postin hammasklinikka tampeeella aivan luokaton

pettynyt rouva 71

Aivan uskomatonta puoskarointia on postin hammasklinikalla,pistän kyllä boikottiin kyseisen lafkan ja samaa suosittelen kaikille muillekin.Puudutusta käytetään kitsaasti,heti aletaan poraan vaikkei ole edes puutunut.karmeeta kun sanotaan että ei siitä oikein hyvä tullut,piti pistää kuulemma väliainetta,vaikka olisi pitänyt juurihoitaa ,ja sitten sanottiin että yritä nyt tuolla hampaalla sitten pärjäillä.Paikkausta kanssa tekivät,paikka kesti kuukauden,siitä koko ajan rapisi jotain pois,kunnes lopulta halkes koko hammas.Otan kyllä mission että levitä mahdollisimman monelle tutulle ja tuntemattomalle että postin hammasklinikalle ei ole menemiästä,ammattitaidotonta porukkaa löytää sieltä.

81

9370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ty783

      Höpö höpö.

      • Järkyttynyt

        Minä sain oudon tulehduksen suuhuni, suu oli vereslihalla 2 viikkoa ja jouduin käymään TAYS:ssa allergia-tutkimuksissa, ei löytynyt allergiaa, eli mistähän johtui? En kyllä uskalla sinne enää mennä!!!


    • kiart78

      juu tuttua.olen itsekin käynyt kyseisellä klinikalla ja saanut hieman huonon kuvan heidän toiminnastaan.eipä varmaan sinne kannata jatkossa mennä.

    • ghhgg

      Itsellä jäi kyllä kans niin huono maku paikasta.. hammaslääkäreiden kanssa on kyllä niin tuuripeliä milloin tulee hyvä vastaan..

    • pettynyt rouva 71

      Ja sen vielä sanon tästä aiheesta että mikä ihme vimma ja kiire on alkaa heti poraan vaikka ei ole puudutus lähtenyt vielä pelaamaan??Ei voi ymmärtää,mitä pointtia on että sattuu ja silti joutuu maksamaan turhasta puudutuksesta?Siellä ilmeisesti niin tiukalle vedetty ajat ettei lääkärit kerkee odottaa että puudutus alkaa vaikuttamaan.Ja tosiaan yks lääkäri siellä sitten paikkaa edellisen virheitä ja tohelointeja.

    • hhhxvbnn

      Onko tämä nykyään Itellan hammasklinikka.

      • Kusti1

        ...ja sielläkin on väkeä vähennetty korkeammin palkatusta päästä.


    • jjiikkasspppa

      tutustuin kanssa postin klinikkaan ja aika sekavaa on meno siellä.lääkäri ei edes löytänyt tietojan koneeltaan!!!uskomatonta sohellusta...

    • lostark

      ei lääkäri löytänyt tietoja koneeltaan?aika uskomatonta.ei varmaan osaa kirjoittaa sitten nimeäänkään oikein.anyways,itsestä tuntuu että yksityisten hammaslääkäreitten hehkutus on täyttä sontaa,siellä on kiire,juosten kustu-meininki yksityisillä,taitaa kunnallinen olla varmempi valinta loppupeleissä.

      • Postarilla.käynyt

        Siis Postin hammasklinikallahan on samojen lääkäreiden kuin yksityisenä, aikoja kaupungin ostopalveluna. Ostopalvelun hoito on tietenkin edullisempaa.
        Ihan hyvää hoitoa olen saanut. Ainoa harmi on, että lääkäri vaihtuu jatkuvasti, mutta jos tilaa ajan tietylle hammaslääkärille, niin silloin pääsee samalle, paitsi että voi mennä aika pitkälle vastaanottoaika. Jotkut lääkärit ovat kai halutumpia ja näin ollen vaikeampi saada aikaa.


      • Timppa339

        Itsekin olen hyvää hoitoa siellä saanut. Ihmetyttää nämä negatiiviset kommentit, kilpaileva firma asialla?


    • en vaan ymmärrä

      Kävin siellä puoli vuotta sitten, hampaat paikattu mutta viilentää nytkin vielä kun juon vettä!!! Enkä uskalla syödä mitään jogurttia tai jäätelö. Soitin sille ajanvaraus numeroon, joku nainen vastaisi että he eivät kerkee vastata puhelimeen,haluanko jäädä viestin tai soitanko myöhemin. En ymmärrä että jos eivät ihan oikeesti kerkee vastata puhelimeen,miksi vastaisi!!

      • 3 pinnan "paikka"

        Joo, pari kertaa on tullut nyt käytyä ko. paikassa. Havaintoina voin kertoa, että ensinnäkin tilat on ihan ok, mutta aikaa ei meinaa saada mitenkään varattua, siellä puhelin soi jatkuvasti, eikä läpi pääse.

        Onnistuin saamaan ajan, kun kävelin paikanpäälle ja varasin tiskiltä ajan. Olin pari päivää yrittänyt soittaa, tuloksetta!

        Kun siihen tiskille pääsiin, niin kyllähän siinä joku jatkuvasti vastasi puhelimeen, eli kiirettä näkyy kovasti olevan.

        Toinen huomio on siinä, että listoilla näkyy paljon virolaisia hammaslääkäreitä. Itselleni sattui ihan hyvä ja huolellisen tuntuinen (erikoishammas)lekuri. Muotoili kulmahampaan uusiksi muovipaikalla, eikä sitä kyllä aidosta erota. Eikä tuo operaatiokaan ollut erityisen kallis, verrattuna esim. Oralin super-kalliisiin maksuihin. Toki konsultaatiokäynnissä oli erik.hammaslääkärin veloitus. (N. 70 euroa). Koko operaatio oli yhteensä 146 euroa.

        Varmaan joka asemalla on eritasoisia hammaslääkäreitä ja varmaan jokaiselle voi sattua jotain lipsahduksia.

        Ruuhkan syyksi veikkaan suht huokeaa hintatasoa virolaisten lääkäreiden paljouden takia. Täältä ei tule myöskään mitään 15 euron toimistomaksuja tai 13 euron laskutuslisiä, kuten Oralilla tulee.


    • en halua sinne enää

      Samaa mieltä. Itse olen ihan kaupungin kautta tuolla asiakkaana ja senpä vuoksi en pois pääse. Oon käynyt siellä nelisen kertaa, ja joka kerta ollu jotain sanomista.
      Yksi pienenpieni reikä paikattiin, ja nykyään siihen hampaaseen vihloo vaikkei koskaan ole ennen koskenut. Se paikka on luokattoman huono, siinä on sellanen kummallinen railo joka tuntuu aina olevan tiellä. Se hammas on myös jotenkin tosi teräväkärkinen nyt.
      Yhteen poskihampaaseeen tehty paikka on aivan liian iso. Toisen poskihampaan väliaikainen paikka laitettiin vain puoliksi: reikää jäi ilmeisesti näkymiin ja luulen että se hammas on nyt sen huonon paikan seurauksena tulehtunut, mädäntynyt tai jotain koska kipu on nykyään aivan järkyttävä.
      Haluaisinkin päästä hammaslääkäriin saamaan tuon hampaan kuntoon, mutta pelkään hammaslääkäreitä niin paljon (ja postissa tuntuu asiakkaan kohtelu olevan tietyillä lääkäreillä miltei ala-arvoista) etten vaan yksinkertasesti uskalla mennä tonne. Hauskinta tässä on se, että se pelko oli jo lähes selätetty toisessa kunnassa, mutta Postin Hammasklinikalla se palasi todella voimakkaana. Ja koska olen siellä kaupungin kautta, en tiedä miten voisin asiakassuhteeni lopettaa ja mennä johonkin muuhun Tampereen kaupungin hammaslääkäriin - niissä kun tuo homma tuntuu niin paljon paremmin pelaavan. Kuulemma ei ole mahdollista. Pitänee varmaan muuttaa toiseen kaupunkiin niin että saa tuon säryn loppumaan.

      • Ihmettelijä

        Kaupungin kauttahan hammasajanvarauksesta saa mihin kaupungin hammashoitoon vain on aikoja. Postin hammasklinikkahan on ostopalvelupaikka.

        Itse olen kyllä ollut Postin hammasklinikalla useamman lääkärin hoidossa ja kaikki olleet ystävällisiä.
        Mistähän tämä ihmisten valittaminen johtuu, kun en ole havainnut kyseistä huonoa palvelua? Ovatko nämä ihmiset oikeasti saaneet huonoa palvelua, vai ovatko jonkin toisen hammasklinikan työntekijöitä jotka haluavat mustamaalata kyseistä paikkaa?
        Acutassa kerran päivystysajalla sain tylyä kohtelua. En ollut nukkunut sekuntiakaan ja tämä hammaslääkäri hioi vain paikkaa matalammaksi! Pyysin että kuvataan ja lääkäri vain tiuskasi että täällä on muitakin potilaita!!!
        Oli hammasytimen tulehdus ja hammas olisi pitänyt avata ja päästää pine pois ja juurihoitaa. SAin asianmukaisen hoidon sitte Postin hammasklinikalla kun särky oli sietämätön ja oli pakko mennä uudelleen hammaslääkäriin. Sen jälkeen en ole Acutaan astunut jalallanikaa.


      • Pilipalitpois
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Kaupungin kauttahan hammasajanvarauksesta saa mihin kaupungin hammashoitoon vain on aikoja. Postin hammasklinikkahan on ostopalvelupaikka.

        Itse olen kyllä ollut Postin hammasklinikalla useamman lääkärin hoidossa ja kaikki olleet ystävällisiä.
        Mistähän tämä ihmisten valittaminen johtuu, kun en ole havainnut kyseistä huonoa palvelua? Ovatko nämä ihmiset oikeasti saaneet huonoa palvelua, vai ovatko jonkin toisen hammasklinikan työntekijöitä jotka haluavat mustamaalata kyseistä paikkaa?
        Acutassa kerran päivystysajalla sain tylyä kohtelua. En ollut nukkunut sekuntiakaan ja tämä hammaslääkäri hioi vain paikkaa matalammaksi! Pyysin että kuvataan ja lääkäri vain tiuskasi että täällä on muitakin potilaita!!!
        Oli hammasytimen tulehdus ja hammas olisi pitänyt avata ja päästää pine pois ja juurihoitaa. SAin asianmukaisen hoidon sitte Postin hammasklinikalla kun särky oli sietämätön ja oli pakko mennä uudelleen hammaslääkäriin. Sen jälkeen en ole Acutaan astunut jalallanikaa.

        No minulle kävi niin, että minut laitettiin tietämättäni ja tahtomattani tämän postin asiakkaaksi. Olin siis ensin normaalisti varannut ajan hammaslääkärille kunnan asiakkaana jonnekin kunnan pisteistä (en muista enää mikä niistä) ja kun tulin paikalle ja minulle selvisi, että lääkärinä oli joku jo valmiiksi noin puolituntia myöhässä ollut virolainen, en halunnut hänen tekevän yhtään mitään minulle. Kieltäydyin hoidosta ja lähdin pois. Hoidatin hampaani yksityisellä. Ja kas kummaa, vähän ajan päästä minulle tulee lappu kotiin, missä minulle oli oikein valmiiksi -ilmoittamatta tai kysymättä minulta mitään- varattu aika tähän postin..! Pistää miettimään, että oliko tämä sama virolainen asialla ja vastassa sitten siellä postissakin! En siis ollut itse varannut aikaa, enkä ollut missään vaiheessa sanonut, että haluaisin edes olla tampereen pahoinvointipalvelujen asiakas tai saati, että haluan nimenomaan juuri tähän paikkaan. Tuli jotenkin tunne, että minusta yritetään väkisin ja epätoivon vallassa kiskoa rahaa ja asiakasta nyt tälle mille lie firmalle, mistä en ollut aiemmin kuullutkaan, saati sitä hoitopaikakseni valinnut! Nyt kun luin viestinne, en enää todellakaan halua olla Tampereen pahoinvointipalvelujen kanssa enää missään tekemisissä! Tästä vielä maksaa veroja ja pilata oma terveys joidenkin tumpuloijien kanssa! Ei kiitos. Ps. Se yksityinen, missä kävin, arvasi heti, että edelliset hammashuoltoni on tehty kunnallisella puolella. Jälki oli kuulemma sen verran kökköä. Ei kunnalla ole varaa palkata ketään hyviä lääkäreitä, ymmärtäkää tämä ja pääsette paljon helpommalla ja halvemmalla jos heti menette OIKEALLE lääkärille, eikä minnekään pilipalipiipareille. Jokainen vastaa omasta terveydestään ja minä en sen kanssa ainkaan enää leiki näiden kunnan lääkäreiden ja hoitajien kanssa.


      • hoit_su
        Pilipalitpois kirjoitti:

        No minulle kävi niin, että minut laitettiin tietämättäni ja tahtomattani tämän postin asiakkaaksi. Olin siis ensin normaalisti varannut ajan hammaslääkärille kunnan asiakkaana jonnekin kunnan pisteistä (en muista enää mikä niistä) ja kun tulin paikalle ja minulle selvisi, että lääkärinä oli joku jo valmiiksi noin puolituntia myöhässä ollut virolainen, en halunnut hänen tekevän yhtään mitään minulle. Kieltäydyin hoidosta ja lähdin pois. Hoidatin hampaani yksityisellä. Ja kas kummaa, vähän ajan päästä minulle tulee lappu kotiin, missä minulle oli oikein valmiiksi -ilmoittamatta tai kysymättä minulta mitään- varattu aika tähän postin..! Pistää miettimään, että oliko tämä sama virolainen asialla ja vastassa sitten siellä postissakin! En siis ollut itse varannut aikaa, enkä ollut missään vaiheessa sanonut, että haluaisin edes olla tampereen pahoinvointipalvelujen asiakas tai saati, että haluan nimenomaan juuri tähän paikkaan. Tuli jotenkin tunne, että minusta yritetään väkisin ja epätoivon vallassa kiskoa rahaa ja asiakasta nyt tälle mille lie firmalle, mistä en ollut aiemmin kuullutkaan, saati sitä hoitopaikakseni valinnut! Nyt kun luin viestinne, en enää todellakaan halua olla Tampereen pahoinvointipalvelujen kanssa enää missään tekemisissä! Tästä vielä maksaa veroja ja pilata oma terveys joidenkin tumpuloijien kanssa! Ei kiitos. Ps. Se yksityinen, missä kävin, arvasi heti, että edelliset hammashuoltoni on tehty kunnallisella puolella. Jälki oli kuulemma sen verran kökköä. Ei kunnalla ole varaa palkata ketään hyviä lääkäreitä, ymmärtäkää tämä ja pääsette paljon helpommalla ja halvemmalla jos heti menette OIKEALLE lääkärille, eikä minnekään pilipalipiipareille. Jokainen vastaa omasta terveydestään ja minä en sen kanssa ainkaan enää leiki näiden kunnan lääkäreiden ja hoitajien kanssa.

        Miksi et halunnut sille virolaiselle lääkärille? Tiesitkö huonoksi vai luulitko vaan.


      • Anonyymi

        Paikkaa voi vaihtaa soittamalla keskitettyyn ajanvaraukseen ja sanomalla, että en enää halua käydä ko hoitolassa! Tai netin kautta "siirtopaperi" täyttää. Ei kenenkään ole pakko käydä paskassa hoitolassa!


    • ranskalainen rotta

      Boikottiin meni ja palautetta perään. Suosittelen muillekin: http://www.tampere.fi/terveyspalvelut/palaute.html.stx

      Itse tutustuin kyseiseen Attendon omistamaan Postin Hammasklinikkaan sairastuttuani normaaliin hammasytimen tulehdukseen. Ennen ensimmäistä käyntiä olin jopa toiveikas; oletin että ykstyisellä klinikalla hoito saattaa hyvinkin olla tasokkaampaa, jos myös hammaslääkäreille on kannattavampaa tehdä tiliä holding-yhtiön kautta veroparatiisiyhtiössä kuin ansiotuloverokortilla kunnan palkkalistoilla, ja siten parhaat lääkärit valikoituisivat näihin yksityisiin, kuten terveyskeskuspuolella usein on.

      Ensimmäinen juurihoito tehtiin ensiavussa Acutassa, ja sen jälkeen tarkoitus oli noin kuukauden välein käydä Postilla. Pari ekaa kertaa meni ihan ok, joskin aikataulut venyivät (joskus saatoin päästä sisään vasta puoli tuntia sovitun aikani jälkeen) ja palvelu oli kovin vaitonaista. Nuoren ulkomaalaistaustaisen hammaslääkärin mutinan keskeltä erotin kuitenkin juuri ja juuri viestin, että ennuste näyttää pahalta ja hammas joudutaan ehkä poistamaan. Kävin Postilla 4-5 juurihoitoa ja mietin jo jossain vaiheessa, että enhän saisi mistään tietää vaikka Attendo kuppaisikin minua ylimääräisillä hoidoilla. Viimeisen käynnin jälkeen uutta aikaa varattaessa aikaa ei saanutkaan enää normaalisti 1-2kk päähän, vaan ilmeisesti Postin jonoklinikan takia hoitoväliksi tuli 5kk.

      Reilun neljän kuukauden jälkeen hoidettava hammas kuitenkin tulehtui uudelleen. Ensimmäinen kiireaika Postille olisi ollut tarjolla vajaan viikon päähän, joten kysyin josko olisi mahdollista päästä johonkin muualle nopeammin. Sain kaupungin ajanvarauspalvelusta ajan toiselle yksityiselle ostopalveluklinikalle. Siellä hammaslääkäri yhteistuumin hoitajan kanssa ihmetteli kovasti ensinnäkin niitä lukuisia juurihoitoja, toisekseen sitä että niitä oltaisiin edelleen jatkamassa huolimatta siitä että kuvista näkyy ettei parantumisen edellytyksiä ole. Vielä sitäkin enemmän ihmetystä aiheutti tämä 5kk hoitoväli tulehtuneessa hampaassa. Osasivat myös sanoa heti, että mahdollisesti tulehduksen taustalla on joskus vuosia sitten, ehkä lapsuudessa, saatu trauma (isku) yläleuan alueelle, sekä kertoivat, ettei Postin nuoren lääkärin puheita hampaan poistosta kannata noteerata, vaan hammas voidaan, ja se kannattaakin, hoitaa resektiolla.

      Soitin ajanvaraukseen vaihtaakseni Postin hoidon tähän asiantuntevampaan paikkaan, josta hieman ylimielisen tuohtuneesti vastattiin, että eihän moinen nyt todellakaan onnistu. Valehtelin, että olimme toisen klinikan lääkärin kanssa molemmat vahvasti tätä mieltä olleet (no kyllähän se lääkäri vähintään symppasi kun kerroin aikeistani vaihtaa), ajanvaraaja sanoi että konsultoi jotain ja palaa asiaan muutaman päivän päästä. Kolmen päivän päästä minulle soitettiin tästä uudesta klinikasta, ja sanottiin, että Postin hoito on vaihdettu heille.

      Suosittelen äänestämään sellaisia puolueita, jotka haluavat lopettaa tämän yksityistämishullutuksen. Enää en ihmettele tietoa, että julkisen terveydenhuollon rahoitus on Suomessa alle OECD-maiden keskitason, enkä sitä että perusterveydenhuollon taso Suomessa on WHO:n mukaan umpisurkeaa, esim. sellaiset sivistyksen kehdot kuin Marokko ja Kolumbia ovat edellä.

    • jdjsyrju

      Onko tekemistä Itellan kanssa.

    • Potilas Saarinen

      Minulla ei ole pahaa sanottavaa Postin Hammasklinikasta.
      Kaksi kertaa käynyt Alejandro nimisellä hammaslekurilla. Viisauden hampaan poisto ja paikkaus. Hyvin on työnsä tehnyt ja antanut puudutuksen vaikuttaa.Ei ole sattunut yhtään. Sanoo vaan: "muista, kipu ei ole sallittu, okei" :)

      Hänellä on myös erittäin näpsäkän näköinen hoitaja.
      Kellään tietoa hoitsun nimestä :)?

      • Anonyymi

        Paras lääkäri! ei ole enää postilla töissä, vaihtoi parempaa hoitolaan.


    • xjrtyur6

      Sen nimi on elisabeth, meinaatko koittaa saada siltä.

    • Potilas Saarinen

      Yrittänyttä ei laiteta. Kyllähän siltä suuhoitoa ainakin saa ;D
      Sukunimestä tietoa?

      • työkaveri

        Ei oo muuten Elisabeth, ja tää on varma tieto!
        Nimim.sen työkaveri ;)


    • Potilas Saarinen

      Tää on kyl niin luotettava keskustelupalsta, että huh huh :D
      Anyway, ei pahan näköinen kumminkaan tämä "Elisabeth" ;-)

      • työkaveri

        Anyways, Elisabeth se ei kyllä ole ;)
        Ja vinkvink, onhan niillä nimineulat... :)


    • Katrina--

      Minä sain hyvää palvelua postin hammasklinikalla. Että ei se aina mee niinkuin yksi sanoo, eiköhän joka paikassa ole molemmanpuolisia kokemuksia, riippuen lääkäristä , hoidoista, ja muusta mikä vaikuttaa.
      Itselläni ei ole huonoja kokemuksia tuolta. Ei voi yleistää.

    • Potilas Saarinen

      Mikähän hänen nimensä sitten voisi olla ;)?
      Ei tule varmaan hetkeen mentyä sinne, niin ei näe neuloja :(

    • piugjy

      Itsellä myös huonoja kokemuksia postin hammasklinikasta. Olen joutunut käymään useamman kerran uudelleen kun ovat jostain syystä hutiloineet. Vaikuttavat välillä niin kovin kiireisiltä, että ei ihme jos hoidon laadukkuus kärsii. Kunnan kautta varasin ajan ja tuonne jouduin, jos vaan mahdollista niin kyllä vaihtaisin...

    • Ei enää ikinä

      Itse kävin postin hammasklinikalla poistattamassa viisaudenhampaan ja koko poisto sujui todella hyvin ja lääkäri oli hyvä. Hammas poistettiin leikkaamalla ja sairaslomaa lääkäri kirjoitti sen päivän ja sanoi että seuraavana päivänä saisi tehdä normaalisti töitä. No töissä sitten seuraavana päivänä riuhdoin imurin kanssa menemään ja nostelin laatikoita ja hyllytin tavaroita. Kappas alkoi haava kohta jälleen vuotamaan verta ja kipu oli suuri. No loppupäivän sinnittelin ja istuin vaan töissä kun mitään en pystynyt tekemään. Seuraavana päivänä eikun soitto hammasklinikalle että pitäis saada sairaslomaa koska en töissä pysty mitään tekemään. Töihin tarvitsen siis lääkärintodistuksen poissaolosta. No asiakaspalvelussa ollut nainen yritti saada lääkärin puhelimeen, ei onnistunut. Sitten sanottiin että lääkäri ottaa yhteyttä sinuun päin. Eipä kuulunut soittoa joten soitin takaisin, josta tietokone ääni vastasi asiakapalvelun olevan vain kello 15:een auki. Ei siis kuulunut soittoa, enkä saanut yhteyttä sinne, eikä ole todistusta töihin. Olen siis luvatta poistunut töistä ja jos en saa todistusta niin pulassa ollaan. Ja eikun seuraavana aamuna soitto taas sinne josta kärttynen nainen vastaa että "kyllä lääkäri on sulle varmasti eilen soittanut, koska ei ole tänään paikalla" no eipä kyllä ollut soittanut ja nyt nainen sanoi, että kuullostaa kyllä hassulta miten olet ollut töissä ja sitten tarvitset sairaslomaa. Eli hieno homma kun eivät soita takaisin vaikka ovat luvanneet, sitten he päättävät koska minuun sattuu ja että nyt huijaan koska olen ollut töissä välissä. Nyt ei mitääm hajua mistä tempaisen todistuksen töihin eilisestä poissaolostani. Eli mielestäni ei kauhean kivaa toimintaa sillä olisivat edes soittaneet eilen, ettei lääkäri kerkeä soittamaan, jotta voisin hakea sairaslomani muualta..

    • ittellaaaa

      Itse käyn nykyään Itellalla.

    • Naama turvoksissa

      Tuntuu olevan tuuripeliä kuka siellä on vastassa. Olen saanut oikein hyvää palvelua, mutta myös suorastaan kammottavaa. Samaa hammasta on nyt yritetty saada kuntoon ainakin vuosi. Nyt se sitten revitään kokonaan irti, eikä siinä mitään, en tiedä olisiko kukaan sitä saanut kuntoon. No nytpä sai klinikka hyvät massit varmaan kuudesta juurihoitokerrasta.

      Tänään ajat olivat 40 minuuttia myöhässä, eikä siinäkään mitään, mutta ilmeisesti minun kohdallani päättivät sitten ottaa aikataulua kiinni. Koitin selittää että kahteen yöhön en ole nukkunut kivun takia ollenkaan vaikka syön sekä panadolia että buranaa, en pakkauksen ohje maksimia, vaan yli maksimin jonka olen kuullut olevan aivan ehdoton. Eikä se auta.

      Hammaslääkäri otti pikaisesti kuvan ja totesi kuvan perusteella että ei ole mitään vikaa. Sitten se koputteli, väänteli ja paineli hammasta ja totesi että kyllähän se vähän heiluu. Sitten se hioi sitä matalammaksi, etten pure siihen ja siinä kaikki. Itse olin jo muutaman päivän varonut visusti hipaisemastakaan hammasta koska siitä seuraa aivan älytöntä särkyä. Hän meinasi kuitenkin laittaa minut tieheni tollaisen käsittelyn jälkeen takaisin syömään buranaa ja panadolia. Kun sitten kertasin etteivät ne auta enkä ole pystynyt nukkumaan niin sitten tuli antibioottikuuri. Vänkäämällä sain sitten panacodia joka onneksi tuntuu auttavan edes vähän.

      Nyt sitten odotan reilut pari viikkoa että hammas revitään irti. Minulla oli tänään varattuna aika jonka puitteissa olisi luullut homman onnistuvan. mm viisauden hampaat on lähteneet noin 10 minuuttia koko käynti. Jos lääkäri olisi viittinyt vähän vilkaista suuhun niin olisi nähnyt että ien oikein pullistelee mätää. Kuvan mukaan ei ollut mitään joten sinne sai jäädä mädät. Nyt rupeaa olemaan toinen puoli naamasta aivan pallona. Ei enää ikinä kyseiselle lääkärille, vaikka osaisikin hommansa silloin kun ehtii ja viitsii ne tehdä.

      Aulassa kuuntelin kun vastaanoton hoitaja puhui toiselle että joku asiakas pyysi saada reseptin särkylääkkeeseen että pärjää hoitoon asti. Oli vastannut että apteekista saa buranaa. Huomaa että he eivät odota ja jonota siinä vaiheessa kun alkaa tuntumaan ikävältä. Kunnon hammassäryssä 800 mg buranaa 1 g panadolia vaikuttaa siten että kahden tunnin päästä sattuu sen verran että melkein pystyy nukkumaan. Jos satut nukahtamaan niin heräät tunnin päästä siihen että sattuu taas kunnolla. Ja sitten taas otat saman satsin ja odotat pari tuntia että vähän helpottaa. Jos maksan vaurioitumisraja on parasetamoolissa 4 g päivässä, niin eipä se tolla tahdilla riitä mihinkään. Pelkkä burana ei sano yhtään mitään.

    • ihmeellistä toiminta

      Laaja hammaskiven poisto luki laskussa. Koko operaatio kesti 10 min.
      Nyt paikattiin hammas. kolmelle tai useammalle pinnalle laitettu paikka luki laskussa. Pintoja oli kuitenkin yksi.
      Laitoin kaupungille kyselyn.

    • Tyytyväinen

      Itse olen ollut kovin tyytyväinen kyseiseen puotiin, parasta hammaslääkäripalvelua olen saanut ja hinnatkin ovat "´kohtuulliset". Suosittelen.

      • Tyytyväinen

        Samaa mieltä! Olen käynyt vuosi sitten poistattamassa ylhäältä viisaudenhampaat ja yksi paikkaus. Tänään oli taas vuositarkastus ja alhaalla oleva viisaudenhampaan ien todella ärtynyt ja turvoksissa. Alkoi heti puuduttaan ja poistivat hampaan!
        Erittäin tyytyväinen palvelun laatuun ja työn jälkeen Henri nimisellä lääkärillä!
        Erittäin ammattitaitoinen!!
        Ennen pelkäsin hammaslääkärillä käyntiä, mutta kyseiselle lääkärille tulen menemään aina turvallisin mielin!! :)


    • eip

      Postin hammasklinikan julkinen puoli toimi hyvin.kävin yksityispuolella ja oli ensimmäinen ja vimmeinen kerta kun sinne menen.uskomattomia toheloita.

    • koskail

      Itselläni paikattiin lohjennut paikka ja kun sain laskun oli veloitettu suppea suun tarkastus ja kaikkea muutakin mitä ei edes tehty. Reklamoin laskusta ja luvattiin olla minuun yhteydessä mutta ei ole vieläkään kuulunut mitään. Sikamaista touhua josta valitan kuluttajalautakuntaan. Hinnat näyttää halvoilta nettisivuilla. Yhden pinnan paikkaus 47€ kun kelakorvaus on otettu pois, mutta lasku tuli 125€!

    • TS61

      OLEN ELÄNYT 54 VUOTTA, HAMPAAT EI OLE MISSÄÄN KOVINKAAN KUMMOSESSA KUNNOSSA, ERILAISIA HAMMASLÄÄKÄREITÄ TAVANNUT KYMMENIÄ. POSTIN HAMMASKLINIKKA ON AIVAN KIRKKAASTI JA AIVAN OMASSA LUOKASSAAN EHDOTTAMASTI PARAS PAIKKA MISSÄ OLEN KÄYNYT. OLEN ETUOIKEUDETTU KUN VOIN KÄYDÄ YKSITYISPOTILAANA SIELLÄ

    • ukkeli74

      Aivan kamala paikka. Sanoivat että niele sylki ei jakseta imuria käyttää, jättivät väliaikaisen kruunun niin paksuksi ettei pystynyt puremaan hampaita yhteen, täytyi pytää päästä takaisin tuoliin, kipeä vieläkin kun kariekseen kiiniitivät, pois pitää saada mutta ei tuolla.
      Sekä tullessa että lähtiessä puolta tuntia myöhemmin neljä toimistotyöntekijää tiskin takana, yksi palveli ja muut katsoivat telkkaria paitsi yksi suuteli ja syleili intohimoisesti poikaystäväänsä. Aikaisemmin kesti viereisen hampaan juurihoito puoli vuotta kun aikoja ei saanut ja peruuttikin lääkäri päivää ennen.

      • Suuteluaika

        Saakohan niitä suuteluaikoja nopeammin ja varmemmin?


    • jikhv

      Luokatonta Postipalvelua.

    • harrivuorinen.59

      Kyllä on ollut huono päivä kirjoittajalla. Itse olen ollut Tampereella Postin hammaslääkäreiden hoidossa jo yli 3 vee ja suosittelen vilpittömästi. Ainoa mitä voisin moittia, kun nyt kerran vikoja pitää älykkään kriittisesti löytää, on se, että miksi en kääntynyt heidän puoleensa jo aikaisemmin?

      • 2Janika2

        Minäkin olen ollut oikein tyytyväinen. Kolmella eri lääkärillä olen siellä käynyt, kaikki mukavia ja asiansa osaavia.


    • gagfa

      itellalla toimi paremmin

    • Pher

      Kyseessä on ylhäältä ohjattu toiminta eli sosiaalitoimesta yms. käsin. Joku saa asiallisen kohtelun ja kohtuullisella hinnalla joku toinen taas ei. K Y Y K K Y Y N....

      • axd

        Lääkkeet!


    • kyykytyttääkö

      Kyykytystä saakin

    • TPem

      Soitin kaupungin keskitettyyn hammasajavaraukseen ja pyysin että saisin vaihtaa hammasklinikkaa ja he lähettivät minulle lomakkeen sitä varten ja äsken sen kirjoitin.
      Pääkohtani olivat:
      1. Vastaanotto: Ylimielinen, hidas ja epäystävällinen palvelu, puhelimella liki toivotonta päästä läpi.
      2. Hammaslääkäri 1: (mies, n.35v) Töykeä, tympeä, keskustelematon, ylimielinen, asiakasta kuuntelematon hoito. Ei kertonut mitä aikoi tehdä, eikä sitä mitä teki. Kun kysyin onko minulle tehty joku hoitosuunnitelma, hän ei kuunnellut edes kysymystäni loppuun, vaan tiuski, että kyllä minulle kerrotaan sitten mitä tarpeen on. (mitä ei koskaan tapahtunut) Hoitokerran lopuksi ei sanonut minulle mitään, sanoi hammashoitajalle, että "toi pistetään sitten I:lle."
      3. Hammaslääkäri 2. (nuori nainen) Oikein mukava, kyseli koko ajan, kymmeniä kertoja että sattuuko. Kovin epävarma (ei osannut esim. tehdä sähköistä reseptiä), enkä häneltäkään saanut vastausta onko minulle tehty jonkinlainen hoitosuunnitelma. Kutsui edellisen (yllämainitun) hammaslääkärin pariin otteeseen paikalle kysyäkseen häneltä mielipidettä mitä pitäisi tehdä. Minulle ei kerrottu mitään, ei sitä mitkä olisivat eri vaihtoehdot kovin huonoon kuntoon päässeiden hampaideni kanssa, mitä eri vaihtoehdot maksaisivat ja kuka ne tekisi ja missä yms. Viimeisellä (toistaiseksi) kerralla minulle sitten kerrottiin, että minuun otettaisiin yhteyttä sitten Suupolilta.
      4.Tämä tapahtui toukokuussa, Suupolilta tuli aika syyskuulle...jonka jouduin muista syistä perumaan ja pääsin sinne vasta nyt alkuvuodesta. Suupolilla sitten kului ensimmäinen vartti keskusteluun hammaslääkärin kanssa kaikista niistä asioista, joita minulle ei ollut siihen mennessä suostuttu kertomaan. Suussani oli kuitenkin tapahtunut kaikenlaisia muutoksia tässä välissä ja hän halusi lähettää minut takaisin sinne Postin klinikalle uutta suunnitelmaa ja uusia hoitoja varten, mutta kerrottuani kokemuksistani hän suositteli kirjallista valitusta, jonka siis äsken tein. Sekä siellä Suupolilla, että Hammashuollon ajanvarauksesta kerrottiin, että en ole yksin asiani kanssa, moni muukin on joutunut siellä epäasiallisen kohtelun kohteeksi. Kun mainitsin myös siitä miten tylysti sen vastaanotossa kaikkiin kakkosluokan asiakkaisiin (kaupungin siis) ja erityisesti maahanmuuttajiin suhtaudutaan, minulle sanottiin että kyllä: Paljon on tullut valituksia. Saas nähdä miten minun nyt käy, (entisenä) pelkopotilaana olen lievästi sanottuna kauhuissani sinne palaamiseni suhteen.

      • harvahammas

        Kunnallisen suuhygienistin vastaanotolta sain ajan Postin klinikalle. Kiireinen hammaslääkäri teki suun tutkimuksen, noin 10 min. Sitten tiskiltä uusi aika.
        Vastaaottoapulainen kysyi"oletko kaupungin asiakas" johon vastasin että maksan itse,niin hän totesi että lasku tulee postissa.Postissa tuli ensin ajan peruutus ja uusi aika kahden kuukauden päähän ja lasku tuli Kaupungilta.Uusi aikakin muutettiin ja
        yhden hampaan hoitoa tehtiin noin puoli vuotta jolloin se poistettiin.Se tuli maksamaan noin 200 euroa.Jatkuvien aikojen siirtojen jälkeen tehtiin muotti osaproteesia varten ja annettinkin kolme uutta aikaa.Taas tuli peruutus ja uusi aika.
        Turhautuneena merkitsin sen taas kaleteriin ja jäin odottamaan,muutaman päivän jälkeen tuli soitto että oli jäänyt kaksi aikaa käyttämättä.Kaupungilta myös lasku 80 euroa.TPen.Kommentti 1.ja 2. lähes identtiset.Täysin epäonnistuneen osaproteesin
        saamiseen meni vuosi.


    • NikkkeT

      Ottakaa hammasharja kauniiseen käteen ja pitäkää suustanne huoli. Jos suu on huonossa kunnossa, kyllä syy löytyy peilistä eikä mistään hammaslääkäristä.

      • Alanammattilainen

        Juurikin näin! Puhut totta!


      • Näinpäin
        Alanammattilainen kirjoitti:

        Juurikin näin! Puhut totta!

        Juuri näinhän ne alan ammattilaiset syntyneet ongelmat esittävät!


      • fakta-

        Hammaslääkäri vain korjaa jo syntyneet vauriot, jos ne vielä ovat kojattavissa. Ei ole hammaslääkärin tai- hoitajan vika, jos potilas ei hoida hampaitaan, ja tulee vielä mahdollisesti aivan liian myöhään hammaslääkäriin, jolloin mitään ei ole enää tehtävissä. Hammaslääkäri kun ei tule sinne potilaan kotiin kahdesti päivässä harjaamaan hampaita.


      • Toinenfakta
        fakta- kirjoitti:

        Hammaslääkäri vain korjaa jo syntyneet vauriot, jos ne vielä ovat kojattavissa. Ei ole hammaslääkärin tai- hoitajan vika, jos potilas ei hoida hampaitaan, ja tulee vielä mahdollisesti aivan liian myöhään hammaslääkäriin, jolloin mitään ei ole enää tehtävissä. Hammaslääkäri kun ei tule sinne potilaan kotiin kahdesti päivässä harjaamaan hampaita.

        > Hammaslääkäri vain korjaa jo syntyneet vauriot, jos ne vielä ovat kojattavissa...

        Näinhän se pitäisi tapahtua, mutta jos sattuukin niin, että päinvastoin syntyykin vaurioita hammaslääkärin käsittelystä, joita ei edes hammasharjalla, eikä langallakaan saada ko(r)jatuksi?


      • t1234

        Mitäköhän vaurioita hammaslääkäri sitten aiheuttaisi ja millä motiivilla? Ja hammasharjalla tai -langalla on nimenomaan ennaltaehkäisevä vaikutus, ei korjaava. Ehkä se peiliin katsominen joskus satuttaa, mutta on todellakin suotavaa. Hoitakaa hampaanne hyvin niin ette tarvitse hammaslääkäriä.


      • PaskaPaikka

        Kyllä se valitettavasti niin on että niitä suuongelmia tulee pakosti ennemmin tai myöhemmin, peset sitten hampaasi hyvin tai et.


    • Eiikunakoskaan

      Kannatan apn ajatusta!
      Itselläni on siellä tuhottu jo neljä hammasta!
      Sanottu ensin kuinka on vaan alkava reikä ja ei tartte mitään tehdä, vaikka siis oireiden vuoksi menin.
      Sitten vitkutellaan aikojen kanssa niin paljon että reikä kasvaa ja tarvitaankin jopa juurihoitoa, joka sekin tehdään useassa osassa, mutta kamalilla taukoviikoilla!
      Uskokaa pois, mutta joka ikinen paikattava hammas on jouduttu ottamaan lopuksi pois! Paikat ei pysy ja niiden alle menee tavaraa, joka ylläpitää reikää ja tulehduksiakin. Yksikin hammas vaan lopuksi mureni suuhun.

      Menetin neljä hammasta!

    • E-Engineer

      Yhdyn mielipiteeseesi vilpittömästi. Kaksi käyntiä (kahdella immigrantilla), tulos jokseenkin hyödytön. Poskihammas hajosi teräväpiikkiseksi jäännökseksi reilussa viikossa. Jonotusajat kiireettömään hoitoon ovat todella pitkät, helmikuussa jonoon, toukokuussa tarkastukseen ja syyskuussa hoitoon. Välissä tuo yksi epäonnistunut akuutti tapaus. Tampereen kaupungin tulisi irtisanoa palvelusopimuksensa välittömästi.

      • mietinpavain

        Taitaapi nuo pitkät odotusajat liittyä enemmän kaupungin touhuihin kuin Postin hammasklinikkaan. Olen nimittäin käynyt Hervannassa Tampereen kaupungin omalla klinikalla, ja seuraava aika on mennyt aina noin neljän kuukauden päähän. Nyt minulta lohkesi hammas, en jaksa odottaa kaupungin aikaa ja varasin juuri Postin hammasklinikalle privaattipuolelle ajan, sain sen näin lauantaina varattua tiistaille.


    • tampereentytsy

      Itse olen kyllä aina saanut Postilta hyvää palvelua. Olen jo 3-4 vuotta käynyt siellä julkisella puolella. Ihan kuin ihan eri paikasta täältä lukisi, en keksi mitään moitittavaa

    • tyytyvainenpotilas

      Tänään kävin paikkausessa, viime kerralla oli tarkastus. Hyvää palvelua sain molemmilla kerroilla :) Käyn varmasti jatkossakin

    • Turhautunut0864

      Muutaman kerran käynyt niin että vanha paikka jouduttu korjaamaan ja tuloksena hammas uudella paikalla ja hammasta vihloo niin että sattuu.

    • dentti

      Itte menin 8 kk sitten hampaan paikkaukseen ja se meni juurihoidoksi. 5 kertaa olen nyt käynyt kaiken kaikkiaan, mutta asia ei ole edistynyt. Tällä hetkellä ei ole edes aikaa seuraavalle käynnille, koska olen jossain epämääräisessä jonossa. Alku juurihoitoon siis tehtiin mutta sen jälkeen ei ole mitään saatu aikaan. Aikaisemmin homma on toiminut, mutta ei näköjään toimi enää.

    • Rith64

      Minusta on postin hammaslääkärin kivoja ja hyvin hoitavat työnsä ilman niitte hoitoa multa happanisi hampaat suuhun ja kivut ois mitä kauheat hyvä kun on niin hyvä paikka minne pääsee 10 pistettä annan sinne lääkäreille .eipä hampaita pakota kiitos

    • Ladynen

      Kävin tänä keväänä tarkastuksessa siellä, ja nyt yhdellä päivystysajalla (kaupungin asiakas). Meni aika hutaisten tuo päivystysasiani, ei hoidettu ongelmahammasta vaan alkoivat säätämään muuta. Yleisestikin olen saanut koko paikasta vähän sellasen.. vaikea sanoo.. tuntuu hengessä hirveen hankalalta olla siellä. Henkilökuntakin jotenkin vähän turhan ylimielistä. Todella harkitsen vaihtopyyntöä, sillä haluaisin ja mielestäni minulla olisi oikeus tulla kohdatuksi arvostavasti ja hyvin, eikä se siellä toteudu.

    • Luettuani noita kirjoituksia ja naurukohtauksista vähitellen toivuttuani totean, että seitsemän vuotta purukalustoani Postiklinikalla hoidattaneena en löydä (juurikaan) moitteen sijaa lääkäreiden enkä muunkaan henkilöstön ammattiosaamisesta.
      Sen sijaan, kuten kaikki hyvin tiedämme, asiakaspalveluosaaminen on tässä maassa varsin yksilöllistä ja vaihtelevaa, niin myös Postiklinikalla. Ratkaisevaa on, että hoidon lopputulos on potilaan kaluston kunto ja alan mahdollisuudet huomioon ottaen kelvollinen.
      Tässä katsannossa Postiklinikka on omalla kohdallani onnistunut tehtävässään.

    • hjjjvvhjj

      Henkilökuntakin osallistuu keskusteluun

    • hampaatotameininkiä

      Valitettavasti tuolla on ammattitaidotonta porukkaa. On pitänyt käydä muualla korjauttamassa heidän virheitä

    • Porataanpaikataan

      Kuinka on mahdollista, tässä niin korkeatasoisen hoidon maassa, kuten sanotaan, että esim. hammashoidon jälki on varsin usein sitä luokkaa kuin toimenpiteiden suorittaja olisi ensimmäistä kertaa poran varressa kiinni?

    • berthar

      Itse olen saanut todella hyvää hoitoa kyseisessä paikassa. Harmittaa, että joudun nyt vaihtamaan pakostakin hoitopaikkaa toiselle paikkakunnalle muuttamisen takia

    • Huonoinhammasklinikka

      Minulta palkattiin 2 reikää. Hammaslääkärillä oli kova kiire ja sidosainekset hupsis unohtui hampaiden väliin. Niitä sitten riuhtoi irti ja tärveli huuleni runttaamalla. Toisessa hampaansa alkoi hirveä jomotus. Palasin viikon päästä ja hammaslääkäri sanoi "ei voi tehdä mitään, koita vaan tottua siihen" !!!!!!!!!! Menin itkien kotiin ja ajattelin repiä hampaan irti. Menin kuitenkin toiselle hammaslääkärille eri klinikalle joka näki heti että hammasta ei oltu hiottu. Hän hioi sen ilmaiseksi!!!! Jomotus helpotti heti vähän. Kuitenkin jouduttiin vielä korjailemaan purentaa ja ottamaan röntgenkuvat ja maksua tuli yli 200e lopulta kunnes hammas saatiin kuntoon. Tämä surkea kokemus sattui syksyllä 2014 ja lääkärinä oli silloin joku mika muistaakseni paikan vastaava lääkäri. Joka oli erikoitusnut PELKOPOTILAISIIN. Ikinä en ole sen kerran jälkeen pelännyt niin paljon hammaslääkäriä. Mietin vieläkin tehdäkö valviralle ilmoitus. Surkeampaa hoitoa en ole ennen saanut.

    • Heittopussi

      Vaihdoin itsekin pois kyseiseltä hammasklinikalta. Hammaslääkäri vaihtui jatkuvasti ja hoidon laatu vaihteli. Kunnan hammaslääkäreihin olen liki aina ollut tyytyväinen. Paikassa jossa asun olisi ollut nurkan takana kunnan hammaslääkäri, mutta laittoivat postin hammasklinikalle. Tietenkin syystä että sinne pääsi nopeammin, vaikka olisin kyllä jaksanut odottaa hoitoon pääsemistä pidempään. Menny koko touhu ulkoistamisen myötä päin v****a.

    • RiittaT

      Postin hammasklinikalla hoito on 5/5 ! Muualle en mene

    • Rewg

      Minä olen käyny monta kertaa posti talon hammas lääkärissä hyvin on työnsä tehneet mutta kun juuri hoito oli vaan muut hampaat jättivät paikkaamatta sanottiin pitää taas soittaa kaupungin kautta en tajua kyllä kun vasta olin siellä.pitää monta kertaa soittaa tiedä nyt minne joudun on reikiä hampaissa ja lohkenneita hampaita .ja välillä pakottaa .tää on kauheeta tuskaa välillä..

    • Romuhammas

      Kyllä on ollut asiatonta toimintaa Attendo:lta. Kannattaa olla tarkkana laskun kanssa! Laskuttavat ylimääräistä, 1 hampaan paikkaamisesta tuli 3 hampaan ja 9 pinnan paikkaus / korjauslasku puudutukset..en ole ainoa jolle näin on käynyt!
      Uutta aikaa ei tule ikinä ennen kuin lähettää sähköpostia ja muistuttaa heitä. Silloinkin joutuu odottamaan kuukausia.

      • Anonyymi

        Tänään kävi eräs hammaslääkärissä kuvadivat kipeän hampaan burannaa määrättiin kivut on todella jatkuneet miksi ei annettu lääke kuuria .mätää hampaan juuressa kovat kivut koko ajan mitä ihmettä nyt voi tehdä hätä on kova pää sekasi särkee.


    • Anonyymi

      Lääkäri oli kyllä ystävällinen, mutta paikka irtosi parissa päivässä ja oli korkea. En mennyt uudelleen...

    • Anonyymi

      Kävin kahdesti eikä paikka pysynyt yhtään! Täytyi mennä muualle. Ikinä missään ole ollut samanlaista pysyvyysongelmaa.

    • Anonyymi

      Nyt jo eletään vuotta 2023. KÄvin POstin hammasklinikalla (nykyisin Terveystalon omistuksessa) viimeksi vuonna 2022. Sain ajan aivan ihanalle naislääkärille. Tätä aiemmin sainkin kokea kauhuja nuoren suomalaismiehen voimakäytöstä suussa. ON sitä hammaskiveä minulta poistettu vuosikymmeten aikana useaan kertaan, mutta nyt olisin tarvinnut koko kropan puudutuksen. Lisäksi tämä mieslääkäri olisi ollut valmis Alejandro täysi etrveen hampaan. Uskalsin vastustaa.
      Seuraavaksi ajaksi sain onneksivaihdettua lääkärin - aivan ihana Alejandro. Jaksoi odottaa puutumisen ja porasi todella varovasti.
      On Postin hammasklinikalla hyviäkin hammaslääkäreitä, mutta yksi lääkärihirviö on ylitse muiden ja täydin omaa luokkaansa asiakkaan kidutuksessa (O.N)

      • Anonyymi

        Alejandro on se ihana lääkäri. Nimi tuli ihan väärään kohtaan, jossa kirjoitin terveen hampaan poistamisesta. Alejandro vaihtoi toiseen hammasklinikkaan ja en enää onnistunut saamaan höänelle uutta aikaa. Sitten onneksi sain naishammaslääkärille, joka oli todella hyvä. Summa summarum: On hyviä hammaslääkäreitä ja niitä puoskareita. Toivottavasti Postin hammasklinikalla kuunnellaan asikaspalautteita.
        En enää ole ko. klinikan asiakkaana.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe