Tavoitat nyt Nuorten Exitin keho –palstalta

Voit olla Nuorten Exitiin yhteydessä, mikäli sinua mietityttää seksuaaliseen kaltoinkohteluun liittyvät asiat tai kokemukset.

Voit ottaa meihin yhteyttä Yhteisö –profiiliin(http://www.suomi24.fi/yhteis ö/nuortenexit) tai nimettömästi nettisivujen kautta osoitteessa www.nuortenexit.fi. Osallistumme keho –palstalla teemaamme liittyviin keskusteluihin.

40

3415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minut on perseraiskattu erittäin väkivaltaisesti. Mitä tehdä?

      • Hei trollien_troolari,

        Raiskaus on vakava rikos, johon yleensä tarvitaan keskusteluapua ja tukea läheisiltä ihmisiltä. Jos on joutunut raiskauksen uhriksi, on hyvä mennä lääkääriin ja tehdä sen jälkeen rikosilmoitus poliisille. Keskusteleminen jonkun kanssa tilanteesta on myös tärkeää.

        Tämänkaltaisissa asioissa Nuorten Exit voi neuvoa ja tukea.

        www.nuortenexit.fi

        t.Anni / Nuorten Exit


      • xd-trolli
        nuortenexit kirjoitti:

        Hei trollien_troolari,

        Raiskaus on vakava rikos, johon yleensä tarvitaan keskusteluapua ja tukea läheisiltä ihmisiltä. Jos on joutunut raiskauksen uhriksi, on hyvä mennä lääkääriin ja tehdä sen jälkeen rikosilmoitus poliisille. Keskusteleminen jonkun kanssa tilanteesta on myös tärkeää.

        Tämänkaltaisissa asioissa Nuorten Exit voi neuvoa ja tukea.

        www.nuortenexit.fi

        t.Anni / Nuorten Exit

        Anni exit-hankkeesta tajuutko että joku oli kirjottanut pilailu mielessä ton

        Nii ebin ku vastaat tolle nii asiallisesti


      • hboy
        xd-trolli kirjoitti:

        Anni exit-hankkeesta tajuutko että joku oli kirjottanut pilailu mielessä ton

        Nii ebin ku vastaat tolle nii asiallisesti

        Asiallinen vastaus vaikka provoinkin,on osa aikuusuutta ja opetusta nuorille.Aikuisuus ei ole iästä johtuvaa,tunnen monia 20v jotka on tosi lapsellisia 14v ajattelevan kundiin verrattatunua
        tuntuu vähän nololta,kun joutuu häpeemään itseään neljäkin vuotta vanhempien käytöstä.
        no kai mä siksi viihdynkin mua nuorempien seurassa,ne on fiksuja ja ennakkoluulottomia.
        Kun niille kretoo olevansa homo,niin tulee vaan uteiliaita kysymyksiä,ei mitään pilkkaa tai nuuta.


      • xd-trolli kirjoitti:

        Anni exit-hankkeesta tajuutko että joku oli kirjottanut pilailu mielessä ton

        Nii ebin ku vastaat tolle nii asiallisesti

        Moikka!

        Vastaan aiheisiin, jotka liittyvät seksuaaliseen kaltoinkohteluun ja vastikkeelliseen seksiin. Tämän tyyppisissä aiheissa moni etsii tietoa esimerkiksi keskustelupalstoilta ja joskus myös pilailumielessä kirjoitettuihin viesteihin voi olla hyvä vastata. Joskus voi olla myös helpompaa esittää kysymys läpällä, vaikka aihe oikeasti koskettaisikin.

        :) Anni/ Nuorten Exit


      • Onneton_nainen91
        anniexit kirjoitti:

        Moikka!

        Vastaan aiheisiin, jotka liittyvät seksuaaliseen kaltoinkohteluun ja vastikkeelliseen seksiin. Tämän tyyppisissä aiheissa moni etsii tietoa esimerkiksi keskustelupalstoilta ja joskus myös pilailumielessä kirjoitettuihin viesteihin voi olla hyvä vastata. Joskus voi olla myös helpompaa esittää kysymys läpällä, vaikka aihe oikeasti koskettaisikin.

        :) Anni/ Nuorten Exit

        Minkä ikäiset voi laittaa viestiä teidän palveluun ? En löytänyt ikärajaa mistään. Minä olen joutunut aikoinaan nuorena seksuaalisen hyväksi käytön uhriksi ja aikuisiällä koin suhteessani pakottamista seksin ja seksuaalisiin tekoihin. Molemmista asioista on kulunut nyt jonkun aikaa, mutta minä en tiedä että kuinka niiden asioiden kanssa pitäisi elää. :( Toinen rikoksen tekijä sai rangaistuksen, mutta toinen pääsi asiasta kuin koira veräjästä ja jätti jälkeensä sen, että minä tunnen itseni arvottomaksi ihmiseksi. Minulla on nyt ihana poikaystävä, mutta minä en kykene olemaan onnellinen hänen kanssaan koska menneisyyden taakka painaa liikaa. :(


    • Nuortenexitti

      Nuortenexit ??? Missä ootta :D Onko teil kikkii

      • Moikka!

        Käymme kommentoimassa tällä palstalla sellaisiin keskusteluihin, jotka liittyvät seksuaaliseen kaltoinkohteluun. Kikkiä ei ole :) Mutta tänään olemme Suomi24:n chatissa klo 17-19, tervetuloa sinne keskustelemaan! Tänään pohditaan mm. ikäeroja seurustelusuhteissa ja sitä, onko ikäeroilla merkitystä.

        t. Anni / Nuorten Exit


      • Tyttelipikkuinentäältä
        nuortenexit kirjoitti:

        Moikka!

        Käymme kommentoimassa tällä palstalla sellaisiin keskusteluihin, jotka liittyvät seksuaaliseen kaltoinkohteluun. Kikkiä ei ole :) Mutta tänään olemme Suomi24:n chatissa klo 17-19, tervetuloa sinne keskustelemaan! Tänään pohditaan mm. ikäeroja seurustelusuhteissa ja sitä, onko ikäeroilla merkitystä.

        t. Anni / Nuorten Exit

        Onko normaalia, jos tahtoisi harrastaa seksiä itseä vanhemman pojan kanssa? :/


      • hboy
        Tyttelipikkuinentäältä kirjoitti:

        Onko normaalia, jos tahtoisi harrastaa seksiä itseä vanhemman pojan kanssa? :/

        On se ihan normaalia,mitä sitten "normaali" tarkoittaakin.

        Toisen normaali,voi olla jollain toiselle ihan käsittämätön juttu.
        No joo...yleensä tytöt haluavat itseään vähän vanhempia poikia,kun tytöt kehittyvät poikia nopeammin.

        Eikä ole mitenkään epänormaalia,jos haluaa seksiä itseään paljon vanhemmankin kanssa.
        Seksi asioissa ei ole mitään normaali normeja,kaikilla on niin erilaisia juttuja,joita haluisivat toteuttaa.


      • hboy
        hboy kirjoitti:

        On se ihan normaalia,mitä sitten "normaali" tarkoittaakin.

        Toisen normaali,voi olla jollain toiselle ihan käsittämätön juttu.
        No joo...yleensä tytöt haluavat itseään vähän vanhempia poikia,kun tytöt kehittyvät poikia nopeammin.

        Eikä ole mitenkään epänormaalia,jos haluaa seksiä itseään paljon vanhemmankin kanssa.
        Seksi asioissa ei ole mitään normaali normeja,kaikilla on niin erilaisia juttuja,joita haluisivat toteuttaa.

        Toki tietysti laki ja sen kirjaimet tulevat vastaan.
        Mutta kuka huutaa haloota vanhemmasta kumppanista,jos siihen ei liity mitään pakottamista tai kiristystä tai muuta vastaavaa.

        Jos tuntee itsensä hyväksikäytetyksi,niin ilman muuta asia pitää viedä eteenpäin.
        Helpoimpa taitaa olla koulun terkkarille puhuminen.


      • Tyttelipikkuinentäältä kirjoitti:

        Onko normaalia, jos tahtoisi harrastaa seksiä itseä vanhemman pojan kanssa? :/

        Hei Tyttelipikkuinentäältä,

        Varmasti on ihan normaalia! Ikä ei ole merkittävä tekijä, jos se on lain puolelta ok ja tilanteeseen ei liity painostamista, manipuloimista tai hyväksikäyttöä. Jos seksiä päättää harrastaa jonkun itseään vähän vanhemman kanssa, on tärkeää, että sinulla on turvallista olla, sinua ei painosteta mihinkään ja olette tasa-arvoisessa suhteessa toisiinne. Katso muista vastauksista vanhemman henkilön vastuusta. En tiedä minkä ikäisiä olette, joten en osaa ottaa muuten kantaa!

        -Anni/ Nuorten Exit


    • 00tyttö

      Minkä ikäisenä voi aloittaa masturbaation ja miten sitä tehdään // ottakaa kantaa

      • hboy

        Sen voi aloittaa vaikka kuinka nuorena
        Tuli mieleen kirjoitus,jonka luin kai jostain 2 lehdestä tai muusta vastaavasta.
        kysyjä kysyi,miksi hänen 4v poikansa hieroi polviaan,joskus jopa hikeen asti.

        Vastaus oli lääkäriltä,poikasi onanoi,ohje oli että se on ok. mutta yleensä se tehdään omassa huoneessa,eikä siinä ole mitään outoa.

        Eli jokainen aloittaa,kun siltä tuntuu.
        Tytöt kai sormettelee,ja löytävät sen mikä parhaalta tuntuu.
        Homona en osaa paremmin ottaa kantaa.
        On tietysti seksilekuja,mutta et taida olla vielä valmis hankkiin niitä.


    • idkfofflslslfkd

      Eli 16v saa panna 15v kaa?

      • Minätäällävaan:)

        Totta kai!


      • Hei!

        Suomen laissa määritellään, että alle 16-vuotiaan kanssa ei saa olla seksuaalissävytteisessä kanssakäymisessä. Laki ei rajoita nuorten, samanikäisten seksisuhteita. Jos suhteeseen ei liity hyväksikäyttöä tai painostamista yms.,ehkäisyasiat ovat kunnossa ja molemmat haluavat, seksi on ok.

        Terkuin,

        Anni/Nuorten Exit


      • hboy
        nuortenexit kirjoitti:

        Hei!

        Suomen laissa määritellään, että alle 16-vuotiaan kanssa ei saa olla seksuaalissävytteisessä kanssakäymisessä. Laki ei rajoita nuorten, samanikäisten seksisuhteita. Jos suhteeseen ei liity hyväksikäyttöä tai painostamista yms.,ehkäisyasiat ovat kunnossa ja molemmat haluavat, seksi on ok.

        Terkuin,

        Anni/Nuorten Exit

        Laissa myös on ns. suuri ikäero pykälä,tämän nojalla 16v ja 15v seksi on hyväksyttävää,eikä tuota jälkiseuraamuksia.


      • apuwa

        Onko hyväksyttävää että 95 ja 99 harrastaa seksiä jos seurustelee?


      • hboy
        apuwa kirjoitti:

        Onko hyväksyttävää että 95 ja 99 harrastaa seksiä jos seurustelee?

        On se hyväksyttvää,mutta lain vastaista.Alle 16v kanssa seksi on lapsen hyväksikäyttöä'.

        Näin laissa kirjoitetaan.
        Laissa on myös ns. suuri ikäero pykälä,mutta kukaan ei tiedä mitä se tarkoittaa,koska kaikki alaikäisten jutut on salaisia.

        No onneksi ei näitä juttuja juuri oikeuteen tule,vaatisi,että haastaisit poikaystäväsi vastaamaan.Tai vanhempasi tekisi sen.

        Eli vitut laista,naikaa kun ootte nuoria ja nauttikaa.


      • MinäVain1112
        nuortenexit kirjoitti:

        Hei!

        Suomen laissa määritellään, että alle 16-vuotiaan kanssa ei saa olla seksuaalissävytteisessä kanssakäymisessä. Laki ei rajoita nuorten, samanikäisten seksisuhteita. Jos suhteeseen ei liity hyväksikäyttöä tai painostamista yms.,ehkäisyasiat ovat kunnossa ja molemmat haluavat, seksi on ok.

        Terkuin,

        Anni/Nuorten Exit

        Totta.
        Toki joustoakin vissiin löytyy tapauskohtaisesti, eli jos 17v harrastaa 15v kanssa seksiä, niin ei välttämättä johda rikosoikeudellisiin seurauksiin. Siis jos tuollaisessa tapauksessa seksi on ollut molemmin puolin vapaaehtoista.
        Mutta kyllähän sitä täytyy myös olla selkeä tilannetajukin näiden asioiden kanssa.
        Eli ainakaan omasta mielestäni se ei oikein ole hyväksyttävää eikä ylipäätäänkään oikein, jos esim 25-vuotias harrastaa seksiä 16-vuotiaan kanssa, vaikka se olisikin laillista. 16-vuotias on kuitenkin sen verran lapsi vielä, varsinkin 25-vuotiaaseen verrattuna, ettei tuollainen kanssakäyminen olisi suotavaa tuollaisen ikäeron omaavilla.
        Mites muuten on tällainen tilanne, kun muistan joskus 90-luvulla lukioikäisenä kuulleeni, että tuo kyseinen ikäraja olisi naisella ja miehellä eri? Muistelisin, että tuolloin ainakin puhuttiin sitä, että naisella tuo ikäraja on 16v ja miehellä 18v. Pitääkö paikkansa vai oliko ihan kukkua? pointtina olisi ollut se, että miehet kehittyvät hitaammin kuin naiset, joten heidän alaikärajansa olisi sen vuoksi korkeampi kuin naisella.
        Lähinnä tuo miesten 18v alaraja tuli silloin puheeksi sen takia, kun yksi mun 17v kaveri seurusteli silloin yhden mimmin kanssa, joka oli joko 19 tai 20v ja kaveri hieman huumorillakin leukaili, että hänen tyttöystävänsä on rikollinen.


    • 1998 poika

      minä masturboin monta kertaa päivässä ja tämä on jatkunut 3-4 vuotta onko tämä paha miten pääsen masturboinnista eroon?

      • hboy

        Ei se ole mikään ongelma.Itse teet siitä ongelman,se on ihan normaalia,kyllä se tarve vähenee,kun tulet vanhemmaksi,tai saat parisuhteen.


    • Tiedän mitä tämä on!

      Miten tosiaan pääsee eroon käteen vetämisestä, tuo on vaikea kysymys, tutkimusten mukaan on satunnaisesti terveellistä tehdä tuo mutta kokoajan ... siihen jää koukkuun ja siitä on haittaa sinulle.

      Yritä vähentää aina vaan enemmän tuota, välttele sitä. Miten sorrut siihen, mieti miten et, kyllä pystyt siihen!

      Tiedän miltä tuntuu olla koukussa tuohon, tein sitä joskus vähintään kerran viikossa puolenvuoden ajan, kunnes tajusin järkeilemään että haluan lopettaa, no enpäs onnistunut, en koskaan kuin ehkä kuukauden tai pari erossa ja aloitin taas.
      Tämä jatkui noin 3 vuotta, nyt en tee kuin joskus, mutta tiedän että se koukutuksesta vieläkin. Yleensä se on tahallinen vahinko, eli teki tahallaan mutta haluaa uskotella sen vahingoksi. Olen lopen kyllästynyt etten saa moista loppumaan kuin seinään, vaan että satunnaisesti edelleen sortuu.
      Yritän tästä kokoajan päästä tyystin eroon, ja olen lähes täysin onnistunut, mutta joskus pitää saada vielä harvoin, ja siitä en tee sitä ollenkaan vaiheeseen.

      Tarkoitus olisi päästä eroon tästä kokonaan mahdollisimman pian.

      • hboy

        Oot sä joku lesta vai jotenkin muuten oman seksuaalisuutesi kanssa ongelmissa?

        Kyllä normaali poika vetää käteen kerran tai kaksi päivässä.Eikä se ole mikään ongelma.

        Mistä olet saanut tuollaisen mielikuvan täysin luonnollisesta asiasta...
        Ei runkkaamisella ole mitään hävettävää,se täysin luonnollinen toiminta pojilla.


      • imettelijä

        Et todellakaan tiedä mitä se on.
        Teet itsellesi ongelman,jota ei edes ole olemassa.
        Jos runkkaaminen täyttää päivän kokonaan,niin silloin se on ongelma.

        Mutta runkkaaminen ei ole se onmgelman aiheuttaja,vaan syyt löytyy muualta.
        oletko saanut tarpeeksi hellyytä lapsena?

        onko seksuaalisuutusi kiellety jo ihan skidinä?
        Onko sua moitittittu erektiosta?
        Oletko koskaan nähnyt vanhempiesi edes suutelevan?
        Oletko edes ollut tilaanteessa,että sulla seisoo vanhempiesi nähden?
        Miten he suhtaituvat asiaan,yleensä ne ei oo huomaankivaan,joskus tulee ihan asiallista kommenntia: älä välitä sun ikäsillä seisoo aina,tai muuta vastaavaa.

        mistä oot saanut noin kielteiseen suhteen asiaan,kun runkkaasiseen?
        Sehän on luonnollisempia asioita joita pojat tekee,paitsi se on terveellistä,se on myös luonnollinen tapa tutustua omaan kehoona ja seksuaalisuuteen sen myötä oppii mikä itseltä tuntuu hyvältä ja mitä itse haluaa.


      • elänyt
        imettelijä kirjoitti:

        Et todellakaan tiedä mitä se on.
        Teet itsellesi ongelman,jota ei edes ole olemassa.
        Jos runkkaaminen täyttää päivän kokonaan,niin silloin se on ongelma.

        Mutta runkkaaminen ei ole se onmgelman aiheuttaja,vaan syyt löytyy muualta.
        oletko saanut tarpeeksi hellyytä lapsena?

        onko seksuaalisuutusi kiellety jo ihan skidinä?
        Onko sua moitittittu erektiosta?
        Oletko koskaan nähnyt vanhempiesi edes suutelevan?
        Oletko edes ollut tilaanteessa,että sulla seisoo vanhempiesi nähden?
        Miten he suhtaituvat asiaan,yleensä ne ei oo huomaankivaan,joskus tulee ihan asiallista kommenntia: älä välitä sun ikäsillä seisoo aina,tai muuta vastaavaa.

        mistä oot saanut noin kielteiseen suhteen asiaan,kun runkkaasiseen?
        Sehän on luonnollisempia asioita joita pojat tekee,paitsi se on terveellistä,se on myös luonnollinen tapa tutustua omaan kehoona ja seksuaalisuuteen sen myötä oppii mikä itseltä tuntuu hyvältä ja mitä itse haluaa.

        mulla on oma seksuaalisuutini
        Joskus runkkaaminen voi vielä koko päivän.
        Oma seksuaalisuuteni on jo skidinä ollut aika hukasssa.
        Aika pian sen tajusin...tykkään pojista.

        Se on tollaselle vitosluokkaiselle aika hämmentätävä juttu.
        Kun vaan tajuaa,että noi ekaluokkalaiset herättää seksuaalisia tunteinta.

        no oman suosiksi pojan takia sain jälkkärii,mut ihan oikein tein..


      • qwerty951

        Anni ilmeisesti jättää poikia koskevat kyselyt pois :/


      • Wanker-xxx

        Pussit pitää saada tyhjiksi, sillä se on terveellistä. Hyvä eturauhasen terveyden kannalta, varsinkin jo monille vanheneville miehille.
        Ajattele, lehmätkin saavat utaretulehduksen, jos niitä ei lypsetä.


    • huolestunut8

      Kuukautiseni ovat jo neljä viikkoa myöhässä. Olen 15. Normaalia?

      • Huolestunut8,

        Tuossa iässä voi olla ihan mahdollista että kuukautisesi ovat vielä vähän epäsäännölliset. Kuitenkin, os kuukautiset ovat myöhässä noin paljon ja olet ollut suojaamattomassa yhdynnässä (tai ehkäisy on pettänyt) on hyvä soittaa ja varata aikaa neuvolaan, jossa asia selvitetään paremmin. Voit myös tehdä raskaustestin ennen sitä.

        -Anni / Nuorten Exit


      • huolestunut8
        anniexit kirjoitti:

        Huolestunut8,

        Tuossa iässä voi olla ihan mahdollista että kuukautisesi ovat vielä vähän epäsäännölliset. Kuitenkin, os kuukautiset ovat myöhässä noin paljon ja olet ollut suojaamattomassa yhdynnässä (tai ehkäisy on pettänyt) on hyvä soittaa ja varata aikaa neuvolaan, jossa asia selvitetään paremmin. Voit myös tehdä raskaustestin ennen sitä.

        -Anni / Nuorten Exit

        Olen viekä neitsyt, joten en voi olla raskaana. Kuukautiseni ovat vieläkin myöhässä ja alan jo olla todella huolissaani, sillä ne ovat aina olleet todella säännölliset. Mahani on myös ollut kipeä viime aikoina.


      • huolestunut8 kirjoitti:

        Olen viekä neitsyt, joten en voi olla raskaana. Kuukautiseni ovat vieläkin myöhässä ja alan jo olla todella huolissaani, sillä ne ovat aina olleet todella säännölliset. Mahani on myös ollut kipeä viime aikoina.

        Hei,

        Mikäli sinulla on kipuja, ota pikimmiten yhteyttä terkkariin esimerkiksi koulussa tai terveyskeskuksessa!

        -Nuorten Exit

        www.nuortenexit.fi


    • QQQQ.

      Kirjoitustyyli ja mielipiteet ovat täysin samat jotka sopivat palstan luotsiin, joka jatkanut häiriköintiä jo pitkään keskusteluissa.

      • hbboy

        En mä tohon kyllä usko.kai paltsan luotsit häiriköis ihan muilla,kun omilla sivuilla.
        Ainakaan mun kommentteja ei oo koskaan sensuroitu tai poistettu.

        Enkä mä tiedä,onks ne aina ollut ees niin oikeita tai asiallisii,mun mielestä kuitenkin.


    • 20+12

      Kirjoitustyyli ja mielipiteet ovat täysin samat jotka sopivat palstan luotsiin, joka jatkanut häiriköintiä jo pitkään keskusteluissa.

      • oqtobyssy

        Siis kuka häiriköi?Kirjoitat,että palstan luotsi häiriköi ja on jo pitkään jatkanut sitä.

        Okeastaan tän palstan luotsi kirjoittaa ja ottaa kantaa asioihin tosi neutraalisti,itse toivoisin luotsilta aktiivisempaa osallistumista.

        Voisitko tarkentaa mitä tarkoitat?Kuka häiriköi ja miten?


    • ???

      Oot sä joku lesta vai jotenkin muuten oman seksuaalisuutesi kanssa ongelmissa?

    • supervaari

      Höh, höh ,höö !! Ei sekyllä mulla se onanointi ole vähentyny ! Päin vastoin akkaa pitää panna 5 kertaa päivässä ja välillä kesken yöunien ja muut ajat sitten tumputan ja haaveilen nuorista naisista. Eikä mulla ole ikkää ku vasta 75 vuotta. Niin että ottakaa tytöt yhteyttä. kyllä täältä pesee...

    • Äiti sano et lapset tulee ulos pepusta

    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe