisää se että se ei ole luottokunnan kortti eikä sitä tarvitse liittää muuhun tiliin.
      Saattaa olla että velalliset ja Kelan asiakkaat keksivät laittaa palkka ym tulonsa sinne. Tämä mahdollistaa huijareille hyvän elämän.

    • KristianKoskensaalo

      Maksoin sen 90€ ja kortti heräsi olmeisesti henkiin, tosin siellä ei ole vielä saldoa. Yritin laittaa parikymppiä saldoa, mutta ilmoitti siirron minimiksi 58€ ? Uskaltaako sinne laittaa? Laitoin asiakaspalautteen, että haluaisin peruuttaa siirron, automaatti vastasi -Ottavat pian yhteyttä. Oli toinen kysymys, mutta palvelin vastaa, ettei sähköpostiosoite ole enää voimassa... Hmmm...

    • masterhoax

      mulle tuli postissa toi viabuy, kokeilin netflix:n aktivoinissa. hylkyyn meni. Onko hoax vai mikä mättää ?

    • Anti.sitte.olla

      Miksi sekin pitäisi linkata muuhun korttiin, ehdoilla, joista ei saa mitään selvää? Lopetin hakemuksen laatimisen, kun vaadittiin toisen kortin tietoja. Siihen meni prepaid idea

      • Anti.sitte.olla

        Pitäisi saada kortti, jonka kautta ei ole mahdollista rosvota muuta, kuin kortin taakse on talletettu etukäteen


    • prepaid

      onko kellää kokemusta prepaid matercar kortista mastercar netti sivulla on lista pankeista siinä on kaikki suomessa toimivat pankit kävin nordeassa kysymässä tuosta prepaid kortista niin vastaan ottaja virkailija tyrmäs heti ettei sellaista kortia ole olemassa onko tämä kortti niin uusi asia ettei pankissa tiedä siitä mitää onko kellää nordeasta hankittua prepaidmastercar kortia kun ärrältäkin saa aktian prepaidin

      • Reisdumies

        Ei ole uusi asia, vaan on ollut vuosia käytössä. Toki ne voi noin sanoa, jos itsellä ei ole tuota tarjolla, eikä muiden kortteja haluta mainostaa. Itselläni oli vuosia Skrillin (entinen Money Bookers) kortti vuosia ja oli ulkomailla halvempi nostaa rahaa kuin Suomalaisen pankin kortilla. Maksut kuitenkin jossain vaiheessa nousi niin paljon, että lopetin tilin. Nyt olen harkinnut tuota saksalaista n26.com korttia.


      • Hfyyjbb

        N26 toimii ulkomailla ja suomessa yhtä hyvin kuin suomalaiset kortit eikä tilin perustaminen käyttö maksa mitään.


    • matkaansassiin
      • Anonyymi

        MIten sellainen käy, jos myyn jollekkin tavaraa. Pystyykö hän maksamaan sinne ?
        Ja mikä mahtaa olla järkevin.
        T Luottotiedoton


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIten sellainen käy, jos myyn jollekkin tavaraa. Pystyykö hän maksamaan sinne ?
        Ja mikä mahtaa olla järkevin.
        T Luottotiedoton

        :MIten sellainen käy, jos myyn jollekkin tavaraa. Pystyykö hän maksamaan sinne ?
        :Ja mikä mahtaa olla järkevin.
        :T Luottotiedoton

        Helppoja kortteja N26. Ilmainen MasterCard Debit & Saksalainen pankkitili.
        Maksu tilille käy normi tilisiirtona (SEPA), maksut Saksaan pitää olla
        hyväksyttyjä. 5 nostoa EU alueelta ilmaiseksi.

        https://n26.com/en-eu/ Käytä referenssikoodia: mikap7557 liittymislomakkeeseen. web pankki apps:n rinnalla löytyy.
        ##
        Revolut, kasa tilejä haluamistasi valuutoista, Euro tulee oletuksena paikallisilla
        pankkitiedoilla (USA, Sveitsi, UK...). Kortti joko Visa tai MasterCard.
        Tilinumero (IBAN) Britteihin. Tämä on monivaluutta kortti, joka on tarkoitettu matkailijoille, toimii ihan Sale / Alepa / Prisma korttina jos S-Pankki haluat
        rinnakkaispankin. Käyttöliittymä vain apps kautta.
        ##
        revolut.com/referral/mika3yviv linkin kortin saatavilla kortti ilmaiseksi
        jos tähdet oikeassa asennosta.

        ##
        TransferWise multivaluutta kortti kuten Revolut. IBAN Euro tili Saksaan. USA / UK myös paikallisin tilitiedoin. MasterCard Debit kortti. Halvinta käyttää MasterCardilla , tilisiirot maksaa.
        Tämä on monivaluutta kortti, joka on tarkoitettu matkailijoille, toimii ihan Sale / Alepa / Prisma korttina jos S-Pankki haluat
        rinnakkaispankin.
        Web interface löytyy App:n kanssa.
        ***
        https://transferwise.com/a/mikap36


    • Anonyymi

      Likipitäen kaikkialla käy Visa Electron. Ainoastaan lentokoneet, hotellit, autonvuokraus, laivojen vakuusmaksut (ulkomaisilla risteilyillä) pyydetään luottokorttia. Käykö tuo paysafe Mastercard siinä?
      Onko kellään tietoa?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      357
      4086
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1507
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      200
      1287
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe