Green card voittajat DV2015

Kundi82

Muita onnekkaita voittajia?
Nyt ei muutakuin jatkohakemusta sisään ja kohti haastatteluja.

Itellä jo hyvät työsuunnitelmat tehty.

26

392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • usa3

      Mistähän mahdoit greencardia hakea? Koska itsellänikin olisi tarkoitus laittaa hakemus menemään.

    • Kundi82
      • USa3

        Kiitoksia kovasti:)


    • Voittajatäälläkin

      Hei onko muita ketkä täyttelee jatkohakemusta juuri nyt?
      Olisi mukava vaihtaa kuulumisia ja suunnitelmia.

    • Päätimme mieheni kanssa skipata tämän mahdollisuuden ja hakea minulle morsianviisumia. Syynä se että tapausnumeroni oli niin järjettömän suuri, ettei edes haastatteluun pääsystä olisi ollut takeita. Naimisiin meillä on tarkoitus mennä joka tapauksessa, joten toivottavasti minullekin se muutto mahdollisuus tulee sitä kautta nopeammin.

    • kiinnostaisitietää

      Osaatteko sanoa kuinka moni suomalainen vuosittain osallistuu Green Card lottoon?

      • kiinnostaisitietää

        Ja osuiko voitto ensimmäisellä osallistumis kerralla vai useammalla?


      • 3131
        kiinnostaisitietää kirjoitti:

        Ja osuiko voitto ensimmäisellä osallistumis kerralla vai useammalla?

        Ei sitä voi mistään tietää kuinka moni Suomalainen osallistuu, koska tilastot kertovat vain voittajat. Mutta sitä voi yrittää päätellä esim. näistä luvuista:

        - Winning chances 2013, Europa: 1,31%
        - Suomalaisia voittajia 2013: 72 kpl

        Suomalaisia osallistujia on silloin 72 / 0,0131 = 5496.

        Lähteet:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Diversity_Immigrant_Visa
        http://travel.state.gov/content/visas/english/immigrate/diversity-visa/dv2013-slected-entrants.html


    • Kundi82

      Moikka,
      Ite oon osallistunut 3 vuotena ja nyt tuli se voitto.
      Se on ihan tuurista kiinni voittaako siinä koskaan mutta ilman osallistumista ei voita ainakaan.

      • minataas

        Aivan! Onnea sinulle :)

        Itse aion osallistua arvontaan tänä vuonna ensimmäistä kertaa!
        Yksi asia vain askarruttaa, olen käynyt ammattikoulun eikä työkokemusta ole vielä 2 vuotta, täytänkö siis "hakukriteerit" ?


    • Kundi82

      Älä huoli koulutuksesta.
      ammattikoulu kyllä riittää ja kun nyt syksyllä osallistut ja jos vielä ekalla kerralla voitat arvonnassa ja alat hakea green cardia niin aikaa tässä menee vielä melkein pari vuotta joten työkokemustakin alkaa karttua.

      Kaikkein tärkeintä on harjoitella englantia koska sitä tarvii jo suurlätystön haastattelussa mutta tämäkään ei ole ihan pakollista koska haastatteluun voi ilmoittaa tulkin jos tuntuu siltä ettei kieli vielä taivu kunnnolla.

    • Kannatti unohtaa voitto tässä ja hakea viisumia toista kautta. Nyt odotellaan jo haastattelukutsua. Toiveissa on jo joulu uudessa kodissa :)

    • kundi82

      No niin nyt tuli haastattelu kutsu helmikuulle..
      pikku hiljaa alkaa jo jännittämään jos vaikka pääsis ens vuonna muutto puuhiin :D
      Firmakin jo länteen perustettu, odottaa enään pomoa paikalle :)

    • Haastattelu onnellisesti takana ja viisumi hyppysissä. Muutto on heti tammikuun alussa :)

    • reppuselkään

      huh huijaa.. haastattelu takana ja postia tulee kuulemma ensi viikolla :)
      Pitänee kohta pakata laukut ja lähteä länteen.

    • reppuselkään

      Postissa käyty ja paketit avattu!!
      DV1 viisumi on sitten totta.

      Aivan mahtavat fiilarit!! Nyt lähretään mualimolle :D

      • opmmpu234

        ONNEA ONNEA ONNEA!Kukkan eikä mikään estä sinua tulemasta miksi juuri ja vain sinä itse haluat! Toihin vuodeksi että saat osavaltion kriterian täytettyä, sitten opiskelemaan samalla kun paiskit toitä ( sitä tekee suurin osa jenkkinuorista, (ellei heilla ole superpaljon velkaa tai varakkaat vanhemmat).

        Sinua arvostetaan vain mitä saat aikaiseksi!


      • kundi82

        kiitos :) taalla menee ihan hyvin ja kaikki on tahan mennessa ollut aivan mahtavaa. keskiviikkona lento suomeen juhannusta viettamaan.


    • CreenCardgirl

      Moi!!

      Mä voitin kanssa ja haastattelu on heinäkuussa.. Nyt jännittää!

      Haluaisiko kukaan auttaa mua ja neuvoa muutamassa jutussa? Mielelläni chattaisin/mailaisin, mutta täälläkin käy tietty. (Mun maili on [email protected])

      Mun suurimmat huolet on työ ja raha-asiat. Oon tällä hetkellä työtön, niin haittaako se? Tarkistaako ne haastattelussa tiliotteen, että paljon on rahaa tai nykyistä työtilannetta? Oon kuullu niin ristiriitaista tietoa tästä.. Samoin rokotuksista. Mitä kaikkia on pakko ottaa ja kun varaa ajan sinne lääkäriin, ni ne kaikki varmaan hoituu samalla kertaa ja siihen n. 500e hintaan? En haluis kyl mitään rokotuksia, mut kai ne on pakko ottaa..?

      Kiitos jo tosi paljon etukäteen. Voittaminen ja haastattelukutsu on niin iso juttu ja en halua mokata tätä. .

      • bestofluck

        Sinun henkilokohtaista tilannettasi en tietysti tieda mutta suurin kriteeri Green Cardin saamiseen on se etta on jo tullessa hyvat tyollistymismahdollisuudet ja niin paljon varaa etta elattaa itsensa siihen saakka kun tyota saa. Yhteiskunnalta et saa mitaan apua, elatteja tanne ei oteta. Et myoskaan ole oikeutettu tyottomyyskorvaukseen koska et ole taalla toita tehnyt. Asuntoa etsiessasi muista etta vuokranantaja vaatii "first and last" eli kahden kuukauden vuokran heti kattelyssa.


      • GreenCG

        Hei!
        Joo, ymmärrän ja kuulostaa järkevältä. Ajattelin, että kerään tarpeeksi rahaa, ennen kuin lähden mihinkään (jos edes lähden :) ).
        Oon lukenut kaikki ohjeet haastettelukutsusta ym. ja missään ei edelleenkään sanota, että pankkitietoja pitäisi näyttää, eli en kai sit ota niitä mukaan ollenkaan. Ne, kenen on pitänyt ne näyttää, onko se ollut jo haastatteluvaiheessa vai vasta kun saapuu Jenkkeihin?
        Kiitti paljon!


      • haastattelut_käynyt

        Ei kysele mitään tiliotteita eikä mitään muutakaan tuollasta.
        Haastattelu on vain muodollisuus mikäli todistukset on kunnossa.
        jos haastatteluun pääsee niin ainoat syyt miksi ei green cardia saisi on huonot todistukset, työkokemuksen puute, lääkärin tarkastus, rikoshistoria(tässäkin vain vakavat rikokset) huonosti täytetyt tausta tiedot. periaatteessa sinut on jo tarkastettu.


      • GreenCgirl
        haastattelut_käynyt kirjoitti:

        Ei kysele mitään tiliotteita eikä mitään muutakaan tuollasta.
        Haastattelu on vain muodollisuus mikäli todistukset on kunnossa.
        jos haastatteluun pääsee niin ainoat syyt miksi ei green cardia saisi on huonot todistukset, työkokemuksen puute, lääkärin tarkastus, rikoshistoria(tässäkin vain vakavat rikokset) huonosti täytetyt tausta tiedot. periaatteessa sinut on jo tarkastettu.

        Hei, Kiitos paljon! :)

        Vielä ois kysymys maksusta. Voiko sen maksaa paikan päällä (330 dollaria) vai missä? Koitin ettiä netistä, mutta ei löydy.


      • haastattelut_käynyt
        GreenCgirl kirjoitti:

        Hei, Kiitos paljon! :)

        Vielä ois kysymys maksusta. Voiko sen maksaa paikan päällä (330 dollaria) vai missä? Koitin ettiä netistä, mutta ei löydy.

        Juu se nimenomaan maksetaan ensimmäisellä tiskillä. Pankkikortilla tai käteisellä mutta electron ei käy maksuvälineenä.


      • Greengirlcard
        haastattelut_käynyt kirjoitti:

        Juu se nimenomaan maksetaan ensimmäisellä tiskillä. Pankkikortilla tai käteisellä mutta electron ei käy maksuvälineenä.

        OK. Oletan, että eurot kelpaa :) Miksei näitä ohjeita lue konsulaatin sivuilla..?


      • 2wsfdw23
        haastattelut_käynyt kirjoitti:

        Ei kysele mitään tiliotteita eikä mitään muutakaan tuollasta.
        Haastattelu on vain muodollisuus mikäli todistukset on kunnossa.
        jos haastatteluun pääsee niin ainoat syyt miksi ei green cardia saisi on huonot todistukset, työkokemuksen puute, lääkärin tarkastus, rikoshistoria(tässäkin vain vakavat rikokset) huonosti täytetyt tausta tiedot. periaatteessa sinut on jo tarkastettu.

        Kylla ne voi kysya tiliotteita, minulta ainakin kysyttiin. Et kertonut minkalainen sinun tilanne oli. Oliko sinulla, ehka valmiina tyopaikka (tai jos ei ollut oliko ammattisi hyvin tyollistava?) tai oliko sinulla amerikkalainen poika/tyttoystava/vaimo/aviomies, joka elattaa sinut. Se siis voi johtua myos naista syista, ettei toimeentuloa kysyta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe