airbnb, pieleen meni!

pieleen meni

Mitä kokemuksia teillä on airbnb-palvelusta, onko homma toiminut vai oletteko kohdanneet ikäviä yllätyksiä? Itselläni ei mennyt New Yorkissa kokemus ihan putkeen, kun känninen vuokraisäntä tunkeutui keskellä yötä kämppään hakemaan viinaa jatkoille. Pisteenä i:n päälle pari päivää myöhemmin oveen oli teipattu häätöilmoitus, jonka perusteena oli se, että kaveri oli useasti riehunut kännissä ja käyttäytynyt uhkaavasti naapureitaan kohtaan. Kiva. Täällä koko tarina ja muutenkin infoa airbnb:stä: http://kerranelamassa.fi/airbnb-huono-kokemus/

42

5708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvät kokemukset

      ollaan käytetty airbnbtä muutaman kerran pariisissa ja barcelonassa ja on oltu oikein tyytyväisiä. kämpissä on yleensä enemmän tilaa kuin hotelleissa ja avainten saaminenkin on mennyt ilman suurempaa säätöä.

      • kkrr44

        Vahingonkorvaustapauksissa asunnonhaltijalla on vain kolme päivää aikaa toimittaa kaikki arviot ja tositteet Airbnb:lle. Täyttä kusetusta.


      • Anonyymi

        Hotellivaraus - https://hotellook.tp.st/3lYzJHDL
        itse käytän Hotellook- sivustoa..sen hakukone hakee parhaimmat hotellit ja alennukset yli 30:n tarjoajan sivulta..mm agoda ja booking mukaanlukien.


    • ronaldinhon kämppä

      Hauska palvelu. Ronaldinho pisti futiksen mm kisojen ajaksi oman kämppänsä airbnbn kautta vuokralle. ei maksanut kuin 9000 dollaria/yö. Seinät olivat kuvien mukaan koristeltu maalauksilla ronaldinhosta itestään.

    • koettu

      Olen kerran käyttänyt ja nappiin meni : kaikki hyvin ja hinta-laatusuhde oli erinomainen.

      • gopall

        Olen käyttänyt http://www.booking.com/index.html?aid=941723 varauspalveluita viimeisen viiden vuoden aikana noin kymmenen kertaa ilman ongelmia. Varauksia ympäri Eurooppaa. Aina on varaukset olleet kohdillaan hotellissa, ja pari kertaa hotellista on tullut suoraan sähköpostia kun ovat kyselleet jotain lisätietoja huoneen suhteen (twin/double bed). Luottokortilta ei ole koskaan veloitettu etukäteen vaan vasta hotelliin saapumisen jälkeen.


    • neuvokaa vähän

      En ymmärrä miten tuo huoneeseen "sisäänkirjautuminen" tapahtuu?

      Eli kun varaan huoneen, maksan luottokortilla tai PayPalilla ja varaus hyväksytään.

      Sitten matkustan kohteeseen, niin miten tämä ohjeistuksenmukainen sisäänkirjautuminen muka tapahtuu? Eli entäs jos perillä ei olekaan ketään? Tekeekö Airbnb palvelu silti tilisiirron "vuokraajalle"?

      Olenko menettänyt rahani saamatta majoitusta???

    • lsfpo<

      Olen hölmöyksissäni erehtynyt ilmoittamaan majoituskohteemme airbnb:hin ja täytyy myöntää ja todeta, että on idiootein systeemi koko puljulla. En pysty enää eroamaan sieltä. Varausjärjestelyt ihan suolesta. Kaikki sekavaa ja mahdollisimman hankalaksi tehty. Onneksi olemme myös Booking,comissa ja heidän varausjärjestelmä ja systeemit toimivat jouheesti, selkeästi ja erittäin yksinkertaisesti.

      • kokemuksen ääni

        Tee ilmoituksesi Näkymättömäksi, jollei sieltä voi erota.
        Ilmoituksen voi tehdä väkymättömäksi, niin minä tein kun kesä tuli jo täyteen enkä juuri nyt välitä enemmistö.
        Totta, että on kömpelö systeemi, mutta toisaalta.... tulee asiakkaita. Osa aloittaa yhteyden sivuston alla ja siirtyy sitten suoraan yhteydenottoon (ohjelma ei tunne puhelinnumeroa kirjaimina), jolloin provisio jää pois ja maksu aikataulu omassa kädessä (esim.osittainen ennakkomaksu mahdollinen) - mutta vastuu sitten itellä!


      • Elämänsuoloja

        Käynyt Firenzessä ihanassa kohtuuhintaisessa 1600-luvun talossa vieraana ja kaikki toimi loistavasti ja siistiä oli. Itsellä ollut kesäpaikassa reilut parikymmentä vierasta ympäri Eurooppaa. Maksut pelannedt, viestintä toiminut, kuitit tulostettu selkeästä systeemistä verottajaa varten ja vieraat ollert toinen toistaan mukavampia.


    • Airbnbhostaaja

      Mielestäni järjestelmä on selaimen kautta käytettynä ihan selkeä, android appsi sen sijaan ei niin hyvä. Myös se että kieleksi pakotetaan Suomi, kun käännökset ovat välillä todella huonoja, pännii.

      Varmasti eroaminen on mahdollista, mutta tehdään yleensä vaikeaksi kaikissa webbipalveluissa (esim gmail ja muut). Kannattaa googlata "airbnb delete account" tai jotain vastaavaa.

      Mielestäni ei ole järkeä ottaa rahoja "ohi järjestelmän" koska silloin menettää kaikki mahdollisuudet korvauksiin jos tulee ongelmia. Oman käsitykseni mukaan Airbnb kuitenkin korvaa ihan hyvin ongelmatilanteissa kulut (esim. irtaimiston tuhoaminen). Myöskin rahojen siirtyminen airbnb kautta (mukaanlukien vuokravakuusi systeemi) on niin vaivatonta että ei tee mieli tehdä mitään eri "säätöjä" asiakkaan kanssa. Kulut ovat kuitenkin luokkaa 3%.

    • pepe 23

      En suosittele omaa asuntoa laittamaan vuokralle Airbnb sivulle! Omena hotelli taisteli prostituution lähes kokonaan hotelleistaan pois ja nyt prostituoidut ovat siirtyneet vuokraamaan airbnb asuntoja. Maksulliset käyttävät airbnb asuntoja koska kukaa ei tarkastele alaovella kuka menee sisään ja ulos toisin kuin hotelleissa.

      Tällä hetkellä arviolta 30-40 airbnb asuntoa on joka päivä vuokralla prostituoiduille suomessa. Suurin määrä maksullisia jotka vuokraa airbnb asuntoja ovat tsekkejä, slovakialaisia ja unkarilaisia.

      Varoitan siis!

      • Anonyymi

        joo,kukaan ei tiedä millaisia lurjuksia asunnoissa liikkuu=


    • Olen vuokrannut asuntoani muutaman kerran ja kaikki on mennyt hyvin. Asujat ovat olleet siistejä ja mikä parasta niin raha tulee tilille ajallaan ja välityspalkkio on pieni. Nuo prostituoidut kyllä tunnistaa ilmoituksesta ja heille voi vastata että ei nyt käy.

    • travellol

      Itselläni vain positiivisia kokemuksia Airbnb:stä. Olen vuokrannut monesti asunnon/huoneen kyseisen palvelun kautta ja hyvin on mennyt. Olen saanut edullisesti todella loistavia diilejä ja myös löytänyt vuokraajista ystäviä. Tosin syynään aina tarkkaan profiilit ja vuokranantajien arvostelut.

      Kyllähän hoteleissa/hostelleissa voi myös tulla huonoja kokemuksia vastaan ja välillä tuleekin. Veikkaan että Airbnb:n luotettavuusaste on ainakin paljon parempi kuin vaikka Couchsurfingin, jossa prosentuaalisesti iso osa hosteista on vain seksin perässä. Airbnb:n majoituksissa vuokraajat ovat kunnioittaneet oikeuksiani ja yksityisyyttäni.

    • Tietamaton22

      Mikä mahtaa olla airbnb:n numero?
      Olen etsinyt heidän sivuiltaan aika kauan..

      • Nainen256

        Ei sellaista löydy usko pois. On maailman salaperäisin yritys. Yleensä rehellisesti toimivilla yrityksillä on selvät yhteystiedot, mutta ei tällä. Kovin on salaperäinen yritys, kun palautettakaan ei voi antaa ilman, että kirjautuu heidän sivuilleen.


    • pinnaansavenyttäväbnb

      kun käyttää yksityis henkilön tarjoamaa majoitusta niin ei voi olla varma
      etteikö huonetta ollut vuokrattu samanaikaisesti jonkin toisen välittäjän
      kautta toiselle vieraalle , eikä voi olla varma etteikö vuokraaja ole huijari ,
      ainoastaan varaamalla hotellihuoneen voit olla 99% varma että majoitus
      onnistuu , eikä rahat mene kankkulan kaivoon ,
      monella vieraalla on kösitys että majoittaminen on helppoa rahantuloa
      jota se ei todellakaan ole , koko asunto / talo käy lävitse nuorennus -
      leikkauksen , tarvitaan remontteja 2000-10.000€ eurolla , lisäksi huoneet
      on sisustettava uusilla kalusteilla , uudet sängyt patjat peitteet tyynyt,
      mukit lasit lusikat haarukat veitset leikkuuveitset , kukkia , tauluja ,
      lakanat , pyyhkeet, matot , verhot , lamput , pöydät yöpöydät mankeli ,
      pyykinpesukone on hankittava heti alussa kustantaen vähintään 3000€
      koska tekstiilejä joutuu ostamaan 2-3 kertaisen määrän siltä varalta että
      vieraat vievät niitä matkamuistoina , jopa uuden ruokakaluston lautaset
      katosivat vieraan matkalaukkuun eikä vastaavia enää saa mistään , ostapa
      siis kaikkein halvimmat tarvikkeet ettei harmita , em syystä vuokraajalla
      on jatkuva stressi päästäessään kotiinsa tuiki tuntemattoman miehen joka
      ehkä juopottelee rankasti huoneessaan , mesoo ja rikkoo paikkoja , repii
      verhot , potkii rikki ovet ja kaapinovet , kaikkeä on nähty ja koettu viime
      5 vuoden aikana , myöskään ei voi olla varma jos murhaaja tai varas
      tunkee sisään sillä 25€ vrk-hinnalla , tai jos vieraš käyttää kotiasi maksul-
      lisen seksin tarjontaan jos et itse asu talossasi , ja lopulta vielä verottaja
      vaatii selvityksen tuloistasi eikä huomioi sitä että kotisi kuluu joka kerta
      kun päästät kaukomatkaajan sisään maksi laikkuineen , raapien puulattian
      piloille , etkä saa vähentää asunnon kulumista pois tuloistasi, tai jonkun
      oksentamalla pilaamia petivaatteita ja pyyhkeitä vaan ostat uudet niiden
      tilalle , vieras voi olla kilpaileva naapurisi joka jättää nettiin tyrmäävän
      arvostelun miten kotisi oli kurja rotankolo kuluneine rikkinäisine kalus-
      teineen ja rikkinäisine suihkuineen vaikka olit juuri hankkinut uudenuu-
      tukaiset vesikalusteet koko kotiisi , harva pitkään jaksaa avata oviaan
      vieraalle ellei omaa täydelliset teräshermot !!!

    • kkjiuh

      Airbnb on hyvä palvelu sekä vuokraajalle että vuokraajalle. Vuokraajana täytyy osata säätää oikeat säädöt niin pääsee tsekkaan vuokralaisen säädön.

    • sayno

      Onko kukaan törmännyt siihen, että majoittaja haluaakin jatkossa maksun ohi Airbnb:n jos majoittuu pidemmän jakson?Mikä idea siinä on? Veron- vai palvelumaksunkierto?

      • Anonyymi

        veron kiertoa,tälläistä olen kuullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        veron kiertoa,tälläistä olen kuullut.

        Samaa veronkiertoa olen myös kuullut tapahtuvan.


    • 12plus

      Tähän mennessä olen käyttänyt airbnb:tä Madridissa (2 asuntoa), Budapestissa ja Istanbulissa. Kaikki kokemukset todella hyviä ja hinta selvästi hotellia halvempi. Olen käyttänyt aika paljon aikaa arvostelujen läpikäyntiin, ja tehnyt valinnat niiden perusteella. Ehdottomasti aion käyttää jatkossakin.

    • Nainen256

      Ei enää monimutkasempaa systeemiä voi olla, kuin Airbnb'n sivut. Ei pääse millään tavoin kontaktiin ko firman kanssa kysyäkseen asioita. Aina vain pitää kirjautua, mutta kun yritän kirjautua, niin tulee sivulle teksti "väärä sählöpostiosoite" ja kuitenkin olen saanut vahvistuksen majoitukseeni juuri tuohon sähköpostiosoitteeseen. Epäilytti, että salasana oli väärin, joten tein ohjeiden mukaan saadakseni palautettua salasanan. Mutta ei taaskaan muuta kuin teksti "väärä sähköpostiosoite". Olisin vain kysynyt, että mitenkä suoritan varaamani majoituksen loppumaksun, jonka eräpäivä lähestyy. Huh, huj ei enää vaikeampaa voi olla. Näinköhän jään ilman asuntoa...

    • tervetuloa

      majoittajat , varokaa venäläisiä perheitä , ne maksaa vain 1 vuoteen 30e mutta niitä tuleekin 5 jotka nukkuu lattialla makuupusseissaan , aamulla koko joukko marssii suihkuun ja aamiaiselle , ottaa päähän joutua itse maksamaan ylimääräiset vedet ja vedenlämmityksen , aamiaisruuat , asunnon
      kulumisen, tottakai jokainen vieras kuluttaa ja likaa pesuhuonetta ja vessaa , maksavien vieraiden
      takia en murehdi koska kaikki kulut on mukana hinnassa , tervetuloa iloiset maksavat vieraat Airbnb
      kautta meille kylään

      • Anonyymi

        Myös muut kuin venäläiset osaa tämän tempun,ei muka kerrostalon asukkaiden näkökulmasta.


    • Zoikkuli

      Tyttärenpoikani japanilainen tyttöystävä tuli ensi kertaa Suomeen.
      Vuokrasi Airbnb: kautta asunnon kahdeksi viikoksi Roihuvuoresta.
      Nyt oltuaan viikon asunnossa tuli omistaja kiljumaan, että wc- paperia ja tiskiainetta on käytetty liikaa
      Lähtiessään huusi vielä ovenraosta: "Fuck You! "Ajattelivat, etteivät uskalla olla siellä toista viikkoa, kun ei ole edes varmuusketjua ovessa.
      Mitä pitäisi tehdä?

      • Anonyymi

        Tätä varten on HOTELLIT!


    • Vbkk

      Ajatuksena tämä majoitusmuoto on loistava varsinkin halvan budjetin matkaajille. En kuitenkaan ymmärrä sitä miten joku antaa oman kotinsa täysin tuntemattomalle ihmiselle pientä summaa vastaan edes yhdeksi yöksi. Ei tarvi olla pessimisti niin silti koskaan ei tiedä minkälainen ihminen on ja mitä hän kodissa tekee. Sama myös majoittuna mistä tietää ketä yöllä tulee paikanpäälle niin kuin ketjun viesteissä on esimerkkejä.

    • monenlaistaollut

      Olen ollut monta kertaa airbnbssä mutta nyt en vähään aikaan, tässä kokemuksiani: aloitetaan suomalaisten suosimasta e-Euroopan kohteesta. Otin "kivan näköisen" tornimajoituksen, mutta paikan päällä paljastui että ko.rakennus oli keskellä ei mitään. Jonkun klaanin rakennuttama koko talo, joka toimi sekä hotellina että myös vakituisten asuntoina, alakerrassa oli respa. Rakennus sijaitsi pellon vieressä koko suuren kaupungin kaukaisimmalla nurkalla. Ilmoituksessa valheellisesti luvattiin levn keskeisellä paikalla. Kävelin lähes 50C helteessä pitkän matkan autokatuja pitkin lähimpään puljuun vesipullon ostoon. Kaiken lisäksi asunto haisi aivan kamalalle, mädälle ja sisäovien kahvat roikkui. Peruutin varauksen ja toimiston henk.kunta toki siitä ärsyyntyi, onneksi pääsin elossa pois kun hajusta päätellen joku ei ollut päässyt. Sain hieman rahaa takaisin ja kun olin lähtenyt pois ko.kaupungista, sivusto palautti koko summan ihme kyllä.

      Muita kokemuksia: varasin ihan Ok asunnon joka oli paikallinen, lattiat oli toki siivoomatta kuten yleisesti aina. Naapurina oli mummo joka tervehti. Suomessa meinasin varata myös, mutta paljastuikin että avaimen tuoja oli ulkomaalaistaustainen eikä "ehtinyt" sovitusti paikalle, häntä olisi pitänyt odottaa koko ilta ja yö niin keskeytin varauksen. Rahaa ei meinattu millään palauttaa ja todisteeksi jouduin ottamaan kuvat puhelimesta että hostille oli soitettu ja viestitetty. Sama host edelleen vuokraa useilla eri sivuilla.

    • Tärkein asia, olette sitten vuokraamassa tai vuokraamassa (hassu sana): lukekaa vuokraajasta tai vuoraajista annetut kommentit. Mikäli niitä ei ole, ei ole mikään häpeä kysyä miksi.

    • 10xreissua_vuodessa

      Meillä on ollut onni noiden asuntojen kanssa, toki olemme tehneet taustatyöt kunnolla ennen varaamista. Katsottu paikan sijainti kartalla, kulkuyhteydet ja tietenkin arvostelut. Ensi viikolla taas mennään, katsotaan miten tällä kertaa.

    • eivoiluottaaaina

      Airbnbssä ei voi aina luottaa vain kehukommentteihin, sillä olin lukenut ne mutta ainakin firmat palkkaa yhteystyökumppneitaan latelemaan kauheat litaniat kehuja asunnon puhtudest lähtien, vaikka kyseessä olisi täysi sikolätti. Olen varannut vain kehuttuja asuntoja ja silti tullut huijatuksi: toisessa asunnossa pinttynyt haju, toisessa asunnoss jätettiin tuomatta avaimet vaikka muille ole viety avaimet ajallaan. Sisääntuloajan piti olla iltapäivällä, avaimen tuoja yritti siirtää ajan kahteentoista yöllä. Airbnb ylläpito ei meinannut asiaa uskoa ja jouduin todisteleman asiaa heille ottamalla kuvat viesteistä j soittoyrityksistä ennen kuin palauttivat rahaa. Yksi ko.sivun asiakaspalvelija totesi tympeästi ettei omistajilla voi olla aina aikaa kun heillä on muutakin tekemistä. Tuo jäi mieleeni erittäin törkeänä kommenttina huomioon ottaen että jätettiin pakkasessa ulos ja avaimen tuojalla puhelin kiinni. Aivan kuin asiakkailla ei olisi muuta tekemistä kuin se ulkona oven takana odottelu ja turha soittelu.

      • Anonyymi

        Joko Hotelli kelpaa?


    • Anonyymi

      Airbnb. Hyi vittu!!

    • Anonyymi

      Olkaa äärimmäisen varovaisia air bnb:n suhteen, se on huijareitten pesä! Air bnb on jo kiellettykin useassa maassa epärehellisyyden takia, air bnb:tä voisi verrata edellisten vuosikymmenien etelän lomaosakemarkkinoihin kaikkihan muistaa kuinka surullisesti sillekin käsitteelle kävi. Huijarit kärähtivät palmun alta.



      epärehellisyys?



      air bnb softa ja kotisivut eivät toimi, voitte havaita outoa tökkimistä sivuilla käydessänne mistä se johtuu se johtuu siitä että air bnb on täynnä laittomia vakoiluohjelmia jotka voivat levittää viruksia.



      Asuntokiskurit (kiskonta on määritelty rikoslaissa rikoslaki 11 luku 9 pykälä) käyttävät air bnb:tä rikostensa alustana. Laittomia maksuvaatimuksia, Valeprofiileja, tekaistuja kuvia majoituspaikoista, unelmia ja mielikuvia. Kysy itseltäsi veisitkö lapsesi lomalle paikkaan joka ei kestä terveysviranomaisten tarkastusta tai paikkaan mistä olet jo maksanut ja mitä ei ole edes olemassa



      Tässä tyypillinen air bnb huijaus, kysymyksessä on pieni liikehuoneisto Helsingin Kalevankadulla, tietääkö edes sen isännöitsijä mihin tarkoitukseen liikehuoneisto on vuokrattu ja mihin sitä käytetään. Kysy itseltäsi maksaisitko kolme tonnia kuussa lattiapatjasta likaisessa ympäristössä ilman suihkua. Kyseinen vuokrakiskuri on etsivien paljastamana löydetty Sveitsistä, ja majoitusta pyörittää venäläiset.



      http://51.fi/d8X

      • Anonyymi

        Ei ainakaan lapsia tälläisiin epäluotettaviin tiloihin,ties mitä siellä voi tapahtua?


    • Anonyymi

      Ulkomaalainen ystäväni varasi huoneiston Maltalta Ir Rabbatista suomalaiselta tyypiltä. Vastassa oli kauhea kissankuselta haiseva karu ja likainen asunto. Joku peikon näköinen nainen oli ollut vastaanottamassa ja söpöttänyt jotain huonolla englannilla. Lakanat olivat likaiset ja ilman tyynyliinoja. Vessassa sitä ihteään. Vieras kääntyi seurueineen oitis pois ja hakeutui hotelliin. Näin suomalaisena hävetti kuulla, miten röyhkeä maanmies yritti tienata sikolätistä. Joten varokaa ainakin suomalaisen vuokraamaan taloa Maltalta Ir Rabbatista. Tietysti, jos likaisuus ja karuus viehettää niin mikäs siinä.

      • Anonyymi

        Hotelli on paras vaihtoehto.


    • Anonyymi

      Olen käyttänyt airbnb tä paljon ja vain hyviä kokemuksia.
      Viihtyisämpiö kuin hotellit, persoonallisia.
      Halvempia...

      • Anonyymi

        Olin kuusi yötä Hotellissa työmatkalla,erittäin siisti ja viihtyisä hotelli Kimmel Joensuu,hyvät aamupalat,puhtaat astiat,ei likaisia kuten airbnb kohteissa.Suosittelen.Huom.itse maksoin Hotellilaskun


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1515
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1312
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1247
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe