"Splittaaminen"?

taunusjeppe.

Eli siis kaksipyöräisellä ns pujotellaan ruuhkassa autojen välissä.. Tuossa video jos et tiedä mistä puhun; https://www.youtube.com/watch?v=slMhgcwSqeM

Omasta mielestäni tälläinen EI kuulu Suomen liikenteeseen, täällä ei ole sellaisia ruuhkia että siinä ajallisesti jotain voittaisi, aiheuttaa vaan enempi vaaratilanteita.

Ja tämähän on vain MINUN mielipiteeni, jos jotakuta nyt alkaa närästämään niin se on VOI VOI. nih.

16

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K 1200

      Kyllä moottoripyöräilijä splittaamalla ottaa aivan turhan riskin.
      Itse pelkäisin, että joku jostain syystä päättää avata auton oven..

      No minä ajelen moottoripyörällä huvikseni, hissukseen nautiskellen ja harvoin kaupunkialueella ruuhkissa.

      Tuollaiseen videon onnettomuuteen en siis varmasti joudu.

      • Älä helkutissa!

        Splittaaminen on kielletty. Ja poliisi kirjoittaa lapun, jos näkee.
        Mutta - tärkein - splittaaminen on HENGENVAARALLISTA! Eräskin tekijä törmäsi auton takakulmaan ja kaatui niskalleen. Penaaliauto haki motoristin pois...


      • vaarallista joo
        Älä helkutissa! kirjoitti:

        Splittaaminen on kielletty. Ja poliisi kirjoittaa lapun, jos näkee.
        Mutta - tärkein - splittaaminen on HENGENVAARALLISTA! Eräskin tekijä törmäsi auton takakulmaan ja kaatui niskalleen. Penaaliauto haki motoristin pois...

        Kerran oli liikennetukos ja hivuttauduin hiljalleen autojen ohi...eräs kotilokuski sai vakavan hermoraivokohtauksen siitä!


      • NimimerkkiOnJoKäytössäX
        Älä helkutissa! kirjoitti:

        Splittaaminen on kielletty. Ja poliisi kirjoittaa lapun, jos näkee.
        Mutta - tärkein - splittaaminen on HENGENVAARALLISTA! Eräskin tekijä törmäsi auton takakulmaan ja kaatui niskalleen. Penaaliauto haki motoristin pois...

        Ei ole. Siitä eräs ylikomisario Hesariin kommentoi, eikä tieliikennelakia lukemalla löydy kieltoa siitä JOS autojonot on pysähtyny, väliä on riittävästi ja sen tekee alhaisella nopeudella, eli järkeä käyttäen


    • älyäkö puuttuu

      Miksei kuulu?
      Miksi on niin vaikeeta se että MUU joku pystyy liikkumaan esteettä ruuhkassa.
      Jokainen pyörä joka splittaa ja menee menojaan on poissa siitä ruuhkasta.

      Sillä jos se pyörä seisois sinun edessäsi jonossa, veisi se yhden auton tilan.
      Sinä olisit yhtä autoa kauempana liikennevaloista, entäs jos niitä pyöriä on kymmenen tai viisitoista edelläsi?
      Keljuttaisiko?

      • 1110

        Toissapäivänä oli moottoripyörä edessäni valoissa. En edes tullut ajatelleeksi,että olisin auton mitan lähempänä,jos ei pyörää olisi.Ja näin ollen auton mitan nopeammin kotona.
        On turha väittää,että ruuhka helpottuu,kun motoristi pujottelee.Olen huomannut,että tällainen pujottelu jopa hidastaa,kun autot jarruttelevat,kun pyörä tulee oikealta tai vasemmalta eteen.
        Sitäpaitsi kun videon kaltainen onnettomuus tapahtuu,niin silloin vasta ruuhka on valmis.


      • ylireagoitko
        1110 kirjoitti:

        Toissapäivänä oli moottoripyörä edessäni valoissa. En edes tullut ajatelleeksi,että olisin auton mitan lähempänä,jos ei pyörää olisi.Ja näin ollen auton mitan nopeammin kotona.
        On turha väittää,että ruuhka helpottuu,kun motoristi pujottelee.Olen huomannut,että tällainen pujottelu jopa hidastaa,kun autot jarruttelevat,kun pyörä tulee oikealta tai vasemmalta eteen.
        Sitäpaitsi kun videon kaltainen onnettomuus tapahtuu,niin silloin vasta ruuhka on valmis.

        Kannattaa siis alkaa ajattelemaan.Ja jos auto ajaa keskellä omaa kaistaansa, sen ei tarvitse väistellä moottoripyörää.Tulipa se mistä suunnasta tahansa.
        On ylireagointia alkaa väistelemään.


    • Luonto kerää huonot

      Se taitaa olla ihan oma valinta toi splittaaminen, ei mulla mitään sitä vastaan ole, sen valinneet ovat jossain vaiheessa sitte pois liikennettä häiritsemässä.

    • saa ohittaa

      Taidan olla siitä harvinainen autoilija (Suomessa siis) että minua ei splittaukset ja muiden menemiset haittaa yhtään. Hyvä vaan jos menevät menojaan.

    • mopooo

      Itse ajelen varovasti autojen välistä jos ne ovat juuttuneet ruuhkaan.
      Siis jos liikenne on pysähtynyt.

      Valoista lähtijöissä on paljon start-stoppeja ja taloudellisia uneksijoita, jotka pudottavat risteyksien vetoisuuden kolmasosaan.
      En koe velvollisuudekseni jäädä vihreän aatteen mukaisesti kuormittamaan risteystä vaan menen keulille ja autoilijat jäävät taakse touhuamaan omiaan.

      En jää kaupassakaan jonottamaan kassalle, jos en ole ostamassa mitään.

      Mitään ongelmia ei ole koskaan ollut.

    • ovi auki

      Takana ajanut törmääjä on "aina" syyllinen kolariin ja laskee korvauslaskujen myötä omat vakuutus bonuksensa.

      • mopooo

        Ja sama suomeksi?


    • Jo iäkkäämpi motoris

      Kyllä ainakin itse ohitan ruuhkajonon surutta Huom. mutta aina oikeaoppisesti vasemmalta ohittaen en autojen välistä eikä oikealta ja ongelmaa ei ole syntynyt.

    • Tekniikan_insinööri

      Kyllä suomeen, tähän kurjuuden keskelle harmaaseen loskaan, mahtuu paljon kateellista ja vittumaista paskasakkia. Kuinka saatanan pikkumainen pitää olla että viitsii tuostakin ruveta riitelemään? Hyi helvetti!

    • Mopooo

      Jos liikenne jumittaa, mutta itselle on hyvin tilaa, niin etenen.
      Lähinnä silloin, kun autojono on pysähtynyt tai etenee kävelyvauhtia/pysähtelee kilometri tolkulla.

      Sama se on autonkin kanssa ....en jää maantiellä köröttelemään jokaisen traktorin, karavaanarin, rekan tai polkupyörän taakse pelkästään siksi, että he voisivat pahoittaa mielensä, jos muut etenevät sujuvammin.

    • Jutustelija1

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1265
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      91
      1170
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1092
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      980
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      877
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      761
    Aihe