Mekonomen / Viinikka Oy

Stone80

Hei
Pakko avautua hieman tänne todella mieleenpainuvasta auton huollosta ja etenkin huonosta asiakaspalvelusta.

Ihme toimintaa huoltoliikkeessä!!! Klo13.00 viimeistään piti olla valmis, nyt oottanut täällä n.2,5h extraa...ja auton tullessa,ei mitään merkintöjä kirjassa, väärät kilometrirajat tietokoneessa. Ja edelleen odotan täällä ja klo on 16.00! Eli Viinikka Oy ilmeisesti vanha nimi ja nykyisin Mekonomen! En todellakaan suosittele ja todella tökeröö sekä huonoa palveluakin! Mitään ilmoitus ei asioista tullut ja kaiken sai koko ajan tiedustella itse.

41

7831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stone80

      Edelleen täällä. EN TODELLAKAAN VOI SUOSITELLA! Jos hinnan perässä juoksee,niin varmaan ok mut jos haluaa palvelua ja asian hoidettua varmemmin niin kannattaa etsiä toinen paikka.

    • Chride2k8

      "Jos hinnan perässä juoksee" toikaan ei pidä paikkansa, 6litraa 5W30 öljyä yli 100€...

      Meillä oli kiire saada auto huoltoon koska käsijarru oli jumissa, sain sen itsekin irroitettu mutta pakkohan kummiskin korjata koska autolla ajetaan päivittäin reilut 200km. Vielä sen lisäksi aateltiin että kerrankin vaihdetaan siihen öljyyn mitä käsikirjassa suositellaan, eli 0W40. Soiteltiin ympäri paikasta toiseen ja jokasessa korjaamossa oli vähintään viikon jonot mutta ei Viinikan (korso) korjaamolla, sinne päästiin melkein seuraavana päivänä jo. Tämän olisi jo pitänyt olla meille merkki siitä että ei kannata viedä sinne mitään huoltoon...
      Anyway...kuin vietiin auto sinne piti kinailla miehen (vissiin "pomon") kanssa öljystä ja lopulta hän sanoi että "jos asiakas niin haluaa niin kai hän sen sitten saa". Aika vi**umainen vastaus, mutta ei siinä mitään, kunhan homma hoituu. Luvattiin meille että kestää n. 2 tuntia joten käytiin ABC:lle kahville...jossa jouduttiin kummiskin loppujelopuksi odottaa yli 4 tuntia.

      Seuraavana päivänä meidän piti käydä turussa, matkalla sinne ratti alkoi pomppia kuin huomista ei olisi. Meille tuttu ongelma koska vanhassa autossa oli sama homma. Etujarrut jumissa... Kuin jarrutti ei meinannu rattikaan pysyä käsissä... Nojuu, pakko mikä pakko, kirjoitin s-postitse reklamaation korjaamolle (jotta olisi mustaa valkoisella). Tuli vastaus että tuokaa toiseen huoltoasemaan niin tarkistetaan. Heidän vastaus olikin ettei jarrut olleet jumissa...vissiin sokeita tai muuten vaan vikaa korvien välissä, kyllähän sen tuntee kuin ajaa ja kuin rullaa ilman vaihdetta ja auto pysähtyy kui seinään...vaikka tosiaan heidän mielestä kaikki oli "ok". Korjaamo oli pistämässä ovet kiinni eli jätettiin hommat siihen sille päivälle.
      Viikonlopun jälkeen tulikin korjaamon lasku joka oli melkoinen yllätys, hinnat reilusti katon yläpuolella ja siitäkin nähtiin että siinä oli väärät öljyt laitettu. Hermot paloi melko reippaasti joten kirjoitin taas reklamaation (3.6.2014)...odotin muutama päivä...ei tullut vastausta...lähetin saman s-postin uudelleen (9.6.2014)...odotin taas pari päivää...ei vastausta...kolmas kerta toden sanoo (eikövain?). Lähetin jälleen kerran saman viestin (11.6.2014) mutta lisäsin siihen pari riviä. Kuluttajaviraston mukaan asiakkaan ei tarvitse maksaa jos huolto/korjaus on viallinen eikä sitä korjata. Asiakas voi lopulta myös viedä auton huoltoon toiselle firmalle alkuperäisen firman piikkiin. Joten kirjoitin heille kylmästi ettei heru sentin senttiäkään ja että laki on meidän (kuluttajan) puolella.

      Tehty huolto:
      - Oikean taka-jarrusatulan vaihto
      - Etujarrupalojen vaihto
      - Öljyn suodattimen vaihto

    • Chride2k8

      Noniin, homma jatkuu. Oltiin silloin aikoinaan kuin kirjoitin yllä olevan homman yhteydessä Viinikkaan koskien sitä että he olivat hoitaneet kaiken väärin. Nytä tänään tuli positn mukana perintäkirjeen Viinikan laskusta...eli ne osaavat kyllä laittaa laskut perintään mutta eivät sitten voi hoitaa omat korjaukset alusta loppuun kunnolla.
      Olin heihin silloin useasti s-postitse yhteydessä mutta en koskaan saanut niihin mitään vastausta. Vetosin myöskin lakiin jonka mukaan asiakkaan ei tarvitse maksaa viallisesta korjauksesta ja tarvittaessa voi viedä auton myöskin jonnekkin muualle huoltoon "alkuperäisen" firman piikkiin. Yritin myös soittaa heille useasti mutta sekin tuloksetta... Eli en saanut heihin mitenkään yhteyttä, turha kans kuluttaa aikaa ja lähteä sinne paikan päälle urputtaa, eesti vitäs varmaan lättyyn kans ainakin hänen asenteen perusteella veikkaan että hän tekisi niin.
      Nojuu...Valitin perintäyhtiölle ja he olivat ilmeisesti Viinikkaan yhteydessä ja Viinikka oli tietenkin sanonut ettei korjauksessa oli mitään vikaa...vastasin perintäyhtiölle ja liitteenä minun ja viinikan s-posti keskustelu kuvankaappauksina...

      ...kattoo ny miten tää paska etenee...

      • hmmmmm

        Juu-u. Tollalailla hoidetaan asiakaspalvelu Mekonomenilla. Virheitä ei siis myönnetä eikä niitä korjata? Eipä ainakaan tartte autoa siellä käyttää.


      • Anonyymi

        Pidä oikeuksistasi kiinni. Kaveria uhkaili perintätoimistolla joka on heidän sukunsa hallussa. Itse mokasivat huollon. Toinen korjaamo teki uuden työn.


    • böö

      Mekonomen on ketju, ei yksityinen korjaamo. Ihan samalla lailla kuin AD taikka Fixus tai Autoasi. Kannattaa tutustua faktoihin ennen kuin tulee huutelemaan julkisesti ja mollaamaan koko ketjun.

      • Tyytyväinenasiakas

        En ymmärrä näitä negatiivisia kommentteja korjauksen laadusta, tai asiakaspalvelusta. Itse olen ollut ko. firman asiakas jo vuosia ja korjaukset
        on ainakin tähän mennessä tehty asiallisesti. Pariin otteeseen he ovat tehneet
        uusinta korjauksen jopa ilmaiseksi, käytettyäni ns. ei alkuperäisiä osia, jotka
        olin itse hankkinut. Asiakaspalvelussa ei ole mitään moittimista.
        Paljon tietysti riippuu, miten itse käyttäytyy, koska vanhan sanonnan mukaisesti, metsä yleensä vastaa, niin kuin sinne huudetaan.


      • Toyotaykkönenjälleen
        Tyytyväinenasiakas kirjoitti:

        En ymmärrä näitä negatiivisia kommentteja korjauksen laadusta, tai asiakaspalvelusta. Itse olen ollut ko. firman asiakas jo vuosia ja korjaukset
        on ainakin tähän mennessä tehty asiallisesti. Pariin otteeseen he ovat tehneet
        uusinta korjauksen jopa ilmaiseksi, käytettyäni ns. ei alkuperäisiä osia, jotka
        olin itse hankkinut. Asiakaspalvelussa ei ole mitään moittimista.
        Paljon tietysti riippuu, miten itse käyttäytyy, koska vanhan sanonnan mukaisesti, metsä yleensä vastaa, niin kuin sinne huudetaan.

        Ilmeisesti ulkomailla,koska eihän toi firma ole Suomessa vuosia toiminut.


      • jepajee123

    • Pettynyt asiakas

      Täällä myös huonot kokemukset em. firmasta. Todella ylimielinen asenne; virheitä ei myönnetä, asiakasta ei kuunnella. En suosittele!

    • 112

      Pettynyt asiakas:

      Mielenkiinnosta kysyisin lisää, miksi huonot kokemukset, tarkenna, noinhan voi sanoa mistä tahansa!

      • eihemmetti

        Käytin autoani sähkövian takia Viinikka Heikinlaaksossa ennen kuin siitä tuli osa Mekonomen-ketjua. Paljon oli virolaisia duunareita, joista yksi sanoi selvittäneensä autoni sähkövian. Hinta n 500e. Vika kuitenkin uusiutui jo parin päivän sisällä juuri ennen kuin piti lähteä matkalle ja eikun auto takaisin Viinikalle. Nyt auton otti itse työnjohtaja käsittelyyn ja paikansi saman vian, jonka jo "asentaja" oli korjannut. Sain sentään 100n alennusta uudesta laskusta, enkä jaksanut alkaa tappelemaan paskan kanssa enempää. En vie uudestaan sinne valohoitoon.


      • autotyttö
        eihemmetti kirjoitti:

        Käytin autoani sähkövian takia Viinikka Heikinlaaksossa ennen kuin siitä tuli osa Mekonomen-ketjua. Paljon oli virolaisia duunareita, joista yksi sanoi selvittäneensä autoni sähkövian. Hinta n 500e. Vika kuitenkin uusiutui jo parin päivän sisällä juuri ennen kuin piti lähteä matkalle ja eikun auto takaisin Viinikalle. Nyt auton otti itse työnjohtaja käsittelyyn ja paikansi saman vian, jonka jo "asentaja" oli korjannut. Sain sentään 100n alennusta uudesta laskusta, enkä jaksanut alkaa tappelemaan paskan kanssa enempää. En vie uudestaan sinne valohoitoon.

        Minä käytin tänään heikinlaakson pisteellä autoani kun oli alkanut kuulumaan outoa natinaa etupäässä. Ottivat auton pukille ja sitä hetken tutkiskellen antoivat aika musertavan vikalistan. Korjattavaa löytyi alatukivarresta vuotavaan moottoriin. No jotain autoista kuitenkin tiedän ja tuli outo tunne kun pelkkä alatukivarren vaihto olisi maksanut lähemmäs 300e. Vein sitten toiseen paikkaan tarkastukseen jossa ilmeni että varressa ei ole mitään vikaa, kuiva pallo ja ongelma oli hoidettu rasvaamisella. Samoin minua yritettiin vihjailla ostamaan ja asennuttamaan pohjapanssari koska auto ei kuulemma mene ilman sitä leimasta läpi? En enää ikinä aio asioida ko. Paikassa. Onneksi löysin toisen paikan jossa varmasti osataan hoitaa auto kuntoon.


      • autotyttö
        autotyttö kirjoitti:

        Minä käytin tänään heikinlaakson pisteellä autoani kun oli alkanut kuulumaan outoa natinaa etupäässä. Ottivat auton pukille ja sitä hetken tutkiskellen antoivat aika musertavan vikalistan. Korjattavaa löytyi alatukivarresta vuotavaan moottoriin. No jotain autoista kuitenkin tiedän ja tuli outo tunne kun pelkkä alatukivarren vaihto olisi maksanut lähemmäs 300e. Vein sitten toiseen paikkaan tarkastukseen jossa ilmeni että varressa ei ole mitään vikaa, kuiva pallo ja ongelma oli hoidettu rasvaamisella. Samoin minua yritettiin vihjailla ostamaan ja asennuttamaan pohjapanssari koska auto ei kuulemma mene ilman sitä leimasta läpi? En enää ikinä aio asioida ko. Paikassa. Onneksi löysin toisen paikan jossa varmasti osataan hoitaa auto kuntoon.

        Niin joo ja moottorin öljynvuodonki olisivat korjanneet ylihintaan. Ei siellä ollu muutaku yksi tiiviste vähän väsynyt joka täytyy uusia.


    • Akibua

      Vein BMW:n huoltoon ja sovimme öljyn vaihdon ja suoddamien vaihdon myös ilmastointiin hintaan 98,00€.
      Ei saanut olevinaan olla katsomassa vakuutuksien vuoksi hallissa eikä edes välittömässä läheisyydessä ulkona josta voisin seurata tilanteen.
      Homman suoritti nuoripoika ilmeisesti Virolainen äänestä päätellen.
      Hinta olikin netin mukainen huolto 287€ vaikka itse teen aina muut huollot itse.(koneteknikko).
      Ilmanvaihtosuodattimia ei ollut vaihdettu, eikä ilmastointia saatu toimimaan.
      Piti varata uusi aika, koska varsinaisen vikailmastointihullon tekee naapurin yritys.
      Lompakossani oli 230€ ja sanoin, että rahat eivät nyt riitä. MITÄ !?? ilmankuittia riittävät ja pääset jatkamaan matkaa. Harmi, että en äänittänyt keskustelua, niin jos olisin tehnyt ja sitämyötä rikosilmoituksen. Varmaankin jatkossa olisivat enemmän vastuullisia.

      • ihmettelijä1212

        Siis suostuit maksamaan halvemman hinnan ilman kuittia ja sen jälkeen aioit ilmiantaa itsesi verottajalle?


    • Akibua

      Niin vielä se, että reklamointi ei onnistu.

    • McScrooge

      No joo on tarinoita.

      Tein juuri illalla raitisilmasuodattimen vaihdon ja ilmastoinnin raikastuksen.
      Suodattimen vaihto on hiukan hankala kuskin jalkatilasta mutta puolessa tunnissa se oli tehty.
      Edelliseltä asentajalta oli kiinnitysruuvi kadonnut.

      Sitä edellisellä viikolla vaihdoin moottoriöljyt ja suodattimen aikaa 20 min.
      Samalla ilmansuodatin 5 minuuttia ja sytytystulpat 20 minuuttia.
      Jäähdytysnesteen, jarrunesteen ja tehostimen tason tarkistukset yhteensä 5 minuuttia. Muu visuaalinen tarkastus 10 minuuttia.
      Kaikki hankitut osat ja öljyt yhteensä 83 euroa.

      Jäljellä huolto-ohjelmasta jarru- ja jäähdytysnesteen vaihto ja polttoainensuodatin. Jarrupalojen kuluneisuuden tarkastus ja jarrujen herkistys.

      Huoltoja voi tehdä vallan hyvin esim. viikon aikana kukin kohta kerrallaan ja välillä ajetaan normaalisti.

    • Tyytyväinenasiakas

      Hain tänään autoni Mekonomen / Viinikka Oy:n huollosta Heikinlaaksosta ja täytyy sanoa, että korjauksen hinta/laatusuhde on huippuluokkaa. Vuosien kokemuksella tiedän, että korjaamo on yksi parhaimmista Pääkaupunkiseudulla. Vikaselvitykset maksavat jokaisessa korjaamossa tuntihinnan mukaan. Mutta jos on selvät sävelet, mitä autolle pitää tehdä, niin homma toimii erittäin kiitettävästi. Jatkan Viinikan korjaamon erinomaisten palvelujen käyttöä jatkossakin.

      • Toinen_autoni_on_Skoda

        En usko virman puolesta kirjottelet.
        Ropakantaa.


      • vuosienkokemus
        Toinen_autoni_on_Skoda kirjoitti:

        En usko virman puolesta kirjottelet.
        Ropakantaa.

        En kirjoittele "virman" puolesta, enkä varsinkaan "ropakantaa"
        En omista yhtään "virman" osaketta


      • Omalehmäojassa

        Hiukan "haiskahtaa..."


      • Asiakas69

        Taitaa oma työntekijä kehua.
        Airportin huolto on kyllä pääkaupunkiseudun surkein. Välttäkää ihmeessä tämän nyrkkipajan käyttöä.


    • Oman_väen_potaskaa

      Ei tarvitse omistaa osakkeita eikä pennin killinkiäkään olla kiinni firmassa, riittää että työntekijän puolisona kirjoittaa tuollaista todella läpinäkyvää, tilatulta kuulostavaa potaskaa. Ja kummasti ilmestynyt tuo sepustus noiden oikeiden, aitojen kokemusten jatkoksi. Saa uskoa todelliseksi palautteeksi se joka uskoo, HAH!!

      • automiäs

        En ole firman työntekijän puoliso tai en muutenkaan tunne ketään firmasta. Yllättävän vähän on negatiivista palautetta siihen nähden, jos kyseinen firma tekee tuhansia huoltoja vuositasolla. Puhutaan promilleista. Eli ilmeisesti voi hyvällä omatunnolla viedä sinne huoltoon. Tyhjätaskut rasvaa itse autonsa ja urpoja kusetetaan kaikessa elämässä.


    • E61

      Äärimmäisen kallis paikka..osa kuin osa niin puolet kalliimpi kuin itse ostaisin...tässä esimerkki..tuulilasin pyyhkijän moottori noin 580e viinikalla ja Kuopiossa korjaamolla 260e asennettuna ja molemmat olisivat tilannut osan bmw maahantuonnista...En suosittele kenellekään

      • fiksumpikusä

        Kuopio ja Helsinki onkin hieman eri asia.


    • alluilo

      Car craft samaa huijari ketjua

    • NeonKnight

      Menipäs vaikeaksi palautteiden vuoksi kun Mekonomeniin meinasin Neonini viedä poratun moottorin uudelleen alkaneen öljyvuodon takia.. Ketjuhan mainostaa rajusti 149 euron "keväthuoltoa" missä myös muut korjaustarpeet selvitettäisiin. Mutta jos virma tykkää asiakkaitaan kuusettaa, niin mihinkäs se kottero pitäisi sitten viedä...

    • Bts78

      Samaa mieltä alkuperäisen kirjoittajan kanssa ko. Firmasta.Vein autoni viinikkaan ja olisi pitänyt viedä muualle..Jarrusatula vaihdettiin ja paineet hävisi jarruista kun pääsin portin ulkopuolelle.Jarrujen ilmauskaan tunnu onnistuvan ko. Firmassa.

    • Kytkinnykiinytkin

      Jopa on meinikiä ollu, vähän jääny harmittaa keväällä tehty korjuutus. Hinta kyllä piti paikkansa mut tupla hintaa on helppo maksuttaa kun auto on hallissa seisomassa. Ja lisää -- vikoja -- löytyy kun auto on jo pitkälle purettu. Voihan se olla mutta miten voi olla että kolmasti soitetaan että lisää rahaa lisää rahaa. Rouva puhelimen toisessa päässä taitaa vetää taikurin hatusta lisää vikoja. Ja se huolto on nii vaikia kirjottaa kirjaan. Tai ei taida virolaisilta suomi taipua, edes pyytääkseen jotain osaavaa kirjottamaan.

    • Mikkelson_

      Joo en minäkään suosittele, työt tehdään niin että saavat myöhemmin tehtäväksi lisää töitä. Jos olisi ammattimaista toimintaa, niin olisivat tienneet ja tehneet remontin yhteydessä tarvittavat toimenpiteet, niin ei olisi tarvinnut heti vuoden päästä uudestaan laittaa autoa työn alle. Välttäkää tätä firmaa. Vedätyksen makua.

    • TOMPPA1962

      Hohhoijjaa. Kovii hommii,kun orkkistekstiin on kommattu jo kolme (3) vuotta. Olen yrittänyt kiertää tämän SUOMI24 "KÄNKKÄRÄNKKÄ PORUKAN. Mutta nyt on pakko laittaa ihan vähän tekstiä. Jos Teitä V.....aa,Viinikan toiminta,niin osoittakaa se Vit..us SUORAAN asianomaiselle taholle. Älkää olko lapsellisia pelkureita/tyypillisiä suomalaisia paskanpurnaajia. Naiset supisee porukassa,mutta olkaa te MIEHIÄ. Ai niin.Meinasi unohtua. Mulla on Viinkasta VAIN HYVIÄ kokemuksia. Tällä viikolla aion viedä autoni sinne huoltoon.

    • Eemil111

      Todella paskaa palvelua. Sis heikinlaakson autohuolto sienit34

    • Anonyymi

      Kunnon kusetusta. Auto hinattiin tänne kun jäi tien päälle. Arvio korjauksen hinnasta 1000e ja että laturi, moniurahihna ja akku pitäisi kaikki vaihtaa. Hinattiin toiselle korjaamolle jossa todettu että laturia eikä akkua tarvitse vaihtaa ja työ hoidettiin 50% halvemmalla.

      Ilmeisesti käytetään hyväksi sitä, että työtä ei tilattu autojerryn kautta, jossa arvostelut nopeasti söisivät tälläsen puljun uskottavuuden. Ei koskaan enään.

      • Anonyymi

        Sitä kun romulla köyhä ajaa, niin ei ole varaa korjata paskakasaansa. viekää ne surkeet koslanne karvaranteiden korjattavaksi. mitään vastuuta ei oteta kun jotain korjauksen jälkeen hajoaa.
        nim merkkillä, yhden moottorin itse joutunut maksamaan kun korjaamo ei voinut osoittaa että oikeata öljyluokitusta käytetty moottoriöljyn vaihdossa, maahantuoja pesi kätensä täysin.
        Nämä "ylihinnoitellut" korjaamot kuitenkin ottavat vastuuta tekemisistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä kun romulla köyhä ajaa, niin ei ole varaa korjata paskakasaansa. viekää ne surkeet koslanne karvaranteiden korjattavaksi. mitään vastuuta ei oteta kun jotain korjauksen jälkeen hajoaa.
        nim merkkillä, yhden moottorin itse joutunut maksamaan kun korjaamo ei voinut osoittaa että oikeata öljyluokitusta käytetty moottoriöljyn vaihdossa, maahantuoja pesi kätensä täysin.
        Nämä "ylihinnoitellut" korjaamot kuitenkin ottavat vastuuta tekemisistään.

        Ottaisipas tämäkin ylihinnoiteltu korjaamo vastuuta, ei vaan tunnu reklamaatio pelittävän ja heidän omien sääntöjensä mukaan vastuullaan olevassa takuukorjauksessa on hintalappu, jonka iloinen asiakas maksaa. Et näillä perusteillä näyttäs vaan olevan ylihintainen karvaranne mesta tämä Viinikan mekonomen ainakin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä kun romulla köyhä ajaa, niin ei ole varaa korjata paskakasaansa. viekää ne surkeet koslanne karvaranteiden korjattavaksi. mitään vastuuta ei oteta kun jotain korjauksen jälkeen hajoaa.
        nim merkkillä, yhden moottorin itse joutunut maksamaan kun korjaamo ei voinut osoittaa että oikeata öljyluokitusta käytetty moottoriöljyn vaihdossa, maahantuoja pesi kätensä täysin.
        Nämä "ylihinnoitellut" korjaamot kuitenkin ottavat vastuuta tekemisistään.

        Ja vitut. Eivät ota vastuuta ainakaan Viinikka virkatiellä. Käyn nykyään tattarinsuolla ei suomi paikassa ja ei ole ollut mitään valittamista.


    • Anonyymi

      Vaihdatin Mazda 3 autooni alatukivarret. Kun soitin Viinikalle, ja tiedustelin em. korjauksen hintaa, niin he ilmoittivat hinnan ketjunsa osilla. Totesin, että tilaan Saksasta OEM / laadukkaat osat edullisemmin kuin mekanomenin omat osat. He eivät suostuneet siihen, ja autooni laitettiin heidän ketjunsa osat. Noin 5000 km jälkeen oikea alapallonivel aloitti kolinan, ja molemmat alapallonivelet meni vaihtoon. Enpähän enää käytä mekanomenin palveluja.

    • Anonyymi

      Se on kyllä todella järkyttävä paikka. Kuulin kun haukkuivat edellistä asiakasta vaikka olivat itse mokanneet.

    • Anonyymi

      Aivan surkeaa palvelua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      374
      3361
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      164
      1386
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1208
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1092
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      774
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      747
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe