Vaihto+ yleistä keskustelua / kokemuksia

-Juhani

Vaihto Tuusulan autolistaan ilmestyi todella hieno ja hyvin varusteltu Mercedes-Benz henkilöauto.

Siinä vaiheessa iski autokuume niin korkeaksi että piti lähteä tavoittelemaan kauppaa siitä autosta.

Asuin Pohjoisessa ja ainoana hidasteena auton ostaminen oli pitkä välimatka.

Aloimme keskustella myyjän kanssa puhelimitse kaupanteosta.

Puhelimitse ja sähköpostitse tehtiin uudelle autolle rahoitushakemus ja vanhalle vaihdossa menevälle Mersulle vaihtohyvitys.

Kaikki tämä sujui todella erinomaisesti ja autoa vielä pidettiin varattuna muutaman vuorokauden että kerkesin hoitaa asiani autonvaihdon suhteen kuntoon.

Auto toimitettiin vielä kaupan päälle Ouluun missä tapahtui sitten vaihto ja uuden osto.

Auto oli sellainen kuin luvattiin, rahoitusjärjestelyt sujui hienosti ja kivuttomasti ja kaupan päälle 12kk tieturvan ja autossa oli tankki täynnä.

Olen asioinut useiden autoliikkeiden kanssa mutta tämänkertainen kokemukseni oli erittäin kiitettävä. 5 tähteä saa liike.

(Olen asioinut monissa autoliikkeissä ja saanut risuja ja ruusuja annettavaksi mutta tämä autoliike kyllä eroittui tällä kertaa merkittävästi joukostaan asiallisuudellaan ja hyvällä palvelulla.)

Nimettäköön ketju:

Vaihto yleistä keskustelua / kokemuksia

38

9102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+14=1814

      Taitaa Juhnu jauhaa silkkaa paskaa.

      • Aloittaja-Juhani

        Oletko Toyota-mies/nainen joka haluaisi ajaa Mersulla?

        En ole mainostaja eikä minulla ole mitään kaupallista tekemistä liikkeen kanssa.

        Halusin vaan tuoda oman kokemuksen esille joka nyt tällä kertaa on vain todella positiivinen.

        Mersu oli suomi-autoksi harvinaisen hyvin varusteltu ja myyntihinta hipoi melkein (100t€..) uutena.

        Auto oli Veholta siiretty Vaihtoplussaan tuoreeltaan jolloin kyseiseen autoon kiinnostuin.

        Tämän liikevaihdoksen jälkeen autosta tippui vielä pari tonnia hintaa mikä tietysti plussaa..

        Voihan se olla joo että kun hintaryhmässä noustaan ylöspäin seuraa asiakaspalvelu sen perässä..

        Minä ainakin voin suositella liikettä näiden kokemuksien perusteella.

        Kateelliset räkyttää...


    • Ex-Veholainen

      Veho työntää Vaihtoplussaan sellaiset jämäautot, joita se ei itse halua missään nimessä myydä. Näin Vehon nimi ei tahriinnu romuautoista.

      • Aloittaja-Juhani2

        Selvä.

        Oletkohan Vehoa sitten nähnytkään? Ymmärrän jos olet entinen sellainen.

        En usko että Veho vanhempiakaan heidän myymiään autojaan nimittää romuautoiksi koska sillä saattaa asiakaskunta äkkiä karsiutua toisaalle..

        Maailma tarvitsee esikuvia poijjaat..


      • ostit luultavasti
        Aloittaja-Juhani2 kirjoitti:

        Selvä.

        Oletkohan Vehoa sitten nähnytkään? Ymmärrän jos olet entinen sellainen.

        En usko että Veho vanhempiakaan heidän myymiään autojaan nimittää romuautoiksi koska sillä saattaa asiakaskunta äkkiä karsiutua toisaalle..

        Maailma tarvitsee esikuvia poijjaat..

        Kolaroidun esikuvan.


      • -Juhani_Aloittaja
        ostit luultavasti kirjoitti:

        Kolaroidun esikuvan.

        Kerroppa miten kolaroitu?

        Auto katsastettu ensimmäisen kerran 2013 syksyllä jonka jälkeen ollut Veholla.

        Aikaisempia katsastuksia tai liikenteestä poistoja ei ole.

        Kaikki huolto/ylläpitosopimukset ollu Mersulla joista kaikista vielä kuitit piuhan päästä tietoa miten huollettu ja milloin.

        Ensimäinen omistaja tiedossa ja myyjien "tietämä" joka vaihtaa mersuja tiuhaan ja pitää niitä kuin viimeistä laatuaan. :)


      • siinä tapauksessa
        -Juhani_Aloittaja kirjoitti:

        Kerroppa miten kolaroitu?

        Auto katsastettu ensimmäisen kerran 2013 syksyllä jonka jälkeen ollut Veholla.

        Aikaisempia katsastuksia tai liikenteestä poistoja ei ole.

        Kaikki huolto/ylläpitosopimukset ollu Mersulla joista kaikista vielä kuitit piuhan päästä tietoa miten huollettu ja milloin.

        Ensimäinen omistaja tiedossa ja myyjien "tietämä" joka vaihtaa mersuja tiuhaan ja pitää niitä kuin viimeistä laatuaan. :)

        Ostit siis vanhan lintan.

        Eikä faktasi poista mitenkään kolaroinnin mahdollisuutta.

        Ostopaikan perusteella autossasi on jotain häikkää.


      • 8u9u898u9

        "Veho työntää Vaihtoplussaan sellaiset jämäautot, joita se ei itse halua missään nimessä myydä. Näin Vehon nimi ei tahriinnu romuautoista."

        Ymmärrät kai että mihinkään varsinkaan merkkiliikkeeseen ei mahdu kaikki vaihdossa tulevat autot kun tiloista suurimman osan vie uudet autot ja vähän käytetyt! On totta tietysti että lasipalatsissa missä on uusia hienoja autoja, johtotähtiä niin ehkä se kadet tai 200tkm ajettu corsa ei ehkä sovi imagoon ja takapihakin on jo täynnä.
        Ettei kyse ole siitä että veho ei halua myydä vaan että ei sinne mahdu kaikki.
        Kyllä vehokin myy vanhempiakin autoja, katsokaa myyntiilmoituksia.


    • Pari lisätonnia

      Kun kauppa on liikkeelle riittävän hyvä, myyjät kumartavat lattiaan asti ja kaikki sujuu hyvin. Varsinainen riemu alkaa vasta kun olet lähtenyt pois uudella autollasi ja liikkeessä lasketaan voittoa.

      Tällaistahan se elämässä on. Hyvää asiakasta palvellaan ja hyvä on sellainen, joka tuo helposti paljon rahaa.

    • Elite 100

      Niin kertoisitko missä nyt asut kun kirjoitat "asuin" pohjoisessa ja auto toimitettiin Ouluun eli asutko Utsjoella ja tulit tekemään kaupat Ouluun?

    • Nyt minä

      Mieleni pahoitin ja olen kauhean kateellinen.







      .....tai sitten en.

    • vaihtoplus

      Olen vaihtamassa autoa ja useamman kyselyn olen tehnyt, vaihtoplus liikkeessä olisi auto minkä nettitietojen perusteella ostaisin mutta siellä on korko ja rahoitus ihan häntäpäässä, 30% käsiraha ja tarjosivat vain 3 vuoden maksuaikaa ja korko on 6.9 mikä on täysin hanurista.

      • JiippiiJee

        Paskapuhetta.

        Viime kerralla (2014 alussa) vaihtoauto meni käsirahana..

        5 vuotta maksuaikaa ja korko oli ekana tuo 6,8% jonka onnistuin tiputtamaan kohtuulliseen 4,5%..


    • kaikenlaista..

      Minua kusivat silmään juuri Tuusulassa!

      • Tonivaan

        Noh miten sinua nyt kustiin silmään?

        Eikös kannattais olla ennemmin liikkeeseen yhteydessä kun ruikuttaa onneaan Suomi24:sessa jos on virhe tms tapahtunut..


      • katsos..
        Tonivaan kirjoitti:

        Noh miten sinua nyt kustiin silmään?

        Eikös kannattais olla ennemmin liikkeeseen yhteydessä kun ruikuttaa onneaan Suomi24:sessa jos on virhe tms tapahtunut..

        Se on sama,kuin huono kahvi huoltoasemalla, tai silmään kuseminen autoliikkeellä, ne jää mieleen ikuisesti!

        Auto luovutettiin: useita lamppuja palanut, pyyhkijänsulat riekaleina, huolto ajettu pitkäksi 5000km.. Tästä vielä maksu!


    • Elossaedelleen

      Ikävä tapaus
      Minulle myytiin auto, jossa väärät pultit kesävanteissa. Rengas irtosi E4:lla. Merkkiliikkeessä väitettiin, että pultit on oikeat ja renkaat uudelleen alle seuraavana kesänä, jolloin rengas lähti uudelleen irti. Nyt merkkiliike myönsi virheen ja korvasi pultit, mutta Vaihto ei ota mitään vastuuta tapahtuneesta. Johtuisko siitä, että olen nainen? Varokaa näitä vastuuttomia tyyppejä!

      • tässähänonkintakuu

        Kaikkiko sulle pitäs maksaa vain koska sulla on vittu jalkovälissä, jälkikiristitkö renkaat n. 100km ajon jälkeen?


      • Tarkastutitko

        Pitäisi tarkastuttaa auto heti oston jälkeen...


    • TomiNäin

      Ostin auton ja vein sen toisen viestiketjun suositusten jälkeen tarkastettavaksi samantien merkkikorjaamoon. Minun tapauksessa se kannatti, koska auto myytiin minulle huollettuna ja osa huolloista oli tekemättä. Suosittelen viemään auton merkkikorjaamoon samantien tarkastettavaksi. Lisäksi kannattaa kirjoitettava huoltotilaukseen maininta, että huollot tehdään ainoastaan, mikäli auton myynyt liike suostuu niihin. Sitten vaan auto pajalle, yhteys kuluttajansuojaan ja odottelemaan. Minulla meni kaksi päivää odotellessa.

      • HyväTomiKunnonNuija

        Oston jälkeen samantien merkkikorjaamoon tarkastettavaksi?
        Kunnon kyrp...
        Ennen ostopäätöstä on auto syytäkin tarkastaa hyvin, mutta vasta oston jälkeen merkkihuoltoon tarkastukseen vievä on jo perusluonteeltaan kyrp-ä, nuija ja todennäköisesti täysmulkku ihmisenä. Takuu-vinkuaani aina ja kaikessa, todellinen maanvaiva kaikkialla missä ihmisten ilmoilla liikkuu.
        Ei jatkoon.


      • rikolliset.linnaan
        HyväTomiKunnonNuija kirjoitti:

        Oston jälkeen samantien merkkikorjaamoon tarkastettavaksi?
        Kunnon kyrp...
        Ennen ostopäätöstä on auto syytäkin tarkastaa hyvin, mutta vasta oston jälkeen merkkihuoltoon tarkastukseen vievä on jo perusluonteeltaan kyrp-ä, nuija ja todennäköisesti täysmulkku ihmisenä. Takuu-vinkuaani aina ja kaikessa, todellinen maanvaiva kaikkialla missä ihmisten ilmoilla liikkuu.
        Ei jatkoon.

        Ymmärrän hätäsi. Iskeehän se kauppiaalle paniikki kun auto myydään huollettuna, mutta todellisuus onkin toinen.


      • HyväTomiKunnonNuija
        rikolliset.linnaan kirjoitti:

        Ymmärrän hätäsi. Iskeehän se kauppiaalle paniikki kun auto myydään huollettuna, mutta todellisuus onkin toinen.

        Siitä ei ole kyse, vaan periaatteellisesta "marssijärjestyksestä" kaupanteossa.
        Tässä kyse on ennenkaikkea mulkusta, jolla on elämässään tapana siirtää kaikki vastuu muille; ostaa auton, vie merkkihuoltoon arvioitavaksi ja kaupanjälkeistä rahaa kerjää kuluttajaviranomaisten avustuksella. Osaakohan edes kävellä ilman tukea? Kaikissa autoissa on uudesta poikkeavaa, jopa rikkinäistä osaa... ihan kaikissa. Silti sen korjauttelu muiden piikkiin kuin omasta lompakosta kaupan jälkeen on umpinuijan mulkun toimintaa. Kunnon kyrp-ä!
        ONNEKLSI kuluttajaneuvonta ei näiden puusilmien leikkiin useinkaan mukaan klähde, vaan vastaukset on useinmiten "Kuluva osa, ei liikkeen korvausvelvollisuutta."

        Rikolliset linnaan, siitä olen nimimerkkisi kanssa täysin samaa mieltä. Ehdottaisin myös näille mulkkunuijille pakkohoitoa.


    • NuijaVaiViisas

      Niin kirjoituksestasi"kuluttajaneuvonta ei näiden puusklmien leikkiin useinkaan mukaan lähde" tosin käy erittäin hyvin ilmi, kummalla puolella autokauppaa sinä ehkä välillä hiukan autokauppamaisella kirjoituksellasi seisot. Sen verran vielä jatketaan, että merkkikorjaamossa otettiin oikein ystävällisesti vastaan ja neuvottiin samalla auton huolloista, puhdistuksesta ja ko. merkkiin liittyvistä käyttäjäkerhoista etc. Auton huoltojen ja silmämääräinen tarkastus ei siis maksanut mitään. Kuluttajaneuvonta puolestaan piti asiaa itsestään selvänä ja itse antoi ohjeen, että ei kannata olla itse huoltojen tilaajana, koska tällöin voi joutua väliaikaiseksi maksumieheksi. Kuluttajaneuvonta kehui toimintaani ja sanoi sen olevan oikeinkin järkevää. Eli toisten mielestä huonoa, mutta kuluttajaneuvonnan ja merkkiliikkeen puolelta sain kyllä oikein positiivista palautetta toiminnastani. Jos haluat pahoittaa jonkun edellisen kirjoittajan mielen, niin sitten ajelet vaan rauhassa ilman tarkastamisia..Ps. Merkkiliike ei muuten anna auton tietoja muuta kuin auton omistajalle eli tarkastaminen saattaa olla hiukan hankalaa ennen kauppoja. Auton tarkastaminen samantien kaupan jälkeen on siis joko tyhmyyttä tai viisautta.

      • HyväTomiKunnonNuija

        Stop stop nyt...
        "Kuluttajaneuvonta puolestaan piti asiaa itsestään selvänä ja itse antoi ohjeen, että ei kannata olla itse huoltojen tilaajana, koska tällöin voi joutua väliaikaiseksi maksumieheksi."

        Kuluttajaneuvonta voi toki tuollaisenkin ohjeen antaa... toki suosituksia (nekin vain suosituksia) sieltä saa vasta myös kaupan toisen osapuolen kuultuaan.
        Arvaa huviksesi, kuinka usein ostaja (tässä sinä) "unohtaa" kertomuksistaan faktoja ja toisaalta oikeastikin tietämättömyyttään väittää asioita joilla ei ole totuuden kanssa mitään tekemistä? Siksi kuluttajaneuvonta kuulee aina myös toista kaupan osapuolta (tässä myyjäliike) ennen kuin antaa minkäänlaisia vähääkään sitovia suosituksia.

        "Kuluttajaneuvonta kehui toimintaani ja sanoi sen olevan oikeinkin järkevää."

        Höpöhöpö... kuluttajaneuvonta ei kehu "perse edellä puuhun tehtyä kauppaa", koskapa se näin saa itselleen vaan lisätöitä jo entisestäänkin ruuhkautuneeseen tilanteeseensa. Kyllä kuluttajaneuvonnankin ohjeistuksessa jo kehoitetaan ostajaa tutkimaan auto ja sen asiapaperit ENNEN KAUPPAA! Lisäksi kuluttajaneuvonnan ohjeistuksessa on mainintana:
        Et voi vikana tai virheenä vedota sellaiseen ominaisuuteen joka sinun olisi tullut tarkastuksessa huomata ja huomioida.

        Jos näin ei ole toimittu, onhan siellä neuvonnassa sitten voinut olla luurin toisessa päässä kaltaisesi sukulaishullu sinua olkaan taputtelemassa. Toki vaihtoehtoisesti (oletan tämän olevan oikea vaihtoehto) jo aiemmin todettu epälooginen ja hullunkurinenkin käyttäytymistapasi on johtanut siihen, että sinusta vaan on haluttu nopeasti eroon.

        Takuu-vinkuaani aina ja kaikessa, todellinen maanvaiva kaikkialla missä ihmisten ilmoilla liikkuu... perusluonteeltaan kyrp-ä, nuija ja todennäköisesti täysmulkku ihmisenä.

        Mutta tosiaan, nyt asiasi olet saanut takuu-vinkua kuluttajaneuvontaan. Nyt odotellaan myyjäliikkeen vastine asiaan, kuluttajaneuvontaa pohtii (arpoo) kulujen jakamiseen osuudet ja toimit sen mukaan.
        Ilmaisia lounaita ei ole, enkä usko millään että sinäkään tässä tapauksessa söisit ilmaiseksi myyjäliikkeen piikkiin.


    • MarsMerkkihuoltoon

      Painotetaan vielä. Tällaiseen keskusteluun minun ei tarvinnut osallistua ollenkaan , koska olin yhteydessä kuluttajansuojaan ja vein auton merkkihuoltoon ohjeistuksella "huollot tehdään ainoastaan, mikäli myyjäliike suostuu niihin." Huollot piti hoitaa päivässä, mutta "jostain syystä" kävin viemässä auton kaksi kertaa päivän ajaksi huoltoon. En siis osaa sanoa, miten he sopivat keskenään laskutuksesta. Minusta oli parempi, ettei minun tarvinnut sotkeutua.

      Kuluttajaneuvoja hoiti kaiken puolestani ja merkkiliikkeessä oltiin kyllä todella palvelualttiita. Olin yhden kerran minäkin yhteydessä myyjäliikkeeseen, jolloin oli aivan turha alkaa heidän kanssaan riitelemään. Ketä aikuista ihmistä kiinnostaa tällainen yllä oleva keskustelutaso ja kun kerran kuluttajaneuvonta on olemassa, niin miksi ei sinne olisi yhteydessä ja antaisi heidän hoitaa työtään. Ps. Edelleen, merkkiliike ei anna tietoja muuta kuin auton omistajalle eli auton tarkastaminen etukäteen on aika vaikeaa. Autokaupan jälkeen siis merkkihuollon kautta kotiin..:)...mutta...eikös ne autot pitäneet olla niin hyviä, että eihän siellä merkkihuollossa käydä sitten muuta kuin kahvilla...:):)...

      • HyväTomiKunnonNuija

        No nyt alkaa kuulostamaan jo varsin ihmeelliseltä toiminnalta kuluttajaneuvonnan suhteen.
        Ensinnäkin olen täysin samaa mieltä siitä, että antaa kuluttajaneuvonnan tehdä työtään. Arvaa montako kertaa helpompaa on keskustella kuluttajaoikeusneuvojan kanssa, kuin suu vaahdossa möyryävän takuu-uskovaisen kuluttajan kanssa? Helpotuskerroin on sata-nolla kuluttajaneuvojan hyväksi... joten kyllä minäkin SUOSITTELEN ehdottomasti kuluttajaneuvojan käyttöä erimielisyystilanteissa!

        "En siis osaa sanoa, miten he sopivat keskenään laskutuksesta. Minusta oli parempi, ettei minun tarvinnut sotkeutua. Kuluttajaneuvoja hoiti kaiken puolestani..."

        Edelleenkin ihmettelen toimintaansa ja jos näin on toimittu, lienevät ylittäneet valtuutensa ja kyseinen kuluttajaoikeusneuvoja ei ole tehtäviensä tasalla!? ...tai sitten vaihtoehtoisesti sinä kerrot asiasta jotain pois jättäen ja koko tapahtumaa vääristellen.
        Joka tapauksessa kuluttajaneuvonnan tehtävä EI MISSÄÄN OLOSUHTEISSA ole toimia kuluttajan puolesta ilmaisena "asiamiehenä" alusta loppuun yksittäisissä erimielisyystapauksissa.
        Kuluttajaoikeusneuvojan tehtävä on olla myyjäliikkeen ja kuluttajan välinen "sovittelija" ja antaa molempia osapuolia kuultuaan oman ja ennen kaikkea lain mukainen suositus erimielisyyksien ratkaisemiseksi. Eli avustaa kuluttajaa, ei suinkaan hoitaa asiaa alusta loppuun itsenäisesti kuluttajan puolesta. Toki kuluttajaoikeusneuvojan ohjeistukset usein "avustavat" myös liikkeenharjoittajaa näissä ääritapauksissa takuu-uskovaiset takaisin maan pinnalle palauttaen: "Ei virhevastuuasia, ei liikkeen osanottoa kyseiseen vikaan" on aina yrittäjänä kiva kuulla suositukseksi ja päätökseksi "riitaan", kun ensin on tullut takuu-uskovaisen haukkumaksi.

        SINÄ väität kuluttajaoikeusneuvojan "hoitaneen asiaasi liikkeen kanssa itsenäisesti", joka ei kyllä kuulu toimintatapoihinsa eikä ole edes lain mukaan sallittua. Tuollainen asiamies löytyy ja sellaisen itselleen saa asianajajasta, ei kuluttajaneuvojista.

        "Olin yhden kerran minäkin yhteydessä myyjäliikkeeseen, jolloin oli aivan turha alkaa heidän kanssaan riitelemään."

        No hyvä.
        Jos et tässä ihan satuja-ja-tarinoita ole veistellyt, niin tuo onkin kuluttajan ENSIMMÄINEN tehtävä jos kokee olevansa oikeutettu minkäänlaisiin myyjäliikkeen "vastaan tulemisiin" mihinkään ominaisuuteen tai vikaan. Ensimmäinen asia siis on ottaa myyjäliikkeeseen yhteyttä ja toden totta; riitelemättä. Liike kertoo kantansa, jos se ei tyydytä, voi kuluttaja ottaa yhteyttä mainittuun kuluttajaneuvontaan. Kuluttajaneuvonta kuuntelee asiakasta, ottaa yhteyttä myyjään ja antaa suosituksensa vian/ominaisuuden kuntoon hoitamiseksi.
        Nyt kerrot jotain aivan muunlaisia toimintoja, joita en purematta todeksi nielaise. Noinhan asiat ei mene, kuin tässä väität. Ei todellakaan. (Tai kuten todettua, jätät oleellisia asioita kertomatta... ja asiayhteys muuttuu oleellisesti.)

        "Ps. Edelleen, merkkiliike ei anna tietoja muuta kuin auton omistajalle eli auton tarkastaminen etukäteen on aika vaikeaa. "

        Ps. Edelleenkin auton myyntihetken kunto on tarkastettava ja tarkastettavissa ennen ostopäätöstä. Edelleenkin auton huoltohistoria on tarkastettava ja tarkastettavissa huoltotositteista ennen ostopäätöstä.
        Ps. Jos pilkkua haluat viilata, niin lain mukaan edes auton omistajalla ei ole oikeutta EDELLISTEN OMISTAJIEN tarkempia huoltotositteita tarkastuttaa, ei edes sieltä merkkihuollon koneelta. Yksittäiset teetetyt huoltotoimet ovat aina silloisen omistajan ja huoltoliikkeen välisiä asioita, joita edes sinä nykyisenä omistajana et saisi LAIN MUKAAN mennä sorkkimaan.

        Tarinassasi on siis melkoisesti epäloogisuuksia ja jopa laittomuuksia sekä kuluttajaneuvonnan toiminnan suhteen, että väittämäsi merkkihuollon toiminnasta.
        Ei jatkoon.


    • MuutenOletNuija

      Niiin, katsokaa ihmeessä muitakin viestiketjuja. Toinen vaihtoehto on tietenkin ostaa auto liikkeestä, jossa autot tarkastetaan luotettavasti ennen myyntiä.

    • KiinnostaaKyllä

      Nyt alkoi muuten kiinnostamaan. Mikä tässä nyt on epäloogista, hullunkurista, laitonta tai tyhmyyttä.

      1) ostaa auto vaihtoplus
      2) ajaa se merkkihuoltoon tarkastustettavaksi, mikä ei maksa mitään
      3) kysyä liikkeestä haluavatko he korjata puutteet.
      4) olla yhteydessä kuluttjasuojaaan ja pyytää heitä kysymään myyjäliikkeestä
      5) jos kuluttajaneuvoja saa samantien neuvoteltua, että myyjäliike maksaa, niin huollattaa auto merkkiliikkeessä lausekkeella, että huollot/korjaukset tehdään ainoastaan, mikäli myyjäliike suostuu niihin? Tällöin ei oma raha liiku missään vaiheessa.

      Edellisissä kirjoituksissa on lähinnä painotettu sitä, että ilmeisesti niiden kirjoittaja haluaa, että tästä liikkeestä ostettaessa täytyy huomiota kiinnittää erityisen paljon ennen ostopäätöstä löytyneiden vikojen selvittämiseen. Minä en siis tarkoita sitä, vaan mitä minun mielestäni kannattaa tehdä autokaupan jälkeen.

      • SiinäköSittenToinenNuija

        No hyvä "KiinnostaaKyllä", kun vihdoin alkoi kiinnostamaan. Minäpä selvennän, jos ja kun näytti jääneen epäselväksi.

        1.
        Epäloogista ja jopa laitonta asiassa oli, mikäli satujen ja tarinoitten kertojaan on uskominen, että puhui täyttä totuutta, eikä "omaa totuuttaan":
        Kuluttajaoikeusneuvojan työnkuvaan ei missään olosuhteissa saa kuulua asianajajana toimiminen kuluttajan puolesta. Näinhän satuja ja tarinoita kertomus tässä väitti tapahtuneen. Kuluttajaoikeusneuvojan tehtävät yllä kerrottu, toimii siis vain kuluttajan ja myyjän välisenä sovittelijana, vieläpä puolueettomana sellaisena, kuluttajalakia noudattaen ja suosituksia sen mukaisesti antaen.
        2.
        Hullunkurista satuja ja tarinoita kertojan saduissa oli se, että vasta kaupan jälkeen tarkasti/tarkastutti ostonkohteen. Tarkastukset on syytä tehdä huolella ja aina ennen ostopäätöstä. Kyllä minä ainakin tarkastan ja tutkin, ostan sitten mitä tahansa tuotetta, sen ominaisuudet ja itselleni käyttöön soveltuvuuden, hinnan jne. ennen ostopäätöstä. Oston jälkeen, jos tuli ostettua jotain itselle sopimatonta, en syytä huonosta ostopäätöksestäni hyvin myynyttä myyjää vaan katson peiliin; syyllinen huonoon ostopäätökseen on siellä.
        3.
        Se nyt vaan on tyhmää ostaa itselleen epäsopiva tuote ja syyttää siitä myyjää.


      • SiinäköSittenToinenNuija

        Lisäyksenä vielä:
        "1) ostaa auto vaihtoplus
        2) ajaa se merkkihuoltoon tarkastustettavaksi, mikä ei maksa mitään
        3) kysyä liikkeestä haluavatko he korjata puutteet."

        Tuo on kuin yrittäisi PERSE EDELLÄ KIIVETÄ puuhun.


      • Ähäkutti2

        No Kappas minun kohdallani se sattui olemaan kovinkin järkevää, koska auton huoltoja ei ollutkaan tehty....minulle se tarkoitti ilmaisia huoltoja ja sinulle autokaupan edustajana se tarkoitti laskun maksamista....:)...minua auttoi nämä samat ohjeet toisessa viestiketjussa.

        Suosittelen yhä vahvemmin tämän liikkeen kohdalla tarkastuttamaan auton ostamisen jälkeen ja lisäksi laittamaan tätä viestiä eteenpäin, jos kerran näin vahvasti "jopa joku" jaksaa asiaan ottaa kantaa.

        Tiedättehän sanonnan "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa..."


    • KiinnostaaKyllä

      Sen olen jo siis ymmärtänyt, että kohta 1 ainakin ilman auton omatoimista perusteellista tarkastamista...

    • OstanMuualta

      Jep, minäkin. Ostan siis muualta. Siellä autot ovat tarkastettuna ja myyjällä ei ollut mitään sitä vastaan, että vielä tarkastaa auton kaupanteon jälkeen. Naureskeli itsekin, että hinta kyllä kovenee, jos haluaa jotain autoon tehdä ennen kaupantekoa...

      • NuijiakoKaikki

        Osta vaan, sieltä muualta, asia ei muuksi muutu.

        "...myyjällä ei ollut mitään sitä vastaan, että vielä tarkastaa auton kaupanteon jälkeen. Naureskeli itsekin, että hinta kyllä kovenee, jos haluaa jotain autoon tehdä ennen kaupantekoa..."

        Eli "siellä muualla" myyjä naureskeli ennen myyntiä kuntoon laittamisia ja että hinta kyllä pompsahtaa jos laittaa kuntoon ennen myyntiä.
        Arvaappas miten se sitten nauraa kun myynnin jälkeen menet vikalistan kanssa, jonka korjaamo listaili sinun ostamaasi autoon, ehdottelemaan liikkeen osanottoa sinun autosi vikoihin?
        Aivan varmasti nauraa ja kovaa! Ja syystä!


    • TarkastinAutonOstonJälk

      Niinpä, toisissa kaupoissa auto laitetaan kuntoon ennen myyntiä ja siitä saa kirjallisesti tiedon, johon voi luottaa.

      Sitten vaan oston jälkeen tarkastamaan auto ja korjauttamassa viat...myös vaihtoplusan kanssa, vaikkakin sitten kuluttajaneuvojan avulla.

      Suosittelen todella tarkastamaan auton vaihtoplussasta ostamisen jälkeen. Se tarkastus on ilmainen ja on todellakin vaivan arvoinen.

    • TarkastustaSinäkin

      Auton oston yhteydessä käytiin seuraavanlainen keskustelua
      - akku vetelee viimeisiään
      - niinpä tekee, auto myydään tuossa kunnossa, kun hinta on noin halpa
      Soitin kuluttajansuojaan
      - ostetussa autossa oli huono akku
      - no tiesitkös siitä ennen auton ostoa
      - kyllä
      - no sitten sinun varmaan täytyy laittaa se kuntoon
      - siinä on myös ilmennyt, että jarrupalat ovat täysin loppu
      - no tiesitkös siitä
      - en
      - lähtökohtaisesti auton pitää autokaupassa olla kunnossa, eikä kuluttajan kuulu samantien joutua maksamaan auton kunnostuskuluja
      - eli tarkoittaakos, että autoliike joutuu korvaamaan jotakin
      - kannattaa soittaa liikeeseen ja kysyä heidän mielipiteensä
      Soitin liikeeseen ja he maksoivat samantien uudet jarrupalat...:)...kiitos vaan vinkeistä (toisesta viestiketjusta) ...tosin tämä tapahtui jo vuosia sitten....
      Ja tätäkään ei yhden kirjoittajan kannata uskoa...onhan se tosi nuijaa tarkastuttaa se auto...:)

    • TarkastaSikaSäkistä

      Ostin auton aikoinaan. Soitin liikkeeseen, kun auto myytiin huollettuna ja huoltoja ei ollutkaan tehty. Liike ei halunnut maksaa. Soitin kuluttajasuojaan, jonka jälkeen like halusikin maksaa...:)...hyvä juttu, että tuli tarkastettua mitä tuli ostettua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe