Kokemuksia susukeista

Susuki

Mulla on ollu susukeja. Niiden laatu ja tekninen toteutus ei oikein vakuuta.
Onko ne vähän erilaisempia kuin muut japsit? Muiden kanssa mulla ei oo ollu läheskään yhtä epäilevä olo.

32

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mene HooDee palstall

      ne on "erilaisia" Suzuki on paras laadultaan

    • >TurbotOn<

      Kyllä japsit on laadultaan kaikki samalla tasolla. Huonolla tuurilla voi minkä tahansa merkin kanssa olla ongelmia. Erittäin harvinaista tosin jos uuden ostaa. Käytetyn osto on sitten täyttä arpapeliä. Itsellä oli 99-mallisen Hayabusan bensaletkujen murenemisen kanssa aikanaan ongelmia mutta takuuna korjattiin. Uudella omistajalla sitten kuulemma sama ongelma uusinut vuotta myöhemmin. Tämä ongelma koski vain mutamaa ensimmäisen tuotantosarjan Haybusia. Muita mekkivikoja ei Suzukin osalta ole korviini kuulunut.

      • Susuki

        Joissain merkin malleissa on kaikilla japseilla ja miksei muillakin tiettyjä kohtia joita joutuu korjaamaan. Jotenkin itse ajattelen, että honda ja kawasaki on hyviä pelejä.

        Mutta jos ajattelee käytettyjä, niin onko niissä eroja merkkikohtaisesti? Hondaa ja kawasakia ei ole pitänyt niin paljon korjata. Mielikuva luotettavuudesta tai sen osittaisesta puuttumisesta vain syntyy niin herkästi.


      • Mika....
        Susuki kirjoitti:

        Joissain merkin malleissa on kaikilla japseilla ja miksei muillakin tiettyjä kohtia joita joutuu korjaamaan. Jotenkin itse ajattelen, että honda ja kawasaki on hyviä pelejä.

        Mutta jos ajattelee käytettyjä, niin onko niissä eroja merkkikohtaisesti? Hondaa ja kawasakia ei ole pitänyt niin paljon korjata. Mielikuva luotettavuudesta tai sen osittaisesta puuttumisesta vain syntyy niin herkästi.

        Mielikuvat on mielikuvia ja mitään yleispätevää faktaa tai kunnollista tilastoakaan ei taida olla näiden merkkien luotettavuuksista. Kun kukaan ei oikeastaan voi tietää miten kukanenkin pyöräänsä käyttää ja korjaa ja huoltaa ja minkälaista meteliä asioista pitää.

        Itse olen huomannut, että jokaisella merkillä on lippulaivatyyppinsä missä ne on erityisen arvostettuja. Suzukin custompyöriä arvostetaan aika korkealle customharrastajien piirissä. Kavasaki meikäläisen mileikuvissa on erityisen ansioitunut rakentamaan tiukkoja kyykkyjä Yamahan fjr tai Honda GoldWing lienevät jonkin sortin käsitteitä jo matkamoottoripyörien luokassa ja sohvaenduroiden aatelia taitaa olla BMW gs mopottimet. Offroadeissa varmaan KTM on ylitse muiden, etc... mielikuviahan nämä kaikki on. Kotari toki on aika profiloitunut noihin offroadeihin, mutta Yamahalta löytyy myös maanmainio Supertenere tai nakupyöräksi xjr ja taitaa merkin kyykytkin kestää vertailun ihan komeasti ja toki Yamahan customeista Wildstar taitaa olla eräs legendaarisimmista harrikkaklooneista ikinä tönärikoneineen ja hihnavetoineen. Samoin on asia Hondan kohdalla trasalp tai separi ovat varmaanmyös käsitteitä alallaan, mutta customeissa shadow ei ole varsinaisesti loistanut, vaikka ihan kelpo pyörä se käsittääkseni on.

        Itse ajelen Suzuki customilla ja tykkään kyllä kovasti. Aika tulee näyttämään onko tämä murheenkryyni. Intikkaklubi ainakin vaiktuttaa verevältä kerholta josta löytyy apuja ja hengenheimolaisuutta suzuki asioissa. onko muilla merkeillä vastaavaa? H-D kerho on iso, mutta sen toiminnasta minulla ei ole käsitystä. Yamahalla on YCF, mutta muita ei tule nyt mieleen.


      • Hoodeemiehillä
        Mika.... kirjoitti:

        Mielikuvat on mielikuvia ja mitään yleispätevää faktaa tai kunnollista tilastoakaan ei taida olla näiden merkkien luotettavuuksista. Kun kukaan ei oikeastaan voi tietää miten kukanenkin pyöräänsä käyttää ja korjaa ja huoltaa ja minkälaista meteliä asioista pitää.

        Itse olen huomannut, että jokaisella merkillä on lippulaivatyyppinsä missä ne on erityisen arvostettuja. Suzukin custompyöriä arvostetaan aika korkealle customharrastajien piirissä. Kavasaki meikäläisen mileikuvissa on erityisen ansioitunut rakentamaan tiukkoja kyykkyjä Yamahan fjr tai Honda GoldWing lienevät jonkin sortin käsitteitä jo matkamoottoripyörien luokassa ja sohvaenduroiden aatelia taitaa olla BMW gs mopottimet. Offroadeissa varmaan KTM on ylitse muiden, etc... mielikuviahan nämä kaikki on. Kotari toki on aika profiloitunut noihin offroadeihin, mutta Yamahalta löytyy myös maanmainio Supertenere tai nakupyöräksi xjr ja taitaa merkin kyykytkin kestää vertailun ihan komeasti ja toki Yamahan customeista Wildstar taitaa olla eräs legendaarisimmista harrikkaklooneista ikinä tönärikoneineen ja hihnavetoineen. Samoin on asia Hondan kohdalla trasalp tai separi ovat varmaanmyös käsitteitä alallaan, mutta customeissa shadow ei ole varsinaisesti loistanut, vaikka ihan kelpo pyörä se käsittääkseni on.

        Itse ajelen Suzuki customilla ja tykkään kyllä kovasti. Aika tulee näyttämään onko tämä murheenkryyni. Intikkaklubi ainakin vaiktuttaa verevältä kerholta josta löytyy apuja ja hengenheimolaisuutta suzuki asioissa. onko muilla merkeillä vastaavaa? H-D kerho on iso, mutta sen toiminnasta minulla ei ole käsitystä. Yamahalla on YCF, mutta muita ei tule nyt mieleen.

        on ihan omat kuvionsa.


      • Mika....
        Hoodeemiehillä kirjoitti:

        on ihan omat kuvionsa.

        Mun mielestä HooDeet on hienoja prätkiä ja on sääli, että koko merkki kärsii muutaman tolvanan käyttäjän tolvanamaisuudesta. Tunnen muutamia harrikkatyyppejä ja ne on kyllä ihan asiallisia motoristeja eikä yhtään irvistele mun intikallekaan. En tuon H-D klubin touhuista tiedä mitään enkä siitä minkälainen asenneilmapiiri siellä vallitsee, mutta kyllähän merkkikerhoissa aina sitä omaa merkkiä diggaillaan vähän muita korkeammalle. Toisaalta ekassa intikkamiitissä kävin Yamahalla ja hyvin mahtu porukkaan mukaan ja oli siellä muutamia H-D:lakin. H-D miitissä ne olis varmaan kiskonut mun riisikuppini puuhun roikkumaan:-D.


    • ytfjh

      Honda paras laadultaan, eikä muutkaan japsit huonoja ole. Amerikkalaiset, no, ne on mitä on. BMW yliarvostettu, britit välimaastossa. Ducati hieno, mutta huono.

      • Mika....

        En yhtään käy kiistämään etteikö Honda olisi paras laadultaan, mutta minua kiinnostaa että millä se merkkikohtainen laatu voidaan yksiselitteisesti todeta? laatuhan tarkoittaa eri ihmisille eri asioita joten kun puhumme laadusta, niin mistä me tarkkaan ottaen puhumme? onko Honda kestävämpi kuin muut? vai onko se helpoin korjata itse? vai onko Hondan huoltoihin lyhyimmät jonot ja palvelu parasta? onko Hondan takuu pidempi ja kattavampi kuin muilla? vai onko sinulla vain hyviä kokemuksia Hondista?


      • Susuki
        Mika.... kirjoitti:

        En yhtään käy kiistämään etteikö Honda olisi paras laadultaan, mutta minua kiinnostaa että millä se merkkikohtainen laatu voidaan yksiselitteisesti todeta? laatuhan tarkoittaa eri ihmisille eri asioita joten kun puhumme laadusta, niin mistä me tarkkaan ottaen puhumme? onko Honda kestävämpi kuin muut? vai onko se helpoin korjata itse? vai onko Hondan huoltoihin lyhyimmät jonot ja palvelu parasta? onko Hondan takuu pidempi ja kattavampi kuin muilla? vai onko sinulla vain hyviä kokemuksia Hondista?

        Hondaa ei tarvitse paljon korjata. Ja Hondaa on helppo huoltaa ja korjata itse. Susuki on vähän vaikeampi tapaus. Sähkövikoja ja hankalat säädöt. Ja joissakin susukin ohjekirjoissa ei ole parhaimmat ohjeet tietyille töille. Erot tulevat eniten ja parhaiten esiin käytettyjen moottoripyörien kohdalta. (en ole koskaan ajanut tai omistanut uutta susukia). Mutta tärkeintä kuitenkin on sellainen yleiskeskustelu "tuntumien" takana siitä mikä on todellisuus.

        Tiedän monia, jotka ovat vaihtaneet susukin pois. Ja olleet tyytyväisiä. Siksi tahtoisin, että jos joku tahtoo, niin voisi kertoa, miksi kokee susukin hyväksi pyöräksi?


      • Mika......
        Susuki kirjoitti:

        Hondaa ei tarvitse paljon korjata. Ja Hondaa on helppo huoltaa ja korjata itse. Susuki on vähän vaikeampi tapaus. Sähkövikoja ja hankalat säädöt. Ja joissakin susukin ohjekirjoissa ei ole parhaimmat ohjeet tietyille töille. Erot tulevat eniten ja parhaiten esiin käytettyjen moottoripyörien kohdalta. (en ole koskaan ajanut tai omistanut uutta susukia). Mutta tärkeintä kuitenkin on sellainen yleiskeskustelu "tuntumien" takana siitä mikä on todellisuus.

        Tiedän monia, jotka ovat vaihtaneet susukin pois. Ja olleet tyytyväisiä. Siksi tahtoisin, että jos joku tahtoo, niin voisi kertoa, miksi kokee susukin hyväksi pyöräksi?

        No mulla on ollut Suzuki vasta tänä keväänä joten en halua hirveästi alkaa asiasta vääntämään varsinkaan kun kyllähän vanhoissa Suzukeissa on vikoja siinä missä muissakin. Itselläni on Intruder VL1500 jonka rakentelimme velipojan kanssa viime talvena ja se oli aikalailla atomeina hallin lattialla niin ei se nyt ainakaan mitenkään toivottomalta laitteelta tuntunut. Alkuunsa ainakin mulla on fiilis ollut ihan hyvä tämän pyörän kanssa, se pärähtää startista käyntiin ja silleen. Ennen suzukia mulla oli viitisen vuotta Yamaha TDM850 ja se oli kaikin puolin muutenkin erilainen pyörä.

        No jos haluaa moittia, niin tuossa 1500VL:sä on pikkuisen pienen oloinen tuo bensatankki Yamahan jälkeen, mutta vajaa parisataa kilometriä riittänee sivystyneessä vapaassa maailmassa tankkausväliksi enkä oikein mielelläni yli sataa kilometria itse yhdellä istumalla aja muutenkaan.


      • Motskarisetä
        Susuki kirjoitti:

        Hondaa ei tarvitse paljon korjata. Ja Hondaa on helppo huoltaa ja korjata itse. Susuki on vähän vaikeampi tapaus. Sähkövikoja ja hankalat säädöt. Ja joissakin susukin ohjekirjoissa ei ole parhaimmat ohjeet tietyille töille. Erot tulevat eniten ja parhaiten esiin käytettyjen moottoripyörien kohdalta. (en ole koskaan ajanut tai omistanut uutta susukia). Mutta tärkeintä kuitenkin on sellainen yleiskeskustelu "tuntumien" takana siitä mikä on todellisuus.

        Tiedän monia, jotka ovat vaihtaneet susukin pois. Ja olleet tyytyväisiä. Siksi tahtoisin, että jos joku tahtoo, niin voisi kertoa, miksi kokee susukin hyväksi pyöräksi?

        Kokemuksia Suzukista. Meillä on tytöillä ollut GZ125 Marauder seitsemisen vuotta. Sillä on tehty pitkiäkin reissuja, mm. vanhempi tyttö ajoi sillä ns."rautaperse-ajon" Tiukillehan se meni 1600 km vuorokaudessa, mutta onnistui. Pyörässä ei koko aikana ole ollut pienintäkään vikaa. Pojalla on ollut vuodesta -08 LS650 Savage vm1993, ja sekin pelittää todella mainiosti. Itselläni on 50 tkm ajettu GSX-F 750, vm-02. Se on ollut minulla vasta viime kesästä, ja olen ajanut sillä vasta kolme tuhatta. Mutta olen kuullut siitä kerrottavan pelkkää hyvää. Moottori on tekniikaltaan vanhahtava, mutta erittäin kestävä, sanotaan.

        Autona Suzuki myös on kestävä, ja ehdottoman aliarvostettu. Niitä meillä on ollut viisi, ja kaikki ovat olleet lujia pelejä.


    • Motskarisetä

      Taitaa tuo keskustelun aloitus olla trolli, mutta mukavaa, että senkin avulla päästiin asiallisenkin keskustelun alkuun. Tällä Suzuki-palstalla näkyy liikkuvan joku räkänokkapoika, jolla on jotain Suzukeja vastaan. Ehkä hän on ostanut jonkun loppuunajetun Suzuki PV-mopon, johon on tullut remonttia. Mikään ihmisten tekemähän ei ole ikuista. Eivät edes Suzuki-merkkiset mopot ja moottoripyörät, vaikka ovatkin yleisesti ottaen erittäin kestävien ikiliikkujien maineessa.

    • valintoja

      "Mulla on ollu susukeja. Niiden laatu ja tekninen toteutus ei oikein vakuuta."

      Mikä sinua estää vaihtamasta johonkin sellaiseen merkkiin, johon tunnet luottavasi?

      Rahan puuteko?

      Se taas on sitten kokonaan toinen juttu........

    • Motoristi 71

      Hei.

      Olen laittamassa itselleni suzukia. Mitä mieltä olette merkistä nuin kauttaaltaan? Entä minkälaiset välitykset mielestänne on vakiona esim. uusimmissa gsx-r.ssä. Kaipaako välitysten vaihtoa, ja miten tämä vaihto vaikuttaa koneen kestävyyteen?
      Kiitos jo etukäteen vastauksista.

      • Motskarisetä

        GSX-R:n kone on piristetty versio GSX-F:n koneesta. Moottorihan on perusrakenteeltaan kestävä, oikeastaan jo legenda. Omaan GSX-F.ään vaihdetaan juuri 16-hampainen etuhammasratas 15-hampaisen sijaan. Tarkoituksena on saada kierrokset pienenemään matka-ajossa. Keskustelin vasta asiasta paikallisen moottoripyöräexpertin kanssa, joka oli sitä mieltä, ettei vaihdolla sinänsä ole mitään merkitystä kestävyyteen. Suzukissa kuten useissa muissakin japseissa, on melko tiheä välitys, siis kone huutaa n.5000 kierrosta/min kun ajetaan 100km/h vauhtia. Suzukihan sinänsä on hyvä ja kestävä pyörä, enkä voi moittia muitakaan japaninmerkkejä, joista minulla jokaisesta on ainakin pientä kokemusta.

        Niin. Nuo minun tietoni koskevat vanhoja malleja, enkä todellakaan tiedä, mikä on tilanne nykyisissä GSX-malleissa. Olenhan todella ikäni puolesta setä. Joo, ja miinustelijapojummekin näkyy jälleen heränneen. Terve vaan!:)))


      • Rauno Ovaska
        Motskarisetä kirjoitti:

        GSX-R:n kone on piristetty versio GSX-F:n koneesta. Moottorihan on perusrakenteeltaan kestävä, oikeastaan jo legenda. Omaan GSX-F.ään vaihdetaan juuri 16-hampainen etuhammasratas 15-hampaisen sijaan. Tarkoituksena on saada kierrokset pienenemään matka-ajossa. Keskustelin vasta asiasta paikallisen moottoripyöräexpertin kanssa, joka oli sitä mieltä, ettei vaihdolla sinänsä ole mitään merkitystä kestävyyteen. Suzukissa kuten useissa muissakin japseissa, on melko tiheä välitys, siis kone huutaa n.5000 kierrosta/min kun ajetaan 100km/h vauhtia. Suzukihan sinänsä on hyvä ja kestävä pyörä, enkä voi moittia muitakaan japaninmerkkejä, joista minulla jokaisesta on ainakin pientä kokemusta.

        Niin. Nuo minun tietoni koskevat vanhoja malleja, enkä todellakaan tiedä, mikä on tilanne nykyisissä GSX-malleissa. Olenhan todella ikäni puolesta setä. Joo, ja miinustelijapojummekin näkyy jälleen heränneen. Terve vaan!:)))

        Mulla on tuo uusi gsx 1250 fa ja kierrokset majailee 120 km/ h vauhdilla alle 4000. Vakuuttavan varma ja voimakas peli. Viime kesänä ajoin Baltian kautta Marseilleen ja takasin, ajaminen oli pelkkää juhlaa, matka-ajossa kulutus siinä 5 l/100 km joten tankillisellä tökkää liki 400 km. Vakiopleksi ohjaa ilmavirran rintaan, kypärä on vapaassa ilmavirrassa eli niin äänetön kuin moottoripyörässä voi olla. Laukkusarjan kanssa hyvä kuljetuskapasiteetti.


      • Motskarisetä
        Rauno Ovaska kirjoitti:

        Mulla on tuo uusi gsx 1250 fa ja kierrokset majailee 120 km/ h vauhdilla alle 4000. Vakuuttavan varma ja voimakas peli. Viime kesänä ajoin Baltian kautta Marseilleen ja takasin, ajaminen oli pelkkää juhlaa, matka-ajossa kulutus siinä 5 l/100 km joten tankillisellä tökkää liki 400 km. Vakiopleksi ohjaa ilmavirran rintaan, kypärä on vapaassa ilmavirrassa eli niin äänetön kuin moottoripyörässä voi olla. Laukkusarjan kanssa hyvä kuljetuskapasiteetti.

        Ilmeisesti ovat uskaltaneet laittaa jo noin isolle koneelle ylivaihteen, ja se on hyvä se. Omat japsini ovat olleet 600-750 kuutioisia, ja niin Yamahassa, Kawasakissa kuin nykyisessä Suzukissakin on tuo isojen kierrosten ongelma. Kerran Yamaha XJ:ssä irtosi ajossa vaihdepolkimen pultti, ja poljin roikkui siirtotangon varassa. Kuutosvaihde jäi päälle. Mutta eipä hätiä mitiä. Pyörä lähti liikkeellekin sillä kutosella, ja ajelin kaikessa rauhassa perille. Ihmetyttää vain, kun vaihteita on kuusi kappaletta, niin miksikähän suurinta vaihdetta ei välitetä enempi ylivaihteen suuntaan matka-ajoa varten. Jäisihän siinä kiihdytyksiä ja revittelyjä varten sitten viisi muuta vaihdetta.


      • jar3
        Motskarisetä kirjoitti:

        Ilmeisesti ovat uskaltaneet laittaa jo noin isolle koneelle ylivaihteen, ja se on hyvä se. Omat japsini ovat olleet 600-750 kuutioisia, ja niin Yamahassa, Kawasakissa kuin nykyisessä Suzukissakin on tuo isojen kierrosten ongelma. Kerran Yamaha XJ:ssä irtosi ajossa vaihdepolkimen pultti, ja poljin roikkui siirtotangon varassa. Kuutosvaihde jäi päälle. Mutta eipä hätiä mitiä. Pyörä lähti liikkeellekin sillä kutosella, ja ajelin kaikessa rauhassa perille. Ihmetyttää vain, kun vaihteita on kuusi kappaletta, niin miksikähän suurinta vaihdetta ei välitetä enempi ylivaihteen suuntaan matka-ajoa varten. Jäisihän siinä kiihdytyksiä ja revittelyjä varten sitten viisi muuta vaihdetta.

        Ostin viikko sitten uuden Banditin 1250,mahtava on väätö koneessa kehuja saanut arvosteluissa,mitä mieltä ootte pyörästä?


      • Mahtava on
        jar3 kirjoitti:

        Ostin viikko sitten uuden Banditin 1250,mahtava on väätö koneessa kehuja saanut arvosteluissa,mitä mieltä ootte pyörästä?

        itelläki oli tuo,parempi ois vaan 1250 FA eli sirolla kokokatteella.


    • Hartmann

      1250 fa kierrokset 160km/h mittarivauhdissa jossain 5300 tienoilla, mutta tuolla vauhdilla ei matkavarustuksessa aja kuin maksimissaan 250km tankillisella. Tasaista 100-120km/h niin viidellä, viidellä puolella litralla menee 100km.
      Vikoja ei ole ollut.

    • 750cc

      Minullakin on tuo 750F ja toista kertaa remontissa tosin eka remppa oli pelkkää säätöa
      mutta toinen oli oudompi vika kun öljynpaine hävisi ja kytkin lopetti toimintansa ihan yx kax.Olisikohan kysymyksessä liian ohut öljy kun laitoin täys synteettistä ja jälkeenpäin sain kuulla et se olis huono homma.No 3viikkoa olen odotellut ja nyt rupeaa valoa näkymään eli pian saan pyöräni taas käyttöön.Kovasti tykkään tuosta kyykkypyörästä ja vaimo myös ,joten uskaltaisikohan sitä lähteä reissaamaan pitkin suomea mutta otaa hinauspalvelun numerot kännykkään

      • Motskarisetä

        Olisi mukava tietää, mikä tuon öljynpaineen häviämisen ja kytkinvian aiheutti? Tuskin öljy sentään. Itse olen käyttänyt omassa -02 mallin GSX-F:ssä Teboilin täyssynteettistä Superbike-moottoripyöräöljyä 15w50, ja hyvin on toiminut. Viime kesänä kävin pyörällä parin tuhannen kilsan reissun Venäjällä ja tänäkin kesänä jo toistatuhannen kilometrin reissun Lappiin. Tämän kesäinen Venäjänreissu olisi vielä edessä, jos poliittinen tilanne sen tekemisen sallii.

        Menkäähän vain vaimon kanssa reissuun. Tuskin siinä hinauspalvelun numeroita tarvitaan. Tietysti jos pyöräsi on kovin vanha ja paljon ajettu, niin suurempaa varautumista vikojen varalle tietysti tarvitaan. Mikään ihmisen tekemä teknillinen vekotin kun ei ole ikuinen, ei edes Suzuki-moottoripyörä. Niin luotettava ja kestävä kuin se muuten onkin.


    • 750cc

      Yksi vika oli et kytkin oli väärin koottu toi öljypaineen häviäminen jäi salaisuudeksi johtuneen siitä että en kysynnyt oli niin hiton kiire päästä suitzan selkään.Pyörällä on ajettu vähän yli 80 000km mutta nyt tuntuu kyllä toimivan tosi hyvin niin ja vm on 95 ja
      reissuun lähdetään se on jo varma aluksi viikon loppu reissuja mutta kun vaimon lomat alkaa niin sit Lappi kutsuu

      • Mika....

        Mihin päin lappia suuntaatte? itselläni olisi tarkoitus lähteä velipojan kanssa myös kohti pohjoista viikon perästä ja juurikin lappiin. Unelmissa siintää norja ja jäämeren ranta ehkä lofooteille jos perse kestää:-).... siis kirjaimellisesti ei siis talousmielessä:-D. Noloa olisi jos pitäisi kääntyä torniosta takaisin.


    • 750cc

      Remontin jälkeen olisi tarkoitus suorittaa testiajo eli moottoritielle ja siellä 2-300km kovaa ajoa yhtäsoittoa jos pyörä sen kestää niin luulisin pärjääväni sit tuon lapin reissun se et mihin suuntaan niin ei ole viellä päätetty mutta ei Norja ole huono suunta.Olen lukenut joitakin matkakertomuksia sinne ajanneista motoristeista ja ei ole tylsää.P""se kestää varmasti juuri sen minkä tarviikin taukoja tarpeen mukaan ja turha kiire pois ei kannata ajaa kelloa vastaan siin tulee stressi eikä ole kivaa.Minulla on nyt se tarvikkeitten hankinta projekti edessä,laukut on hankittu 3kpl ja ovat pyörässä kiinni seuraavana olis navigaattori karttojen lisäksi,sitten pieni korotus ohjaustankoon et saa tuon istumaasennon hyväksi nyt tulee nojattua liikaa käsiinsä ja kaikkea muuta sälää mitä nyt mieleen tulee tai saa vinkkiä eri foorumeilta.Toivotan vaiherikasta matkaa teille niin ja hienoja kelejä

    • Motskarisetä

      No teittekö Norjan reissun, ja miten Suska kesti? Itse kävin siellä Venäjällä. Poliittista tilennetta ei juuri huomannut. Kyllä turisti Venäjällekin on tärkeä. Kun vuoden venäjänviisumi minulta loppui nyt syyskuun lopulla, niin venäläisomisteisesta matkatoimistosta tuli viesti, jossa toivotettiin tervetulleeksi hakemaan uutta viisumia. Siis toivotettiin tervetulleeksi Venäjälle. Suzuki kesti tuon parin tuhannen kilsan matkan oikein mainiosti. Öljyäkään ei juuri kulunut, eikä sitä tarvinnut lisätä. Ainoa harmi tuon pyörän kanssa on että kun on pitkä mies, niin ajoasento käy ahtaaksi. Jalkatappien laskemiseen ei ole saatavissa muutossarjaa, ainakaan merkkiliikkeen mukaan. Sensijaan löysin netistä GSX-F:n kuvan, jossa istuin oli verhoiltu uudestaan ja samalla korotettu sitä. Ehkä teen sellaisen operaation tulevan talven aikana. Kyselin jo verhousliikkeesta, ja homma maksaisi 150 euroa.

      Kaiken kaikkiaan Suzuki GSX-F on mainio matkakumppani. Eihän se mikään raketti ole, mutta ainakin "seitenpuolikkaan" tehot riittävät vallan hyvin suomalaiseen liikenteeseen. Ja sen kuristaminenkin 35kW:iin A2 kortilla ajettavaksi on mahdollista, koska sen tehot vakiona ovat juuri kuristamisen sallivan rajan alle.

      • Mika.....

        Moi, tehtiin me.... tai norjassa vain pistäydyttiin kilpisjärven kautta jäämeren rannassa ihmettelemässä tromsassa ja jouduttin jättämään lofootit tällä kertaa haaveeksi aikataulusyistä... ehkä sitten seuraavalla kerralla, nimittäin tuli tunne että pohjoiseen on pakko päästä vielä toistekin:-).

        Kahdeksan päivää oltiin reissussa ja enimmäkseen suomen puolella ajeltiin ja semmoinen 3300km tuli matkaa. Pari päivää ihailtiin maisemia ja muina päivinä ajettiin. Suitsa kesti reissun hyvin ja hiljakseenhan sitä ajeltiin, mutta pyörän kanssa ei ollut mitään ongelmia. Jopa pyörän lyhyehkö toimintasäde pohjoisessa ei osoittautunut minkäänlaiseksi ongelmaksi ja huoltamoverkko näytti ainakin käsivarren ja tunturilapin suunnalla olevan ihan tarpeeksi tiheä.

        Jäi vähän semmoinen olo, että seuraavan kerran ajelen itäläpin kautta ja käyn tutustumassa Utsjoen maisemiin. Sellainen idea tulimieleen, että voisi ajaa Utsjoen kautta Altaan ja Altasta Kilpisjäven kautta takaisin. Sitten sitä seuraavalla reissulla voisi lähteä yrittämään sinne Lofooteille tai ylipäätään etelämmäs norjan rantaa ja tulla sitten vaikka ruotsin läpi takaisin. Olen kuullut, että keskinorjassa on ne kaikkein komeimmat vuonomaisemat joten ehkä sinne täytyisi lopulta uskaltautua muutaman vuoden tähtäimellä. Mutta tällä hetkellä itselleni tuo pohojinen on se ykkösjuttu.

        Nyt pitää asettua talveksi puunaamaan ja virittelemään pyörää (lähinnä siis koristelemaan ja kiilloittelemaan, koska tekniikka on kunnossa) ja odottelemaan kevättä. Täytyy tuo matkatavararatkaisu myös viimeistellä kun kaksi pientä laukkua ei ihan näin isolle miehelle riitä, nyt oli tarakalla tavararulla, mutta jonkin elegantimman tarakkalaukun joutunen hankkimaan nahkaisen tottakai.


      • Mika.....
        Mika..... kirjoitti:

        Moi, tehtiin me.... tai norjassa vain pistäydyttiin kilpisjärven kautta jäämeren rannassa ihmettelemässä tromsassa ja jouduttin jättämään lofootit tällä kertaa haaveeksi aikataulusyistä... ehkä sitten seuraavalla kerralla, nimittäin tuli tunne että pohjoiseen on pakko päästä vielä toistekin:-).

        Kahdeksan päivää oltiin reissussa ja enimmäkseen suomen puolella ajeltiin ja semmoinen 3300km tuli matkaa. Pari päivää ihailtiin maisemia ja muina päivinä ajettiin. Suitsa kesti reissun hyvin ja hiljakseenhan sitä ajeltiin, mutta pyörän kanssa ei ollut mitään ongelmia. Jopa pyörän lyhyehkö toimintasäde pohjoisessa ei osoittautunut minkäänlaiseksi ongelmaksi ja huoltamoverkko näytti ainakin käsivarren ja tunturilapin suunnalla olevan ihan tarpeeksi tiheä.

        Jäi vähän semmoinen olo, että seuraavan kerran ajelen itäläpin kautta ja käyn tutustumassa Utsjoen maisemiin. Sellainen idea tulimieleen, että voisi ajaa Utsjoen kautta Altaan ja Altasta Kilpisjäven kautta takaisin. Sitten sitä seuraavalla reissulla voisi lähteä yrittämään sinne Lofooteille tai ylipäätään etelämmäs norjan rantaa ja tulla sitten vaikka ruotsin läpi takaisin. Olen kuullut, että keskinorjassa on ne kaikkein komeimmat vuonomaisemat joten ehkä sinne täytyisi lopulta uskaltautua muutaman vuoden tähtäimellä. Mutta tällä hetkellä itselleni tuo pohojinen on se ykkösjuttu.

        Nyt pitää asettua talveksi puunaamaan ja virittelemään pyörää (lähinnä siis koristelemaan ja kiilloittelemaan, koska tekniikka on kunnossa) ja odottelemaan kevättä. Täytyy tuo matkatavararatkaisu myös viimeistellä kun kaksi pientä laukkua ei ihan näin isolle miehelle riitä, nyt oli tarakalla tavararulla, mutta jonkin elegantimman tarakkalaukun joutunen hankkimaan nahkaisen tottakai.

        Ai niin, sellainen pienimuotoinen ongelma (tai ei ehkä niin pienikään) tuli huomattua, että norjasta ei saanut 98E5 bensaa muualta kuin Shellistä sitä V-poweria. Aika moinen kilpailuetu Shellille norjassa, mutta hankaloittaa motoristin elämää. Miten lienee tilanne ruotsissa? pitää selvittää tohtisiko 95 bensaa tankata vaikka jonkun lisäaineen turvin (olen kuullut väitteitä, että loraus kaksitahtiöljyä tms. voisi pikkuisen neutralisoida sitä viinabensaa).


      • Motskarisetä
        Mika..... kirjoitti:

        Ai niin, sellainen pienimuotoinen ongelma (tai ei ehkä niin pienikään) tuli huomattua, että norjasta ei saanut 98E5 bensaa muualta kuin Shellistä sitä V-poweria. Aika moinen kilpailuetu Shellille norjassa, mutta hankaloittaa motoristin elämää. Miten lienee tilanne ruotsissa? pitää selvittää tohtisiko 95 bensaa tankata vaikka jonkun lisäaineen turvin (olen kuullut väitteitä, että loraus kaksitahtiöljyä tms. voisi pikkuisen neutralisoida sitä viinabensaa).

        Vanhemmalle GSX-F:lle Suzuki ei salli E10 bensan käyttöä. Uudemmalle v.98 mallista alkaen sallii. Ei se nyt kovin iso ongelma ole, jos tilapäisesti käyttää kymppibensaa, vaikka tuollaisella Norjan reissulla. Laittaa sitten vaikka V-poweria sekaan kun sitä on saatavissa. Tiivisteiden ja kumiosien kovettumisestahan siinä lienee kysymys, ja ei se kovin nopeasti tapahdu. Venäjälläkin yleisin bensiini on 95 oktaanista, mutta siinä ei liene etanolia lainkaan, koska pakokaasut haiskahtavat aivan samalle, kuin takavuosina Suomessa. Lyijytöntä se toki sielläkin on.

        Biltemalla on myynnissä isohko perälaukku. Lienee jotain 45 litraa. Hintakaan ei ole paha, jossain viidenkympin paikkeilla. Telineen hankkiminen voi olla tyyriimpi juttu, jos sellaista ei ole.


    • Strommi

      Mulla on kolmatta vuotta (eli 2012 mallinen) Suzuki V-Strom 650. Toistakymmentä pyörää, lähinnä kyykkyjä, on aikajen saatossa ajossa olut ja nyt näin pappana tuo nykyinen on kyllä aivan loistava. Helppo ja tasapainoinen ajettava, ihan tarpeeksi tehoa jopa kaksi päällä, hyvät abs-jarrut ja ennen kaikkea tukeva runko, joka ei notku, vaikka täysi kuorma on päällä. Vasta kymppätonni on lasissa, mutta tähän asti ei ole ollut ensimmäistäkää häiriötä tai vikaa. Luottavaisena olen myös tulevaisuuden suhteen. Tätä värkkiä en ihan lähivuosina vaihda. Mulla on ollut useita Suzukeja, 2 Hondaa (cbr600 ja cbr1000) myös pari Jammua, muista ei ole kokemusta. Suosittelen varauksetta, jos tämän kaltainen ajopeli kiinnostaa.

    • VS14OO

      Höpö höpö! Porukat vetää johtopäätöksiä siitä, että kaveri kertoi että jollain oli ollut juuri tämä malli ja siinä on tämmöinen vika. Yksittäistapauksia! Pyörän kuin pyörän saa rikki huonolla huollolla ja väärällä käytöllä.

      Suomessa 2012 on rekisterissä noin 245 000 moottoripyörää. Vähän täällä kirjoitetaan näiden kaikkien pyörien kilometreistä kun ongelmia ei ole ollut. Mutta kun merkki xx ja malli yy ei joku aamu lähde käyntiin, niin ensimmäiseksi käynnistetään tietokone ja kirjotetaan nettiin että on huono pyörä.

      Joissain malleissa on tyyppivikoja ja ne on hyvä tietää. Näihin tyyppivikoihin löytyy yleensä kestävä korjaus. Korjauksen jälkeen on edessä taas huolettomia kilometrejä.

      Valitus pois ja AJAKAA!

    • PikkuMurheita

      Itsellä oli ensin pari Hondaa. Ei ongelmia kummassakaan ja jälkimmäisellä oli ajeltu myydessäni yli 50tkm ja siinä ei ollut ainuttakaan vikaa, joka olis itse pyörästä johtunut. Joitain kulutusosien vaihtoja ja kytkinkahvan jouduin vaihtamaan. Olen sitä mieltä edelleenkin, että laatu ei tuosta paljoa parane ja ilmeisesti tekniset ratkaisut oli koeteltuja - vuosimalleilla eroja parikymmentä vuotta ja tekniset ykstyiskohdat usein jokseenkin samoja. Pyörää huolsin aina itse.

      Suzuki (V-Strom mullakin) on ollut alla nyt sitten jotain kahdeksan vuotta. Sitäkin olen ainoastaan itse huoltanut koska tekniikka on vielä ymmärrettävää eikä alipainemittaria kummempaa erikoislaitetta tarvita (ruiskuvehje kylläkin). Sanoisin, että työn laatu ja yksityiskohtien viimeistely jää pikkaisen Hondasta. Edelleen itse tehnyt ne vähäiset huollot mitä tarvitaan öljynvaihdosta venttiilivälysten tarkistukseen. Tämänkään kanssa ei ole ollut muuta murhettta kuin kunnon kaatosateella etusylinterin (V2) tulppa voi kastua ja puolet tehoista katoaa. Moinen tietysti säväytti kun ekan kerran ongelmaan törmäsin Puolan tulvissa, mutta satulan alta löytyvillä työkaluilla tuokin on autettavissa - kun vaan tuntee pyöränsä ja uskaltaa siihen kajota.
      Niin ja kytkinvaijeri katkesi melko uutena kahvan juuresta, koska ruuvisääätimen reijän sisäreuna hinkkaa vaijerin poikki tietyissä asennoissa. Aika selvä suunnittelumoka tuokin. Eipä tuokaan tule toistumaan kun itse säätää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe