OPASMEDIA ei maksa kenellekkään mitään

b yfhjfhdhd

Takuupalkka on TÄYTTÄ KUSETUSTA!

Se toteutuu, mikäli olet töissä 10 pv palkatta, ja sen jälkeen et satu saamaan fuduja.

Kun menette haastatteluun, asia esitetään toisin, mutta kysykää: "Saanko allekirjoittaa lain mukaisesti työsopimuksen heti kun aloitan työn?" :) Se aidosti oikeasti on laki: kysykää vaikka työsuojelusta! Ja sen jälkeen pätee minimituntipalkka.

Hassua, mutta se työsopimuksen allekirjoittaminen ei vaan millään käy. Eli yhtiö nettoaa jumalattomasti sillä, että satoja ihmisiä on töissä myymässä ilmaiseksi.

En edes ymmärrä, miten tämä on Suomessa mahdollista - tosin työsuojelu ja palkkaturvakin ovat firman perään...

35

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näköjään näin nyt

      Näköjään joku käy puskan takaa kampanjaa Opasmediaa vastaan, syystä tai toisesta.
      Siinä mielessä mielenkiintoista, että täällä voi nurkan takaa kuka tahansa sanoa mitä tahansa. Nimeltä mainittua henkilöä/yritystä vastaan.
      Minusta pitäisi olla niin, että jos viesti kohdistuu nimeltä mainittuun henkilöön/yritykseen, niin kirjoittajan tulisi esiintyä omalla nimellään!

    • Näin se vaan menee

      Puhelinmyynti on täysin "villiä alaa", eli alalla ei ole olemassa yleissitovia työehtosopimuksia ja näin ollen jokainen pulju voi ihan itse sanella omat systeeminsä palkan & muiden työehtojen suhteen.

    • dfgdfsgdg

      oikeudessa noudatetaan PAMin sääntöjä. kysykää työsuojelusta niin saatte saman vastauksen kuin minä.

      ja te tiedätte kyllä nimeni...

      • 1+1=?

        Ei muuten noudateta. Käräjillä asia käyty toteamassa. Ja sillä ei ole väliä tietääkö kyseisen firman porukka kuka olet. Sillä on väliä ettet uskalla esittää näitä väitteitä todistettavasti omalla nimelläsi ja seistä niiden takana. Eikä oman työsuhteen puiminen julkisella foorumilla ole muutenkaan fiksua jos asia on virallisia reittejä pitkin hoidossa....Ei tainnut virallista juttua tulla koska ei ole aihetta...Siksi ainoa keino purkaa pahaa oloaan on Suomi24. Vaan siksihän tämä paskalaari on kait olemassa että luuserit saa oksentaa tänne itse aiheutetun pahan olonsa....


      • M Karlsson
        1+1=? kirjoitti:

        Ei muuten noudateta. Käräjillä asia käyty toteamassa. Ja sillä ei ole väliä tietääkö kyseisen firman porukka kuka olet. Sillä on väliä ettet uskalla esittää näitä väitteitä todistettavasti omalla nimelläsi ja seistä niiden takana. Eikä oman työsuhteen puiminen julkisella foorumilla ole muutenkaan fiksua jos asia on virallisia reittejä pitkin hoidossa....Ei tainnut virallista juttua tulla koska ei ole aihetta...Siksi ainoa keino purkaa pahaa oloaan on Suomi24. Vaan siksihän tämä paskalaari on kait olemassa että luuserit saa oksentaa tänne itse aiheutetun pahan olonsa....

        ja palkkaturvahakemus on tehty, kuten myös työsuojeluun ilmoitus. kuten pomona tiedät.


    • M Karlsson

      kuulehan luuseri! te pelottelette työntekijöitä alati juristiarmeijallanne.

      nyt sattui sellainen vastus, ettei sitä pelota MIKÄÄN pätkääkään. jatkan loppuun asti, ja jokainen voi todeta mun nimeni soittamalla palkkaturvaan.

      M Karlsson voi auttaa alkuun... montakohan kusetettua teillä on ollut, johon vastaava nimi sopii?

      Sun nimesi on "1 1", eli siinäpä rassukka penäät avoimuutta ja nimellään esittäytymistä. Olisitko itse pääpahis vai vaan Mordorin palkollinen..?

      Oletko N vai itse tj?

      tiedoksenne, mä vasta lämmittelen ennen kuin alan jakaa tietojani teistä. koko yhtiö on kusetuksen uskomaton huipentuma, jota en koskaan ikinä ole nähnyt!

    • ei kostonhaluinen

      Naurettavaa tälläinen oikeudenkäynti julkisuudessa. Ei oikein raavaan miehen? puuhaa.
      Minä en julkisuudessa uhoamalla ole koskaan asioitani käsitellyt. Enkä yleensäkään ihmisen kostonhimoa ymmärrä. Lähes kuusikymmentä vuotta olen maailmaa talsinut ja monenlaista matkalla on sattunut.
      Ei kuitenkaan koskaan ole mieleen tullut, että jokin tapahtuma olisi pitänut kostaa.
      En oikein ymmärrä mitä iloa siitä saa, jos jotain pääsee toiselle kostamaan!
      Vaan ehkäpä M Karlssonin elämää parantaa, jos hän pääsee jotain aiheellista/aiheetonta kostamaan.
      Em vain kertakaikkiaan jaksa ymmärtää.
      Asioista voi kiistellä ja joskus pitääkin, mutta kysyn vain, että mitä kostamalla voittaa.

      • näinkö mahtaa olla

        Onkohan se kostonhalu jotain senkaltaista, kuin riitainen avioero! Siinä kun on joskus tilanne, jossa ainoa tavoite on se, ettei vastapuoli mitään saa. Vaikka itseltäkin kaikki menisi, niin ainoa päässä liikkuva asia on vain se, että tuolle minä en kyllä mitään anna.


    • mkarsghjgghjg

      mikä sana on vaikea? te huijaatte!!! se herättää oikeutettua kostonhimoa kaikissa.

      • ei kostonhimoinen

        Minusta kostonhimo ei ole koskaan oikeutettu. Asioita nyt vain ei kostamalla hoideta.
        Ainakin minä koen luonnevikaiseksi sellaisen, joka saa tyydytystä asioista kostamalla.
        Katsoin kerran televisio-ohjelmaa, jossa nuori poika tapettiin. Äitinsä sanoi,
        että vasta sitten hän sai itselleen mielenrauhan, kun hän pääsi kostonhimostaan. Ja luulen ,että asia tässä mainittuun, on kyllä aika lailla vakavampi. Että Karlsson varmaankin tuollaisessa tilanteessa tukehtuisi kostonhimoonsa!


    • Karlssb

      mitäs jos haluaa vain palkkansa mikä on sovittu?

      eli sun mukaasi te voitte jättää ihan vain tyynesti maksamatta palkan lain ja asetusten mukaisesti, ja sitten päivitellä sitä, kuinka jotkut ovat niin nipoja että hermostuvat niin piskuisesta seikasta? kukakohan tässä nyt on sairas?

      olet selkeästi työnantajan edustaja, ja todella todellisuudesta vaarallisesti asemasi huomioiden vieraantunut tapaus.

      kuvittele itsesi tilanteeseen, että leikkaankin maksuhetkellä palkkasi kolmasosaan?

      ja sä sitten lähtisit vaan ovesta ulos ja antaisit asian olla tuhahtamalla "no höh... taas kävi näin!"

      mikä ihmeen ötökkä sä olet, kun et tajua taistelemista omien oikeuksiensa puolesta? mutta anna sä mulle se mikä puuttuu omistasi, ja kaikille muille huijaamillenne ihmisille vuosien varrelta kun niin rauhaa rakastava olet.

      mä en ole.

      • Terhi p

        Sinulla nyt on vain enemmän uhoa kuin älliä. Ja minä olen eri kirjoittaja kuin aiempi. Oletko vähän yksinkertainen kun et tajua tuota pointtia että oikeuksia saa puolustaa mutta tämä julkinen avautuminen nimimerkillä ei sitä edistä. Ei vaikka tietäisivät kenestä on kyse. Yksikään asia ei ole tällä palstalla ratkennut. Ja jos et sitä tajua, on vaikea uskoa sitäkään että olisit ymmärtänyt työsuhteen tai työsopparin ehdot. Tai että olisit itse hoitanut hommat hyvin. Rauhoitu, hoida asiat virallisia teitä JOS hoidettavaa edes on. Ja jatka elämää.


      • ei kostonhimoinen

        Minä todellakaan en ole missään tekemisissä tuon firman kanssa.
        Käsittääkseni en viestissäni ole sitä, että omaa asiaansa saa hoitaa, millään tavalla kiistänyt.
        Mutta se, että asiaa käsitellään tälläisellä chattipalstalta tuntuu minusta typerältä.
        Aikuinen ihminen hoitaa asiansa siellä, missä sitä kuuluukin tehdä. Keskustelemalla toisen osapuolen kanssa tai tarvittaessa viranomaistenkin avulla.
        Mutta minusta netillä ei asian kanssa ole mitään tekemistä. Tämä nyt vaikuttaa henkilökohtaiselta kostoyritykseltä. Jota minä en ymmärrä lainkaan. Kuten kirjoitin kostoa en hyväksy. Asiat asioina ja ei muuta.

        Ja noin yleisesti netti kirjoittelusta. Vuosikymmeniä asiakaspalvelussa olleena tiedän, että asioilla on aina kaksi puolta ja näissä kirjoituksissa näkyy vain se toinen puoli.
        Voi olla totta tai sitten ei! Sitä emme näiden kirjoitusten perusteella koskaa sanomaan. Emme tässäkään asiassa.


      • inoasta katsoin
        ei kostonhimoinen kirjoitti:

        Minä todellakaan en ole missään tekemisissä tuon firman kanssa.
        Käsittääkseni en viestissäni ole sitä, että omaa asiaansa saa hoitaa, millään tavalla kiistänyt.
        Mutta se, että asiaa käsitellään tälläisellä chattipalstalta tuntuu minusta typerältä.
        Aikuinen ihminen hoitaa asiansa siellä, missä sitä kuuluukin tehdä. Keskustelemalla toisen osapuolen kanssa tai tarvittaessa viranomaistenkin avulla.
        Mutta minusta netillä ei asian kanssa ole mitään tekemistä. Tämä nyt vaikuttaa henkilökohtaiselta kostoyritykseltä. Jota minä en ymmärrä lainkaan. Kuten kirjoitin kostoa en hyväksy. Asiat asioina ja ei muuta.

        Ja noin yleisesti netti kirjoittelusta. Vuosikymmeniä asiakaspalvelussa olleena tiedän, että asioilla on aina kaksi puolta ja näissä kirjoituksissa näkyy vain se toinen puoli.
        Voi olla totta tai sitten ei! Sitä emme näiden kirjoitusten perusteella koskaa sanomaan. Emme tässäkään asiassa.

        Luin aloittajan otsikon, Katsoin mielenkiinnosta Inoalta, että firma on toistakymmentä vuotta toiminut.
        Tuskin olisi mahdollista, jos otsikon lailla toimisi. Joten ainakin selkeästi liiottelee aloittaja.


    • mkarshygjgj

      jos työsuojelu ja palkkaturva tuomitsevat toiminnan törkeäksi työntekijöitä kohtaan sekä lähes koko työsopimuksen (jos sellaisen sattuu saamaan) laittomaksi, tuskinpa kyseessä kuitenkaan ovat "ällin puutteessa olevat tahot".

      mutta ovat työsuojelussa jo kauniisti ilmaistuna "huomioineet yhtiön" ja kiinnostuneita siitä. eli en todellakaan ole ainoa, joka heihin on ottanut edes viime aikoina yhteyttä.

      ja se taas saattaa tarkoittaa esim mol:n suhteen montaa asiaa, mutta sitähän te järjen jättiläiset ette osaa etukäteen laskea, kuten ette myöskään rehellisyyden kannattavan viime kädessä enemmän kuin epärehellisyyden.

      • ei kostonhimoinen

        Enpä osaa asiasta totuutta sanoa.
        sitä en vain jaksa ymmärtää, että aloittaja jankkaa samaa asiaa. Ja sitäkään en ymmärrä, miten nettipalstoilta asiaan korjausta saisi?

        Edelleenkään ei ymmärrykseni riitä siihen, miten kostamalla asiaansa saisi korjattua. Jos kerran nuo viranomaiset asiaa tutkivat, niin mitä hyötyä saman asian jankkaamisesta kirjoittajalle oikein on.

        Saako siitä kenties hyvän mielen? Se on ainoa varma asia, ettei aloittajan asiaa tämänkaltainen kirjoittelu paranna. En oikein usko , että viranomaiset asioita nettikirjoitusten perusteella käsittelevät.

        Aiheetta enempään. Aloittajan teksti kuvaa kaiketi kirjoittajaansa!


      • Sajskdkfl
        ei kostonhimoinen kirjoitti:

        Enpä osaa asiasta totuutta sanoa.
        sitä en vain jaksa ymmärtää, että aloittaja jankkaa samaa asiaa. Ja sitäkään en ymmärrä, miten nettipalstoilta asiaan korjausta saisi?

        Edelleenkään ei ymmärrykseni riitä siihen, miten kostamalla asiaansa saisi korjattua. Jos kerran nuo viranomaiset asiaa tutkivat, niin mitä hyötyä saman asian jankkaamisesta kirjoittajalle oikein on.

        Saako siitä kenties hyvän mielen? Se on ainoa varma asia, ettei aloittajan asiaa tämänkaltainen kirjoittelu paranna. En oikein usko , että viranomaiset asioita nettikirjoitusten perusteella käsittelevät.

        Aiheetta enempään. Aloittajan teksti kuvaa kaiketi kirjoittajaansa!

        Minä ymmärrän aloittajaa tässä asiassa. Varmasti voi tuntea olonsa melko voimattomaksikin tilanteessa, jossa yritys huijaa palkanmaksunsa kanssa, jos oletetaan että näin tosiaan on. Minä ymmärrän sen tarkotusperän, että haluaa hakea asialle tukea ja ehkä sitä julkiseksikin tuoda. Se on juuri oikein! Ehkä tuosta osa on samalla vihan purkua - mutta eikö tämä nyt ole ihan oikeutettua vihaa? Kyllä minäkin olisin vihainen jos minulle jätettäisiin palkkoja maksamatta ja varmasti taistelisin palkkani puolesta. Joskus tarvitaan tervettä vihaa viemään asioita eteenpäin ja puolustamaan oikeuksiaan. Aloitajalle täältä tsempit ja voimia taistelussa! Oot ihan oikeella asialla, työntekijöiden etu ennenkaikkea ja minustakin kyseinen 10 päivän palkatta työskenteleminen kuulostaa laittomalta ja vähän hämärältä. Mutta kysymys kuuluu, voiko se olla laillisesti koulutusaikaa? Voiko koulutusaika olla palkatonta?


      • TreHeikki
        Sajskdkfl kirjoitti:

        Minä ymmärrän aloittajaa tässä asiassa. Varmasti voi tuntea olonsa melko voimattomaksikin tilanteessa, jossa yritys huijaa palkanmaksunsa kanssa, jos oletetaan että näin tosiaan on. Minä ymmärrän sen tarkotusperän, että haluaa hakea asialle tukea ja ehkä sitä julkiseksikin tuoda. Se on juuri oikein! Ehkä tuosta osa on samalla vihan purkua - mutta eikö tämä nyt ole ihan oikeutettua vihaa? Kyllä minäkin olisin vihainen jos minulle jätettäisiin palkkoja maksamatta ja varmasti taistelisin palkkani puolesta. Joskus tarvitaan tervettä vihaa viemään asioita eteenpäin ja puolustamaan oikeuksiaan. Aloitajalle täältä tsempit ja voimia taistelussa! Oot ihan oikeella asialla, työntekijöiden etu ennenkaikkea ja minustakin kyseinen 10 päivän palkatta työskenteleminen kuulostaa laittomalta ja vähän hämärältä. Mutta kysymys kuuluu, voiko se olla laillisesti koulutusaikaa? Voiko koulutusaika olla palkatonta?

        Koulutusaikaa voi olla ja se voi olla provisiopalkattua tai jopa palkatonta. Provisiolla seon on palkatonta vain jos ei suoriudu ja siis ei tee myyntiä. Myös PAM:n yhteyskeskuksien TES:ssä on viikon provisiopalkattu koulutusjakso. Provisio palkkamuotona taas on ns nopeessa kaupassa hyvä ja toimiva tapa. Kyseessä on suoritepalkka! Opasmedian kuvioista ei hajuakaan. Julkisuudessa kannattaisi ennen tsekata ratkaisu ja lain faktat ettei joudu vahingossa itse syytettyjen penkille. Jos tuo on totta, kiukku on ihan suotavaa ja hyvä että varoittaa. Jos perätöntä, toivon että perästä kuuluu firmasta jälkikäteen ja aloittaja joutuu sanoistaan vastuuseen!


    • Mkarjghhdfhj

      olen ketjun aloittaja, ja lähden enemmän kuin mielelläni oikeuteen vastaamaan sanoistani. olen vain satavarma, että yritys sinne ei todellakaan sen paperinsa kanssa halua tuomareiden naurettavaksi, mutta toisaalta sinne tässä kuitenkin palkkaturvan jälkeen todnäk päädytään.
      jos koko työsopimus on - kuten jo aiemmin kerroin - sellainen, että työsuojelu sanoo, ettei ole koskaan yhtä härskiä touhua nähnyt, kertonee se jotain.
      koko 2 sivun paperin AINOA laillinen kohta on lause "4 kk koeaika".

      • Annnassdd

        Olin Opasmedialla hetken aikaa töissä. Palkka maksettiin ihan ajallaan ja siinä ei ollut mitään ongelmaa. Palkka tuli, kuten sovittua oli, provisiona tehtyjen kauppojen mukaan. Mutta tämä 10 päivän setti jäi kyllä minuakin vähän mietityttämään. Voiko niin tosiaan oikeasti toimia? Jotkut olivat töissä alle tuon aikaa ja eivät saaneet kauppaa ollenkaan, joten he olivat käytännössä yritykselle orjatyövoimaa? Kyllähän he kuitenkin samalla tekivät töitä, päivittivät rekistereitä, toivat tunnetuksi opasmediaa yrityksenä jne... En tiedä muuta, mutta aika epäreilulta se kyllä tuntuu...


      • relbe
        Annnassdd kirjoitti:

        Olin Opasmedialla hetken aikaa töissä. Palkka maksettiin ihan ajallaan ja siinä ei ollut mitään ongelmaa. Palkka tuli, kuten sovittua oli, provisiona tehtyjen kauppojen mukaan. Mutta tämä 10 päivän setti jäi kyllä minuakin vähän mietityttämään. Voiko niin tosiaan oikeasti toimia? Jotkut olivat töissä alle tuon aikaa ja eivät saaneet kauppaa ollenkaan, joten he olivat käytännössä yritykselle orjatyövoimaa? Kyllähän he kuitenkin samalla tekivät töitä, päivittivät rekistereitä, toivat tunnetuksi opasmediaa yrityksenä jne... En tiedä muuta, mutta aika epäreilulta se kyllä tuntuu...

        No, myyjän tehtävä on myydä eikä tehdä tuotetta tunnetuksi. Yritys satsaa sitä varten markkinointiin jos satsaa. Mutta myyjä myy. Tämä on lopputuloskeskeistä hommaa. Ja kyllä, se on laillista. Onhan kokonaan provisiopalkkaiset työtkin joissa työssä kykenemätön on saanut mahdollisuuden mutta jää ilman palkkaa. Jos ei bonjaa myyntityön perusjuttuja ei kannata leikkiin lähtä. Jos tuo olisi laitonta, olisi esimerkiksi koko kiinteisvälitysala sitä joitain harvoja poikkeukisia lukuunottamatta.


    • sopii vajakeille

      Ei se ole työpaikka, se on luusereiden päiväkoti.

    • fxgfgdf

      kun rekryssä sanotaan että palkka on n 1500 bonarit, ja sitten olet puolen kk ilman latiakaan, kuka huijaa ja ketä. ja huomaa: työsuhde useinmiten päätetään 10 pvn päästä työnantajan taholta! mitä työntekijä voi?!

    • paska5

      kenekää ei pidä sotkeutua kyseiseen puljuun töiden suhteen..
      kaveri irtisanottiin sairaslomalla ja mut heitettii pihalle kolmen viikon jälkeen vaikka olin kauppaa tehnytkin..
      en voi sanoa että olis mikää loistofirma edes kyseinen pulju.lähinnä vaan ihmisten vedätystä kun luvataan kahdeksan hyvää ja kaks pahaa..
      kaverin esimies veti kauppoja välistä siltä minkä ehti että "hyvä" duunipaikka on joo..

    • paska99

      sama kokemus...

    • piiska3

      Mistä näitä sikiää??

    • ffsfgdfbgdfgd

      Pirkanmaan Yrittäjät kertoo saaneensa jäsenyrityksiltään ilmoituksia Opasmedia Oy:n lähettämistä huijauslaskuista. Niissä yritetään laskuttaa yrityksiä medianäkyvyydestä tai mukanaolosta erilaisissa opasjulkaisuissa, vaikka yrittäjä ei ole tehnyt asiasta mitään sopimuksia.

      – Huijauslaskuja on mennyt maksuunkin, kun yrittäjä on vasta jälkikäteen ymmärtänyt tulleensa huijatuksi, sanoo Pirkanmaan Yrittäjien toimitusjohtaja Pasi Mäkinen. Mäkinen toivoo, että huijauslaskuja saaneet yrittäjät ottaisivat yhteyttä Pirkanmaan Yrittäjiin, joka järjestönä vie asiaa eteenpäin.

      http://www.aamulehti.fi/kotimaa/pirkanmaan-yrittajat-varoittaa-huijauslaskuista-lahettaja-hakee-yrittajien-yhtiota-konkurssiin/

    • atteatteatte
    • Metteriini

      Onko totta, että Opasmedia on mennyt konkurssiin nyt?

    • URMor

      Sikailun vaiko sekoilun päätös?

      • tottaon

        Vaiko molempien?


    • KUSETTAVAMYYJÄ

      MITEN MEIDÄN OIKEIN NYT KÄY? MITÄ FIRMAA SEURAAVAKSI VOIDAAN HAUKKUA?

      • eitarttehuutaa

        Smart Contextia? Sehän on vielä pystyssä, vaikka yli 10 000 verovelkaa onkin.


      • viimeinentilanne

        Verovelkatieto: Maksamatonta verovelkaa on vähintään 10 000 euroa.
        Ilmoitusten laiminlyönnit: On rekisteriin merkittyjä puutteita oma-aloitteisten verojen veroilmoituksen antamisessa.
        Onnea työntekijöille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4520
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      246
      2249
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1660
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      291
      1337
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1137
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1094
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1075
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      62
      1031
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      967
    Aihe