Neittideittaajat ovat jämäpaloja

Mahtavaa deittailua

Siis nettideitissä on pelkkiä jämiä, sä oot jämä, mä oon jämä, naapurin Pirkko on ihan jämä. Ihmiset, joiden elämä on täysin sisällötöntä huttua ja tylsää arkea asettavat täällä jotain vaatimuksia, että pitäisi olla aktiivinen, urheilullinen, kiinnostava elämä ja tietenkin rakastaa reissaamista tai muuten on ihan luuseri. Eikä saa olla yksinäinen ja kaivat läheisyyttä. Siis miksi te etsitte seuraa netistä tai ylipäätään? Joku vika täytyy olla aina, että on jäänyt yksin ja ajatunut nettiin deittailemaan. Sen huomaa helposti, kun vähän selailee profiileja. Naiset ovat toisella kierroksella yh:ta, yleensä ulkonäöltään sellaisia jotka eivät herätä kiinnostusta, liian pitkiä, liian lihavia, karut kasvonpiirteet. Miehet sama juttu,liian lyhyitä, liian lihavia, rillipäitä nörttejä. Miksi nainen on yh? Hankala luonne, jopa persoonallisuushäiriöitä? Mikä takaa sen, että kun netistä etsitään seuraa uusilla hienoilla kriteereillä niin yhtäkkiä oltaisiin muututtu unelmakumppaniksi. Vai ovatko erot aina miesten syytä? Miehet ovat narsisteja tai luusereita juoppoja, joita täydelliset naiset ovat kuitenkin jaksaneet katsella useamman vuoden ennen nettideittailijoiksi ryhtymistään. Ja miehet, peräkammarin poikia ja neitsyitä, epätoivoisia luusereita, turha kai lisätä mitään. Pelimiehet on erikseen. Nettideittailu, mikä helppo tapa löytää seuraa, fiksuja ja kivoja, tavallisia ihmisiä täynnä, jotka iloisesti avoimesti kohtaavat toisensa joka päivä! Vain 10 minuuttia rekisteröitymisestä löytyi se oikea, täydellisesti minulle sopiva kumppani.

282

10842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohhoh poitsua
      • kalle_karm

        Outoa puhetta! Itse etsin seksisuhteita netistä ja täytyy sanoa että ihan normaaleita naisia ovat ei mitään jämäpaloja! Osa on tosin varattuja ja silti etsinyt petiseuraa mut ei se mua haittaa..Tietysti riippuu millä palstalla liikkuu itse liikun ensimmäkseen www.pettajat.com sivustolla ja iskuris toisinaan.


      • mitä häh

        Ai niin kuin katti Vanhanenkin ,ton K voi muokata.


      • kiireistä

        Nykypäivänä taitaa olla porukka on niin kiireistä, ettei ehdi deittailla muualla kuin silloin tällöin netissä. Toinen vaihtoehto on, että joku on yksinkertaisesti niin luuseri, niin kuin sanoit, ettei kehtaa ottaa kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen tässä oikeassa arkielämässä.


      • påibofipdtbksådp9y8h
        kalle_karm kirjoitti:

        Outoa puhetta! Itse etsin seksisuhteita netistä ja täytyy sanoa että ihan normaaleita naisia ovat ei mitään jämäpaloja! Osa on tosin varattuja ja silti etsinyt petiseuraa mut ei se mua haittaa..Tietysti riippuu millä palstalla liikkuu itse liikun ensimmäkseen www.pettajat.com sivustolla ja iskuris toisinaan.

        iskurisivut onkin kusettajien vi-ttuilu palsta.niinkuin monet muutkin "treffisivut"

        oikeille ASIALLISILLE ja REHELLISILLE miehille ei kukaan vastaa!

        haenkin naisen jostain ulkomailta.rahalla saa nuorta pimua...


      • Höynäytetty
        påibofipdtbksådp9y8h kirjoitti:

        iskurisivut onkin kusettajien vi-ttuilu palsta.niinkuin monet muutkin "treffisivut"

        oikeille ASIALLISILLE ja REHELLISILLE miehille ei kukaan vastaa!

        haenkin naisen jostain ulkomailta.rahalla saa nuorta pimua...

        Ahaa, jos tarkoitat, että olet asiallinen ja rehellinen kaveri, niin todistat kyllä seuraavassa lauseessasi päinvastaista. Toivottavasti kukaan ei vastaa viesteihisi, jotta pääset pikimiten hakemaan pikku orjattaresi Thaimaasta...

        Kannattaa kuitenkin kysyä muilta miehiltä, jotka ovat vaimon/viihdykkeen sieltä hakeneet, että miksi niin moni thaikku jonkun ajan kuluttua haluaa erota siitä rehellisestä ja asiallisesta suomalaismiehestään.


      • mies 28v
        mitä häh kirjoitti:

        Ai niin kuin katti Vanhanenkin ,ton K voi muokata.

        Hauska näkökulma asioihin että, ihmisessä pitäisi olla jotain vikaa että etsii netistä seuraa.Itse en näkisi asiaa noin mutta, se on totta että, tietyntyyppiset ihmiset hakevat netistä seuraa ja monilla on uskomattoman kovat vaatimukset että, voi edes kirjoitella.

        Itseni löytää netistä (toistaiseksi) koska, en käy baareissa.Tästä on ei kannata tulkita että, olisin mikään hiljainen takakammarin poika,päinvastoin; Tulen juttuun monenlaisten ihmisten kanssa mm. työnmerkeissä..Elämässä on kuitenkin tullut tietyt kaavat ja niihin sisältyy aika vähän uusien ihmisten tapaamista joten, netistä löydyn.Ikäväkseni olen kuitenkin joutunut huomaamaan että, parisuhde ongelmaan on netistä erittäin vaikeaa löytää ketään.Ongelmaksi koen neitokaisten toiveiden sisällön; toivotaan urheilullista, rehellistä, tykkää toisaalta olla kahestaan mutta toisaalta pitää olla omaa aikaa/elämää, omat mielipiteitä omaavaa joka, tykkää bilettää toisinaan.Ja ovat tietysti itse samanalaisia.And that's it? Siinäkö on kaikki toiselta toivoo? Itse jään kaipaaman syvempiä kertomuksia itsestään, kumpannin suhteen tai parisuhteesta.Ja niinkin alkeellinen asia kuin haluaako lapsia, ei vastausta tiedä iso osa 30v naisista.Kerran on jopa minulle sanottu että "olen lisääntymis intoinen" ja siksi kirjoittellu loptettu, kun kysyin haluaako lapsia.

        Ja tässä on syy miksi nettideittailu joko toimii tai sitten ei toimi; Sinne kerääntyy tietynlaisilla elämän arvoilla olevia ihmisiä joita sitten onnistaa, jos onnistaa.
        Sitten on ne muut, jotka voisi jättää laittamatta ilmoitusta.


      • pilkutkohdilleen
        mies 28v kirjoitti:

        Hauska näkökulma asioihin että, ihmisessä pitäisi olla jotain vikaa että etsii netistä seuraa.Itse en näkisi asiaa noin mutta, se on totta että, tietyntyyppiset ihmiset hakevat netistä seuraa ja monilla on uskomattoman kovat vaatimukset että, voi edes kirjoitella.

        Itseni löytää netistä (toistaiseksi) koska, en käy baareissa.Tästä on ei kannata tulkita että, olisin mikään hiljainen takakammarin poika,päinvastoin; Tulen juttuun monenlaisten ihmisten kanssa mm. työnmerkeissä..Elämässä on kuitenkin tullut tietyt kaavat ja niihin sisältyy aika vähän uusien ihmisten tapaamista joten, netistä löydyn.Ikäväkseni olen kuitenkin joutunut huomaamaan että, parisuhde ongelmaan on netistä erittäin vaikeaa löytää ketään.Ongelmaksi koen neitokaisten toiveiden sisällön; toivotaan urheilullista, rehellistä, tykkää toisaalta olla kahestaan mutta toisaalta pitää olla omaa aikaa/elämää, omat mielipiteitä omaavaa joka, tykkää bilettää toisinaan.Ja ovat tietysti itse samanalaisia.And that's it? Siinäkö on kaikki toiselta toivoo? Itse jään kaipaaman syvempiä kertomuksia itsestään, kumpannin suhteen tai parisuhteesta.Ja niinkin alkeellinen asia kuin haluaako lapsia, ei vastausta tiedä iso osa 30v naisista.Kerran on jopa minulle sanottu että "olen lisääntymis intoinen" ja siksi kirjoittellu loptettu, kun kysyin haluaako lapsia.

        Ja tässä on syy miksi nettideittailu joko toimii tai sitten ei toimi; Sinne kerääntyy tietynlaisilla elämän arvoilla olevia ihmisiä joita sitten onnistaa, jos onnistaa.
        Sitten on ne muut, jotka voisi jättää laittamatta ilmoitusta.

        Asiallinen kirjoitus, mutta miten voit asettaa pilkun aina väärälle puolelle. Se kuuluu esim konjuktion eteen, ei perään :)

        Sori, vaikea lukea.


      • ihan sama mulle
        Höynäytetty kirjoitti:

        Ahaa, jos tarkoitat, että olet asiallinen ja rehellinen kaveri, niin todistat kyllä seuraavassa lauseessasi päinvastaista. Toivottavasti kukaan ei vastaa viesteihisi, jotta pääset pikimiten hakemaan pikku orjattaresi Thaimaasta...

        Kannattaa kuitenkin kysyä muilta miehiltä, jotka ovat vaimon/viihdykkeen sieltä hakeneet, että miksi niin moni thaikku jonkun ajan kuluttua haluaa erota siitä rehellisestä ja asiallisesta suomalaismiehestään.

        "Kannattaa kuitenkin kysyä muilta miehiltä, jotka ovat vaimon/viihdykkeen sieltä hakeneet, että miksi niin moni thaikku jonkun ajan kuluttua haluaa erota siitä rehellisestä ja asiallisesta suomalaismiehestään. "

        Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että alkuhuuman jälkeen todellisuuden iskiessä myös siihen suomalaismieheen tulee esiin se tosiasia, että EI suomalaismies halua elättää vaimokkeen koko sukua ja ystäviä.

        No heillä on sielläpäin erilainen kulttuuri jne... mitä suomimies ei "hakuhuumassaan" ole osannut tai halunnut ottaa huomioon.


      • hk,
        påibofipdtbksådp9y8h kirjoitti:

        iskurisivut onkin kusettajien vi-ttuilu palsta.niinkuin monet muutkin "treffisivut"

        oikeille ASIALLISILLE ja REHELLISILLE miehille ei kukaan vastaa!

        haenkin naisen jostain ulkomailta.rahalla saa nuorta pimua...

        rahalla saa ja hevosella pääsee,, niihän se on,


      • mies 28v
        pilkutkohdilleen kirjoitti:

        Asiallinen kirjoitus, mutta miten voit asettaa pilkun aina väärälle puolelle. Se kuuluu esim konjuktion eteen, ei perään :)

        Sori, vaikea lukea.

        aha, kiitos tiedosta :D


      • intelligentti
        pilkutkohdilleen kirjoitti:

        Asiallinen kirjoitus, mutta miten voit asettaa pilkun aina väärälle puolelle. Se kuuluu esim konjuktion eteen, ei perään :)

        Sori, vaikea lukea.

        Siinä sen taas näkee, että " ei kansakoulupohjalta konttorihommin ". Mies 28 on jäänyt ilman peruskoulun päättötodistusta ja sen huomaa todella heti pilkkujen paikoista. Muun sivistyksen puutteen huomaa sitten kirjoituksen sisällöstä. Että täällä on idiootteja tyyppejä! Nämä suomi24 keskustelupalstat ovat oikein idioottien kirjoitusten kaatopaikkoja! Häijyä oikein tekee näin akateemisena ihmisenä seurata kuinka ihmisten sivistystaso rappeutuu. Hyvänä puolena pidän sitä, että nämä idiootit ovat poissa meidan sivistyneiden ihmisten tieltä, koska istuvat täällä tietokoneillaan jauhamassa älyvapaita juttujaan!!! Suotakooon se heille juuri sen takia. Kaipa nämä keskustelupalstat pitävät tällaiset vähäjärkiset aisoissa, että ovat poissa kunnon sivistyneiden ihmisten silmistä..... Enpä taida tänne enää eksyä edes vahingossa. Kerta riitti!


      • pilkkua
        pilkutkohdilleen kirjoitti:

        Asiallinen kirjoitus, mutta miten voit asettaa pilkun aina väärälle puolelle. Se kuuluu esim konjuktion eteen, ei perään :)

        Sori, vaikea lukea.

        En ole kirjoittaja mutta veikkaan että olet ylioppilas tai muuten et osaa jostain syystä lukea jos pilkut ja pisteet ei ole paikoillaan.


      • sutaus
        intelligentti kirjoitti:

        Siinä sen taas näkee, että " ei kansakoulupohjalta konttorihommin ". Mies 28 on jäänyt ilman peruskoulun päättötodistusta ja sen huomaa todella heti pilkkujen paikoista. Muun sivistyksen puutteen huomaa sitten kirjoituksen sisällöstä. Että täällä on idiootteja tyyppejä! Nämä suomi24 keskustelupalstat ovat oikein idioottien kirjoitusten kaatopaikkoja! Häijyä oikein tekee näin akateemisena ihmisenä seurata kuinka ihmisten sivistystaso rappeutuu. Hyvänä puolena pidän sitä, että nämä idiootit ovat poissa meidan sivistyneiden ihmisten tieltä, koska istuvat täällä tietokoneillaan jauhamassa älyvapaita juttujaan!!! Suotakooon se heille juuri sen takia. Kaipa nämä keskustelupalstat pitävät tällaiset vähäjärkiset aisoissa, että ovat poissa kunnon sivistyneiden ihmisten silmistä..... Enpä taida tänne enää eksyä edes vahingossa. Kerta riitti!

        Sinäkin täällä aina


      • mies 28v
        intelligentti kirjoitti:

        Siinä sen taas näkee, että " ei kansakoulupohjalta konttorihommin ". Mies 28 on jäänyt ilman peruskoulun päättötodistusta ja sen huomaa todella heti pilkkujen paikoista. Muun sivistyksen puutteen huomaa sitten kirjoituksen sisällöstä. Että täällä on idiootteja tyyppejä! Nämä suomi24 keskustelupalstat ovat oikein idioottien kirjoitusten kaatopaikkoja! Häijyä oikein tekee näin akateemisena ihmisenä seurata kuinka ihmisten sivistystaso rappeutuu. Hyvänä puolena pidän sitä, että nämä idiootit ovat poissa meidan sivistyneiden ihmisten tieltä, koska istuvat täällä tietokoneillaan jauhamassa älyvapaita juttujaan!!! Suotakooon se heille juuri sen takia. Kaipa nämä keskustelupalstat pitävät tällaiset vähäjärkiset aisoissa, että ovat poissa kunnon sivistyneiden ihmisten silmistä..... Enpä taida tänne enää eksyä edes vahingossa. Kerta riitti!

        Juuu,onhan se akateemisuus hieno asia, varsinkin jos osaa laittaa pilkut paikoileenkin ;)



        Ps. toimihenkilö olen ja 42ke/v ;)


      • hdghz
        pilkutkohdilleen kirjoitti:

        Asiallinen kirjoitus, mutta miten voit asettaa pilkun aina väärälle puolelle. Se kuuluu esim konjuktion eteen, ei perään :)

        Sori, vaikea lukea.

        Muutenkin voisi vähän jäsentää tekstiä. Yhteen putkeen kirjoitettu pötkö on tosi ärsyttävää.

        Tekstin voi vaikka kappalettaa.

        Näin.

        On paljon helpompi.


      • .............
        mies 28v kirjoitti:

        Hauska näkökulma asioihin että, ihmisessä pitäisi olla jotain vikaa että etsii netistä seuraa.Itse en näkisi asiaa noin mutta, se on totta että, tietyntyyppiset ihmiset hakevat netistä seuraa ja monilla on uskomattoman kovat vaatimukset että, voi edes kirjoitella.

        Itseni löytää netistä (toistaiseksi) koska, en käy baareissa.Tästä on ei kannata tulkita että, olisin mikään hiljainen takakammarin poika,päinvastoin; Tulen juttuun monenlaisten ihmisten kanssa mm. työnmerkeissä..Elämässä on kuitenkin tullut tietyt kaavat ja niihin sisältyy aika vähän uusien ihmisten tapaamista joten, netistä löydyn.Ikäväkseni olen kuitenkin joutunut huomaamaan että, parisuhde ongelmaan on netistä erittäin vaikeaa löytää ketään.Ongelmaksi koen neitokaisten toiveiden sisällön; toivotaan urheilullista, rehellistä, tykkää toisaalta olla kahestaan mutta toisaalta pitää olla omaa aikaa/elämää, omat mielipiteitä omaavaa joka, tykkää bilettää toisinaan.Ja ovat tietysti itse samanalaisia.And that's it? Siinäkö on kaikki toiselta toivoo? Itse jään kaipaaman syvempiä kertomuksia itsestään, kumpannin suhteen tai parisuhteesta.Ja niinkin alkeellinen asia kuin haluaako lapsia, ei vastausta tiedä iso osa 30v naisista.Kerran on jopa minulle sanottu että "olen lisääntymis intoinen" ja siksi kirjoittellu loptettu, kun kysyin haluaako lapsia.

        Ja tässä on syy miksi nettideittailu joko toimii tai sitten ei toimi; Sinne kerääntyy tietynlaisilla elämän arvoilla olevia ihmisiä joita sitten onnistaa, jos onnistaa.
        Sitten on ne muut, jotka voisi jättää laittamatta ilmoitusta.

        miksi pitäisi asettaa valtavasti vaatimuksia heti alkuun, mitä kumppanilta toivoo? tietenkin nuo perus vaatimukset kuten rehellisyys, omat mielipiteet jne voi listata, mutta aika harvoin kukaan täyttää kaikkia niitä pienimpiä vaatimuksia ja hyvä niin, se tekee suhteesta mielenkiintoisemman.

        ja tuohon vauvakysymykseen... moni nainen ei halua heti alkuun hehkuttaa, että haluaa vauvoja, koska se voi saada miehet vaivaantuneeksi. ja moni nainen ei oikeasti tiedä haluaako lapsia, koska he kenties haluavat ensiksi löytää sopivan kumppanin joka on isä materiaalia ja muutenkin yhteiselämä rullaa, ennenkuin vauvojen hankinta tulee harkintaan.


      • lmj2010s24
        ihan sama mulle kirjoitti:

        "Kannattaa kuitenkin kysyä muilta miehiltä, jotka ovat vaimon/viihdykkeen sieltä hakeneet, että miksi niin moni thaikku jonkun ajan kuluttua haluaa erota siitä rehellisestä ja asiallisesta suomalaismiehestään. "

        Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että alkuhuuman jälkeen todellisuuden iskiessä myös siihen suomalaismieheen tulee esiin se tosiasia, että EI suomalaismies halua elättää vaimokkeen koko sukua ja ystäviä.

        No heillä on sielläpäin erilainen kulttuuri jne... mitä suomimies ei "hakuhuumassaan" ole osannut tai halunnut ottaa huomioon.

        Ihan sama mullekin, tai ei ihan sama, koska olen nainen.
        Olen ollut s24treffeillä ja etsinyt vapaita miehiä. Vastauksia tuli liian paljon, mutta jostain ihmeellisestä syystä yli 95% vastaajista oli varattuja, vakisuhteessa/ naimisissa olevia miehiä?

        Mietin, mikä on ongelma parisuhteessa, kun miehen täytyy hakea suomalaista salarakasta tai käydä thaihieronnassa paikan päällä?

        Taidan kyllä tietää sen...


      • Voi kun olisi ollut
        mies 28v kirjoitti:

        Hauska näkökulma asioihin että, ihmisessä pitäisi olla jotain vikaa että etsii netistä seuraa.Itse en näkisi asiaa noin mutta, se on totta että, tietyntyyppiset ihmiset hakevat netistä seuraa ja monilla on uskomattoman kovat vaatimukset että, voi edes kirjoitella.

        Itseni löytää netistä (toistaiseksi) koska, en käy baareissa.Tästä on ei kannata tulkita että, olisin mikään hiljainen takakammarin poika,päinvastoin; Tulen juttuun monenlaisten ihmisten kanssa mm. työnmerkeissä..Elämässä on kuitenkin tullut tietyt kaavat ja niihin sisältyy aika vähän uusien ihmisten tapaamista joten, netistä löydyn.Ikäväkseni olen kuitenkin joutunut huomaamaan että, parisuhde ongelmaan on netistä erittäin vaikeaa löytää ketään.Ongelmaksi koen neitokaisten toiveiden sisällön; toivotaan urheilullista, rehellistä, tykkää toisaalta olla kahestaan mutta toisaalta pitää olla omaa aikaa/elämää, omat mielipiteitä omaavaa joka, tykkää bilettää toisinaan.Ja ovat tietysti itse samanalaisia.And that's it? Siinäkö on kaikki toiselta toivoo? Itse jään kaipaaman syvempiä kertomuksia itsestään, kumpannin suhteen tai parisuhteesta.Ja niinkin alkeellinen asia kuin haluaako lapsia, ei vastausta tiedä iso osa 30v naisista.Kerran on jopa minulle sanottu että "olen lisääntymis intoinen" ja siksi kirjoittellu loptettu, kun kysyin haluaako lapsia.

        Ja tässä on syy miksi nettideittailu joko toimii tai sitten ei toimi; Sinne kerääntyy tietynlaisilla elämän arvoilla olevia ihmisiä joita sitten onnistaa, jos onnistaa.
        Sitten on ne muut, jotka voisi jättää laittamatta ilmoitusta.

        Itse tapasin ihanan miehen. Olin avioerostani vielä todella heikkona ja pilasin koko jutun. Nyt kaduttaa, mutta ei auta mikään.


      • lmj2010s24 kirjoitti:

        Ihan sama mullekin, tai ei ihan sama, koska olen nainen.
        Olen ollut s24treffeillä ja etsinyt vapaita miehiä. Vastauksia tuli liian paljon, mutta jostain ihmeellisestä syystä yli 95% vastaajista oli varattuja, vakisuhteessa/ naimisissa olevia miehiä?

        Mietin, mikä on ongelma parisuhteessa, kun miehen täytyy hakea suomalaista salarakasta tai käydä thaihieronnassa paikan päällä?

        Taidan kyllä tietää sen...

        Samanlaiset kokemukset! Siksi lopetin täällä. Monta vuotta sitten. Paljon vastauksia ja paljon floppeja treffeillä. Varattuja ja humalassa työkavereiden kanssa treffeille tulevia ja hassuttelijoita. Kyllästyin!


      • intelligentti kirjoitti:

        Siinä sen taas näkee, että " ei kansakoulupohjalta konttorihommin ". Mies 28 on jäänyt ilman peruskoulun päättötodistusta ja sen huomaa todella heti pilkkujen paikoista. Muun sivistyksen puutteen huomaa sitten kirjoituksen sisällöstä. Että täällä on idiootteja tyyppejä! Nämä suomi24 keskustelupalstat ovat oikein idioottien kirjoitusten kaatopaikkoja! Häijyä oikein tekee näin akateemisena ihmisenä seurata kuinka ihmisten sivistystaso rappeutuu. Hyvänä puolena pidän sitä, että nämä idiootit ovat poissa meidan sivistyneiden ihmisten tieltä, koska istuvat täällä tietokoneillaan jauhamassa älyvapaita juttujaan!!! Suotakooon se heille juuri sen takia. Kaipa nämä keskustelupalstat pitävät tällaiset vähäjärkiset aisoissa, että ovat poissa kunnon sivistyneiden ihmisten silmistä..... Enpä taida tänne enää eksyä edes vahingossa. Kerta riitti!

        Ai kuinka piristi! Samoin ajatuksin. Sulla muuten puuttuu ä- pisteet ja o- kirjaimiakin liikaa jossain sanassa. Terkut vaan jos palailet! Äidinkielen opettaja, napakka sellainen on aina paikallaan.


      • påibofipdtbksådp9y8h kirjoitti:

        iskurisivut onkin kusettajien vi-ttuilu palsta.niinkuin monet muutkin "treffisivut"

        oikeille ASIALLISILLE ja REHELLISILLE miehille ei kukaan vastaa!

        haenkin naisen jostain ulkomailta.rahalla saa nuorta pimua...

        Varothan tauteja myös!


      • idioottiko?
        intelligentti kirjoitti:

        Siinä sen taas näkee, että " ei kansakoulupohjalta konttorihommin ". Mies 28 on jäänyt ilman peruskoulun päättötodistusta ja sen huomaa todella heti pilkkujen paikoista. Muun sivistyksen puutteen huomaa sitten kirjoituksen sisällöstä. Että täällä on idiootteja tyyppejä! Nämä suomi24 keskustelupalstat ovat oikein idioottien kirjoitusten kaatopaikkoja! Häijyä oikein tekee näin akateemisena ihmisenä seurata kuinka ihmisten sivistystaso rappeutuu. Hyvänä puolena pidän sitä, että nämä idiootit ovat poissa meidan sivistyneiden ihmisten tieltä, koska istuvat täällä tietokoneillaan jauhamassa älyvapaita juttujaan!!! Suotakooon se heille juuri sen takia. Kaipa nämä keskustelupalstat pitävät tällaiset vähäjärkiset aisoissa, että ovat poissa kunnon sivistyneiden ihmisten silmistä..... Enpä taida tänne enää eksyä edes vahingossa. Kerta riitti!

        Haluaisin huomauttaa, että sinulla intelligentti on useita kirjoitusvirheitä tekstissäsi. Esimerkiksi jo ensimmäisessä virkkeessä olet laittanut välilyönnin lainausmerkkien jälkeen ennen ei-sanaa. Sinuna en lähtisi arvostelemaan muita, ennen kuin osaat itse kirjoittaa.

        Terveisin,
        Suomi24-keskustelupalstalla (huomioi iso alkukirjain nimessä Suomi24 sekä väliviiva) välillä vieraileva henkilö


      • smi2
        Voi kun olisi ollut kirjoitti:

        Itse tapasin ihanan miehen. Olin avioerostani vielä todella heikkona ja pilasin koko jutun. Nyt kaduttaa, mutta ei auta mikään.

        Et ilmeisesti ollut puinut asiaa loppuun minässäsi , kun sotkit asiat .


      • Tule mukaan leikkiin
        intelligentti kirjoitti:

        Siinä sen taas näkee, että " ei kansakoulupohjalta konttorihommin ". Mies 28 on jäänyt ilman peruskoulun päättötodistusta ja sen huomaa todella heti pilkkujen paikoista. Muun sivistyksen puutteen huomaa sitten kirjoituksen sisällöstä. Että täällä on idiootteja tyyppejä! Nämä suomi24 keskustelupalstat ovat oikein idioottien kirjoitusten kaatopaikkoja! Häijyä oikein tekee näin akateemisena ihmisenä seurata kuinka ihmisten sivistystaso rappeutuu. Hyvänä puolena pidän sitä, että nämä idiootit ovat poissa meidan sivistyneiden ihmisten tieltä, koska istuvat täällä tietokoneillaan jauhamassa älyvapaita juttujaan!!! Suotakooon se heille juuri sen takia. Kaipa nämä keskustelupalstat pitävät tällaiset vähäjärkiset aisoissa, että ovat poissa kunnon sivistyneiden ihmisten silmistä..... Enpä taida tänne enää eksyä edes vahingossa. Kerta riitti!

        Taitaa kuitenkin kiinnostaa vähän kapinoida ja käydä kurkkaamassa sieltä sivistyksen kehdosta, mistä me "rappikset" täällä keskustellaan. Tule vaan mukaan leikkiin, kun mielesi tekee kuitenkin. Hyvähän se on välillä "antaa mennä vaan", niin ei pipo kiristy. Aika mielenkiintoista huomata, että monet tällä palstalla olevat asiat kärjistyvät näihin oikeinkirjoitus -asioiden pohtimisiin. Se se vasta taitaa ollakin jännää tutkia, että onko ne pilkut oikeissa paikoissa. Itse kukin kiinnittää huomiota varmaan itselle tärkeisiin asioihin lukiessaan näitä tarinoita, toiset sisältöihin ja toiset kielioppiin. Onneksi jokaiselle on jotakin :)


      • .anomies
        Höynäytetty kirjoitti:

        Ahaa, jos tarkoitat, että olet asiallinen ja rehellinen kaveri, niin todistat kyllä seuraavassa lauseessasi päinvastaista. Toivottavasti kukaan ei vastaa viesteihisi, jotta pääset pikimiten hakemaan pikku orjattaresi Thaimaasta...

        Kannattaa kuitenkin kysyä muilta miehiltä, jotka ovat vaimon/viihdykkeen sieltä hakeneet, että miksi niin moni thaikku jonkun ajan kuluttua haluaa erota siitä rehellisestä ja asiallisesta suomalaismiehestään.

        mitä välii hakee uuden NUOREMMAN!


      • vanha huuhkaja
        ru58 kirjoitti:

        Ai kuinka piristi! Samoin ajatuksin. Sulla muuten puuttuu ä- pisteet ja o- kirjaimiakin liikaa jossain sanassa. Terkut vaan jos palailet! Äidinkielen opettaja, napakka sellainen on aina paikallaan.

        äikän opethan ovat tunnetusti TODELLA tylsiä ihmisiä


      • Voi kun olisi ollut
        smi2 kirjoitti:

        Et ilmeisesti ollut puinut asiaa loppuun minässäsi , kun sotkit asiat .

        Niinpä. Mutta nyt ei auta itkeä, kun on jo liian myöhäistä. Uskoin vaan kaikista miehistä pahaa. Ehkä aloitin liian pian deittailun, mutta siihen myös lopetin ja otin itselleni aikaa.


      • intelligentti
        idioottiko? kirjoitti:

        Haluaisin huomauttaa, että sinulla intelligentti on useita kirjoitusvirheitä tekstissäsi. Esimerkiksi jo ensimmäisessä virkkeessä olet laittanut välilyönnin lainausmerkkien jälkeen ennen ei-sanaa. Sinuna en lähtisi arvostelemaan muita, ennen kuin osaat itse kirjoittaa.

        Terveisin,
        Suomi24-keskustelupalstalla (huomioi iso alkukirjain nimessä Suomi24 sekä väliviiva) välillä vieraileva henkilö

        Menehän kuules uudelleen koulun penkille ja opettele nyky-suomea! Olen sentään parikymmentä vuotta tutkinut suomen kieltä ja voin vakuuttaa, että alan viimeinen tieto on hallussani!Mitenkähän sen tavalliselle teikäläiselle selittäisi, että käytän suomi24- sanaa yleisnimenä eli appellatiivina enkä erisnimenä eli proprina! En voi mitään sille, että muutamat ihmiset ovat aina kateellisia akateemisille ihmisille. Sitä paitsi: kun vielä oppisit erottamaan virkkeet ja lauseet toisistaan ja mitä ne tarkoittavat! Voin vielä sen verran valistaa sinua, että virke koostuu lauseista, mutta voi olla myös yksilauseisia virkkeitä.... Parempi varmaan, että pysyn täältä pois, koska joku aina ärsyyntyy kirjoituksistani. Täällä ei kuitenkaan ole mahdollista saada mitään sivistynyttä keskustelua aikaan, koska kirjoittajien sivistystaso on mitä on. Välillä tuntuu, että tämä Suomi24- keskustelupalsta ( huomaa: nyt ISOLLA S:llä! ) on jonkinlainen luuserien kaatopaikka. Jos mies 28v on 42-v toimihenkilö, niin ehkä pärjää merkonomikoulutuksella jossain kaupungin virassa. Siinä ei todellakaan paljoa vaadita! Eikä paljoa myös saa: 2.200 euroa kuukaudessa ja kultturiseteleitä nippu!


      • intelligentti
        pilkkua kirjoitti:

        En ole kirjoittaja mutta veikkaan että olet ylioppilas tai muuten et osaa jostain syystä lukea jos pilkut ja pisteet ei ole paikoillaan.

        En tiedä tarkoititko minua, mutta, kun kerran vielä täällä olen , niin vastaan sinullekin. Olet oikeassa, että olen kirjoittanut ylioppillaaksi joskus yli 25 vuotta sitten. Ilmeisesti sinulla ei ole korkeaa käsitystä ylioppilastutkinnosta, koska kuullostaa siltä, että se olisi syy siihen, että en osaisi käyttää oikein pisteitä ja pilkkuja. Koetin tahkota suomen kieltä viisi vuotta Åbo Akademi:ssa. Sen jälkeen tein lisensiaattityöni suomen kielen huollosta ja sen kehityksestä 1890-luvulta 2000- luvulle. Tämä ei ole mikään "uskonkappale", kuten lapsina sanoimme, mutta, jos joku haluaa, niin tämä opinnäytetyöni eli "lisurini" on kaikkien vapaasti lainattavissa vaikkapa paikallisen kirjaston kautta. En ole ikinä pantannut tietojani eli minuun voi ottaa vapaasti yhteyttä. Voin antaa sähköpostiosoitteeni yksityisviestillä, mutta en viitsi aivan yleiseen jakeluun täällä antaa, koska täällä on niin paljon häiriintyneitä ihmisiä. Tarkoitankin niitä fiksuja, joita toivon täällä sentään joitakin olevan!


      • mies 28v
        intelligentti kirjoitti:

        Menehän kuules uudelleen koulun penkille ja opettele nyky-suomea! Olen sentään parikymmentä vuotta tutkinut suomen kieltä ja voin vakuuttaa, että alan viimeinen tieto on hallussani!Mitenkähän sen tavalliselle teikäläiselle selittäisi, että käytän suomi24- sanaa yleisnimenä eli appellatiivina enkä erisnimenä eli proprina! En voi mitään sille, että muutamat ihmiset ovat aina kateellisia akateemisille ihmisille. Sitä paitsi: kun vielä oppisit erottamaan virkkeet ja lauseet toisistaan ja mitä ne tarkoittavat! Voin vielä sen verran valistaa sinua, että virke koostuu lauseista, mutta voi olla myös yksilauseisia virkkeitä.... Parempi varmaan, että pysyn täältä pois, koska joku aina ärsyyntyy kirjoituksistani. Täällä ei kuitenkaan ole mahdollista saada mitään sivistynyttä keskustelua aikaan, koska kirjoittajien sivistystaso on mitä on. Välillä tuntuu, että tämä Suomi24- keskustelupalsta ( huomaa: nyt ISOLLA S:llä! ) on jonkinlainen luuserien kaatopaikka. Jos mies 28v on 42-v toimihenkilö, niin ehkä pärjää merkonomikoulutuksella jossain kaupungin virassa. Siinä ei todellakaan paljoa vaadita! Eikä paljoa myös saa: 2.200 euroa kuukaudessa ja kultturiseteleitä nippu!

        Jooo-o, kummallista että, kuitenkin pyörit täällä.Harva nimittäin kirjottaa täällä oikea oppisilla säännöillä.Ja pakko sanoa että, minua säälittää kaltaisesi akateemikot jotka, kuvittelevat että, elämä on teillä jotenkin hienompaa koska on yliopisto tai korkeakoulu alla.Todellisuus kun on se että, vaikka olisitte työelämässä miten hyviä ja hienoja ammattilaisia niin oma henkilökohtainen elämänne voi olla ihan p*rseestä
        kuten kaikilla muillakin.Ihmisinä olette samalla tavalla vajaita kuin kaikki muutkin.

        Loppupeleissä, kaikista ihmisistä tulee vanhoja jolloin ollaan samojen asioiden edessä; minkälaisia ollaan oltu ihmisinä läheisille ja ystäville.Kuinka on saanut muodostettua ihmisuhteita ympärille, kuka on jäänyt rinnallesi elämän varrella.
        Kuinka tulet itsesi kanssa toimeen ja mitä olet elämässä oppinut.
        Elämässä on siis kyse paljon muustakin kuin statuksesta, rahasta ja vallasta.Kyse on ihmisyydestä toinen toisillemme ja ennen kaikkea itsellesi.Vanha sanonta "Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan" pitää siis tässäkin paikaansa.

        ps. 42 000 euroa /vuodessa /12kk =3500kk, joten menehän matikan tunnille, akateeminen ;))


      • Sydämen_sivistys_
        intelligentti kirjoitti:

        Siinä sen taas näkee, että " ei kansakoulupohjalta konttorihommin ". Mies 28 on jäänyt ilman peruskoulun päättötodistusta ja sen huomaa todella heti pilkkujen paikoista. Muun sivistyksen puutteen huomaa sitten kirjoituksen sisällöstä. Että täällä on idiootteja tyyppejä! Nämä suomi24 keskustelupalstat ovat oikein idioottien kirjoitusten kaatopaikkoja! Häijyä oikein tekee näin akateemisena ihmisenä seurata kuinka ihmisten sivistystaso rappeutuu. Hyvänä puolena pidän sitä, että nämä idiootit ovat poissa meidan sivistyneiden ihmisten tieltä, koska istuvat täällä tietokoneillaan jauhamassa älyvapaita juttujaan!!! Suotakooon se heille juuri sen takia. Kaipa nämä keskustelupalstat pitävät tällaiset vähäjärkiset aisoissa, että ovat poissa kunnon sivistyneiden ihmisten silmistä..... Enpä taida tänne enää eksyä edes vahingossa. Kerta riitti!

        Hehehehhe. Siinäpä olikin oikein sivistyneen ihmisen puhetta. Olet varmasti niin sivistynyt ihminen, että ymmärrät ironiaakin. Uppoaako suhun myös Fingerpori-huumori? Sekin vielä, taidat olla oikein tähtitiedettä opiskellut... No koulussa ei onneksi opita sydämen sivistystä. Ja sinä et sitä varmasti oppisi vaikka miten opettettaisiin. Onneksi tuollaiset ihmiset pysyvät pois pilaamasta nettiä. :D


      • Öötintölli
        intelligentti kirjoitti:

        En tiedä tarkoititko minua, mutta, kun kerran vielä täällä olen , niin vastaan sinullekin. Olet oikeassa, että olen kirjoittanut ylioppillaaksi joskus yli 25 vuotta sitten. Ilmeisesti sinulla ei ole korkeaa käsitystä ylioppilastutkinnosta, koska kuullostaa siltä, että se olisi syy siihen, että en osaisi käyttää oikein pisteitä ja pilkkuja. Koetin tahkota suomen kieltä viisi vuotta Åbo Akademi:ssa. Sen jälkeen tein lisensiaattityöni suomen kielen huollosta ja sen kehityksestä 1890-luvulta 2000- luvulle. Tämä ei ole mikään "uskonkappale", kuten lapsina sanoimme, mutta, jos joku haluaa, niin tämä opinnäytetyöni eli "lisurini" on kaikkien vapaasti lainattavissa vaikkapa paikallisen kirjaston kautta. En ole ikinä pantannut tietojani eli minuun voi ottaa vapaasti yhteyttä. Voin antaa sähköpostiosoitteeni yksityisviestillä, mutta en viitsi aivan yleiseen jakeluun täällä antaa, koska täällä on niin paljon häiriintyneitä ihmisiä. Tarkoitankin niitä fiksuja, joita toivon täällä sentään joitakin olevan!

        Hui, kehtasit vielä paljastaa jotain itsestäsi. Täältähän pian löytyy joku nörtti joka saa selville kuka oot. Itse en kehtaisi noin nolon kommentin jälkeen edes näyttäytyä täällä enää... Menetit jo kasvosi. Tekstistäsi paljastuu onneton ihminen. Joka yrittää pönkittää omaa oloaan tarttumalla jonkun pilkkuvirheisiin. Voi voi. Ompa sulla tylsä ja surkea elämä sun loistokkaasta koulutuksesta huolimatta. Täytyy sanoa että joidenkin kohdalla koulutus voi mennä hukkaan. Ei se kyllä ihmisestä tee parempaa. Päinvastoin sulle olisi ruumiillinen työ tehnyt hyvää. Mutta hintelä vartalo ei varmasti olisi kestänyt sitä. :) Hyvä näin.


      • Comorra
        kiireistä kirjoitti:

        Nykypäivänä taitaa olla porukka on niin kiireistä, ettei ehdi deittailla muualla kuin silloin tällöin netissä. Toinen vaihtoehto on, että joku on yksinkertaisesti niin luuseri, niin kuin sanoit, ettei kehtaa ottaa kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen tässä oikeassa arkielämässä.

        Aloitetaan siis tällä: "ettei ehdi deittailla muualla kuin silloin tällöin netissä". No minkä ihmeen takia sitä siellä netissä pitäisi roikkua monta tuntia ja vielä joka päivä. Mielestäni sellaiset ihmiset jotka siellä roikkuu aamusta iltaan "deittailemassa", ovat joko täyspäiväisiä juoppoja tai sitten jotain peräkammarin poikia Reisjärven perukoilta, että ei oo mittään muuta hommaa siinä vanhassa mummonmökissä ku pistää tupakiksi ja tutkia misuja netistä... Voi jeesuksen pyssy. Minä ainakin käyn deittisivuilla joskus töiden jälkeen hetkittäin ja harrastusten välissä enkä todellakaan joka päivä siellä istu töllöttämässä. Ihmisiä voi tavata muuallakin kuin netissä. Jos on treffi-ilmoitus netissä, niin se ei tarkoita sitä, että sitä pitää kytätä ja päivystä aamusta iltaan ja samantien olla vastaamassa flirttikutsuihin ym. Ihmisillä on muutakin elämää ja muitakin tapoja tutustua ihmisiin!! Ärsyttää vaan tuollaiset, jotka luulee että pitää antaa suunnilleen sielu tietokoneelle sen jälkeen kun profiilin on luonut.


      • kerrossiivooja
        intelligentti kirjoitti:

        Menehän kuules uudelleen koulun penkille ja opettele nyky-suomea! Olen sentään parikymmentä vuotta tutkinut suomen kieltä ja voin vakuuttaa, että alan viimeinen tieto on hallussani!Mitenkähän sen tavalliselle teikäläiselle selittäisi, että käytän suomi24- sanaa yleisnimenä eli appellatiivina enkä erisnimenä eli proprina! En voi mitään sille, että muutamat ihmiset ovat aina kateellisia akateemisille ihmisille. Sitä paitsi: kun vielä oppisit erottamaan virkkeet ja lauseet toisistaan ja mitä ne tarkoittavat! Voin vielä sen verran valistaa sinua, että virke koostuu lauseista, mutta voi olla myös yksilauseisia virkkeitä.... Parempi varmaan, että pysyn täältä pois, koska joku aina ärsyyntyy kirjoituksistani. Täällä ei kuitenkaan ole mahdollista saada mitään sivistynyttä keskustelua aikaan, koska kirjoittajien sivistystaso on mitä on. Välillä tuntuu, että tämä Suomi24- keskustelupalsta ( huomaa: nyt ISOLLA S:llä! ) on jonkinlainen luuserien kaatopaikka. Jos mies 28v on 42-v toimihenkilö, niin ehkä pärjää merkonomikoulutuksella jossain kaupungin virassa. Siinä ei todellakaan paljoa vaadita! Eikä paljoa myös saa: 2.200 euroa kuukaudessa ja kultturiseteleitä nippu!

        se on "nykysuomea", ei "nyky-suomea".
        Ja luusereiden, ei luuserien. Sulkumerkkien väliin ei turhia välilyöntejä.

        Mut meillä olisi kyllä tällä hetkellä kykyjäsi vastaavaa työtä tarjolla.
        Moppi vaan illatiiviin ja tulet sitten inessiiviin heti aamusta.


      • KALLE KELLO
        intelligentti kirjoitti:

        En tiedä tarkoititko minua, mutta, kun kerran vielä täällä olen , niin vastaan sinullekin. Olet oikeassa, että olen kirjoittanut ylioppillaaksi joskus yli 25 vuotta sitten. Ilmeisesti sinulla ei ole korkeaa käsitystä ylioppilastutkinnosta, koska kuullostaa siltä, että se olisi syy siihen, että en osaisi käyttää oikein pisteitä ja pilkkuja. Koetin tahkota suomen kieltä viisi vuotta Åbo Akademi:ssa. Sen jälkeen tein lisensiaattityöni suomen kielen huollosta ja sen kehityksestä 1890-luvulta 2000- luvulle. Tämä ei ole mikään "uskonkappale", kuten lapsina sanoimme, mutta, jos joku haluaa, niin tämä opinnäytetyöni eli "lisurini" on kaikkien vapaasti lainattavissa vaikkapa paikallisen kirjaston kautta. En ole ikinä pantannut tietojani eli minuun voi ottaa vapaasti yhteyttä. Voin antaa sähköpostiosoitteeni yksityisviestillä, mutta en viitsi aivan yleiseen jakeluun täällä antaa, koska täällä on niin paljon häiriintyneitä ihmisiä. Tarkoitankin niitä fiksuja, joita toivon täällä sentään joitakin olevan!

        Tämä menee nyt asian sivusta, mutta olen aina ollut sitä mieltä, että paljon lukeneet ovat latvakakkosia. Ikävä edelleenkin huomata, että olen oikeassa. Intelligentti tuo sen erittäin selvästi taas kerran esiin.


      • Netti on ok

        Jos osaa kirjoittaa luovan ja hauskan ilmoituksen, netistäkin löytyy luovia ja hauskoja ihmisiä. Kyse on siitä, osaako suodattaa joukosta ne kiinnostavat ihmiset. Netissä on niitä joilla on lapsia (yhteis- ja yksinhuoltajia) sekä niitä, joilla ei ole. Em. ryhmillä ja eri ihmisillä on varmaankin hieman eri kriteerit nettideittailuun.

        Moni ihminen on löytänyt kumppanin netistä. Jämäpaloiksi ihmisiä haukkuvaan tyyppiin en haluaisi netissä tutustua.


      • intelligentti
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Tämä menee nyt asian sivusta, mutta olen aina ollut sitä mieltä, että paljon lukeneet ovat latvakakkosia. Ikävä edelleenkin huomata, että olen oikeassa. Intelligentti tuo sen erittäin selvästi taas kerran esiin.

        Taidan kyllä olla ainoa akateeminen koko porukassa kautta aikojen! Öötintöllillä ei ole kansa- tai peruskoulu mennyt hukkaan, kun on sentään oppinut lukemaan ! Ja omaa näköjään selvänäkijän kykyjäkin ollen samalla melkoinen mentalisti ! Tuo onnellisuus on aika subjektiivinen käsite ja aika fakiireita todella olette, kun pystytte suoralta kädeltä sanomaan, että elämäni on surkeaa. Pitäisikö alkaa moppia heiluttamaan, jos se onni ja autuus siitä urkenisi? Yhtä kaikki: taidan poketa vielä täällä uudelleenkin. Ei minua olekaan mollattu pitkiin aikoihin näin paljon. Eipä ole loistava älyni valaissut tätä Suomi24- huonetta! :) Äo laskee taas hetkeksi, kun poistun....


      • intelligentti
        Sydämen_sivistys_ kirjoitti:

        Hehehehhe. Siinäpä olikin oikein sivistyneen ihmisen puhetta. Olet varmasti niin sivistynyt ihminen, että ymmärrät ironiaakin. Uppoaako suhun myös Fingerpori-huumori? Sekin vielä, taidat olla oikein tähtitiedettä opiskellut... No koulussa ei onneksi opita sydämen sivistystä. Ja sinä et sitä varmasti oppisi vaikka miten opettettaisiin. Onneksi tuollaiset ihmiset pysyvät pois pilaamasta nettiä. :D

        En malta olla vastaamatta Sydämensivistyksellekään... Mielestäni ymmärrän hyvinkin ironiaa, onhan se yksi vaativimmista huumorin lajeista! Fingerpori-kirjan sain muuten viimeksi isänpäivälahjaksi ja jopa luin sen ja pidin siitä. Selvänäkijän vikaa on sinussakin, koska todellakin olen suorittanut jopa yhden kurssin Fysiikan laitoksella ja siihen kuului yhtenä osiona myös tähtitieteen opintoja. Siitä sain kimmokkeen liittyä CETI:iin. Eli etsimme älyllistä elämää muualta avaruudesta. Tietokoneeni on mukana projektissa, etsintä päällä silloin, kun kone on muuten vapaana. Toistaiseksi se on ollut yhtä vaikeaa kuin löytää sitä täältä Suomi24:stä:):) ... Mitä taas tulee sydämen sivistykseen: en osaa sitä oikein määritellä, mutta sinähän sen paremmin osaat... joka tapauksessa oletan, että ainakin sinne päin on se, että olen ollut jo kaksi kertaa Tansaniassa auttamassa paikallista väestöä kaivoprojekteissa. Mielestäni empaattinen olen, mutta en aina kylläkään aina sympaattinen... Sitten viimeisimpänä muttei vähäisimpänä: Eipä olisi sydämen sivistykselläkään nettiä elleivät juuri meikäläiset olisi sitä olleet kehittämässä! Laitanpa sinulle pienen haasteen: haastan sinut väittelyyn täällä netissä. Saat itse valita aiheen, aivan minkä haluat ja esittää valitsemastasi aiheesta väitteitä ja mielipiteitä. Ainoa vaatimus minun puoleltani on, että väittelykielenä oltava sellainen mitä osaan, eli suomi, englanti, ruotsi tai saksa. Odotan mielenkiinnolla vastaustasi. Katsotaan se sivistyksesi taso samoin kuiin minun!


      • intelligentti
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Tämä menee nyt asian sivusta, mutta olen aina ollut sitä mieltä, että paljon lukeneet ovat latvakakkosia. Ikävä edelleenkin huomata, että olen oikeassa. Intelligentti tuo sen erittäin selvästi taas kerran esiin.

        Kalle Kellollekin sen verran pitää vastata, että mikään ei ole sen helpompaa kuin heitellä herjoja puskista ilman minkäänlaisia perusteluja! Ennen muuten oli kellokallet, nyt näkyy olevan Kalle Kellot.... :) Teikäläiset älyn jättiläiset pystyvät yhdellä lauseella mitätöimään vaikka Einsteinin laajemman suhteellisuusteorian! Luepa Kalle huviksesi Adolf Hitlerin" Mein Kampf" tai ehkä helpompi sinulle lukea saman kirjoittajan "Taisteluni " ! Tuntuu vaan, että on aivan sopivaa iltalukemista sinulle....


      • mies 28v
        intelligentti kirjoitti:

        Kalle Kellollekin sen verran pitää vastata, että mikään ei ole sen helpompaa kuin heitellä herjoja puskista ilman minkäänlaisia perusteluja! Ennen muuten oli kellokallet, nyt näkyy olevan Kalle Kellot.... :) Teikäläiset älyn jättiläiset pystyvät yhdellä lauseella mitätöimään vaikka Einsteinin laajemman suhteellisuusteorian! Luepa Kalle huviksesi Adolf Hitlerin" Mein Kampf" tai ehkä helpompi sinulle lukea saman kirjoittajan "Taisteluni " ! Tuntuu vaan, että on aivan sopivaa iltalukemista sinulle....

        Intelligenttillä tainnut olla eilen vähän känkkäränkkä päivä ;)

        https://www.youtube.com/watch?v=JQUdCEI73dA


      • verkkoveijari
        intelligentti kirjoitti:

        En malta olla vastaamatta Sydämensivistyksellekään... Mielestäni ymmärrän hyvinkin ironiaa, onhan se yksi vaativimmista huumorin lajeista! Fingerpori-kirjan sain muuten viimeksi isänpäivälahjaksi ja jopa luin sen ja pidin siitä. Selvänäkijän vikaa on sinussakin, koska todellakin olen suorittanut jopa yhden kurssin Fysiikan laitoksella ja siihen kuului yhtenä osiona myös tähtitieteen opintoja. Siitä sain kimmokkeen liittyä CETI:iin. Eli etsimme älyllistä elämää muualta avaruudesta. Tietokoneeni on mukana projektissa, etsintä päällä silloin, kun kone on muuten vapaana. Toistaiseksi se on ollut yhtä vaikeaa kuin löytää sitä täältä Suomi24:stä:):) ... Mitä taas tulee sydämen sivistykseen: en osaa sitä oikein määritellä, mutta sinähän sen paremmin osaat... joka tapauksessa oletan, että ainakin sinne päin on se, että olen ollut jo kaksi kertaa Tansaniassa auttamassa paikallista väestöä kaivoprojekteissa. Mielestäni empaattinen olen, mutta en aina kylläkään aina sympaattinen... Sitten viimeisimpänä muttei vähäisimpänä: Eipä olisi sydämen sivistykselläkään nettiä elleivät juuri meikäläiset olisi sitä olleet kehittämässä! Laitanpa sinulle pienen haasteen: haastan sinut väittelyyn täällä netissä. Saat itse valita aiheen, aivan minkä haluat ja esittää valitsemastasi aiheesta väitteitä ja mielipiteitä. Ainoa vaatimus minun puoleltani on, että väittelykielenä oltava sellainen mitä osaan, eli suomi, englanti, ruotsi tai saksa. Odotan mielenkiinnolla vastaustasi. Katsotaan se sivistyksesi taso samoin kuiin minun!

        Ihan ulkopuolisena mutta hieman huvittuneena en malta olla kommentoimatta intelligenttiä ja siinä sivussa muitakin kirjoittajia. Vaikuttaa vahvasti siltä, että useimpien suurin motiivi on nokitella ja piikitellä. Täällähän se on helppoa nimettömänä, kun kiusaamisesta ei koidu mitään sanktioita. Hiljainen hyypiökin voi heiluttaa sanan säilää, jos se lievittää turhautumista, jota arki sosiaalisessa ympäristössä tuottaa.

        En tässä halua leimata intelligenttiä tai ketään muutakaan, koska en tiedä heistä oikeasti mitään. Akateemisuudella ei nykyään kuitenkaan kannata ratsastaa kuten 50 vuotta sitten. Nykymaisterit ovat niin heikkolaatuisia, ettei heiltä voi paljon odottaa. Yliopistot imevät sisuksiinsa suuren osan ikäluokista, saavat rahaa tutkintojen määrän mukaan ja sylkevät ulos hädin tuskin lukutaitoisia maistereita. Tasosta ei tietoakaan, mutta ovathan poissa työttömien tilastoja rumentamasta. Määrä siis korvaa laadun, ainakin muutamilla aloilla. Humanisteille voi toki nauraa, mutta eivät kuulemma tuoreet lääkäritkään osaa juuri mitään, mikä on huolestuttavaa.

        Lirissä siis ollaan. Puhetta, projektia ja kehittämistä riittää. Mitään todellista ei luoda. Kiire on ja paljon puuhastellaan. Ollaan tärkeinä, mutta jokainen ajattelee vain lyhytnäköisesti omaa ja ryhmänsä etua. Eli miten ehtisi mitata mahdollisimman paljon tästä konkurssipesästä ennen romahdusta.

        Tämäkin sivusto kertoo, miten epäoleellisista asioista ja miten pikkumaisesti ihmiset kirjoittavat. Henkinen alennustila vaivaa suomalaisia. Roskaviihde ja roskaruoka monen ainoita nautintoja. Luepa jokin ajatuksia herättävä kirja. En viitti: liian työlästä.


      • miees 28v
        ............. kirjoitti:

        miksi pitäisi asettaa valtavasti vaatimuksia heti alkuun, mitä kumppanilta toivoo? tietenkin nuo perus vaatimukset kuten rehellisyys, omat mielipiteet jne voi listata, mutta aika harvoin kukaan täyttää kaikkia niitä pienimpiä vaatimuksia ja hyvä niin, se tekee suhteesta mielenkiintoisemman.

        ja tuohon vauvakysymykseen... moni nainen ei halua heti alkuun hehkuttaa, että haluaa vauvoja, koska se voi saada miehet vaivaantuneeksi. ja moni nainen ei oikeasti tiedä haluaako lapsia, koska he kenties haluavat ensiksi löytää sopivan kumppanin joka on isä materiaalia ja muutenkin yhteiselämä rullaa, ennenkuin vauvojen hankinta tulee harkintaan.

        Höpö höpö! Jokainen nainen tietää mitä ajattelee vaikka sukulaisten tai kavereiden lapsista ja siten että haluaako niitä ite.Ne jotka sanoo "ehkä" kannattas miettiä asia oikeasti kuntoon koska, itse en ala edes seurustelemaan naisen kanssa jolla saattaa tulla mahdollisesti "ei" vastaus.
        Ja itse kysyn tuota jo nettideittisssäkin kun on muutama viesti vaihettu.Aihe on oikeasti tärkeä ja kyllähän yli 25v:n pitää tietää jo vähän mitä elämältään haluaa!


    • Ihan tuossa tuntuu olevan satiirin pohjalla ripaus totuuttakin... osui ja upposi, auts.

      t : rillipäinen nörtti-jämäpala

      • hannikata

        Näin on, saman huomasin!
        t: liian pitkä nainen


      • Saics

        Jep, napsahti mukavasti.
        t. liian pitkä, liian lihava ja paniikkihäiriöinen nörtti-jämäpala.


      • Saics
        Saics kirjoitti:

        Jep, napsahti mukavasti.
        t. liian pitkä, liian lihava ja paniikkihäiriöinen nörtti-jämäpala.

        Unohdin mainita olevani nainen.


      • joku tykkää susta
        hannikata kirjoitti:

        Näin on, saman huomasin!
        t: liian pitkä nainen

        ei voi olla liian pitkä tai pätkä.


    • EtSäMäMuaHämää...

      Kuka ja ketä käskee roikkua täällä "Jämäpalojen" kanssa?
      Nettideittailu on pelkkää ajan hukkaa, viihdettä tai jotain siihen suuntaan.

      Täältä pääsee pois kuka tahansa vaikka "leikin" on aloittanutkin... ehkä siksi tätä ei ota enää todeksi kukaan.

    • hutahthua

      Missä tahansa seuraa etsivät ovat niitä jämäpaloja, miten muutenkaan. Ja suhteissa olevatkin ovat jämäpaloja, ihmisiä hekin. Kaikissa meissä on puutteemme, ja mikä toiselle on jämäpala, on toiselle ihan passeli. Mutta todellakin, pakkoko netissä on deittailla, jos tuntuu että täällä ihmiset ovat ihan eri kastia kuin muualla. Itse suht vähäisellä deittailu ja ihmissuhdekokemuksilla sanon että omalta osaltani ihan parhaat deitit ja kumppanit ovat löytyneet netistä. Joidenkin kanssa jäi yksiin treffeihin, mutta ihan mukavat treffit silti oli. Avoimin mielin liikkeelle, niin ei pety.

    • 16+2

      Omalta osaltani huonommat kokemuksett deittailusta ovat löytyneet netistä, en kuitenkaan ole valmis lopettamaan sitä.
      Minua on haukuttu ties miksi hulluksi parin nettideittaajamiehen suunnalta vain ja ainoastaan siksi, että olen ollut erimieltä heidän käytöksestään.
      Tavallisessa elämässä miehet pitävät minusta jopa niin paljon, että sanovat minun olevan hyvä vaimo jollekin.

      Ne taitaa olla ne ennakkoluulot, jotka vesittävät netin kautta alkaneita tapailuja. Lopetetaan tapailut ennen kuin ne ovat ehtineet edes alkaa kunnolla.

      En usko minun olevan jämäpala. Olen järkevä. Nuorempana minua kehoitettiin monelta taholta hankkiutumaan mallinhommiin, en mielestäni olisi pärjännyt, joten en edes koittanut. Nyt olen hieman vanhettuneempi. Ulkonäkö on rapistunut, mutta sisin parantunut.

      Ulos mennessä saan huomiota miehiltä edelleen. Nuorempana ne oli ne kännisimmät. Nyt lähestyy välillä onneksi ne ihan kunnollisenkin oloiset harvakseltaan. Saisi lähestyä useamminkin.
      Melko nuoret miehet lähestyy myös jostakin syystä. Eräs oman ikäinen mies sanoi, että nuoremmilla on tavoitteena vain jalkojen väli. Eipä kuitenkaan näin ole käynyt.

      Netissä lähestyy miehet joilla on mahaa, joilla on ex alko-ongelma, jotka röökaa, joilla on lapsia jo entuudestaan ja suhde loppunut kun on ite pettänyt, nuorempia havittelevat miehet. Mutta onneksi on niitä tavallisiakin... paitsi vielä tapailut ei ole kehittyneet eteenpäin, johtuen miehen tavasta olettaa tietyistä sanomisista jotakin. Puhetaito olisi oivallinen omistaa...

      Mun huonoimpia puolia on se, että kerron paljon itsestäni kaunistelematta. Olen erimieltä esim. seksin harrastamisesta suhteen alussa. Saan kipakkuuskohtauksia 2 päivänä kuussa, jolloin tarvitsisi miehen halausta. Vaikka kerronkin edellämainitusta toiselle, ei ne ymmärrä vaan pitää mua 24/7 sekona. Olkoot. Kyllä se helmi vielä löytyy, kun itsekin olen jos vaan miehellä riittäisi kärsivällisyys tutustua, kun ei ole sitä seksiäkään tarjolla ihan heti.

      • nainenmyös

        En ymmärrä kyllä miksi jollakin saa olla oikeus "kipakkuuskohtauksiin" kahtena päivänä kuussa? Ja toisen pitäisi vaan halata. Tämä on naisten tekosyitä, että taas hormonit ne vaan, muutenhan olen ihan enkeli.

        Lähde vaikka lenkille jos tuntuu, ettei pää kestä. Tai hae siihen joku lääkitys.


      • 16+2
        nainenmyös kirjoitti:

        En ymmärrä kyllä miksi jollakin saa olla oikeus "kipakkuuskohtauksiin" kahtena päivänä kuussa? Ja toisen pitäisi vaan halata. Tämä on naisten tekosyitä, että taas hormonit ne vaan, muutenhan olen ihan enkeli.

        Lähde vaikka lenkille jos tuntuu, ettei pää kestä. Tai hae siihen joku lääkitys.

        Tuo nyt oli hyvä ihminen kärjistetysti kirjoitettu. Ja jos luet kirjoituksen uudestaan, huomaat ettei kyse ollut yksipuolisuudesta.
        Kukaan ihminen tässä maapallolla kun ei ole täydellinen. Jokaisella on huonoja päiviä joskus, niin varmasti sinullakin, vai hankitko jo lääkityksen?

        Jokaisella tulisi olla parisuhteessa oikeus kaikkiin tuntemuksiin. Ei ole vain yhden oikeus olla jollakin tavalla. Toisen huonoon oloon ei tule llähteä mukaan ja se menee pois nopeammin.

        Jos joku on aina huonolla tuulella, eikä anna toisen olla koskaan huonolla tuulella... silloin pitäisi miettiä....


      • ainako näitä

        "kipakkuuskohtauksia 2 päivänä kuussa"
        Aina näitä tekosyitä olla vittumainen ja sitten vielä kehdataan haleja pyydellä. Ensinnäkään naiset eivät muutu yhtään kummemmiksi olkoon kuukausi mikä tahansa joten turha tuoda tätä teininä opittua prinsessa kohtelua kuvioon. Toisekseen jos niin olisi niin kuka on se ihminen joka on ensin sohaissut ampiaispesää ja sitten pitäis mennä voivottelemaan ja paijaamaan että "tui tui kiltit ampiaiset"


      • akanhirmut hiiteen
        16+2 kirjoitti:

        Tuo nyt oli hyvä ihminen kärjistetysti kirjoitettu. Ja jos luet kirjoituksen uudestaan, huomaat ettei kyse ollut yksipuolisuudesta.
        Kukaan ihminen tässä maapallolla kun ei ole täydellinen. Jokaisella on huonoja päiviä joskus, niin varmasti sinullakin, vai hankitko jo lääkityksen?

        Jokaisella tulisi olla parisuhteessa oikeus kaikkiin tuntemuksiin. Ei ole vain yhden oikeus olla jollakin tavalla. Toisen huonoon oloon ei tule llähteä mukaan ja se menee pois nopeammin.

        Jos joku on aina huonolla tuulella, eikä anna toisen olla koskaan huonolla tuulella... silloin pitäisi miettiä....

        Tietysti saat olla huonolla tuulella. Kunhan vain olet sitä jossain muualla.


      • seonsitäläppääse
        ainako näitä kirjoitti:

        "kipakkuuskohtauksia 2 päivänä kuussa"
        Aina näitä tekosyitä olla vittumainen ja sitten vielä kehdataan haleja pyydellä. Ensinnäkään naiset eivät muutu yhtään kummemmiksi olkoon kuukausi mikä tahansa joten turha tuoda tätä teininä opittua prinsessa kohtelua kuvioon. Toisekseen jos niin olisi niin kuka on se ihminen joka on ensin sohaissut ampiaispesää ja sitten pitäis mennä voivottelemaan ja paijaamaan että "tui tui kiltit ampiaiset"

        Aiiivan. Saavatkohan naiset kahtena päivänä kuussa kipakkuuskohtauksia jos ovat yksin kotonaan? Eeen usko


      • Herrankukkarossa
        nainenmyös kirjoitti:

        En ymmärrä kyllä miksi jollakin saa olla oikeus "kipakkuuskohtauksiin" kahtena päivänä kuussa? Ja toisen pitäisi vaan halata. Tämä on naisten tekosyitä, että taas hormonit ne vaan, muutenhan olen ihan enkeli.

        Lähde vaikka lenkille jos tuntuu, ettei pää kestä. Tai hae siihen joku lääkitys.

        En ole tämän viestin alkuperäinen kirjoittaja, jonka "kipakkuuskohtaus" sai sinut hämmentymään. Mutta naisilla on oikeastikin erilaiset hormonit kuin miehillä. Ja naisissa on eroja. On niitä hiljaisia hyssyttelijöitä ja sitten vähän tempperamenttisia tytteleitä. Kaikki ne on niin ihania. Oikea mies osaa halata ja suukottaa kiukut pois. Luuserimainen mies pelkää näitä kohtauksia ja menee itseensä ja piiloon kapakkaan.. Itse olen siis mies. Mutta ymmärrän naisten kiukkua. Ja kun ymmärrän kiukkua, palkinto on mitä ihanin. ;) Kokeile säkin. :)


    • homma

      No jaa, ei netissä minun mielestäni ole jämäpaloja sen enempää kuin missään muuallakaan. Onpahan vaan näkyvillä suuri skaala eri ihmisiä eri tilanteissa vähän eri tavalla kuin siinä omassa pikku ympyrässä, jota kukin joka päivä kulkee.

    • Leski 46 v

      Jihuu olen jämäpala! Nettideittaillut useamman vuoden... noh.. ei löytynyt 10 minuutissa sitä oikeaa.. ehkä ei kymmenessä vuodessakaan. Elikkäs siis ensimmäisenkerran minusta tuli jämäpala purettuamme avoliiton 11 vuoden jälkeen vuonna 2003.... seuraava miessuhteeni teki minusta lesken vuonna 2010... voi minua jämäpalaa... tapasin suomi24 rteffien kautta miehen... upean suomimiehen, mustasukkaisen sekakäyttäjän... no ei kauas kantanut sekään suhde... ja taas...voi minua pientä jämäpalaa... taas yksin... hain seuraa toisella palstalla... ahh.. tapasin mitä ihanimman miehen.. pohdin pitkään rohkenenko häntä lähestyä.... no niin tein... vaan mkitäpä löysinkään... sairaalloisen narsistin, jolla nainen jokaiselle viikonpäivälle "odottamassa" jossain... ihanaa olla jämä ja yksin!!

      • sa,.as,,.da

        Menet hukkaan. Olet edelleen kelvollinen tyydyttämään miehiä seksuaalisesti.


      • lmj2010s24

        Leski46,
        kiitos kirjoituksestasi.
        Uskon ja tiedän omasta kokemuksestani, että elämä ei aina ole oikeudenmukaista.
        Toiset meistä ovat vahvempia kuin toiset, meille on kuitenkin annettu enemmän kuin monelle muulle. Ollaan siitä onnellisia, on jotain, mitä muistella kiikkustuolissa.
        Mutta sitä ennen; me löydämme vielä sen oikean, tai lähinnä oikean, koska hän on varmasti jossain lähellä.....


      • Jämäkkä
        sa,.as,,.da kirjoitti:

        Menet hukkaan. Olet edelleen kelvollinen tyydyttämään miehiä seksuaalisesti.

        seksiä hakeville pitäis olla oma deittipalsta. Onko Suomi24 seksinvonkaajien paratiisi? Jollet anna pesää, oot jämäpala.. Silti jollakin voi tosiaan olla useampi pano yhtäaikaa täältä löydettynä. Panoja, jotka sinisilmäisinä uskovat toisen olevan vain hänestä kiinnostunut.


    • Palanen

      Olen yh-jämäpala, vaikka en tarkoituksella tällaiseksi halunnut, vaikka olisin kivannäköinen, koulutettu, hoitaisin asiani, olen silti jämäpala näissä piireissä. Olen tavannut treffeillä miesjämiä, juntteja ja elostelijoita. Totta, tämä on jämäpalojen leikkikenttä.

      • Karsi, karsi...

        Koitapa ottaa selville jo ennen treffejä, millainen mies on vastassa. Valokuvat vaihtoon, hieman keskustelua. Kyllä ihmisen ulosanti kertoo jo paljon. Yh ei ole mikään jämäpala, hohhoijaa...Voisit arvostaa hieman itseäsi, jo lapsiesi tähden.


    • 5e6ktyuk

      Ihan sinänsä tottahan tuo on vaikka kärjistäen ja provosoivasti asian esitätkin, mutta et sinä 10 minuutissa mitään ole löytänyt.
      Ihmisen oppii tuntemaan vasta pitkän ajan kuluttua.

      • vhjgjhgkykgghc

        Tuo 10 minuuttia rekisteröitymisestä viittaa suomi24:n treffien typerään mainokseen. Aloittajalta hyvää sarkasmia alusta loppuun.


      • Jalat maassa

        Itse koin treffipalstat juuri sellaisiksi, että jos joku ei heti kolahda, jää sinne roikkumaan porukka, joka karttaa toinen toistaan, eikä mitään järkevää kontaktia enää saa, ellei joku satu kirjautumaan uutena. Iänikuisia vanhoja naamoja useissa palstoissa, en jaksanut ollenkaan seurailla, kun aina samat kyselyt ja vonkumiset. Mulle riitti kuukausi. Olis edes ihan järkeviä juttuja, mut aina pitää alkaa provota joka asiaa. Ja riippumatta palstasta.
        Mä en ole kiinnostunut väittelemään joka asiasta tai joutua tentattavaksi, miksi ei heti nähdä. Osaan jo tällä ikää avioida juttujen perusteella, haluanko heti nähdä, vai ensin tsekata, millainen fiilis tulee vähän jutellessa. Kaikenlaisia löytyy. Mä en jaksa ketään yli-ihmistä enkä täyspöllöä. Keskustelun taso ratkaisee paljon. Ihan normaali riittää. Ja kuvatkin vois olla totuudenmukaisempia.


    • näi on

      Ei kukaan kaunis ja terve, hae seuraa netistä.

      • Vaalea bikini fitnes

        Minä olen todella kaunis nainen sellainen ongelma että ravintoloissa osa miehistä ei uskalla lähestyä nättiä naista. Netin kautta olen löytänyt ihania ystäviä miehistä.Vielä oikeaa etsin. En tykkää käydä ravintoloissa huomennakin menen aamusta kuntosalille. Enkä halua ryypätä urheilen paljon ja olen yrittäjä kauneudenhoitoalalla joten vapaa-aikaa on vähän harvoja vapaita päiviä en krapulassa makaa.


      • selityksen makua
        Vaalea bikini fitnes kirjoitti:

        Minä olen todella kaunis nainen sellainen ongelma että ravintoloissa osa miehistä ei uskalla lähestyä nättiä naista. Netin kautta olen löytänyt ihania ystäviä miehistä.Vielä oikeaa etsin. En tykkää käydä ravintoloissa huomennakin menen aamusta kuntosalille. Enkä halua ryypätä urheilen paljon ja olen yrittäjä kauneudenhoitoalalla joten vapaa-aikaa on vähän harvoja vapaita päiviä en krapulassa makaa.

        Sinä et taida tykätä käydä ravintolassa, koska miehet eivät siellä lähesty sinua. Ravintolassa ei tarvitse juoda alkoholia, ja ajoissa voi lähteä kotiin. Aamulla ei tarvitse mennä kuntosalille, vaan sinne voi mennä muinakin aikoina, vaikka yölläkin. Itsellänikin on kauneusalan yritys ja vapaa-aikaa on niin paljon, kuin itse vain haluan. Minua miehet lähestyvät lähes päivittäin kaikkialla missä liikunkin, mutta tykkään olla sinkkuna ja elää täysin vapaasti, niin en muuta tee kuin piristä miesten päivää pienellä flirtillä. Ja kauniilla naisella ei todellakaan ole ongelmia ravintolassa, vaan vain pelkästään kovasti vientiä.

        Nettideitti on jämien kierrätyskeskus, jossa piiri pieni pyörii samojen ihmisten voimalla vuodesta toiseen.


      • parittaja
        Vaalea bikini fitnes kirjoitti:

        Minä olen todella kaunis nainen sellainen ongelma että ravintoloissa osa miehistä ei uskalla lähestyä nättiä naista. Netin kautta olen löytänyt ihania ystäviä miehistä.Vielä oikeaa etsin. En tykkää käydä ravintoloissa huomennakin menen aamusta kuntosalille. Enkä halua ryypätä urheilen paljon ja olen yrittäjä kauneudenhoitoalalla joten vapaa-aikaa on vähän harvoja vapaita päiviä en krapulassa makaa.

        Sinua ei huolita sen takia että teet liikaa töitä ja olet absolutisti. Se on aika tylsä yhtälö, ei paljon sohvaperunaa parempi. Toki sinulle ottajia on mutta saattaa käydä niin ettei sekään yhtälö toimi että sinä toinen samanlainen.


      • fittness-nainen

        Älähän yleistä: Minä olen kaunis, älykäs, terve ja vielä aika varakaskin ja olen löytänyt netistä muutaman kerran ihan kivaa seuraa ja pari pidempääkin suhdetta. Vaikka ne ovatkin loppuneet, niin se ei tarkoita, että mikään olisi mennyt pieleen. Olen käynyt jonkusen kerran täällä suomi24:n keskustelupalstalla ja huomannut, että taso putoaa kooko ajan. Palstan nimi pitäisi muuttaa " suomi24 luuserit " . täällä jotkut ääliöt provosoivat jutuillaan ja sitten toiset ääliöt provosoituvat.


      • Pitihän se arvata
        selityksen makua kirjoitti:

        Sinä et taida tykätä käydä ravintolassa, koska miehet eivät siellä lähesty sinua. Ravintolassa ei tarvitse juoda alkoholia, ja ajoissa voi lähteä kotiin. Aamulla ei tarvitse mennä kuntosalille, vaan sinne voi mennä muinakin aikoina, vaikka yölläkin. Itsellänikin on kauneusalan yritys ja vapaa-aikaa on niin paljon, kuin itse vain haluan. Minua miehet lähestyvät lähes päivittäin kaikkialla missä liikunkin, mutta tykkään olla sinkkuna ja elää täysin vapaasti, niin en muuta tee kuin piristä miesten päivää pienellä flirtillä. Ja kauniilla naisella ei todellakaan ole ongelmia ravintolassa, vaan vain pelkästään kovasti vientiä.

        Nettideitti on jämien kierrätyskeskus, jossa piiri pieni pyörii samojen ihmisten voimalla vuodesta toiseen.

        Annat siis miesten ymmärtää, mutta et ymmärrä antaa?


      • äly jo sut jätti
        fittness-nainen kirjoitti:

        Älähän yleistä: Minä olen kaunis, älykäs, terve ja vielä aika varakaskin ja olen löytänyt netistä muutaman kerran ihan kivaa seuraa ja pari pidempääkin suhdetta. Vaikka ne ovatkin loppuneet, niin se ei tarkoita, että mikään olisi mennyt pieleen. Olen käynyt jonkusen kerran täällä suomi24:n keskustelupalstalla ja huomannut, että taso putoaa kooko ajan. Palstan nimi pitäisi muuttaa " suomi24 luuserit " . täällä jotkut ääliöt provosoivat jutuillaan ja sitten toiset ääliöt provosoituvat.

        niin kuin sinäkin vähä-älyinen fittnes-nainen


    • SDDDD7

      Huvin vuoksi, seksin toivossa. :D Ainakin allekirjoittanut! En tunne oloa luontevaksi lähteä baariin selvinpäin pokailemaan kännisiä ihmisiä ja netissä on luontevaa aloittaa keskustelu, koska olen roisin luonteeni ohella kuitenkin hieman ujo.

      • SDDDD7

        niin ja väitän olevani ihan nätti ja terve. :(


    • kysymys herää

      Taidat olla ihan pikkuisen katkera jostain syystä, ettei ois deitit menneet kivikkoon? Sitäpaitsi, kun et sitten ilmeisesti ole jämä niin miksi sinulla on aihetta täällä valittaa?

    • Marko31

      Olen kolmekymppinen mies, aktiivinen tosielämässä, mutta nyt myös netissä. Tosielämän ja netin ero näyttää olevan siinä, että netissä naisia pitää aivan tolkuttomasti vakuutella luottamaan meikäläiseen ennen kuin suostuvat tapaamaan livenä. Sen sijaan kun kaupungilla näet uuden naisen ja pyydät treffeille, hän on heti valmis.

      • paitsi että..?

        Niin, eli mikä sussa on vikana, kun tapaat naisia livenä ja netissäkin häärit, mutta edelleen olet vapaa etkä osaa sitoutua tai kukaan ei kelpaa. Tulee mieleen, että aloittaja olisi tässä kohtaa kyllä oikeassa?


      • niin no

        Netin kautta tuntemattoman kun tapaa, siinä on riskinsä. Siksi naisten tarvitsee saada enemmän tietoa toisesta.


      • kulti66

        enpä usko tuota


      • netti turvallisempi
        niin no kirjoitti:

        Netin kautta tuntemattoman kun tapaa, siinä on riskinsä. Siksi naisten tarvitsee saada enemmän tietoa toisesta.

        Ja jos tapaa tuntemattoman baaritiskin kautta, niin siinäkö ei ole riskejä?


      • Marko31
        paitsi että..? kirjoitti:

        Niin, eli mikä sussa on vikana, kun tapaat naisia livenä ja netissäkin häärit, mutta edelleen olet vapaa etkä osaa sitoutua tai kukaan ei kelpaa. Tulee mieleen, että aloittaja olisi tässä kohtaa kyllä oikeassa?

        Miksi ihmisessä pitää olla jotain vikana ellei halua pariutua ensimmäisen vastaantulijan kanssa?!


      • 2dghten4

        Suomalainen mies joka uskaltaa livenä extempore pyytää naista ulos treffeille. Wau! Asut joko tosi pienessä kylässä tai olet ruotsinkielinen länsirannikolta.

        Ps olen itse lähtenyt tapaamaan miehiä muutaman viestin jälkeen n. 1-2vk jälkeen. Ei ole tarvinnut suostutella. Itse ne ehdotukset miehille täytyy antaa, ei niitten mielikuvitus riitä edes treffien järjestelyyn.


    • normimiäs

      Tämä oli hauska.
      Osaako aloittaja määrittää myös millaiset ihmiset hakee seuraa harrastuksista?
      Entä ihan kännissä baarista?

    • marisijat

      Olen pettynyt nettideittailuun, olen varmasti siis viallinen. Takana on liian hyvä suhde, joka kesti koko nuoruuselämän ja myös työelämän ruuhkavuodet.

      Nyt vanhana leidinä on tapaillut muutamaa fiksua aikuista miestä, mutta jokaisessa on ollut outoja ärsyttäviä piirteitä. Hah, sellaista se vissiin on, ettei vapaana ole kuin luonnehäiriöisiä tai niitä satutettuja kiukuttelijoita, jotka kostavat kokemansa vääryydet uudelle naiselle. Ei jaksa tätä.

      • I wonder...

        Hyvässä suhteessa minäkin 22-vuotiaasta 42-vuotiaaksi. Aivan ihana, luotettava mies ja hyvä isä lapsille. Totuin niin hyvään ja hän oli minulle se oikea, jota jotkut eivät löydä koskaan. Nyt harmittaa ihan vietävästi, että menetin hänet jonkun ikäkriisin tms. seurauksena ja vielä nettideittailun takia. Järkyttävä kokemus, kun hän muuttui niin paljon ihmisenä. En ole vielä etsinyt uutta puolisoa. Ero tuli voimaan vuosi sitten. Hieman huolestuttaa koko asia. Surullista ja harmittavaa.


    • I wonder...

      No itsellä takana 20 vuoden parisuhde ja nyt eron jälkeen mietin, etsinkö uuden netistä vai mistä...eli tilanteita on monia.

    • hei,,tää provo on ollu ennenkin, vissiin viime viikolla,,,onko ylläpidon mielilkuvitus loppunut vai miksi samoja? huomenna varmaan kysellään miksi naiset meikkaa =)

    • positiivinen1

      Tää on selvä provo! Keksitty juttu jotta ihmiset sitten ärsyyntyvät ja kirjoittelevat vaikka mitä. Treffipalstat on ok ja fiksut käyttää niitä, ravintolassa on vain alkoholisoituneita tarjolla ja niistä ei ota selvää kuin vasta sitten kun livenä näkee. Ennemmin heti selvinpäin treffailua niin huomaa jo heti onko itselle sopiva. Ei se oikea helposti löydy, sen eteen täytyy tehdä töitä ja kun natsaa nin sitten onkin loverit täysillä menoa :) ja jos joku tulee kaupassa, metrossa, bussissa, junissa kyselee ja juttelee niin upeaahan se on, suomalaiset miehet ottakaa itsestä niskasta kiinni ja uskaltakaa jutella naisille, siitä se lähtee, ei tarvitse sitten täällä palstoilla kiukutella jos ei ole tehnyt mitään oman rakkaansa saamiseksi. Naiset on monesti ujoja, mutta osaavat kyll silmäpelin ja näyttävät siten että ovat kiinnostuneita, ja jos käy huono flaksi kyselyn suhteen niin sitten seuraavaa kokeilemaan, turhista on turha marmattaa, pistäkää vauhtia silmäpeliin niin johan tärppää :)

    • Naikkoset!

      No osa naisista on todellakin niitä jämäpaloja, eli rumia, pitkiä ja lihavia. Sitten löytyy sellaiset naiset jotka hekevat jatkuvasti ulkonäöstään suuria kehuja ja tykkäämisiä, siis sellaiset nirppanokat jotka näkevät vaan oman napansa ja elämä pyörii sen ympärillä ja joille oma ulkonäkö on kaikkein tärkein seikka ja se että se huomataan ja se että sitä hänen ulkonäköä jatkuvasti kehutaan netissä. Tälläinen nainen saa "orgasmin" kehuistaa ja ei tartte miestä tyydyttämään itseään, nainen kiusaa vaan ja leikkii miesten tunteilla, tälläinen naikkonen tyydyttää aina itsensä yön tunteina......ja joskus päivisinkin kun oikein on netissä kehuttu.

      • hymylärvi

        Ilmeisesti nuo sinun jämäpaloiksi (ei mannekiiniulkonäköä omaavat, luonteesta ja muista ominaisuuksista viis) luokittelemasi ja siitä paremmat ylenkatsovat tuollaisen naikkosiksi leimaavan katkeran höpisijän seuraa, kun täällä kerran pitää ruikuttaa.


      • jämä palaa

        Naikkoset nimimerkille:
        Jämäpala, taisit kertoa vain itsestäsi; olet erittäin komea, mutta vain 170cm pitkä, paino 50 kg (anorektikko?)
        Muista ulottuvuuksista ei nyt julkisesti kerrota, koska niistä ei valitettavasti ole mitään kerrottavaa...
        Toivottavasti sait jo?


      • Sandelsi

        Olet väärässä. Jämäpala ei ole pitkä nainen. Jämäpala on ruma tai lihava nainen. Pitkä nainen on näyttävä. Pitkän naisen haluavat jopa tätä lyhyemmät miehet. Pitkät sääret on miesten mieleen. Aloittajakin on väärässä. Pituudella ei jämäpalan kanssa tekemistä. Mutta sen sijaan, jos näyttää sotanorsulta, voi sanoa että on jämäpala. Tämä on totta. Jos nainen on hoikka ja netissä, on hän todennäköisesti nirso. Jos taas lihava... no vastauksen tiedätte.


    • Vanha_gentlemanni

      >muutamaa fiksua aikuista miestä, mutta jokaisessa on ollut outoja ärsyttäviä piirteitä>

      Taitaa olla kyllä niin, että vanhemmiten huomaa nuo ärsyttävät piirteet ihan eri tavalla kuin nuorena. Se on niin, että netissä etsitään vain ja ainoastaan sitä täydellistä yksilöä, ja jos on yksikin piirre, joka ei miellytä, jatketaan etsintää. Siksi vain hyvin harvaa onnistaa.

      • marisijat

        Olet oikeassa! Kaikilla omiin ympyröihinsä tottuneilla on omat tapansa, ja siksikin deittailu on varsin vaikeaa. Itse olen lapseton, mutta kun uuden suhteen jälkikasvukin astuu kuvioihin, hankaluudet moninkertaistuvat.
        Ikääntyessään alkaa kaivata omaa rauhaansa enemmän, eikä maailman napa olekaan köökin keskipisteessä tai miehen ympärillä.
        Jos toivoo uudelta suhteelta älypainotteista toverillisuutta, luultavasti pettyy.


      • Ihan pakko kommentoida. Vanhaa gentlemannia. Minulla oli ystävätär joka äärimmäisen viehättävä blondi ulkonäöltään ja täällä useita treffejä. Säälin niitä miehiä jotka hän hylkäsi heti kun tuli jokin pieni häiriö. Esim. Suihkutettuja ruusuja kimppu oven taakse. Seuraavana päivänä, pyyhe väärään paikkaan ripustettuna mökin ikkunan eteen...muutama olut jonka mies joi pitkän ajomatkan jälkeen, ensitöikseen! Yli laidan lensi heti. Niin laivankapteenit ja ammattikuvaajat ym. Mikään ei kelvannut, juuri koskaan. Mikä särkyneiden sydänten määrä? Toivon siksikaikille heille onnea täällä!


    • Tepa660

      Olen netin kautta löytänyt 2jämänaista, yhden kanssa seurustelin 6kk ja toisen kanssa 4vuotta. Pitkässä suhteessa tuli muksu. 4vuoden suhteeseen mahtus paljon hyvä ja paha...ero siinäkin tuli, hän "vähän" sekos ja lähti menee. Nyt oon yhisijämä, eli takaisin täällä. Ei paljon ole vaihtoehto, yksin aika kurjaa olla.
      Monet jämä naiset tosiaan odottavat sitä täydellistä jämämiestä, herätys, kukaan ei ole täydellinen. Kaikilla meille on huonot ja hyvät puolet. On päiviä hyviä ja huonoja.

      • Tepa 660 Sulla onkin järkevää puhetta.Kokemus näkyy. Tsemppiä!


    • tyttö1

      kyllähän se näin on,että kaikki jäte pakkautuu tänne!!!
      sit aamusta iltaan katellaan toisten profiileita ja ihmetellään vaan,miks ei itse löydä kumppania.vilkaisu peiliin tai omaan vartaloon voi olla yksi syy..tietysti korvien välissähän sitä vikaa saattaa myös olla!!
      oman seksikumppanin täältä löysin parin päivän ahkeralla kyttäilyllä ja hyvin menee meillä...
      tälle jätteelle joka täällä lojuu,niin vois sanoa,että onnea ja menestystä..ja kannattaa ehkä kokeilla vaikka baareista sitä seuraa etsi,ettei yksin kuolla kupsahda!!!!

      • et oo ikusesti tyttö

        Toisen aarre on toisen jäte, ei pidä ylenkatsoa koska se voi kolahtaa omaan nilkkaan.


    • Nolla prosenttia

      No voi hiivatti!

      Kyllä kuule tosielämässä on tosi kapeat tsaanssit, jos yrittää K-marketissa naisia ruveta treffeille pyytämään.
      Kas kun naisasiakkaat miettivät seuraavan päivän ruokaa, eivätkä parisuhdeasioita siellä kaupassa. Toisin sanoen he eivät ole virittäytyneet vastaanottamaan iskuyrityksiä kuten baarissa ovat.

      Ei tule tuollaisista kaupan tutustumisyrityksistä miehelle kuin kasa pakkeja ja paha mieli.

      Pelurit ovat toista maata ja saattavat tuollaisenkin tavan hallita.

    • 265

      Hohhoijaa. Nää on taas näitä Suomi 24:n ylläpitäjien avauksia. Sohitaan ja provosoidaan minkä ehditään, että saataisiin keskustelua. Typerää.

      Koittakaa siellä Suomi 24:n ylläpidossa saada aikaan välillä jotain rakentavaa jos pystytte....(taitaa olla liian kova haaste?)

    • niin niin

      On monta syytä miksi nainen jää yh:ksi. Mies joka löytynyt sieltä live elämästä osoittautuukin pettäjäksi, peluriksi, narsistiksi, alkoholistiksi. Ihan hyvin netin kautta voi löytyä se oikea jos vain ne oikeat kohtaavat sama asiahan se on livenäkin, että ensin pitää tutustua jotta näkee millainen se toinen oikeasti onkaan.

    • nettikasinoiden maai
      • neijarit hutissä

        ¨Tuota yläpuolen linkkia ei sitten kannata klikata, jokainen joka tänne spämmää saa provikkaa kaikista kävijöistä ja niiden kirjautumisesta tuon linkin kautta. Tuota toimintaa ei kannata tukea etkä varmaan halua että joku nettoaa kustannuksellasi.


    • Hiukan

      En voi valittaa. Hyvin on deittipalstalla onnistanut. Ihania naisia on löytynyt ja puutteessa ei ole tarvinnut olla. Deittipalstat sopii tälläiselle varttuneelle miehelle. Siellä miehillä ja naisilla on sama tavoite. Ravintoloissa ei tiedä miksi siellä ovat ja mikä on kävijöiden seksuaalinen suuntautuminen. Deittipalstoilta löytyy kiinostavaa seuraa. Onhan siellä tosin sellaisiakin, joille riittää pelkkä kirjoittelu. Se on heille ajanvietettä ja tapa. He roikkuvat palstoilla vuosia. Minä olin liikkeellä vakain aikein. Nyt, kun hyvä nainen löytyi, niin en siellä enää roiku.

    • Ei koskaan.

      Usein on miehet lyhkäsiä läskipalloroita ja rahattomia netissä, sormet hyytyen kirjoittelevat puuta heinää, että pääsisivät rahaan kiinni, keinolla millä hyvänsä.
      En koskaan huolisi nettiluuseria.Netti on luusereitten kokouspaikka.

    • RETKU.

      Olen samaamieltä ,leuhkoja, korkeat kriteerit juuri niin kuin kirjoitit,siks olen lopettanut netistä etsmisen en minkäänlaista seuraa halua etsiä, ovat niin tekopyhiä viisaita kilpailuhemkisiä aivan mahdottomia luuloja, panoilla käynyt 6-7 kertaa ,, lopetin ,Tosiasiassa niin se on muuttunut live elämässäkin Täytyy olla joku ihmemies , tiedä vaikka olisikin ,mutta olet oikeaassa , ne ei ole ihmisiä enään kukaan !"

    • mies jostkain ng

      Ja miksei jämäpaloilla saisi olla samanlaista oikeutta parisuhteeseen kuin muillakin? Jos kaksi jämäpalaa löytää toisensa nettideitin kautta niin eikös se ole hyvä asia. Kaikille ihmisille ei ole uusiin tuttavuuksiin sitominen irl niin helppoa.

    • Itse nettideitissä

      naisellisena naisena myönnän, että elämäni on aika tylsää.... Vain työtä, työtä,työtä. Toivoisn löytäväni miehen. Mutta eivät ne oveni taakse tule kolkuttelemaan, tai ovikelloani soittamaan. Olen siis lähestulkoon erakoitunut vapaa-ajallani. Siis... mikä vapaa-aika. No se pari h. iltaisin ennen nukkumaan menoa. Vkonloppuisin niiiiiiin väsynyt, etten jaksa lähteä yleensä viihteelle. Joskus, harvoin, käydessäni viihteellä miehet ihmettelevät, miten noin kauanis nainen on yksin. Eli jotain vikaa, vikaa, vikaa on. :) No , olen vähän ronkeli kun menen viihteelle. En etsi komeaa, vaan älykästä miestä. Tai en oikeastaan etsi, toivon, että kohtalo suo jos suo, sen minulle :D. Mutta en ole epätoivoinen, lannistunut tms. Olen ihan ok. Erakoitunut ..ehkä hieman. Mutta töissä käyn päivittäin. Joten en ihan mahdoton lady :) Ikääkin on jo yli 50, mutta 10v. nuoremmaksi toiset luulevat. Ehkäpä olen vanhana sieluna syntynyt ja nuorena kuolen. Kukapa tietää.
      Mutta aloittajalle sanoisin; jokainen ihminen on laulun arvoinen, jokaisen elämä on tärkeä. Kohtalo on luonut sen, se määrää ken elää täällä vain hetkisen.

      • mmies 86...

        Oih. Jos olisit lähempänä 30vuotta niin olisimm ekuin luodut toisillemme. Itse oln 27v mies ja töiden lisäksi en tee mitään muuta. Vietän kotona aikaa ja baareissa tulee käytyä todella harvoin. Samasta syystä en ole naista löytänyt elämääni. Olen luonteeltaltani ehkä hieman erakko. Olisi aivan unelma tilanne että löytäisin myös hieman erakkoluonteisen naisen. Olenkohan sitten se jämäpala. Voipi olla.


    • Erittäin hyvin sanot

      Varmasti aloitus pitää paikkaansa. Senhän näkee kun treffi-ilmoituksia selatessa että siellä niitä jämäpaloja löytyy. Liikakiloja, finnejä, karvoja ja muuta löytyy myöa useammalta.

    • kuin on

      mistäs tälläinen 40v mies saa nais seuraa muuten ok mutta roikkuminen netissä seuran perässä jatkuvasti ei ole lempi laji.

      • No vaikka mistä! Löytääkyllä nelikymppinen mies seuraa! Itse näen haave unia mestari- kokista! Yhdistelmä kitaran kanssa veisi nirvanaan!


    • mattimatkaaja1

      Tåsså oli asiaa. Yksinhuoltajavalaita piisaa, tukka kynitty lyhyeksi, "sähäkän"punainen ja tatuointeja ynnä lävistyksiä. Kotona lauma molopääpentuja ja kuolaava hurtta.
      Hyi helvata, mieluummin vaikka vedän kteen tai käyn ulkomailla.

      • NuoriMiesComment

        Samaa mieltä noista tapauksista :DD


      • pitkätukkajämä

        Käyt ilmeisesti lähiöräkälöissä, kun törmäät kuvaamasi kaltaisiin naisiin?

        Me normaalipainoiset, pitkätukkaiset, ei-punatukkaiset, suomalaisen miehen kanssa lapsia tehneet, ei tatuoidut/ lävistetyt, raittiit ja liikunnalliset eronneet naiset emme käy baareissa. Ja jos kerran -pari vuodessa menemme ravintolaan, niin syömme siellä kaveriporukalla. Emme vedä kaksin käsin siideriä. Eikä totta vieköön ole edes kotieläimiä, kun on allergia!

        Silti olen jämäpala, koska olen eronnut.


      • Mattimatkaajalle! Äijäpuhetta ja m:naa on. Tuo kuolaava hurttakin, oksettaa!
        terveisin: hurtaton, savuton, lapseton.


      • kiinnostaisi tietää

        Olen yksinhuoltaja, jolla on koira, punaiset hiukset, tatuointeja ja lävistys. Onko ne todella asiat joiden perusteella arvelet minun olevan huono ihminen? Kertoisitko lisää millaisena ihmisenä minua pidät?


    • sdfsdfsdfdsf

      Samalla logiikalla räkälöissä pyörivät ovat jämäpaloja.

      /thread

      • mies vm86_-

        No niinhän siellä pyöriikin.


    • ikävä kyllä

      Minusta sinkut ulkomaailmassa ja nettideitissä eivät oleellisesti eroa toisistaan. Tuntuu että parisuhdekelpoisimmat miehet ovat vakaassa suhteessa jo nuorina.

    • 2 + 10

      Nooh.. suomessa meidän erityyppisten jämäpalojen osuus on niin merkittävä ettei pitäis dissata tosta vaan..

    • m 40v

      no 20 vuotta samaa suhdetta ja nyt 40v ja sinkku vähän pallo hukassa mistä etsii.

    • Renlund

      Aloittajan kannattaisi jättää ajatteleminen hevoselle, sillä on isompi pää!!

    • vaivaataikinaa

      oli aloitus provo tai ei, monihan noin ajattelee - osa niistäkin, jotka joutuvat jossain vaiheessa laittamaan sen ilmoituksen, kun "livenä" kohtaaminen on niin työlästä.

      mulle on ihan sama, mistä se suhde/tuttavuus lähtee liikkeelle. Kukaan meistä ei ole virheetön. Mitä parempi itsetunto hakijalla on sitä vähemmän sillä on merkitystä, etsiikö kumppania netistä vai ilman. Ihan tavallisia, hyviä miehiä uskon netistä löytyvän ja luotan omaan arvostelukysyyni siinä määrin, että tietyt ominaisuudet tulevat jo kirjoitellessa ilmi.

      Nettideittailukin vaatii rohkeutta! oma myönteinen (vastakohtana ylinirso) asenne poikii toisenlaisia kaikuja kuin kriittinen "ei täällä pyöri kuin rupusakki"-meininki. Suomalaiset on niin ujoa kansaa keskimäärin että nettideittailu on ihan siunaus.

    • samiz84

      ITe tällä hetkellä suomi24 treffi sivuistol profiili...Mutta nään, että se on jokaisen oma asiansa jos haluaa netistä seuraa etsiä...

      Jokainen ihminen on kummiskin laulun arvoinen jne... ja netistäkin sen voi löytää vissii sen oikeen :) , mutta se voi olla ku ettis neulaa heinäkasasta myös...mutta semmosta se elämä on.

      Aika rajua krittiikiä sulla, mutta se on sanavapauden juttu... kyl se siitä...

    • poppariuuno

      antti alastalo hakee seuraa netistä kun on niin uuvatti ettei muualta saa LOL

    • mollattu maija

      aika julmaa että arvostelet ihmisiä ulkonäön perusteella.

    • iätön ihku

      Minä olen näillä treffisivuilla sen takia kun ei ole varaa käydä baareissa(ei ne kyl kiinnostakaan)tai missään muuallakaan.Olen myös ollut täällä aiemmin,monta vuotta sitten.Sama meno näyttää olevan,,täällä olen tavannut juoppoja,sexihulluja,nörttejä,äidin pikkupoikia,ja sitten on nämä helmet,tavalliset,kivat hauskat suomimiehet.Vähän kun panostaa siihen tekstiin niin jo vain alkaa kiinnostaa.Ei se yksipuolinen utelu,minkänäkönen ja mitä haluat,se ei nappaa.Pitää myös itse kertoa,mitä haluaa jne.Ja kun saat sen kuvan naisesta,ole hyvä ja kerro,mitä olet mieltä äläkä vaan katoa samantien.Näin minulle on tehty jo monesti.Ja en ole mikään onneton nainen joka etsii elättäjää.Hyvän itsetunnon omaava ja sanon kyllä mielipiteeni,,sen takia varmaan miehet katoavat,kun ei pää kestä totuutta.Täällä on myös exäni tapaisia narsistijuoppoja,,ne osaan jo erottaa,vaikka kovasti yrittävät feikata,,

    • NuoriMiesComment

      En nyt sanos noinkaan, mut onhan toi varmaan teillä keski-ikäsillä totta, kun hyvä jos ootte oppinu netin käytön tähän päivään mennes. :D Ei se seura perus räkälöissäkään sen parempaa ole vaikka niin kuvitteletkin ;)

    • Mie romaaahan

      Kokemukseni mukaan on todellakin jämiä. Kalju, isomahainen, alapää haisee, persaukinen, ärsyttävä kakara mukana joka toinen viikonloppu, jauhaa ex-naisista.... Tässä nyt listaa muutamista pääpiirteistä joita on löytyy nettimiehistä. Ei kiitos, pyörikää omassa säälittävässä piirissänne.

      • norminoora

        Muistan aikaa, kun tapailin miehiä netissä, siitä on tosin jo todella kauan koska nyksä löytyi melko pian noiden kokeilujen jälkeen (myös netissä). Yksi oli varsin älyvapaa joka tunki ensideiteille ruusukimpun ja kihlasormuksen kera, toinen oli hyvin pieni ja pyöreä joka valehteli pituuttaan ja jonka koti oli kuin kaatopaikka. Kolma oli valtavan suuri karhu, joka vaikutti psyykkisesti erittäin epävakaalta ja oli suoraan sanoen pelottava. Neljäs oli muuten mukava joka suhteessa eikä ulkonäkökään olisi mättänyt, MUTTA hän ilmaantui niin surkean likaisessa kunnossa ensideiteille, hampaat keltaisena ja tukka hilsettä tihkuen ja vaatteet läikikkäinä haisten ties-mille, niin eipä siitä mitään tullut. Sitten uskaltauduin treffaamaan ylemmän-tason-miehen joka yllättäen olikin sellainen erikoisuus että tykkäsi maijameikäläisestä. Sillä tiellä ollaan jo kymmenettä vuotta ja risat. Kokeilu kannattaa.


      • norminoora
        norminoora kirjoitti:

        Muistan aikaa, kun tapailin miehiä netissä, siitä on tosin jo todella kauan koska nyksä löytyi melko pian noiden kokeilujen jälkeen (myös netissä). Yksi oli varsin älyvapaa joka tunki ensideiteille ruusukimpun ja kihlasormuksen kera, toinen oli hyvin pieni ja pyöreä joka valehteli pituuttaan ja jonka koti oli kuin kaatopaikka. Kolma oli valtavan suuri karhu, joka vaikutti psyykkisesti erittäin epävakaalta ja oli suoraan sanoen pelottava. Neljäs oli muuten mukava joka suhteessa eikä ulkonäkökään olisi mättänyt, MUTTA hän ilmaantui niin surkean likaisessa kunnossa ensideiteille, hampaat keltaisena ja tukka hilsettä tihkuen ja vaatteet läikikkäinä haisten ties-mille, niin eipä siitä mitään tullut. Sitten uskaltauduin treffaamaan ylemmän-tason-miehen joka yllättäen olikin sellainen erikoisuus että tykkäsi maijameikäläisestä. Sillä tiellä ollaan jo kymmenettä vuotta ja risat. Kokeilu kannattaa.

        Ai niin kun siitä on kauan aikaa, unohtui tuosta vielä yksi. Mukavan tuntuinen mies, mutta joka oli jo toinen jalka ovenraossa lähdössä pois Suomesta ikuisiksi ajoiksi, haaveissaan kallis ja hyvin nopea auto. Sekä yksinhuoltajanaiset, joita hän myöhemmin kehui kaataneensa oikein urakalla "siellä jossain". no terve menoa.
        (ja joka ainoa näistä on tositarina, yhdet deitit riitti-osastolla. :) )


      • Mie kans romaahan! Ei misstään mittään!


      • Mie kans romaahan! Ei misstään mittään!


      • Dynamite

        Karmeinta on jos alapää haisee. Miehen pitää tuoksua hyvältä päästä varpaisiin. Ja alapää on pestävä aamuin illoin kunnolla. Se oikeasti haisee jopa farkkujen läpi, jos huonosti pesty tai liian harvoin pesty. Myös sukkahiki on kauhea haju. Osa miehistä siistejä, mutta jos haisee murse jo ekoilla treffeillä niin toisia treffejä ei tule. Niin ja ei riitä että vaihtaa ne kalsarit kerran päivässä, se letku on myös pestävä ja rutinareikä kans..


    • pois

      nettikirjoittajat on jämiä ylensäkin

    • etsi___________

      liian pitkä, oletko sä silloin kentis "liian pätkä"?

    • hopeatar

      Tuohon ei viitsi ottaa edes kantaa tämän kummemmin.

    • trw.

      viihdechatti cbatessa , mihinkään ei tartte tähteä koneen ääreltä.

    • 4+19

      Jos ei elämästä ole tullut sitä mitä siltä halusi, on ihan hyvä lähteä tutkimaan että miksi se on mennyt kuten se on mennyt, ja jos haluaa muutoksen, se muutos täytyy tehdä. Sama koskee kaikkia, eli niin nettideittaajia kuin parisuhteessa oleviakin. Käykääpäs tutustumassa Alkuajatukseen, siitä löytyy uusi ja asiallinen näkökulma elämän tarkasteluun, eli ei mitää satuja. Alkuajatuksen kotisivu löytynee googlaamalla, ja sieltä voi ladata maksutta hyvää lukemista.

    • sinkku varattu

      Tunnen miehen, joka on parisuhteessa mutta esittää treffisivuilla olevansa joku urheilullinen sinkku, joka kiertää maailmaa ja hakee upean kaunista seuraa. Ihan ihme harrastuksia porukalla.

    • onnellinenjo10vuotta

      Suosittelen hyvää thaityttöä. En voi parempaa naista elämälle toivoa.

      • suomi naine

        Oisko thaimiestä mullekin? :DDDD


      • ei paha laisinkaan

        Oikeasti, näin suomimiesten ylenkatsomana suomalaisnaisena voin suosittaa lämpimästi näitä postimyyntivaimoja jokaiselle joka voi kyseiseen kuvitella ryhtyvänsä. Ensinnäkään en koskisi sellaista harkitsevaankaan edes pitkällä tikulla joten tuumasta toimeen ettette erehdytä meikäläisiä edes kuvittelemaan mitään. Sitäpaitsi, monesti ahkerat, hyväluonteiset ja siivot-maineen omaavat aasialaisnaiset eivät ehkä ole omaan makuuni kaunottaria (no luisen laihoja usein, kyllä ja sehän teille miehille sitten riittää :), mutta kelpaavat mielestäni mainiosti tänne katukuvaan tuomaan vähän virkeyttä ja geneettistä monimuotoisuutta niin olmeihin suomimiehiin, näiden kahden sekoituksina syntyneitä pikkuisia on ilo katsoa kun ovat niin söpöjä. Myös heidän monissa tositarinoissa esiintynyt tapa, lähettää kotipuoleen ne iskemiltään miehiltä kuppaamansa rahat ovat ok. siis eivät minulta pois (kuten eivät ne miehetkään) ja ukot ovat kohtalonsa ansainneet. Sitäpaitsi nämä tulijat useimmiten kuitenkin keksivät jotain yritteliäisyyttä itsekin, vaikkapa hyvää tulista ruokaa myyviä ravintoloita tai monien hengenvaarallisten liikennekaaharimiesten ja muiden ympäristöään vaarantavien stressipallukoiden käytös lauhkeutuu mukavasti HappyEnding-hierontapalveluja käyttäen. Sitäpaitsi jää vähän yksipuoliseksi tuo mamuvalikoima poliitikkojen tuottamien somalien ja muiden afrikkalaisten, sekä monien naisten diggaamien turvapaikanhakija-arabien ansiosta, joten monipuolisuutta lisää ihan mielellään tänne, kiitos. Mielestäni vain hyvä asia, että ei tarvitse sietää näitä voi voi suomalaisnainen ei kelpaa-iskijöitä baareissa.


    • ollille kans

      joo...miehet ne ettii panoa vaan, mitään SITOUTUMISTA sieltä ei löydä.

    • 10+14

      Aika tyhmää tuo yleistäminen. Monet ujot ihmiset ei uskalla lähestyä kiinnostavaa ihmistä muualla kuin netissä tai korkeintaan kännissä, mutta kuka oikeasti hakisi seurustelusuhdetta baarista ? En ainakaan minä. Tottakai netissä näkyy paljon näitä ei-niin-silmää-miellyttäviä ihmisiä ja varmasti myös narsisteja ja väkivaltataustaisia ihmisiä, mutta miten se eroaa normaalista elämästä ? Ethän tiedä ihmisestä mitään ennenkuin juttelet. Netissä on sitäpaitsi helpompaa lopettaa yhteydenpito, eikä välttämättä ole pelkoa että törmääkin tähän ihmiseen vaikka työpaikallasi :)

    • vienotäti

      minä löysin netistä ihanan,rehellisen miehen ja olemme olleet 5 vuotta jo yhdessä ja varmaan loppuelämämme.

    • hölmö ja jämä

      Ollaan yks säälittävä kansakunta, joka ei kelpaa kenellekään. Jämiä tosiaankin. Netti vaimentaa viimeisetkin mahdollisuudet löytää aito ihminen IRL. Ennen vanhaan ihmiset istu puiston penkillä ja otti rohkeesti kontaktia. Nyt sitä tekee enää lähinnä epätoivoiset känniset akat ja ukot.

      Eiköhän tehdä joukkoitsemurha koko Suomi! Pyydetään vaikka venäläisiä harjoittelemaan ydiniskua Suomeen. Päästäis kaikki pois tästä hölmölästä.

    • Kyllä on hyvä!

      Ja minä 12 vuotta. Mikä kolahti nettiprofiilissa "paras kirja: keittokirja" Mies opetteli laittamaan lapsille ruokaa, se kun oli ollut vaimon homma. Ajattelin ettei tarvii passata. Paljon hyvää on löytynyt sen jälkeenkin, laittaa lamput, ruuvaa taulut seiniin, korjaa kaikki mikä rikki menee. Ja paljon silittää, hellii ja enemmänkin. No kyllä minä ruoan nyt laitan, en niitä kolmea opeteltua menua jaksanut kuin puoli vuotta.

    • ...

      Eronneet ja karanneet on kaikista epäluotettavin sakki treffipalstoilla. Kaikenlaisia psyykehäiriöitä ilmenee aika pian ja joidenkin kohdalla ensitreffeillä.

      • KYsyvä

        Mistä sä tiedät tuon? Onko kokemusta vai hääräätkö itse palstoilla huijailemassa?


    • oioioioioioi

      Hahah, tästä ei voi ees provosoitua kun niin paljon hymyilyttää. Netti ON ollut nykyelämää jo tosi kauan - itse asiassa tuntuu, että suuri osa (oli parisuhteessa tai ei) elää elämää netissä, esim. facessa ja keskustelupalstoilla. Ei sillä ole mitään tekemistä sen siviilisäädyn kanssa.

      Ihmiset yleensä yrittää lokeroida jonkun kriteerin perusteella ihmistä, esimerkkinä vaikka yksinkertainen ja klassinen blondi on tyhmä, esimerkit jääkööt tähän yhteen kun niitä on satoja. Minusta tuollainen lokerointi ja olettamukset osoittavat suoranaista tyhmyyttä ja sitä, että ei käytä järkeään (ehkä kun sitä ei ole). On varmasti totta, että netistä löytyy treffipalstoilta niitä ns. surkimuksia, mutta niin niitä löytyy muistakin.

      Jos vähän käyttää järkeään, voi oikeasti keksiä järkeviäkin syitä miksi etsii netistä(kin) seuraa. En nimittäin usko, että suuri osa käyttää VAIN nettiä. Onhan tämäkin vähän hassu tapa kommunikoida, MIKSI aloittaja kirjoitti tänne eikä keskustele elävien ihmisten kanssa. Eikö täällä roikkuminenkin ole vähän outoa? Sallin sen muille (itse selailen vain harvoin keskustelupalstoja) ja ymmärränkin, mutta samahan tämä on kuin nettideittailu. Jos ei harrasta sellaista missä tapaa ihmisiä niin silloin ehkä tulee kirjoiteltua tällaisillekin palstoille SEKÄ nettideittailtua. Eihän elämä ole mustavalkoista, kyllä minäkin tässä netin äärellä NYT istun, mutta elän elämää myös tietokoneen ulkopuolella ;) Nettideittiäkin on kokeiltu enkä pidä sitä sen kummallisempana kuin "elävää elämää". Nettideitti on oiva tapa TAVOITTAA ihmisiä, kun viesti tai kaksi on vaihdettu, siirrytään juttelemaan kasvokkain. Jotkuthan kirjoittavat viikkotolkulla, mutta se ei ole minuakaan varten. En osaa sanoa naisista, mutta miehet ovat ainakin järkeviä ja mukavia olleet. Mutta olen sitä mieltä, että samankaltaisuus vetää puoleensa. Jos on idiottimainen profiili, ei sellaiselle järkevät ihmiset kirjoittelekaan jne. Mutta itselleni on helpompaa ja luontevampaa jutella ihmisille "livenä", netti on sinällään ok, en vain yleensä jaksa istua tässä koneella kovin kauaa kerrallaan jolloin nettideittailu hankaloituu.

      Ja mitä tulee ulkonäköön, kyllä useimmat ihmisistä ovat ihan tavanomaisia, mutta jos joku nyt pelkkää ulkonäköä etsii niin onnea vaan. Harva meistä kai on koskaan ryhtynyt parisuhteeseen ihmisen kanssa, kenen ulkonäöstä ei pidä?? Ja kyllähän ne "rumemmatkin" parisuhteeseen pääsevät.

      Ja oliko tuo kysymyksesi, että "miksi etsitte seuraa ylipäätään"? Paljon on toki nykyään sinkkuja, mutta eiköhän vastaus ole luonnollinen eli ihminen on luotu pariutumaan ja minusta ainakin luonnollista että useimmat meistä eivät halua elää yksin loppuelämäänsä! Mutta ehkä olen harhateillä?

      • oioioioioioioi

        Aijai, piti vielä mainita, että lähetäs aloittaja sitä tylsää arkea tännekin, nimittäin kaipaisin sellaista välillä :/ Yleensä kaikkea muuta on...että älä dissaa. Mikä vika muuten on tylsässä arjessa? Ei ihme, että monet ovat onnettomia jos hakevat luksusta ja jännitystä aina elämään, sillä normisti elämä ei kai ole kuin suurelta osin sitä arkea, tylsääkin. Mutta kai sitä yleensä kaipaa joskus sitä mitä ei ole. Ja minä sitä tylsää arkea. Se vasta luksusta olisi.


    • Anu Saukko

      Mielipide on kuin anusaukko , kaikilla meillä sellainen on.

    • annusstappura

      Kaikki ylijäämäiset vajakit hakee seuraa netistä. Rumimmat vanhat piiat ja pojat. Turhaa koko touhu kun ei ole eliitti ihmisiä.

      • näin se on

        pata se kattilaa soimaa


    • eri syitä

      Varmaan on hyvin eri syitä olla sinkku. Sinkkuus itsessään ei ole jämän merkki. Ihmettelen miesten kovia vaatimuksia mitä luettelit ja kyllä varmaan sellaisen löytävätkin ulkomaailmasta joskus. Mutta se on ylipinnallisuutta, ei vain pinnallisuutta. Kovin supliikkeja eivät ole netissä, vaan ärtyneen oloisia. Lisäksi ovat luoneet valmiita mustavalkoisia käsityksiä toisista. Mies haluaa aina 10 vuotta nuoremman, sitä en ihan ymmärrä.

    • suo siellä vetelä tä

      moni "prinssi" se kuplaksi paljastuu.

    • faktaa....

      Kyllähän se live kontakti on live kontakti. Monesti netti tuttavuuden kanssa soitut trefit ovat pettymyksiä. Tulee moraalinen krapula ja ajatuksia että ei koskaan enää,,,

      • suvaitsevainen

        Olen kokeillut nettitreffailua - ei ole sinänsä mitään huonoa kerrottavaa, tapasin ihan normaaleja, mukavia, osa hyvännäköisiä tyyppejä - ei mitään vikaa, mut en jaksanut sitä treffeillä ramppaamista, sen eteen pitää nähdä vaivaa. En kategoroisi ihmisiä...mut sehän on meille suomalaisille tyypillistä...suvaitsemattomuus kanssaihmisiä kohtaan...


    • ihantavallinen

      Toisilla ei ole uskallusta mennä mennä livenä juttelemaan, helpompi on netissä alkaa juttelemaan, itsekkin teen niin, vaikken ruma, vajakki tai muuta sellaista olekkaan.

    • kiuy

      Pääset heti veppikameran kanssa keskusteleen
      www.flirtfair.fi

      • antsa7

        yksinäiset mielisairaat ottaa tosissaa


    • Jäämäjäpä

      Jäpät.Sinitoverit.Uusi nouseva sukupolvi samaa luuta ja verta toisimme oikeutetut matalapalkatut sosiaalioikeutetut toisimme nyt yhtykäämme ennen kuin on liian myöhäistä päästä eroon herrakansan ikeestä ja harhaanjohtamisesta.

    • hohhoijaa...

      Maailma on vain muuttunut sitten 70-luvun....ei kai tuossa sen kummempaa. Se on vain yksi tapa muiden seassa hakea seuraa - tietysti voi mennä baareihin, mut ihan oikeasti kirjastosta tuskin löytää seuraa...Ei tarvitse olla luuseri, ruma tms hakeakseen seuraa netistä, se on yksi tapa muiden seassa, ja kuuluu nykyaikaan sosiaalisen median myötä. Jos on asenteellinen, sitä voi olla asenteellinen myös baarimetsästystä kohtaan, siellä todellakin etsitään vain seksiseuraa enemmän tai vähemmän - jos tuuri käy, voi myös löytyä ihan normiseuraa. Nykyään olisi kai hyväksi, jos löytää jonkun hyvän tyypin kaverin kautta, siinä on suositukset myös mukana...

    • syrjäytynyt

      Ei muuta ku sinne eliittikumppanii sitten, jos ei jämäpalat kelpaa. Miksei white trash porukallekin ole perustettu omaa deittisivustoo? Sinne vois mennä kaikki luuseri syrjäytyneet ettii oman tasost seuraa.

    • ei haku päällä

      En pidä itseäni jämäpalana.
      Nyt haavat nuoltu edellisestä suhteesta.
      En käy sellaisissa paikoissa joissa voisi löytää seuraa.
      Harrastan ja olen muutenkin aktiivinen.
      Jotenkin kiva olla ilman sitä miestä enkä ole pitänyt kiirettä etsimisessä.
      Toivon että kävelee vastaan, mutta ehkä sinne nettitreffeille jälleen menen.
      Nyt just ei profiilia kun ei haku päällä.
      Keksin jälleen uuden harrasuksen niin se vie aikaa. Ei siis aikaa kumppanille tällä hetkellä. Mutta sieltä etsin sitten kun sen aika on.

    • Tietäjä

      Osa ei tohdi treffipalstalla vaan sanoa suoraan, että hakee esim. joka toisen vkl:n/viikon seksisuhdetta. Siihenhän se homma helposti kuitenkin menee, jos naisella ja miehellä omat lapset eikä uusperhettä haluta perustaa. Ja mitä pahaa seksisuhteessa onkaan, jos molemmat osapuoet sen osaa oikealla tavalla ottaa.

      Olkaa ihmiset itsellenne ja muille rehellisiä! Ei seksiuhteissa mitään vikaa ole, kun asianosaiset ovat siinä täysillä mukana.

    • Ei- jämä

      En sanoisi itseäni jämäpalaksi, enkä todellakaan ole sellainen mitä aloittaja sanoo..
      No joo, olen kyllä yh, koska pistin pettäjä-miehen pihalle. Miksi sellaista pitäisi katsella, oman onnensa kustannuksella?
      Olen työelämässä hyvin kiinni, asumme ikiomassa asunnossa. Olen nätti ja hyvä kroppainen, koska teen työtä oman kuntoni ja hyvinvoinnin eteen.
      Enkä todellakaan hae kuuta taivaalta, vaan toivoisin miehen olen luotettava ja huumorintajuinen. Ulkonäön toivon miellyttävän, omaa silmääni. Muiden mielipiteellä ei väliä. Ihan perus suomalaismies olisi toiveena, jolla asiat kunnossa.
      Ehkä jonkun mielestä vaadin liikoja, en tiedä. Netistä haen seuraa, kun en uskalla kehitellä keskustelua kassajonossa tai maitohyllyllä.. Vähäsen olen ujohko.
      Moni tuttu mies sanoo että minusta joku saisi todella upean naisen ja vaimon. Kohtalo ei vain ole tuonut sitä oikeaa kohdalleni. En tiedä löytyykö sitä netistäkään, mutta toivoni elää hamaan loppuun asti, että joskus, jostain se oikea löytyy..

    • Onnellinen yksin

      En ole enää nuori, vaan keski-ikäinen. Olen pari kertaa laittanut profiilin ihan uteliaisuudesta, kun olen kuullut, että aivan surkeita tyyppejä on tarjolla. Ensinnäkin suurin osa miehistä asuu aivan eri puolella maata ja toiseksi, kyllä monelle miehelläkin on aivan älyttömät kriteerit. Naisen pitää olla just tietyn mittainen ja painoinen jne. ennen kuin kelpaa. Mies voi itse olla vaikka minkä näköinen möhömaha tai muuten epämiellyttävän oloinen. Naisen pitäisi silti olla kuin missi ja täydellinen. Niin surkeeta deittiainesta, etten enää ikinä kokeile edes hupimielessä.

      Olen kyllä ollut jo monta vuotta erittäin tyytyväinen yksin elämiseen. On vapaus tehdä mitä haluaa, milloin haluaa ja missä haluaa. Ei tarvitse passata eikä hyysätä ketään, ei miettiä missä kunnossa ja milloin mies tulee kotiin. Tätä olotilaa ei voita mikään eikä kukaan. Nuorena ja vähän vanhempanakin kaipaa kumppania. Jotkut vielä vanhanakin. Kun on nähnyt paljon kaikenlaista ja pettynyt, niin on mahtavaa, kun ei kaipaa enää ketään, vaan on hyvä olla yksin eikä kärsi yksinäisyydestä.

      Harva löytää netistä kunnollisen kumppanin, mutta heitäkin on.Ei se kyllä kymmenessä minuutissa tapahdu eikä lähes tyhjällä profiililla, kuten deittiä mainostetaan.

      Onnea etsijöille :)

    • Pakko kommentoida tuohon kymmeneen minuuttiin.. Lähipiirissäni on henkilö, joka bongattiin vartin sisällä kirjautumisesta s24:een. Ja pariskunta on tätänykyä onnellisesti naimisissa. Hyvää sattumaako, no erittäin hyvää :)

      • siis en tarkoittanut kirjautumista vaan profiilin luomista..


    • Mikäs sä oot sitten??? ;)

    • Happy end

      Joo. Luuseri kai olen.

      Etsin seuraa netistä.

      Löysin seuraa netistä.

      Nyt asun mukavan naisen kanssa, ja meillä on yhteinen lapsi.

      Luuseri mutta onnellinen luuseri

    • hän

      En usko juurikaan rakkaan löytämiseen netistä, mutta se on ihan kätevä systeemi sopia seksitreffejä, yhden illan suhteita ja kaverisuhteita. Tämä siksi, etten jaksa baarissa olevaa säätämistä ja vaivaa. Netissä tietää valmiiksi, mitä toinen haluaa.

      Jos tämä jonkun korvaan särähtää, niin saattanee johtua siitä, että olen parikymppinen, enkä todellakaan vakavan parisuhteen kaipuussa.

    • realisti vai ilkeä

      Nykyään sitoudutaan ja hankitaan lapsia myöhemmin kuin esim 50 luvulla, nykyään se tapahtuu 30v , jopa lähellä 40v - näin sen vain on. Varmaan joka toinen sinkku 30v on ilman lapsia, ilman parisuhdetta - ihan omasta vapaasta tahdosta. Opiskellaan 30v asti, sitten hankitaan asuntolainalla se kämppä, matkustellaan, naiset shoppaile ja matkustelee, ja sit hups,huomataan, et hei mä olen kohta 40v, pitäskö sitoutua??!!! tai hankkia lapsia???! hups, pikapikaa etsimään nettipalstalta sopiva mies, koska tämä sopii paremmin naisiin - 30v naiset ei halua sitoutua...työ, ura, asuntolaina, ...no babies...Mut oikeast, biologiset faktat taitaa unohtua, mut okay, nykyään tilastollisesti lapsia syntyy kuitenkin saman verran kuin aiemmin, mut vain paljon myöhemmin. Siksi kai tuota eläkeikää on syytä hilata ylöspäin, kun nyk 35v on mukamas nuori, ja bullshit...lapsellisia kyllä, mut ei nuori. Nuori on alle 30v, tai 20v, mut ei enää 30v . On kiva olla sekä äiti että mummo lapsille, good luck. Läskit painaa, ja keski-ikä, but who cares, jatketaan laukkujen shoppailua, puhumattkaan kengistä, ja matkustellaan ...lapsia kun kuulemma voi tehdä sit myöhemmin, sit 40v Nykyaikaa, sitten tulee kiire, ja nettiin hakuun.

    • tarpeeksisaanu

      Naiset asettaa vaatimuksia niinkuin miehissä olis lisävarusteita niinkuin autossa. Jokainen nainen etsii mahdollisimman rikasta miestä ja yli 180 cm vaikka ite olis kainalokeppi.
      Olen huomannu että jotkut roikkuu vuosia.
      Sen olen huomannu täällä pienen puoleisessa kaupungissa että samat naiset treffaa kun mies tarjoaa. Itsekin sen kokeneena ja kaverin kanssa seuraavalla viikonlopulla Ei kuulemma aikomustakaan tosimielessä vaikka ilmoittelee muuta.

    • Höpsis..

      Yksisilmäinen lähtökohta.. eri tilanteessa olevat ihmiset eivät kertakaikkiaan ennätä minnekään markkinoille katselemaan, mitä on tarjolla.
      Löysin nykyisen aviomieheni sitä kautta, enkä ole katunut vielä hetkeäkään.
      Molemmat ovat täysjärkisiä, mutta kotona viihdytään. Baareista löytyy luusereita. Epätoivoisia tapauksia, jotka jaksavat esittää juuri niin kauan, että arki alkaa.. Netissä voi tutustua ja viestitellä rauhassa. Ja erotella jyvät akanoista.

    • 8+5

      Itse olen sitä mieltä, että nettideitteihin kerääntyy laiskoja ihmisiä. Siis laiskoja sen seuranhaun suhteen tarkoitan. On niin hiton paljon helpompaa se, että napsastaan itsestään mairitteleva kuva, ladataan se nettiin ja saatesanoiksi jotakin ylitsepursuavaa liirumlaarumia.

      Oletetaan, että ladataan se vaatimuslista kumppanista ja hups vaan kuin taikaiskusta se unelmien kumppani tipahtaa kuin lahja taivaalta juuri sinun inboxiin vastaten. Tämä siis pätee juuri sellaisiin ihmisiin, useimmiten pk-seudulta oleviin, jotka hakevat sitä unelmakumppaniaan max. 30km säteeltä. Mieluiten kehä 3:sen sisäpuolelta. Kuinka monen profiili alkaakin esim. seuraavalla lauseella: "On tuolla yöelämässä tullut pyörittyä ihan tarpeeksi ja et siellä ole vastaan tullut, joten kokeillaan nyt täältä..."

      Niinpä niin.

      Siinä kuitenkin olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että ylipäätään netti on avannut täysin uudenlaisen tavan saada yhteyttä sellaisiin ihmisiin joihin tuskin koskaan olisi aiemmin törmännyt. Omakin elämän- ja sielunkumppani löytyi netin avulla. Ihminen jonka olemassaolosta en tuskin koskaan olisi muutoin tullut tietoiseksi, koska jo välimatkaa oli sellaiset 200km.

    • Kaipaus jäi

      Minä koin hyvin mukavan yllätyksen erään pitkän keskusteluyhteyden kautta. Yhteydestä on jo vuosia, mutta nyt viimeisten kuukausien aikana koin rajun prosessin juuri tuon yhteyden vuoksi. Tämä mies oli hyvin personelli ja nyt todella moni lukko avautui rajusti psyykessäni. Siis kiitän mielessäni häntä.

      Kiinnitin huomioni täällä olevissa kirjoituksissa siihen, että moni kiinnittää huomion ulkonäköön ja muuhun ulkoiseen. Uskallan suositella, että älkää missään nimessä kyselkö mitään ulkonäköön, ikään, statukseen jne. liittyviä asioita vaan keskustelkaa esim. musiikista, uskonnosta, pilvien muodoista, politiikasta, terveydestä, olettamuksista toisen persoonasta jne. Se minun rakas suhde oli sen vuoksi niin antoisa, koska kummankaan arkeen liittyviä asioita ei sen kummoisemmin käsitelty, mutta ne tulivat kuitenkin erittäin selkeästi esille ikäänkuin sivulauseissa. Ja ja .. nyt vain harmittaa, etten suostunut kuitenkaan häntä sitten tapaamaan. Mutta se anti oli ruhtinaallinen.

    • Miekkonen86

      Hyviä huomioita, mulla on tuo profiili lähinnä sen takia että voin aina käydä tarkistamassa onko ihmisikunta viisastunut yhtään sitten viime käynnin ja jättänyt nuo järkyttävät vaatimuslistat sikseen.

      En edes kuvittele löytäväni täältä mitään seuraa, naisilla on liian paljon näennäistä valinnanvaraa, vaikka tuskin käyvät yksilläkään treffeillä.

      Se on paljon mukavampi vain ihastella niitä viestien määrää, ja ajatella että voi kun mä olen suosittu, ja odotella että tulee VIELÄ parempia miehiä kolkuttelemaan ovea.

      Aika moni naisista tuntuu olevan niin kovin kiireinenkin, että on vähän outoa tulla tänne, tehdä profiili, vaikka ei edes ole aikaa vastailla viesteihin saati nähdä livenä.

    • 10Boints

      Osuvaa ja ohimenevää oli tarinasi. Kaikki eivät niin totta itsestään kirjoittele ja siten ne vaatimuksetkin taitavat olla sillä ajatuksella, että mitä itsensä toivoisi olevan (joillakin näin). Onhan siellä sitten aitojakin tapauksia. Minäkin olen saanut eka (ja viimeinen) treffeillä kuulla, että vau sinä olit kirjoittanut itsestäsi aivan rehellisesti. Urheilullisuus on nykyisin "trendisana" ja sillä on osittainen samanlainen merkitys kuin sanalla menestys suomen hiihtomaajoukkueessa 2001 - aineet ja välineet kohdallaan niin olet urheilullinen. Kokemuksestani voin sanoa, ettei kannata sydän syrjällään sivuilla pyöriä vaan kannattaa lähteä ihmisten ilmoille seuraa hakemaan.
      Ulkonäöstä ei kannata ketään arvostella, kauneus on katsojan silmässä edelleen...ja jos naista haetaan "omaishoitajaksi" niin silloin hakuosoite on väärä.... myös siinä tapauksessa että "puuhapeteä" etsitään.

    • Pro deittailija

      Minä olen deitannut netin kautta noin 30 naista keski-iältään 31-36 vuotiaita.

      Yhden härön kanssa olin naimisissakin muutaman vuoden ja toisen kanssa seurustelin vuoden verran. Melkein ne loput deitit loppui siihen ekaan kertaan ja pari jäi "fuck buddyiksi" Noin kahdeksan kanssa päädyin punkkaan asti yhteensä.

      Noin 22 noista naisista oli tapoihinsa jysähtäneitä jääräpäitä ja täytyy myöntää että niin olen jossakin määrin itsekin. Ei suhde toimi jos molemmat alkaa tuputtaa samantien omaa maailmaansa toiselle "ainoana oikeana" tapana elää ja eivät kestä vastaväitteitä.

      Yksi oli ihan skitso ja deitti päättyi kesken ruokailun silmittömään miesvihapurkaukseen.

      Tuo noin kolmenkymmenen deittailu tapahtui yhteensä noin 1,5 vuoden aikana ja se vaati "työtä" todella paljon että pääsi sinne treffitasolle asti. Lähestyin varmaan kahtasataa naista yhteensä aktiivisella kirjoittelulla.

      Itse sain lemput noin viideltä mutta loput lemppasin itse. Se oli hauska havainto että joillekin olin "liian villi" ja joillekin "liian tasainen", jotkut rakasti huumoriani mutta jonkun mielestä olin lapsellinen.

      Melkoista arpomista tuo homma!

      Aloitukseen sen verran että netti on varmasti nykyään ylivoimaisesti yleisin tapa etsiä kumppania ja kaikki 30v tarjokkaat ovat eronneet ainakin kerran joten kaikkihan me ollaan "jämäpaloja" oltiin sitten netissä tai baarissa tai kuntosalilla jne.

    • ekat 10 v menee

      Miten yhden treffikerran jälkeen voi muka "tuntea" toisen....?

      Vie huomattavasti pidemmän ajan, että tutustuu toiseen ihmiseen.

      • Minä tunnen

        Ikä, kokemus ja pinttyneet omat tavat tekevät kriittiseksi ja meikäläinen kyllä huomaa jopa 30 sekunnissa onko naisesta minulle kumppaniksi. Jos kemiat ei toimi niin en lähde vääntämään ollenkaan asiaa eteenpäin.

        Nuorempana, alle kolmekymppisenä jaksaa vielä vääntää ja "kouluttaa" hankaliakin tapauksia ja uskoa että se siitä muuttuu mutta ei enää päälle nelikymppisenä.

        Tietysti jos tarjokkaita ei ole kuin yksi niin silloinhan se pitää ottaa oli se sitten kuinka hankala tahansa mutta meikäläinen olis nykyään mielummin yksin kuin jonkun kiukkuperseen tai tiukkapipon kanssa puhumattakaan akateemisista naisista. Niihin en koske tikullakaan.


      • tikulla koskettava?
        Minä tunnen kirjoitti:

        Ikä, kokemus ja pinttyneet omat tavat tekevät kriittiseksi ja meikäläinen kyllä huomaa jopa 30 sekunnissa onko naisesta minulle kumppaniksi. Jos kemiat ei toimi niin en lähde vääntämään ollenkaan asiaa eteenpäin.

        Nuorempana, alle kolmekymppisenä jaksaa vielä vääntää ja "kouluttaa" hankaliakin tapauksia ja uskoa että se siitä muuttuu mutta ei enää päälle nelikymppisenä.

        Tietysti jos tarjokkaita ei ole kuin yksi niin silloinhan se pitää ottaa oli se sitten kuinka hankala tahansa mutta meikäläinen olis nykyään mielummin yksin kuin jonkun kiukkuperseen tai tiukkapipon kanssa puhumattakaan akateemisista naisista. Niihin en koske tikullakaan.

        Olet erittäin nopeasti aistiva, kun huomaat kaiken puolessa minuutissa?
        Minä siinä ajassa ehdin ehkä katsoa vähän ulkonäköä, käyttäytymistä, puhetapaa, yleisvaikutelmaa, tärkeimpiä asioita en ehdi.
        Toisaalta, omaan vaistoonsa kannattaa aina luottaa...


    • Lenkille lompsis

      No jaa netistä seuran poimiminen on kohtuu helppoa kun on sen aika.
      Mitä tulee syihin miksi? Niin se sama vanha, eli kun en käytä viinaa kun kohtuudella eli noin 1-4 kertaa 1-4 vuodessa niin ei pahemmin kannata baariin eksyä. En sanois et olen jämä,nörtti,narsisti, ja viimeiseksi juoppo =D
      Mutta jees en näe netissä deittailuun mitään sellaista estettä..
      Tai että netissä tarjokkaat olisivat jotenkin viallisia.

    • NotYourFitnessGuru

      Olisi kiva päästä joskus treffeille. On siisti koti, hieno työ ja naamakin on kuulemma ihan ok, mutta silti viesteihin ei tule koskaan vastauksia. Ja olen todellakin lähettänyt viestejä ihan laidasta laitaan erilaisille ihmisille ja kokeillut kaikkea jo vuosia mutta yksinkertaisesti homma tyssää. Urheilulajeja pitäisi löytyä joka sormelle laskettavaksi. Pelkkä kuntoliikunta riittää enää aika harvalle helsinkiläisnaiselle.

      • Pro vinkit

        Muista huumori. Keksi vaikka sanaleikkejä naisen nimimerkistä ja ilmaise jutuissasi selkeästi että olet tutustunut hänen profiiliinsa ja väännät siitä hänen profiilistaan jutunjuurta niin nainen huomaa että otat hänet vakavasti ja olet kiinnostunut hänestä etkä vain kerro itsestäsi monotonisesti.

        Lueskele toisten miesten profiileja ja ota sieltä härskisti lainauksia ja hauskoja pointteja omaan profiiliisi mutta ei sanasta sanaan vaan vähän muuntelet sitä itsellesi sopivaksi.

        Urheilulajeja voi laittaa muutaman trendikkään malliksi. Ei kukaan halua mitään himourheilijanarsistia joka saa naisen tuntemaan itsensä sohvaperunaksi. Kyllä ne naisetkin valehtelee urheilulajinsa räikeästi yläkanttiin ja painonsa alakanttiin.

        Minun naamaani muutamat naiset sanovat kuvissa pelottavaksi niin pidän usein lärvini piilossa siihen asti että olen saanut herätettyä varman kiinnostuksen. Kuvassa pitäisi olla rento, lempeä mutta miehekäs ja itsevarma. Kuvat on haastavia.

        Olet varmaan aika nuori ja nuorilla naisilla (alle 29v noin) on vielä ne prinsessahaaveet ja täydellisen miehen (jota ei ole olemassa) metsästys täydessä kukassaan. Ne tolkuttomat vaatimukset alkaa karisemaan tasaisesti kolmekymppisen jälkeen ja lapsettomat 31 vuotiaat on helppo poimia kun niillä tikittää biologinen kello hullun lailla ja mies on löydyttävä ja äkkiä.

        Eli ei muuta kuin teet kuten Ilkka Kanerva eli kun sataa naista pommitat niin yksi aina lankeaa. Vähintään.


      • lmj2010s

        Darling,
        mä olen täällä! Tämän sivuston postiosoitteella.


    • Surusydän

      Olipa aloittaja provo tai ei monia asia pitää paikkansa minkä hän esille tuo.
      Hyviä puolia nettideittailussa on se ,että voin kotona tutkia kiinnostavaa profiilia..
      Tehdä vertailuja ,viestitellä ja jutella ennen treffejä, vaikka skypessä kotona.
      Itselläkin profiili ollut ja kai jonkinlainen jämätumppi koen olevani .Aviota 30vuotta ja yskin eläneenäkin pitkään.Olen ujo ,enkä halunnut lähtä esim. tansseihin,ja sieltä etsimään kumppania.Laitoin tietokoneen ja sitä kautta
      suomi24.fitreffeihin profiili

      Treffeillä käynyt ja tavannut monta hienoa, kunnollista suomalaista miestä.
      Muutamien kanssa tavattiin useamminkin ,mutta ei sytyttänyt niin, että kumppania olisi tullut
      .Paitsi yhden kanssa,hänkin kai jämätumppi ja sielunveli. .Hänet menetin oman
      tyhmyyteni kautta.Kyllä nettitreffit kannattaa kokeilla ainakin .Mitään ei saa jos ei
      yritä.Muistaa täytyy ,että meissä jokaisessa on hyvät ja huonot puolenssa. Ulkoisella näöllä ei mielestäni ole suurta merkitystä, jos muuten on rehellinen arvostava ja luotettava.Tsemppiä vain etsintään.

    • viriili 60 v.

      Jooop..ois vaan se vanha sokkotreffi palsta joka olikin ilmainen ja silloin pääsi / joutui tapaamisiinkin..vaau ! kun nykyään kaikki yo. treffisivuista joutuu korttimaksut suorittamaan yms.. Ja minähän en maksa !

    • Ei-kovis

      Väärässä oot. itse oon nätin näköiseksi kehuttu, normaalipainoinen ja lyhyt 18-vuotias ja seuraa löydetty netistä ja tyyppi on vieläpä ulkomaalainen.

      Nostahan tuostakin melu. Monesti kun kuulee "Ne, jotka seukkaa ulkomaalaisen kaa, ovat yleensä lihavia tai/ja rumia kun eivät suomaisille kelpaa". Väärässä olet. Vai olenko sitten joku poikkeus mielestäsi, aloittaja?

      Sattumaa se nyt vain oli. Jos ei nyt ajatella hänen taustojaansa, niin mieheni on kunnollinen ihminen. Tyytyväinen oon valintaani.

      Miksi minä sitten treffeiltä etsiskelin seuraa vaikka mua on kehuttu nätiksi? Syy on. Kun vielä asuin porukoilla pikku paikkakunnalla, ei mua kukaan huolinut koska en ollut pissis. Tuon takia oon joutunut näitten ns. kovistyttöjen kiusattavaksi ku oon tämmönen "ernu". Suurin osa ikävä kyllä koulustani oli näitä kovistyyppejä, joille olin sitä luuseriluokkaa mut onneks mulla siitä huolimatta oli ja on edelleen OIKEITA ystäviä ja kavereita. Mitään pulaa siis niistä ei oo ollut.

      Tämän takia silloin sain idean että etsitään sitten netistä se sopiva tyyppi.

      Toivottavasti tuo koko aloitus oli provo.

      • Helppoa naisille

        Nainen löytää aina seuraa netistä. Pitää olla aika karsea tapaus jos ei seuraa löydy. Se on eri asia kuinka kauan suhde kestää mutta seuraa löytyy aina.

        Naiset on siinä onnellisessa asiassa miehiin verrattuna.

        18 vuotias on vielä niin nuori.... niin nuori. Poikani on 18 vuotias. Ei kannata hirveän vakavasti vielä 18 vuotiaana seurustella ellei ole täysin varma valinnastaan. Muuten löytää itsensä 22 vuotiaana työntämästä rööki hampaissa lastenvaunuja jossakin lähiössä ja seuraava mies on siitä lähiökuppilan nurkalla notkuva hamppi ja siinä meni koulutukset ja työelämät ja työnantajana on kela ja sossu.


      • 15+10
        Helppoa naisille kirjoitti:

        Nainen löytää aina seuraa netistä. Pitää olla aika karsea tapaus jos ei seuraa löydy. Se on eri asia kuinka kauan suhde kestää mutta seuraa löytyy aina.

        Naiset on siinä onnellisessa asiassa miehiin verrattuna.

        18 vuotias on vielä niin nuori.... niin nuori. Poikani on 18 vuotias. Ei kannata hirveän vakavasti vielä 18 vuotiaana seurustella ellei ole täysin varma valinnastaan. Muuten löytää itsensä 22 vuotiaana työntämästä rööki hampaissa lastenvaunuja jossakin lähiössä ja seuraava mies on siitä lähiökuppilan nurkalla notkuva hamppi ja siinä meni koulutukset ja työelämät ja työnantajana on kela ja sossu.

        Helppoa naisille?
        Olin 23-vuotiaana vasta kandin paperit saanut, kun jo itäisessä lähiössä työntelin lastenvaunuja ja vajaan parin vuoden kuluttua toistakin lasta.
        Onneksi opintoja voi nykyisin suorittaa myös etänä, valmistuin, sain jopa vakitoimen.

        Nyt on vain kauhea tarve notkua lähikuppilan (on muuten hyväksi arvioitu ruokapaikka) nurkilla rööki hampaissa odottamassa uutta hamppia....


    • k2fgr3

      Owner of a lonely heart, much better than owner of a broken heart...

      Täälllä ulkonäkö ja luonnevajaa ikisinkku. Ei ole ollut edes sitä naapurin Penaa tai (ketä lie), joka ois sen äpärän tehnyt mun kanssa, että olisin se läski-yh nainen, eli olen joltakin järkytykseltä säästynyt.

      Miehet on ujoja tai nössyköitä

    • Entä sitten

      Entäs sitten ?
      Internethän on pekän hyödyttömän roinan sijoituspaikka.
      Mistä semmoisten ihmisten sitten pitäsi hakea sitä seuraa??
      tekstistä päätellen sinäkin olet sinne eksynyt.... joten taidat olla itsekkin luuseri.

      "Joka toista haukkuu, sen napa paukkuu".

    • ....

      Nettideittailu on ihan ok, mutta kuspäitä tuntui taannoin olevan etenkin naisissa aika paljon liikenteessä. Salen kassaneitikin kuvitteli olevansa siinä asemassa että olisi niinkuin varaa vaatia jotain. :D Mutta! Sitten kun satut löytämään laatunaisen jolla on jalat maassa niin pääset eroon nettideittailusta! Siinäpä sitä porkkanaa. Minulla kävi onni ja ollaan oltu yhdessä jo 5 vuotta. Elämä on hienoa kun ei tarvitse enää etsiä yhtään mitään.

      • Kukin tavallaan

        Eiköhän niitä kusipäitiä löydy molemmista sukupuolista ja niin netistä kuin livestä.
        Eh,eli kaupan myyjällä on niin "huono titteli" ettei ole varaa vaatia mitään? Entäs roskakuski tai muut duunarit? Olet varmasti sitten itse korkeasti koulutettu ja hyvässä asemassa ja äärettömän hyvätuloinen..?


    • Jämäleisson

      Jämä tai ei. Kuka sen määrittelee, kuka on jämä ja millä kriteereillä ? Jos lapsen menneestä suhteesta omaava on "jämä", niin sitten kai se joidenkin mielestä näin on. Itse löysin (olen nainen 40v. ) elämänkumppanini netistä. Nyt takana yhteistä taivalta on 5 vuotta, eikä kaduta. Minulla on yksi lapsi edellisestä suhteesta ja puolisollani 3 lasta edellisestä suhteestä. Itse en miellä sen kummemmin itseäni kuin häntäkään "jämäksi". Pikemminkin olisin tutustumisen aikana pitänyt aika outona tai kysymyksiä herättävänä tekijänä sitä, että uudella noin 40 v. tuttavuudella, ei olisi ollut aiempia parisuhteita tai niistä alkuunsa saaneita lapsia. En siis etsinyt miestä, joka on neitsyt :) Omalla kohdallani päädyin kumppanin etsmiseen netistä, koska ravintoloiden "tarjonta" oli täynnä alkoholisoituneitata tai varattuja miehiä, enkä näissä ympyröissä muutoinkaan viihtynyt. Omalla kohdallani netistä löytyi minun onneni. Toki netin kautta sateli ennen oikean löytymistä jos jonkin näköistä ehdottelijaa kimppakivasta heti emäntää vailla olevaa maatalon isäntään. Kömmin "jämäni" viereen edelleen onnnellisena joka ilta nukkumaan. Muualta kuin netistä häntä tuskin olisin löytänyt.

    • vedä vittu päähäs,miks sä tääl kirjoittelet

      • sorry ei mun sul ollu tarkoitus tätä viestii laittaa vaan sille jolle sinäkin laitoit


    • onnen kerjäläinen

      Viestittely loppuu aina siihen kun mainitsen että asun niin pienellä paikkakunnalla, että sitä ei edes löytynyt tuolta valikosta kun täytin tietoja profiiliin, siksi siellä on vähän virheellisesti lähin kaupungintapainen. Jos ei niin sitten siihen että;
      -mitä teet?
      -en mitään, olen työtön.

      Kumpikaan ei ole itselleni eikä baarissa tapaamilleni naisille ongelma (ainakaan heti alussa, suhteen pitkittyessä tapatyöttömyys tietenkin muuttuu ongelmaksi), netissä ei kai pitäisi olla niin rehellinen tai ehkä netissä ei pitäisi yrittää deittailla ollenkaan. Vanhassa vara parempi ja on se viina hyvää ainetta.

    • tasapuolisesti molem

      Täytyy sanoa, olet kyllä sangen lyhytnäköinen tapaus. Paljastat kaiken pinnallisuutesi kyllä ja kuuluuko elämääsi ihan oikeasti välittäminen muuten kuin pintapuolisesti.

      Ei ne oikeat ihmiset toisille aina vain kohtaa. Näin on itsellenikin käynyt, ei ole tullut vastaan. Enkä halua mitään korviketta siksi aikaa, on yksin paljon parempi.

      Eikä ero tule muusta syystä kuin "ei oikeita toisille", sanotaan mitä tahansa pintasyitä. Kaikille meille on niitä oikeita toisille.

      Narsisteja on ihan samanlailla naisissa kuin miehissä. Nainen on hyvin julma narsistina, mutta usein saa peiteltyään yhteiskunta-ajattelun pohjalle tuon ja syytettynä onkin mies. Vaikka samaa miespuolinen narsistikin yrittää, ei vain mene niin herkästi läpi sosiaali/oikeudessa koska lähtöasetelma on nainen on se "kunnollinen" ja mies herkästi vastuunpakoilija ja alkoholiongelmainen.

      • oi aikoja

        Sen takia kai vanhoina hyvinä aikoina akkavalta ei tullut kuuloonkaan. Nainen voi pahimmillaan olla siksi pirullinen että joku roti olla pitää.


      • lelle4

        Mietin näitä lukiessani , että miksi aina täytyy erilaisia ihmisiä ja eri tavoin eläviä ihmisiä nimitellä kummallisilla nimillä ( jämä, lahna, sika , jättöpala yms ) ?
        Täytyykö ihmisessä aina olla joku vika , jos hän käy suomi24 treffipalstoilla, elää sinkkuna , on hieman pyöreä/lyhyt/laiha tms ?
        Jos olet sitä mieltä ap , kuin kirjoitat niin miksi et vain pysyttele ko palstojen ja ihmisten läheltä poissa ?
        On ihmisiä , jotka rakastuvat ja menevät yhteen , sitten tunteet kuolevat tms ja erotaan .
        Jotkut taas pysyvät yhdessä , satuttavat pahoin läheisiään riitelemällä ja sitten elvistelevät : minä se sentään olen naimisisssa , en mikään jäteyksilö !
        Hei haloo - ei nämä asitat aina ole noin musta-valkoisia , kuin ap antaa ymmärtää.


    • bullshituas

      Ministeri eli,

      En tiedä kun en ole tutkinut asiaa, mutta aloitus on itsesääli peruspaskaa jota toiset harrastavat vähemmän ja toiset enemmän milloin mistäkin asiasta.

    • Rouva51

      Menkääs käymään tuolla e-kontaktissa. Siellä sitä vanhat ukot nuorentaa itseään ja kaikki on urheilullisia ja hyvin toimeentulevia. Kuva on melkein rippikoulusta tungettu näytille. Sitten kun niihin tutustuu, oikeasti ikää onkin melkein kymmenen vuotta enemmän, vatsa roikkuu ja ensimmäisellä tapaamisella ei edes raaskita sitä kahvikupillista maksaa. Ruokakaupassa jotenkin ne rahat on aina lopussa tai pälyillään niin kauan, että naisen on aina pakko maksaa. Viinapullokin ilmestyy vierailulle mukaan, kas kummaa, vaikka ilmoituksessa ei ukko ollenkaan käytä alkoholia. Lapsiin on hyvät välit, vaikka niitä ei ole nähnytkään vuosiin! Itse en tarvitse elättäjää enkä myöskään elätä ketään. Miten ei ole enää olemassa ns. normaaleja vanhanajan herrasmiehiä???

    • Kautta aikojen useat "onnellisessa" parisuhteessa elävät ovat mustamaalanneet sinkkujen kumppanin etsimistapoja. Mm. Ravintola Maestron he ristivät.
      KÄYTETTYJEN KOTIKONEIDEN KIERRÄTYSJESKUS jne.

      • Rouva51

        Sitä on niin kauan "onnellisessa parisuhteessa" hyvä mollata toisten etsimisyrityksiä kunnes itse on samassa tilanteessa. Siihenhän voi johtaa itsestä riippumattomat syyt, kuten uskottomuus. Kyllä elämä opettaa sallivuutta.


    • Ansioluettelo

      Rakkaus ei ole ansioluettelu.

      Hyvin monessa ilmoituksessa esitetään lista vaatimuksista, mitä toisen tulee olla. Rakkaus on ilmainen lahja. Ansioluettelot kuuluvat työpaikkailmoituksiin.

      • Joopaniin...

        Se on totta.

        Yhteiskunta on konemaistunut.

        Myös ihmissuhteet ovat teollisen kaavamaisia.

        Varsin pinnalliset ominaisuudet ratkaisevat, ainakin kun yrittää toiseen tutustua.

        Tunne tulee ehkä perässä jos tulee.


      • Rouva51

        Juuri näin, oikeassa olet.


    • KroMia

      Tunnustan!! Oon jämä joka roikkunu säälittävät 5 vuotta treffipalstalla. Oliskahan se ny aika vaan toreta notta parasta ennen on menny ajat sitte ja pareet vaan totutella elämähän yksin!!

    • deitti3

      Jos olisin tarpeeksi fiksu itse, en ehkä edes viitsisi vastata tähän. Juttusi on niin ylimenevä monessa suhteessa, että tavallisesti elämää ymmärtävä ihminen ei sellaista kirjoita: esim. yksinhuoltajuuteen on ilman muuta monia syitä, samoin ylipäätään siihen, että ihmisellä ei ole kumppania. Tunnen ihmisiä, jotka ovat hyvän kumppanin netistä löytäneet, sillä tottakai siellä voi yhtä hyvin kohdata kuin missä muualla tahansa. Olen itsekin siellä ollut ja tavannut sen kautta muutamia fiksuja, mukavia vastakkaisen sukupuolen edustajia, mutta kun se fiksuus yms. ei riitä puolin tai toisin - pitää löytyä myös muuta "sykähdyttävää", jotta kemiat loksahtaa sopivasti.
      Jatketaan vaan kivaa nettideittalua!

    • Taas yksi jämä lisää

      Kyllä on uskomatonta,,, vai on liian pitkiäkin nuo naiset! Mikähän se olisi yläraja, että kannattaa edes vaivautua laittamaan profiilia sivustolle? Meinaan vaan ettei turhaan naputtele. Onko 173 cm naisen turha edes yrittää? Mites sit se painon suhde pituuteen? Jos tuo pituus vielä hyväksytään niin onko 65 kg jo liian painava?
      Entä hiuksien pituus? Kelpaako tuohon olkapäille vai onko liian lyhyet? Niin ja ne vielä ruskeatkin, mahtaako olla väärän väriset? Ja toi naama,, sitä on kovasti kehuttu, mutta onkohan se nyt kuitenkaan niin nätti, että kelpaa. Sit se pahin eli ikä! Sitä kun on jo 47 niin varmaan turha vaivautua, vaikka näyttää kymmenen vuotta nuoremmalta.
      Niin ja sit kun on vielä eronnutkin. Se on varmaan pahin mahdollinen vika sen lisäksi, että on täysi-ikäinen lapsikin. Tosin kai siitä saa vähän plussaa, että hän ei enää asu kotona.
      Eikä siinä vielä mitään, mutta kun erossa jäi vielä koirakin.
      Varmaan siinäkin on jotain vikaa kun käy töissä. Ehkä on vaikka väärällä alalla.
      Niin kai mä olen vaan niin jämä, mutta en aiemmin vain ole sitä tajunnut.
      Voi harmi : )

    • jsigjsjgiosjgirjsgkl

      Ei mieleesi juolahtanut että monet etsivät nettideiteistä sen vuoksi seuraa että asuvat pienellä paikkakunnalla, on työkiireitä eikä ehdi juosta baareissa, ei juo alkoholia muutenkaan, ei jaksa käydä deiteillä juuri näiden jämäpalojen kanssa ketkä hinkuttavat itseään lahkeeseen joka nurkassa, haluavat jotain parempaa.

      Itse löysin mieheni nettideitin kautta. Säälittäviä mammanpoikia on ollut aivan liikaa menneisyydessä, joista ei yhdestäkään ollut mieheksi. Vasta nettideitin kautta löysin lihaksikkaan, komean, todella fiksun ja erittäin hyvät sosiaaliset taidot omaavan miehen. Mistään jämäpaloista ei tässä kohtaa todellakaan ole kyse, vaan suuresta saaliista, ketä pikkukylän naiset eivät olleet huomanneet.

      Arvomaailma on tässäkin se asia mikä ei vaan kaikkien kanssa kohtaa. Nettideiteillä on helppo löytää samoin ajattelivia ihmisiä ja kehittää siitä sitten mahdollisesti jotain suurempaa. Toki deittisivustoillakin näitä aloittajan kuvailemia "jämäpaloja" on, mutta fiksu seuranhakija kyllä osaa erottaa nämä kiertopalkinnot toisista. Ja on kai eri asia sekin, mitä ihminen sieltä hakee. Kaikki eivät hae juuri kumppania, vaan myös ystävien tai seksiseuran haku on aika yleistä. Pelkkää seksiseuraa hakevan ei siis tarvitse täyttää jokaista kriteeriä täydellisestä kumppanista.

      Niin ja lopulta tulee se karu totuus ettei se rakkaus vain leimahda kenen tahansa kanssa. Ei se ole pelkästään ulkonästä kiinni, eikä sitä välttämättä pelasta hyvä persoonakaan. Se jokin, mitä ei kukaan pysty kai selittämään pitää vain löytyä. Ei sitä nettideittien ulkopuolellakaan tule rakastuttua jokaiseen ihmiseen joka vastaan tulee? Samat tunnehässäkät käydään siis läpi myös netin välityksellä. Nettideittailussa on se hyvä puoli että toinen pääsee alkuun paremmin jyvälle toisen ajatuksista, koska kohtaaminen ei tapahdu livenä. Itse naisena pitää sanoa että enemmän se mitä siellä kallon sisällä on painaa, kuin se miltä näyttää alkuun. Toki ulkonäkökin pitää olla miellyttävä, että toisen näkee viehättävänä.

    • karukasvoinen

      Miksi sinua kiinnostaa muiden asiat? Oletko ehkä joku orjapiiskuri, joka tykkää lyödä lyötyä? Pitäisit vaan huolen omista asioistasi. Muista myös, että yksi rumempi päivä voi sinunkin onnesi kääntyä. Tajua ennen kaikkea, että myös rumilla ja karukasvoisilla luusereilla on oikeus etsiä vertaistaan seuraa netissä:-).

    • miäs

      Oma kokemukseni nettideiteistä on, että monella naisella on huono itsetunto ja vaatimaton ulkonäkö. Toinen ryhmä taas on älyttömän vaativia.

      On vähän harmillista että ihmiset, jotka eivät käy baareissa, jakautuvat tällaisiin ryhmiin niin vahvasti. Enemmän toivoisin nättejä ja itseensä luottavia naisia nettiin.

    • Alfauros M

      Nettideitit on siitä hyviä ihmisen psyykelle että siinä pääsee kokoamaan itsensä mustaa valkoisella. Miettiä tulevaisuuttaan ja kerrata haaveensa ja tutustua itseensäkin paremmin ja miettiä huonoja ja hyviä puoliaan sekä tsemppaamaan itseään kohti parempaa.

      Jos elämä on potkinut vähän päähän niin se ei tarkoita sitä että sen tarvii antaa potkia loppuelämän. Aina voi petrata ja pyrkiä parempaan ja eteenpäin.

      Siinä pääsee syvemmälle itseensä ja toiseen edellyttäen että on kohtuullisen rehellinen.

      Meitä ei lopulta määritellä haaveidemme vaan tekojemme perusteella ja siinä ei auta tämä logiikka kun arki tulee vastaan: "But my dreams, they aren't as empty As my conscience seems to be"

      Minussa herää hoivavietti herkkien ja heikkojenkin naisten kanssa ja minusta se vaan on naisellisuutta ja se vaatii rohkeutta että uskaltaa olla joskus heikko.

      Sehän on meidän urosten tehtävä pitää heistä huoli.

    • Akateeminen nainen

      Joku tuolla ylempänä haukkui akateemisia naisia. Ehkä hän ei ole jollekin akateemiselle kelvannut ja vika on tietysti naisessa. Tai sitten ongelma on siinä, että miehen on useimmiten vaikea sulattaa naisen olevan häntä koulutetumpi.

      Minä olen omasta akateemisuudestani siksi vähän ylpeä, että olen suurimmaksi osaksi opiskellut työn ohessa ja lastani yksin kasvattaen. Alkuvuosina olin myös täysillä järjestöaktiivi, mutta se homma sitten melkein poltti loppuun. Nyt olen vielä kandi, gradua viimeistelen ja tänä keväänä maisterin paperit. Alani on yleisesti arvostettu eikä sisään ole helppo päästä, vaikeaksikin sitä sanotaan. Siksi kai muiden tiedekuntien opinnot ovatkin tuntuneet niin helpoilta että turhauttaa.

      Kyllähän netissä enimmäkseen on niitä, jotka eivät ole muualta seuraa saaneet ja joiden on sitä vaikea saada. Paljon on valehtelijoita, jotka onneksi puhuivat itsensä pussiin ennen tapaamista. Ja monilla treffeillä olen käynyt netin perusteella, vain yhtä pidin potentiaalisena ja ns. normaalina, mutta hän ei ollut valmis sitoutumaan.

      Toisaalta nettitutustuminen on tätä päivää. Itse olen hakenut seuraa netistä, koska yliopistolla on nuoria tai perheellisiä, työssäni on enemmän naisia kuin miehiä ja kaikki 40 miehet ovat melkein naimisissa. Käyn salilla Lady linellä ja joskus jumpissa, joihin myös alakerran sekasalin miehiä tulee. Eipä siellä voi oikein ajatella tutustumista.

      Kunhan saan opinnot purkkiin ja syksyllä taloudellinen tilanne asettuu, alan käymään enemmän harrastuksissa ym. Tosin baari-ihmisiä en ole, mutta toivon, että muista kuvioista tärppää - tai sitten netistä.

      Kaipa sitten tässä itse kukin on "jämäpala". En kyllä ole liian ronkeli, vaikka jonkin verran - saa sitä itseään arvostaa ja ajatella, että ei toista kertaa ihan pieleen. Ja jos xl-koko on automaattisesti joillekin merkki jostakin, niin ihan rauhassa vaan ihmisiä luokittelemaan. Kullakin saa olla omat mielipiteet, mutta jokainen myös saa olla sellainen kuin on.

      Summa summarum: mieluummin yksin kuin huonossa seurassa.

      • Ei sovi minulle.

        Akateemisissa naisissa minua ärsyttää se että heiltä puuttuu elämänkokemusta ilmeisimmin pitkien koulujen tai aivopesun vuoksi ja heidän näkemyksensä on erittäin rajallinen ja kouluoppeihin perustuva.

        Tuon puuttuvan elämänkokemuksen ja ns luonnollisen kehityksen puutteen he korvaavat helposti kaikkitietävällä asenteella ja ylimielisyydellä sekä hienostelulla.

        Heistä on tehty siten yhteiskunnan sätkynukkeja ja näennäisiä mallikansalaisia joiden oma elämä tarkemmin tarkasteltuna onkin vaan ne normit, säännöt, lait ja itsenäinen ajattelu ei perustu omiin ajatuksiin koska koko omaa identiteettiä ei ole vielä päässyt muodostumaan.

        Akateeminen nainen on vielä nelivitosenakin turhamainen tiukkapipo ja suvaitsematon narsisti joka ei ymmärrä muita kuin toisia akateemisia.

        Korostan että nuo on minun kokemuksiani akateemisista naisista sekä miehistä myös. Te sovitte toisillenne mutta ette muille. Mielestän.

        Olen ollut naimisissa akateemisen naisen kanssa jonka perhe vannoo koulutuksen nimeen ja samaten hänen koko ystäväpiirinsä.

        Olen menestyvä, vaatimaton ja rento yrittäjä ja tienaan enemmän kuin tuo koko heidän sukunsa yhteensä mutta koin aina olevani ulkopuolinen tuossa porukassa joista jotkut koettivat esittää kateuksissaan vielä teennäisen läpinäkyvästi humanistia kateuspäissään.

        Heidän kanssaan ei saa olla eri mieltä jos on vain ammattikoulupohja olit sitten kuinka menestynyt tahansa.

        Tulen loistavasti toimeen kauppiaiden, myyntimiesten, maahantuojien, poliitikkojen ja muiden reippaiden yrittäjähenkisten eteenpäin pyrkivien ihmisten kanssa mutta akateemisuuttaan korostavien kanssa... Never.


      • Akateeminen nainen
        Ei sovi minulle. kirjoitti:

        Akateemisissa naisissa minua ärsyttää se että heiltä puuttuu elämänkokemusta ilmeisimmin pitkien koulujen tai aivopesun vuoksi ja heidän näkemyksensä on erittäin rajallinen ja kouluoppeihin perustuva.

        Tuon puuttuvan elämänkokemuksen ja ns luonnollisen kehityksen puutteen he korvaavat helposti kaikkitietävällä asenteella ja ylimielisyydellä sekä hienostelulla.

        Heistä on tehty siten yhteiskunnan sätkynukkeja ja näennäisiä mallikansalaisia joiden oma elämä tarkemmin tarkasteltuna onkin vaan ne normit, säännöt, lait ja itsenäinen ajattelu ei perustu omiin ajatuksiin koska koko omaa identiteettiä ei ole vielä päässyt muodostumaan.

        Akateeminen nainen on vielä nelivitosenakin turhamainen tiukkapipo ja suvaitsematon narsisti joka ei ymmärrä muita kuin toisia akateemisia.

        Korostan että nuo on minun kokemuksiani akateemisista naisista sekä miehistä myös. Te sovitte toisillenne mutta ette muille. Mielestän.

        Olen ollut naimisissa akateemisen naisen kanssa jonka perhe vannoo koulutuksen nimeen ja samaten hänen koko ystäväpiirinsä.

        Olen menestyvä, vaatimaton ja rento yrittäjä ja tienaan enemmän kuin tuo koko heidän sukunsa yhteensä mutta koin aina olevani ulkopuolinen tuossa porukassa joista jotkut koettivat esittää kateuksissaan vielä teennäisen läpinäkyvästi humanistia kateuspäissään.

        Heidän kanssaan ei saa olla eri mieltä jos on vain ammattikoulupohja olit sitten kuinka menestynyt tahansa.

        Tulen loistavasti toimeen kauppiaiden, myyntimiesten, maahantuojien, poliitikkojen ja muiden reippaiden yrittäjähenkisten eteenpäin pyrkivien ihmisten kanssa mutta akateemisuuttaan korostavien kanssa... Never.

        Ei sovi sinulle sitten, se on ihan ok. Korostat puhuvasi omista kokemuksistasi, mutta jokaisella on omia kokemuksia eikä niitä tarvitse yleistää. Ymmärrän, että tuo ex-vaimosi sukuineen ärsytti sinua, mutta toisaalta kirjoituksistasi paistaa jonkinlainen huono itsetunto oman taustasi perusteella. Hyvä, että olet menestynyt, ole siitä tyytyväinen!

        Tuollaisia kuvaamiasi akateemisia on olemassa, mutta tuonkaltaisia ihmisiä löytyy muistakin "ihmisryhmistä". Täytyy sanoa, että itse esimerkiksi olen elämää nähnyt ja pienillä tuloilla kitkutellut. Silti olen matkustellut yli 20 maassa, vaikka vasta 5-kymppisenä pääsen kohtuullisesti tienaavaksi. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Osaan liudan säästämisvinkkejä. Onneksi nyt on muodissa kirpputorit, niin jo täysi-ikäinen lapseni ostaa suurimman osan paidoistaan ym. käytettynä.

        Yhteiskunnan normit tuntuvat vaivaavan tämän päivän ihmisiä enemmän kuin koskaan. Esimerkkinä vaikka suhtautuminen ylimääräisiin kiloihin. Eikä tämä ole mitenkään sidoksissa siihen, miten ihminen on koulutettu. Nettiprofiilitkin täynnä "itsestään huolehtimisia". Mitä sekin tarkoittaa? Minusta aikuisen vastuuntuntoisen ihmisen pitää huolehtia paitsi itsestään, myös läheisistään. Ei toki oman terveytensä kustannuksella. Lisäksi pitää huolehtia kodistaan ja hygieniastaan, ruokavaliosta, liikunnasta, yöunista, tasapainostaan ym. Harva "itsestään huolehtija" kuitenkaan stressaavan arjen keskellä tässä kaikessa huolehtii itsestään niin kuin korostaa. Itse ainakin tunnustan esimerkkinä, että välillä kärsivät yöunet stressistä. On hyvä tunnustaa olevansa tavallinen ihminen, joka ei tässä kaikessa ole suinkaan täydellinen. Ja kun sen tunnustaa, voi suoda toisillekin oikeuden olla erehtyväinen.


      • Akateeminen nainen
        Akateeminen nainen kirjoitti:

        Ei sovi sinulle sitten, se on ihan ok. Korostat puhuvasi omista kokemuksistasi, mutta jokaisella on omia kokemuksia eikä niitä tarvitse yleistää. Ymmärrän, että tuo ex-vaimosi sukuineen ärsytti sinua, mutta toisaalta kirjoituksistasi paistaa jonkinlainen huono itsetunto oman taustasi perusteella. Hyvä, että olet menestynyt, ole siitä tyytyväinen!

        Tuollaisia kuvaamiasi akateemisia on olemassa, mutta tuonkaltaisia ihmisiä löytyy muistakin "ihmisryhmistä". Täytyy sanoa, että itse esimerkiksi olen elämää nähnyt ja pienillä tuloilla kitkutellut. Silti olen matkustellut yli 20 maassa, vaikka vasta 5-kymppisenä pääsen kohtuullisesti tienaavaksi. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Osaan liudan säästämisvinkkejä. Onneksi nyt on muodissa kirpputorit, niin jo täysi-ikäinen lapseni ostaa suurimman osan paidoistaan ym. käytettynä.

        Yhteiskunnan normit tuntuvat vaivaavan tämän päivän ihmisiä enemmän kuin koskaan. Esimerkkinä vaikka suhtautuminen ylimääräisiin kiloihin. Eikä tämä ole mitenkään sidoksissa siihen, miten ihminen on koulutettu. Nettiprofiilitkin täynnä "itsestään huolehtimisia". Mitä sekin tarkoittaa? Minusta aikuisen vastuuntuntoisen ihmisen pitää huolehtia paitsi itsestään, myös läheisistään. Ei toki oman terveytensä kustannuksella. Lisäksi pitää huolehtia kodistaan ja hygieniastaan, ruokavaliosta, liikunnasta, yöunista, tasapainostaan ym. Harva "itsestään huolehtija" kuitenkaan stressaavan arjen keskellä tässä kaikessa huolehtii itsestään niin kuin korostaa. Itse ainakin tunnustan esimerkkinä, että välillä kärsivät yöunet stressistä. On hyvä tunnustaa olevansa tavallinen ihminen, joka ei tässä kaikessa ole suinkaan täydellinen. Ja kun sen tunnustaa, voi suoda toisillekin oikeuden olla erehtyväinen.

        ps.

        Olen yrittänyt olla avoin ja katsella myös ei-akateemisia miehiä. Sainhan itse akateemisen tutkinnon vasta muutama vuosi sitten enkä näe olevani nyt niin paljon ihmeellisempi ihminen kuin sitä ennen. Toki olen oppinut ja kehittynytkin opintojeni myötä. Tosin melkein koko aikuisikäni olen opiskellut, muun muassa avoimessa yliopistossa ennen tutkinto-opiskeluani Helsingin yliopistossa.

        Netissä tutustuminen on aluksi kirjoittelun varassa ja jos siinä ei saa itseään ilmaistua, antaa kyllä tietyn kuvan itsestään. Ja valitettavasti vain harva ei-akateeminen mies on sellainen, jonka kanssa kohtaa henkisellä tasolla. Vähemmän koulutettujen tapa ilmaista itseään joko kirjoittamalla tai puhumalla antaa kuvan kapeasti ajattelevasta ihmisestä. Myös mielipiteiden ja arvojen kanssa huomaa äkkiä, että toiselta puuttuu laaja-alaisuus. Esimerkkinä tästä oli opistoinsinööri, jolla kyllä oli päällikön titteli ja hän jopa harrasti lukemista. Mutta kun totesin historiallisen faktan, että valkoiset tappoivat punaisia sisällissodassa enemmän kuin punaiset valkoisia, niin hän leimasi minut vasemmistolaiseksi. Ei hyvä tavaton!

        Jokin aika sitten keskustelin parikymmentä vuotta itseäni nuoremman miehen kanssa, jolla oli taideteollisuusalan ammatillinen perustutkinto. Puheeksi tuli tv-sarja, jota olen tiistai-iltaisin klo 21 katsonut Yle1:tä. Juutalaisesta mainitessani hän kysyi vietiinkö se sinne "kehitysleiriin vai mikä se on" (siis keskitysleiriin). Ehkä on yksinkertaistusta pitää häntä sivistymättömänä, mutta kyllä ainakin yleissivistys oli kaverilla täysin hukassa.

        Käsitteellinen ajattelu on suurimmalle osalle ei-akateemisia sukupuolesta riippumatta vierasta. Poikkeuksiakin on, ja hyvä niin!


      • ei akateeminen mies
        Akateeminen nainen kirjoitti:

        ps.

        Olen yrittänyt olla avoin ja katsella myös ei-akateemisia miehiä. Sainhan itse akateemisen tutkinnon vasta muutama vuosi sitten enkä näe olevani nyt niin paljon ihmeellisempi ihminen kuin sitä ennen. Toki olen oppinut ja kehittynytkin opintojeni myötä. Tosin melkein koko aikuisikäni olen opiskellut, muun muassa avoimessa yliopistossa ennen tutkinto-opiskeluani Helsingin yliopistossa.

        Netissä tutustuminen on aluksi kirjoittelun varassa ja jos siinä ei saa itseään ilmaistua, antaa kyllä tietyn kuvan itsestään. Ja valitettavasti vain harva ei-akateeminen mies on sellainen, jonka kanssa kohtaa henkisellä tasolla. Vähemmän koulutettujen tapa ilmaista itseään joko kirjoittamalla tai puhumalla antaa kuvan kapeasti ajattelevasta ihmisestä. Myös mielipiteiden ja arvojen kanssa huomaa äkkiä, että toiselta puuttuu laaja-alaisuus. Esimerkkinä tästä oli opistoinsinööri, jolla kyllä oli päällikön titteli ja hän jopa harrasti lukemista. Mutta kun totesin historiallisen faktan, että valkoiset tappoivat punaisia sisällissodassa enemmän kuin punaiset valkoisia, niin hän leimasi minut vasemmistolaiseksi. Ei hyvä tavaton!

        Jokin aika sitten keskustelin parikymmentä vuotta itseäni nuoremman miehen kanssa, jolla oli taideteollisuusalan ammatillinen perustutkinto. Puheeksi tuli tv-sarja, jota olen tiistai-iltaisin klo 21 katsonut Yle1:tä. Juutalaisesta mainitessani hän kysyi vietiinkö se sinne "kehitysleiriin vai mikä se on" (siis keskitysleiriin). Ehkä on yksinkertaistusta pitää häntä sivistymättömänä, mutta kyllä ainakin yleissivistys oli kaverilla täysin hukassa.

        Käsitteellinen ajattelu on suurimmalle osalle ei-akateemisia sukupuolesta riippumatta vierasta. Poikkeuksiakin on, ja hyvä niin!

        Mielenkiintoista, että syyllistyt tismalleen niihin samoihin yleistyksiin, mistä moitit lainaamaasi (ilmeisesti ei akateemista) kirjoittajaa. Myös mielenkiintoista, että kun nyt olet saavuttamassa tavoitteesi, niin ne aikaisemmin ihan ok ei akateemiset miehet muuttuvatkin jotenkin huonompiarvoisiksi, vai koitko ne huonompiarvoisiksi jo silloin, kun itse olit myöskin ei akateeminen?

        Mitä taas tähän taidehäiskään tulee, niin vaikka hänelle keskitysleiri terminä ei ilmeisesti ollutkaan kovin tuttu, niin oletko täysin satavarma, että hänellä oli yleissivitys kokonaan hukassa? Saattaahan olla, että hänen vahvoja puoliaan oli esimerkiksi juuri taiteet ja hänen tietämyksensä niistä saattoi olla esimerkiksi sinuun verrattuna täysin ylivertaista. Ei anna ihmisestä kovin fiksua kuvaa, että yhden yksittäisen asian perusteella määrittelee ihmisen yleissivistyksen tason.

        Minä juttelin jokunen aika sitten erään yliopistossa opiskelevan neidin kanssa Suomen sodasta ja sen seurauksista. Tai siis kysyin (kyseessä oli tietovisa), että mitä Suomen kannalta merkittävää sovittiin vuonna 1809 Suomen sodan päättäneessä Haminan rauhassa. Neidillä ei ollut harmainta hajuakaan. Ei välähtänyt, vaikka yritin painottaa vuosilukua. Eikä tullut mitään ahaa-elämystä senkään jälkeen, kun kerroin mitä Haminassa päätettiin. Totesi vain, että onhan noi varmaan joskus historian tunnilla läpi käyty. Neiti oli niin peruskoulun, kuin lukionkin käynyt mainioin arvosanoin. Mitä hytötyä ihmisen sivistykselle on opiskeluista, joissa päntätään ulkoa opetellen asioita, jotka pysyy nupolissa nippanappa kokeisiin asti?

        Kuitenkaan en väitä, että neidin yleissivistys on kokonaisuudessaan huonossa jamassa, vaikkei hän synnyinmaansa historian yhtä tärkeää käännekohtaa tuntenutkaan. Jossain toisessa asiassa hän varmasti peittoaa minut mennentullen.

        Itse olen 40 perusamis, mutta suurin osa seurustelukumppaneistani on jostain syystä sattuneet olemaan akateemisia, pääsääntöisesti maistereita (lukion- ja peruskoulunopettajia). Koskaan minun tai kumppanin koulutus, tai kouluttamattomuus ei ole ollut suhteissani minkäänlainen ongelma kummallekaan osapuolelle (ainakaan vastapuoli ei ole sitä milläänlailla esiin tuonut.

        En siis ollut koskaan törmännyt elämässäni siihen, että koulutustaustani olisi jonkinlainen ongelma suhteenmuodostamisissani. Siksi olikin melkoinen yllätys ja suorastaan järkytys, kun tälle palstalle joku aika sitten eksyin. En voinut kuvitellakaan, että tämänlaatuista luokkajakoa vielä yhteiskunnassamme esiintyy. Jotenkin väistämättä hiipii ajatuksiin, että se ei voi olla koko yhteiskuntamme vallitseva ajattelutapa, vaan että tänne on ajautunut ainoastaan se sakki, joka normielämässä on utopistisine vaatimuksineen ja vanhakantaisine luokitteluineen jäänyt vaille kumppania ja täällä sitten hieman katkerissa tunnelmissa kirjoittelee itseään "alempiarvoisista" ihmisistä halverksivaan sävyyn.

        Minä siis tunnen monia akateemisia naisia ja voin vakuuttaa, että läheskään kaikki eivät luokittele ei akateemisia vähempiarvoisiksi ja automaattisesti sivitymättömiksi, sekä kanssaan suhteeseen kelpaamattomiksi. Itseni tuntemista akateemisista naisista éi yksikään.


      • Akateeminen nainen
        ei akateeminen mies kirjoitti:

        Mielenkiintoista, että syyllistyt tismalleen niihin samoihin yleistyksiin, mistä moitit lainaamaasi (ilmeisesti ei akateemista) kirjoittajaa. Myös mielenkiintoista, että kun nyt olet saavuttamassa tavoitteesi, niin ne aikaisemmin ihan ok ei akateemiset miehet muuttuvatkin jotenkin huonompiarvoisiksi, vai koitko ne huonompiarvoisiksi jo silloin, kun itse olit myöskin ei akateeminen?

        Mitä taas tähän taidehäiskään tulee, niin vaikka hänelle keskitysleiri terminä ei ilmeisesti ollutkaan kovin tuttu, niin oletko täysin satavarma, että hänellä oli yleissivitys kokonaan hukassa? Saattaahan olla, että hänen vahvoja puoliaan oli esimerkiksi juuri taiteet ja hänen tietämyksensä niistä saattoi olla esimerkiksi sinuun verrattuna täysin ylivertaista. Ei anna ihmisestä kovin fiksua kuvaa, että yhden yksittäisen asian perusteella määrittelee ihmisen yleissivistyksen tason.

        Minä juttelin jokunen aika sitten erään yliopistossa opiskelevan neidin kanssa Suomen sodasta ja sen seurauksista. Tai siis kysyin (kyseessä oli tietovisa), että mitä Suomen kannalta merkittävää sovittiin vuonna 1809 Suomen sodan päättäneessä Haminan rauhassa. Neidillä ei ollut harmainta hajuakaan. Ei välähtänyt, vaikka yritin painottaa vuosilukua. Eikä tullut mitään ahaa-elämystä senkään jälkeen, kun kerroin mitä Haminassa päätettiin. Totesi vain, että onhan noi varmaan joskus historian tunnilla läpi käyty. Neiti oli niin peruskoulun, kuin lukionkin käynyt mainioin arvosanoin. Mitä hytötyä ihmisen sivistykselle on opiskeluista, joissa päntätään ulkoa opetellen asioita, jotka pysyy nupolissa nippanappa kokeisiin asti?

        Kuitenkaan en väitä, että neidin yleissivistys on kokonaisuudessaan huonossa jamassa, vaikkei hän synnyinmaansa historian yhtä tärkeää käännekohtaa tuntenutkaan. Jossain toisessa asiassa hän varmasti peittoaa minut mennentullen.

        Itse olen 40 perusamis, mutta suurin osa seurustelukumppaneistani on jostain syystä sattuneet olemaan akateemisia, pääsääntöisesti maistereita (lukion- ja peruskoulunopettajia). Koskaan minun tai kumppanin koulutus, tai kouluttamattomuus ei ole ollut suhteissani minkäänlainen ongelma kummallekaan osapuolelle (ainakaan vastapuoli ei ole sitä milläänlailla esiin tuonut.

        En siis ollut koskaan törmännyt elämässäni siihen, että koulutustaustani olisi jonkinlainen ongelma suhteenmuodostamisissani. Siksi olikin melkoinen yllätys ja suorastaan järkytys, kun tälle palstalle joku aika sitten eksyin. En voinut kuvitellakaan, että tämänlaatuista luokkajakoa vielä yhteiskunnassamme esiintyy. Jotenkin väistämättä hiipii ajatuksiin, että se ei voi olla koko yhteiskuntamme vallitseva ajattelutapa, vaan että tänne on ajautunut ainoastaan se sakki, joka normielämässä on utopistisine vaatimuksineen ja vanhakantaisine luokitteluineen jäänyt vaille kumppania ja täällä sitten hieman katkerissa tunnelmissa kirjoittelee itseään "alempiarvoisista" ihmisistä halverksivaan sävyyn.

        Minä siis tunnen monia akateemisia naisia ja voin vakuuttaa, että läheskään kaikki eivät luokittele ei akateemisia vähempiarvoisiksi ja automaattisesti sivitymättömiksi, sekä kanssaan suhteeseen kelpaamattomiksi. Itseni tuntemista akateemisista naisista éi yksikään.

        Eipä näy riittävän, että yksi ei-akateeminen mies älähtää akateemisista naisista, nyt jo toinen. Millä perusteella väität, että tavoitteet saavutettuani "aiemmin ok-miehet ovat nyt huonompiarvoisia"? En sanonut missään kohdin noin. Ex-miehelläni oli akateeminen koulutus, vaikka ylempää tutkintoa hänellä ei ollutkaan (oli siis kandi). Mutta en valinnut häntä siksi eikä hän myöskään sen vuoksi osoittautunut huonoksi valinnaksi. Ja yleissivistystä olen arvostanut aina. Sitä minulla on itsellänikin on aina ollut, sen ovat sanoneet mm. akateemiset.

        Yleissivistykselle on ehkä vaikea antaa objektiivista mittaria, mutta kyllä keskitysleireistä tietäminen on sitä jos mikä. Kaiken lisäksi tuo kertomani nuorimies puhui itse ensin jostain ohjelmasta, jota oli kuunnellut II maailmansodasta. Vaikka toki on tärkeää tietää vuoden 1809 tapahtumista, en esittäisi tuollaista vertausta. Sen toki myönnän, että ilmaukseni "täysin" hukassa olevasta yleissivistyksestä oli turhan voimakas. Oikeampi ilmaus olisi, että hänellä ei ollut hyvää yleissivistystä. Se mitä hän mahdollisesti tiesi taiteesta, on yhden alan tuntemusta, ei yleissivistystä.

        En tiedä millaisia kirjoituksia täällä suomi24:ssä olet lukenut. En ole täällä mitenkään aktiivinen, mutta se mitä olen lukenut, on antanut kuvan "laidasta laitaan" eli on monenlaisia ihmisiä. Jos viittaat, että minun kirjoituksessani olisi ollut katkeruutta tai "alempiarvoisista" puhumista, niin olet kyllä tulkinnut rivien välejä ihan siitä näkökulmasta, että et kestä naisen mainitsevan akateemista koulutustaan. Nimittäin noita asioita ei ollut kirjoituksessani. Et tainnut sitäkään huomata, että kirjoitukseni lopussa puhuin ensin "suurimmasta osasta ei-akateemisia" eli en kaikista ja lisäksi totesin poikkeuksiakin olevan ja että se vieläpä on hyvä asia.

        Yhteiskunnassamme voimistuvasta luokkajaosta on ollut paljon myös mediassa. Vaikka siihen pitääkin suhtautua kriittisesti, on tästä myös useita tutkimuksia ja olen ollut tätä havaitsevinani. Mutta itse en pidä tätä siksi hyvänä, että vanhempien sosioekonominen tilanne ei saisi ratkaista nuoren tulevaisuutta - sitä varten meillä on kaikille yhteinen peruskoulu. Vieläpä esitetään, että nimenomaan äiti on ratkaisevassa asemassa. Tämä on yksi seikka jälleen sen puolesta, että tasa-arvossa on vielä tekemistä Suomessakin.

        Kukahan amis-kundi seuraavaksi älähtää?


      • Huh huh taas...
        Akateeminen nainen kirjoitti:

        Eipä näy riittävän, että yksi ei-akateeminen mies älähtää akateemisista naisista, nyt jo toinen. Millä perusteella väität, että tavoitteet saavutettuani "aiemmin ok-miehet ovat nyt huonompiarvoisia"? En sanonut missään kohdin noin. Ex-miehelläni oli akateeminen koulutus, vaikka ylempää tutkintoa hänellä ei ollutkaan (oli siis kandi). Mutta en valinnut häntä siksi eikä hän myöskään sen vuoksi osoittautunut huonoksi valinnaksi. Ja yleissivistystä olen arvostanut aina. Sitä minulla on itsellänikin on aina ollut, sen ovat sanoneet mm. akateemiset.

        Yleissivistykselle on ehkä vaikea antaa objektiivista mittaria, mutta kyllä keskitysleireistä tietäminen on sitä jos mikä. Kaiken lisäksi tuo kertomani nuorimies puhui itse ensin jostain ohjelmasta, jota oli kuunnellut II maailmansodasta. Vaikka toki on tärkeää tietää vuoden 1809 tapahtumista, en esittäisi tuollaista vertausta. Sen toki myönnän, että ilmaukseni "täysin" hukassa olevasta yleissivistyksestä oli turhan voimakas. Oikeampi ilmaus olisi, että hänellä ei ollut hyvää yleissivistystä. Se mitä hän mahdollisesti tiesi taiteesta, on yhden alan tuntemusta, ei yleissivistystä.

        En tiedä millaisia kirjoituksia täällä suomi24:ssä olet lukenut. En ole täällä mitenkään aktiivinen, mutta se mitä olen lukenut, on antanut kuvan "laidasta laitaan" eli on monenlaisia ihmisiä. Jos viittaat, että minun kirjoituksessani olisi ollut katkeruutta tai "alempiarvoisista" puhumista, niin olet kyllä tulkinnut rivien välejä ihan siitä näkökulmasta, että et kestä naisen mainitsevan akateemista koulutustaan. Nimittäin noita asioita ei ollut kirjoituksessani. Et tainnut sitäkään huomata, että kirjoitukseni lopussa puhuin ensin "suurimmasta osasta ei-akateemisia" eli en kaikista ja lisäksi totesin poikkeuksiakin olevan ja että se vieläpä on hyvä asia.

        Yhteiskunnassamme voimistuvasta luokkajaosta on ollut paljon myös mediassa. Vaikka siihen pitääkin suhtautua kriittisesti, on tästä myös useita tutkimuksia ja olen ollut tätä havaitsevinani. Mutta itse en pidä tätä siksi hyvänä, että vanhempien sosioekonominen tilanne ei saisi ratkaista nuoren tulevaisuutta - sitä varten meillä on kaikille yhteinen peruskoulu. Vieläpä esitetään, että nimenomaan äiti on ratkaisevassa asemassa. Tämä on yksi seikka jälleen sen puolesta, että tasa-arvossa on vielä tekemistä Suomessakin.

        Kukahan amis-kundi seuraavaksi älähtää?

        En ota kantaa tiedän akateemisuus vs amislaisuus-väittelyyn, mutta se tuli huomattua välittömästi ettei ole ensimmäinen kerta tälläkään palstalla kun todella yksisilmäistä ja itsekästä ajattelutapaa ollaan täällä toitottamassa julki ja ilmeisesti jälleen kerran ns. akateemisen naisen suusta. Eikö siellä yliopistossa todellakaan opetetakaan suvaitsevaista ja empaattista suhtautumistapaa lähimmäisiään kohtaan, varsinkaan naisopiskelijoille. Tai jos opetetaan, niin ainakaan sitä ei vaadita samassa mittakaavassa kuin miesopiskelijoilta. Vai johtuuko naisten ylemmyydentunto siitä, että kun feministisesti ajatellen ollaan aina kärsijöitä ja alempiarvoisia, niin sitten yritetään pönkittää sitä omaa asemaa vähän turhan isosti kun saadaan joku oppiarvo, jolla brassailla.


      • Akateeminen nainen
        Huh huh taas... kirjoitti:

        En ota kantaa tiedän akateemisuus vs amislaisuus-väittelyyn, mutta se tuli huomattua välittömästi ettei ole ensimmäinen kerta tälläkään palstalla kun todella yksisilmäistä ja itsekästä ajattelutapaa ollaan täällä toitottamassa julki ja ilmeisesti jälleen kerran ns. akateemisen naisen suusta. Eikö siellä yliopistossa todellakaan opetetakaan suvaitsevaista ja empaattista suhtautumistapaa lähimmäisiään kohtaan, varsinkaan naisopiskelijoille. Tai jos opetetaan, niin ainakaan sitä ei vaadita samassa mittakaavassa kuin miesopiskelijoilta. Vai johtuuko naisten ylemmyydentunto siitä, että kun feministisesti ajatellen ollaan aina kärsijöitä ja alempiarvoisia, niin sitten yritetään pönkittää sitä omaa asemaa vähän turhan isosti kun saadaan joku oppiarvo, jolla brassailla.

        Mietin, viitsiikö edes vastata, mutta olen toisaalta sitä mieltä, että suomi24 ei voi olla paikka, jossa ukot saavat mellastaa miten hyvänsä. Ensimmäinen kokemus minulle oli ikäryhmächatti sinne 1,5 vuotta sitten mennessäni, kun aiemmin ottamani nikki viittasi yliopistoon (ei tutkintoon). Heti oltiin, että ei tämä ole sinun paikkasi. Ai jaa. Mutta minulla on kyllä tuttavia, jotka ovat ihan tavallisia (niin olen mielestäni minäkin), yksikin vain peruskoulun käynyt.

        En tapaa ikäryhmässä osallistua yleisökeskusteluun ja jos sen teen, sanon vain asiasta mielipiteeni. Mutta aina välillä on alkanut kamala suunsoitto jonkun ukon taholta. Keskustelu on ollut kaikkien nähtävillä, jotkut ovat joko laittaneet sympatiaa punaisella tai siinä yleiskeskustelussa ihmetelleet ukon hyökkäystä. En ole keksinyt mitään muuta syytä kuin että ukko ei nyt vain kestä akateemisuuteen viittaavaakaan naisessa. Ja minulla se on ollut ainoastaan nikki. Senkin aikanaan otin, vaikka vain maileja käytin, kun tämä serveri esitti siitä pyynnön. Nikki ei ollut tämä, jolla nyt kirjoitan.

        Jokainen voi hankkia uuden ammatin aikuisiälläkin, jos oikein haluaa ja katuu, ettei nuorena opiskellut. Ja jos ei halua, ei siinä mitään, mutta antaa kunkin olla mitä on.

        Empatian elämässä oppii ihan muualla kuin yliopistossa. Ja omasta puolestani voin sanoa, että 4-kympin jälkeen tuli sellainen tunne, etten jaksa empatiaani jakaa saamatta paljon mitään takaisin. Rajasin vapaaehtoistöitäni. Empatiaa minulla on edelleen, mutta kiltti "tyttö" olen vain joissakin tilanteissa. Enkä tasan tarkkaan silloin, kun ukot hyökkäävät opintojen, ammatin tms. takia. Fiksut miehet eivät tee niin, he kun ovat jo jotain. Ja miksiköhän miehet valehtelevat usein netissä koulutuksensa niin että aina se on muka jotain enemmän? Eikö luoteta, että kelvataan omana itsenään?

        Ja kyllä, myönnän, että ylläoleva oli hieman provosoivaa. Minua vain otti päähän.

        Sinä huh huh taas... ehkä et huomannut sarkasmiani viestini lopussa. Olin nimittäin varma, että kun oli kerran jo aiemmin haukuttu akateemisia naisia, se jatkuu. Ensimmäinen kommentoija ei edes minun viestistäni sanonut mitään, vaan kertoi vain kokemuksiaan akateemisista naisista. Mikä meissä ärsyttää? Sekö, jos joku on saanut joltakin akateemiselta pakit? Ei enää aikuisen ihmisen ihmisen itsetunnon pitäisi olla siitä kiinni. Etsii vain sopivamman. Ihmisillähän on kaikenlaisia kriteerejä, moni 40 mieskin etsii netissä hoikkaa naista. En minä vain siitä ota nokkiini, vaikka en olekaan hoikka.


    • sallamaria

      PpPpuh tasiaa Akateeminen nainen!
      Etenkin summasummarum kohdassa! Netistä Seuraa oonhakenut moni mutta ei se etsimäll löydy :-(ä
      Tämän olen itsekin havainnut. Silloin ttällöinaktivoi profiilini (sallamaria) uudestaan vain huomatakseni että ttarkontaeikysyntääni vastaa. Parasta olisi tutustua pikkuhiljaa miehin kuin nettideiteillä jotka ovat tehtyjä ttilanteita. Valitettavasti se ei ole mahdollista kaikille meille.

    • The Amazing Mantis S

      Minä olen pari kertaa koittanut nettideittailua ihan vaan "nirsouttani". Olen laittanut "täsmäilmoituksia", koska en tunnu löytävän oikeanlaista ihmistä muuten. En löytänyt netistäkään. Haluaisin löytää ihmisen, jolla on samanlaiset arvot ja elämänasenne, elämänviisautta ja -kokemusta, oikealla tavalla.. mutta ehkä sellaista ihmistä ei ole - ainakaan vapaana.

      Itse olen yh-nainen, omasta tahdostani yksinhuoltaja, itsenäinen ja suht varakas. Miesten sanojen mukaan hyvän näköinen ja seksikäs, itse en tuohon täysin yhdy, sillä näenhän kuvajaiseni monta kertaa päivässä, eikä se aamuinen olemus niin kaunis enää tässä iässä (38) ole. Kuitenkaan en halua, että nuo mainitsemani asiat vaikuttavat yhtään mitään. Yksinhuoltajuus tai itsenäisyys eivät saa olla ongelmia, varakkuus ei saa vaikuttaa, sillä halveksin rahan arvostusta, ulkonäöstä saa pitää, mutta se ei saa vaikuttaa ratkaisevasti. Elämässäni on sattunut paljon monenlaista kurjaa ja se on vaikuttanut minuun paljon, ei katkeroittavasti, vaan päinvastoin: pidän elämästä ja itsestäni, olen kääntänyt ikävät asiat opiksi ja voimavaraksi.

      Yritän siis etsiä tasavertaista kumppania, joka ymmärtää minua, elämää ja jossa ei aidosti ole mitään pinnallista. Ihmistä, jota voin kunnioittaa, arvostaa ja jonka tiedän arvostavan minua juuri minun itseni vuoksi. Ihmistä, jolla ei ole liikaa käsittelemättömiä menneisyyden mörköjä olkapäillä. Ei helppoa.

    • koitahan herätä

      Jotkut ihmiset eivät harrastuksissaan ja työssään tapaa välttämättä ollenkaan vastakkaisen sukupuolen edustajia. Heidän kohdallaan ei mielestäni puhutakaan nettideittailusta vaan netin kautta tapahtuvasta sen oikean etsimisestä. Ihmisessä ei sinänsä ole mitään vikaa, ei vaan noissa muissa menoissa tapaa tuolla muualla ihmisiä.

    • Jämä nainen

      Joo jämiä ollaan todellakin! :D

      Mun mies on pitkä, omaa paksun mustan tukan ja sopusuhtaisen vartalon. Hän on älykäs, hauska, huumorintajuinen, luova, luotettava, rehellinen, uskollinen, seurallinen, erittäin hyvä keskustelija, käytännöllinen ja rikas!

      Minä olen pitkä, hoikka, pitkätukkainen, kauniskasvoinen, iloinen, hymyilevä, hauska, huumorintajuinen, luotettava, rakastava, palveleva, auttavainen, vastuuntuntoinen ja jne..

      Me kaksi jämäpalaa tapasimme toisemme netin kautta ja onnellista elämää on riittänyt pian 7 vuotta! :D

      • Jämänaisen totuus

        Kaksi vanhaa haisevaa pontikkatynnyriä ollut 7v, välillä yhdessä ja välillä asumuserossa.


    • Hmmm....

      Maaseudulla ei käytännössä ole vapaita naisia. Jos yksinäinen mies asuu maalla, on sieltä käsin hankalaa ja kallista käydä kaupungissa naisiin tutustumassa. Näin ollen netin kautta on helpompi, ehkä.

      Vaan landella asuva yksinäinen mies on jo lähtökohtaisesti yhteiskunnan jämäpala, ja monen mielestä hänen kai tulisikin jäädä yksin.

    • voiko puhua

      jämäpaloista kun koko suomalainen baarideittiskene on surkuhupaisat känni-säälipano-orgian rääppiäiset?

      • Mukavata

        Kännipanothan ne vasta hauskat onkin. Ai että sitä uuden ja ihanan autuuden löytämistä. Aamuinen krapulapano vielä kaiken kukkuraksi. Alkoholi se tekee yhden yön kuksimisista tekemisen arvoiset. On vielä se yllätysmomentti onnistaako, tuliko viagrat matkaan, palaako nalli, kestääkö kunto...


    • Nettideittajat usein

      Nettideittaajat ovat yleensä omiin luuloihinsa nähden ei niin viehättäviä, ranttuja, alkkiksia, paranoidisia, miestenvihaajia, läheisyyskammoisia, pilkunnussijoita, paatuneita deittailijoita jotka saavat tyydytystä viestitellessään ja tavatessaan pari kertaa, alkavat olla ikääntyneitä, ihmettelevät tyttöporukalla miks män en sitä oikeet??
      Monilla "rasitteena" lapsi tai pari. Entinen ukko hakannut turpaan välillä. Sama ukko soittelee kännissä ja sekoilee oven takana.
      Talous on monilla deittailijoilla aika kuralla. Ilmaiset drinksut välillä uppoaa hyvin.
      Nettideittaajien vaatimuslista on myös usein kovin pitkä. Pitäisi olla vähintään kolmio, auto, rahaa, kesämökki, lihaksia, tunteita, nörttiyttä, pehmeyttä, itkuiikkaa, maskuliinisuutta, teräsmiestä, conan barbaaria ja Muhammad Alia. Pitäisi osata viedä viihdyttää, käydä ulkona syömässä, olla sirkutirehtööri, sirkuspelle, ymmärtää kaikkia tunteita etc. Lista jatkuisi vielä mutten jaksa kirjoittaa.

    • jos kumminkin...

      Ei tartte olla jämäpala jos etsii netistä vastakkaisen sukupuolen edustajaa kaveriksi. Pikkukaupungissa ei ole mukavaa mennä "tyrkylle" baariin, kun kuitenkin moni ihminen tuntee, varsinkin tällaisen hiukan varttuneemman leidin.

      • Hmmm....

        Miksi menet "tyrkylle"?

        Mikset ota kohtaloa omiin käsiisi ja valitse sopivaa vapaata miestä siitä kylästä? Niitä siellä kuitenkin todennäköisesti on.

        Miksi miehen pitäisi sinut löytää?


    • kokeile

      Siellähän voisit olla paikallisen baarin ikiomana ruusuna. Kännäisit ja veisit aina karvaisen miehen kotiin. Parin päivän päästä halipusut ja soitellaan.

    • Robot

      Miksi yleensä edes etsiä ketään? Eihän kukaan ihminen edes halua olla toisen kanssa enää saati sitten seksisuhteessa. Parempi vain tuijottaa ruutua ja olla yksin. Aika on ajanut ohi parisuhteesta ja ylipäätään ihmissuhteista.

    • yks mies

      eikö tärkeintä ole, että jokainen löytää mieleisensä? on se sama mistä kumppaninsa löytää.

      koskaan ei tiedä miten elämä menee. on sama onko mies tai nainen. toissa viikolla tapasin tytön ulkona. antoi numeronsa, mutta antoi väärän numeron.

    • san

      eksä oli alkoholisti, siksi jätin. mun mielestä se ei silti tee musta jämäpalaa :)

    • Hulda

      Kylla sinne joukkooon mahtuu kaikenlaista vemmeltajaa. Osa varmaan enemman tosissaan sen oikean loytamisesta, kuin toiset. Mita vikaa siina muuten on, jos on toisella kierroksella ja kokeilee netti deittailua. Ei sinun ole pakko sellaiseen osallistua, jollet halua. Oletko yksi niista ihmisista, joka ei soisi muille sita mihin ei itse kykene tai ole kiinnostusta?
      Varovainen saa kylla olla, koska joukossa voi olla todellella pahantahtoisiakin henkiloita. Eli ei sovita ensi, eika viela toisiaakaan treffeja mihinkaan yksinaiseen/yksityiseen paikkaan, ilmotetaan jollekulle minne ollaan menossa ja milloin voi odottaa takaisin jne... Henkilokohtainen turvallisuus kunniaan.
      Itse en ole kokeillut nettideittailua, koska olen ollut parisuhteessa jo pidempaan saman henkilon kanssa, eika ole tarvetta vilkuilla.
      Tuttavapiirissa on kuitenkin pariskunta , jotka loysivat toisensa juuri netin kautta. Ovat olleet naimisissa jo melkein kymmenen vuotta. Sellaisen kasityksen tohusta sain heidan puheistaan, etta joukossa on paljon seikkailijoita ja yhden illan seuraa hakevia ja, etta joutuu suutelemaan aika montaa sammakkoa ennenkuin se prinssi loytyy. Eikohan se ole nain ihan oikessa maailmassakin, eika vain virtuaalisessa.

    • Timma

      Naisten osalta näin voisi sanoa. Kyllä hyvännäköinen ja fiksu nainen saa miehen helposti. Mieheltä kysyy pitkäpinnaisuutta etsiä se oikea vapaa. Nainenhan Suomessa päättää, toista arabimaissa.

    • gnsbnbg

      Netinkäyttö jämäyttää.

    • #####

      Netti on vaan sellanen pakkovaihtoehto kun ei muitakaan vaihtoehtoja niin ole koska baareissakin naispuolisilla usein miesseura mukana tai ovat varattuja ja muutenkin toisille tulee baarilähestymisestä kovin tungetteleva tunne. Netti on kyllä tosi surkea deittipaikka eikä sen surkeempaa paljo voi olla. Ennen netin yleistymistä oli monia hyviä vaihtoehtoja löytää kumppani ja nyt tosi vaikeeta kun naispuolisetkin entistä ylivarovaisempia. Ennen netin yleistymistä naispuolisetkin oli usein kiimasia mut ei niinkään nykyään. Miehiäkin on ainakin nykyään liikaa jonka huomaa baareissakin joissa usein täys mies-sukupuoliylivoima. Sit vielä hommataan tänne miespakolaisia tuhoon naispuolisia kotihiireiksi. Itse en todellakaan haluais laittaa eurokaan moiseen omista maksamistani veroeuroistani. Pitäisi ennemin todellakin tuoda tänne Intiasta naispuolisia sillä nehän jos ketkä siellä suurissa julmissa vaaroissa ovat ja sais tuoda vaikka suuren osan intialaisista naisista tänne niin ei olisi naisisista pulaa.

      • dsdsg

        Joo, oli se hienoa aikaa joku 10 vuotta sitten kun ei paljoa tarvittu täälläkään että nainen lähti treffeille tällasen taviksen kanssa. Ei onnistu enää ei kun se netin uutuudenviehätys katosi ja naiset on oppineet "laatutietoiseksi" netissäkin.


      • miäs

        Sen oon huomannut kans että naiset on netissä tulleet paljon varovammiksi. Joskus 2007 vielä nainen antoi äkkiä kännykkänumeronsakin netissä, nyt sitä ei saa välttämättä edes ekalla tapaamisella.

        Uskon että havaintosi seksuaalisuuden ilmaisun ja tunneilmaisun laskusta naisilla on myös oikea. Kun naiset miettivät enemmän, ei uskalleta olla niin avoimia ja rohkeita kuin vähemmällä pohdinnalla.


    • miehekäs mies

      "Naisten osalta näin voisi sanoa. Kyllä hyvännäköinen ja fiksu nainen saa miehen helposti. Mieheltä kysyy pitkäpinnaisuutta etsiä se oikea vapaa. Nainenhan Suomessa päättää, toista arabimaissa."

      Taas aikas erikoista tuubaa. Jos sinä et naista saa, niin ei se tarkoita, että me muutkaan ei saataisi. Sanoisin, että hyvännäköisellä miehellä on vähintäin yhtä hyvät markkinat kuin hyvännäköisellä naisellakin. Hyvännäköisen miehen etuna vaan hyvännäköiseen naiseen on se, että naiset ovat huomattavasti halukkaampia parisuhteeseen, kuin miehet. Miehillä kun nyt yleensäkään ei ole niin kovin suurta hinkua pariutua, jos irtopiparia vaan on kylliksi tarjolla ja hyvännäköisellä miehellähän ei totisesti ole irtopiparista puutetta.

      Itse en oman kriittisen mittarini mukaan ole komea (vaikka moiseksi on naisten taholta silloin tällöin nimiteltykin), vaan ihan ok näköinen miehekäs mies. Silti piparista ei ole koskaan ollut puutetta, vaan pikemminkin jatkuvaa ylitarjontaa ja parisuhteeseen olisi halukkaita ihan jonoksi asti (onpa joskus ollut ihan suoraa taisteluakin, tosi en huolinut kumpaakaan). Parisuhteessa on toki oltukin muutamia kertoja, vaan aina on veri vetänyt takaisin sinkkumarkkinoille runsaampien lihapatojen äärelle ;)

    • vaakatp

      Kaikki eivät halua käydä kapakoissa ja tansseissa. Mistä silloin voi etsiä seuraa. Mielestäni jos keski-ikäinen on vielä sinkku, silloin hänessä saattaa olla jotain "vikaa" Näitä minä nykyään karsastan. Varsinkin jos ollaan menty yhteen nuorena, saattaa käydä että myöhemmin ollaan liian erilaisia. Ihminenhän muuttuu ikääntyessään. Eri asia ovat sitten uskottomat, alkoholistit, narsistit jne.

    • Ex sinisilmä

      Pari asiaa ajoituksesta.

      Jos ihminen on ollut sinkkuna alle vuoden, riippuu vähän tapauksesta, niin hän ei todennäköisesti ole vielä valmis uuteen suhteeseen ja menee helposti laastaroinniksi ja hän paikkaa itseluottamustaan nopealla valinnalla.

      Jos hän on ollut sinkkuna yli kaksi vuotta, riippuu tapauksesta, niin hän alkaa olla aika yksinäinen ihminen ja alkaa osoittaa sarkasmin ja katkeruuden merkkejä ja menettää itseluottamustaan ja uskoaan.

      Jos hän ei ole kumpaakaan noista vaan itsevarma pelimies tai nainen niin hänestä on pikasuhteet ok ja hän voi leikitellä kanssasi ilman omantunnontuskia ja homma ei kanna pitkälle.

      Sitten kun aikuisia ihmisiä, yli kolmekymppisiä on kaksi joilla on kummallakin historiaa jo takana ja varmaan vähän kipeääkin sellaista niin se yhteensovittaminen vaatii kompromisseja, ymmärrystä, uskoa toivoa ja rakkauttaa ja hyvän seksielämän lisäksi.

      Siinäpäs sitä haastetta! Itse olin aikoinaan sinisilmäinen ja sain kärsiä siitä. Nyt välttelen sitä kärsimystä ja pirun yksinäisenä sinkkumiehenä tässä saa taas pyöriä. Ei jaksaisi aloittaa sitä nettirumbaa taas kerran... Viimeksi kun tuli turpaan kun rakastuin massahurmaajanaiseen joka dumppaa miehiä liukuhihnalta vuoden parin jälkeen uudestaan ja uudestaan.

    • tara5

      Nettideittajia on monenlaisia.vastaan on tullut pelaajia, nettideittailun "harrastajia" ja aivan mukavia miehiä, siis heissä ei todellakaan ole mitään vikaa, mutta kemiat vaan ei sillälailla synkkaa. nettideittailu vaatii jonkinlaista turnauskestävyyttä, palstalta tulee myös paljon paskaa niskaan.Harrastan siis netttideittailua kausiluontoisesti,koska en mikään baarikärpänenkään ole.Treffipalsta on parhaimillaan hyvä tapa tutustua uusin ihmisiin, jos ei baareissakaan jaksa rämpätä, ja pahimillaan voi joutua susien kynsiin..

    • öööööööööööööööööööö

      Syö sinä köntsähousu. Köntsäs

    • En tiedä, koska en ole VIELÄ KOSKAAN NETTIDEITTAILLUT. Löysin nykyisen AVIOMIEHENI yli 14 vuotta sitten kirjeenvaihtoilmoituksen kautta, syksyllä 1999. Tuohon aikaan ei "nettideittailtu", ja syksyn 1999 jälkeen en ole enää deittaillut ketään!

      Mutta vaikka nettideittailusta EI OLEKAAN OMIA kokemuksia, niin kaipa siellä liikkuu HYVIN MONENLAISIA IHMISIÄ: Mieheni serkku mm. löysi aviopuolisonsa 5-6 vuotta sitten "netin" kautta. Ja minusta ko pariskunnan osapuolet ovat kumpainenkin AIVAN TAVALLISIA, MUKAVIA, JALAT MAASSA ELÄVIÄ IHMISIÄ!

    • Sath
    • End of lovestory

      Jännä miten monet naiset vuodesta toiseen roikkuvat nettipalstoilla löytämättä sitä oikeaa. Olisko jo pikkasen syytä miettiä onko vaatimustaso liian korkealla? 33-40 maissa naisen biologinen kello alkaa olla tikittännyt loppuun. Sen jälkeen naisen arvo miesmarkkinoilla tippuu romahtaen. Nainen miettii mikä meni pieleen. Kun katsoo taakseen, näkee pitkän jonon miehiä joille antanut rukkaset. Tapahtuu pikkuhiljaa vihan kyteminen ja lietsoutuminen miehiä kohtaan. Osasta tulee lesboja katkeroituessaan. Ei todennäköisesti opita omasta mulkkumaisuudesta mitään, vaan muututaan täyskyrviksi.

    • Näinpä näin

      Onhan nettideittailu kuitenkin nykypäivää, siinä missä tanssilavat olivat ennen suosittuja. Ja mistä sitä tietää, kun baarissa johonkin törmää, että onko hän varattu tai mitkä ovat taustat...ei se sen kummempaa netissä ole. Ehkä netissä saattaa pyöriä jotkut samat naamat vuodesta toiseen, mutta niin pyörii kyllä ravintoloissakin. Itse olin ollut melkein 20 vuotta parisuhteessa ja katselimme mieheni kanssa, kuinka ravintoloissa pyöri samoja naamoja kuin 90-luvulla. No nyt olen eronnut ja mietityttää tuo uuden kumppanin löytyminen ja että mistä sitä etsisi. Ei oikein viitsi ruokakaupassa alkaa kenellekään ehdotella tai lenkkipolulla, ehkä sittenkin etsin netistä mielummin kuin baarista.

    • Ihmeellistä :(

      Minkäs sille mahtaa, jos on ilman omaa syytään/tahtoaan sinkuksi joutunut. Mies alkoi yhtäkkiä etsiä netistä seuraa ja siihen päättyi pitkä parisuhde ja perhe hajosi. Mies löysi vielä todella ilkeän ja inhottavan naisen täältä treffipalstalta, jonka vuoksi olemme kärsineet kaikki. Olen sitä mieltä, että hän otti ensimmäisen, joka vastasi viestiin ja ilman kuvaa vielä. Kyllähän netissäkin pystyy olemaan kriittinen ja vähän valitsemaan. Kuva ja teksti kertovat paljon, ilman kuvaa en edes alkaisi viestittelemään.

    • kokemus

      Vain 10 minuuttia rekisteröitymisestä löytyi se oikea, täydellisesti minulle sopiva kumppani. Paska puhetta sanon minä suoraan,kyllä tuolla tuli oltua yli puolivuotta eikä vastauksia tullut ku pari kpl ja niitäkin lähetin 50kpl niin huono on vastaus prosentti takas päin tulemaan naisilta.Ihan sama mitä runoja vaikka ois kirjottanut niin ei vastatusta tullut siltikkään.

    • Hmmm....

      Nettideittailua voi nykyisellään suositella vain naisille.

      Miehiä ovat nuo deittipalstat pullollaan, joten keskivertonaisen on taatusti helpompi ja nopeampi löytää seuraa sieltä kuin keskivertomiehen. Naisella voi olla toki vaikea valita lukuisista vaihtoehdoista sopivin. Mistä sen tietää onko tänään yhteyttä ottanut Eero sittenkin mukavampi kuin viikon verran kirjoitellut Janne. Ei sentään, Kalle on komeampi kuin nuo kaksi. Mutta Jesse asuu lähimpänä ja häneen olisi ehkä helpoin tutustua.

      • Hmmm...=härö

        Epätoivoinen nettideittifriikki. Yrittää pitää yllä vaikka kuinka montaa mukamas suhdetta. Yksikään ei onnistu kun et osaa sitoutua.


      • Hmmm....
        Hmmm...=härö kirjoitti:

        Epätoivoinen nettideittifriikki. Yrittää pitää yllä vaikka kuinka montaa mukamas suhdetta. Yksikään ei onnistu kun et osaa sitoutua.

        No, omista ajoistani on jo monta vuotta. En usko, että meno niillä palstoilla on ainakaan paremmaksi muuttunut. Miehiä on yksinkertaisesti liikaa, eli naisten markkinat. Tuskin yksikään mies nauttii tilanteesta, kun kilpaillaan naisesta monia muita miehiä vastaan niin, että nämä kilpailijat ovat yhden hiiriklikkauksen päässä naisesta.

        Vaan onneksi silloin aikoinaan tärppäsi ja löysin kumppanin netistä. Enää ei kyllä tekisi mieli mennä nettideittien maailmaan.


    • Blaadiblaa

      Jos jämäpala löytää jämäpalan ja ovat onnellisia yhdessä, niin miksi se aloittajaa harmittaa?

      T: Netistä kullan löytänyt

    • gööran

      Parempi ettiä muualta kuin netistä, ei välttämättä tule niin isoja yllätyksiä kun alun alkaenkin näkee toisen livenä.

      http://tinyurl.com/hulluus

    • Ahdasmielistä??

      Ai, on alottajan mielestä jämäpala jos suhde päättyy ja olet sen jälkeen sinkkuna? Ja vain jos olet netissä...?
      Ei alottaja sitten itse ole koskaan ollut sinkkuna? Ja netissä?
      Jos olet, olet siis jämäpala.
      Sama se oleko nyt suhteessa vai et. Ja minkä sieltä netistä löysitkään - jämäpalan!
      Onnea teille jämäpaloille!
      Toivottavasti suhteesi kestää lopun elämää - muuten olet tupla jämä!

      Onpa todella ahdasmielinen ajattelutapa - täytyy sanoa.

      • Just joo...

        Yhtä ahdasmielinen kuin monen nettideittaajan ajattelutapa.


      • Deittinetti
        Just joo... kirjoitti:

        Yhtä ahdasmielinen kuin monen nettideittaajan ajattelutapa.

        Taitaa nyt jotkut jämäpaladeittailijat ottaa vähän turhan vakavasti aloittajan sarkasmin. Totuus on, että suurin osa ihmisistä oikeassa ja normaalissa elämässä löytävät itselleen kumppanin opinnoista, töistä, harrastuksista, tuttavien ja sukulaisten kautta, baarista ja mitä näitä onkaan. Nettideitti on normaalitavan lisäksi kasvava uusi tapa etsiä kumppania vähän eri tavalla kuin oikeassa elämässä.

        Monet ihmiset, joiden on tavalla tai toisella vaikea löytää kumppania perinteisin menetelmin ovat ryhtyneet nettideittailijoiksi. Joku voisi tehdä tutkimuksenkin, mutta ihan mututuntumalla veikkaan että suurin osa nykyisistä nettideittailijoista ovat eri tavoin jämiä. Eli tyyppejä, joille ei ole helppoa löytää kumppania oikeasta elämästä. On peräkammarin poikia pieniltä paikkakunnilta, on rumia ja lihavia, on ujoja, on marginaaliharrastajia, on yh:ta, eronneita ja karanneita ja on pervertikkoja, on yksinäisiä ikäihmisiä, on työn ja harrastusten takia kiireisiä ja on elämäntapanirsoja. Juuri niitä jämäpaloja, joita aloittaja luettelee. Ja nettideitissä ei ole todellakaan helppo tällaisten jämäpalojen löytää toisiinsa sopivia paloja tai voi ollakin, riippuen siitä mitä on hakemassa. Moni sanoo, että nettideitistä on helppo saada esim. seksiä. Ehkäpä siellä siksi on niin paljon niitä varattuja ja pelimiehiäkin.

        Mutta sen "oikean" löytyminen ei varmaan ole yhtään helpompaa kuin oikeassakaan elämässä, koska mistä kukaan voi koskaan tietää kuka se "oikea" on? Kaikki ne nettideitissäkin olevat yh:t eli useimmiten eronneet, eivätkö hekin ole joskus menneet kimppaan sen "oikean" kanssa? Miksi sitten olette eronneet ja taas etsimässä uutta? Miksi niin usein se eron syy on ollut siinä toisessa? Miksi se suhde ei ole toiminut ja miksi sitä ei ole yritetty saada toimimaan? Oletteko myös te itse aivan varmasti niin erinomaisia tyyppejä, että nettideitistä kumppanin löytäessänne se teidän kanssa suhteessa oleminen onkin niin hienoa, ettei jämäpaloja tarvitse enää treffailla?


    • En nyt ketään alkaisi nimittelemään jämiksi sentään. Näyttää tämä nettideittailu muodostuneen jonkinlaiseksi muoti-ilmiöksi, josta kaupallisuuskin osaa ottaa oman osansa.

      En sen enempää ole perehtynyt tuohon maailmaan, mutta tarinoiden mukaan tuntuu olevan kuin laillistettua lihan välitystä puolin ja toisin.

    • gnoagov

      Mun mielestä netissä pitäisi laittaa pakolliseksi ilmoittaa edellisen eronsa syy.

    • hjklööö

      Jämäpaloja, siltä alkaa vaikuttaa. Minun tapaamani ovat olleet hyvin moniongelmaisia. Jäi viimeiseksi kerraksi.

    • Keskink

      Miksi ei voisi hakukenttää laajentaa nettiinkin? Mikä pakko se on kaveripiiristä löytyä? "Keskinkertaisuudet" ne kaikkein ensimmäisinä lapsia tekevät. Laumasieluisimmat, joilla ei ole omia ajatuksia ja joiden koko elämä on kompromissiä, eivätkä he edes tajua sitä.

    • Hmmm....

      No voisi kai ajatella, että sellaiset ihmiset jotka ennen vanhaan jäivät yksin, kokeilevat nykyään onneaan netin kautta. Siis sellaiset, joilla on vaikkapa sosiaalisia estoja, joista kaikille tuttu esimerkki on ns. peräkammarin poika.

      Siinä mielessä kai nettideitti-ihmiset ovat jämiä - tai ainakin osa heistä.

      Toisaalta siellä on myös niitä, jotka hakevat seuraa myös "normaalilla" tavalla eli kapakoista, harrastuksista ja "oikeasta elämästä".

      Ja sitten on tietty pelimiehiä ja sellaisia naisia jotka hakevat vain pönkitystä itsetunnolleen kun saavat imartelevia yhteydenottoja.

      Mutta jos tosiaan jämä löytää toisen jämän, se ei kai ole keneltäkään pois.

    • nimppa1

      Onko kukaan tietoinen Emgoldexista?

      Kaverini kertoi, että oli liittynyt ja tienannut 3500 euroa melko lyhyessä ajassa. Onko kellään kokemusta kyseisestä hommasta? Hän neuvoi minut Suomenkielisille sivuilleen

      www.emgoldex.fi

      Kieltämättä vaikuttaa hyvältä kun kullan hinta tuolla on heittämällä halvempaa kuin muualla...

    • Robots

      Aivan oikein. Lähinnä porukkaa jotka eivät ole kykeneviä oikeaan parisuhteeseen. Jonkinlaisia vinoutuneissa fantasioissa eläviä kaikki.

    • jämätijämäti

      no ompas täällä jämiä, kun on näin pitkä ketju,,saatu aikaan asiasta.....

      • Jämäjämäjämä

        Meitä jämiä riittää tässä maassa.

        Suomen voisi ristiä uudelleen Jämälandiaksi.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe