Uusi MB C-sarja

jeppe2

Miksiköhän uuden C-sarjan esitteissä on pääosin kuvia vain auton etupäästä? Siksi, että perä on kuin hanhen perse, täysin epäonnistunut muotoilultaan.

34

2461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wuk Yu

      Jeppe 2 HOMMAA ELÄMÄ. Saatko nukkuttua? Miltä näytää Skeidan perse?

      • jeppe666

        jeppe2:lla tyylitaju normi suomi juntin tasolla, uusi C on kaunis, ehkä keula liikaa E:n näköinen.


      • jeppe2
        jeppe666 kirjoitti:

        jeppe2:lla tyylitaju normi suomi juntin tasolla, uusi C on kaunis, ehkä keula liikaa E:n näköinen.

        jeppe2 saa yönsä nykuttua aivan hyvin. Siitä huolimatta olen sitä mieltä, että uuden C:n perä ei ole kaunis. Enkä ole mikään juntti. UGH!!


      • jos hanhea miettii
        jeppe2 kirjoitti:

        jeppe2 saa yönsä nykuttua aivan hyvin. Siitä huolimatta olen sitä mieltä, että uuden C:n perä ei ole kaunis. Enkä ole mikään juntti. UGH!!

        Uusi C-mali on kokonaisuudessaan hienoa muotoilua. Ei olisi tullut mieleenkään, että jonkun mielestä ei ole hieno. No, saahan sitä olla kukin mitä mieltä tahtoo. Ja edellytyksiensä mukaan. Ehkä amistojomiehellä on sen verran paljon hanhen prse mielessä, että vähän joka paikka alkaa tuoda sen mieleen.


      • ,crthvjtlvjtyv
        jos hanhea miettii kirjoitti:

        Uusi C-mali on kokonaisuudessaan hienoa muotoilua. Ei olisi tullut mieleenkään, että jonkun mielestä ei ole hieno. No, saahan sitä olla kukin mitä mieltä tahtoo. Ja edellytyksiensä mukaan. Ehkä amistojomiehellä on sen verran paljon hanhen prse mielessä, että vähän joka paikka alkaa tuoda sen mieleen.

        mää vihaamalla vihaaaaaaan sitä mitä ne tekee elukoitten kanssa


    • voi Jeppe

      Pitääkö kaikkien autojen tapapään näyttää petolinnun perseeltä, kuten Auriksessa ja useimmissa muissa riisipusseissa.

      • Civic kuski

        Kyllä nuo "riisipussit" ulkonäössä päihittävät mm. Golfin ja Octavian.


      • no joo
        Civic kuski kirjoitti:

        Kyllä nuo "riisipussit" ulkonäössä päihittävät mm. Golfin ja Octavian.

        mutta ei ainakaan Civic.


      • ajasta jäljessä
        no joo kirjoitti:

        mutta ei ainakaan Civic.

        Riisipussien muotoilu on hiljakseen siirtymässä iloiselle 70-luvulle. Ei kannata häiritä sitä siirtymäriittiä taikka niihin tulee vahingossa vaikka Mossen 60-luvun siivet.


    • pitääkö paikkaansa?

      Esson baarista kuultuna. Onko tosiaan näin että uutuudessa olisi ranskalaiset moottorit. Jos näin eikö silloin ole jo reilumpaa ostaa Rellu puolella hinnalla.

      • vain yksi

        eli tuleva 1.6 turbodiesel on Rellun tuotantoa, muut koneet Mersun omaa.


      • Pöööööoolkj
        vain yksi kirjoitti:

        eli tuleva 1.6 turbodiesel on Rellun tuotantoa, muut koneet Mersun omaa.

        Rellu tekee tunnetusti hyvät koneet, sitä ei vaan ylihintaisen mersun kuski kehtaa myöntää.


    • vali vali vali vali

      Ihan komea peli uusi c mersu. Johtotähti vaan sattuu herättämään kateutta.

    • meseee

      On se paremman näköinen, kuin hondan keula yläkerrassa.

      • puhu suomea

        "hondan keula yläkerrassa", mitä ihmettä tarkoitat?


    • johtoTähde

      Tokihan MB:n ostava tarkastaa lukeeko valmistusmaan kohdalla jotain exoooottista kuten Fransman tai jokin itäinen eurooppaan liitetty kylkiäinen.

    • On ne hulluja

      No mitä sitä lukemaan kun ne on ranskalaisia,A malli niin ne tollot on tilailleet sitä ja eivät käsitä että maksavat ilmaa.Sama se on E sarjan 211 alkupään malleilla niisä oli syylärit ranskalaiset ja hullut maksoi niistä.

      Ajatelkaa nyt kun ostaa oikeanranskalaisen,esim:citröenin niin se ei ikänä ruostu ei olenkaan niin kuin mersut,ja ei maksa oikein mitään ,sitten citröenin diesel koneet on todella hyviä kestämään eivät ole huonoja dieselinä,sitten c5 citröen on parempi ajaa kuin esim:E sarjan w211 malli.

      Mersut ei pärjää kyyti pojiksikaan kun suhteuttaa sen hinnan,kuka hullu maksaa siitä että maksaa mersun hinnan ja alla on renaultin kone ranskalainen,pitää olla täysi mieltä vailla ja niitä on ,se on se uskonto johon moni on polkenut,eli pas-kaan.

      • On ne hulluja

        Vielä tähän sanon jotka luulettee mersun olevan saksalainen.

        "Tokihan MB:n ostava tarkastaa lukeeko valmistusmaan kohdalla jotain exoooottista kuten Fransman tai jokin itäinen eurooppaan liitetty kylkiäinen."

        No minä tarkastin,jouduin aikoinaan vaihtamaan veholla väyrysmersuun monitoimiviiksen 300000km kohdilla ja no vehon mies ylpeenä kantaa sitä kuin pientä lasta,no minäpä vilkaisin viikseä,voi helvati sielä takana oli juuri teksi näitä itämaan osia kiinan osa,ei juma ja minä sitten laskua maksaessani maksoin tuosta 300e,näitä ei tuolloin saanut noin vaan mistään mutta veholta sai ja se on kiinan osia,voitte kuvitella vaan että ajatte saksalaisella autolla mikäki on uudempi kuin 1995 siihen loppui oikea mersu,muut on harakiriosilla koottuja,ja nuo ylpeät mersumiehet eivät edes käitä millä ne ajaa ja mitä ne on maksaneet siitä.

        Ihan sama ostaa citröen tai renault,citröen tosin on parempi kuin mersu.


    • rellumersu

      aivan paskoja ei kannata ostaa rellumersua

    • Vanha c parempi

      Kävin tutustumassa uuteen w205:n. Sisältä ahdas ja muovinen kuin joku avensis. Mittaristo halvan oloinen ihan kuin jossain kiiassa. Ovien saranat on hepposemmat kuin vanhassa w 204 kopassa, eikä ovikaan kolahda kiinni mersumaisesti. Koko komeuden kruunasi muovinen ja natiseva keskikonsoliviritys. Tohon vielä kiinni joku rellun ykskuutonen niin voi voi.

      • Maku asia

        Minulla oli aikaisemmin W203 ja nyt tämä parjattu W205 C220 Blue Tec. Minä tykkään siitä ja sillä on paljon keposempi ajaa kuin edellisellä Mersulla. Siitäkin tykkäsin aikoinaan. Toki peräpää on vähän erilaisempi mutta silmä tottuu kun liikenteessä on enemmän uusia C- Mersuja. Mun mielestä tämä on kauniimpi kun w204. Mutta makuasia. Näin naisihmisenä kiinnitän jostain syystä huomion valoihin ja edellisessä mallissa ne on mielestäni rumat. Sisätiloiltaan uudessa Mersussa on takapenkillä enemmän tilaa mutta edessä on saman verran kuin minulla oli entisessä autossa.


      • AudistaMersuun
        Maku asia kirjoitti:

        Minulla oli aikaisemmin W203 ja nyt tämä parjattu W205 C220 Blue Tec. Minä tykkään siitä ja sillä on paljon keposempi ajaa kuin edellisellä Mersulla. Siitäkin tykkäsin aikoinaan. Toki peräpää on vähän erilaisempi mutta silmä tottuu kun liikenteessä on enemmän uusia C- Mersuja. Mun mielestä tämä on kauniimpi kun w204. Mutta makuasia. Näin naisihmisenä kiinnitän jostain syystä huomion valoihin ja edellisessä mallissa ne on mielestäni rumat. Sisätiloiltaan uudessa Mersussa on takapenkillä enemmän tilaa mutta edessä on saman verran kuin minulla oli entisessä autossa.

        Olen harkinnut C-sarjalaisen hankkimista kun vanhan auton olen saanut fixattua myyntikuntoon.
        Voitko kertoa mikä oli toimitusaika ja pitääkö kulutuslukemat paikkaansa?
        Viikko sitten tuli käytyä koeistumassa ja ainakin omasta mielestä auto on komea niin farmarina kuin sedanversiona.
        Muovisesta keskikonsolista en pitänyt mutta sen saa myös puisena.
        Lisävarusteena ainakin LED-päivävalot ovat mielestäni ehdottomat.


      • Maku asia
        AudistaMersuun kirjoitti:

        Olen harkinnut C-sarjalaisen hankkimista kun vanhan auton olen saanut fixattua myyntikuntoon.
        Voitko kertoa mikä oli toimitusaika ja pitääkö kulutuslukemat paikkaansa?
        Viikko sitten tuli käytyä koeistumassa ja ainakin omasta mielestä auto on komea niin farmarina kuin sedanversiona.
        Muovisesta keskikonsolista en pitänyt mutta sen saa myös puisena.
        Lisävarusteena ainakin LED-päivävalot ovat mielestäni ehdottomat.

        Mielestäni toimitusajat ovat pitkät, niin meille sanottiin kun olimme menossa ostamaan ihan uutta, sanokohan se automyyjä, että ensi vuoden puolelle menee ainakin C200. Minulla on vähän ajettu esittelyauto, Exlusive- malli missä on kaikkea hienoutta johon en ole vielä perehtynyt. Auto on ollut minulla kolmisen viikkoa mutta en ole vielä ehtinyt ajaa kovinkaan paljoa, lomalla kun olen. Mutta se mitä ajoin kaupunki/maantieajoa oli kulutus alimmillaan 4,2l/100km ja luulen, että jos olisin ajanut pidempään maantieajoa se olis ehkäpä vielä vähän laskenu.
        Mutta kyllä minä tykkään. Luin jostain, että autossa on HUD- näyttö. Mitähän tuokin tarkoittaa?
        Täytyy vaan sanoa, että entinen v.2007 mallia oleva mersuni vanheni hetkessä.


      • AudistaMersuun
        Maku asia kirjoitti:

        Mielestäni toimitusajat ovat pitkät, niin meille sanottiin kun olimme menossa ostamaan ihan uutta, sanokohan se automyyjä, että ensi vuoden puolelle menee ainakin C200. Minulla on vähän ajettu esittelyauto, Exlusive- malli missä on kaikkea hienoutta johon en ole vielä perehtynyt. Auto on ollut minulla kolmisen viikkoa mutta en ole vielä ehtinyt ajaa kovinkaan paljoa, lomalla kun olen. Mutta se mitä ajoin kaupunki/maantieajoa oli kulutus alimmillaan 4,2l/100km ja luulen, että jos olisin ajanut pidempään maantieajoa se olis ehkäpä vielä vähän laskenu.
        Mutta kyllä minä tykkään. Luin jostain, että autossa on HUD- näyttö. Mitähän tuokin tarkoittaa?
        Täytyy vaan sanoa, että entinen v.2007 mallia oleva mersuni vanheni hetkessä.

        HUD:issa mittaristo heijastetaan tuulilasiin josta sitä voi helpompi seurata. Ainakin BMW:ssa ollut aiemmin kuten myös lentokoneissa (alkuun hävittäjäkoneissa).

        Kiitos vaan vastauksista. Pitänee käydä Audihuollon kautta mersuostoksille. Autoa olen ostamassa pitkäksi aikaa joten ei tässä kuukaudesta parista ole haittaa.


    • Pappa mersut

      Mulla on yks 203w eka ja vika mersu ! vanhaksi tulen mutta en vanhanmieliseksi ?

      • Elä tässä päivässä

        Pappa mersut kirjoittaja....olet vanha, niin vanha ettet huomaa olevasi vanhanmielinen, kuvittelet olevasi vielä se salskea nuorimies joka kaatoi naisia. Mutta voi, voi siitä on kauan. Kiva kun on muistot mitkä pitää mielesi nuorena, eikö?


      • odotellessa...

        Sinun k-pään keksityistä mielipiteistä ei väliä. C-sarja on trendikäs ja hienoa laatua. Suosikkilistallani seuraavaa autonvaihtoa odotellessa.


    • Meneen talven lumia

      Laatu se on kuultu taksitolpalla lopulta mutta kauan se kesti ? vieläkö C-sarjassa on samanlainen eturipustus häsäkkä ? tarviiko ketju vaihtaa ? entä shköjarrut,no ne tais mennä jo,entä zetori mersut oliko 2010 diiselit,ruoste on kait saatu jo hallintaan vai ? entä jalopuujälitelmä Yök,kait siinä jo sähköinen käsijarru,ettei tarvi polkee kipeellä jalalla ? mitähän ongelmia siitäkin vanhenpana ? kallistuvineen etupyörineen,sitikassa semmosia oli,kas kun kukaan ole matkinut,kun ei mitään hyötyä,turbiinilukot automaatissa paskana ammattiajossa,alta kahdensadantuhannen,tai jos ei koko laatikko.

    • Autoa ostamassa

      Koeajoin farkkumallin C220 BlueTech T Autom. - noin vuorokausi ja 200km. Ajoon kuului kaupunkia, maantietä ja motaria. Kulutus 5.8l/100km. Kulutusta lisää hiukan keskimääräistä useampi kiihdytys ajettuun kilometrimäärään nähden.

      Täysin subjektiivisesti plussat ja miinukset.

      Plussat:
      Hiljainen, vakaa ajettava, koneessa kylliksi vääntöä ja puhtia kiihdytyksiin maantienopeuksillakin, hallintalaitteet helppo oppia, valot - eli kelpo peli ajaa. Piiloon kääntyvä vetokoukku, takapenkkien sutjakka kääntäminen tavaratilaksi.
      Ja onhan se tyylikäs kiesi.

      Mietityttää:
      AdBlue tekniikka; mahdolliset lisähuolet niin toimivuudessa kuin käytössä (myyjän mukaan "pissatankin" koko on 8l).
      Auton koko; se on se mikä on ja tarkoitettu tuon kokoiseksi, eli on pienempää keskiluokkaa
      Näkyvyys ympärille rajoittunut, mutta vertailukohtani onkin nykyinen tila-auto.
      Hinta; mukavalla varustuksella hintaa kertyy liki 60t€

      Miinukset:
      Etupenkit, halvan oloiset, heikko sivutuki - en saanut tunnetta, että auto istuu kuin hanska käteen. Kun sain kohtuullisen ajoasennon, autoon meno oli hankalaa, koska ratin ja penkin väliin jäi melko vähän tilaa (ratin säädöt olivat maksimissa, joten senkään säätäminen ei enää auttanut).
      Koelaudasta (tai jostain) kuului aika-ajoin sirinää nopeudessa 50km-80km. Hiljaisessa autossa se todella ärsytti. Varmaankin yksilötapaus, mutta vähensi wau-tunnetta.

      JK. Seuraavana vuorokautena ajoin Volvo V60:n. Kokoluokassaan Mersu C:n kanssa liki samat. Ehkä Volvossa oli enempi tilaa edessä, mutta vähempi takana ja päin vastoin. Takapenkkitiloihin en kovin perehtynyt. Molemmissa midän tarpeeseen riittävästi tilaa. Volvo ei ollut mielestäni niin hiljainen kuin Mersu, mutta oli kyllä hiljainen. Volvossa 100%:n mukava ajoasento löytyi heti ja penkit tuntuivat "omilta". Tarjoukset pyydän molemmista, mutta vaihtoehtoina ovat myös uusi Passat, kunhan tulee koeajoon ja Volvo V70.
      Mersu C, Volvo V70 ja Passat neliveto kamppailevat oman laskuharjoituksen mukaan parin tonnin sisällä samassa hintaluokassa (suunnilleen samoilla mukavuuksilla). Volvo V60 on sitten vajaan kympin noita kolmea "edullisempi", mutta menee yli 50t€ katsomillani herppeillä.

      • MB YES

        Oletteko ajaneet MB c renaultin 1,6 koneella varustettuna?


    • kappe jekkonen

      Tän ketjun vois lopettaa toteamukseen"makuasioita Mersun perseet sanoi jeppe 2
      kun muniaan nuoli"!

      • onko_jeppe_kuppanen

        taitaa Jeppe olla niitä, jotka nuoleskelee myös jonkun toisenkin munia


    • laatu_2016

      Afrikantähti ! C malleja valmistetaan Eteläafrikassa, tuodaan myös meille.

      • Tällä_mennään_pitkään

        Valmistetaan jopa neljässä tehtaassa pitkin maailmaa: Bremen, Saksa – Tuscaloosa, Alabama, USA – East London, Etelä-Afrikka sekä Peking, Kiina.

        Väittivät viime vuonna, että Suomeen tuotavat C:n sedanit valmistettaisiin E-Afrikassa mutta farkut Bremenissä. Samantekevää sinänsä, olisin valinnut farkun vaikka asiat olisivat olleet toisinkin päin.

        Ei vajaan vuoden kokemuksella valittamista! Tilasin mielestäni hyvän auton ja sain mitä tilasin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe