Autopurkaamojen hinnat

Entinen purkaamon as

Kysyn autopurkaamosta hintaa tuulilasin pyyhkijän moottorin hintaa kerrottiin 150€ onneksi en ostanut vaan menin paikalliseen AD-varaosa kauppaan ja kysyn hintaa sieltä .Yllätys oli melkoinen kun myyjä kertoin hinnan alennuksineen Hinta oli tarkalleen 90€ . Näinköhän purkaamot ovat ajantasalla hinnoista vai yrittivätkö vetää linssiin .UUdelle vielä takuu 12kk Älkää ihmiset ostako Purkaamoilta ennekuin kysytte uuden hinnan.

79

6120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rosvo purkaamo

      Joo, purkaamot vetää hatusta hinnat.välttäkää pyhtään autopurkaamoa!

      • Anonyymi

        Juu välttäkää. Kotkan Käyttöosa on huomattavasti parempi. Edulliset hinnat ja hyvä palvelu . Suosittelen


      • Anonyymi

        Välttäkää Mannelin Kajaani, Varastaja Rosvoaa!


    • takuukorjaus

      Suomessa autopurkaamot luulevat osien olevan kultaakin kalliimpaa.
      Autokorjaamon ei kannata ostaa käytettyä ja arvonlisäverotonta osaa asiakkaan autoon,ja on monesti arvokaanpi lopuksi kuin alkuperäinen varaosa.

    • ei paha

      niinpä niin ostin takapuskurin volvoon joutsenonhajottamosta 150euroo kävin virossa heinäkuussa melkein uusi kolari autosta hinta oli vain 60euroo jatkossa käyn osat sieltä

    • pettymys

      Varaosaliike Pirkkalassa R.Aaltonen myy autovahinkokeskuksen kolariautoista saatavia osia. Kävin ostamassa pakettiauton liukuoven rullaston ja maksoin 100€ kun selvitin uuden varaosan hintaa, niin sen olisi saanut 59€. Että on kavereilla hinnat kohdallaan. Tämä tapahtui 09/2014. Ottakaa hinnoista selvää ennen kuin maksatte ylihintaa joppareille.

      • Forkit.forkit

        taitaa olla ameriikan juutalaisten perheiden jäsenet jo asuttaneet koko maan.Ainakin vaikuttavat hallituksen päätöksiin,ja ovat lyöneet lukkoon Guggenheim museohankkeen helsinkiin.Te poloiset veronmaksajat saatte monen miljoonan laskutuksen harteillenne.
        hauskaa joulua p-r-kele-k.


      • 46282

        Kyllä purkaamot ovat hinnoitelleet itsensä ulos markkinoilta , ihme vaan ettivät tunnu sitä ymmärtävän vaikka sen selvästi sanoo. Kysyin rovaniemeltä takavaloa 150e ja uuden hinta 79e ja vaikka onkin tarvike niin uus sata varmasti.


      • Anonyymi
        46282 kirjoitti:

        Kyllä purkaamot ovat hinnoitelleet itsensä ulos markkinoilta , ihme vaan ettivät tunnu sitä ymmärtävän vaikka sen selvästi sanoo. Kysyin rovaniemeltä takavaloa 150e ja uuden hinta 79e ja vaikka onkin tarvike niin uus sata varmasti.

        niiden hinnoittelu monesti perustuu siihen mitä varaosa on uutena maksanut,valmistusvuonna.ei siihen että uutta osaa saa jo halvemmalla nykyään ja monesta paikasta.Kannattaa nykyään ensin kysellä varaosaliikkeestä hintoja eikä suin päin rynnätä purkamolle.


    • K.T.USA.

      He tietävät tarkalleen edustajan hinnat,ja repivät asiakkaitten rahat lompakosta.Ahneudella ei ole ylärajaa.Me ostamme netistä kaikki elennuksella.Se on nykyajan kaupankäyntia.V.2005 Hyundai santa-Feen bensatankin uusinnasta auton edustaja vaatisi 1200 dollaria.Ostin sen netin kauta 300 taalalla,ja korjaamo vaihtoi risan uuteen 200 dollarilla.600 dollarin säästö.Ovat ne diilerit aika per-ke-leitä.Pieni tölkki ohjaustehostajan nestettä he rahoittavat 12 taalaa,kun varaosaliikket 3 taalaa.Voi " Vinohattu",mitä rosvoamista.

    • mastermechanick

      Pyyhkijän moottorista ei pidä maksaa 50 ekeä enempää.Pieni sähkömoottori mahtuu farkkujeni "kellotaskuun",heh.

      • ssdfghytrewqb

        No purkaamot käyttävät ihmisiä hyväkseen kun he hinnottelevat tuotteitaan ihmisellä on mielikuva siitä etyä b varaosa on edullisempi mitä oikea varaosa ja purkaamot kun myyvät he illä on tuote heti myytäväksi eivät yleensä myy eioota


    • remonttimiäs

      jep..esim. ducaton vaihteisto on marmoritiskillä halvempi kuin romiksella

    • anon111

      Tuo on valitettavasti totta että autopurkaamot kusettavat asiakkaita osien hinnoissa, samalla hinnalla tai halvemmalla saat uuden osan

      • tgjgöoyöi

        Tietenkin vuosituhannen vaihteen autot jo kiven takana ja osat monasti jo suoraan paalattavista autoista kun ei kysyntää?


    • volvo121

      käytetty moottori maksaa 500 euroa autopurkaamossa, mutta samalla hinnalla saa kokonaisen auton jossa on vastaava moottori, ja autossa ei ole muuta vikaa kuin kytkin rikki

    • 266343

      Itsekin ostin juuri etuumpiot autooni. Katselin purkaamojen hintoja ja liikkuivat 120-150 euron / kpl paikkeilla, siis käytetyt umpiot jossa varmasti hitusen himmentymää/naarmua.

      Upo-uudet sai 110e hintaan, kertoo hyvin purkaamoiden kusetuksesta. Ihmeellistä tuo hinnoittelu, vaikka kyseessä oliskin alkuperäisosa, luuleeko purkaamot että ihmiset maksaisi siitä himmentyneestä/naarmuisesta enemmän kuin uudesta, vaikka se uus nyt ei oliskaan aito automerkin alkuperäinen.

    • äläsponsaa

      Ne on niitä ortoksijuutalaisii taitaa olla mamuja jos tarkalleen ottaen,ryssän helevettiin myyjiksi koko porukka prkkkkkl

    • sadasdsa

      BMW:n rikkinäisestä rekisterivalosta itse purettuna pyysi purkaamo 20eur...eli oli pelkkä muovikupu joka oli vieläpä halki, eli siis rikki. En ostanut kun en viitsinyt liimailla...uus ehjä maksoi 5eur.

    • dskjsdklfjksdl

      Arvaan että viherpiipertäjien vaatimukset nostavat purkuosien hintoja kohtuuttomaksi. Viherpiipertäjät tulevat kohtuuttoman kalliiksi koko tälle maalle ja koko euroopalle mielettömine vaatimuksineen joille koko muu maailma viittaa kintaalla.

    • Nettimotossa

      Ei taida olla autopurkaamoilla nettiä käytössä? ?
      Jos olisin autopurkaamoyrittäjä, niin näpyttelisin käytetystä varaosasta löytyvän varaosanumeron Googleen ja sitä kautta selvittäisin paljon maksaa uusi osa interwebin ihmeellisessä maailmassa.
      Toki interwebistä tilattaessa pitää ottaa huomioon toimituskulut ja sitä kautta voi miettiä isompien osien hinnoittelua vs. internet.

      Jotenkin noin se pitäisi mennä.

      • romut.metsänreunassa

        Virossa tuskin viherpiipertäjät aiheuttaa ylimääräisiä kustannuksia koko muulle yhteiskunnalle, autopurkaamot mukaanluettuna.


    • Senytonvaintyhmaa

      Juu katselin itsekkin osien hintoja ja pyynnit ainakin on ihan mottipäisiä ilman järjen hiventä.
      Toki KERRAN sain järjellisellä hinnalla jotakin ostettua Suomesta ja ihan puhelimessa neuvoteltua hinnan kohdilleen joka oli tasoa EBAY saksan purkureiden hintaa lähellä posteineen.

      On turha tässä syytellä sen enmpää ituhippien tai muiden vihervassareiden määräyksiä kyllä asiat pitää kunnossa olla jopa purkaamoilla oli sitten Saksassa tai Suomessa.

      Mutta kyllä se niin on että yli 300.000Tkm ajetun koslan osista on ihan mottipäiset pyynnit Suomessa ettei mitään rajaa.

    • halvakstulee

      jo 2000-luvun kokonaisia ajokuntoisia autoja saa 200€, jos vain jotain hajoaa ja paikka on tuollaiselle kulkupelille, niin melkein kannatta ostaa varaosa-auto ja vaikka myydä siitä itse osia, viedä sitten loput kuusakoskelle, hakevat varmaan mielellään lopun raadon ja vielä maksavatkin siitä

      • Anonyymi

        Tämä se on järkevin tapa.


    • Gris_metallic

      Ostin 2004 malliseen autoon konepellin, molemmat lokasuojat eteen, sivuvilkut, puskurin, sähkösäätoisen peilin, jäähdyttimen, jäähdyttimenpuhaltimen ja ilmastoinnin lauhduttimen hintaan 110€.
      Kaikki osat muuten virheettömät. Haittana on että varaosat ovat vaalean metallihohtovihreät, oikea sävy olisi ollut mh-hopea.

      Halpaa,Halpaa

    • Anonyymi

      Purkaamoissa pyytävät vanhoista rojuista lähes uuden osan hintaa. Tai joskus enemmän jopa kuin uuden osan hinta. Minun puolesta saavat kaikki p4sk4t mennä konkurssiin. Tyhmä on kuka näille maksaa. Toivottavatsi joku purkaamon pitäjä näkee tämän ja älyää tehdä jotain, ennen kuon joutuu kortistoon. Suomessa autoilu maailman kalleinta. Mutta liian paksua on että pari kymmentä vuotta käytetystä osasta pitäisi maksaa melkein uuden hintaa.

    • Anonyymi

      Varaosat kannatta tilata netistä. Varaosat24.fi sieltä olen tilannaut mitä olen tarvinnut. Saksasta tulee tavarat viikossa. Laturi, merkkikorjaamolla 600€ Motonet , Biltema 300-450€ . Netistä 135€. Jakopään osat. Hihna, kiristin, ohjainrulla, vesipumppu. Netissä 120€. Kotimaassa 250-350€. EGR-venttiili merkkikorjaamolla 350€ vaihtotyö 100€. Tarvikeliikkeet 200-300€. Netistä tilaten alkuperäinen osa 35€ Kotiin ovelle tuotuna 50€.
      Ei purkaamoilta kannata vanhoja romuja lähteä ostamaan. Netistä saa kotiovelle tuotuna aivan uutta osaa halvalla.

      • Anonyymi

        Riippuu osasta, jotkut osat halvalla netistä tilattuna on ihan ok, mutta toiset osat ovat taas laadukkaampia jos löytää purkaamolta käytetyn , alkuperäisen. Jotkut purkaamot ivat tosin ryöstäjiä hinnoissa. Täällä Kotkan seudulla Jylpyllä on edullinen purkaamo , mutta Hakamäessä oleva purkaamo taas ryöstää osista uuden hinnan. Tällä alueella on huonosti purkaamoja, joskus joutuu ajelemaan Helsinkiin asti, onneksi on moottoritietä nykyään koko matka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu osasta, jotkut osat halvalla netistä tilattuna on ihan ok, mutta toiset osat ovat taas laadukkaampia jos löytää purkaamolta käytetyn , alkuperäisen. Jotkut purkaamot ivat tosin ryöstäjiä hinnoissa. Täällä Kotkan seudulla Jylpyllä on edullinen purkaamo , mutta Hakamäessä oleva purkaamo taas ryöstää osista uuden hinnan. Tällä alueella on huonosti purkaamoja, joskus joutuu ajelemaan Helsinkiin asti, onneksi on moottoritietä nykyään koko matka.

        Jos harvinaisempaa osaa etsii niin purkaamo voi olla ainoa paikka löytää osa. Jos uudempaan halvemman segmentin autoon etsii osia, jarrut, alapallot ja sellaiset niin uudetkaan ei maksa kuin euroja tai maksimissaan kympin kaks


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu osasta, jotkut osat halvalla netistä tilattuna on ihan ok, mutta toiset osat ovat taas laadukkaampia jos löytää purkaamolta käytetyn , alkuperäisen. Jotkut purkaamot ivat tosin ryöstäjiä hinnoissa. Täällä Kotkan seudulla Jylpyllä on edullinen purkaamo , mutta Hakamäessä oleva purkaamo taas ryöstää osista uuden hinnan. Tällä alueella on huonosti purkaamoja, joskus joutuu ajelemaan Helsinkiin asti, onneksi on moottoritietä nykyään koko matka.

        Löytyykö kotkasta tai lähiseudulta muita purkaamoja kun nuo kaksi, onko kouvolassa valkealassa vielä. Lahden lähellä Nastolassa on ainakin yksi, siellä jokin aika sitten kävin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyykö kotkasta tai lähiseudulta muita purkaamoja kun nuo kaksi, onko kouvolassa valkealassa vielä. Lahden lähellä Nastolassa on ainakin yksi, siellä jokin aika sitten kävin.

        Anjalankoskella on yksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anjalankoskella on yksi

        Siellä joskus viime syksynä käyneenä voin todeta että ei kannata mennä. Siellä on kaikki autot sekin sokin , myyjä sanoo että ”saattaahan tuolla olla” tosin mitään sieltä ei löydä mistään eikä mihinkään pääse purkamaan kun tarvitsee ryömiä autojen ylitse tai alitse. Minkäänlaista polkua ei mene yhdenkään purkuauton luokse että pääsisi omat työkalut sinne kantamaan ja purkamaan. Puhumattakaan että siellä jotakin osaa olisi hyllyssä. Sama kun kysyin rengassarjaa , niitäkin löytyi maksimissaan kolme kpl samaa kun niitä oli siellä täällä epämääräisissä rovioissa. Kyllä voi paikka olla epäjärjestyksen huipentuma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anjalankoskella on yksi

        Niin on, mutta surkea palvelu. Jos jotai autonosaa kysyy, tai että onkp purussa sellaista autoa? Sanotaan vaan ,että saattaahan tuolla olla, eikä tehdä elettäkään sen enempää asian eteen. Juuri viime viikolla kävin , ja tuskin uudestaan menen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anjalankoskella on yksi

        Joo siellä on todella surkea palvelu, ketään ei kiinnosta osia irroittaa, purettava kalusto jotai pelkkää 90-00 luvun paskaa , ja hinnat sitä tasoa, että uusi osa on järkevämpi vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anjalankoskella on yksi

        Niin se mikä on siinä Myllykosken lähellä. Siellä on niin tiukka hinnoittelu , että yhtään ei tulla hinnassa vastaan , vaikka kysymyksessä olisi 90-luvun romu, tai vaikka uuden osan saa samaan hintaan. Todetaan vaan ylimielisesti tilaa netistä sitten. Tai osta motonetistä sitten. Ilmeisesti metalliromun kilohinta on niin hyvä, että mielummin kannattaa osa laittaa auton mukana sulattamoon kun myydä edullisesti. Ei varmaan ole työajastakaan kiinni , kun vielä sanottiin , että osa pitää purkaa itse omilla työkaluilla ja lumetkin olisi itse pitänyt luoda pois , että olisi autoa päässyt edes purkamaan. Että näin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyykö kotkasta tai lähiseudulta muita purkaamoja kun nuo kaksi, onko kouvolassa valkealassa vielä. Lahden lähellä Nastolassa on ainakin yksi, siellä jokin aika sitten kävin.

        Kouvolaan on avattu viime syksynä uusi purkamo. Itse en ole vielä käynyt, mutta kuulin, että on paljon purkuautoja rivissä, mutta kuten muillakin purkamoilla , on hintataso niin korkea , että uusi osa on järkevämpi ratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anjalankoskella on yksi

        Siellä oli vielä viitisen vuotta sitten edulliset hinnat ,kun itse vaan viitsi purkaa. Eipä ole enää. Edelleen tarjotaan ekana vaihtoehtoa että
        puratko itse irti. Mutta hinta on silti lähes sama mitä uusi maksaa kaupassa. Siellä on semmonen mies hinnoittelemassa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se mikä on siinä Myllykosken lähellä. Siellä on niin tiukka hinnoittelu , että yhtään ei tulla hinnassa vastaan , vaikka kysymyksessä olisi 90-luvun romu, tai vaikka uuden osan saa samaan hintaan. Todetaan vaan ylimielisesti tilaa netistä sitten. Tai osta motonetistä sitten. Ilmeisesti metalliromun kilohinta on niin hyvä, että mielummin kannattaa osa laittaa auton mukana sulattamoon kun myydä edullisesti. Ei varmaan ole työajastakaan kiinni , kun vielä sanottiin , että osa pitää purkaa itse omilla työkaluilla ja lumetkin olisi itse pitänyt luoda pois , että olisi autoa päässyt edes purkamaan. Että näin

        Kyllä , itsekin olen siellä käynyt, enkä ole missään tavannut niin epäkohteliasta ja hidasta palvelua. Osan irroittamiseen kului yli viikko ( noin 15-30minuutin homma) , ja hinta oli sama minkä se olisi maksanut uutena paikallisessa Osaset kaupassa.


    • Anonyymi

      Joskus olisin tarvinnut ihan pikkuosaa, niin purkaamolta sanottiin ettei myydä niin pientä osaa vaan olisi pitänyt ostaa suurempi osakokonaisuus. En ostanut.

    • Anonyymi

      Kyllä purkaamolta ostaminen kannattaa. Hain purkaamolta Opelin startmoottorin , sain hintaan 40e. Uusi olisi maksanut lähes 130e.

      • Anonyymi

        Rengas/vannesarjat on myös edullisia autopurkaamolla. Tietysti kumien vuosimallileima on usein jo vanhentunut, vaikka kulutuspinta olisikin ok , mutta minulle on kelvannut ainakin


    • Joku kirjoitti tässä ketjussa aikaisemmin, että uuden moottorin saa moneen autoon viidelläsadalla. Varmasti saa - uskon, mutta ongelmana on se, että pitää ostaa koko se auto.
      Useimmilla ei ole varastopaikkaa sille muulle kaupan päälle tulevalle romulle.
      Lisäksi tulevat kuljetuskustannukset.

      • Anonyymi

        Trailerin saa monestakin paikasta vuokrattua 40-70€/vrk jos vaan on auto millä vetää. Itse olen purkanut mitä tarvii ihan tossa parkkipaikalla parissa päivässä. Sitten vaan soitto johonkin romufirmaan jotka hakee sen lopun raadon pois ilmaiseksi (toiset jopa maksaa romuista) . Yleensä sanana tai heti seuraavana päivänä ainankin se romunnoutaja ketä itse olen käyttänyt. Olen purkanut osiksi itselleni jo kolme autoa tossa parkkiksella eikä kukaan ole siitä valittanut ku ei vaan jätä mitään sotkuja tai valuta öljyjä maahan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trailerin saa monestakin paikasta vuokrattua 40-70€/vrk jos vaan on auto millä vetää. Itse olen purkanut mitä tarvii ihan tossa parkkipaikalla parissa päivässä. Sitten vaan soitto johonkin romufirmaan jotka hakee sen lopun raadon pois ilmaiseksi (toiset jopa maksaa romuista) . Yleensä sanana tai heti seuraavana päivänä ainankin se romunnoutaja ketä itse olen käyttänyt. Olen purkanut osiksi itselleni jo kolme autoa tossa parkkiksella eikä kukaan ole siitä valittanut ku ei vaan jätä mitään sotkuja tai valuta öljyjä maahan

        Parkkiksella kun purkaa niin ilmeisesti asut kerrostalossa.

        Minäkin asun kerrostalossa ja ongelma on siinä, etten saa säilytettyä työkaluja, renkaita ja erilaisia kemikaaleja missään. Kerrostalossa ei vaan ole sellaisia tiloja.

        Mutta hienoa jos saat säilytettyä kolmen henkilöauton purkuosat jossakin, täytyy olla isot varastotilat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parkkiksella kun purkaa niin ilmeisesti asut kerrostalossa.

        Minäkin asun kerrostalossa ja ongelma on siinä, etten saa säilytettyä työkaluja, renkaita ja erilaisia kemikaaleja missään. Kerrostalossa ei vaan ole sellaisia tiloja.

        Mutta hienoa jos saat säilytettyä kolmen henkilöauton purkuosat jossakin, täytyy olla isot varastotilat.

        Kevät tulee kovaa vauhtia, ja pääsee taas harjoittamaan purkamista itse parkkiksella. Parikin haettavaa raatoa tiedossa. Ei tarvi osia noilta ylihinnoittelevilta purkaamokoijareilta hakea , niinkun talviaikaan kun parkkiksella on ahdasta lumien takia


    • Onneksi olkoon, en edes yhtään ole kateellinen, sillä juuri näin tulisi laajemminkin toimia jos vain osaa!
      Harmi vain, että tämä ns. "yleinen osaaminen" on laajalti väistymässä ja näin ollen kelvollistakin tavaraa - lue: ehjiä osia, vaihdelaatikoita ja moottoreita jää hyväksi käyttämättä.
      En tiedä asuinkuntaasi, mutta eikö tuolla tietämyksellä jo kannattaisi pistää korjaamo pystyyn?
      Aika pienestäkin voi aloittaa, koska edes Oy.n ei enää tarvita alkupääomaa.

      • Anonyymi

        Kysymys on vain siitä ,että olen niin huonotuloinen, että joutuu vanhoja romuja purkaa ja korjata. Ostaisin kyllä uuden ja hienomman auton jos olisi varaa . En aio korjaamoa tai purkaamoa perustaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys on vain siitä ,että olen niin huonotuloinen, että joutuu vanhoja romuja purkaa ja korjata. Ostaisin kyllä uuden ja hienomman auton jos olisi varaa . En aio korjaamoa tai purkaamoa perustaa.

        mulla olis kyllä fyrkkaa vaikka mihin mut mikähän pösilö laittas uuteen koslaan esim. 100 tonnia, ajelen 30 v ..ajettu 450th, ja tekniikka kunnossa ilman turhia kikottimia vanha ruosteeton Pösö ja toinen on vara-osina tallissa,kyllää on halpaa kyytiä.


    • Anonyymi

      Toissapäivänä kävin kysymässä purkaamolta osaa autooni, hyvä että sain lauaettani loppuun , kun myyjä miltei raivokkaasti ärähti ; EI OLE !

    • Anonyymi

      Kuullostaa tutulta

    • Anonyymi

      Varmaan edellinen osien kysyjä huomautti että uuden osan saa halvemmalla.
      Ei ole purkamoilla kaupantekotajua. Parempi myydä halvalla ja pienellä katteella kuin ei ollenkaan.

      • Anonyymi

        No ei ole ei. Jos esimerkiksi ovenkahvan saa uutena 69,90 niin minusta 50 on liikaa käytetystä. Kyllä niitä kannattaisi mielummin myydä halvemmalla kun jättää autoon kiinni sen mennessä murskaukseen. Pikkuosista kun ei paljon lisäkilojakaan romumetallikuormaan tule. Erikoista tuo purkaamojen hinnoittelu, mielummin jätetään myymättä kun myydään esim. hintaan 20. Jos mainitsee että uuden saa varaosaliikkeestä melkein samaan hintaan niin todetaan v…. osta sieltä sitten !


    • Anonyymi

      onko tietoa paljonko jarru-levyistä maksetaan

      • Anonyymi

        Aika harvoin varmaankaan kuluvia jarruosia purkamolta käytettynä ostetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika harvoin varmaankaan kuluvia jarruosia purkamolta käytettynä ostetaan.

        Kävin tänään purkaamolta kysymässä talvirenkaita. Sata euroa pyysi sarjasta huonoilla peltivanteilla ja yhdeksän vuotta vanhoilla kumeilla, joiden pinnalla nyt ehkä olisi kärsinyt yhden talven ajaa. Naurettavaa , 30-40 eur olisin voinut maksaa. Hain vannetukusta , sain uudet kun laitoin noin puolet hintaa lisää. Niillä ajan kuitenkin kaksi tai kolme talvea. Ei ihme jos ei kauppa käy, oli siellä käytettyjä renkaita melkoinen läjä.


    • Anonyymi

      Kävin purkaamolta kysymässä autooni oikeanpuoleista peiliä. Hinta 50e kun itse irroitat, ja myyjä vielä korosti, että jos rikot sen irroittaessa niin maksat sen silti. Ennen kun aloin irroitustöihin, kysyin varaosaliikkeestä, uusi siellä maksoi 39e. Jätin irroittamatta ja ostin uuden

    • Anonyymi

      Ottakaa nyt purkuosakauppiaat tämä ohjenuoraksi jos ette ennen ole sitä tajunneet.
      Tämän jo totesi joku aikaisemminkin :
      Parempi tehdä kauppaa pienellä katteella kuin ei kauppaa ollenkaan. Paska ahneen palkka. Kehut kuuluu kauas. Moitteet vielä kauemmas.

      • Anonyymi

        Ei nuo purkaamon pitäjät sitä ole tajunnu , eikä tule tajuamaan. Jos ne ei saa osasta kiskurihintaa , niin annetaan mennä paaliin auton mukana . Siinä tapauksessa asian ymmärtää, jos siihen tärväytyy purkaamon työntekijältä tuntikaupalla aikaa irroittamiseen. Mutta jos kysymys on jostain pikkuosasta, minkä asiakas vielä itse omilla työkaluilla irroittaa.


    • Anonyymi

      Varaosakauppiaiden ja autopurkamoiden ajat ova Suomessa ohi 5-7 vuodessa. Tänäpäivänä on kaikenlaista autodokkia ja E-paj. Muutamassa päivässä sinulla on uusi osa kotiintuotuna. Kierrätys ei tulevaisuutena kannata, vaan tuotantoa lisätään. Toki vanhat osat lajitellaan. Tänäpäivän suurimalla osalla purkamoilla menee heikosti. 5 vuoden kuluttua ei mene mitenkään. Nuoriso oppinut enemmän miten osat saadaan edullisesti. Autopurkamot kuoleva ala. Valitettavasti.

      • Anonyymi

        Sitä suuremmalla syyllä autopurkaamojen pitäjien täytyisi herätä todellisuuteen. Laskea purkuosien hintaa roimasti. Kuten tässäkin keskusteluketjussa moni on todennut , että eikö ole kannattavampaa myydä osa edullisella hinnalla , kun antaa osan mennä lähes ilmaiseksi auton mukana murskaamoon ja sulatukseen mihin se ennenpitkää päätyy kuitenkin. Enkä näe että hyllyssä osan roikottaminen vuositolkullakaan bisnestä on .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä suuremmalla syyllä autopurkaamojen pitäjien täytyisi herätä todellisuuteen. Laskea purkuosien hintaa roimasti. Kuten tässäkin keskusteluketjussa moni on todennut , että eikö ole kannattavampaa myydä osa edullisella hinnalla , kun antaa osan mennä lähes ilmaiseksi auton mukana murskaamoon ja sulatukseen mihin se ennenpitkää päätyy kuitenkin. Enkä näe että hyllyssä osan roikottaminen vuositolkullakaan bisnestä on .

        Sen osan irrottaminen, lisääminen johonkin tietokantaan, varastointi sekä myyminen ei ole ilmaista.

        Käytännössä työ Suomessa on niin kallista, että kun nuo kaikki vaiheet on suoritettu, on osalla hintaa yhtä paljon tai enemmän kuin uudella osalla. Riippuen toki osan laadusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen osan irrottaminen, lisääminen johonkin tietokantaan, varastointi sekä myyminen ei ole ilmaista.

        Käytännössä työ Suomessa on niin kallista, että kun nuo kaikki vaiheet on suoritettu, on osalla hintaa yhtä paljon tai enemmän kuin uudella osalla. Riippuen toki osan laadusta.

        Paikallisesti pitäisi voida sopia ilmaisesta työvoimasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paikallisesti pitäisi voida sopia ilmaisesta työvoimasta?

        kyllä sitä ilmaista työvoimaa on kun työllistämistukea saa valtiolta ja nää purkaamot on näitä suojatyöpaikkoja parhaasta päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paikallisesti pitäisi voida sopia ilmaisesta työvoimasta?

        Jos ei bisnes kannata kuin ilmaisella työvoimalla niin kannattaako sellaista bisnestä pyörittää laisinkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä sitä ilmaista työvoimaa on kun työllistämistukea saa valtiolta ja nää purkaamot on näitä suojatyöpaikkoja parhaasta päästä.

        No sen kyllä huomaa, kun katselee minkälaisia hampuuseja siellä sätkä huulessa johonkin Nissanin raatoihin nojailee.


    • Anonyymi

      Kysyin purkaamolta hintaa obd-pistokkeen edessä olevasta koristemuovista, kiinnikkeet kun olivat hajonneet. 120e olisi pitänyt maksaa, marmoritiskiltä 50e .

      • Anonyymi

        Missä purkaamolla noin kallista muovia oli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä purkaamolla noin kallista muovia oli?

        Helsingissä sijaitseva.


    • Anonyymi

      Purkaamoilla on sellainen käytäntö, ottavat yhdellä pienellä osalla koko auton hinnan, jonka ovat siitä mahdollisesti maksaneet.

      • Anonyymi

        Kouvolassa ainakaan purkaamo maksa autosta mitään , ilmaiseksi sentään huolivat. Mutta odotappas kun tarvitkin osan ostaa sieltä, kyllä on hinta kova ihan mitättömästä nippelistäkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kouvolassa ainakaan purkaamo maksa autosta mitään , ilmaiseksi sentään huolivat. Mutta odotappas kun tarvitkin osan ostaa sieltä, kyllä on hinta kova ihan mitättömästä nippelistäkin

        en ole pitkiinaikoihin purkaamoja selaillut, mut aika kohtuulliset hinnat ja hyvä palvelu löytyy Onkiniemen purkaamolta


    • Anonyymi

      Autopurkaamoiden hintapyynnit on vitsinauruhuumoria.

      • Anonyymi

        Pätee ainakin Kouvolassa Myllykoskella sijaitsevaan purkamoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pätee ainakin Kouvolassa Myllykoskella sijaitsevaan purkamoon.

        Kävin pari viikkoa sitten kyseisellä purkaamolla kysymässä osaa autooni, en edes ehtinyt hintaa kysyä, kun vastaus oli ; ei ehdi nyt irroittaa, ensi viikkoon menee, oli vastaus, on niin kiire. No ei voinut kuin mennä tilaamaan uusi, jonka sai seuraavaksi päiväksi. Kumma kyllä , kun savukkeiden polttamiseen ja kahvin juontiin siellä kyllä aikaa tuntui riittävän, heti aamusta alkaen.


    • Anonyymi

      Kävi aikanaan niin että keskimmäisellä pojalla oli aikanaan joku BMW kolmoissarjalainen 2.5 litrainen V6 moottorilla varustettu, klopeilla näet piti olla tällainen. Noniin asiaan. Auto varastettiin kerran ja koko oikea sivu aivan kamalassa kunnossa. Poika päätti että auto viedään romuttamolle. Auto mittarissa oli pikkasen päälle 240000 km. Kumma kyllä kun moottori ilmestyi romuttamon sivuille niin sillä oli ajettu 119000 km. Poika tunnisti moottorin heti kuvasta kun siinä oli punainen öljypohja. Ilmeisesti nää BMWeen V6 moottorit kuumaa kamaa että kannattaa vähentää kilometrejä. Pienempi romuttamo Uudellamaalla. Joku tuli huijatuksi. Moottori myytiin muutamassa päivässä.

      • Anonyymi

        " joku BMW kolmoissarjalainen 2.5 litrainen V6 moottorilla varustettu"

        BMW ei ole asentanut koskaan kolmossarjan malliinsa V6 moottoria.


    • Anonyymi

      BMW ei tee V koneita. BMW ltä löytyy kyllä V koneita mutta ne ei ole omaa valua. V8 lohko ei ole oma. Sama koskee V12. Sisäkalut oma. V10 taas on täysin Chryslerin tuotantoa mutta BMWn modifioima. Ota selvää tekniikasta ennen kuin huudat täällä.

    • Anonyymi

      Muistaakseni cosworthilla oli käpälä mukana kun teki V8 koneen. No ne pojat osaa. Ainut joka osaa tehdä V8 on Scania.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4974
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3267
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1405
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      74
      943
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe