Kielimatkalle?

Lontooseenhaluava

Tarkoitus siis olisi lähteä 2015 kielimatkalle, kun ensi kesäksi ei oikein taida kertyä tarpeeksi rahaa. Lontoo olisi itselleni hyvin mieluinen matkakohde.
Joten, kokemuksia Lontoon kielimatkasta?
Myös muista kohteista?

Muita kysymyksiä:
Kannattaako lähteä EF, vai STS mukana?
Jos lähtee kaverin kanssa, kuinka paljon tämän kanssa saa viettää aikaa?
Onko isäntäperhe hyvä vaihtoehto?
Kuinka paljon pitää osata puhua englantia?

27

786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lontooseenhaluava

      Myös Oxford kiinnostaa...:)

      • morse

        En tiedä ikääsi mutta TR-kielimatkoja on suositeltu aikuisille. Googleta


    • teyuttya

      Olipas nostettua vanha ketju etusivulle??

      Ei tarvitse puhua englantia. sitähän opitaan siellä kurssilla. Toki jos hieman osaa on se eduksi. Kouluun tullessa tai juuri ennen sitä on tasokoe. jolloin oppilas menee sille luokalle jolla hän pärjää. Jos kaveri on heikompi tai huonompi menee hän eri luokalle.
      Koulussa ollaan ylssensä noin 5-6h päivässä, ja loppu aika on vapaata. Kerkeette tapailla paljon toisianne. isäntä perhettä suosittelen koska silloin puhutte engkkua myös iltaisin. Voitte tieten joutua kaupungin erilaidoille.

      Itse 48v olin 11 viikkoa australiassa ef kielikoulussa. Tykkäsin :)

      • Minun kokemukseni

        Mahtavaa kuulla että kielimatkailun ei tarvitse olla pelkästään "nuortenjuttu" :)
        Minä kävin Yhdysvalloissa. Tosin alkuperäinen ajatus oli myös mennä Englantiin, mutta tuli hieman muutoksia suunnitelmiin. Pienehkö kielitaito kannattaa olla mukana, koska pitäähän lentoasemalta päästä jotenkin majoittumispaikkaan(ellei ole sopinut että joku hakee) ja opiskelu tosiaan tapahtuu englanninkielellä. Minun luokallani oli kaksi suomalaista, jotka olivat siis kaveruksia ja oletan että saman luokan lisäksi he olivat myös majoittuneet samaan paikkaan. Jos varaa paikat ajoissa niin valinnan varaa on enemmän. En voi kommentoida isäntäperhettä, koska päädyin menemään asuntolaan. Sekin oli kuitenkin mahtava kokemus, koska kämppikset olivat Brasiliasta, Koreasta ja Ranskasta, niin siinä pääsi tapaamaan uusia mielenkiintoisia ihmisiä(mikä lopulta päätyikin olemaan parhainta koko matkassa).

        Jos olet matkasi suhteen erityisen aktiivinen, niin voin kertoa tavan säästää rahaa. Sinä voit maksaa opiskelusi kielikurssin kautta, mutta majoitus kannattaa hankkia ilman sitä. Kielikurssi nimittäin siipaisee aika ison siivun siitä päältä että se hankkii majoituksen. Siellä missä minä olin, niin olisin voinut varata itse aivan samalta majoitusyhtiöltä ilman kielikurssia välikätenä ja saanut sen halvemmalla. Yhtiö nimittäin majoittaa useita ulkomaalaisia eri syistä(myös muut alueen kielikurssit).

        Ps. Oxford oli se ihan ensimmäinen vaihtoehto, jota mietin, mutta koska olin liian myöhään liikkeellä, niin paikat oli jo viety.


    • Minula oli

      paras kielimatka saatuani oppikoulussa ehdot ruotsista kun pääsin kesäksi Sörkaan kesätöihin Karjakunnan teurastamolle kielenkääntäjäksi.

    • ...

      Miksi tällainen puoli vuotta vanha aloitus on taas kerran nostettu etusivulle? Ap tuskin on enää täällä kyttäämässä vastauksia.

    • Chistler

      Kuka tarvitsee kielimatkaa englanninkieliseen maahan? Nuo ovat lähinnä hyväosaisten nuorten huvimatkoja.

    • sharknado

      Kysy kielinaiselta.

    • ufo75

      Isle of Wight on paras.

    • liekö enää

      Brighton oli ennen.

      • neuvoja...

        Kaveri oli EF:n matkalla Brightonissa ja kirosi kun lentokoneessa kaikki hyvännäköiset naiset olivat menossa Bournemouthiin.
        Kaveri kertoi saaneensa Brightonin jokaiseen pubiin porttikiellon ja ainoat muistiinpanot mitä hänellä oli tullessa esittää oli jollakin huoralIa kirjoitutettu lista kaikista mahdollisista kirosanoista, niitä kun ei oppikirjoissa pahemmin ole.
        Isäntäperheessä pitää olla siivosti, tai ainakin pitäisi, joten ei mielellään sitä.

        Ei matkoilla kielitaitoa tarvitse välttämättä lainkaan. Näytä sormella mitä haluat. Niin minäkin teen jossain Serbiassa ja ruokaa ja viinaa tulee pöytään.
        Ota rahaa mukaan tuplasti mitä ajattelit, sillä olut maksaa kaikkialla baareissa paljon.


    • 9lk2l3kj43

      Ns. köyhän miehen vaihtoehto 2000-3000 euron kielimatkoille on au pairiksi lähteminen. Silloin englantia joutuu/saa käyttää päivittäin.

      Kaverin kanssa lähteminen on siitä huono juttu, että ei tule tutustuttua niin paljon uusiin ihmisiin ja tulee turhaan puhuttua suomea, kun koko ajan voisi käyttää pelkkää englantia.

    • suomestakin löytyy

      eikö lähempää pääse kielimatkalle tutkimaan naisen ihanuutta mutta tietysti englannissa pääsee enkun emäntää lipomaan ja ehkä muitakin enkun naisia mutta luulisi lähempänäkin olevan mutta kielitaito on hyvä naiset tykkäävät

    • Välimeri

      Lontoo on pelkkä jättiHelsinki. Köyhän miehen ulkomaan kohde.

      Suosittelen valitsemaan jonkun muun kielen kuin englannin.

      Mieti myös ilmastoa. Suomalaiselle lämmin on aina luksusta.

      Trooppinen ilmasto ja halvat hinnat. Varma valinta.

      • Pohjoisen bi-bimbot

        Ja välimeren muodokkaat naiselliset tummaveriset naiset. Oikeat naiset. Ei mitään ylipainoisia euroopan ura horoja jotka joko voivat vapaasti tykätä miehistä taikka sitten naisista.


    • a616

      Pakaravako miellyttää itseä eniten

    • Jos.

      Vietät esim.5 vuotta kielimatkalla, ehdit hyvin olla kaverin kanssa. Oxford on hyvä valinta.

    • antinatsi

      rasissti

    • kylmä maa

      Jos Englantiin menette oli mikä vuoden aika tahainsa ottakaa paljon vaatetta mukaan lämmintä ja vettä hylkivaa. Siellä on koleaa, sataa ja tuulee. Kokemusta on! sieltähän alunperi on keuhkotautikin kotoisin.Että sillein!

    • yvonne621

      Olin harkinnut laittaa 15 vuotiaan poikani ef kielikurssille englantiin ensi kesänä. Luettuani näitä kirjoituksia, perun koko ajatuksen. Eivät tainneetkaan olla sellaisia kuin olin kuvitellut.

      • 1faija

        Hyvä Yvonne621, laita poika Maltalle, siellä on turvallista. Meidän tyttö oli siellä tuon ikäisenä.


      • Efäiti

        Hei Yvonne,tyttöni ollut kahtena kesänä ef matkalla. Viime kesänä Australiassa ja tänä kesänä Maltalla ja on juuri täyttänyt 16v. Ef matkoilla ollut eikä mitään ongelmia ollut... Kertoisin mielelläni lisää ja tyttöni on mukana myös ef toiminnassa. Jos haluat niin laita vaikka sposti osoitteen tai jotain niin voidaan vaihtaa ajatuksia :)


    • kielimatka2

      Kannattaa ehdottomasti ottaa isäntäperhe. Perheen isukki on oikein mielissään, kun kaltaisesi sinisilmöinen tyttönen tulee nurkkiin pyörimään, ja opettaa todellakin kielellisiä taitoja sinulle.

    • --------------------

      "hhhhhhhhhhhhhhhhhhh" 22.20

      oot----- h u I j a r i

    • jäin koukkuun

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe