Lidl * Lidl

°°°°°°°°°?

57

1119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiköh

      eiköhän hinnat laske nyt muillakin kaupoilla

      • että sillee

        ostais nyt edes uudemmat kassakoneet, tai koulutusta kehiin, tänään viimeks kuusaalla vain yksi pelasi, pari ol pimenää, kovasti tytöt kyl yritti, mutta pakko oli jättää ostokset koriin, oli hampilääkärin aika. eikä ollu eka kerta.


      • kaapelivika
        että sillee kirjoitti:

        ostais nyt edes uudemmat kassakoneet, tai koulutusta kehiin, tänään viimeks kuusaalla vain yksi pelasi, pari ol pimenää, kovasti tytöt kyl yritti, mutta pakko oli jättää ostokset koriin, oli hampilääkärin aika. eikä ollu eka kerta.

        Tuokin luultavasti johtuu kotimaisista teleoperaattoreista huippunopeine yhteyksineen. Paljon luvataan mutta pätkii pätkii. Silti kuluttaja maksaa täyden hinnan.


    • toisink.

      MARKKINOINTI
      Tämänkin Lidl tekee toisin - KL: Muut pihistävät, Lidl Suomi painaa kaasua

      Markkinaosuuttaan Suomessa kasvattaneen kauppaketju Lidlin markkinointistrategia ui alan yleistä suuntaa vastaan. Kun muut joko supistavat tai pitävät ennallaan markkinointibudjettinsa, Lidl on kasvattanut mainospanostuksiaan vuosi vuodelta, kertoo Kauppalehti.

      ”Tämän vuoden budjetti on taas hitusen viime vuotta isompi”, kertoo Lidlin ostojohtaja Timo Hansio Kauppalehdelle.

      Rahasummaa hän ei paljasta. Selvää on, että Lidl tekee mainontaansa selvästi S- ja K-ryhmää pienemmällä budjetilla.

      Lidlin ylivoimaisesti suurin mainoskanava on koteihin jaettava tarjouslehti. Sen saa joka viikko 1,9 miljoonaa suomalaista kotitaloutta.

      Digitaalisten kanavien osuus Lidlin markkinoinnissa on marginaalinen.

      • Utelias555

        Lidl:ltä löytyy myös selkeät ja ajantasalla olevat sivut.


    • .keke

      Lidissä on myös tarjoustuotteiden hinnat selkeästi esillä.
      Siellä ei pimitellä hintoja.
      Rehellisyys on kaiken aa ja oo, siitä se luottamus tulee.

    • Lidlli vaan

      Onneksi maailmassa on muitakin kauppoja kun liiteri. Myyjät ja asiakkaat töykeitä ja tavaravalikoima on mitä on.

      • aina joskus

        No äläs nyt murjota. Kyllä S-ketjukin pystyssä pysyy ja saat bonuksen


      • Niinpä ju
        aina joskus kirjoitti:

        No äläs nyt murjota. Kyllä S-ketjukin pystyssä pysyy ja saat bonuksen

        Asiakkaat ovat valistuneita, eivätkä enää juokse bonusten perässä.
        Edullisista tuotteista sitä Bonusta vasta kertyykin ja saman tien.


      • 440

        Asiakkaat töykeitä???


      • omoooo
        440 kirjoitti:

        Asiakkaat töykeitä???

        Tuota minäkin ihmettelin, että miten asiakkaat voivat olla töykeitä. Myyjien kohdalla yhdyn kyllä tuohon.
        Pitäisi aina muistaa, että ollaan asiakaspalvelussa. Vaikka onkin huonoja päiviä ja kosolti töitä, niin ei niitä pidä asiakkaiden niskaan kaataa.
        Se, että minkä kuvan myyjä antaa itsestään, niin menee se henkilökohtaiseen piikkiin ei itse kaupan.


    • laatu parenpi

      Ainoa hyöty EU. Mahdollisti Lidlin tulon tänne kartellimaahan.

      • Älä sahaa oksaasi

        Olethan tietoinen Liddlin kiertavän Suomen verotuksen ns. konsernilainojen korkovähennyksillä . Saamattomat verotulot nostavat sinunkin verotustasi. Aivan samalla tavoin kuin yksityiset ulkomaiset terveystalot vievät voittonsa veroparatiiseihin. On epäisänmaallista ostaa ulkomaista tavaraa.
        Meiltä oma tuotanto loppuu tai tehtaat siirtyy ulkomaiseen omistukseen (keksi- makeis- ja jäätelön valmistus), josta seuraa irtisanomisia ja tehtaiden siirtyminen sinne missä ne työt tehdään halvemmalla. Ehkä seuraavana on sinunkin työpaikkasi, jos sen tuotteita ei kukaan osta, vai oletko valmis pudottamaan palkkasi, niin että saisimme ja voisimme ostaa suomalaisia tuotteita.


    • woiii ettäääää

      Kyllä nyt on Lidissä kassalla, näpsäköitä nuoria typyköitä.
      Kunhan eivät ryhdy "töykeiksi".

    • jokaaa

      noita "töykeitä" myyjiä on vähän joka kaupassa, ja oman maineensa pilaavat

    • omanapakosetärkeinon

      Tulkaapas tänne Kotkaan kaupoille niin tiedätte millaisia on töykeät myyjät. K-kauppa torin laidalla on varsin kuuluisa myyjistään... Itse kun olen käynyt Inksassa välillä kaupoilla niin en todellakaan pidä myyjiänne töykeinä. Ja monesti asiakas voisi miettiä sitä miten itse menee kassalle... onko naama hapan, tervehtiikö myyjää... molemminpuolinen kunnioitus on kaiken a ja o asiakaspalvelussa.

      • inkkari-å

        muutamalle "töykeälle" myyjälle pitäisi antaa potkut niin eiköhän tyyli muutu
        on aika merkillistä jos johtoporras ei saa myyjille kuria

        no se on tietysti niin, että johtoportaan pitäisi kaikenaikaa valvoa myyjiä, ettei töykeys pääse kukoistamaan


      • myyjien kauhu
        inkkari-å kirjoitti:

        muutamalle "töykeälle" myyjälle pitäisi antaa potkut niin eiköhän tyyli muutu
        on aika merkillistä jos johtoporras ei saa myyjille kuria

        no se on tietysti niin, että johtoportaan pitäisi kaikenaikaa valvoa myyjiä, ettei töykeys pääse kukoistamaan

        Annat itsekin itsestäsi töykeän kuvan näillä mielipiteilläsi. Käsi sydämelle: ettet vain itse töykeile heti kaupan ovesta sisälle astuttuasi? Oletko se tietty kamala asiakas...


      • omanapakosetärkeinon
        myyjien kauhu kirjoitti:

        Annat itsekin itsestäsi töykeän kuvan näillä mielipiteilläsi. Käsi sydämelle: ettet vain itse töykeile heti kaupan ovesta sisälle astuttuasi? Oletko se tietty kamala asiakas...

        Ihan vaan tiedoksi: lue Kotkan sivuja niin näet etten ole ainoa joka näin kirjoittaa. Ja miksi olisin itse töykeä, se ei todellakaan kuulu luonteeseeni enkä saavuta sillä yhtään mitään. Olen asiakaspalvelualalla itsekin ja tiedän jotain asiakaspalvelusta ja siitä miten kohdataan asiakas. Jos itsellä on huono päivä, se ei saa välittyä asiakkaalle. Saan usein hyvää palautetta, joten kai sitten olen työssäni ihan kohtuullisen hyvä. Ja miten se, että annan aivan asiallisen mielipiteeni tekee minusta sinun mielestäsi töykeän asiakkaan, kysynpä vaan. Ja vielä tiedoksi, olen monen kaupan kassan ja muun myyjän kanssa sellaisissa väleissä että tervehditään ja jutellaan kun nähdään kaupungilla, voitko itse sanoa samaa??


      • ikilöökkuja
        omanapakosetärkeinon kirjoitti:

        Ihan vaan tiedoksi: lue Kotkan sivuja niin näet etten ole ainoa joka näin kirjoittaa. Ja miksi olisin itse töykeä, se ei todellakaan kuulu luonteeseeni enkä saavuta sillä yhtään mitään. Olen asiakaspalvelualalla itsekin ja tiedän jotain asiakaspalvelusta ja siitä miten kohdataan asiakas. Jos itsellä on huono päivä, se ei saa välittyä asiakkaalle. Saan usein hyvää palautetta, joten kai sitten olen työssäni ihan kohtuullisen hyvä. Ja miten se, että annan aivan asiallisen mielipiteeni tekee minusta sinun mielestäsi töykeän asiakkaan, kysynpä vaan. Ja vielä tiedoksi, olen monen kaupan kassan ja muun myyjän kanssa sellaisissa väleissä että tervehditään ja jutellaan kun nähdään kaupungilla, voitko itse sanoa samaa??

        Sama täällä, olen asiakaspalvelussa ja ei ikikuuna päivänä tulisi mieleenikään olla töykeä tai muutoin epäasiallinen asiakkaille.
        JA näistä asioista ei kukaan kirjoittele, jos näissä ei olisi mitään perää.


    • Lolafani

      Lidl on halpa! Siis jos muihin lafkoihin vertaa. Muuten saisi ottaa vieä puolet hinnoista pois niin oltaisiin järkevällä hintatasolla.

    • Ciideri melkn.5e?

      .....Ja valintatalo maailman kallein kauppa koskaan.

    • Hyvä asiakaspalvelu

      Asiakkaat muistavat hyvää työntekijää

      25.6.2014
      Harri Koso on työskennellyt Lehtomäen S-marketissa viisi vuotta.
      Lehtomäen S-marketissa työskentelevällä Harri Kosolla on kaksi ohjenuoraa hyvään asiakaspalveluun: Tervehdi ja muista katsekontakti. Näitä eväitä noudattamalla hän on saanut työstään kiitosta asiakkailta.
      — On ostettu suklaata, sipsejä ja kaljaa. Kerran sain risteilylahjakortin asiakkaalta, joka työskentelee laivalla. Viimeksi eräs asiakas toi kaksi bodya toukokuussa syntyneelle pojalleni, Koso kertoo.

      Kaupan liiton asiamies Matti Räisänen sanoo, että henkilökunta on yksi yrityksen käyntikorteista. Hänen mielestään asiakaspalvelijan tärkeimpiä tehtäviä on asiakkaan huomioiminen, eli tervehtiminen ja auttaminen.

      Asiakaspalvelun vaatimukset ovat muuttuneet viime vuosikymmenten aikana. Räisäsen mukaan henkilökunnalta vaaditaan nykyisin enemmän tuotetietoutta.
      — Kestävät arvot kiinnostavat. Voidaan esimerkiksi kysyä, mistä joku tietty puuvillapaita tulee. Kodinkonekaupassa ihmisillä on aina ollut kiinnostusta siihen, että he saavat juuri sen tuotteen, mitä ovat hakemassa.

    • asiakas palvelu

      "Pitäisi aina muistaa, että ollaan asiakaspalvelussa."
      Suomessa vaan on asiakaspalvelu totuttu ymmärtämään niin että se on asiakas joka palvelee.
      Ja on kohtelias -henkilökunnalle- ettei aleta pitää "hankalana asiakkaana".
      Ja sellaistahan saa tylyttää ihan niinkuin sielu sietää. Ja sehän sietää.
      Perään tokaistaan että: "Sitä saa mitä tilaa!"
      Tosiasiassa se on niin että sitä saa mitä tulee.
      Ja tyydy siihen, onko selvä!

    • Hinta nousee-Minkä?

      Sijainti Lidlin lähellä voi nostaa asunnon hintaa
      Keskiviikko 24.9.2014 klo 14.59
      Halpamarket Lidlin lähistöllä sijaitseva talo voi olla yllättävän arvokas.

      Olisitko uskonut 10 vuotta sitten, että Lidlin läheinen sijainti voisi olla asunnon hintaa nostava tekijä?
      Olisitko uskonut 10 vuotta sitten, että Lidlin läheinen sijainti voisi olla asunnon hintaa nostava tekijä? (MIIKKA HUJANEN)
      Moneywise-sivusto kirjoittaa verkkosivuillaan Lidlien yllättävästä vaikutuksesta asuntojen hintaan - ainakin Iso-Britanniassa. Englantilaistutkimuksessa nimittäin kävi ilmi, että saksalaismarketin halpistuotteiden läheisyys nosti asunnon arvoa keskimäärin 19 prosenttia.

      Google-mainokset
      Televisio NetAnttilasta
      Osta nyt edullisesti ja kätevästi. Nopea toimitus – myös osamaksulla!
      netanttila.com/Televisiot
      Halvat asunnot Fuengirola
      Löydä nyt loma-asuntosi helposti. Takuulla halvin hinta - Testaa!
      hotels.momondo.fi/Fuengirola
      Tutkimuksen mukaan 80 prosenttiin Lidlin lähellä sijaitsevista taloista oli isketty keskimäärin 37 000 euroa korkeampi hintalappu kuin taloihin, jotka olivat pidemmän matkan päässä halpismarketista.

      Lidlin hintoja nostavan positiivisen vaikutuksen arvellaan johtuvan halpaketjujen räjähdysmäisestä suosiosta viime vuosien aikana.

      - Budjettimarketeissa ostosten tekoon ei ole enää lyöty samankaltaista stigmaa kuin ennen. Alueen tunnelman latistamisen sijasta marketien läheisyydellä näyttäisi siis olevan positiivinen vaikutus, asuntosivu Housesimplen toimitusjohtaja Alex Gosling sanoo.

      PAULA KOSKI
      [email protected]

      Facebook Twitter Google Kerro kaverille
      Päivän luetuimmat

      Sälekaihtimissa saattaa piillä vaarallinen yllätys - Tukes jyrähti

      Tutkimus: Talo Lidlin naapurissa voi olla kymppitonneja arvokkaampi

      Huijaa pieni tila avaraksi - 12 vinkkiä
      Luetuimmat nyt Iltalehti.fi:ssä
      1. IS: Alasti asunnossaan kävellyt mies sai sakot

      2. Italia jäädytti Putinin ystävän omistukset - nyt heräsi hämmästys Hartwall Areenasta

      3. Hakkaraisen suhdesoppa ihmetyttää edustajatovereita - "Olin totaalisesti tyrmistynyt"

      4. Äänestä kuumin Pin-Up-tyttö - katso kuvat finalisteista

      5. Kyllästynyt lentoemäntä paljastaa matkustajien ällöttävimmät temput

      6. Miksi junien myöhästymistä ei estetä yksinkertaisella keinolla? Näin Liikennevirasto vastaa

      7. Seksistä voi seurata myös tämä harmi - ehkäise nukkumalla alasti

      8. Analyytikko naulaa: Anttila tullaan ajamaan alas

      9. Säässä taas iso muutos - ensilumille kyytiä

      10. Teinitytön kotibileissä syntyi täysi rähinä - yli 50 kutsumatonta vierasta riehui pihalla

      Myytavat Myy itse

    • jotenkinsilleen

      pärstän ilme on vålillä pahasti nurinpän, tuon ilmeen nähdessään tekisi mieli purskahtaa nauruun'''''''''''
      taas toisaaltaan armeijan komentajan tyyli istuu jotenkin hyvin'''''''''
      itse en saattaisi omaa minääni tapetille''''''''''

    • mitenaurinkoista

      MT: Suomalaistuotteiden myynti Lidlin myymälöissä Euroopassa kasvaa

      18.1.2016 8:30 | Päivitetty 18.1.2016 8:35
      KauppaKansantalousEUMarkkinointi
      MT: Suomalaistuotteiden myynti Lidlin myymälöissä Euroopassa kasvaa
      Toimitusjohtaja Lauri Sipposen mukaan suomalaistuotteiden myynti Euroopan Lidleissä kasvaa.

      Lidl on ottanut Euroopan myymälöissään myyntiin suomalaistuotteita, kuten luomuruisleipää ja gluteenittomia valmisteita, kertoo Maaseudun Tulevaisuus.


      Toimitusjohtaja Lauri Sipponen kertoo, että Lidl vie suomalaistuotteita kymmenien miljoonien eurojen edestä ja osuus on kasvussa.


      Sipposen mukaan suomalaisuus tai ruuan puhtaus ei riitä, vaan täytyy myydä tuotteita, joita ei muualta löydy.

      Lidlin Suomessa kehittämät proteiinipatukat, lisäravinteet ja maitojuomat ovat Sipposen mielestä esimerkki tuotteista, joilla Suomi voi pärjätä vientimarkkinoilla.

      "Olimme tuossa terveysbuumissa ihan kansainvälisestikin etunojassa eli haistoimme trendin. Rakentamamme tuotesarja on nyt leviämässä muihinkin maihin, kollegat ovat siitä kovasti kiinnostuneita", Sipponen sanoo Maaseudun Tulevaisuudelle.

    • ISOedelläpienetperässä

      Koventuneen hintakilpailun perusteet löytyvät saksalaisketju Lidlin entistä voimakkaammasta tunkeutumisesta vanhojen kaupan jättien reviirille:

      – Perimmäinen syy on kilpailutilanteen muutos. Kaikki ketjut ovat tulleet Lidlin perässä. Vanhat pelurit ovat joutuneet miettimään, miten pysyvät perässä.

      Peltoniemi kertoo, että Lidl pelaa hieman eri säännöillä kuin suomalaiset kauppaketjut. Kuitenkin myös saksalaisjätti joutuu reagoimaan halpuutusuutisiin.

      – Luulen, että siellä luetaan listat tarkkaan. Samojen tuotteiden hinnat lähenevät tai tulevat samalle tasolle nyt alentuneiden kanssa.

    • bensasta-perunaan

      Lidl merkitsee eniten Suomen pohjoisten lidlien asiakkaille. Kaikkihan tietää mitä tuotteet maksavat jo Kuusamo-Muonio linjalla. Niissä on rahtikustannukset lisänä.

    • kouluakoulua

      Lidl hakee suomalaisnuoria Saksassa toteuttavaan koulutusohjelmaan — opintojen ajalta maksetaan palkkaa

      4.2.2016 13:28 | Päivitetty: 4.2.2016 13:38
      Kuva: Arkisto

      Suomalaiset nuoret voivat hakea Saksassa ja Suomessa toteuttavaan Lidlin koulutusohjelmaan, jossa suoritetaan kolmen vuoden aikana korkeakoulutasoinen Bachelor of Arts -tutkinto. Valmistumisen jälkeen on mahdollisuus työskennellä Lidlin Suomen toiminnoissa asiantuntija- ja tai esimiestehtävissä.

      Haku lokakuussa alkavaan Duales Studium -koulutukseen on jo käynnistynyt ja päättyy 21. helmikuuta. Ohjelmaan haetaan tämän kevään abiturientteja, ylioppilastutkinnon suorittaneita tai muuten korkeakoulukelpoisuuden saavuttaneita suomalaisnuoria.

      Ensimmäiset kaksi opiskeluvuotta koostuvat teoriaopinnoista saksalaisessa ammattikorkeakoulussa sekä työssäoppimisjaksoista Lidlin myymälöissä Saksassa. Kolmantena opiskeluvuotena ohjelmassa on teoriaopintojen lisäksi työskentelyä Suomen Lidlissä eri tehtävissä.

      Lidl maksaa opiskelijoille palkkaa porrastetusti koko opintojen ajan. Ensimmäiseltä vuodelta palkka on 1400 euroa kuukaudessa, toiselta vuodelta 1600 euroa kuukaudessa ja kolmantena vuonna 1800 euroa kuukaudessa. Lisäksi Lidl korvaa opiskelijoille majoituskulut Saksan työskentelyjaksoilla.

      Opiskelijoilta edellytetään sujuvaa saksan kielten taitoa, sillä opinnot suoritetaan saksan kielellä.

      • PääseeRikastumaan

        Vau kuulostaa huikealta. Asiantuntija tehtävistä maksetaan 1800 euroa kuussa. Mä tipuin juuri penkiltä hämmästyksestä.


    • Lidllajentaa
    • hyväasiakyllä

      Lidl päätti: Luopuu virikehäkkimunien myynnistä
      Kimmo Räisänen
      Lidl päätti: Luopuu virikehäkkimunien myynnistä
      Jatkossa Lidlistä saa vain luomu- ja vapaiden kanojen munia.
      5.9.2016 08:35TaloussanomatKommentteja 12 kpl
      Lisää suosikkeihin Lähetä kaverilleTulosta (HTML)Tallenna (PDF)

      inShare
      Lidl lopettaa niin sanottujen virikehäkkikanojen munien myynnin. Munat poistuvat valikoimasta syksyn aikana, ja myyntiin jää vain luomu- ja vapaiden kanojen munat.

      – Olemme päättäneet täysin luopua virikehäkkikanojen munien myynnistä. Tuotantoeläinten liikkumisvapauden ja elintilan lisääminen on tärkeää ja kiinnostaa yhä enemmän asiakkaitamme. Haluamme linjauksillamme auttaa tekemään vastuullisemmista tuotantotavoista valtavirtaa, Lidl Suomen vastuullisuusasiantuntija sanoo Maija Suominen sanoo tiedotteessa.

      Lue myös nämä:
      Moni ei tiedä, mitä "parasta ennen" tarkoittaa – heitätkö ruokaa turhaan roskiin?
      Tiimari yrittää paluuta – aseena paistinpannut
      OT-lehti: Täällä maksettiin muhkeimmat S-bonukset – katso lista
      Kokonaisina myytävien kananmunien lisäksi Lidl lopettaa virikehäkkikanojen munien myynnin myös omien merkkien tuotteissa, esimerkiksi valmisruuissa ja leivonnaisissa. Jatkossa omien merkkien tuotteissa käytetyt kananmunat ovat vapaana liikkuvien kanojen munia.

      Munien tuotantotavoissa on isot erot. Virikehäkkikanala on EU-direktiivin mukainen minimitaso kanojen pidolle. Kanat ovat häkeissä, joita on useissa kerroksissa. Neliömetrin kokoisella alueella saa olla 13 kanaa.

      ∇ MAINOS, ARTIKKELI JATKUU ALEMPANA ∇

    • kiitostakyllä

      Lidlin munalinjaus saa myös kiitosta.

      – Lidl näyttää linjauksellaan esimerkkiä kaikille toimijoille Suomessa. Kertoo jotain todella huolestuttavaa suomalaisen ruuantuotannon edunvalvonnasta, että eläinten hyvinvointia painottavien ja eettisiä valintoja tekevien toimijoiden kimppuun hyökätään. MTK:lla on tässä peiliin katsomisen paikka, vihreiden kansanedustaja Emma Kari ilmoitti tiedotteessaan.
      IS

    • asiaaasiaa
    • tottavieköön

      Taloustutkimus vertaili ruokakorin hintaa kahdeksalla paikkakunnalla: Lidl on Suomen halvin
      ke, kesä 22, 2016 09:32 CET

    • Niinherkullista
    • kouvolassahintavertailu
      • mitämaksaaenemmän

        Å- suoritin viikonloppuostokseni Liidelissä, jo vain oli edullista.


    • meneehalvalla

      KL selvitti: Lidlin ostoskori on Suomen halvin - ero kalleimpaan lähes 28 euroa
      Maanantai 31.10.2016 klo 09.31 (päivitetty klo 09.31)
      Kauppalehden tuoreen hintavertailun mukaan Lidlin ostoskori on Suomen halvin.


      Lidlin ostoskori on Kauppalehden vertailun mukaan Suomen halvin.
      Stockmannin ostoskori on kallein.
      Halvimman ja kalleimman korin välillä on hintaeroa peräti 27,69 euroa.
      Lidlin ostoskori päihitti hinnallaan muut ketjut Suomessa. Kuvituskuva.
      Lidlin ostoskori päihitti hinnallaan muut ketjut Suomessa. Kuvituskuva. (MOSTPHOTOS)
      Eroa vertailun halvimman ja kalleimman ostoskorin välillä on peräti 27,69 euroa, Kauppalehti kertoo. Ostoskori on kallein Stockmannilla.

      Ostoskorin keskiarvohinnaksi tuli 46,67 euroa. Lidlissä kori maksaa keskimäärin 37,65 euroa, ja toiseksi halvin on S-ryhmän Prisma 1,55 euroa kalliimmalla korillaan.

      Vertailun teki Kauppalehdelle Analyse2, ja sillä vertailussa mukana 50 myymälää ympäri Suomen. Selvityksessä on mukana 25 tuotetta. Hintatiedot kerättiin syyskuun aikana, ja tuotteista vertailtiin niin halvimpia normaalihintoja. Mukaan ei otettu kampanjatuotteita, lehti kertoo.

      Selkeästi kallein Stockmann jätettiin pois ostoskorien keskiarvohinnasta, sillä se poikkeaa liikeidealtaan ja hinnoittelustrategialtaan muista kaupoista niin paljon. Stockmann Herkkuja on Suomessa vain seitsemän.

      Vertailuun otettujen myymälöiden määrä on Kauppalehden mukaan painotettu myynnin valtakunnallisen jakauman perusteella. Mukana ovat Alepa, Sale, K-market, S-market, K-supermarket, Lidl, Prisma, Citymarket, Stockmann ja Kokkolan Halpahalli.

      Hintavetoisten ja lähikauppojen ero nousi selkeäksi. Hintaan vaikuttaa myös se, paljonko ketjulla on valikoimissaan omia merkkejä, jotka ovat brändituotteita halvempia.

      S-ryhmän Alepa- ja Sale-ketjut ovat lähes 14 prosenttia kalliimpia kuin keskiarvon ostoskori.

      Tutkimuksesta ei käy ilmi se, paljonko ketjujen hinnat vaihtelevat eri myymälöittäin puolilla Suomea.

      Nyt ensimmäisen hintavertailunsa tehnyt Kauppalehti tekee hintavertailun jatkossa kolme kertaa vuodessa.

      Lähde: Kauppalehti

      AINO SEPPONEN
      [email protected]

    • kukavoittiken
    • enemmänen
    • hyvätämälidl
    • Lidlfani

      Lidl on:
      Inkeroisten ylivoimaisesti paras kauppa:
      ylivoimaisesti ystävällisin henkilökunta kaupoissa Inksassa.
      Parhaat tarjoukset, jos vaan osaa valita.
      -Kaikkea ei ole.
      -Suomalaisia, ylihintaisia tuotteita pakko myydä imagosyistä?.
      -Virvoitusjuomat ja vedet alle Keski-Euroopan hintojen?
      Pärjää kuitenkin mennentullen näille SK-kaupan koijareille....

    • hymytarttuu
    • jejejeejuuu
    • lidlmainos

      Pientä mainostuksen makua.

    • namnamnamnam

      Kuusankoskelaisen Lakumestan yrittäjät sekoittavat marjoja lakritsiin — Lidl tilasi ison erän mustikkalakua
      31.8.2017 12:00 | Päivitetty: 31.8.2017 14:26
      Kuva: Jussi Lopperi
      Marko Rantala leikkaa toffeeta Lakumestan tehtaassa Kuusankosken Hemmintiellä. Makeisten pussitus tehdään käsivoimin. Laajentuminen vaatisi samalla isoja koneinvestointeja.
      Marko Rantala leikkaa toffeeta Lakumestan tehtaassa Kuusankosken Hemmintiellä. Makeisten pussitus tehdään käsivoimin. Laajentuminen vaatisi samalla isoja koneinvestointeja.

      Lähiviikkojen aikana kuusankoskelaisen Lakumestan mustikkalakua on myynnissä Suomen jokaisessa Lidlissä.

      Lidliltä saatu tilaus on pannut kuusankoskelaisen yrityksen venymään äärimmilleen. Mustikkalakupussien täytyy lähteä tilaajalle tänään torstaina.

      Lakritsaa, toffeeta ja marmeladia valmistava Lakumesta on hakemassa jatkossa asemia Euroopan superfood-markkinoilta. Yrityksen ensimmäinen superfood-tuote on mustikkalaku, joka on lisäaineeton, aitoa mustikkarouhetta sisältävä lakritsi.

      Toimitusjohtaja Erkki Vänttinen kertoo, että mustikkalakun taival alkoi toissa vuonna, kun tuotetta kehiteltiin Suomen Sokerin pienoislaboratoriossa.

      — Maku oli hyvä. Reseptin kehittelyyn ei mennyt kauan aikaa, mutta esimerkiksi pussit suunnittelimme itse alusta pitäen.

      Mustikkalaku tuli markkinoille tämän vuoden alussa.
      Lukuisia uusia ideoita muhimassa

      Lakumestan omistus on jaettu tasan kolmelle yrittäjälle: Erkki Vänttiselle, Janne Maunolle ja Marko Rantalalle. Vänttinen ja Mauno leukailevat olevansa ainakin ammattinsa puolesta makeita miehiä.

      — Porukalla puhuimme uusista tuotteista. Mustikkalakun jälkeen on hyvä lähteä seuraavaan vaiheeseen. Mustikkamarmeladiakin on jo tehty, Vänttinen kertoo.

      Yrittäjillä on lukuisia uusia ideoita. Erilaisia raaka-aineitakin on jo tilattu ja kokeiltu. Vänttinen ja Mauno eivät kuitenkaan vielä halua avata tuotepaletin kehittymistä sen enempää.

      — Suomalainen marja on kallista, mutta suomalaista sen pitää olla, Vänttinen linjaa.
      Hemmintiellä jo yli 20 vuotta

      Yrityksen juuret ovat Elimäellä, jossa makeisia valmistava tehdas aloitti 1980-luvun lopussa. Silloinen yrittäjä oli lopettamassa toimintaa, ja vuoden 1995 lopussa työntekijät ostivat koneet, laitteet ja reseptit.

      Vuonna 1996 Vänttinen, Mauno, Rantala ja Urpo Kunnasluoto käynnistivät yritystoiminnan Kuusankosken Hemmintiellä, jossa yritys toimii edelleen. Nelikosta Kunnasluoto on jäänyt jo eläkkeelle.

      — Olemme lähteneet siitä, että pieni yritys toimii paremmin, kun se erottuu kilpailijoista , Erkki Vänttinen perustelee uutta aluevaltausta.

      — Kilpailua on, mutta ei se ole veristä. Lakritsia pystyy tekemään niin monilla tavoilla ja mauilla.

      Yrittäjien lisäksi Lakumestassa työskentelee kaksi vakituista työntekijää. Lisäksi määräaikaisia työntekijöitä on tilanteen mukaan varsinkin kesäisin.
      Pohjoismaiden markkinat kiikarissa

      Lakumestan tavoitteena on laajentaa vientiä varsinkin Pohjoismaihin. Vänttinen sanoo, että valikoiman kehittämisellä ja superfood-makeisten tunnettuuden lisäämisellä vientiä on mahdollista lisätä.

      Tällä hetkellä Lakumestan tuotannosta vientiin menee noin 4—5 prosenttia. Valikoimissa on parikymmentä tuotetta.

      — Parasta on, ettemme jää paikoilleen. Yrityksen kasvattaminen tarkoittaisi varsin pian kuitenkin sitä, että kasvun rajat tulisivat vastaan. Esimerkiksi pakkauskoneet pitäisi hankkia, toimitusjohtaja sanoo.

      Tällä hetkellä makeisten pussitus tehdään käsityönä.

      — Huonoin puoli yrittämisessä on se, että aika ei tahdo riittää. Kun asiat luistavat, haluttaisi tehdä enemmänkin kuin vain sen, minkä ehtii.

      Liikevaihto on ollut kahdella edellisellä tilikaudella reilut 900 000 euroa.

      Otsikkoa päivitetty kello 13:36.
      Janne Rönkkö

      ------------------------------------------- Onko

    • hyvältäkuulostaa

      Lidl aikoo avata kymmeniä uusia kauppoja parissa vuodessa - tekeillä myös sadan miljoonan euron logistiikkakeskus
      5.12.2017 10:15 | Päivitetty 5.12.2017 10:27
      KauppaLogistiikka
      Lidlit uudistuvat ympäri Suomea. Uusia liikkeitä on tulossa kymmeniä vuoteen 2020 mennessä.
      Lidlit uudistuvat ympäri Suomea. Uusia liikkeitä on tulossa kymmeniä vuoteen 2020 mennessä. Kuva: OUTI JÄRVINEN/KL

      Yksi Suomen suurimmista logistiikkakeskuksista nousee Järvenpäähän loppuvuodesta 2018. Kyseessä on Lidlin jakelukeskus, jolla on kokoa peräti noin 60 000 neliömetriä. Rakennus nousee 24 hehtaarin kokoiselle tontille ja hankkeen arvo on noin 100 miljoonaa euroa.

      Tänä vuonna 15 vuotta täyttävä Lidl kasvaa nyt turbovauhdilla. Saksalaisketju avasi lokakuun puolivälissä Helsingin Graniittitaloon Suomen suurimman lähes 2000 neliömetrin Lidlin. Myymälä oli osoitus siitä, että kauppaketju monipuolistaa nyt myymälärakennettaan vanhasta laatikkomallista.

    • natalie23

      Koskahan inkeroisen Lidl sulkee ovensa? Tokmanni? Hiljaista on.

      • yöksisuljetttt

        Yöksi suljetaan ``kyllä
        Asiakkaita on tupa täynnä``kyllä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1821
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1734
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1642
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      20
      1409
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe