Energian kavallus

rahaa_omaan_taskuun?

Onko tietoo miten paljon talousassistentti kavalsi Energialta? Uutisten mukaan kavallukset ovat jatkuneet useiden vuosien ajan, joten mistään pikku summasta tuskin on kyse. Onko assistentti vielä vapaalla jalalla?

44

1487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meitä on moneksi

      Voihan se vapaalla olla, mutta asia on varmasti tutkinnassa. Ja tyypillä esim.poistumiskielto maasta.
      Sivuillaan Energia lupaa ettei kavallus nosta tavallisen maksajan sähkön hintaa. Ei pidäkkään, vaan tuon assistentin kuuluu maksaa kavaltamansa summa ja korot takaisin firmalle.

    • Hankkikaa elämä.

      Minkä uutisten mukaan? Eipähän kyseinen tapahtuma vaikuta teidän elämään millään tavalla niin mistä moinen uteliaisuus? Kenelle siitä mukamas haittaa on, vaikka onkin vapaalla?

      • Hankippa itse

        Kuinka? Miksi asiasta ei saisi puhu Oletko tuo assistentti tai hänen läheisensä?
        Kenellekkään ei ole haittaa siitä että, on vapaalla, mutta se haittaa, jos pääsee livahtamaan kavaltamillaan rahoilla ulkomaille, eikä ole saamassa tuomiota täällä.
        Kumma asenne sulla, joka ketjussa olet vinkumassa tätä "hankkikaa elämä, hankkikaa elämä"? Elämää on seurata uutisia ja olla asioista perillä. Elämää on pitää kiinni rehellisyydestä ja tuomita rikolliset.


      • Hankkikaa se elämä.
        Hankippa itse kirjoitti:

        Kuinka? Miksi asiasta ei saisi puhu Oletko tuo assistentti tai hänen läheisensä?
        Kenellekkään ei ole haittaa siitä että, on vapaalla, mutta se haittaa, jos pääsee livahtamaan kavaltamillaan rahoilla ulkomaille, eikä ole saamassa tuomiota täällä.
        Kumma asenne sulla, joka ketjussa olet vinkumassa tätä "hankkikaa elämä, hankkikaa elämä"? Elämää on seurata uutisia ja olla asioista perillä. Elämää on pitää kiinni rehellisyydestä ja tuomita rikolliset.

        Asiahan ei sinulle kuulu olenko läheinen vai en. Ja mitä intressejä karata mihinkään sen jälkeen, kun on itse poliisille tunnustanut tekonsa ennen kuin on jäänyt edes kiinni? Ja kyllä se on tuomarin tehtävä tuomita ne rikolliset, eikä tuollaisen tavallisen tallaajan. Ja tämä on kyllä ensimmäinen ketju mihin ikinä kommentoin...


      • Hanki ny se elämä
        Hankkikaa se elämä. kirjoitti:

        Asiahan ei sinulle kuulu olenko läheinen vai en. Ja mitä intressejä karata mihinkään sen jälkeen, kun on itse poliisille tunnustanut tekonsa ennen kuin on jäänyt edes kiinni? Ja kyllä se on tuomarin tehtävä tuomita ne rikolliset, eikä tuollaisen tavallisen tallaajan. Ja tämä on kyllä ensimmäinen ketju mihin ikinä kommentoin...

        Ei kuulu, eikä kiinnosta sinun asiat. Tuo olikin retorinen oletus. Mitähän intressejä olisi karata? Rikollinen ja epärehellinen ihminen voi tehdä ihan mitä vaan, jopa karata, vaikka onkin nyt saanut omantunnon pistoksen. Ja tarkoitin että ei rikollisia pidä hyysätä ja taputella päähän. Vaan rikokset julkiseksi ja kansalaisten tietoisuuteen. Oikeuslaitos tuomitsee. Minä en hyväksy rikollista toimintaa, jos on munaa viedä toisten rahat, niin pitää olla munaa tulla julkisuuteen omalla nimellään.


      • Hankkikaa elämä.
        Hanki ny se elämä kirjoitti:

        Ei kuulu, eikä kiinnosta sinun asiat. Tuo olikin retorinen oletus. Mitähän intressejä olisi karata? Rikollinen ja epärehellinen ihminen voi tehdä ihan mitä vaan, jopa karata, vaikka onkin nyt saanut omantunnon pistoksen. Ja tarkoitin että ei rikollisia pidä hyysätä ja taputella päähän. Vaan rikokset julkiseksi ja kansalaisten tietoisuuteen. Oikeuslaitos tuomitsee. Minä en hyväksy rikollista toimintaa, jos on munaa viedä toisten rahat, niin pitää olla munaa tulla julkisuuteen omalla nimellään.

        Jos oloasi yhtään helpottaa tieto, että rikollinen ei ole karkaamassa mihinkään. Tietää varmasti itsekkin tehneensä väärin ja odottelee kiltisti tuomiotaan. Miten se sinun elämääsi helpottaisi, että saisit tietää hänen henkilöllisyytensä? Kylläpähän kyseinen henkilö joutuu kärsimään jo loppuelämänsä tulevan tuomion takia. Jos ainut syy tulla julkisuuteen on teidän uteliaisuuden halunne? Eihän sinullakaan ole munaa kirjoitella täällä omalla nimelläsi?


      • Hänki ny se elämä
        Hankkikaa elämä. kirjoitti:

        Jos oloasi yhtään helpottaa tieto, että rikollinen ei ole karkaamassa mihinkään. Tietää varmasti itsekkin tehneensä väärin ja odottelee kiltisti tuomiotaan. Miten se sinun elämääsi helpottaisi, että saisit tietää hänen henkilöllisyytensä? Kylläpähän kyseinen henkilö joutuu kärsimään jo loppuelämänsä tulevan tuomion takia. Jos ainut syy tulla julkisuuteen on teidän uteliaisuuden halunne? Eihän sinullakaan ole munaa kirjoitella täällä omalla nimelläsi?

        Minäpä en ole vienyt toisten rahoja, joten et voi verrata tätä asiaa.
        Mielestäsi rikollisisa pitää suojella? Minun elämääni ei vaikuta hänen henkilöllisyytensä mitenkään, mietin vain, kuinka paljon olen maksanut tuon kavaltajan takia sähköstäni ylimääräistä.


      • Hankkikaa elämä.
        Hänki ny se elämä kirjoitti:

        Minäpä en ole vienyt toisten rahoja, joten et voi verrata tätä asiaa.
        Mielestäsi rikollisisa pitää suojella? Minun elämääni ei vaikuta hänen henkilöllisyytensä mitenkään, mietin vain, kuinka paljon olen maksanut tuon kavaltajan takia sähköstäni ylimääräistä.

        Olet kyllä totaallisen urpo, jos tosissasi luulet tapauksen vaikuttavan sähkösi maksamiseen millään tavalla. Kyseisen ihmisen henkilöllisyydellä te ihmiset vaan ette tee yhtään mitään. Hän saa kyllä tuomionsa ilman julkista moraalisointiakin. Et ole tullut ajatelleeksi, että kentis hänelläkin on läheisiä/ystäviä joihin tuo julkistaminen tahtomattaankin vaikuttaisi negatiivisesti? Hän kun ei ole kuitenkaan sen luokan rikollinen joka olisi esim. ihmisille vaaraksi.


      • No hanki ny se elämä
        Hankkikaa elämä. kirjoitti:

        Olet kyllä totaallisen urpo, jos tosissasi luulet tapauksen vaikuttavan sähkösi maksamiseen millään tavalla. Kyseisen ihmisen henkilöllisyydellä te ihmiset vaan ette tee yhtään mitään. Hän saa kyllä tuomionsa ilman julkista moraalisointiakin. Et ole tullut ajatelleeksi, että kentis hänelläkin on läheisiä/ystäviä joihin tuo julkistaminen tahtomattaankin vaikuttaisi negatiivisesti? Hän kun ei ole kuitenkaan sen luokan rikollinen joka olisi esim. ihmisille vaaraksi.

        Sinä olet super urpo, jos luulet ettei ole vaikuttanut kuluttaja hintasn. KAIKKI mikä on yrityksen voitosta pois tai KAIKKI mikä aiheuttaa yritykselle tappiota, se KAIKKI maksatetaan kuluttajalla. Esim. myymälävarkauksista tuleva hävikki on laskettu tuotteen hintaan. Tämä on sama asia energian kanssa, hävikki on lisätty hintaan.
        Assistentin olisi pitänyt ajatella nenäänsä pitemmälle, kun mieli alkoi tehdä toisten rahoja. Olisi ajatellut perheenjäseniään silloin. Totta kait hänen tutuilleen on suuri häpeä että teki näin. Turhaan sinä minua haukut, hauku sitä kavaltajaa. Minä en ole tehnyt tätä, enkä muutakaan rikollista.


      • Energia klubilainen
        Hankkikaa elämä. kirjoitti:

        Olet kyllä totaallisen urpo, jos tosissasi luulet tapauksen vaikuttavan sähkösi maksamiseen millään tavalla. Kyseisen ihmisen henkilöllisyydellä te ihmiset vaan ette tee yhtään mitään. Hän saa kyllä tuomionsa ilman julkista moraalisointiakin. Et ole tullut ajatelleeksi, että kentis hänelläkin on läheisiä/ystäviä joihin tuo julkistaminen tahtomattaankin vaikuttaisi negatiivisesti? Hän kun ei ole kuitenkaan sen luokan rikollinen joka olisi esim. ihmisille vaaraksi.

        Minusta on järkyttäävää että, tuollaisen merkittävässä asemassa yhteiskunnassa olevan yrityksen assistentti tekee näin. Hänelle on suotu suuri vastuu ja luottamus. Nyt hän on käyttänyt asemansa tuomia mahdollisuuksia röyheästi väärin, itsekkäisiin tarkoituksiin. Hän on pettänyt sekä työnanatajansa, että meidät kuntalaiset käytöksellään. Mutta onhan näitä ollut ennenkin ja tulee aina olemaan. Epärehellisen luonteen omaavia henkilöitä.
        Mutta kuten aina, vilpilleselle käyttäytymiselle riittää myöskin puolustajia.


      • ErkkiElämä
        Hankkikaa se elämä. kirjoitti:

        Asiahan ei sinulle kuulu olenko läheinen vai en. Ja mitä intressejä karata mihinkään sen jälkeen, kun on itse poliisille tunnustanut tekonsa ennen kuin on jäänyt edes kiinni? Ja kyllä se on tuomarin tehtävä tuomita ne rikolliset, eikä tuollaisen tavallisen tallaajan. Ja tämä on kyllä ensimmäinen ketju mihin ikinä kommentoin...

        "itse poliisille tunnustanut" no eipäs ollutkaan. Turhaan puolustelit tuttavaasi.


      • elämääVaan55

        Poliisitutkinta käynnistyi sen jälkeen kun tämä assistentti kävi itse poliisilaitoksella tunnustuksen tekemässä.. Eli: nimenomaan HÄN itse käynnisti koko prosessin.


      • Juksaat
        elämääVaan55 kirjoitti:

        Poliisitutkinta käynnistyi sen jälkeen kun tämä assistentti kävi itse poliisilaitoksella tunnustuksen tekemässä.. Eli: nimenomaan HÄN itse käynnisti koko prosessin.

        Lehdessä kylläkin luki että "ulkopuolisen" antamasta vinkistä, ei edes tavallisessa tilintarkastuksessa tullut esiin.


      • enjuksaa

        Niin, lehdessä luki, että tutkinta aloitettiin äken energian ULKOPUUOLETA.Eli poliisi käynnisti tutkinnan kun tämä assistentti oli itse kipaissut poliisille tunnustamassa.


      • Imppa19

        Epäilen että olisi itse kipaissut,ulkopuolisilta valppailta tahoilta lie vinkki tullut että nyt ei kaikki täsmää..


      • Outoja1
        enjuksaa kirjoitti:

        Niin, lehdessä luki, että tutkinta aloitettiin äken energian ULKOPUUOLETA.Eli poliisi käynnisti tutkinnan kun tämä assistentti oli itse kipaissut poliisille tunnustamassa.

        Kovasti puolustat rikollista. Mikäli tämä ihanainen ja luotettava assari, olisi itse itsensä ilmiantanut, olisi se varmasti uutisoitu erilaisin sanakääntein. Mutta ei uutisoitu.


      • outoja8

        Onko tämän päivän sisis luettu?


      • Outoja1
        outoja8 kirjoitti:

        Onko tämän päivän sisis luettu?

        Luettu on ja nyt vasta uutinen kertoi tämän, ei aikaisemmin. Voit hengähtää sukulaisesi puolesta, kyllä hän paratiisiin pääsee kun tunnusti itse.


      • outoja8

        Tsih :) ei hän ole sukulaiseni.


    • Uteliaisuuden huippu

      Monta euroa! Usean vuoden aikana! Ei mitään pikkusummia! Jalat on vapaana!!

    • kfkdjdjdjfff

      HÄVETKÄÄ SIAT!

    • Selvii aikanaan :)

      Aika paljon vissiin vei ;) nyt näyttää Energialle jäävän niin paljon rahaa yli, että voivat alentaa sähkön hintaa 8% .

    • savon voima

      No kukas se nyt oli, kun ei ole jutusta kuulunut vähään aikaan mitään, kuulukos kysienen henkilö samaan kastiin tän hankitapäälikön ja velepki jutun kanssa

    • Jurmu12

      Mitenkähän tämä ratkesi vai liekkö vielä prosessi kesken?

    • Jurmu12

      Vieläkö lie tutkinta kesken kun ei ole ollut lehdissä?

      • murmu13

        Onhan se prosessi nyt jo ohi, tapauksestahan on kulunut melkein vuosi. Anna tämän painua unholaan jo!


    • klupilainen

      No kuka se ol, onko joku hengenheimolainen, kuuluuko samaan huijari porukkaan kuin velpek ja moisio

      • lubilainen

        Ei nimeä tarvitse täällä kertoa, hänen rikoksensa kohdistui vaan rahaan. Ei ole muille ihmisille vaaraksi.


      • lupilainen

        Suomessa pahin rikos onkin kavaltaa rahaa ja jättää verot maksamatta, joten nimi esiin


      • hupilainen

        Kysy äksästä, ne kyllä kertoo tästäkin tarinasta kaiken, on se sellanen juorulehti :/


      • xxx-files
        lubilainen kirjoitti:

        Ei nimeä tarvitse täällä kertoa, hänen rikoksensa kohdistui vaan rahaan. Ei ole muille ihmisille vaaraksi.

        kyllä se kiinnostais suakin, jos sinun rahat olis viety! assistenttihan oli suunnitelmallisesti kavaltanut miten kauan lie rahoja... ei tuollaista voi hyssytellä ja ymmärtää. rahanahne ja häikäilemätön ihminen.


      • xxxxfilee

        Ei juurikaan kiinnosta! Syyllinen kärsikööt rangaistuksensa ja asia on sillä selvä. Ei se muuta meidän kuntalaisten asemaa mitenkään. Keskitytään vaan omiin asioihimme, iloista kevään alkua sinullekin.


    • Puhallus999

      Iso on tuo rahasumma mistä on epäiltynä,n 200000e tämän päivän Sisiksen mukaan.Vissiin aika hankala ja aikaa viepä tutkinta ollut kun nyt vasta menossa syyttäjälle.Ei taida ex-assistentti ihan tukkapöllyllä selvitä.

    • T.H888

      Kukas hän on? Toivottavasti ei kukaan tuttu.. huhhuh..

    • Puhallus999

      Eiköhän nimikin aikanaan tule tietoisuuteen kun käräjät käyty ja tuomio annettu ja lehdet tuomiosta kirjoittaa.Ei viitsi nimeä tänne laittaa kun on niin kauan syytön kun todetaan rikokseen syylliseksi ja tuomio lain voimaiseksi.

      • sähellys22

        Ei taida tulla.


    • hoekji

      Ihmeellistä puolustelua täällä! Rikollinen on rikollinen. Nimi vaan esiin! Melkoisesta rahasummasta kuitenkin kyse ja varmasti on meidän kuluttajan hintoihin vaikuttanut.
      Mitäs vilppiä Velpek ja Moiso on tehnyt, kun nekin täällä mainitaan?

      • yksinkertaista33

        Täällä kukaan mitään puolustele, koitetaan vaan saada järkeä utelijoiden päähän. Ei sivulliset tuon assistentin nimellä mitään tee. Hän kärsii kyllä tuomionsa aikanaan ja se pitäisi riittää! Keskityttäisiin itse kukin vaan omaan elämään ja sillä hyvä.


    • 123kcrkkfr

      On ihmisillä köyhä elämä kun mietitään toisten vääriä tekoja :) Hankkikaa oikeasti elämä ja eläkää sitä!
      Kehittäkää itseänne ja kuntoilkaa. Liika ryyppääminen ja toisten ongelmiin puuttuminen vie teidät ennenaikaisesti hautaan.

      • krimi

        ja rikos vie linnaan!


      • Jusa1972

        Äläpä esitä mitään Jesuiittapappia.Aina on ihmiset miettinyt varsinkin niitä vääriä tekoja ja se että mietitkö niitä vai juoruatko niitä on kaksi eri asiaa.Tuo että mietit ihmisten tekoja ja seurauksia on myös sitä peräänkuuluttamaasi itsensä kehittämistä,ehkä siinä omatunto että moraali vahvenee kun mietit oikean ja väärän eroa.


      • kokkelimuna

        Ei mulla mikään köyhä elämä ole, enkä juo ja poltakkaan, on perhe ja työ, ja maksan kiltisti veroni ja koitan pysyä lain oikealla puolella. Sähköni ostan energian kautta, ja on oma talo jne jne.

        Siltikin on ihan turha puolustella jotain rikollisia, muuta ku nimi esiin,


      • jfwkkss77i
        kokkelimuna kirjoitti:

        Ei mulla mikään köyhä elämä ole, enkä juo ja poltakkaan, on perhe ja työ, ja maksan kiltisti veroni ja koitan pysyä lain oikealla puolella. Sähköni ostan energian kautta, ja on oma talo jne jne.

        Siltikin on ihan turha puolustella jotain rikollisia, muuta ku nimi esiin,

        Kuka täällä on puolustellut rikollisia???


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe