Miksi Paavalia rienataan?

Sanaa kunnioittava

Miksi apostoli Paavalia, Herran Jeesuksen palvelijaa rienataan?
Miksi hänen kirjoituksiaan väännetään?
Ihan pahaa tekee katsella tuollaista jumalatonta menoa tällä palstalla!

213

859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totta puhuttava

      Paavali oli suurrikollinen joka näyn nähtyään ilmoittautui korkeimman tiedon haltijaksi ja jopa kumosi Jeesuksen oppeja ja sanomisia. Totuuteen pyrkiminen ei ole rienausta .

      • Sanaa kunnioittava

        Haluat siis kiistää Jeesuksen Paavalille antaman kutsumuksen ja siksi olet omaksunut suniharhan. Jeesus ei koskaan peruuttanut Paavalille antamaansa kutsumusta, eivätkä muut apostolit kiistäneet sitä, päinvastoin he tunnustivat hänet ja hänen palvelustyönsä pakanain apostolina. Miksi jatkat rienausta?


      • totta puhuttava
        Sanaa kunnioittava kirjoitti:

        Haluat siis kiistää Jeesuksen Paavalille antaman kutsumuksen ja siksi olet omaksunut suniharhan. Jeesus ei koskaan peruuttanut Paavalille antamaansa kutsumusta, eivätkä muut apostolit kiistäneet sitä, päinvastoin he tunnustivat hänet ja hänen palvelustyönsä pakanain apostolina. Miksi jatkat rienausta?

        Jeesus ei itse puhunut eläessään mistään jälkeensä tulevasta suuresta profeetasta joka kumoaa hänen sanomisiaan .
        Sanan kunnioitus vääräoppisesti on rienausta. Lue Jeesuksen sanomiset ja lue Paavalin niin niissä on ristiriitaa.


      • Ihmettelen sinua.
        totta puhuttava kirjoitti:

        Jeesus ei itse puhunut eläessään mistään jälkeensä tulevasta suuresta profeetasta joka kumoaa hänen sanomisiaan .
        Sanan kunnioitus vääräoppisesti on rienausta. Lue Jeesuksen sanomiset ja lue Paavalin niin niissä on ristiriitaa.

        Etkö tosiaankaan ole lukenut Raamattua edes sen verran, että tietäisit, että Jeesus kutsui Paavalin apostoliksi?


      • totta puhuttava
        Ihmettelen sinua. kirjoitti:

        Etkö tosiaankaan ole lukenut Raamattua edes sen verran, että tietäisit, että Jeesus kutsui Paavalin apostoliksi?

        Missä kohdin? Eläissään? Ainoastaan Paavalin näyssä? Tiedätkö miten nykylääketieteessä näkyjen näkijät diagnisoidaan?


      • Ihmettelen sinua.
        totta puhuttava kirjoitti:

        Missä kohdin? Eläissään? Ainoastaan Paavalin näyssä? Tiedätkö miten nykylääketieteessä näkyjen näkijät diagnisoidaan?

        Et näköjään osaa arvostaa Jumalan pyhää sanaa.


      • Näkijänä.
        Ihmettelen sinua. kirjoitti:

        Et näköjään osaa arvostaa Jumalan pyhää sanaa.

        Ihmiset ovat nykyään enimmäkseen sellaisia. Jumalanpelkoa ei tunneta enää. Luopumus ja paatumus leviävät.


      • Totta.
        Näkijänä. kirjoitti:

        Ihmiset ovat nykyään enimmäkseen sellaisia. Jumalanpelkoa ei tunneta enää. Luopumus ja paatumus leviävät.

        Totta.


      • Niinpä.
        Totta. kirjoitti:

        Totta.

        Niinpä.


      • Ihmettelen sinua. kirjoitti:

        Et näköjään osaa arvostaa Jumalan pyhää sanaa.

        Rooman paavalit ne vasta pimeyden laaksossa vaeltaa, ovat kääntyneet raamatun omien tarkoitusperien mukaan, aina, suurkalastajasta tehty jonkinlainen puolijumala, lukekaa tetamenttia sieltä se löytyy jos löytäkseen on.


      • Paavali ei ollut viisaampi kuin kukaan hyväänsä tämän päivän pappi tai pastori


      • Niinpäniinpäniinpä
        Näkijänä. kirjoitti:

        Ihmiset ovat nykyään enimmäkseen sellaisia. Jumalanpelkoa ei tunneta enää. Luopumus ja paatumus leviävät.

        Niinpä!


      • Hänarmahtaa
        totta puhuttava kirjoitti:

        Missä kohdin? Eläissään? Ainoastaan Paavalin näyssä? Tiedätkö miten nykylääketieteessä näkyjen näkijät diagnisoidaan?

        'Sanokaa Joosefille näin: Oi, anna anteeksi veljiesi rikos ja synti, sillä pahasti he ovat menetelleet sinua kohtaan.' Anna siis isäsi Jumalan palvelijoille anteeksi heidän rikoksensa." Ja Joosef itki kuullessaan nämä heidän sanansa.


      • Moro78i
        totta puhuttava kirjoitti:

        Jeesus ei itse puhunut eläessään mistään jälkeensä tulevasta suuresta profeetasta joka kumoaa hänen sanomisiaan .
        Sanan kunnioitus vääräoppisesti on rienausta. Lue Jeesuksen sanomiset ja lue Paavalin niin niissä on ristiriitaa.

        Sun mukaas Jumala ei pysty kontrolloimaan mitä kirjoja tulee Raamattuun? Että ne on vaan ilkeiden kirkkoisien kautta tulleet? Eli et usko Jumlaan voimaan?


    • Ikävä kyllä.

      He eivät tunne Jeesusta ja siksi he vainoavat ja rienaavat hänen palvelijaansa.

      • totta puhuttava

        Kuka rienaa Jeesusta? Paavali oli itse itsensä korottanut "asiantuntija".


      • Ihmettelen sinua.
        totta puhuttava kirjoitti:

        Kuka rienaa Jeesusta? Paavali oli itse itsensä korottanut "asiantuntija".

        Kehotan sinua lukemaan Raamattua ja varsinkin apostolien tekoja, niin totuus kirkastuu sinulle, jos rukoilet Jeesusta Sanansa sinulle avaamaan.


      • totta puhuttava
        Ihmettelen sinua. kirjoitti:

        Kehotan sinua lukemaan Raamattua ja varsinkin apostolien tekoja, niin totuus kirkastuu sinulle, jos rukoilet Jeesusta Sanansa sinulle avaamaan.

        Kehoitan sinua tutustumaan totuuteen m.m. siihen että maa ihmisineen on enempi kuin 6000 vuotta vanha.


      • Ihmettelen sinua
        totta puhuttava kirjoitti:

        Kehoitan sinua tutustumaan totuuteen m.m. siihen että maa ihmisineen on enempi kuin 6000 vuotta vanha.

        Jeesus on tie, totuus ja elämä.


      • totta puhuttava
        Ihmettelen sinua kirjoitti:

        Jeesus on tie, totuus ja elämä.

        Samaa mieltä.Jeesus oli syntisten , köyhien ja muilla tavoilla raskautettujen puolella.Hän arvosteli kirjanoppineita , omavanhurskaita ja monisanaisesti rukoilevia kerskureita.
        Oliko Paavali samaa maata?


      • Ihmettelen sinua.
        totta puhuttava kirjoitti:

        Samaa mieltä.Jeesus oli syntisten , köyhien ja muilla tavoilla raskautettujen puolella.Hän arvosteli kirjanoppineita , omavanhurskaita ja monisanaisesti rukoilevia kerskureita.
        Oliko Paavali samaa maata?

        Paavali oli sellainen kuin Jeesus. Luetko yleensäkään Raamattua?


      • Selvä tapaus.
        Ihmettelen sinua. kirjoitti:

        Paavali oli sellainen kuin Jeesus. Luetko yleensäkään Raamattua?

        Etkö tunne tuota puskajussia? Sehän on Teuvo, joka lukee kuin pi-ru Raamattua.


      • Ihmettelen sinua.
        Selvä tapaus. kirjoitti:

        Etkö tunne tuota puskajussia? Sehän on Teuvo, joka lukee kuin pi-ru Raamattua.

        Niinkö? No tämä selvä. Mutta, eikö Teuvo kivenkovaan väitä, ettei kirjoita puskasta?


      • totta puhuttava
        Ihmettelen sinua. kirjoitti:

        Niinkö? No tämä selvä. Mutta, eikö Teuvo kivenkovaan väitä, ettei kirjoita puskasta?

        En ole Teuvo. Olen Jeesuksen opeista Matteuksen evankeliumin mukaan kiinnostunut ja ollut huomaavina eroja Jeesuksen ja Paavalin käsityksissä. Jeesus mielestäni painotti tekoja ja Paavali armoa joka hänen mukaansa on kaikki kaikessa. Totuutta etsin enkä pidä Paavalia minään saat-anana enkä vääränä profeettana.

        Totta on mielestäni puhuttava eikä mielisteltävä ketään eikä ainakaan Jumalaa jos häneen uskoo.


      • Niin väitti
        Ihmettelen sinua. kirjoitti:

        Niinkö? No tämä selvä. Mutta, eikö Teuvo kivenkovaan väitä, ettei kirjoita puskasta?

        "Niinkö? No tämä selvä. Mutta, eikö Teuvo kivenkovaan väitä, ettei kirjoita puskasta? "

        Kunnes KariHenrik soitti hänelle ja pakotti tunnustamaan puskakirjoittelunsa. Tämä oli niin kova paikka Teuvolle että sanoi ystävyytensä KH,hon irti sen seurauksena.


      • Ydinkysymys.
        totta puhuttava kirjoitti:

        En ole Teuvo. Olen Jeesuksen opeista Matteuksen evankeliumin mukaan kiinnostunut ja ollut huomaavina eroja Jeesuksen ja Paavalin käsityksissä. Jeesus mielestäni painotti tekoja ja Paavali armoa joka hänen mukaansa on kaikki kaikessa. Totuutta etsin enkä pidä Paavalia minään saat-anana enkä vääränä profeettana.

        Totta on mielestäni puhuttava eikä mielisteltävä ketään eikä ainakaan Jumalaa jos häneen uskoo.

        Oletko koskaan miettinyt, miksi Jeesus kuoli ristillä?


      • totta puhuttava
        Ydinkysymys. kirjoitti:

        Oletko koskaan miettinyt, miksi Jeesus kuoli ristillä?

        Olen miettinyt. Hän kuoli juutalaisten pappien juonittelujen takia. Itse hän ei sanonut tietojeni mukaan koskaan että hän kuolisisi sovittaakseen syntejä.


      • totta puhuttava
        totta puhuttava kirjoitti:

        Olen miettinyt. Hän kuoli juutalaisten pappien juonittelujen takia. Itse hän ei sanonut tietojeni mukaan koskaan että hän kuolisisi sovittaakseen syntejä.

        Jos olet eri mieltä sano missä hän niin sanoi. Voit myös joskus vastata minullekin eikä vain esittää tekopyhiä uusia kysymyksiä.


      • Väittämiset sikseen
        Niin väitti kirjoitti:

        "Niinkö? No tämä selvä. Mutta, eikö Teuvo kivenkovaan väitä, ettei kirjoita puskasta? "

        Kunnes KariHenrik soitti hänelle ja pakotti tunnustamaan puskakirjoittelunsa. Tämä oli niin kova paikka Teuvolle että sanoi ystävyytensä KH,hon irti sen seurauksena.

        Äläpä nyt vouhkaa, voisit kirjoittaa omalla nimimerkilläsi, niin olisi edes siltä osin rehellisempää.


      • Ihmettelen sinua.
        totta puhuttava kirjoitti:

        Jos olet eri mieltä sano missä hän niin sanoi. Voit myös joskus vastata minullekin eikä vain esittää tekopyhiä uusia kysymyksiä.

        No nni, selvä. Trollihan sinä olitkin. Valepukusi ( Jumalaa etsivä ihminen) oli melko hyvä, mutta ei tarpeeksi kuitenkaan.


      • totta puhuttava
        Ihmettelen sinua. kirjoitti:

        No nni, selvä. Trollihan sinä olitkin. Valepukusi ( Jumalaa etsivä ihminen) oli melko hyvä, mutta ei tarpeeksi kuitenkaan.

        Kukahan tässä on valepuvussa. Pyhäksi korottautunut ylimielinen kieroilija joka ei vastaa mitä kysytään.


      • Ihmettelen sinua!
        totta puhuttava kirjoitti:

        Kukahan tässä on valepuvussa. Pyhäksi korottautunut ylimielinen kieroilija joka ei vastaa mitä kysytään.

        Ei tarvinnut paljoa pintaasi rapsuttaa, kun suden karvat tulivat näkyviin. Kehtaatkin pelleillä ja näytellä valepuvussa!


      • Ihmettelen sinua.
        Väittämiset sikseen kirjoitti:

        Äläpä nyt vouhkaa, voisit kirjoittaa omalla nimimerkilläsi, niin olisi edes siltä osin rehellisempää.

        Oletko laskenut, montaako nimimerkkiä sinä olet käyttänyt? Eikö tuo ole sitä pahimman laadun tekopyhää pelleilyä? Touhusi on kovin läpinäkyvää.
        PS. En kirjoittanut nimimerkillä "Niin väitti".


      • Niinpä!
        Ihmettelen sinua! kirjoitti:

        Ei tarvinnut paljoa pintaasi rapsuttaa, kun suden karvat tulivat näkyviin. Kehtaatkin pelleillä ja näytellä valepuvussa!

        Niinpä!


      • Varma tieto
        Ihmettelen sinua. kirjoitti:

        Oletko laskenut, montaako nimimerkkiä sinä olet käyttänyt? Eikö tuo ole sitä pahimman laadun tekopyhää pelleilyä? Touhusi on kovin läpinäkyvää.
        PS. En kirjoittanut nimimerkillä "Niin väitti".

        Totta. Tämä tyyppi on tyypillinen nettihäirikkö.


      • Totuus esille
        totta puhuttava kirjoitti:

        Kuka rienaa Jeesusta? Paavali oli itse itsensä korottanut "asiantuntija".

        Paavali oli Jeesuksen kutsuma, pelastama, valtuuttama ja lähettämä apostoli.


      • Tuopa oli uutta:-)
        Totuus esille kirjoitti:

        Paavali oli Jeesuksen kutsuma, pelastama, valtuuttama ja lähettämä apostoli.

        Olipa kumma, kun maltoit odottaa aamukuuteen suuren "totuutesi" kanssa.


      • Totuus esille
        Tuopa oli uutta:-) kirjoitti:

        Olipa kumma, kun maltoit odottaa aamukuuteen suuren "totuutesi" kanssa.

        Totuus on totuus minä vuorokauden aikana tahansa.


      • Armoriittää
        Ihmettelen sinua. kirjoitti:

        Paavali oli sellainen kuin Jeesus. Luetko yleensäkään Raamattua?

        Niinkuin isä armahtaa lapsiansa, niin Herrakin armahtaa pelkääväisiänsä.


      • Hänarmahtaa
        totta puhuttava kirjoitti:

        Kuka rienaa Jeesusta? Paavali oli itse itsensä korottanut "asiantuntija".

        Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."


      • Hänarmahtaa
        Ihmettelen sinua kirjoitti:

        Jeesus on tie, totuus ja elämä.

        Sillä Herra hankkii oikeuden kansallensa ja armahtaa palvelijoitansa, koska hän näkee, että heidän voimansa on poissa ja että kaikki tyynni on lopussa.


      • Hänarmahtaa
        totta puhuttava kirjoitti:

        En ole Teuvo. Olen Jeesuksen opeista Matteuksen evankeliumin mukaan kiinnostunut ja ollut huomaavina eroja Jeesuksen ja Paavalin käsityksissä. Jeesus mielestäni painotti tekoja ja Paavali armoa joka hänen mukaansa on kaikki kaikessa. Totuutta etsin enkä pidä Paavalia minään saat-anana enkä vääränä profeettana.

        Totta on mielestäni puhuttava eikä mielisteltävä ketään eikä ainakaan Jumalaa jos häneen uskoo.

        Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan."


      • Hänarmahtaa
        totta puhuttava kirjoitti:

        Kukahan tässä on valepuvussa. Pyhäksi korottautunut ylimielinen kieroilija joka ei vastaa mitä kysytään.

        Sillä jos te palajatte Herran tykö, saavat teidän veljenne ja poikanne osakseen laupeuden voittajiltaan ja voivat palata takaisin tähän maahan. Sillä Herra, teidän Jumalanne, on armollinen ja laupias, eikä hän käännä kasvojansa pois teistä, jos te palajatte hänen tykönsä."


      • Otollinenpäivä
        Väittämiset sikseen kirjoitti:

        Äläpä nyt vouhkaa, voisit kirjoittaa omalla nimimerkilläsi, niin olisi edes siltä osin rehellisempää.

        Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.


      • Hänarmahtaa
        totta puhuttava kirjoitti:

        Kehoitan sinua tutustumaan totuuteen m.m. siihen että maa ihmisineen on enempi kuin 6000 vuotta vanha.

        Sillä Herra, sinun Jumalasi, on laupias Jumala. Hän ei jätä sinua eikä hukuta sinua; hän ei unhota sinun isiesi kanssa tekemäänsä liittoa, jonka hän on heille valalla vahvistanut.


      • Hänarmahtaa

        Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.


      • Hänarmahtaa
        totta puhuttava kirjoitti:

        Samaa mieltä.Jeesus oli syntisten , köyhien ja muilla tavoilla raskautettujen puolella.Hän arvosteli kirjanoppineita , omavanhurskaita ja monisanaisesti rukoilevia kerskureita.
        Oliko Paavali samaa maata?

        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.


      • Hänarmahtaa
        Ihmettelen sinua. kirjoitti:

        Niinkö? No tämä selvä. Mutta, eikö Teuvo kivenkovaan väitä, ettei kirjoita puskasta?

        Sillä Herra armahtaa Jaakobia ja valitsee vielä Israelin ja sijoittaa heidät heidän omaan maahansa; muukalaiset liittyvät heihin ja yhtyvät Jaakobin heimoon.


      • Hänarmahtaa
        Ihmettelen sinua. kirjoitti:

        Oletko laskenut, montaako nimimerkkiä sinä olet käyttänyt? Eikö tuo ole sitä pahimman laadun tekopyhää pelleilyä? Touhusi on kovin läpinäkyvää.
        PS. En kirjoittanut nimimerkillä "Niin väitti".

        ja anna anteeksi kansallesi, mitä he ovat rikkoneet sinua vastaan, ja kaikki heidän syntinsä, jotka he ovat tehneet sinua vastaan; ja suo, että heidän vangitsijansa olisivat laupiaat heitä kohtaan ja armahtaisivat heitä.


    • Pyhä Jeesuksessa

      Ainahan pilkkaajia ja rienaajia on ollut. He koittavat kaikin tavoin murentaa pyhien uskoa Raamattuun.

      • totta puhuttava

        Itse itsensä pyhien joukkoon korottava on vaarassa joutua "ensimmäiset tulevat viimeisiksi" joukkoon jos ei etsi totuutta.


      • Ihmettelen sinua
        totta puhuttava kirjoitti:

        Itse itsensä pyhien joukkoon korottava on vaarassa joutua "ensimmäiset tulevat viimeisiksi" joukkoon jos ei etsi totuutta.

        Luotan enemmän Raamatun pyhään sanaan ja mm. apostoli Pietariin kuin sinun epäilyihisi


      • totta puhuttava
        Ihmettelen sinua kirjoitti:

        Luotan enemmän Raamatun pyhään sanaan ja mm. apostoli Pietariin kuin sinun epäilyihisi

        Mutta et Jeesukseen etkä hänen oppeihinsa eikä opetuksiinsa?


      • Ihmettelen sinua.
        totta puhuttava kirjoitti:

        Mutta et Jeesukseen etkä hänen oppeihinsa eikä opetuksiinsa?

        Nimenomaan. Jeesuksen opetus on Raamatussa. Jeesus on minun Herrani ja Vapahtajani. Onko myös sinun?


      • Kysyn vain.
        totta puhuttava kirjoitti:

        Itse itsensä pyhien joukkoon korottava on vaarassa joutua "ensimmäiset tulevat viimeisiksi" joukkoon jos ei etsi totuutta.

        Raamatun mukaan Jeesukseen uskova on pyhä. Uskotko sen?


      • totta puhuttava
        Kysyn vain. kirjoitti:

        Raamatun mukaan Jeesukseen uskova on pyhä. Uskotko sen?

        Tarkennapa vähän mitä tarkoitat ja mitä mieltä olet Jeesuksesta ja Paavalista.


      • totta puhuttava
        Ihmettelen sinua. kirjoitti:

        Nimenomaan. Jeesuksen opetus on Raamatussa. Jeesus on minun Herrani ja Vapahtajani. Onko myös sinun?

        En ole niin uskonnollinen että voisin noin sanoa mutta kiinnostunut olen Jeesuksen opeista.


      • Ei tuohon moni usko
        Kysyn vain. kirjoitti:

        Raamatun mukaan Jeesukseen uskova on pyhä. Uskotko sen?

        Aika korkealle jalustallepa asetat Jeesukseen uskovat.
        Pitäisikö siis teitäkin palvoa ja kunnioittaa?


      • Ihmettelen sinua.
        Ei tuohon moni usko kirjoitti:

        Aika korkealle jalustallepa asetat Jeesukseen uskovat.
        Pitäisikö siis teitäkin palvoa ja kunnioittaa?

        Kysymyksesi johtuu siitä, että et tunne asioita. Ei uskovia tarvitse, eikä saa palvoa, mutta Jeesukseen uskova on uskonsa tähden pyhä. Sinun kannattaisi lukea Raamattua rukoillen, niin Jumala sinullekin asioita alkaisi kenties avaamaan.


      • Ei tuohon moni usko
        Ihmettelen sinua. kirjoitti:

        Kysymyksesi johtuu siitä, että et tunne asioita. Ei uskovia tarvitse, eikä saa palvoa, mutta Jeesukseen uskova on uskonsa tähden pyhä. Sinun kannattaisi lukea Raamattua rukoillen, niin Jumala sinullekin asioita alkaisi kenties avaamaan.

        Vaikka kuinka uskoisit johonkin Jeesukseen, et ole ketään normaali ihmistä pyhempi.
        Normaali ihminen vain hymähtää säälivästi tuollaisille väitteille, että muka uskonsa tähden pyhä.
        Tarkoitan tässä nyt normaali-ihmisillä sellaisia ihmisiä jotka ei usko johonkin tuhansia vuosia sitten eläneisiin lammaspaimenten tarinoihin.


      • Jeesuksessa pyhä
        Ei tuohon moni usko kirjoitti:

        Vaikka kuinka uskoisit johonkin Jeesukseen, et ole ketään normaali ihmistä pyhempi.
        Normaali ihminen vain hymähtää säälivästi tuollaisille väitteille, että muka uskonsa tähden pyhä.
        Tarkoitan tässä nyt normaali-ihmisillä sellaisia ihmisiä jotka ei usko johonkin tuhansia vuosia sitten eläneisiin lammaspaimenten tarinoihin.

        Itsessäni en olekaan ns. pyhempi, vaikka elänkin siististi. Se ei kuitenkaan riitä Jumalalle. Jumala vaatii täydellisyyttä ja sen ihminen saa lahjana sen tähden, mitä Jeesus teki tähtemme. Uskon kautta Jeesukseen kelpaan täydellisyyttä vaativalle Jumalalle, koska Jeesus sovitti minut ristin puulla Jumalan kanssa. Ilman Jeesusta joutuisin ilman muuta helvettiin. Jeesus on minun ainoa toivoni. Usko Jeesukseen on siis elinehto. Pakana-Suomessa tämä Jeesuksen sijaisuhri ja -kuolema on päässyt unohtumaan. Ihmiset katselevat mieluummin kaikenlaista turhuutta kuin sitä, mitä Jumala on heille valmistanut. Niin valtava pelastus poljetaan maahan, vaikka on kyse siitä, missä ihminen viettää ikuisuutensa!
        Vaikka sinulla onkin halveksiva asenne uskon asioihin, niin mieti, mitä nimimerkkini tarkoittaa. Olen pyhä vain Jeesuksessa.


      • Oletko kiinnostunut?
        totta puhuttava kirjoitti:

        En ole niin uskonnollinen että voisin noin sanoa mutta kiinnostunut olen Jeesuksen opeista.

        Oletko yhtä kiinnostunut kuin Pilatus aikoinaan? Hän kysyi Jeesukselta "Mikä on totuus?" Ja antoi Jeesuksen ristiinnaulittavaksi pelosta.


      • Niinpä.
        Oletko kiinnostunut? kirjoitti:

        Oletko yhtä kiinnostunut kuin Pilatus aikoinaan? Hän kysyi Jeesukselta "Mikä on totuus?" Ja antoi Jeesuksen ristiinnaulittavaksi pelosta.

        Niinpä.


      • Jeesuksessa
        Ei tuohon moni usko kirjoitti:

        Aika korkealle jalustallepa asetat Jeesukseen uskovat.
        Pitäisikö siis teitäkin palvoa ja kunnioittaa?

        Uskova on pyhä, koska hän on Jeesuksen oma.


      • Hänarmahtaa
        Oletko kiinnostunut? kirjoitti:

        Oletko yhtä kiinnostunut kuin Pilatus aikoinaan? Hän kysyi Jeesukselta "Mikä on totuus?" Ja antoi Jeesuksen ristiinnaulittavaksi pelosta.

        Minun sydämeni vetoaa sinun omaan sanaasi: "Etsikää minun kasvojani." Herra, minä etsin sinun kasvojasi.


      • Armonvarassa
        Hänarmahtaa kirjoitti:

        Minun sydämeni vetoaa sinun omaan sanaasi: "Etsikää minun kasvojani." Herra, minä etsin sinun kasvojasi.

        Sillä jos te palajatte Herran tykö, saavat teidän veljenne ja poikanne osakseen laupeuden voittajiltaan ja voivat palata takaisin tähän maahan. Sillä Herra, teidän Jumalanne, on armollinen ja laupias, eikä hän käännä kasvojansa pois teistä, jos te palajatte hänen tykönsä."


    • Totuuden kertominen Saa-ta-nan pettämille ei ole rienausta muille, kuin kaltaisillesi tuon Pedon tekopyhittämille.

      Uskotko todella, että Jeesuskin rienasi opetuslapsiaan ja valittua kansaansa, kun kertoi heidän täyttävän Saa-tanan haluja?

      Niin ei myöskään tämäkin totuus Paavalin sadoista valheista ei ole rienausta:


      Tuo Pietarin varoitus Paavalin kirjeistä, lienee jokaiselle Saa-ta-nan tekopyhittämälle Raamatun rakkain jae, kun heidät on uskotettu uskomaan, että jokainen Paavalin opetus on Jumalan opetusta.

      Vaikka Paavalista itsestään tuli kirjoitustensa kieroon vääntäjä. Vuonna 64-67 hän kirjoitti Timoteukselle:

      "Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee.

      He tukkivat korvansa totuudelta ja kääntyvät kuuntelemaan taruja."

      "Hän ei enää halunnut muistaa sitä, miten hänestä itsesään tuli ihmisten halujen mukainen opettaja jo kymmenen vuotta aikaisemmin, kun vuonna 55 korinttilaisille kirjoitti:

      "Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia.

      Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.

      Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki.

      Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia.

      Kaiken tämän teen evankeliumin vuoksi, jotta olisin itsekin siitä osallinen."

      Saa-ta-nan enkelin johdatuksessa Paavalin oli heitettävä roskiin Kristukselta saamansa totuus, josta hän galatalaisille vuonna 53 kirjoitti:

      "Yitänkö minä tässä vaikuttaa ihmisiin? Tai kukaties Jumalaan? Pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."

      Eikä kukaan, jonka vierellä Saa-ta-nan enkeli päättää hänen jokaisesta sanastaan, voi olla Kristuksen palvelija.

    • totuuteen ei halua

      Fundamentalistisilla kristityillä on monia ihmeellisiä ominaisuuksia.

      Vaikka he väittävät noudattavansa Raamatun kirjainta he ovat melkin jokainen eri mieltä jo keskenään miten sitä noudatetaan.

      Vaikka he väittävät ottavansa huomioon jokaisen Raamatun kohdan heillä on omat kohtansa joita he noudattavat ja omat kohtansa joita ei tarvitse noudattaa.

      Vaikka he väittävät tietävänsä totuuden kaikesta Raamatun kohdista heillä on täysin erilaiset käsitykset siitä mitkä ovat vertauksia ja mitkä ovat suorasanaisia tähän päivään käyviä.

      Toisia eri mieltä asioista olevia tuomitaan ylimielisesti niinkuin oltaisiin jotenkin saatu tuomiovalta omiin käsiin ja eikä vastata kysymyksiin vaan pyritään vain lyömään toinen Raamatun tuntemuksellaan ja ehdottomalla oikeassaolollaan.

      • tottako vai ei

        Haluaisin edelleen vastauksen loogiseen ongelmaan kun Jeesus ei puhunut mitään esimerkiksi homoista eikä siitä että hän ristinkuolemallaan pelastaa itseensä uskovat mutta painotti tekojen ja nöyryyden merkitystä.

        Paavalin rienaukseen ei mielestäni ole aihetta mutta kysymyksiin, myös vaikeisiin, pitäisi olla myös loogiset ja rehelliset vastaukset. Muutenhan uskolla, ainakin fundamentalistiselta, putoaa pohja pois. Vai onko se jo pudonnut?


      • totta puhuttava
        tottako vai ei kirjoitti:

        Haluaisin edelleen vastauksen loogiseen ongelmaan kun Jeesus ei puhunut mitään esimerkiksi homoista eikä siitä että hän ristinkuolemallaan pelastaa itseensä uskovat mutta painotti tekojen ja nöyryyden merkitystä.

        Paavalin rienaukseen ei mielestäni ole aihetta mutta kysymyksiin, myös vaikeisiin, pitäisi olla myös loogiset ja rehelliset vastaukset. Muutenhan uskolla, ainakin fundamentalistiselta, putoaa pohja pois. Vai onko se jo pudonnut?

        Vaikeneminen taitaa olla -miten se menikään- myöntymisen merkki.


    • Voi Teuvoa!

      Apostolit eivät rienanneet Paavalia, eikä Jeesus koskaan katunut Paavalin kutsua, mutta kas vaan, Teuvo Sunilla onkin niin suuri valo, että hän tietää paremmin kuin apostolit ja Jeesus!

      • avoin kysymys

        Missä yhteydessä Jeesus eläissään mainitsi Paavalin?


      • toinen avoin
        avoin kysymys kirjoitti:

        Missä yhteydessä Jeesus eläissään mainitsi Paavalin?

        Missä yhteydessä Paavali siteerasi Jeesusta?


      • Totuuden Henki on todella suuri valo.

        Tätäkään et tunnut ymmärtävän, mitä Jeesus ilmoitti Johannekselle Patmos-saaren vankeudessa Johannekselle.

        Hän paljasti että, Saata-nan opeilla oli Paavali junaillut hänen omilleen tarjoaman viimeisen aterian porton vihan viiniksi:

        "Sen porton (näiden lopun ajan seurakuntien) viiniä, vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat (siis esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään."

        Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä,ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään.

        Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."


      • Hänarmahtaa

        Älköön siitä tuhon omaksi vihitystä mitään tarttuko sinun käsiisi, että Herra kääntyisi pois vihansa hehkusta, antaisi sinulle armon ja armahtaisi sinua ja sallisi sinun lisääntyä, niinkuin hän on vannonut sinun isillesi,


    • MIKSI PAAVALI JÄI SYNNIN SITEISIIN?

      Saul sai Jeesukselta sen kolmen vuoden koulutuksen, jonka opetuslapsetkin. Ja jonka minäkin olen saanut.

      Paavalin tie Jeesuksen puhdistettavaksi, ja hänen Henkensä omistajaksi päättyi siihen, kun hän ei pystynyt puhdistamaan itseään isiltä perimistään uskomuksista, vaikka Jeesuksen käskyn ja puhdistusmenetelmän varmasti tiesi:

      "Jos joku tulee minun luokseni, mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla opetuslapseni."

      "Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?

      Voivatko Kristus ja Beliar* olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?

      Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: -- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani.

      Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.

      Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle. "

      Juutalaisuuden vangiksi hän lopullisesti jäi, sitä todistaa hänen lausuntonsa Rooman vankeudessa:

      "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."

      Tämän parempaa todistusta ei Paavalista voi antaa, että hän todella oli loppuunsa asti sidoksissa Jumalan paaduttaman kansan oppeihin, eli Saatanaan, kuten Jeesus tämän näin selvästi omalle kansalleen sanoi.

      "Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon?

      Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää.Saa-ta-na on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.

      Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.

      Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."

      Tässä on myös todistus sille, miksi Saul, ei vielä neljän vuoden Pyhän Hengen koulutuksen jälkeen voinutkaan lähteä Kristuksen valittuna, vaan vasta 10 vuoden Saatanan koulutuksen jälkeen täynnä syntiä, Saatanan lähettiläänä. Joka vaati Saulia myös vaihtamaan nimensä, jolla ei ollut mitään sidoksia Jeesukseen Kristukseen, joka Saulin kutsui.

      Siksi tämä pysyi Paavalissa loppuun saakka:

      "Tiedättehän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

      En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."

      Sen takasi vielä Jumalan käsky Saatanalle jatkaa Paavalin kuritusta.

      "Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi."

      Jumala ei varmasti omien ilmestysten ja jopa niistä ylpeilemisen takia määrää Saatanaa ketään omaansa kurittamaan:

      "Älköön viisas kerskuko viisaudellaan, älköön väkevä voimillaan, älköön rikas rikkaudellaan.

      Joka haluaa kerskua, kerskukoon sillä, että tuntee minut ja tietää mitä minä tahdon.

      Sillä minä olen Herra, minun tekoni maan päällä ovat uskollisuuden, oikeuden ja
      vanhurskauden tekoja.

      Niitä minä tahdon myös teiltä, sanoo Herra."

      Tämän Paavali puki sanoiksi: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta."

      Paavalin liha oli juutalaisen perinnön mukaan ympärileikattu, mutta tämä Kristuksen Hengen ympärileikkaus jäi häneltä haaveeksi:

      "Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."

      Tämä jäi Paavalilta kokematta, kun Saat-tana saneli oman "pelastussuunnitelmansa":

      "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."

      • Tarkkana nyt!

        Olet todella nalkissa tuohon Paavalin rienaamiseen. Etkö saa siitä jo kylliksesi? Paavalille armossa oli kylliksi. Vastaahan, pelastuuko ihminen armosta vai teoista? Ennen kuin vastaat, muistelepa mitä huusit Jumalalle!


      • Tarkkana nyt! kirjoitti:

        Olet todella nalkissa tuohon Paavalin rienaamiseen. Etkö saa siitä jo kylliksesi? Paavalille armossa oli kylliksi. Vastaahan, pelastuuko ihminen armosta vai teoista? Ennen kuin vastaat, muistelepa mitä huusit Jumalalle!

        Se ei ole Saa-ta-nan Paavalille sanelemaa armo, kun Herra Jeesus Kristus kuulee hätähuudon, jonka Jumalan julistama kuolemantuomio ihmisessä sai aikaan.

        Hän tuli, puhdisti sydämen ja antoi sinne sinetiksi Totuuden Henkensä, ja näin käy minunkin kohdalla toteen tämä Hänen ilmoituksensa:

        "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

        Jeesuksen velikin oppi tämän tietämään, mutta kaltaisesi, Jumalan paaduttamat tyhjänpäiväiset ihmiset eivät pitävät tätäkin valheena:

        "Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä?

        Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa, niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat.

        Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

        Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.

        Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat.

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?"


      • olisit jo hiljaa
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Se ei ole Saa-ta-nan Paavalille sanelemaa armo, kun Herra Jeesus Kristus kuulee hätähuudon, jonka Jumalan julistama kuolemantuomio ihmisessä sai aikaan.

        Hän tuli, puhdisti sydämen ja antoi sinne sinetiksi Totuuden Henkensä, ja näin käy minunkin kohdalla toteen tämä Hänen ilmoituksensa:

        "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

        Jeesuksen velikin oppi tämän tietämään, mutta kaltaisesi, Jumalan paaduttamat tyhjänpäiväiset ihmiset eivät pitävät tätäkin valheena:

        "Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä?

        Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa, niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat.

        Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

        Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.

        Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat.

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?"

        Paavalin teko oli kuolla ja tulla surmatuksi Jeesuksen ja Jumalan sanan edestä mutta sinun tekosi näyttää olevan ainoastaan huudella rienauksia täällä.
        Kumpaa siis uskoa,Paavalia joka toi Jumalan sanaa vai rienaajaa.

        No eipä ollut vaikea valinta kumpaa uskoa.


      • Verenmerkki
        Tarkkana nyt! kirjoitti:

        Olet todella nalkissa tuohon Paavalin rienaamiseen. Etkö saa siitä jo kylliksesi? Paavalille armossa oli kylliksi. Vastaahan, pelastuuko ihminen armosta vai teoista? Ennen kuin vastaat, muistelepa mitä huusit Jumalalle!

        Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,


      • Hänarmahtaa

        ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi."


      • Armonvarassa

        Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen;


      • Hänarmahtaa
        Tarkkana nyt! kirjoitti:

        Olet todella nalkissa tuohon Paavalin rienaamiseen. Etkö saa siitä jo kylliksesi? Paavalille armossa oli kylliksi. Vastaahan, pelastuuko ihminen armosta vai teoista? Ennen kuin vastaat, muistelepa mitä huusit Jumalalle!

        Sentähden Herra odottaa, että voisi olla teille armollinen, sentähden hän nousee armahtaaksensa teitä; sillä Herra on oikeuden Jumala. Autuaita kaikki, jotka häntä odottavat!


    • Näinsevaanon.

      Paavalia rienataan täällä siksi, ettei hän ole täällä itseään puolustamassa. Jos olisi, rienaajat häpeäisivät pian turhia sanojaan.

      • Hänarmahtaa

        Käänny minun puoleeni, ole minulle armollinen, niinkuin on oikein niitä kohtaan, jotka sinun nimeäsi rakastavat.


    • Näin ymmärrän.

      Tuohon on vaikeaa vastata. Paavalin kirjeetovat paholai.sen ykköskohteena edelleenkin.

    • Samaa mieltä.

      Samaa mieltä.

    • Eräs meistä.

      Vihollinen tietää, että sillä on vähän aikaa. Siksi se räyhää ja riehuu.

      • turha + vääryydelle

        Ette vaan pysy asiassa vaan uhkailemalla ja omaa erinomaisuutta korottamalla kiemurtelette totuudesta irti. Ei Jeesus turhaan puhunut myöskin teoista. Ette lue Raamattua muuten kuin pelkästään oma etu mielessä.


      • Aaaamen!
        turha + vääryydelle kirjoitti:

        Ette vaan pysy asiassa vaan uhkailemalla ja omaa erinomaisuutta korottamalla kiemurtelette totuudesta irti. Ei Jeesus turhaan puhunut myöskin teoista. Ette lue Raamattua muuten kuin pelkästään oma etu mielessä.

        Aaaamen!


    • Mieltä samaa.

      Samaa mieltä.

      • Asko Anteron poika

        Samalla mielellä:

        Matt.23:32-33

        Jatkakaa toki isienne tapaan, kunnes mitta on täysi!
        Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte välttää kadotustuomion?


      • Muistuttaja
        Asko Anteron poika kirjoitti:

        Samalla mielellä:

        Matt.23:32-33

        Jatkakaa toki isienne tapaan, kunnes mitta on täysi!
        Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte välttää kadotustuomion?

        Kaikki hyvin? Taasko yrität jäljitellä toisia kirjoittajia. Et sinä mikään Asko Anteronpoika ole, vaikka niin yrität valehdella. Tee siis parannus, ettei sinun kävisi niin kuin siteerasit.


      • Asko Autio
        Muistuttaja kirjoitti:

        Kaikki hyvin? Taasko yrität jäljitellä toisia kirjoittajia. Et sinä mikään Asko Anteronpoika ole, vaikka niin yrität valehdella. Tee siis parannus, ettei sinun kävisi niin kuin siteerasit.

        Sinäkö oletkin Muistuttaja, Antero Onninpoika?


    • Näinsennäen

      Paavalia herjataan varmastikin siksi, että hänellä oli alunperinkin niin suuri merkitys evankeliumin eteenpäin viejänä ja UT:n kirjoittajana Pyhässä Hengessä.

      • näinkin

        Paavalia ylivertaiseen asemaan nostavat kuitenkin unohtavat Jeesuksen opit eli mitätöivät hänen sanomansa.


      • kaksiteräinenkakka

        "hänellä oli alunperinkin niin suuri merkitys evankeliumin eteenpäin viejänä"

        Vai että evankeliumien eteenpäin viejänä. Paavali mitätöi omilla kirjoituksillaan hyvin paljon evankeliumien sanomaa. Jeesus jopa kielsi antamasta "pyhää koirille" jolla hän tarkoitti luultavasti Vanhan testamentin kirjoitusten tarjoamista pakanoille. No mitä teki Paavali? Hän alkoi levittämään omia pyhiä tekstejään pakanoiden keskuuteen väittäen Jeesuksen ilmestyneen hänelle.

        "UT:n kirjoittajana Pyhässä Hengessä."

        Jaa että Pyhässä Hengessä. Ja sinä tiedät mikä on Jumalan tahto tai mikä on Pyhä Henki? Paavali kovasti puhui rauhan puolesta ja kehoitti ihmisiä rauhaan. Vaikka toisaalta Paavali sanoi että ihmisten tulisi taistella pahuuden valtoja, kuten poliittisia järjestelmiä, vastaan. Evankeliumien mukaan Jeesus ei tullut tuomaan rauhaa vaan miekan. No mikä näistä johtaa Pyhään Henkeen?

        Jos ihmiset seuraavan kerran kävisivät vääntämässä tortut johonkin kippoon sen sijaan että vääntäisi ne WC-pönttöön ja sen jälkeen heittäisivät sitä kakkaa ympäri seiniä ja ikkunoita niin ihmiset saisivat tätä kautta Pyhän Hengen. Ai miksikö Pyhän Hengen saa tällä tavoin? No siis syy on siihen hyvin selkeä. Raamatun lukemisella on yhtä suuri merkitys nykypäivän kannalta kuin sillä että tekisit jotain täysin järjetöntä. Et tule saamaan Pyhää Henkeä Raamatun avulla kun edes kristityt eivät ole siitä yksimielisiä eivätkä tiedä mitä se edustaa. Ehkäpä se edustaa huolettomuutta ja sitä että saat tehdä mitä haluat kunhan et vahingoita toisia ihmisiä. Eli menenpä nyt sitten laittamaan kipon valmiiksi tohon WC-pöntön viereen.


      • Verenkautta
        näinkin kirjoitti:

        Paavalia ylivertaiseen asemaan nostavat kuitenkin unohtavat Jeesuksen opit eli mitätöivät hänen sanomansa.

        ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.


    • Paavaliko Jumala?

      Mene "paavalipalstalle" voivottelemaan, tämä on raamattupalsta.
      Samasta asiasta tehty satoja avauksia, jos et ole sattunut huomaamaan.

      • miinus tai plus

        Paavali ja Jeesus ei siis kuulu raamattupalstalle kun he eivät ole raamattuun kuuluvia?

        Kaikki aloitukset ovat myös turhia kun niitä on joskus käsitelty?


      • Lopeta kitinä.

        Mitä sinä täällä jatkuvasti kitiset?


      • en tommosen takia
        Lopeta kitinä. kirjoitti:

        Mitä sinä täällä jatkuvasti kitiset?

        Tämä on vapaa keskustelufoorumi eikä sinulla ole mitään oikeutta määräillä ketään vai ottaako omavanhurskauttasi koetteleva kirjoittelu liikaa päähäsi.?


    • Semperin ystävä

      Miksi Teuvoa Rienataan?


      Tällainen mies on Teuvo Suni, kristityn, lihansa kuolettaneen ja Jeesuksen veressä vaeltavan ja uskovien kasteella kastetun Semper.Fideliksen mielestä (luonnehdinnat poimittu hänen kirjoituksistaan 22.8.- 20.12.2007):

      liikaa riehuva, paisunut, harhaoppinen, perkeleen lapsi, pahapietari, Helvetin luukkujen lonksuttelija, kiroaja, Helvettiin ohjaaja, säälittävä, Teuvo-parka, soidinlentoaan lentävä epätoivoinen mies, tuomiokiihkoinen houkka, omissa mehuissaan teutaroiva, amok-juoksua juokseva uskonnollinen mies, herjaajahenki, höyryävä, valheprofeetta, röyhkeä, filistealainen syyttäjä, oppi-isä, kiroaja, sunilainen, mutapainija, katkera, palavia nuolia ammuskeleva, Jumalan vastustaja, perkeleen apuri, kaupustelija, luopunut, pimeä, villipeto, ihmisparka, kouristunut, mentaaliongelmainen, rehvastelija, omavanhurskas, teatraalinen, tuomitseva, mahtaileva, sumuttaja, mytologi, fanaattinen löylynlyöjä, ahtaan portin mestari, sielunviholliselle haiseva, vihaaja, aggressiivinen, epätoivoinen, kiroava, verenhimoinen, epätasapainoinen, epänormaali, sairaalloinen, orjuuttaja, täyskahjo, petollinen, ymmärrykseltään pimentynyt, äkseeraaja, elämäkertahorinansa kaupustelija, naurettava jankuttaja, julmuri, valehtelija, eksyttäjä, säälimätön, rakkaudeton, kastehitleristi, suni-evankelista, pahuudessa täysi-ikäinen, sanan ymmäryksessä sikiöasteella, vanhoissa rytkyissä kulkeva, mielivaltainen, ylpeä, tuomari, julkea pilkkaaja, maagikko, anekauppias, petkuttaja, haisevan ja oksettavan harhainen, makaaberi, porttisulkeisten pitäjä, höynäyttäjä, mafioso, remuaja, pilkkaaja, herhiläinen, nylkyri, vanha, äkäinen, raateleva susi, inkvisiittori, turhanpuhuja, niskuroija, poltinraudalla merkitty, tuhoon tuomittu, desperaado, ihmisraunio, valheveli, uhkarohkea, tökerö, kerskailija, pikku-Napoleon, sokea, miinoittaja, palstaterroristi, häirikkö, loruilija, huijari, paatunut, pääjehu, piruettimestari, Veljien syyttäjä, taikauskoinen, salakavala, pöyhkeilijä, egoisti, raakalainen, tyhjä, säälimätön, ruoskija, hirviö, loitsuja, juonija, itserakas, kiljuva jalopeura, sopankeittäjä, mellastaja, pikkunilkki, monotoninen, haaksirikkoutunut, kulttipomo, uhkapeluri, karmea, vastenmielinen, herodesmainen styränki, kajahtanut, vihainen rakkikoira, kireäpipoinen, näyttelijä, diktaattori, Teuvo-Il Sung, raivokas, megalomaaninen, porttifilosofi, väärämielinen, härkä, kärppä, kaappari, korppi, merkillinen mies, väärä todistaja, itsekehuja, vähäjärkinen, saastainen, alhainen, tökerö, egosentrinen, huijari, väärentäjä, taruilija, aseiden paukuttelija, omissa mehuissaan isottelija, massapostittaja, hirmuvaltias, Gestapon otteita käyttävä, ihmissusi, Napoleon-syndroomasta kärsivä, kuolemankankea, jumalan varamies, Jeremia II, kuoleman kalman levittäjä, puskapelle, Pol Potin hengenheimolainen, sunologi, säälittävä, petetty, sepittäjä, itsensä ylentäjä, jumalaton, kenttäoikeuden päätuomari, luikertelija, epäkristillinen, mustan magian harjoittaja, vanha mies, vihollisen orja, perkeleen saran kyntäjä, Baabelin profeetta, teutaroija, kylmä, hyytävä, raaka, kyseenalainen, mätä, koin syömä, korskea kuin Herodes, tunkion kukko, armon halveksuja, Suni&Co., aamukiroilija, kakkapuheinen, Hitleriin verrattava, toivoton, häviäjä, amatööritason sääprofeetta, teosofisen humpuukin levittäjä, Ruukin rohveetta, maakuntasarjan painija, huuhaa-mies, Ruukin Mooses, verikoira, pyöveli, vaarallinen, häikäilemätön, estoton, sielunsa myynyt, vauhtisokea, vertahyytävä solvaaja, Ruukin Jeremia, narsisti, marttyyria esittävä, tyrkyttäjä, moraaliton sotilas, vihollisen vanki, vihollisen äänitorvi, hapattaja, valheen kylväjä, petturi, viekoittelija, mystikko, ideologi, kapinen susi, vankeudessa viruva, torven töräyttäjä, sirkuspelle, pikku pelinappula, kirologi, valheen liemen litkijä, rappiolla, ilotulittaja, mönjän nakkaaja, porttisulkeisten pitäjä, paise, herhiläinen, runoilija, valhevärssyjen väsääjä, palstajulkimo, nujertaja, häpäisijä, halvaannuttaja, Ruukin karhu, julma, raateleva, kangastus, perkeleen perikuva, luhistuva persoona, uskonnollinen peluri, patologinen valehtelija, pelle-hermanni, sielunvihollisen apuri, porttivahti, empiristi, kiristäjä, fariseus, klovni, tyly, retostelija, lavertelija, satanisti, agitaattori, Havukka-ahon Teuvo, kireä, pakkosyöttäjä, mafioso, outo veikko, kaunainen, show-mies, säälittävä ikämies, oman kunnian etsijä, hörhö, horroksessa, tyrmääjä, römeä seireeni, tyrmäystippojen tarjoaja, väärä tuomari, kalifi, ylenkatseellinen, yliannostettu, ihmispolo, ruoskija, kavala, käärme, myrkynkylväjä, yleinen syyttäjä, näkyjen näkijä, kameleontin henki, saatanan siteissä, kukko, rymistelijä, nettisaarnaaja.

      • Kyllä tämä uusiokastettu helluntailainen Totuuden Hengen tunnisti, mutta koska itse ei enää päässyt siitä osalliseksi, siksi hänestä tuli palstan ahkerin Totuuden Hengen pilkkaaja, joka uskollisesti toimi tämän Jeesuksen ilmoituksen mukaan:

        "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

        Monta kertaa poistui palstalta parannusta tekemään, siinä koskaan onnistumatta.

        Hänestä tuli mainio esikuva kaikille, jotka tänäkin päivänä totuutta palstalta poistattavat. Hän oli mestari siinä, koska totuus aiheutti hänelle pelkoa, ahdistusta ja kalseaa oloa.


    • jkunitv

      Paavali todella hyvä mies omalla tavallaan, hän tunnusti herrakseen saatanan toisille uskovaisille esimerkillisellä rehellisyydellään tunnusti itsensä rikolliseksi:

      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

      Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

      • Valheentunnistaja

        Siinä sitä onkin taas vääristelyä kerrakseen.


      • Etsivä löytää
        Valheentunnistaja kirjoitti:

        Siinä sitä onkin taas vääristelyä kerrakseen.

        Jos olet valheentunnistaja, niin otappa Raamattu käsittelyyn, josko sieltä löytyisi tunnistettavaa.


    • Niinkö?

      Paavalin herjaajat vetävät henkeä? Vai ovatko tehneet parannuksen?

      • Minkä alan miehiä?

        On niin tuntematon mies, ettei osaa ottaa kantaa puoleen eikä toiseen?


      • Samaa mieltä.
        Minkä alan miehiä? kirjoitti:

        On niin tuntematon mies, ettei osaa ottaa kantaa puoleen eikä toiseen?

        Totta. Paavalien herjaajien nokkamies on mullekin ihan tuntematon, vaikka täällä palstalla onkin kirjoitellut.


    • hansal

      2000 vuotta ihmisoikeuksien rikkomista

      ''eiks tuo ukrainan kriisikin alkanut siitä että eu "laajensi itään" ja aiheutti "lobbauksellaan" (korruptiolla) maan jakauman ja nykysen tilanteen ?''

      ''suomes katolilisen kirkon lahkoja ovat kaikki uskonnot ja niitten lahkot "vanhin niistä on vanhoolislestadiolaisuus joka noudattaa 1800-luvun ruotsalaisen kirkon lähettämän saarnaajan Lars Lestadiuksen rasistisia ja fasitisia lakeja ja oppeja,jonka seuraamuksena lapsia raiskataan ja perheiden vanhemmat suunittelevat itsensä ja lastensa tappamista fasistisen painostuksen alla, ja "kansankikko" on hiljaa" ''

      ''Merkillistä että kukaan ei mainitse sanallakaan esimerkiksi katolisen kirkon raiskaamia kymmeniä miljoonia lapsia maailmanlaajuisesti joista osa on tehnyt "itsemurhan"; "Itsemurha on oire henkkilölle tuotetusta ruumiillisesta ja/tai henkisestä pahoinpitelystä: murha"- eli kyseessä on maailmanlaajuinen lasten pahoinpitely ja joukkomurha. Tuhansia pedofiilejä päästetään vapaalle jalalle ilman tuomiota-joutka aiheuttavat lisää vahinkoa.Veronmaksajat tietenkin maksavat miljardikustannukset eloonjääneiden uhrien terapiasta y. m. hoidosta ....... miksi ei katolisen kirkon ja sen lahkojen varoja jäädytetä? ''

      http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?p=16001033

      "ihmisoikeustuomioistuimeen kaikkien uskontojen ylin johto"

    • (t)yövuoro

      "''eiks tuo ukrainan kriisikin alkanut siitä että eu "laajensi itään" ja aiheutti "lobbauksellaan" (korruptiolla) maan jakauman ja nykysen tilanteen ?''

      ''suomes katolilisen kirkon lahkoja ovat kaikki uskonnot ja niitten lahkot "vanhin niistä on vanhoolislestadiolaisuus joka noudattaa 1800-luvun ruotsalaisen kirkon lähettämän saarnaajan Lars Lestadiuksen rasistisia ja fasitisia lakeja ja oppeja,jonka seuraamuksena lapsia raiskataan ja perheiden vanhemmat suunittelevat itsensä ja lastensa tappamista fasistisen painostuksen alla, ja "kansankikko" on hiljaa" ''

      ''Merkillistä että kukaan ei mainitse sanallakaan esimerkiksi katolisen kirkon raiskaamia kymmeniä miljoonia lapsia maailmanlaajuisesti joista osa on tehnyt "itsemurhan"; "Itsemurha on oire henkkilölle tuotetusta ruumiillisesta ja/tai henkisestä pahoinpitelystä: murha"- eli kyseessä on maailmanlaajuinen lasten pahoinpitely ja joukkomurha. Tuhansia pedofiilejä päästetään vapaalle jalalle ilman tuomiota-joutka aiheuttavat lisää vahinkoa.Veronmaksajat tietenkin maksavat miljardikustannukset eloonjääneiden uhrien terapiasta y. m. hoidosta ....... miksi ei katolisen kirkon ja sen lahkojen varoja jäädytetä? ''


      ''Pedofiilien suojelua, korruptiota ja pankkiskandaaleja, kyynistä oman edun tavoittelua paavi Benedictus XVI:n selän takana. Yhdestä heistä tulee ennen pääsiäistä Kristuksen erehtymätön käskynhaltija.''

      ^ http://www.hs.fi/ulkomaat/a1361943862962

      ei se kristus niin käskenyt tehdä kuin ovat tehneet "Pedofiilien suojelua, korruptiota ja pankkiskandaaleja, kyynistä oman edun tavoittelua""

      http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=1045853&page=294

    • ei rienausta

      Paavalia arvostellaan siitä, että hän tavallaan otti vallan pelkän näyn perusteella ja jollain muotoa unohti Jeesuksen opit eikä kertaakaan edes siteerannut hänen sanomisiaan vaan antoi lupakirjan rikkauksien haalimiseen ja syrjittyjen sortoon.

    • Siksi ylös!

      Paavalin herjaaja on vironnut kohmeesta rienaamaan.

      • Voisi auttaa

        Olisikohan sinunkin kannattanut odotellatella ilmojen lämpenemistä, senverran vajavaista on tuo ajatunsenjuoksusi.


      • Totuus esille
        Voisi auttaa kirjoitti:

        Olisikohan sinunkin kannattanut odotellatella ilmojen lämpenemistä, senverran vajavaista on tuo ajatunsenjuoksusi.

        Samat henkilöt, jotka herjaavat Paavalia rienaavat näköjään myös Paavalin puolustajia ja Raamattua ja yleensä uskovien uskoa. Kaiken rienaamisen takana on per.kele, joka omiaan käyttää.


      • pysyttele totuudessa
        Totuus esille kirjoitti:

        Samat henkilöt, jotka herjaavat Paavalia rienaavat näköjään myös Paavalin puolustajia ja Raamattua ja yleensä uskovien uskoa. Kaiken rienaamisen takana on per.kele, joka omiaan käyttää.

        Enempi täällä paavalin nuoleskelijat herjaa ns. "hurahtamattomia", piruko teitä riivaa.


      • Totuus esilleo
        pysyttele totuudessa kirjoitti:

        Enempi täällä paavalin nuoleskelijat herjaa ns. "hurahtamattomia", piruko teitä riivaa.

        Niinkö todella? Silti sait lyhyeen viestiisi mahtumaan kolme herjailmaisua!


    • Voi heitä!

      Siksi ettei jodenkin synnin malja ole vielä aivan täynnä. Siksi he rienaavat Paavalia.

    • Paavalin kautta tuli sanoma miten ihminen saa apua liha vastaan. Hän opettaa miten liha kuolee ja Uusi on sijaan tullut siis Jumalan Henki joka ohjaa senjälkeen kokonaan Ihminen. Herätyxen voidaan katsoa Room 7 ja tarkkailla ja otta opixeen miten Paavali kääntyy Jumalan Puoleen huokailen ja huutaen kuka pelastaa minut tästä kuoleman lihasta.

      Tietysti jos saa pois Paavali opetus niin silloin saa vihollinen myös pois opetuxen miten uudestisyntyminen tapahtuu ja mix se tapahtuu ihmisille.

      • X/ks

        Saisinko kysyä, miksi käytät x-kirjainta ks:n sijasta?


      • X/ks kirjoitti:

        Saisinko kysyä, miksi käytät x-kirjainta ks:n sijasta?

        Koska Jumala sen on antanut mulle käyttöön : )


      • Kysymyksiä piisaa
        savonarola kirjoitti:

        Koska Jumala sen on antanut mulle käyttöön : )

        Ai. Saitko sen ilmestyksessä vai syntymälahjana?


    • Up!

      Riena ei lopu, siispä...

      • Ei niin näköjään mutta Paavalin oppi kestää sitä huolimatta ja lihan rienamisen loppu kerran mutta Paavali puhuu ikuisesti Taivaassa.


      • jbhvgcfxd
        savonarola kirjoitti:

        Ei niin näköjään mutta Paavalin oppi kestää sitä huolimatta ja lihan rienamisen loppu kerran mutta Paavali puhuu ikuisesti Taivaassa.

        Paavalin taivaassa on saatanan enkeleitä:

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.


      • lopeta jo.
        jbhvgcfxd kirjoitti:

        Paavalin taivaassa on saatanan enkeleitä:

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

        Höpö höpö. Jos yhtään haluat ymmärtää, niin Sanassa sanotaan, että Paavali oli saanut, huom! "LIHAANSA pistimen", joten lopeta tuo turha vääristely ja valheen kylvö.


      • lopeta jo. kirjoitti:

        Höpö höpö. Jos yhtään haluat ymmärtää, niin Sanassa sanotaan, että Paavali oli saanut, huom! "LIHAANSA pistimen", joten lopeta tuo turha vääristely ja valheen kylvö.

        Aivan uskomaton valheen kylvöä Paavali lihaan.

        Paavali näyttäis olevan nuo piikkiit vielä jotka hyökkää ja muistuttaa hänelle mitäs tuli tehty ennenkuin tuli Uskoon.


    • Toivorikas.

      Paavalin rienaaminen vähentynyt. Onko liian aikaista toivoa, että olisi kokonaan loppunut?

      • Näköjään

        Pastorin-pojan palstalle tulo lopetti rienauksen kuin seinään.


      • Paavalin velipuoli
        Näköjään kirjoitti:

        Pastorin-pojan palstalle tulo lopetti rienauksen kuin seinään.

        Jonkun "pastorinpojan" tulo tai meno ei muuta miksikään sitä tosiasiaa, että paavali oli mitä oli.


    • Maalaisjärkeä

      Siksi, koska Paavali oli kaikkien aikojen suurin valehtelija sekä itsensä korottaja. Pahempi kuin ristin nk. ryöväri.

    • Näinsennäen.

      Kyse on paholaisesta, joka käyttää omiaan.

    • Näinsemenee.

      Paavalia rienataan, koska hän jos kuka tiesi, mitä evankeliumi pitää sisällään ja hän myös osasi väkittää sen meille. Saa.tana vihaa häntä vieläkin.

      • Näin se on nähtävä

        "Siksi, koska Paavali oli kaikkien aikojen suurin valehtelija sekä itsensä korottaja. Pahempi kuin ristin nk. ryöväri."


      • Nojustjoopas
        Näin se on nähtävä kirjoitti:

        "Siksi, koska Paavali oli kaikkien aikojen suurin valehtelija sekä itsensä korottaja. Pahempi kuin ristin nk. ryöväri."

        No olipas taas sunilainen kommentti!


    • Jumalaonlaupias

      Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa,

    • Hänarmahtaa

      Etsikää hyvää, älkääkä pahaa, että te eläisitte. Silloin Herra, Jumala Sebaot, on oleva teidän kanssanne, niinkuin te sanotte.

    • Hänarmahtaa

      Katso, niinkuin palvelijain silmät katsovat heidän isäntäinsä käsiin, ja niinkuin palvelijattaren silmät katsovat hänen emäntänsä käsiin, niin meidän silmämme katsovat Herran, meidän Jumalamme, puoleen, kunnes hän armahtaa meitä.

    • Hänarmahtaa

      Joka vaivaista armahtaa, se lainaa Herralle, ja hän maksaa jälleen hänen hyvän tekonsa.

    • Hänarmahtaa

      Eikö Efraim ole minun kallis poikani, minun lempilapseni? Sillä niin usein kuin minä puhunkin häntä vastaan, alati minä häntä muistan. Siksi minun sisimpäni väräjää hänen tähtensä: minun täytyy armahtaa häntä, sanoo Herra.

    • Hänarmahtaa

      Vihatkaa pahaa ja rakastakaa hyvää ja saattakaa oikeus voimaan portissa: ehkäpä Herra, Jumala Sebaot, armahtaa Joosefin jäännöstä.

    • Hänarmahtaa

      Ja minä annan teille armon, niin että hän teitä armahtaa ja antaa teidän palata takaisin maahanne.

      • Raamatun.mukaan

        Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."


    • Hänarmahtaa

      Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.

    • Hänarmahtaa

      Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.

    • Hänarmahtaa

      Ja Mooses sanoi Herralle: "Katso, sinä sanot minulle: 'Johdata tämä kansa sinne', mutta et ole ilmoittanut minulle, kenen sinä lähetät minun kanssani. Ja kuitenkin sinä sanoit: 'Minä tunnen sinut nimeltäsi, ja sinä olet myös saanut armon minun silmieni edessä.'

    • Hänarmahtaa

      Jos siis olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin ilmoita minulle tiesi, että tulisin tuntemaan sinut ja tietäisin saaneeni armon sinun silmiesi edessä; ja katso: tämä kansa on sinun kansasi."

    • Siitäonkysymys

      Demoniset voimat rienaavat Jumalan kaikkien aikojen väkevintä palvelijaa.

    • Näinonainaollut

      He pilkkaavat ja puhuvat väkivallan puheita pahuudessansa, he puhuvat kuin korkeuksista.

    • Hänarmahtaa

      Mutta nyt on meille hetkiseksi tullut armo Herralta, meidän Jumalaltamme, koska hän on sallinut pelastuneen joukon meistä jäädä jäljelle ja antanut meille jalansijan pyhässä paikassansa, että hän, meidän Jumalamme, valaisisi meidän silmämme ja soisi meidän hiukan hengähtää orjuudessamme.

    • Hänarmahtaa

      Oi Herra, tarkatkoon sinun korvasi palvelijasi rukousta ja niiden palvelijaisi rukousta, jotka tahtovat peljätä sinun nimeäsi! Anna tänä päivänä palvelijasi hankkeen menestyä ja suo hänen saada armo sen miehen edessä." Minä olin näet kuninkaan juomanlaskija.

    • Jumalaonhyvä

      Elämän ja armon olet sinä minulle suonut, ja sinun huolenpitosi on varjellut minun henkeni.

    • Hänarmahtaa

      Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,

    • Jumalaonhyvä

      Muista laupeuttasi, Herra, ja armoasi, sillä ne ovat olleet hamasta iankaikkisuudesta.

      • Ex-vl.Jumalan.armosta

        Oikein hyvä, että olet innostunut noiden, sinänsä tyhjänpäiväisten lorujen palstalle kopioimiseen. Myönteistä siinä on nimenomaan se, että se älytön veren kanssa sottaaminen on jäänyt vähemmälle.


    • Jumalaonhyvä

      Ja samalla tavalla herjasivat häntä ryöväritkin, jotka olivat ristiinnaulitut hänen kanssansa.

      • DevoutDevoit

        Tule meidän joukkoon, meillä vanhoillislestadiolaisilla on vielä paljon sovitusverta


      • SuniTeuvo
        DevoutDevoit kirjoitti:

        Tule meidän joukkoon, meillä vanhoillislestadiolaisilla on vielä paljon sovitusverta

        En tiennytkään, että kuulut veeälliin.


    • Jumalaonhyvä

      Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.

    • Jumalaonhyvä

      Jumalattomalla on monta vaivaa, mutta joka Herraan turvaa, häntä ympäröitsee armo.

    • Jumalaonhyvä

      Herra, sinun armosi ulottuu taivaisiin, sinun totuutesi pilviin asti.

    • Jumalaonhyvä

      Kuinka kallis on sinun armosi, Jumala! Ihmislapset etsivät sinun siipiesi suojaa.

    • Jumalantuomio

      Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

    • Jumalaonhyvä

      Minä en peitä sinun vanhurskauttasi omaan sydämeeni, vaan puhun sinun uskollisuudestasi ja avustasi; minä en salaa sinun armoasi ja totuuttasi suurelta seurakunnalta.

    • Jumalaonhyvä

      Auta minut oikeuteeni, Jumala, ja aja minun asiani armotonta kansaa vastaan. Päästä minut kavaloista ja vääristä ihmisistä.

    • Jumalaonhyvä

      Jumala, me tutkistelemme sinun armoasi sinun temppelissäsi.

    • Jumalaonhyvä

      Hän lähettää taivaasta minulle pelastuksen, kun minua herjaavat minun polkijani. Sela. Jumala lähettää armonsa ja totuutensa.

    • Jumalaonhyvä

      Minä olen vihassani vähäksi silmänräpäykseksi kasvoni kätkenyt sinulta; mutta minä tahdon armahtaa sinua ijankaikkisessa armossa, sanoo Herra, sinun lunastajas.

    • Jumalaonhyvä

      Minun armollinen Jumalani käy minua kohden, Jumala antaa minun nähdä iloni vihollisistani.

    • Jumalaonhyvä

      Että hän alati pysyis Jumalan edessä: osoita hänelle laupiutta ja totuutta, jotka häntä varjelisivat.

    • Jumalaonhyvä

      Mutta sinä, Herra, älä käännä laupiuttas minusta pois: sinun laupiutes ja vakuutes aina minua varjelkoon.

    • Jumalaonhyvä

      Hallitkoon hän iankaikkisesti Jumalan kasvojen edessä; säädä armo ja totuus häntä varjelemaan.

    • Jumalaonhyvä

      Mutta minä veisaan sinun väkevyydestäsi ja riemuitsen aamulla sinun armostasi, sillä sinä olet minun linnani ja pakopaikkani minun hätäni päivänä.

    • Jumalaonhyvä

      Ja sinun, Herra, on armo; sillä sinä maksat kullekin hänen tekojensa mukaan.

    • Jumalaonhyvä

      Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät.

    • Jumalanonarmojatuomio

      Herra, sinun laupiutes ulottuu niin leviältä kuin taivas on, ja sinun totuutes niin avaralta kuin pilvet juoksevat.

    • Jumalaanvoiluottaa

      Päivällä on Herra luvannut hyvyytensä, ja yöllä minä hänelle veisaan, ja rukoilen elämäni Jumalaa.

    • Jeesusarmahtaa

      Herra, osoita meille armos, ja sinun autuutes anna meille.

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja armollinen, sangen laupias kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat.

    • Jeesusarmahtaa

      Mutta Herran armo pysyy ijankaikkisesta ijankaikkiseen, hänen pelkääväistensä päälle, ja hänen vanhurskautensa lasten lapsiin,

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä niin korkia kuin taivas on maasta, antaa hän armonsa lisääntyä niille, jotka häntä pelkäävät.

    • Jeesusarmahtaa

      Halleluja. Kiittäkäät Herraa! sillä hän on hyvä, ja hänen laupiutensa pysyy ijankaikkisesti.

    • Jeesusarmahtaa

      Mutta Herran armo pysyy iankaikkisesta iankaikkiseen niille, jotka häntä pelkäävät, ja hänen vanhurskautensa lasten lapsille,

    • Jeesusarmahtaa

      Joka viisas on, se ottakoon näistä vaarin ja ajatelkoon Herran armotekoja.

    • Jeesusarmahtaa

      Eivät meidän isämme Egyptissä painaneet mieleensä sinun ihmeitäsi, eivät muistaneet sinun monia armotekojasi, vaan niskoittelivat meren rannalla, Kaislameren rannalla.

    • Jeesusarmahtaa

      Herra mielistyy niihin, jotka häntä pelkäävät, jotka panevat toivonsa hänen armoonsa.

    • Jeesusarmahtaa

      Herran armotöitä minä julistan, Herran ylistettäviä tekoja, kaikkea, mitä Herra on meille tehnyt, suurta hyvyyttä Israelin heimoa kohtaan, mitä hän on heille osoittanut laupeudessansa ja suuressa armossansa.

    • Jeesusarmahtaa

      Mene ja julista nämä sanat pohjoiseen päin ja sano: Palaja, sinä luopiovaimo Israel, sanoo Herra; minä en enää synkistä teille kasvojani, sillä minä olen armollinen, sanoo Herra, enkä pidä vihaa iankaikkisesti.

    • Jeesusarmahtaa

      Herran armoa on, ettemme ole aivan hävinneet, sillä hänen laupeutensa ei ole loppunut:

    • Sylkykuppi

      Sillä ei meillä ole sota verta ja lihaa vastaan, vaan pääruhtinaita ja valtoja vastaan, maailman herroja vastaan, jotka tämän maailman pimeydessä vallitsevat, pahoja henkiä vastaan taivaan alla.

    • Jeesusarmahtaa

      Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

    • Kun sinä uskollisesti noudatat tätä entisen ystäväni - Devout/Devoit - Puskalähetyksen käskyä:

      "Kun kerran Teuvo ei pelaa reilusti
      Tehdäänsittenniin                                 
      20.11.2016 20:14
      ja herjaa vaan ja toimii vilpillisesti, tehdään sitten tästä palstasta oikein villilänsi, kunnes saamme tänne sheriffin ja saamme tästä asiallisen foorumin, jossa kukaan ei herjaa ketään ja vääryyttä ei harrasteta!"

      Niin voisitko kertoa, miten saisin häneen yhteyden. Ei toimi sähköposti, ei puhelin eikä tavallinen posti.

      Kun jotakin nimimerkkiä arvelen hänen nimimerkikseen, saan vastauksen; "En ole Devoit."

      Hänen viimeisin omalla nimimerkillään kirjoittama todistus on lähes 9 vuoden takaa

      "Devoit
      5.9.2008 23:25
         kysyn. kirjoitti:
      Miten se heittäminen tapahtuu?

      Vain verbaalisesti. Kohdallani hoitomies heikki saari totesi, että minut heitetään saatanalle.
      En tiedä, minkä vastapalveluksen hän saatanalta siitä sai."

      Jos hänet vielä tapaat, voisitko kysyä, miten kauas hänet on heitetty, ja  kysyä:

      Minkä palkinnon hän Saatanalta saa, levittäessään minusta jatkuvasti törkeitä valheita ja uhkailuja?

    • Jeesusarmahtaa

      Ja avukses huuda minua hädässäs, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua.

    • violaluna17

      Miksi sitä Paavalia täytyy inhota ja moittia? Apt. 9 luku kertoo hänen kutsumisestaan .Itse Jeesus Kristus näyttäyti hänelle tiellä matkalla Damaskokseen,kun Paavali aikoi mennä sielläkin vangitsemaan ja tappamaan niitä juutalaisia,jotka olivat alkaneet uskoa Herraan Jeesukseen. Ja Jeesus kutsui hänet pakanoille julistamaan ilosanomaa näin sanoen. "Saul,Saul,miksi vainoat minua? "Paavali,silloin Saul,kysyi "kuka olet,herra? "Jeesus vastasi"Minä olen Jeesus,jota sinä vainoat. Mutta nouse ja mene kaupunkiin,siellä sinulle sanotaan,mitä sinun pitää tehdä." Ja Paavali tuli sokeaksi ja oli monta päivää sokeana tuosta näystä. Ja itse uskon,että se oli niin kova täräys,että Paavali sai siitä valosta jonkun silmävian,näkövamman, ja tämä olisi sitten ollut se saatanan enkeli rusikoimassa. Herra paransi paljon sairaita,herätti jopa kuolleita Paavalinkin kautta,mutta hänellä oli taipumus ylpistyä ,joten Jumala antoi hänelle tuon vamman ,että Paavali olisi heikko. Ehkä evankeliumin levityksestä ei olisi muuten tullut mitään.. Jamiettikääpäs Paavalin moittijat muuten sitäkin,että ilman häntä ei tuo sanoma Jeesuksen uhrikuolemasta ja ylösnousemuksesta olisi levinnyt pitkällekään. Ei olisi kirjeitä Raamatussa,ei ehkä evankeliumeitakaan. Kyllä sen Paavalinkin elämä ja toiminta oli tiukasti Jumalan suunnitelmissa. Hän halusi lähettää jonkun sen ajan sivistyneistöstä julistajaksi Kreikkaan ja Roomaan. Hispaniaan, Aasiaan, kaikkialle silloiseen maailmaan. Siihen Herra tarvitsi tuota Paavalia. Javielä,jos olisi ni7n,että Paavalin opetus olisi saatanan opetusta,sitä ei taatusti olisi Raamatussa enää. Jumala suunnitteli itse oman kirjansa vuosisatojen ja tuhansien kuluessa. Hänen Henkensä on ne yhteen koonnut,sanoo profeetta Jesaja. Ja sitten vielä on Pietarin todistus. Hän sanoi Paavalia rakkaaksi veljeksi. Ei olisi varmasti sanonut,jos Paavali olisi ollut harhaoppinen. Molemmat he kuolivat Roomassa kristittyjen vainoissa eli oli niin tärkeästä sanomasta kyse,että kuolivat ennemmin kuin luopuivat uskostaan Kristukseen. Pietari oli tavallinen työmies,kalastaja,mutta Paavali oli kirjanoppinut ja fariseus jo nuoruudestaan asti ja Rooman kansalainen. Mitä taas siihen tulee,ettei Jeesus ruumiissa ollessaan ollut tavannut Paavalia,ni7n mitä se haittaa, sillä hän näyttäytyi Paavalille usein ja opetti häntä. Ei siis tarvitse rienata Paavalia,vaikka tuskinpas hän siitä välittäisi,jos tietäisi,kun hänkin on nyt Herran kirkkaudessa Taivaan kotona.

    • Jeesusarmahtaa

      Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä.

    • Jeesusarmahtaa

      Hän on kallio; täydelliset ovat hänen tekonsa, sillä kaikki hänen tiensä ovat oikeat. Uskollinen Jumala ja ilman vääryyttä, vanhurskas ja vakaa hän on.

    • Asioitaseuraillut

      Jumalattomat solvaavat, sitä, jota eivät tunne.

    • Jeesusarmahtaa

      Mutta minä rukoilen sinua, Herra, otollisella ajalla, sinua, Jumala, sinun suuren laupeutesi turvin. Vastaa minulle pelastavan uskollisuutesi tähden.

    • Jeesusarmahtaa

      Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."

    • Jeesusarmahtaa

      Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi."

    • Jeesusarmahtaa

      Sinä, minun väkevyyteni, sinulle minä veisaan kiitosta, sillä Jumala on minun linnani ja minun armollinen Jumalani.
      Aamen!

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä sinä Herra siunaat vanhurskaita: sinä kaunistat heitä armollas niinkuin kilvellä.

    • Pili.pali.paavali

      No ku se oli semmonen ilima-aikunen kuntta ukko.

      • Jahavaiettäsillätavalla

        Jaaha. Vai että ihan sillä tavalla...


    • AamenkiitosJeesus

      Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani; ja armoani minä en ota häneltä pois, niinkuin otin siltä, joka oli sinun edelläsi.

    • AamenkiitosJeesus

      Ja tulkoon osaksemme Herran, meidän Jumalamme, laupeus. Suo menestyä meille kättemme työn; niin, suo menestyä meidän kättemme työn.

    • AamenkiitosJeesus

      jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.

    • AamenkiitosJeesus

      Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.

    • AamenkiitosJeesus

      Minun sieluni ikävöitsee sinua yöllä, minun henkeni sisimmässäni etsii sinua varhain; sillä kun sinun tuomiosi kohtaavat maata, oppivat maanpiirin asukkaat vanhurskautta.

    • AamenkiitosJeesus

      Olkaa lujat ja rohkeat, älkää peljätkö älkääkä säikähtykö heitä, sillä Herra, sinun Jumalasi, käy itse sinun kanssasi; hän ei jätä eikä hylkää sinua."

    • AamenkiitosJeesus

      Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

    • AamenkiitosJeesus

      Mutta hän sanoi heille: "Älkää peljästykö; te etsitte Jeesusta, Nasaretilaista, joka oli ristiinnaulittu. Hän on noussut ylös; ei hän ole täällä. Katso, tässä on paikka, johon he hänet panivat.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe