Hyvähinta-palvelu

sähköäkö halvalla

Äsken soitti naisihminen, joka tarjosi jäsenyyttä moisessa palvelussa. Onko kokemuksia muilla?

86

5773

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvähinta valitsee kuluttajalle edullisimman sähkösopparin. :)

    • Ärtynyt sähkönkäyttä

      Olisin varovainen tuon kanssa. Minulla on juuri riita menossa näiden kanssa. Hyvähinta kilpailutti sähkösopimukseni. He ilmoittivat että 220 energia on edullisin.
      Sain mailin, jossa oli siirto ja energian hinta ilmoitettuna. Hin oli ok ja annoin asia edetä.
      Vaan kuinka ollakkaan kun ensimmäinen lasku tuli oli hinta jotain aivan muuta!
      220Energia väittää että hinta on sopimuksen mukainen ja Hyvähinta Oy
      ei ole vastannut kyselyihin. Eipä olisi ihme jos olisivat kimpassa.
      Menee kuluttaja asiamiehelle seuraavaksi.

      • Hyvähinta kilpailuttaa asiakkaan sähköt meille tiettyyn hintaan ja me laskutamme asiakasta sillä hinnalla kuin Hyvähinta ja asiakas ovat keskenään sopineet. Hyvähinta on täysin riippumaton sähköyhtiöistä. Ikävää, jos koet että laskussasi on epäselvyyttä. Minä en voi auttaa täältä käsin, mutta toivottavasti saat pian Hyvähintaan yhteyden!


      • Ärtynyt kuluttaja

        Onhan se selvä että kukaan ei voi myydä pakkasella. Asiakkaita koukutetaan houkuttelevilla hinnoilla ja luotetaan että suurin osa ei tarkista tai jaksa valittaa.
        Tätä samaa näkee myös muillakin toimialoilla joissa on vaikeaselkoista tuotteet ja suhteellisen pienet euromäärät.


      • Ikonman
        energia220 kirjoitti:

        Hyvähinta kilpailuttaa asiakkaan sähköt meille tiettyyn hintaan ja me laskutamme asiakasta sillä hinnalla kuin Hyvähinta ja asiakas ovat keskenään sopineet. Hyvähinta on täysin riippumaton sähköyhtiöistä. Ikävää, jos koet että laskussasi on epäselvyyttä. Minä en voi auttaa täältä käsin, mutta toivottavasti saat pian Hyvähintaan yhteyden!

        Teillä on hyvähinnan kanssa täysi asiakkaiden kusetus menossa. Siitä on kysymys. Toivotaan että virkavalta kestää kannoilla. Muuten teihin ei saa kyllä yhteyttä. Hyvähinnalle laitoin postia jo toukokuussa siihen ei ole tullut muuta vastausta kuin viesti on mennyt perille, kun nyt ollaan jo heinäkuussa. Ja kun teidän puhelimeen ei vastaa kukaan huomis-aamuna lähtee meikeläiseltä tutkinta pyyntö poliisille.


      • Ntv03

        Tuli juri tarjous 220energialta Ruotsista. Siis aivan oikein, pelkkä markkinakikkailija.


      • Ikonman kirjoitti:

        Teillä on hyvähinnan kanssa täysi asiakkaiden kusetus menossa. Siitä on kysymys. Toivotaan että virkavalta kestää kannoilla. Muuten teihin ei saa kyllä yhteyttä. Hyvähinnalle laitoin postia jo toukokuussa siihen ei ole tullut muuta vastausta kuin viesti on mennyt perille, kun nyt ollaan jo heinäkuussa. Ja kun teidän puhelimeen ei vastaa kukaan huomis-aamuna lähtee meikeläiseltä tutkinta pyyntö poliisille.

        Kyllä meillä vastataan puhelimeen. Vastaamme myös sähköposteihin ja Facebook-viesteihin. :) Meillä ei ole mitään syytä olla vastaamatta puhelimeen, suuri osa tilauksistakin tulee puhelimen kautta!

        En osaa sanoa, miksi Hyvähinta ei vastaa puhelimeen. Meillä ei ole tietoa asiasta.


      • toinen ärtynyt

        Täysin sama ongelma meillä. Sopimuksesta reklamoitu ajoissa, kun ei vastannut tarjousta, mutta tällä ei mitään merkitystä. Hyvä hinta lupaa selvittää asian, mutta mitään ei taphtu. Tätä nyt siis jatkunut jo puoli vuotta. Joten olkaa varovaisia Hyvä Hinnan ja 220 Energian kanssa!!


      • Ntv03 kirjoitti:

        Tuli juri tarjous 220energialta Ruotsista. Siis aivan oikein, pelkkä markkinakikkailija.

        Mitä mahdat tarkoittaa? :)


      • toinen ärtynyt kirjoitti:

        Täysin sama ongelma meillä. Sopimuksesta reklamoitu ajoissa, kun ei vastannut tarjousta, mutta tällä ei mitään merkitystä. Hyvä hinta lupaa selvittää asian, mutta mitään ei taphtu. Tätä nyt siis jatkunut jo puoli vuotta. Joten olkaa varovaisia Hyvä Hinnan ja 220 Energian kanssa!!

        Kuuleppas nyt. :) Älä sotke meidän yritystämme toiseen yritykseen. Jos olet asioinut Hyvähinnan kanssa etkä ole tyytyväinen, niin ole hyvä ja hoida epäselvä asia heidän kanssaan. Älä turhaan meitä syytä.


      • pertti12341
        toinen ärtynyt kirjoitti:

        Täysin sama ongelma meillä. Sopimuksesta reklamoitu ajoissa, kun ei vastannut tarjousta, mutta tällä ei mitään merkitystä. Hyvä hinta lupaa selvittää asian, mutta mitään ei taphtu. Tätä nyt siis jatkunut jo puoli vuotta. Joten olkaa varovaisia Hyvä Hinnan ja 220 Energian kanssa!!

        Mitä jos syyttäisit vaikka ihan itse sitä Hyvähintaa etkä nyt tätä toista yritystä... Onko 220 Energialla joku velvollisuus valvoa kaikkien yhteistyö kumppaneiden yritystoimintaa?


      • Varokaa
        Ikonman kirjoitti:

        Teillä on hyvähinnan kanssa täysi asiakkaiden kusetus menossa. Siitä on kysymys. Toivotaan että virkavalta kestää kannoilla. Muuten teihin ei saa kyllä yhteyttä. Hyvähinnalle laitoin postia jo toukokuussa siihen ei ole tullut muuta vastausta kuin viesti on mennyt perille, kun nyt ollaan jo heinäkuussa. Ja kun teidän puhelimeen ei vastaa kukaan huomis-aamuna lähtee meikeläiseltä tutkinta pyyntö poliisille.

        Mistä hyvähinta ottaa palkkansa???Ohjaa tietyllesähköyhtiölle aiakkaita.Joku muijja soitti ja en kiinnostunut ja en kiinnostu koskaan näihin puhelinhäirikkötarjouksiin.Ei pystynyt ilmoittamaan sähköntoimittajaa ja kyseli sähkönkulutustani ilmoitteli omakotiasujankulutukseksi 5-10000kw/vuosi.Harakka jäi yksin höpöttämään langalle.Varoittaisin näistä toimijoista.


      • kannattaiskuunnella
        Varokaa kirjoitti:

        Mistä hyvähinta ottaa palkkansa???Ohjaa tietyllesähköyhtiölle aiakkaita.Joku muijja soitti ja en kiinnostunut ja en kiinnostu koskaan näihin puhelinhäirikkötarjouksiin.Ei pystynyt ilmoittamaan sähköntoimittajaa ja kyseli sähkönkulutustani ilmoitteli omakotiasujankulutukseksi 5-10000kw/vuosi.Harakka jäi yksin höpöttämään langalle.Varoittaisin näistä toimijoista.

        Hyvöhinta saa palkkansa pienenä provikkana jokaista uutta asiakasta tai sopimusta kohden s.yhtiöiltö, täten ei tarvitse jäseniä laskuttaa. ''Ei pystynyt ilmoittamaan sähkontoimittajaa'' ?? Puhuit siis asiasta puhelimessa mutta et ymmärtänyt että HH joukkokilpailuttaa kaikkia suomen s.yhtiöita?


      • Ärtynyt kuluttaja kirjoitti:

        Onhan se selvä että kukaan ei voi myydä pakkasella. Asiakkaita koukutetaan houkuttelevilla hinnoilla ja luotetaan että suurin osa ei tarkista tai jaksa valittaa.
        Tätä samaa näkee myös muillakin toimialoilla joissa on vaikeaselkoista tuotteet ja suhteellisen pienet euromäärät.

        ''Asiakkaita koukutetaan houkuttelevilla hinnoilla ja luotetaan että suurin osa ei tarkista tai jaksa valittaa. '' Miksi kukaan lähtisi mukaan jos tietää ettei jaksa sopimuksen tullessa tarkistaa sitä, idiootti täytyy olla. Ja mistä pitäisi valittaa, kun neuvottellut hinnat ovat pääsääntoisesti paljon parempia kun mitä yksittäinen kotitalous voi saada?


      • 15000 Kwh/vuosi
        energia220 kirjoitti:

        Kuuleppas nyt. :) Älä sotke meidän yritystämme toiseen yritykseen. Jos olet asioinut Hyvähinnan kanssa etkä ole tyytyväinen, niin ole hyvä ja hoida epäselvä asia heidän kanssaan. Älä turhaan meitä syytä.

        Kuulepas itse, anonyymi henkilö energia220-yrityksestä. Sanoit tuossa aiemmin, että olette yhteistyössä Hyvähinta-sähkön kanssa. Asiallinen yritys kyllä itsekin ottaa yhteyttä asiattomasti toimiviin yhteistyökumppaneihinsa ja panee nämä ruotuun ennenkuin alkaa mahdollisia asiakkaitaan panettelemaan. Näin siis ainakin suomalaisen yritysetiikan ja markkinointioppien mukaan.

        Kuluttajavirasto varoittaa asioimasta teidän (Energia 220) tai Suomen Energian kanssa, nyt ilmeisesti varoituslistalle pitää lisätä myös tämä Hyvähinta-sähkö, joka sivujensa kieliasusta ym. päätellen ei ole ollenkaan suomalainen firma.

        Yhteystiedoissakin pelkkä sähköpostiosoite ja puhelinnumero, ei osoitetta eikä ly-tunnusta. Ei järin paljon herätä luottamusta tämän firman eikä myöskään teidän touhunne.


      • Huijausta
        pertti12341 kirjoitti:

        Mitä jos syyttäisit vaikka ihan itse sitä Hyvähintaa etkä nyt tätä toista yritystä... Onko 220 Energialla joku velvollisuus valvoa kaikkien yhteistyö kumppaneiden yritystoimintaa?

        Kyllä, sillä epäeettisesti toimiva yhteistyökumppani ei ole hyvä yhteistyökumppani eikä anna luotettavaa kuvaa myöskään niistä, joille tuottaa palvelua.


      • Vanhan papan tytär
        kannattaiskuunnella kirjoitti:

        Hyvöhinta saa palkkansa pienenä provikkana jokaista uutta asiakasta tai sopimusta kohden s.yhtiöiltö, täten ei tarvitse jäseniä laskuttaa. ''Ei pystynyt ilmoittamaan sähkontoimittajaa'' ?? Puhuit siis asiasta puhelimessa mutta et ymmärtänyt että HH joukkokilpailuttaa kaikkia suomen s.yhtiöita?

        Kilpailuttamiseen ei mitään välikäsiä tarvitse. Sen voi jokainen täyspäinen hoitaa kotikoneeltaan esim. vertaa.fi, kilpailuttaja.fi tai sähkövertailu.fi -palvelujen kautta ilmaiseksi. Avuksi voi kaivaa vanhan yhteenvedon sähkön kokonaiskulutuksestaan, sulakekoosta ym. Aikuinen lapsi voi tehdä tämän palveluksen iäkkäälle vanhemmalleen, jottei tämä lankea puhelinhuijarin houkutuksiin. Vanhuksen puhelimeen kannattaa laittaa Robinson-esto.

        Hyvähinta on ruotsalainen yritys, jolla ei ole asiakaspalvelua tai toimipistettä Suomessa, joten kaikki reklamaatiot ym. on pakko lähettää sähköpostilla, koska puhelin ei käytännössä vastaa.

        Hyvähinta ostaa lähinnä iäkkäiden ihmisten puhelinnumeroita ja soittaa näille viikonloppuisin, kun nämä eivät jaksa olla varuillaan. Mukava nuorimies tai -nainen ympäripuhuu ikäihmisen äkkiä luulemaan, että hän saa ilmaisen tarjouksen, joka ei sido mihinkään. Todellisuudessa posti tuo sopimuksen, joka astuu voimaan ellei sitä ole kiistetty 14 vrk puhelun ajankohdasta.

        Juhlapyhien alla ja välissä markkinointi käy erityisen kuumana, koska posti on hidas ja reklamointi ajoissa epävarmaa. Katumisaika alkaa todella nykyään tuosta puhelusta, tapahtui se vaikka lauantai-iltana.

        Myyntitykit toimivat jostain Thaimaasta käsin (toki suomalaisia nuoria aikuisia) ja tallentavat valikoiden puhelusta sen osan, jossa lukevat säännöt ääneen ja vanhus jotain myönteistä kommentoi. Kuluttajaviranomaisen mukaan pitäisi tallentaa koko puhelu, jotta ne alussa sanotut harhaanjohtavat väitteetkin tallentuisivat.

        Kuluttajaviranomaisella ja eri oikeusasteissa on satoja tällaista sähkönmarkkinointia koskevia valituksia ja petosoikeudenkäyntejä vireillä.


      • Vanhan papan tytär
        asiakaspalvelija kirjoitti:

        ''Asiakkaita koukutetaan houkuttelevilla hinnoilla ja luotetaan että suurin osa ei tarkista tai jaksa valittaa. '' Miksi kukaan lähtisi mukaan jos tietää ettei jaksa sopimuksen tullessa tarkistaa sitä, idiootti täytyy olla. Ja mistä pitäisi valittaa, kun neuvottellut hinnat ovat pääsääntoisesti paljon parempia kun mitä yksittäinen kotitalous voi saada?

        Vertaamalla ja itse kilpailuttamalla selviää totuus. Minäkin olen asiakaspalvelutyötä tehnyt, mutta firmassa, joka kunnioittaa asiakkaitaan ja noudattaa pilkuntarkasti Suomen lakia. Kunnioitan vanhoja ihmisiä, enkä ikinä työskentelisi yrityksessä, jonka ydinosaamisalue on vanhusten, vammaisten ja sairaiden huijaaminen.

        Jos pidät asiakkaitasi pääsääntöisesti idiootteina ja samalla mainostat AISIAKASPALVELUammattiasi, niin täytyy todeta, ettet järin luotettavalta vaikuta eikä edustamasi yritys myöskään.


    • tieto on valtaa !

      hox ! nyt on perämeren seutu HYVÄHINTA firman aluetta sähkön kuluttajahintojen alentamisen , asialistalla ! asia on hyvä jos se ei maksa mitään ja on valmis vaihtamaan sähköntoimittajaa ja uskoo pavelun olevan rehellistä ! ??

      • Ilmaista ei ole

        "Asia on hyvä jos se ei maksa mitään ja USKOO PALVELUN OLEVAN REHELLISTÄ".

        Huijatuksi tulevat aina uskovat sitä toista osapuolta rehelliseksi. Vielä joskus sittenkin, kun se vastapuoli on käräjillä rikoksesta tuomittu. Omat lapset voivat kilpailuttaa joka papan ja mummun sähköt netissä ilmaiseksi, jos on välit kunnossa. On hyvä vaan ja pyytää, niin tapahtuu!

        Tieto on valtaa, Hyvä hinta -palvelu on ruotsalainen firma ja sen puhelinmarkkinointi on aggressiivista ja kohdistuu vastustuskyvyttömiin ikäihmisiin.

        En ikinä tekisi kauppaa yrityksen kanssa, joka ei kerro ly-tunnustaan ym. perustietoja, yhteystietoina on pelkkä sähköpostiosoite ja verkkosivut sen tasoista roskaa kuin http://www.hyvahinta.com/om-oss

        Niiden sopimusmallikin on naurettava.


      • tsemppii1
        Ilmaista ei ole kirjoitti:

        "Asia on hyvä jos se ei maksa mitään ja USKOO PALVELUN OLEVAN REHELLISTÄ".

        Huijatuksi tulevat aina uskovat sitä toista osapuolta rehelliseksi. Vielä joskus sittenkin, kun se vastapuoli on käräjillä rikoksesta tuomittu. Omat lapset voivat kilpailuttaa joka papan ja mummun sähköt netissä ilmaiseksi, jos on välit kunnossa. On hyvä vaan ja pyytää, niin tapahtuu!

        Tieto on valtaa, Hyvä hinta -palvelu on ruotsalainen firma ja sen puhelinmarkkinointi on aggressiivista ja kohdistuu vastustuskyvyttömiin ikäihmisiin.

        En ikinä tekisi kauppaa yrityksen kanssa, joka ei kerro ly-tunnustaan ym. perustietoja, yhteystietoina on pelkkä sähköpostiosoite ja verkkosivut sen tasoista roskaa kuin http://www.hyvahinta.com/om-oss

        Niiden sopimusmallikin on naurettava.

        Helvetin hauskaa kun suomalaiset idiootit yrittää täällä ynnäillä mikä on rehellistä ja mikä ei.


    • Hyvähinta on riippumaton sähköyhtiöstä ja tekevät ennen kaikkea puolueettoman hintavertailun. Hyvähinnan palvelijat ovat sähköalan asiantuntijoita ja he palvelevat asiakasta neuvottelemalla halvat sähkösopimukset hyvillä ehdoilla. Sinun kannattaa olla yhteydessä heidän asiakaspalveluun, jos kaipaat lisätietoa.

      • Eiseolehullujokapyytää

        Puolueettomuudesta ei ole tietoakaan jos viranomaisilla on valituksia HH:n toimista vain yhden yhtiön ' kilpailtustuloksia' koskien


      • hjuvahinta

        Hyvähinta on nimensä mukaisesti pyytettömästi toimiva ja hyväntekeväisyyteen keskittynyt yritys


      • Ehkä luit myös meidän vastauksemme kyseiseen kommenttiin. ;)


    • EI energia220

      "Hyvähinta kilpailuttaa asiakkaan sähköt meille tiettyyn hintaan"
      -Kirjoittaa energia220, jonka tuosta ylempää voi joikainen lukea.

      Tämä Hyvähinta on siis energia220 markkinointikikka, että kusetus voi jatkua.

      On se mystistä, että tuota saatanan paskaa ei saada pois markkinoilta!!

      Nuoret ihmiset osaa toimia, mutta säälittää vanhusten puolesta tuo kusetus.

      • No niin. Rauhoitutaanpas nyt. :)
        Tässä kukaan ei huijaa ketään. Pohdit miksi meitä ei saada pois markkinoilta. Syy on se, että harjoitamme täysin laillista liiketoimintaa, jonka tarkoitus on tarjota asiakkaille mahdollisimman edullista sähköä.


      • "Hyvähinta kilpailuttaa asiakkaan sähköt meille tiettyyn hintaan"
        ''Tämä Hyvähinta on siis energia220 markkinointikikka, että kusetus voi jatkua.''

        Huoh, niinkuin kaikkiin muihinku suomen s.yhtiöihin, mitäpä jos kävisit lukemassa nämä sivut? http://www.hyvahinta.com/om-oss
        ''energia220 markkinointikikka'' Jep jep :D


      • pekkapuupääolen

        Voit miettiä miksi ei saada. Jos olisi jotain epäselvää, niin eiköhän saataisi. Kyllä suomessa nämä hommat hoidetaan. jos jotain laskutus epäselvyyksiä joskus ollut niin ei se ole vielä kuolemantuomio yritykselle.


      • A. Airomaa
        energia220 kirjoitti:

        No niin. Rauhoitutaanpas nyt. :)
        Tässä kukaan ei huijaa ketään. Pohdit miksi meitä ei saada pois markkinoilta. Syy on se, että harjoitamme täysin laillista liiketoimintaa, jonka tarkoitus on tarjota asiakkaille mahdollisimman edullista sähköä.

        Liiketoiminta voi olla laillista, mutta se ei ole eettistä eikä puhelinmyyjien ammattitaito riittävä.
        Ei kai kuluttajaviranomainen muuten vaatisi, että sähkösopimusten puhelinmyynti kiellettäisiin kokonaan tai määräajaksi, kuten tehtiin puhelinliittymäsopimuksille.
        Ei kai markkinaoikeudessa ja käräjillä riideltäisi epäselvistä sopimuksista, jos "laillinen liiketoiminta" olisi kaikilta osin kohdallaan. Laissa on porsaanreikiä ja te hyödynnätte niitä lahjakkaasti.
        Jos kaikki olisi hyvin ja oikein, tästä ei väännettäisi täällä. Itse menisin pitemmälle ja kieltäisin kaiken puhelinmyynnin yksityishenkilöille.


      • Ei sovi oikein länsimaiseen ajattelumalliin, että tuomitset meidät ennen mitään oikeudellista päätöstä. Eikös sen kuulu mennä niin, että syytön kunnes toisin todetaan? Joka tapauksessa.. Kyseessä on kuluttaja-asiamiehen mielipide ja rahasumma, josta tässä on kyse, on noin 2000 euroa. Arvioitu liikevaihtomme on tälle vuodelle noin 25 miljoonaa euroa. Luuletko, että siinä olisi mitään järkeä, että keittäisimme tahallisesti tällaisen sopan 2000 euron vuoksi?

        Tässä on kysymys lähinnä mielipide-eroista. Hyvä juttu, että asia käsitellään markkinaoikeudessa. :)


      • pekkapuupääolen

        Et varmaan huomannut tuota vastinetta. Mun mielestä tuossa ainakaan ei ollut mitään epäselvää: typerää mediavouhotusta koko juttu. Kun 220 Energia voittaa tuon jutun niin nauran hyvän aikaa. Ihan turha yrittää savustaa pieniä toimijoita terveestä kilpailusta ulos. On hyvä että kilpailua alalla on ja saadaan halpaa sähköö.


    • VORSSA

      Moi!!! Menin kans liittymään hyvähinta järjestelmään. No ei siinä mitään mutta nyt kun sieltä tuli tämä minun uusisähkösopimus tarjoukseni niin ylläty yllätys sehän on huonompi kuin tämä minun voimassa oleva sopimukseni..... Jollen olis ollut hereillä niin nämähän olisivat vaihtaneet minun sopimukseni huonompaan... Joten sanouduin koko hommasta irti... No toivottavasti se edes onnistuu niin helposti kuin lupasivat. Kovia oli puheet ,että 170000 asiakkaassa on voimaa!!! No yhdessä vorssalaisessa näkyy olevan enemmän.....

    • maakunnan verkko

      Koko sähköpaketti vanhalta luotetulta firmalta on aina edullisin ja luotettavin ratkaisu. Nämä pelkät sähkönmyyjät vetää vain välistä, eikä mitään vastuuta mistään, pääasia että omakassa kilisee keksimällä keksityistä lisämaksuista.
      Savonvoima toimittaa mulle sähkön, omistaa siirtoverkon ja korjaa viat. Palvelu toimii ja laskuerittelyt voin lukea Priwatti omasivuilta, seurata kulutusta reaaliajassa. Keskittäkää kaikki yhdelle LUOTETULLE toimittajalle, homma toimii ja kokonaishinta on aina edullisin. Jättäkää keinottelijat.

      • Aktiivikilpailuttaja

        Kokonaishinta on aina edulissin? Tarkoittaen mitä?
        Käsittääkseni sähkön siirto on lainkin mukaan aina sama, välittämättä keneltä sähkön ostaa.
        Jos yhtiön X hinta on 5.3snt/kWh
        ja paikallisen yhtiön Y hinta on 6.3snt/kWh, niin niihin molempiin tulee sama sähkönsiirtomaksu hinnan päälle, jolloin kokonaishinta ei ole lähelläkään edullisin paikallisella yhtiöllä.

        Paikallinen verkkoyhtiöhän on myös AINA vastuussa verkosta, ja korjaa viat samalla tavalla välittämättä keneltä asiakas sähkön ostaa.
        Myös tuo mainitsemasi PriWatti-palveluhan toimii SavonVoiman verkossa oleville asiakkaille aina, koska sähkönsiirto tulee sieltä jokatapauksessa.
        Samanlaisia palveluita löytyy lähes kaikilta muiltakin "suurilta" sähköyhtiöiltä.

        Itse ostan sähkön halvimmalta LUOTETTAVALTA yhtiöltä, jota kilpailutan aika ajoin. Kokemuksella voin kertoa, että väitteesi "kokonaishinta on aina edullisin" on täysin väärä.


    • hölmöläisten hommaa

      pahimipia kustettajia ovat kyllä nämä "omat luotettavat siirtoverkon omistavat sähköfirmat", jotka tekevät samasta sähköstä erilaisia "tuotetteita", jotta voivat rahastaa epäaktiivisilta asiakkailta tuplahintaa markkinahintaan verrattuna.

      Ja sitten kun joku koettaa vaihtaa toimittajaa yllättäen ovatkin valmiita tiputtamaan äkisti hintaansa puolella! Sairas on markkina. Kornia on se, että samaan aikaan heillä on tarjouksia uusille asiakkaille, jolla taas tekevät samaa ryöstökalastusta toiseen suuntaan.

      Ja kaikki firmat myyvät ihan samaa sähköä.

      • Hölmöö on

        "Ja kaikki firmat myyvät ihan samaa sähköä."

        Ei muuten myy!

        Osa tuottaa kokonaan tai osittain myymänsä sähkön itse ja toiset ostavat sen sähköpörssistä ja ottavat oman siivunsa välistä.

        Onneksi paikallinen sähköyhtiö myy sähköä halvemmalla, joten ei ole tarvinnut edes harkita sopimusta näiden epämääräisten välistävetäjien kanssa. Monilla on nimittäin ollut suuria ongelmia näiden firmojen kanssa, mihin liittyy nimi Håkan Gustafsson, toivottavasti homma on nyttemmin siistiytynyt.

        Aiemmin nimittäin tarjottiin uusille asiakkaille tällaisesta VÄLISTÄVETOFIRMASTA halvempaa sopimusta, mutta hintaa alettiinkin heti korottaa lasku laskulta, ja hinta nousikin lähes tuplaksi verrattuna aiempaan SÄHKÖFIRMAN sopimukseen.


    • Niinpä.

      Onhan tämä jokseenkin hauskaa, että 220 Energian täytyy olla Hyvä Hinta -palvelua koskevan keskustelun foorumilla puolustelemassa omaa firmaansa.

      Kerta tänne vastailette niin ahkerasti, niin voisitteko ystävällisesti myös vastata näihin kysymyksiini:

      1.
      Teidän yhdessäkään sopimuksessa ei ole sähkönhintana 6.04snt/kWh, mutta isäni saamassa laskussa sähkön hinta oli tuo? Oli luvattu kuulema jotain 4.34 tjsp.

      2.
      Nykyään laskutus on etäluettavien sähkömittareiden takia AINA mahdollista saada suoraan käytön mukaan - miksi 220Energia ei laskuta näin, vaan käyttää laskutuksessaan arviointia?

      3.
      Miksi kaikki Suomen 3 "halvinta" sähkömyyjää ovat saman miehen omistuksessa, mutta tarjoavat eri hintaa?
      Lisäksi saman miehen omistama yritys nimeltä Market Energia kaatui jo aikaisemmin, kun jäi kiinni useista huiputuksista. Suomen Energia alkaa myös olemaan tunnettu huijauksistaan, mm. Sähkön hinnan nostattamisesta ilman kirjallista ilmoitusta, sekä erittäin hämärästä "lähetämme teille tarjouksen" -puheluista, jossa oikeasti lähetetään sopimus, jota usein ei edes lähetetäkkään ja saadaan näin asiakkaita nalkkiin.

      4.
      Miten 220Energia pystyy tarjoamaan esimerkiksi pörssisähkösopimuksia edullisemmin kuin muut yhtiöt? 220Energian Aktiivi -sopimuksen keskiarvo vuodelta 2014 on ollut 4,45snt/kWh. Nordpoolin (pörssi, jota myös 220Energia kertoo seuraavansa) keskiarvo kuluvana vuonna on ollut 4,60snt/kWh. Tähän kun lisätään vielä se, että tuo 4.60snt/kWh on sekasähkön pörssihinnan keskiarvo, ja 220Energia lupaa vain uusiutuvaa energiaa, joka on pörssissä sekasähköä kalliimpaa, niin ihmettelenpähän vain, että miten 220Energia voi myydä sähköä edullisemmin asiakkailleen, kuin mitä se pystyy sitä itse ostamaan?

      • Hauskaa tai ei – tämä on 220 Energian palsta, meillä on palvelusopimus Suomi24:n kanssa. Keskustelussa on myös syytetty meitä asiattomasti, liittyen Hyvähinnan kanssa ilmenneisiin ongelmiin. :)

        1. Tuo voi olla joku vanha toistaiseksi voimassa oleva sopimus minkä hinta on muuttunut. Listahintana tuollaista ei ole ikinä ollut.

        2. Meiltä saa myös reaaliaikaisen laskutuksen, mikäli näin tahdot. Me suosimme arviolaskutusta siitä yksinkertaisesta syystä, että näin pystymme pitämään hintamme Suomen houkuttelevimpina.

        3. Sinulla on nyt väärää tietoa. Tutki lisää asiaa, niin huomaat että olen oikeassa. 220 Energia ei liity mihinkään muuhun sähköyhtiöön, eivätkä 220 Energian omistajat omista muita sähköyhtiöitä. 220 Energian johtajalle sähköyhtiön perustaminen oli hyvin luonnollinen asia, koska hänellä oli kokemusta sähköalasta jo entuudestaan. Hän ei ole ennen 220 Energiaa ollut minkään sähköyhtiön omistajana, vaan pelkästään palkallisessa työssä. Yrityksellämme ei ole ollut käytössä puhelinmyyntiä enää pitkään aikaan, sillä huomasimme jo toimintamme alussa sen olevan huono tapa sähkön kuluttajamyyntiin.

        4. Sähkön hankita tehdään etukäteen ja olemme tehneet hyviä hankintoja vuoden loppuun asti, sekä ensi vuodelle. Voittomarginaalimme on myös varmasti pienempi kuin muiden sähkönmyyjien. Aktiivi-sopimuksen hinta "elää" – sähkön hankinnan kustannusten noustessa joudumme myös nostamaan mahdollisesti tämän hintaa.


      • kekko mikäläinen
        energia220 kirjoitti:

        Hauskaa tai ei – tämä on 220 Energian palsta, meillä on palvelusopimus Suomi24:n kanssa. Keskustelussa on myös syytetty meitä asiattomasti, liittyen Hyvähinnan kanssa ilmenneisiin ongelmiin. :)

        1. Tuo voi olla joku vanha toistaiseksi voimassa oleva sopimus minkä hinta on muuttunut. Listahintana tuollaista ei ole ikinä ollut.

        2. Meiltä saa myös reaaliaikaisen laskutuksen, mikäli näin tahdot. Me suosimme arviolaskutusta siitä yksinkertaisesta syystä, että näin pystymme pitämään hintamme Suomen houkuttelevimpina.

        3. Sinulla on nyt väärää tietoa. Tutki lisää asiaa, niin huomaat että olen oikeassa. 220 Energia ei liity mihinkään muuhun sähköyhtiöön, eivätkä 220 Energian omistajat omista muita sähköyhtiöitä. 220 Energian johtajalle sähköyhtiön perustaminen oli hyvin luonnollinen asia, koska hänellä oli kokemusta sähköalasta jo entuudestaan. Hän ei ole ennen 220 Energiaa ollut minkään sähköyhtiön omistajana, vaan pelkästään palkallisessa työssä. Yrityksellämme ei ole ollut käytössä puhelinmyyntiä enää pitkään aikaan, sillä huomasimme jo toimintamme alussa sen olevan huono tapa sähkön kuluttajamyyntiin.

        4. Sähkön hankita tehdään etukäteen ja olemme tehneet hyviä hankintoja vuoden loppuun asti, sekä ensi vuodelle. Voittomarginaalimme on myös varmasti pienempi kuin muiden sähkönmyyjien. Aktiivi-sopimuksen hinta "elää" – sähkön hankinnan kustannusten noustessa joudumme myös nostamaan mahdollisesti tämän hintaa.

        "220 Energian johtajalle sähköyhtiön perustaminen oli hyvin luonnollinen asia, koska hänellä oli kokemusta sähköalasta jo entuudestaan. Hän ei ole ennen 220 Energiaa ollut minkään sähköyhtiön omistajana, vaan pelkästään palkallisessa työssä."

        Kyseessä on siis tämä henkilö, joka toimi Market Energian johtajana:

        https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=199887133395164&id=179026718814539


      • ElDiablo
        kekko mikäläinen kirjoitti:

        "220 Energian johtajalle sähköyhtiön perustaminen oli hyvin luonnollinen asia, koska hänellä oli kokemusta sähköalasta jo entuudestaan. Hän ei ole ennen 220 Energiaa ollut minkään sähköyhtiön omistajana, vaan pelkästään palkallisessa työssä."

        Kyseessä on siis tämä henkilö, joka toimi Market Energian johtajana:

        https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=199887133395164&id=179026718814539

        Millä tavalla kommenttisi liittyy aiheeseen?

        Muutenkin linkittämäsi asia Håkan Gustafssonista on jo linkattu tänne monta kertaa. Muutenkin Johtaja ja omistaja eivät ole sama asia. Olet tainnut vain käydä elämänkoulun? Vai oletko muuten vain hieman yksinkertainen?


      • kekko mikäläinen
        ElDiablo kirjoitti:

        Millä tavalla kommenttisi liittyy aiheeseen?

        Muutenkin linkittämäsi asia Håkan Gustafssonista on jo linkattu tänne monta kertaa. Muutenkin Johtaja ja omistaja eivät ole sama asia. Olet tainnut vain käydä elämänkoulun? Vai oletko muuten vain hieman yksinkertainen?

        Mikäli ymmärrät vähääkään lukemaasi, huomaat viestini olleen vain tarkennus edeliseen viestiin.

        Mitä väliä liittyykö se alkuperäiseen aiheeseen, eihän sinunkaan viesti liittynyt siihen?

        Luulet ilmeisesti olevasi älykäs ymmärtäessäsi johtajan ja omistajan tarkoittavan eri asiaa, mutta viestisi antaa täysin toisenlaisen kuvan älykkyydestäsi. Toteamuksesi, että "johtaja ja omistaja eivät ole sama asia", ei liittynyt mitenkään kirjoittamaani viestiin, enhän ole väittänyt niiden tarkoittavan samaa asiaa!

        Toinpahan vain nimen esille, kun tämän johtajan/omistajan nimi halutaan jättää mainitsematta. Vaikka nimi onkin ryvettynyt aiempien tekemisten johdosta, ei minusta sitä silti pitäisi pimittää.

        Sitä en tiedä onko joku pistänyt palstalle samaa linkkiä aiemmin, kun en viitsi tällasta roskafoorumia aktiivisesti seurata, aiemmasta vierailusta palstalla olikin useita kuukausia.


    • kymenlaakso

      ei ole yhtään halvenpaa kuin muillakaan, sillä sähkön siirto tulee kallinmaksi vieraalta paikkakunnalta.

      • ElDiablo

        Tämähän ei pidä paikkaansa. Sähkönsiirron hinta on aina sama riippumatta sähkönmyyjästäsi. Suosittelisin että otat asioista selvää ennen kuin päästät tälläisiä kommenteja suustasi. Annat itsestäsi hölmön vaikutelman.


      • ElDiablo kirjoitti:

        Tämähän ei pidä paikkaansa. Sähkönsiirron hinta on aina sama riippumatta sähkönmyyjästäsi. Suosittelisin että otat asioista selvää ennen kuin päästät tälläisiä kommenteja suustasi. Annat itsestäsi hölmön vaikutelman.

        ElDiablo on täysin oikeassa sen suhteen, että sähkönsiirron hinta on eri asia. :) Me myymme sähköä, emme siirrä sitä. Jotkut myyvät sähköä kalliimmalla, me taas puolestamme pyrimme myymään sitä niin halvalla kuin vain suinkin.


      • turbo urpo
        energia220 kirjoitti:

        ElDiablo on täysin oikeassa sen suhteen, että sähkönsiirron hinta on eri asia. :) Me myymme sähköä, emme siirrä sitä. Jotkut myyvät sähköä kalliimmalla, me taas puolestamme pyrimme myymään sitä niin halvalla kuin vain suinkin.

        "Me myymme sähköä, emme siirrä sitä."

        Heh! Ilmeisesti sähköä sitten pitää lapioida paikasta toiseen.

        "Jotkut myyvät sähköä kalliimmalla, me taas puolestamme pyrimme myymään sitä niin halvalla kuin vain suinkin."

        Ehkä jotku myy kalliimmalla, mutta onneksi halvempiakin on.


      • turbo urpo kirjoitti:

        "Me myymme sähköä, emme siirrä sitä."

        Heh! Ilmeisesti sähköä sitten pitää lapioida paikasta toiseen.

        "Jotkut myyvät sähköä kalliimmalla, me taas puolestamme pyrimme myymään sitä niin halvalla kuin vain suinkin."

        Ehkä jotku myy kalliimmalla, mutta onneksi halvempiakin on.

        Sähkön siirron hoitaa verkkoyhtiö. :) Me olemme sähkön myyjä.


    • Viisas vaimo

      Hyvähinta otti mieheni yhteys ja hän uteliaana pyysi lähettää lähempiä tietoja sähköpostitse kun autossa oli vaikea saada selvää mistä oli kysymys. Mitään lisätietoja ei saatu vaan toivottiin suoraan "Tervetuloa Hyvähinnan jäseneksi", vaikka mistään jäsennyydestä ei puhelinsoiton yhteydessä, sovittu vaan ainoastaan lisä informaatiota. Mieheni yritti useamman kerran soittaa Hyvähinnan puh.numerolle, yhteyttä ei saatu, siis mieheni puh.numerosta joka on sama numero kuin mihin Hyvähinta oli soittanut!! Jäsennyyden peruuttaminen ei onnistunut sähköpostin kautta, muutaman viestin jälkeen minkäänlaista vastausta ei saatu.
      Onneksi sähkösopimuksemme on molemmilla aviopuolisoiden nimessä, ja kun minä, vaimo soitti Hyvähinnan puh.numeroon niin muutaman minuutin jonotuksen jälkeen vastasi palveluhenkilö (paljonkohan mahtoi tuo odotus maksaa, saas nähdä). Toivotaan saimme tämän kautta jäsenyyden peruutettu, mutta varmuuden vuoksi nauhoitin puhelun, jos tulevaisuudessa tulee ao firman kanssa erimielisyyttä jäsenyyden peruuttamista.
      Minusta tuntuu oudolta että lisätiedot pyydettäessä on heti jäsen ao firmaan. Mitään tietoja miten jäsenyyden perutetaan ei löydy tiedotteesta, miksei tulee vastausta sähköpostiviesteihin, kun näemme että viesti on luettu ja kaikein oudointa on miksei Hyvähinta vastaa mieheni puhelinsoittoihin mutta toselta puh.numerolta pääsee heti perille?? Tästä saisi hyvä juttu esim. kuningaskuluttajaohjemalle....taisin ottaa yhteys mtv:lle jos kuulemme jotain vielä tästä firmasta.....

      • Se ett' miehesi on otettu HH:n rekisteriin ilamn suullista valtakirjaa kuulostaa todella oudolta, koska ei ole mahdollista rekisteroida asiakasta jaseneksi ilman aanikuittia...?


    • toope2

      Pysykää kaukana .Ilmaisia lounaita ei ole.

    • jvd

      Hyvä hinta neuvotteli minulle 220 energialle sopimuksen, joka oli edullinen. sopimus on toistaiseksi voimassa oleva, jonka seurauksena sähköyhtiö alkoi nostaa hintaa jo 3kk jälkeen.

      Käsittämätöntä kusetusta kun vedetään hinta alas kilpailutilanteessa ja sitten lähdetään hintaa korottamaan kun ovat saaneet uusia asiakkaita. Toki hyvä hinta sai jo provikkansa neuvoteltua 220 energialle suuren määrän asiakkaita.

      tämä kikkahan onnistui sillä lailla sopimus oli "hyvä hinta standard" nimellä. kun tämmöinen palvelu lopetettiin niin tuli "energia aktiivi" ja näin saatiin hintaa ja sopimusta muutettua.

      • Hyvähinta tekee omat sopimuksensa. Mikäli sinulla on Hyvähinnan sopimuksen kanssa ongelmia, niin ole hyvä ja ota yhteyttä kyseisen firman asiakaspalveluun, kiitos!


      • Vastauksia kiitos!
        energia220 kirjoitti:

        Hyvähinta tekee omat sopimuksensa. Mikäli sinulla on Hyvähinnan sopimuksen kanssa ongelmia, niin ole hyvä ja ota yhteyttä kyseisen firman asiakaspalveluun, kiitos!

        Lainaus Hyvähinta sivustolta:

        "Hyvähinta on riippumaton neuvonantaja, joka on puolellasi sähkösopimuksen solmimisessa.

        Olemme sähköalan asiantuntijoita ja erikoisalaamme on valita asiakkaillemme halvat sopimukset hyvillä ehdoilla. Ei ainoastaan kerran, vaan niin kauan kuin valitset olla jäsenenä.

        Huolehdimme kaikesta, teemme valinnat ja ylläpidämme halpoja sopimuksia hyvin ehdoin vuosien ajan. Täysin ilmaiseksi!"

        Sinun mukaasi heidän jäseneksi liittyneet ovatkin heidän sähköasiakkaita. Itse he väittävät olevansa pelkkä puolueeton kilpailuttaja, joka ajaa jäsentensä etua ja valitsee kilpailutuksen jälkeen edullisimman sopimuksen. Tätä heidän valitsemaansa sopimusta ei ole pakko hyväksyä ja sähköyhtiön vaihdon voi myös jättää väliin.

        Valehteleeko siis hyvähinta kertoessaan heidän ajavan pelkästään jäsentensä etua ja vain auttavan parhaan sopimuksen löytämisessä?

        Aiempi kirjoittaja mainitsi hinnan nostosta, johtuuko se Hyvähinnan ottaman osuuden nostosta, vai pyrittäkö te epäeettisesti pärjäämään kilpailutuksessa parin halvemman kuukauden turvin?

        Onko mielestäsi oikein, mikäli asiakkaita hankitaan tällaisella valheellisella edullisuudella, kun tarkoitus on kuitenkin nostaa hinnat pian samoiksi kuin vanhoilla asiakkallakin?


      • En ala tuohon
        Vastauksia kiitos! kirjoitti:

        Lainaus Hyvähinta sivustolta:

        "Hyvähinta on riippumaton neuvonantaja, joka on puolellasi sähkösopimuksen solmimisessa.

        Olemme sähköalan asiantuntijoita ja erikoisalaamme on valita asiakkaillemme halvat sopimukset hyvillä ehdoilla. Ei ainoastaan kerran, vaan niin kauan kuin valitset olla jäsenenä.

        Huolehdimme kaikesta, teemme valinnat ja ylläpidämme halpoja sopimuksia hyvin ehdoin vuosien ajan. Täysin ilmaiseksi!"

        Sinun mukaasi heidän jäseneksi liittyneet ovatkin heidän sähköasiakkaita. Itse he väittävät olevansa pelkkä puolueeton kilpailuttaja, joka ajaa jäsentensä etua ja valitsee kilpailutuksen jälkeen edullisimman sopimuksen. Tätä heidän valitsemaansa sopimusta ei ole pakko hyväksyä ja sähköyhtiön vaihdon voi myös jättää väliin.

        Valehteleeko siis hyvähinta kertoessaan heidän ajavan pelkästään jäsentensä etua ja vain auttavan parhaan sopimuksen löytämisessä?

        Aiempi kirjoittaja mainitsi hinnan nostosta, johtuuko se Hyvähinnan ottaman osuuden nostosta, vai pyrittäkö te epäeettisesti pärjäämään kilpailutuksessa parin halvemman kuukauden turvin?

        Onko mielestäsi oikein, mikäli asiakkaita hankitaan tällaisella valheellisella edullisuudella, kun tarkoitus on kuitenkin nostaa hinnat pian samoiksi kuin vanhoilla asiakkallakin?

        Hyvähinta kuten muutkin kilpailutuspalvelut nettoaa palkkiolla, joita saa sähköyhtiöiltä uusista asiakkaista. Siksi sille on yksi ja sama, löytääkö se oikeasti edullisen sähkönmyyjän asiakkaalle vai ei, tulos on taattu kuitenkin ja kohderyhmänä ne, joilla ei ole kykyä ja taitoa itse tehdä kilpailuttamista esim. internetissä tai soittamalla eri sähkönmyyjille.

        Hyvähinta on hidas ja käyttää markkinoinnissaa vanhentunutta tietoa, uskomattoman huonoa suomenkieltä ja aggressiivisia puhelinmyyjiä, jotka möisivät baby-sitterin ja lastenvaunut satavuotiaalle mummolle, jonka kaikki lapsenlapsetkin ovat eläkkeellä jo. Yritys toimii ulkomailta käsin, joten sen kanssa asiointi on hankalaa ja joskus jopa mahdotonta (meileihin ei aina vastata, puhelimeen ei juuri koskaan).

        Kuluttajavirasto esitti jokin aika sitten sähkösopimuksille puhelinmarkkinointikieltoa tai määräaikaista kieltoa puhelinliittymien tapaan. Kuluttajavirasto kuitenkin suosittelee kuluttajille, etteivät nämä tekisi suhteellisen monimutkaisia sähkönostoon liittyviä päätöksiä puhelimessa.
        http://www2.kuluttajavirasto.fi/Page/a7bdbdf1-ff44-49e6-b417-ad5451e117f9.aspx

        Sähkön hinta elää koko ajan. Jos nyt kilpailutat sähkösi netissä ja teet saman uudelleen huomenna tai eri sivustoa käyttäen, hinnat vaihtelevat. Missään tapauksessa ne eivät ole nyt voimakkaasti nousussa vesivoimapulan vuoksi, kuten Hyvähinta väittää.


    • Jos asiakas tekee sopimuksen Hyvähinnan kanssa, niin heillä on omat sopimuksensa, omat sopimuksien nimet ja jos hinta muuttuu, niin asiakas saa normaalisti ilmoituksen siitä.

      Mikäli hinta muuttuu, niin sopimus on silloin toistaiseksi voimassa oleva, eikä asiakasta ole sidottu mihinkään. Hyvähinta ei voi vaikuttaa omiin sähkön ostokustannuksiimme, jotka tietenkin vaikuttavat asiakkaan hintaan.

      Kysyt, onko oikein nostaa hintoja. Onko sinun mielestäsi taas oikein myydä sähköä tappiolla? :)

      • Huijausta

        Itselläni sopimus piti olla toistaiseksi voimassa oleva mutta kas kummaa energia 220 laskussa lukee takuu 2v. Onneksi on sähköpostit tallessa ja puhelut nauhoitettu jos tässä käräjille asti pitää mennä ennenkö asia selviää.


      • Huijausta kirjoitti:

        Itselläni sopimus piti olla toistaiseksi voimassa oleva mutta kas kummaa energia 220 laskussa lukee takuu 2v. Onneksi on sähköpostit tallessa ja puhelut nauhoitettu jos tässä käräjille asti pitää mennä ennenkö asia selviää.

        Jos joku virhe on käynyt, niin sen voi korjata asiakaspalvelun kautta. Eikö tuo nyt ole vähän ylireagoimista. :)


      • 23456789
        energia220 kirjoitti:

        Jos joku virhe on käynyt, niin sen voi korjata asiakaspalvelun kautta. Eikö tuo nyt ole vähän ylireagoimista. :)

        Ei ole. Taidanpa peruuttaa tämän Hyvä Hinnan, jos tämä näin vaikeaa on ja toinen firma hoitaa asiakaspalvelun.


      • joopa joo
        Huijausta kirjoitti:

        Itselläni sopimus piti olla toistaiseksi voimassa oleva mutta kas kummaa energia 220 laskussa lukee takuu 2v. Onneksi on sähköpostit tallessa ja puhelut nauhoitettu jos tässä käräjille asti pitää mennä ennenkö asia selviää.

        Ei se huijausta ole.


    • Ei enää viisasta vai

      "Viisas vaimo" tässä taas ihmettele hyvähinnan toimintaa. Tänään siis 2.12 tuli sitten postitse "Tervetuloa Hyvähinnan jäseneksi ja uusi sähkösopimuksesi (siis meidän). Olemme lähettäneet heille jo jäsennyydestä irtisanomisilmoituksen 12.11, (kts. ed. kirjoitukseni) ja saimme Hyvähinnalta vastauksen että mieheni jäsenyys on päättynyt. Miten ihme he ovat tekeillä, tänään postitse tuleva sähkösopimus on päivitetty Helsinki 12.11.2014. Tämä alkaa jo haiskattaa homeelta, onhan tämä jo aika härskii. Huomenna on sitten asia sekä nykyisen sähköfirman luona että poliisin luo. SIIS ISO VAROITUS tästä firmasta, täytä humppuukkia.

      • Voi luoja

        Ei tossa huijata. Esimerkkisopimus tulee kotiin ja voi itse valita kumman sopimuksen kanssa jatkaa. Lukekaa ne paperit niin ei tarvitse valittaa palstoilla ja soittakaa sinne jos on kysymyksia. Uusavuttomat Suomalaiset. Kun ei jotain ymmarreta niin se on aina automaattisesti huijausta. Vain Suomalaiset voi olla noin ennakkoluulosia.


      • Johtopäätös
        Voi luoja kirjoitti:

        Ei tossa huijata. Esimerkkisopimus tulee kotiin ja voi itse valita kumman sopimuksen kanssa jatkaa. Lukekaa ne paperit niin ei tarvitse valittaa palstoilla ja soittakaa sinne jos on kysymyksia. Uusavuttomat Suomalaiset. Kun ei jotain ymmarreta niin se on aina automaattisesti huijausta. Vain Suomalaiset voi olla noin ennakkoluulosia.

        Ilmeisesti nimimerkki "Voi luoja" ei ole suomalainen vaan ruotsalainen, kuten Hyvähinta-sähköpalvelukin. Ei nimittäin ole tuo kielitaito yhtään parempi kuin asianomaisella firmallakaan. Mallia voitte vilkaista yrityksen verkkosivun sopimustekstistä: http://www.hyvahinta.com/assets/107200-f5151553a5eb498737034d18d68d5f39.pdf

        Sähkön myynti on taitolaji, ja tuon puljun myynnissään käyttämä ns. "negatiivinen myyntimenetelmä, jossa ilman nimenomaista tilausta ja sopimusta toimitetusta tuotteesta edellytetään maksua, on kielletty myös kuluttajansuojalain 2 luvun 2a §:ssä." lainaus Kuluttajaviraston sähkösopimuksia koskevalta sivulta.

        Huijaria väittää rehelliseksi se, jota itseään on huijattu ja joka ei kehtaa sitä myöntää, tai sitten huijari itse.


      • Voi luoja
        Johtopäätös kirjoitti:

        Ilmeisesti nimimerkki "Voi luoja" ei ole suomalainen vaan ruotsalainen, kuten Hyvähinta-sähköpalvelukin. Ei nimittäin ole tuo kielitaito yhtään parempi kuin asianomaisella firmallakaan. Mallia voitte vilkaista yrityksen verkkosivun sopimustekstistä: http://www.hyvahinta.com/assets/107200-f5151553a5eb498737034d18d68d5f39.pdf

        Sähkön myynti on taitolaji, ja tuon puljun myynnissään käyttämä ns. "negatiivinen myyntimenetelmä, jossa ilman nimenomaista tilausta ja sopimusta toimitetusta tuotteesta edellytetään maksua, on kielletty myös kuluttajansuojalain 2 luvun 2a §:ssä." lainaus Kuluttajaviraston sähkösopimuksia koskevalta sivulta.

        Huijaria väittää rehelliseksi se, jota itseään on huijattu ja joka ei kehtaa sitä myöntää, tai sitten huijari itse.

        Olen siis ihan suomalainen mutta kun ulkomailla asuu niin kaikkia aakkosia ei ole saatavilla. Se takia kommentoin kun noita itse myin. Hauskoja reaktioita ihmisilta. Jokaisella mahdollisuus sanoa ei. Tsemppii!


      • Mieti mitä kirjoitat
        Johtopäätös kirjoitti:

        Ilmeisesti nimimerkki "Voi luoja" ei ole suomalainen vaan ruotsalainen, kuten Hyvähinta-sähköpalvelukin. Ei nimittäin ole tuo kielitaito yhtään parempi kuin asianomaisella firmallakaan. Mallia voitte vilkaista yrityksen verkkosivun sopimustekstistä: http://www.hyvahinta.com/assets/107200-f5151553a5eb498737034d18d68d5f39.pdf

        Sähkön myynti on taitolaji, ja tuon puljun myynnissään käyttämä ns. "negatiivinen myyntimenetelmä, jossa ilman nimenomaista tilausta ja sopimusta toimitetusta tuotteesta edellytetään maksua, on kielletty myös kuluttajansuojalain 2 luvun 2a §:ssä." lainaus Kuluttajaviraston sähkösopimuksia koskevalta sivulta.

        Huijaria väittää rehelliseksi se, jota itseään on huijattu ja joka ei kehtaa sitä myöntää, tai sitten huijari itse.

        Nimimerkki Johtopäätös. 90% puheluista missä erillaisia palveluita tarjotaan ei tule firmasta jonka palveluja tarjotaan, sitä varten on markkinointi firmoja. Eli mikä oikein on huijausta ja mikä ei. Onko huijari soittava ihminen, yritys josta soitetaan vai markkinoitava yritys? Sähkösopimusten myynti puhelimitse laillista. Kaikissa tuotteissa 14 päivän palautus ja peruutus oikeus ja suomessa toimivilla yrityksillä eli jos markkinoidaan suomeen niin myös kuluttajasuoja.


    • "Viisas vaimo"

      Muuten ed. viestiin liitteenä, uusi sähköntoimittajaksi ilmoitettiin Loiste Energia Oy, siis ovat vaihtaneet energiayhtiö.

    • PerttiPuupää

      Menin myös liittymään tähän palveluun kun ajattelin ettei siinä mitään häviä, mutta nyt kun olen asiaa tutkinut niin taidan irtisanoutua kyseisestä palvelusta ihan suosiolla, katsotaan kuinka helposti se onnistuu. Puhelimessa ainakin luvattiin että se on todella helppoa...

      • ...

        "
        Miten irtisanon jäsenyyteni?

        Palveluidesi hallinta perustuu luottamukseen sinun ja Hyvähinnan välillä. Tämän vuoksi meille on päivänselvää ettei jäsenyytesi ole sidottu aikaan eikä irtisanomisaikaa ole. Sinulla on aina oikeus purkaa jäsenyytesi välittömästi. Välttääksemme väärinkäsitykset käsittelyssä, on parasta hoitaa jäsenyyden purkuasiat puhelimitse.
        "

        "
        Yhteystiedot
        Ennen kun otat meihin yhteyttä, oletko lukenut "Tavallisimmat kysymykset ja vastaukset?"

        09 42 45 05 55

        Aukioloajat
        Maanantai - torstai klo 10 - 13 ja 14 - 16. Perjantai klo 10 - 13.
        Sähköpostiosoite
        [email protected]
        "


        Itse lähetin HH:lle sähköpostia, joka vastaa yleensä kirjallista ilmoitusta. Pitäsi riittää, vaikka tuo kotisvuilla kryptisesti ilmoitettu "Välttääksemme väärinkäsitykset käsittelyssä, on parasta hoitaa jäsenyyden purkuasiat puhelimitse." voikin aiheuttaa sen, että se ei onnistu sähköpostilla. TOISAALTA siinä ei kerrota, että sähköposti-irtisanominen ei onnistu. JOS kyseessä on maksullinen palvelunumero, en edes voi soittaa ko. puhelinnumeroon, sillä se on estetty puhelimestani. Sähköpostiini tuli automaattinen vahvistusilmoitus, eli se on lain mukaan saapunut perille.


        Puhelinmyynnissä on 14 päivän peruutusoikeus. Irtisanomista ei tällöin tarvitse perustella.


      • Johtopäätös
        ... kirjoitti:

        "
        Miten irtisanon jäsenyyteni?

        Palveluidesi hallinta perustuu luottamukseen sinun ja Hyvähinnan välillä. Tämän vuoksi meille on päivänselvää ettei jäsenyytesi ole sidottu aikaan eikä irtisanomisaikaa ole. Sinulla on aina oikeus purkaa jäsenyytesi välittömästi. Välttääksemme väärinkäsitykset käsittelyssä, on parasta hoitaa jäsenyyden purkuasiat puhelimitse.
        "

        "
        Yhteystiedot
        Ennen kun otat meihin yhteyttä, oletko lukenut "Tavallisimmat kysymykset ja vastaukset?"

        09 42 45 05 55

        Aukioloajat
        Maanantai - torstai klo 10 - 13 ja 14 - 16. Perjantai klo 10 - 13.
        Sähköpostiosoite
        [email protected]
        "


        Itse lähetin HH:lle sähköpostia, joka vastaa yleensä kirjallista ilmoitusta. Pitäsi riittää, vaikka tuo kotisvuilla kryptisesti ilmoitettu "Välttääksemme väärinkäsitykset käsittelyssä, on parasta hoitaa jäsenyyden purkuasiat puhelimitse." voikin aiheuttaa sen, että se ei onnistu sähköpostilla. TOISAALTA siinä ei kerrota, että sähköposti-irtisanominen ei onnistu. JOS kyseessä on maksullinen palvelunumero, en edes voi soittaa ko. puhelinnumeroon, sillä se on estetty puhelimestani. Sähköpostiini tuli automaattinen vahvistusilmoitus, eli se on lain mukaan saapunut perille.


        Puhelinmyynnissä on 14 päivän peruutusoikeus. Irtisanomista ei tällöin tarvitse perustella.

        Katumisaika alkaa siitä puhelinsoitosta, koska soiton aikana solmitaan SUULLINEN sopimus, joskin suomalaisen kuluttajansuojalain vastaisesti.

        On hankala perua katumisajan puitteissa sopimusta, jonka ei tiedä syntyneen ja jos sopijapuolen yhteystietojakaan ei ole kotimyyntiasiakirjan viipymisen vuoksi (viipyy tahallaan sen kaksi viikkoa matkalla).


    • vapaa maa

      Yritys on ruotsalainen, emoyhtiö on espanjalainen. Yhteystiedot löytyvät mm. täältä:

      http://largestcompanies.com/company/Baraspara-Sverige-AB-503095

      Business ID: 556787-4309
      Company: Baraspara Sverige AB
      Address: Sveavägen 151 4tr
      SE-113 46 Stockholm
      Visiting address: Sveavägen 151 4tr
      SE-113 46 Stockholm
      County: Stockholm County
      Municipality: Stockholm
      Telephone: 46 (0)8-55003680
      Website: www.baraspara.se
      Established: 2009
      Subsidiary company to: Zmart Group Sa (ZA)
      Listing: Not listed
      Industry 1: B96 Other personal service activities
      - 96090 Other personal service activities n.e.c.


      Emoyhtiöstä löytyy näin paljon tietoa:
      http://www.allabranscher.se/företag/zmart-group-sa/status
      Zmart Group Sa
      Företagsform: Utländsk juridisk person
      Org.nr: 502068-5748

      Besöksadress
      Tjärhovsgatan 21A
      116 28 Stockholm
      Stockholms Län

      Postaddress
      Tjärhovsgatan 21A
      116 28 Stockholm
      Stockholms Län


      =>
      http://www.companybooknetworking.com/zmart-group-sa-2
      ZMART GROUP SA
      CALLE ALDERETE 3, 29601, MARBELLA , Spain

    • Tuttua hommaa

      Ha ha haa Suomalaiset idiootit! Aika monissa noissa sopimuksissa on 220 energia.

    • uhri1

      Oletteko saaneet peruttua

      • Hyvahinta

        Joo helposti onnistuu. Oli tosiaan edullinen mutta nykyinen toimittaja tarjosi edullisemman sopimuksen.


      • veijareitahuijareita

        Saahan sopimuksen peruttua, mutta ilman viranomaisia ei tuosta firmasta näköjään pysyvästi pääse eroon.Itse peruin vuosi sitten sopimuksen ja juuri tänään sain heiltä postia jossa he ilmoittavat olevansa taas vaihtamassa LUVATTANI sähkönmyyjää. Firma näyttää olevan immuuni kuluttajaviranomaisille joten täytynee kokeilla onko rikosilmoituksella tehoa!


    • En suosittele

      On kokemus. Soitetaan viikonloppuna tai illalla sellaisena ajankohtana, että asiakas on valmiiksi "suojausta vailla". työaikanahan moni on valpas ja varuillaan, mutta miten on asian laita lauantai-iltana kesken saunavuoron?

      Soitellaan iäkkäille henkilöille, jotka eivät osaa epäillä mitään, mainostetaan ilmaista sähkönkilpailuttamista ja tallennetaan puhelusta se osa, jossa luetaan palvelun monimutkaiset säännöt asiakkaalle ja kysytään, ymmärsikö tämä. toki tämä vastaa, että kyllä, koska ei halua leimautua höppänäksi. Tätä äänitettä käyttäen sitten todistetaan, että sopimus sähkön ostamisesta puljun kautta on syntynyt.

      Katumisaika alkaa kuluttajansuojalain mukaan tuosta puhelusta ja on 14 vrk. Lain vaatima kotimyyntiasiakirja kuitenkin viipyy ja viipyy, jopa niin, että jos sitä jää odottelemaan, on katumisaika ummessa ja sopimus muodollisesti lainvoimainen.

      Sähkösopimuksen voi kilpailuttaa itse netissä ja verrata tuloksia eri kilpailuttajien kesken. Sähkön hinta muuttuu jatkuvasti, joten eri päivinä tulee erilaisia tuloksia. Hakukoneita löytyy googlaamalla "kilpailuta sähkösopimus".

      Hyvähinta-palvelun toiminta on epäeettistä. Sukulaiseni luuli todella saavansa tarjouksen, joka ei sido mihinkään, mutta kirjeenvaihdossa HyväHinta-sähkön kanssa selvisi, että a) hänet oli liitetty jäseneksi, b) että sopimus oli syntynyt hänen sitä tajuamattaan ja että c) ilman toimenpiteitäni hän olisi joutunut valitsemaan sähkösopimuksen HyväHinnan vanhentuneilla tiedoilla eikä suinkaan edullisimmasta päästä. Kilpailutan hänen sähkösopimuksensa itse, maksutta ja niin monen eri kanavan kautta, että löytyy halvin toistaiseksi voimassa oleva sähkösopimus.

      Yrityksen kotimyyntiasiakirjassa, joka saapui 14 vrk puhelun jälkeen tammikuun puolivälissä, väitettiin näin: "Sähkön hinta on kovassa nousussa. Vesivoimalaitoksilla on pulaa vedestä jne..." Tämähän on roskaa, mutta toimii varmasti, jos asiakas ei ole perillä maailman tapahtumista. Tällä hetkellähän myymme sähköä maasta ulos, koska tuotamme sitä yli oman tarpeen ja sähkön hinta laskee öljyn hinnan romahdettua.

    • Getrag

      Eilen liityin ja tänään erosin siitä koska ei annettu puhelimessa ymmärtää että jos et vastaa mitään kyseiseen tarjoukseen niin se lähtee automaattisesti käyntiin, mitä jos se tarjous menee roskapostiin, mitä jos olen sairaana etten pääse katsomaan viestejä. Ideana hyvä mutta pitäisi olla jos et vastaa tietyn päivämäärän sisään et saa enää "halpaa" sopimusta.

    • koijariporukkata

      Varokaa tätä huijarifirmaa. Lupauduin vuosi sitten puhelimitse heidän asiakkaakseen mutta peruin heti saatuani tarjouksen kirjallisesti ja todettuani sen kalliimmaksi kuin entisen sopimukseni. Nyt he kuitenkin lähettivät kirjeen osoitteella Hyvä jäsen ilmoittaen olevansa vaihtamassa sähkösopimustani ( täysin luvattani ) toimenpiteen aiemmin epäonnistuttua.
      Ja eikun poliisin puheille rikosilmoituksen tekoon!

    • Entinenasiakas

      Täällä ilmeni, että olivat tehneet sopimuksen Loiste -firman kanssa, vaikka minulle eivät mitään ilmoittaneet. Oma sopimus on määräaikainen ja tehty nyt talvella. Irtisanon siis siis Hyvähinta -palvelun, koska en halua, että tietämättäni mennään sopimuksia tekemään ilman että selvitetään, mikä on asiakkaan tilanne.

    • Experience

      River hotellista Thaimaan pattayalta sähkösoppareita Tapsan johdolla yritetään myydä. Orange link service Bangkokissa myy hyvä hintaa.

    • työ

      River hotellista Thaimaan pattayalta Tapsan johdolla myydään loisteen sähkösoppareita. Orange link service myy hyvä hintaa Bangkokista ja avant marketing Helsingissä

    • kjpakarinengmail.com

      Joo, joo on. Teen vain firmani puolesta tutkimusta näistä yhtiöistä ja tästäkin palvelusta.

    • Ulliskohan

      Kyllä näiden vastaustenkin perusteella - siis jotka tulevat mukamas tuosta firmasta - pitäisi tajuta pysyä kaukana ko. yrityksistä! Mieluummin maksaa muutama euro enemmän sähköstänsä kuin mennä hölmönä halpaan! En ikinä vaihda vakavaraista yhtiötä näihin hölmöihin... En ikinä!

      • koijattu

        erehdyin, valitettavasti


      • RÖYHKEÄÄ..KUSETUSTA

        Soittivat Loisteen kumppanifirmasta, jostain Porista päin.
        Pyysin päivän miettimistä.
        Pian entisestä sähköfirmasta ilmoittivat irtisanomisestani, vaikka en ollut sitä tehnyt.
        Puhelinnauhat kuuntelemalla vasta sai purkaa rötöksen.
        Netistä ei löydy mitään tietoja tästä alihankkijasta.


    • Jekkuse

      Minulla on kekemuksia Hyvähinta (ei ole yritys kun ei löydy y: tynnusta) kanssa . Suomen energialta tuli lasku ja kun aloin tutkimaan sähköposteja kun kummastakaan paikasta ei ollut soitettu .Löyty sähköposti joka oli tullut Hyvähinnalta jossa olin kieltäytynyt tekemästä sopimusta Suomen energian kanssa . Hyvähinta siitä huolimatta oli lähettänyt tietoni Suomen energialle jolta oli tullut liitetiedostona irtisanominen ja toimitusehdot mutta ei sopimusta , en ollut vastannut tähän sähköpostiin joten katsoivat että hyväksyin sopimuksen .
      Siitä alko parin päivän rumpa soittelin ja lähetin sähköpostia molemmille osapuolille , onneksi oli sähköpostit tallessa niin lopen joutuivat mitätöimään laittoman sopimuksen . Selvä yhteys hyvähinnan ja Suomen energian kanssa kun sähkön hinta oli aika suolanen kun vertas netissä olevien sähkölaitosten hintoihin. Irtisanouduin heti Hyvähinnasta .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe