Mesolangat

Vanha muija

Näistä nyt kohistaan kovasti. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia? Tekeekö nämä jotain möykkyjä kuten piikitettävät fillerit tai Sculptra-hoidot? Tekeekö näitä lääkärit vai hoitajat?

116

31927

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahakeino

      Mitähän kaikkea ne vielä keksii ihmisen naamaan ja kroppaan. Luulisi tuollaisten olevan vaarallisia ajan mittaan. Mutta bisnes se kaikkea teettää.
      Jos ei ole ollut onnettomuudessa niin varmaankaan niitä ei kukaan tarvii.
      En ottais edes ilmaiseksi, sen verran itseäni rakastan että en halua mitään uusia riskejä ottaa, varsinkaan kun ikääkin on jo 66v. Kaikki ihmiset on kauniita kun oikein katsoo ja kukaan ei vie majaa mennessään.

    • NuorNainen

      Saisikohan mesolangoilla ylähuulen yläpuolella olevia uurteita tasaisemmaksi.
      Olen koko elämäni aikana polttanut 2 tupakkaa, joten niistä ei huuliuurteeni johdu.

      Uurteet tulivat aika nuorena ja muuten kasvoni vielä suht nuorekkkaat. Sukuvika nääs.

      Kertokaa kokemuksia ja varsinkin huuliryppyihin/-uurteisiin, jos olette saaneet apua mesolangoista tai mistä tahansa.

      Auttaisikohan, jos ylähuuleen laittaisi täytettä? Siis ei uurteisiin, kun täyte niissä näkyy.

      Kiitos :)

      • kerttu60

        Mielestäni paras keino täyttää ylähuulen juonteet on hyaloronihapporuiske. Mulle laitettiin 1ml happoa ylähuuleen kahdessa erässä. 30vuoden tupakoinnin jättämät pystyrypyt tasottuivat todella paljon. Suosittelen Helsingissä Estened tai Phuket hoitoloita, ei tuu ainakaan ankanhuulia. Älä laita botoxia on hermomyrkkyä.


      • Ulpukka58

        Hei Minulle on laitettu kasvojen aluellee kolmekymmentäkappaletta mesolankoja ja olen todella tyytyväinen niin sanotut roikkuvat posket ovat kohonneet ja buldogit ovat hävinneet melkein kokonaan leuvan alapuolelta. Toimenpide tehtiin Tallinnassa kaleva spassa.


      • diamond40
        kerttu60 kirjoitti:

        Mielestäni paras keino täyttää ylähuulen juonteet on hyaloronihapporuiske. Mulle laitettiin 1ml happoa ylähuuleen kahdessa erässä. 30vuoden tupakoinnin jättämät pystyrypyt tasottuivat todella paljon. Suosittelen Helsingissä Estened tai Phuket hoitoloita, ei tuu ainakaan ankanhuulia. Älä laita botoxia on hermomyrkkyä.

        botoxia ei nyt huuliin ees laiteta ( silmistä ylöspäin )


      • Anonyymi
        diamond40 kirjoitti:

        botoxia ei nyt huuliin ees laiteta ( silmistä ylöspäin )

        Laitetaanpas, ihan huuliinkin


    • Vanha muija

      Mulla sama juttu, ylä- ja alahuulessa vekkejä. Älä laita täytettä! Itse kokeilin sitä kerran ja ihan yhtä karmeat ankkahuulet tuli kuin noissa monissa valokuvissa näkyy (esim viidakontähtöset). Mesolangat kiinnostaa minuakin. Ja toinen kiinnostava asia: voisiko mikroneulauksesta olla apua huuliryppyihin?

      • NuorNainen

        Kiitos Vanha muija kun kerroit kokemuksestasi. Toivottavasti löytyy konsti meille kaikille huuliryppyisille. :)


      • NuorNainen

        Kuinka kauan sinulla kesti, että ne ankanhuulet palasivat taas normaaliksi?

        Häivyttikö huulien pullotus niitä huuliryppyjä yhtään?

        Kiitos vielä :)


      • Adellla

        Kokemusta on ja suosittelen kyllä. Itselläni iän myötä tullut ryppyjä ja mesolangoilla on laitettu otsa kuntoon ja huulirypyt tällä saa myös hyvin pois. The Lookissa kävin laittamassa ensin otsan ja myöhemmin huulirypyt. Hyvin on pysynyt naama kuosissa langoilla.


      • Ryppyjävastaan

        Täällä kanssa otsan ryppyjä oiottu mesolangoilla Lookin hoitolassa ja tyytyväinen on saanut lopputulokseen olla. Saisikohan mesolangoilla korjattua leuassani olevaa kuoppaa?


      • diamond40

        huuliryppyihin langat, täytteet vaan lisää turpeisuutta naamaan.
        langat langat langat:)


    • RiittaM

      Minä en suosittele mesolankoja, itselläni ne katkesivat kaksi kertaa, enää en mene ko operaatioon. Mielummin valitsisin jonkun toisen vaihtehdon.

      • Täysin eri toimenpid

        Mesolangat eivät voi katketa.. Sinulle on tehty väkälankakohotus, joka on täysin eri asia. Väkälankakohotus tehdään kirurgisesti kiinnittämällä lankoja esim.hiusrajaan kulmakarvojen kohottamiseksi. Mesolangat pistetään injektiolla ihon alle ja ne sulavat n.kolmessa kuukaudessa. Ideana on se, että langat aiheuttavat ihossa steriilin tulehdusreaktion, jonka seurauksena kollageenisäikeet muodostuvat sulavien lankojen tilalle saaden kiinteytymisen aikaan. Yksi ja kaksi lankaa ei tätä tee. Tehokkaaseen tulokseen tarvitaan riittävä määrä lankoja. Tekniikka on parasta, mitä markkinoille on tullut sitten fillereiden. Kaikessa kuitenkin täytyy ottaa järki käteen, jos kasvot ovat kuin bulldogilla, vain veitsi auttaa -jos sekään.


      • diamond40

        Joo mesolangat ei kyllä katkee...ne vanhat väkälangat joo..:)
        joo fillereilla tulee vaan turponaama efekti ( ilmapallo ) mutta mesoilla omat kasvonpiirteet säilyy eikä tuu pumpattuu barbaraa kuten moni julkkis on jo...


    • Vanha muija

      Miten tuo katkeaminen vaikutti lopputulokseen? Jäikö jotain ulkoisia merkkejä siis?

      • RiittaM3

        Kasvot " lörpähtivät " takaisin entiselleen, katkenneita langanpätkiä ei voi kaivaa ihosta pois. Ovat siellä jossakin.

        Itse olen näin jälkikäteen tyytyväinen, koskaan ei tiedä miten nuo ajan kanssa olisivat käyttäytyneet.


      • Harkitseva
        RiittaM3 kirjoitti:

        Kasvot " lörpähtivät " takaisin entiselleen, katkenneita langanpätkiä ei voi kaivaa ihosta pois. Ovat siellä jossakin.

        Itse olen näin jälkikäteen tyytyväinen, koskaan ei tiedä miten nuo ajan kanssa olisivat käyttäytyneet.

        Kuka operaation teki hoitaja vai lääkäri? Kerrottiinko sinulle etukäteen että langat voivat katketa? Kuulostaa aika hurjalta...


      • RiittaM
        Harkitseva kirjoitti:

        Kuka operaation teki hoitaja vai lääkäri? Kerrottiinko sinulle etukäteen että langat voivat katketa? Kuulostaa aika hurjalta...

        Lääkäri, ei kerrottu etukäteen tällaista, vaan jälkikäteen että kaikkeen voi liittyä komblikaatioita joita ei voi tietää etukäteen.


      • uteliaskvjvjvjv
        RiittaM kirjoitti:

        Lääkäri, ei kerrottu etukäteen tällaista, vaan jälkikäteen että kaikkeen voi liittyä komblikaatioita joita ei voi tietää etukäteen.

        Minkähän hintasta lystiä tuo on ja kauanko ton vaikutus kestää?


    • Siro

      Kiitos RiittaM kun kerroit kokemuksistasi - en sitten mene minäkään mesolangoista apua etsimään...

      • RiittaM

        Etsikää tietoa netistä eri vaihtoehdoista, käykää konsultaatiossa ja kysykää sieltä mikä vaihtoetho teille sopisi parhaiten.


    • Onko sen arvoista

      Kannattaa miettiä kaksi kertaa ennen kuin menee laittamaan mitään ylimääräistä naamaan.
      Esimerkkinä miten kävi Tiina Jylhälle. halvaantui naama ja alkoi huuli roikkua...

      • Ei liity lankoihin

        Mesolangat pistetään dermikseen ja ihon rasvakerrokseen. Siellä ei sijaitse isoja kasvohermoja, joita voisi injektiolla vahingoittaa ja aikaansaada kasvohalvausta. Ohimenevä kasvohalvaus voi tulla kenelle vain ilman minkäänlaisia operaatioita ja tämä on hoidettavissa lääkityksellä. Toki mittavissa kirurgisissa toimenpiteissä tämä riski on olemassa.


    • Epäileväinen

      No se kyllä johtuu varmasti ihan jostain muusta kuin plastiikkakirurgiasta...

    • joooooo7533rd

      Kiinnostaisi kovasti onko tullut uusia kokemuksia. Ite suunnittelen kulmien ja otsan kohotusta tällä menetelmällä. 350 euroa maksaisi. Vielä harkinnassa. Huolettaa jos menee rahat kankkulan kaivoon.

      • Poks-

        Kävin ottamassa pari kuukautta sitten 8 mesolankaa kulmien ja otsan kohotukseen. Ei vieläkään mitään muutosta. Sanoisin, että pelkkää rahastusta.


      • Poks-
        Poks- kirjoitti:

        Kävin ottamassa pari kuukautta sitten 8 mesolankaa kulmien ja otsan kohotukseen. Ei vieläkään mitään muutosta. Sanoisin, että pelkkää rahastusta.

        Lisään vielä, että yhden mesolangan laittaminen oli jostain syystä kivuliasta ja se jätti myös arven. Iho on vähän kuopallaan siitä kohdasta, jossa mesolanka on eli minulla on otsassa viiru. Kävin Tiina Jylhän The Lookissa.


      • Kerttu60
        Poks- kirjoitti:

        Lisään vielä, että yhden mesolangan laittaminen oli jostain syystä kivuliasta ja se jätti myös arven. Iho on vähän kuopallaan siitä kohdasta, jossa mesolanka on eli minulla on otsassa viiru. Kävin Tiina Jylhän The Lookissa.

        Minä kävin mesolankahoidossa Estemedissä ja olen oikein tyytyväinen .lopputulokseen. Langat laitettiin kasvojen alaosaan ja leukaan . Olisin halunnut myös otsaa ja silmien ympärille mutta lääkäri ilmoitti etteivät todellakaan toimi kyseisillä alueilla, sinne on muut hoitokeinot.. Ihmettelen todella suuresti miksi kukaan vähänkään järkevä ihminen menee Tiina Jylhän käsittelyyn. Minä ainakaan en halua olla missään tekemisissä kyseisen firman kanssa. Johan Jylhän oman ulkonäön pitäisi paljastaa missä mennään.


      • Keltasirkku63
        Kerttu60 kirjoitti:

        Minä kävin mesolankahoidossa Estemedissä ja olen oikein tyytyväinen .lopputulokseen. Langat laitettiin kasvojen alaosaan ja leukaan . Olisin halunnut myös otsaa ja silmien ympärille mutta lääkäri ilmoitti etteivät todellakaan toimi kyseisillä alueilla, sinne on muut hoitokeinot.. Ihmettelen todella suuresti miksi kukaan vähänkään järkevä ihminen menee Tiina Jylhän käsittelyyn. Minä ainakaan en halua olla missään tekemisissä kyseisen firman kanssa. Johan Jylhän oman ulkonäön pitäisi paljastaa missä mennään.

        Samoin, kävin Estemedissä ja toimenpiteen suoritti lääkäri. Olen erittäin tyytyväinen. Kasvojen alaosa korjattiin (ns. hamsteripussit) tuloksen huomasi välittömästi. Olen menossa pian uudelleen laitattamaan kasvojen yläosan,koska parempi edetä askel askeleelta, (neuvoi lääkäri, joka tuntui erittäin asiantuntevalta).Suosittelen todella!! Minulta ainakin lähti vuosia.. USKOMATONTA!!


    • pula-ajan misso

      Käsittääkseni mesolangat kuitenkin on sitä samaa ainetta kuin normaalit haavojen ompelulangat jotka aikanaan sulavat elimistöön. Olenko oikeassa? Ei naamaan ei JÄÄ iäksi mitään lankoja. Vai onko näitäkin erilaisia?

      • Oikeassa olet

        Oikeassa olet. Langat sulavat n. 3kk:n aikana ja tulos perustuu kollageenisäikeiden uusiutumiseen. Kasvot eivät voi "lörpsähtää" lankojen "irrotessa" kuten väkälankakohotuksessa. Tekniikka on lähtöisin kiinalaisesta lääketieteestä ja energiaratojen stimuloimisesta. Langoilla huomattiin positiivinen sivuvaikutus; rasvan sulaminen ja ihon kiinteytyminen. Tekniikka ei ole siis kovin uusi, Suomessa se on vain vastikään otettu käyttöön esteettisessä hoitamisessa. Venäjällä ja Usa:ssa hoito on erittäin suosittu.


    • Selvät tulokset

      Riittävällä määrällä lankoja saadaan hienoja tuloksia. Möykkyjä ei voi tulla, lanka on ohuen ohut. Paras tulos tulee kasvoihin, jotka roikkuvat hieman-jonkin verran. Kasvojen kohotusta vaativiin kasvoihin tulee toki muutosta, mutta senttitolkulla roikkuviin kasvoihin ei auta tyydyttävästi kuin kasvojen kohotus -jos sekään. Parhaiten langat toimivat alakasvoissa ja leuan alla. Leukalinja kohoaa huomattavasti, mihin harvalla hoidolla päästään. Toimenpide ei ole kirurginen, joten hoitoa voi tehdä lääkäreistä kosmetologeihin kaikki. Turvotusta ja mustelmia voi tulla, ei epätasaisuutta, möykkyjä.

    • 8+9

      "Langoilla huomattiin positiivinen sivuvaikutus; rasvan sulaminen ja ihon kiinteytyminen."

      Eli jos rasva tosiaan sulaa pois ja olet laihaposkinen, tätä hoitoa ei kannata tehdä. Kuten ei kannata tehdä mikroneulausta tai laserhoitoakaan, eikä käyttää a-vitamiinihappoa. Saattaa olla tuloksena narkkarin tai alkoholistin näköinen naama.
      Oma naamani on nykyisin kuin methadon narkkarilla... googlaa ennen ja jälkeen kuvia jos haluat tietää miltä sellainen näyttää...
      Kiitos tästä kuuluu eräälle ihotautilääkärille, joka työskentelee isossa "terveysfirmassa"....
      Koskaan ei kannata uskoa, jos joku sanoo ettei jollakin hoidolla ym. ole havaittu mitään huonoja vaikutuksia. Joskus vauriot näkyvät vasta puolen vuoden viiveellä niin kuin laservaurio, mikroneulausvaurio, a-vitamiinihappovaurio jne.
      Ennen ja jälkeen kuvat ovat hyvin usein otettu lyhyellä aikajänteellä, jotta saadaan asiakkaita houkuteltua niillä kuvilla, kun tulos näytti vielä hyvältä.

      Tiina Jylhästä on esim. kauniita kuvia netissä vielä parin vuoden takaa, mutta viimeisin kuva, jonka hänestä näin ei näytä häneltä. Voisin kuvitella, että hänellekin on käynyt hoitojen seurauksena jotakin samankaltaista kuin minulle.

      Miettikää ihmiset ennen kuin annatte tehdä kasvoillenne mitään radikaalia.

      Itse olen vasta noin 30 vuotias ja kasvoni tarvitsee jo nyt kiristystä johtuen hoidosta ja hoitovoiteesta. Tilanne on ihan katastrofaalinen. Ei ikäiseni tervettä elämää viettänyt, tupakoimaton ym. näytä tältä. Ihan kun minulle olisi vaihdettu joltakin narkkarilta pää. Pää ja vartalo eivät sovi yhteen ...

      • Cheerleederi

        Hei 8 9,
        Laitettiinko sinulle siis myös mesolankoja, vai puhutko mikroneulauksesta ja noista a-vitamiinihappohoidoista?


    • pohtija1

      Kumpihan olisi parempi vaihtoehto kulmien kohotukseen, nuo langat vai botox? Oon tässä googletellut jonkin aikaa enkä oikein ole päässyt päätökseen.

      • Nomp

        Minäkin haluaisin kovasti tietää!


      • boxpox

        botox koska noi langat voi ihan vakavasti jäädä epätasaseksi ihon alle. Mulla kävi niin ja kun nostan kulmia se lanka näkyy ihon läpi ja on tosi luonnottoman näköistä. Hävettää ilmeillä. Joudun nyt vaan sit oottelee noin 6 kk että ne sulaa. On tosi rasittavaa. Jos oisin tiennyt tän oisin mielummin ottanu pienen määrän botoxii.


    • Perlane

      Onko kellään kokemusta huulien muotoilusta näillä? Otan itse huuliin täytettä ja olen tulokseen ihan tyytyväinen kyllä mutta saisiko näillä mesolangoilla sitten pysyvämpää tulosta?

    • huhhu
      • PUSSUKAT

        Minulle laitettiin 30 mesolankaa Estemedissä.Langat laitettiin hamsteripussien vuoksi.Langat laitettiin alaposkiin ikäänkuin ristiin.Alussa oli toisessa iso mustelma,ja toisessa poskessa tuntui pieniä kovia pisteitä selvästi langan päät.Olin alussa kauhuissani,ei mitään toivottavaa tulosta.Mutta nyt On kulunut 3kk.hamsteri pussit on kokonaan pois leukalinja suora.ikää minulla on yli 60, eikä sitä kukaan usko. MENEN HARMASTI UUDSTAAN.......


    • hamsteripussi

      Luultavasti nää sopii kolmekymppisille mut ei sellaisille joilla on jo todellista velttoutta ihossa. Huulien muotoilussa vissiin vois toimiakin.

    • näppynaama

      Minulle laitettiin mesolankoja nassuun yli kuukausi sitten. Kiinteytymistä en kyllä ole huomannut mutta... kummassakin poskessa on kaksi pientä näppylän näköistä ja kokoista paukamaa. Toisesta pilkistää sellainen pieni kuin ihokarva, ja siitä sitten kokeeksi vetäsin niin sieltä tuli kuin sellasta pientä ohuen ohutta kuminauhan oloista nauhaa pitkä pätkää. Minä en ole mistään lukenut tälläsestä, ja koskaan en enää ota siitäkin syystä että toinen poski oli turvoksissa ja mustelmilla tosi pitkään ja on vasta nyt lähtenyt parantumaan.

      • KristaJ

        Missä laitettiin??? Itselläni tuli myös kaksi lankaa ulos naamasta, oli ilmeisesti huolimattomasti laitettu. Lankojen laitosta tuli kauheat mustelmat poskiin ja päivä toimenpiteen jälkeen ihmettelin kasvoja pestessä että mikä terävä karva minulla on kasvoissa. Tarkemmin katsottuna se oli mesolanka sininen sellainen. Toinen lanka tuli ulos kun puristin poskeen muodostunutta "näppylää" näppylästä tuli puristaessa ulos 2cm sulamaton langanpätkä. Nyt pelottaa miten noiden muiden lankojen kanssa käy, tuleeko nekin ulos naamasta.Ja en ole ollut yhteydessä tähän klinikkaan, en astu sinne enää ikinä jalallanikaan. Mesolangat on mielestäni ihan huuhaata.


      • KristaJ

        Minulle laitetttiin mesolangat Helsingissä n. 4 kk sitten.


      • mitävielä

        pistää naurattamaan ... vaikka itsekkin tässä ulkonäköäni pohdiskelen ja pieniä hamsterinpussejani leuan molemmin puolin. Juuri leikkautin yläluomeni ja silmistä tuli pikkuisen erinäköiset. Jälkikontrolli on vielä kyllä tulossa kirurgille.


    • näppynaama

      Minä en viitsi klinikan niemeä mainita tässä. Jokatapauksessa paikkakunta on Helsinki. Mutta ilmeisesti hoito ei sovi kaikille, tai se ei aina onnistu. Ois reilua kun asiasta kerrottaisiin kaikki, mutta sittenhän sitä ei kukaan ottaisi.
      Minua harmittaa ne näpyt kun olen muuten hyväihoinen, ei ryppyjä tms. Mutta eihän se botoxkaan sovi kaikille.
      Esim yli 50 vuotiaille ei suositella botoxia, vaikka kaikki noi firmat sitä surutta pistelee kuka vaan sitä pyytää.

    • hannele86

      Minulle on laitettu mesolankoja otsaan vuosi sitten the lookissa, sairaanhoitaja laittoi ne. Minulla ei ainakaan tunne niitä mitenkään, nehän ovat tosi ohuita langanpätköjä.

    • laseriiiii

      Itse kävin kasvojen laserhoidossa, siinä tasoittui tosi hyvin myös huulirypyt. Kyseessä oli frx-laser. Toipumiseen niin että kehtasi ilman meikkejä lähteä ihmisten ilmoille meni n. kaksi viikkoa. Lopullinen tulos näkyy 3-6 kk päästä, mutta nyt jo naama kaikenkaikkiaan napakampi ja iho tasaisen värinen. Suomalaisella klinikalla Helsingissä tehtiin, hinta n. 1500. Olen hyvin tyytyväinen ja toimenpiteen voi uusia esim vain suun ympäristössä jos haluaa. Menen ehdottomasti uudestaan jos tarve vaatii. Olen 50v nainen.

    • näppynaama

      Ei ne langat varsinaisesti tunnu, mutta ei voi olla huomaamatta jos pistoskohdasta lanka pilkistää.
      Kuinka kauan ne vaikutus)otsassa kestivät?

    • näppynaama

      Minä vetäisin juuri sen sulamattoman langanpätkän pois, kyllä se aikamoisen pitkä pätkä oli. Häiritsi kamalasti se terävä langanpää. Harmi että heitin sen heti pyttyyn, olisi pitänyt viedä se sille laittajalle, ois vaan kiva tietää kuinka tavallista tälläinen on että lanka ei sula ollenkaan. Vaikuttikohan siihen se että poski turposi ja siihen tuli se mustelma, vaurioituiko se niin tai mikä syynä. Tuollaista kalliita hoitoja en kyllä harkitse. Ehkä luomet voi joskus leikata tai ottaa ruiskeita.

      • Riittara

        Jos lanka tulee ulos naamasta SE ON VÄÄRIN LAITETTU! Joskus lankoja pujottaessa voi käydä niin, että langan pätkä jää näkyviin eikä jää kokonaan ihon alle. Lanka pitää tällöin vetää pois ja laittaa uusi tilalle. Sinuna antaisin asiasta palutetta klinikalle. Ei kuulosta pätevältä eikä osaavalta hoitajalta!!!


      • mesolangat
        Riittara kirjoitti:

        Jos lanka tulee ulos naamasta SE ON VÄÄRIN LAITETTU! Joskus lankoja pujottaessa voi käydä niin, että langan pätkä jää näkyviin eikä jää kokonaan ihon alle. Lanka pitää tällöin vetää pois ja laittaa uusi tilalle. Sinuna antaisin asiasta palutetta klinikalle. Ei kuulosta pätevältä eikä osaavalta hoitajalta!!!

        Lankoja ei saa poistaa missään nimessä. Jos langan pää tulee näkyviin, niin sitä pitää painaa varovasti takaisin sisäänpäin. Jos ei mene, niin leikattava ulostullut osa saksilla pois.


    • sarita47

      Kauheeta! Mullekkin laittoi noita otsaan The lookissa joku tumma ihan kivan oloinen sairaanhoitaja, mulla meni kyllä kaikki hyvin. Langat ei jääny näkyviin ja tuloskin oli sopiva. :)

    • marinaaa

      Paljon noi maksaa lookis? Mäki haluisin kokeilla.

    • näppynaama

      Laitoin palautetta langoista tälle laittajalle meilillä, noin viikko sitten, ei ole kuulunut mitään vastausta.

      • kasvotpilalla

        näppynaama. Onkohan meillä ollut sama klinikka, en myöskään ole saanut vastausta reklamaatiooni. Olen viemässä asiaa eteenpäin, osaamaton laittaja ja tuollainen klinikka pitää saada vastuuseen.


    • Maija-C

      Mä oon käynyt laittamassa mesolangat vuosi sitten. Ne laittoi sairaanhoitaja the lookissa. EN ikipäivänä olisi suostunut laittamaan mesolankoja sellaisessa paikassa tai sellaisella ihmisellä joka ei ole terveydenhuollon ammattilainen. Sairaanhoitaja osasi selittää kaiken toimenpiteestä. Sekä olen todella tyytyväinen lopputulokseen. En muista paikoista tiedä joten en ala arvostelemaankaan. Tämä vain mun kokemus..

    • Täydellinenjuttu

      Minulla kokemus Estemedin mesolangoista. Erittäin hyvät. Olen enemmän kuin tyytyväinen. Paremmat kuin kalliit kartiolangat.

      Tuntuu toi Clinic Esteticin Sofia olevan kovasti näitäKIN vastaan ja viimeisessä blogissaan kertoi ettei mesolangat auta mihinkään. Minulla auttoi hamstereihin paremmin kuin mitkään kalliit hoidot. Pistoshoidot tuo lisää volyymia ja sitä mä en enää tartte. Näillä langoilla saadaan tosi kätevästi kohotettua kasvoja hieman eikä tod. mitään sivuvaikutuksia. Menin suoraan hoidosta kavereille ilman meikkiä.

      Estemed sai musta ikuisen asiakkaan...

      • russkie

        Sofia on perusvenäläinen


      • nollanolla

        Niin, mitä ryssiä lie.
        En ole koskaan saanut vastausta tiedusteluuni sieltä. Puhelimeen ei myöskään vastata tuosta estemedistä.


    • nättinaama

      Hei! Suosittelen Estemediä ja ihanaa Elenaa ..mulla on nyt uus naama! 2* bio-aha hoito, hiukan botuliinia, ja jotakin filleriä poski kuoppiin ..ja 30 kpl mesolankoja kasvon alaosaan. Mä olen niin onnellinen, suosittelen;

    • mitässittentapahtuu

      Mitä jos tupakoi mesolankojen laiton jälkeen? Entä alkoholin nauttiminen? Onko kokemuksia, oletteko ollut polttamatta sen kolme päivää?

      • varoröökii

        jos tupakoi, tulee keuhkosyöpä....


      • mesolangat

        Ei saa tupakoida toimenpidepäivänä ja vältettävä sen jälkeen kolme päivää. Alkoa ei suositella myöskään kolmeen päivään. Olen juonut pari lasillista viiniä tai siideriä, ei haittaa.


    • Hienohelma

      Minulle laitettiin mesolangat viime lauantaina ja muuten olen tyytyväinen, mutta taisi tulla puudutusaineallergia. Maanantaina tuli koko alakasvojen alueelle, mihin puudutusainetta laitettiin näppylää. Ja kutiavat aivan järkyttävästi. Toivon mukaan menee ohi muutamassa päivässää.

      • julieette

        Mesolangat voivat aiheuttaa juuri kuvailemaasi kutinaa ja ihottumaa. Kyseessähän on sulavaan tikkilankaan rinnastettava valmiste. kukaan lääkäri tai terveydenhoitoalan ammatilainen ei mesolankoja ää enlaita. Riskit ihon hallitsemattomaan arpeutumiseen on suuri. Kyseessä on elimistölle vierasesine. Juuri se aiheuttaa ihottumaa ja pahimassa tapauksessa allergisen reaktion. Mesolangat voivat myös tulla ihosta ulos, erityisesti tämä riski on ohutihoisella.


      • elenaonhyvä

        höpö höpö


    • Mesolangat

      Minulle laitettiin 40 mesolankaa viikko sitten Turussa. Sairaanhoitaja teki hyvää työtä, eikä tullut kuin pari pientä mustelmaa. Suhtkoht kivuton toimenpide ja nopea. Nyt naama ei roiku. Voin suositella. Helppo ja edullinen vaihtoehto, jos haluaa ettei naama roiku.

      • liibalaaba111

        no toi ei oo totta, nehän alkaa v aikuttaa vasta monen viikon päästä, joten puhut pötyä


      • Kaikenlaisia

        Hei. Voisitko kertoa mikä paikka Turussa on luotettava eli missä sinun mesolankaoperaatio Turussa tehtiin? Nimimerkki. Kiinnostunut


      • pussirotta

        Olen menossa laitattamaan mesolangat. Missä Turussa laitetaan ja mitä maksoi.


      • yfhj

        Kävitkö ?


    • gyyyyyym

      mulle laitettu mahaan mesolankat, vatsassa oli ryppyjä leikkausken jälkein, en huomannu isoa eroa kyllä :), mut ei mustelmia ei lankan paloja. the lookissa laitettu

    • Jotaintarttistehrä

      Miksi mesolangat, jos vaikutus kestää vain 3 kuukautta? Eikö kunnon feislifti olisi järkevämpää pitkässä juoksussa?

    • Enkäkadu

      Minulle laitettu tänään mesolankoja kasvojen alaosaan sekä otsaan ja silmäkulmiin, täytetty huulet sekä nenän sivut. Kasvot hieman turvoksissa vielä, mutta selkeästi raikkaampi näky!! Olen 50v

      • Pussirotta

        Mitä maksoi olen menossa samoihin operaatioihin. Missä kävit ?


    • Kewät

      Mulle (hoikahko 47 v.) on laitettu kahdessa paikassa mesolangat alakasvoihin; Estemedissä lääkäri ja Medspassa sairaanhoitaja. Molempiin olen tyytyväinen. Kasvot kohoavat heti jonkin verran ja tulos tuntui pysyvän yli puoli vuotta. Molemmissa paikoissa laitettiin ensin puudutusgeeli, mutta silti kannattaa ehkä ottaa paracetamol pari tuntia ennen toimenpidettä. (Ei tulehduskipulääkettä, koska "ohentaa" verta ja tulee helpommin mustelmia) Molemmilla kerroilla tuli pari pientä mustelmaa. Itse laitto menee nopeasti. Ei hirveän kallista ja parantaa kasvojen piirteitä kuitenkin tarpeeksi. Myös sibeliusryppyjä sekä huuliryppyjä oiottiin. Olen tyytyväinen.

      • medspastakaukanakaukana

        ja kukakohan sairaanhoitaja siellä Medspassa sulle laittoikaan, toivottavasti sen "sairaanhoitaja" ei ollut Riitta


      • Omituistaon

        Minäkin haluaisin tietää kuka sairaanhoitaja toimii MedSpassa. Valvira varoittaa vuosittain laittomista tekijöistä... Kaikki viralliset ja luvalliset tekijät esim botuliiniin löytyvät Valviran sivuilta, jos viitsitte katsoa.


    • nyjää

      Hei! En tiedä onko mesolangoilla ja "nuorennuspistoksilla" mitään tekemistä asiani kanssa mutta haluan varoittaa muita mahdollisista riskeistä. Vuosi sitten otin mesolankoja ja huadroly ( en tiedä miten kirjoitetaan ) pistoksia. Aloin saamaan kipukohtauksia kasvoilla, juuri kohdassa missä lankoja laitettiin. Nyt olen elänyt hirveiden kipujen kanssa, jotka ovat täysin invalidisoineet minut. Hampaat ok, joten nyt useammat lääkärit anataneet diagnoosin, kolmoishermosärky. Mutta mstä se johtuu, kukaan ei tiedä. Elämäni on pelkkää helvettiä hermokivun kanssa. Lääkkeenä epilepsialääkitys, johon en ole vielä suostunut, koska sivuoireet masentavat.

      • uskookentahtoo

        eiköhän se säryn syy ole ihan jossain muualla kuin mesolangoissa


      • idiootti123

        Hei! Surullista kuulla.:( Missä sinulle laitettiin mesolangat ja täyteaine??

        On hyvinkin mahdollista, että jos tekijä ei ole ollut terveydenhuollon ammattilainen eli sairaanhoitaja tai lääkäri, piikki on osunut kasvohermoon. Noi hapot eli täyteaineet voi väärin pistettynä jopa sokeuttaa, jos ne on laitettu esim liian syvälle ja siellä on joku hermo nyt tukossa.

        Kasvojesi iho pitäisi kerroskuvata. Se voi kyllä olla vaikeaa.

        Selvitä myös kuluttajavirastosta sekä Valviralta onko tekijästä tehty aiempia valituksia?

        Jään odottelemaan vastauksia.


      • Anonyymi
        uskookentahtoo kirjoitti:

        eiköhän se säryn syy ole ihan jossain muualla kuin mesolangoissa

        Ikävä kyllä,itselleni kävi aivan samoin.viikon kärvistelin lähes pää räjähtämäisillään.sain kolmoihermosärkyyn epilepsia lääkkeen,olin sen jälkeen tokkurassa useamman päivän.mutta hoito teki kasvoistani upeat,ja menen ottamaan taas mesolangat.silloin minulle laitettiin botoxia,hyalorounihappoa,mesolangat.


    • ghjghhjiuy

      Ihan huuhaa kommetteja nyjää:ltä.

      • sosososososososos

        samaa mieltä, oliskohan taas kiusanhenki asialla?


    • ihanatrypyt

      ikä on lahja, H y m y l k ä ä

    • 62u

      Minulle laitettiin 30kpl mesolankoja kasvoihin ja tulos oli kyllä heti näkyvissä. Ei mustelmia ja kaikki meni muutenkin hyvin. Nyt on pienen pientä nipistelyä ja toimenpiteestä on 5päivää ja olen tyytyväinen.

      • mainostrolli

        ei turvotusta ?


      • Rupsismamma

        62u
        Kävin jo toistamiseen laitattamassa mesolankoja. Ed kerralla leukoihin 20 4D lankoja, nyt mesolankoja laitettiin 6 kohottamaan (mesoja, joissa väkäsiä) Tää viimeinen ilman puudutusta, sattu kyl aikalailla. Hengitystekniikka laulajana auttoi. Tuntuu et ei näkyvää muutosta. Vaikka hamsterit ei hirveet, lupaus ovaalista kasvomuodoista ei ole toteutunut? Tehty jo aiemmin laserrasvaimukin. Lääkärit ihan kivoja. Mitähän tekis. Koska haluan saattaa loppuun hoidon ilman veistä. Olenhan jo satsannut rahaani. Keskeneräiseksi en halua jäädä😱


    • KaunisNainenko

      Takana laserrasvaimu, hyaluronia, 4D mesolankoja, väkäsillä varustettuja mesolankoja. Eipä oo hamsterit hävinneet. Mustelmia, vaikka ei ole edes lääkityksiä. Rahaa mennyt rutkasti. Koukussa kai sitä on tai haluaa vain luvatun lopputuloksen l. buldogit(lievät) pois. Nyt kasvot enemmänin neliö kuin ovaali. Pah. Lääkärit ovat olleet kaikki ihan ookoo. Yks lupasi antaa ilmaisen laserhoidon. En jaksa uskoa sen tehoon. Onnetonta touhua. Naamakin kuin pahoinpitelyn jäljiltä. Koska suupielten pistoskohdat epäonnistui niin pahasti, et edes meikki ei auta.

      • korvienväliin

        Oliskohan sulla joku muu ongelma, kun roikkuvat posket?


      • KaunisNainenko

        Ei ole. Ja oikeasti toivon, että henkilö, jota ei tää juttu kiinnosta ala leikkii terapeuttia. Mieluummin he, joilla on halua pitää ulkonäöstään näin huolta, ottaisivat kantaa. Jos on hyviä kokemuksia, kuulisin( luen) mielelläni. Voi olla että odotan liian nopeita tuloksia. Yksi hyvä puoli, ihoni on paremmassa kunnossa ja en siis tarvii läträtä voiteiden kanssa👍


      • Epäonnee

        Kaipailisin hyviä meikkivinkkejä mustelmien peittämiseen. Neulalla pistäminen verisuoneen aiheuttaa hurjat mustelmat. Ei edes merkkituotteet peitä vaan puskee ulos. Haluun ulos!!!


    • kermukka

      Hallloo, kiinnostaisi kuulla ihan uusimpia kokemuksia mesolangoista? Entä onko kenelläkään kokemusta HIFU-laitehoidosta - voiko sellainen siis todella toimia? Kirjoittelen pääkaupunkiseudulta.

      • Mesoa

    • Kalkkunako

      Minuu kiinnostaa noi mesolangat myös. En löytäny ku jotain vanhempia viestiketjuja, nì jos sain vähän uudempia kokemuksia, etenki tällasilta 50 naisilta. Naama roikkuu ja ns. kalkkunan kaula, onko kokemuksia, auttaako langat?
      Ja tekeeks kaakonkulmalla kukaan, esim. Lappeenranna? En netistä löytäny kun kosmetologi Julia Kirjasen, joka käy kerran viikossa siel. Kukaan käynny hänel tai jollain toisella?

    • idioot

      Onko Ruotsissa halvempaa mesolangat ?

    • Expl

      Kyseessä ei ole mitenkään plastiikkakirurgiaan liittyvä asia. Tästä kannattaa keskustella kosmetologian tai kauneudenhoidon sivuilla. Sana meso on hoidon nimessä siksi, että siinä langat laitetaan ihon sisään, eikä ihon alle. Ihon sisään laitettuna lanka tahtoo tulla näkyviin ja kosmetologi ei saa laittaa niitä ihon alle, koska se voi tietää ongelmia, infektio, vuoto, ym. Hoidon tehosta ei paljon kannata puhua. Hoitomuoto on alunperin peräisin Venäjältä.

      • expljokasivullariehuu

        Expl, oletko sä hidas? Jos on tuollaista osaamista et kerskuis täällä. Ei tosiaan ole Venäjältä.


    • mesot

      Kävin laittamassa mesolangat (12 kpl) nasolabiaalijuoneita tasoittamaan, mutta ainakaan vielä (toimenpiteestä 10 päivää) ei ole minkäänlaista vaikutusta nähtävissä. Muilla ilmeisesti on vaikutusta ollut välittömästi lankojen laiton jälkeen nähtävissä, vai onko täällä joitain joilla alkoi tulosta näkymään vasta myöhemmin? Harmittaa kovasti, jos langat eivät vaikuta millään lailla...

      • Katana

        Asiatuntijan mukaan lopullinen vaikutus näkyy vasta noin kahden kuukauden kuluttua. Sitä odotellessa...


    • Minttuliinu

      Voiko mesolakojen laittoon suositella The Look? Paljonko maksaa?

    • Expl

      Ripustuslankojen tuloksen pitäisi näkyä heti, ei parane odottamalla,. Tosin turvotus voi aluksi peittää tulosta jos sitä on. Tämä Venäjällä kehitetty menetelmä on nimeltään mesolangat siksi, että osoitetaan, että se on sopiva myös kosmetologien hoitomenetelmäksi, kun ei mennä varsinaisesti ihon alle, vaan ihon sisään ns,. mesodermikseen. Siinä kerroksessa lanka kuitenkin jää näkyväksi. Todellisuudessa lankojen vetäminen siihen kerrokseen on työlästä ja käytännössä langat menevät ihon alle, vaikka ihon läpi voi laittaa neulan vain terveydenhoitohenkilö. Jos muut sen tekevät, vastuu jää asiakkaalle.
      Ripustuslangat ovat plastiikkakirurgeilla enää hyvin marginaalinen hoitomenetelmä. Lähinnä siksi, että tulos on kustannuksiin verrattuna vaatimaton ja lyhytaikainen.
      Kasvojen niillä alueella, missä mimiikkalihakset toimivat, kuten suun ja huulien alueella, ei ripustushoidolla ole monen päivän kestoa. Se sopii varmaan yhden illan hoidoksi, jos haluaa ottaa kaikki ne riskit omalle kontolleen. Hoidon antajalla tuskin on rahkeita vastata työstään.

    • Minttuliinu55

      Minä varasin ajan mesolankojen laittoon, lähinnä alakasvon alueelle.
      Toivon että saan pienet huulirypyt pois ja pienet hamsteriroikut pois.
      Jätin omega 3 pois pariviikkoa aikaisemmin, aspiriinin ja ibuprofeniinivalmisteet.

    • Tipitii677

      Juvedermpistoksia oon ottanut nasolabiaali juonteisiin huulten ympärille , suupieliin ja huuliin.Lisäksi poskiin jolla saatiin volyymia.nasolabiaalit eivät korjaantuneet eikä suupielet eivätkä kunnolla pystyjuonteet.Poskien volyymistä oon tyytyväinen.onko muita jotka ottaneet juvedermiä entä lopputulos???mietityttää nii mesolangat....kannattaako?

    • Laretsuuu

      Moikka! Itse kävin ottamassa mesolangat Cityklinikalla helsingissä toukokuun alussa ja siitä siis noin 4 kuukautta ja langat laitettiin nasolabiaalijuonteita tasoittamaan 4kpl per puoli.
      Aikaisemmin olen käynyt täyttämässä täyteaineilla poskiani sekä nasolabiaaleja ja siitä lopputuloksesta en pitänyt koska kasvojen piirteet suurenevat samalla ja päädyin siis näihin lankoihin.
      Kun langat laitettiin niin esiintyi hieman turvotusta muutamana päivänä, mutta kun kun turvotus laski huomasi lankojen vaikutuksen sillä että mm.verenkierto parani hoidettavalla alueella.
      Nyt kun aikaa on kulunut enemmän niin olen huomannut myöskin tätä liftaavaa vaikutusta.
      Tässä vähän odottelen josko vielä tulevien kuukausien aikana liftausta tapahtuisi enemmän mutta olen tyytyväinen näinkin ja varmasti käyn ottamassa lisää.

      • omakohtainenkokemus

        Hyvä kommentti, noin mesolangat pitäisikin toimia.


    • Sissy6

      Onko kokemuksia mesolangoista rintojen kohotukseen ? Tilasin ajan Helsingistä ? :)

      • Viisjymmentäplus

        Melkoisen kivuliasta oli ja rinnat kipeät monta viikko mutta kohotti rintoja jonkin verran.


      • humpuukihommia

        Ja vaikutus muutaman kuukauden. Kannattiko?


    • Expl

      Kannattaa varmasti laskea kuinka paljon haluaa maksaa/ tunti kudosten muodon pysymisestä. Tämä ei ole uusi asia. Monenlaisia tukitoimenpiteitä on käytössä. Mikään niistä ei korvaa leikkausta, jolla rintojen muoto korjataan ja tulos säilyy vuosia. Tällä hetkellä paras lievän muotohäiriön hoitoon on rasvasiirto. Omaa rasvaa siirretään rintaan korjaamaan riippuva asento. Hoitotulos on ns . pysyvä.
      katsopa Tv ohjelma, jossa on rasvansiirto rintaan:
      http://www.siluetti.fi/sivu/siluetti-kauneuden-hinta
      Kannattaa käydä plastiikkakirurgin kanssa keskustelemassa asia. Hän tietää sopivimman hoitomenetelmän sinulle.

      • Leilan2017

        Rasvasiirto aiheutti minulle rasvakuolion. Molemmissa rinnoissa kovia patteja, joita myöhemmin luulin syöväksi. Ultraäänikuvasta ja koepaloista tulos: rasvakuolio. Myös nännipihat venyivät kohotuksen jälkeen, vaikka oli teipit ja tukiliivit.


    • Primatar

      Minulle on yhteensä 3x laitettu mesolangat alakasvoihin kohottamaan kasvonpiirteitä. Ikää 45 v ja paikka Estemed. Kahdella viimeisellä kerralla lankoja on tullut ulos naamasta n 1 - 2 vkoa toimenpiteen jälkeen. Eli ennen langan ulostuloa kasvoihin tulee finniä muistuttava patti, jonka keskellä on pienen pieni terävä piikki.. eli langan pää. Tästä kun vetää, kuminauhamainen lanka tulee todellakin ulos. Patti katoaa pian langan poisvetämisen jälkeen.. patti pysyi sitkeästi kasvoissa siihen asti, kunnes lanka oli poistettu. Patit ovat ikäviä, sillä muistuttavat tosiaankin finnejä.. lisäksi olivat kipeitä. En usko, että menen enää viimeisen käynnin jälkeen ottamaan uusia meso-lankoja. Ihoni tuntuu puskevan lankoja ulos. Ilmeisesti kaikille langat eivät sovi. Kohottava Vaikutus kesti kohdallani n 2-3 kk.

    • Anonyymi

      Kuulostaa kamalalta konstailulta. Olen 54 ja miettinyt, kun suupielet vähän roikkuu. Mutta se taitaa olla loputon suo tuo korjailu. Hyväksyn kai vaan,että vanhenen. Muuten iho on sileä ja hyvä, olen hoitanut aina. Pitää vain hymyillä!

    • Anonyymi

      Sopiiko mesolangat 60v

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe