Yllätys oli melkoinen, kun todettiin, että Seat kulkee pienemmällä polttoaineen kulutuksella kuin Hybridi Toyota. Mihin niitä hybridejä sitten tarvitaan? Omantunnon puhdistukseenko?
Toyota Auris Hybridi hävisi Seat Leonille parivertailussa!
53
457
Vastaukset
- Vaihdemies
Oliko siinä Seatissa myös automaattivaihde?
- Terveiset perille
Saako Hybridi-toyotaa manuaalilaatikolla ja vetokoukulla, jolla saa hinata muutakin kuin vain terveisiä?
- että tätä sitten
Terveiset perille kirjoitti:
Saako Hybridi-toyotaa manuaalilaatikolla ja vetokoukulla, jolla saa hinata muutakin kuin vain terveisiä?
Ei saa. Mutta tojoteeron mielestä ei tarvittekaan hinata mitään ikinä. Ja tojoteeron mukaan hybridin tilat ovat riittävät. Oikeesti hybridi on tojoteeron puheiden mukaan sisältä paljon suurempi kuin ulkoa.
- Jorrmma
Vapaallakos se Seatti kuleksii? Tsadin liikenteessä hybridi sen kun fiilistelee äänettömästi kuluttamatta ollenkaan nestemmäistä polttoainetta. Niin, se Tsadihan on Helssinki.
- allecro
Ei pidä tuijottaa pelkkään kulutukseen. Joku hinta tulee myös pakokaasupäästöille parkista lähdettäessä ja kaupunkiruuhkissa.
Näissä autopalstoissa paljastuu ikävästi suomalaisten itsekäs minä-minä liikennekulttuuri, jossa ei piitata muista kanssakulkijoista pätkän vertaa ts. mistään omastatunnosta ei kannata edes puhua.- Luxus
Joo, mä oon samaa mieltä, mutta kyllä nauratti eilen, kun 2,0 Anjovis yritti kiihdyttää nasta laudassa... ajoin ohi heti kiihdytyksessä, ja olipa nolona Toyota -kuski...
- niminini
Luxus kirjoitti:
Joo, mä oon samaa mieltä, mutta kyllä nauratti eilen, kun 2,0 Anjovis yritti kiihdyttää nasta laudassa... ajoin ohi heti kiihdytyksessä, ja olipa nolona Toyota -kuski...
Minne sulla oli kiire.... sekunttia enne kotana, voi sua raukkaa
- Tojon tilannut
Kyllä ootte lapsellisia, tästä jo toinen ketju ja tämä asia käsitelty siellä. Se lenkki mikä ajettiin oli täysin tahallaan valittu sellaiseksi, että seatti saatiin voittajaksi. Toinen juttu on se, että tojossa olevaa akkupainoa ei hyvitetty lopputuloksessa siis niin tahallaan puolueellisesti vag toimittajat saivat seatin voittajaksi. Taitaa olla vag toimittajille paha paikka, kun tojo näyttää kaapin paikan ja tojon käyttökulut tulee oikeessa elämässä paljon halvemmaksi kuin jonkun seatin.
- tohotero
Taas on tero logiikka lennossa. Puuttumatta nyt muuhun kuin tuohon akku kommenttiin niin mitenkäs luulet hypridin toimivan ilman akkuja ? Vai että vielä pitäisi hyvittää painosta. Terot ne tarjoilee takuuvarmaa hupia päivästä toiseen.
- Chattanooga
Unohdot mainita Toyota-hybridin edullisempaakin edeullisemmat huoltokulut. Ja hyvän jälleenmyyntiarvon. Lisäksi huoltopaikoissa on mista valita. Tiskit marmoria, hinnat puhdasta kultaa.
- Möly Kommari
Vaikka kuinka yrität puolustella sitä hybridiä ei se fysiikan lakeja kumoa. Maantie ajossa hybridi kuluttaa vähintään saman kuin perinteinen. Wag nykymoottorit ovat hyötysuhteeltaan hyviä, mikä selittää tuon kulutus eron. Siinä hybridi toyotassa oleva moottori ei ole hyötysuhteeltaan kovin hyvä.
Hybridin edut tulee lähinnä kaupunkiajossa maantiellä se ei tuo mitään. - Tojon tilannut
tohotero kirjoitti:
Taas on tero logiikka lennossa. Puuttumatta nyt muuhun kuin tuohon akku kommenttiin niin mitenkäs luulet hypridin toimivan ilman akkuja ? Vai että vielä pitäisi hyvittää painosta. Terot ne tarjoilee takuuvarmaa hupia päivästä toiseen.
Kummallista, että väärin tehtyä testiä puolustellaan vai onko ihmiset niin tyhmiä ettei näe totuutta jos akkupainoa ei hyvitetä niin nämä kaksi autoa ei ole millään tavalla vertailukelpoisia. Lenkistä sen verran, että kuka ajaa kaupunki, maantie ja moottoritieajoa säännöllisesti eli täysin tuulesta temmattu ja miettimällä mietitty tojolle epäedullinen lenkki. Tojon todelliset ylläpitokulut hakkaa eurojen kulut ja tämäkin saatu paperilla näyttämään epäedulliselta tojolle. Jälleenmyyntiarvo parhaan laadun johdosta on tojolla paras.
- 8+9
Tojon tilannut kirjoitti:
Kummallista, että väärin tehtyä testiä puolustellaan vai onko ihmiset niin tyhmiä ettei näe totuutta jos akkupainoa ei hyvitetä niin nämä kaksi autoa ei ole millään tavalla vertailukelpoisia. Lenkistä sen verran, että kuka ajaa kaupunki, maantie ja moottoritieajoa säännöllisesti eli täysin tuulesta temmattu ja miettimällä mietitty tojolle epäedullinen lenkki. Tojon todelliset ylläpitokulut hakkaa eurojen kulut ja tämäkin saatu paperilla näyttämään epäedulliselta tojolle. Jälleenmyyntiarvo parhaan laadun johdosta on tojolla paras.
Miksi helvetissä toiselle autolle pitäisi antaa hyvitystä painosta, jos se paino on auton käytön kannalta oleellista ja auton valmistaja on sen painon siihen jo tehtaalla lykännyt?
- 8+9
8+9 kirjoitti:
Miksi helvetissä toiselle autolle pitäisi antaa hyvitystä painosta, jos se paino on auton käytön kannalta oleellista ja auton valmistaja on sen painon siihen jo tehtaalla lykännyt?
Ja testienkistä sen verran, että minä asun maalla, jossa on työmatkan alkupätkä hiekkatietä, siitä siirryn maantielle josta moottoritielle ja siitä kaupunkiin, jossa sitten omalla autolla työajoa. Illalla sama lenkki kotiin. Matka yhteen suuntaan ~40 km ne työajot päälle.Tämä viitenä oäivänä viikossa. Ja uskoakseni Suomesta löytyy melko iso joukko jotka ajavat samanlaista matkaa.
- Kuluttaahan ne
Möly Kommari kirjoitti:
Vaikka kuinka yrität puolustella sitä hybridiä ei se fysiikan lakeja kumoa. Maantie ajossa hybridi kuluttaa vähintään saman kuin perinteinen. Wag nykymoottorit ovat hyötysuhteeltaan hyviä, mikä selittää tuon kulutus eron. Siinä hybridi toyotassa oleva moottori ei ole hyötysuhteeltaan kovin hyvä.
Hybridin edut tulee lähinnä kaupunkiajossa maantiellä se ei tuo mitään.Kuulehan Möly Kommari!
Tutustu TM:n 1/2014 farkkujen vertailuun niin saat huomata että kyllä se hybridi kulkee myös maantiellä vähemmällä kuin Wag nykymoottorit. Ero vaan on kaupunkiajossa suurempi.
Siinä hybridi Toyotan oleva moottori päinvastoin on hyötysuhteeltaan parempi. Tehoa siitä tulee vähemmän mutta kulutus on myös pienempi.
Käy myös katsomassa spritmonitor.de sivustolla eri autojen keskimääräisiä kulutuksia niin huomaat että kyllä ne hybridit kuluttaa vähemmän kuin perinteiset. - Tietäjä
Chattanooga kirjoitti:
Unohdot mainita Toyota-hybridin edullisempaakin edeullisemmat huoltokulut. Ja hyvän jälleenmyyntiarvon. Lisäksi huoltopaikoissa on mista valita. Tiskit marmoria, hinnat puhdasta kultaa.
Mikä tässä on hyvä jälleenmyyntiarvo vm 2011 hybridiautosta 17900e pyynti?
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/33428336/Toyota/Auris/2011/Oulu?pos=43&page=1
uusi vastaavilla varusteilla varustettu maksaa 35000e renkaineen, väreineen..., eli kolmessa vuodessa n. puolittaa hinnan=todella huono jäännöshinta ja kun otat huomioon, että autosta on hyvitetty n. 15000e, niin itseasiassa ihan paskasti pitää hintansa. - nottanäin
8+9 kirjoitti:
Miksi helvetissä toiselle autolle pitäisi antaa hyvitystä painosta, jos se paino on auton käytön kannalta oleellista ja auton valmistaja on sen painon siihen jo tehtaalla lykännyt?
Joo, jokseenkin ihmeellistä, että akkupaino pitäisi hyvittää, ajatellaanpa Antti Autoilijaa, joka ajaa viikonloppureissun (testilenkin kaltaisen) mökilleen ja takaisin, tuskimpa Anttia kiinnostaa vittuakaan, onko testissä akkupainoa "hyvitetty", Anttia kiinnostaa vain paljonko polttoainetta kuluu... Ja kuten testi osoittaa, Antti ajaa seatissa käytettävällä edistyksellisellä polttomoottoritekniikalla pienemmällä polttoaineenkulutuksella kuin tojon hybridillä, eli vastuullisena kuluttajana Antti Autoilija valitsee seatin, ja luonto sekä rahapussi kiittää.
- Kilometrit ratkaisee
Tietäjä kirjoitti:
Mikä tässä on hyvä jälleenmyyntiarvo vm 2011 hybridiautosta 17900e pyynti?
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/33428336/Toyota/Auris/2011/Oulu?pos=43&page=1
uusi vastaavilla varusteilla varustettu maksaa 35000e renkaineen, väreineen..., eli kolmessa vuodessa n. puolittaa hinnan=todella huono jäännöshinta ja kun otat huomioon, että autosta on hyvitetty n. 15000e, niin itseasiassa ihan paskasti pitää hintansa.Ajettu kyllä aika paljon silläkin vaikutusta tässä.
- Vertailijax
Tietäjä kirjoitti:
Mikä tässä on hyvä jälleenmyyntiarvo vm 2011 hybridiautosta 17900e pyynti?
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/33428336/Toyota/Auris/2011/Oulu?pos=43&page=1
uusi vastaavilla varusteilla varustettu maksaa 35000e renkaineen, väreineen..., eli kolmessa vuodessa n. puolittaa hinnan=todella huono jäännöshinta ja kun otat huomioon, että autosta on hyvitetty n. 15000e, niin itseasiassa ihan paskasti pitää hintansa.Äläpä höpötä.
Käytännössä perusmalli Active on paremmin varusteltu kuin tuo vanhamallinen esimerkki Auris. Hintaa uudella hybrid Activella on 28 316 euroa.
Tuossa esimerkki autossa ei myöskään ole käytännössä lainkaan tavaratilaa koska akut on siellä. Uudessa mallissa on täysikokoinen tavaratila.
Tuosta puuttuu myös navigaattori, kunnon näytöllä oleva peruutuskamera, jne, jne... - hetituliselitys...
Kilometrit ratkaisee kirjoitti:
Ajettu kyllä aika paljon silläkin vaikutusta tässä.
tosiaan, 77tkm on paljon tojolle, räksätyksethän alkavat papankin mukaan jo 50tkm kohdalla, muille merkeille tuo on vain sisäänajo.
- Priussisti
hetituliselitys... kirjoitti:
tosiaan, 77tkm on paljon tojolle, räksätyksethän alkavat papankin mukaan jo 50tkm kohdalla, muille merkeille tuo on vain sisäänajo.
Juu tosi heikkoja Toyotan hybridit ovat :)
http://prius.wikia.com/wiki/Lifespan/Operating_costs
Yli 500 000tkm on ajettu jo monilla Priuksilla ympäri maailmaa ja ilman vikoja. - Priussisti
Priussisti kirjoitti:
Juu tosi heikkoja Toyotan hybridit ovat :)
http://prius.wikia.com/wiki/Lifespan/Operating_costs
Yli 500 000tkm on ajettu jo monilla Priuksilla ympäri maailmaa ja ilman vikoja.Korjataan tuo ajomatka. Eli 500 000km on oikea luku.
Tietäjä kirjoitti:
Mikä tässä on hyvä jälleenmyyntiarvo vm 2011 hybridiautosta 17900e pyynti?
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/33428336/Toyota/Auris/2011/Oulu?pos=43&page=1
uusi vastaavilla varusteilla varustettu maksaa 35000e renkaineen, väreineen..., eli kolmessa vuodessa n. puolittaa hinnan=todella huono jäännöshinta ja kun otat huomioon, että autosta on hyvitetty n. 15000e, niin itseasiassa ihan paskasti pitää hintansa.Voi pässin pää !!! Tuo Auris ei ole uutena maksanut kuin noin 28 000€ !
Ja uusi Tourig sports hybrid Premium kin jää alle 35 000€
Että pikkusen olet yli hinnoitellu!
http://www.toyota.fi/new-cars/auris-touring-sports/grade/hybrid high-auris hsd ts
- Ei käy kauppa
Hybrideistä tuli täysi floppi.
- huoh....
Seatti on espanjan manjaamameiningin lahja märkäkorvaisille lippisteineille. He huudattavat Settejaan kylän raitilla bassoja jytkytellen kuten bimmeripoitsut.
Me kypsät fiksut ihmiset osaamme valita automme järjellä joten Auris hybridi oli valintani.- Vai järjellä
Pokemon-lelun näköinen ruostepesä testijumbo Auris.
- huoh?
Saitko samalla kun viestiä kirjoitit? Oliko hyvä?
- T.Kölli
huoh? kirjoitti:
Saitko samalla kun viestiä kirjoitit? Oliko hyvä?
Mulla tuli ainakin just nyt!
- oliko se?
Auris hybrid touring sports farkku?
- Tiedossahan on
"Yllätys oli melkoinen, kun todettiin, että Seat kulkee pienemmällä polttoaineen kulutuksella kuin Hybridi Toyota. Mihin niitä hybridejä sitten tarvitaan? Omantunnon puhdistukseenko? "
Kyllähän se jo tiedetään, että esim. nykyaikaiset dieselit vievät noita hybridejä kuin laskiämpäriä.
Moottori-lehdessä oli juurikin Tojotasta testi, jossa merkin bensa-, diesel- ja hybridiperiaatteinen auto vierekkäin. Testissä hybridi EI voittanut. Vaan diesel.
Hybridit lienee omantunnon äänen vaientamista. Joku tonttutorvinen voi sympata kun sille sanoo, että olen eko ja ajan hybridillä.
Oikeasti hybridin vaikutus ympäristöasioihin palautuu siihen tosiasiaan, että jokaisen hybridin valmistamiseen tarvitaan arvokasta ja harvinaista akkuraaka-ainetta 500-1000 kg. Eli putsataan luonnonvarat, että saadaan ekolle omaatuntoa.
Ja hybridissähän on siis kahden auton tekniikka. Ei kovin ekoa.- Korjaus-Errata
Tuossa lienee pilkkuvirhe. Akkuraaka-aineen tarve tietysti 50-100 kg, ainakin mitä tulee pieneen hybridiin. Paljonko sitten joudutaan malmeja louhimaan, että saadaan nuo määrät? Ehkä silloin 500-1000 kg. Jos sitä tarkoitti...
- tekelekö???
Onko seat auto vai volsun jämäosista koottu tekele?
- SeatX5
Seat on paras VAG-tuote. MOT
- Seat jees!
SeatX5 kirjoitti:
Seat on paras VAG-tuote. MOT
Jep. Nyt alla muutaman päivän uusi Cupra 280 dsg:llä tottakai ja en ole koskaan parempaa autoa ajanut! On voimaa ja kulkua siten että keulapaikka aina taattu. Mahtava ajaa ja kone, no te tojotsamiehet ette ole semmosta koskaan kokeneet. Seat on huippu auto ja millä rahalla!
- no huhuhuuhhh
Seat jees! kirjoitti:
Jep. Nyt alla muutaman päivän uusi Cupra 280 dsg:llä tottakai ja en ole koskaan parempaa autoa ajanut! On voimaa ja kulkua siten että keulapaikka aina taattu. Mahtava ajaa ja kone, no te tojotsamiehet ette ole semmosta koskaan kokeneet. Seat on huippu auto ja millä rahalla!
Seat on ihan paras. Siis uskomaton laite. Autoon on työnnetty koko espanjalainen autotietämys.
Ei puutu persiistä kuin system porsche tarrat :) - Tyhjänpauhaaja
no huhuhuuhhh kirjoitti:
Seat on ihan paras. Siis uskomaton laite. Autoon on työnnetty koko espanjalainen autotietämys.
Ei puutu persiistä kuin system porsche tarrat :)Kerropa, mitä Seateja olet ajanut.
- SeatX5
Ei se mikään yllätys ollut . ei ainakaan meille Seatilla ajaville. Seat Toledo pääsi jo viúosia sitten Guinnesin ennätysten kirjaan ennätyspihillä dieselmoottorilla. Jos illoin ihmeteltiin, kun kone on peräisi VAG:ltä eikä muut (Audi, VW, Skoda) osanneet tehdä yhtä pihiä autoa samalla koneella.
- ggfggfgfgffg
Pitää Seatin kanssa muistaa vain ettei osta bensakoneella, muuten joutuu pian maksamaan satojen eurojen huoltoja kun TSI motti leviää kesken matkan.
- Tietäjä
Seatiin saa hhuoltosopimuksen 31,50e/kk/15000km, jonka voi pitää 6vuottaa/200 000km (Toyota ei huoltosopimusta anna enää 4 vuoden /150 000km jälkeen).
- laatuautoilija
"***** mitä tekstiä :D Seattihan on Volkkarin ylijäämäosista koottu ruohonleikkuri :D "
Tämä on ihan totta. Tojo on huono auto, mutta Seat on niin paska, ettei sitä voi edes autoksi kutsua.- Tietäjä
HAHAHAHHA! Et tiedä oikeista autoista yhtään mitään. Seat on nimenomaan autoilijan auto. Toyota ostetaan, kun on pakko olla jokin nelipyöräkulkine.
Kerropa nyt se laatuauton merkki, niin palautetaan poika maan pinnalle.
Laita se merkki tähän keskustelun jatkoksi. - laatuautoilija
Tietäjä kirjoitti:
HAHAHAHHA! Et tiedä oikeista autoista yhtään mitään. Seat on nimenomaan autoilijan auto. Toyota ostetaan, kun on pakko olla jokin nelipyöräkulkine.
Kerropa nyt se laatuauton merkki, niin palautetaan poika maan pinnalle.
Laita se merkki tähän keskustelun jatkoksi.Renault
Citroen
Peugeot
Mercedes-Benz
BMW
Alfa Romeo
Dacia
Ford
Volvo - Et ole tosissasi!
laatuautoilija kirjoitti:
Renault
Citroen
Peugeot
Mercedes-Benz
BMW
Alfa Romeo
Dacia
Ford
VolvoRenault=Korjaamo tutuksi: kokemusta on älä länkytä paskaa!
Citroen = sama juttu
Peugeot = sama juttu
MB laatuauto= Hinta 2x Toyota= onko kaksi kertaa parempi = ei
BMW= Huonompaa talviautoa saa etsiä = Hengenvaarallinen takatuupparina
Alfa Romeo = Oletko järjiltäsi = Laatu ja Alfa-sanaa ei voi sanoa samassa lauseessa nauramatta
Dacia = Romanialainen Renaultin kopio paskaakin paskempi
Ford = Ruuostekasa, joka tiputtaa hinnan ennätysvauhtia= Hyvä hankinta käytettynä = ei laatuauto tämäkään takuu oltava, jos meinaat ajella
Volvo = Parempi ajaa bussireittejä pitkin, jos haluaa varmasti perille= Todennäköisesti jäät tienposkeen, jos kiinalaisiin ryhdyt=konerikkoja paljon= mikä siinä on laatua? - laatuautoilija
Et ole tosissasi! kirjoitti:
Renault=Korjaamo tutuksi: kokemusta on älä länkytä paskaa!
Citroen = sama juttu
Peugeot = sama juttu
MB laatuauto= Hinta 2x Toyota= onko kaksi kertaa parempi = ei
BMW= Huonompaa talviautoa saa etsiä = Hengenvaarallinen takatuupparina
Alfa Romeo = Oletko järjiltäsi = Laatu ja Alfa-sanaa ei voi sanoa samassa lauseessa nauramatta
Dacia = Romanialainen Renaultin kopio paskaakin paskempi
Ford = Ruuostekasa, joka tiputtaa hinnan ennätysvauhtia= Hyvä hankinta käytettynä = ei laatuauto tämäkään takuu oltava, jos meinaat ajella
Volvo = Parempi ajaa bussireittejä pitkin, jos haluaa varmasti perille= Todennäköisesti jäät tienposkeen, jos kiinalaisiin ryhdyt=konerikkoja paljon= mikä siinä on laatua?Mersu, BMW, Alfa ja Volvo ovat aitoja premiumeja. Vituttaako teroa?
- Tosiaan just joo!
laatuautoilija kirjoitti:
Mersu, BMW, Alfa ja Volvo ovat aitoja premiumeja. Vituttaako teroa?
Olet lähinnä naurettava "latuautoilija" ja pitämättömät renkaat. Alfa on premiumi vain syvässä unessasi, samoin Volvo-traktori.
- kiskase sisäänpäin
Tosiaan just joo! kirjoitti:
Olet lähinnä naurettava "latuautoilija" ja pitämättömät renkaat. Alfa on premiumi vain syvässä unessasi, samoin Volvo-traktori.
oot imuri
- autotalon omistaja
Niin saakeli. Just niin, hitsin hitsi..
- Skodillac
Kypsää keskustelua..
- Niinpä,
puhetta paljon mutta todellista kokemusta ei lainkaan. Muistan vuosia sitten kun saksalainen Auto-Bild testasi ja vertasi Toyota Priusta johonkin Volkkarin Tdi- malliin moottoritiellä. Vw voitti dieselinä niukasti mutta täällä Saksassa asuvana näen että saksalaisilla on täysi paniikki päällä koska ovat näkemyksineen olleet väärässä. Pahinta on se laaduttomuus joka paistaa läpi jokaisessa saksalaisessa autossa. Liikaa tuodaan keskeneräistä tavaraa markkinoille kokeilematta sitä ensin kotimarkkinoilla japanilaisten tapaan. Myös takaisinkutsut ovat täällä pääasiassa vaiettu asia mikäli ne kohdistuvat saksalaiseen autoon. Pienistäkin asioista japanilaisissa autoissa tehdään sensijaan suuri numero. Tätä voi jokainen miettiä kotonaan omista lähtökohdistaan mutta itse arvostan enemmän todellista pitkänajan laatua enkä nykysaksalaisten käyttämää sanontaa "laatuvaikutelma" mikä johtaa äkkinäisen pahasti harhaan.
- Tietäjä1
Niinpä, kirjoitti:
puhetta paljon mutta todellista kokemusta ei lainkaan. Muistan vuosia sitten kun saksalainen Auto-Bild testasi ja vertasi Toyota Priusta johonkin Volkkarin Tdi- malliin moottoritiellä. Vw voitti dieselinä niukasti mutta täällä Saksassa asuvana näen että saksalaisilla on täysi paniikki päällä koska ovat näkemyksineen olleet väärässä. Pahinta on se laaduttomuus joka paistaa läpi jokaisessa saksalaisessa autossa. Liikaa tuodaan keskeneräistä tavaraa markkinoille kokeilematta sitä ensin kotimarkkinoilla japanilaisten tapaan. Myös takaisinkutsut ovat täällä pääasiassa vaiettu asia mikäli ne kohdistuvat saksalaiseen autoon. Pienistäkin asioista japanilaisissa autoissa tehdään sensijaan suuri numero. Tätä voi jokainen miettiä kotonaan omista lähtökohdistaan mutta itse arvostan enemmän todellista pitkänajan laatua enkä nykysaksalaisten käyttämää sanontaa "laatuvaikutelma" mikä johtaa äkkinäisen pahasti harhaan.
Olet oikeilla jäljillä, mutta faktaa on sekin, että melu on melkoinen saksaisten omissa asioissa sitten kun on aihetta (aiheesta kuin aiheesta). Harmittaa näissä asioissa vain se, että kuluttajalle vastuuta ei kanneta mistään. Ei japanilaisten airbageista tai saksalaisten ketjuvahingosta VAG BMW =sama jakoketjutoimittaja 2011 asti. VAG on kärsinyt asiassa huomattavasti enemmän kuin BMW tai Mini, joissa aihealue on vaiettu täysin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.2233460Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha242181- 242081
Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.901955Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?801630Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se241371- 81271
Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo361257Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan351217Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61198