viinahuuto.com

janoinenn

Onkos tuoreita kokemuksia viinahuuto.com:ista? Tuolta ainakin näyttäisi saavan parhaat virolaisoluet esim Karl ja Ale Coq, joita ei viinikaupasta harmi vaan saa ostettua. Viinikauppaa on tullut tähän asti käytettyä. Viinahuudon yhteistyökumppanin rahti näyttää myös olevan hieman halvempi kuin Viinikaupan.

Mietityttää myös tuo tupakan myynti, itsehän saa tuoda toisesta EU-maasta maahan vain kartsan. Oluessahan ei taas rajoituksia ole.

Joten kokemuksia jos löytyy, kiitos?

483

23013

    Vastaukset

    • janoinenn

      Ei kellään tuoreita kokemuksia?

      Kysäisin firmalta ja esim. pohjois-Suomeen nämä käyttävät Itellan tai Matkahuollon palveluita, joten lastit tulee tosiaan kotiovelle asti eikä jonnekin kaupungin keskustaan, josta ne joutuu itse hakea kuskilta keskellä päivää jostakin, syystä että hänellä on täysperävaunu perässä..

    • en käytä

      Maksa mainoksesi niin kuin muutkin....surkeat on valikoimat ei voi muuta sanoa.

    • huohhh

      Ei täällä voi kysyä mitään ilman ettei joku vtun skitso pälli epäile mainokseksi.

      • Jorma Pälli

        Mitä pälli sitten kysyy? Joku onneton on nettikaupan pystyyn janoisia deekuja varten ja nyt pitäisi saada asiakkaat jostain?

        Hinnan ja kuljetus sekä valikoimat eivät ole sitä mitä minä tarvitsen - ja hei spede Koskenkorva ei ole väkiviinaa...Väkiviina on etyylialkoholia tai sen vesiliuosta, jossa etyylialkoholia on enemmän kuin 80 tilavuusprosenttia.
        http://www.viinahuuto.com/tuotteet/7


    • janoinenn

      Viittikkö pälli lukee ton alkuperäsen viestin sen sijaan että kyselet tyhmiä. Vai onko sisälukutaito täysin kateissa (tynnyrissä kasvanu paskakasa)?

      Kysyttiin tuoreita kokemuksia tilauksesta, jos et ole yksi niistä niin pidä vittu turpas kii vitun sossupummi ja mee vittuun täältä trollaamasta.

      • hinuri

        Miten sossupummit taas littyi tähän juttuun hinttari?!!! Me duunaan mamumiehiä suvakki :)


      • vierailia999

        rahoja näiltä ei näytä saavan kyllä takas kun ilman kuljetusta vahingossa tilasin vaikka mainostavat et rahat takaisin 100% jos tavara ei ole lähtenyt varastolta.


      • Pulunkamppaaja
        hinuri kirjoitti:

        Miten sossupummit taas littyi tähän juttuun hinttari?!!! Me duunaan mamumiehiä suvakki :)

        > Mie duunaan mamumiehiä

        Korjasin tämän puolestasi, kun S24 välillä pudottelee kirjaimia.


      • Idiootti123
        vierailia999 kirjoitti:

        rahoja näiltä ei näytä saavan kyllä takas kun ilman kuljetusta vahingossa tilasin vaikka mainostavat et rahat takaisin 100% jos tavara ei ole lähtenyt varastolta.

        Ei tavaraa eikä myöskään rahaa takaisin.


    • ItseItselleVastaten

      Loistavastihan nuo tulivat perille, paikallisella Matkahuollolla. Mukaan oli lisäksi lisätty ylimääräinen Saku-kori ja pari karkkipussia. :)

      Loistavaa palvelua, tilaan taatusti toistekin ja voin suositella että toimii. Ja joo, ei ole mainos vaan uusi asiakas.

    • 7+1

      Viinahuuto.com on parannellut palveluaan ja näemmä sieltä saa nyt jatkossa myös maksaa samalla kuljetuksen viinahuudon puolesta, elikkä verovastuu jää tällöin täysin myyjäosapuolelle. Hinnat ovat silti samat joten tämä on erittäin positiivista.

    • 7l7l7

      Tuoko tuo eleq suoraan kotiovelle?

    • vakiasiakas

      Kyllä tuo. Eleq.ee käyttää pääosin Suomen matkahuollon kotiinkuljetusta, ja juomakorit on pakattu nätisti pahvilaatikoihin. Tuli juuri tilattua tuolta uudelleen, koska tuo kotiinkuljetus toimii omien kokemusten pohjalta parhaiten juuri tämän firman kautta.

    • 6n 34

      eli kotiovelle siis tuovat?

    • 11+11

      Kyllä, kotiovelle asti ja paikallisella matkahuollolla. Soittavat vielä sieltä matkahuollosta ja sopivat ajan.

      • Spiritscream

        Sellainenkin vaihtoehto on, että käy itse noutamassa Matkahuollosta, jolloin rahtikulut ovat huomattavasti pienemmät. Alle 30 kg tilaukset, eli esim. kolme lootaa olutta ja muutama viini/viinapullo päälle rahti maksaa 18€. Hinnatki on varsin kilpailukykyisiä, ainakin niissä tuotteissa joita minä tilasin niin jonkin verran halvempia kuin esim. Mydrink.ee:ssä.


      • ekaa kertaa
        Spiritscream kirjoitti:

        Sellainenkin vaihtoehto on, että käy itse noutamassa Matkahuollosta, jolloin rahtikulut ovat huomattavasti pienemmät. Alle 30 kg tilaukset, eli esim. kolme lootaa olutta ja muutama viini/viinapullo päälle rahti maksaa 18€. Hinnatki on varsin kilpailukykyisiä, ainakin niissä tuotteissa joita minä tilasin niin jonkin verran halvempia kuin esim. Mydrink.ee:ssä.

        Entäs muut maksut? Alkoholivero? Tilatessa lukee eriteltynä verojen määrä, mutta pitääkö sen lisäksi vielä maksaa jotain Suomen tulliin?


      • Läntisen repe
        ekaa kertaa kirjoitti:

        Entäs muut maksut? Alkoholivero? Tilatessa lukee eriteltynä verojen määrä, mutta pitääkö sen lisäksi vielä maksaa jotain Suomen tulliin?

        Ei tarvii maksaa,tulli voi laittaa jonkun uhkailuviestin
        Millä voi pyyhkiä vaikka persettä. EU maa


      • lexsepa
        Spiritscream kirjoitti:

        Sellainenkin vaihtoehto on, että käy itse noutamassa Matkahuollosta, jolloin rahtikulut ovat huomattavasti pienemmät. Alle 30 kg tilaukset, eli esim. kolme lootaa olutta ja muutama viini/viinapullo päälle rahti maksaa 18€. Hinnatki on varsin kilpailukykyisiä, ainakin niissä tuotteissa joita minä tilasin niin jonkin verran halvempia kuin esim. Mydrink.ee:ssä.

        onko kokemuksia viinikaupasta,lönkero kallis brandyt ja viinit tosian halpoja kuinka kauan kestää eenekuin noudettavissa,Ugrilaiset lopettakaa vittuilua, Suomen kieli puoliapinat skrinnasivat SamallaUralin rinteistä aölas näin kutsuttu p-mäki. Samalla häntä häipyi


    • juissi8803494

      Tilasin kolme laatikkoa lonkeroa viinahuuto.comista.millaisia kokemuksia teillä on läkiajoilta ja entä millaisia toimitusaikoja teillä muilla ollut

    • Pantse_TTR

      Vironviina.comista on tullut tilattua, nyt harkinnassa viinahuuto.com tai viinakauppa.eu... vai pitäisköhän sitä vaan käväistä Tallinnassa, siihen lyhyttä oppimäärää tallinnatutuksi.fi blogin kautta... Ja ei ollut minkään mainos.

    • Kaljaaaaaa

      Onko kellään jääneet tulliin tavarat? Oletteko joutuneet maksamaan tulli yms maksuja?

    • Eiole

      Ei ole ja viinahuudossahan on verot maksanut etämyyjä, joka näkyy myös laskulla.

    • qubeqe

      Ei ne tulliin jää. lisäävät lapun verojen maksua varten. Jonka senkin voi heittää meneen jos ei ole itse järjestänyt kuljetusta. Lappukin on aika harvinainen. Ite en ole kertaakaan sitä saanut. Kaveri sai kerran ja heitti roskiin :D

    • Hiiohooooi

      Kuinka paljon olette tilanneet näistä kerralla? Minun pitäisi tilata kesän kolmekymppisille juhlajuomat, mutta määrä on aika huikea niin mietin että onko tullin haavissa heti kiinni.

      • sfdxgcbjk

        Itselläni suurin lasti on ollut 24x44cl siiderii, 1litran viskipullo, litran crowmoor siideri ja 3 kpl puolen litran liköörejä. Paketista tuli painava mut ei ollu tullin lappuja eikä ole ollut 3 muussakaan samantyylisessä laatikossa. Eli sanoisin että uskallat varmasti 2 lavan ja parin pullon kertatilauksen tehdä ilman et tulli tajuu mitään


      • hiiohoooi

        Tällä hetkellä on tulossa pikkusen enemmän kuin tuo pari lavaa ja pari putelia. En tiedä uskaltaako kokeilla riskillä että mitä tapahtuu.


      • annamennävaan

        Anna mennä vaan ja tilaa. Tuolla selkeesti myyjä järjestää kuljetuksen kun noin ohjataan valitsemaan heidän järjestämä kuljetus. Vaikka muuta väittävätkin, että asiakaan tulee huolehtia veroista.
        Toki kaikista varmin tapa on itse mennä hakemaan virosta, mutta kaikki ei vaan pk seudulla asu. Jos asut pk seudulla niin ilman muuta menet hakureisulle itse. superalko ja tallinkin laiva on vielä noita nettikauppoja jonkinverran halvempi. Noihin viinahuuto ja mydirnk hintoihin kun vielä lisätään viron vero ja pantit.


      • dxfhcgk
        annamennävaan kirjoitti:

        Anna mennä vaan ja tilaa. Tuolla selkeesti myyjä järjestää kuljetuksen kun noin ohjataan valitsemaan heidän järjestämä kuljetus. Vaikka muuta väittävätkin, että asiakaan tulee huolehtia veroista.
        Toki kaikista varmin tapa on itse mennä hakemaan virosta, mutta kaikki ei vaan pk seudulla asu. Jos asut pk seudulla niin ilman muuta menet hakureisulle itse. superalko ja tallinkin laiva on vielä noita nettikauppoja jonkinverran halvempi. Noihin viinahuuto ja mydirnk hintoihin kun vielä lisätään viron vero ja pantit.

        Silti tulee halvemmaksi tilata Virosta postitse vaikka hintaan tulee lisäksi Viron pantti ja postikulut kuin ostaa suomesta riistohinnoilla. Kannattaa kaljaa tilata varmaankin noissa 5L tynnyreissä kun niissä on parempi paino/sisältö suhde ja ne voi naamioida teipeillä juhlissa niin ei tarvitse jokaiselle alkaa kaatelemaan noista tölkeistä


      • eroavaisuuttako
        annamennävaan kirjoitti:

        Anna mennä vaan ja tilaa. Tuolla selkeesti myyjä järjestää kuljetuksen kun noin ohjataan valitsemaan heidän järjestämä kuljetus. Vaikka muuta väittävätkin, että asiakaan tulee huolehtia veroista.
        Toki kaikista varmin tapa on itse mennä hakemaan virosta, mutta kaikki ei vaan pk seudulla asu. Jos asut pk seudulla niin ilman muuta menet hakureisulle itse. superalko ja tallinkin laiva on vielä noita nettikauppoja jonkinverran halvempi. Noihin viinahuuto ja mydirnk hintoihin kun vielä lisätään viron vero ja pantit.

        > Anna mennä vaan ja tilaa. Tuolla selkeesti myyjä järjestää kuljetuksen kun noin
        > ohjataan valitsemaan heidän järjestämä kuljetus. Vaikka muuta väittävätkin, että
        > asiakaan tulee huolehtia veroista.
        Kopion tämän kiinnostavan kohdan erilleen, koska se herättää minussa kysymyksen, miksi myyjä väittäisi näin. Olisiko niin että jos myyjä myy muihinkin EU-maihin niin on laittanut ohjeen siksi, että eri EU-maissa voisi olla eri säännöt?
        Eli että olisi EU-maita joissa ostajan täytyisi itse huolehtia verojen maksusta?


      • selvästieroaa

        Siis 'kopioin' piti kirjoittaa. S24 syö kirjaimia, jollei näppäile hitaasti. Olen itse nähnyt useiden nettikauppojen ehdoissa maininnan että ostajan tulee itse huolehtia verojen maksusta. Jos tuollainen ohje ei olisi pätevä missään EU-maassa (muussa kuin Suomi) niin miksi myyjällä sellainen olisi? Jos myyjä hoitaisi veronmaksun kaikkiin maihin joihin toimittaa, eikö sen kannattaisi mainostaa tätä asiaa? Osta meiltä minne tahansa (pl. Suomi, Ruotsi, Iso-Britania...) ja me hoidamme myös verot! En ole havainnut. Tulkintani on siis että joihinkin EU-maihin toimitettaessa ostajan vastuulla on verojen maksu, toisiin taas ei.


      • eijaksaeii

        helvetin kirjainsyöppö S24 paskasa


    • viina

      Kauankohan mahtaa kestää paketin liikkeellelähdöstä että on noudettavissa? Keskiviikkona lähtenyt liikkeelle mutta edelleen seurantakoodi sanoo, että "Sähköinen ennakkotieto vastaanotettu" eli ei ole vissiin Suomeen asti vielä ehtinyt edes?

      • parikolmepäivää

        Kyllä siinä vielä pari päivää menee. Veikkaan että ma tai ti on paketti noudettavissa. Mulla on lähetys kestäny 5-7 päivää, riippuu vähän siitäkin että missä päin Suomea asustaa.


      • myyntimiessss

        Ai etkö tiedä missä päin oot asunu.


    • Viinaaperkele

      Osaako muut jotka tilanneet viinahuudosta sanoa kuinka kauan kestää paketin näkyminen matkahuollon systeemissä seurantakoodin saannin jälkeen? Itsellä nyt alkaa neljäs arkipäivä tänään ja vieläkin tilassa Sähköinen ennakkotieto vastaanotettu.

      • viinaaperkele

        Tänään kahdeltatoista lähti paketti etenemään helsingistä, että se 4 arkipäivää siinä menee seurantakoodin saamisesta.


    • huijarifirma

      Tilasin kyseisestä firmasta, tilauksesta puuttui yksi litran pullo Jägermeisteriä. Olen lähettänyt sähköpostia firmaan, eivät viitsi edes vastata kyselyihin, puhelinnumeroa ei löydy mistään. Tuntuu olevan huijari firma. Älkää tilatko kyseisestä firmasta mitään! Onneksi on muitakin nettifirmoja!

      • yllättävää

        Olipa yllättävä kommentti, itsellä kuuden tilauksen jälkeen vain positiivista sanottavaa. Mutta edellisen kirjoittajan kokemus herättää kyllä kysymyksen: Jos firma mainostaa etusivullaan että 100% rahat takaisin takuu, mitenhän tuo käytännössä toimii...?


      • huijarifirma
        yllättävää kirjoitti:

        Olipa yllättävä kommentti, itsellä kuuden tilauksen jälkeen vain positiivista sanottavaa. Mutta edellisen kirjoittajan kokemus herättää kyllä kysymyksen: Jos firma mainostaa etusivullaan että 100% rahat takaisin takuu, mitenhän tuo käytännössä toimii...?

        ÖLÖRIPOA"!!!!
        OLET SAATANFA JEESUKSEN NIMESSÄ
        PERKELE!


      • Perseestä

        Jäi myös puolet tavaroista tulematta, eivät vastaa sähköposti kyselyihin. EI KANNATA TILATA TÄÄLTÄ !!!!


    • ostaja_

      Todella loistava palvelu, 2.5 tilasin ja tänään 8.5 soittivat matkahuollosta, että tuovat paketin tänään. Toivottavasti on vielä kaikki mitä tilasin.

      • ostaja_

        kaikkihan sieltä tuli mitä olin tilannutkin. Ja vielä kotiovelle toimitettuna, sovittuna kellon aikana.


    • Jone2

      Toimiiko Spritbox.com OK, kokemuksia?

      Onko tullut ongelmia/veronmaksua tullin kanssa Spritboxin suhteen?

    • Huijattuasiakas

      Kolmen tilatun erän perusteella paras mesta. Halvimmalla tulee haluamaasi MH:n toimipisteeseen 29kg paketti 18 egellä (59kg 35e). 8pv tilauksesta perillä, tulli ei ole puuttunut ollenkaan. Älä vaan erehdy tilaamaan EU:n paskimmasta Viinakaupasta. Siitä tuo nimimerkki...

    • Ensikertalainen9

      Tere. Ois aikomus tilata kunnolla kirkasta eli yhteensä 20 pulloa vergiä. Sen lisäksi muutama kori ale coggia. Onko muilla kokemusta näin suurista tilauksista? Mites tullin laita?

      • ParasMesta

        Viikossa tuli 2 lootaa yht. 59kg väkeviä/likööriä/viiniä/kaljaa/lonkeroo, ei ongelmia tän firman lähetyksillä MH:n kautta.


    • janottaa

      10.6.2015 tilattu, ei näy ei kuulu.

      • 4h4h44h

        No ei ne nyt kahdessä päivässä tule. Vähintään viikko joudut odottamaan.


      • janottaa

        Jano lisääntyy


      • janokasvaa

        16.6.2015 seurantakoodin sähköinen ennakkoilmoitus ilmestynyt.


      • Janoloppuukohta

        Kaikki tilatut tuottee kellarissa viilenemässä. Toimitusaika 6 pv.


    • Lopunalkuako

      Neljäs paketti tulossa, ehtinee ennen jussia. Mutta kun luin tän linkin, en taida uskaltaa enää tilata (toivon, että tuo matkaan lähtevä ei jämähdä tulliin):
      http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2015/20150635
      Päivi ehti väsätä vanhan kautensa päätteeksi ja Sauli hyväksyi.

      • onkoloppujo

        Tuliko perille?


    • Muuten hyvin meni tilaus, mutta yks kaljalava puuttuu! Reklamaatio lähteny jo...muuten palvelu oli nopea eikä tulli venkoillut, vaikka tilasin 165 kilon edestä tuotteita. Yhdeksän päivää meni tilauksesta Hesaan...eiköhän ne sen puuttuvan lavan lähetä niin pääsee jatkotilaa tämän firman kanssa :)

    • kaljaaaa24

      Onko joku tilannut oikeesti isompia määriä esim. 20 laatikkoa kaljaa? Eikä tulli puutu?

    • juomahemmo

      Tilasi 10 laatikkoon olutta 4 päivää sitten mut seuranta koodia ei vielä tullut ja hirvee jano.

    • kaljamies

      minäkin tilasin 4 päivää sitten ja en minäkään ole saanut seurantakoodia

    • Seurantakoodin saamisessa voi mennä useita päiviä eli malttia malttia...mitä tulee määriin niin itse tosiaan tilasin 16 lavaa plus tusinan kuohareita ja puoli tusinaa vana tallinnaa eikä tullilta tullut mitään lappusia. Yksi kaljalava jäi tulematta ja sitä nyt metsästän, en tiedä sitten että onko tuurista kiinni että jääkö tulliin vai ei lastit seisomaan?...viinahuudon asiakaspalvelu ei vaan vastaa...lähettivät sentään ilmasen suklaalevyn eli olisko se tarkotettu sen kaljalavan tilalle??? :)

    • tilaaja__

      minäkin olen huomannut että asiakaspalvelu ei vastaa vaikka kuinka yrittäisi saada kiini

    • viinahuutoseuranta

      sain seurantakoodin miten nopeasti se alkaa toimia? miten pian muilla on näkynyt seurannassa missä paketti menee?

      • seurantakoodi

        Seuraavana päivänä koodin tulemisesta sähköpostiin rekisteröityy Helsinkiin


    • KovinHidasta

      Alkaa meneen hermo, tilaus tehty ja maksetuttu (luottokortilla) 26.6, eikä ole mitään kuulunut. Eikä ollut edes iso lasti, alle 20kg. Ei ole annettu edes seurantakoodia, ei yhtään mitään. Ainoa viesti mikä tuli sähköpostiin, oli:

      Hei xxxx.xxxxxxxxxx.com!

      Kiitos viestistänne, vastaamme viestiinne mahdollisimman pian.

      Ystävällisin terveisin,

      Viinahuuto.com asiakaspalvelu, Elisa
      www.viinahuuto.com

      Tämä viesti tuli, vaikka en ole lähettänyt tuonne asiakaspalveluun yhtään mitään viestiä.

      Ilmeisesti pitää valmistautua pyytämään MasterCardilta rahat takaisin... ?

      • KovinHidasta

        No niin, nyt tuli edes seurantakoodi.. Näköjään tuo toimitus voi kestää vähän pidempäänkin.


      • tilausvahvistus

        Joo, ihmettelin itsekin, kun ekaa kertaa tilasin tuolta, kun ei tullut tilausvahvistusta vain "Kiitos viestistänne" ilmoitus. Kuitenkin 1-2 arkipäivän kuluttua tuli tuo seurantatunnus ja siitä seuraavana päivänä Helsingissä :) Eli tilaus perjantaina, vastaanotettu keskiviikkona, 3 arkipäivää, ei huono


      • KovinHidasta
        KovinHidasta kirjoitti:

        No niin, nyt tuli edes seurantakoodi.. Näköjään tuo toimitus voi kestää vähän pidempäänkin.

        Lähetyksen tila
        16.07.2015, Odottaa lastausta noutopisteeseen

        No niin, lähetys on viimein saapunut tilauspaikkakunnalle ja on ilmeisesti haettavissa huomenna matkahuollosta. Alku oli aika nihkeää, mutta (kun lähetin spostia) niin alkoi tapahtumaan, tai sitten siellä oli vaan ruuhkaa tai muuten vaan tilaus oli unohtunut koota.

        19pv siis kesti. Eivät ilmoittaneet mitään, että tilaus viivästyy (yli kaksi viikkoa) kuten nettisivuillansa kertovat, mutta saatan tilata toisekin edullisten hintojen vuoksi. :)


      • 023

        Saitko tilauksen? Oliko kaikki mukana?


      • KovinHidasta
        023 kirjoitti:

        Saitko tilauksen? Oliko kaikki mukana?

        Jees, juuri hain lastin lähi-siwasta. Lasti oli pakattu oikein huolellisesti, kaikki lasipullot oli ehjiä. Toki pahvisissa viinilaatikoissa oli hieman painaumaa, mutta nekin ehjiä. Kaikki tilatut tuotteet oli mukana, eikä pakkausta ollut tulli avannut, joten ei lappua sisällä.

        Hitaasti mutta varmasti. :) Hyvä hyvä!


    • vironviinaaaaa

      vironviina.com sieltä tilaamaan :)

    • viinaa___

      minulle on tulossa viinahuudosta 10 laatikkoa olutta ja lonkeroa ja yksi viinalaatikko ja seurannassa että tänään lähtenyt helsingistä tulemaan minulle :)

    • viinaaestonia

      Onko kellään jäänyt tilaus tulliin? Kauanko tilaus on kestänyt? Muutenkin, onko hyviä kokemuksia paikasta?

      • MMMMP

        Ei jäänyt tulliin mutta lähettäjälle jäi eli kusettivat asiakasta ......


    • suosittelen-

      minulle tuli viikossa kotiin ja ei ole jäänyt tulliin viimeksi tilasin 30 laatikkoa ja hyvin tuli perille :)

      • fgchjkl

        Vaikka verolappu tulisikin niin niitä ei tarvitse maksaa koska viinahuuto järjestää kuljetuksen eli on etämyyjä


    • suosittelenviinahuutoa

      tänään tuli juomat kotiin nopeaa palvelua ja nopea toimitus. suosittelen :)

    • Seurantajatulli

      Ihmetyttää, kun tuo seurantakoodi on jo kaksi päivää ilmoittanut, että sähköinen ennakkoilmoitus vastaanotettu.

      Nyt kun tein vähän isomman tilauksenkin.

      Mitä sanotte, saattaakohan ehtiä huomiseksi?

      • Seurantajatulli

        Jatkoa: ennen on aina ollu hesassa vuorokaudessa koodin saapumisesta.


      • seuraavat

        hyvällä tuurilla saattaa ehtiä huomiseksi :)


      • Seurantajatulli

        Niin, toivotaan parasta ja pelätään pahinta :)


      • Seurantajatulli

        Hyvältä näyttää, lähetys on vastaanotettu kuljetettavaksi Helsingissä, taitaa ehtiä viikonlopuksi! Muuten, onko kellään tietoa, kuinka usein Viinahuuto kuljettaa tilauksia Suomeen? Tuleeko kuorma/ pakettiauto joka arkipäivä tai vain tiettyinä päivinä?


      • Seurantajatulli

        Nyt on juomat laitettu viinikellariin viilenemään, toimitusaika 5 arkipäivää, todella tyytyväinen koko puotiin. Juomat tuli ehjinä, kuplamuovia oli käytetty tarpeeksi sekä pakkaus oli muutenkin suoritettu hyvin! Ei puhettakaan tullin lapuista yms.


    • Juuso-59

      Hienosti homma pelaa. toimitus 3 päivässä hämeeseen lähikauppaan. eipä kannata noita vartavasten lähteä hakemaan virosta on tuo sen verran näppärää puuhaa.

    • Rööperi3456

      Hyvin toimii nettikaupoista tilailut ja toimitukset. Joskus pitää vähän pidempään odotella, mutta kun tilaa ajoissa niin ei hätiä. Olettehan muuten tsekanneet Tallinna tutuksi -sivuilla olevat hintavertailut? Nämä kolme Viron nettikauppaa mukana vertailuissa. Omien kokemusten puolesta laittaisin järjestykseen Viron Viina, Viinahuuto, Viinakauppa. Toki kaikissa omat hyvät ja huonot puolensa...

    • olutsieppo1

      hyvin toimii. nyt ei tarvitse heti tilata juomista tänään tuli 30 laatikkoa olutta hyvin perille koti ovelle kannettuna :)

    • tilaaja

      Millaiset tiedot on lähettäjästä viinahuuto.com:lta tulevissa paketeissa? Viittaako tiedoissa mikään siihen että paketeissa on alkoholia?

      • hdfht

        Ruskea paketti ilman särkyvää tarroja. Ainoa mikä voi viitata alkoholiin on lähtö osoite joka on virossa


    • tilaustatekemässä

      Valvookohan tulli kausittain tarkemmin lähetyksiä? Nyt olis ajatuksena joku kaljalava ja muutama viski/ vodka pullo laittaa tilaukseen.

      Paljon uskaltaa laittaa? Jos painava tilaus, jääkö helpommin tulliin, esim monta kaljakoria? Olisiko parempi tilata mielummin vain väkeviä?

      Minusta tulli tuskin alle kymmenen kilon, eli muutaman pullon tilauksista on kiinnostunut, jos alkaisivat perimään veroja jo hallinnolliset kulut suuremmat kuin saatava voitto.

    • seurantaviinahuuto

      milloinhan saan seuranta koodin? tilasin 11.8 mutta ei ole tullut seurantakoodia

      • seurantaaodotellessa

        Samaa itsekin olen miettinyt, tilasin itse 12. elokuuta, mutta en ole vielä saanut koodia, tilauksen pitäisi olla kyllä lähtenyt viinahuudon varastoilta.

        Laitoin juuri viestiä viinahuudon asiakaspalveluun ja odotan vastausta.


      • Tilausnumeropuuttuu

        Tilasin 14.8. ja juuri tuli seurantakoodi, mutta mitään tilauksen tietoja ei näy Viinahuudon Oma tili -sivulla, ei tilattuja juomia, ei maksua ei mitään. Kaikki edelliset tilaukset siellä kyllä näkyvät.


      • scsc

        Ite en mitään koodeja ole myöskään saanut, mutta matkahuollosta soitetaan kun tilaus on tulossa ja tiluaksessa kestää noin viikko.


    • hidas

      nyt on mennyt yli viikko ja viinahuuto ei vastaa edes viesteihin

    • tilausviinahuuto

      viinahuudon sivuilla lukee noudettu varastolta ja olen odottanut jo yli viikon. milloinhan mahtaa olla matkahuollossa?

      • tilausviina__

        tulihan se paketti :) äsken tuotiin kotiin onneksi olin vielä kotona kun eivät ilmottaneet mitään


    • viinahuuto.com

      sivut ovat päivittyneet paremmaksi ja toimitus hinta laskennut :)

      • vevee

        Nonni viinakaupa.eu:lle vähän kilpailuia. Nyt on pantin jälkeenkin halvemmat hinnat.


    • jeejeee91_

      tupakkaakin tullut taas myyntiin :)

    • mitäeroo

      Tosta kuljetuksesta kysymys.

      Eleq Logistics Lähi-paketti ja Eleq Logistics Jakopaketti. Mitä eroa näillä lähipaketilla ja jatkopaketilla on? Lähipaketti pitää noutaa jostakin ja jatkopaketti tuodaan kotiin? Ymmärräsinkö oikein?

      • hyvä__

        lähipaketti menee matkahuoltoon noudettavaksi ja jakopaketin matkahuolto kuljettaa kotiin :)


      • wfwf
        hyvä__ kirjoitti:

        lähipaketti menee matkahuoltoon noudettavaksi ja jakopaketin matkahuolto kuljettaa kotiin :)

        Jos tilaa vhän enemmän niin kuljetuskustannukset on aika samat. Pienet tilaukset on toki selvästi halvempia jos hakee itse. Eli siis pieni paketti matkhuoltoon ja suuremmat suoraan kotiin.


    • eimennyniinkuströmsössä

      Tilasin 6 salkkua greippi lonkeroa ja 3 litraa giniä 37,5%. Tänään tuli 3 salkkua karpalo lonkkua ja 6x70cl tota giniä. Eli kolme salkkua puuttuu ja 3salkkua on väärää tavaraa ja tosta väkevästä ginistäkin puuttuu 1,8 litraa. Ei menny ihan putkeen tämä.. Saa nähdä mitä vastaavat kun tein paypalin kautta valituksen.

      • Hätähousu2

        No varmaan olisi kannattanut olla yhteydessä ensin tuohon viinahuuto.comiin ja antaa tilaisuus korjata virhe?


      • eimennyniinkuströmsössä
        Hätähousu2 kirjoitti:

        No varmaan olisi kannattanut olla yhteydessä ensin tuohon viinahuuto.comiin ja antaa tilaisuus korjata virhe?

        haista paska


      • Hätähousu2

        Joo se vain passaa. Eiköhän viinahuudon pojat ilomielin korjaa tilauksen kun taukki tekee ensimmäisenä vaateen paypalin kautta.....voi elämä


    • Lattemala

      mulla jäi koko lasti (4 salkkua olutta ja 2 lonkeroa sekä 2pl viskiä ) tulliin,
      oli aukaistu ja kirje kotiin, että voi noutaa kun maksaa verot!

      kiitos, siihen meni köyhän työttömän ainoa ilo

      • tullionpeestä

        Mites toi vero homma toimii? Oliko tulli laskenut valmiiksi paljonko pitää veroja maksaa vai pitääkö ne itse laskea? Eikös noista viinojen hinnoista pitäs saada vähentää viroon maksettu vero-osuus kun tietääkseni kahteen maahan ei tarvi veroja maksaa..


      • Ihan_itse
        tullionpeestä kirjoitti:

        Mites toi vero homma toimii? Oliko tulli laskenut valmiiksi paljonko pitää veroja maksaa vai pitääkö ne itse laskea? Eikös noista viinojen hinnoista pitäs saada vähentää viroon maksettu vero-osuus kun tietääkseni kahteen maahan ei tarvi veroja maksaa..

        Tullin laskuri laskee summan (löytyy netistä), mutta ei todellakaan palauttele sinulle Viron veroja. Viron tai Saksan valmisteverot voi hakea heiltä. Tuplaverotusta ei ole - sinun pitää vain ihan itse hakeaa palatus.


    • suosittelen______-

      tänään lähti paketti tulemaan :)

      Rizla Red 100KPL 1kpl
      Camel Filters Carton 1kpl
      Marlboro Red Carton 1kpl
      Rizla Savuke Filter 100KPL 4kpl
      Route 66 Original Red 55g 1kpl
      A. Le Coq Premium Export 5,2% 12kpl
      Saaremaa Tuulik IVA 5,2% 12kpl

      • voijäädätulliin

        Ei taida toimia valtion tulossa oleva tupakan verokorotuskaan näköjään. Tuo kuitenkin voi jäädä tulliin jos tulli sen huomaa. Sillä vain kartongin saa eu maista tuoda jos puuttuu suomenkieliset varoitustarrat.Nettitilauksella lienee samat säännöt. Alkoholin takavarikoiminen on kyseenalaista, koska viinahuuto on etämyyjiä. Tosin toki tämänkin voi tulkita tosin jollain pykälällä.


      • tilaus-

        ensiviikolla näkee jääkö tulliin :)


      • jepajepujee
        voijäädätulliin kirjoitti:

        Ei taida toimia valtion tulossa oleva tupakan verokorotuskaan näköjään. Tuo kuitenkin voi jäädä tulliin jos tulli sen huomaa. Sillä vain kartongin saa eu maista tuoda jos puuttuu suomenkieliset varoitustarrat.Nettitilauksella lienee samat säännöt. Alkoholin takavarikoiminen on kyseenalaista, koska viinahuuto on etämyyjiä. Tosin toki tämänkin voi tulkita tosin jollain pykälällä.

        Nuo jutut on ollu tiedossa jo pitkään. Netistä löytyy tupakkikauppoja ympäri EU;ta joista saa röökiä huomattavasti halvemmalla kuin Suomessa. Eivät ne niihin kirjeisiin sisältöä merkkaa ja kun EU-lähetys niin liikkuvat vapaasti. Ei vissiin huumekoiratkaan älähdä muutamasta savukkeesta, muutenhan ne juoksisivat tuolla tullissakin jokaisen perässä jolla on kartonki kassissa.

        Tuossa tilauksessa on nyt muutenkin niin vähän, että tuskin se mihkään jää, paitsi jos haluavat olla kusipäisiä pilkunnussijoita. Direktiivi sanoo, että 4kartonkia on ok.

        http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/carry/alcohol-tobacco-cash/index_fi.htm

        Saa nähdä miten jatkossa, kun tuo uusi typerä direktiivi tulee voimaan.


      • GoodLuck-_-
        voijäädätulliin kirjoitti:

        Ei taida toimia valtion tulossa oleva tupakan verokorotuskaan näköjään. Tuo kuitenkin voi jäädä tulliin jos tulli sen huomaa. Sillä vain kartongin saa eu maista tuoda jos puuttuu suomenkieliset varoitustarrat.Nettitilauksella lienee samat säännöt. Alkoholin takavarikoiminen on kyseenalaista, koska viinahuuto on etämyyjiä. Tosin toki tämänkin voi tulkita tosin jollain pykälällä.

        Pikemminkin se jää tulliin noiden oluiden osalta, jos 24 laatikkoa on.


      • GoodLuck-_-
        GoodLuck-_- kirjoitti:

        Pikemminkin se jää tulliin noiden oluiden osalta, jos 24 laatikkoa on.

        Tosin eipä se mikään hurja määrä ole. Lähinnä vaan tullivirkailijoiden kusipäisyyttä, jos tuollaisen olutmäärän takia johkin jää. Tosin siinä ole mitään järkeä, loppuhinnaksi tulee laatikolle sellainen hinta, että ennemmin ostaa lidlistä nobelaneria. Vaikka kuinka onkin nelosta ja törkeän kallista alkossa...


      • joshintaratkaisee
        GoodLuck-_- kirjoitti:

        Tosin eipä se mikään hurja määrä ole. Lähinnä vaan tullivirkailijoiden kusipäisyyttä, jos tuollaisen olutmäärän takia johkin jää. Tosin siinä ole mitään järkeä, loppuhinnaksi tulee laatikolle sellainen hinta, että ennemmin ostaa lidlistä nobelaneria. Vaikka kuinka onkin nelosta ja törkeän kallista alkossa...

        Aivan totta. Jos oluen maku ei ole merkitsevä tekijä niin kannattaa todellakin ostaa oluensa Lidlistä; litrahinta taitaa olla tällä hetkellä karvan yli 2€. Itse en halua sitä kuraa juoda, joten tilaan juomani netistä ja maksan hieman korkeamman hinnan. Onko järkee vai ei... itse kukin päättäköön osaltaan.


      • wwdwd
        joshintaratkaisee kirjoitti:

        Aivan totta. Jos oluen maku ei ole merkitsevä tekijä niin kannattaa todellakin ostaa oluensa Lidlistä; litrahinta taitaa olla tällä hetkellä karvan yli 2€. Itse en halua sitä kuraa juoda, joten tilaan juomani netistä ja maksan hieman korkeamman hinnan. Onko järkee vai ei... itse kukin päättäköön osaltaan.

        Nelos olut tulee ainakin huomattavasti halvemmaksi netistä tilaamalla kuin alkosta tai virosta hakemalla. Suomesta ei muualta saakkaan kuin alkosta.


      • korjaan
        wwdwd kirjoitti:

        Nelos olut tulee ainakin huomattavasti halvemmaksi netistä tilaamalla kuin alkosta tai virosta hakemalla. Suomesta ei muualta saakkaan kuin alkosta.

        siis neklos olut tulee huomattavasti halvemmaksi hakemalla tai tilaamalla virosta kun ostaisi alkosta. Tässä hintaero on ihan liina suuri samoin lonkussa. Ainakin mietojen juomien verotusta tulisi keventää ja sallia vapaaseen myynttin jo tämä vähentäisi viinarallia ja nettitilauksia.


      • tupakoimaton-on

        Miten tupakkaostokset liittyvät alkoholin tuontiin, joka on palstan nimi? Menkää Päihteisiin ja riippuvuuksiin.


    • tilausviina

      04.09.2015, 15:01 Sähköinen ennakkotieto vastaanotettu

      milloinhan mahtaa paketti olla helsingissä? vai onkohan jäänyt tulliin

      • janottaaa

        itelläkin ollut tuo sähköinen ennakkotieto vastaanotettu 03.09 saakka milloinhan on suomessa?


      • tulliin

        nyt kyllä pelottaa onkohan jäänyt :/


      • tilausviinaa

        viimellä saapunut helsinkiin ja lähtenyt :)

        09.09.2015, 09:35 Lähtenyt HELSINKI

        09.09.2015, 07:18 Vastaanotettu kuljetettavaksi HELSINKI


    • Hyväkauppa

      Tein perjantaina tilauksen, ehtiiköhän tulemaan vielä tällä viikolla? Nopeimmillaan edellinen tilaukseni tuli sunnuntaista perjantaihin

      • ehtiiii

        kyllä luulisi ehtivän


      • Hyväkauppa

        Seurannassa tilana on "On backorder (paid)"

        Mitähän tämä mahtaa tarkoittaa?


      • tilaus---

        tarkoitta ei ole kaikia tuotteita saatavilla vielä.


      • hyväkauppa

        Vaikuttaakohan se saapumiseen, eli saakohan vielä perjantaiksi.


      • tilaus-----

        kyllä se voi vaikuttaa jos tuotteita ei keretä saada


      • juomaaa

        mitä juomia tilasit ja miten paljon?

        itse tilasin saarenmaa tuulik 12kpl ja A. Le Coq Premium 12 kpl


      • hyväkauppa

        Tällä kertaa tilasin vain pari Leijona Viinaa ja Saaremaa Vodka-pulloa ja sitten niitä kympin laatikkoviinejä.

        Isoin tilaukseni on ollut:
        Jameson viski
        Russian Standard Platinium
        Jaloviina
        Stolichnaya
        ja pari halpaa viina-pulloa
        Laatikko-oluita en ole ehtinyt tilaamaan, ne tulee parhaiten pakun perässä, mutta väkevämpiä ei viitsi kokoajan kärrätä, joten tilailen noin kuukausittain pienen erän viinahuudosta.

        Viikonloppuna on kaverilla juhlat, ja ajattelin tuoda tuliaisiksi hieman juotavaa, joten olisi tärkeää saada nuo viinat perjantaiksi, tai joudun lähtemään ostoksille Alkon riistohinnoilla.


      • toivotaan

        toivotaan parasta että ehtisi perjantaiksi :)


      • jeejeejeee

        itselle pitäisi huomenna tulla juomat kotiin kun nyt on saapunut matkahuoltoon omalle paikkakunnalle :)


      • kannatan

        Niin, viinahuudossa pullo 40% vodkaa alle 8 euroa, kun Saaremaa on alkossa lähes 15 euroa. Toimituskuluineenkin tulee huomattavasti halvemmaksi tilata netistä, kuin käydä lähi-Alkossa.


    • tilausviinaaaaa

      hyvin tuli taas kaikki perille mitä tilasin äsken matkahuollon mies kantoi paketit sisälle :)

      • asiakasviinahuuto

        Kauanko tilaus kesti?


    • Hyväkauppa

      Vieläkään ei ole näkynyt muutoksia seurantatiedoissa, tuskin ehtii enää huomiseksi, joten toivotaan että tulisi edes alkuviikosta.

    • viinahuutoasiakas

      Ei ole 4. syyskuuta perjantaina tekemästäni tilauksesta kuulunut yhtään mitään, mikähän nyt on?

      • Hyväkauppa

        Kannattaakohan huolestua? En sitten tiedä, yleensä tilauksen olisi pitänyt tulla jo viime viikon keskiviikkona tai viimeistään perjantaina. Toivotaan, että maanantaina tulisi.


      • nopeaatoimintaa

        itsellä tulu 7 päivässä pohjois-karjalaan :)


      • laitaspostia
        Hyväkauppa kirjoitti:

        Kannattaakohan huolestua? En sitten tiedä, yleensä tilauksen olisi pitänyt tulla jo viime viikon keskiviikkona tai viimeistään perjantaina. Toivotaan, että maanantaina tulisi.

        Ootko laittanu viinahuudolle mitään sähköpostia?


      • viinahuutoasiakas

        Joo, itsellänikin on tullut aina viidessä arkipäivässä, eli sunnuntaina tilaus ja perjantaina nouto tai kotiin kanto.

        Nyt tuli kuitenkin ilmoitus, että tilaus on lähtenyt viinahuudon varastoilta etenemään, uskoakseni huomenna tai ainakin alkuviikolla saapuu Hesaan ja parhaimmillaan keskiviikkona tai loppuviikolla kannetaan kotiin.


      • viinahuutoasiakas

        Ja matkahuollon systeemi näyttää: Sähköinen ennakkotieto vastaanotettu, eli mahdollisesti jo laivassa.


      • Viinahuutoasiakas

        Tänään aamulla saapui Helsinkiin, nyt katsotaan miten huominen lakko vaikuttaa toimitukseen, eli joutuuko huomenna käymään Alkossa, vai Matkahuollossa :)


    • köyhimys

      Tilasin kolme koppaa karhua 3.9. eli siitä on jo melkein kolme viikkoa. Eivät vastaa sähköposteihin eikä mitään ole kuulunut tilauksesta. En pääse edes näkemään tilauksen statusta, koska tein tunnuksen viinahuudon sivulle vasta tilauksen jälkeen. Vittujen vittu että vituttaa.

      Mitä helvettiä tässä voi enää tehdä? Ei se mikään pieni raha ollut mikä kankkulan kaivoon lensi.

    • ihmeissään

      Mikähän nyt on ku viinahuudon nettisivut näyttää olevan alhaalla?

    • viinshuuto
    • ärsyyntynyt

      pari laatikkoo siideriä jäi toimituksesta puuttumaan, sähköpostia laitettu vaan eipä sieltä mitään oo kuulunu... tais mennä hukille niistä rahat... eipä tartte toiste tilata.

      • kannattaaa

      • hyväkauppa

        itse kun olen tilannut niin olen saanut aina kaikki mitä tilaankin :)


    • HyvinToimii

      pari laatikkoa tulla tupsahti matkahuollon kautta lähi Saleen 5 päivässä. Kaikinpuolin ok.

    • Viinitvirosta

      Tasan viikko ja tuotteet kotiovella. Kaikki tilatut hyvin pakattuna laatikoihin.

    • odottavanaikaonpitkä

      Viime lauantaina 14.11 lähti tilaus liikenteeseen, mutta matkahuollon seurannassa edelleen tilassa "Sähköinen ennakkotieto vastaanotettu". Saa nähdä, ehtiikö tällä viikolla perille.

      • odottavanaikaonpitkä

        Perille tuli tänään eli 20.11. 48 x Sandelsin pint-tölkit erinomaisesti pakattuna, paino n. 30kg. Ei mitään tullin lappusia mukana. Homma toimi hienosti!


    • juomahemmo

      Sähköinenennakkotieto ja seuranta koodi tuli viikko sitten sen jälkeen ei kuulunut mitään.paketilla painoa 96kg. Tämä neljä tilaus. Alkaa tuntua että kusettivat,kaikki jo maksettu.

      • juomamies

        paketti tullissa luultavasti. niin kuin omanikin


    • Hjuvahomma

      Toimii, juuri tuli viikossa siisti koskematon 20kg paketti matkahuoltoon.
      Isommista paketeista ei tietoa, voivat kiinnittää tullin huomion paremmin.

    • perunasäkki

      10 marraskuuta tilasin ja nyt tänään näky et paketti lähtenyt hesasta ja painoa tilauksella oli pikkusen yli 115 kiloa.. pikkusehan tuo suu napsais :)

    • juomahemmo

      No nyt tuli yksi laatikko paikalliseen Matkahuollon loput kolme laatikkoa matkalla jossain mut ei pääse hakemaan asun peräkylillä ja lennätin juoda litran kiljua kun ei ollut parempaa tarjolla.

    • Petrikok

      Ite tilasin viimeks alkokauppa.fi -istä kolme litran pullon Jamesonia, kuus punaviinia ja 20 litraa viinaa. Tullla rämähti viidessä päivässä Tampereelle

    • teeseitse2

      OT: Jos tulli/valtio tätä tuontiharrastusta alkaa rajoittamaan ankarasti, niin täytyy palata tuon fermennoinnin pariin. Itse tekemällä saa esim. erinomaista kotiolutta helposti aikaisesti. Eikä tarvitse maksaa alkoholiveroja Suomeen, eikä ulkomaille.

      • sittenSekinKielletään

        Kannatan! Silloin ne vasta veroja menettävätkin. Ja saattaa juoja saada juuri sellaista juomaa kuin haluaa, kun itse valmistaa.


    • jorppu

      Ei kannata saattaa viipyä ties kuinka pitkään ja sit ei kukaan vastaa mihinkään ja myös saatta puuttua tuotteita.
      Oon kaikki viimeiset tilaukset tehnyt alkokauppa.fi

    • AH36

      Ainoastaan vironviina.com on yhden koetilauksen verran kokemusta.Viikossa tuli,ei tullin lappuja.Saasnähdä miten muuttu/muttuuko?Kun tulli uhkaa alkavalla viikolla ilmoittaa kuinka se perii valmisteverot.

    • janoinenSankari

      23 päivä tuli, että sähköinen ennakkotieto vastaanotettu. Mitään ei ole tapahtunut sen jälkeen. Ei aiemmin ole tarvinut näin kauaa odotella.

    • juomaripoika

      Sielä on vissiin matkahuollossa paketti "kaaos", postin lakko vaikuttaa niin paljon.

    • mitennykyään

      Vieläkö joku on tilannut viinahuudosta? Onko tilaukset tuleet perille?

      • paraspaikka-

        olen tilannut ja on tulleet perille :)


      • tulitaas

        Samat sanat, tilasin marraskuun lopussa ja eilen kävin hakemassa paketin matkahuollosta.


    • juomahemmo

      Milloin ne kielsivät tämän vieläkö voi ensi vuonna tilata.

    • vieläkötulee

      Onko porukka uskaltanut vielä tilata ja onko tulleet perille??

    • Maksaja_tiedossa

      Taitaa olla aika hiljaista - Sivulla todetaan:
      "Veroja on maksettava tilaajan kotimaan lainsäädännön mukaan, jos asuinmaa vaatii sitä. " Suomi vaatii. Eli tulli saa takavarioida ostokset jos epäilee, että veroja ei ole maksettu tai tarkoitusta maksaa. Jos tarkkoja ollaan vero pitäisi maksaa etukäteen ennen tilausta tai viimeistään 1-4 päivää saapumisesta.

      • egegegeg

        Kuitenkin järjestävät kukljetuksen joten verovastuu on heillä vaikka muuta väittävät.


      • Roskiin_kaikki
        egegegeg kirjoitti:

        Kuitenkin järjestävät kukljetuksen joten verovastuu on heillä vaikka muuta väittävät.

        Höpö höpö - jos veroja ei ole maksettu, tulli voi takavarioida lähetykset ja hävittää ne. Verovastuu ja veron maksaminen ovat hieman eri asiat....


    • Mailis_22
    • juomahemmo

      Siis vielä uskaltaa tilata viinaa kunnolla on laitettava tilaus sisään pitää tilata sen verran et riittää kevääseen asti käyn sitten itse rekalla hakemassa kuorman tallinasta kesäksi.

    • 876---------34-a

      Edistää raittiutta kun alkoholiostoille on vähimmäismäärät. Näin ajateltiin 1800-luvulla, kun viinaa ei saanut myydä kuin isoissa pulloissa, ettei vähät rahat menisi viinaan.

      Tämä tuli mieleeni, kun luin kyseisen liikkeen usein esitettyjä kysymyksiä, jossa oli seuraavaa:

      Mitä varten olette säätäneet nettikaupalle vähittäis-määrät?

      Vähittäis-määrät takaavat asiakkaalle kuljetuskustannuksien jälkeenkin vielä
      huomattavan rahallisen hyödyn.

      Ajatellaan siis asiakkaan parasta, ja jopa tiedetään kuljetuskustannusten olevan suuria, vaikka ei osallistuta kuljetukseen.

    • Pizzaetsivä-evp

      Kyllä. Ensimmäistä kertaa olin asialla ja tilasin varovasti 30 kg (rahtimaksun) puitteissa jäykempää olutta ja jämäkiloja täyttämään pakettiin tosi jäykkää ja napsua. TASAN viikko tilauksesta ja tänään sai noutaa paketin lähinoutopisteestä. Moitteetonta toimintaa, 10 arvosana kaupalle!

    • tyytyväinenasiakas

      Tulee hyvin perille, kunhan ei eurolavaa tilaa!

    • TheJR

      Tuli myös täällä ensimmäinen tilaus perille ongelmitta. Toimitus 8pv:ssä. Olisipa vaan osannut tilata täältä jo vuosia sitten juomat! :P

      • huol1staja

        Tilasin 24.01.2016---- ei ole pakettia vielä näkynyt. pitäälö jo huolestua? Ei ollut hirveen iso toimitus.


      • TheJR

        Kai on tullut edes seurantakoodia?


    • Tieto_ja_taito

      "Veroja on maksettava tilaajan kotimaan lainsäädännön mukaan, jos asuinmaa vaatii sitä." - näin lukee kauppiaan sivuilla. Eli tullilla on kaikki mahdollisuudet takavarioida juomat jos et maksa veroja - myyjä ei niitä maksa. Tehkään niin kuin haluatte, mutta älkää turhaan ulvoko, en mää tienny, kyllä tiesit.

      • eiasiakkaanverovastuu

        Viinahuudossa ostaja ei järjestä kuljetusta, joten viinahuudosta tilaaminen ei ole mitään etäostoa.

        tullin sivuilta: Kuljetus katsotaan myyjän järjestämäksi esimerkiksi silloin, kun myyjä ohjaa Internet-sivuillaan tilauksen yhteydessä asiakkaita käyttämään tiettyjä kuljetusliikkeitä tai jotenkin muuten osallistuu kuljetusta koskeviin järjestelyihin Juuri näin tekee viinahuuto.


      • usko_huviksesi
        eiasiakkaanverovastuu kirjoitti:

        Viinahuudossa ostaja ei järjestä kuljetusta, joten viinahuudosta tilaaminen ei ole mitään etäostoa.

        tullin sivuilta: Kuljetus katsotaan myyjän järjestämäksi esimerkiksi silloin, kun myyjä ohjaa Internet-sivuillaan tilauksen yhteydessä asiakkaita käyttämään tiettyjä kuljetusliikkeitä tai jotenkin muuten osallistuu kuljetusta koskeviin järjestelyihin Juuri näin tekee viinahuuto.

        Tilauksella ei ole mitään tekemistä verovapauden kanssa. Etämyyntiä voi harjoittaa vain yrittäjä joka maksaa valmisteverot Suomeen - kuljetus tulee sen jälkeen.
        Jos yrittäjä ei maksa veroja - kyseessä ei ole etämyyjä - myyjä myös itse kehoittaa maksamaan verot.....

        Takavariointi on mahdollista, laki on näin säädetty 2015.


      • husko_uviksesi
        usko_huviksesi kirjoitti:

        Tilauksella ei ole mitään tekemistä verovapauden kanssa. Etämyyntiä voi harjoittaa vain yrittäjä joka maksaa valmisteverot Suomeen - kuljetus tulee sen jälkeen.
        Jos yrittäjä ei maksa veroja - kyseessä ei ole etämyyjä - myyjä myös itse kehoittaa maksamaan verot.....

        Takavariointi on mahdollista, laki on näin säädetty 2015.

        Lässynlässyn!, Se on etämyyntiä, jos myyjä lähettää tavaran ja silloin ei asiakas ole verovastuussa. Muutenkin saisi riittää, oli sitten etäosto tai etämyynti, että verot maksetaan lähtömaahan varsinkin EU:ssa.


      • Käväräs
        husko_uviksesi kirjoitti:

        Lässynlässyn!, Se on etämyyntiä, jos myyjä lähettää tavaran ja silloin ei asiakas ole verovastuussa. Muutenkin saisi riittää, oli sitten etäosto tai etämyynti, että verot maksetaan lähtömaahan varsinkin EU:ssa.

        Lässyn-lääsyt ihan itsellesi. Jos ei halua maksaa veroja se on oma juttunsa. Mutta tässä ei ole kyse haluamisesta vaan siitä, että olet verovelvollinen jos tilaat sellaiselta myyjältä joka ei ole etämyyjä - etämyyjä maksaa verot.
        Saisi, pitäisi, haluaisi - juu varmaan moni muukin, nyt mennään tällä lainsäädännöllä ja kun se muuttuu sitten muutetaan tapoja.

        Maksat tai et, mutta on aivan turha esitää pelleä ja selittää, että ei tarvitse maksaa - tottahan toki tarvitsee. Myyjäkin valistaa sinua siitä. Tosin myyjä toimii jo lähtökohtaisesti väärin - mutta se on toinen asia.


      • seläkvi
        Käväräs kirjoitti:

        Lässyn-lääsyt ihan itsellesi. Jos ei halua maksaa veroja se on oma juttunsa. Mutta tässä ei ole kyse haluamisesta vaan siitä, että olet verovelvollinen jos tilaat sellaiselta myyjältä joka ei ole etämyyjä - etämyyjä maksaa verot.
        Saisi, pitäisi, haluaisi - juu varmaan moni muukin, nyt mennään tällä lainsäädännöllä ja kun se muuttuu sitten muutetaan tapoja.

        Maksat tai et, mutta on aivan turha esitää pelleä ja selittää, että ei tarvitse maksaa - tottahan toki tarvitsee. Myyjäkin valistaa sinua siitä. Tosin myyjä toimii jo lähtökohtaisesti väärin - mutta se on toinen asia.

        Lopeta jo tuo verolässytys. Minulle tuli kyllä ne jo selväksi ja varmasti kaikille muillekin. Haen jatkossa virosta itse omaan käyttäöön. Suomen kannataisi vaan laskea veroa viron tasolle, mutta ei. ei sitten millään. Senjälkeen kukaan ei tilaa netistä tai hae virosta


      • seläkvi

        mINÄ kusen tullimiesten kahviin kun lässyttävät kuin ruotsalaishomot.
        Veressäni on sen verran pisseä, että saavat halvat humalat siten kahvistaan kun kaasuttelen tieheni. Sitten tullikopissa haisee ehta paska ja kusispäät siemeilevat kustani.
        Ripulini sotkee ikkunat, joten phähähä


      • Jille
        seläkvi kirjoitti:

        mINÄ kusen tullimiesten kahviin kun lässyttävät kuin ruotsalaishomot.
        Veressäni on sen verran pisseä, että saavat halvat humalat siten kahvistaan kun kaasuttelen tieheni. Sitten tullikopissa haisee ehta paska ja kusispäät siemeilevat kustani.
        Ripulini sotkee ikkunat, joten phähähä

        Hyvin on sana hallussa, vielä kun osaisi kirjoittaa...
        Viina ei sovi kaikille ja niille joille se sopii, se maksaa liikaa....jos näitä juttuja jotenkin haluaa tulkita.

        Se mitä pitäisi tehdä on kokonaan toinen juttu. Itse tilaan ja nautin juomistani, niitä eivät tullin hemmot takavarikoi - koska verot on maksettu....


      • pippelihyppeli
        Käväräs kirjoitti:

        Lässyn-lääsyt ihan itsellesi. Jos ei halua maksaa veroja se on oma juttunsa. Mutta tässä ei ole kyse haluamisesta vaan siitä, että olet verovelvollinen jos tilaat sellaiselta myyjältä joka ei ole etämyyjä - etämyyjä maksaa verot.
        Saisi, pitäisi, haluaisi - juu varmaan moni muukin, nyt mennään tällä lainsäädännöllä ja kun se muuttuu sitten muutetaan tapoja.

        Maksat tai et, mutta on aivan turha esitää pelleä ja selittää, että ei tarvitse maksaa - tottahan toki tarvitsee. Myyjäkin valistaa sinua siitä. Tosin myyjä toimii jo lähtökohtaisesti väärin - mutta se on toinen asia.

        Joku verotrolli se jaksaa vaan jankkaa. :D

        Ei tulli takavarikoi pikkutilauksia jotka myyjä lähettää ja asiakkaan ei tarvitse veroja maksella, jos myyjä on tuotteet lähettänyt toisesta EU-jäsenvaltiosta. Vielä on paljon myyjiä jotka Suomeen lähettää, bookmarkseista löytyy tällähetkellä 23 kauppaa. Saa nähdä kun tulli tarpeeksi niitä kiusannut, jääkö Suomeen lähettäminen sitten pois...


      • pippelihyppeli
        pippelihyppeli kirjoitti:

        Joku verotrolli se jaksaa vaan jankkaa. :D

        Ei tulli takavarikoi pikkutilauksia jotka myyjä lähettää ja asiakkaan ei tarvitse veroja maksella, jos myyjä on tuotteet lähettänyt toisesta EU-jäsenvaltiosta. Vielä on paljon myyjiä jotka Suomeen lähettää, bookmarkseista löytyy tällähetkellä 23 kauppaa. Saa nähdä kun tulli tarpeeksi niitä kiusannut, jääkö Suomeen lähettäminen sitten pois...

        Tuotteet veroineen ja toimitus on maksettu lähtömaahan ja sillä hyvä. Kahta kertaa en ala veroja maksamaan ja minua ei edes kiinnosta hoitaako myyjä Suomeen jotain hölynpölyveroja.
        Mitään verojuttuja ala Suomeen hoitamaan ja Saksan veroja ala takas hakemaan kun saa sopivan halvalla suoraan tilattua. ;)


    • tilaaja

      viinahuutoon on tullut klarna maksu vaihto ehto

    • hekjhkldjhdklökds

      kaikki tuli perille loistavasti. 6 päivän toimitus ajalla

    • KalerveKooKorkki

      Ei muuta kuin rohkeasti tilauksia menemään. Tänään tuli 63 kg viiniä, likööriä ja muuta. Tulli oli avannut lähetyksen, mutta eivät edes jaksaneet tervehdys-lappua laittaa.

      Mitä enemmän näitä tilataan, sitä vähemmän tullilla on resursseja näitä laatikoita tarkastaa. Kun saadaan tarpeeksi tilauksia, niin alkoholiverotusta on pakko tarkastella uudestaan. Tämä on juuri tällaista hyvänlaista kansalaistottelemattomuutta.

      Toki kun näitä tilaa paljon, niin tulee myös juotua enemmän. Kansantaloudellisesti olisikin varmaan järkevämpää alentaa veroja, niin tulisi sitten aina lähikaupasta ostettua sen verran kun haluaa juoda. Ylijuonti vähenisi. Ja kyllä... alkoholit pitäisi olla lähikaupassa. Alko voi säilyä pelkästään alkoholiin erikoistuvana liikeketjuna, josta saa hyvää palvelua sitä haluavat.

      Kyllähän tässä muuten on ollut viimeaikoina jo vakavaa puhetta oluen 4,7%:n rajan poistamisesta. Se on jo yksi hyvä askel. Aika moni tilaa olutta ulkomailta, mutta tämä liike jo toisi osan tuloista suomalaisille yrityksille.

      • Valmedar

        Viinan pitää virrata rajan yli!


    • viinahuutoasiakas

      miten pitkään kestää nykyisin tilauksen käsittely viinahuudossa?

      • Pizzaetsivä-evp

        Tilaus 23.2. Toimitus 25.2. Paketti Oulussa lähinoutopisteessä 1.3. Homma toimii erinomaisesti ja vaivattomasti. Ja säästöä jokainen huurteinen ja tömpsy. ;-)


    • JN-Tampere

      Hyvin toimii. 7 kpl 30kg lastia vuodessa nyt tilattu. Tyypillinen toimitusaika 5-7 arkipäivää. Kerran meni 14vrk kun taas yksi lasti tuli kolmessa päivässä? Jo yhden olutkopan tilaaminen postimaksuineen on kannattavampaa, kun ostaa 48€ koppa alkosta.

      • tktkttktk

        Joo tuo suomen olutvertus on iham pielessä. ei ruotsissakaan veroteta oluesta näin paljoa.


    • hrt25

      tikatuista ja maksetuista tuotteista osa jäi tulematta. asiakaspalvelu ei vastaa yhteydenottoihin. onko muilla vastaavia kokemuksia ja asian korjaamiseeksi hyviä keinoja tiedossa

      • hyvintoimii

        itse olen aina saanut kaikki tilaamani tuotteet :)


      • hyvintoimii

        Mutten enää nyt saa :( VITUN TULLI


      • hyvintoimii

        "TIKATUISTa", tullissako ne juovat tyhjiksi?


    • uskalias4

      mitä tulli teki? tohtiiko tilata.

      • PARAS-PAIKKA

        ei tulli tee mitään kaikki tuotteet tulee aina :)


      • tupakka-ei-ole-alkoholia

        miksi viinakauppa myy tupakkaa?


    • ullanpas4

      Käsittääkseni kyseessä on etämyynti viinahuudon suhteen ja yksityisellä asiakkalla ei ole verovelvollisuutta kyseisten tuotteiden suhteen, koska kyseessä eu maasta toiseen tapahtuva etäkauppa jossa jo on vero maksettu toiseen eu maahan.

      • Pertti_AlaKarppi

        Täysin puuta-heinää. Etämyynti edellyttää sitä, että myyjä oikeasti maksaa verot suomeen - jos ei maksa kyseessä ei ole etämyynti ja silloin ostaja on verovelvollinen. Aika monesti myyjä toteaa sivuillaan - ostajan maan verovelvollisuudesta vastaa ostaja - ei myyjä.

        Tämän myyjän sivulla lukee ""Veroja on maksettava tilaajan kotimaan lainsäädännön mukaan, jos asuinmaa vaatii sitä." Vetäkää sitä johtopäätökset, ihan itse,


      • 3gg333g
        Pertti_AlaKarppi kirjoitti:

        Täysin puuta-heinää. Etämyynti edellyttää sitä, että myyjä oikeasti maksaa verot suomeen - jos ei maksa kyseessä ei ole etämyynti ja silloin ostaja on verovelvollinen. Aika monesti myyjä toteaa sivuillaan - ostajan maan verovelvollisuudesta vastaa ostaja - ei myyjä.

        Tämän myyjän sivulla lukee ""Veroja on maksettava tilaajan kotimaan lainsäädännön mukaan, jos asuinmaa vaatii sitä." Vetäkää sitä johtopäätökset, ihan itse,

        Jaahas verojen maksun muistuttaja tuli taas kommentoimaan. Sinua ei olekkaan vähään aikaan näkynyt. Minä ole taas se joka haluaa suomen alkoholipolittaakaan ja verotukseen muutosta. Kovasti siellä jotkut yrittää. Saa näädä onnistuuko. Puska puskee kovasti vastaan.


      • Maksat_tai_et
        3gg333g kirjoitti:

        Jaahas verojen maksun muistuttaja tuli taas kommentoimaan. Sinua ei olekkaan vähään aikaan näkynyt. Minä ole taas se joka haluaa suomen alkoholipolittaakaan ja verotukseen muutosta. Kovasti siellä jotkut yrittää. Saa näädä onnistuuko. Puska puskee kovasti vastaan.

        Ikävistä asioista on ikävä muistutta - pakkohan sen on kun tälläkin palstalla muutamat valopäät levittelevät ihan mitä sattuuu "tietoa".

        Minä haluan vain se, että ostaja tietää vastuunsa ja voi osta myös sellaiselta kauppiaalta joka on oikeasti etämyyjä eikä vain olevinaan. Muuten voi tulla ikävä yllätys. Itse tilasin perjantaina ja tuote tulee verot maksettuna tiistaina... että silleen. Tähän ei Puskan puskemiset vaikuta mitään.

        PS on sen verran huonossa jamassa, että jotain "hyviäkin" uutisia on annettava kansalle - ja se hyvä uutinen tulee koskemaan mm oluita. Tästä huolimatta PS tulee jatkamaan konttaustaan kokoomukset ja kepun varjossa kilttinä apupuolueena.


    • MissähänLymyävät

      Kolmas tilaus Viinahuudosta. Ensimmäisella kertaa tilauksen saaminen kesti n. 3 viikkoa, toisella kertaa viikon. Ja nyt kolmannella kertaa.. Tilaus tehty 29.3 ja 1.3 tuli viesti, että tilaus lähtenyt matkaan. Samalla kertaa sain myös lähetystunnuksen, (matkahuollon linkin) mutta mitään muuta ei ole kuulunut.

      Nyt on siis kuukausi kulunut. Tilaus oli alle 200 euroa, eli ei mikään iso edes.

      • MissähänLymyävät

        Korjataan hieman, tilaus siis tehty karkauspäivänä 29.2 ja 1.3 tuli ilmoitus, että paketti on lähtenyt matkaan, seurantatunnus.


    • odottelen44

      oletko saanut pakettia tai tullilta tiedotetta ja tohtiiko viinahuudosta tilata.

      • MissähänLymyävät

        Ei ole tullut uutta infoa Viinahuudosta, eikä tullistakaan ole kuulunut yhtään mitään. Paketin seurantatunnuksella ei tule mitään informaatiota. Eli eipä tässä voi muuta kuin odottaa. En ainakaan kovin suuria määriä tilaisi ja sittenkin luottokortilla.


    • hyvintoimii

      tännän saapui itselle viinahuudosta 400euron tilaus. kaikki mitä tilasin saapui kuudessa päivässä :)

      • MissähänLymyävät

        Tilauksen tila on ollut Shipped alusta lähtien, mutta matkahuollon sivuilla lukee vain: "Lähetystietoja ei ole saatavilla".

        Mutta ihan hyvä kuulla, että tilaukset on toimitettu siellä.. Ehkä se pieni paketti löytää perille tännekin..


      • näinkävi

        sama täällä,ootellu jo pari viikkoa,taitaa olla rahat pois tilausta ei toimiteta liike tämä,äläkää tilatko.


    • öqewhf

      oli ongelmia puuttuvien tuotteiden kanssa, sain avun Euroopan Kuluttajakeskuksen Helsingin konttorilta joka välitti ongelmani viron toimistolle. Puuttuvien tuotteiden osalta palauttivat rahat pari päivää tämän jälkeen

    • lonkkua

      Eka tilaus tuli 5 päivässä. Kuljetuksessa luki joskus päivällä ja illasta oli saapunu helsinkiin. Nyt uus tilaus, eilen luki kuljetuksessa, mut toistaseks ei saatavana muuta tietoa. Jännityksellä saa nyt ootella miten käy.

      • lonkkua

        Nonii paketti ollu aamusta hesassa. Eli voi vielä tänpäivän aikana päästä perille. 13 päivä tein tilausen et pyöreesti viikko meni tälläkertaa. Ei huono ollenkaan. 2 tilausta ja tyytyväinen pittää olla :) Toki Vielä ootella et paketissa kaikki mitä pittääki.


      • lonkkua

        Paketti perillä. Tosin limelonkun tilalle tuli greippiä ja aidon 40% minttuviinan tilalle 35% koskenkorvaminttua. Liekö ollu loppuneet ja laitto noi tilalle.


    • Vappujuomat

      Ti 26,4 tilaus, paketti eilen 28,4 perillä :) 2 päivässä! :) Johtukohan vapusta, et laitto nopeesti matkaan ettei mene vappu pilalle :D

      • efeefe

        ja verojahan et tietenkään maksanut. No ei tarvinutkaan sillä et tilannut etämyyntinä..


      • 545h45h45h45h45h
        efeefe kirjoitti:

        ja verojahan et tietenkään maksanut. No ei tarvinutkaan sillä et tilannut etämyyntinä..

        siis tarkoitin tietenkin etäostona.


      • sepisusi
        efeefe kirjoitti:

        ja verojahan et tietenkään maksanut. No ei tarvinutkaan sillä et tilannut etämyyntinä..

        Eikä kannata maksaa, ei minultakaan ole mennyt koskaan veroja. Vaikka on tulli jonkun paketin avannut, niin eipä ole ollut mitään vailla. Tilaukset kun pitää kohtuu kokoisina, niin ei tulli puutu niihin. Näköjään.


    • Maalaismuori

      Tein tällä viikolla ensimmäisen nettitilauksen Viinahuutoon ja asiallisesti olen saanut kaikki tunnukset. Katsotaan miten toimii ja ilmoittelen tänne sitten.
      Palvelu jos toimii noin kuten moni on kirjoittanut, niin hyvä juttu.

    • Suomalaisetojuntteja

      Menkää köyhät kaupasta ostamaan. ''Jee tienasin juuri 10 euroa ja odotin 3kk juomiani'' Voi vitun juntit saatana.

      • junttila

        Vosin suomastakin ostaa, mutta kun täällä ei juntit osaa tehdä järkevää verotusta eikä voi purkaa monopoleja niin rahat ja verot karkaa viroon. Säästö on kyllä suurempi ja juomat saa viikossa. Haen kyllä nykyään itse virosta niin ei tarvi vahingossakaan maksaa mitään veroja.


      • Antti-julkkis

        Mutta jos kaupasta ei saa sitä, mitä ostaja haluaa, niin silloin tilataan muualta. Kaikkia kun ei kiinnosta vain se alkoholi, vaan myös maku ja laatu. Monopolin murtuminen ei välttämättä tarkoittaisi valikoimien paranemista. Samaa bulkkia myisi entistä useampi, todennäköisesti.


    • Saku-Tume

      Olen tilannut 3 kertaa ja kaikki mennyt hyvin. Tuotteet tullu viikossa täysimääräisinä.

    • vakioasiakas

      viinahuuto minusta paras paikka. viimeksi tilasin 108 laatikkoa alecog olutta. :) tilauksen paino kun ylittää yli 900kg on toimitus ilmainen :)

    • miten_on

      Vieläkö alkoholitilaukset menee tullista muka läpi? Eikös niiden pitänyt jo loppua?

      • vakioasiakas

        vielä menee läpi. olen useamman kerran tilannut viinahuudosta :)


    • odottaaolutta

      tilasin viinahuudosta tasan viikkositten 8 laatikkoa olutta. mutta tilaus ei ole vieläkään lähtenyt. miten pitkään kestää yleensä että tilaus pakataan ja lähetetään viinahuudon varastolta?

      • lonkkua

        Mä oon 2kk sisällä tilannu 4x. Nopein tuli 2 päivässä pisimmillään menny viikko, muut siihen väliin. Nyt tein ma tilauksen et olis juomat suomen finaali peliin. Mut ei tainnu keretä, ku ei ol viekää lähteny matkaan :( Eli tuli kuiva finaali :( Voi kyllä johtua MM-kisoista et on jotain ruuhkaa ym siellä...


      • mmkisajuomaa

        itsekin tilasin että olisi juomat finaaliksi. mutta ei ole lähtenyt tulemaan :(


      • NiiltäSaaKysyäAsiaa

        Mulla kun ei paketti lähteny 5 vrk tilauksesta tulemaan niin pistin sähköpostia myyjälle. Jo samana iltana tuli ilmoitus että tilaus on lähtenyt.


      • lonkkua

        No kaupasta sitte vaan olutta..ja jättää juomat juhannukseks :) Jos säilyy sinne asti :)...Tossa tovi sitte tullu viesti [Viinahuuto.com] Paketti on lähetetty :) Ehtinnee huomiseks :) Eli kosteissa tunnelmissa menee finaali :)


      • mmkisajuomaa

        omakin paketti lähti tänään liikkeelle :)


    • ddr636

      Toimiko se enää ollenkaan?

    • Pasknmöivät

      Ite tein tilauksen 27.4 Ja tilasin aimo satsin tavaraa. nyt 20.5 eikä ole tullut perille. Olen laittanut n.12 viestiä asiakaspalveluun ja eivät vastaa kun kyselen tilauksesta. Sain seuranta koodin jolla löysyin tilauksen tiedot tai siis sen mitä siitä irti sai. Ovat rekisteröineet paketin virossa mutta ei ole koskaan lähtenyt liikkeelle. Olen saanut yhden viestin asiakaspalvelusta ja sanoivat että odottavat matkahuollolta tietoja koska se on niillä, mutta kun ei ole. Soitin matkahuotoon heiltä ilmoitettiin että ei ole tulossa paketin pakettia sillä tunnuksella eikä minun nimelläkään. Rahaa meni aika reilusti nyt ns ala viemäristä. EN suosittele kenellekkään kyllä palvelua tai jos on paalua päällä niin antaa mennä. Nyt kuitenkin vit*ttaa ankarasti. Esti posilla luki vastaanottajan nimi ja että paketti rekisteröity. Kaippa se on tuuri peliä miten tän kans käy, rahoja ei takasi ole tulemassa.

      • viinahuutoasiakas

        miten ison tilauksen teit?


    • eityytyä

      Ihan sama ongelma. Aikaisemmin meni viikko, mutta nyt olen odottanut jo 4 viikoa. Ei haluaa jatkaa noin. Mikä se alternatiivi vois olla? Eräs ystävää ostaa jatkuvasti mydrink.ee sijalta. Tai pitää matkustaa Latviaan?

      • viinakuiskaus

        > Eräs ystävää ostaa jatkuvasti
        Kuulostaa treffipalvelulta. Ostetut ystävät eivät ole oikeita ystäviä.


    • VaiEttäEityytyä

      Tuossa edellisessä on lähes joka lauseessa joku ilmaisu, jota suomalainen ei käyttäisi, tai sitten kirjoitusvirhe. Niin on tiukkaa kilpailu eestin pojilla, että tämä palstakin on otettu lyömäaseeksi.

    • aimonivaska

      vieläkö toimii laitoin 25.5 tilauksen ja toistaiseksi vielä hiljaista. onko tuoreita kokemuksia

      • Arskat

        Minä tilasin 21.5 ja vielä ei oo kuulunu mitään.Ei vastata mihinkään vieteihin.


      • toimiiii

        itsellä kesti viimeksi vähän yli viikko ennenkuin tavarat lähti tulemaan


      • viinaavirosta

        Minullakin on laitettu tilaus sisään 25.5. Ennen, kun olen tilannut niin sunnuntaina laitettu tilaus on tullut seuraavan viikon perjantaina, eli viidessä arkipäivässä. Entäköhän nyt?


      • lonkkua

        Tänään lähti tilaus juhannusjuomille. Eli tää olis 6 tilaus. Viikko kestäny pisimmillään. Nyt ootellaan miten käy. Tosin nyt ei niin kiire, muuten menee juomat pian ennen juhannusta :D


      • aimonivaska

        Päivitystä: 25.5 tilaus ja tänään 1.6 tuli tietoa, että lähetys lähtenyt tulemaan...sitä odotellessa


      • viinaavirosta

        Minunkin tilaukseni on lähtenyt tulemaan ja Matkahuollon seurannan mukaan se on jo lähtenyt Helsingistä. Tilaus tehty siis 25.5.


    • aimonivaska

      päivitystä: tilaus 25.5 ja tänään 1.6 lähtenyt tilaus tulemaan.....

    • aimonivaska

      Päivitystä: 25.5 tilaus ja tänään 1.6 tuli tietoa, että tilaus lähtenyt tulemaan...

      • btbtbtb

        Ilmeisesti ruuhkaa siksi tilaukset eivät tule ajoissa, mutta tää ja mydrink onkin enää ainoita paoikkoja josta voi tilata. Muut ovat lopettaneet toimitukset suomeen.


      • viinaavirosta

        Tänäpä saatiin sitten viinahuudosta taas pari litraa tuota Saaremaata. Tilaus tehty 25.5. Hyvin toimii. Ja paljon halvempaa kuin Alkossa.


      • lonkkua

        Tänään tuli S-postiin ilmotus että lähtenyt matkaan :) Eli siihen viikon pintaan menee tälläkertaa et paketti on perillä :) Tilaus oli siis 1.6


      • lonkkua

        Ilmesesti Bussivuoroja lopetettu ku kesä. Aamusta ollu hesassa, mut ei ol sieltä vieläkään lähteny. Normaalisti ennen 10 lähteny jo liikkeelle sieltä. No eipä tolla hengen hätä ol. Tietää nyt ainaki et on tulossa :)


      • lonkkua
        lonkkua kirjoitti:

        Ilmesesti Bussivuoroja lopetettu ku kesä. Aamusta ollu hesassa, mut ei ol sieltä vieläkään lähteny. Normaalisti ennen 10 lähteny jo liikkeelle sieltä. No eipä tolla hengen hätä ol. Tietää nyt ainaki et on tulossa :)

        Oli se eilen matkahuoltoon päässy. Mut klo 17.00 meni kiinni. Aamusta tuli ilmotus heti 8 jälkeen ku aukes. Tasan viikon kesti tämä tilaus. Eli sieltä pisimmästä päästä :) Ei voi valittaa :) Nyt olis jussiks 3 laatikkoa lonkkua, ja pari pottua vähän väkevämpää tavaraa :)


    • Katkolle_koko_lössi

      Ei nuo huutosuolet tarvitte enää yhtää tippa lisää viinaa.

    • Ensimmäinenkerta

      Eilen laitoin tilauksen vetämään, samantien tuli sähköpostiin tilausvahvistus. Toivotaan että tänään lähtisi suomea kohti sillä paketti on vain 15 kiloa. Eipä siellä ole kuin 4,5litraa lonkeroa ja kuutisen litraa väkevämpiä mutta olisihan ne hieno juhannukseksi saada.

    • 1808

      Tilaus laitettu 6.6.2016 ja vieläkään ei ole saapunut eikä seurantakoodia näy sähköpostissa,onko normaalia.Tilauksessavain 2lt

      • Tapparar

        Itse tilasin viikonloppuna ja ja eilen tuli seurantakoodit paketeille. Laittaisin viestiä...


    • Ensimmäinenkerta

      Maanantaina 13.6 tilattu, vieläkään ei ole tullut seurantakoodia saati mitään informaatiota. Pitäisikö ottaa jo yhteyttä?

      • Juhannusjuomaa

        Tilasin 11.6 ja tänään 17.6 tuli seurantakoodi... Jospa tulis juhannukseen mennessä :D


      • lonkkua
        Juhannusjuomaa kirjoitti:

        Tilasin 11.6 ja tänään 17.6 tuli seurantakoodi... Jospa tulis juhannukseen mennessä :D

        Hyvä homma. Ite perkele menin juomaan juhannusjuomat. 3 lootaa oli 2 lime laatikkoa ja yks aito ja originaali pastillishot 0,5l ja minttu 0,5l. Tänään tein uuden tilauksen, mut tuskin ehtii jussiks tuleen :(


    • luotettavatosiaan

      on joo,rahat meni,tilausta ei tullut,älkää tilatko viinahuuto.comista,

      • Joooi

        Tilasit eilen? :D jospa vaan sitä kärsivällisyyttä tai alkoon hakemaan.


    • prgle16

      tilasin kolme viikkoa sitten eikä ole tullut mitään, maksu kyllä meni
      menen mielummin Alkoon ja maksan hieman enemmän kuin tuen vironvinonaamaryöstäjiä

      • sepisusi

        Tilaa Saksasta, niin tulee perille.


    • Huijattujanoinen

      Vittumainen firma. Tilasin Juhannusjuomat hyvissä ajoin kesäkuun alussa. Tuli viesti, että tavara on lähetetty, mutta ei se ole tullut perille. Aikaa mennyt jo pari viikkoa ilmoituksesta. Eivät vastaa sähköposti viesteihin. Huijari piilaaki.

    • Kiinnostaisi

      Onko jollekin tullut perille asti juomat?

      • Juhannusjuomaa

        Huhhuh et meni täpärälle, tänään tuli juomat :) yht. 8 laatikkoa olutta ja lonkkua, paino 75kg. Jussi pelastettu!


    • lonkkua

      Mulle nyt ei ehtiny tulemaan, eli ekaa kertaa meni nyt se yli viikko ja sopivasti ennen juhannusta :( Vappujuomathan tuli 3 päivässä. Ei olis pitäny juua niitä ennen juhannusta. No on mulla vajaa loota vielä lonkkua. Hakia kaupasta lissää ja alkossa pyörähtää.. Jos sitte synttäri juomiks kerkeis ne tuleen :)

    • huijausta

      kuukaus tässä ootellu millon tulis lähetys........eli älkäätten ostako tuolta viinahuudosta mitään,rahat menee mut lähetys ei saavu koskaan

      • tarkkailevaVanhastaan

        Ahaa, yritit siis tästäkin kaupasta kuten tuosta toisesta. Erikoista, että kumpikaan ei toimi. Olisiko niille tullut brexitti?


    • Kaek_ommoo

      Ite juon pelekkätä kilijuva sätkät kiärin ite omakasvattamista kessuloesta.

      • kovvoo_hommoo

        Kessu kasvaakseen vaatii valoa ja lämpöä.


    • lonkkua

      Eilen lähteny paketti, mut ei näy viel sähköstä ennakko ilmotusta, en tiiä kuin.

    • hidasta

      tännään saapui suomeen viinahuudon paketti, kaksiviikkoa siinä meni

    • lonkkua

      En tiiä mikä nyt kestää..Ekakerta ku tuntuu kestävän. 2 viikkoa nyt tilauksesta jo. Sähkönen ennakkoilmotuski tuli ti. Yleensä smanapäivänä ollu jo hesassa ku tullu se sähkönen ilmotus.

    • 33g3gg3

      Joo ennen sai viikossa, mutta nyt menee se kaksi viikkoa. Veikkaan, että siellä on ruuhkaa tilauksissa.

      • lonkkua

        Joo tänään ollu hesassa. Ma kerkii ku viikonloppusin matkahuolto kiinni.


      • lonkkua

        Joo heti aamusta sai hakea ku matkahuolto aukes :)


    • vironpotut

      Saksasta kun tilaa ja Viron kuljetusliikkeet toimittaa ne aivan perseestä. Ne kyllä hakee ne viinat mutta hautovat jossakin. Kaksi tilausta jo peräkkäin että viinikauppa.com ottanut yhteyttä ja kyseleet onko tavara tullut perille. Sieltä antavat sitten puhelinnumeron joka menee Viroon ja sieltä ne yleensä löytyvät ja taas menee viikko ootellessa!

      • e2e2

        Nyt vasta tuli viesti, että tilaus lähtenyt matkaan. Tilattu 19.7


    • urp0

      Hinnat nousee ja toimitukset hidastuu. Kaikenlisäksi viesteihin ei vastata kuin korkeintaan viikkojen päästä. Kannattanee tilata toisista firmoista, näitä ei näytä kiinnostavan enää...

      • f33f3f

        Joo. Ennen sai viikossa, mutta nyt menee lähes kaksi viikkoa. Johtuu varmaan toki siitä, että tilaukissa on ruuhkaa.


    • lonkkua

      Liekö ruuhka ohi vai mikä. Tilasin sunnuntaina ja tänään jo tuli viesti et lähtenyt matkaan :)

    • lonkkua

      Pakett noudettqvsa...Mitä vittua :)...T.tänään ollaan hunmalassa

    • MichaelSS

      Tilasin itselleni muutaman kontin juomista ja tnä tuli viesti sähköpostiin että miten haluan hakea juomasi? Eikai tarkoita sitä että haen ne Virosta asti?? Jos tarkoittaa niin voikohan sitä muuttaa että saisi lähimpään matkahuoltoon juomat. Taisi tulla tehtyä virhe... Painoin vahingossa Noutopaikaksi - itsepalvelun Noutopaikka Ilmainen kotiinkuljetus.. Prkl Auttakaa mitä tässä voisi tehdä..

      • mailaaa

        Laitoit varmaan itsepalvelun noutopiakka. Joka tarkoittaa sitä, että pitää itse hakea juomat virosta. Mailaa [email protected] ja kysy voiko toimitusta muuttaa ja maksaa vielä postikulut?


    • Savon_Jonne

      Mä voin päivitellä tänne, miten tilaus ja toimitus sujuu.

      Tilaus laitettu viinahuuto.comin kautta perjantaina 12.8. Tilaus sisälsi 6 lavaa kaljaa ja yhteispaino oli 56kg. Tilauksen summa oli 119,88e ja toimituskulut 33,48e (yht. 167,76e). Toimitukseksi valitsin Eleq Logistics Verkkopaketin, ja tämän valittuani tuli lista lähimmistä Siwoista, joihin toimitus ilmeisesti tulee. Maksun maksoin verkkokaupan kautta heti tilatessa. Jäädään seuraamaan, milloin mun kaljat tulee. Jos tämä tilaus tulee perille, niin voi jatkossa jättää kauppojen ja Alkojen tuotteet hyllylle ja tilata jatkossa vähän isompia eriä...

      • Suhteellisuutta

        Oliko FIN vai Eurolavoja? Vai olivatko lavoja lainkaan? Taitaa mennä laatikot ja lavat sekaisin.
        http://www.logistiikanmaailma.fi/wiki/Maantiekuljetukset_–_hinnoittelu
        Selvittänee se mitä tarkoittaa lava kun puhutaan kuljetuksista tai tavaroista.

        Kannattako todellakin tilata 56kg olutta (halpaa bulkkilaageria) kun voisi tilata oikeatakin olutta ja vaikka muutaman oikean lavallisen samalla vaivalla.


      • Savon_jonne

        Nyt 18.8. tuli ilmoitus sähköpostiin, että tuotteet toimitettu ja Matkahuollon seurantakoodi


      • Savon_Jonne

        Tänään 23.8. tuli tekstiviesti-ilmoitus ja sai hakea ensimmäisen kolmen laatikon lähetyksen Siwasta (Matkahuolto). Muutama olut puuttui jostain syystä yhdestä pakkauksesta. Mitä mieltä olette, kannattaako valittaa? Saa nähdä milloin seuraava lähetys tulee perille. Mutta ainakin homma toimii!!!


      • Savon_Jonne

        Ja nyt 24.8. sai hakea loput kolme laatikkoa Siwasta. Hiukan ihmettelivät painavia paketteja ;D

        12 vuorokautta meni tilauksen tekemisestä siihen, että juomat on kotona. Suosittelen!


      • Savon_Jonne

        Sen verran vielä spämmän, että olihan ne puuttuvat oluet tässä jälkimmäisessä lähetyksessä. Ilmeisesti vaan jaettu paino tasan kahteen laatikkoon.


      • Savon_Jonne

        Taikka juopot tullimiehemme juoneet ne kaikki. Saatanan saatana


    • PakkosaadaViinaa

      Itekki tilasin tänää satsin viinaa 15.8.2016.. ilmottelen kanssa tuleeko vai eiko tule :D

      • PakkosaadaViinaa

        Noniin, eli tänään saapuí perille! Sopivasti perjantaiksi :)


    • Paketinodotus

      Tilasin ison paketin 259kg, niin että maksoin sen maanantaina 8.8. Tilaus lähetetty viesti tuli 12.08. Ja samalla seuranta koodi matkahuoltoon jossa lukee että sähköinen ennakkoilmoitus vastaanotettu. Tämän jälkeen ei oo kuulunu mitään ja matkahuoltoon soittaessa he sanoivat että heillä ei näy paketista mitään muita tietoja kun se ei ole vielä saapunut. Viimevuotista ei vastaa sinne lähetettyihin sähköposteihin. Nyt siis 18.08.

      • Paketinodotus

        Viimevuotista *viinahuuto


      • wgwggwg

      • wgfwggw

    • Olutomeletti

      Kertokaas nyt miten tuolla menetellään tuon kuljetuksen kanssa? Onkos se tuo eleq verkkopaketti jolla se tulee matkahuoltoon? Entäs mikä on tuo "toinen kuljetustapa" joka on ilmainen? Tarkoittaako se sitä et ostaja tilaa itse kuljetusliikkeen hakee juotavat.

      • täss2

        Ilmaisella pitää itse hakea juomat Virosta asti!

        Eleq Logistics Verkkopaketti = Hae juomat valitsemasi matkahuollon pisteestä. Nykyään lähinnä K-Marketista (ent valintalo/siwa)

        Jakopaketin valitsemalla juomat tuodaan suoraan kotiin ja huom!. aina arkena aamupäivästä ei viikonloppuisin eikä iltaisin. Toki soittavat aina edellisenä ilatana, että ollaanko kotona.


    • matilattutänäännoudettu

      Nyt tulee taas viikossa kun kesällä meni kaksi viikkoa. Kesällä oli selvästi joku tilausruuhka joka nyt on syksyä kohti vähentynyt.

    • EiOngelmiaTilauksessa

      Reilu viikko sitten tilasin 10 pulloa 7 tähden Metaxaa ja tänään tuli paketti lähisiwaan!
      Eli hyvin toimii edelleenkin!

    • jodod

      tilasin 5.11 juotavaa viinahuuto.com tuli.n viikon päästä kaikki meni hyvin.

    • Verkkopaketti

      Tänään tein tilauksen.

      • Verkkopaketti

        Tänään tuli ilmotus, että paketti lähtenyt tulemaan eli sain seurantakoodin.


      • Verkkopaketti

        Tänään tuli paketti ja sisälsi just ne tuotteet jotka oli tilattukin!


    • lonkkua

      Tein tilauksen tolla klarnan maksulla. Tilaus hyväksyttiin, mut ei lue tilaushistorissa mitään, eikä tullu s-postiinka mitään? Jouston maksu poistunu sieltä ja klarna tullu tilalle. Joustolla tilasin joku 4x ja heti tuli tilaushistoriaan lukemaan. Mikähän tossa nyt mahtaa olla? Pitääks tehä tilaus uudelleen, vai tuleeko sit 2x tilaus?

      • lonkkua

        Tein saman tilauksen uudelleen. Sama homma hyväksyttiin, mut tilaushistoria ei näytä mitään. Klarnan maksu maksa helmikuussa. Laitoin viestin asiakaspalveluun, mut kuullu ettei sieltä oikee vastailla mitään.


      • lonkkua

        Ohos vastas heti sieltä. Poisti toisen tilauksen. Laitto vaan jonku tilausnumeron millä tulee. Ei oikeen kysymykseen vastannu, kuitenkaan. Eli ilmeseti tota tilausta ei voi edes seurata ku ei missän näy. Ellei tuu sitte ku tilaus lähteny erikseen lähetystunnusta s-postiin tai jotain.


    • ongelma-

      mikähän on kun viinahuudon sivut ei aukea

      • sepisusi

        Aukeaa ne sivut ainakin nyt.


    • noniino1
    • Jerpa

      6 päivää seissy tilaus, eivät ole lähtettäneet.

      • ghghgh

        Kai ne kohta lähtee, Sinne on tullut joku uudenvuoden ruuhka. Kesällä oli ihan sama, että tilaus kesti kaksi viikkoa kun normaalisti tulee viikossa.


      • Jerpa
        ghghgh kirjoitti:

        Kai ne kohta lähtee, Sinne on tullut joku uudenvuoden ruuhka. Kesällä oli ihan sama, että tilaus kesti kaksi viikkoa kun normaalisti tulee viikossa.

        On lähteny nämäkin nyt.


    • Eithtäänotapattiin

      14.12 tilattu eikä ole vieläkään lähtenyt matkaan sinne jäi joulupullot 😡

      • sepisusi

        No, onpahan uudeksivuodeksi. Kyllähän ne luultavasti siihen tulee.


      • lonkkua

        Mä tilasin ja 14 päivä. Epäilin ja ettei ennen joulua kyllä kerkee, ku varmasti on ruuhkaa taas tähän aikaan tilauksissa. Uuudenvuoden juomat sit ainki :) Oli muuten menny eri s-postiosoon ne tiedot tilauksesta, ku näytti klarnalla olevan eri s-posti osote.


    • Janoinenmies87

      Moiii, tilasin ite 15.12 ja tilauksessa lukee edelleen, että "maksu käsitelty". Maksoin Klarnalla siis. Ja aspa ei vastaa viesteihin... Huomenna tulee tasan viikko täyteen tilauksen teosta. Alkaa vituttaan kohta...😡😡😡

      • Janoinen92

        Minulla sama tilanne taitaa jäähä uvn juomat saamatta....


    • lonkkua

      Tänään tullu ilmotus et paketti lähetetty :)

      • Janoinenmies87

        Minne se ilmoitus tuli, sähköpostiin? Ja kauan jouduit odottamaan?

        Ps. Mä tilasin 15.12 ja vielä ei oo kuulunut mitään. Huomenna tulee tasan viikko tilauksen tekemisestä.


    • jyyyppä

      tilattiin 10.12 ,paketit 4kpl tuli tänään 21.12 ,huippu hyvä palvelu. tilatkaahan kaikki ennen kun suomen valtio kieltää kaikki alkotilaukset..

      • kddj

        nyt on jo myöhäistä tilata,pitää itsellä hankkia kuljetus


    • Janoinenmies87

      Nyt tänään tuli viesti, että juomat ovat lähteneet. :)

      • Janoinen92

        Minkälainen viesti sieltä tuli kun lähetti ?


      • lonkkua

        [Viinahuuto.com] Paketti on lähetetty. Vielä ei ol edenny. Mut välistä menee se paripäivää enne ku näkyy lisätietoja missä paketti. Varmaan ma tai viimestään ti pitäs olla täällä.


      • lonkkua

        22.12.2016, 15:26 Sähköinen ennakkotieto vastaanotettu. Ehkäpä tuo ti tullee ku ma on viellä pyhäpäivä.


    • kuljetusfirmamuuttunut

      viinahuutoon näyttää muuttuneen ABC Logistic kotiin toimittajaksi onko kokemuksia?

    • lonkkua

      23.12.2016, 08:11 Lähtenyt HELSINKI Kerkis näemmä jo jouluks juomat :) Tänää luulis 15-16 maissa tonne matkahuoltoon paketin tulevan.

      • lonkkua

        23.12.2016, 11:07 Noudettavissa. Sepäs tuli äkkiä. 14 päivä tilaus ja tänään perillä. Homma toimii :)


      • Janoinen92

        Kuin kauvan meni kun paketti tuli suomeen?


    • uutta-

      viinahuuto näyttää muuttaneen kokonaan ABC Logistic toimittajaksi. enään ei ole eleq vaihto ehdoissa

    • hienoa-
      • hyvällenäyttää

        näyttää aika hyvälle. pitää testata :)


    • nopeaa

      tänään lähti paketti viinahuuto.com abc-logistic jakopakettina. tilaus sisään 26.12 ja tänään 28.12 juomat lähti liikkeelle :) tilauksessa oli 6 laatikkoa koff 5.2 24x0.33 ja 6 kuusi laatikkoa sandels 4.7 24x56,8cl. rahti maksoi 69.31e.

    • ihmeennopeaa

      nopeaa toimintaa ABC Logisticilla ja viinahuudolla tilaus sisään 26.12 ja juomat lähtivät matkaan viinahuudolta 28.12 ja nyt 29.12 näyttää juomat olevan jo matkahuololla. arvelin että juomat ei kerkeä uudeksi vuodeksi mutta näyttää kerkeävän :)


      Lähetyksen tila Paikka
      29.12.2016, 21:08 Vastaanotettu kuljetettavaksi HELSINKI
      29.12.2016, 15:26 Sähköinen ennakkotieto vastaanotettu

    • Ensikertalainen123456789

      Tilasin kanssa ennen joulua ison satsin juomia häitä varten viinahuudosta. Tilauksen yhteydessä ruksasin klarnan maksuvaihtoehdoksi ja abc logistics kotiin kuljetuksen (näytti ja 0e kuluja). Omilla sivuilla tilaus oli muuttunut jo hyväksytyksi mutta muutaman päivän kuluttua tuli mailia jossa kysyttiin että miten haluan noutaa tavarat?
      Abc logisticsia tarjottiin vaihtoehdoksi mutta pitäisi itse tilata.

      Vastasin että mielestäni kyllä ruksasin kotiinkuljetus vaihtoehdon tilausta tehdessä.
      Sain vaan vastauksen, että tällä hetkellä valitettavasti tällä hetkellä on niin että täytyy maksaa erikseen.

      Mahtaako johtua siitä kun määrä on tosiaan niin iso? Paino 400kg ja nyt kattelin tullin sivuilta että kappalemäärä ylittää siellä luetellut rajat jonka yli mennessä pitäisi käytännössä itse hakea että pystyy todistamaan että menee yksityiskäyttöön.

      Eikö tuossa juuri se ongelma ole että jos tilaan kuljetuksen erikseen niin tullaus ja verot menee omalle vastuulle tjtn.?

    • SuhteetKuntoon

      Oikein ymmärretty "Eikö tuossa juuri se ongelma ole että jos tilaan kuljetuksen erikseen niin tullaus ja verot menee omalle vastuulle tjtn.?" Kyllä menee. Jos kuljetus ja myynti samasta paikasta - verot maksaa myyjä. Mutta jos myyjä ei maksa ja varsinkin jos kertoo verovelvollisuudesta (niin kuin aika moni) voit joutua maksumieheksi tai menetät juomat valtiolle. Niin tai näin - homma tulee muuttumaan uuden alkoholilain takia aika reippaasti. Voi olla, että jopa kaikki alkoholin tilaaminen ulkomailta kriminalisoidaan. Tästä ei voida kuin kiittää myyjiä ja ostajia jotka eivät ole maksaneet vaadittuja valmisteveroja Suomeen.

    • Ikvääx
    • sepisusi

      Toivottavasti EU puuttuu tähän suomentullin touhuun. Tämähän on aivan sairasta kyttäämistä. Mutta samanlaisia rikoksia tulli on tehnyt autojen tuojillekin. Jos ois valta, niin kuin mieli, antaisin lopputilin tullinuuskijoille, ainoastaan huumekoirayksiköt saisivat jatkaa, ja sitä toimintaa lisättäisiinkin.

      • HaMitenSuuNyt

        EU on puuttunutkin tähän asiaan ja todennut, Suomi toimii niin kuin pitääkin ja voi halutessaan estää kokonaan alkoholin tilaamisen ulkomailta. Valmisteveroista maksetaan osa sepisudenkin sosiaalietuuksista.

        Ongelma on se, että myyjä ei halua maksaa veroja ja ostaja ei maksa vaikka olisi verovelvollinen. Valmisteverot jäävät saamatta ja tämä harmittaa Tullia jonka hommiin valmisteveron kerääminen kuuluu.

        Niin, eikä ne autoveroasiat edelleenkään kuulu millään tavalla alkoholin tilaamiseen.

        http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/alkoholin-tilaaminen-ulkomailta-aiotaan-kieltaa-etamyyjat-eivat-kunnioita-verotusta/6180760


      • sepisusi

        Tulli on kuitenkin se rikollisjärjestö joka on kusettanut ihmisiä autoveroasiassa. Ja koittaa nyt kusettaa ihmisiä alkoholin nettimyynnissä. Autovero ja valmistevero ovat eri asioita, mutta suomen tulli on se joka kusettaa molemmissa asioissa. Elikkä, kun tulli on kusettanut autojen tuojia, niin se koittaa kusettaa myös alkoholin tuojia. Esim. Tuontirajoitukset. Niitä ei oikeasti voi olla, ensin täytyy näyttää toteen alkoholin jälleenmyynti. Jos voitaisiin rangaista varalta, niin esimerkiksi poliisi voisi lähettää jokaiselle autonomistajalle ylinopeussakon, koska melkein jokainen varmaan epähuomiossa voi ajaa ylinopeutta, ja jos sitä ei tarvitse todistaa, niin kuin alkoholiasiassa. Jokainen saa matkustajatuontina tuoda vaikka säiliöautollisen viinaa ilman suomen valmisteveroja, mutta ei kestä pisaraakaan myydä. Näin se oikeusvaltiossa on, mutta suomihan onkin Pohjois-koreaan verrattava maa.


      • HeiPelle

        Suksi kuuseen autoveroinesi vaikka Pohjois-Koreaan, taidat olla hieman hölmö?
        Tällä keskustellaan viinasta ja sen ostamisesta, ei autoista tai niiden verottamisesta.


      • sepisusi

        Hei pelle! Kyllä minä ymmärrän, mutta sinä se tampio tässä olet, kun et ymmärrä tullin rikollista toimintaa alkoholin ulkomailta ostoista. Esimerkiksi pyörätuolipotilas ei saa tuoda laivareissulta yhtäpaljon olutta, kuin tervejalkainen. Tutkipa tullin "lakeja," niin huomaat aika paljon ristiriitaisuuksia.


      • JunaMeniJox
        sepisusi kirjoitti:

        Hei pelle! Kyllä minä ymmärrän, mutta sinä se tampio tässä olet, kun et ymmärrä tullin rikollista toimintaa alkoholin ulkomailta ostoista. Esimerkiksi pyörätuolipotilas ei saa tuoda laivareissulta yhtäpaljon olutta, kuin tervejalkainen. Tutkipa tullin "lakeja," niin huomaat aika paljon ristiriitaisuuksia.

        Jostain kummasta syystä tulli ei ole kertaakaan pysäyttänyt tai toiminut minun kohdalla väärin - mistähän se johtuu. Olen tuonut alkoholi omaan käyttöön sekä tilannut - ei mitään ongelmia koskaan, mistähän se johtuu? Itse asiassa en tunne yhtäkään henkilöä joka olisi joutunut vääntämään kättä tullin kanssa alkoholin liittyistä asioista. Vaikka ei millään tavalla liity, olen tuonut myös kaksi autoa Saksasta, ilman ongelmia.

        Meitä on vain niin moneen junaan, ja osa ei osaa edes asemalle.


      • sepisusi
        JunaMeniJox kirjoitti:

        Jostain kummasta syystä tulli ei ole kertaakaan pysäyttänyt tai toiminut minun kohdalla väärin - mistähän se johtuu. Olen tuonut alkoholi omaan käyttöön sekä tilannut - ei mitään ongelmia koskaan, mistähän se johtuu? Itse asiassa en tunne yhtäkään henkilöä joka olisi joutunut vääntämään kättä tullin kanssa alkoholin liittyistä asioista. Vaikka ei millään tavalla liity, olen tuonut myös kaksi autoa Saksasta, ilman ongelmia.

        Meitä on vain niin moneen junaan, ja osa ei osaa edes asemalle.

        Käskepä pyörätuolipotilaan tuoda laivalta 12 laatikkoa olutta. Ei voi tuoda, kun ostokset pitää itse tuoda maihin tullin "lakien" mukaan. Kyseessä on syrjivä laki. Tervejalkaiset voi tuoda laivalta tuliaiset, mutta liikuntavammaiset ei. Onko mielestäsi oikein? Varmaankin on, koska se ei koske sinua.


      • HeiHeiEIEI

        En käske ketään tuomaan olutta, en edes pyörätuolipotilaita. Miksi pyörätuolipotilaan pitäisi tuoda olutta enemmän kuin jaksaa tuoda?
        Itse tuon aina autolla, ei tarvitse kuin nostella kyyttiin, lavat odottavat auton vieressä. En ole huolissani sinusta enkä pyörätuolikaveristasi - tuokaa niin paljon kun jaksatte ja sama juomisen kanssa, juokaa niin paljon kuin jaksatte.

        Edelleen: Meitä on vain niin moneen junaan, ja osa ei osaa edes asemalle.


      • sepisusi
        HeiHeiEIEI kirjoitti:

        En käske ketään tuomaan olutta, en edes pyörätuolipotilaita. Miksi pyörätuolipotilaan pitäisi tuoda olutta enemmän kuin jaksaa tuoda?
        Itse tuon aina autolla, ei tarvitse kuin nostella kyyttiin, lavat odottavat auton vieressä. En ole huolissani sinusta enkä pyörätuolikaveristasi - tuokaa niin paljon kun jaksatte ja sama juomisen kanssa, juokaa niin paljon kuin jaksatte.

        Edelleen: Meitä on vain niin moneen junaan, ja osa ei osaa edes asemalle.

        Pyörätuolipotilaalla täytyy olla lain mukaan samanlainen oikeus tuoda tuliaiset, kuin tervejalkaisillakin. Mutta tullin sääntöjen mukaan ei saa tuoda, koska esim. linja-auto matkustajien pitää tuoda itse ostokset pois laivasta. Koitapa kainalosauvojen kanssa tuoda täysi lasti laivasta, niin ei onnistu. Ymmärrätkö tampio jo?


      • SauvatVaiPyörätuoli

        Sinulla ja pyörätuolikaverillasi on aivan samat mahdollisuudet tuoda juomia omaan käyttöön kuin muillakin. Kuka käskee mennä kainalosauvoilla laivaan, kun pyörätuolikin on? Oletko koskaan nähnyt mitä lastenrattaat ovat laivalta tullessa täynnä, lapsia, olutta tai jotain muuta? Moni tuo juomat rullakolla maihin ja siitä autokyytiin. Kaiken voi toki tehdä tarpeettoman vaikeaksi. Mieti sitä vajakki.

        Edelleenkin: Meitä on vain niin moneen junaan, ja osa ei osaa edes asemalle.


      • sepisusi

        Lukaisepa tullin sivuilta. Autonkuljettajat saavat ajaa auton oman viinalastin kanssa laivasta pois, muut matkustajat tuovat itse henkilökohtaisesti omat ostokset pois laivasta. Mitenkähän onnistuu kainalosauvojen kanssa täyden lastin kuljetus? Ei mitenkään. Mutta on pakko olla oikeus tuoda, muuten se on syrjintää. Sinä tampio vaan pidät tullin päätöksiä Jumalan sanana, joita ei sovi kyseenalaistaa.


      • Senkkirupu

        Opettele lukemaan, siitä voi olla apua. Rullakko, rullatuoli, ymv ovat apukienoja joita voi käyttää vaikka olisi invalidi. Ennakkotilaamalla (laivayhtiöstä riippuen), et kanna laivasta yhtään mitään ulos vaan tavarat odottavat terminaalissa tai autolla valmiina. V...tun tampio vajakki.


      • Sairastamenoa
        sepisusi kirjoitti:

        Lukaisepa tullin sivuilta. Autonkuljettajat saavat ajaa auton oman viinalastin kanssa laivasta pois, muut matkustajat tuovat itse henkilökohtaisesti omat ostokset pois laivasta. Mitenkähän onnistuu kainalosauvojen kanssa täyden lastin kuljetus? Ei mitenkään. Mutta on pakko olla oikeus tuoda, muuten se on syrjintää. Sinä tampio vaan pidät tullin päätöksiä Jumalan sanana, joita ei sovi kyseenalaistaa.

        Vammaiset saavat ansionsa mukaisesti, ei Tulli heille voi taikoa käsiä tai jakoja.
        Uikeus tuoda omaan käyttöön ei tarkoita sitä, että sitä on pakko tuoda "täysilasti" jos ei itse kykene niitä kuljettamaan. Ei ketään ei syrjitä, mutta jokainen hoitakoot asiansa ihan itse tai kavereiden avulla.


    • Tilaaja8484848

      vieläkö tämä toimii?

      • g4g4g4

        Kyllä toimii, mutta kuljetus pitää vaan maksaa nykyään erikseen joilloin myös verot pitäisi sitten asiakkaan maksaa.


      • sepisusi

        Sama tyyli on monessa muussakin firmassa, esimerkiksi mydrinkissä ja muutamissa saksalaisia kaupoissa. Myös viinikauppa.com toimii näin. Kun ei tee kovin isoja tilauksia, niin ei tulli puutu niihin. Saattaa joskus lappujaan laitella, mutta ei niistä tarvi välittää.


      • Advocat
        sepisusi kirjoitti:

        Sama tyyli on monessa muussakin firmassa, esimerkiksi mydrinkissä ja muutamissa saksalaisia kaupoissa. Myös viinikauppa.com toimii näin. Kun ei tee kovin isoja tilauksia, niin ei tulli puutu niihin. Saattaa joskus lappujaan laitella, mutta ei niistä tarvi välittää.

        Rikoslaki 5 § (13.6.2003/515)

        Yllytys

        Joka tahallaan taivuttaa toisen tahalliseen rikokseen tai sen rangaistavaan yritykseen, tuomitaan yllytyksestä rikokseen kuten tekijä.


      • sepisusi

        Sinä olet todella sairas, hakeudu hoitoon,ennenkuin on myöhäistä.


      • Hallinpaistaja

        Hakeudu vaikka peruskouluun ja opettele kirjoittamaan ja sen jälkeen mieti mitä kirjoitat.


    • kahara

      Onko vielä firmoja mitkä hoitaa tilauksen, että verot jäisi lähettäjälle?

    • wfwfwf

      Nyt ovat sitten lopettaaneet kokonaan suomeen toimitukset. Tai voisi kai tilata, mutta kuljetus pitäisi järjestää täysin itse.

      "We do not provide the transportation services outside of Estonia. Customer is responsible for organising the transportation of the purchased goods and for payment of any applicable taxes in destination country. Ownership of the goods is transferred to the client from the date marked on the order invoice"

      Nyt näköjään sitten loppu ainakin verottomat tilaukset jokapaikasta. Sivustoja kyllä vielä löytyy jotka toimittaa suomeen, mutta kuljetus pitää itse järjestää jolloin verovelvollisuus on tilaajalla.

      • sepisusi

        Suomalainen alkoholiyhtiö Altia omistaa viinahuudosta melko ison osan. Minä luulen, että kyllä ne jonkin porsaanreiän löytävät, jotta voivat jatkaa verovapaata myyntiä. Voin kyllä olla väärässäkin, mutta alkon touhut ovat vähintäänkin kyseenalaisia, ja altia on myös Suomen valtion alkoholi firma, niin odotettavissa voi olla mitä vain. Ja veronmaksusta höpöttävälle: tiedän, että altia ja alko ovat eri firmoja, enkä sekoita niitä keskenään.


      • wfwfw

        Niin voisivat tehdä, että mainostaisivat sivuillaan linkillä jotain kuljetusfirmaa kuten viinikauppa


      • wfwfwf
        wfwfw kirjoitti:

        Niin voisivat tehdä, että mainostaisivat sivuillaan linkillä jotain kuljetusfirmaa kuten viinikauppa

        Mutta alkosta hyöytyjät sekä puskat ja räsäset yms alkoholin himo verottajat ovat varmaan nytten onnessaan kun ovat saaneet kitekettyä alkohiolin nettikaupat lähes kokonaan. No itse kuitenkin voi omaan käyttön yhä hakea verottomasti ja sille eivät mitään voi tehdä.


      • Snellez
        sepisusi kirjoitti:

        Suomalainen alkoholiyhtiö Altia omistaa viinahuudosta melko ison osan. Minä luulen, että kyllä ne jonkin porsaanreiän löytävät, jotta voivat jatkaa verovapaata myyntiä. Voin kyllä olla väärässäkin, mutta alkon touhut ovat vähintäänkin kyseenalaisia, ja altia on myös Suomen valtion alkoholi firma, niin odotettavissa voi olla mitä vain. Ja veronmaksusta höpöttävälle: tiedän, että altia ja alko ovat eri firmoja, enkä sekoita niitä keskenään.

        Altia Eesti AS, ei Altia Oy....Millä tavalla Alkon touhut ovat kyseenalaisia?


      • sepisusi

        Nyt kun on tulossa nämä A-oluet ruokakauppoihin, niin alkoa pelottaa väkevien viinojen myynnin lasku alkossa, vaikka se on aina höpöttänyt, että kulutus täytyy saada mietoihin juomiin. Ja nyt kun kulutus todella olisi kääntymässä mietoihin, niin alko suunnittelee jopa kauppa-autoa. Alko itse sanoo, ettei halua parantaa saatavuutta, mutta parantaa palvelua. Alko on perustanut jonkinlaisen nettikaupan, mutta ei toisille salli nettikauppaa, kansanterveyden varjolla. Aika kaksinaamaista touhua mielestäni. Alko ei ole huolissaan kansanterveydestä, vaan ja ainoastaan omasta myynnistä. Valtio saa valmisteverot vaikka viinitkin saisi ruokakaupoista.


      • Uusivuosivanhatjutut

        Kauppa-autot tulevat alueille joilla Alkon oma myymälä ei kannata - lienee aika hyvä vaihtoehto sille, että liike vain suljettaisiin.

        Tuskin Alkoa pelottaa oluen myynnin muutokset. Jokainen tukkuri tarjoaa juotavat Alkoon sekä päivittäistavarakauppaan. Myyntihinta on Alkon osalta selvä, verot ja katekerroin tukkuhinta. Päivittäistavarakauppa hinnoittelee muuten samalla tavalla, mutta katekerroin on se mitä kauppias keksii laittaa. Ainakin tällä hetkellä kerroin on kohtuullisen kova erikoisoluissa, jopa kovempi kuin Alkolla.

        Alko ei ole ollut estämässä kenenkään nettikauppaa - ei kuulu Alkon valvontaan millään tavalla. Alko toteuttaa Eduskunnan valitsemaa alkoholipolitiikkaa ja yrittää täyttää sille asetetut tuottovaatimukset. Jos muutosta halutaan, kannattaa katsoa mitä oikeat päättäjät asian eteen tekevät, Alko ei istu päättäjien pöydässä.

        Eli Sepisusi ei ole muuttanut tapojaan tänäkään vuonna - levittelee mitä sattuu tietoja totena.

        Pieni lisäys vielä - alkoholilain muutoksia ei ole vielä siunattu Eduskunnassa ja jos Rehula pysyy viivyttämään muutosta niin hänhän tapojensa mukaisesti myös tekee.

        Alkoholin haittavaikutukset on tiedossa ja se, että mitä helpompi ja halvemmalla alkoholin saa, sitä enemmän veronmaksajat saavat ottaa osaa kohoaviin kustannuksiin.

        http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/THL-Alkoholi-maksaa-yhteiskunnalle-vähintään-kaksi-miljardia-euroa-vuodessa/894783


    • lööppikööppi

      Joko ootte tilanneet tällevuodelle ja saaneet .vieläkö tulee matkahuoltoon juomat

    • Paljo postikulut, jos tilaa yhden 0,5 viinapullon?

      • viinahuutoasiakas

        10,99 euroa 5 kg asti


      • gygygy

        Yksi 0,5l viinapullo kannattaa hakea mielummin alkosta kun tilata netistä. Niin ja ei toimita enää suomeen. Lukekaa ylempää ennenkuin kirjoitatte.


      • gygggyg
        gygygy kirjoitti:

        Yksi 0,5l viinapullo kannattaa hakea mielummin alkosta kun tilata netistä. Niin ja ei toimita enää suomeen. Lukekaa ylempää ennenkuin kirjoitatte.

        Tai kai niitä saa suomeen, mutta sinun on täysin itse homattava niille kuljetus ja maksaa suomen vero.


    • vanha.asiakas

      Nytten ei enää näkynyt tuolla nettisivuilla muita toimitusmahdollisuuksia kuin Itsepalvelun noutopaikka. Miten mahtaa homma nykyään pelata vai ovatkohan lopettamassa toimituksia Suomeen?

      • juui

        lopettavat varmaan toimitukset suomeen,kun menee liian vaikeeksi,onnea niille jotka tilasivat ennen vuoden vaihdetta,itellä on varastossa vuoden juomat varattuna


      • asiakas.2017

        Heti kun on tehnyt ja maksanut tilauksen, tulee linkki kuljetuksen järjestämistä varten ja sitten maksaa sen entiseen malliin eri sivustolla.


      • julli77

        se vaan kun on maksanut tilauksen niin eipä toi abc logistig anna tehdä kuljetus tilausta et tais mennä rahat sit siinä viinahuudon kassaan


      • sepisusi
        julli77 kirjoitti:

        se vaan kun on maksanut tilauksen niin eipä toi abc logistig anna tehdä kuljetus tilausta et tais mennä rahat sit siinä viinahuudon kassaan

        Katsoppas sähköpostia, ainakin joissakin firmoissa tulee kuljetusfirman linkki sinne. Ja sitä kautta pääsee tilaamaan kuljetuksen. Itselläkin vähän opettelutti noiden kuljetusten kanssa.


      • julli77

        joo mulle tuli linkki mut sen abc logistig sivuiila ei pysty tekeen tilausta tullut jo viikon tälläinen 500 Server Error
        Oops, something went wrong.

        Try to refresh this page or feel free to contact us if the problem persists. eivätkä ole vastanneet mulle kun oon yrittänyt saada tietoja. ja eipä toi viinahuutokaan enään vastaa viesteihin


    • toimiiedelleen

      "Etämyynnissä verovelvollinen on etämyyjä. Etämyynnillä tarkoitetaan myyntiä, jossa yksityishenkilö on ostanut toisesta jäsenvaltiosta kulutukseen luovutettuja valmisteveron alaisia tuotteita, jotka etämyyjä tai joku tämän puolesta suoraan tai välillisesti lähettää tai kuljettaa Suomeen.

      Kuljetus katsotaan myyjän järjestämäksi esimerkiksi silloin, kun myyjä ohjaa Internet-sivuillaan tilauksen yhteydessä asiakkaita käyttämään tiettyjä kuljetusliikkeitä tai jotenkin muuten osallistuu kuljetusta koskeviin järjestelyihin."

      Ei tässä ole mitään muuttunut viimevuoteen nähden

      • julli77

        jo on F-Secure SAFE koneella niin ei pysty tekeen kuljetus sopimuksia ABC logistic:kaan nyt sain kun tehtyä sellasella koneella mis ei oo f-secrurea


      • juomaaaaaa

        onko juomista kuulunut mitään?


    • hörppyjä

      Oletteko saaneet tuotteet nyt normaalisti?

    • hrhjej

      elekää hyvät ihmiset enää tilatko,ei tule perille enää

    • Eveli1na

      Lauantaina tilasin ja ei ollut muuta vaihtoehtoa toimitustapaan kuin "Toimitustapa Itsepalvelun noutopaikka" ja ei ole tullut erillistä kuljetusfirman linkkiä.

      • Eveli1na

        Tuli sieltä kysely sähköpostiin, miten toimitetaan ja


      • Eveli1na
        Eveli1na kirjoitti:

        Tuli sieltä kysely sähköpostiin, miten toimitetaan ja

        linkki kuljetusyhtiöistä.


    • lovejoy13

      älkäätten tosiaan tilatko enää,ei sieltä enää mitään tuu tännepäin, taida olla ees linkkiä kuljetukselle

    • Tilaaja123

      no mitäs ihmettä? 2 tilausta oon tehny ja abc-logistic hoitanu kuljetuksen ja vajaa viikko on menny ni paketit ollu lähi sivassa eli ei mitään ongelmia ja taas lähti 1 tilaus etiäpäin eli sitä odotellessa.😄🍻

      • Suomi-Ukkeli

        Jotain lienee tapahtunut kun tuotteita on paljon ei varastossa merkinnällä vaikuttaa kylläkin epäilyttävältä. olen aiemmin tilannut ja hyvin on homma toiminnut mutta nyt kylläkin jätän tilaamatta.


    • Konde1616

      Vähissä tuolla on eväätkin. Aika monen tuotteen kohdalla "ei varastossa". Pitää etsiä joku muu paikka. Tämä on palvellut kyllä hyvin, vaan taitaa olla loppunsa edellä.

      • tilaan

        minulle viinahuuto vastasi viestiin kun kysyin onko tulossa tuotteita milloin varastoon

        Hei!

        Hetkellä meillä on varaston tyhjennys, että saataisimme enemmän tilaa uusille tuoteille
        Ystävällisin terveisin,
        Viinahuuto.com asiakaspalvelu
        Kirsti


    • öölöööö

      mikä ois se uusipaikka? laittaka tähän jos tiedätte

      • viinahuutoasiakas

        Samaa minäkin mietein, vai pitääkö lähteä vielä virosta asti hakemaan täältä pohjoisesta asti.


      • Uskollinen_asiakas

        AInakin tämä toimii vaikka onkin yksi vanhimmista - Viinikauppa.com


      • sepisusi

        Mydrink.ee lähettelee sähköpostilla mainoksia.


    • toimiiko-

      toimiiko muilla viinahuudon sivut?

      • sepisusi

        Toimii ainakin minulla.


      • toimiiko-

        itsellä ilmoittaa näin Valitettavasti et pääse sivuillemme sijaintimaastasi. Pahoittelemme asiaa.


      • nytvarmaanhaastatte
        toimiiko- kirjoitti:

        itsellä ilmoittaa näin Valitettavasti et pääse sivuillemme sijaintimaastasi. Pahoittelemme asiaa.

        tor-verkko auttanee


      • NHeVerot

        Anna mun nauraa ja kovaa. Tor - verkot ovat valvojan unelma, kaikki pällit samassa sopassa. Seuraatko lainkaan uutisia, suurin huumetakavarikko vuosiin on tehty juuri Tor verkon avulla ja sen heikkouksia hyödyntämällä. Älä todellakaan usko, että liikennettä ei voitaisi seurata.

        Aika moni Viron kauppias pääsee oikeuteen selittelemään tekosiaan ja varsinkin tekemättömyyksiään. Ja aivan aiheesta.


    • Tiedon_janoa

      Viinikauppa jakelee näköjään 30 EUR lahjakorttia kun saavuttivat 30000 tilauksen rajan.

    • sfhtjyfjkykf

      Miten tuolta viinahuudosta nykyään pystyy tilaamaan matkahuoltoon?

    • sepisusi

      Eiköhän se ohjeista sitä mukaa, kun tilausprosessi etenee. Ainakin kaikissa muissa firmoissa se menee niin.

      • hyväasiakas1

        Ei vaikuta minuun, tilaan tuosta huolimatta


    • tilaanaina

      miten nopeasti nykyisin lähtee viinahuuto tilaukset liikkeelle?

    • vakioasiakas

      tänään lähti tilaus tulemaan viinahuudosta :)

    • mitenkuljetus

      Ohjataanko tilauksen tekemisen jälkeen Viinahuudosta kuljetusliikkeiden sivuille vai miten kuljetus järjestetään?

    • jeeeeee

      Aika Lähetyksen tila Paikka
      29.03.2017, 13:07 Lähtenyt HELSINKI
      29.03.2017, 10:20 Vastaanotettu kuljetettavaksi HELSINKI
      27.03.2017, 15:00 Sähköinen ennakkotieto vastaanotettu -

      huomenna saapuu viinahuudon juomat :)

    • lonkkua

      Jahhas. Piti hyvissäajoin tillaa vappujuomat, mut jotain näemmä tollekki paikalle tapahtunu ku ei pääsekkään enää sivuille. Valitettavasti et pääse sivuillemme sijaintimaastasi.

      • jeeeeee

        itse pääsen sivulle. heilä on tällä hekellä kuulemma päivitykset menossa ja ei voi maksaa tilausta tällä hetkellä.


      • lonkkua
        jeeeeee kirjoitti:

        itse pääsen sivulle. heilä on tällä hekellä kuulemma päivitykset menossa ja ei voi maksaa tilausta tällä hetkellä.

        Johtuuko siitä sit ettei pääse sivulle. Vaiko johtuuko tosta ku vaihdettiin netti langattomaks. kiintee ollu aikasemmin.


    • UudetKujeex

      Tämän sorttista postia on saanut aika moni ulkolainen kauppias. Sepi voi tulkita kaikille muille, varsinkin kohta 4 on mielenkiintoinen. Oletko vieläkin viemässä asian EU-tuomioistuimeen, jos ja kun tulli mahdollisesti takavarikoi juomat joista ei ole maksettu valmisteveroa Suomeen? Linkki näyttä menevän poikki, mutta näppärä osaa sen yhdistää.

      Linkki: http://www.vero.fi/en-US/Precise_information/Excise_taxes/Alcohol_brought_by_private_individuals_f(42405

      Sain itse saman linkin eräältä kauppiaalta - joka totesi miksi ei enää lähetä Suomeen alkoholia. Tosin alkoholilaki on muuttumassa vielä tämän vuoden aikana - eikä välttämättä yhtään parempaan suuntaan, ainakaan nettikaupan osalta.

      • sepisusi

        Jos tulli alkaa hankalaksi, niin varmasti valitan. Ei suomen verottaja voi tehdä mitä tahansa.


      • eiUusiJuttu

        Olet Sepi aika heikoilla, mistä valitat kun toiminta on EU ja Suomen lakien mukaista? Valmisteverolliset tuotteet eivät nauti vapaasta liikkuvuudesta - todettu jo monta kertaa. Aika moni kauppias on ilmoittanut, että lähettäminen Suomeen on toistaiseksi lopetettu.

        Voitko vielä kertoa valituskanava - niin muutkin voivat valittaa turhasta.


      • sepisusi
        eiUusiJuttu kirjoitti:

        Olet Sepi aika heikoilla, mistä valitat kun toiminta on EU ja Suomen lakien mukaista? Valmisteverolliset tuotteet eivät nauti vapaasta liikkuvuudesta - todettu jo monta kertaa. Aika moni kauppias on ilmoittanut, että lähettäminen Suomeen on toistaiseksi lopetettu.

        Voitko vielä kertoa valituskanava - niin muutkin voivat valittaa turhasta.

        Silloin kun valmisteverollisia tuotteet tulevat yksityiseen ja henkilökohtaiseen käyttöön, lähtömaan verot riittää. Niillä kuljetus tavoilla ei ole merkitystä. Nämä verohommat koskevat jälleenmyyjiä. Jos asiat olisivat toisin, niin matkustajatuontikin ois kielletty.


      • PihallaKuinPöllö
        sepisusi kirjoitti:

        Silloin kun valmisteverollisia tuotteet tulevat yksityiseen ja henkilökohtaiseen käyttöön, lähtömaan verot riittää. Niillä kuljetus tavoilla ei ole merkitystä. Nämä verohommat koskevat jälleenmyyjiä. Jos asiat olisivat toisin, niin matkustajatuontikin ois kielletty.

        Sepin ihan itse keksimiä juttuja - en suosittele uskomaan. Aika vammainen saa olla jos jaksaa uskoa tämän olmin juttuja. Miksi ihmeessä tulli on ottanut tilattuja alkoholi lähetyksiä säilöön maksamattomien valmisteveron takia, jos se kerran on laitonta? Miksi verottaja kirjelmöi täysin eri tiedoilla myyjiä ja myös ostajia jos se kerran on laitonta? Miksi, miksi - siksi kun se ei ole laitonta ja EU tuomioistuinta myöten todettu olevan aivan ok.


      • sepisusi

        Miksi verottaja ei hyväksynyt minulle kuuluvia päivärahavähennyksiä, kun toinen virkailija vuosia myöhemmin sanoi, että kyllä ne olisi pitänyt hyväksyä. Siinä verottaja kusetti minulta rahaa aivan tolkun summan. Jos verottaja keksii aiheettoman veron, sinun on maksettava se, jonka jälkeen voit haastaa verottajan oikeuteen. Voitettuasi jutun voit anoa maksamiasi rahoja takaisin, Mutta maksat omat oikeudenkäyntikulut. Hävitessäsi maksat myös verottajan oikeudenkäyntikulut. Suomen tulli on perinyt kahdesta täysin samanlaisesta autosta 3000 euron erisuuruisen veron. Minun oikeustajun mukaan vero olisi pitänyt olla olemassa sama. Suomen tulli Ei palauttanut valheellisesti perittyjä veroja autojen tuojille, ennenkuin EU-tuomioistuin pakotti siihen. Ja sittenkin piti anoa omia rahoja takaisin, vaikka tulli tiesi varsin hyvin kenelle oli velkaa ja minkä verran. Ja sinun mielestä kaikki on ok. En voi ymmärtää. Tämmöisten asioiden takia en luota tulliin ja verottajaan, enkä yleensä virkamiehiin.


      • HeikkoEsitys

        Pitihän se arvata, Sepin aivopieru autoveroista - ei liity edelleenkään millään tavalla alkoholin ostamiseen netistä. Sinä et juttujesi mukaan maksa alkoholivero tai tilaa firmalta joka maksaisi ne puolestasi - eli älä puutu tähän keskusteluun millään tavalla.

        Vero-oikaisu lienee sinulle täysin outo termi? Itse olen joutunut käyttämään usein ja aiheesta. Yleisesti tämä on ollut minun kohdalla täysin riittävä menettely. Ei todellakaan ole tarvinnut oikeuteen asti mennä kertaakaan.

        https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Muutoksenhaku


      • sepisusi
        HeikkoEsitys kirjoitti:

        Pitihän se arvata, Sepin aivopieru autoveroista - ei liity edelleenkään millään tavalla alkoholin ostamiseen netistä. Sinä et juttujesi mukaan maksa alkoholivero tai tilaa firmalta joka maksaisi ne puolestasi - eli älä puutu tähän keskusteluun millään tavalla.

        Vero-oikaisu lienee sinulle täysin outo termi? Itse olen joutunut käyttämään usein ja aiheesta. Yleisesti tämä on ollut minun kohdalla täysin riittävä menettely. Ei todellakaan ole tarvinnut oikeuteen asti mennä kertaakaan.

        https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Muutoksenhaku

        Autoveroasiat kuuluvat aivan samalla tavalla tullin mielvaltaiseen asemaan, kuin alkoholi. Kumpaakin tulli koittaa laittomasti verottaa. Sinä et sitä tyhmyydeltäsi huomaa, koska virkamiehen sana on sinulle jumalan sana. Toivon oikein sydämeni pohjasta verottajan sinua kusettavan oikein olan takaa.


      • TyhmyysLisääntyy

        Yritän ymmärtää sinua Sepi - mutta siihen minun ymmärrys ei vain riitä.
        Autoveroasia eivät kuulu millään tavalla alkoholin tilaamiseen nettikaupasta - niistä asioista voi avautua vaikka autot osuudessa.

        Virkamies on se henkilö joka valvoo ja toteuttaa vallitsevaa lakia - ja yrittäjänä en voi oikein valita noudatanko lakia vai en. Sama koskee minua itseänikin - minä noudatan lakia, se siitä.

        Ei verottaja ole minua koskaan kusettanut, toki jostain on oltu eri mieltä, mutta kaikki on saatu hoidettu oikaisumenettelyllä ilman turhia oikeuskäsittelyjä. Suurimman homman tekee tilitoimisto, jo etukäteen että ei tulisi ongelmia.


    • Jtoaiksies
      • efefefefef

        Eikös ne meinannut kieltää tuon kokonaan kunnes EU puuttui siihen. Tosiaan tilaaminen lienee tulevaisuudessakin mahdollista, mutta eipä se sitten oikein enää kannata jos päälle lyödään suomen verot tai tilaaja joutuu maksamaan suomen veron. No, mutta matkustajatuonille eivät voi mitään ja minusta ainoa ratkaisu on verojen kevennys. Lähelle viron veroa mihin viro nostaa. Sekä alkon monopolin purkaminen on ainoa ratkaisu EU:ssa jos halutaan, että suurin osa alkoholista ostetaan kotimaasta! Tälläiset puskat ja räsäset jotka haluavat kakkosolutta aiheuttavat vaan viinarallia viroon ja muuallekin eu maihin.


    • odottaja22

      Milloinhan viinahuuto.com:sta voi taas tilata? Tällä hetkellä kyllä nettisivuille pääsee, mutta maksaminen ei onnistu... :(

      • Ei_Viinahuudosta_enään

        Eikös kannata mieluumin tilata Viinikauppa.com kautta - siellä on paremmat hinnat ja isompi valikoima - myös maksaminen onnistuu ?


      • suoraosto-linja
        Ei_Viinahuudosta_enään kirjoitti:

        Eikös kannata mieluumin tilata Viinikauppa.com kautta - siellä on paremmat hinnat ja isompi valikoima - myös maksaminen onnistuu ?

        Voi myös tilata jostakin ihan muusta internetkaupasta, ja varmistaa sieltä etukäteen veroasiat ja se, onko mahdollinen pakettiautomaattiin toimitus.


      • KaksiEriAsiaa

        Muutamaa häirikkön levittämää soopaa rauhoittaakseen.

        Veroton alkoholin tilaaminen tulee loppumaan - verollinen jatkuu tavalla tai toisella.
        EU ei ole missään vaihessa vaatinut verottoman tilaamisen sallimista.

        Asian on Suomen kansallinen ja Suomen tulee ratkaista asia itse - tavaroiden liikkuvuutta estämättä - ja näin tulee tapahtumaan. Verot maksaa todennäköisesti jatkossa aina myyjä ja kaikki muut tavat ovat laittomia.


      • YllättiVainSepin

        Päätös ei yllättänyt millään tavalla. Monopoli on ja pysyy - tilata voi kunhan myyjä hoitaa verot. Oluet saat jopa laillisesti ovelle - kunhan myyjä maksaa niistä vaaditut verot.


      • PÖLLÖKUINPIHALLA

        Pian!hyvin PIAN!!!


    • vakioasiakas

      Näyttäisi toimivan taas :)

    • vanhahyväasiakas

      Onko kellekään tullut enää tilailtua kyseisestä paikasta? Toimiiko vielä?

    • bläähblööh

      zzzz tilasin 2.5 ja ei vieläkään lähetty

    • vanhahyväasiaks

      Kauankohan tilisiirto Suomesta Eestiin kestää? Laitoin tuossa torstai-iltana pari pulloa tilaukseen, joten saadaankohan vielä tässä kuussa? Enää ei ollut muita maksuvaihtoehtoja kuin tilisiirto, kuljetuksen kyllä maksoin saman tien.

      • bläähblööh

        Mulla kesti 2 päivää käsitellä se maksu kun tilasin 2.5 mut ei oo abc-logistics vieläkään lähettänyt


      • öööööööööööööööööäää

        Toimittavatkohan vielä vai ainoastaan keräävät rahat pois ja häipyvät? Ennen on ainakin toiminut parissa viikossa.


      • bläähblööh

        Jep ärsyttää kyllä tää uus meininki kun yhdessä vaiheessa tilasin 15 kuukautta putkeen ilman ongelmia.


    • Enenkintilannut

      Tilasin 26.4 eikä ole mitään kuulunut. Maksu on kyllä käsitelty. Kovin on pitkä toimitusaika, ennen tuli viikossa.

      • Laihola

        Tietääkö kukaan Tallinnan viinahuuto.com noutovaraston osoitetta?


      • Ennenkintilannut

        Mulle tuli eilen ilmoitus: tilauksesi on lähetetty. Joten odotellaan...


      • blööhbllllh
        Ennenkintilannut kirjoitti:

        Mulle tuli eilen ilmoitus: tilauksesi on lähetetty. Joten odotellaan...

        mullekkin tuli että lähetetty mutta eiseurantanumeroa


    • bläähblööh

      :) seurantakoodi tuli

      • jjttjtj

        mitä kuljetus liikettä käytit


      • bläähblööh

      • Ennenkintilannut

        Kesäjuomat tuli. Kaikki ok. Kestihän se, mutta pääasia, että tulivat.


    • vanhahyväasiaks

      Tilasin 12. 5. Nyt tilana on, että maksu käsitelty niin viinahuudossa kuin myöskin kuljetusyhtiössä ABC-logistics-illa.

      Koskakohan tulee? Vuosi sitten tuli viikossa, sitten kahdessa, kauankohan nyt menee?

      • Ennenkintilannut

        Kolmisen viikkoa mennee...


      • vanhahyväasiaks

        Nyt tuli viesti että tilauksesi on lähetetty, muttei aiemmasta poiketen tullut seurantanumeroa.


    • asiakasviina

      Lähetystunnus

      Palvelu
      Jakopaketti
      Lisäpalvelut

      -

      Aika Lähetyksen tila Paikka
      19.05.2017, 11:04 Sähköinen ennakkotieto vastaanotettu

      kyllä kestää tilauksen tuleminen

      • vanhahyväasiaks

        Koska tilasit? Kauanko kesti tuo seurantatunnuksen tuleminen?


      • asiakasviina

        seuranta koodi tuli ABC-logisticsin sivulle kun yuotteet lähtivät


      • asiakasviina

        edelleen seuranta näyttää

        19.05.2017, 11:04 Sähköinen ennakkotieto vastaanotettu

        miten pitkään muilla on kestänyt?


      • vanhahyväasiakas

        Itelle tuli juuri seurantakoodi ja matkahuolto näyttää, että ennakkotieto vastaanotettu.


      • asiakasviina

        itsellä vieläkin 19.05.2017, 11:04 Sähköinen ennakkotieto vastaanotettu

        kerro kun sinun paketti saapuu helsinkiin


      • vanhahyväasiakas

        Ainakin vielä näyttää itselläni vain tuo sähköinen ennakkotieto. Tuo on kyllä jo vähän huolestuttavaa, jos tuo ennakkotieto on ollut jo pian viikon. Olisikohan jäänyt tulliin? Kuinka ison lastin tilasit?


      • sepisusi
        vanhahyväasiakas kirjoitti:

        Ainakin vielä näyttää itselläni vain tuo sähköinen ennakkotieto. Tuo on kyllä jo vähän huolestuttavaa, jos tuo ennakkotieto on ollut jo pian viikon. Olisikohan jäänyt tulliin? Kuinka ison lastin tilasit?

        Jos on kohtuullinen tilaus, niin ei tulli voi niitä takavarikoida. Jos kuitenkin on, niin Eu:niin yhteys.


      • asiakasviina

        tilasin 6 laatikkoa olutta. alkaa kyllä huolestuttamaan jos ei kohta ala näkyä seurannassa muuta.


      • sklöäad

        Melkein kannattaa hakea kerran vuodessa pakulla nuo oluset ja sitten aina vähän väliä netistä noita kirkkaampia, eivät jää niin helposti tulliin.


      • dsghfs
        sepisusi kirjoitti:

        Jos on kohtuullinen tilaus, niin ei tulli voi niitä takavarikoida. Jos kuitenkin on, niin Eu:niin yhteys.

        Ei paljoa yhtä laatikkoa kaljaa ja paria pulloa kirkasta enempää kannata kerralla tilata, silti tulee halvemmaksi kuin kotimaassa.


      • asiakasviina

        jos paketti jää tulliin tuleeko siitä ilmoitusta? kun edelleen seurannassa 19.05.2017, 11:04 Sähköinen ennakkotieto vastaanotettu


      • asiakasviina

        tänän tuli viikko ja edelleen seurannassa 19.05.2017, 11:04 Sähköinen ennakkotieto vastaanotettu


      • asiakasviina

        tuotteet helsngissä :)


      • vanhahyväasiaks

        Itsellänikin on juuri saapunut hesaan :)


    • bläähblööh

      Tilasin Sinebrychoff Cranberry 5,5% 24x50cl sain 0.33cl tölkkejä 24...

      • asiakasviina

        miten pitkään toimitus kesti siitä kun sait seurantakoodin?


      • bläähblööh

        4 ARKIpäivää


      • asiakasviina

        kohta varmaan omatkin juomat sitten helsingissä tai sitten pitää alkaa kyselemään mikä kestää. jos vastaavat.


      • MeniköPersiilleen

        1. Toimitustavat

        Valitse toimitustapa tälle osoitteelle: Osoitteeni

        Itsepalvelun noutopaikka

        **************************************************

        Pitääkö nuo nyt sitten hakea Virosta jostain?? Tilaussivulla ei ollut mitään vaihtoehtoa valita kuljetusta..?


      • vanhahyväasiakas

    • viinar

      näköjään klarna lasku tullut takaisin maksutapoihin.

    • sajoskjfdjsjka

      Onkohan kauppa loppunut, eilen yritin päästä sivulle näytti 503 http erroria, samaa näytti tänäpäkin ja vielä toisella tietokoneella. Kuljetusyhtiön sivut kyllä toimivat, kuten myös Suomi24.

      • sepisusi

        Nyt ainakin toimii sivut.


      • skajdakl

        Ainakaan itselläni ei toimi.


    • tilaaaaaan

      http://drycker.nu

      itse tilaan tämän kautta niin sivuu tuo maksun jälkeen suoraan linkin abc logisticille-

    • paniikki-iski

      Voiei! Tilasin 2viikkoa sitten tuotteet viinahuudosta, ihmettelin kun ei näy. Noh tajusin että minun olisi pitänyt maksaa lisäksi abc logisticille toimituskulut. Olen vain viinahuudon kautta valinnut abc toimituksen mutten erikseen maksanut. Ehtiiköhän viikossa, koska juhlat silloin !!

      • Vanhaasiakas

        Yleensä on ehtinyt 4 arkipäivässä mut kyllähän noita poikkeuksia sattuu


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1265
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      91
      1170
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1092
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      980
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      877
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      761
    Aihe