MFiles, pääseekö sisään vain suhteilla?

Ihmettelen vaan

Monta kertaa olen hakenut kyseiseen firmaan, enkä koskaan ole päässyt edes haastatteluun. Rekrytoivat kuitenkin viimekin vuonna valtavasti porukkaa, saman tyyppisiä paikkoja oli jatkuvasti haussa. Yhteyshenkilöä ei ilmoituksissa ole koskaan, hakemukset pitää tuupata yleiseen rekrymailiosoitteeseen. Kaverille oli paljastettu, että kyseiseen puljuun pääsee vain ja ainoastaan suhteilla, pitääkö paikkansa? Entä ikärasismi, onko se tuolla totta?

95

9723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+17

      Veikkaan että lestadiolaisten firma. Ovi avautuu vain uskon kautta tai keskustapuolueen jäsenkoritlla.

      • Sipilöity

        Eikös usko/keskusta ole sama asia...


    • No-files
    • Veneilman

      Kävin haastattelussa, haastattelijana 30-v kaveri jolla ei ollut kaikki melat kanootissa. Haastoi riitaa palkkapyynnöstä joka oli alakanttiin siitä mitä 15-v kokemuksesta alalla maksetaan. Ei ilmoitusta kuinka kävi tähän päivään mennessä. Vaikuttaa erittäin sisäänpäinläpimädältä firmalta.

      • Mmmmmm-files

        Minulle tuli viesti, jossa todettiin, että he haastattelevat parhaiten tehtävän edellytykset täyttäviä henkilöitä ja en ole heidän joukossaan. Hiukan tosin huvitti seuraava lause, että "säilytämme hakemuksenne ja olemme yhteydessä jos tilanne rekrytoinnin edetessä muuttuu". Mitenkähän soveltuvuus tehtävään voi yhtäkkiä syntyä, jos alunperinkään ei ole haastatteluun valittavien joukossa. Ehkä kyse on siitä, että haluavat tosiaan mahdollisimman edullista työvoimaa, ei niinkään pätevintä. Edellytykset kyseessä olevaan tehtävään ainakin omalla kohdallani täyttyvät moninkertaisesti. Tosin olen yli 50-vuotias, josko sen vuoksi joutuu heti valintalistalta hännille. Toisaalta firmathan saavat palkata palvelukseensa kenet lystäävät. Olisi tosin aika mielenkiintoista olla 30-vuotiaan klopin haastateltavana, varsinkin jos tapaus on sarjaa "kukkopojat"


      • duunariyrittäjä1231
        Mmmmmm-files kirjoitti:

        Minulle tuli viesti, jossa todettiin, että he haastattelevat parhaiten tehtävän edellytykset täyttäviä henkilöitä ja en ole heidän joukossaan. Hiukan tosin huvitti seuraava lause, että "säilytämme hakemuksenne ja olemme yhteydessä jos tilanne rekrytoinnin edetessä muuttuu". Mitenkähän soveltuvuus tehtävään voi yhtäkkiä syntyä, jos alunperinkään ei ole haastatteluun valittavien joukossa. Ehkä kyse on siitä, että haluavat tosiaan mahdollisimman edullista työvoimaa, ei niinkään pätevintä. Edellytykset kyseessä olevaan tehtävään ainakin omalla kohdallani täyttyvät moninkertaisesti. Tosin olen yli 50-vuotias, josko sen vuoksi joutuu heti valintalistalta hännille. Toisaalta firmathan saavat palkata palvelukseensa kenet lystäävät. Olisi tosin aika mielenkiintoista olla 30-vuotiaan klopin haastateltavana, varsinkin jos tapaus on sarjaa "kukkopojat"

        Voihan siinä käydä niin, että se ykkös-kaveri ei sitten haluakaan tulla, jolloin sä olet seuraavana jonossa.

        Pätevät tietenkin haastatellaan, mutta kaikkia haastateltuja ei oteta töihin tietenkään minnekään.

        Aina normaalilta käytännöltä vaikuttaa.

        Ikärasismia tuokin - voi olla, että sun osaaminen on vanhentunut tuonne esim. teknologioiden osalta tai sitten pyyntösi suhteessa osaamiseesi ei ole synkassa.


      • kado asdda
        Mmmmmm-files kirjoitti:

        Minulle tuli viesti, jossa todettiin, että he haastattelevat parhaiten tehtävän edellytykset täyttäviä henkilöitä ja en ole heidän joukossaan. Hiukan tosin huvitti seuraava lause, että "säilytämme hakemuksenne ja olemme yhteydessä jos tilanne rekrytoinnin edetessä muuttuu". Mitenkähän soveltuvuus tehtävään voi yhtäkkiä syntyä, jos alunperinkään ei ole haastatteluun valittavien joukossa. Ehkä kyse on siitä, että haluavat tosiaan mahdollisimman edullista työvoimaa, ei niinkään pätevintä. Edellytykset kyseessä olevaan tehtävään ainakin omalla kohdallani täyttyvät moninkertaisesti. Tosin olen yli 50-vuotias, josko sen vuoksi joutuu heti valintalistalta hännille. Toisaalta firmathan saavat palkata palvelukseensa kenet lystäävät. Olisi tosin aika mielenkiintoista olla 30-vuotiaan klopin haastateltavana, varsinkin jos tapaus on sarjaa "kukkopojat"

        "30-vuotiaan klopin haastateltavana"... Olen itse vähän reilu kolmikymppinen, monenlaisen työtehtävän kautta esimiestöihin päätynyt. Nykyään rekrytointi on osa työnkuvaani. Jos haastateltava suhtautuu minuun ikäni vuoksi "kloppina", oli hän itse mitä ikäluokkaa tahansa, voi kyllä unohtaa jatkoon pääsyn. Jos ei pysty toimimaan itseään nuoremman esimiehen kanssa, on uralla odotettavissa paljon muitakin (asenne)ongelmia. Useita yli viiskymppisiä on haastateltu (yksi palkattukin), mutta onneksi tuollaisella sinun asenteellasi ei vielä kukaan ole ollut liikenteessä.


      • YT-insinööri

        Aika harva IT-alalla oikeasti haluaa esimieheksi, koska silloin koodaus jää totaalisen taka-alalle ja tilalle tulee kaikkea turhaa byrokratian pyörittelyä, joka syö teknologioiden lisäopiskelulta ja vapaa-ajan koodaukselta aikaa.


      • kyvykkyyspuuttuu
        YT-insinööri kirjoitti:

        Aika harva IT-alalla oikeasti haluaa esimieheksi, koska silloin koodaus jää totaalisen taka-alalle ja tilalle tulee kaikkea turhaa byrokratian pyörittelyä, joka syö teknologioiden lisäopiskelulta ja vapaa-ajan koodaukselta aikaa.

        Työmaailmassa yleinen ongelma. Useasti "palkitaan" joku kaveri nostamalla hänet esimiesasemaan. Kaverilla ei välttämättä ole minkäänlaisia kykyjä toimia esimieheneä ja siitä kärsivät kaikki.


      • Anonyymi
        kado asdda kirjoitti:

        "30-vuotiaan klopin haastateltavana"... Olen itse vähän reilu kolmikymppinen, monenlaisen työtehtävän kautta esimiestöihin päätynyt. Nykyään rekrytointi on osa työnkuvaani. Jos haastateltava suhtautuu minuun ikäni vuoksi "kloppina", oli hän itse mitä ikäluokkaa tahansa, voi kyllä unohtaa jatkoon pääsyn. Jos ei pysty toimimaan itseään nuoremman esimiehen kanssa, on uralla odotettavissa paljon muitakin (asenne)ongelmia. Useita yli viiskymppisiä on haastateltu (yksi palkattukin), mutta onneksi tuollaisella sinun asenteellasi ei vielä kukaan ole ollut liikenteessä.

        Ei millään pahalla, mutta kolmekymppiseksi et ole ehtinyt juurikaan tekemään oikeita projektohommia, ja en nyt tuolla "esimiestaustallakaan" lähtisi paukuttelemaan henkseleitä.

        Fakta on se, että muitakin työnantajia on olemassa kuin M-Files, ja että kaltaisesi Besserwisserin käytös kun kolahtaa hyvin hyvin helposti firman omaan kivijalkaan. Katsos, alan tekijöiden keskuudessa puskaradio laulaa hyvin nopeasti, eikä siihen auta firma katteettomat vakuuttelut, tai edes olemattomien työpaikkojen mainostaminen kotisivuilla, kun halutaan antaa kuvaa siitä, kuinka firmalla menee "lujaa".


    • lessukoita

      oisko sitte joku lessukkafirma?

    • Ikuinen kakkonen

      Mulle tuli myös kerran vastaus, tosin vuokratyöfirmasta, että pidättävät oikeuden ottaa minuun yhteyttä myöhemmin. Että ihanko oikeasti? Saavat soittaa ja minä pidän linjat kuumina sitä odotellessa...

    • IT_Ukko

      Kovat on vaatimukset firmalla:

      "Olet etsimämme, mikäli sinulla on:
      -erinomainen menestys opinnoissa, kuten E/L-tason yo-arvosanat ja yli 4,0 keskiarvo DI opinnoissa
      -huippupisteet pitkästä matematiikasta tai muuta osoitusta matemaattisesta lahjakkuudesta
      -näyttöjä vaativista ohjelmistoprojekteista
      -erityinen harrastuneisuus ja intohimo ohjelmointiin
      -vahva kyky tuottaa innovatiivisia ja helposti ylläpidettäviä ratkaisuja
      -taito hahmottaa ja ymmärtää laajoja kokonaisuuksia "

      Lieneekö maksukykyä yhtäpaljon kuin vaatimuksia - epäilen.

      • TrolliSaatana

        LOL...mitä väliä on jollain YO-arvosanoilla? :D

        Itse kirjoitin pitkästä matikasta 90-luvulla L:n, mutta muista paljon huonommin. Ilmeisesti ei kannata sitten edes hakea.


      • yks vastaaja vaa
        TrolliSaatana kirjoitti:

        LOL...mitä väliä on jollain YO-arvosanoilla? :D

        Itse kirjoitin pitkästä matikasta 90-luvulla L:n, mutta muista paljon huonommin. Ilmeisesti ei kannata sitten edes hakea.

        > LOL...mitä väliä on jollain YO-arvosanoilla? :D

        > Itse kirjoitin pitkästä matikasta 90-luvulla L:n, mutta muista paljon huonommin. Ilmeisesti ei kannata sitten edes hakea.

        No, milläs nyt sitten on väliä... Ne YO-arvosanat tai muutkin arvosanat nyt vaan kertovat edes hiukan siitä, saatko jotain aikaan. Sitä paitsi ne ovat aika lailla standardi koko väestölle, joten tasapuolisuuskin otetaan jollain lailla huomioon. Tässä nyt joitain syitä siihen, miksi YO-arvosanat ovat jonkinlainen pohja työllistämiselle IT-alallakin.


      • klajsdfsjkfdl
        TrolliSaatana kirjoitti:

        LOL...mitä väliä on jollain YO-arvosanoilla? :D

        Itse kirjoitin pitkästä matikasta 90-luvulla L:n, mutta muista paljon huonommin. Ilmeisesti ei kannata sitten edes hakea.

        Eihän noita vaatimuksia pidä lukea niin, että jokaisen vaatimuksen pitäisi täyttyä, vaan enemmänkiin niin, että mitä useampi noista täyttyy, sen enemmän se on hakijalle plussaa.


    • HaastattelussaOllut

      Ko firmassa on joillakin vähän noussut hattuun tuo firman kasvu ja tietynlainen menestys. Sen kun yhdistää nuoriin esimiehiin, joilla ei kokemusta elämästä ja esimiehenä olosta ole kovin paljon, niin ylimielinen suhtautuminen tiettyihin asioihin ei ole ihme. Hyvä puoli on, että se mikä menee ylös tulee myös joskus alas. Ehkä tuurilla viisastuvat jossain vaiheessa kun aikaa kuluu tarpeeksi..

    • Doc

      Hakevat nuorta väkeä, dynaamista väkeä. Kasvuyhtiö.

    • TFSUser

      M-filesiä joskus käyttäneenä, firman tuote tuntui kuin huonolta TFS / versionhallinnan toteutukselta Windowsiin. Vähään suomalaiset PK-yritykset ovat tyytyväisiä.

      En hakisi tuonne, jos tuote-paletti / kohderyhmä ei muutu. Näyttää vähän siltä kuin firman politiikka olisi "kasvaa" hillittömästi... mitäs sitten tapahtuu, kun kasvu syystä tai toisesta hyytyy? YT heti päälle?

      • Totta tosiaan

        Olet oikeassa TSFUser

        M-files on Suomen teollisuusinvestoinnin sijoituskohde ja näillähän on tietysti exit-plan. Useimmat insinööritieteiden harjoittajat eivät kuitenkaan ymmärrä tai osaa ajatella yrityksien omistuspohjaa ja tavoitteita hakiessaan töitä. Pääasia on, että on teknisesti hieno tuote, hypeä ja hyviä saunailtoja tiedossa.

        Paras työpaikka insinöörille löytyy sellaisesta pienyrityksestä, jonka omistajat ovat myös itse teknisesti orientoituneita ja pyörittävät yritystä "elämäntapana". Elämäntavalla en sitten tarkoita sitä, että firman tarjoama ei ole tässä ajassa ja on erittäin kannattamaton.

        Jos haluaa "varmasti" hyvän työpaikan niin silloin kannattaa todella panostaa siihen tekniseen osaamiseen. Pienyrityksissä ei myöskään tarvita paperinpyörittäjiä, mutta kuten edellä sanoin niin toiminta on terveemmällä pohjalla. Nykyisessä maailmassa ei tule enää olemaan helppoa leipää, joten jos haluaa pärjätä on pakko viedä itsensä ns. kipurajoille. Toisinsanoen osata jotain sellaista, joka on useimpien mielestä vaikeaa. Vaikeaa on teknisissä töissä useimmiten saada ohjelma tai kone toimimaan halutulla tavalla, siitä puhujia ja visioijia on varmasti liikaa.


      • ggsggdgdgs
        Totta tosiaan kirjoitti:

        Olet oikeassa TSFUser

        M-files on Suomen teollisuusinvestoinnin sijoituskohde ja näillähän on tietysti exit-plan. Useimmat insinööritieteiden harjoittajat eivät kuitenkaan ymmärrä tai osaa ajatella yrityksien omistuspohjaa ja tavoitteita hakiessaan töitä. Pääasia on, että on teknisesti hieno tuote, hypeä ja hyviä saunailtoja tiedossa.

        Paras työpaikka insinöörille löytyy sellaisesta pienyrityksestä, jonka omistajat ovat myös itse teknisesti orientoituneita ja pyörittävät yritystä "elämäntapana". Elämäntavalla en sitten tarkoita sitä, että firman tarjoama ei ole tässä ajassa ja on erittäin kannattamaton.

        Jos haluaa "varmasti" hyvän työpaikan niin silloin kannattaa todella panostaa siihen tekniseen osaamiseen. Pienyrityksissä ei myöskään tarvita paperinpyörittäjiä, mutta kuten edellä sanoin niin toiminta on terveemmällä pohjalla. Nykyisessä maailmassa ei tule enää olemaan helppoa leipää, joten jos haluaa pärjätä on pakko viedä itsensä ns. kipurajoille. Toisinsanoen osata jotain sellaista, joka on useimpien mielestä vaikeaa. Vaikeaa on teknisissä töissä useimmiten saada ohjelma tai kone toimimaan halutulla tavalla, siitä puhujia ja visioijia on varmasti liikaa.

        "Vaikeaa on teknisissä töissä useimmiten saada ohjelma tai kone toimimaan halutulla tavalla, siitä puhujia ja visioijia on varmasti liikaa."

        Väärin. Vaikeinta on saada ihmiset toimitaan halutulla lailla. Kaikenlaisia viheltäjiä täynnä. Koneen kanssa on helppoa. Se tekee juuri niin kuin haluat.


      • import_boss

        Vielä joku päivä kun esimiestehtävät automatisoitaisiin koneelle, niin sitten olisi kissan päivät koodauksen suhteen - saisi keskittyä olennaiseen.


      • zkrkdnnzneks
        import_boss kirjoitti:

        Vielä joku päivä kun esimiestehtävät automatisoitaisiin koneelle, niin sitten olisi kissan päivät koodauksen suhteen - saisi keskittyä olennaiseen.

        Se helppoa.

        Palkankorotus - EI
        Sairasloma - EI
        Etätyöpäivä - EI
        Ahdistaa - WTF, EI
        Uusi projekti - EI
        Uudet työvälineet - EI
        Kehityskeskustelu - EI
        Koulutus - EI
        Potkut - KYLLÄ


    • Työtön työnhakija
      • Lykkyätykö

        Tuossa palkinnossa on palkittu lähinnä nopeaa kasvua. Yrityksen keski-ikä on reilu 30 vuotta, eli jotenkin tulee mieleen 90-luvun puolivälin Nokia. Tuo into ja hyvä työilmapiiri tulevan lähes automaattisesti kun on kasvua ja uutta innokasta porukkaa rekrytoidaan sisään. Mielestäni työnantajan hyvyys tulee näkyviin vasta pidemmän ajan kuluessa kun tulee vastaan myös niitä pahoja ylämäkiä ja kuinka firma niistä selviytyy ja millainen työilmapiiri silloin on?


      • keskiiänlaskija

        "Yrityksen keski-ikä on reilu 30 vuotta"

        Miten lasketaan yrityksen keski-ikä? Minä kun kuvittelin, että yrityksellä on yksinkertaisesti ikä (yritys on perustettu silloin ja silloin ja ikä lasketaan siitä).


    • rgr4

      Kyllä siellä taitaa avuksi olla jos on jeesukseen kallellaan..

    • sfadlökj

      Minulla on vanhoillislestadiolaistausta, enkä ole koskaan kuullut M-filesiä liitettävän niihin piireihin. Tuttuja myös firmassa töissä, eikä heillä ole mitenkään uskonnollista taustaa.

      En tiedä perustajista, mutta ei se nykyään erityisen uskonnollinen vaikuta olevan.

      Koulumenestystä vaikuttavat kyllä arvostavan.

      • Yksi noista

        Aika paljon täysin uskonnotonta porukkaa on M-Filesissä töissä, jos tosiaan Jeesus on ainoa valintakriteeri. Lestadiolaisia ehkä 200 työntekijän joukkoon on saattanut muutama eksyä, mutta itse en tiedä ketään. Todella mukava on olla firmassa, kun kasvu on kovassa vauhdissa ja uutta innokasta väkeä tulee. Onko siinä, että sijoittajien raha käytetään uuden väen palkkaamiseen jotain väärää? Sen tiedän, että jokaista avoinna olevaa paikkaa kohti on hakemuksia lähes sata tai jopa sen yli. Miten sitten kommentoijat itse laittavat sata hakemusta järjestykseen, menevätkö hyvin koulussa menestyneet kasan alimmaiseksi?


    • hr-jaskaa

      Alkoinkin tässä vähän tutkia puljua. Hain viime vuonna henkilöstöpäälliköksi tuonne. Vastaus oli jotain ihan kummallista.

      Nyt tutkin, kuka sai paikan.

      M-filesin henkilöstöpäällikkö on Johanna Salmi.
      Osastonvetäjä Jussi Salmi.

      Nämä kaksi ovat naimisissa.

      Joten siinä teille osviittaa hakuprosessiin :) Hankkiudu ensin naimisiin jonkun M-fileläisen kanssa, mielummin mahdollisimman korkealta. Ehkä sitten onnistaa. Omilla kyvyilläsi, koulutuksella yms. ei ole merkitystä.

      • Uu uu uu

        Sama sukunimikö asian todistaa? Älä vielä jätä päivätyötäsi ja ryhdy etsiväksi.


      • facebook etsivä
        Uu uu uu kirjoitti:

        Sama sukunimikö asian todistaa? Älä vielä jätä päivätyötäsi ja ryhdy etsiväksi.

        Jussi Salmi
        Työskenteli yrityksessä M-Files
        Opiskeli koulussa Tampereen teknillinen yliopisto (TTY)
        Naimisissa henkilön Johanna Salmi kanssa


      • Faktatieto

        Ei pidä paikkaansa. Kyseessä on kaksi eri Johanna Salmi -nimistä naista.


      • Anonyymi

        Monessa muussa työpaikassa tuollainen ei onnistuisi, eli jompi kumpi joutuisi vaihtaamaan työ-ympäristöä jo pelkästään siksi, ettei työn johdossa harrasteta omien sukulaisten suosimista.

        Minäkin olin yksityisomisteisessa työpaikassa, jossa vastaan kaltainen tapaus poiki sen, että toinen henkilöistä ei tehnyt enää töitä samalla osastolla/yksikössä.


    • hr-jaskaa

      Henkilöstöpäällikön hakua suorittivat aikoinaan MPS:n konsultit Jarkko Sipiläinen puh. 040 700 8161 ja Harri Viitanen puh. 040 719 9411.

      Minulla on koko työnhakuhistoriani tallennettuna, joten pystyn helposti palaamaan aiheeseen.

      Nyt herääkin epäilys näiden konsulttien pätevyydestä.

      Auttaa huomattavasti, jos oma mies on johtaja.
      http://www.m-files.com/fi/management-team

      • M-Filer

        Yhteensattuma. Nimi on tietty voinut olla enne, mutta eri Johannan kanssa on Jussi naimisissa.


    • BubbbleGum

      Tää talohan on jonkinlainen valmisohjelma firma, vai ?
      Eli haluaako joku panostaa kaikki tälläseen firmaan joka myy "yhtä tuotetta" tai siihen suuntaan, en ainakaan minä haluaisi.

      Kun tuotteen elämänkaari loppuu loppuu myös työt. Ja se koskee kaikkia samanlaisia taloja.

      • it-johtaja-123123

        Kyllähän tuotebisnes on ihan pitkälläkin tähtäimellä kannattavaa, ja myös työllistävää, jos/kun markkinaosuudet pystyy pitämään / kasvattamaan.

        Toki erilaista kuin projektityöt, jossa elät kädestä suuhun, mutta teet monenlaista.

        Kummassakin hommat loppuu, jos markkinaosuutta ei pysty pitämään / kasvattamaan.

        Se mitä sä haluat, on sitten ihan sun juttus.


      • 14vKokemus

        Yksi tuote, mutta räätälöintejä ja asiakkaita lukuisia. Kun kerran ottavat tuotteen kunnolla käyttöön, niin sitä ei hevillä luovuta, eteenkin jo on tehty omia pikkujuttuja ohjelmaan juuri tietylle firmalla. Mielestäni oma tuote on parasta mitä koodari voi tehdä. Projekti työ on *erseestä verrattuna omaan tuotteeseen.


      • MikeRowe

        Niinhän tuo Microsoft Officekin on ollut lyhytikäinen projekti kehittäjille...


    • Tutkin vähän

      Taitaa kyllä olla eri Johanna Salmi kyseessä.

      • ha ha ha

        Dream on!


    • M-Files

      Olen kuullut että kasvu hiipuu eikä softa enää mene kaupaksi entiseen tapaan. Onko muilla tästä millaista tietoa? Meinaan että enää ei kannattane harkita tätä..

      • it-johtaja-123123

        Varmaan sitä vielä kaupaksi menee - ei ehkä Suomessa, mutta muualla. Ihan kilpailukykyinen tuote niillö on. Vaihtuvuutta firmassa on, joten myös korvaavaa rekrytointia joudutaan tekemään sen normaalin 10-15% verran vuodessa kuten IT-alalla on tyypillistä.

        Aika sisäänpäin lämpiävä tuo porukka kyllä on.


    • M-Filesiä lähellä

      Kylläpäs on katkeraa porukkaa.

      Hr-päällikkö ei ole sukua Jussi Salmelle, vaan on sattumalta samanniminen. Yrityksen sisällä yleinen huumorin aihe.

      Yrityksen johtajisto on nuorta ja painottaa teknistä osaamista, yhteen paikkaan tulee yrityksessä noin 100-200 hakemusta, joten rannalle jää jokaisessa rekryssä paljon (katkeria) hakijoita. Myös vanhempia kavereita rekrytään, erityisesti myyntipuolelle. Soveltuvuustesteissä pitää pärjätä ja olla nopea omaksumaan uusia käsitteitä, vahvan teknisen taustan lisäksi.

      LinkedInistä näkee millaista porukkaa on töissä ja ei ainakaan kauhean sisäpiiriltä vaikuttaisi. Nokialaisia on, muttei korostetusti. Mistään uskovaisten sisäpiiristä ei todellakaan ole kyse.

      Kasvu on jatkunut kovasti ja vetää varsinkin ulkomailla. Softa saa jakuvasti mainintoja ulkomaisissa evaluaatioissa ja kehittyy nopeasti. Firmassa tehdään paljon ja nopeaan tahtiin, joten perinteiseen suomalaiseen IT-alan selkääntaputteluun ei ole aikaa.

      Toivottavasti nämä kommentit valaisevat hieman yritystä, kannattaa ottaa heihin suoraan yhteyttä jos mieltä painaa rannalle jääminen.

      • ha ha ha

        Joo joo.


    • TrolliSaatana

      Mitä on ikärasismi (ikärotusyrjintä)? Tarkoitatko, että ikäsyrjintä?

      Ei ihme, että et ole päässyt edes haastatteluun.

      • asdasdadadadadasdas

        Niin kauheaa kuin se onkin on rasismista tullut suomen kielessä syrjinnän synonyymi. Sitä käytetään ihan sujuvasti puheessa ja jo kirjoitettunakin välillä. Enää on turha taistella vastaan.


    • rassisti-bassisti

      Näköjään taas on palkattu yli 70 "uskonveljeä" viimevuonna.

      Mäkitalon mukaan työntekijöiden vaihtuvuus on minimaalista. Keski-ikä on 38 vuotta, ja palkattujen joukossa on niin vastavalmistuneita parikymppisiä kuin "kokeneita senioreitakin".

      • näinköhän on...

        Hmm, jos keski-ikä on 38, niin tasaisella jakaumalla kakskymppisiä pitäisi olla saman verran kuin vajaa kuuskymppisiä - oisko totta?


      • koodaripoodari123123
        näinköhän on... kirjoitti:

        Hmm, jos keski-ikä on 38, niin tasaisella jakaumalla kakskymppisiä pitäisi olla saman verran kuin vajaa kuuskymppisiä - oisko totta?

        No missähän firmassa on tasainen jakauma.

        Veikkaan, että 80% porukasta on 35-45 väliltä, sitten muutamia 50 ja muutamia junnuja.

        Tokihan M-Files rekrytoi, mutta toki ei pelkästään Suomeen. Sanoisin, että pääosin jo muualla kun myyntiä pitää buustata. Devaajia nyt ei todellakaan samassa suhteessa tarvita kun myynti kasvaa, nimenomaan tuotebisneksessä (oli niitä räätälöintejä per asiakas eli ei)


      • asdjkflsa

        Aika paljon taitaa olla kyllä niitä räätälöintejä kyseisellä firmalla, näin olen ymmärtänyt....


      • koodaripoodari123123
        asdjkflsa kirjoitti:

        Aika paljon taitaa olla kyllä niitä räätälöintejä kyseisellä firmalla, näin olen ymmärtänyt....

        Kintuille se bisnes kusee, jos yrittää tehdä tuotteita mutta toimittaa räätälöintejä. Sitten kun VC raha loppuu, loppuu tarinakin.

        M-Files ei taida olla tehnyt vielä kertaakaan positiivista liiketulosta, vaan riskirahalla edelleen pelaa. Tai sitten omistajat myy firman jollekin kilpailijalle suolaiseen hintaan ja tekevät exitin - lopputulos on työntekijöiden kannalta molemmissa tapauksissa aika huono eli saneeraus ja iso osa porukasta työttömien joukkoon.


    • keskiössä

      Eihän tuosta ota selvää räätälikään. Saati että saisit vastinetta ajankäytölle.

      • Jepjuu

        En suosittele. Johtaminen on olematonta (älä usko palkintoja), työkuorma on suuri ja jos et sitä tee (eli pitkiä päiviä) niin vedotaan kykenemättömyyteen - inhimillisyys puuttuu prosesseista. Työkuorma on myös mitoutettu niin, että jos et paina niska limassa niin bonarit jää saamatta. Peruspalkka ei ole mikään huikea, joten bonareiden saamatta jääminen tuntuu. Työssä on koodaritasollakin suht paljon matkustamista, mikä voi olla haasteellista arjen pyörittämisen kannalta. Firmaan otetaan paljon väkeä sisään ("lainarahalla" eli sijoittajien rahalla, voittoa ei ole vielä tehty), mutta toisesta päästä lähtee osaavaa porukkaa pois.


      • RoopeRomu

        Yo pitää paikkansa. Moni kakku päältä kaunis.... Sisältä skeidaa.


      • 8jhu0okjl
        RoopeRomu kirjoitti:

        Yo pitää paikkansa. Moni kakku päältä kaunis.... Sisältä skeidaa.

        Miksiköhän kukaan yleensäkin niin valtavasti haluaa mennä M-Filesille töihin?
        Siellä jotkut kehittävät sitä samaa ohjelmistoa vuodesta toiseen ja toiset sitten tekevät asiakasdokumentaatiota koskematta koodiin lainkaan.
        Luulisi olevan puuduttavaa hommaa.


    • HeyWhatsHappening

      Olisin päässyt, mutta kun en alkanut rakentamaan niille ns 'työnhaku tehtävään' liittyvää softatesti/prosessia niin homman hyydytin siihen.

      Ei kiinnostanut tehdä tuolle firmalle mitään ilmaiseksi.

    • errt
      • Anonyymi

        Eikös Pohjois-Koreassa ole samankaltaiset lukemat?


    • Nysse53

      Firmalla on lähtenyt nyt menemään huonosti, osaavaa porukkaa karkaa koko ajan muihin firmoihin ja johdossa on myllätty asiat huonompaan suuntaan. Tuttavani on siellä töissä ja nyt siellä on kahvipöydissä kuulemma puheissa YT:t kun kassanpohja häämöttää. Eli ei kannata enää kauheasti haaveilla tuon firman perään. Esim Solitalla on samantasoisssa hommissa parempi palkkaus ja oikea meininki.

    • Koodari4

      Lähdin itse firmasta pois ja voin allekirjoittaa monet asiat. Palkkaus ei ole kilpailukykyinen, johtamisessa on vakavia ongelmia ja kansainvälistyminen on epäonnistunut. Johto kiistää tosiasiat ja fiksuimmat lähtevät, tilalle ei enää saatu yhtä osaavaa porukkaa. Osa paikoista jää jatkuvasti auki. Suurimpana ongelmana on myynnin sakkaaminen, toimitusten jatkuva epäonnistuminen ja väärä hinnoittelu. Ikävä kyllä lupaava tuote kaatuu johdon vääriin ratkaisuihin. Nyt toisessa isossa IT-talossa huomaa millainen ero ja realismi on johtamisessa.

    • Ihmettelija_1

      Tilinpäätöstietoja kun katsoo niin täytyy ihmetellä kuka tappiollista toimintaa rahoittaa. Toki kasvu vaatii investointeja mutta kun liikevaihto on kasvanut 9 miljoonasta 25 miljoonaan euroon ja tappio 3 kertaistunut niin jossain mättäää pahasti. Tolla myynnillä luulisi jotain jäävän myös viivan alle, investoinneista huolimatta.

      • Turhaan_hain

    • CDO_investment

      Kuulemma edelleen tappiota tekee, koko ajan polttaa sijoittaijen rahoja eikä liiketoimintaa saada kannattavaksi. Kohta alkaa lama-aika ja harva firma pystyy enää siinä tilanteessa toimintaansa kannattavaksi saamaan.

    • Noenhaemutkuitenkin

      Miten lie sitten firman tilanne, kun eilen tuli sähköpostiin esite Älykäs tiedonhallinta -nimisestä rekrytoivasta koulutusohjelmasta, josta lupaillaan työllistymistä Kosilan, ESRIn ja M-Filesin projekteihin. Ainakin osaavan työvoiman tarve on kova, sillä tällaisen koulutusohjelman perustaminen on aika kallis hanke, vaikka ELY-keskuksen tuella mennäänkin. Toivottavasti kaikki 15 työllistyvät myös. http://www.kosila-akatemia.fi

      • Dikke

        Vaikuttais olevan samanlaista settiä kuin sen saranen consultingin kanssa. Lupauksia on, mutta lopulta "pääset" vuokrafirman kautta työkokeiluun ja takaisin työttömäksi.


      • aewt4re44

        Mikäs tyttöä niin naurattaa


    • Tiedän

      Kyllä M-Filesillä mennään koko ajan huonompaan suuntaan. Osaavaa työvoimaa ei saada, parhaat työntekijät lähtee kiivaasti muualle, panostetaan ihan älyttömiin asioihin ja unohdetaan ne ihan oikeat työt ja niiden tekijät. Johto on aika pihalla kaikesta.

    • Pirkkalaa2

      Antti oli naapurini vähän aikaa. Aika omituinen tyyppi. En haluaisi työskennellä hänen kanssaan päivääkään.

      • Anonyymi

        M-Filesilla n. 5 vuotta työskennelleenä voin kompata. Kyseessä on omituinen ja erittäin takakireä ja rasittava "kaveri".


    • huh

      Uutiset kertovat M-Filesin saaneen 27 miljoonan euron lainan. Okei. No eipä ole montaa vuotta kun pääomasijoittajat laittoivat yli 30 miljoonaa ja se on nähtävästi kulutettu. Työvoimaahan sinne ei saada ja vähänkin osaavat lähtevät pois. M-Files haluaa olla kun Vincit mutta jää kyllä niin köyhän miehen versioksi.

      • mfiles

        Sama mantra jatkuu, haluamme muuttaa maailman tapaa käsitellä tietoa. Ei menestys ole kiinni halusta vaan tuotteesta joka selvästikkin ei ole riittävän hyvä vaan taas piti käydä muiden kukkarolla... M-files on ikuinen lupaus, isot maksavat asiakkaat puuttuvat.


    • CheckMate

      Aijai. Hyviä pointteja nostettu esiin. Jos yhtään seuraa vaikkapa LinkedIniä, näkee että sieltä vuotaa se osaavin kärki koko ajan pois. Tilalle koitetaan kaivaa työllistämistuella porukkaa laarien pohjalta. Asiakkaat valittavat koko ajan ongelmista toimituksissa ja perinteiset softafirmat hakkaavat kilpailuissa. Myyjät roikkuvat mukana vaan provikoiden takia ja käyvät kilpailijoiden haastatteluissa. Nyt ollaan keksitty että mennäänkin pilveen, noin 10 v kilpailijoiden jälkeen. Azure-toimitukset on kärsineet muutoshallinnan puutteesta ja koko ajan tulee yllätyksiä.

      Isot tamperelaiset kilpailijat on napsineet jo parhaat osaajat pois ja osassa on jo kuorma täynnä, yhtään enempää filesiltä ei haluta. Vincitti panosti omaan MFiles-porukkaan, mutta ei sillä maailmaa valloitettukaan. Ja sit se koodipohja. Ai jai. Osaavat firmat koodaa uusiksi coren tarpeen mukaan, mutta kun legacaytaakkaa pitää raahata mukana, siihen palaa sijoittajien ja lainarahat. Voitollista vuotta odotellaan yhä...

      • MFilessiä

        Nyt on CheckMate tiukkaa analyysiä! Huomaa että on Hervannassa tehty muutakin kuin juotu olutta!

        Paikallisesti saa parhaimman tilannekuvan yrityksestä ja Tampere on sen verran pieni paikka että yritys ei pysty piilottelemaan todellista tilannetta kauaakaan.


    • Eivaaja

      Tänään taas paikallisaviisissa M-files mainosti että palkkaa 50 deivaajaa listoillensa, tarkemmin kun miettii Suomen toimintojen kokoa niin aivovuodon on pitänyt olla melkoinen tuollaisen päätöksen läpiajamiseen. Ei sen puoleen firmaan kuitenkaan osavan tarvitse hakea, 2 kertaa sen jo aiemmin tehneenä eikä kummastakaan hausta ja 2 haastattelusta ole tullut tähän päivään mennessä vielä vastausta että kuis kävi, todella luokatonta rekryprosessin hoitamista ja helvetin huonoa pr:ää.

      Ei taida kaikki Airot olla veneessä.

    • Pettynytkoekani

      Hyvin asiantuntevia kommentteja. Meillä kokeiltiin tätä tuotetta ja metsään meni. Sellainen purkkaviritys kasattiin joka ei toiminut. Konsultti tuli ja lähinnä meni, uusi tuli tilalle ja edelleen ei toiminut. En suosittele.

    • Anonyymi

      Tää on se softa jossa kaikki toimii admin tunnuksilla, joka prosessi vaatii kaikki oikeudet ja rekisteriasetuksilla konffaat. Käyttäjä saa itselleen adminit rekkarin kautta.

    • Anonyymi

      Jäätävää analyysiä. Tätä ketjua on painettu nyt yli 5 vuotta mutta M-Files se pentele edelleen palkkaa.

      On ilmeisesti ikärasismia, pojankloppeja esimiehinä, hakevat YI-todistuksen perusteella, rahat kuulemma koko ajan loppuu, väkeä lähtee ja johtokin on huonia. Niin ja ilmeisesti henkilöstöpäälliköksi pääsee vaan naimakaupoilla. Palkkakin kait aivan pohjamudissa.

      Ehkä joku kohta pääsee sanomaan, että "I told you so..." ja vain yli 5 vuotta jauhettu tätä katkeransävyistä kuraa. Aij että, Vincit, Intel, Solita, Elisa, Acventure, Tieto, sieltähän tulee suorastaan riemunkiljahduksia eetteriin. *reps*

      Menisitte töihin. :-D

      • Anonyymi

        Mfiles heräsi kommentoimaan. Palkkaahan ne kun pakko saada uutta karjaa tilalle. Joko se Mäkitalon julistama voitollinen tilikausi on tullut? Vai otetaanko uusi sijoittaja taas?


    • Anonyymi

      Löysin tämän ketjun kun haastattelin tästä yrityksestä ollutta hakijaa. Nyt ymmärrän paremmin. Harvoin on kukaan antanut niin huonoa palautetta johtamisesta kuin hän.

      • Anonyymi

        Kai palkkasit sen dorkan joka tulee työhaastatteluun haukkumaan edellistä työnantajaa? No dorkat löytää aina muut dorkat!


    • Anonyymi

      Ei saa M-Files osaavia tekijöitä, vaikka paikallinen sanomalehtikin mainostaa jutuillaan minkä kerkiää. Eihän se kylmä totuus vaan muutu miksikään, että osaavat ovat lähteneet jo jokin aika sitten pois eikä uusia vaan saada. Piirit ovat niin pienet, että kyllä se sana niistä täysin osaamattomista esimiehistä ja naurettavan pienestä palkasta vaatimuksiin nähden kiertää.

    • Anonyymi

      En ikinä lähtisi kolmekymppisten kloppien johtamaan firmaan ellei palkka olisi todella kova. Tietää millainen meininki on. Kuin lapset johtaisi hommaa. Mä kartan ton puljun kaukaa. CTO:sta on jäänyt tosi mulkku fiilis.

    • Anonyymi

      Kertokaapa nyt joku, MIKÄ on M-Filesin myytävä tuote,ja kenelle / minkälaisille yrityksille sitä myydään ?

      Jos tämä ei ole tiedossa, niin silloin en viitsi edes hakea, koska jos liikeidea ja tuote ei ole kunnossa, silloin voi epäilä, onko yrityksellä myöskään palkanmaksukykyä siten, kuin pitäisi olla.

      t: työnhakija

    • Anonyymi

      Itse ohjelmisto on karmea sekasotku johon piti pakolla siirtyä kun kukaan ei maininnut haastattelussa että pitää käyttää. Aiemmin muutaman minuutin kestävä homma muuttui päiviä kestäväksi piinaksi. Jos joku vielä kertoo että meillä käytetään tuota niin se on siinä..

      • Anonyymi

        hyvä, saakeli soikoon kun joudun kanssa tekeen tuolla dokumentinhallintajärjestelmällä hommia. Joka kerta korpee, todella sekava ja dokumenttien hakutoiminnot aika heikkoja = tuurista kii löydätkö dokumenttia, jonka varmuudella tiedät olevan järjestelmässä. Ja ainakun tulee joku clientin versiopäivitys niin taas prakaa perustoiminnot...toivottavasti päästään eroon tuosta meidän dokkarihallinnasta ja siirrytään johonkin oikeasti käyttökelpoiseen järjestelmään....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hyvä, saakeli soikoon kun joudun kanssa tekeen tuolla dokumentinhallintajärjestelmällä hommia. Joka kerta korpee, todella sekava ja dokumenttien hakutoiminnot aika heikkoja = tuurista kii löydätkö dokumenttia, jonka varmuudella tiedät olevan järjestelmässä. Ja ainakun tulee joku clientin versiopäivitys niin taas prakaa perustoiminnot...toivottavasti päästään eroon tuosta meidän dokkarihallinnasta ja siirrytään johonkin oikeasti käyttökelpoiseen järjestelmään....

        Miten se on ohjelmiston vika, jos käyttäjät eivät osaa hyödyntää metadataa ja luoda relaatioita? Ohjelmaa ei kuulu käyttää kuin winkkarin resurssienhallintaa. Ja jos käyttöliittymä nyppii voit luoda omasi helposti tai integroida mihin tahansa järjestelmään REST/COM rajapintojen avulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se on ohjelmiston vika, jos käyttäjät eivät osaa hyödyntää metadataa ja luoda relaatioita? Ohjelmaa ei kuulu käyttää kuin winkkarin resurssienhallintaa. Ja jos käyttöliittymä nyppii voit luoda omasi helposti tai integroida mihin tahansa järjestelmään REST/COM rajapintojen avulla.

        Tässä taustalla on ehkä enemmän se filosofinen ongelma, jonka seurauksena yritykseen ostetaan uusi IT-ratkaisu (=ohjelma) ja luullaan, että sellaisenaan ratkaisee kaikki firman ongelmat. Samalla kuitenkin unohdetaan, että uuden ohjelman käyttöäkin pitäisi opettaa ja miettiä miten se istuu olemassaoleviin prosesseihin vai pitäisikö niitä peräti kehittää eteenpäin. Tämmöinen työhän ei rahaa heti tuo, niin yleensä se jää tekemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se on ohjelmiston vika, jos käyttäjät eivät osaa hyödyntää metadataa ja luoda relaatioita? Ohjelmaa ei kuulu käyttää kuin winkkarin resurssienhallintaa. Ja jos käyttöliittymä nyppii voit luoda omasi helposti tai integroida mihin tahansa järjestelmään REST/COM rajapintojen avulla.

        niin just. Onko käytettävyydellä mitään arvoa teille mfilesläisille vai oletatteko kaikilla olevan aikaa sekoilla jonkun tiedostonhallinnan takia? Todellinen pelote kun tulee uusia clientti- tmv. päivityksiä niin perustoiminnallisuudet sakkaa ja korjaus ennalleen monestikin pitkässä putkessa. Mitenköhän näihin riliiseihin liittyvä testaus mahdetaan suorittaa vai oletetaanko, että kyllä ne asiakkaat kaiken jaksaa niellä - kun ei muutakaan tarjota. Näin siis ihan perustoiminnallisuuksienkin osalta, ei pelkästään kustomoitujen toiminnallisuuksien osalta.


    • Anonyymi

      Hirvittävin softa mitä maailma päällään kantaa. Vaihdoin firmaan jossa kyseinen susipaska oli käytössä ja nyt 3 päivän työ kestää 3 viikkoa. Kaikki tärkeä tieto katoaa bittiavaruuteen eikä sitä kukaan löydä vaikka kuinka syöttäisi metatietoja. Jeesus mikä romu. Huippu oli kun tiedostoja ei enää löytynyt edes tekijän nimellä. Ja nyt kuulin että ohjelmaa arvostelevatkin mieluumin potkitaan pihalle kun tehtäisiin jotain ongelman eteen. Näin ainakin a insseillä.. Kannattaa välttää kuin ruttoa jos haluaa säilyttää mielenterveytensä.

      • Anonyymi

        On kyllä sellainen suo tämän tuotteen kanssa, että poispääsyä ei ole muuta kuin suosiolla vaihtaa...käyttö aiheuttaa käyttäjälleen mielenterveydellisiä ongelmia. Ei dokumenttien hallinta oikeasti ole näin vaikeaa.


    • Anonyymi

      Mfiles softa täysi susi, joss jossain tarjotaan resurssien hallintaan tuota jätettä niin jätän menemättä. Hirveä metapaska.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe